SACCSIV – blog ortodox

Calugarii si internetul

Posted in CALUGARIE, internet, MANASTIRE, Patriarhul Kiril by saccsiv on iunie 12, 2013

   Iata doua comentarii postate la articolul UNITATE IN DIVERSITATE in mass-media: Radu Banciu (B1TV) ataca furibund crestinismul si sustine casatoriile gay:

acelas:

in principiu ar avea dreptate…, mi-e sa nu se refere la “inraurirea” de pe blogurile ortodoxe din toata lumea. Altfel, el a dat semnale anterioare de “aggiornamento” cu privire la acest subiect …

http://www.gandul.info/international/patriarhul-kirill-al-rusiei-le-cere-calugarilor-sa-se-lepede-de-internet-10948531

G-man:

Foarte bine vorbeste Patriarhul Kiril , nu vad nici o contradictie ..asa cum zice ziaristu lu peste in articol.
Calugarii nu au ce cauta cu net , televizor si altele .. pt ca nu cred ca s-au schimbat voturile calugariei .. iar preotii de mir , e bine sa aiba net ca sa poata comunica mai usor cu tineretul .. care altfel nu prea ii mai prinzi ..

Cand citesti in vietile Sfintilor ..Pateric si alte carti ce viata aveau calugarii odata, si cand auzi acum calugarii comentand filmul cutare sau cutare .. cred ca e suficient ca sa iti faci o idee de semne ale veacului.

Frate saccsiv , cred ca ar fi un subiect interesant acest articol de ziar ,sa vedem care sunt parerile fratilor, legat de ce zice patriarhul rus aici.

   Iata si articolul din Gandul, Patriarhul Kirill al Rusiei le cere călugărilor să se lepede de Internet:

Patriarhul Kirill al Moscovei şi Întregii Rusii i-a îndemnat pe călugări să stea departe de Internet, pentru a se feri de eventualele tentaţii din mediul online, scrie Lenta.ru, conform Agerpres. Capul bisericii ortodoxe ruse nu este doar împotriva Internetului, ci şi împotriva adoptării de către monahi a stilului modern de viaţă.

„În prezent, o mare tentaţie este Internetul. Mulţi călugări procedează, în opinia mea, absolut lipsit de înţelepciune: pe de o parte, ei se retrag din lume, pentru a-şi crea condiţii bune pentru salvarea sufletului, însă pe de altă parte îşi iau telefonul mobil şi încep să intre pe Internet, unde, după cum ştim, sunt multe tentaţii şi lucruri păcătoase”, a declarat Patriarhul Kirill, în timpul unei întâlniri avute pe muntele Athos.

Kirill a adăugat că, atunci când un călugăr ia în mână telefonul mobil pentru a se conecta la Internet, acel călugăr „ar trebui să se gândească dacă merită să se afle la mănăstire”, a spus capul Bisericii Ortodoxe Ruse.

Declaraţiile patriarhului vin în contradicţie cu sfatul pe care l-a dat, în luna februarie, preoţilor, pe care i-a îndemnat să se folosească de bloguri şi de reţele de socializare pentru „misiunea lor creştină”, aminteşte sursa. Aceasta deşi biserica pe care o conduce Kirill i-a sfătuit pe credincioşii ruşi, cu ocazia Postului Paştelui, să postească şi în mediul online, adică să nu mai folosească reţelele de socializare în perioada postului.

   Iata si indemnul de acum cateva luni, Patriarhul Kiril ordona „cruciada cibernetica”:

Patriarhia rusa vrea sa isi ia in serios rolul de aparator al ortodoxiei slave si sa demareze o cyber-cruciada impotriva atacurilor venite din sfera retelelor sociale rusesti. La finalul saptamanii trecute, patriarhul Kiril al Moscovei si Intregii Rusii s-a aratat ingrijorat de numarul mare de postari anti-biserica de pe internet si a declarat ca Biserica Ortodoxa Rusa pe care o conduce va deveni mult mai activa pe retele sociale pentru a grai adevarul in fata enoriasilor sai. „Blogurile si retele sociale ne dau noi oportunitati pentru misiunea noastra crestina in vremuri in care Biserica se afla sub asediu mai intens ca inainte”, a declarat Kiril. „Sa nu fim prezenti acolo inseamna a arata neputinta si lipsa de interes pentru salvarea fratilor nostri”, a continua acesta. „Acum ca mass-media sociala arata un mare interes, desi nu intotdeauna unul foarte vocal, in viata bisericii, datoria noastra este de converti acest interes intr-o cauza buna pentru a crea conditiile ca tinerii sa il cunoasca pe Cristos, de a cunoaste adevarul despre viata oamenilor din interiorul bisericii”, a declarat patriarhul rus, Kiril. El a adaugat ca atunci cand o persoana este interesata de o cautare pe internet despre viata clericala, el afla o gramada de minciuni, ipocrizie si ura. Declaratiile lui Kiril au fost rostite la o reuniune a Consiliului episcopal al Bisericii Ortodoxe Ruse ce a avut loc la Catedrala Iisus Hristos Mantuitorul din centrul Moscovei. „ Acestea sunt rezultatele vizibile ale activitatii inamicului uman”, a completat acesta. Patriarhul Kiril le-a comunicat preotilor ca misiunea lor pe internet trebuie sa fie complementara cu cea desfasurata obisnuit cu enoriasii si nu sa o inlocuiasca. In ultima vreme, criticile la adresa Bisericii s-au inmultit in Rusia, acolo unde aparut acuzatii referitoare la ipocrizia clerului si la faptul ca au devenit extrem de bogati. Oficialii Bisericii Ortodoxe Ruse, credinciosii si sustinatorii ei s-au plans de faptul ca mass-media rusa ar duce o campanie de denigrare a acestei biserici.

   Comentariu saccsiv:

   Consider ca preotii trebuie sa faca misiune si pe internet. Intrebarea care se pune ar fi: o pot face si calugarii? Prin extensie de bun simt: pot scoate si carti sau reviste? Si mai departe: pot participa la conferinte?

   Cred ca multi suntem de acord cu ultimele. Suntem insa de acord si cu internetul?

   Ca internetul a fost creat de marionetele ELITELOR cu un scop precis, am reamintit-o si in articolul:

Autentificare: TATUAJE PE … BRATE. Motorola se implica

   In plus, e locul unde se promoveaza la greu pornografia si alte rataciri.

   Insa, e locul care inca mai poate si folosit si pentru lucruri folositoare. Din anumit punct de vedere inca il mai putem asemui cu un drum, pe care mergand intalnim o biserica, o scoala, 10 magazine si 100 de bodegi si case de toleranta. Pentru ultimele, nu inseamna sa nu mai folosim drumul, atata timp cat ne duce si la o biserica. Ca va veni vremea cand pe drum nu vom mai gasi si biserica, e clar, dar pana atunci, repet, consider ca internetul trebuie folosit la maxim. Inclusiv de catre calugari, care asa cum scot cate o carte, pot scoate si o revista, pot marturisi si in cadrul unei conferinte, pot deci folosi cu folos si internetul.

