SACCSIV – blog ortodox

PATRIARHUL DANIEL ARE O FIICA? S-ar parea ca are de curand si o nepoata, al carei nas va fi Printul Paul de Romania

Posted in PATRIARHUL DANIEL by saccsiv on aprilie 29, 2012

Iata ce aflam din articolul Fiica secretă a Patriarhului Daniel a făcut un copil cu un tânăr din Godeni:

Una din tainele cele mai bine păzite ale Bisericii a ieşit la iveală. # Costel Ispas, ginerele patriarhului, este îngrijitorul adăpostului pentru câini ”Codiță și Bobiță”, ridicat de Minodora Ilie, președinta fundației Omenia, la Godeni . Ginerele Prea Fericitului este cunoscut în satul Cotești din Godeni ca un tânăr cuminte și respectuos. Începând de astăzi, unul dintre cele mai bine păzite secrete ale Bisericii Ortodoxe Române a ieșit la iveală. Deși pare greu de crezut, Prea Fericitul Patriarh Daniel a reușit să țină ascuns de ochii lumii, vreme de mai bine de trei decenii, faptul că este tatăl unei fete, care are astăzi vârsta de 34 de ani. Lucrurile devin și mai spectaculoase dacă adăugăm și că Întâistătătorul Bisericii a devenit deja, de câteva săptămâni, și bunic, după ce fiica sa a născut recent o fetiță. Al cărei tătic și viitor ginere al PF Daniel este argeșean, născut și crescut în comuna Godeni, sat Cotești. Deja la București, acolo unde locuiesc cei doi tineri părinți, se fac pregătirile pentru botezul fetiței nou născute, care se anunță un eveniment cu participare de elită, după cum veți vedea pe parcursul materialului. Din aproape în aproape, am reușit să aflăm, în premieră absolută, detalii despre această poveste pe cât de spectaculoasă, pe atât de neștiută.

Steluța Vișan Ciobotea se numește fiica secretă a Prea Fericitului Daniel și este rodul unei relații avute de acesta în tinerețe, pe vremea când tocmai își desăvârșise studiile teologice și abia își susținuse doctoratul la Strasbourg. Din câte am aflat, fata a venit pe lume în anul 1978, exact în perioada când tânărul profesor de teologie Dan Ilie Ciobotea (intrat abia în 1987 în monahie, sub numele de Daniel) se pregătea să plece lector la Institutul Ecumenic de la Bossey, în Elveția. De atunci, actualul patriarh s-a ocupat într-o discreție totală de Steluța Ciobotea, care nu numai că-i poartă numele de mirean, ceea ce însemnă că a fost recunoscută de tatăl său, dar are același prenume, Steluța, ca cel al mamei înaltului ierarh. Din păcate, copila s-a confruntat de mică cu niște afecțiuni neremediate nici până astăzi și, deși se spune că este tobă de carte, cu o educație excepțională, are o deformație a coloanei vertebrale care îi îngreunează mersul și îi produce multă suferință. Prin grija tatălui său, Steluța Ciobotea a beneficiat de numeroase tratamente la clinici din străinătate, fapt care i-a ameliorat mult starea, dar vindecarea tot n-a putut fi deplină. În urmă cu mai multe luni, atunci când devenise evident că fiica patriarhului este însărcinată și urmează să dea naștere unui copil, viitoarea mămică s-a internat în spital, se spune că la noua maternitate de la Malaxa, în București, acolo unde, evident, a beneficiat de o îngrijire pe cât de atentă, pe atât de discretă, până la nașterea unei fetițe frumoase și sănătoase.

Daniela Florica Ispas Ciobotea, nepoțica patriarhului

Așadar, de foarte puțină vreme, Prea Fericitul Daniel a devenit bunic, după ce fiica sa, despre existența căreia nimeni n-a știut până astăzi, a adus pe lume o fetiță, pe nume Daniela Florica Ispas Ciobotea. Nume care, la rândul său, are o simbolistică aparte. Daniela nu este greu de dedus de unde vine, câtă vreme bunicul este însuși Prea Fericitul Daniel. Florica mai mult ca sigur că vine de la prenumele surorii patriarhului, pe care o cheamă tot Florica și este, se spune, o femeie de-a dreptul virtuoasă, cu o dragoste deplină pentru cele sfinte. Ciobotea, la fel, vine, evident, de la numele de mirean al Întâistătătorului BOR. În ce privește numele de Ispas, este exact cel purtat de tatăl fetiței, pe care îl cheamă Constantin Ispas, dar i se spune Costel și este născut-crescut în comuna argeșeană Godeni, sat Cotești. De unde a plecat la București, exact după ce și-a consolidat relația cu fiica patriarhului, ba mai mult, acum au devenit și părinții fetiței nou-născute. Poate vă întrebați de unde până unde a ajuns Steluța Ciobotea să consolideze o relație cu un băiat provenit tocmai de la Godeni, o localitate destul de modestă și care, la prima vedere, n-are nici în clin, nici în mânecă cu patriarhul și familia acestuia. Ei bine, totul are la bază un alt secret, care iese tot astăzi la iveală.

Minodora Ilie, „nașa” de suflet pentru cei doi tineri

Localnicii din Godeni spun că cea care a jucat rolul de „nașă” de suflet a relației dintre Costel Ispas și Steluța Ciobotea a fost nimeni alta decât Minodora Ilie, președinta-directoare generală a Fundației Internaționale Omenia. O femeie foarte influentă pe vremea CDR și a lui Emil Constantinescu (căruia i-a fost chiar consilier prezidențial), dar care s-a menținut până astăzi în sfere înalte de putere. Veți vedea mai jos și de ce. Legătura Minodorei Ilie în toată afacerea se regăsește exact la Godeni, comuna sa natală, acolo unde aceasta și-a amenajat, alături de casa părintească, un veritabil complex de căbănuțe, foarte dichisite, destinate îngrijirii câinilor fără stăpân. Femeia a devenit de fapt celebră pentru dragostea și sprijinul consistent acordate acestui scop, pentru care, prin fundația pe care o conduce, derulează chiar un program special, intitulat sugestiv „Codiță și Bobiță”, destinat îngrijirii, sterilizării și adopției cățeilor fără stăpân. De aici a început totul, pentru că, fiind plecată mai mult la București, unde și locuiește, Minodora Ilie l-a avut ca îngrijitor al complexului ridicat la Godeni tocmai pe Costel Ispas, intrat acum în relație cu fata patriarhului. Oamenii locului spun că băiatul nu este deloc unul complicat, ba dimpotrivă, n-are studii prea înalte și nu s-a dat niciodată în lături să meargă cu caprele prin sat, iar apoi să devină îngrijitor la reședința natală a Minodorei Ilie. Grație cumințeniei și blândeții sale, el a ajuns să fie foarte apreciat de aceasta, iar ulterior să ajungă s-o cunoască și pe fiica secretă a Prea Fericitului. Cum asta? Tot prin Minodora Ilie, în anturajul căreia se aflau cei doi tineri. Mai mult ca sigur că n-a fost vorba de ceva premeditat, ci, mai degrabă, așa a fost soarta, ca cei doi să se întâlnească, să se placă, iar acum să aibă parte și de o fetiță abia născută. Culmea, și pe actualul îngrijitor al complexului Minodorei Ilie de la Godeni îl cheamă tot Ispas, dar Ion, și i se spune Relu. Inițial, auzisem că el ar fi acela intrat în relație cu fata Prea Fericitului, dar localnicii ne-au îndreptat pe făgașul corect. Relu Ispas a preluat gospodăria Minodorei Ilie în îngrijire după ce fostul administrator, Costel Ispas, a plecat la București alături de Steluța Ciobotea. Din câte am mai aflat, între cei doi nu este numai o coincidență de nume, ci sunt și rude, chiar veri din unele surse.

