SACCSIV – blog ortodox

Papa Francisc I: “NU EXISTA IADUL”. Cu adevarat este PROFETUL MINCINOS

Posted in iad, papa Francisc I by saccsiv on martie 6, 2014

   Iata ce aflam din articolul Papa Francisc: „Nu există Iadul, Eva şi Adam”:

În cadrul unei cuvântări publice, Papa Francisc a dezvăluit câteva dintre misterele lumii reuşind să-i uimească pe toţi ascultătorii. Ba chiar a şi înjurat!

Se pare că Papa Francisc nu crede în scrierile biblice conform cărora, pe lumea cealaltă, pe unii îi aşteaptă Iadul, dar şi faptul că ne tragem din părinţii Adam şi Eva.

Omul Anului 2013, cum a fost Papa numit de către revista Time, este un catolic credincios dar spune că biserica nu mai crede în Iad ca fiind acel loc în care oamenii suferă.

„Biserica nu mai crede în Iadul literal ca fiind locul în care oamenii suferă şi sunt chinuiţi de către Satana. Această doctrină este incompatibilă cu dragostea nemărginită pentru Dumnezeu. El nu este un judecător dur, ci un prieten şi un iubitor al umanităţii. Dumnezeu caută să nu condamne ci doar să îmbrăţişeze. Precum povestea despre Adam şi Eva, unde vedem Iadul ca un instrument literal. Iadul este mai degrabă o metaforă pentru un suflet singur, izolat, dar toate aceste suflete vor fi unite prin dragoste cu Dumnezeu” spune Papa Francisc.

El a mai adăugat: „Toate religiile sunt adevărate, pentru că există în inimile tuturor care cred în ele. Ce fel de adevăr este acolo? În trecut, biserica era aspră cu cei care păcătuiau şi aveau o viaţă imorală. Astăzi nu mai facem asta. Precum un tată iubitor care nu-şi condamnă copiii. Biserica are loc şi pentru heterosexuali şi homosexuali, suntem pro-viaţa, pro-alegere, pentru conservatori şi liberali, ba chiar şi comunişti. pentru toţi suntem aici. Îl iubim şi slăvim pe Dumnezeu”.

O altă exprimare a Papei Francisc a uimit, atunci când a citit greşit un cuvânt în limba italiană. Pe când toţi credincioşii erau adunaţi în Piaţa Sf. petru, Papa a scăpat o înjurătură. El a citit cuvântul caso şi a rostit cazzo, termen care se referă la organul genital masculin. În acest discurs al său, Papa Francisc vorbea despre situaţia prezentă din Ucraina.

În ultimile şase luni, cardinali catolici, episcopi şi teologi au discutat despre viitorul bisericii şi redefinirea doctrinelor şi dogmelor catolice. Poate de aici şi schimbarea în discursurile Papei Francisc.

 

Cititi va rog si:

PROFETIA PARINTELUI ELPIDIE: „Voi, cei mici, îl veţi vedea pe ANTIHRIST”. Despre noul papa – profetul mincinos, razboi, foamete, ELITE, cipuri. Text integral preluat din revista Atitudini

Foto: NOUA CRUCE DE PE PIEPTUL PAPEI FRANCISC I. Nu e Hristos rastignit, ci un pastor printre oi …

Papa Francis I ii asigura pe atei: NU TREBUIE SA CREDETI IN DUMNEZEU PENTRU A AJUNGE IN RAI …

Papa Francisc I: Biserica NU ARE DREPTUL sa se amestece spiritual in viata HOMOSEXUALILOR

Papa Francisc I zice ca INTERNETUL ESTE UN DAR DE LA DUMNEZEU si indeamna credinciosii ca in dialogurile cu necredinciosii sa renunte la pretentia ca propriile idei si traditii sunt unice si absolute

PAPA FRANCISC I (viitorul profet mincinos din Apocalipsa?) a sarbatorit HANUKA in 2012 alaturi de evreii din Buenos Aires

Papa Francisc I despre DUMNEZEUL „FRATILOR NOSTRI” MUSULMANI …

VIDEO: Serpeasca de la papa Francisc. Iata-l cum promoveaza ECUMENISMUL intr-o inregistrare pentru penticostalii din Texas

Foto: PAPA FRANCISC incepe sa semene cu DARK LORD OF THE SITH, imparatul Imperiului Galactic din Razboiul Stelelor

Foto: Coarnele PAPEI FRANCISC I de pe coperta revistei TIME, ce l-a desemnat “personalitatea anului”

 

66 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Adrian.I said, on martie 6, 2014 at 10:50 am

    Iadul nu este un loc fizic, ci noetic.

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on martie 6, 2014 at 3:19 pm

      iadul este in adancul pamintului …
      asa cum ne arata insasi Cuvantul de la Facere despre lumea cea nevazuta …

      Apreciază

    • andrei said, on martie 12, 2014 at 5:41 pm

      E la fel de real ca si monitorul din fata ta si se afla in adancul pamantului pe care calcam in fiecare zi, iar ce rai sunt chinuiti 24/24.

      Apreciază

      • Giani said, on octombrie 10, 2014 at 6:55 pm

        Asa este!Sa avem in vedere si acel experiemnt sovietic din Siberia cu geologii rusi care in anii 60 au intrerupt proiectul de sapare in adancuri de frica ca au auzit vaiete ale sufletelor pierdute!POCAITI-VA OAMENI BUNI, IADUL E REAL, E SUB NOI, DE ACEEA AICI SUNTEM LA RASPANTIE IN VIATA ASTA: SUNTEM INTRE CER ADICA RAI SI IAD, SUB PAMANT! E ATAT DE GREU SA INTELEGEM, SA NU NE PACALIM DE CE NE FACE SATANA ZI DE ZI?!!!

        Apreciază

  2. Irina said, on martie 6, 2014 at 11:11 am

    Este clar, eu cred ca pr Elpidie are dreptate ca acest papa este profetul mincinos si inaintemergator al lui antihrist. Deja salturile facute de acest papa spre nivelarea religiilor si negarea Sf Scripturi sunt extrem de mari, este clar ca mult nu va mai dura si se vor uni religiile intr-una singura care nu mai are nici o legatura cu Hristos.

    Apreciază

    • ortodox777 said, on martie 6, 2014 at 1:51 pm

      Vă rog să mă lămuriți cine puteți, care e diferența dintre profetul mincinos și însuși antihrist? vă mulțumesc

      Apreciază

      • Mihail said, on martie 6, 2014 at 2:52 pm

        Profetul mincinos va pregăti calea pentru înscăunarea Antihristului…cu vorbe mieroase, cu unificarea religiilor etc….

        Apreciază

      • Irina said, on martie 6, 2014 at 3:10 pm

        Ortodox777 din cate am inteles, Antihristul il va imita intru totul pe Hristos, si asa cum Hristos a fost propovaduit si aratat lumii de catre Sfantul Inaintemergator si Proorocul Ioan Botazatorul, tot asa si Antihrist va fi aratat de un om care ii va pregati calea si in care oamenii probabil vor avea mare incredere. Din cate am inteles proorocul mincinos al lui Antihrist cel mare, ca au fost si alti antihristi de-a lungul istoriei,va fi un om religios un intemeietor al religiei universale false si fara Hristos, si-l va prezenta pe Antihrist ca fiind mesia cel mult asteptat de evrei. De aceea cred ca pr Elpidie are dreptate ca papa este cel mai in masura sa fie acest prooroc mincinos, ca se stie ca papa este cel ce a produs aceasta panerezei numnita ecumenism, cu scopul de a nivela religiile popoarelor si de a-i detrmina ca prin falsa unire din dragoste fiecare sa se lepede incet, incet de credinta sa si sa accepte noua religie newage.

