SACCSIV – blog ortodox

Video (si transcriptul in romana): De ce NU A PARTICIPAT teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozionul HOMEOPATULUI PAVEL CHIRILA? Tocmai pentru ca … medicul Pavel Chirila e activist homeopat. CARE-I TREABA CU HOMEOPATIA?

Posted in HOMEOPATIE, VIDEO by saccsiv on Iunie 26, 2014

   Iata si ce putem citi la Telogul Dimitrie Telenghidis și părintele Gheorghe Metallinos nu au participat la Simpozionul organizat de medicul homeopat Pavel Chirilă:

Dezmintire in legatura cu informatia aparuta in ziarul Lumina a Patriarhiei Romane cu privire la participarea domnului Dimitrie Telenghidis si a parintelui Gheorghe Metallinos la Simpozionul organizat de medicul homeopat Pavel Chirila. Ei nu au participat datorită faptului ca organizatorul practică homeopatia.

traducerea interviului aici:

Preot Matei Vulcanescu : Buna ziua domnule profesor Dimitrie Telenghidis, cunoastem ca ati primit invitatia sa participati in Romania la un simpozion organizat de domnul doctor Pavel Chirila, medic homeopat. Vrem sa stim daca ati participat la acest simpozion, daca da de ce da, si daca nu de ce nu ?

Profesor Dimitrie Telenghidis : Multumesc pentru intrebare. Intr-adevar eu am fost invitat la acest simpozion alaturi de parintele Gheorghe Metallinos, dar nu cunosteam faptul ca organizatorii sunt homeopati. Dupa ce am aflat ca este vorba de homeopati, atunci am refuzat sa mai merg la acest simpozion, si ,de asemenea,parintele Gheorghe Metallinos nu a vrut nici el sa participe. Ciudat este faptul ca, asa cum am fost instiintati ulterior, s-a anuntat (in presa romaneasca n.t) ca am fi participat amandoi la acest simpozion. De aceea vreau sa va informez ca nu am participat la acest simpozion dintr-un motiv foarte precis. Si eu vorbesc despre mine, despre motivul meu. Motivul nu este acela ca nu am fi putut merge, ci pentru ca nu am vrut sa mergem la acel simpozion, datorita faptului ca pozitia mea fata de homeopatie este una negativa. Din cauza ca homeopatia s-a extins si in spatiul bisericesc, si pentru ca homeopatii folosesc explicatii din domeniul teologiei, anume ca cele asemenea sunt vindecate de cele asemenea, adica Dumnezeu ar fi vindecat pe om prin cele asemenea, adica prin luarea firii omenesti.

