SACCSIV – blog ortodox

Isteria gripei porcine si aviare revine. Oculta mondiala isi rotunjeste veniturile

Posted in gripa AH1N1, gripa aviara, gripa noua, GRIPA PORCINA by saccsiv on ianuarie 24, 2013

Preiau articolul: Gripa de Marketing  si Epidemia de Profit

BIG MONEY – PIG PHARMA

Cinci coloși ai industriei farmaceutice, care comercializează antidotul împotriva gripei porcine și a celei aviare, își rotunjesc conturile, anual, cu aproximativ 10 miliarde de dolari • Vaccinările și campaniile mediatice duse de Organizația Mondială a Sănătății merg mână-n mânăRiscul epidemiilor de gripă sezonieră sau al formelor noi (gripa aviară și cea porcină) provoacă an de an o panică generală, pe toate continentele. Și, în timp ce virușii vin și pleacă, spitalele fiind luate cu asalt de cei care vor să țină piept epidemiei, marile companii farmaceutice, puse să fabrice antidoturi miraculoase, rămân cu profituri de miliarde. Pentru că afacerea vaccinurilor este estimată anual la 10 miliarde de dolari, în condițiile în care teama de îmbolnăvire nu are granițe. Cei mai importanți beneficiari ai acestui business sunt giganți ai industriei farmaceutice precum GlaxoSmithKline, Roche, Sanofi Aventis, Novartis, Astra Zeneca. Un exemplu al modului în care aceste firme se îmbogățesc a fost adus de una dintre cele mai mari bănci de investiții din lume, J.P. Morgan, care a calculat că, numai în cazul gripei porcine, guvernele diverselor state au încheiat acorduri, în 2010, cu 3-4 companii farmaceutice, pentru producerea de vaccinuri pe scară largă, solicitând cel puțin 600 de milioane de doze, a căror contravaloare a fost între 3 și 4,5 miliarde de dolari.Cel mai răsunător scandal rămâne cel din 2010, când parlamentari din Consiliul Europei au cerut o comisie de anchetă, acuzând Organizația Mondială a Sănătății (OMS) că au creat isteria pandemiei de gripă porcină, provocată de virusul AH1N1 în favoarea firmelor farmaceutice. Wolfgang Wodarg, epidemiolog german, membru al CoE, susținea că firmele farmaceutice „au influențat oamenii de știință și autoritățile de sănătate publică, astfel încât acestea să alerteze Guvernele în legătură cu o pandemie”. Ulterior, ziarul francez „Le Parisien” dezvăluia că mai mulți cercetători din cadrul OMS se aflau chiar pe listele de plată ale firmelor care produceau vaccinul împotriva gripei porcine.

În ultimii ani, companiile farmaceutice din Europa sau SUA au făcut bani frumoși din răspândirea alertelor privind ravagiile făcute de gripă, provocate de tot felul de viruși. Isteria creată de epidemia de gripă de tip AH1N1 (denumită gripă porcină), apărută pentru prima dată în Mexic, în aprilie 2009, s-a răspândit rapid în toată lumea. Cei care au știut să profite la maximum au fost șefii și acționarii marilor companii farmaceutice, în cazul de față, multinaționale Roche (Elveția) și GlaxoSmithKline (Marea Britanie), care produc medicamente și produse antigripale și la care guvernele din întreaga lume au apelat pentru achiziționarea vaccinurilor de combatere a acestui virus – Tamiflu și Relenza.

90 de milioane de oameni vaccinați cu Tamiflu

Conform băncii de investiții J.P. Morgan, doar în 2010, cele două vaccinuri au adus companiilor care le-au fabricat, prin milioanele de doze de Tamiflu și Relenza vândute, 1,8 miliarde de dolari, din statele bogate, și peste 1,32 miliarde de dolari, din statele în curs de dezvoltare. La aceste sume se adaugă alte peste cinci miliarde de dolari obținute de Roche și Glaxo din vânzarea altor medicamente contra gripei. Conform cifrelor furnizate chiar de Roche la finele lui 2012, „peste 90 de milioane de oameni din întreaga lume, originari din peste 80 de țări, au primit Tamiflu, pe prescripție medicală, pentru tratarea sau prevenirea unei infecții gripale”.

Conexiunile lui Rumsfeld

Mai puțin cunoscut este însă faptul că Tamiflu a fost produs și patentat de o firmă de biotehnologie din California, numită Gilead Sciences Inc., cotată la bursă, care a preferat să rămână în umbră. Motivul este ușor de înțeles: unul dintre principalii săi acționari a fost Donald Rumsfeld (foto, jos), fostul șef al Pentagonului din timpul administrației Bush, post pe care l-ar fi deținut până în 2001. În 1997, Gilead a acordat firmei Roche licența exclusivă pentru producerea vaccinului Tamiflu.

Bun și pentru aviară

În 2005, un alt virus provoca isterie planetară, după apariția sa în Asia. Despre H5N1 s-a spus că este virusul care declanșează gripa aviară și că, dintre cele 15 subtipuri de virusuri de gripă, are particularitatea de a se modifica rapid. S-a spus și atunci că există riscul unei epidemii și că singurul medicament folosit în tratarea cazurilor umane de gripă aviară este Tamiflu. În 2008, o altă companie farmaceutică gigant, Novartis, a fost implicată într-un scandal uriaș, după ce a făcut o serie de teste clinice împotriva gripei provocate de virusul H5N1 în Polonia. Peste 300 de oameni, majoritatea persoane fără adăpost, au fost vaccinate experimental, de către cadre medicale poloneze, 21 dintre cei testați pierzându-și viața.

H3N2, alt virus, același remediu

2013 a adus o nouă isterie în SUA, după ce s-a anunțat o epidemie de gripă fără precedent. Vinovat ar fi alt virus: H3N2, despre care, timid, se vorbea încă din 2010. Virusul H3N2 face parte din familia de virus gripal Influenzae – subtipul A şi nu este un virus nou, apariția sa fiind anunțată, pentru prima dată, în 1968, când a fost numit Influenzae Hong Kong tip A. Medicii susţin că virusul H3N2 este considerat extrem de virulent, deoarece are capacitatea de a-şi schimba setul antigenic, astfel încât, deşi este vorba de acelaşi virus, apare sub numeroase forme.

