SACCSIV – blog ortodox

ANDREI CALCIU a cerut si el reinhumarea tatalui sau, Parintele GHEORGHE CALCIU DUMITREASA, amenintand cu procese si pretentii materiale …

Iata ce putem citi in articolul «Moaştele» părintelui Calciu vor fi reînhumate:

Scandalul izbucnit între preoţi pe „moaştele” părintelui Gheor­ghe Calciu Dumitreasa, care a fost dezgropat după 7 ani şi arată ca-n ziua în care a murit, a luat sfârşit. Sub presiunea exercitată de fiul părintelui Calciu, aflat acum în America, oamenii Mănăstirii Petru Vodă, din judeţul Neamţ au hotărât, prin vot, că e obligatoriu să îngroape trupul scos din mormânt.„Andrei Calciu, fiul părintelui, ne-a ameninţat că ne dă în judecată, lăsând de înţeles că s-ar putea ajunge şi la pretenţii materiale. În plus, Poliţia a făcut verificări pentru profanare de morminte”, a explicat stareţul de la Petru Vodă, Hariton Negrea.

   Comentariu saccsiv:

Ma doare cand vad scris cuvantul moastele intre ghilimele …

E Sfant: MOASTELE Parintelui GHEORGHE CALCIU DUMITREASA

Articolul e din 12 decembrie iar exprimarea e la viitor, insa la momentul aparitiei, parintele Calciu deja fusese reinhumat de doua zile:

Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa a fost reinhumat in aceeasi groapa

Iata si ce putem citi in articolul Osemintele părintelui Calciu Dumitreasa au fost reînhumate de călugării de la Mănăstirea Petru Vodă la ameninţările fiului său din Statele Unite:

Sub presiunea exercitată din America de fiul părintelui Calciu Dumitreasa, obştea Mănăstirii Petru Vodă a hotărât prin vot că trebuie neapărat să îngroape trupul scos din mormânt.

[…]

„Lucrurile au devenit foarte presante din SUA, de la Andrei Calciu, fiul părintelui. Invocând testamentul  tatălui său, acesta a luat legătura cu noi din America şi ne-a şi ameninţat că ne dă în judecată, lăsând de înţeles că s-ar putea ajunge şi la pretenţii materiale. În plus ne-am trezit cu o avalanşă de telefoane de la mass media, iar poliţia a făcut verificări dacă e cazul de profanare de morminte”, a explicat stareţul de la Petru Vodă, Hariton Negrea. Marţi seară, 10 decembrie, obştea mănăstirii s-a reunit pentru a discuta situaţia, şi, cu vot zdrobitor (80 la 4), s-a decis că trupul trebuie reînhumat. „Au fost împotrivă doar un călugăr şi trei fraţi de mănăstire, cei care au avut iniţiativa deshumării părintelui. Am pus gestul lor pe seama evlaviei prea mari. În schimb, ei trebuie să facă «epitimia», adică o perioadă de 30 de zile de rugăciune şi pocăinţă”, a spus părintele Hariton Negrea, stareţul Mănăstirii Petru Vodă. În prevederea testamentară a părintelui Calciu erau prezentate şi indicaţii precise pentru ipoteza în care s-ar fi umblat vreodată la mormânt. „Să fie legaţi preoţii care m-au văzut să nu vorbească niciodată despre această minune falsă şi trupul pus într-o altă groapă spre a fi uitat pentru totdeauna”, i-a scris părintele Calciu în octombrie 2006 stareţului de la Petru Vodă, Iustin Pârvu.

„Chiar n-am putut găsi acel document în original” a mai precizat Hariton Negrea.
   Comentariu saccsiv:

In ecuatia prezentata mai sus nu se vorbeste nimic despre Mitropolit:

Monitorul Neamt – IPS Teofan: PARINTELE CALCIU SA FIE REINHUMAT

In numele acelui testament, despre al carui original nu stie nimeni nimic, trebuiau puse Sfinte Moaste in tarana? Categoric nu:

MIRCEA PUSCASU (Bucovina Profunda): MOASTE SUB TARANA si lumina sub obroc – Ingroparea moastelor Parintelui Gheorghe Calciu

Acel monah despre care vorbeste staretul este Parintele Teodot:

Ma doare si cand staretul Hariton Negrea spune ca „poate ca a fost o lucrare a celui rau”. In articolul sau insa, Mircea Puscasu da marturie:

„A randuit Dumnezeu sa le vad cu ochii mei şi să le sărut, sa stau in proximitatea lor pentru un sfert de ora. Asa moaste sunt putine in tara, la Iasi, Sfanta Parscheva, la Suceava, Sf. Ioan cel Nou, la Bucuresti, Sf.Dimitrie, Sf.Ilie Lacatusu si la Hozeva, Sf. Ioan Iacob.”

Am cautat pe internet informatii despre Andrei Calciu, fiul parintelui Gheorghe Calciu Dumitreasa. Din articolul Ultimele zile ale Parintelui Gheorghe Calciu aflam ca parintele s-a casatorit cu Adriana Dumitreasa, cu care are un fiu, Andrei, astazi jurist in Washington D. C.