PF Daniel este președinte de onoare în Fundația Omenia

Ca să se închidă cercul, mai trebuie explicat doar care este legătura Minodorei Ilie cu Patriarhul Daniel, care a făcut posibilă, iată, relația tinerilor Steluța Ciobotea cu Costel Ispas. Cum spuneam la început, doamna Minodora a fost o femeie influentă încă din anii 90, atunci când a fost consilier prezidențial la Emil Constantinescu, consilieră la alți patru prim-miniștri, ba și-a făcut relații de top și printre alte elite ale țării, inclusiv la vârful Bisericii. Dovada cea mai puternică vine din actuala componență a Fundației Internaționale Omenia, pe care Minodora Ilie o conduce în calitate de președintă-directoare generală. N-o să credeți ce nume sonore sunt reunite în conducerea, ori în componența fundației. Legătura cu PF Daniel este chiar la vârf, pentru că patriarhul este însuși președintele de onoare la Omenia. Pe cale de consecință, devine limpede de ce Minodora Ilie se bucură de un statut privilegiat față de conducătorul Bisericii. De unde și explicația celor spuse mai sus. Fundația Omenia are însă în conducere și alte nume mari din Biserică, semn clar al relațiilor strânse dintre cele două instituții. Tot în conducere îi mai regăsim, de pildă, pe ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, ÎPS mitropolit Nifon, arhiepiscopul Târgoviștei sau arhimandritul Irineu Dogaru, parohul Bisericii Palatului Cotroceni. În ce privește lumea laică, nume și mai sonore se regăsesc în Fundația Omenia. De la Regele Mihai și Regina Ana, continuând cu foștii șefi de stat Ion Iliescu și Emil Constantinescu, iar cel actual, reprezentat de soția sa, Maria Băsescu, plus foștii prim-miniștri Radu Vasile (care și-a făcut chiar o casă la Godeni, tot la invitația Minodorei Ilie) și Adrian Năstase. În plus, lucru care spune multe despre influența Minodorei Ilie și a fundației sale, mai regăsim în aceasta și foști sau actuali șefi de servicii secrete. Ioan Talpeș, fostul șef SIE, este chiar prim-vicepreședinte, dar afiliat este și actualul șef SIE, Teodor Meleșcanu, plus fostul șef SRI, Virgil Măgureanu. Este deja destul ca să vedem în ce cerc relațional de elită evoluează Minodora Ilie.

Minodora Ilie: „Este fata surorii Prea Fericitului, dar seamănă perfect cu dânsul…”

Am stat de vorbă și cu doamna Minodora Ilie, pe tema acestui material. La început puțin surprinsă, dânsa a devenit rapid foarte deschisă, dându-ne mai multe amănunte. Din motive care nouă ni s-au părut evidente, a susținut că Steluța Ciobotea, proaspăta mămică aflată încă la maternitatea Malaxa împreună cu fetița născută chiar în vinerea Paștelui, nu este fata patriarhului, ci a surorii acestuia. „Este o fată superbă, frumoasă, educată și sufletistă. Când o vezi, este imposibil să n-o îndrăgești. Este fata surorii Prea Fericitului, dar seamănă perfect cu acesta. Și dacă ar fi fata dânsului, n-ar fi însă nicio problemă, pentru că la data nașterii, nu intrase în monahism. Dumneavoastră sunteți băiat inteligent și înțelegeți…”. Declarație cât se poate de subtilă a Minodorei Ilie, pe care, dat fiind contextul, o înțelegem ca atare. În rest, dânsa ne-a mai spus că relația Steluței Ciobotea cu Costel Ispas este una foarte frumoasă, cei doi, care sunt împreună membri ai Fundației Omenia, se iubesc mult, ba s-au îndrăgostit de la prima vedere. „Sunt niște tineri frumoși și serioși, care se iubesc și trebuie sprijiniți la început de drum. Fata este încă în spital, la Malaxa, unde își alăptează fetița și este o minunăție cum întreg personalul de acolo e încântat de ea și îi este alături, pentru că au îndrăgit-o”. Minodora Ilie ne-a mai spus că botezul micuței Daniela Florica Ispas Ciobotea va avea loc la începutul lunii mai și va fi organizat de Fundația Omenia. Iar naș va fi chiar Prințul Paul de România.

Reclame

80 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on aprilie 29, 2012 at 5:02 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Valentin Dorneanu said, on aprilie 29, 2012 at 5:36 pm

    Dumnezeu să-i ierte pe toți și pe mine

    Apreciază

  3. Mălin said, on aprilie 29, 2012 at 6:17 pm

    Din cate stiam patriarhul Daniel pe la varsta de 30 si ceva de ani a intrat in monahism fata de fostul patriarh Teoctist care de la o varsta foarte frageda a imbratisat viata de manastire, fiind obisnuit deja de mic cu o astfel de vietuire…

    Apreciază

  4. Toma said, on aprilie 29, 2012 at 6:20 pm

    N-am inteles, pana la urma e fiica lui sau a surorii lui?

    Apreciază

  5. ayannis said, on aprilie 29, 2012 at 6:32 pm

    Sa-i traiasca familia ! 🙂

    Apreciază

  6. dante said, on aprilie 29, 2012 at 6:37 pm

    Fata de alte pacate, pe care le are Daniel, acesta mi se pare chiar mic, altele sint nenorocirile pe care le face exagerat de fericitul, daca pentru acesta doar sufletul lui va da socoteala, pentru celellte pe care le face prin, ecumenismul si masoneria lui, va duce la pierzare si alte suflete.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • florin said, on aprilie 29, 2012 at 8:28 pm

      Nu stiu daca e chiar asa(cu pacatul personal)…daca in urma acestei stiri,se va mai sminti o parte dintre „caldicei”,cine va purta raspunderea pentru sufletele lor…?

      Apreciază

    • Ionel said, on mai 16, 2019 at 6:20 pm

      Dante
      deci tu consideri sa ai copii păcat?

      Asta a fost una din primele porunci date de Dumnezeu omului sa aibe copii și sa stăpânească lumea…dacă nu mă înșală memoria din ce am citit Mao demult în Vechiul testament.

      Singura sa vina e ca a ținut ascuns de parca era ceva greșit…daca era transparent cu treaba asta nu mai avea presa de c…t nimic cu el. Așa ascunzând un lucru minor ca asta a creat singur fără să-și dea seama un temei de cancan și sminteala.

      Să nu judecam. Cum judecam pe alții așa vom fi judecați după moarte.
      Noi suntem mai pacatosi decât el și ipocriți pe deasupra. Să ne vedem bârnă din ochiul nostru nu paiul din ochiul altora zic.

      Apreciază

  7. Mihut Aurelian said, on aprilie 29, 2012 at 7:26 pm

    nu cred ca PF Daniel are o fiica!

    Apreciază

  8. ines said, on aprilie 29, 2012 at 7:42 pm

    Din pacate, exista multi oameni care nu au vocatie pt calugarie. Unii fac pacate pe care nici macar mirenii nu le fac ca de exemplu sodomism cu ceilati frati de manastire, nu mai spun de faptul ca traiesc cu femei.Am auzit despre astfel de cazuri la o manastire din jurul Bucurestiului, nu cred ca e bine sa-i dau numele…Nu spun ca ar fi usor sa fii calugar, dar daca nu ai vocatie si nu poti rezista ispitelor trupesti, de ce nu te insori?E mult mai pacat dupa ce ai depus votul monahal…Cunosc personal astfel de cazuri
    Iar televiziunile sunt numai cu tunurile pe biserica. Ele de-abia asteapta sa auda asa ceva…Acestia sunt calugarii vremurilor de pe urma…

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on aprilie 30, 2012 at 2:43 am

      Acestia sunt calugarii vremurilor de pe urma…- poti sa o mai spui de ….n ori ! corect!
      de ce spun acestea ?! pentru ca este in joc soarta morala si sufleteasca a neamului acestuia muta deja de de prea multa pangarire , spurcaciune si sminteala ce se afla in Biserica la ora actuala .v-am mai spus si repet ca insasi HRISTOS isi va face curatenie in BISERICA ORTODOXA CEA ADEVARATA si va taia raul de la radacina aruncand pleava in focul cel vesnic .
      Amin!