Tamiflu, apă de ploaie

La finele lui 2012, publicația de specialitate British Medical Journal punea la îndoială eficienţa tratamentului antiviral cu Tamiflu (oseltamivir), produs de Roche, sugerând guvernelor europene să dea în judecată compania farmaceutică. Pentru cei de la BMJ, Tamiflu funcționează împotriva gripei A, însă este ineficient în cazul unor complicații ce pot apărea la cei care iau virusul AH1N1, provocând decesul din cauza unor complicații respiratorii. BMJ acuză compania Roche că nu are dovezi suficiente care să ateste eficienţa oseltamivirului împotriva gripei. În 2009, BMJ şi oamenii de ştiinţă de la centrul independent de cercetare Nordic Cochrane solicitaseră companiei elvețiene să le furnizeze toate datele cu privire la antiviralul Tamiflu. La momentul respectiv, cercetătorii de la Centrul Cochrane erau anagajaţi de guvernul Marii Britanii să evalueze toate medicamentele care tratează gripa, însă nu au găsit atunci nicio dovadă că Tamiflu ar reduce numărul de complicaţii în cazul persoanelor infectate cu virusul gripal. În paralel, Roche este anchetată de Agenţia Europeană a Medicamentelor (EMEA) pentru că nu a prezentat corect efectele secundare, inclusiv posibile decese, ale unui număr de 19 medicamente, printre care şi Tamiflu.

Și alte publicații de specialitate au lansat semnale de alarmă cu privire la riscurile pe care le prezintă Tamiflu. Specialiștii din Japonia au avertizat că în peste 11% din cazuri, administrarea acestui vaccin, profilactic, determină apariția unor comportamente anormale, precum atacuri de panică, halucinații sau accese de furie.

Trei tipuri de viruși gripali

Există trei tipuri de viruși gripali: A, B și C. Virusul de tip A este cel care cauzează majoritatea îmbolnăvirilor la om, păsări și mamifere. Genomul său conține opt segmente de ARN, codificând 11 proteine. Virușii sunt clasificați pe subtipuri pe baza celor două glicoproteine majore de suprafață: hemaglutinina (H) și neuraminidaza (N). Prin segmentarea genomului, virusul are capacitatea de a-și rearanja segmentele genomice și de a se recombina, sporind în acest astfel rata de evoluție și generare de noi tulpini. Recombinarea este utilizată frecvent în laborator în procesul creării de noi vaccinuri.

Mână-n mână cu OMS

Companiile farmaceutice au realizat și că au nevoie de o colaborare intensă cu Organizația Mondială a Sănătății, motiv pentru care au încheiate o serie de acorduri cu OMS pentru studiul și producerea de vaccinuri împotriva gripei aviare sau a gripei porcine. Francezii de la Sanofi Aventis și-au deschis deja în Mexic un laborator pentru fabricarea unui vaccin împotriva unei eventuale pandemii de gripă, iar americanii de la Baxter au distribuit în 18 state vaccinuri antigripă contaminate cu virusul gripei aviare.

Febra vaccinărilor în masă

Ordinul vaccinării în masă provine de la Organizația Mondială a Sănătății. În 2009, la începutul lunii iulie, un grup de experți în vacccinuri concluziona că o pandemie de gripă este inevitabilă, iar Marie-Paul Kieny, directoarea OMS pentru vaccinuri, afirma că toate națiunile trebuie să aibă aceste doze de vaccin, care în cursul lunii septembrie trebuiau să fie la dispoziția oamenilor. Criticii acestei campanii îi acuzau pe „experții OMS în vaccinuri” că beneficiază de contracte importante de pe urma medicamentelor și vaccinurilor antivirale pe care și le achiziționează guvernele.

Pericol general

Primejdia pe care o reprezintă vaccinurile asupra sănătății oamenilor a fost dezvăluită de un medic britanic. Lucija Tomljenovici susține, într-un raport publicat pe un site de specialitate, că, în general, toate vaccinurile sunt extrem de periculoase pentru om. După mai multe cercetări, aceasta a descoperit că marile companii farmaceutice plătesc scump pentru ca informația conform căreia vaccinurile lor sunt periculoase pentru sănătatea copiilor să nu fie scoase la lumină. Cele mai frecvente reacții negative în rândul copiilor sunt boli genetice grave, autism sau deteriorarea celulelor creierului. Chiar dacă raportul este îndreptat împotriva sistemului de sănătate britanic, dezvăluirile sunt valabile pentru întreaga lume.

Virusurile gripale, mai costisitoare decât toate virusurile IT la un loc

În ultimii ani, industria de „sănătate” a sistemelor cibernetice a avut o creştere mult mai rapidă decât cea a sănătăţii umane. Cel mai probabil, într-un viitor nu prea îndepărtat, piaţa „vaccinurilor” pentru virusurile informatice care ameninţă inteligenţele artificiale o va ajunge din urmă pe cea a vaccinurilor pentru virusurile biologice. Veniturile globale din vânzarea de software antivirus către consumatorii finali au ajuns, în 2011, la 7,6 miliarde de dolari, potrivit cercetării de piaţă a companiei International Data Corporation (IDC). Dar, spre deosebire de producătorii de vaccinuri pentru uz uman, companiile IT care dezvoltă soluţii antivirus au şi versiuni gratuite, pe care „pacienţii” le pot descărca liber de pe internet. Cifra este încă mai mică decât cea obţinută de companiile farmaceutice care produc vaccinuri antigripale, însă creşte rapid. Cheltuielile globale cu „sănătatea” informatică au atins, în 2011, 63,7 miliarde de dolari, iar în 2017, vor ajunge la 120 de miliarde de dolari, potrivit site-ului de specialitate researchandmarkets.com. Spre comparaţie, dacă suma costurilor criminalităţii informatice de pe glob este estimată la un trilion de dolari, o pandemie de gripă la nivel mondial ar costa trei trilioane de dolari (potrivit estimării făcute în 2008 de Banca Mondială).