        Apreciază

      • ortodox777 said, on martie 6, 2014 at 3:40 pm

        Multumesc Mihail. „Dupa faptele lor îi veți cunoaște”…

        Apreciază

      • JOHN said, on martie 6, 2014 at 6:23 pm

        Vorbind in Templul lui Solomon,de la min 4.04 Daca opriti la min 4.06 o sa puteti vedea „cel de-al treilea ochi”,iar daca priviti in ansambul imaginii se poate vedea piramida si ochiul din varful ei(adica din frunte)

        Apreciază

      • JOHN said, on martie 6, 2014 at 7:14 pm

        Despre epoca lui antihrist şi revenirea proorocului Ilie
        „Întreaga viaţă şi lucrare a lui Antihrist pot fi rezu­mate în trei perioade:

        PERIOADA ÎNTÂI a lui Antihrist – cuprinsă între ziua naşterii sale şi momentul arătării lui – va trece neştiută. Sfântul Ioan Damaschin spune că „Antihrist este crescut în ascuns şi pe neaşteptate se răscoală

        A DOUA PERIOADĂ a vieţii lui Antihrist se va deschide cu intrarea sa învederată în rolul de învăţător al lumii sau „prooroc”[2]. Se prea poate să-şi înceapă lucrarea în împrejurările unei conflagraţii mondiale când umanitatea, după ce a suferit toate urâciunile războiului, nu va mai vedea nici o cale de ieşire din dezastruoasa sa fundătură, fiindcă toate mijloacele de rezolvare se vor afla în mâinile unei societăţi secrete care va coopera cu Antihrist. El va oferi un plan pentru rezolvarea reuşită a crizei mondiale, întemeiat pe înţelepciune politică şi socială – anume statornicirea unei structuri politice şi sociale uniforme în întreaga lume.
        Ostenită de grozăviile războiului şi fiind oarbă duhovniceşte, omenirea nu va recunoaşte acest proiect ca fiind o cursă vicleană şi astfel va fi ademenită în cea mai nemiloasă şi mai necurmată robie. Dimpotrivă, oamenii vor întâmpina cu osanale manifestările de înaltă erudiţie, înţelepciune şi geniu ale lui Antihrist.

        DOI PROOROCI
        Cu toate acestea, sforţările lui Antihrist de a fi socotit drept adevăratul Mesia se vor lovi de o împo­trivire neaşteptată şi totodată minunată, în persoanele a doi Prooroci ai Vechiului Legământ. Chiar acei doi Prooroci care prin voia lui Dumnezeu negustând moar­tea, au fost luaţi la Cer până la o vreme[8, vor veni pe pământ înainte de sfârşitul lumii pentru a-şi împlini lucrarea şi a suferi moartea. Numele acestor Sfinţi Prooroci sunt Enoh şi Ilie.

        CEA DE-A TREIA PERIOADĂ
        Cea de-a treia perioadă şi faptele de pe urmă ale lui Antihrist vor începe prin luarea în propriile sale mâini a întregii puteri mondiale. O stare de devastare covârşitoare a neamurilor pământului, din pricina unui mare război mondial, îl va ajuta în mare măsură la împlinirea acestui lucru. Cei mai mulţi vor vedea guvernarea mondială sub Antihrist drept singura cale cu putinţă pentru a ocoli noi războaie şi pentru a aduce omenirii o epocă paşnică şi înfloritoare.
        http://ortodoxia.md/profetiile-timpului/88-profeiile-timpului/1019-despre-epoca-lui-antihrist-si-revenirea-proorocului-ilie-ca-al-doilea-inainte-mergator-al-venirii-lui-hristos

        Apreciază

  3. Irina said, on martie 6, 2014 at 11:12 am

    A afirmat niste lucruri pe care nici un papa nu a indraznit pana acum sa le afirme.

    Apreciază

    • ultimate2050 said, on martie 6, 2014 at 11:23 pm

      Mai are sa spuna ca nu exista nici Rai,nici suflet si daca se poate sa desfiinteze si moartea…

      Apreciază

  4. Marius said, on martie 6, 2014 at 11:17 am

    Imi aduce aminte de pictura Parintelui Arsenie Boca din Biserica de la Draganesti, unde este pictat vrasmasul ce spune tuturor „eu nu exist”.
    Cam pe aici se invarte si el… unde ii este comoara acolo este si inima.
    Bunul Dumnezeu sa ne miluiasca!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Irina said, on martie 6, 2014 at 11:33 am

      Da si tot referitor la aceea pictura a pr Arsenie Boca, ma refer la Francisc de Assisi pictat printre adevaratii sfinti ortodocsi, am auzit pe cineva ca posibil ca pr Arsenie sa-l fi pictat pe acel Francisc ca o profetie pentru acest papa Francisc. Sper sa fie asa, ca doar Francisc ala nu a avut nici o legatura cu sfintenia, ci doar cu inselarea nasacuta dintr-o mandrie cronica. Dumnezeu sa-l ierte.

      Apreciază

      • ultimate2050 said, on martie 6, 2014 at 11:11 pm

        Cunosc personal un frate crestin ortodox ,caruia Bunul Dumnezeu i-a descoperit acest lucru.Mi-a marturisit acest frate,cum in timpul rugaciunilor de noapte ii venea un gand.Acela,de a cauta in pictura pr Arsenie Boca de la Draganescu,un „sf catolic”.Cu papa care va avea acest nume vor incepe toate.Adica el este profetul mincinos!!!…Acest gand ii venea ii fiecare noapte in timpul rugaciunii.S-a rugat lui Dumnezeu sa ii ridice acest gand, daca nu este de la El.Insa gandul a ramas.De teama sa nu fie inselat de diavol prin acest gand,sa pazit in continuare de acest gand.Totusi vazand ca acest gand ii vine in minte,in timpul rugaciunii, de noapte ,a decis sa faca ceea ce il indemna sa faca acest gand.Acest frate stia ca pr Arsenie Boca pictase un „sf catolic”,dar nu mai stia cum il cheama.Cercetand pictura a aflat ca acel asa zis sfant se chema -ATENTIE- Francisc !!!…intrebandu-se in sinea lui de ce i-a trimis Dumnezeu lui acest gand stiti ce raspuns a primit!!!…Acest gandti-a fost trimis pentru indoiala pe care ai avut-o si o ai in anumite momente,fata -ATENTIE- de ce au MARTURISIT PARINTII ELPIDIE SI MACARIE DESPRE ACTUALUL PAPA!!!…Din acel moment toate sau lamurit in mintea si cugetul lui referitor la acest lucru.Cu adevarat acest papa este -profetul mincinos-!!!…Trecand ceva vreme si-a pus in mintea sa o intrebare: de ce totusi pr Arsenie Boca la pictat intre Sfintii Parinti Ortodocsi ???…Iar raspunsul a fost: SUB MASCA UNUI FALS ADEVAR VA PROPOVADUII MINCIUNA SI INSELAREA IN CREDINTA!!!…CREDETI-MA ,NU ESTE MINCIUNA…AMIN.AMIN.AMIN.

        Apreciază

  5. sherlock_holmes said, on martie 6, 2014 at 12:13 pm

    @ Adrian

    Cum sa nu fie iadul si loc fizic,doar cei rai merg acolo si cu trupurile lor,care ocupa un loc in spatiu.

    Cit despre papa,dupa cum gindeste si vorbeste,cred ca o sa stea la un loc cu homosexualii,cu cei care avorteaza ( pro alegere ),cu intunecatii…e alegerea lui.

    Nici macar atita lucru nu stie,ca sint oameni patimasi care nu-si doresc sa stea in Rai,apoi un om cu patima iar nu poate sta in Rai ( chiar daca ar vrea )…caci Raiul nu ar mai fi rai,ci balamuc.Adica sa-i pui pe tortionarii nepocaiti la un loc cu victimele,pe violatorii nepocaiti la un loc cu sfintele…ce sa faca in Rai un betiv cronic sau un afemeiat nevindecat,nu innebunesc acolo ca nu-si mai pot exersa patimile ?