      Apreciază

  9. cineva said, on aprilie 29, 2012 at 7:49 pm

    nu reiese de nicaieri din articol ca tinerii ar fi casatoriti desi tocmai li s-a nascut un copil. Sunt in schimb ridicati in slavi cat de frumosi, cuminti, inteligenti si blanzi ar fi. Fata patriarhului sau nu, mizeria umana se pare ca este mult mai extinsa decat credeam si ceea ce este cel mai rau, a fost deja transmisa noii generatii. Insa ceea ce nu inteleg deloc, dar chiar deloc, este tonul laudativ al naratorului. Ca si cum personajele s-ar afla intr-o situatie nobila si de invidiat incat sa cadem in prostratie si sa sa-l fericim pe fericit.

    Apreciază

  10. Preoteasa Alexandra said, on aprilie 29, 2012 at 8:23 pm

    Nu cred ca poate iesi un lucru duhovnicesc de pe urma acestei postari. Nu ne ajuta cu nimic, ba mai mult, ajungem sa judecam gratuit un om care ori nu a pacatuit ori a pacatuit si a fost iertat si reabilitat de Dumnezeu. Nu stim noi pocainta omului, nevointa lui. Poate nici nu e adevarat ce se spune. Patericul e plin de monahi acuzati de desfranare pe nedrept. Si chiar daca un om este gresit in ochii lui Dumnezeu, nu raspundem noi de slujirea lui sau vocatia lui. Una este viata personala a clerului si iscodirea unor pacate si cu totul altceva este sa luptam cu duhul sistemului. Orice e posibil, deci sa nu trambitam zvonuri aiurea. Dupa cum am citit la comentarii, unii deja s-au hazardat sa sugereze ca nu ar avea vocatie monahala Patriahul. Deviem rau de la ceea ce inseamna marturisire a adevarului. Sa nu ne smintim si nici sa nu dam altora pricina sa se sminteasca mai mult decat au facut-o deja! A da in vileag pacatele altuia nu este marturisire, este clevetire chiar daca pacatul ar fi real!

    Apreciat de 1 persoană

    • cineva said, on aprilie 29, 2012 at 8:33 pm

      @Preoteasa Alexandra

      Aveti dreptate cand este vorba despre un simplu monah sau chiar un preot de mir. Dar cand vorbim de un ierarh care tine in mana soarta a miloane de suflete de crestini problema nu mai este chiar atat de simpla. Patriarhul nu este un politician care sa aiba dreptul ‘la viata privata’. Viata lui trebuie sa fie transparenta ca sticla pentru ca este un model, un exemplu pentru credinciosi. Insa cand se impute capul ce poti sa te mai astepti de la coada…?
      Personal sunt gata sa-i cer iertare daca spune un simplu: ‘am gresit’.

      Apreciază

    • florin said, on aprilie 29, 2012 at 8:49 pm

      Doamna preotesa….se stie,s-a aflat deja,deci trebuie sa stim si noi….iar pacatul nu i l-am descoperit noi.Inca ceva:asta cu „rebilitarea” e la ortodocsi?…Nu cuva e legata de papistasi,indulgente,purgatoriu,etc? Atentie la ghiveci!

      Apreciază

      • florin said, on aprilie 29, 2012 at 9:18 pm

        Stiind ca ascunde un asemenea secret,ar fi trebuit sa-si reconsidere pozitia in Biserica,sa nu accepte functia de ierarh de la bun inceput si astfel sa nu compromita intreaga Biserica Lui Hristos.Pentru asta e suparata lumea pe aici,…doamna.

        Apreciază

    • Maria said, on aprilie 29, 2012 at 9:08 pm

      Preoteasa Alexandra ,
      N-ar fi o problema ce-a facut ,problema este ca „umbla „la Ortodoxie !!!!!!!!!!!!!!!!
      Cat despre monahism ,habar n-are de trairea intr-o manastire ,de randuieli (pe care le-a spulberat )(a
      stat un an in manastire )
      apoi ,increngaturile pe care le are cu politrucii si cu toti neispravitii care au fost in guvernul Romaniei,
      de parca ar fi un fel de mafie !
      Eu zic Dumnezeu sa-l lumineze ,sa nu-l lase sa duca in prapastie Biserica Ortodoxa Romana !!
      La toate m-am asteptat ,dar la asa ceva ,nu!

      Apreciază

  11. Aurora said, on aprilie 29, 2012 at 8:31 pm

    Eu cred ca este fiica patriarhului, facand legatura cu printul Paul care ii va fi nas copilului. Patriarhul este un om care tine la rang si nu pune pe oricine sa-i boteze nepoata, ci un os domnesc. Pe cand daca era fiica sara-sii, nu conta atat de mult cine o boteza pe copila. Acesta e rationamanentul meu. In privinta faptului ca are o fiica secreta, cred ca tot ”raul e spre bine”. Adica mai bine ca s-a culcat cu femei si nu cu barbati, asa cum se vehicula intr-un timp.

    Apreciază

  12. Maria said, on aprilie 29, 2012 at 8:55 pm

    Patriarhul ,pe cand era mitropolit vorbea despre femei in biserica ,mai mult decat s-ar fi cuvenit ,exagerand
    foarte mult ,rolul femeii in lume ca fiind unul foarte superior fata de barbati ,ceea ce mie mi s-a parut ceva
    suspect si despre acest aspect am discutat si cu unele persoane din manastiri ,pt ca mi s-a parut cu totul deplasat pt ceea ce inseamna un calugar la urma urmei ,facand abstractie de faptul ca era un ierarh !
    Ajunse-se sa ridice cultul personalitatii femeii ,in Biserica ,intr-un mod exagerat !
    Acum pot spune, m-am lamurit asupra acestei probleme !
    Intr-o predica din Duminica Mironositelor a vorbit cu atata „patima „despre sfintele femei mironosite ,evocand curajul lor atat de exagerat si in acelasi timp condamnandu-i pe sfintii Apostoli ,facandu-i fricosi si lipsiti de curaj ,incat i-a pus intr-o lumina mult inferioara mironositelor ,ceea ce mi s-a parut extrem de exagerat si nu cunosteam motivul !
    Venind acasa ,m-am gandit ca nu-i chiar asa cum a zis si ca mai corect ar fi fost sa spuna ca Sfintii Apostoli s-au ascuns pt ca erau cautati de acesti calai pt simplu fapt ca erau ucenicii Mantuitorului si voiau sa-i pedepseasca si pe ei ,patimile fiind infricosatoare ,era justificat sa le fie frica ,mai ales ca erau oameni simpli(inca nu primise Duhul Sfant )
    si nu cunosteau ca Mantuitorul este chiar Dumnezeu ,aceasta afland-o dupa Inviere cand li s-a aratat Domnul
    Apoi femeile atunci nu erau luate in seama si puteau fi mai libere pt ca nu avea nimeni treaba cu ele
    si s-au dus la mormantul Domnului nestingherite .
    Sf Grigorie Palama spune ca prima care a fost martora invierii Domnului ,nu a fost alta decat Maica Domnului si apoi Femeile Mironosite !Nu pot acum sa caut cartea ,sa dau citatul !(este talmacit cuvant cu cuvant )
    De ce se spune ca au fost primele la mormant Femeile Mironosite si nu Maica Domnului ,asa cum a fost in realitate si asa cum spune Sf Grigorie Palama ? Cine a scos aceasta versiune in acesti vreo 18 ani ?
    Sigur nu-i placut sa auzi ca cel mai mare din BOR ,are un trecut mai „tulbure ”
    Ar fi trebuit sa stea pe o treapta ierarhica mai jos !
    As dori sa cunosc si parerea unui preot !

    Apreciază

    • george said, on aprilie 30, 2012 at 1:44 am

      Sa punctez de la inceput ca sa nu-mi iasa vorbe la proces. PF Daniel, mason sau nu, mi se pare antipatic, iertat sa-mi fie. Nu pot sa ma uit acum in gura lui IPS Daniel asteptandu-ma sa-mi provoace nu stiu ce trairi spirituale in timpul predicii duminicale. Mi-as pierde timpul si mi-ar fi de folos sa termit de citit Biblia si sa ma apuc de Filocalii.