Luciana Pop
Gilda Popa

25 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. cineva said, on ianuarie 24, 2013 at 6:59 pm

    Asta n-ar fi asa de rau, ca se imbogatesc unii de pe urma credulitatii altora, ca doar asa au ajuns bogatii bogati de cand e lumea. Raul adevarat sunt efectele secundare devastatoare ale acestor vaccinuri. In afara zecilor de afectiuni ale sistemului nervos constatate in anii trecuti, anul acesta s-a descoperit si narcolepsia la copii..

    http://www.reuters.com/article/2013/01/23/us-narcolepsy-vaccine-pandemrix-idUSBRE90L07H20130123

    Apreciază

  2. Lastun said, on ianuarie 24, 2013 at 9:13 pm

    Moastele Sfantului Grigorie de la M-rea Sihastria Rarau Izvorand Mir

    Apreciază

    • daniel said, on ianuarie 24, 2013 at 10:43 pm

      Dar despre care sfant Grigorie e vorba?

      Apreciază

      • Fratele Andrei said, on februarie 5, 2013 at 7:33 pm

        Doamne Ajuta ! Este vorba de Sfantul Mucenic Grigorie din anul 614 cel omorat de persi

        Apreciază

    • crestinul ortodox said, on ianuarie 24, 2013 at 10:54 pm

      SLAVA LUI DUMNEZEU CA PREAMARIT ESTE PRIN Sfintii Sai pe Acest Pamint numit ROMANIA
      amin !

      Apreciază

  3. Lastun said, on ianuarie 24, 2013 at 9:26 pm

    Juriştii din Moldova sînt împotriva vaccinării forţate a copiilor

    http://izestrea.wordpress.com/2013/01/22/juristii-din-moldova-sint-impotriva-vaccinarii-fortate-a-copiilor/

    Apreciază

  4. crestinul ortodox said, on ianuarie 24, 2013 at 10:06 pm

    multumesc pentru articol
    desi stiam nu asa in detaliu insa este Adevarat „Isteria gripei porcine si aviare revine. Oculta mondiala isi rotunjeste veniturile ”
    Cu DUMNEZEU Inainte la ce va fi … insa
    „Romania Isi Are drumul ei ” Sfantul Parinte Arsenie Boca
    amin!

    Apreciază

  5. Valentin Dorneanu said, on ianuarie 24, 2013 at 11:30 pm

    noi cautam Mila lui Dumnezeu.
    mi-a placut o vorba a parintelui Cleopa, in care zicea despre doi pustnici care s-au intalnit cu un om al unei cetati sau un om dintr-un sat nu mai stiu si el i-a intrebat ce cautati. si au raspuns simplu : „Mila Lui Dumnezeu”

    Apreciază

  6. Valentin Dorneanu said, on ianuarie 24, 2013 at 11:32 pm

    era o cuvantare mai lunga, dar in inceputul ei asta era si asta mi-a placut.
    cred ca si noi in acest pustiu numit lumea secolului 21 trebuie sa cautam Mila lui Dumnezeu

    Apreciază

  7. crestinul ortodox said, on ianuarie 24, 2013 at 11:44 pm

    si va rog a ma ierta daca am facut suparare printre cei ce adm acest site cat si apologeticum insa ADEVARUL TREBUIE SPUS si Aparat Cu orice Pret …
    daca am fost prea zelos in ceea ce am spus sau dupa cum s-a spus ca m-am repetat si repet in unele comenturi .. va rog a ierta pentru ca si Bunul DUMNEZEU sa Ne ierte .. altfel nu suntem Adevarati Crestini Ortodocsi … suntem doar de fatarnicie si fariseism
    sunt doar un nimeni si un nimeni vreau sa ramin insa Botezat Crestin Ortodox pina la sfarsitul calatoriei pe acest pamint
    DOAMNE Ajuta pentru A Fi Adevarati Crestini Ortodocsi
    Amin!

    Apreciază

  8. mircea.v said, on ianuarie 25, 2013 at 12:05 am

    Foarte interesant!

    Un articol scris de parintele Calciu:

    Apreciază

    • mircea.v said, on ianuarie 25, 2013 at 2:12 pm


      Martin Luther si cauzele secrete ale reformei lui
      au avut la bazã, dupã spusele parintelui Gheorghe
      Calciu, o mare înselare demonicã aplicatã de
      sionismul acelei vremi.