    Apreciază

    • Adrian.I said, on martie 6, 2014 at 2:26 pm

      @Sherlok .Imi cer iertare dar ceea ce spui nu este in acord cu antropologia ortodoxa.Iadul este o stare interioara, iar acea stare se resfrange asupra spatiului in care este situat omul.Omul are chipul lui Dumnezeu si plasticizeaza nu doar trupul ci si cosmosul atat la nivel particular cat si in tot ansamblul sau comun, in functie de starea sa, astfel exista o legatura f stransa intre om si spatiul de langa el.Toate patimile, toata starea interioara cazuta se va resfrange asupra spatiului in care va fi situat omul.Daca este intr-o stare de iad, adica nefericita si indepartata de Dumnezeu, acea stare nu va influenta doar vederea ratiunilor din lucruri, ci va influenta insasi aspectul spatiului in care se situeaza.Daca iadul sau raiul ar fi fost niste lucruri, taramuri, create de Dumnezeu, ar fi insemnat fie ca Dumnezeu tortureaza, fie ca substituie fericirea si rasplata Sa cu ceva material, in dauna comuniunii si relatiei directe cu El prin energiile necreate.Tocmai asta e viziunea scholastica, venita din occidentul apostat, si straina de dogmatica ortodoxa. Raiul sau Iadul reprezinta pozitia relatiei interioare cu o persoana „“Împărăţia lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru” (Luca 17, 21) iar aspectele de spatiu, loc , timp ale acestora, sunt efecte naturale si firesti ale acestei relatii. Te rog citeste cea de a zecea cuvantare anti purgatoriala a Sfantului Marcu Evghenicul(nu vb doar de erezia purgatoriului ci si de problema iadului si raiului) sau pe alti parinti isihasti care au teologhisit, ca sa intelegi aspectul dogmatic, metafizic, al lucrurilor, deoarece problema e mult mai complexa.Si daca am fost neclar imi cer scuze pt stilul limbajului,doar ca este f greu sa explic pe scurt in termeni uzuali, fiind o problema complexa.Uite aici putine aspecte esentiale, in acest articol. http://ishmaelite.blogspot.ro/2008/01/heaven-and-hell-in-orthodox-tradition.html

      Apreciază

      • saccsiv said, on martie 6, 2014 at 2:52 pm

        Adrian.I

        Deci nu exista nici Raiul?

        Apreciază

      • Adrian.I said, on martie 6, 2014 at 2:55 pm

        @saccsiv. Ce am scris eu si ce ai inteles tu……

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 6, 2014 at 4:35 pm

        Adrian.I

        Pai bati campii prietene. Exista Rai si exista iad, ce tot o plimbi de colo colo?

        COBORAREA LA IAD a lui IISUS HRISTOS. Ce este IADUL? Dar RAIUL? De ce a coborat in iad?

        https://saccsiv.wordpress.com/2010/04/03/coborarea-la-iad-a-lui-iisus-hristos/

        Apreciază

      • crestinul ortodox said, on martie 6, 2014 at 3:10 pm

        Apreciază

      • Pitt said, on martie 6, 2014 at 3:37 pm

        ESTE TOTAL FALS CE ZICI TU!

        “Împărăţia lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru” – acest lucru inseamna ca MEREU TREBUIE SA-L AVEM PE DUMNEZEU IN IPOSTAZA DUHULUI SFANT CU NOI IN SUFLET. PRIN RUGACIUNE, POST, SFANTA IMPARTASANIE, DUHUL SFANT ISI FACE SALASH INAUNTRU NOSTRU.

        ASTA NU NSEAMNA CA „RAIUL NU EXISTA” PRECUM VREI TU SA INTERPRETEZI!

        SARPE CE ESTI !!!

        Apreciază

      • Adrian.I said, on martie 6, 2014 at 4:39 pm

        @saccsiv. Exista mai multe intelegeri despre rai si iad. Pt mine este important sa fie o intelegere ortodoxa.

        Apreciază

      • Jean Valjean said, on martie 6, 2014 at 6:21 pm

        bine zis Adrian I. insa, iadul pe langa stare, este si loc, spatiu, alcatuit din materia tenebroasa a celor rai..pentru mai multe detalii vezi dogmatica a pr. Staniloae, capitolul eshatologie…(si de curiozitate, ai urmat/urmezi ceva studii in domeniul teologic?)

        Apreciază

    • duhovnic said, on martie 6, 2014 at 3:39 pm

      si in Rai vom merge cu trupurile si in Iad vor merge osanditii cu trupurile(dupa Parusie)

      Apreciază

  6. Prahovean said, on martie 6, 2014 at 12:19 pm

    Nu consider Orthodoxă viziunea conform căreia chinurile iadului sunt literalment foc precum cel pământesc, căci mă gândesc că am cădea în fizicalism protestant, însă limbajul papei este clar, pentru mine, unul tradițional papistaș, adică unul metaforic, pe când în Orthodoxie avem iconicul drept categorie, care la ei este absent total sau aproape total. Noi avem simboale iconice, prin care ni se arată lucruri care nu le putem percepe, ca oameni în lumea aceasta materială, încă, dar ei, fără iconic, dau în simboale seci, metaforice, intelectual-lumești. Nu neagă total iadul, dar mi-e clar că falsifică învățătura despre iad, ca și despre alte lucruri.

    Apreciază

    • duhovnic said, on martie 6, 2014 at 3:42 pm

      sufletul pastreza in veci cele cinci simturi, ratiunea, sentimentul si vointa dar si intreaga memorie! In plus, de la momentul Invierii tuturora, trupurile vor reimbraca vesnic sufletele noastre. Bogatul nemilostiv avea sete, frica, grija, foame, transparenta lucrurilor prin memorie…

      Apreciază

    • andrei said, on martie 12, 2014 at 6:28 pm

      Focul iadului e foc literal/real iar durerea e de mii de ori mai mare pantru ca simturile sunt marite de mii de ori.

      Apreciază

  7. […] SURSA: https://saccsiv.wordpress.com/2014/03/06/papa-francisc-i-nu-exista-iadul-cu-adevarat-este-profetul-mi… […]

    Apreciază

  8. Iacoboaie Radu said, on martie 6, 2014 at 2:03 pm

    GABRIEL

    Cred că se poate copia lucrarea Radu Iacoboaie: MASONERIA – ORGANIZAȚIE RELIGIOASĂ ANTICREȘTINĂ la link-ul dat acolo la articolul cu același nume postat de fratele saccsiv.
    Dacă fratele saccsiv și tu sunteți de acord, pot să-ți trimit lucrarea în format pdf în varianta finală (640 pagini) pe o adresă de e-mail oricare, nu a ta personală. Aviz tuturor celor doritori s-o scoată pe suport de hârtie.
    Doamne ajută!

    Apreciază

  9. crestinul ortodox said, on martie 6, 2014 at 2:56 pm

    dar ca vorbeste cu viclenie satana sau fiara prin gura acestui spurcat
    iti este clar …?
    aduceti-va aminte de vedenia pe a care a vazut-o Sfantul Parinte Arsenie Boca cum s-au strans dracii in poiana la sfat pentru a insela oamenii la iadul vesnic …
    si cand tartorul ii intreba cum sa-i insele pe cati mai multi
    una din aceste amageli chiar cea mai mare era a „merg si le spun la oameni …nu exista rai , nu exista iad …aici pe pamint este raiul aici este iadul , mananca , bea si disteaza-te …”
    alta amagire era „esti tanar mai ai timp ce te-ai ticnit sa mergi cu toate babele la Biserica ….”
    ei de asta este profetul mincinos ca vorbeste fiara prin gura acestui spurcat
    si pregateste terenul antihristului
    Ce A Spus Parintele Elpidie asa se vor intampla intocmai , doar orb sa fii sa nu vezi
    surd sa fii , sa nu auzi
    sau poate te ai lepadat de CELE SFINTE anume te ai lepadat de Botezul Crestin Ortodox prin luarea de acte biometrice ..
    acestia nu vor vedea spuracciunea ca fiind profetul mincinos ci il vor crede , i se vor inchina ca apoi asemeni sa se inchine si lui antihrist …
    cascati bine ochii ca ala de care v-am spus este antihrist
    deocamdata cu manusi se lucreaza …cu VICLENIE FOARTE MARE
    Insa cu DUMNEZEU Inainte la cele ce or sa vina

    Apreciază

  10. crestinul ortodox said, on martie 6, 2014 at 3:12 pm

    Apreciază

  11. Mihai said, on martie 6, 2014 at 3:27 pm

    Fratilor,

    Atat raiul cat si iadul sunt si stari sunt si locuri. Ba mai mult sunt si diferente intre cei din rai si diferente intre cei din iad. Chiar Hristos spune ca „in casa Tatalui Meu multe locasuri sunt”. Oare vom fi in aceeasi fericire cu Sfintii Apostoli sau cu sfintii marturisitori mucenici? Sunt convins ca numai atunci cand vom fi asemenea lor vom fi si partasi ai rasplatirii lor. Dar cum sunt doar 12 Apostoli, doar un Ioan Gura de Aur si altii…nu cred ca a fi la nivelul gleznelor lor ar fi un dar mai putin pretios! Proportia fapta – rasplata exista intotdeauna inaintea lui Dumnezeu care este Bun, Iertator, Milostiv, dar si Drept!

    Apreciază

  12. duhovnic said, on martie 6, 2014 at 3:45 pm

    prin astfel de spuse, va puteti da cel mai bine seama ca papa nu este crestin! Asta trebuie sa retinem!

    Apreciază

  13. duhovnic said, on martie 6, 2014 at 3:59 pm

    de ce nu? Falsul profet din Apocalipsa lui Ioan, al cărui nume este repetat de trei ori: Jorge Mario Bergoglio

    Apreciază

  14. Anonima said, on martie 6, 2014 at 5:00 pm

    Pace, fratilor! Atentie – nu credeti tot ce cititi pe internet, am cautat mai multe despre aceste „spuse” si am aflat ca acest articol a fost disputat in decembrie, in limba engleza, si s-a dovedit a fi un fals publicat pe un site satiric. Probabil un jurnalist de la noi a preluat cateva de acolo, cateva de pe dincolo, si a scris acest articol care poate contine si lucruri neadevarate, nefondate… Nu iau partea nimanui, doresc doar sa subliniez sa aveti grija, caci orice poate scrie ceva cu scopul de a va insela. Domnul fie cu voi!

    Apreciază

  15. sherlock_holmes said, on martie 6, 2014 at 5:32 pm

    @ Adrian

    Raiul si iadul sint si in inima omului,prelungiri sa le spunem dar si stari…dar aceasta nu inseamna ca nu sint si in afara lui.Imparatia Cerurilor ( Duhul Sfint Dumnezeu ) s-a coborit acolo iar diavolilor le facem loc prin incuviintare la pacate.Iar intre ele este o prapastie,ca cei rai sa nu se amestece cu cei buni,Raiul devenind astfel un balamuc,cumva…

    Chiar si asa,Raiul si iadul sint in inima omului,si nu in cot sau in genunchi sau laba piciorului,e o anume localizare chiar si in om ( si o despartitura acolo )

    …….

    Cu aceasta afirmatie,papa neaga cumva si Pastele,oare ce a facut Iisus Hristos Dumnezeu in cele 3 zile cind a murit cu trupul,nu mai marturiseste si papa :

    „În mormânt cu trupul, în iad cu sufletul, ca un Dumnezeu, în rai cu tâlharul şi pe scaun împreună cu Tatăl şi cu Duhul ai fost Hristoase, toate umplându-le Cel ce eşti necuprins” — Deşi trupul este mort şi aşezat în mormânt, sufletul Mântuitorului se pogoară la iad dar nu ca un osândit ci ca un Dumnezeu ducând în acel adânc al despărţirii de Dumnezeu viaţa şi lumina învierii, sfarâmând încuietorile iadului şi scoţându-i de acolo pe toţi cei ce au crezut în El (I Pt 3, 19-20)

    Si atributul de Judecator drept ,papa il contesta Mintuitorului:

    „Atunci va zice si celor de-a stanga: Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este pregatit diavolului si ingerilor lui. Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau; strain am fost si nu M-ati primit; gol, si nu M-ati imbracat; bolnav si in temnita, si nu M-ati cercetat. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau insetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit? El insa le va raspunde, zicand: Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica”. Matei 25, 31-46

    Clar ca papa are drac in el sau duh pitonicesc,nu ii mai ramine decit sa schimbe Sfinta Scriptura dupa invataturile demonului care-l invata aceste prostii.Iar bietii catolici naivi,mai cred ca papii sint si infailibili,ca ereziile sa fie pecetluite.Dumnezeu cu mila!

    Apreciază

    • Adrian.I said, on martie 6, 2014 at 6:35 pm

      @Sherlok Nu ai inteles nimic din ce am zis.Starea interioara se rasfrangre asupra spatiului in care te afli,(nu am zis ca acel spatiu e in propriul interior) iar acel spatiu capata trasaturile starii interioare. Starea interioara nu se rasfrange doar asupra trupului,(dupa cum vedem spre ex la trupurile nestricate ale sfintilor) ci si asupra intregului cosmos, omul fiind in relatie intima cu toata creatia.Coborarea lui Hristos la iad nu inseamna coborarea intr-un loc odios creat de Dumnezeu, ci legatura Sa inclusiv cu spatiul in care se aflau sufletele respective, indiferent de forma pe care o capatasera acesta.
      Pur si simplu omul dupa moarte isi creaza o realitate particularizata dupa patimile si defectele proprii, in cadrul aceleasi creatii,(intreg cosmosul e spatiul) si nu aceasta realitate e creata de Dumnezeu pentru a-l tortura.

      Descrierile respective din scriptura sunt iconice, trimit catre o dimensiune mistica, nu poti sa le intelegi in sensul uzual raportandu-te la intelesurile cotidiene, daca facem asta putem arunca la gunoi teologia mistica si ajungem la protestantism.

      Nu ma intereseaza de papa, stiu ca este eretic.

      Apreciază

      • duhovnic said, on martie 6, 2014 at 8:36 pm

        tu vorbesti precum un diavol arhicon care a facut masteratul la Salonic! Te folosesti cumva de medicamentele din reteta mediacala a bunicii tale?! Preot marian

        Apreciază

      • AndreiD said, on martie 7, 2014 at 12:00 am

        @duhovnic, crestin ortodox etc.
        Cititi Filocalia 10 (Sfantul Isaac Sirul) si veti vedea ca Adrian are dreptate doar ca voi nu-l intelegeti. De asemenea si scrierile Sfantului Grigorie Palama sau Marcu al Efeseului. Viziunea despre iad ca este un spatiu fizic, loc de tortura etc, vine din Apus si nu este specific credintei ortodoxe.
        Vedeti si aici:
        http://saraca.orthodoxphotos.com/biblioteca/hierotheos_viata_dupa_moarte.htm

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 7, 2014 at 7:36 am

        AndreiD

        Despre IAD si SANUL LUI AVRAAM. Vedenia lui Cosma Monahul, înfricosatoare si folositoare

        https://saccsiv.wordpress.com/2009/10/05/despre-iad-si-sanul-lui-avraam-vedenia-lui-cosma-monahul-infricosatoare-si-folositoare/

        Apreciază

      • AndreiD said, on martie 7, 2014 at 1:20 pm

        Saccsiv, vedeniile acestea pot fi interpretate si alegoric. Apoi nu inteleg de ce vrei sa-i contrazici pe unii din cei mai mari sfinti pe care i-a dat Biserica. Acesti sfinti nu neaga chinurile din iad, dar arata ca acele chinuri nu sunt „viermi”, „iezere de foc” ad-literam. Sfantul Marcu al Efesului spune ca „intunericul cel mai dinafara” e lipsa luminii dumnezeiesti, „viemele cel neadormit” e mustrarea constiintei etc. Ai citit ce zice vladica Ierotheos Vlachos?