      Cu toate astea, ca tot eram la capitolul romanisme mai ieri, cand apare o stire de genul acesta, cu o doza de senzational, intotdeauna, dar intotdeauna!!! trebuie sa apara comentarii de genul: „da…mi se parea mie ca nu stiu ce”, „inca de-atunci mi se parea suspect”, „stiam eu, aha!”, „erau semne, trebuia sa imi dau seama…”. Daca nu aparea stirea, Maria, aici de fata, nu ar fi avut deja imaginea de ansamblu privind felul in care PF Daniel privea (din orice punct de vedere) femeile si nu ar fi postat total off-topic acest comentariu in dedesubtul unui alt articol, sa fim seriosi.

      Daca se stia, da, n-ar mai fi ajuns patriarh. Nu stiu daca e cazul, dar poate ajungand aici, s-a dovedit mai capabil decat altul, indiferent de pacatele sale din trecut in legatura cu care nimeni nu stie daca i-au fost iertate sau daca macar s-a cait pentru ele. Datul cu presupusul… cred ca nu e altceva decat clevetire, asa cum spunea cineva intr-un alt comentariu. Nu stim si nu ne intereseaza…

      Si mai mult decat atat, Sfantul Apostol Pavel, indiferent de pacatele sale, a devenit ucenic al lui Hristos si apoi propavaduitor al noii legi. Nu avea aceeasi responsabilitate fata de mase? Si nu, nu compar pe patriarh cu Apostolul Pavel, dar ca idee, nu e aceeasi chestie? Lasati omul in pace ca nu stiti ce-i in sufletul lui si lasati-va si de tabloide ca poate dau faliment.

      Si mai am o curiozitate… Nu am auzit, in afara de nume, nimic mai mult de Sfantul Grigorie Palama. Dar in Biblie se spune ca femeile mironosite au fost primele care au aflat de Inviere. De ce ar exista si varianta cum ca Maica Domnului ar fi aflat inainte? Si daca exista, cum stim „cum a fost in realitate”?

      Apreciază

      • Toma said, on aprilie 30, 2012 at 7:06 am

        Daca se stia, da, n-ar mai fi ajuns patriarh.

        Eu zic tocmai pentru ca se stiau anumite lucruri a fost uns patriarh ca sa poata fi controlat.
        Patriarhul Romaniei trebuia sa fie Iustin Parvu sau Arsenie Papacioc. Si nu sunt singurii. Mai sunt si altii cu marturisire prin actiuni fizice nu prin scoli straine.

        Daca pui o intrebare de genul, de ce nu a ajuns cineva cu o marturisire crestina si ani grei de temnita comunista atunci se raspunde inevitabil ca sfantul sinod are ratiuni mai inalte. Vorbe mestesugite la fel de ispititoare ca chilotii unei curve, care ascund putoarea unor pacate strigatoare la cer.

        Dar daca intrebi de ce nu sunt canonizati sfintii inchisorilor, atunci esti imediat ocarat. Ca de ce te bagi in treburile bisericii.

        Apai, patriarhul asta nu a fost nici macar la slujba de inmormantare a lui Arsenie Papacioc. Si iarasi s-au gasit o groaza de scuze. Dar patriarhul si-a sarbatorit ziua cu mult fast imediat dupa inmormantarea lui Arsenie.
        Iarasi multe scuze.

        Cam prea multe explicatii nu?

        Candva Anatole France a spus asa:
        Nu asculta pe aceia care vor discuta in mod subtil despre bine si despre rau. Nu te lasa impresionat de frumusetea si de finetea vorbelor lor. Caci Împaratia lui Dumnezeu nu sta in vorbe, ci in virtute.

        Cu oameni ca tine George, antihristul este o binefacere. Caci imediat instaurat va desparti clar oamenii intre ei. Acum mai exista gri. Dar atunci nu va fi decat alb si negru. Iar trecerea de la negru la alb nu se face prin vorbe mestesugite. Nu mai conteaza cat de lunga ai barba. Trebuie sa arati virtute.

        Apreciază

      • Maria said, on aprilie 30, 2012 at 4:07 pm

        george ,
        Daca ti-as spune eu cate nereguli am vazut eu la ips Daniel in 15 ani ,ti-ar pieri de tot pofta de a raspunde in felul acesta si sa stii ca nu acest articol de scandal m-a convins de preocuparea lui de a ridica cultul personalitatii femeii in Biserica !Eu am vazut mult mai multe decat tine ,presupun !
        Daca le-as spune pe toate ,ar incremeni lumea si as face multa sminteala !
        Nu vreau o provocare in acest sens !Eu in general nu discut despre aceste lucruri in particular si consider ca ce am scris in comentariu ,este un lucru minor fata de cele pe care le cunosc si au fost vazute cu ochii mei !
        Citeste-l pe sf Grigorie Palama si ai sa vezi ca prima martora a Invierii Domnului ,a fost Maica Domnului si nu femeile Mironosite sau purtatoare de mir ,cu alte cuvinte ! Nu am acum cartea pt ca am imprumutat-o cuiva
        (obisnuiesc sa dau din cartile mele si altora sa citeasca )dar atunci ,am copiat acele pagini in care Sf Grigorie Palama ,explica cu lux de amanunte despre cum si cine a fost primul la mormantul Domnului ,incat nu exista contra-argumente !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Nimeni nu are nimic cu acest om din fruntea BOR ,(care s-a catarat cu toate puterile sa ajunga in varf )
        daca ar mentine Ortodoxia pe linia dreptei credinte si nu ar devia-o de la locul ei !
        Este responsabil si de „indobitocirea „acestui popor in ce priveste Ortodoxia in toata complexitatea ei ,
        amestecand-o cu ereticii si cu toate desertaciunile lumesti !
        Si sa stii ca trebuie sa fii foarte induhovnicit ca sa poti tu interpreta Biblia ! Numai teologii si sfintii au facut-o
        si cine-i studiaza ,pot intelege lesne Sf Scriptura !(in general fiind scrisa in parabole )