   Si evident, la randul lor nu doar ca informeaza, ci se si informeaza. Si in vechime aflau despre evenimentele cu adevarat importante, de lucrarea nefasta a cate unui eretic sau de cuvantul combativ al unui stalp ar ortodoxiei, devenit pe urma Sfant. Dar aflau in general de la un frate venit in obstea lor sau prin epistole. Intr-o lume insa in care SISTEMUL deja goneste, de ce monahii sa afle ceea ce-i intereseaza, cu greu si dupa foarte multa vreme? Ca de exemplu despre cate un cuvant al Mitropolitului Serafim de Pireu de la greci sau al Parintelui Iustin de la noi?

   Asta daca ne referim la spatiul public. Internetul se foloseste si in spatiul privat (relativ privat …), precum papirusurile din vechime, doar ca in timp real. De ce sa n-o poata face si calugarii?

   Asadar, a nu folosi internetul si telefonul, inseamna pe de o parte a nu folosi un mijloc extrem de eficient pentru misiune, pe de alta parte nu fi informati si a nu se informa intre ei. Daca am trai vremuri normale, evident ca nu le-ar trebui, dar vremurile nu sunt deloc asa. Daca li se taie aceasta posibilitate, nici ei nu ne pot ajuta prin acest mijloc eficient, dar nici ei nu pot fi ajutati. Trebuie sa intelegem ca si daca li se taie netul, propaganda oficiala tot ajunge la ei. Si daca ajunge mesajul ecumenist, iar cel al parintelui Mihai Valica, de exemplu, nu ajunge, ce-am realizat?

   Cam asa vad eu lucrurile, dar poate gresesc. Astept si parerile voastre.

Tagged with: ,

61 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alexandru(Fulger) said, on iunie 12, 2013 at 12:00 pm

    Calugari ar trebui sa foloseasca internetul in limitele ,,bunului simt” , au venit la manastire pentru a se rupe de lume , de pacat si pentru a avea o viata duhovniceasca.

    Apreciază

  2. tataia said, on iunie 12, 2013 at 12:09 pm

    Bine ai revenit printre noi frate, Vasile! Sa stii ca ti-am simtit lipsa. Eu unul personal nu am nici cea mai mica indoiala ca tu esti cel care a administrat blogul in anii trecuti. Observ stilul inconfundabil al tau precum si faptul ca ai o memorie fantastica. Mi-am dorit mult sa te vizitez la penitenciar, doar ca ala necurat m-a facut sa amin mereu lucrurile asa ca nu am mai reusit pina la urma. Oricum ma bucur enorm ca in momentul de fata esti liber si sper ca intr-o zi sa ne putem intilni totusi…este chiar mai bine in libertate decit la penitenciar. Sa ma ierti ca am fost nesimtit si nu mi-am facut timp sa trec pe la tine.

    Cit timp blogul a fost administrat de inlocuitorul tau am putut observa niste schimbari destul de vizibile pentru un cunoscator al acestui blog. Si schimbarile nu au fost chiar in bine. Articolele luasera o turnura mult mai lumeasca…s-a discutat mai mult despre politica romaneasca decit pe teme duhovnicesti sau anti-sistem. I-am reprosat fratelui care te-a inlocuit ca tu nu ne-ai fi indemnat niciodata sa participam la referendumul pentru demiterea lui Basescu. I-am reprosat de asemenea ca pe acest blog nu se foloseste cuvintul „evolutie” sau familia de cuvinte a acestuia. Decit strict in sensul ca aceasta (evolutia) nu exista. Nici cea a lui Darwin, nici cea a tehnologiei si in fond nici un fel de evolutie. Doar evolutie in rau. S-a suprat pe mine si m-a bagat la spam. Drept urmare nici eu nu am mai vizitat blogul decit foarte rar. Am impresia ca am mai postat totusi 2-3 commenturi cu alt nick sau alt e-mail.

    Inca o data, ma bucur ca esti din nou printre noi si Dumnezeu sa ne intareasca in credinta ca vom avea nevoie.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • saccsiv said, on iunie 12, 2013 at 12:41 pm

      tataia

      A facut si el ce-a putut si trebuie sa-i multumim. Daca punem in balata toate, consider ca a facut mai mult bine.

      Apreciază

      • tataia said, on iunie 12, 2013 at 12:55 pm

        Asa este ai dreptate. Nu am intentionat sa pirasc sau sa ma pling, dar din pacate tocmai am facut-o..cer iertare fratelui saccsiv2 daca l-am suparat. Am spus doar ce aveam pe suflet. Doamne ajuta!

        Apreciază

    • Irina said, on iunie 12, 2013 at 10:50 pm

      De ce sa nu participe lumea la referendum pt demiterea lui Base, sau a oricarui alt vanzator de tara? Mama a fost in prag de sinucidere din cauza masurilor lui anapoda de austeritate, cand s-a trezit dupa 30 de ani vechime in invatamant cu salariu de 5 milioane, timp de 4 luni( nu si-a recuperat nici pana azi banii aceia luati abuziv de sitemul Base) si peste tot i s-a spus, atunci ca atata merita. Imi cer scuze tataia, dar ce spui tu e masura tipic romaneasca, de a sta nepasator la necazurile celorlalti, pe motivul ca daca mie mi-a bine ceilalti pot sa si crape. Oricum cred ca ar trebuie facut un referendum la care sa participe tot poporul roman, prin care sa fie dati jos nu numai Base ci si toti vechii si noii comunistii din politica romaneasca, incepand cu Iliescu si terminand cu odraslele lor infiltrate prin toate functiile banoase. Te intreb, ce sfat ne dai, sa participam la referendum pt a vota impotriva noii Constitutii, care da anumite drepturi gay-lor sau sa stam acasa in fotolii comode.

      Apreciază

  3. G-man said, on iunie 12, 2013 at 12:17 pm

    eu raman la parerea ca nu le e de folos , internetul , telefonul si televizorul , calugarilor , sunt persoane intermediare pentru asta …
    sunt destui mireni , care filmeaza , inregistreaza , predicile si pot aduce cuvantul parintelui Iustin si al marilor duhovnici ca sa umble mai departe …pana la noi . EL ca si calugar tanar , daca are toate acestea se pierde pe sine. Nu sunt destule exemple de caderi in erezii ale calugarilor , care s-au imputinat in rugaciune .. asta in vechime cand nu aveau net.. pai daca la ei a fost aces risc .. acum .. ?
    sa nu ziceti ca si patrintele Papacioc avea un televizor in camera. …ca intrebarea e cat a suferit si cum a mucenicit el in tinerete ?, si cat baga el in sema tv ala din camera ?, pe care probabil fratii ii mai aratau cate ceva, Dar pentru un calugar la inceput de nevointe , asa ceva in chilie …e gura spre iad.
    ca sa nu zic ca cel mai nou e sa gasesti manastiri pe facebook ..totul devine vanzare de imagine , comert .. si cam atat .

    Apreciază

    • Alexandru(Fulger) said, on iunie 12, 2013 at 1:32 pm

      Facebookul nu a existat pentru mine si nu va exista , nu recomand absolut nimanui sa isi faca cont mai ales sa faci facebook manastirilor !

      Apreciază

  4. IOAN said, on iunie 12, 2013 at 12:46 pm

    IN ZIUA DE AZI CONSIDER CA E NEVOIE MAI MULT CA ORICAND CA SI CALUGARII SA AJUTE LA AFLAREA ADEVARULUI CREDINTEI NOASTRE CRESTINE ORTODOXE iar internetul este mijlocul prin care pot AJUTA LUMEA.
    …sigur ca se expun si la primejdii mari…dealtfel si noi mirenii suntem expuși…dar putem invinge ISPITELE.

    Apreciază

  5. Cosmin S. said, on iunie 12, 2013 at 1:02 pm

    Merita atentie sporita !!!
    Sunt lucruri grave peste care nu se poate trece cu vederea.
    Un model de distrugere a Romaniei prin fonduri structurale.

    Fonduri europene pentru „regenerare urbana” prin distrugeri de parcuri si defrisari de copaci pe marile bulevarde dupa modelul Istambul, la Iasi Romania.

    Se maltrateaza si se falimenteaza orase pentru a netezi calea catre mall-uri. Asta se vrea, distrugerea oraselor prin defrisari de arbori si parcuri, falimentarea administratiilor publice prin imprumuturi pentru cofinantarea proiectelor europene si construirea de centre ale consumerismului, centre de modelare a omului nou, gen cocalari si pitipoance de mol, centre de anticultura.

    Sub pretextul „regenerarii urbane” cad sub drujbe parcuri si arbori de pe aliniamentele marilor bulevarde.

    „Anatomia unei crime
    1. Defrişări şi abureli
    2. Ce sunt şi ce vor fondurile structurale europene
    După cum arată literatura de specialitate din anii 1990 şi până astăzi, „fondurile structurale” sunt un mod al ţărilor bogate din UE de a cumpăra acces pe piaţa ţărilor mai sărace. Sunt o taxă de intrare a multinaţionalelor pe o piaţă care altminteri ar trebui protejată de stat. Sunt un mod de a „îndulci” experienţa integrării economice europene a anumitor ţări din Europa.”
    aici:
    http://focuriinnoapte.blogspot.ca/2013/06/anatomia-unei-crime.html

    Dramă ecologică la Iaşi. Peste 70 de tei au fost tăiaţi
    aici:
    http://www.zf.ro/eveniment/drama-ecologica-la-iasi-peste-70-de-tei-au-fost-taiati-10944708
    grup,iasul iubeste teii,
    aici:
    http://www.facebook.com/IasuliubesteTeii?fref=ts

    Apreciază

  6. Ion Roman Popescu said, on iunie 12, 2013 at 2:52 pm

    am gasit calugari in Bucuresti, cu multe imobile retrocedate, cu incaperi luxos finisate, cu masini si telefoane mobile, cu aparaturi de birotica ultra-moderne, cu apetit pentru antreprenoriat
    am vazut..
    se traieste falsul sentiment ca viata petrecuta in online este volatila si nu lasa urme
    este cumva ca o viata paralela.. second-life necontabilizata
    dar atat televiziunea cat si internetul subjuga omul modern

    am cunoscut un ex-calugar care zicea : ” de ce sa traim toti calugarii cu aceleasi femei cand pot avea eu o femeie numai a mea”… deci acolo primeau vizite de le femei in vederea intretinerii relatiilor intime. iar el nu a mai suportat sa traiasca in promiscuitate si a parasit viata monahala

    acum e usor sa ai internet pe telefonul mobil si nu stie nimeni ce vizitezi, vezi cazul cautarii de sex de pe IP de Vatican
    http://www.huffingtonpost.com/2013/04/08/porn-downloaded-vatican_n_3039999.html

    Apreciază

  7. Ioan Pelasgul said, on iunie 12, 2013 at 5:10 pm

    G-MAN Adica tu vrei sa spui ca esti impotriva Parintelui Rafail Noica pentru ca a comentat filmul Ostrov si impotriva Parintelul Savatie Bastovoi?

    Apreciază

    • G-man said, on iunie 13, 2013 at 1:29 pm

      Hristos S-a Înălţat !

      Ioan Pelasgul ,cuvantul impotriva nu are rost aici , impotriva e doar dracul…si cei care il slujesc.

      citeste asta :

      „‘Atuncea, ca să te uiţi la televizor şi să nu-ţi aduci aminte de păcate, trebuie să fii îndumnezeit.'”

      http://www.calauzaortodoxa.ro/calauza/mari-duhovnici/televizorul-mai-bine-sa-citim-ceva-duhovnicesc-sa-ne-intarim-in-credinta-si-in-drumul-cel-adevarat-pe-care-trebuie-sa-umblam-noi-crestin-ortodocsii/

      si asta ;
      „Crucea călugărului este mai grea decât a voastră,dar are plată mai mare. Cine ne-a arătat nouă asta? Ia citiţi în viaţa Cuviosului Paisie cel Mare de la 19 iunie. Ce zice acest mare sfânt al lui Dumnezeu, care patruzeci de ani a trăit numai cu Sfânta Împărtăşanie? Se împărtăşea o dată la 40 de zile şi apoi trăia numai cu Duhul Sfânt. De multe ori a vorbit cu Mântuitorul, cu Maica Domnului şi cu îngerii, că era un om sfânt. Era o fiinţă cu totul desăvârşită pe faţa pământului!

      Dar odată, stând el noaptea la rugăciune în chilie, a apărut într-o lumină negrăită un împărat foarte frumos la chip, care strălucea ca soarele. El, când l-a văzut, a crezut că este Hristos, cu toate că văzuse pe Mântuitorul, căci Mântuitorul putea să Se facă şi împărat şi înger, oricum. Şi l-a întrebat:

      – Doamne, tu eşti Hristos?

      – Nu! Eu sunt împăratul Constantin cel Mare, primul împărat al creştinilor.

      – Şi de ce-ai venit, Sfinte Constrantin?

      – O, Paisie! Fericiţi şi de trei ori fericiţi sunteţi voi, călugării, că mare şi negrăită slavă vă aşteaptă în ceruri!

      Şi l-a întrebat Sfântul Paisie:

      – Dar te văd strălucind ca soarele, ce slavă poate fi mai mare?

      – O, Paisie, dacă ai veni în ceruri să vezi! Unde stau adevăraţii călugări, noi nici nu putem să privim! Nici nu putem să-i vedem! În atâta slavă sunt călugării! Cei care au fost adevăraţi călugări, care au răstignit pe omul cel dinăuntru împreună cu toate poftele lui, cum a făcut mare Apostol Pavel, şi au fost adevăraţi următori ai Crucii lui Hristos, au câte şase aripi ca serafimii.

      Şi a zis Sfântul Paisie:

      – Dar şi pe sfinţia ta te văd strălucind.

      – Da! Şi eu am palate în ceruri şi împărăteasa Elena şi atâţia din neamul nostru, şi avem strălucire, dar unde sunt călugării nu ne putem uita, că ne orbeşte strălucirea lor.

      – Pentru ce?

      – Dacă ştiam eu – a zis Sfântul Constantin –, câtă slavă are un adevărat călugăr, aş fi zvârlit coroana împărătească în glod şi hlamida şi porfira şi toţi banii şi toată cinstea, şi toţi generalii şi toţi miniştri i-aş fi lepădat, şi toate împărăţiile le-aş fi dat cu piciorul, numai să fiu unde sunt călugării.

      Şi a întrebat:

      – De ce? Dumneata, dacă ai fost împărat, ai dat libertate creştinilor cu edictul de la Milan, ai slobozit întreaga creştinătate de marea prigoană care era şi ai făcut atâtea mănăstiri şi biserici. Ai scos de la închisori atâtea mii de sfinţi, care sufereau pentru dreapta credinţă pe vremea lui Diocleţian, până la împărăţia ta. Pentru ce ai dumneata mai puţină slavă ca un călugăr?

      – O, Paisie, pentru că, împărat fiind, mi-am permis multe. Oamenii mă lăudau că eu sunt cineva, muzicile îmi cântau, miniştrii mă salutau, generalii mă slăveau, armata mă lăuda, bogăţie aveam, bani aveam, tot, băuturi scumpe, palate, haine scumpe, porfiră împărătească şi multă libertate ca un împărat. Şi toate acestea mi-au luat slava călugărilor”

      http://carteromaneasca.wordpress.com/2013/04/29/parintele-cleopa-predica-la-calugaria-parintilor-macarieioanichie-si-iacov-1988/
      …………………..
      apoi daca asa de mare e cinstea calugarului care se mantuieste , spune-mi unde e diferenta dintre doi tineri care o i-au pe drumuri diferite ,.. unul alege distractia si merge prin hoteluri .. are net , tel tv.. ,altul alege calugaria ..si merge in chilie are net , telefon tv..? unde e diferenta ?..

      Apreciază

      • mircea.v said, on iunie 13, 2013 at 1:53 pm

        Hristos S-a Inaltat!

        Diferenta e in modul cum le folosesc. De ex parintele Calciu avea o corespondenta bogata pe email cu fii duhovnicesti.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 13, 2013 at 2:07 pm

        Adevarat s-a inaltat!
        frate mircea.v ma bucur ca desi aparent ne contrazicem , citim cam aceleasi carti.. am vazut ca dupa contradictia mai veche dintre noi , ai postat comentarii din Sfantul Ioan Gura de Aur ..cam aceleasi capitole pe care le citeam si eu .. acum la ultimul capitol vorbesti de viata Puviosului Paisie .. e o bucurie asta pentru mine.
        dar aici iar imi vorbesti de un om ce trecuse pragul muceniciei ..parintele Gheorghe Calciu .. om indumnezeit .

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 13, 2013 at 2:08 pm

        corectare : Cuviosului Paisie

        Apreciază

      • Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 2:53 pm

        G-man,
        lasa-ma sa-ti spun eu care e diferenta dintre tine si un calugar. Pot?
        Diferenta este urmatoarea :
        Chiar daca are acces si foloseste internetul , asculta radioul, conduce masina pentru a se deplasa si comunica prin telefon – telepatia nefiind la indemana oricui,

        Calugarul ( in gr. Kalogerou inseamna batran frumos ) si-a dedicat viata lui Hristos.

        A intra in calugarie inseamna foarte multe renuntari, daca nu stii, nu te afla vorbind ca prostu. Uite, de exemplu, un calugar nu se poate bucura de iubirea dintre barbat si femeie care este ceva firesc , de caldura pe care ti-o poate oferi un camin, sau bucuria care ti-o aduc copiii. Crezi tu ca asta-i lucru putin?! Nu se desfata cu mancaruri , nici cu bautura, nici cu pretreceri . Viata lui are alt ritm. Mai mult decat orice, se roaga. Crezi ca e usor sa te trezesti la 3 dimineata in fiecare zi, de exemplu.
        Asa ca citeste te rog juramantul pe care il depune calugarul si gandeste-te mai bine ce ai vrut sa spui.
        Faptul ca are internet si tv, nu inseamna ca trebuie sa caute desertaciuni. E valabil pt orice crestin. Acestea pot fi distrugatoare, de aiai fiecare stabileste cu duhovnicul daca renunta la ele sau nu.
        Daca tie nu ti-a interzis duhovnicul nici internetul , nici tv, ul, nici telefonul, nici macar curviile nu ti le-a interzis, nici fumatul, pai nu iti e un pic rusine la obraz sa vii cu aberatii din astea?

        Slava Domnului ca nu te-a pus nimeni exarh al manastirilor, asa ca te agiti degeaba,

        Apreciază

      • saccsiv said, on iunie 13, 2013 at 3:02 pm

        Dahlia

        Dar mai frumos nu te poti exprima? Nu putem sa dezbatem ceva civilizat? Nu putem sa ne contrazicem fara ura?

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 13, 2013 at 3:12 pm

        saccsiv .. nu nu poate ca ea scrie .folosind net de la o manastire 🙂 …unde s-a dus pentru linistire .. ete e linisitta ce zici?

        si de ce oare oamenii astia asa agitati ..se contrazic singuri in discutii .. cica citeste juramintele calugarului .. apoi da-mi dreptate sa iti zic ca are voi cu telefon..eventual ipohone ..laptop eventual .. adica toata saracia din lume…. asta da logica .. ha ha ha ..
        ia vezi sfantul Antonie e deacord .. si lasa-ma pe mine ca eu nu ma dadeam pe mine exemplu,.,

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 13, 2013 at 10:06 pm

        Da, G-man, dar daca au internet calugarii nu inseamna ca stau toata ziua pe el, o data ce au o groaza de ascultari, slujbe in fiecare zi si chira in fiecare noapte.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 13, 2013 at 3:26 pm

        Dahlia , stii prea putine despre mine ca sa iti permit sa te exprimi asa .. nici un duhovnic adevarat , nu permite .. nici macar tv-ul .. uitate la linkul postat.
        Vezi-ti de mantuirea ta si nu te mai da atotstiutoare ..ca habar nu ai ce am sau nu eu acasa..
        Dumnezeu sa te binecuvanteze! ..si sa te scape de ura … atacul la persoana dovedeste ura si imaturitate.. Eu nu am dat nici un nume ..am vorbit de calugarii in general de cei tineri .. si asta cred ca nu le el de folos.

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 13, 2013 at 10:39 pm

        Mi-am adus aminte ca cineva care a fost in Muntele Athos, a spus ca la manastirea la care s-a cazat erau multi calugari tineri cu laptopuri. Si ma gandesc ca ai dreptate, pt cei tineri neexperimentati cu ispitele vrasmasului, netul si calculatorul in general poate fi daunator, in acelasi timp pt un calugar cu o experienta duhovniceasca, poate fi folositor inlesnind astfel comunicarea Cuvantului lui Dumnezeu, mai ales pt cei tineri principalii utilizatori ai netului.

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 13, 2013 at 10:03 pm

        Corect, calugarul are foarte multe renuntari fata de mireni, dar are pe de alta parte bucurii duhovnicesti la care noi cu greu ajungem.

        Apreciază

      • Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 3:05 pm

        Iertati-ma, desi pare, nu este ura. Asta e stilul meu. Dar voi incerca sa ma corectez.

        Apreciază

      • Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 3:56 pm

        G-man,
        te rog sa ma ierti pt atacul la persoana pe care ti l-am adminstrat cu cruzime, recunosc.
        hai sa ne impacam, esti de acord? Adica, stii, cum zic copiii la gradinita ” impacare impacare fara nicio suparare”, ca sa nu intelegi iar altceva.

        Saccsiv, iertare ca te-am facut bou si puscarias. Eram foarte suparata. Mi-a trecut. Ma ierti? da fara alte comentarii, ca nu suport criticile cand nu au rost. ma ierti, da ori ba si gata.

        Apreciază

      • saccsiv said, on iunie 13, 2013 at 3:58 pm

        Dahlia

        Deci daia, caci tu esti. Mai fata, mai …

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 13, 2013 at 4:05 pm

        noi ..chiar daca nu suntem calugari trebuie sa facem asa cum zice Hristos, sa iertam de 70 de ori cate 7 ..adica la infinit ,pe cei ce ne cer iertare.. iar pentru cei care ne gresesc dar nu cer iertare, se aduc martori ..se aduc in biserica apoi se trateaza ca si niste vamesi. Mai clar ca sa nu se intortocheze iar ce spun.. cititi Matei capitolul 18.
        Nu este loc timp si problema , la care sa nu fi lasat Milostivul Nostru Dumnezeu IIsus Hristos , cale de rezolvare.
        Dahlia te iert din toata inima..
        ………….rog fratii sa ma ierte daca le-am produs suparare cu parerea mea.

        Apreciază

      • Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 4:04 pm

        Multumesc.
        Domnul sa te pazeasca de tot raul.

        Apreciază

  8. mircea.v said, on iunie 12, 2013 at 11:24 pm

    Orice creatie a omului poate fi buna sau rea, depinde cum e folosita. Daca monahul foloseste internetul ca sa se informeze si sa informeze, eu zic ca e bine. Multi sant treziti prin internet.
    Mai este varianta, in care monahul ajuns la trairi inalte duhovnicesti nu mai are nevoie de informare, ca il informeaza Dumnezeu, si atunci foloseste internetul doar ca sa informeze pe altii. Sant romani plecati in toate colturile lumii, si nu au alta informatie duhovniceasca decat cea gasita pe net. In 2009, cand eram framantat la maxim cu ocazia pasapoartelor biometrice, cautand pe net am dat de parintele Justin si Apologeticum (ca e vorba de monahi), si asa s-a rezolvat pr.

    Apreciază

    • Maria said, on iunie 13, 2013 at 3:46 pm

      Dahlia ,
      Ai citit tu ca si noi ,cum trebuie sa fie viata unui monah , numai ca acestea au fost odata , au ramas povesti .
      Viata de calugar din aceste vremuri , mai sigur, de cand a trecut granita Romaniei otrava Occidentului , calugarii , nu mai au aceeasi traire duhovniceasca , au gustat si ei din aperitivul servit de lumea moderna din Occident , mai ales ca iesirile lor din tara , s-au intensificat .Regulile pe care le-a stabilit Sfantul Vasile cel Mare , cand a infiintat Monahismul , au ramas niste amintiri , in zilele pe care le traim acum .
      Or mai fi ei , dar putini si numai Dumnezeu ii stie pe unde stau ascunsi de lumea stricata .

      Apreciază

    • G-man said, on iunie 13, 2013 at 4:16 pm

      mircea.v , eu presupun ca te semnai altfel mai demult.. alt nik , nu asta vreau sa scot in evindenta ..treaba ta , dar ce vreau sa zic ca daca presupun bine .. ramasesem dator cu o eplicatie atunci .. si am gasit-o ..tot la Sfantul Ioan Gura de Aur ..care explica foarte frumos.. cand Mantuitorul a dat dajdie ..pentru el si pentru Sfantul Petru. Numai intaiul nascut dadea dajdie.in traditia iudaica . deci treaba cu frati vitregi (copii mari ai Dreptului Iosif) ..cade total .. erau veri.

      Apreciază

      • mircea.v said, on iunie 13, 2013 at 10:21 pm

        G-man,
        ca sa nu mai presupui, mai demult ma semnam „mircea”. Apoi pt ca mai aparea destul de rar alt „mircea”, am facut mica modificare.

        Aceste vremuri nu sant vremuri obisnuite, si nicicand nu a mai fost asa ceva. Se vede cu ochiul liber. E o situatie extraordinara si de asta gandesc ca si pr trebuie tratata extraordinar. E vremea ca monahii si monahiile sa se implice, e vremea ca monahii si monahiile sa coboare in cetate cum se facea si inainte in vreme de mari primejdii. Si parintele Paisie a fost sa demonstreze la Atena impotriva flimului „ultimele ispite ale lui Iisus” parca. In conditii normale, orice interactiune cu tehnica si lumescul nu prea se potriveste calugarului. Dar acum, vedem cum preotii nu zic mai nimic (decat cazuri izolate) si atunci ultima reduta si sprijin pt mirean devin calugarii. Si ei trebuie sa foloseasca orice mijloc pt trezirea si spijinul nostru.
        Cam asa vad eu pr.

        Mai imi vine in cap o poveste adevarata foarte frumos prezentata de parintele Bastovoi in micul roman
        „Nebunul”. In care Sfantul Simeon cel Nebun pentru Hristos, calugar pustnic, vine in cetate sa salveze suflete.
        Este atat de frumoasa si simplu scrisa incat o recomand la toata lumea.
        Este vremea ca monahii sa se foloseasca de orice mijloace pentru a salva suflete.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 14, 2013 at 8:57 am

        e iarta-ma atunci pentru presupunere…. dar ce am spus tot trebuia sa spun , poate o folosi cuiva .. ca eu de crezut oricum nu credeam decat asa cum cred, nu au existat frati vitregi.. si ca idee eu nu am nevoie de argumente sa cred ceva …dar daca le gasesc in carti le aduc aici spre folosul celor ca Toma.

        Apreciază

      • mircea.v said, on iunie 14, 2013 at 11:20 am

        G-man,
        nu cu mine ai discutat pr cu fratii vitregi, verii… Da orice lamurire e binevenita.

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 15, 2013 at 4:18 pm

        Scuze G-man, dar unde ai auzit tu treaba asta. In traditia ortodoxa este recunoscut adevarat faptul ca acei copii erau copii lui Iosif din alta casatorie si nu varianta cu verii care este o varianta mai noua si venita din apus. Ortodoxia se bazeaza pe autobiografia Sf Iacob ruda, Domnului si primul episcop al Ierusalimului, care marturiseste ca el si ceilalti frati si surori sunt fii naturali ai dreptului Iosif, si ca tatal lor a luat-o in casa sa pe Maria, Maica Domnului la o varsta foarte inaintata. Ori in conceptia apusenilor, care este o conceptie mai noua decat cea scris de insusi Sf Ap Iacob il arata pe Iosif mai tinerel ceea ce nu este corect. Iisus intr-adevar era primul nascut si unicul nascut al Maicii Domnului, fara a face aluzie la fratii sai care rau nascuti din alta mama. Pt mai multe detalii citeste” Viata Maicii Domnului” de Pr Nicodim Mandita, care a scris cele despre Maica Domnului numai din Sfintii Parinti, deci din Traditia Bisericii Ortodoxe. El la un moment dat prezinta si teoria apuseana cu verii, dar la sfarsit spune ca adevarul despre fratii Domnului este cel din Traditia Bisericii si anume ca erau fii naturali, dintr-o alta casatorie a dreptului Iosif, ramas vaduv.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 17, 2013 at 9:04 am

        Irina
        e asa de noua acesta teorie …ca o credea si sfantul Ioan Gura de Aur ..si nu numai el.. dintre ai nostrii ..parintele Staniloaie..
        nu e dogma.. o sa gasesti ambele pareri .. Dar exemplul lasat de Mantuitorul Insusi nu are tagada… uitate la evanghelii .. succseiune se facea numai pe parte barbateasca..Evanghelistul arata ca Domnul s etrage din David , pe partea barbateasca , desi si Preasfantanascatoare de Dumnezeu se tragea din neamul lui David.

        Si sa ma ierte Dumnezeu pentru comparatie …doar poate de aiai nu intelegi .. pt ca esti femeie si primul nascut al tau ar fi si al casei tale ,dar e gresit.. se ia pe parte barbateasca( mai ales in traditia iudaica) ..iar barbatul daca a avut 3 sotii si cu fiecare un copil.. primul nascut va fi intodeauna ..primul nascut … nu cel mai mic ..

        credinta ne defineste si ne va fi cap de pod la un moment dat in viata.
        Dar te rog nu il baga pe Sfantul Ioan Gura de Aur .. ca occidental si papist .. .mai degraba zi tu de unde ai luat autobiografia Sf Iacob ruda.?

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 18, 2013 at 2:25 pm

        Sf Apostol Iacov a trait inaintea sf IOana Hrisostom. Eu iti spun care este parerea despre acest subiect a rasaritului, a Ortodoxiei exceptand putinele cazuri de pareri contrare ale Sfintilor Parinti ce cred in varianta apuseana si adevarul este doar unul. Citeste viata Maicii Domnului de pr Nicoadim Mandita, inspirata din Sfanta Traditie a Bisericii Ortodoxe. Asa s-au distorsionat lucrurile in mod treptat, pt ca dreptul Iosif negresit era batran cand a luat-o pe Maica Domnlui la casa sa, si asta pentru ca Zaharia proorocul cel care insuflat de la Dumnezeu stia cine este aceasta minunata Fecioara, vrand s-o insoteasca cu cineva de incredere care sa-i respecte dorinta de a ramane curata fecioara, tot insuflat de Dumnezeu a facut in asa fel incat Dumnezeu sa-l aleaga pe cel ce va avea menirea s-o ocroteasca pe ea si pe Hristos prin aceea minune cu ramurile. Si astfel Dumnezue l-a ales pt aceasta misiune sfanta pe batranul si dreptul Iosif. Sin uita asa catolicii l-au intinerit pe Iosif, iar protestanti mai departe adancindu-se in erezie, spun ca Maica Domnului a mai avut si alti copii. In fine mie mi se pare mai plauzibil faptul ca aceia erau fii lui Iosif dintr-o alta casatorie legiuita, mai ales ca aceasta este punctul de vedere in general al Ortodoxiei.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 18, 2013 at 3:16 pm

        Irina, tu te auzi ce spui ? cati ani ai ,nu te supara ? ca sa stiu daca mai are rost sa vorbim..(iar o sa sara mircea sa zica ca vb cu superioritate) .. pai daca ne intelegem ca la ploiesti.. cum..??
        Am zis eu ceva de Maica Domnului, care a fost fecioara inainte de nastere , fecioara in timpul nasterii si fecioara dupa nastere si asa trebuie sa credem cu tota inima daca suntem ortodocsi .
        Am zis eu cumva ca Dreptul Iosif era tanar ??
        apoi
        Adica tu ai vederea generala a ortodoxiei , esti si purtator de cuvant. dar Sfintul Ioan Hrisostom si Sfantul Chiril .. nu au avut vederi ortodoxe ci altele ??

        La argument sa raspunde cu argument , daca vrei sa duci o discutie ..daca nu ..nu vorbim ca la gradinita .. ba eu am dreptate ..ba eu .. ti-am zis argumentul tau pe linie materna cade.. pentru ca toata descendenta in Biblie e pe linie paterna.. deci altul daca ai ?

        Stii de ce nu s-au concentrat sfintii pe tema asta , pentru ca chiar daca a avut copii sau nu Dreptul Iosif , tot veri erau pentru Mantuitorul.

        Si pana sa iti dai cu parerea cine a fost Sfantul Ioan Hrisostom , uita-te ca se grasete si acum urechea sfantului neputrezita…. ureche la care ia soptit Sfantul Apostol Pavel..
        am impresia ca ortodoxia pentru tine ceva dupa anul 1054 , asa e ?

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 19, 2013 at 11:50 am

        Da ai dreptate, poate ca adevarul este undeva la mijloc dupa cum reiese din urmatorul citat:

        “Pornind de la aceste constatari, teologul I. G. Savin opineaza ca doi dintre fratii Domnului -Iuda si Simon (numiti astfel in Sfanta Scriptura a Noului Testament) sunt fiii lui Iosif. In aceasta situatie, dat fiind faptul ca Iosif era logodnicul Mariei, cei doi pot fi considerati frati vitregi ai Mantuitorului. “Ceilalti doi – Iacob cel Mic si Iosi, precum si surorile Lui citate de Evangrielisti, sunt verii si verisoarele Lui, ca fii si fiice ale Mariei lui Cleopa, sora lui Iosif si cumnata Sfintei Fecioare Maria, care, locuind impreuna in familie, beneficiaza de numele de frati si surori ale Domnului”.

        Ma rog ceea ce conteaza este faptul ca Maica Domnului este pururi Fecioara, si Marea noastra Ocrotitoare. Imi cer iertare pentru contrazicerea mea inutila, m-am comportat intradevar ca la gradinita.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 18, 2013 at 3:57 pm

        iar ca Iosif se duce la recesamant cu toti fii lui , apare in evangliile apocrife .care din cate stiu eu nu sunt in Biblie . Daca a asta e baza afirmatiilor tale , , apocrifele au facut si fac multe secte, si nu stiu cate din apocrife sunt si apocrife!

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 19, 2013 at 12:09 pm

        Din cate stiu Evangheliile apocrife au multe greseli, dar au si lucruri preluate din Sf Traditie a Bisericii. Si la recensamant cu siguranta s-au dus si verii sau fratii vitregi ai Mantuitorului, pt ca si ei erau din neamul lui David ca si Iosif si Maria

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 17, 2013 at 11:40 am

        „Viata Maicii Domnului” de Pr Nicodim Mandita am cartea , si recunosc ca nu am citit-o decat pasaje ..te rog sa imi zici pagina…la care faci referinta..
        Si asa cum am zis sunt pareri si pro si contra , eu am adus pareri pentru sustinere acestei teoriii ..ale Sfantului Chiril al Alexandriei , Sfantului Ioan Hrisostom .(in discutia pe care am avut-o mai demult).care spun ca erau veri.. inclusiv adnotarile facute de parintele Staniloaie care zice la fel.. dar argumentul suprem e Evanghleia – dajdia. Tu crezi ce vrei si pe cine vrei , e problema personala a fiecaruia..dar nu zice lucruri care nu au rost ca sa iti intaresti partea de argumentatie..adica asta cu teorie noua apuseana .. Nu e deloc noua si nici apuseana.

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 19, 2013 at 12:28 am

        Citeste in cartea Pr Nicodim Mandita de la pag 157, pana la pag 171 vorbeste despre asa zisii frati ai Domnului

        „Crestinii ortodocsi luminati, dupa descoperirile Dumnezeiestilor Scripturi si Sfanta Traditie, vad, cred si marturisesc, ca parutii ” frati si surori” ai lui Iisus, in realitate au fost fii si fiice ai lui Iosif, dintr-o casatorie anterioara cu sotia sa Salomia. O mare parte dintre crestinii apuseni, dar si unii rasariteni, cred si marturisesc ca Iosif a fost feciorelnic, iar asa zisii frati si surori erau nepoti si nepoate ai lui Iosif, adica fii ai fratelui sau Cleopa, facuti cu o sora( rudenie) a Maicii Domnului, care purta acelasi nume, adica tot Maria. De aici apusenii trag concluzia ca asa zisii frati si surori erau de fapt veri cu Mantuitorul.”

        ” In Sinaxarul Duminicii a III-a dupa Pasti a Mironositelor, aflam scris asa”Salomi este fiica lui Iosif pazitorul Nascatoarei de Dumnezeu, ca asa se numea, care fata a lui a avut barbat pe Zevedeu, din care Evanghelistul Ioan si iacob s-au nascut”… Sf Epifanie Ep Ciprului( sec IV) in cartea Sa despre Erezii”(3, 78) spune ca Maria a fost incredintata lui Iosif sub forma logodnei, numai spre paza si ingrijirea ei, Iosif care fusese casatorit cu Salomia, atunci cand Biserica i-a dat-o spre paza pe Fecioara Maria era batran.”

        Ma rog, cert este ca dintre aceste doua pareri una este cea adevarata, eu asta am inteles din ceea ce a spus pr Nicodim Mandita.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 19, 2013 at 9:54 am

        vezi, deja e altceva cand vorbim asa…
        oricum eu postasem pentru comentatorul cineva si pentru fratele saccsiv , argumentul….adus. Nu intru in discutii din astea mai sensibile decat cu persoane pe care am pretentia ca le cunosc cat de cat.
        Parintele Nicodim Mandita are multe carti de folos , … am citit vamile scrise de el.
        Atat am rugamintea sa nu mi se atribuie alte discutii , am vorbit doar de:
        -a avut sau nu a avut Dreptul Iosif copii dintr-o casatorie anterioara.?. atat am supus dezbaterii si nu altceva.

        Mantuitorul e Adevarul si Viata , si daca El fost de acord sa plateasca , dajdie si conform traditiei dajdia o platea doar – intaiul nascut dintr-o casa . Si daca la asta se refera darea din Evanghelie , cum zice si Sfantul Ioan H. si nu la bir catre romani cum am auzit la unii preotii acum, atunci acesta este argumentul suprem pentru toti.
        In ceea ce ma priveste eu asa cred: ca Iosif nu a avut nici o casatorie anterioara si nici copii.
        Iar Maica Domnului nu a avut nici o sora. (Asta pentru ca vad ceva despre sora Maicii Domnului in postarea ta).

        …e trist ce se intampla ca desi apare acuzatia ca cei care cred ca Iosif a fost feciorelnic sunt occidentali , eu vad ca din contra cei care cred ca a avut copii , devin din ce in ce mai occidentali , punand in calendare online ” ortodoxe „.. in loc de: „ruda Domnului”… „ruda dupa trup a Domnului” …care usos ,usor o sa ne duca nu in vest .. ci in vestul salbatic..

        Apostole sfinte Iuda, roaga pe milostivul Dumnezeu, ca sa dea iertare de greseli sufletelor noastre.!

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 19, 2013 at 11:20 am

        si chiar fara argumentul suprem exprimat mai sus , dintre cle 2 cai :
        1 – –-o evanghleie apocrifa , (in care printre altele apare si acea femeie salomea care o controleaza pe Maica Domnului si i se arde la mana ,) – –-preluata de Sfantul Teofilac al Bulgariei (n. 1055 )(despre care :”Sfantul Nicolae Velimirovici descrie astfel importanta lucrarilor Sfantului Teofilact: „Ele constituie cele mai bune lucrari de acest fel din literatura patristica, dupa cele scrise de Sfantul Ioan Gura de Aur”) –- preluata de Pr. Nicodim Mandita.
        si
        2- cele 4 Evanghelii autentice din Biblie , deci Insuflate de Duhul Sfant- comentate de Sf. Ioan Hrisostom , (unul din 3 stalpi alturi de Sf. Vasile si Sf. Grigore) -Comentate de Sf. Chiril ,( cel care a prezidat consilul III ecumenic unde Maica Domnului a primit denumirea de THEOTOKOS) – comentate in subsol de Parintele Staniloae.

        eu as alege intodeauna calea a 2 -a (doua )

        ps: sper sa fie ultimul com. pe aceasta tema… daca nu mai mi se pun in carca alte cuvinte.

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 17, 2013 at 11:42 am

        si scuze ..ca raspund dupa ..zile , dar eu chiar nu am net si pc acasa ..

        Apreciază

      • G-man said, on iunie 17, 2013 at 11:48 am

        ce e intradevar nou si occidental ..e ca Dreptul Iosif era tanar , apare si in filmul lui Zefireli , ideea asta …dar eu nu am afirmat asa ceva .. Dreptul Iosif era batran , si pentru ca ea drept era si curat , feciorelnic. ….asta nu o zic eu ci Sfantul Ioan Hrisostom.

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 19, 2013 at 10:41 am

        Da ai dreptate, dar in cartea Sa pr Nicodim Mandita vorbeste ca in viata Sf Iacob numit cel mic, ruda Domnului reiese ca el este fiul lui Iosif. Poate ca adevarul este undeva la mijloc dupa cum reiese din urmatorul citat:

        „Pornind de la aceste constatari, teologul I. G. Savin opineaza ca doi dintre fratii Domnului -Iuda si Simon (numiti astfel in Sfanta Scriptura a Noului Testament) sunt fiii lui Iosif. In aceasta situatie, dat fiind faptul ca Iosif era logodnicul Mariei, cei doi pot fi considerati frati vitregi ai Mantuitorului. „Ceilalti doi – Iacob cel Mic si Iosi, precum si surorile Lui citate de Evangrielisti, sunt verii si verisoarele Lui, ca fii si fiice ale Mariei lui Cleopa, sora lui Iosif si cumnata Sfintei Fecioare Maria, care, locuind impreuna in familie, beneficiaza de numele de frati si surori ale Domnului”.

        Ma rog ceea ce conteaza este faptul ca Maica Domnului este pururi Fecioara, si Marea noastra Ocrotitoare.

        Apreciază

  9. Vranceanu said, on iunie 13, 2013 at 2:17 am

    In contextul actual, este bine sa fie calugarii informati si la randul lor sa poata marturisi sau raspandi adevarul. Internetul poate fi folosit si spre rau, dar si spre bine, depinde ce alegi. Eu cred ca fara sa fie informati ar fi mai vulnerabili in fata primejdiilor. Diavolul a existat si inainte de inventarea internetului si a ispitit pe calugari si fara aceasta, deci ideea ca ar fi o ispita este gresita… ispite sunt peste tot. Asa cum spunea cineva mai sus, intr-adevar, in alte conditii nu ar avea nevoie de mijloace de comunicare, nici de internet, nici de radio, nici de telefon. Dar acujm este altceva. Acum este lupta, a inceput razboiul dat de puterile raului, si noi toti crestinii trebuie sa fim informati si uniti.

    Apreciază

  10. G-man said, on iunie 13, 2013 at 1:40 pm

    e un film .. idiocraty .. o porcarie ..ideea de baza ca peste 500 de ani lumea o sa fie complet idioata .. o idee posibila in ritmul in care tehnica vanseaza . de nu mai poti manca daca telefonul nu iti zice ce !.. dar filmul in sine e o porcarie .. .. filmul contine . multe blasfemii , ca aproape orice comedie americana.. eee .. sunt calugarii indumnezeiti .. ca sa nu le ramana in cap aceste imagini dupa vizionare .. si sa poata comenta filmu.. da ! ,atunci sa se uite .. daca au ajuns la asa treapta..dar eu nu am vazut acea stare le cei care vorbeau de film..din contra erau cam nervosi …

    uitati-va la parintele Cleopa ..cata invatatura avem de la el , cate carti si cate video .. si nu a fost nevoie sa iasa de tanar la conferinte .. ci doar la batranete .. si nu a fost nevoie sa aiba el sait ..blog .. net .. etc.. pt ca l-au filmat mirenii… deci se poate .

    Apreciază

  11. Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 3:14 pm

    Trebuie totusi adaptat discursul la vremurile noastre, ca sa fie receptat. Cred ca mai bine face un cuvant al Pr Rafail decat unul al Pr Cleopa. Vorbesc si din experienta : daca unui necredincios ii vorbesti despre pedeapsa, nu il vei castiga, ci il vei pierde, poate… definitiv. Doamne fereste-ne de asa ceva!

    Apreciază

    • Irina said, on iunie 13, 2013 at 10:08 pm

      Cred ca ambii parinti vorbesc bine, pt ca oamenii sunt diferiti, unii pot fi intorsi atunci cand sunt luati mai tare si le se arata pe fata gravitatea pacatelor, iar altii din contra pot fi atrasi prin cuvinte blande care sa nu-i duca in deznadejde.

      Apreciază

  12. G-man said, on iunie 13, 2013 at 3:33 pm

    si in principiu aaceasta dahlia,, nu m-a contrazis cu nimic .. doar ca m-a jicnit ..pe mine .si . duhovnicii in general ..in rest nu vad unde e contradictia // am zis eu ca nu au alta viata calugarii . ba chiar asta incercam sa accentuez..
    Si uite ca nu de mine era vorba aci , ci de patriarhul Rusiei .. care eu zic ca are foarte mare dreptate ..oare cu ce judecati .. cand vorbiti .. judecati ??.. sau doar fraceti atac la persoana aiurea asa in tramvai .. ?

    Apreciază

  13. Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 3:36 pm

    Calugarul – batranul frumos. Mi-a placut mult sa-i descopar etimologia. Si cred ca este minunat ca am mai descoperit ceva : aproape toti calugarii pe care i-am vazut sunt oameni nespus de frumosi. Si cei tineri, dar aici sa zicem ca e normal, la varsta lor si se datoreaza tineretii, insa sunt si mai frumosi pe masura ce imbatranesc.
    Mirenii nu imbatranesc asa de frumos. Am vazut cativa aproape ca niste ingeri, dar sunt exceptii. In rest, batranetea e ceva respingator, din pacate. Pana si sub aspectul asta se vede diferenta dintre calugari si mireni : ca ei, calugarii, fiind mai aproape de Hristos, pana si trupurile lor sunt mai frumoase, darmite sufletele…
    Minunate sunt lucrurile Tale, Doamne.

    Iertati-ma.

    Apreciază

  14. Maria said, on iunie 13, 2013 at 3:51 pm

    Eu nu cred ca Pr Rafail Noica , il intrece pe parintele Cleopa !!!Niciodata !

    Apreciază

    • Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 4:02 pm

      Pai nu e intrecere. Unor oameni le face mai bine blandetea. Pt un necredincios macinat de probleme, griji, frica, este VITAL sa stie ca Dumnezeu il iubeste.
      Ii multumesc lui Dumnezeu, ca am intalnit oameni ca Pr Rafail. Sa-i tina sanatosi sa ne bucuram de ei, si sa ne rugam unii pt altii.

      Apreciază

    • Irina said, on iunie 13, 2013 at 10:48 pm

      Cred ca asta numai Dumnezeu stie Maria cine pe cine intrece in viata duhovniceasca. De exemplu mie nu mi-a placut ce a zis pr Cleopa de papistasi cum ca si ei ar fi Biserica, ei care sunt eretici antitrinitari prin Filioque, si o hulesc pe Maica Domnului prin imaculata conceptie, apoi papa care se crede Hristos pe pamant etc. Cred ca sunt prea multe erezii acumulate de-a lungul istorie ca sa mai poti crede mai au vreo legatura cu Adevarul. Dar asta nu inseamna ca nu cred ca pr Cleopa este un mare duhovnic al nostru. Cred ca amandoi sunt mesageri ai lui Dumnezeu.

      Apreciază

      • Maria said, on iunie 14, 2013 at 12:52 am

        Nu m-am referit la o intrecere in viata lor duhovniceasca , ci in reletia lor cu pastoritii , cat despre „aprecierile „parintelui Cleopa , pentru catolici , cred ca asa cum sta nuca pe perete , asa stateau si acestea in cugetul parintelui .
        Nu stiu in ce context o fi spus despre ei ca sunt biserica (probabil , fata de alti rataciti , catolicii totusi fiind mai aproape de Crestinism , in raport cu acestia ), insa stiu ce „scarmaneala ” le facea , cand avea ocazia .

        Apreciază

      • Irina said, on iunie 15, 2013 at 10:04 pm

        Eu am citit despre aprecierile Pr Cleopa fata de catolicism( papism), pe care-l considera Biserica, in cartea” Pelerinul Roman”, scrisa de un preot din Oradea parca. Ma gandesc ca acel preot poate a fost influentat de catolicism, ecumenism sau mai stiu eu ce si poate pr Cleopa nici macar nu a zis asa ceva. Un parinte foarte bun din Bucuresti mi-a zis o data ca de fapt catolicii sunt mai periculosi decat protestantii. De ce? Pt ca de protestanti stim clar ca nu cred in Maica Domnului, in Sfinti sau in Sf Cruce si de aceea din start nu avem ce vorbi cu ei, dar catolicii din contra aparent se aseamana cu noi ortodocsi, astfel ei o cinstesc pe Maica Domnului, dar o cinstesc in mod gresit si de fapt prin imaculata conceptie o umilesc pe Fecioara Maria, cred in sfinti, dar ” sfintii” lor de dupa marea schisma au avut o traire total diferita de cea a sfintilor ortodocsi, iar diferenta se poate vedea citind paralela intre trairile lui Francisc de Assisi, care se vede clar ca a fost un inselat si Sf Serafim de Sarov, un om al smereniei, apoi cred in Sf Treime dar injosind Persoana Sf Duh prin Filoque, cred in Hristos, dar papa are tupeul sa se creada inloctiitorul lui Hristos pe pamant, deci egalul Mantuitorului. Si exemplele pot continua. Tocmai aceasta aparenta asemanare cu Ortodoxia, spunea acel parinte, face Catolicismul mult mai periculos.

        Apreciază

  15. Dahlia said, on iunie 13, 2013 at 3:59 pm

    Va pup,
    la revedere.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.