        Apreciază

  16. Gabriel said, on martie 6, 2014 at 6:10 pm

    Lagare de exterminare intretinute de biserica catolica…
    http://www.altrainformazione.it/wp/la-auschwitz-del-vaticano/
    poate cineva traduce din italiana, eu folosit google translate si am inteles despre ce e vorba…

    Apreciază

  17. JOHN said, on martie 6, 2014 at 6:13 pm

    Un arheolog a găsit încă 9 suluri mici în peșterile Qumran, unde, lângă Marea Moartă, au fost descoperite în anii 1940 şi 1950 mai multe manuscrise vechi de cel puţin 2.000 de ani, scrie site-ul Ancient Origins.net. http://www.ancient-origins.net/…/newly-discovered…

    Apreciază

  18. mircea.v said, on martie 6, 2014 at 6:46 pm

    Pentru cine e curios cum e in Rai si iad, Parintele Paisie Aghioritul are niste explicatii pe intelesul tuturor, in
    vol4 – Viata de Familie, cap3 – „Viata de dupa moarte”

    Cuviosul Paisie Aghioritul: MOARTEA ŞI VIAŢA VIITOARE

    Morţii vinovaţi

    – Părinte, atunci când omul moare, conştienti¬zează imediat în ce stare se află?
    – Da, îşi revine şi spune: “Ce am făcut? Dar ce folos!”. Precum un om beat, care, de pildă, îşi omoară mama, râde, cântă, deoarece nu-şi dă seama ce a făcut, iar atunci când se trezeşte plânge, se tânguieşte şi spune: “Ce am făcut?”, tot astfel şi cei care în această viată fac neorânduieli sunt ca nişte beţi. Nu-şi dau seama ce fac, şi nu-şi simt vinovăţia lor. Însă abia atunci când mor le pleacă această beţie şi îşi revin. Li se deschid ochii sufletului lor şi îşi conştientizează vinovăţia lor, pentru că sufletul, atunci când iese din trup, se mişcă, vede şi percepe totul cu o repeziciune foarte mare.
    Unii întreabă când va fi a Doua Venire. Însă pentru omul care moare se face într-un fel a Doua Venire, deoarece este judecat potrivit cu starea în care l-a aflat moartea.
    – Părinte, cum sunt acum cei din iad?
    – Sunt vinovaţi şi întemniţaţi, chinuindu-se potrivit cu păcatele pe care le-au făcut, şi aşteptând să se facă Judecata de Apoi. Există acolo condamnaţi cu pedep¬se mari, există însă şi vinovaţi cu pedepse mai uşoare.
    – Dar Sfinţii şi tâlharul?
    – Sfinţii şi tâlharul sunt în Rai, dar nu au primit încă slava desăvârşită, aşa cum nici vinovaţii din iad nu au primit osânda deplină. Deşi Dumnezeu a spus de atâtea veacuri: “Pocăiţi-vă, că s-a apropiat Împărăţia Cerurilor, cu toate acestea adaugă timp, amânând sfârşitul, deoarece aşteaptă să ne îndreptăm. Dar noi rămânând în ticăloşiile noastre, îi nedreptăţim pe Sfinţi, pentru că nu pot primi slava desăvârşită pe care o vor lua după Judecata de Apoi.

    Rugăciunea şi parastasele pentru cei adormiţi

    – Părinte, morţii vinovaţi se pot ruga?
    – Îşi vin întru simţiri şi cer ajutor, dar nu se pot ajuta pe ei înşişi. Toţi cei care se află în iad numai un singur lucru şi-ar dori de la Hristos: să trăiască cinci minute pentru a se pocăi. Noi, cei care trăim, avem posibilităţi de pocăinţă, în timp ce sărmanii răposaţi, nu-şi mai pot îmbunătăţi ei singuri starea lor, ci aşteaptă ajutor de la noi. De aceea suntem datori să-i ajutăm cu rugăciunea noastră.
    Îmi spune gândul că numai zece la sută din morţii vinovaţi se află în stare demonică şi acolo unde sunt îl hulesc pe Dumnezeu precum fac diavolii. Nu cer aju¬tor, dar nici nu vor să primească ajutor. Ce poate să mai facă Dumnezeu cu unii ca aceştia? Se aseamănă unui copil care se depărtează de tatăl său, îi risipeşte toată averea, iar pe deasupra îl mai şi înjură. Ei, atunci ce să-i mai facă tatăl său? Însă ceilalţi vinovaţi care au puţină mărime de suflet îşi simt vinovăţia lor, se căiesc şi suferă pentru păcatele lor. Cer ca să fie ajutaţi şi într-adevăr sunt ajutaţi de rugăciunile credin¬cioşilor. Adică Dumnezeu le dă posibilitatea să fie ajutaţi mai înainte de a se face a Doua Venire. Şi pre¬cum în această viaţă, dacă cineva este prieten cu împăratul poate mijloci şi ajuta un vinovat, tot astfel şi cel care este prieten cu Dumnezeu poate mijloci la El prin rugăciunea sa şi astfel să mute pe morţii vinovaţi dintr-o “temniţă” în alta mai bună, dintr-o “celulă” în alta mai bună. Sau îi poate muta chiar într-o “cameră”, sau într-un “apartament”.
    Aşa cum îi uşurăm pe cei întemniţaţi cu sucuri răcoritoare, etc, pe care le ducem atunci când îi cercetăm, tot astfel şi pe morţi îi uşurăm prin rugăciu¬nile şi milosteniile pe care le facem pentru sufletele lor. Rugăciunile credincioşilor pentru cei adormiţi şi parastasele sunt ultima posibilitate pe care le-o dă Dumnezeu celor răposaţi pentru a fi ajutaţi înainte de a se face Judecata de Apoi. După ea nu vor mai putea fi ajutaţi cu nimic.
    Dumnezeu vrea să-i ajute pe cei adormiţi, deoarece suferă pentru pierzania lor, dar nu o face pentru că are nobleţe. Nu vrea să-i dea diavolului dreptul să-I spună: “Cum îl mântuieşti pe acesta de vreme ce nu s-a oste¬nit?” Însă atunci când noi ne rugăm pentru cei ador¬miţi, îi dăm dreptul lui Dumnezeu să intervină. El se înduioşează mai mult atunci când facem rugăciune pentru cei răposaţi decât pentru cei vii.
    De aceea şi Biserica noastră are rânduiala paras¬taselor. Parastasele sunt cel mai bun avocat pentru sufletele celor adormiţi. Au puterea să scoată un suflet chiar şi din iad. Şi voi să faceţi la fiecare Sfântă Liturghie colivă pentru cei adormiţi. Grâul are semnifi¬caţia lui, căci spune Scriptura: “Se seamănă întru stricăciune, înviază întru nestricăciune”. În lume sunt unii care se îngreuiază să fiarbă puţin grâu şi duc la biserică stafide, covrigi, colaci, ca să facă preoţii paras¬tas. Dar în Sfântul Munte vezi nişte bătrânei, sărmanii, care la fiecare Sfântă Liturghie fac colivă pentru morţi şi pentru Sfântul pe care îl prăznuiesc pentru a primi binecuvântarea lui.
    – Părinte, cei care au murit de curând au mai multă nevoie de rugăciune?
    Atunci când intră cineva în temniţă, nu-i vine mai greu la început? Să facem rugăciune pentru răposaţii care nu au plăcut lui Dumnezeu, pentru ca să facă ceva şi pentru ei. Şi mai ales când ştim că cineva a fost nemilostiv – vreau să spun că părea a fi nemilostiv, pentru că se poate să credem că a fost aşa, dar în rea¬litate să nu fi fost – şi a avut o viaţă păcătoasă, atunci să facem mai multă rugăciune. Sfinte Liturghii, Patruzeci de Sfinte Liturghii pentru sufletul aceluia şi să dăm milostenie1 săracilor pentru mântuirea sufle¬tului său, pentru ca, rugându-se săracii “Dumnezeu să-l ierte“. Acela să fie înduplecat şi să-i miluiască. Şi astfel ceea ce nu a făcut acela facem noi pentru el. În timp ce un om care a avut bunătate, adică a avut intenţie de a face bine, chiar dacă viaţa lui nu a fost creştinească, numai cu puţină rugăciune este ajutat foarte mult.
    Cunosc multe cazuri care mărturisesc cât de mult sunt ajutaţi cei adormiţi de rugăciunea oamenilor duhovniceşti. Odată a venit cineva la Colibă şi mi-a spus plângând: “Părinte, nu am făcut rugăciune pentru un oarecare cunoscut de al meu care a murit şi de aceea mi-a apărut în somn spunându-mi: «De douăzeci de zile nu am mai primit nici un ajutor de la tine. M-ai uitat şi acum sufăr». Şi într-adevăr, îmi spuse acela, de douăzeci de zile m-am luat cu diferite treburi şi nici pentru mine nu m-am rugat”.
    – Părinte, atunci când moare cineva şi rudele lui ne cer să ne rugăm pentru el, este bine să facem în fiecare zi câte un şirag de metanii (o sută de rugăciuni)2 până la împlinirea celor patruzeci de zile?
    – Dacă faci rugăciune pentru el, pune şi pe alţi adormiţi. De ce să meargă un tren la destinaţie numai cu un singur pasager de vreme ce mai încap şi alţii? Câţi răposaţi, sărmanii, nu au nevoie de ajutor, dar nu au pe nimeni care să se roage pentru ei! Unii fac paras¬tase foarte dese, dar numai pentru vreun apropiat de-al lor. Dar în felul acesta nu este ajutat nici acela, pentru că rugăciunea lor nu este atât de bine plăcută lui Dumnezeu. Dacă tot fac atâtea parastase pentru acel suflet, să facă în acelaşi timp şi pentru străini.
    – Părinte, mă preocupă uneori mântuirea tatălui meu, pentru că nu a avut nici o legătură cu Biserica.
    – Nu poţi şti judecata lui Dumnezeu şi nici dacă acela nu s-a pocăit în ultima clipă. Dar când te pre¬ocupă aceasta? În fiecare sâmbătă?
    – Nu am urmărit acest lucru. Dar de ce să mă pre¬ocupe în fiecare sâmbătă?
    – Pentru că pe această zi o pretind cei morţi.
    – Părinte, morţii care nu au oameni să se roage pentru ei sunt ajutaţi de rugăciunile celor care se roagă pentru toţi morţii în general?
    – Desigur că sunt ajutaţi. Eu, atunci când mă rog pentru toţi cei adormiţi, îi văd în somn pe părinţii mei, pentru că şi ei se mângâie de rugăciunea pe care o fac. De fiecare dată când se face Sfânta Liturghie la Coliba mea, fac şi un parastas de obşte pentru toţi adormiţii, şi mă rog pentru împăraţi, arhierei, etc, iar la urmă spun “şi pentru cei ale căror nume nu s-au pomenit”.
    Dacă vreodată nu fac rugăciuni pentru cei adormiţi, îmi apar înainte morţi cunoscuţi. Pe o rudă de a mea care a murit în război am văzut-o stându-mi înainte după Sfânta Liturghie, în vremea parastasului, pentru că numele ei nu-l pomenisem la parastas alături de numele celorlalţi adormiţi, deoarece fusese pomenită la Proscomidie împreună cu eroii care au căzut în luptă. Şi voi să nu daţi să se pomenească la Sfânta Proscomidie numai numele bolnavilor, ci şi numele morţilor, pentru că mai multă nevoie de ajutor au aceştia.

    Cel mai bun parastas pentru cei morţi

    Parastasul cel mai bun dintre toate pe care îl putem face pentru cei morţi este viaţa noastră petrecută cu luare aminte, nevoinţa pe care o facem pentru a ne tăia neputinţele şi a ne curăţa sufletul. Pentru că dezlipirea noastră de lucrurile materiale şi de patimile sufleteşti, pe lângă faptul că ne pricinuieşte nouă uşurare, are ca rezultat şi uşurarea sufletelor celor adormiţi din tot neamul nostru. Cei adormiţi se bucură atunci când un urmaş de-al lor se află lângă Dum¬nezeu. Dacă noi nu suntem într-o stare duhovnicească bună, atunci suferă părinţii noştri adormiţi, moşii şi strămoşii şi tot neamul nostru. “Uită-te ce nepot am făcut!” spun ei şi se mâhnesc. Dacă însă suntem într-o stare duhovnicească bună, se bucură pentru că şi ei au contribuit la naşterea noastră, iar Dumnezeu într-un anumit fel este obligat să-i ajute. Adică ceea ce va da bucurie celor adormiţi este străduinţa noastră de a bineplăcea lui Dumnezeu, astfel încât să-i întâlnim în Rai şi astfel să trăim cu toţii împreună în viaţa cea veşnică.
    Prin urmare merită osteneala să lovim în omul nos¬tru cel vechi ca să se facă nou, astfel încât să nu se vatăme nici pe sine, nici pe ceilalţi oameni, ci să se ajute atât pe sine însuşi, cât şi pe ceilalţi, fie ei vii sau morţi.

    Îndrăzneala drepţilor la Dumnezeu

    – Părinte, în Epistola Sfinţiei Voastre către fraţii începători scrieţi: “Cu toate că adevăraţii monahi îşi dau seama că bucuria de care se desfată în această viaţă este doar o parte din bucuria Raiului şi că în Rai va fi mult mai multă, totuşi, din multa lor dragoste faţă de aproapele, vor să trăiască pe pământ pentru a-i ajuta pe oameni cu rugăciunea, ca astfel Dumnezeu să intervină şi lumea să fie ajutată”.
    – Scrie: “Vor să trăiască pe pământ ca să păti¬mească împreună cu oamenii şi să-i ajute cu rugăciunea”.
    – Părinte, dar oare în cealaltă viaţă un călugăr vir¬tuos nu va putea ajuta cu rugăciunea sa pe oameni?
    – Da, şi în cealaltă viaţă va putea ajuta cu rugă¬ciunea, însă nu va suferi. În timp ce aici împreună pătimeşte, nu petrece în bucurie, cu faţa zâmbitoare şi privire veselă. Şi cu cât suferă mai mult pentru aproa¬pele său, cu atât mai mult este răsplătit cu mângâiere dumnezeiască, iar aceasta este într-un anumit fel şi vestirea că aproapele este ajutat. Această bucurie paradisiacă este răsplătirea dumnezeiască pentru dure¬rea ce o simte pentru fratele său.
    – Părinte, adică Sfinţii pe care îi chemăm să ne ajute nu suferă împreună cu noi?
    – Acolo nu este durere, copilaşul meu! In Rai să sufere? Oare nu se spune: “Unde nu este durere, nici întristare, nici suspin”? Iar Sfinţii privesc numai la răsplata dumnezeiască pe care o vor primi toţi oamenii care se chinuiesc în această viaţă şi aceasta îi face să se bucure. Dar oare Dumnezeu, Care are atâta dragoste, atâta milostivire, cum suferă această mare durere a oamenilor? O suferă deoarece ştie cât de mare este răsplata dumnezeiască care îi aşteaptă. Aşadar cu cât mai mult se chinuiesc oamenii aici, cu atât mai multă răsplată le pregăteşte Dumnezeu în cer. In timp ce noi nu vedem toate acestea şi de aceea pătimim împreună cu cei ce suferă. Iar cel care vede puţin aceste lucruri nu suferă atât de mult.
    – Părinte, atunci când îl rugăm pe Dumnezeu pentru un oarecare răposat care nu are nevoie, se pierde această rugăciune?
    – Cum să se piardă? Atunci când spunem “odihneş¬te pe robul Tău cutare“, iar acela în cealaltă viată se află într-o stare bună, nu se supără, ci mai degrabă este înduioşat. “Ia te uită, spune el, eu sunt într-o stare bună, iar aceia se neliniştesc”. De aceea, cuprins de mărinimie, ne ajută mai mult, rugându-se lui Dumne¬zeu pentru noi. Dar de unde poţi şti în ce stare se află acela? În mod firesc, mai întâi faci rugăciune pentru cei despre care ştii că prin viata lor au mâhnit pe Dum¬nezeu numai după aceea te rogi pentru toţi cei adormiţi.

    Judecata de Apoi

    – Părinte, cum se curăţă sufletul?
    – Când omul lucrează poruncile lui Dumnezeu, să¬vârşeşte o lucrare lăuntrică şi se curăţă de patimi atunci mintea i se luminează, ajunge la înălţimea contemplaţiei, iar sufletul străluceşte şi devine aşa cum a fost mai înainte de căderea celor întâi zidiţi. Dar în această stare se va afla după învierea morţilor. Însă omul îşi poate vedea învierea sufletului său mai înainte de învierea obştească dacă se va curăti cu desăvârşire de patimi. Trupul lui va fi atunci îngeresc, nematerialnic şi nu va mai dori hrana cea pămâtească.
    – Părinte, cum se va face Judecata de Apoi?
    – La Judecata de Apoi se va descoperi într-o clipă starea fiecărui om şi el se va îndrepta înspre acolo unde va trebui să fie. Fiecare va vedea ca la televizor halul sufletului său şi starea duhovnicească a celuilalt.
    Se va oglindi în aproapele său, după care va pleca capul şi va merge la locul lui. Atunci nu va putea spune, de pildă, o noră ce stătea picior peste picior înaintea soacrei ei care cu piciorul rupt îngrijea de nepoţelul ei: “Hristoase, de ce o bagi pe soacra mea în Rai, iar pe mine nu?”, deoarece îi va apărea înaintea ochilor ei acea scenă. Îşi va aduce aminte de soacra ei care deşi avea piciorul rupt îngrijea de nepoţel şi nu va avea îndrăzneala să meargă în Rai, căci nici nu va încăpea în el. Sau monahii vor vedea greutăţile, încercările pe care le-au avut mirenii şi cum le-au înfruntat şi, dacă nu au trăit cum trebuie, îşi vor pleca capetele şi se vor îndrepta singuri într-acolo unde vor trebui să fie. Şi monahiile care nu au plăcut lui Dum¬nezeu vor vedea acolo mame eroine, care nici făgăduinţe nu au făcut, nici binecuvântările şi posi¬bilităţile lor nu le-au avut, dar care s-au nevoit şi au ajuns la o stare duhovnicească înaltă. Iar ele, călugăritele, se vor ruşina, văzând cu ce fel de lucruri josnice s-au ocupat şi s-au chinuit. Aşa îmi spune gân¬dul că va fi Judecata. Adică Hristos nu va spune: “Tu, vino-ncoace! Ce ai făcut?” sau: “Tu vei merge în iad, iar tu în Rai”, ci fiecare se va compara pe sine cu celălalt şi se va îndrepta înspre acolo unde va trebui să fie.

    Viaţa ce va să fie

    – Părinte, am adus dulciuri să le împărţiţi.
    – Uită-te cum se bucură! În cealaltă viată vom spu¬ne: “De ce lucruri neînsemnate ne bucuram! Cât demult ne emoţionau acelea!”. În timp ce acum ne tre¬saltă inima văzându-le.
    – Părinte, cum vom putea înţelege aceasta încă de acum?
    – Dacă o veţi înţelege de acum, nu o veţi spune în cealaltă viată. Oricum, cei care se află acolo sus o duc bine. Ştii ce lucru de mână fac ei acolo sus în cer? Slavoslovesc pe Dumnezeu.
    – Părinte, de ce trupului mortului i se mai spune şi “rămăşiţe pământeşti”?
    – Deoarece este ceea ce rămâne de la om aici pe pământ, după moartea lui. Căci adevăratul om, care este sufletul, se suie la cer. La Judecata de Apoi Dumnezeu va învia şi trupul, deoarece cu el a trăit şi a păcătuit. In cealaltă viată toţi vor avea acelaşi trup – trup duhovnicesc – aceeaşi înălţime şi cei scunzi şi cei înalţi, aceeaşi vârstă şi tinerii şi bătrânii şi pruncii, deoarece sufletul este acelaşi. Adică va exista o vârstă îngerească.
    – Părinte, în cealaltă viată cei care vor fi în iad îi vor vedea pe cei care vor fi în Rai?
    – Ascultă, aşa cum în vreme de noapte cei care sunt afară în întuneric îi văd pe cei care sunt înlăuntrul unei camere luminate, tot astfel şi cei care se află în iad îi văd pe cei care sunt în Rai. Iar aceasta va fi pen¬tru ei un iad şi mai mare. Şi iarăşi, precum cei care în timpul nopţii se află în lumină şi nu-i văd pe cei care sunt afară în întuneric, tot astfel cei care se vor afla în Rai nu-i vor vedea pe cei care sunt în iad. Fiindcă de i-ar vedea pe cei osândiţi ar suferi, s-ar întrista pentru chinurile acelora şi astfel nu s-ar desfăta de Rai, căci acolo “nu este durere…”. Şi nu numai că nu-i vor vedea pe aceia, dar nici măcar nu-şi vor aduce aminte că au avut frate sau tată sau mamă, dacă nu-i va vedea pe aceia în Rai. “In ziua aceea vor pieri toate gândurile lui”, spune psalmistul. Pentru că de şi-ar aduce amin¬te, cum ar mai fi Rai? Pe lângă aceasta, cei care sunt în Rai vor crede că nu mai există alţi oameni, şi nici nu-şi vor mai aduce aminte de păcatele pe care le-au făcut. Fiindcă de-şi vor aduce aminte de păcatele lor, din multa lor mărime de suflet nu vor putea suferi gân¬dul că L-au mâhnit pe Dumnezeu.
    Iar cantitatea de bucurie a fiecărui suflet din Rai va fi diferită. Unul va avea un degetar de bucurie, altul un pahar, iar altul un bazin întreg. Insă cu toţii se vor simţi deplini şi niciunul nu va cunoaşte mărimea bucuriei şi a veseliei celuilalt. Bunul Dumnezeu le-a rânduit astfel pentru că, dacă ar cunoaşte unul că celălalt are mai multă bucurie, atunci nu ar fi Rai, deoarece ar exista nemulţumirea: “De ce acela să aibă mai multă bucurie, iar eu mai putină?”. Adică în Rai fiecare va vedea slava lui Dumnezeu potrivit cu curăţia ochilor sufletului său. Iar măsura în care fiecare va vedea slava lui Dum¬nezeu nu va fi hotărâtă de El, ci va depinde de propria curăţie.
    – Părinte, unii nu cred că există iad şi Rai.
    – Nu cred că există iad şi Rai? Atunci cum este cu putinţă ca morţii să rămână în inexistentă, de vreme ce sunt suflete? Dumnezeu este nemuritor, dar şi omul este nemuritor după har. Prin urmare, nemuritor va fi şi în iad. Pe lângă aceasta. Raiul şi iadul le trăieşte sufletul într-un anumit grad încă din această viată, potrivit cu starea în care se află.
    Când cineva are mustrări de conştiinţă şi simte frică, tulburare, nelinişte, desnădejde sau este stăpânit de ură, invidie, etc, atunci trăieşte iadul. In timp ce, dacă înlăuntrul său există dragoste, bucurie, pace, blândeţe, bunătate, etc, atunci trăieşte Raiul. Totul este sufletul, deoarece el este cel care simte şi bucu¬ria şi durerea. Iată, mergi la un mort şi spune-i cele mai plăcute lucruri, de pildă: “A venit fratele tău din Ame¬rica“, etc, şi vei vedea că nu va înţelege nimic. Chiar dacă i-ai rupe mâinile şi picioarele, tot nesimţitor va rămâne. Prin urmare sufletul este cel care simte. Toate acestea nu le creează probleme de conştiinţă? Sau să presupunem că ai un vis frumos şi de aceea te bucuri, inima simte o negrăită dulceaţă şi nu vrea să se mai termine. Te trezeşti şi te mâhneşti pentru că te-ai tre¬zit. Sau ai un vis urât, în care se face că îţi rupi picioarele şi de durere plângi. Din pricina agoniei pe care o ai, te trezeşti cu lacrimi în ochi, dar văzând că nu ai păţit nimic, spui: “Bine că a fost numai un vis!”. Adică sufletul participă şi la bucurie şi la durere. Omul suferă mai mult din pricina unui vis urât decât atunci când acel lucru s-ar petrece în realitate. Tot astfel şi bolnavul, suferă mai mult noaptea decât ziua. La fel se întâmplă şi atunci când moare omul, va fi foarte dureros dacă va merge în iad. Gânditi-vă să trăiască cineva un coşmar fără sfârşit şi să se chinuiască veşnic. Aici nu poţi suporta un vis urât nici măcar pen¬tru câteva minute. Cum dar vei putea suferi să fii veşnic – Doamne fereşte? – în mâhnire? De aceea este mai bine să nu mergem în iad. Voi ce spuneţi?
    – Părinte, de atâta vreme ne nevoim să nu mergem în iad, şi oare acolo să sfârşim?
    – Dacă nu avem minte, acolo vom merge. Eu mă rog ca să meargă ori toţi în Rai, ori niciunul în iad. Nu spun bine? Este foarte dureros ca, după atâtea pe care le-a făcut Hristos pentru noi oamenii, să mergem în iad şi astfel să-L mâhnim. Dumnezeu să păzească ca nu numai om, dar nici măcar pasăre să nu meargă în iad.
    Bunul Dumnezeu să ne dea pocăinţă adevărată pentru a ne găsi moartea într-o stare duhovnicească bună şi astfel să ne sălăşluim în Împărăţia Lui cea cerească. Amin“.