        Apreciază

      • Maria said, on aprilie 30, 2012 at 6:28 pm

        george,
        Sfantul Grigorie Palama ,
        Omilia 18 din Duminica Mironositelor ,
        ” Or ,dupa ce a inviat El, cea dintai care L-a vazut a fost o femeie ,precum am auzit astazi din Evanghelia cea dupa Marcu : „Si inviind dimineata ,in ziua cea dintai a saptamanii,El S-a aratat intai Mariei Magdalena…”
        (Marcu 16 ,9 )
        2. S-ar parea ca Evanghelistul spune deslusit ca ceasul in care a inviat Domnul era dimineata in zori ,si ca mai intai s-a ifatisat Mariei Magdalena ,si ca aceasta aratare s-a savarsit in chiar ceasul Invierii Sale .
        Insa Evanghelistul nu spune asa ,dupa cum veti afla daca aratati un dram de rabdare : caci cu putin
        inainte si Marcu ,la fel cu toti ceilalti evanghelisti ,spune ca acea Marie a venit dimpreuna cu celelalte purtatoare de mir la mormant si ca ,vazandu-l pe acesta gol ,au plecat .De unde se vede ca ,chiar cu mult inainte de ceasul zorilor,cand ea L-a vazut ,Domnul inviase deja ,iar pentru a arata acel ceas Marcu nu a spus simplu dimineata ,,ca mai jos ,ci dis-de-dimineata: asadar ,el vorbeste aici despre ceasul in care ,la orizont ,ziua se ingana cu noaptea ,dupa cum arata si Ioan cand scrie ca Maria Magdalena a venit la mormant dis-de-dimineata ,pe cand era inca intuneric,si a vazut piatra ridicata de pe mormant (Ioan 20 ,1 )
        3 . Asadar ,dupa Ioan ,nu numai ca ea a venit la mormant in acel ceas ,dar a si plecat de acolo fara sa-l fi vazut pe Domnul. Caci a fugit sa-i caute pe Petru si pe Ioan ,dandu-le de veste nu ca Domnul inviase ,ci ca fusese luat din mormant,ceea ce dovedeste ,ca ea nu stia inca invierea Sa .Prin urmare ,Domnul nu s-a aratat Mariei in primul ceas al zilei,ci ea L-a vazut dupa ivirea zilei depline . Totusi evanghelistii au vestit in chip ascuns un fapt pe care il voi descoperi evlaviei voastre : caci cea dintai dintre toti oamenii care a primit vestea cea buna a Invierii Domnului -asa cum se cuvenea si era drept – a fost Nascatoarea de Dumnezeu : iar ea a primit vestea chiar de la Domnul .Ea a fost cea care ,inaintea tuturor , a stiut ca El inviase , cea care s-a bucurat de cuvantul Sau dumnezeesc si nu doar ca L-a vazut cu ochii si L-a auzit cu urechile ,dar tot ea a fost cea dintai si singura care I-a atins cu mainile ei picioarele neprihanite ,desi evanghelistii nu spun in chip limpede toate acestea ,nevrand ca tocmai Mama sa fie adusa drept martora ,spre a nu da prilej de banuiala celor necredinciosi .Insa itrucat noi , acum ,prin harul Celui Inviat ,graim cuvantul nostru catre cei credinciosi ,iar prilejul sarbatorii de astazi ne indeamna sa cercetam cu luare aminte toate cele privitoare la Mironosite ,luand incredintare de la Cel ce a spus ca „nu este nimic ascuns ,care sa nu se dea pe fata „(Luca 8 ,17 ),vor fi dezvaluite de noi si acestea .
        4 . Asadar ,Mironositele sunt femeile care au insotit-o pe Maica Domnului si au ramas alaturi de ea in vremea patimirii celei mantuitoare (a Domnului ) apoi s-au silit sa unga cu mir trupul Mantuitorului .
        Caci ,atunci cand Iosif si Nicodim au cerut si au primit de la Pilat trupul Invatatorului ,l-au pogorat de pe Cruce
        ,l-au invelit in panza de in imbibata cu miresme l-au asezat itr-un mormant sapat in stanca si au pus o piatra mare la gura acestuia ,Maria Magdalena si cealalta Marie -spune Marcu – erau de fata ,dinaintea mormantului ,.Iar spunand ” si cealalta Mrie „,Marcu o arata in chip deslusit pe Maica Domnului .Si daca ea este numita mama a lui Iacov si a lui Iosif ,e pentru ca acestia erau fiii lui Iosif ,logodnicul Maicii Domnului .
        Acestea n-au fost singurele care erau de fata la punerea Domnului in mormant : mai erau si alte femei ,dupa cum arata Luca : ” Si urmandu-L femeile ,care venisera cu El din Galileea ,au privit mormantul si cum a fost pus trupul Lui …Iar ele erau : Maria Magdalena si Ioana si Maria lui Iacov si celelalte impreuna cu ele …”(Luca 23 ,55 ,24 ,10 ,).
        5 ……………………………………………………………..
        6 Asadar ,dupa ce au pregatit mirul si miresmele ,s-au odihnit Sambata ,dupa porunca .Caci intr-adevar ,inca nu intelesesera care era adevaratul Sabat ,nici nu cunoscusera acea Sambata binecuvantata mai presus de toate ,care a stramutat firea noastra din strafundurile adanci ale iadului catre inaltimile cele prealuminoase ,ceresti si dumnezeesti ,Precum spune Luca : „Iar in prima zi de dupa sambata (Duminica ),foarte de dimineata ,au venit ele la mormant ,aducand miresmele pe care le pregatisera „(24 ,)Iar Matei scrie :”Dupa ce a trecut sambata ,cand se lumina de ziua intai a saptamanii (Duminica )…” (28 ,1 ),si zice ca erau doua femeile care venisera .Iar Ioan scrie ” „…dis-de-dimineata ,fiind inca intuneric …”(Ioan 20 ,1 ),si spune ca Maria Magdalena era singura care a venit .In sfarsit , Marcu graieste :”Si dis-de-dimineata ,in prima zi a saptamanii (Duminica )…”(Marcu 16 ,2 )si arata ca trei erau femeile ce venisera .Asadar ,toti evanghelistii vorbesc despre ziua intai a saptamanii ,despre Duminica ,”Dupa sambata „,”cand se lumina „,”foarte de dimineata „,”dis-de-dimineata ,fiind inca intuneric „,toate acestea inseamna :in ceasul din preajma zorilor,cand se ingemaneaza lumina cu intunericul: e ceasul in care rasaritul incepe sa straluceasca la orizont ,vestind ziua .Privind de departe ,se poate vedea ca o geana de lumina coloreaza cerul in preajma ceasului al noualea al noptii ,astfel incat mai raman trei ore pana sa se faca lumina deplina .
        7 Doar ca evanghelistii par sa nu fie intru totul de acord asupra acestui ceas si asupra numarului femeilor .Precum am spus ,Mironositele erau multe ,iar ele nu au venit la mormant o singura data , ci in doua sau trei randuri ,mai multe impreuna ,nu aceleasi de fiecare data ,insa toate de dimineata .Asadar ,n-au venit toate la acelasi ceas :doar Maria Magdalena ,singura dintre celelalte ,a revenit si a ramas mai mult .Deci fiecare dintre evanghelisti ,spunand ca n-au venit impreuna decat o singura data ,trece sub tacere celelalte veniri .
        Dar pt mine care am pus la olalta spusele tuturor evanghelistilor ,dupa cum v-am aratat la inceput ,Maica Domnului ,este aceea care a venit mai intai dintre toate la mormantul Fiului si Dumnezeului ei luind-o inaintea Mriei Magdalena .Aceasta mi-o arata mai cu seama evanghelistul Matei ,care spune „”au venit Maria Mgdalena si cealalta Marie „-adica fara indoiala Maica Domnului .

        Apreciază

      • cineva said, on aprilie 30, 2012 at 7:01 pm

        George, mai bine intai termina de citit Bibila macar pentru cultura generala si lasa Filocaliile deocamdata.. sunt prea grele. Dar ca sa stii, Maica Domnului ERA UNA DIN FEMEILE MIRONOSITE. N-ar fi trebuit sa stii atata lucru inainte de a te apuca sa comentezi? Sfanta Fecioara este acea femeie mironosita numita ‘Maria lui Iosif’.

        Apreciază

      • cineva said, on aprilie 30, 2012 at 7:03 pm

        corectie, imi cer scuze: Maica Domnului era acea femeie mironosita numita Maria lui Iacov, Iacov fiind unul din fratii Domnului dupa tata.

        Apreciază

      • Doktoru said, on aprilie 30, 2012 at 10:58 pm

        Cititi cartea asta ca sa vedeti cum este cu Fecioara Maria.

        Apreciază

    • clement said, on mai 2, 2012 at 1:06 am

      In primul rand ca in limba romana, care-i sfanta, caci la Creatie, randuitu-s-au 70 de Ingeri ai limbilor, nu se spune „foarte superior”.
      In al doilea rand, Evangheliile au fost scrise pentru a fi citite si deci, draga Maria, Sfintii Evanghelisti au marturisit faptul ca Sfanta Maria Magdalena, cea intocmai cu Apostolii, Sfanta Maria, mama Sfantului Apostol Iacob si Sfanta Salomeea au fost cele care au constatat absenta trupului Mantuitorului din Mormant si le-au spus Apostolilor ca Acesta a Inviat.
      TOATE referintele privind viata si invatamintele Mantuitorului ne-au fost transmise de catre Sfintii Apostoli, de TOTI Apostolii, barbati si femei care L-au cunoscut si urmat pe Hristos.
      Sfantul Grigorie de Palama, nu a fost contemporan cu Hristos. A fost un mare teolog, un erudit exeget crestin si un aparator al credintei crestine.
      In al treile rand, tu crezi ca Biserica a decis intamplator ca Sfintele Femei Mironosite sa fie pomenite (onorate) in a doua Duminica dupa Inviere?
      In al patrulea rand, nu ar fi rau sa asculti parerea Parintelui Arsenie Papacioc despre femei. Curioasa razvratire se simte in interventia dumitale.
      In al cincilea rand, nu ar strica sa te rogi Sfintei Irina, deschizatoare a vederii in Duh.

      Cat despre IPS, nu prea imi vine sa cred. Mi se pare o informatie facuta la comanda, probabil de catre strategii luptei intestine dintre aripioarele monarhice cu mana Serviciilor.
      IPS si Basescu nu se agreaza, dupa cum istoria ne-a aratat.
      Doamna Paul s-a afisat cu pruncul insemintat in vitro in compania doamnei Basescu si deci este aiurea sa credem ca IPS Daniel, ar dori ca nepoata sa-i fie botezata de catre familia unui print oarecul ilegitim in mare amicitie cu presedintele ateu..
      Atat de multe lucruri teribile se spun despre Patriarhi, de parca cineva ar vrea cu dinadinsul sa ni-i prezinte mai cruzi, mai „zburdalnici ” trupeste si mai necugetati decat inşişi Patriarhii Vechiului Testament, campioni ai rebeliunii si fertilitatii periculoase ( a se vedea cazul copilului Ismail).
      Mai bine sa ne rugam sa reziste tavalugului ecumenic.

      Apreciază

      • Maria said, on mai 2, 2012 at 6:51 am

        Din tot acest comentariu ,nu am gasit o fraza ,care sa contina „un sambure de adevar „!Daca Sfantul Grigorie Palama nu a fost” contemporan cu Hristos” ,sa intelegem ca nu trebuie sa luam de bune , invataturile celorlalti sfinti care nu au fost contemporani cu Hristos !
        Apoi , nu sunt Maria Basescu !(nu stiu ce legatura are cu subiectul )
        Cat despre Patriarhul nostru ,daca s-ar scrie aici ,tot ce face in BOR ,despre ce caracter si comportament are
        in general cu cei ce nu-l aproba ,nu ar incapea pe acest blog .(ce scrie aici seamana cu o picatura aruncata in ocean )
        Deasemeni , nu sunt eu prima si nici ultima din tara , care cunoaste in ce „ape se scalda” Patriarhul !
        ” Mi se pare o informatie facuta la comanda,probabil de catre strategii luptei intestine dintre aripioarele
        monarhice cu mana serviciilor „,??????????????????????????????????. „Frumoasa” fraza !
        ” Nu ar fi rau sa asculti parerea Parintelui Arsenie Papacioc despre femei ”
        Dar de ce sa n-ascult parerea Parintelui Arsenie Papacioc ,despre Patriarhul nostru ?
        In atatia ani si-a facut multi „adepti „care sa-l sustina ,aici a lucrat ca la carte ,dar nu a castigat nimic pt suflet ,dimpotriva ,ca si cei ce-l sustin si-i aproba toate rautatile ,distrug Ortodoxia ,care deja a” slabit” mult !
        Mandria ,orgoliu ,razbunarea ,totalitarismul ,dictatura si ecumenismul ,n-au ce cauta in BOR !
        Toti cei care fac rau Bisericii si ingroapa adevarul ,vor raspunde in fata lui Dumnezeu !

        Apreciază

  13. catalin85 said, on aprilie 29, 2012 at 8:55 pm

    daca a facut asta cand era mirean…ce legatura mai are acum cu trecutul daca a intrat in monahism…exista o pilda in pateric care spune ca atunci cand auzi ceva tre sa probezi daca este adevarat…daca e de bine…si daca iti este de folos sufletesc ce afli….sa nu ne grabim sa judecam…fiecare va lua plata dupa ce face in viata sa ….Doamne ajuta !

    Apreciază

    • Maria said, on aprilie 29, 2012 at 9:13 pm

      catalin 85,
      Un patriarh trebuie sa fie IMACULAT !!!

      Apreciază

      • ayannis said, on aprilie 30, 2012 at 8:27 am

        si noi cum ar trebui sa fim si cum suntem in realitate…? Imi place ca de la altii avem pretentii dar de la noi mai putin . De cand e un pacat sa ai copii si nepoti ? Nu sunt suparata pe Patriarh ca are un copil si o nepotica , dimpotriva , asta al umanizeaza in ochii mei , sunt suparata pe el pentru ca in calitatea lui de Patriarh Ortodox nu are grija de turma , nu cinsteste preotii induhovniciti , nu cinsteste Sfintii marturisitori din inchisori si altele … De fapt nu apara Ortodoxia , a transformat-o in afacere .Nu neaparat sa fie el un model de urmat , macar sa-i recunoasca public pe altii care au fost vrednici si sa ia atitudine impotriva ecumenismului . Sunt suparata pe el ca nu marturiseste . Nu ma intereseaza ce a facut in trecut , ma intereseaza ce poate sa faca acum si nu face .

        Apreciază

      • Maria said, on aprilie 30, 2012 at 4:15 pm

        ayannis,
        Dar de cand s-au anulat cele trei voturi monahale (FECIORIA ,SARACIA ,ASCULTAREA ,)
        pt ca eu ,inca n-am aflat ?
        Cum sa fii chiar patriarh si sa fii insurat ?
        S-a intors totul cu susu-n jos ?Pai dupa ce-ti faci de cap in lume ,te refugiezi in manastire ?

        Apreciază

      • ayannis said, on aprilie 30, 2012 at 5:04 pm

        Eu n-am spus ca s-a anulat ceva ( nici macar nu am insinuat) , asa interpretezi tu acum . N-am spus nici ca ar fii fost insurat ( iarasi nu am insinuat ) . Nu mai comentez pentru ca am senzatia ca ne-am transformat in complet de judecata . Nu pentru asta sunt eu pe aici . Trecutul Patriarhului anterior intrarii in monahism nu-l condamna . Daca a iubit candva era dreptul lui mai ales ca Dumnezeu a ingaduit asta ( in cazul ca e adevarat ca are un urmas) . Nu trebuie sa se simta vinovat pentru ca a iubit pe cineva candva . Era mai rau daca ura pe cineva . 🙂

        Ideea este ca nu aveti „gandul cel bun” unii dintre voi . Eu tot zic sa se bucure de nepotica lui … e si el suflet de om , nu va dati seama ?

        Apreciază

    • florin said, on aprilie 29, 2012 at 9:35 pm

      Catalin,gandesti crestineste. Din pacate e inca un deget aratator indreptat spre Biserica.Pastorul nevrednic,risipeste turma…te intreb:daca n-ar fi ascuns acest secret,ar mai fi ajuns patriarh?…Ei vezi?

      Apreciază

    • Maria said, on aprilie 30, 2012 at 8:53 pm

      cineva ,
      Este bine asa „mama lui Iosif si a lui Iacov „,care sunt cei doi fii ai lui Iosif logodnicul Maicii Domnului !
      Nu era nevoie de corectie !

      Apreciază

  14. newsplazza said, on aprilie 30, 2012 at 7:17 am

    Pai si oare acesta sa fie un pacat atat de mare??? Hai ca ma faceti sa rad! Chiar daca are un copil, acuma voua vi se pare faptul ca a intretinut candva raporturi sexuale, un mare pacat? Pai atunci, eu as propune, ca cine doreste sa devina calugar, sa-l si castram, ca sa fim siguri ca numai pacatuieste! Zau, deja devenim absurzi! Cine este fara de pacat sa arunce primul cu piatra! Care va bagati?