[…]

Pe patul de spital, el si-a intocmit testamentul. Cateva randuri de multumire catre cei care l-au inconjurat cu dragostea lor, un indemn la iubire si jertfa facut enoriasilor Sfintiei Sale din Alexandria – Washington, precum si dorinta de a fi inmormantat cat mai sobru, aproape calugareste, la Petru Voda. A cerut sa fie ingropat cu icoana Maicii Domnului primita de la Parintele Patriarh Teoctist si cu mataniile daruite de maicile de la Diaconesti.
[…]

La insistentele fiului sau, Andrei, care l-a vegheat in acele saptamani, si ale sotiei sale, Adriana, bolnava si ea, Parintele Calciu a acceptat, cu strangere de inima, sa fie dus in America. Familia spera ca acolo i se va gasi un tratament care sa-i prelungeasca viata. Parintele a spus: „Stiu ca Dumnezeu a randuit sa mor si sa fiu ingropat in tara mea, pe care o iubesc atat de mult. Dar am o datorie si fata de familie…”. Cu o zi inainte de a implini voia apropiatilor sai, Parintele a dat inca o dovada de nepretuita iubire. Desi abia se tinea pe picioare, s-a ridicat din pat si a mers la fiecare bolnav din Sectia Reanimare, pentru a-l imbarbata si a-l binecuvanta. Intr-o dimineata umeda si trista, pe 16 noiembrie, Parintele a plecat inspre tara lui adoptiva. „Traiesc de peste 20 de ani in America, dar intotdeauna m-am simtit strain, ca venit in vacanta. Si astept sa ma intorc acasa”, a marturisit. Cinci zile mai tarziu, trecea la cele vesnice, tinut de mana de copilul si de sotia sa, intr-un spital din Washington. Era praznicul Intrarii in Biserica a Preacuratei Fecioare Maria, Nascatoarea de Dumnezeu.

In articolul Cum să cumperi o armă? – întrebarea care împarte America in care se vorbeste despre pasiunea pentru arme de foc a lui Andrei Calciu, mai aflam ca este avocat la o firmă internaţională de formare profesională şi servicii pentru construcţii în ţările mai puţin dezvoltate, a venit în exil în Statele Unite, împreună cu părinţii săi, în 1985.

Daca mai gasiti si alte informatii, va rog sa dati un semn.

Cititi va rog si:

VIDEO: Manastirea PETRU VODA – Calugar BATUT si AMENINTAT pentru a nu divulga adevarul in legatura cu deshumarea parintelui Calciu?  

47 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. George said, on decembrie 13, 2013 at 3:27 pm

    Off topic

    “Vă vor asalta şi vă vor spânzură”. Blomm îngheaţă Europarlamentul”

    “Când popoarele îşi vor da seama de ceea ce sunteţi, nu vor avea nevoie de mult timp să ia cu asalt Parlamentul şi să vă spânzure. Şi vor avea dreptate.”

    O intervenţie distrugătoare a eurodeputatului Godfrey Bloom la Parlamentul European, un om care merită să fie ascultat atunci când vorbeşte.

    Source link:
    http://art31.ro/va-vor-asalta-si-va-vor-spanzura-blomm-ingheata-europarlamentul/

    Apreciază

  2. Anca said, on decembrie 13, 2013 at 3:39 pm

    Sunt multe minciuni in declaratiile de mai sus.
    Stiam ca obstea a asteptat de cand a fost dezgropat p Calciu, sa vina mitropolitul Teofan si sa decida ce se va face cu sfintele moaste. Deci, DECIZIA ii apartine in totalitate mitropolitului.
    O alta minciuna este ca s-a votat de catre monahi, intr-o sinaxa, tinuta marti seara. Aflati ca marti dupa pranz trupul p Calciu era deja ingropat, iar trei din cei care l-au dezgropat au fost trimisi din manastire inca de marti dimineata.
    Andrei Calciu nu a fost de acord cu dezgroparea, dar nu a cerut niciodata bani. De fapt el nici nu a vorbit vreodata cu preotul Hariton Negrea, actualul staret al Manastirii Petru Voda.

    Problema p Calciu este decisa mult mai de sus, iar ce se scrie in presa este pentru a ne prosti.
    Ierarhia actuala este cea care nu vrea sa se afle de noi sfinti. De ce le este frica de sfinti?!

    Rusine mitr. Teofan ca ai putut ingropa un mare sfant, asa cum faceau bolsevicii. Maine-poimaine o vei ingropa si pe Sfanta Parascheva? Vai de sufletul tau!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 13, 2013 at 3:56 pm

      Anca

      Exact, dupa cum am scris si in articol, e scos din ecuatie Mitropolitul. Se vorbeste ca de fapt n-a putut veni imediat dupa aflarea moastelor deoarece se ducea in SUA. A ajuns la Petru Voda abia pe urma.

      Andrei Calciu n-ar fi vorbit direct cu staretul, ci a transmis mesajele monahului care l-a instiintat de dezgropare. Caci Andrei n-a aflat din presa, ci chiar din interiorul manastirii.