Adica Dumnezeu ar fi trebuit sa ia firea omeneasca, ca prin aceasta fire omeneasca sa vindece si sa mantuiasca pe om, si ca a murit pentru noi, si prin moartea sa ne-a mantuit pe noi oamenii. Acesta erminie este cu totul eronata, pentru ca Dumnezeu nu ne-a mantuit prin cele asemenea, ci prin cele cu totul neasemanatoare, prin ceea ce este cu totul strain omului, adica prin Harul necreeat, nu prin firea omeneasca a lui Dumnezeu Cuvantul, nu prin Trupul si Sangele lui Hristos, ci prin faptul ca prin Trupul si Sangele lui Hristos noi ne impartasim de dumnezeirea Lui. Moartea lui Hristos este de-viata-facatoare pentru ca era imbogatita cu dumnezeirea Sa, nu prin simpla moarte. El a infrant moartea pentru ca El era Viata, in nici un caz pentru ca nepacatosul trup al lui Hristos a invins moartea. Nu Trupul si Sangele lui Hristos ne mantuieste prin sine, ci ne mantuieste faptul ca prin Trupul si Sangele lui Hristos ne impartasim cu dumnezeirea Lui. De aceea am spus ca suntem mantuiti prin ceea ce este cu totul neasemanator. Iar ceea ce este cu totul neasemanator este Harul Dumnezeiesc, necreeat al Sfintei Treimi care ni se da prin Sfintele Taine ale Bisericii. Minunile pe care le prezinta homeopatii, cum ar fi cazul minunii cu orbul din nastere, sunt total needificatoare, pentru ca nu noroiul, pamantul pe care Hristos a scuipat, a facut ochi orbului din nastere, ci Harul, dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu a facut ochii orbului. Asa si in cazul lui Adam, atunci cand spun ca a luat pamant si a facut pe Adam, nu a facut Dumnezeu din pamant un pamant mai imbunatatit, ci prin Suflarea Dumnezeiasca de Viata, a devenit dupa chipul lui Dumnezeu prin Harul Necreat, cu care putea sa comunice cu Dumnezeu.
Deci iata ca ceea ce ne mantuieste este nu ceea ce aste asemanator cu noi, ci ceea ce este cu totul neasemanator noua, Harul lui Dumnezeu. Nu vreau sa intru si in alte amanunte ale homeopatiei dar pot sa anunt ca se va publica luna urmatoare, in iunie, o carte scrisa de sotii Iftime 1, tradusa din limba engleza in greaca de catre colegul meu, profesor de medicina nucleara, domnul Karakatanis, la care am scris impreuna un prolog in care se prezinta din punct de vedere medical, din partea medicului, si teologic, din partea mea, raspunsul Bisericii, avand ca baza scrierile Sfintilor Parinti, si cred ca aceasta carte va raspunde intrebarilor celor care sunt nedumeriti in privinta homeopatiei.
Preot Matei Vulcanescu: Am inteles faptul ca nu ati participat la acest simpozion pentru ca organizatorul practica homeopatia
Prof Dimitrie Tselenghidis: Exact, nu il cunosc personal pe acest om, nu am comunicat niciodata cu el, am nimic cu persoana respectiva, singurul motiv este acesta, anume ca practica homeopatia.
Homeopatia nu poate fi numita stiinta, asa am fost informat, si aceasta metoda nu poate fi bazata pe nici o explicatie teologica. Biserica ne vindeca prin Harul lui Dumnezeu. Nu apa ne mantuieste, ci harul lui Dumnezeu care se gaseste in Aghiasma, fie ca e vorba de Botez, Sfestanie si alta lucrare sfintitoare. Bineinteles ca se folosesc si lucruri materiale. Bineinteles ca Biserica nu este impotriva materialului.
Preot Matei Vulcanescu: Sa intelegem ca informatia din ziarul Lumina al Patriarhiei Romane este gresita.
Bineinteles ca e gresita, cred ca nu s-au informat asa cum trebuia, ca sa vada daca intr-adevar am participat sau nu la acest Simpozion. Informatia este gresita in spatiul romanesc. Prin faptul ca acolo se declara ca noi am participat la simpozion, ar rezulta ca noi, teologii din Grecia am fi deacord cu homeopatia.
Realitatea fiind ca nu sunt deacord cu homeopatia.
Preot Matei Vulcanescu: Va multumesc domnule profesor.

1. Ομοιοπαθητικη, Επιστημη? Ιατρικι? Πιστη? Μαγεια? Βιβλιοπολιο Ὀ Σοτιρ, 0030 6942536355
Homeopatia, Stiinta? Medicina? Credinta? Magie? Editura si Libraria “Sotir” Editie ingrijita de protoprezbiter Nectarie Savidis.
https://sites.google.com/site/oiftime/home/homeopatia-o-pseudostiinta-pagana

În limba romana cartea Homeopatia, Stiinta? Medicina? Credinta? Magie? se gaseste la editura Pridvor, Evanghelismos.

OrtodoxiaCatholica

Cititi va rog si:

HOMEOPATIA – ratacire NEW AGE. Hahnemann, fondatorul homeopatiei, a fost MASON …

Legatura dintre HOMEOPATIE si TEOSOFIE. Adica SATANISM …

Sa fie clar: HOMEOPATIA ADUCE BLASFEMIE ORTODOXIEI. Iata ce spun Ioan Vladuca si Parintii Paisie Aghioritul si Damaschin Grigoriatul

Articolul zilei (03.06.2011): HOMEOPATIA, o noua inselare

IULIAN CAPSALI ii ataca furibund pe cei ce critica HOMEOPATIA, adica acea teribila inselare bazata pe principii eretice si fondata de un mason

 

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Profesor Dimitrie Telenghidis : Multumesc pentru intrebare. Intr-adevar eu am fost invitat la acest simpozion alaturi de parintele Gheorghe Metallinos, dar nu cunosteam faptul ca organizatorii sunt homeopati. Dupa ce am aflat ca este vorba de homeopati, atunci am refuzat sa mai merg la acest simpozion, si ,de asemenea,parintele Gheorghe Metallinos nu a vrut nici el sa participe. Ciudat este faptul ca, asa cum am fost instiintati ulterior, s-a anuntat (in presa romaneasca n.t) ca am fi participat amandoi la Citeste mai departe […]

    Apreciază

  2. Gigi said, on Iunie 26, 2014 at 6:29 pm

    HOMEOPATIA nu reprezinta altceva decat o alta vaca grasa de a scoate bani de la fraieri si creduli.
    Cea mai mare corporatie care produce acest tip de „medicamente” se afla in Franta.

    Homeopatia are la baza ideea ca daca organismului i se administreaza in cantitate foarte foarte mica microbul care produce o numita boala, atunci acesta are capacitatea de a se auto-vindeca.

    Critica vine din partea medicinei conventionale care zice ca de fapt organismul uman prin faptul ca i se implementeaza pacientului in creier inconstient sau constient ca daca ia acel medicament homeopat el se va face bine, atunci datorita acelei idei, el chiar se face bine, si ca astfel homeopatia nu ar ajuta deloc ci ar fi doar o inselatorie pentru a invarti bani cu lopata in aceasta industrie.

    Ciudat este ca acelasi lucru s-ar putea spune si despre medicina conventionala, la fel, ca de fapt nu medicamentele si substantele active pe care acestea le contin, nu acestea ne vindeca, ci ideea ca am luat un medicament care ne vindeca.

    Controversa e foarte mare.

    Cum se prepara medicamentele homeopate in acea mare corporatie din Franta? Foarte simplu:

    1. Intr-o sticlutza de 100ml de apa se pune o picatura din substanta ce contine microbul care provoaca boala.
    2. Sticlutza se amesteca bine bine timp ce o anumita perioada de timp, dupa care se extrage din aceasta o picatura de apa si se adauga o picatura de apa din ea intr-alta care deja are apa pura 100ml.
    3. Se repeta de vreo 30 ori procedeul.

    Deci, in principiu asta ar fi procesul, nu stiu daca 100% astea-s proportiile sau numarul de repetari, dar in idee asa se fabrica aceste „medicamente”.

    Bun, ideea e ca unii crescatori de animale zic ca datorita acestor „medicamente” animalele lor s-au facut bine.

    Aici intervine o ipoteza si iluzie precum ca noi oamenii, putem sa ne dam seama ca luam un medicament si teoretic, ideea ca tocmai datorita faptului ca constientizam ca acest medicament ne va face bine – corpul uman chiar se „auto-vindeca”, insa animalele ar fi capabile sa-si dea seama sau daca modul de funcionare a sistemului imunitar al acestora este 100% la fel cu al omului?

    Parerea mea personala e ca homeopatia este o escrocherie.

    Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on Iunie 26, 2014 at 10:07 pm

      Este evident un anumit proces de autosugestie. Omul se vindecă uneori și pentru că ajunge să creadă în vindecarea lui. Dar homeopatia nu e doar autosugestie indusă de aceste ,,medicamente”. Doctorii creștini ar putea explica multe aspecte…

      Apreciază

  3. aniush said, on Iunie 26, 2014 at 7:23 pm

    Care traba cu homeopatia? E frectie la picior de lemn. Iei fara numar, fara numar nu ti se intampla nimic grav, dar nici nu te vindeci. Mai bine iei produse concentrate naturale (ex polen concentrat de albine), e mult mai eficient decat un homeopat care e apa chioara…putin din toate si rezultat zero.

    Apreciază

  4. Radu said, on Iunie 26, 2014 at 8:21 pm

    Reblogged this on radupopescublog.

    Apreciază

  5. Ionut said, on Iunie 26, 2014 at 8:26 pm

    In si in afara subiectului

    In afara subiectului:
    Parlamentul nostru ne serveste cu cinism tot felul de legi, aberante pentru noi, folositoare, in mod sigur pentru altii:

    http://www.realitatea.net/mormintele-neingrijite-confiscate-ce-prevede-noua-lege-a-cimitirelor-si-serviciilor-funerare_1470584.html

    Nu imi dau seama cine sta in spatele acestei fara-de-legi, insa intrevad un potential beneficiar: RMGC.

    In ceea ce priveste homeopatia, imaginea pe care o am corespunde, in mare masura, descrierii facute de Gigi, mai sus, insa fara atatea conotatii negative. DAND LA O PARTE ideea de magie, nu am suficiente elemente, dovezi stiintifice, care sa sustina sau sa infirme efectele homeopatiei. Eu am folosit, sporadic, doar un medicament pentru dureri in gat, in caz de raceala.

    Ceea ce pot spune insa cu CERTITUDINE este ca eu consider psihiatria o PSEUDOSTIINTA. In primul rand, numele este derutant. In al doilea rand, atunci cand o persoana incepe sa aiba tulburari mintale, medicii il indoapa cu tot felul de chimicale toxice, inrautatindu-i starea de sanatate. Calea corecta ar reprezenta-o DETOXIFIEREA organismului printr-un stil de viata sanatos si echilibrat, prin meloterapie si, mai ales, prin RUGACIUNE (unii medici n-au cum sa inteleaga asta).

    O a doua problema grava este presiunea exercitata de marile concerne farmaceutice pentru a-si vinde produsele. Marea ticalosie este modul in care fac bani de pe urma bolnavilor de cancer. Chimicalele alea toxice cu eficienta indoielnica au preturi astronomice. E mult de discutat, si despre ce face statul pentru a preveni bolile, si despre cum e secatuit bugetul asigurarilor de sanatate de incidenta cazurilor de cancer, hepatita virala, SIDA. Poate cu alta ocazie.

    Apreciază

  6. ortodoxiacatholica said, on Iunie 27, 2014 at 1:41 pm

    Homeopatia are efect, nu e „frectie la picior de lemn”. Iar efectul homeopat este de natura demonica. Citit noua carte a Oanei si Alexandru Iftime, pe care o recomanda in filmulet si domnul Tselenghidis.

    Apreciază

  7. aniush said, on Iunie 27, 2014 at 3:38 pm

    Off topic,

    O scrisoare cutremurătoare a unui copil către părinții săi

    într-o vreme în care războiul religiilor este intens

    și Biserica Ortodoxă se străduiește să rămână neclintită

    „Tată și mamă, mai întâi vreau să vă mulțumesc și apoi să vă învinuiesc pentru tot ce ați făcut pentru mine.

    Dar cum să încep? Mi-ați dat multe. Hainele niciodată nu mi-au lipsit. V-ați îngrijit pentru instruirea mea. M-ați trimis la școala de dans, la școala de muzică. M-ați dus să învăț să înot; m-ați trimis la școli să învăț limbi străine. M-ați hrănit ca pe un animal pus la îngrășat, m-ați împodobit și m-ați învățat să mă mândresc ca un păun. Știu, am fost idolul vostru, marea voastră slăbiciune, dumnezeul vostru. Niciodată nu mi-ați refuzat ceva. Orice am cerut, am primit. Și orice am vrut, am făcut. Nu-mi aduc aminte ca vreodată să-mi fi spus un nu. Plecam de acasă la orice oră voiam și ori de câte ori mă întorceam acasă noaptea târziu, voi întotdeauna tăceați. Niciodată nu ați ridicat tonul să protestați. Singurele cuvinte pe care mi le aduc aminte au fost refrenul cuvintelor voastre: „Aceea de care eu m-am lipsit când eram de vârsta ta, tu să nu te lipsești”.

    Însă trebuie să știți că acum vă învinuiesc. Da, vă învinuiesc eu, copilul vostru. Mi le-ați dat pe toate, chiar și pe cele care nu trebuia să mi le dați. În mâinile mele de copil eudemonismul fără măsură și libertatea absolută au fost un cuțit cu două ascuțișuri, care mi-a rănit trupul și mi-a vătămat sufletul. Toate mi le-ați dat, însă una mi-ați refuzat. Nu mi L-ați dat pe Dumnezeu.

    Ați neglijat să mă învățați să mă rog Lui. Nu mi-ați îndreptat pașii la Sfânta Biserică să mă îmbisericesc și să mă împărtășesc cu Preacuratele Taine. Nu mi-ați vorbit niciodată despre catehizare și ați refuzat cu insistență să mă duceți la duhovnic. Nu m-ați învățat să cercetez Legea lui Dumnezeu. Niciodată nu mi-ați spus că prețul nevinovăției este vistierie neprețuită, pe care orice tânăr de o va pierde, nu va mai putea s-o găsească.

    Când ați lucrat în inima mea? Ce ați făcut pentru personalitatea mea? Ați uitat să-mi spuneți că viața nu este o petrecere nesfârșită, ci o luptă continuă și neîntreruptă cu reușite și nereușite, cu biruințe și înfrângeri, cu lucruri plăcute și neplăcute. Pentru ceea ce sunt eu astăzi, voi sunteți de vină.

    Vă iert, însă nu voi înceta să vă învinuiesc.

    Copilul vostru”

    Asta asa colateral. Sincer atitudinea mea e de revolta. Orice ar face parintii nu pot sa vrea raul copilului lor si orice greseli au facut parintii copilul trebuie sa stie ca exista si iertare, nu acuze. In fosd o mama i-a dat viata, o mama si un tata l-au crescut. Apoi cand copilul creste mare poate sa gaseasca singur drumul catre Biserica si sa isi spuna „Nu m-au invatat parintii eu ii iert, o mama si un tata am si au facut sacrificii pentru mine.” Nu e drept. In fata lui Dumnezeu e pacat mare. Acel „voi sunteti de vina” e o acuza, nu iertare. Cand ierti nu mai invinuiesti in acelasi timp.

    Apreciază

  8. lastunnegru said, on Iunie 27, 2014 at 6:13 pm

    Cartea scrisa de Oana Iftime Alexandru Iftime Homeopatia o Abordare Stiintifica Si Spirituala este disponibila gratuit chiar pe site-ul lor.

    https://sites.google.com/site/oiftime/home/homeopatia-o-pseudostiinta-pagana

    https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxvaWZ0aW1lfGd4OjM2Mjg3YjJlYjAzNTAxNjA

    https://doc-00-7g-docsviewer.googleusercontent.com/viewer/securedownload/dsn1aovipa7l846lsfcf94nedj8q2p4u/gtf9091btcrcu5tbnib10kh3aglkna9e/1403881200000/c2l0ZXM=/AGZ5hq8BgbJY1gwaOYx83cPOdNw6/WkdWbVlYVnNkR1J2YldGcGJueHZhV1owYVcxbGZHZDRPak0yTWpnM1lqSmxZakF6TlRBeE5qQQ==?docid=6fd630e04e9fff5b960e63486b20e523|916a4c216a7f1740a74668d55cc08bae&chan=EQAAAFHkm5BZ3LbrorPDeQR1wwjRbAOx1kCMBqnRUfeLUnjy&sec=AHSqidaHbzzRwdEMZjThT13Z7QoqJcJHKdOJznP-Wx87OdsJBoqylG7-28bKs4SuBD3a70qJWKVa&a=gp&filename=Homeopatia-o+abordare+stiintifica+si+spirituala.pdf&nonce=ikh0ut8so4dtc&user=AGZ5hq8BgbJY1gwaOYx83cPOdNw6&hash=6dgm46mneb2ghl7lha2q5ccvq9dp4s04

    Apreciază

  9. aniush said, on Iunie 27, 2014 at 8:42 pm

    Eu nu vad legatura dintre magie si niste bilute rotunde, nici dintre credinta si bilute rotunde. Pur si simplu sunt niste „obiectele” care se pot inghiti, dar nu fac absolut nimic. Asta nu este tratament, e un fel de hai sa dam ceva ca nu avem ce face.
    Cunosc foarte bine un medic, care dadea, dar saracul eera si dus cu capul. Avea niste idei cu „yoga pura”, „yoga impura” (n-am inteles nimic din asta, dar nu conteaza), si sustinea ca el cunostea personalitatea omului din cercuri si pendule ca se miscau nu stiu cum ha, ha, ha, ha, ha.
    E ca si cum i-as spune eu lui X ca e harnic, dar lent, ca asta e impresia mea despre el, dar nnu-i spun ca e impresia mea, ii spun ca am simtit niste energii ha, ha, ha, ha.
    Gluma, gluma, dar ieseau pacienti din cabinetul lui cu dureri de cap.
    Cel mai sanatos „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul.”

    Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on Iunie 27, 2014 at 9:03 pm

      Nu sunt simple biluțe de plastic soră. Sunt pastile și ,,medicamente” descântate sau cum or fi ele făcute. Au însă oarecare putere demonică. De aceea uneori au succes.

      Apreciază

  10. […] Video (si transcriptul in romana): De ce NU A PARTICIPAT teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozion… […]

    Apreciază

  11. […] Video (si transcriptul in romana): De ce NU A PARTICIPAT teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozion… […]

    Apreciază

  12. […] Video (si transcriptul in romana): De ce nu a participat teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozion… […]

    Apreciază

  13. […] Video (si transcriptul in romana): De ce nu a participat teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozion… […]

    Apreciază

  14. GIGI BECALI, incotro? | Saccsiv - Weblog said, on Septembrie 18, 2015 at 1:35 pm

    […] in ograda fericitului posesor de cip Dan Puric si a activistului homeopat Pavel Chirila, iar partidul va […]

    Apreciază

  15. […] Video (si transcriptul in romana): De ce NU A PARTICIPAT teologul Dimitrie Tselenghidis la simpozion… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

