SACCSIV – blog ortodox

Foto: ORTODOXIA NU ARE NEVOIE DE „CREATIILE” LUI REMY COUTURE. Martiriul nu-i o bataie de joc iar Siria da multi mucenici reali, nu-i nevoie sa folosim fotografii ale unor „artisti” horror

Posted in Siria by saccsiv on septembrie 28, 2013

   Pe blogul http://anavaseis.blogspot.gr/2013/06/blog-post_5.html a aparut urmatoarea fotografie:

03συρια

 

A fost preluata de catre un frate pe blogul sau, de unde mai apoi am preluat-o si eu. Iata insa ca mai multi alti frati, la rubrica de comentarii a articolului FOTO (extrem de dur): MUCENICI in SIRIA. Sa ne uitam bine si sa ne intrebam: SUNTEM PREGATITI? Sa ne rugam bunului Dumnezeu sa fim!, si-au amintit ori ca au mai vazut-o pe undeva ori ca au vazut ceva asemanator in „creatia” lui Remy Couture. Intr-un final De veghe patriei imi indica articolul Jury out on slasher filmmaker’s charge of corrupting morals din 21 decembrie 2012, unde gasim:

20121221-134716-g

Asa ca voi sterge fotografia din articolul despre mucenicii din Siria, deoarece Ortodoxia nu are nevoie de creatiile unor astfel de „artisti”.

Mai mult, ii rog pe toti cei ce mai observa imaginea pe bloguri crestine, sa-i atentioneze pe respectivii frati administratori despre cele de mai sus. E evident ca nu din rea vointa au postat-o, ci din nestiinta.

Doamne ajuta si ne iarta!

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Radu Humor said, on septembrie 28, 2013 at 11:31 pm


    Respectele mele pentru Maia Morgenstein, dovada vie că omenia, curajul, demnitatea şi patriotismul, flori atât de rare în ziua de astăzi, nu ţin de etnie !
    Şi să nu-mi zică cineva că a făcut-o pentru bani !
    Că dacă-ar fi vorba de asta, gândiţi-vă cu cât ar fi plătit-o cei de la Gold Co. , mai ales că vorbesc aceaşi limbă 😉
    Dacă echivalentul în aur n-ar fi fost ca-n poveşti, greutatea sa ( dar mai ştii 😉 ), cu siguranţă ar fi putut fi echivalentul greutăţii căţeluşului ei preferat !
    Sărut mâinile, Doamnă !

    Apreciază

  2. crestinul ortodox said, on septembrie 29, 2013 at 12:09 am

    DATI-NE TARA INAPOI …

    Dati-ne TARA Inapoi
    jidani spurcati
    si blestemati
    ca faceti “lege “in asta Tara
    dar oare ce folos
    ca nu-i lege crestineasca
    nu-i lege in HRISTOS
    ci-i legea voastra
    paganeasca .

    Si pe acest pamint
    legea paganeasca
    in veci
    nu o veti face
    ca Tot ce-i in HRISTOS
    pe acest pamint
    va dainui si va ramine
    ca Sfant ne este
    si Va fi
    cel mai de pret
    in asta lume .

    Acest pamint
    Sfintit a fost
    si este
    Cu Sange de Martiri
    si SFINTI ,
    varsat
    Ca Neamul SFANT
    S-a leganat
    pe acest pamint
    Binecuvantat
    Si in SFANTA CRUCE
    L-au Aparat
    .

    Sa tineti minte
    jidani spurcati
    si blestemati
    ca Lege pe ast pamint
    ii lege crestineasca
    ca este in HRISTOS
    In SFANTA CRUCE
    Iar tot romanul
    crestin si nu pagan
    in asta lege
    crestineasca
    in Legea lui HRISTOS
    Cu SFANTA CRUCE
    Inaltata
    tot romanul
    crestin ortodox
    are sa si Biruiasca
    amin.

    Apreciază

  3. crestinul ortodox said, on septembrie 29, 2013 at 12:21 am

    filmul este film …
    artistul tot un artist ramine
    important ce ramine dupa …
    dupa ce
    puhoiul de apa va trece si care pietre vor ramine neclintite precum stanca

    Un Mare Duhovnic al Acestui Neam a spus o Vorba Foarte Inteleapta
    „nu am nimic cu evreii cu jidanii am ce am ”
    DOAMNE AJUTA
    amin.

    Apreciază

  4. Catalin said, on septembrie 29, 2013 at 12:25 am

    https://www.facebook.com/basarabiapamantromanesc?ref=stream
    Ma lamureste careva care-i treaba cu organizatia asta? Prea „pupaincur”, sa-mi scuzati expresia, mizeria de ue.

    Apreciază

  5. mircea.v said, on septembrie 29, 2013 at 1:51 am

    Ce spune fratele Vasile in titlul articolului este foarte corect, si ma bucur ca adevarul iese la suprafata. Asta inseamna sa nu reactionam emotional si la prima vedere. Nu degeaba zic Sfinti Parinti ca factorul vizual va avea un rol foarte mare in vremurile din urma, adica rol de smintire. Tehnica de manipulare nu e noua, si romanul stie foarte bine. Am auzit de 60.000 de morti la „revolutie”, am vazut si atunci tot felul de poze. Sant vremuri speciale, cu sminteli speciale…

    Eu cred ca astfel de imagini, filme, chiar daca sant reale, nu trebuie aratate. Nu fac decat sa manipuleze emotiile oamenilor si sa-i infricoseze, sa-i faca sa se transpuna intr-o ipotetica situatie, dar cu starea lor din momentul vizionarii pozei. Stare care nu e totuna cu o eventuala stare de dinaintea muceniciei. In acele momente Duhul Sfant ii intareste pe mucenici, Dumnezeu ii da omului puterea muceniciei. Dar asa, cu poze de acest gen, omul in loc sa capete curaj, se ingrozeste.

    Sa nu credem ca aceste fapte si ce stim din inchisorile comuniste sant cele mai abjecte fapte si ca asa ceva nu s-a mai intamplat. Cea mai abjecta fapta am intalnit-o (desigur ca e o parere subiectiva), in cartea „Gura de Aur, atletul lui Hristos” – Virgil Gheorghiu

    ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Virgil%20Gheorghiu%20-%20Ioan%20Gura%20de%20Aur%20-%20Atletul%20lui%20Hristos.pdf

    Cateva mii de pagani erau botezati de Episcopul Ioan Gura de Aur si preotii din subordine. Procedura atunci dura cateva zile. Si episcopii dusmani ai sfantului, cand l-au mazilit pe sfant, au zis ca sa fie omorati si cei ce se botezau. Dar pt ca armata si politia au ezitat si au fost prea blanzi, atunci episcopii au cerut ei sa conduca operatiunea. Si au condus-o. Au fost omorati aproape toti, in catedrala Sfanta Sofia in timp ce se botezau, in baile publice unde s-a vrut continuarea botezului, peste tot unde erau gasiti. Identificarea era usoara, pt ca acestia erau imbracati in alb. Deci, pastorii i-au ucis pe cei care vroiau din toata inima sa intre in turma lui Hristos. Si in ce zile… In Vinerea Rastignirii, Sambata, si Duminica Invierii…
    Dar, acesti oameni au sarit de la paganism direct in bratele lui Iisus. Si atat de mare era credinta acestor pagani, ca au vrut sa fie botezati chiar si dupa ce au vazut apa care ar fi trebuit sa-i boteze inrosita de sangele celor morti.
    Descrierea acestor evenimente incepe la pg 123, pdf.

    Tot in aceasta carte am gasit si cea mai frumoasa poveste. Povestea sclavului care toata viata lui a dorit sa-si castige libertatea, sa devina om liber. Dupa mari privatiuni si eforturi supraomenesti, spre finalul vietii a reusit. Si ce a facut cu libertatea castigata? A daruit-o lui Dumnezeu. S-a facut monah. Apoi l-a intalnit pe sfant, care l-a facut diacon si apoi preot. Legea acelor vremi spunea ca sclavul eliberat nu are dreptul la preotie, dar Episcopul Ioan stia ca oricine are credinta poate sa primeasca Taina Preotiei si a incalcat aceasta regula. Sfantul a spus ca dintre toti cei pe care ii intalnise, fostul sclav avea credinta cea mai mare. Deci acest om chiar daca a fost sclav nu a cartit impotriva lui Dumnezeu, cum ca vai, se poate, sclav… ci din contra a luptat sa-si castige libertatea ca sa o daruiasca Domnului. pag 104, pdf.

    Apoi Tigrius, ca asa il chema pe preotul fost sclav, a murit schingiuit, torturat, in timpul anchetei impotriva sfantului Ioan Gura de Aur, ancheta ordonata tot de catre episcopii care il urau pe sfant.

    Ce sa mai, cartea trebuie citita, nu e mare, si e plina de invatatminte. In 2 locuri lipseste ceva text din pdf, dar nu esential. Voi reveni cu textul ce lipseste in zilele urmatoare.

    Cu cat o persoana are un grad de sfintenie mai mare in timpul vietii, si se implica in viata cetatii, cu atat evenimentele generate de acesta in jurul sau ating extreme mai mari si opuse. (Ma gandesc si la Parintele Calciu.) Pe cat au fost de aur vorbele Sfantului Ioan Gura de Aur, pe atat de aur a fost si viata sa si faptele care au insotit-o.

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 29, 2013 at 3:07 am

      mircea.v

      Martiriul Sfintilor Mucenici e plin de descrieri. Nu e cum zici tu cu fotografiile. Omul se „ingrozeste” dar se pregateste, incepand a se ruga mai serios. Nu se ingrozeste pierzandu-si curajul, ci din contra. Curajul mucenicilor le devine exemplu.

      Apreciază

      • mircea.v said, on septembrie 29, 2013 at 11:50 am

        Frate, descrieri in cuvinte, nu poze, nu filme. Dupa mine a compara poze, filme cu descrieri in cuvinte e la fel cu a compara mere cu pesti. Cred ca domnul Virgiliu Gheorghe ar putea explica mai bine care este efectul cuvantului asupra creierului si care efectul imaginii. Nimic nu se poate compara dpdv emotional cu starea de dinainte si din timpul muceniciei. Acolo nu mai este logica umana si stare emotionala lumeasa, acolo e in primul rand Harul lui Dumnezeu. Unii nu simt durere, altii simt chiar placere (nu lumeasca), altii poate simt durere…
        Iti voi da un exemplu cat de diferite sant starile pt acelasi om: Virgil Maxim facea si el parte din categoria celor ce nu scoteau un sunet cand era torturat, si zicea ca simtea chiar o bucurie, adica traia stari dumnezeiesti in acele momente. Dar, cand a fost dus sa vada cum era schingiuit un coleg de al lui, a lesinat. Pe colegul sau il vedea, pe el nu. Si cu siguranta Virgil Maxim a citit descrieri de schingiuiri ale sfintilor. Am putea trage concluzia (falsa) din lesinul sau, ca nu era pregatit destul, ca nu era curajos, ca era slab… Dar, concluzia e o concluzie pur lumeasca. Poate este vorba si de invatatura crestina care lucreaza in om, care spune ca pt crestin ceilalti sant importanti, nu persoana ta, si atunci te doare mai mult de suferinta altuia decat de a ta. Nu poti vedea suferinta altuia, nu suporti sa o vezi, si se poate intampla, si exemple sant destule, ca unii oameni sa se ofere sa moara, sa fie schingiuiti ei in locul altora. Nu suporta sa-i vada pe aceia torturati si in suferinta. Le face rau. Pe ale lui le accepta cu bucurie. Orice parinte e gata sa moara in locul copilului sau, si pt asta nu are nevoie de o pregatire cu poze si filme sau descrieri de ucideri. O face din iubire pt copil. Iar mucenicul din dragoste pt Hristos.

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 29, 2013 at 1:44 pm

        mircea.v

        Dupa tine … Atunci sa facem o alta comparatie. Martiriul Marilor Sfinti din vechime avea loc in piata publica si multi necrestini asistau. Asta sigur era o imagine mai dura decat o fotografie. Ei bine, vazandu-i pe mucenici, multi dintre acestia incepeau sa creada.

        Apreciază

      • mircea.v said, on septembrie 29, 2013 at 4:59 pm

        E corect. Dar cei ce asistau direct vedeau si minunile care se savarseau in acele momente. Nu stiu, e altceva sa stai in fotoliu, confortabil, si sa te uiti la o poza sau film din categoria asta… Poate pe unii ii incurajeaza, pe altii nu.
        Poate nu sant eu pregatit sa ma uit la asa ceva. Imi e destul sa stiu ca acesti crestini au fost omorati, fara a avea nevoie de detalii vizuale.

        Apreciază

    • mircea.v said, on septembrie 30, 2013 at 1:36 pm

      text lipsa din cartea „Gura de Aur, atletul lui Hristos”

      Prima zona cu rosu:
      „Gură de Aur ştia (şi o va spune mai târziu) că un suflet are o valoare egala sau chiar mai mare decat cea a nenumărate oraşe şi imperii(30).
      Zdrobind inima Antuzei, Gura de Aur n-ar fi figurat niciodată în calendar. El a luat prima mare decizie care trebuia să-l ducă la Dumnezeu. A rămas alături de mama sa.

      Asceza, singurătatea, rugaciunea, postul, nimic nu poate egala gestul de iubire fata de femeia cu părul cărunt care plângea şi-l implora să nu plece. Gură de Aur scrie că s-a despărţit de Vasile şi l-a lăsat să plece singur. „Mi-am violentat prietenia”, scrie el.”

      A 2-a zona cu rosu – text care lipseste
      „Acolo a gasit un preot care i-a tinut un discurs convingator despre intoarcerea in viata comuna. L-a facut sa iasa din individualismul sau si l-a convertit la invatatura sociala a crestinismului. Nenumarati pustnici au fost, asemenea lui Efrem, scosi din pesterile lor, din desert sau de pe varfurile muntilor. Si au fost integrati in colectivitatea monastica care, la randul ei, se integra in colectivitatea ecleziala. In aceasta epoca Gura de Aur isi paraseste si el pestera. E greu de stiut care anume a fost cauza care l-a determinat sa revina in lume. Cazul lui Gura de Aur e mai complicat decat cel al lui Efrem care fusese convins in vis.
      E sigur ca motivul principal trebuie sa fi fost zelul apostolic al Sfantului Pavel. Gura de Aur voia sa imite activitatea misionara a lui Pavel. Se poate deasemenea ca, dupa ce a atins inaltimea unei adevarate sfintenii, sa fi dorit sa-i ridice pe ceilalti la aceiasi inaltime. Aceasta solidaritate umana sta in firea omului. Pe primul loc trebuie sa fi fost in mod sigur imensa sa iubire pentru Hristos si mantuirea oamenilor prin botez.

      5

      Angajat pe aceasta noua cale, Gura de Aur s-a consacrat, incepand din 381, societatii crestine. A devenit diacon. Misiunea sa era ajutarea saracilor. Pe langa Biserica din Antiohia exista un fel de asistenta sociala de cruce rosie. Acest serviciu de asistenta a fost condus de Gura de Aur. El s-a consacrat acestei lucrari cu intreaga sa pasiune de atlet al lui Hristos, asa cum s-a consacrat singuratatii cativa ani inainte. Pentru el era o munca arida si aparent indepartata de lucrarea unui preot. Gura de Aur scrie:
      „Din cauza cruzimii voastre, Biserica e plina de campuri, de case inchiriate, de carute, cai, catari. Temandu-se ca or sa vada murind de foame vaduvele, orfanii si fecioarele, episcopii vostri au fost obligati sa acumuleze bunuri. Si acum nu mai indraznim sa deschidem gura, Biserica nefiind mai buna decat oamenii din lume. Episcopii nostri sant mai coplesiti de grijile materiale decat intendentii, economii si comerciantii, desi ar trebui sa se ocupe numai de sufletele voastre. Toata ziua calculeaza si percep taxe… Devenim ridicoli. In loc sa ne dedicam rugaciunii si invatarii, ne petrecem timpul in dezbaterea preturilor cu negustorii de vin, de grau si de alte marfuri; discutii interminabile, amestecate cu injurii grosolane”.
      Cu toata aceasta revolta, Gura de Aur s-a achitat ireprosabil de noua sa functie. Stia ca tot ceea ce facea, chiar si atunci cand negocia preturile cu comerciantii, era o munca pentru Hristos. A continuat lupta pe terenul asistentei sociale, ca slujitor al Domnului, timp de 5 ani. In acest timp a scris tratatele ”Despre feciorie”, „Dialog despre Preotie”,” Scrisoare unei tinere vaduve” si multe altele.
      In 386 episcopul Antiohiei Flavian, succesorul lui Meletie, l-a hirotonit preot. Atletul lui Hristos care luptase in Antiohia, in desert, in pestera, la piata cu negustorii, venea acum sa-I slujeasca lui Hristos luptand prin cuvant ca predicator.
      Era o noua cale, diferita, dar pentru acelasi adevar inscris in Evanghelie.

      IV

      1

      In ziua in care…

      Apreciază

  6. john doe said, on septembrie 29, 2013 at 3:33 am

    Atentie la moderare! Comentariul meu contine trimiteri la „arta” lui Rémy Couture, nepotrivite pe acest blog.

    Rémy Couture, dupa informatile de pe net, este un expert in efecte speciale. Spun si eu Expert pentru ca omu’ a fost arestat datorita unor „creatii artistice” macabre, atat de realiste incat autoritatile au fost nevoite sa intervina.
    „The complaint first came from Interpol. An Austrian pathologist filed the international arrest warrant after viewing the movie because he was unable to guarantee that the images filmed were not, in fact, real rapes and murders caught on tape.”
    http://www.criminalelement.com/blogs/2013/02/true-crime-the-curious-case-of-remy-couture-ian-truman-canada-court-case-movie-special-effects-make-up

    Se pare ca a fost judecat pentru coruptie morala si raspandire de materiale obscene.

    In anul 2005 a realizat un scurt-metraj Inner Depravity: Vol 1 (Depravarea Interioara) in care la minutul 1,26 si 1,30 apare imaginea femeii prezentata in articol, doar ca este pozata din alte unghiuri.

    Detalii se gasesc si pe pagina
    http://www.snopes.com/photos/politics/syriamurder.asp

    Apreciază

  7. amonmiss said, on septembrie 29, 2013 at 4:57 pm

    Pornind de la teoria reflexelor conditionate ale lui I.P.Pavlov, considerand ca fundamente ale complexului psihic antrenat in actiunea de influentare psihologica, instincte si afecte, imaginea amplifica atat instinctul de aparare (care exista si la animale), cat si alterarea afectelor. Cu alte cuvinte, scoate definitiv din om trairile spirituale. Mircea afirma corect cand spune ca, in fata martiriului, Duhul Sfant intareste crestinul, prin bucuria de a deveni martir asemeni Mantuitorului nostru. Pe acelasi principiu functioneaza si imaginea video. Un astfel de tip de propaganda este expresia unui ,,viol psihic” al multimilor. Este mare diferenta de intelegere si contemplare intre a citi o carte despre Sfintii nostri Martiri (odata cu lecturarea apare imaginatia, contemplarea – activitati ce presupun activarea ambilor lobi -drept si stang) si a vedea numai imagini sau filme cu ceva text consemnat (activarea numai a lobului drept- emotii). Si ca sa citez din Virgil Gheorghe:
    ,,Imaginea urmareste sa ne impuna convingeri, care sa modifice atitudinile si comportamentele, prin transmiterea de mesaje, care sa zguduie mecanismele de rezistenta..”
    ,,

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.