      Referitor la vot, intr-adevar, nu putea avea loc dupa … reinhumare. Si da, marti seara respectivii erau deja dusi, deci nu aveau cum participa la vot. Totusi, un vot a fost. Probabil ca inainte.

      Apreciază

      • Anca said, on decembrie 13, 2013 at 4:11 pm

        Da, dupa cum zicea staretul intr-unul din primele interviuri, a fost un vot in care s-a decis ca sa se astepte venirea mitropolitului si el sa zica ce e de facut. Tocmai asta s-a si intamplat. Mitropolitul a decis ingroparea p Calciu. Sa nu ne mai amagim de falsa piosenie ce o arata acest lup imbracat in piele de oaie. La Craiova i se spune, chiar de catre preoti, „”cel mai bun actor in viata”. E mai pervers si decat patr. Daniel, care e mai direct. Acest Teofan te vinde, cu zambetul pe buze, si mai are pretentia sa zica ca a respectat canoanele. Dar de fapt el habar nu are de randuiala si de canoane.
        Arhiereii ne vor vinde in curand papistasilor si noii ordini mondiale. Vor fi de acord cu pecetluirea si isi vor aduce aportul la inscaunarea lui Antihrist. Sa ne fie clar ca in astfel de functii nu este pus oricine. Ori sunt ofiteri de securitate si au plan clar de distrugere a bisericii, ori sunt sodomizati si sunt santajabili, incat fac orice compromis.
        Singura evlavie sa o avem la sfinti, la cei care nu s-au uitat la viata aceasta trecatoare si au marturisit pe Hristos sub orice regim si prigoana. Unul dintre ei este fara indoiala p Calciu, un spin pentru comunism si pentru ierarhie!

        Apreciază

      • Mihai said, on decembrie 13, 2013 at 9:49 pm

        ma intreb cum calatoreste in SUA… la acte ma refer.

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 13, 2013 at 11:19 pm

        Mihai

        Ori cu buletin biometric, ori i se face direct o treaba similara la intrarea in SUA:

        https://saccsiv.wordpress.com/2010/09/12/la-intrarea-in-sua-romanii-completeaza-formularul-i-94-si-li-se-colecteaza-elementele-biometrice-amprente-digitale-si-o-fotografie-digitala/

        Apreciază

      • Marius Barbu said, on decembrie 14, 2013 at 11:12 pm

        deci TEOFAN are pasaport cu CIP /biometric ,frate vasile??????????

        Apreciază

      • GabiM. said, on decembrie 17, 2013 at 5:28 am

        ATENTIE AICI: http://www.youtube.com/watch?v=UnYJ3fiyP1o Doamne ajuta!

        Apreciază

    • Maria said, on decembrie 13, 2013 at 5:38 pm

      Anca ,
      Cum vorbesti asa de un ierarh ca IPS Teofan daca nici nu-l cunosti , sa nu-ti fie tie mai rau decat iti este , daca iti este , iar daca nu-ti este , iti va fi .
      E o mare indrazneala sa-l faci pe mitropolitul Teofan , bolsevic .S-o ingroape pe Sfanta Parascheva ?
      Aceasta afirmatie este de o nerusinare crasa .Sa te duci si sa te spovedesti .Cum indraznesti sa pui pe un blog ortodox , asemenea acuzatii ???
      Nu te-am mai vazut pana acum pe aici , de unde pana unde atata piosenie din partea ta pt sfintii inca necanonizati .Sa spui ca e pervers , dar unde te afli tu aici la satra de-ti ridici poalele-n cap batjocorind in asa hal pe IPS Teofan si pe altii ?
      saccsiv ,
      E dezgustator ce am putut citi la aceste comentarii ale acestei individe , care cred ca nu-i ortodoxa si ataca foarte abil Ortodoxia , folosindu-se de subiect .Atentie mare !!!

      Apreciază

      • Obrenovici said, on decembrie 13, 2013 at 9:09 pm

        Imi pare rau sa o spun, dar nimic mie ierarhii nu imi inspira incredere…… Nu ajunge oricine ierarh in ziua de azi. Anca are dreptate. Singurul episcop roman fata de care nu am rezerve este Longhin (Mihail) Jar de la Banceni, iar el nu apartine BOR ci tine de biserica rusa sau ucraineana.

        Apreciază

    • ZFT said, on decembrie 17, 2013 at 8:59 pm

      Pai si ce sa faca omul,frate Marius Barbu?Sa nu mai calatoreasca?Are multiple responsabilitati e normal ca trebuie sa calatoreasca mult si ca are nevoie de pasaport pentru asta.

      Apreciază

    • ZFT said, on decembrie 17, 2013 at 9:21 pm

      Pai si ce sa faca Mitropolitul,frate Marius Barbu?Sa nu mai calatoreasca?

      Are multiple responsabilitati e normal ca trebuie sa calatoreasca mult si ca are nevoie de pasaport pentru asta.