      de părintele Gheorghe Calciu

      În 1948 organizalia CRUCIADA NAŢIONALISTĂ CREŞTINĂ
      publica sub semnătura lui Gerard L K. Smith în St. Louis-
      Missouri, fragmente din cartea lui Martin Luther: DESPRE
      EVREl ŞI MINCIUNILE LOR. Comentarii paralizante, în sensul
      că acuza Biserica luterană si toată intelectualilatea, istorici,
      critici si teologi, de complicitate organizată international
      pentru a tine departe de public această lucrare a lui
      Luther, în care se vădeste adevărul despre pozitia reformei
      faţă de evrei.
      În originalul german, cartea lui Luther are 136 de pagini si
      este foarte virulentă, asa cum a fost tot timpul stilul putin
      paranoic al lui Luther. Smith publică însă numai 48 de
      pagini, limitîndu-se strict la atacurile lui Luther împotriva
      evreilor si lăsînd deoparte justificările invocate de el.
      Adevărul este că nici o enciclopedie, nici un dicţionar
      academic, nici măcar Enciclopedia Catolică nu suflă un
      singur cuvînt despre antisemitismul lui Luther, care nu a
      fost numai o izbucnire de moment, ci a avut o lungă
      perioadă de incubatie, pînă la izbucnirea în scris si în
      predici. După un răstimp în care Luther s-a sprijinit si a fost
      sprijinit de evrei, nu numai în reformă sau material, ci chiar
      cu informatie istorică din textele ebraice si cu multe
      convertiri la luteranism, convertiri care s-au dovedit,
      aproape în totalitale, înşelătorii.
      Această conspiratie a tăcerii nu cred că s-a făcut spre
      apărarea lui Luther, Catolicismul neavînd nici un interes săl
      apere pe cel ce a zguduit Vaticanul din temelii. Fără
      îndoială că această trecere la index a cărtii s-a făcut din
      teama de scandal si din permanenta anxietate pe care
      problema evreiască o năştea în sufletul tuturor după cel
      de-al doilea război mondial, îndeosebi cînd evreii au reusit
      să-si însuşească, într-o mare măsură, mijloacele de
      comunicare cu care pot influenţa opinia publică si distruge
      orice adversar.
      Dincolo de cinstea si onestitatea intelectualului, dincolo de
      regula informatiei libere, pe care institutiile culturale,
      bibliotecile, inclusiv a Congresului American si a
      Vaticanului, ar trebui să le respecte, se ridică spectrul
      spaimei de ce vor spune evreii si, în acest caz, libertatea
      accesului la informatie nu mai operează.
      Publicarea comentariului lui G. L. K. Smith a facut ca,
      pentru scurtă vreme, complotul tăcerii să fie rupt, după
      care s-a reinstalat valul uitării voite. Pînă în anul 1994,
      cînd, în toamnă, un grup de pastori luterani
      fundamentalisti au scris o scrisoare comunitătilor evreiesti
      prin care îsi cer scuze în numele luteranismului, pentru
      pamfletele antisemite ale lui Luther. Atunci, pentru prima
      oară am aflat de existenta acestor pamflete, despre care
      profesorii mei de la teologie nu au suflat niciodată nici
      măcar un singur cuvînt, desi cred că cel puţin doi dintre ei,
      care îsi făcuseră studiile în Germania, trebuia să fi auzit
      măcar de ele.
      Se pare că noi, creştinii, am intrat în epoca scuzelor
      istorice, în special fată de evrei, din moment ce atît
      Reforma cît şi Vaticanul fac mea culpa public pentru
      injustiţiile făcute poporului iudeu si, în post scriptum, si
      altora, desi, conform profesorului Junin, apărator al
      adevărului neotestamentar, iudaismul nu şi-a cerut
      niciodată scuze pentru omorîrea lui Hristos, nici pentru
      dezastrul comunist.
      Să urmărim foarte sintetic periplul evreiesc în istoria
      Europei. Trecem peste perioada distrugerii Ierusalimului si
      a templului făcute de Titus în secolul al doilea, cînd evreii
      tulburau Imperiul roman cu revoltele lor necontenite şi
      începuseră să aibă o mare influenţă la curtea imperială.
      Sentimentele de revoltă ale romanilor şi-au găsit
      formularea intelectuală în afirmatia lui Tacitus că Evreii
      sunt dusmanii umanitălii. În Europa Medievală, persecutiile
      împotriva evreimii sunt cunoscute, ca si motivatiile lor, de
      aceea nu mai vorbim despre ele.
      În Anglia, regele Eduard dă un decret, în 18 iulie 1290, prin
      care se punea în vedere locuitorilor de origine iudaică să
      părăsească tara înainte de ziua tuturor sfintilor. Se pare că
      sanctiunile pentru nesupunere erau atît de grave, încît
      16000 de evrei fug în Spania, care devine, de atunci, placa
      turnantă a evreimii. La început, i-au primit ca pe o
      contrapondere împotriva populatiei arabe: dar curînd se
      simt sufocati de numărul mare de evrei si intrarea în
      mîinile lor a aproape tuturor finantelor, încît si regii, si
      nobilii ajunseseră la discreţia lor. Legendele încep să
      circule, toate acuzîndu-i pe fiii lui Israel de nefericirea
      spaniolilor.
      În timpul marii ciume din 1348-1350, s-a spus că evreii au
      otrăvit puţurile, rîurile şi izvoarele pentru a introduce
      spaima de moarte în crestini, asa cum s-a întîmplat în
      Egipt pe vremea lui Moise. În 1492, Ferdinand de Aragon
      dă un decret de expulzare a evreilor din Spania, iar în
      1496, un decret similar apare şi în Portugalia. Evreii fug în
      masă în Germania şi în tările Europei Centrale si de Est,
      unde vor stîrni aceeasi reactie de mînie după cîtiva ani.
      Luther a luat imediat atitudine, încercînd să-i apere din
      toate puterile pe persecutati si influenţînd electorii
      diferitelor landuri să-i adăpostească. Iată ce scria el într-un
      pamflet:
      „Evreii sunt cel mai mizer popor de pe pămînt. Oriunde se
      stabilesc, sunt atacati, alungati din toate tările, în toate
      tările. Stau ca pe o roabă, fără ţară, fără popor, fără
      guvern.”
      De altfel, toată miscarea umanistă a luat apărarea
      poporului ales, în frunte cu Johnan Reuchlin. Luther, a cărui
      reformă a fost făcută, într-o măsură si sub influenta
      umanismului, face acest lucru cu mult mai multă rîvnă
      decît altii si chiar devine părintele misiunii protestante
      iudaice. Nu cunoastem care a fost pozitia lui Luther fată de
      evrei înainte de a-si începe reforma. Cert este că, din clipa
      în care si-a început reforma, Luther a manifestat o mare
      compasiune si o pretuire deosebită pentru poporul ales, de
      multe ori chiar în detrimentul crestinismului. În lucrarea sa,
      Magnificat, el cere încetarea oricărei persecutii a evreilor,
      dar nu invocînd mila si iubirea hristică, ci ineficienta
      propagandei crestine printre acestia:
      „Cine ar mai vrea să devină crestin”, spune el, „văzîndu-i
      pe crestini purtîndu-se atît de necrestineste cu semenii
      lor?”.
      Întelegem că ambitia lui Luther era de a-i creştina pe evrei
      si, pe cît se pare, el avusese promisiuni din partea unor
      rabini si intelectuali evrei că se vor crestina, dacă el va
      pune capăt persecuţiilor bineînteles, prin trecerea lor la
      luteranism. În 1523, la scurtă vreme de la afisarea tezelor
      sale, Luther scrie o carte intitulată: „Că Iisus Hristos S-a
      Născut Evreu”. Tot în accastă perioadă. el îi scria unui
      prieten de-al său, evreul Bernhard, pe care-i botezase:
      „Dar cînd lumina de aur a Evangheliei va străluci, cu
      adevărat, putem spera că multi evrei se vor converti cinstit
      si adevărat, fiind răpiti astfel de prezenta lui Hristos.” (De
      unde se vede că deja se profila la orizont conflictul cu
      evreii care se crestinau numai de formă si care, mai tîrziu,
      l-au părăsit pe Luther si l-au atacat cu virulenţă.) Tot lui îi
      scria, într-o altă scrisoare, sperînd ca Bernhard să devină
      un misionar printre evrei.
      În revista Weimar Briefwechsel, Luther scria, cam în
      aceeaşi perioadă:
      „Oricît ne-am lăuda pe noi însine, trebuie să recunoastem
      că suntem totusi păgîni, iar evreii sunt de acelasi sînge cu
      Hristos. Noi suntem departe si străini de El; ei sunt rudele
      Domnului, verii si fratii Lui… Ei apartin lui Hristos înainte de
      noi.”.
      În seria de articole intitulale „Convorbiri în jurul mesei”,
      Luther afirma cu brutalitate: „Dacă as fi evreu si as vedea
      aceste capete pătrate (este vorba de papi, preoţi şi
      călugări) învătînd pe altii credinta crestină, aş vrea mai
      degrabă să devin porc decît crestin.”
      Scrisorile lui Luther, ca si articolele de laudă a poporulut
      evreu circulau printre fiii lui Israel din toate tările Europei,
      ajungînd pînă în Palestina. Luther devenea tot mai mult un
      profet salvator al poporului ales. Actiunile lui de apărare a
      evreilor nu s-au limitat numai la articole si scrisori. Prin
      influenta pe care o avea asupra conducătorilor diferitelor
      landuri, el a determinat aparitia unor decrete de protejare
      a lor. Astfel, Filip von Hessen, protectorul său, a fost primul
      care a dat un asemenea decret de libertate pentru evrei în
      landul său, urmat, la scurtă vreme, de un decret
      asemănător dat de electorul de Brandemburg. În urma
      acestor decrete, Luther scrie din nou articole, prin care
      încearcă să-i convingă pe protejaţi să se creştineze: „Sper
      ca multi evrei să devină crestini înfocati, dacă sunt tratati
      cu blîndete si pe baza Scripturii.”
      Perioada care a urmat acestor încercări de convertiri, pe
      care Luther se amăgea să le creadă reale, a fost o
      perioadă de mari frămîntări pentru el. Pe de o parte, el
      voia să creadă cu toată puterea în promisiunile de
      crestinare pe care diferiţi rabini i le faceau, cu scopul de a
      obţine cît mai multe avantaje, pe de altă parte, vedea bine
      că aceste convertiri erau simple înselătorii si că reforma lui
      pe care, după părerea unor comentatori, o pornise la
      îndemnul rabinilor, ce îi promiseseră că se vor creştina,
      devenise punctul de atac al rabinatului, care socotea că
      violenţa argumentelor lui Luther, elocventa lui de tribun
      constituiau un pericol real pentru iudaism. Luther suferea,
      asa cum suferea pentru toate. În ultimele lucrări publicate,
      în predici si în convorbiri, înainte de a se întoarce împotriva
      celor pe care i-a lăudat atîta, Luther face o risipă disperată
      de argumente pentru a-i convinge să devină crestini cu
      adevărat. Le întinde mîna si se foloseste de evreii
      crestinati pentru a-i convinge si pe altii să se crestineze,
      stiind deja că acestia îl trădau.
      Unor rabini si unor intelectuali evrei le-a oferit o serie de
      avantaje: doi dintre ei – Johannes Boschenstein si Mattaeus
      Adrianus – au fost numiţi de el profesori de ebraică si de
      Tora la Universitatea din Wiltemberg, dar a esuat si cu ei.
      Acestia vorbeau studentilor împotriva crestinismului si a
      reformei. Antonius Magarithe, care se botezase în 1522,
      preda ebraica în mai multe universităti germane. Se pare
      că acest neofit a fost de bună credintă. Nu stim ce s-a
      întîmplat, pînă la urmă, cu el, dar stim că a publicat două
      cărti crestine pentru evrei, care însă nu au avut nici un
      efect, fiind anulate de rabinii prieteni si protejati ai lui
      Luther. Reforma a cîstigat foarte putini evrei. Luther face
      afirmaţia că doi rabini au reuntat la rătăcirile lor si s-au
      botezat în fata întregii universităti din Wiltemberg. Nu ne
      spune însă ce s-a întîmplat cu ei după aceea, dar evolutia
      lui ulterioară ne face să credem că nici unul din acestia,
      asa-zisi botezati, nu a rămas fidel noii credinte.
      Asa cum Luther îi influentase pe electorii protectori să-i
      apere pe evrei, pe care spera să-i convertească în mod
      real la luteranism, tot aşa, si probabil tot prin influenta lui
      Luther, atitudinea conducătorilor de landuri se schimbă.
      Johann Frederick, elector de Saxonia, dă primul decret de
      expulzare a evreilor. După reformă, Luther nu mai spune
      nimic în apărarea celor expulzati. Dimpotrivă, într-o
      scrisoare adresată rabinului Josel von Roshelm, pe care îl
      numeste ”bunul meu prieten”, el scrie: „Evreii au comis
      asemenea fapte, încît noi, crestinii, nu mai putem fi de
      partea lor.”
      Nu stim la ce fapte se referă Luther în această scrisoare.
      Holmio Armas Kustar Ensio, autorul cărtii „Martin Luther
      friend or foe of the Jews”, sugerează că ar fi vorba de o
      anumită propagandă facută de evrei, în special în Moravia,
      prin care căutau să-i convingă pe crestini că Mesia încă nu
      a venit, că Iisus este un mesia mincinos si că legea veche
      încă nu a trecut. Concluzia era că evreii trebuie să conducă
      lumea pînă cînd adevăratul mesia va veni si că numai cei
      trecuti la mozaism vor fi mîntuiti. O serie de crestini au
      trecut la mozaism, s-au circumcis, multi dintre ei fiind din
      cei convertiti de Luther la reformă, care au crezut în
      prietenii evrei ai acestuia. Se pare că aceasta l-ar fi mîniat
      pe reformator atît de tare, încît a scris o astfel de scrisoare
      dură. Este însă posibil să fi fost fapte mult mai grave, nu
      numai simpla propagandă iudaică.
      Cert este că atitudinea lui Martin Luther, care a fost mereu
      un exagerat, se schimbă radical, acesta trecînd pe pozitii
      opuse celei dinainte, devenind un vrăjmas înversunat al
      evreilor. Într-un articol antiiudaic din această perioadă, în
      care foloseşte un limbaj violent, dar nu din cele mai
      violente, asa cum vom vedea mai tîrziu, el face apel la
      scrierile lui Nicolaus de Lyra (călugăr franciscan, 1270-
      1349, care a scris un comentariu urias la întreaga Biblie, în
      50 de volume, intitulat Postillae Perpetuae in Universam
      Sanctam Scripturam) acuzîndu-i si el pe Evrei de multe
      acte anticrestine si antiumane, numindu-i „oameni fără
      Dumnezeu si rasă arogantă”.
      Rabinatul european nu se lasă intimidat si-i răspunde lui
      Luther aproape în acelasi stil, sustinînd că a fost dovedită
      falsitatea crestinismului. Polemica aceasta dură si foarte
      dură a continuat prin atacuri si răspunsuri succesive.
      Luther folosind scrierile unor apologeti crestini ca Nicolaus
      de Lyra, Burgo, Raymond Martin etc., constituie un volum
      de 136 pagini sub titlul ‘”Despre evrei si minciunile lor”, în
      original „Von den Juden und Ihren Lugen”. După un an,
      cartea a apărut si în traducere latină si a stîrnit multă vîlvă.
      Pe de o parte, crestinii vedeau în cartea lui Luther
      confirmarea tuturor răutătilor de care erau acuzaţi evreii,
      care aduseseră nenorocirea tărilor europene, pe de alta,
      evreii vedeau în ea exprimarea unui antisemitism feroce si
      nejustificat. Polemica durează mult, inflamează spiritele de
      ambele părti, iar această conspiratie a tăcerii care a
      domnit de-a lungul secolelor pînă astăzi mi se pare
      inexplicabilă, avînd în vedere extensiunea tulburărilor
      create la vremea respectivă.
      Din nefericire, nu este aceasta singura crimă a oamenilor
      istoriei. Azi sunt sute de tratate secrete în care marile
      natiuni hotărăsc destinele popoarelor, tinînd ascunse
      deciziiie lor, chiar faţă de victimele acestor tratate. Numai
      că există o deosebire de natură între tăcerea legată de
      conflictul lui Luther cu evreii si tratatele secrete.
      Într-o succintă dare de seamă asupra continutului cărtii,
      mentionăm următoarele elemente: Luther spune că se
      astepta ca evreii să devină tot mai buni, pe măsură ce el le
      descoperea crestinismul, dar ei se dovedesc a fi tot mai
      răi, încît convertirea lor se arată imposibilă. Neamul acesta
      se laudă că sunt rasă superioară, că descind din Avraam,
      Isaac si Iacob, dar Iisus Hristos i-a numit „pui de viperă” si,
      pentru crestini, mai bine ar fi ca ei să plece în Palestina,
      tara lor veche si să lase ţările europene să trăiască în
      pace. La un moment dat violenta limbajului lui Luther
      merge atît de departe, încît cere să se dea foc sinagogilor,
      ca în focul lor Dumnezeu să vadă că noi (luteranii) nu
      putem admite adunările lor, sancţionate si de Hristos,
      adunări în care se rostesc blasfemii la adresa Mîntuitorului,
      chiar sub ochii crestinitor care stiu, dar tac si îngăduie.
      Tinerii evrei să fie pusi la muncă, la topor si la lopată, asa
      cum lucrează si tinerii crestini, nu numai să speculeze si să
      ia camătă, ca să învete si ei că hrana se cîstigă cu
      sudoarea fruntii, fiindcă Dumnezeu a blestemat, nu numai
      celelalte neamuri, ci si pe evrei. (Cf. Fac. 3:19) Stilul lui
      Luther care, în ciuda violentelor de limbaj, este foarte
      convingător, faptul că el confirma pe date biblice
      blestemul căzut peste evrei, blestem pe care ei însisi îl
      ceruseră atunci cînd l-au determinat pe Pilat să-l
      condamne pe Iisus la moarte, la care se adăugau toate
      faptele anticrestine ale comunitătii iudaice din Europa si,
      mai ales, confirmarea indirectă a tuturor legendelor care
      circulau în acel timp despre crimele rituale împotriva
      creştinilor făcute de poporul lui Israel, au creat o mare
      faimă cărtii care, în decurs de un singur an -1453 – a
      cunoscut patru editii, ceea ce însemna, pentru epoca de
      început a tiparului, un lucru extraordinar. Cîte carti astăzi,
      în conditiile tehnice de care dispunem, cunosc patru editii
      într-un an?
      În afară de acest volum, Luther mai publică încă două
      pamflete antisemite, cu acelasi caracter, dar mai putin
      violente, în care, ca si în „Minciunile evreilor”, el afirma că
      nu are deloc intentia de a-i crestina pe acestia, ceea ce
      contrazice tot ce spusese mai înainte. Se pare că, în cele
      din urmă, Luther a renunţat în mod sincer la intenţia de a-i
      crestina, fie datorită esecului total întîmpinat, fie că s-a
      convins că toate aceste crime, sau măcar parte din ele, de
      care crestinii îi acuzau pe evrei, erau adevărate.
      Ceea ce este ciudat este faptul că Luther acuza
      catolicismul de antisemitism, el constituindu-se în
      apărătorul acestui popor prigonit. În clipa în care îsi
      schimbă atitudinea faţă de acest neam, el constată că
      Biserica Romano-Catolică este vîndută evreimii. Adevărul
      este că papa Paul al III-lea (1534-1549) a luat partea
      evreilor persecutati si chiar a fondat la Roma o casă pentru
      adăpostirea evreilor convertiţi. La propunerea papei, astfel
      de case au apărut în multe orase si Evreii au putut găsi un
      refugiu împotriva persecutiilor făcute de luterani, drept
      care, în prezent, ei se străduiesc să dărîme catolicismul din
      afară, si din interior.
      Comentatorii se întreabă ce a putut determina o schimbare
      atît de dramatică în atitudinea lui Luther fată de poporul
      ales, după ce, multă vreme, el însusi afirma că evreii sunt
      superiori crestinilor si că noi trebuie să-i ridicăm ca pe un
      steag al lui Hristos. Amintesc numai fraza lui care afirma
      că, văzîndu-i pe papi si pe călugări, ar prefera să devină
      porc decît crestin.
      Unii cred că Luther avea o amumită instabilitate psihică si
      că, asa cum s-a întors împotriva ţăranilor germani, care se
      răsculaseră pentru dreptate, sub influenţa reformei lui, tot
      asa s-a întors, fără motiv evident împotriva evreilor.
      Amintesc pe scurt că tăranii au preluat libertatea crestină
      predicată de Luther si au aplicat-o în plan social, în vestul
      si în sudul Germaniei. Răscoala porneste din muntii
      Pădurea Neagră, în 1524 si se extinde în Svabia, Turingia si
      Franconia.
      Luther este atît de aprig pornit pe ţărani, încît scrie
      împotriva lor pamflete de o violentă incredibilă la un cleric,
      chiar dacă era un reformat. Citez din pamfletul lui intitulat
      „Contra bandelor ucigase si jefuitoare ale tăranilor”:
      „Arestati-i pe tărani, spînzurati-i, treceti-i prin ascutisul
      sabiei, în secret si în public. Nimic nu este mai veninos,
      mai vătămător, mai diabolic decît un răsculat. El este ca un
      cîine turbat: dacă nu-l ucizi, te ucide el si, cu tine, o tară
      întreagă.”
      Luther a semănat vînt si a cules furtună. El a uitat că era
      un răsculat împotriva unei ordini sacre. Acest pamflet nu a
      fost numai o izbucnire, ci reflexul unei convingeri pe care
      şi-a mărturisit-o în alle scrieri si scrisori. Într-o epistolă
      particulară, adresată unui prieten, el spunea:
      „Nu s-a văzut niciodată ceva mai mitocănesc decît această
      ticăloasă bandă de tărani care au mîncat si au chiuit pe
      săturate si acum se simt puternici… măgarul trebuie bătut
      si populatia trebuie condusă cu forta.” Nu mai insistăm
      asupra violentelor lui Luther. Să continuăm căutarea unor
      eventuale motive ale schimbării lui de atitudine faţă de
      evreii pe care, multă vreme, i-a socotit rasa superioară a
      lumii, i-a adulat si i-a ajutat, pentru ca, peste cîţiva ani, să-i
      declare dusmanii crestinilor si să-i trateze cu aceeasi ură
      cu care i-a tratat pe tăranii răsculati.
      Unii autori afirmă că rabinatul ar fi încercat să-l otrăvească
      pe Luther si că de aici a pornit toată ura lui împotriva lor.
      Se stie că Luther era fricos de moarte, pînă la panica cea
      mai dezordonată si nu-i ierta pe vrăjmasi. Se temea de
      diavol, care îl chinuia si încă se mai poate vedea pe
      peretele biroului lui de lucru urma cernelii din călimara cu
      care a aruncat în diavolul care îl disturba de la scrierile
      sale. Dacă acest zvon s-ar putea dovedi cît de cît, ar fi o
      explicalie suficientă a violenţei lui împotriva evreilor. Dar
      nu există nici o dovadă, este o simplă afirmatie, fară nici
      un substrat. De altfel, motivatia intrării lui în monahism a
      fost spaima care l-a cuprins cînd a fost surprins pe drum
      spre casă de o vijelie cu trăsnete si fulgere. Atunci a
      strigat: „Sfîntă Ana, dacă mă scapi cu viată, mă
      călugăresc!”.
      Nici ipoteza că instabilitatea lui psihică l-ar fi întors
      împotriva poporului iudeu asa cum l-a întors împotriva
      tăranilor nu stă în picioare. Înainte de a se fi întors
      împotriva lor, ei i-a lăudat si s-a umilit faţă de ei, punîndu-i
      în aceeasi umilinţă pe toti crestinii. Împotriva tăranilor s-a
      întors fiindcă el era sustinut de nobili si nu era de acord cu
      o răscoală care lovea în protectorii săi. Nu a fost nimic
      similar în actiunile evreilor fată de el. Este evident că
      antisemitismul lui are rădăcini religioase si nu rasiale.
      Mînia lui a pornit de la faptul că evreii nu i-au primit
      predica, nici a lui, nici a lui Hristos. Iisus nu a fost acceptat
      de evreime, profetul reformei nu a fost acceptat de rabini,
      care au lucrat pe toate căile împotriva lui. Dar nici acest
      fapt nu este suficient în explicarea mîniei lui bruste, care
      trebuie să-si fi avut rădăcinile în altă parte. Pe catolici i-a
      urît de la început. ca orice rebel care îsi reneagă originea,
      dar mereu a fost fascinat de Roma. Pînă la sfârsitul vieţii,
      s-a rugat Maicii Domnului, pe care nu a renegat-o
      niciodată, asa cum fac luteranii de azi si i-a venerat pe
      sfinti.
      Ipoteza cea mai plauzibilă pare a fi aceea că evreii au
      speculat revolta lui împotriva indulgentelor, cel mai serios
      motiv invocat de el, pe lîngă coruptia Romei, în ruperea de
      Papalitate. În acest sens, se pare că ei l-au încurajat
      promitîndu-i, prin rabinii si intelectualii pe care-i cunostea,
      că se vor creslina în masă, trecînd la luteranism, dacă el se
      rupe de Vatican.
      Numai astfel se explică brusca lui dragoste pentru evrei,
      aprecierile elogioase pe care le face la adresa lor si
      perseverenta sa în a adresa o parte a predicii sale, în mod
      special, fiilor lui Israel. Înşelarea asteptărilor sale, esecul
      ruşinos al predicării printre evrei, combaterea actiunilor lui
      de către rabinat si lepădarea de Hristos a tuturor celor care
      se botezaseră, cu una sau două exceptii, dovedindu-se că
      toate convertirile au fost mincinoase si ordonate de
      rabinat, explică ura lui vehementă şi limbajul violent care,
      de altfei, a primit o replică pe măsură si la fel de violentă
      din partea rabinilor.
      Dacă această ipoteză se adevereşte, dacă cea mai mare si
      mai larg acceptată reformă, care este a lui Luther, se
      dovedeste a nu fi nimic altceva decît actiunea de
      distrugere a unitătii crestine, prin toate mijloacele, de
      către evrei, atunci ce am mai putea crede despre
      mormoni. iehovisti, baptisti, penticostali si ceilalti care
      merg, în majoritatea lor spre fundamentalism, plasîndu-i
      pe evrei deasupra tuturor si conditionînd toale de
      convertirea lor? Sau, dimpotrivă, o parte merg spre un
      liberalism total negînd dumnezeirea lui Iisus, declarînd
      Noul Teslament o colectie de legende puerile si desfiintînd,
      în fapt, crestinismul asa cum evreii au dorit dintotdeauna.
      Aici stă cheia tuturor reformelor si sectelor. Dacă Luther a
      fost marioneta evreilor, toate sectele sunt instrumente în
      mîna lor, chiar dacă unii reformatori au fost convinsi că fac
      bine si urmasii lor de asemenea. Dumnezeu va descoperi
      adevărul la vremea cuvenită.

      Apreciază

  9. crestinul ortodox said, on ianuarie 25, 2013 at 12:07 am

    Slava Intru Cei de Sus lui DUMNEZEU pe Pamint Pace si Intre oameni Bunavoire
    Amin!

    Apreciază

    • danutza said, on ianuarie 25, 2013 at 4:05 pm

      cred ca ar trebui sa ne manifestam mai pregnant opozitia fata de dezastrul care ni se pregateste. problema e ca au mituit autoritati locale sa ii sustina.
      cine si-a inchipuit ca usl va fi altfel , a gresit tare. m-am suparat ca in campania electorala a fost denigrat doar pdl , iar despre usl mai nimic. uite ca astia sunt mai rai. daca mai dormim mult, o sa ne distruga. sunt in stare sa vanda tot ce are tara asta doar pt a-si umple buzunarele.
      saraca tara bogata….

      Apreciază

      • Maria said, on ianuarie 25, 2013 at 10:14 pm

        Sa nu mai amintim de negura care a cuprins mintile majoritatii populatiei si chiar a unora de pe blog ,care
        numai mie mi-au adresat cuvinte jignitoare ,atunci cand spuneam ca USL in frunte cu Ponta si Crin ,vor distruge tot ce a mai ramas din Romania ,pt ca tot ei au fost aceia care au distrus-o si pana atunci si ca urmaresc doar puterea ,ca de popor ii doare undeva .
        Mai spuneam ca o sa se convinga sustinatorii acestora ,de ce vor face atunci cand vor pune mana pe putere .Dintre toti comentatorii blogului din timpul campaniei , doar unul imi dadea dreptate .
        Toti au votat USL ,dovada ca sunt majoritari si nimeni nu le poate face nimic ,absolut nimeni nu le va face nimic .Au pus oamenii lor peste tot , au toata puterea in tara ,Politie ,Justitie ,economie ,educatie ,sanatate ,agricultura , tot ,tot ,tot .

        Apreciază

      • crestinul ortodox said, on ianuarie 26, 2013 at 9:02 am

        si numai este lupta pe politichie cum o vedeti aparent pentru ca sarsaila este in guvernare si conducerea acestei Tari
        Este si Va fi o Lupta Intre Bine si rau …
        iar BINELE Va Invinge pe Acest pamint dar atat cernerea ainceput si sa alegem de ce parte v-om fi
        Binele sau raul
        dea dreapta sau dea stanga
        TREZITI-VA PINA NU -I PREA TARZIU

        Amin!

        Apreciază

      • crestinul ortodox said, on ianuarie 26, 2013 at 12:19 pm

        cernerea a inceput …
        SA ALEGEM A SLUJI BINELE si raul a calca in picioare si a-l alunga de pe Ast Pamint
        Amin!

        Apreciază

  10. pcmouse said, on ianuarie 25, 2013 at 12:52 pm

    daca stai in casa si nu demonstrezi or sa iti dea cu gaz pe la nas sa te extermine..

    Apreciază

  11. Lastun said, on ianuarie 25, 2013 at 9:01 pm

    @ daniel pe situl Manastiri Sihastria Raraului scrie ca este vorba de Moastele Sfantului Grigorie cel omorat de persi in anul 614.

    http://manastireasihastriararaului.blogspot.ro/p/noile-minuni-din-manastirea-sihastria.html

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on ianuarie 26, 2013 at 12:17 pm

      Sfantul Grigorie Decapolitul un Sfant Cu Putere Mare , cititi Acatistul Acestui SFANT si Ajutor Veti Primi
      o mare parte din Sfintele Sale Moaste sunt si la Manastirea Bistrita
      Doamne Ajuta
      Amin!

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: