SACCSIV – blog ortodox

Lege obligatorie: INTERZICEREA AVORTURILOR. Nu avem voie sa ne incredem in cabinetele psihologilor, cum propune PDL in varianta lor “anti avort”. Proiectul PDL accepta ca fatul e fiinta umana, CUM ATUNCI SA MAI LEGALIZAM CRIMA? Chiar ne-am pierdut mintile, fratilor?

Posted in avort, PARLAMENTUL Romaniei, PD-L, PSHIHOLOGIE by saccsiv on aprilie 12, 2012

Am impresia ca iar voi fi printre putinii ce striga in pustiu. Dar o fac, chiar daca intrusii se vor grabi cu eticheta: puscariasul habotnic, talibanul extremist, bigotul din pestera.

Dupa cum stiti, PDL a venit cu un proiect:

Proiect PDL: AVORT DOAR CU AVIZ DE LA PSIHOLOG. Satanistii de la ASUR sar in sus. „Analistii” din mass-media turbeaza. Iar ne-au luat-o inainte sectantii? CE FAC POLITICIENII ORTODOCSI? DE CE NU INTRODUC UN PROIECT DE LEGE CARE SA INTERZICA AVORTURILE?

Daca ramane asa, nu-i bine. Daca psihopupu va da avizul, este extrem de grav. Atunci doar ne vom face ca facem ceva cu legea asta. In primul rand vom trimite femeile insarcinate direct in tabara dracilor. Aproape toti psihopupu astia sunt infocati adepti new age, fundamentali anti crestini. Cititi va rog cu atentie:

Comentariul zilei (22.12.2009): PAGANISMUL este imbratisat de din ce in ce mai multi factori de decizie din Romania …

DIALOGURI despre PSIHOLOGIE

Am scris „aproape toti”, in ideea teoretica ca or fi si exceptii. Eu pana acum n-am auzit de vreunul. Ei bine, din acea majoritate de habauci, cei mai multi sunt femei cu totul pro avort. Acestia vor merge cu ticalosia pana acolo incat nu vor prezenta nici macar materialele filmate cu avorturi, dupa cum a recunoscut si zanatica Mirela Zivari la tv.

Intr-adevar, sunt cativa psihopupu anti avort, dar cu totul insuficienti pentru o astfel de actiune in masa. De aceea zic, daca le trimitem pe mamici la “specialistii” astia, le trimitem taman in curtea dracilor.

Dar nu asta-i singura problema cu proiectul de lege PDL. Studiati va rog cam cum va arata certificatul de consiliere:

Ce scrie acolo?

AM FOST INFORMATA CA AVORTUL INSEAMNA INCETAREA UNEI VIETI, DEOARECE FATUL ESTE O FIINTA UMANA VIE CHIAR DIN MOMENTUL CONCEPTIEI SALE”

Deci legea, societatea, legiuitorul, medicii, toti acceptam ca fatul e om viu, DAR CE FACEM? Lasam la aprecierea mamei daca sa-l ucida sau nu? Asta-i de bezna mintii din fundul iadului. De asta nici macar marionetele ELITELOR n-au indraznit sa vorbeasca.

Caci vedeti voi fratilor? Mega campania pro avort ce se duce de 100 de ani incoace se bazeaza tocmai pe faptul ca fatul n-ar fi om pana la luna X de sarcina (X diferind de la tara la tara). Ca e un soi de avorton, adica un ceva de carne ce-l poate extirpa femeia precum un chist. De aici si toata trancaneala zbierata a feministelor cu: mama e stapana pe corpul ei, deci face ce vrea cu tot ce-i in el si bla bla bla.

   Ce face insa noul proiect de lege? Accepta ca fatul e om. Pai aici s-a inchis subiectul. Gata. Punct. Caci daca-i om, are drepturi de om, asadar nu mai are nimeni pe planeta asta dreptul sa-l ucida. Se pricepe? Ca mai clar nu cred ca pot sa ma exprim.

Ce mai atata prihopupu? Ce sa-si mai dea cu presupusul mama, tata, soacra, vecinul?

In rest, treaba cu materialele filmate e buna. Dar ele nu trebuie aratate la psihopupu, ci prin lege, ele trebuie promovate intens. Iar in scoli sa se interzica promovarea avorturilor.

Fratilor, nu va lasati amagiti ce proiectul de lege PDL. Este necesara INTERZICEREA AVORTURILOR. Nu jumatati de masura ce duc in iad.

Sunt frati ortodocsi in PSD. Merg la biserica si chiar la Manastirea Petru Voda. Indraznesc sa consider ca e obligatia lor fata de acest neam sa depuna ei un proiect de lege care sa interzica avorturile. Daca nici acum n-o fac, cand s-a deschis in societate acest subiect, atunci ce mai asteapta? Spune puterea ca fatul e om viu? Perfect, parlamentarii ortodocsi sa continue firesc cu interzicerea uciderii lui.

Atentie mare cu acest proiect PDL, ca-i scornit in laboratoarele sinistrei inselari. Daca erau real de dreapta, atunci erau extrem de decisi anti avort. Ei insa merg pervers la doua capete: figureaza si de dreapta anti avort, dar nici numarul de avorturi nu se va diminua. Si e firesc, caci nimic bun nu poate iesi de la acest partid tradator de neam si tara. Sa nu visam inconstienti ca un partid care da pe nimic bogatiile tarii unor monstrii ce vor exploata distrugand totul in jur si al carei sef promoveaza casatoria intre homosexuali, va fi vreodata real anti avort.

Stiati ca exista o insecta care dupa ce suge sange pana se umfla la maxim, isi pune fecalele pe locul unde v-a ranit? ASA PROCEDEAZA MARIONETELE CE NE CONDUC SI STAPANII LOR DIN AFARA …

VIDEO (si transcriptul): TRAIAN BASESCU promovand casatoriile intre homosexuali si adoptia de copii de catre acestia …

Tot ce ei urmaresc e sa-i pacaleasca pe alegatorii anti avort din aceasta tara, ce nefiind chiar putini, pot face diferenta la vot, astfel incat USL sa nu depaseasca 50 %. Si e tot ce-i trebuie lui Basescu …

Sa ne intelegem, nu sunt pro USL, cum nu sunt pro nici un partid parlamentar. Din contra, cititi va rog:

Sa evadam din borcanul cu purici

MISCAREA ORTODOXA ROMANEASCA – existenta ei nu este doar necesara, ci obligatorie

Dar e sinistru sa ne mai pacaleasca Basescu o data.

In concluzie, acum este momentul optim pentru propunerea de catre parlamentarii ortodocsi a unei legi anti avort. Acum e momentul unei presiuni de jos in sus pentru impunerea unei astfel de legi. Toti, cu mic cu mare, de la preotii marturisitori si organizatiile pro viata si pana la reviste, bloguri si cititori trebuie sa actioneze, fiecare dupa puterile sale. Daca pierdem si acest tren, daca nu profitam la maxim de momentul creat de manevra PDL-ista, nu stiu daca ni se va mai oferi o oportunitate.

As vrea sa vad, la o propunere de lege ce interzice avortul, daca PDL-ul (ce recunoaste ca fatul de om viu) va indrazni sa se opuna si sa n-o voteze. Ar pierde si dintre putinii ce inca ii voteaza.

49 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihail said, on aprilie 12, 2012 at 12:35 pm

    STIRE SOCANTA: Oamenii de stiinta au descoperit cum sa omoare toti virusii existenti – au numit proiectul
    „DRACO”.

    http://www.theverge.com/2012/4/11/2940938/todd-rider-draco-doomsday-device-virus

    Apreciază

  2. STOP RFID 666 said, on aprilie 12, 2012 at 1:08 pm

    BANII SE RETRAG AUTOMAT DIN CONT – DECI PRIORITAR LA BANI E SISTEMUL – PROSTUL POATE SA MOARA DE FOAME

    http://www.smartfinancial.ro/smartfinancial/it+%26+c+business/sistem+de+plati+recurente+pentru+facturile+emise+de+rcs+%26+rds%2C+prin+carduri+visa+sau+mastercard+emise+de+orice+banca+din+romania

    Apreciază

  3. Toma said, on aprilie 12, 2012 at 1:39 pm

    Saccsive, citind titlul acestui articol, m-am gandit ca ai devenit mai destept sau poate mai inteligent.
    Nu e o ironie asta, pentru ca titlul m-a surprins placut.

    Nu mi-a trecut prin cap sa gandesc viceversa in cazul cu fatul = fiinta umana.

    Ai devenit mai destept. De fapt, nu ar trebui sa fie o surpriza, cand toata ziua citesti si te documentezi e clar ca e un rezultat explicabil. Bravo!

    Apreciază

  4. Ioan C. said, on aprilie 12, 2012 at 1:56 pm

    Aici e ipocrizia politicienilor români: dau bani pentru biserici (să se pună bine cu alegătorii), dar nu cer interzicerea avortului la cerere (şi să se pună bine cu Dumnezeu).

    Apreciază

  5. Ioan C. said, on aprilie 12, 2012 at 2:58 pm

    Dacă credem cuvintele Scripturii: „“Cel ce nu iubeşte pe Domnul să fie anatema!” (I Corinteni 16: 22), atunci vom şti că e posibil ca politicienii care nu susţin lupta antiavort să fie sub Anatema, întrucât e clar că nu îl iubesc pe Dumnezeu, Cel care ne porunceşte să ocrotim viaţa.
    „Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători de idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua.” (Apocalipsa 21: 8).

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on aprilie 12, 2012 at 5:33 pm

      Ioan C.

      Atentie, frica e un pacat mare. Sfantul Apostol Ioan scrie ca…….in iubire nu exista frica, deoarece dragostea desavarsita scoate frica afara. Ultima lupta va fi si intre frica si iubire.

      Apreciază

      • Ioan C. said, on aprilie 12, 2012 at 6:53 pm

        Corect, aşa este, dar acolo e vorba de frica de Domnul, nu de frica mărturisirii adevarului:
        „În iubire nu este frică, ci iubirea desăvârşită alungă frica, pentru că frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desăvârşit în iubire.” (I Ioan 4: 18)
        Dar,
        ” Având deci aceste făgăduinţe, iubiţilor, să ne curăţim pe noi de toată întinarea trupului şi a duhului, desăvârşind sfinţenia în frica lui Dumnezeu.” (II Corinteni 7: 1)
        „Deci Biserica, în toată Iudeea şi Galileea şi Samaria, avea pace, zidindu-se şi umblând în frica de Domnul, şi sporea prin mângâierea Duhului Sfânt.” (Faptele Apostolilor 9: 31)
        „Drept aceea, iubiţii mei, precum totdeauna m-aţi ascultat, nu numai când eram de faţă, ci cu atât mai mult acum când sunt departe, cu frică şi cu cutremur lucraţi mântuirea voastră” (Filipeni 2: 12)

        Apreciază

  6. blue said, on aprilie 12, 2012 at 5:41 pm

    Eu cred ca planul pornit de sus e si mai diabolic decat se crede… si asta dupa o discutie cu un personaj roman emigrat in State care, desi e ateu convins si uraste romanii ramasi acasa ( chiar si pe parintii lui, din propriile declaratii ), urla peste tot in media ca romanii trebuie sa faca cat mai multi copii, si sa treaca legea asa cum e ea propusa, ca uite cum disparem ca neam sau ne cotropesc tiganii, etc…
    Dar daca la toti provesticii astia le-ar pasa macar putin de copiii care se nasc in Romania, ar arata gravidelor aflate in pragul avortului nu numai poze cu fetusi murind extirpati, ci si cu copii abandonati prin camine, supusi la abuzuri, abandonati pedofililor, homosexualilor, cersind si vagabondand pe strazi. Deci nu e suficient sa spunem mamelor : nu-i avortati, ci mamele trebuie ajutate, incurajate sa-i pastreze, sa-i creasca, nu sa-i arunce, doar asa ne putem insanatosi ca natie, nu trebuie sa ne facem un scop din a da viata unor copii ai nimanui. Eu cred ca intentia celor care au propus proiectul este aceea de a indemna mamele sa nasca copii pe care apoi sa-i abandoneze si astfel sa se alcatuiasca treptat o baza de date cu astfel de persoane vulnerabile si ulterior pasibile de a fi folosite in scopuri de trafic de persoane, de organe sau cine stie ce alte grozavii. Sa dea Dumnezeu sa ma insel.

    Apreciază

  7. ANA said, on aprilie 12, 2012 at 8:19 pm

    Fratilor, nici un psiholog n-o sa spuna unei femei: „Du-te si fa avort, esti apta sa faci acest lucru.” Consider ca formularea „avort doar cu aviz de la psiholog” este nefericita. Din cate imi pot da seama din fisa ce tb completata cred ca psihologul are menirea sa „trezeasca” femeia in cauza punandu-i la dispozitie materiale si informatii la care poate nu are acces si mai ales sa o ajute sa constientizeze la ce riscuri se expune pe plan fizic dar mai ales psihic, (duhovnicesc). Am facut un master in psihoterapie si-mi amintesc prima intrebare pe care am pus-o unei profesoare (psihoterapeut ) : „un psihoterapeut e nevoit vreodata sa recomande sau sa-si dea avizul pentru avort?” Mi-a raspuns, foarte mirata de intrebare:” Bineinteles ca NU!”. Si cu adevarat un bun psiholog nu face asta niciodata. Nu m-am facut pana la urma terapeut, am ales logopedia, dar va spun ca psihologia si teologia se imbina in mod minunat. Vezi cartea „Psihoterapie ortodoxa” 1 si 2 de mitropolit Hierotheos Vlachos, cartile lui Dmitri Avdeev, Dmitri Melehov, Konstantin Zorin, Filoteu Faros si minunatele carti ale lui Jean Claude Larchet. De fapt, ortodoxia e psihoterapie curata. Din pacate nu au acces la ea decat persoanele foarte credincioase, care-l cauta pe Dumnezeu cu adevarat. Ceilalti ajung la Dumnezeu mai greu ce-i drept, dar daca ajung la psiholog mai intai, tot e bine pt ca psihologia e defapt e o modalitate de autocunoastere si cine persevereaza in cunoasterea de sine va ajunge cu siguranta si la Credinta. Asta e parerea mea, viziunea mea. Nu vreau sa isc un schimb de replici. Iertati-ma daca modul meu de a vedea lucrurile va deranjeaza cumva. Aveti dreptate in multe privinte in ceea ce priveste psihologia dar nu va limitati doar la a-i gasi lipsuri,
    Sfintele Sarbatori sa va umple inimile de bucurie si casele de oameni dragi!

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 13, 2012 at 8:44 am

      ANA

      Ortodoxia e psihoterapie curata? Tot ce incepe cu psiho e new age curat.