      Apreciază

  3. blue said, on decembrie 13, 2013 at 3:58 pm

    Am ascultat şi eu azi la prânz ştirea de pe Kanal D şi am rămas foarte surprinsă. În primul rând n-am înţeles cum a fost dezgropat pârintele: la miez de noapte, pe furiş, de către cei patru monahi? Plus că declaraţia parintelui stareţ mi s-a părut uluitoare: că cei patru care l-au dezgropat nu sunt toţi călugări, doar unul dintre ei, că ceilalţi sunt începători, că doi nici nu locuiesc la Petru Vodă…. şi atunci cum, au venit unii din afara mănăstirii, aşa, pur şi simplu, au pus mâna pe un hârleţ şi s-au apucat de săpat, în timp ce monahii şi stareţul nu ştiau nimic? Sau cumva au sperat ca trupul să fie descompus pentru a avea motive să-l discrediteze pe Părintele Calciu ( de unde şi secretul cu care s-a făcut deshumarea)?. Şi cum adică originalul scrisorii testamentare s-a pierdut? Adică se poate spune că a fost scris orice acolo…. şi toată lumea trebuie să creadă, nu? Pentru nişte oameni a căror moralitate trebuie să fie afară de orice bănuială… sunt cam multe declaraţii confuze şi contradictorii. Dacă greşesc, să mă ierte Dumnezeu….. poate că n-am înţeles eu bine sau poate reportajul a fost conceput greşit.

    Apreciază

    • Mihai said, on decembrie 13, 2013 at 9:53 pm

      pe gerul asta? la miez de noapte? da’ tu crezi ca sapau pe plaja? hai sa fim seriosi.

      Apreciază

    • Maria said, on decembrie 15, 2013 at 4:32 pm

      blue,
      E o harababura de nu mai intelege nimeni nimic , iar aceste doua canale tv insetate de stiri senzationale , incurca itele si mai mult .
      Imi amintesc cu ani in urma , eram cu un grup la manastirea Sihastria , iar la parintele Cleopa , in fata chiliei asteptau cateva persoane . O femeie din grupul din fata chiliei a strigat dupa parintele „sfinte parinte Cleopa ” iar parintele s-a suparat rau de tot si a aruncat cu carja dupa ea , parintele venea atunci spre chilie .

      Apreciază

  4. Radu H. said, on decembrie 13, 2013 at 4:00 pm

    Lovitura este indreptata impotriva manastirii Petru Voda. Vor ca oamenii sa creda ca obstea pr. Iustin este fricoasa si cedeaza la amenintari si ca sunt in stare sa faca compromisul de a ingropa niste sfinte moaste.
    Dar de fapt totul este facut prin amenintare de catre mitropolie, patriarhie si cine stie masonerie, securitate etc.
    Parintele Gh. Calciu nu e oricine si daca a deranjat cat era in viata, acum cu atat mai mult prin dovada sfinteniei sale, sfinte moaste intregi, ca cei mai mari sfinti ai Ortodoxiei. Caci si Evanghelia spune ca cei din urma vor fi cei dintai.
    Sa ne rugam ca aflarea moastelor Sf. Gheorghe Calciu sa ne intareasca in credinta si sa ne dea curaj sa dam piept cu fiara neo-comunista de la conducerea tarii si a institutiilor bisericesti.

    Apreciază

  5. gheorghe said, on decembrie 13, 2013 at 5:30 pm

    pai daca asa stau lcururile, atunci sa-l asteptam maine la petru voda pe tradatorul de teofan si sa-i tuflim cateva rosii in moaca. cum mai are curajul sa se duca in acel loc sfintit. exact ca un criminal care se intoarce la locul crimei. ii place mirosul de sange. sa nu-l lasam sa spurce acel loc binecuvantat al p Iustin, care ne-a ramas drept mostenire si intarire in aceste vremuri.

    Apreciază

    • Obrenovici said, on decembrie 13, 2013 at 9:15 pm

      Eu daca eram in locul lui saccsiv nu aprobam un asemenea comentariu trivial si instigator, pun pariu ca esti securist. Una e sa critici, sa ai o parere, si alta e sa arunci cu noroi cum faci tu.

      Apreciază

      • Maria said, on decembrie 13, 2013 at 11:13 pm

        Obrenovici,
        Dar acelasi lucru l-a facut si aceasta individa (Anca ) cu care vad ca esti de acord , de ce ?Sunt amandoi din aceeasi framantatura de securisti , obraznici , fara Dumnezeu , vulgari precum satanistii cand e vorba de Ortodoxie .E strigator la cer , ce au putut publica pe acest blog .

        Apreciază

      • Obrenovici said, on decembrie 14, 2013 at 12:46 am

        Maria, nu am urmarit in timp activitatea fiecaruia, poate e asa cum spui. Este totusi un fapt, trist, ca nu prea exista ierarhi – repere in BOR, ultimul mai proeminent a fost Bartolomeu. Si chiar cei care pareau mai de calitate, precum Andrei sau Teofan, fac niste lucruri care pun pe ganduri. Dar aceste critici nu sunt indreptate impotriva Bisericii ortodoxe romane bineinteles (in ce ma priveste).

        Apreciază

  6. Maria said, on decembrie 13, 2013 at 7:10 pm

    saccsiv,
    Vezi ca astia au aparut de undeva , de la naftalina , (gheorghe , Anca )au mai fost pe aici cand era saccsiv2 .
    Sunt indraciti si nu fac cinste blogului , ar trebui sa le stergi comentariile , incita si scandalizeaza crestinii ortodocsi .Au comportament de extremisti .

    Apreciază

  7. Melchisedec said, on decembrie 13, 2013 at 8:06 pm

    Se pare ca este o manie a IPS Teofan de a ascunde moastele sfintilor. Acum vreo luna au fost dezgropate in prezenta sa osemintele Sf. Cuv. Paisie (Velicicovski) de la Neamt. Numai ca osemintele nu au fost puse la inchinat cum se cuvine, ci puse sub sigiliu mitropolitan, intr-un pod al Manastirii Neamt. Deci si in cazul unui sfant canonizat, mitropolitul pune interdictia de a-i fi cinstite moastele. Apoi s-ar clarifica faptul ca sfantul necunoscut care a iesit singur la suprafata din pavajul unei alei a manastirii, nu e sf. Paisie, asa cum se crede.
    De ce atata secretomanie? Sfintii lui Dumnezeu nu apartin acestui mitropolit care dispune cine sa fie ingropat si cine sa fie ascuns! Cata autoritate dictatoriala au ajuns sa aiba conducatorii bisericii; mai despoti si mai tirani decat cei comunisti si nazisti.

    Parca traim vremurile prorocite de patr. Tihon:
    „…toţi revoluţionarii bisericeşti, popii şi vlădicii, slujitorii sovietelor, ucigătorii şi pierzătorii Sufletelor creştineşti din nou îşi vor lua locurile în biserici, de cari ei odinioară s-au lepădat. Dar voi, robii cei aleşi a lui Dumnezeu, să nu vă împărtăşiţi cu ei, şi să nu mergeţi la ei ca să vă rugaţi, căci ei toţi se află subt Anatemă şi blestem. Iară prin alte ţări, Pravoslavia abia dacă va mai supraveţui câte puţin, pe alocuri. Iar aşa-numiţii înnoitori ai credinţei, cei ce singuri pre sine se „sfinţesc” şi se numesc creştini, preoţi şi arhierei, aceştea toţi se află în slujba satanei, în slujba minciunii şi a înşelării Sufletelor creştineşti, căci atunci în biserici, „urâciunea pustiirii va sta în locul cel Sfânt”. Urâciune a pustiirii, cari îşi trage rădăcina sa încă din vremea despărţirii Bisericii Răsăritului de Biserica Apusului, cea din Roma. Dar Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos, nu va mai răbda această fărădelege şi va veni să Judece noroadele.”

    Apreciază

    • Maria said, on decembrie 13, 2013 at 11:17 pm

      „Sfantul necunoscut „de la manastirea Neamt este Sfantul Paisie Velicikovski , dupa toate investigatiile de pana acum .

      Apreciază

      • Maria said, on decembrie 14, 2013 at 8:32 pm

        saccsiv ,
        De ce nu ai publicat acest comentariu , ce nu e in regula ? Despre Sf Paisie Velicicovski de la manastirea Neamt (Sf Necunoscut ) stiu de la preoti din manastiri si nu eu l-am descoperit .

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 14, 2013 at 8:55 pm

        Maria

        Nu inteleg. Ce anume nu am publicat?

        Apreciază

      • Maria said, on decembrie 15, 2013 at 12:15 am

        Comentariul din 13 dec ora 11: 17 pm , care este si acum in asteptare .

        Apreciază

  8. mircea.v said, on decembrie 13, 2013 at 8:20 pm

    Fragment din testament – scrisoarea adresata de Parintele Calciu catre Parintele Justin si intregii obsti a manastirii:

    „Am vorbit mai sus despre acel duh de pietate populara care poate gresi, care poate crea false minuni. De aceea, Va rog, Prea Cuvioase Parinte Staret, sa gasiti o cale prin care sa impiedicati asemenea lucruri: fie ca veti lasa la manastire un document, fie ca veti pune acest document in sicriul meu. Diavolul s-ar putea folosi de aceasta mitologie populara spre a impiedica putrezirea trupului meu si atunci ar putea fi ratacirea din urma mai mare ca cea dintai.

    Daca peste ani, din anumite nevoi de constructie sau din alta cauze, trupul meu va fi dezgropat si, spre uimirea multora, va fi neputrezit, preotii sa citeasca peste el rugaciuni de desfacere a blestemului, ca trupul sa se risipeasca in cele din care a fost alcatuit, ca nu de la Dumnezeu se va fi facut minunea aceasta, ci din inselarea celui rau.

    Sa fie legati preotii care m-au vazut sa nu vorbeasca niciodata despre aceasta minune falsa si trupul sa fie pus intr-o alta groapa spre a fi uitat pentru totdeauna”

    26 octombire
    Spitalul Militar Bucuresti Preot Gheorghe Calciu

    Din „Viata Parintelui Gheorghe Calciu”.

    Judece fiecare daca Parintele vorbeste din smerenie sau mai stia si alte lucruri. Parintele Calciu, in perioada cand era incarcerat pentru Cele 7 Cuvinte, vorbea in celula cu ingerul sau. Parintele declara aceasta. Cuvintele Parintelui Calciu nu sant cuvintele oricui.

    Un lucru e bun in toata povestea asta; multi care nu auzisera de Parintele Calciu, au auzit acum.

    Apreciază

  9. danielvla said, on decembrie 13, 2013 at 8:50 pm

    Minte oare parintele staret?
    „„Au fost împotrivă doar un călugăr şi trei fraţi de mănăstire, cei care au avut iniţiativa deshumării părintelui. Am pus gestul lor pe seama evlaviei prea mari. În schimb, ei trebuie să facă «epitimia», adică o perioadă de 30 de zile de rugăciune şi pocăinţă”, a spus părintele Hariton Negrea, stareţul Mănăstirii Petru Vodă.”
    Cine a luat decizia pana la urma?
    Mitropolitul sau obstea?
    Dar un mare duhovnic, inca in viata a fost consultat? L-a intrebat cineva pe pr Ioan de la Rarau sau pe vreun pustnic cum e bine sa se faca?

    Apreciază

  10. aniush said, on decembrie 14, 2013 at 8:24 am

    gheorghe,
    Sa avem iertare…scrii pe un blog crestin ortodox, asta inseamna ca nu esti pe youtube, pe facebook sau pe alt site trivial de pe internet si eu te rog sa fii foarte, foarte atent cand te exprimi; sigur ai dreptul la o opinie, dar nu asa la modul asta. Te rog sa te gandesti foarte atent la ce si cum scrii.
    Obrenovici,
    Poate fi securist sau poate fi un participant foarte tinerel care nu face diferenta dintre un blog crestin ortodox si youtube spre exemplu (ca mai sunt si alte nenumarate site-uri pe internet unde scriu diverse persoane).
    Anca,
    Te rog mai cu duhul blandetii, ca e pacat. Suntem in postul Craciunului, hai sa fim mai toleranti unii cu altii, sa nu incepem sa aruncam cu noroi, macar acum (dar si cand nu e post e bine sa facem la fel). Este timpul sa cautam in interiorul nostru si sa nu aruncam vina pe ceilalti. Dumnezeu sa ne lumineze tuturor si sa ne ajute!

    Apreciază

  11. doi said, on decembrie 14, 2013 at 11:31 am

    Desi anumite madulare ale ei mai cad, totusi Biserica nu cade niciodata, dupa cuvintele Mantuitorului, ca portile iadului nu o vor birui. Daca Pr. Gheorghe Calciu e sfant (si eu cred ca s-ar putea sa fie), atunci Biserica il va canoniza. Dar nu cand vrem noi, ci cand vrea Domnul. Ia uitati ce spune Sf. Ioan Iacob Hozevitul:

    Din scrisori ale Sf. Ioan Iacob Hozevitul, despre duhovnicul său adormit, Pr. Sava
    (prima datată 1960, urmată de un adaos, probabil tot în același an).

    „De multe ori persoanele care au avut dregătorie duhovnicească cu
    răspundere, cum sunt duhovnicii și egumenii, au întâmpinat greutăți în
    lumea cealaltă, din cauza fiilor duhovnicești, care au rămas în viață
    neîndreptați. Deși răposații au avut viață curată, însă păcatele străine
    pentru care ei au fost chezași le-au făcut greutăți. De aceea și răposatul
    nostru duhovnic poate să aibă oarecare piedici din cauza noastră.

    Dacă ne vom cerceta mai bine conștiința noastră, eu cred că mulți
    dintre noi ne vom găsi în neregulă, adică cu multe lipsuri duhovnicești.
    Și aceste lipsuri ale noastre pot aduce greutăți în lumea cealaltă
    părintelui nostru duhovnic, mai ales dacă noi am fost nepăsători pentru
    suflet din cauza bunătății lui și a pogorământului prea mare, care l-a
    făcut pentru noi. Adică nu ne-a mustrat pe noi, cei obraznici și dacă
    nu ne-a oprit de la cele sfinte pe cei care am fost nevrednici. Sfântul
    Ierarh Clement, urmașul Sf. Apostol Petru, deși era sfânt cu viața,
    totuși n-a avut încredințarea de iertare pentru pogorământul ce l-a făcut
    cu hirotoniile clericilor. Rugându-se el mult la mormântul Sf. Apostol
    Petru, a auzit glas din mormânt, zicându-i: „Toate ți le iartă Dumnezeu,
    afară de hirotonii, pentru care vei da răspuns”!

    De aici putem înțelege că și duhovnicul cel cu viață curată, primește
    iertare pentru faptele lui, însă va da răspuns pentru fiii săi duhovnicești,
    ca cel care s-a pus chezaș pentru ei. Dacă fiii nu-și împlinesc datoria,
    atunci va fi întrebat chezașul lor, (adică duhovnicul). Deci, fraților și
    surorilor, care sunteți fii și fiice duhovnicești ale Părintelui Sava, să ne
    sârguim a pune început bun vieții noastre, ca prin aceasta să dobândească
    și el mai multă îndrăzneală înaintea lui Dumnezeu. Și atunci să fim
    siguri că având el îndrăzneală, nu va înceta rugându-se ca să dobândim
    și noi fericirea lui.

    […]

    Câtă vreme cel răposat are vreo legătură sau vreo împiedicare
    sufletească, el nu se poate ruga pentru nimeni.

    Iar când sufletul lui se ușurează prin rugăciunile și prin pocăința
    fiilor duhovnicești, atunci răposatul capătă îndrăzneală și se roagă cu
    tot dinadinsul pentru cei rămași în viață. Și nu se lasă până când nu-i
    face și pe dânșii părtași la fericirea lui.

    Aceasta este taina pentru care mulți oameni cu viață sfântă nu se
    proslăvesc (adică nu se sfințesc) îndată după moarte, ci după trecere
    de mai mulți ani, iar alții abia după a doua venire.

    Cele semănate de ei pe pământ, de multe ori rodesc cu întârziere
    și pentru aceasta ei sunt mereu în așteptare. Acum așteaptă cu nerăbdare
    și răposatul nostru părinte, ca să rodească ceva și grădina lui cea
    duhovnicească, pe care a semănat-o și a îngrijit-o aici, pe pământ.
    Grădina aceasta suntem noi toți, fiii și fiicele lui duhovnicești, pentru
    care s-a ostenit și de multe ori a suferit ocară și rușine pentru noi,
    nevrednicii.”

    Apreciază

  12. Obrenovici said, on decembrie 14, 2013 at 5:50 pm

    Ia uitati-va ce scrie asta aici:

    http://razvan-codrescu.blogspot.

    Apreciază

    • Obrenovici said, on decembrie 14, 2013 at 6:09 pm

      Rog stergeti acest comentariu fiindca am dat gresit linkul si nu se deschide, l-am dat cirect mai jos

      Apreciază

  13. Obrenovici said, on decembrie 14, 2013 at 5:51 pm

    http://razvan-codrescu.blogspot.ro

    Apreciază

    • danielvla said, on decembrie 14, 2013 at 7:47 pm

      Ce sa zica si el. Dar de mireasma frumoasa a trupului parintelui nu zice nimic. Si cum de zice ca i-au exclus din manastire cand doar au fost mutati disciplinar cate 30 de zile la alte manastiri?
      Bloguri toxice? Mai toxic e el si ce scrie…

      Apreciază

  14. Obrenovici said, on decembrie 14, 2013 at 6:06 pm

    Mi se pare ciudata indoiala unora de pe aici, care spun ” sa vedem daca parintele Calciu e sfant”. Cine face sfinti, era intrebat parintele Adrian. Sinodul ? poporul ? Si parintele a raspuns: Dumnezeu. Vazand viata parintelui Calciu, eu nu am nicio indoiala ca a fost sfant. Nu astept confirmarea sfinteniei un ui om de la starea in care se afla trupul sau mort, de vreme ce intreaga lui viata vorbeste despre sfintenia sa. Deci pariontele Calciu era fara nicio indoiala sfant chiar daca trupul sau ar fi fost gasit complet putrezit ! (Nu este o regula, neputrezirea, oasele cu aspect curat galbui sunt de asemnea un semn spre deosebire de oasele innegrite cu aspect ruginiu ale pacatosilor). Va reamintesc ce scrie Dostoievski in „Fratii Karamazov”, lucrare profund crestina, capitolul unde trupul staretului Zosima incepea sa puta groaznic si toata lumea era dezamagita si se smintea, fiindca il credea sfant si astepta astfel de semne, dar el era cu adevarat sfant si ucenicul sau Aliosa il viseaza la masa Imparatului Hristos. Deci: putrezirea sau neputrezirea nu reprezinta „confirmarea” sfinteniei, si daca putrezeste iarasi nu este un semn ca NU ar fi fost sfant.
    DAR: cu atat mai mult cu cat trupul sau a fost gasit aproape intreg, este o dovada in plus si un semn de la Dumnezeu ca a fost sfant. Apoi, mi se pare extrem de ciudat faptul ca un calugat a fost batut ca sa taca. Deci cineva este foarte foarte deranjat de perspectiva creerii unui mare curent de evlavie populara si de existenta acestor moaste. Este clar. Si tot corul de atacuri impotriva moastelor, de ridiculizare (a se vedea si articolul de pe blogul dre mai sus), etc. Profetia parintelui Calciu „Si morti se vor lupta cu noi, iar noi vom fi langa voi ca sa ne aparati” mi se pare ca se indeplineste intocmai.

    Apreciază

  15. Saul said, on decembrie 14, 2013 at 6:19 pm

    Nu stiu in ce calitate judecati si denigrati,unii dintre voi,ierarhii bisericii?! Am citit mereu cu placere cele postate aici,dar de aceasta data mi se pare ca se sare calul. Nu cred ca asta e o atitudine crestina,sa denigram ierarhia,doar pt ca asa ni se pare noua. Parintele Arsenie n-a fost deshumat si totusi mormantul sfintiei sale e loc de pelerinaj,cautat zilnic de mii de credinciosi. Cred ca exaltarea legata de subiectul deshumarii parintelui Gheorghe Calciu,e cel putin periculoasa si aducatoare de sminteala. Iertare,daca v-am suparat!

    Apreciază

  16. Prip said, on decembrie 15, 2013 at 2:14 am

    Deshumarea face parte din reguli BOR. Inhumarea face parte din reguli BOR. Securisti in BOR da.
    ORI suntem ori (NU ptr. SECURISTI care citesc blogul) marturisitori lui Hristos, Anca are dreptate BOR-ul oficial nu are nici un macar comentariu pe canalele publice totul pe ascuns sa-i ierte Dumnezeu si noua milostenie. PUNCT.

    Apreciază

  17. john said, on decembrie 15, 2013 at 11:31 am

    Off topic dar important:
    Uniunea Fascista Europeana a Iluminatilor doreste sa implanteze microcip-uri in toti copii nou-nascutii incepand cu luna Mai 2014!
    UE isi arata din nou adevarata fata marsava!
    Oficialii UE sint impotriva independentei statelor si impotriva nationalismului si pro-Noua Ordine Mondiala!
    ATENTIE VIITORI PARINTI Din MAI 2014 intra in VIGOARE in TOATA Europa, microciparea NOU NASCUTILOR Noua Ordine Mondială vine…
    Microchip – Obbligatorio per tutti i Neonati da Maggio 2014
    http://corrieredelmattino.altervista.org/microchip-obbligatorio-per-tutti-neonati-da-maggio-2014/

    Apreciază

  18. aniush said, on decembrie 15, 2013 at 3:31 pm

    john,
    Multumim pentru informatie. Nu ma asteptam sa faca pasul asta atat de repede. Ma intristeaza lucrurile astea. Dumnezeu sa ne ocroteasca! Haideti sa ne rugam cu totii, Dumnezeu sa se indure de noi.

    Apreciază

  19. elena said, on decembrie 16, 2013 at 1:44 pm

    „Dezbina şi stapâneşte” -aceasta au dorit să facă la manăstirea de la Petru Vodă.

    Apreciază

  20. Bogojel Aurica said, on ianuarie 30, 2014 at 6:53 pm

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2014/01/scrisoarea-parintelui-gheorghe-calciu.html
    “Scrisoarea parintelui Gheorghe Calciu-Dumitreasa nu are valoare testamentara” spune parintele Eftimie Mitra

    In scrisoarea catre parintele Iustin Parvu, parintele Gheorghe Calciu, nu scrie ca nu doreste sa fie dezgropat, ci chiar dimpotriva, mentioneaza ca: “daca din diferite ratiuni voi fi dezgropat”…

    Scrisoarea e un act de smerenie profunda in duhul Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe.

    Apreciază

  21. ERSILIA said, on februarie 2, 2014 at 3:19 pm

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2014/02/manastirea-petru-voda-recunoaste.html Manastirea Petru Voda recunoaste oficial ca parintele Gheorghe Calciu are sfinte moaste Ca urmare a unor interventii publice pe anumite bloguri, manastirea Petru Voda recunoaste in mod oficial sub forma de comunicat ca, in cazul ramasitelor pamantesti ale parintelui Gheorghe Calciu, avem de-a face cu sfinte moaste. Redam mai jos intregul comunicat: Un comentariu: Anonim 2 februarie 2014, 14:13 In comunicatul „disparut” , dar preluat de alte situri, se aduceau acuze celor 4 „infractori” ca sunt agenti ai SRI. Prin aceasta direct sau indirect intelegem ca dezgroparea parintelui Calciu a fost facuta de oamenii SRI-ului. Pana in prezent nu a aparut nici o dezmintire din partea parintelui staret Hariton si nici din partea parintelui Filoteu, semnatarul acelui comunicat. Ma bucur ca se recunoaste oficial existenta sfintelor moaste, dar nu inteleg de ce cand vine vorba canonizarii atat parintele Hariton, cat si obstea manastirii evita discutia in mod elegant spunand ca aceasta e de competenta sinodului BOR. La randul sau sinodul ne spune ca este o chestiune de timp si tot asa de la Ana la Caiafa, in timp ce sfintii din inchisori raman necanonizati. Imi pun intrebarea de ce in presa a aparut ca cei 4 „infractori” au avut binecuvantarea pr staret Hariton, in timp ce au fost pedepsiti pt fapta lor. De ce au fost pedepsiti daca initial au avut binecuvantare? De ce ulterior staretul Hariton n-a mai recunoscut acest lucru? Răspundeţi

    Citeste mai mult: adev.ro/mxnsht

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: