SACCSIV – blog ortodox

BEZNA MATEMATICA DIN GIMNAZIU si viitorii adulti inepti. Iata si cum aratau VECHILE MANUALE DE MATEMATICA

Posted in SCOALA by saccsiv on martie 9, 2014

Iata ce putem citi in articolul Răul letal din gimnaziu: monştrii „somnului matematic”:

„El sueño de la razón produce monstruos” („Somnul raţiunii naşte monştri”) – titlul gravurii lui Goya bântuie şi azi lumea, parcă mai ucigător decât oricând în manifestările sale de orice fel. Când vine vorba de „monştrii” somnului raţional al Şcolii, spectrul consecinţelor devine abominabil, iar forţa răspunsului are a fi pe măsură. Copiii români inepţi de azi vor deveni, în mod cert, adulţii români inepţi de mâine. Aşa ceva NU SE POATE!

Ministerul Educaţiei Naţionale, adică instituţia ce răspunde direct de calitatea învăţământului public din România, scrie despre simularea naţională la clasa a VIII-a, negru pe alb, în comunicatul său:
“Din totalul celor 187.886 de elevi înscrişi, 177.946 (94,7%) au participat la toate probele. Dintre aceştia, 86.893 (48,8%) au obţinut medii peste 5.”

Şi, încă:

”La Limba română, prezenţa a fost de 95,4%, iar 119.963 (66,95%) de elevi au obţinut note peste 5, în timp ce la Matematică, prezenţa a fost de 95,2%, iar 54.465 (30,4%) au obţinut note peste 5.”

Şi, încă:

”La Matematică, primul loc [în ce priveşte procentul elevilor care au obţinut note peste 5 – n.m., M.S.] este ocupat de Capitală, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent îl are judeţul Călăraşi: 17,8%.”

Pe româneşte, adică: nicăieri în ţară (înclusiv Bucureşti) n-a fost un judeţ măcar, în care mai mult de jumătate din copii să fi luat nota 5 la simularea de Matematică!

Realizaţi dimensiunea reală a dezastrului?

Adaug faptul că problemele au fost absolut rezonabile ca dificultate, câteva chiar ingenios formulate, netriviale – deci răul adânc nu vine deloc din calitatea defectuoasă a subiectelor.

Răul adânc are, în fapt, cel puţin trei cauze sistemice:

  1. O programă şcolară prost croită, pur şi simplu – şi pentru clasele I-IV, dar mai ales pentru clasele V-VIII; nu doresc să detaliez (cantitatea enormă de cunoştinţe şi complexitatea acestora de multe ori inutilă sunt doar două metehne despre care merită discutat profesional), dar cred că oameni ai şcolii adevăraţi, distinşi matematicieni şi pedagogi desăvârşiţi, precum Radu Gologan, ori Wladimir Boskoff, au de spus un cuvânt mult mai greu decât al meu în materia analizei critice a felului în care matematica e oferită elevilor în primii opt ani de şcoală
  2. Un mod de predare a disciplinei de multe ori inadcevat, dacă nu incompetent de-a binelea, cu cel puţin două valenţe otrăvite: a) centrarea aproape exclusivă pe reţete de rezolvare a problemelor, în detrimentul aproape total al învăţarii de a gândi logic şi matematic; b) evaluarea necinstită, cu 7 sau 8 sau 9 acolo unde de fapt e 2 sau 3 sau 4, din laşitatea de a nu se confrunta – nici elev, nici profesor – cu faptul brut neplăcut al nestăpânirii decente a matematicii şi cu nevoia de a se pune ambii, oneşti şi integri, ”cu burta pe carte” (primul, învăţând; al doilea, făcându-şi meseria cu onoare)
  3. În fine (şi acesta e, în opinia mea, răul cel mai rău), arhitecturi curriculare depăşite, inadecvate, neperformante, în disonanţă structurală cu nevoile de învăţare ale copiilor secolului XXI – atât în ciclul primar, cât, mai ales, în cel gimnazial; din experienţa mea directă de lucru cu gimanzişti şi liceeni, am constatat că pe umerii lor, până la durerea finală de a “rezolva” problema de matematică (adică până în punctul în care au de aplicat cunoştinţele stricte de aritmetică, ori geometrie), apasă mai înainte cel puţin încă două defecte structurale:

a) necunoaşterea limbii române, bat-o vina!… („Doamna profesoară, ce înseamnă jgheab?…”);

b) incapacitatea de gândi în termenii logicii formale (când definim avem nevoie de genul proxim şi diferenţele specifice; nu e voie să folosim noţiunea de definit pe post de gen proxim etc.); tristeţea cu fracţiile şi procentele şi trecutul termenilor dintr-o parte în cealaltă schimbând semnele vine mult, mult mai încolo, pe râu în jos…

Monştrii născuţi din răul adânc descris mai sus sunt cel puţin doi, hidoşi, de noapte a minţii fără ghilimele:

Amputarea capacităţii de efectuare corectă a operaţiilor aritmetice de bază – adunare, scădere, înmulţire, împărţire – cu toate implicaţiile lor fundamentale, inclusiv în viaţa de zi cu zi (simplificări; amplificări; fracţii; procente şi câte şi mai câte…); acest cancer micro-intelectual devastează ulterior tot ce înseamnă relaţie şcolară decentă cu multe discipline din avalul Matematicii, precum Chimia, Fizica, Sociologia (care conţine Statistică la greu) ş.a.m.d.

Atrofierea gândirii logice şi a capacităţii de rezolvare a problemelor, în general; a fi incapacitat în această materie vitală înseamnă a trăi, pur şi simplu, ca o legumă în loc de fiinţă raţională demnă.

Pseudo-”soluţiile” scrise de M.E.N. în acelaşi comunicat de presă sunt praf în ochii opiniei publice şi pasează, laş, responsabilitatea reală unde ea nu are ce căuta. Pentru defectele structurale de sistem răspund decidenţii de sistem, şi nu inspectoratele şcolare ori şcolile, iar responsabilii principali pentru aceste rezultate slabe de sistem sunt următorii:

– ministrul Educaţiei Naţionale – azi, pe numele său Remus Pricopie;

– secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar – azi, inexistent (ruşine!…);

– directorul general pentru educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii (care are în jursidicţie tehnică învăţământul preuniversitar) – azi (şi aproape dintotdeauna), pe numele său Liliana Preoteasa.

După ei, restul lumii – dar în primul rând cei trei menţionaţi anterior.

Că starea curentă a Educaţiei ameninţă direct fibra profundă a siguranţei naţionale a României, mie îmi e cât se poate de limpede. În particular, absenţa deprinderii de gândi şi acţiona corect logico-matematic şi incapacitatea de a face uz în mod eficient de informaţiile cantitativ-numerice din viaţa noastră constituie handicapuri capitale în calea bunei noastre funcţionări ca oameni responsabili ai cetăţii. Modelele educaţionale bine aşezate au consacrat de mult bunul simţ matematic drept ingredient sine qua non pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor în şcoală.

Noi, România, ce facem? În ciuda evidenţelor hiper-documentate, pe toate nivelurile posibile şi imposibile (de la studiile şi statisticile internaţionale şi până în sânul familiilor, unde chestiunea nu are cum să nu aibă ecou), ne încăpăţânăm să ţinem, inconştienţi şi iresponsabili, piciorul pe frâna transformărilor necesare de sistem, despre care am scris în nenumărate rânduri. De frică tembelă ori din impostură cinică, ambele în egală măsură de condamnabile. Dacă nu cumva, chiar cu bună-ştiinţă, ţara te vrea prost, pentru că prost poţi fi uşor manipulat, după bunul plac al ”rinocerilor României de lemn”…

Dragă societate românească (adică: părinţi – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi îndatorirea sfântă faţă de copiii voştri; profesori – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi îndatorirea sfântă faţă de elevii voştri; elevi – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi pe voi înşivă; formatori de opinie şi care vom mai fi fiind noi toţi, cei cărora ne pasă pe bune), concluzia mea e că deocamdată nu ne doare suficient de rău starea sistemului public al Educaţiei care ne şcoleşte copiii, pentru a purcede serios şi responsabil la schimbarea paradigmei sale.

Mă gândesc eu aşa, că dacă ne-ar durea şi am simţi cuţitul la os, n-am sta ca nătângii contemplând tâmp surparea Şcolii şi nefăcând nimic, sau tolerând laş stări de fapt otrăvitoare, din alt ev. Drept pentru care, dragă societate românească, ne invit încă o dată să ieşim din negare şi să punem Educaţia publică pe făgaşul veacului nostru, aşa cum se cuvine, făcând, cât mai rapid, loc larg unei Şcoli de secol XXI pentru România secolului XXI.

Hai, că putem.

Dacă vrem cu adevărat!
Comentariu saccsiv:

   Are dreptate in multe privinte, insa ii tot da inainte cu secolul XXI. Pai ideea e ca tocmai acest secol trebuie sa fie unul al imbecilizarii. Ca nu da scoala americana, norvegiana sau vestica, in general, niste genii.

Pentru copii dar si pentru parintii care inca n-au uitat aproape total aceasta extrem de importanta materie si deci ii mai pot ajuta, utile pot fi manualele vechi:
Matematică, clasa a V-a, 1989

Matematică – Geometrie, clasa a VI-a,1989

Matematică – Algebră, clasa a VI-a, 1989

Matematică – Geometrie, clasa a VII-a, 1981 

Geometrie, VII-a, 1989

Matematică – Algebră, clasa a VII-a, 1988 (1980)

Matematică – Geometrie, clasa a VIII-a, 1983 

Matematică – Algebră, clasa a VIII-a, 1990 (1983)

 

42 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. aniush said, on martie 9, 2014 at 8:39 pm

    Eu am vazut subiectele de matematica de la simulare. Cu toate ca nu mai stiu teoria de atunci, mi s-au parut niste chestiuni de logica elementara. La mine matematica nu a fost punctul forte, dar le-am putut rezolva fara probleme; asa nepregatita as fi trecut. La romana problema era de exprimare, efectiv sa stii sa scrii o compunere si sa iti expui parerea asupra unui text. Cand am terminat eu scoala erau examenele mult mai grele. Pe atunci tin minte ca era admiterea in liceu si a fost foarte bun sistemul respectiv.
    Insa, asa e, ei urmaresc sa nu ii mai invete pe elevi asa de multa carte, ca pe urma incep sa gandeasca, sa-si puna probleme si devin foarte greu de manipulat. Asa, daca nu cunosc, nu judeca sunt mai usor de supus. Exact asta este scopul elitelor.

    Apreciază

    • ROmanul said, on martie 9, 2014 at 11:04 pm

      Asta cu compunerea e discutabila. Am facut si eu compuneri si comentarii asa cum gandeam eu. Am primit 2 si nici o explicatie unde e greseala ori sa mi se explice cum se fac. Mi s-au pus in fata comentarii gata facute pe care trebuia sa le invat.
      Uneori copiii sunt pusi sa inteleaga drama nu stiu cui personaj cand ei nu sunt inca copti la minte ori sa inteleaga niste chestii de viata. Unele lucruri le intelegi abia dupa ce treci prin viata si nici atunci cu adevarat.

      Iar legat de matematica copiilor nu li se explica practic ce inseamna chestiile acelea simbolice. In momentul in care asociezi notiunilor din matematica si un model bazat pe realitate intelegi si de ce rezolvarile se fac cum se fac si poate gasesti si alte cai de a rezolva anumite probleme. De aceea era bine ca exercitiile si problemele din matematica sa se faca pe baza unor probleme reale din practica. O problema de genul: Se da un dreptunghi cu lungimea de 5m si latimea de 4m sa se calculeze aria si perimetrul, se poate transforma in: Livingul unui apartament are 4m latime si 5m lungime. Sa se calculeze cati metri patrati de parchet trebuie sa cumparam pentru acea camera si cati metri liniari de plinta sunt necesari. Asa copiii ar intelege mai bine notiunea de suprafata ori perimetru.

      Apreciază

  2. Gabriel said, on martie 9, 2014 at 8:48 pm

    Ideea imbecilizarii e veche, eu am avut ocazia sa vad cu ochii mei cum se face inflatie de prosti in facultati de stat, prin insasi metoda de admitere „pe dosar” …fara examen. Pe cand eram in anul 2 la facultatea de electronica si telecomunicatii din Brasov am avut colegi de grupa care aveau probleme cu tabla inmultirii, dar au luat chiar si note de 8 la examenele de matematici superioare… Cretinitatea „cadavrelor didactice” care sunt tratati ca semizei in sesiunile de examene cand iau spagi de mii de euro e uluitoare, iar studentii inteligenti care sunt prea saraci sa-si duca traiul de zi cu zi sunt marginalizati si consideratii de moda veche…

    Apreciază

  3. Emi said, on martie 9, 2014 at 8:55 pm

    Subscriu opiniei lui Saccsiv . Eu vad cel mai bine dezastrul intrarii cu medii mari la liceu (pe baza,in special,al examenului foarte usor de mate de anul trecut ,pe care eu l-am terminat in mai putin de o ora,avand in vedere ca sunt un elev mediu la matematica) : copii varza la matematica ocupa posturi la „mate-info” si abia au reusit sa nu ramana corigenti .

    Apropo ce parere aveti de asta:http://www.romaniatv.net/eseul-incredibil-scris-de-o-eleva-la-simularea-examenului-de-bacalaureat-profesorul-corector-i-a-ra_130746.html

    Vad ca unii elevi au chef de lamentatii,ca na,sunt atat de sensibili (nu vreu sa fiu rautacios ,caci exista si astfel de persoane ,care sufera inca din familie) .Daca avea atata talent la redactat (incat profesorul era dat pe spate) compuneri ,de ce nu a indeplinit cerina cat se poate de rapid ,si apoi sa aiba timp si de lamentatii(eventual) .

    Apreciază

  4. Iacoboaie Radu said, on martie 9, 2014 at 9:02 pm

    Da. Am remarcat de multă vreme faptul că noile manuale, în general vorbind, sunt parcă anume concepute pentru a-i descuraja pe elevi mai degrabă decât a-i încuraja. Nu se mai învață în consecință cu plăcere, ci numai din obligație. Și dacă profesorii sunt cumva prea exigenți sau prea indulgenți, efectul este un catastrofal.
    Am analizat câteva manuale de istorie, limba română, matematică din clasele gimnaziale și pot să mărturisesc că, dacă aș fi fost acum elev, nu mi-ar fi plăcut să învăț din ele. Nu dau apă la moară elevilor, care oricum nu cred că citesc acest blog, să nu mai dorească să învețe și să se descurajeze. Dar asta e realitatea.
    Istoria, care este o disciplină foarte împortantă în opinia mea, deoarece conduce la cristalizarea unei conștiințe identitare și la un patriotism curat, este cel mai grav afectată din acest punct de vedere. Știu ei ce fac, diriguitorii acestor programe și manuale școlare. Ca să nu mai vorbim și despre concurența dintre manualele alternative, care prezintă lucrurile cel mai adesea diferit.
    Doamne ajută!

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 10, 2014 at 9:18 pm

      Iacoboaie Radu

      Deja m-am incurcat. Iertare. Trimite-mi te rog tot ceea ce doresti sa postez intr-un mesaj final.

      Apreciază

  5. geo said, on martie 9, 2014 at 9:30 pm

    http://www.paulcraigroberts.org/2014/03/06/looting-ukraine-begun/

    http://www.kommersant.ua/doc/2424454

    Dă clic pentru a accesa 20140305_minfin_plan.pdf

    The self-proclaimed government in Kiev is reportedly planning to cut pensions by 50 percent as part of unprecedented austerity measures to save Ukraine from default. With an “empty treasury”, reduction of payments might take place in March.

    http://rt.com/news/ukraine-austerity-pensions-halved-174/

    Apreciază

  6. Romeo said, on martie 9, 2014 at 9:59 pm

    Manualele de matematica (de liceu) au aratat foarte bine pana in 1979. Geometria axiomatica a complicat inutil lucrurile.
    Exista o carte foarte buna pt gimnaziu, (Probleme de Grigore Gheba – fot prizonier de razboi in urss) pe baza caseia 30-40 de generatii au invatat foarte bine. Numar relativ restrans de cunostinte (teoreme) probleme de complexitate mai mica sau mai mare, care permiteau tuturor sa asimileze mai multa sau mai putina materie, dar RAMANEAU CU CEVA. In anii 90 se mai folosea.

    Noile manuale contin mai multe cunostinte. E greu sa le asimilezi pe toate. Dupa ce le asimilezi pe toate – sau in mare parte – poti intra in profunzime. Procentul de elevi care va raspunde cerintelor va fi mai mic; de unde polarizarea si marele grad de esecuri..

    Este bine ca in liceu s-a renuntat la geometrie (plana + in spatiu) si la anumite captole de trigonometrie. Este rau ca s-au bagat vectori, probabilitati, statistica. Le faci copiilor capul varza. In SUA nu se studiaza in liceu integralele.

    Personal sunt pt materie mai putina materie in conditiile in care ii lasi copilului posibilitatea de a fixa (prin exercitii) mai bine notiunile fundamentale.

    Am ajuns la paradoxul in care programa livreaza din ce in ce mai multe cunostinte si tot mai putini elevi sunt capabili sa le stapaneasca satisfacator. ELEVUL ESTE IMPINS LA SOLUTIA COPIATULUI, SI SE DEPRINDE SA NU MAI MUNCEASCA ! PT CA I SE CERE PREA MULT !

    Apreciază

  7. Radu Humor said, on martie 9, 2014 at 10:14 pm

    E vorba de îndobitocire şi dezmăţ atent planificate !
    Se ataca de la rădăcină fibra neamului românesc.

    Apreciază

    • Radu Humor said, on martie 9, 2014 at 10:15 pm

      Prin comparaţie, la ruşi încă se mai poate 🙄
      „Moya prekrasnaya ledy” ( preafrumoasa mea doamna) , cu Stas Pieha, acest Vladimir Putin al muzicii pop actuale din Rusia.
      Cineva spunea că adevărata forţă a Rusiei nu este gazul, ci Ortodoxia !
      Eu aş mai adăuga literatura şi arta, muzica în special , care ne dezvăluie sufletul rus în toată adâncimea şi măreţia lui !

      Apreciază

      • GabiM. said, on martie 11, 2014 at 11:58 pm

        Toata viata am avut alergie la tot ceea ce este rusesc,cu mare greutate reseam sa vad sau sa ascult ceva,orice ar fi fost in aceasta limba…Dar,de un timp,parca,incep sa ii privesc cu alti ochi…Am vizionat acest video si,trebuie sa recunosc ca,spre deosebire de ceea ce se vede la televiziunea romana sau la altele,rusii sunt imbracati cu decenta si mult gust…Presupun ca nici la ei nu va mai dura mult timp,indecenta,lipsa de bun simt,mizeria satanista se intinde,din pacate,ca o plaga peste intreg mapamondul…

        Apreciază

  8. dante said, on martie 9, 2014 at 10:44 pm

    Pfff, multe as avea de comentat la acest subiect, caci duc lupte grele cu un sistem care e la pamint si e aservit aproape in totalitate politic.
    Copii nostri din scoli nu sint considerati niste oameni, niste fiinte, ci niste obiecte pe baza carora se fac tot soiul de calcule, ca la piata. Se bat scolile intre ele sa aiba cit mai mare numarul de elevi, dar nu pentru a-i invata, ci pentru a avea punctaj si capital, exact cum am avea niste mere intr-o galeata.
    Toata reteaua e politica, se dau bani, se cer bani, se fac favoruri si putini sint dascalii care din deontologie profesionala isi respecta meseria, insa acestia sint marginalizati si la prima gafa sint eliminati.
    Putregaiul e atit de mare, caci mie, care am terminat scoala cu ceva ani in urma, nu-mi vine sa cred ca se pot intimpla asemena fapte intr-un sistem pe care, elev fiind il idolatrizam.
    Cu siguranta se vrea imbecilizarea viitorului nostru, pentru simplu fapt ca o masa de prosti este mult mai bine controlata decit niste oameni inteligenti.
    Se monteaza camere de luat vederi in salile de curs, si noi ca niste orbi acceptam cu seninatate obisnuirea copiilor nostri cu puscaria moderna. In clasele primare materia este foarte grea pentru nivelul unui copil caruia i s-a furat copilaria cu vestita clasa „zero” , dupa care urmeaza vestitele meditatii pe bani ale profesorilor, care conditioneaza actul de invatamint in functie de acestea.
    Cred ca in curind or sa apara si alternative la invatamintul de stat, pentru ca asa nu se mai poate, sau ne vom invata singuri acasa copiii.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  9. supraveghetorul said, on martie 9, 2014 at 11:14 pm

    Sacciv,

    Acest video daca ar fi tradus ar fi excelent pentru fratii nostri ortodocsi.

    Apreciază

  10. Alexandru said, on martie 10, 2014 at 12:01 am

    Eu am terminat „Facultatea” Romano-Americana – Economia turismului intern si international pentru ca au insistat parintii sa fac o facultate pentru ca ei nu au avut ocazia pe vremea lor si ca poate imi foloseste; cert este ca nu am fost aproape deloc si la unele examene picam (gen drept, contabilitate, turism etc; doar la engleza ma duceam nepregatit si treceam), la fel si la restante. Dupa 2-3 restante (platite cu 25euro apoi 50euro) ma treceau automat. La liceenta jumatate de lucrare (Ticketing – EasyJet) am cumparat-o (mi-a facut-o cineva pe internet) si la oral NU AM RASPUNS LA NICI O INTREBARE (spunand doar: aaaaa… nu-mi aduc aminte; aaaa… sunt emotionat si nu pot gandi..), primind nota 6,66. Ma bucur ca nu am invatat nimic pentru ca acum ma uit pe cateva manuale care mi-au mai ramas si totul este despre globalizare. La inceput de an venea la facultate sa ne „vorbeasca” Iliescu.

    Doamne, ajuta!

    Apreciază

  11. mircea.v said, on martie 10, 2014 at 12:13 am

    Se stie ca in sua si europa de vest indobitocirea copiilor de catre scoala/sistem a inceput de ani buni. Romania nu are cum sa scape. Omul e scapat de pericole prin credinta in Dumnezeu si prin discernamant propriu. Cu credinta e rezolvata. Discernamantul nu ca e incurajat sa nu se dezvolte, e chiar distrus. Apocalipsa a inceput odata cu acest plan al distrugerii discernamantului omului. Si asta face scoala de acum. Referitor la vremurile ce vor veni, pt mine mai mare semn e ceea ce se intampla acum in scolile din europa si america decat biometria si actele electronice.

    off
    apropo de amprentare
    Sa vezi de nu vor introduce astia identificarea prin amprente la intrarea si iesirea din aeroporturi, daca se decide ca aia cu pasapoartele false au dat cu avionul malaesian de apa…
    Dumnezeu sa-i odihneasca!

    Apreciază

  12. Romeo said, on martie 10, 2014 at 7:41 am

    !!! http://forum.matematic.ro/ FORUM MATEMATIC ( pt clasele III-XII): elevii enunta problemele si cativa profesori le rezolva in limita posibilitatilor !!!

    !!!! http://campion.edu.ro/ FOUM CARE PERMITE ELEVILOR SA AJUNGA LA NIVEL DE OLIMPICI PT INFORMATICA !!!! http://campion.edu.ro/arhiva/
    forumul contine problema cu grad sporit de dificultate. Elevii dupa ca isi creeaza un cont trimit solutiile.
    O aplicatie le testeaza automat pe mai multe seturi de date, si in cateva minute da o nota.

    Daca rasfoiti istoricul adresei, http://campion.edu.ro/arhiva/index.php?page=sources&action=view veti vedea ca elevii rezolva si testeaza solutii si duminica noaptea dupa ora 24.00. Veti vedea ca si cei mai buni, la inceput intampina greutati. O REALIZARE DE EXCEPTIE A MINISTERULUI EDUCATIEI.
    ECHIPA CAMPION: http://campion.edu.ro/team.php

    Un forum similar pt cei mai tari liceeni informaticieni.
    http://www.infoarena.ro/ http://www.infoarena.ro/arhiva http://www.infoarena.ro/arhiva-educationala

    FORUM PT LIMBA ENGLEZA: http://forum-engleza.academia-de-engleza.ro/

    PS Daca mai stiti si altele puneti niste link-uri

    Apreciază

  13. geo said, on martie 10, 2014 at 9:46 am

    Orizonturile Revoluţiei Eurasiatice – A. Dugin 07.03.2014
    March 8, 2014 at 6:29pm

    Orizonturile Revoluţiei noastre – Alexandr Dugin (ideologul lui Putin pentru cine nu-l cunoaşte)

    Din Crimeea până în Lisabona

    (abstract, 7 martie 2014)

    publicat pe Facebook în lb engleză pe data de 07.03.2014

    1. Nu ne vom limita să anexăm Crimeea. Asta e sigur. Dacă ieri, reunificarea cu Crimeea a fost pentru noi o mare victorie, astăzi este un lucru infinit mai mic. Mizele cresc. Oamenii din Sud-Estul Ucrainei se trezesc treptat. Este exact acel „greu la înşeuat dar uşor la călărit” (vechi proverb rusesc).

    2. Tot ceea ce e într-adevăr important de-abia urmează. Nu ne aşteptăm la o victorie facilă. Pentru orice, trebuie să plăteşti preţul. Acum, suntem martorii naşterii unei noi realităţi politice, de aceea totul capătă o semnificaţie deosebită. Nu este o întreprindere tehnică, nu este un pariu. Aceasta este însăşi istoria. Bătălia pentru Ucraina este o bătălie pentru reunificarea popoarelor slave. Azi e clar că această reunificare ar trebui să fie diferită din punct de vedere geografic. Galicia şi un număr de regiuni pro-vestice, la fel cu o bună parte a Kievului, nu ţin la Unitate. Înţelegem asta. Nu vom târî pe nimeni cu forţa dar nici nu-i vom părăsi sau trăda pe ai noştri. Oricum, trebuie să te lupţi şi să te zbaţi pentru a putea crea o nouă realitate istorică şi politică.

    3. Important: Puterea din Novorossiya (noul stat pro-rus care este în procesul de a fi creat chiar acum în părţile de Sud-Est ale fostei Ucraine) trebuie să fie curată. Liberă de orice influenţă a oligarhiei – inclusiv rusă sau pro-rusă. Kievul a început Revoluţia, dar acolo totul s-a încheiat cu lunetiştii americani, rusofobia murdară şi cererile de aderare în Nato. Totuşi, totul ar fi putut fi diferit. Oligarhii, escrocii şi funcţionarii corupţi au făcut pe toată lumea să se sature de ei. Dacă Kiev-ul şi Maidanul s-ar ridica din nou împotriva lor, fără Nato, fără scroafa murdară de Nuland, fără manipulatorii CIA şi rusofobia dezgustătoare, nici nu putem fi siguri de care parte am fi fost noi astăzi.Maidanul a fost la început pentru ceva bun. Probabil. Dar manipularea şi ignoranţa generală a oamenilor din Kiev (cum altfel să explici toate cele de mai sus, probabil printr-un nivel scăzut de cultură…) a transformat totul într-o murdară farsă sângeroasă. Atunci când în Piaţa Independenţei a apărut ucigaşul şi dementul rusofob Sanya Bily cu arma automată, a fost un semn clar, un fel de sentinţă finală. Încă mai era timp să se iasă din acel trend, însă acel lucru nu s-a întâmplat. Kievienii au eşuat Revoluţia. Însă în Crimeea şi în Sud-Est, dimpotrivă, oamenii au luat iniţiativa. În Ucraina, acum strigătul „Rusia” înseamnă „moarte oligarhilor”, „libertate” şi „dreptate”. Nu protejaţi pro-ruşi ar trebui să conducă acum fiecare regiune din Ucraina, ci cele mai cinstite, decente şi eroice persoane care au sprijinul direct al populaţiei. Aceasta este democraţia directă, fără farse, mediere, manipulare. Guvernatorii populari propuşi spontan, direct în anumite oraşe din estul Ucrainei a fost o idee strălucită. Aceasta este democraţia reală. Şi ce alternativă oferă Rada Ucraineană? Guvernatori-oligarhi (Taruta, Poroshenko, şeful Congresului Evreiesc European Igor Kalomovsky…)! În realitate, spiritul Maidanului este victorios în sudul şi în estul Ucrainei – împotriva SUA. Aceasta explică modul denaturat de a prezenta faptele în vest.

    4. Este timpul să ne gândim la ceea ce vom face în Kiev. Este necesar să pregătim o nouă forţă. Nu neapărat necesar prorusă, ci slavică. Anti-Nato, anti-oligarhie, cu adevărat o forţă populară. Ar trebui ca acum să înţelegem dacă toţi naţionaliştii sunt angajaţi de CIA, oligarhie şi rusofobia nenaturală, sau dacă mai există cineva în rândurile lor care poate să evalueze situaţia în mod critic şi obiectiv. În orice caz, este evident că în această compoziţie, aşa-numitul guvern (junta) va fi demolat până la alegeri. În aceste circumstanţe, va fi imposibil să organizezi orice alegeri în condiţiile în care jumătate din populaţie părăseşte ţara veche şi, în mod activ, îşi crează o nouă entitate politică (Malorossia). Pretenţiile de a păstra graniţele vechi şi legile dinainte ale Ucrainei intacte sunt nerealiste. Avem nevoie de oameni noi care să înţeleagă faptul că ceea ce s-a întâmplat este ireversibil şi care vor fi capabil să se adapteze noilor condiţii. Astfel, în aceste circumstanţe, Maidanul ne poate deveni aliat. Dacă-l cureţi de de provocatorii neonazişti pro-americani care s-au mutat progresiv în guvernul Ucrainei (şi pe care în mod sigur poporul ucrainean îi va destitui cât de curând), Maidanul ar deveni un centru politic chiar interesant.Acesta este sufletul politic al poporului din Kiev, care a făcut o greşeală. Dar care ar putea la fel de bine s-o şi repare. Maidanul de exemplu, ar putea să revoce bestiile şi indivizii gen Taruta şi Kalomovsky din funcţiile de guvernatorişi să asculte public argumentele lui Paul Gubarev şi a guvernatorilor populari din Donetsk care au fost arestaţi ilegal de mercenari. Ar putea să întrebe liderii juntei referitor la incidentul cu lunetiştii. Ar putea să invite politicieni ruşi şi figuri publice să-şi prezinte viziunile şi poziţiile lor asupra viitorului Ucrainei. Nicio autoritate rusească sau vreun lider serios nu vor discuta cu junta şi cu neo-naziştii, dar cu populaţia din Kiev şi cu Maidanul, de ce nu?… De aceea Kievul nu este încă scos din calcule. Kievul nu poate fi confundat cu junta. Într-o parte e Kievul, în cealaltă parte e junta. De asemenea, junta nu e un reprezentant legitim pentru întreaga Ucraină de pe malul dreapt, cu atât mai puţin pentru Kievul de pe malul stâng! Dar Maidanul este o entitate politică în situaţii de urgenţă. Acum, că e clar că oamenii au fost ucişi de către CIA şi de Mossad, nu de către Yanukovych, toată povestea deja arată diferit. Au fost liderii juntei care la ordinul stăpânilor americani au omorât „suta”, trimiţând-o pe lumea cealaltă (în Rai sau nu, asta e o întrebare încă fără răspuns).

    5. De asemenea, e nevoie de un proiect politic şi pentru Ucraina de pe malul drept. Republica Vest-Ucraineană. Foarte atractivă. Chiar din punct de vedere afectiv. De asemenea ar putea să nu se grăbească să intre în Nato, deoarece ar avea probleme teritoriale cu regiunea subcarpatică populată cu străvechiul şi radical pro-rusescul grup etnic Russiny. Totuşi, în orice caz, acesta ar putea fi un stat ucrainean pur şi compact, cu propria limbă, fără minorităţi etnice sau lingvistice. Un proiect minunat. Ar putea fi chiar şi mai bine dacă această ţară va deveni vreodată parte a blocului comun slav. Dar asta e la latitudinea galicienilor să decidă. În acelaşi timp, acest proiect ar satisface chiar şi cele mai sălbatice vise ale ultra-naţionaliştilor actuali. Populaţia vorbitoare de rusă şi oamenii întregi la cap vor părăsi rapid acele locuri, iar atunci, va fi posibil pentru toţi ucrainienii de rasă pură să comunice liber în propria lor limbă şi chiar să ridice undeva monumente închinate lui Shukhevych, Bandera, Petlyura şi chiar lui Hitler. Din perspectiva postmodernităţii, un astfel de stat are toate drepturile să existe. Atunci, acolo ar putea Yarosh (şeful Sectorului de Dreapta) să devină preşedinte, Dmitro Karchinsky, şeful mişcării anarho-naţionaliste ar putea deveni Ministru al Culturii iar maniacul idiot Sanya „Bily” Musychko Procuror General sau Ministru de Interne. Apropo, sunt foarte serios. Este o idee bună. În etapa istorică următoare, această enclavă ar putea foarte bine să apară.

    6. În orice caz, revoluţia noastră nu se va opri în Ucraina de Vest. Trebuie să continue în Europa. Acesta este cel mai interesant aspect: odată cu Maidanul din Kiev, U.S. au deschis Cutia Pandorei în Europa iar aceasta nu mai poate fi închisă. Corect a spus Kissinger că puciul din Piaţa Independenţei îi arată lui Putin ce-l aşteaptă (Bolotnaya, ecoul atlantiştilor din Moscova şi din alte regiuni domestice, coloana a 5-a). Dar… Aceasta nu e o ameninţare doar la adresa Moscovei, e o ameninţare şi pentru Europa – incluzând Germania, Franţa, Italia şi toate celelalte ţări. Odată ce SUA au învăţat cum să-şi manipuleze complicii neo-nazişti, într-o bună zi vor putea repeta asta foarte uşor în orice altă ţară europeană. Şi O VOR REPTA! Mâine sau mai târziu. Astfel încât dacă situaţia lor va deveni acum foarte rea, atunci o vor repeta cel mai probabil mâine.

    7. Europa are de înfruntat o Revoluţie în ambele cazuri: dacă noi, ruşii, câştigăm şi ne oprim undeva sub presiunile Nato. Dacă vom câştiga, vom începe extinderea ideologiei liberaţionale (de americani) în toată Europa. Este ţelul suprem al Eurasianismului- Europa de la Lisabona la Vladivostok. Marele Imperiu Continental Eurasiatic. Şi-l vom construi. Asta înseamnă că Revoluţia Europeană va fi Revoluţia Eurasiatică. Acesta este ultimul nostru ţel suprem. Şi fiecare pas reuşit (de la menţinerea integrităţii Rusiei în faţa separatismului cecen în anii 2000, la eliberarea Oseţiei de Sud şi a Abhaziei în 2008 iar acum Crimeea, în martie 2014) – este un pas înainte spre Revoluţia Europeană care va fi dusă la îndeplinire de către Omul Destinului.

    8. Acum în cazul al doilea, acela în care noi (Doamne fereşte!) ne oprim. Atunci presiunea din Ucraina, conflictul civil şi politic, se va revărsa şi se va răspândi în toată Europa. Va fi de asemenea o Revoluţie, dar similară celeia care s-a întâmplat în Maidan. Aceasta va fi o baie de neo-nazism a la Breivik şi o complicitate a anumitor grupuri şi mişcări identitare. În Europa ultimilor ani, Sistemul (oligarhia financiară globală şi americană) arată clar că intenţionează să să utilizeze acest element pentru o destabilizare radicală a Europei. Dacă în Ucraina energia din Maidan a fost rusofobia neo-naziştilor ucrainieni, fără de care Maidanul nu ar fi ajuns la nivelul la care să dea o lovitură de stat, în Europa combustibilul urii va fi ura naţionaliştilor împotriva emigranţilor, a Islamului şi a LGBT şi, corespunzător, ura imigranţilor, musulmanilor şi a LGTB împotriva populaţiei indigene. Acum, suportul câtorva identitarieni europeni (mulţi, dar nu toţi) pentru Sectorul de Dreapta e clar – au aceleaşi ţeluri structurale şi acelaşi stăpân. De aceea, de asemenea şi în acest caz, Revoluţia aşteaptă Europa.

    https://www.facebook.com/notes/cosmin-gheorghita/orizonturile-revolu%C5%A3iei-eurasiatice-a-dugin-07032014/10151938222157927

    Apreciază

  14. geo said, on martie 10, 2014 at 9:58 am

    articolul de mai sus in original:
    http://rossia3.ru/politics/russia/gorizonty_revol

    Apreciază

  15. Cristian said, on martie 10, 2014 at 11:08 am

    http://ro.stiri.yahoo.com/datele-personale-a-12-milioane-de-oameni–furate-de-un-hacker-din-coreea-de-sud-102849191.html

    poate este un subiect in afara temei… stim insa de ce trebuie citit si luat aminte.

    Apreciază

  16. qwert said, on martie 10, 2014 at 12:17 pm

    Un articol bun pe Vocea Rusiei: http://romanian.ruvr.ru/2014_03_10/E-vremea-marilor-alegeri-6964/

    Apreciază

  17. tjw said, on martie 10, 2014 at 1:19 pm

    Ma intreb daca n-o fi de vina si stilul nebunesc si stresant al vietii moderne. Inconjurati numai de electronice, televizoare, internet, smart-phone-uri si alte chestii care ii distrag si le consuma timpul si resursele psihice/intelectuale, elevii pur si simplu nu se mai pot concentra la ce au de invatat pentru scoala…

    Apreciat de 1 persoană

  18. aniush said, on martie 10, 2014 at 1:52 pm

    ROmanul,
    Asa au invatat zeci si zeci de generatii, invatai comentarii pe care la clasele V-VIII tu le faceai de-a lungul anilor si la meditatie se uita profesorul pe ele si iti atragea atentia daca ai greseli de exprimare, de gramatica, iti explica ce nu intelegeai si te punea sa prezinti comentariul ca si cum ai fi la examen. De asemenea se batea foarte multa moneda pe momentele subiectului si cred ca asta e baza, iar gramatica se facea la greu; daca era o singura gresala de gramatica in analiza sintactico-morfologica a unei fraze puteai sa pierzi un punct. .
    Mai tarziu in liceu analizele literare erau un pic mai complicate, dar nu te pedepsea nimeni asa de tare incat sa ramai corigent daca aveai greseli in analiza pe care o faceai, in schimb nu ti se ierta daca nu citeai tot ce iti dadea profesorul. Pentru asta luai nota 1 (daca indrazneai sa nu citesti) si sa stiti ca ne-a prins foarte bine mai tarziu.
    Ideea cu camera are lungimea si latimea X, asta se invata la clasele I-IV, cel putin pe vremea mea. La clasa a V-a deja elevul avea notiunea asta. Era simplu pentru un elev in gimnaziu….pe vremea mea la clasele I-IV se puneau bazele in matematica, te invata sa citesti bine, sa scrii compuneri, dar te invata si altceva.
    Tot vorbim de partea practica a lucrurilor…noi am facut inclusiv notiuni de comportament la masa (cand mergem in vizita, la scoala), ne punea sa aducem servetele, servete, lingura, furculita si cutit, ne invata pozitia corecta, cum se pune masa, cum mancam in asa fel incat sa mentinem curatenia cat se poate; ne scotea in curte sa adunam hartii, sa ajutam la curatenie, la maturat, cat eram foarte mici, tocmai ca sa ne invete sa-i pretuim pe cei care fac asta…sa plantam flori si sa ingrijim animalute, ca sa pretuim natura si tot ce e viu si oamenii care nu fac munci intelectuale, tocmai sa stim sa ne purtam cu ei.
    Incepeam ziua cu gimnastica de inviorare in careu si nu in ultimul rand facea ore de religie. Ne invatau rugaciuni pentru copii si noi ne spuneam rugaciunile de dimineata si seara.
    Parerea mea asta inseamna educatie, formarea unui om complet.
    Eh acuma am divagat, dar sper sa fie cu folos.

    Apreciază

    • ROmanul said, on martie 11, 2014 at 2:54 am

      Citez: „Incepeam ziua cu gimnastica de inviorare in careu si nu in ultimul rand facea ore de religie. Ne invatau rugaciuni pentru copii si noi ne spuneam rugaciunile de dimineata si seara.”

      Poate ne spui si care era vremea ta ca pe vremea mea nu existau ore de religie sau ce spui tu acolo.

      Eu n-am facut o ora meditatii ca parintii nu-si permiteau. Si am terminat la cel mai bun liceu (de atunci, acum e pe locul 2) din orasul meu resedinta de judet sectia informatica (in 1992).

      Citez:
      „Mai tarziu in liceu analizele literare erau un pic mai complicate, dar nu te pedepsea nimeni asa de tare incat sa ramai corigent”

      Tu poate ai avut un fel de profesori eu am avut alti profesori la limba romana.
      Mai precis era diriginta care in clasa a 12-a vroia sa ma lase corijent la romana ca n-as lua bacul. Nu m-a lasat si am luat la bac 7 la romana scris, 7.50 la romana oral, 10 la fizica (nu educatie fizica), aproape 8 la istorie si peste 9 la matematica(eu am orientare mai mult spre real si stiintele exacte). Diriginta vroia sa-i spui cum zicea ea comentariile cu expresiile ei altfel luai nota mica. Si punea extrem de mult accent pe acele comentarii.
      Aveam un coleg de banca care o scalda in 6 si 7. La bac a luat 10 si la oral si la scris.
      Iar elevii ei preferati care luau doar 9 si 10 la ea, la bac abia daca au luat nota 8.
      Profesoara mea m-a facut sa urasc literatura romana.

      Pana la urma conteaza scoala si atmosfera din scoala si profesorii ca pana la urma cum zice un proverb: Omul sfinteste locul nu invers.

      Apreciază

  19. miturimoderne said, on martie 10, 2014 at 3:28 pm

    Off topic:

    Am gasit interesant urmatorul articol:

    http://www.mediafax.ro/social/marele-sinod-al-bisericii-ortodoxe-se-va-reuni-in-2016-pentru-prima-data-dupa-1-100-de-ani-12233655

    Doamne ajuta!

    Daniel

    Apreciază

  20. IV said, on martie 10, 2014 at 6:17 pm

    dar si asta! :http://www.ziuaveche.ro/stiinta-it/stiinta/noi-gaze-care-distrug-ozonul-descoperite-in-atmosfera-217576.html, nu gasesc unde sunt postarile cu darele mortii

    Apreciază

  21. marian said, on martie 10, 2014 at 8:28 pm

    La pranz am aflat de la nemti ca in Romania s-ar fi sunat goarna!
    Nu am vrut sa cred.
    Romania se pregateste de mobilizare. Miroase a razboi? Aparent, da…
    „Situatia din Ucraina a pus in alerta si autoritatile din Romania, unde au inceput primele pregatiri de razboi, care ii vizeaza chiar si pe rezervisti. In cursul lunii martie, acestia au fost chemati pentru inmanarea ordinelor de chemare la mobilizare. La Onesti, in judetul Bacau, rezervistii au fost chemati astazi, 10 martie, la sediul politiei, unde s-au prezentat cu actele de identitate si livretul militar. In ordinele de chemare la mobilizare se precizeaza ca, la declararea mobilizarii publice, rezervistii trebuie sa se prezinte, in termen de 8 ore, la o unitate militara din municipiul Bacau. Totusi, cadrele militare prezente la Onesti au sustinut ca nu este vorba de pregatiri de razboi, ci doar de verificari ale situatiei rezervistilor, in vederea actualizarii evidentelor. Proceduri similare au loc si in alte orase din Romania. Spre exemplu, la Botosani, rezervistii au fost convocati pentru data de 18 martie, la centrul militar. In paralel, consiliile judetene au primit ordin sa pregateasca planuri pentru situatiile de urgenta, inclusiv pentru razboi, si sa aloce fonduri pentru asigurarea alimentelor, carburantilor, utilitatilor si altor resurse necesare unei confruntari armate. “Pana pe 14 martie, trebuie sa facem propuneri pentru guvern, in sensul de a asigura resursele si de a identifica toate elementele locale pe linie militara si de siguranta publica”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Suceava, Catalin Nechifor, citat de presa locala din judet. Si la Botosani s-au luat masuri similare, dupa ce autoritatile judetene au fost somate sa aloce fonduri in acest sens. Chiar daca nu se vorbeste in mod explicit despre o participare a Romaniei la un eventual razboi, pregatirile au legatura clara cu situatia exploziva din Ucraina, dupa cum spun chiar reprezentantii autoritatilor din Romania. “Situatia fiind inflamata in teritoriile de la est de Romania, cred ca e bine sa se revada planurile pentru situatii de razboi”, a spus Catalin Nechifor, presedintele Consiliului Judetean Suceava.”
    Din alt articol:
    NATO trimite în România şi Polonia avioane de supraveghere AWACS, care vor avea rolul de a monitoriza graniţa ucraineană.
    Toate zborurile de recunoaştere vor avea loc deasupra teritoriului NATO, a anunţat un oficial al Alianţei.
    Decizia a fost aprobată la Bruxelles de ambasadorii NATO, la recomandarea generalului american Philip M. Breedlove, comandantul suprem al Forțelor Aliate din Europa (SACEUR)
    Nu este singura măsură de acest gen luată de Occident. Statele Unite vor trimite în Polonia 12 avioane de vânătoare de tip F-16 până joi, a anunţat duminică Ministerul polonez al Apărării, relatează AFP.
    Poate ca nu va fi nici de data asta nimic grav, dar cine stie pana cand nu va fi grav…
    Doamne iarta-ma!

    Apreciază

  22. lastunnegru said, on martie 10, 2014 at 10:10 pm

    marian si daca rezervisti nu se prezinta la ordin ce se intampla ii aresteaza ?

    Apreciază

    • marian said, on martie 10, 2014 at 10:55 pm

      Nu stiu ce se intampla dpdv legal. Am banuit si in trecut ca, Romania are cea mai ieftina carne de tun pt nato. Noi si cu bulgarii. Ne-a trebuit nato? Andreea eska se milogea sa stea lumea 3 minute pe zi cu fata la vest? Regret ca am invatat engleza…
      La ora asta, APARENT, se fac pregatiri de razboi. Imi e mila de rusi… Sunt prinsi. Romania, nu constientizeaza pana dupa ultima clipa ce anume i se intampla.
      Doamne ajuta-ne!

      Apreciază

  23. lastunnegru said, on martie 10, 2014 at 11:05 pm

    E devina si SISTEMUL pentru situatie jalnica din educatie, dar mai este si faptul ca copii nascuti in afara casatoriei nu vor ajunge la nivelul duhovnicesc si intelectual al celor nascuti in cadrul casatoriei, iar daca intro familie se mai fac si avorturi inainte de casatorie si in timpul casatoriei

    Cum a ajuns România să aibă 22 milioane de avorturi

    http://hermanvlad.wordpress.com/2011/02/21/cum-a-ajuns-romania-sa-aiba-22-milioane-de-avorturi/

    situatie devine jalnica pentru copii nascuti in acea familie, Parintele Arsenie Boca zicea ca copii nenascuti ( avortati ) ii strica pe cei nascuti, astfel ei vor avea o contructie slaba duhovniceasca cat si intelectuala,iar daca acei copii slabi cu duhul si cu mintea si cu mintea mai cad si in vizualizare de materiale pornografice, onanie-masturbare si intretinerea de relatii sexuale de la varsta copilariei 9-13 ani, plus avort, toate acestea facute pe o perioada mare de ani distruge neuronii creierului ( neuroni odata distrusi nu se mai refac NICIODATA ) fapt dovedit stiintific (deci devi prost, simplu zis ).

    cautati asta daca nu ati vazut deja conterinta Pornografia – Maladia secolului XXI

    1 http://www.trilulilu.ro/muzica-traditionala/pornografia-maladia-secolului-xxi-prima-parte

    2 http://www.trilulilu.ro/muzica-traditionala/pornografia-maladia-secolului-xxi-partea-a-2

    3 http://www.trilulilu.ro/muzica-traditionala/pornografia-maladia-secolului-xxi-partea-a-3

    4 http://www.trilulilu.ro/muzica-traditionala/pornografia-maladia-secolului-xxi-partea-a-4-ultim

    daca mai adauga copilul, adolescentul si mers in club,alcool, etnobotanice sau droguri ce performante sau mai bine zis cum poate un copil sau adolescent sa ia bacul si alte examene sau sa aiba o gandire limpede, daca nu se duce la Sfanta Biserica, la spovedit si impartasit ( in unele sau in multe cazuri nici nu se pune problema, sa mai fie impartasit ) si 0-zero cunostinte duhovnicesti macar pentru varsta sa si spre folosul sau iar apoi vin parinti si se mira de ce puisorul lor nu a luat bacul, dar tot ei neavand grija de ei si zicand mereu lasa sa isi traiasca viata mama ca e tanar.

    Deci performantele sau statistica e confirmata de viata copiilor si adolescentilor.

    Apreciază

  24. lastunnegru said, on martie 10, 2014 at 11:09 pm

    Sa ma iertati ca pus materialele de mai sus in timpul Postului Mare dar asta e realitatea.

    Apreciază

  25. marian said, on martie 10, 2014 at 11:20 pm

    Se anunta vesti proaste! Convoaie militare de kilometri lungime se indreapta catre Crimea. De pe aeroportul din Simferopol nu a mai decolat si aterizat nicio cursa, de peste 7 ore. Se pare ca a fost preluat turnul de control. Se pare ca a fost minat de jur imprejur. Se anunta ca ar fi fost preluat si un spital. 300 de mercenari BLACKWATER ar fi in Kiev! O baza militara ar fi fost preluata de azinoapte… E rau!… Poate ca, totusi, Dumnezeu nu va ingadui macel.

    Apreciază

  26. blue said, on martie 10, 2014 at 11:38 pm

    Văd că, indiferent de subiectul propus, discuţiile tot la război se întorc, inevitabil. Şi totuşi articolul este interesant. Eu aş avea însă câteva observaţii, şi anume că niciun sistem de învăţământ din lume nu e construit ca să dea randament pentru toţi copiii. Într-un fel trebuie învăţaţi cei inteligenţi, altfel cei mai puţin dotaţi intelectual. Din acest moment trebuie să existe separare. Scopul educaţiei ar trebui să fie acela ca toţi prinşii în acest sistem să înveţe în primul rând să se adapteze social, să-şi însuseaşcă normele de convieţuire socială, de morală şi de principii de viaţă creştine şi să ştie cum să înveţe. A memora papagaliceşte zeci de comentarii cum se obişnuia pe vremea bolşevică e la fel de dăunător cu ceea ce se face la matematică sau la alte ştiinţe exacte azi. Adică rezultatul e acela în care copilul nu învaţă să gândească, să aplice ceea ce învaţă, ci preia tipare gata făcute şi îi e blocată creativitatea.

    Apreciază

  27. T.M said, on martie 11, 2014 at 1:15 am

    Mulţumesc, Saccsiv, pentru postarea manualelor. Doamne, ajută!

    Apreciază

  28. aniush said, on martie 12, 2014 at 6:37 am

    ROmanul,
    Eu mai tarziu am terminat si scoala si liceul.
    Fiecare profesor preda dupa metoda lui. Uite la noi faptul ca te obliga sa citesti tot ce iti spunea (mai mult decat era in programa) era un lucru bun. La inceput eram nervoasa ca nu am timp, ca avem si alte materii si pe chestia asta am primit 1. De atunci am luat in brate toate cartile si le-am devorat. In timpul liber fugeam in gradina si citeam sa nu ma prinda parintii. Mi-a placut foarte mult sa citesc, mi-a placut romana, limbile straine. Cu matematica nu am aveam treaba, ma rugam sa trec sa scap de ea. Insa mi-a prins bine mai tarziu (in viata); te invata sa te organizezi, sa gandesti logic si…mai e si asta, ca adult poti sa rezolvi multe probleme de care te lovesti.

    Apreciază

  29. aniush said, on martie 12, 2014 at 7:09 am

    lastunnegru,
    Ei nu invata ce e pentru scoala, pentru lectia de zi…ce sa le mai pretinzi sa invete tone pentru bac. Nu se duc la Sfanta Biserica, elevii de liceu merg frecvent in cluburi, ceea ce pe vremea noastra nu faceau, atunci existau alte preocupari…si apropos de asta am intrat si eu o data de curiozitate intr-un club de noapte sa vad cum e si ce e asa distractiv. Sincer nu stiam cum sa ies mai repede de acolo. Nu era fum, dar aveau o lumina rosie violacee alba intermitenta de te dureau ochii (eu care am probleme cu vederea cu atat mai greu o suportam), boxele aveau sonor foarte tare de puteai sa surzesti la propriu, la cativa metri distanta, pe canapele (ca erau si mici canapele in club) erau niste baieti care fumau marihoana si hasis sau ce fumau, iar in mijlocul clubului o fata dansa la bara. Zici ca te duci sa asculti muzica si sa dansezi pur si simplu, dar intr-un astfel de loc nici nu iti vine sa stai. Am iesit dupa vreo 15 minute, m-am dus acasa si m-am culcat. Mai bine decat clubul inviti cativa prieteni la tine acasa, asculti muzica, dansezi, stai de vorba.
    Cu atat mai mult pentru un elev de liceu mi se pare o „distractie” nociva.

    Apreciază

  30. […] BEZNA MATEMATICA DIN GIMNAZIU si viitorii adulti inepti. Iata si cum aratau VECHILE MANUALE DE MATE… […]

    Apreciază

  31. […] BEZNA MATEMATICA DIN GIMNAZIU si viitorii adulti inepti. Iata si cum aratau VECHILE MANUALE DE MATE… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.