    Cuviosul Paisie Aghioritul – Cuvinte duhovnicesti vol 4, Viata de familie

    Apreciază

  19. marian said, on martie 6, 2014 at 11:12 pm

    Sursa articolului este aici: http://diversitychronicle.wordpress.com/2013/12/05/pope-francis-condemns-racism-and-declares-that-all-religions-are-true-at-historic-third-vatican-council/

    E o stire falsa, Papa nu a spus acele lucruri, cititi Disclamer-ul, sunt unii gen revista Catavencu…

    Pe langa asta, daca tot acordam credit Parintelui Elipidie, ne putem imagina ca profetul mincinos e mult mai inteligent de atat (mai viclean), nu s-ar da pe fata asa usor. Ma mir ca nu ati publicat alta stire cu Papa, destul de tare si asta, si asta a fost pe bune, nu inventata:

    http://www.realitatea.net/papa-francisc-papa-francisc_1392354.html

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 6, 2014 at 11:49 pm

      marian

      Eu nu ma mir ca n-ai vazut ca scrie de injuratura in articolul postat de mine.

      Apreciază

      • marian said, on martie 8, 2014 at 2:18 am

        N-am citit articolul pt. ca aflasem citind la link-ul postat anterior intr-unul din comentarii, inainte de a fi publicat aici, de aceea n-am vazut.

        Apreciază

  20. Aurora said, on martie 6, 2014 at 11:34 pm

    Este un papa cu o misiune clara. Sa amestece toate credintele in una singura !

    Apreciază

  21. tjw said, on martie 7, 2014 at 12:07 am

    Dupa ce am citit comentariul lui Marian, am cautat si eu pe net si am vazut ca intr-adevar se pare ca articolul e fals, fiind inspirat din linkul dat de Marian:

    http://www.ncregister.com/blog/jimmy-akin/dont-fall-for-this-pope-francis-hoax-5-things-to-know-and-share
    http://www.olufamous.com/2013/12/breaking-news-there-is-no-hell-fire.html
    https://groups.yahoo.com/neo/groups/IgboWorldForum/conversations/messages/203813

    Papa a zis ceva legat de iad cu o anumita ocazie, dar nu a zis ca nu exista, ci a zis ca e mai mult o stare a sufletului: http://www.independent.co.uk/news/world/pope-damns-idea-of-hellfire-1109341.html.

    E oarecum similar cu ce am postat mai sus de la Sf. Ioan Maximovici. Si Cuv. Paisie spunea ca iadul e un loc de mangaiere pentru pacatosi, caci in rai suferinta lor ar fi si mai mare. Ceva similar se gaseste si la Sf. Teofan Zavoratul. Si la fel si Dostoievski elaboreaza destul de mult pe tema asta.

    Apreciază

  22. mihai said, on martie 7, 2014 at 12:29 am

    cea mai mare victorie al satanei este faptul ca sa se creada ca el nu exista, asa de bine camuflat este, iar in viziunea papei te poti mintui asa dupa bunul plac
    exista proverbul acela , pomul dupa roadele sale se cunoaste

    Apreciază

  23. aniush said, on martie 7, 2014 at 6:41 am

    Va anunt ca lumea il place pe papa ca ajuta saracii, zic ei…si cand le spui ce zice papa de fapt si ce cruce poarta si alte lucruri, iti dau replica ca nu ai experienta de viata si nu cunosti oamenii. Eu m-am lovit de treaba asta. Dumneeu sa ma ierte, nu sunt nici eu perfecta, dar sunt lucruri peste care nu pot trece! Adica nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca papa ne vrea binele tuturor; nu, nu ne vrea binele…un om care incearca sa-i indeparteze pe ceilalti de la dreapta credinta e o persoana care vrea sa le pregateasca distrugerea.

    Apreciază

  24. aniush said, on martie 7, 2014 at 8:04 am

    marian,
    Apropos de articolul asta
    http://www.realitatea.net/papa-francisc-papa-francisc_1392354.html
    Personal consider ca este o prostie sa te legi de un om din cauza ca a adaugat sau a sters o litera la un cuvant si a iesit ce a iesit…mai ales ca dupa aia si-a dat seama ca a gresit si s-a corectat. Personal, eu nu m-as lega de toate detaliile si maruntisurile de genul…cum se spune „necuratul e in detalii”…consider ca e un amanunt putin important.

    Apreciază

  25. aniush said, on martie 7, 2014 at 3:36 pm

    tjw,
    Iadul e un loc de mangaiere pentru pacatosi? Cum o sa fie acolo loc de mangaiere? E loc de suferinta si de munci grale pentru acei pacatosi; cum a fost descris nu au odihna zi si noapte.

    Apreciază

  26. set said, on martie 11, 2014 at 2:24 am

    cica ar fi falsa stirea, creata de un ziar gen timesnewroman:
    http://ncronline.org/blogs/francis-chronicles/did-pope-francis-really-say-probably-not

    Apreciază

  27. Roman said, on septembrie 18, 2016 at 2:59 pm

    vizionati acest videoclip scurt, sa vedeti cine-i papa

    Apreciază

  28. […] Papa Francisc I: “NU EXISTA IADUL”. Cu adevarat este PROFETUL MINCINOS […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.