      Apreciază

  8. ANA said, on aprilie 12, 2012 at 8:31 pm

    Am uitat sa spun ca-i compatimesc pe psihologii care vor fi nevoiti sa se ocupe de treaba asta. Chiar daca poate vor reusi sa salveze prin interventia lor o parte dintre pruncii care urmeaza sa se nasca, se vor incarca cu sentimente de culpabilitate in celelalte cazuri. E o raspundere mare, nu va fi deloc usor pentru ei. Dumnezeu sa-i lumineze si sa le dea putere de a influenta pozitiv toate femeile insarcinate ce le vor calca pragul.

    Apreciază

  9. Ioan Dan said, on aprilie 12, 2012 at 8:50 pm

    Ar trebui ca preotii sa consilieze femeile pentru a pastra copilul. Ar avea mai multe argumente: ex. aceasta povestire:
    Invierea sotiei soldatului
    Cand a sosit mobilizarea pentru razboiul din 1916, un barbat a avut intr-o noapte un vis in care a venit la el un tanar (inger) care i-a spus: ,,T u ai sa mergi pe front si nu ai sa te mai intorci acasa. Spune-i sotiei tale sa nu se mai casatoreasca si sa-ti faca cele trebuincioase pentru sufletul tau si al ei.’’ Apoi tanarul a plecat, iar el desteptandu-se din somn, i-a spus sotiei sale ce vazuse.
    Si chiar asa s-a intamplat pentru ca a fost luat pe front iar nu dupa mult timp, s-a intors un soldat de acolo care i-a adus sotiei inelul si ceasul, spunandu-i ca chiar el l-a ingropat. Ea cand a auzit si a vazut si inelul lui, a lesinat deodata ca tinea foarte mult la el. A stat vreo doua zile tulburata caci de durere nu stia ce ar putea face.
    Dupa aceea s-a recules si a inceput sa faca milostenie, gandind ca sufletul lui sa fie la bine pentru ca ei erau oameni tineri si abia traisera impreuna vreo patru ani, avand impreuna doi copilasi.
    Si a inceput a vinde din lucrurile pe care le avea. A vandut batoza (masina de treierat), trasura cu cai si mai multe lucruri mari, de valoare pe care le avea pe langa casa, caci ei fusesera oameni instariti si gospodari. Iar cu banii cumpara cu carul zilnic paine si haine pe care le impartea la saraci. Ii ajuta pe bolnavi, cumpara icoane foarte multe si de valoare si le dadea de pomana mai ales acolo unde nu aveau, iar sarindarele si parastasele mergeau continuu. Viata ei s-a schimbat cu totul. Se imbraca numai in negru si petrecea numai in post si rugaciune, mergand des la biserica si umbland din sat in sat, ii invata pe oameni despre credinta in Dumnezeu.
    A umblat asa un an de zile, venind din cand in cand acasa unde statea cateva zile cu copii si cu socrul ei care era batran, iar in aceste zile petrecea mai mult in camera ei pe care si-o umpluse cu icoane, intre care avea si o icoana cu chipul Sfintilor Arhangheli Mihail si Gavriil carora se ruga cu lacrimi adeseori ca sa-i arate unde se afla sotul ei si unde sunt milosteniile pe care le facea.
    Intr-o zi, a venit acasa dupa mai mult timp in care fusese plecata departe. Cum a ajuns acasa, s-a dus in camera ei si punanadu-se in genuchi in fata icoanei Sfintilor Arhangheli, zicea in gand: ,,Doamne, aici in lume cand este frig, ne ducem la caldura, cand este cald, ne ducem la umbra, bem, mancam si facem ce vrem ca suntem liberi, dar ce vom face cand se va desparti sufletul de trup ca nu mai este vointa noastra?’’ Si a inceput a plange si a se ruga.
    Si tanguindu-se ea, deodata ii apare Sfantul Arhanghel Mihail in mare lumina, cu sabie de foc in mana, zicandu-i: ,,Haide sa-ti arat ce doresti!’’ Si invartind sabia de foc din care sarea scantei pe la gura ei, s-a dezlipit sufletul de trup si a cazut moarta. Unul din copilasi care avea vreo patru ani cand a vazut-o pe moarta, s-a dus si a chemat pe bunicul lui: ,,Haide ca mama doarme si nu vrea sa se scoale.’’ Acesta vazand ca intradevar e moarta, a chemat vecinii. Femeile au scaldat-o, au imbracat-o cu haine de inmormantare si au pus-o in cosciug. S-a tras clopotele la trei biserici, unde a facut ea milostenie. Lumea a priveghiat trei zile si trei nopti si toti se mirau cum a murit asa de repede.
    A treia zi, cand preotii slujeau si neamurile ridicau coliva sa-i cante ,,vesnica pomenire’’, ea s-a ridicat si a sarit din cosciug in mijlocul casei, s-a asezat pe marginea patului, uitandu-se in toate partile. Cand au vazut asta, preotii si lumea au fugit cum au putut, ingramadindu-se la usa, iar de frica au cautat prin curte ciomege sau topoare si stateau uitandu-se speriati la cine se repede moarta ca sa-l omoare, toti crezand ca s-a prefacut in strigoi, cum zice lumea, si trebuie sa faca la cineva rau. Dar vazand ca nu se intampla nimic, s-au apropiat cativa barbati de fereastra, sa vada ce face. Cand s-au uitat pe fereastra, au vazut-o ca se lupta sa scoata sicriul afara, dar nu putea deoarece era foarte slabita si obosita ca de la drum lung. Atunci oamenii au intrebat-o: ,,Ce faci, Stanico’’, ca acesta ii era numele. Ea le-a raspuns cu glas stins: ,,Nu stiu ce-au facut aici. Cred ca a murit sotul meu ca vad un cosiug. Eu acum am venit de departe si sunt tare obosita. Dar oamenii i-au zis:
    -Acela e sicriul tau, Stanico, si ai fost tu in el.
    -Eu nu stiu ca am fost in el, dar daca ziceti voi, asa sa fie. Eu de trei zile umblu prin locuri necunoscute si nemaivazute de ochii omului pamantean si multe am sa va spun din cele ce am vazut, dar nu pot, dupa cum vedeti, ca sunt tare slabita si nu mai pot vorbi. Veniti maine la ora 9 dimineata si va voi spune ce-am vazut si mi s-o poruncit sa va spun. A doua zi dimineata a inceput lumea sa vine la casa ei, in urma zvonului adunanadu-se o multime de popor. Au venit preotii, jandarmii, primarul satului si din toate treptele conducerii de acolo si asteptau cu nerabdare si curiozitate sa auda ce are de spus Stanica din ce a vazut pe lumea cealalta.
    Pe la 9 dimineata, dupa cum spusese, a iesit din casa palida si slabita ca o moarta, imbracata in negru. S-a suit pe o masa ca sa o poata vedea toata lumea, s-a facut liniste, si-a facut semnul Sfintei Cruci si a inceput a vorbi cu glas tare neputincios zicand:
    -Oameni buni, venind din drumurile mele, dupa cum stiti, am intrat in camera mea de rugaciune si m-am rugat in genuchi Sfantului Arhanghel Mihail sa-mi arate unde este sotul meu si milosteniile la ce-au folosit. Si rugandu-ma, mi-a aparut Sfantul Mihail intrupat viu si luminat, iar pe el era o panza subtire si in mana tinea o sabie de foc pe care invartind-o pe la gura mea, mi-a scos sufletul din trup si mi-a zis:
    -Vino sa-ti arat ce mi-ai cerut!
    Si m-a luat Sfantul Mihail si am zburat prin sat, trecand in drum pe la primarie pana am iesit in camp, si am zburat in sus spre rasarit. Si tot mergand in sus, am dat de o casa mica pe care scria sus cu litere de pacura: Vama I. Iar eu am inceput a tremura de frica atunci cand am vazut ca m-au inconjurat o multime de harapi negri care atat de urati erau incat de ar fi fost cu putinta sa mai mor odata, muream de frica. Erau unii cu cate o limba de trei coti care le atarnau de pamant ca la cainii turbati si-mi promiteau fel de fel de chinuri ingrozitoare si au inceput a trage de mine zicandu-mi:
    -Femeie, unde mergi si unde-ti sunt actele tale? Iar eu tremurand am zis Sfantului Mihail:
    -Sfinte Mihaile, de ce nu mi-ai spus, ca am trecut pe la primarie si sa fi scos si eu actele? Iar Sfantul Mihail a scos sabia si le-a zis:
    -Aceasta femeie nu are nevoie de acte pentru ca va trece inapoi. Si asa am plecat zburand inainte si intalnind alte 23 de casute de acelea unde aveau scris la fiecare deasupra pana la vama a 24-a. Si la fel ma inconjurau diavolii si ma intrebau de faptele mele si noi tot mergem inainte. Si atatia ieseau din casutele acelea de credeam ca izvorasc si eu l-am intrebat pe Sfantul Mihail de unde au iesit atat de multi deoarece casa era mica. Iar Sfantul Mihail mi-a zis:
    -Nu te mira, ca dedesupt este iadul si prin aceste casute care sunt ca niste rasuflatori, ies ei. Mergand mai departe cu Sfantul Mihail pe aceasta cale trista pe care era numai pacura si smoala, mi-a zis Sfantul Mihail sa calc pe urmele lui ca nu cumva sa cad in locurile acelea de unde alunec in iad. Am mers cu mare grija pana am scapat de acolo si am ajuns intr-un camp mare cat vezi cu ochii. Pe el erau niste uriasi imbracati cu par negru ca pacura si stateau cu fata in sus si cu mainile intinse, iar in loc de degete aveau gheare ca de vultur. Iar stomacul lor era in forma de ceaun mare si intr-insul erau tot felul de spurcaciuni: caini si pisici putrezi, viermi mari si multe necuratii din care mancau multi oameni si femei, avand toti cate o lingura si tipand, mancau acolo. Unii mancau intruna, altii mai rar, altii gustau din cand in cand si toti tipau de ti-era mai mare mila sa-i auzi. Aici ne-am oprit si mi-a zis Sfantul Mihail sa mananc si eu dandu-mi si o lingura. Iar eu am inceput a ma ruga de el zicandu-i:
    -Sfinte Mihaile, iti dau toata averea mea ce mi-a mai ramas, numai sa nu mananc de aici si sa ma inac cu viermii acestia si sa mor. Dar el mi-a zis:
    -Nu te teme, ca nu mori. Pentru ca aici nu mai este moarte. Te ineci si te dezneci si nu mai mori in veci.
    -Da, asa este, dar ma spurc Sfinte Mihaile, am zis eu.
    -Dar cand mancai in posturi, miercurea si vinerea, nu te spurcai, mi-a zis el? Si cu mare greutate m-a lasat de nu am mancat si mi-a zis:
    -Ia aminte, si vezi tot ce-i aici ca tu vei merge inapoi in lume si sa spui ca cei ce nu tin posturile si zilele de post din saptamana, aici se vor munci (chinui). Apoi am plecat mai departe si m-a dus Sfantul Mihail ca sa-mi arate muncile iadului si mi-a aratat unde era soacra-mea. O stiam femeie rea. Aici statea intr-o casa de fier pe un scaun, iar in fata ei era o masa plina cu tot felul de bucate. Ea plangea ca ii era foame iar niste muste mari cat vrabiile atat o intepau ca toata era insangerata. Cand m-a vazut m-a intrebat:
    -Cum Stanica, si tu ai venit aici? Daca poti sa te intorci acasa, ajuta-ma ca nu mai pot de foame si mustele astea rau ma chinuie si sunt pline de necuratii si murdarie si de le spal mai rau se umple. Soacra-mea avea obiceiul urat ca de cate ori da milostenie, il certa pe sarac si-i zicea vorbe necuviincioase. A plans si m-a rugat s-o scap din locul acela. Mergand mai departe, am dat peste niste inchisori de fier. In ele o multime de oameni cu trupurile goale, iar de sus curgea un foc de smoala si rasina clocotita si-i ardea grozav. Ei fugeau din colt in colt ca sa scape dar in zadar.Si atat se vaitau de tare, ca zbirau ca dobitoacele. Am plans de mila lor si am intrebat pe Sfantul Mihail:
    -Acestia, de ce se chinuie asa?
    -Acestia sunt crestinii botezati care au luat in ras pe cei care le propovaduiau credinta si care au injurat de lucruri sfinte si au ras de cei care se pocaiesc adica de cei care sunt pe calea credintei si a Bisericii. Asa se chinuiesc in veci si nu are cine sa-i miluiasca la voi pe pamant cu sarindare. Mergand de acolo, am ajuns la un loc intunecat si trist, plin de fum si putoare. O multime de diavoli negri si urati stateau toti cu tigarile in gura, gata sa arunce sufletele care veneau in niste gropi ce erau pline de scuipat si viermi foarte mari unde erau o multime de suflete care se vaitau grozav. Si mi-a zis Sfantul Mihail:
    -Acestia sunt cei care au fumat tutun si asa se vor chinui in veci. Mergand mai departe, am ajuns intr-o vale plina de flacari si tipete. Din loc in loc apareau niste ziduri prin focul acela si pe ele erau spanzurate femei nenumarate carora le sfartecau sanii niste serpi infricosati de ma lua groaza numai de frica. Pe unele erau cate doi, iar pe altele erau mai multi. Si intreband pe Sfantul Mihail, mi-a zis:
    -Acestea sunt cele ce au mancat carne de om, adica acelea care au facut avorturi. Cati copii au avortat, atatia serpi sunt pe ele si asa se vor munci in veci. Mergand mai departe, s-a facut un zid de stanca, dar era asa de inalt ca nu vedeam unde este sfarsitul. Sfantul Mihail ca pe o minge m-a pus pe palma si m-a aruncat pe zid, iar el a zburat.
    Acolo, ce sa-mi vada ochii, atata frumusete era ca nu se mai saturau ochii privind si urechile auzind. Dar eu eram goala si ma rusinam asa de mult ca nu mai stiam ce sa fac. Atunci Sfantul mi-a zis:
    Ti-ai dat tu vreo haina de pomana? Dar eu nu mi-aduceam aminte sa-mi fi dat ceva pentru mine, nu-mi purtam de grija cat am fost in viata ci numai de sotul meu aveam grija. Si mi-a aratat o multime de haine fiecare cu numele ei zicandu-mi:
    -Du-te si cauta si tu o imbracaminte acolo! Si mergand, am gasit o rochie pe care o aruncasem la o saraca ca pe un lucru de nimic. Am luat rochia si m-am imbracat cu ea si mult imi parea bine de dansa.
    Erau acolo pomi de tot felul cu flori frumoase si pasarile cantau in alte voci, iarba era moale si ca de aur, mese intinse printre flori, canite cu apa, vin, lapte, farfurii frumoase care aveau numele scris pe ele ale celor ce le dadusera si cu lumanari aprinse. La unele mese, in dreptul vaselor erau oameni care mancau si se veseleau. Unele erau singure si fara oameni si mi-a zis Sfantul Mihail:
    -Acestea sunt ale celor ce si-au dat in viata si au murit si s-au mantuit si se veselesc de ele, iar la cele singure nu au murit cei care le-au dat, ci sunt inca in viata si ele au venit aici inainte si-i asteapta. Si sa stii ca numai cei ce si-au dat de pomana sau pentru cine au dat de pomana, se indulcesc cu ele, altul nu poate. M-a dus apoi pe o pajiste de o frumusete rara. Acolo erau o multime de soldati imbracati in alb care asteptau pe iarba si se veseleau si canta o muzica dulce de nu te mai puteai satura. Pana sa ajung acolo, vad o livada de pomi de tot felul cu niste roade de o frumusete tare placuta; cirese frumoase mai mari ca la noi,iar pe o poarta scria numele socrului meu. Fiindu-mi sete, mult m-am bucurat ca voi manca si eu din pomii aceia. Dar cand sa ma duc, Sfantul ma opreste si-mi zice:
    -Nu te apropia ca nu e al tau. Iar eu i-am zis:
    -E a socrului meu.
    -Da, dar stii cand il certai si-i ziceai sa inchida gradina, sa nu o mai lase asa deschisa. Socrul meu lasa pe oricine sa-si ia cate fructe vrea. Si nu m-a lasat Sfantul Mihail sa iau nici o fructa si mi-a zis sa dau si eu de pomana ca sa am cand ma voi intoarce aici pe veci. Apoi mi-a zis:
    -Hai sa vezi pe sotul tau. Si m-a dus la soldatii aceia pe care ii vazusem de departe in multa veselie si apropiindu-ne noi, se scoala unul de pe iarba unde sedeau si cantau si vine spre noi, iar cand s-a apropiat, eu l-am cunoscut. Era sotul meu dorit. De bucurie, am alergat spre el sa-l imbratisez, dar el mi-a zis:
    -Nu te apropia, si in acel moment s-a facut un zid mare intre noi ca un gard de sarma, asa ca nu am putut sa ma apropii. Bucuroasa eu i-am zis:
    -Mult mi-a fost dor de tine si am facut asa cum m-ai rugat si nu m-am casatorit. Iar el mi-a zis:
    -Stiu toate si le vad. Stiu milosteniile si viata ta pana acum si ma bucur ca m-ai ascultat. Iata, acesti soldati, camarazii mei care sunt in acest loc fericit dar sunt tristi ca sotiile lor s-au casatorit. Eu nu i-am zis ca copii s-au facut marisori, dar el a zis ca si cum mi-ar fi stiut gandul:
    -Stiu si chiar ii vad in acest moment cum se joaca. M-am uitat si eu, dar n-am vazut nimic. Apoi mi-a spus ca vede tot ce fcem noi pe pamant.
    -Mult as vrea sa raman aici, sa nu-ti mai duc dorul pe pamant, dar el mi-a zis:
    -Nu poti sa ramai acum; te duci inapoi in lume si sa faci asa cum ai inceput pana la sfarsit ca mai ai inca de trait pe pamant. Atunci au sunat trambitele si ne-am despartit. El s-a dus unde era mai inainte, iar pe mine m-a luat Sfantul Mihail si m-a dus la un munte de zahar si eu ma gandeam de unde sa fie atat de mult zahar. Dar Sfantul Mihail mi-a spus:
    – Adevarat este cuvantul Domnului care zice:,, Orice va da omul, insutit va primi si viata vesnica va mosteni.’’ Tu ai dat una, si in cer s-a facut o suta. Si intradevar, eu aveam obiceiul de a da zahar la copii in loc de bomboane. Apoi Sfantul Mihail imi zice:
    -Hai sa te duc la ai tai, sa mergi iarasi si sa faci asa cum ti-am spus. De acum incolo picioarele sa nu-ti mai stea, gura sa nu-ti mai taca. Sa te duci din sat in sat, din oras in oras, din casa in casa si sa ai grija de sufletul tau. Stai aici! Apoi Sfantul ma puse pe o polita care era tinuta in lanturi, zicandu-mi:
    -Vezi ca eu te las in jos, iar tu cand vei vedea ca e la un metru de pamant, sa sari jos ca eu o trag la mine si ma duc sa ma inchin Dreptului Judecator.
    Asa ca eu stiu ca din aceasta polita am sarit, nu din cosciug. Aceasta s-a intamplat toamna iar in iarna aceea am stat acasa si le spuneam la toti cei ce veneau la mine cate am vazut pe lumea cealalta. Iar noptile le petrec in rugaciune si plangand merg la biserica si ma rog pentru cei din iad. Ea mai spunea ca il vedea pe Sfantul Mihail mereu la dreapta ei. Amin si slava lui Dumnezeu pentru toate!

    Apreciază

    • Alyssa said, on aprilie 12, 2012 at 9:51 pm

      Multumim frate Ioan Dan pentru aceasta povestire, ca mult ne-am folosit!

      Apreciază

  10. agerstress said, on aprilie 12, 2012 at 9:12 pm

    PDL-ul, din experienta ultimilor ani, ar trebui sa stim ca nu vine cu proiecte ci doar cu tepe, „fumigene” si „gogosi” electorale pe care nici macar nu le duce la finalitate. Asta e cel mai ieftin „pai” de care se mai putea agata „inecatul”. Nu ma mira ca este conceputa ca o lege fara efecte.
    Sigur, o lege impotriva avorturilor este buna si necesara dar prezentarea ei ca un capital politic si moral (….) al PDL-ului e un fapt cel putin hilar. Nu mi-as face prea multe iluzii in legatura cu acest partid talharesc.
    In forma propusa cred ca va inventa o noua oportunitate de spaga -la psiholog (trebuie sa recunosc ca astia erau mai oropsiti la capitolul spaga – cine da spaga la psiholog? 🙂 ).

    Legea anti-avort ar trebui totusi sa prevada cateva exceptii. Una este situatia in care o femeie ramane insarcinata in urma unui viol. Nici o femeie nu poate fi obligata sa aduca pe lume progenitura individului care a siluit-o, mai ales ca progenitura respectiva ar fi rodul unui pacat cumplit comis de catre agresor. Deasemeni, nici o femeie nu poate fi obligata sa poarte o sarcina provocata prin insamantare artificiala (ca la fermele de animale) impusa cu forta sau fara stirea acesteia de catre un sistem medical de tip „mengele” mai ales ca se anticipeaza preocuparile sistemului satanist fata de omul modificat genetic si de inventarea unei „rase superioare” (sau… inferioare, dupa necesitati). O alta exceptie o reprezinta situatiile medicale grave in urma unor accidente sau alte complicatii grave.

    Apreciază

    • Popsy said, on aprilie 13, 2012 at 8:24 am

      Frate (sora) agerstress,
      Din cunostintele mele, NU exista situatii in care avortul este acceptat.
      Mama care este in pericol de moarte purtand copilul si accepta sa-l nasca si moare la nastere, se mantuieste ca mucenica!
      In legatura cu copilul rezultat din viol, ce vrei sa spui cu „Nici o femeie nu poate fi obligata sa aduca pe lume progenitura individului care a siluit-o”? Adica acel copil este cumva inferior altor copii si deci pe ala il putem ucide? Sa nu fie!
      Din moment ce femeia se afla cu prunc in pantece, are obligatia crestin-morala (nu si legala, din nefericire) de a-l naste si creste un bun crestin.
      Deci repet: d.p.d.v. crestinesc, NU exista situatii in care copilul sa poata fi avortat.
      Si crede-ma, am studiat problema: eu am cinci copii.
      Doamne-ajuta!

      Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 13, 2012 at 9:52 am

        Deci, daca vine un reptilian si-ti violeaza nevasta esti dispus sa cresti un pui de drac in familia ta?
        Vrei sa spui ca acest lucru se face cu acordul Lui Dumnezeu, impotriva legilor Sale??? Cum asa?
        Sau daca sistemul sau vreo echipa de medici alienati o obliga sa poarte in pantece vreun modificat genetic accepti in mod tacit situatia??? Daca impingem etica pana o scoatem afara din etica nu mai este etica oricat ne-am vrea noi de crestini.
        Si, apropos, nu sunt femeie dar ma preocupa si soarta femeilor deoarece (in cel mai egoist caz daca n-as gasi o alta motivatie, desi nu e cazul) orice i se intampla aproapelui nostru, mai devreme sau mai tarziu ne va afecta pe toti.

        Apreciază

      • saccsiv said, on aprilie 13, 2012 at 10:35 am

        agerstress

        Frate, dar tu crezi ca apare in burtica vreun fat pe pamantul asta fara voia bunului Dumnezeu? Vorbesti de parca violatorul face din plastilina un copil acolo.

        E fat cu viata in el. Iar asta nu se poate fara Dumnezeu. E un omulet cu suflet. Intelegi treaba asta? Daca nu pricepi, cautam citate pana te lamuresti. Daca pricepi, cum atunci poti indrazni sa vrei uciderea lui?

        Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 15, 2012 at 11:46 am

        @saccsiv,
        Eu nu vorbeam de cazul general ci de situatii de exceptie deosebit de grave. Nu-mi face nici o placere sa deschid subiectul dar cineva trebuia s-o faca si p’asta. Daca ar fi adus in discutie o femeie acest subiect i-ar fi sarit in cap toata „cetatea”, insa, intrucat este o problema grava si grea, dupa cum se vede, trebuia adusa in centrul atentiei de catre un barbat.
        Inainte de toate trebuie sa precizez inca odata ca nu sunt impotriva cresterii natalitatii si nici in favoarea avortului ca practica generalizata. La un alt articol (nu-mi amintesc anume care) tot pe acest blog am facut afirmatia ca pana si spermatosoidul este o fiinta vie deoarece actioneaza exact ca o fiinta vie, se misca pentru a parcurge un traseu precis si urmareste un scop precis pe care il si atinge daca „punctul de destinatie” este acolo unde se astepta sa fie. Cu alte cuvinte stie ce are de facut si face. Afirmatia respectiva vine sa afirme odata-n plus un adevar biblic scris inca de pe vremea in care nu se cunosteau in mod stiintific toate aceste lucruri: -descendenta pe linie patriarhala- afirmata biblic.

        Revenind la discutia actuala,
        Eu pomeneam mai sus de situatia in care o specie neumana ar incerca sa se perpetueze in mod abuziv si impotriva legilor Lui Dumnezeu folosindu-se de fiinta umana. Mai pomeneam de experimente „stiintifice” diabolice (care deja se fac si inca cu succes pe animale si poate, neoficial, chiar pe oameni) evident impotriva voiei Lui Dumnezeu. Astea sunt situatii in care viata este manipulata si alterata in mod extrem de grav. Mai pomeneam de complicatii medicale grave in urma carora fatul oricum nu ar avea nici o sansa de supraviatuire insa mama ar putea muri si ea daca nu se intervine medical. Adevarat, pare o decizie nemiloasa dar poate salva macar o fiinta umana cand amandoua ar fi fost sortite mortii.
        Revenind la sarcina ca o consecinta a violului (sper ca nu va indrazni cineva sa spuna ca Dumnezeu a binecuvantat violul), asta e samanta sodomei si a gomorei. Nu erau oare vii si cu suflete in ei locuitorii sodomei? Crede vineva ca prin viata si sufletul din ei a fost Dumnezeu partas la faradelegile acestora? Iata ca au pierit ei in foc si pucioasa si totodata sodoma care-i purta in „pantece”. Ne da de gandit sau nu? Faraonul de pe vremea lui Moise nu avea viata si suflet in el? Dar iata ca a pierit in valuri impreuna cu toata oastea sa. Oare antihristul nu va avea viata si suflet in el? Poate spune cineva ca este binecuvantata nasterea sa?
        Oare nu va incerca intunericul sa imite pana si nasterea Lui Hristos? Care mucenita ortodoxa ar accepta sa joace rolul diametral opus Fecioarei Maria?
        Fratilor, sa nu ne lasam amagiti ca va incerca necuratul sa ne amageasca prin propria noastra invatatura ortodoxa si prin cuvantul Sfintilor Parinti rastalmacite si puse in contextul gresit.
        Concluzia mea este ca samanta si „aluatul” faradelegii nu trebuiesc primite cu nici un chip. Este bine stiut ca ce semeni aia rasare.

        In ce priveste legea anti-avort trebuie sa acceptam ideea ca va fi mai mult sau mai putin eficienta. Vor fi destui oameni hotarati sa o incalce si spaga la doctor sau minciuna in justitie nu e demult ceva nou pe pamant. Cea mai eficienta cale ramane tot calea prin constiinta omului. Aici rolul bisericii este mai presus si mai puternic decat al oricareai alte institutii. Trebuie doar sa foloseasca fara limite toata puterea de convingere de care dispune in acest demers. Deja vedem cateva semnale timide chiar la varf, in mod oficial, anume acolo unde ne asteptam cel mai putin. Trebuie doar sa se transforme dintr-o „soapta” intr-un „tunet”.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • saccsiv said, on aprilie 15, 2012 at 1:50 pm

        agerstress

        Nu exista extraterestrii care sa se impreuneze cu femeile pentru a-si perpetua specia.

        Ce legatura este intre un copil rezultat in urma unui viol si locuitorii Sodomei?

        In cazul omorului exista invatatura crestina dar si o lege omeneasca care pedepseste. La fel trebuie sa fie si in cazul avortului.

        Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 15, 2012 at 6:01 pm

        Omenirea are intr-adevar multe legi prin care legifereaza faradelegea…
        Si chiar daca nu va fi invadata planeta de „omuleti verzi” 🙂 cum ramane cu „mengele” si cu experimentele din laboratoarele satanistilor? Dar stai putin. Iata ca se apropie si vremea cand multi dintre oameni vor primi insemnarea si se vor lepada definitiv de Dumnezeu. In momentul acela cad din statutul de fiinta umana. Poti accepta ca o femeie ortodoxa sa ramana insarcinata violata fiind de catre un astfel de zombi indracit? Eu nu accept! Si da, rodul violului este la fel de blestemat ca si cauza lui. De ce sa aduca femeia pe lume un blestemat in locul unui copil facut sub acoperamantul tainei casatoriei? De ce semintei rele sa-i dai sanse iar celei bune sa i-o refuzi? Pentru simplul fapt ca se impune cu japca?

        Apreciază

    • Popsy said, on aprilie 13, 2012 at 10:30 am

      @agerstress,
      Frate, ce-i aia reptilian? Ce inseamna? Mi-e necunoscut termenul, deci nu-ti pot raspunde la intrebare.
      Dar ca raspuns general la orice obiectii ai aduce, nu uita ca TOTUL se face cu voia lui Dumnezeu: si violul, si insamantarea fara de voie,…totul. Deci nu ne trebuie decat credinta si incredere in ajutorul lui Dumnezeu pentru ca aceste lucruri sa nu ni se intample. Iar daca ni se intampla,…asa a fost voia lui Dumnezeu. Ce-ti trebuie mai mult decat atat?
      Nu spun ca este usor sa accepti aceste lucruri, nu. Este foarte dificil. Tocmai de asta avem nevoie de credinta tare. Insa cum ajungi acolo…asta-i intre tine si Dumnezeu, prin duhovnic.
      Doamne-ajuta!

      Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 15, 2012 at 11:58 am

        In mare parte ti-am raspuns si tie mai sus.
        Ce e „reptilian” 🙂 … A fost recent o discutie aici pe tema… Ce conteaza la urma urmei reptilian, „extraterestru”, urangutan exceptia ramane exceptie. Chiar si la nivel ipotetic trebuie sa tinem cont de ea cand vorbim de facerea unei legi.
        La ideea ca Dumnezeu ar pune la cale toate aceste monstruozitati nu sunt de acord cu tine. Faptul ca le tolereaza un timp pentru a le judeca apoi nu inseamna ca le justifica existenta prin voia Sa. CATEGORIC NU!

        Apreciază

  11. Raluca Irimie said, on aprilie 13, 2012 at 5:44 am

    E usor jignitor felul in care te raportezi la cei care au studiat si practica in domeniul psihologiei/psihoterapiei. Din cati terapeuti stiu eu, cam 90 % sunt crestini, si cam 70 apartin ortodoxiei. E adevarat faptul ca ni se spun in scoli unele lucruri, care vin in contradictie cu cele mai profunde convingeri personale, dar in practica nu esti obligat sa recurgi la tehnici care sunt in contradictie cu persoana ta. Noi promovam intelegerea si acceptarea. Incurajam spre schimbare si ajutam in masura posibilitatilor. Dar (cel putin eu) sustin ca nu e suficient doar psihoterapie pentru vindecare. Au iesit in fata indivizi ca Anatol si Cristian si mai stiu eu cine, care vorbesc defapt despre convingerile lor nu despre convingerile psihologiei in general.
    Faptul ca tu, Saccisv, arunci cu noroi nu te face nici mai bun nici mai aproape de Dumnezeu, nici mai drept, nici mai sfant. Imi cer scuze ca fix acum, pe ultima suta de metri din Saptamana Patimilor m-am apucat si eu cu asa ceva, dar raman dezamagita de felul in care din nou pui problema.
    La psiholog nu e ca in filmele americane, sincer. E ca si cum ai un cutit si decizi cum sa il folosesti: tai cu el paine, sau il bagi in pieptul celorlalti. Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Popsy said, on aprilie 13, 2012 at 8:43 am

      Un psihoterapeut fara Dumnezeu este egal cu ZERO. Nu poate fi de nici un ajutor semenilor, in nici o situatie. Din contra, aici se aplica vorba cu orbul care il conduce pe un alt orb si cad amandoi in groapa.
      Un psihoterapeut credincios, crestin-ortodox, care a si studiat / citit teologie, si care are o traire ortodoxa (duhovnic cu care sa fie in legatura permanenta, spovedit in mod regulat, impartasit, participat la slujbe, etc.) isi poate ajuta semenii intr-o oarecare (mica) masura.
      Singurul psihoterapeut care te poate ajuta 100% este preotul duhovnic, prin harul lui Dumnezeu care-l indruma!
      Medicamentatia (anti)psihotica care se da atat de usor in aceste cazuri este ca frectia la un picior de lemn (in cel mai bun caz). De cele mai multe ori insa, face rau, foarte rau. Cum poti trata o boala psihica cu un medicament fizic?!?!
      Asta este parerea mea pe care mi-am format-o dupa indelungi discutii cu parintele meu duhovnic.
      Imi cer iertare psihologilor care se simt ofensati. Nu aceasta a fost intentia. Ganditi-va ca ceea ce va lipseste voua si care este ESENTIAL in aceste cazuri, este HARUL lui Dumnezeu care stim cine-l are!
      Doamne-ajuta!

      Apreciază

  12. Raluca Irimie said, on aprilie 13, 2012 at 9:09 am

    Dar psihoterapeutul nu se considera zeu atotputernic. Din start, a fi psiholog esti privit ca fiind impotriva credintei ortodoxe, impotriva Lui Dumnezeu si altele. Spovedania si relatia apropiata cu duhovnicul este net superioara din punct de vedere calitativ, dar asta nu inseamna ca ceea ce incercam multi sa facem prin profesia asta e rau. Respect punctele de vedere diferite, dar uneori acestea nu au nici macar un graunte de adevar.
    Psihiatria se ocupa de administrarea de medicamente pentru diferite boli sau tulburari, aproape nediscriminativ, dar asta ar fi o poveste foarte lunga de dezbatut.
    Popsy, surprinzi in comentariul tau lucruri adevarate. Imi cunosc limitarile si mai stiu ca psihologia, ca orice stiinta este incompleta si insuficienta. In legatura cu psihologii adepti curentului „new Age”…. sunt, nu pot sa spun ca nu, dar am vazut prea putini. Ori am avut eu sansa de a gasi, sau a fi indrumata inspre colegi cu dubla specializare teologie-psihologie, sau cu profunde convingeri si valori ortodoxe …. Oricum, e jignitor modul in care Saccsiv pune problema si eticheteaza o masa de oameni pe baza concluziilor trase despre cativa si discrediteaza atat intentiile cat si munca unor oameni care incearca dupa abilitatile si puterea lor sa-si ajute fratii. E ca si cum am spune ca soldatii sunt rai, agresivi, impotriva invataturii crestine….. Am impresia de ceva timp ca articolele sunt din ce in ce mai extremiste. Saccsiv, nu imi mai pari atat de hotarat si teapan pe picioare cum erai.

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 13, 2012 at 10:28 am

      Raluca Irimie

      Nu doar extremist, ci si habotnic, bigot, taliban si ce mai vrei tu de pe lista.

      Ortodoxia nu e limonada zeama lunga caldica.

      Dar hai sa vedem cum stam cu invatatura ortodoxa. Spune-ne despre „eu” si „eu pot”. Despre hipnoza, acupunctura si radiestezie.

      Despre suflet, pacate, draci. Despre duhovnic si spovedanie. Despre rugaciune.

      Despre medicamente si boli.

      Apreciază

      • Raluca Irimie said, on aprilie 14, 2012 at 9:15 am

        Hipnoza e un instrument, pe care eu personal nu il folosesc din diverse motive. Eu lucrez cu psihicul uman, in ceea ce priveste sufletul, sau abordarea holistica a omului (trup, psihic, suflet), aici intervine duhovnicul si truda spirituala si munca pe plan spiritual spre mantuire. Psihologia poate sa ajute omul sa faca fata mai bine suferintei, sau sa o amelioreze putin, dar vindecarea presupune acea truda spirituala de care ziceam mai devreme, cand omul e insotit de Dumnezeu pe aceasta carare, sub calauza duhovnicului.
        Stiu ca sunt multe porcarii si in stiinta asta ca in multe alte stiinte (daca nu chiar toate), dar nu trebuiesc alese toate instrumentele fara a cantari defapt substratul si efectul lor. Genetica spre exemplu e buna: explica unele maladii genetice etc, dar de la asta pana la a avea acces sa construiesti ADN-ul viitorului tau copil este o mare diferenta.
        Eu pot pentru ca imi ingaduie Dumnezeu sa pot; si eu fac, pentru ca am primit de la Dumnezeu anumiti banuti, pe care nu stiu daca ar trebui sa ii ingrop. Ce imi pare mie rau, e ca etichetezi oameni fara macar sa incerci sa vezi din ce aluat sunt facuti, doar pe baza unor aparitii spectaculoase de vraci si tamaduitori, care au creat o imagine nefavorabila.
        Nu esti habotnic, pentru si credinta cere determinare, hotarare, uneori chiar sange rece, dar a judeca fara sa ai „datele problemei” cred ca sta impotriva ta.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

  13. Raluca Irimie said, on aprilie 13, 2012 at 9:12 am

    Nu era intentia mea sa mai tulbur si sa mai pun paie pe foc chiar acum. Imi cer scuze de pe acum daca la asta s-a ajuns. Doamne ajuta!

    Apreciază

  14. Incepator said, on aprilie 13, 2012 at 10:16 am

    Saccsiv
    Vezi cartea “Psihoterapie ortodoxa” 1 si 2 de mitropolit Hierotheos Vlachos

    Iar unii pe aici incurca psihologia cu psihiatria?!

    Apreciază

  15. Adrian.I said, on aprilie 13, 2012 at 11:27 am

    Prin acceptarea avorturilor guvernantii savarsesc in mod constient crime in masa. Astia nu au nici o constiinta, sunt mai jos decat niste porci, niste criminali, constientizeaza lucrul asta dar il fac in continuare.

    Apreciază

  16. G-man said, on aprilie 13, 2012 at 6:51 pm

    @agerstres
    „Deci, daca vine un reptilian si-ti violeaza nevasta esti dispus sa cresti un pui de drac in familia ta?”

    cred ca tia daunat sa citesti blogul lui bataiosu .. tu crezi in reptilieni? ,,,,,sa rad sau sa plang?
    tu crezi ca dracul face copii ? ………..sa ma ingrozesc ? sau sa incep sa te fac cu ou si otet?
    esti cititor vechi nu e cazul sa iti aducem citate .. ce insemana asta ? ai crezut tot timpul prostiile astea sau acum te-a apucat ?

    Apreciază

    • agerstress said, on aprilie 15, 2012 at 12:02 pm

      Am raspuns mai sus 🙂 .

      Apreciază

      • G-man said, on aprilie 15, 2012 at 2:04 pm

        ai raspuns de m-ai rupt , gen raspunsuri in coada de peste. Crezi sau nu crezi prostiile astea , da sau nu ..
        O fiinta neumana(demon sau inger, altii nu sunt), nu poate procrea cu o fiinta umana, cred ca ai citit oarece lecturi gresite si ar trebuii sa te reculegi cu un pic de smerenie, cand ajungem sa credem ca stim multe , defapt nu stim mai nimica.
        Hristos a inviat . si toate cele bune.

        Apreciază

  17. yepurasalexandra said, on aprilie 14, 2012 at 7:47 am

    Dupa cum era si de asteptat deoarece aceasta lege incalca drepturile omului , nu poate fi acceptata , era deja o mare aberatie si bineinteles ca asta arata ca cei din guvern nu fac decat sa abereze constant nicidecum sa se gandeasca la solutii pentru a ajuta poporul.

    Apreciază

    • G-man said, on aprilie 14, 2012 at 8:42 am

      ce cauti pe aici , nu trebuia sa fii in club ?

      Apreciază

    • G-man said, on aprilie 15, 2012 at 11:24 am

      iepuras, eu cred ca tu intrii aici doar pentru trafic pe blogul tau nu ca sa inveti ceva, ti-am lasat comentariu la pagina cu bancurile de pasti , in care iti spuneam ca bancul al doilea e o blasfemie, si vad ca l-ai cenzurat.
      Daca cauti crestinismul trebuie sa te opresti in a posta blasfemii pe blogul tau care e si asa plin de rataciri.Ca sa nu mai zic ca la 20 de ani ai tai nu imi pot imagina cum de ai deja creierul spalat cu fraze de genu „drepturile omului” sau solutii pentru a ajuta poporul”

      Apreciază

      • yepurasalexandra said, on aprilie 16, 2012 at 6:14 am

        G-man , public ce doresc , de asta se numeste blog , nu caut crestinismul ,nici vizite pe blog , nu am nevoie , am postat deoarece mi s-a parut interesant ce scrii ,cat despre creier spalat , buna fraza , de unde stii ?

        Apreciază

    • oarecare said, on aprilie 21, 2012 at 7:52 pm

      Alexandra, modelingul de orice fel reprezinta o ispitire a femeilor catre barbati de cele mai multe ori. Iar cel ce se uita la o femeie poftind-o pe ea a si preacurvit cu ea in inima lui, deci manechina se face partasa la mii de poftiri (sau milioane) ale barbatilor si capata in mod reciproc inrauriri demonice. Dupa aceea chiar daca e fata mare nu se mai poate casatori sau are probleme de cuplu tocmai inrauririlor demonice pe care si le-a adus in viata sa. Astfel numai spovedania si schimbarea purtarii dupa modelul ortodox e singura scapare si inoire a vietii. Femeile numai prin portul de pantaloni, il baga pe necuratul in vietile lor dupa cum spun majoritatea marilor duhovnici. Si de aici o buna parte a motivurilor de certuri vesnice si divorturi crescute. Sa nu crezi ca sunt vreun moshulica, am lucrat si in domeniul modelingului si stiu cu ce se mananca asemenea meserie in Romania. Sper sa te folosesti de ce ti-am spus cand va fi vremea.

      Apreciază

      • yepurasalexandra said, on aprilie 22, 2012 at 7:02 pm

        Pacat ca bagi pe toata lumea (ma refer la modele , in aceasi oala ), este doar o meserie si esti foarte departe de adevar , dar te las sa comentezi si sa spui ce doresti sau iti place , nu cred ca e cazul sa te fac eu sa-ti schimbi parerea mai ales ca spui ca esti mai in varsta , o seara buna.

        Apreciază

      • oarecare said, on aprilie 22, 2012 at 7:10 pm

        Iepurasho scriam ca sunt tanar, si mai scriam ca este un pacat expunerea trupului altfel decat decent (nu pantaloni).

        Apreciază

      • G-man said, on aprilie 22, 2012 at 8:29 pm

        las-o pe iepuras ca nu suporta criticile .. e din cei ce tipa ca saccsiv e fanatic daca o baga la spam … in schimb pe blogul ei se aproba doar comentariile care ii spun..ca e cea mai frumoasa din … parcare..sau cam asa era vorba..

        Apreciază

    • G-man said, on aprilie 23, 2012 at 10:51 am

      Sa fii model iti da definitia din start , insusi cuvantul , ca zici -sunt model!, si asta iti doresti dar nu constientizezi ca aceasta dorinta odata infaptuita , tu femeia lasata de Dumnezeu unica in felul tau , vei fi unica doar intr-o marca .. mai exact asa cum e la masini si barbatul te va alege cum alege un bmw sau mercedes… o sa zica vreau modelul acela sau acela ..dar nu mai are cum sa vada unicitatea ta ca femeie, pentru ca tocmai aceasta unicitate o ucideti prin /solare/silicoane /operatii.etc.. incat in tara asta deja bianca dragusanu e un model/.// si fiind ocupata ..barbatul va zice vreau marca bianca dragusanu … si apoi veti plange dupa iubiri pierdute..pentru ca babatul nu te va iubi niciodata pe tine… va iubi marca..

      Apreciază


Lasă un răspuns către Ioan C. Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.