    Apreciază

    • Maria said, on aprilie 30, 2012 at 6:54 pm

      newsplazza,
      Nu-i asta problema pana la urma ,dupa cum am scris eu ieri mai sus (ca are el un copil ),ci ca acest „pastor „al Bisericii
      distruge zi de zi Biserica Ortodoxa Romana ,are o influienta negativa asupra vietuitorilor din manastiri si a
      maicilor din manastiri ,se schimba texte din cartile de cult ortodoxe ,se schimba termenii si intelesul termenilor din cartile de rugaciuni (se justifica folosirea termenilor mai „elevati „,dar cu un alt inteles ceea ce miroase a erezie ),amesteca Ortodoxia cu ereziile din lume (ecumenismul )
      Asta-i marea problema ,distruge credinta ortodoxa ! Probabil de aceea l-au asezat in fruntea Bisericii ,ca s-o distruga ,pregatind terenul pt antihrist .
      Chiar suntem orbi ?Cine ne-a orbit ?

      Apreciază

    • cineva said, on aprilie 30, 2012 at 7:14 pm

      @nesplazza tu ai habar de ortodoxie? Macar un pic inainte sa vorbesti? Cred ca nu din moment ce lucrurile astea te fac sa razi. Un om care are un copil fara sa fie casatorit se cheama curvar. Dar dumneata habar n-ai ce inseamna asta, curvia a ajuns ceva de lauda in ziua de astazi. Insa pentru un patriarh, indiferent ca era sau nu monah la timpul respectiv, daca este adevarat, este foarte grav. Nu ne trebuie patriah curvar pentru ca curvele si curvarii la fel ca si toti celilalti care pacatuiesc DE MOARTE (cred ca stii ca curvia este pacat de moarte, nu?), nu au har. Harul lui Dumnezeu nu sta asupra betivului, ucigasului, sodomitului, si curvarului. Daca s-a pocait asta e alta treaba. Dar daca aceasta stire este adevarata si s-a aflat, acum are DATORIA sa dea o explicatie credinciosilor pentru a nu se simti.

      Apreciază

      • cineva said, on mai 1, 2012 at 12:52 am

        @alan

        de fapt nu indreptam ci mustram. Mustram relativizarea ironica a binelui si a raului si bascalia cu castrarea. Se intreba newsplazza: ‘Pai si oare asta sa fie un pacat atat de mare?’ cu referinta la curvie. Evident ca o persoana care pune o astfel de intrebare nu stie nimic despre bine si rau, despre pacat si virtute. Insa ai dreptate, mi-am pierdut cumpatul si n-ar fi trebuit.
        Cat priveste nick-ul, ‘cineva’ este numele meu in aceeasi masura in care ‘alan’ este numele tau.

        Apreciază

      • Alina said, on mai 2, 2012 at 10:59 am

        cineva,
        Unde dai si unde crapa!

        Apreciază

  15. Monica said, on aprilie 30, 2012 at 9:12 am

    Eu cred ca daca ar fi adevarat ar vui toate ziarele si ar fi un prilej neasteptat de bun sa se loveasca din nou in ortodoxie.
    Asa ca pana la proba contrarie mai bine sa fim circumspecti .

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on aprilie 30, 2012 at 5:04 pm

      pentru alina , nu te supara draga alina dar SFANTUL IERARH SPIRIDON a fost casatorit ,a avut o sotie ,i-a murit sotia si toate s-au facut cu aprobarea si cu incuviintarea mai marilor BISERICII vremii aceleia astfel ca datorita Sfinteniei Vietii Sale SFANTUL IERARH SPIRIDON a fost facut intai episcop in cetatea Trimitundei aproape de Salamina primind si darul tamaduirilor astfel s-a numit din pricina minunilor ce le facea „de minuni- facator” ,devenind IERARH -citeste viata si minunile SFANTULI IERARH SPIRIDON inainte de a te lansa in discutii !!! si inca ceva SFANTUL IERARH SPIRIDON insasi prin SFINTENIA SA DE IERARH FACEA PARTE DIN SINODUL CEL DINTAI DE LA NICEEA _ANUL 325 (380 de parinti episcopi ) A LUAT ATITUDINE IMPOTRIVA ereziei lui arie cel de 3 ori blestemat aratand faptul ca DUMNEZEU ESTE UNUL INTRU SFANTA TREIME TATAL , FIUL SI DUHUL SFANT , ” ca HRISTOS PENTRU CARE A PATIMIT ESTE CU ADEVARAT DE O FIINTA CU TATAL ,ARATAND CU PUTEREA MINUNII TAINA SFINTEI TREIMI ASCUNSA INTR-O CARAMIDA „asa cum este o caramida compusa din pamint ,apa si foc , luind o caramida SFANTUL IERARH SPIRIDON a strans-o in a sa MANA SFANTA SI A ARATAT SINODULUI DE ATUNCI pamintul ce ramasese in MANA SA , apa care a curs jos si focul ce s-a inaltat in sus !!!

      Apreciază

  16. oarecare said, on aprilie 30, 2012 at 3:52 pm

    daca voi sunteti piatra de rezintenta in romania, care aruncati primii piatra…..atunci fratilor halal rezistenta. nimic duhovnicesc in stirea asta……SACCSIV, CE E CU SCHIMBAREA ASTA LA TINE ???? VEZI CA IN ULTIMUL TIMP S-AU INDESIT STIRILE CARE PROVOACA SMINTEALA. CE FOLOS ADUCE STIREA ASTA???

    Doamne fereste, voi chiar sunteti orbi, sa judecati Patriarhul pt ceva care nici nu stiti daca e adevarat??? Si daca ar avea o fata ce? Adevaratul crestin s-ar ruga cu lacrimi pt el si si-ar pune si sufletul pt pastorul lui.
    Vorbim atat de mult de Sfintii Inchisorilor, dar suntem asa straini de invatatura lor.

    Iertati-ma va rog, ca acum am cazut si eu in ispita sa comentez si sa judec pe altii….

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 30, 2012 at 6:14 pm

      oarecare

      Maestrul lunii, de ce iti place sa judeci cu doua masuri?

      Daca vrei sa mai postezi pe acest blog, fac cat mai curand o lista cu stirile alea multe postate de mine si de care zici ca provoaca sminteala.

      Patriarhul de tanar a fost pregatit de SISTEM. A trecut prin „monahism” strict pentru a putea fi ierarh:

      https://saccsiv.wordpress.com/2010/08/24/interesant-in-1990-se-planuia-ca-parintele-ilie-cleopa-sa-fie-patriarh-in-timp-ce-dan-ilie-ciobotea-viitorul-patriarh-sa-conduca-real-bor-ul/

      Acel copil l-ar fi facut pe cand era la fabricile de ecumenisti din vest. Nu vorbim despre vreun inginer ce ar fi facut si dres in viata, iar apoi s-a pocait si s-a calugarit. Vorbim de cineva cu planuri mari, sustinut de SISTEM, care se plimba pe vremea lui Ceausescu in occident precum voda prin loboda. De cineva ce desfrana pe cand studia „teologia” si care vroia si trebuia sa fie ierarh, deci nici macar preot.

      Apreciază

      • oarecare said, on aprilie 30, 2012 at 10:05 pm

        „Daca vrei sa mai postezi pe acest blog, fa cat mai curand o lista cu stirile alea multe postate de mine si de care zici ca provoaca sminteala.”,

        frate, nu te mai recunosc. Nu ai raspuns nici macar crestineste, daramite duhovniceste. Ai raspuns de parca eu as fi dusmanul tau. Si ce folos sa iti amintesc stirile care smintesc, daca tu nu iti vei da seama si te vei increde doar in parerea ta ? Uita-te si tu la comentariile astea, ti se par cumva ziditoare? Din Filocaliile, Scara si Patericul pe care le-am citit nu am gasit o invatatura care sa indreptateasca judecarea unui Patriarh.

        „Lupta nostra nu este impotriva oamenilor, ci a duhurilor intunericului…”

        „Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al doririi de stapanire si AL GRAIRII IN DESERT nu mi-l da mie. Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al DRAGOSTEI da-mi-l mie. Asa Doamne, Imparate, DARUIESTE-MI CA SA IMI VAD GRESELILE MELE SI SA NU IL OSANDESC PE APROAPELE MEU CA BINE ESTI CUVANTAT IN VECI. AMIN ! ”

        Nu te inversuna impotriva mea si a altora care nu gandesc in toate ca tine, pentru ca nu noi suntem dusmanii tai. Hristos A Inviat!

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 1, 2012 at 9:29 am

        oarecare

        E de mare folos, deci fa lista. Pana atunci, orice altceva vei mai posta, voi sterge.

        Apreciază

      • Doktoru said, on aprilie 30, 2012 at 11:28 pm

        Din ce stiu ascultarea fata de Cezar sau Patriarh,de exemplu,are o limita si este pana la legile lui Dumnezeu,mai departe depinde de fiecare care vrea sa si mantuiasca sufletul…si Sf Petru le spunea de cine credeti ca ar trebui sa ascultam mai inainte de Dumnezeu sau de sinedriu …nu vreau sa zic nimic, ca sa impamintenit pilda cu piatra si cu paiul,ca sa se agite agitatorii dar actualul PreaFericit are multe bube in cap ,nu l judec eu are cine,dar numai daca ne gandim la intalnirile interconfesionale,dese,bate o secunda la orice ochi crestin …ce sa zic, eu sunt afurisit, dar s ar putea sa mi fie mie mai bine decat altora care ar trebui sa constituie un exemplu pt multi …mult ti s a dat mult ti se va cere…

        Apreciază

  17. oarecare said, on aprilie 30, 2012 at 3:56 pm

    „….Cel ce isi va lasa casa, pamanturile, tatal, muma, pe fratii si pe copii lui pt Mine si pt Cuvantul Evangheliei….”

    Apreciază

  18. Preoteasa Alexandra said, on aprilie 30, 2012 at 5:22 pm

    Am citit de curand viata Sfantului Ioan Gura de Aur pe larg, cu detalii. Numai din postura lui de Patriarh al Constantinopolului si-a permis sa judece purtarile unor episcopi si sa militeze pentru curatarea raului. Noua care suntem sub ierarhia pe care Patriarhul nostru o reprezinta ca intaistatator nu ne este ingaduit sa curatam nimic pentru ca nu avem investire in asemenea dregatorie. Noua ne este dat sa plangem, sa ne tanguim pentru pacatele noastre si ale altora, cu dorinta fierbinte de a nu cadea nimeni in ispitele care ne asalteaza, trebuie sa ne dorim mantuirea mai marilor nostri cu smerenie. Daca vom face asa, atunci chiar de va cadea cineva in vreo greseala, rugaciunea noastra va aduce un folos. Critica aduce folos numai daca un superior indreapta pe cel pacatos. Cel supus nu poate indrepta pe superiorul sau decat cu smerenia si rugaciunea, cu rabdarea. Dumnezeu sa se milostiveasca de noi si sa ne dea duh de pocainta, caci este usor sa sanctionam raul, dar sa il indreptam nu ne este dat decat daca dobandim har.

    Apreciază

    • ayannis said, on aprilie 30, 2012 at 5:33 pm

      Foarte frumos spus . Da.

      Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 30, 2012 at 6:20 pm

      Preoteasa Alexandra

      Ai ratat oare vreun articol in care sa nu-i iei apararea, indiferent ca era vorba despre ecumenism sau tot soiul de inovatii?

      Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on aprilie 30, 2012 at 6:45 pm

      Preoteasa Alexandra

      Pe Daniel Ciubotea trebuie sa-l luam si sa-l pupam, ca e de-al nostru. Daca o sa am ocazia sa ma intalnesc vreodata cu el am sa-l strig pe nume………antihristuleeeeeeeee!!!

      Apreciază

      • ayannis said, on mai 2, 2012 at 9:22 am

        Mai bine : tataitzuleeee !!! :)) De acum incolo asa ai ai zic Tataie din Deal 🙂

        Apreciază

    • cineva said, on aprilie 30, 2012 at 7:44 pm

      @Preoteasa Alexandra

      Si noi ce sa facem ca sa nu ne smintim? Va inteleg punctul de vedere, am citit si eu despre smerenie si iertare, dar daca pe mine ma sminteste lucrul acesta ce pot sa fac? Nu scrie la Evanghelie: „Vai lumii, din pricina smintelilor! Ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala”. Ii rabdam ecumenismul, ii rabdam nepasarea in problema actelor cu cipuri, ii rabdam lacomia si iubirea de avere, ii rabdam megalomania faraonica, ii rabdam schimbarea randuielilor neatinse de doua mii de ani… Nu puteti spune ca nu rabdam, dar pana cand? Dumneata nu intelegi ca tocmai aici e problema? Ca „din pricina înmulţirii fărădelegii, iubirea multora se va răci”? Dumneata nu vezi ca oamenii se indeparteaza de Hristos si de Biserica din cauza lui? Ne razbunam? Nu. Ne revoltam? Nu. Lasa-ne te rog macar sa ne varsam amarul…

      Apreciază

      • Alina said, on mai 2, 2012 at 11:04 am

        Ca sa nu te smintesti, roaga-te. Si sunt sigura ca se va face lumina.

        Apreciază

  19. blue said, on mai 1, 2012 at 9:23 am

    Nu pacatul in sine este problema, toti avem pacate, mai multe sau mai putine, ele vor fi judecate de justitia divina. Importante sunt insa consecintele acestora, precum si faptul ca existenta acestor pacate il face pe acela ce le-a comis manipulabil si santajabil, adica, pe scurt, o marioneta a celor ce-l au la mana. Daca aceasta informatie este corecta, singura cale posibila pentru actualul patriarh era recunoasterea ei publica inca de la inscaunare.

    Apreciază

  20. Aquaris said, on mai 1, 2012 at 12:09 pm

    Ma mir ca nu stiati !

    Apreciază

  21. harlau625 said, on mai 8, 2012 at 6:44 am

    După parerea mea publicarea certificatului de nastere „a odraslei”, partiarhale ar lamuri lumea despre adevarul acestei taine. Dacă a fost inainte de a intra in viata monahala, stirea este apa de ploaie! Pana una alta sa-i traiasca nepotica!

    Apreciază

  22. un crestin ortodox said, on mai 13, 2012 at 9:43 am

    Halal patriarh,in afara de bani, bani si iar bani nu stie nimic.A transformat biserica ortodoxa in SRL. In afara de bani nu are legatura cu biserica. A transformat preotii in cersetori sa stanga bani pentru el.Nu stie sa respecte un preot. Un preot sa poata rezista trebuie sa cotizeze la mai marii episcopi.Asa cum este patriarhul asa sunt si mitropolitii si episcopii pe care i-a instalat daniel(vezi mitropolitul craiovei si episcopul din Valcea).Rusine sa va fie pentru raul pe care il raspanditi in tara aceeasta.

    Apreciază

  23. Irina said, on februarie 14, 2013 at 10:42 pm

    Chiar daca a avut o fiica, in tineretea lui, nu este de condamnat. Important este ca acum fiind Patriarh, sa ne indrume corect spre calea lui Dumnezeu, si nu pe alte cai care mia de care mai indoielnice.

    Apreciază

  24. antipatriarh said, on august 15, 2013 at 7:18 pm

    Patriarhul este un homosexual si un agent cere este trimis pentru a distruge Biserica

    Apreciază

  25. antipatriarh said, on august 15, 2013 at 7:18 pm

    Un neneorocit

    Apreciază

  26. bic said, on august 28, 2014 at 1:35 pm

    NU CRED CA ARE O FIICA , DAR DACA CHIAR E FIICA PATRIARHULUI AR PUTEA SA -SI FACA TEST DE PATERNITATE.CA MEDICINA A EVOLUAT ACUM.

    Apreciază

  27. Tanase doinita said, on februarie 11, 2016 at 8:02 pm

    Parinte va rog sa ma iertați dar nu stiu cum sa ma exprim sant o păcătoasa si am pe suflet po vara asta am făcut doua chirotaje si as vrea sa fac niste acatiste pentru a ma ierta bunul dumnezeu ce ma sfătuiți ce trebuie sa fac va mulțumesc si va rog sa ma iertati

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: