SACCSIV – blog ortodox

Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM …

Posted in COD DE BARE by saccsiv on martie 14, 2012

Dupa cum stiti:

VIDEO: 666 in codurile de bare EAN-13 si UPC

La articolul International Article Number (EAN), jos la References gasim:

„Alumni Hall of Fame Members”. University of Maryland Alumni Association. The University of Maryland. 2005. Archived from the original on 2007-06-30. http://web.archive.org/web/20070623090457/http://www.alumni.umd.edu/about/alumnihallfame_bios.html.

GEORGE J. LAURER

B.S. 1951

ENGINEERING

INDUCTED JUNE 10, 2000

After graduating from Maryland in 1951, George Laurer joined IBM as a junior engineer and worked up the ranks to senior engineer. In 1969, he returned to the technical side of engineering and was later assigned the monumental task of designing a code and symbol for product identification for the Uniform Grocery Product Code Council. His solution—the Universal Product Code—radically changed the retail world. Since then, he has enhanced the code by adding a 13th digit. Laurer retired from IBM in 1987. He holds some 25 patents and is a member of the university’s A. James Clark School of Engineering Hall of Fame.

Despre Uniform Grocery Product Code Council cititi va rog:

HISTORY: The Uniform Code Council, Inc.

   In legatura cu IBM, lucrurile sunt clare:

IBM implineste 100 de ani. Companie cu rol decisiv in eGuvernare, cipuri, internetul obiectelor. Ce nu prea aflam in mass-media despre ei?

Video: IBM despre INTERNETUL LUCRURILOR. Fiecare om sau obiect va fi conectat prin tehnologia RFID la internet si astfel va fi o societate minunata pe acest pamant …

   George Joseph Laurer este considerat tatal codului de bare, dar munca a inceput-o:

Norman Joseph Woodland

George Joseph Laurer recunoaste existenta celor trei de 6, dar spune ca-i o coincidenta:

http://en.wikipedia.org/wiki/George_J._Laurer

Concidenta o fi faptul ca cele trei nume ale lui au cate sase litere. Cei trei de sase din codul de bare nu sunt insa o coincidenta.

 

29 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 14, 2012 at 7:51 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • Toma said, on martie 14, 2012 at 9:51 pm

      E foarte bine ca ai postat acest articol. Admit ca e posibil sa ma fi inselat cu icoana fiarei si sa nu fie acel cod icoana fiarei, insa ma bucur ca ai postat despre codul de bare. Nimic nu e intamplator.

      Vreau sa supun atentiei tuturor ca se intampla ceva in jurul nostru. Astazi am fost la cumparaturi si am simtit ca am lasat mai multi bani in magazin. Am cumparat niste oua (la bucata) si costau aproape 1 leu bucata.
      Taman de Paste.
      Dar si la lactate am remarcat o scumpire masiva. Toate sortimentele de lactate de tipul iaurt, lapte batut, sana au ajuns la 5 lei. Inainte erau sub 4 lei.
      Se tot aude de eliminarea pretului social la energia electrica. FMI cere asta si are dreptul asta ca ei ne-au dat banii, ei impun conditiile.

      Dar preturile astea care cresc vor produce in scurt timp un dezechilibru, pentru ca se umbla la 2 lucruri importante: alimentele si energia (electrica, gaze si benzina).

      RETINETI
      In caz ca razboiul cu Iranul va porni anul acesta preturile la benzina vor creste halucinant de mult. Neavizatii vorbeau de un pret de peste $200/baril insa ZF.RO spune ca pretul va ajunge in jur la $440/baril.
      Ca sa intelegeti dramatismul unei astfel de schimbari, la $200 ar duce pretul la pompa la peste 9lei/litru.
      In caz ca pretul se duce la peste $400 atunci pretul ar fi cam 20lei/litru.

      Preturile la alimente vor sari in aer. Romanii vor fi o parte sacrificata a populatiei europene. Probabil bulgarii si alti amarati la fel. Neamtul care castiga minim 2500euro va duce un trai mai greu, dar cu siguranta putin mai bun decat traiul mediu pe care il duc romanii astazi.

      Ceva se intampla.

      Inca un lucru mai e de remarcat. Americanii i-au atentionat pe rusi ca vor sa atace Iranul, spunandu-le cumva ca sa ii sfatuiasca pe iranieni sa faca ce trebuie ca sa nu se ajunga la razboi.
      Asta imi aduce aminte de genul de bataie din spatele blocului. Adica ii spui unui cunoscut ca urmeaza sa il bati pe altul. E un fel de bate saua sa priceapa iapa. Probabil vor sa se asigure ca rusii nu vor interveni, dar nici ca nu vor ataca pe altii.

      Un scenariu posibil e urmatorul:
      America si Israel ataca Iranul.
      Pretul petrolului explodeaza.
      Primii care cedeaza economic sunt cei care sunt deja pe muchie de cutit: Grecia si Portugalia. (Poate si Italia si Irlanda.)
      Turcia poate sa faca pasul in Cipru in cazul in care Grecia intra in picaj economic.
      Grecia riposteaza.
      Turcii raspund puternic si Grecia e pusa intr-o situatie de viata si de moarte.
      Rusia intervine impotriva Turciei intr-un mod devastator.
      Israelul jubileaza ca Turcia este un dusman declarat.

      Si din momentul asta conflictul poate degenera in multe feluri.

      Dar fiti cu ochii pe preturi. Vad ca se simte bine la buzunar cresterea preturilor. Si semnele sunt ca vor creste in continuare.
      Conflictul va amplifica aceasta crestere intr-un mod foarte abrupt.
      Cu preturi mari populatia Romaniei nu mai poate rabda si sigur vor fi miscari sociale de amploare.

      Apreciază

      • Maria said, on martie 14, 2012 at 10:33 pm

        Nu trebuie sa fie niciun fel de miscari ,pt ca ei asta asteapta ,dezordine in toate tarile si razmerita .
        Trebuie sa suportam ce ne da Dumnezeu si sa ne rugam ,pt ca stie El ce sa faca cu noi cei amarati .
        In primul rand ,trebuie sa ne bucuram ca ,se mai slujeste in Sf biserici si inca este pace in tara .
        Cand esti in biserica ,uiti de tot ce se aude in lumea larga si te intaresti in speranta si incredere la Dumnezeu .
        Ce ne va da El ,vom suporta !
        Cat despre scumpiri ,vom consuma mai putin si vom rezista .Cumparand mai putin ,vor scadea si ei preturile .

        Apreciază

      • Toma said, on martie 14, 2012 at 11:04 pm

        @ Maria

        Ce spui tu e logic intr-o tara unde locuieste Dumnezeu. Si cand situatia se va deteriora oamenii nu numai ca nu se vor uita spre Dumnezeu, ba Il vor si ura. E ca la inundatii. Veneau apele si cu ele se duceau casele nenorocitilor alora si titlul stirii la televizor era, ne-a blestemat Dumnezeu.
        Cand preturile vor creste se va instaura haosul. Sunt oameni cu pensii mizerabile, oameni care nu mai au acces la serviciile medicale, oameni care nu vor mai putea circula cu autoturismul propriu.
        Si razboiul poate aduce niste scumpiri care vor fi ultima picatura.

        Cand sunt miscari sociale nu e nevoie ca toata populatia sa devina irascibila. Doar 10% sunt de ajuns ca sa starneasca un val ce nu va mai putea fi oprit.
        Si lovitura de stat din 89 la fel a fost. Nu a iesit toata populatia Romaniei in strada. Sunt mii si mii de localitati in care s-a urmarit asa-zisa revolutie la televizor. Nimeni nu facea nimic. Si lucrurile s-au schimbat.

        Dar cand umbli la preturile alimentelor si energiei atunci efectul va fi mult amplificat. Nici nu e nevoie ca Romania sa intre in vreun razboi. Si resursele sunt in maini private. Au dat banii pe ele si sunt ale lor.
        La fel si cu terenul arabil al tarii. Din ianuarie 2013 orice cetatean strain va putea cumpara pamant direct fara sa mai aiba firma. Deja s-au vandut suprafete foarte mari. Nimeni nu stie cat si nu exista o cifra exacta, caci in spatele unei firme romanesti cu administrator roman, poate fi un investitor strain. E greu sa faci o evaluare.
        Si daca au dat banii, la revedere. Nu mai poti sa iei nimic inapoi decat daca ala vrea sa vanda. Daca nu s-a terminat ca nu poti sa iei cu forta cand ala ti-a platit. La fel si ala care ne-a cumparat gazul sau petrolul. A dat banii, banii s-au cheltuit aiurea, dar nu e vinovat investitorul ca s-au cheltuit aiurea. E vina conducatorilor, insa nu-i poti lua cu forta inapoi investitorului cand ti-a platit banii.
        Si ala care iti ia gazul pune preturi mari. E afacerist si nu-l intereseaza. Daca n-ai bani stai in frig. Daca nu vinde masina, vinde calculatorul, da-te peste cap si plateste. Sau cumpara din alta parte.

        Efectul va fi teribil. Romanii inca nu inteleg ce urmeaza sa se intample. Sunt unii care mai fac cate un credit pentru un apartament in Bucuresti. E nebunie curata.

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 15, 2012 at 4:56 am

        Toma

        Cei cu resursele n-au dat banii. Aia nu sunt bani. Le-au luat aproape gratis.

        Apreciază

      • Toma said, on martie 15, 2012 at 10:09 am

        @ saccsiv said, on martie 15, 2012 at 4:56 am

        Ba sunt multi care au dat bani. Investitorii au cumparat actiuni pe firmele respective. Daca detine un pachet de peste 50% poate controla compania. Iar actiunile au fost cumparate de pe piata la BVB.
        Ca au fost unele dintre ele listate la un pret mai mic asta e, puteai si tu si eu sa cumparam. Dar nu am cumparat sau n-am avut puterea financiara de a cumpara un pachet de 50+1%.

        Uite in perioada urmatoare o sa fie listata Transelectrica. Si nu se da gratis. Se vinde actiunea intre 12 lei si ceva si 19 lei si ceva pret de listare. Dar cineva poate investi niste milioane de euro si sa ia un pachet semnificativ. Ca e un pret mai mic decat valoarea reala nu conteaza pentru investitorul care cumpara si intra in posesia actiunilor si poate in conducerea companiei. Nu poti sa ii spui ca s-au vandut actiunile pe nimic ca el iti spune de ce n-ai cumparat tu? Actiunile se vand pe BVB si poti cumpara si tu, nu te tine nimeni.

        De ce spun asta? Pentru ca o data ce a dat banii nu mai poti sa ii iei inapoi proprietatea ca un comunist.
        Nu strainii au facut raul, ei doar au cumparat la un pret bun. Raul e facut de tradatorii care au vandut la pret mic.
        Iar despre terenurile agricole chiar nu se mai poate aplica discutia. Pretul la terenul agricol e undeva la 1000-1500euro/hectar. Strainul care vine sa cumpere, cumpara la pretul asta. Romanii sunt bucurosi sa vanda la pretul asta si nu sunt bucurosi sa cumpere ei de la alti romani la pretul asta. Agricultura nu e pentru oricine si daca vrei sa faci agricultura serios trebuie sa investesti multi bani in utilaje si echipamente, inclusiv personal specializat. Strainul care scoate bani din buzunar sa cumpere si sa investeasca nu ai ce sa ii zici.
        Dupa ce o sa produca o sa ne vanda de 10 ori pretul dinainte sau o sa exporte. Ca e in interesul lui sa aiba profit. Si apoi apar prostii otevisti gen DD, care spun, ai luat pamanturile taranilor, sa le dai inapoi. DD cam asta spune, dar nu se poate atinge de proprietatile altora care au platit pentru ele. Insa nici nu-l intereseaza, vrea doar voturi. Si sunt convins ca daca ar castiga puterea nu i-ar baga pe tradatori in puscarie. Degeaba ii mai bagi. Abia daca poti recupera niste bani punand sechestru pe avere si firme.
        Dar de ala care a cumparat teren agricol sau actiuni la firme de stat importante, nu te poti atinge.

        Poporul roman e ca un jucator de sah care urmeaza un mat prin sufocare. De obicei un mat din asta vine prin sacrificarea unor piese importante. Aceste piese ar fi niste sume de bani uriase care vin de la investitori sau FMI. Insa scopul jocului e sa dai mat nu sa ramai cu piese pe tabla. Iar politicienii care promit marea cu sarea, gen DD, sunt niste chibiti care ii spun poporului roman ca n-are cum sa piarda atata timp cat ai luat multe piese ale adversarului si ai piese pe tabla. De aceea admit ca nu e bine sa ne mai prezentam la vot ca sa nu fie legalizata nicio conducere formata din actuala clasa politica.
        Daca poporul nu s-ar prezenta la vot deloc si asta pentru ca ar avea incredere in Dumnezeu, in mod sigur va aparea o miscare stralucita prin care poti da peste cap soarta partidei. Insa luand mereu momelile adversarului sigur e mat.
        Eu nu cred ca oamenii nu vor veni la vot. Pentru oameni e un stereotip sa vina la vot. Ei spun, hai sa votam ca anulam votul. Asta e ca si cum ai juca in continuare la masa care pierzi. Pe sub masa unii vor ranji si isi vor da mana inlocuind voturi ca au semnaturile. Mult mai greu le-ar fi sa nu le aiba. Atunci ar fi cu adevarat o problema. Dar poporul nu vede in profunzime dintr-o lipsa de credinta sau de educatie. Li se pare corect sa anuleze votul. Si asta e ultima mutare. La urmatoarele alegeri va veni matul.

        Si un popor prins in mat cu usurinta poate fi aruncat in revolte sangeroase sau razboi. E stiut ca schimbarile pe aici s-au facut mereu cu sange si capete sparte. Doar ca de data asta o sa fie de o amploare fara precedent.

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 15, 2012 at 12:33 pm

        Toma

        Cand vorbim de resurse sau banci, investitorii, pe care tu ii numesti cu termenul nevinovat de „straini”, sunt cine trebuie, adica pionii ELITELOR.

        Cand era vorba de cipuri, parea ca ai inteles cine trage sforile. Acum de ce iti este totul neclar?

        Apreciază

      • Maria said, on martie 15, 2012 at 2:20 pm

        Toate s-ar putea lua inapoi ,prin schimbarea constitutiei ,urmata de o nationalizare a tuturor bogatiilor tarii si terenurilor .
        Dar pt asta trebuie sa vina la conducere adevarati romani patrioti ,pe care inca nu i-am descoperit .

        Apreciază

  2. Bodo said, on martie 14, 2012 at 11:27 pm

    http://www.realitatea.net/dreptul-de-a-purta-cruciulita-la-gat-la-munca-combatut-de-guvernul-britanic_921760.html

    Este incredibil asa ceva.Sa dea Dumnezeu sa aven puterea sa facem alegerea corecta daca vom fi in situatia de a alege.PS:traiesc si muncesc in UK si port de mult timp o cruciulita luata de pe muntele Athos.

    Apreciază

  3. Cosmin M said, on martie 15, 2012 at 8:42 am

    Spun profetiile despre razboi intre Turcia, Grecia , va interveni Rusia care se va bate si cu statele din comunitatea europeana si in final va pierde si Rusia.

    Apreciază

  4. STOP RFID 666 said, on martie 15, 2012 at 10:21 am

    ASCULTAREA

    Ati auzit de Sfântul Ioan Colov din Pateric? S-a dus ucenic la avva Siluan:

    – Ia vină încoace, frate.

    S-a dus, dar s-a dus să-si răstignească voia.

    – Faci ascultare?

    – Fac, părinte.

    A luat bătrânul un lemn uscat din pustie si l-a înfipt în nisip.

    – Să cari aici apă, frate, până dă roade lemnul acesta!

    Si a început ucenicul să care apă; si încă se ducea de cu seară si venea dimineata cu apa, asa de departe era. Si turna apă la lemnul uscat si nu cârtea în sine: „ăsta-i staret? M-a pus să ud un lemn uscat? ăsta nu-i întreg la minte!” Nu s-a deznădăjduit niciodată. „A spus părintele staret ca să-l ud până o să rodească, asa fac”.

    Si el săracul a cărat acolo apă trei ani de zile. Îl întrebau unii:

    – Ce faci, frate, aici?

    – Ud pomul acesta ca să rodească!

    Si altii râdeau de el, zicând: „ăsta nu-i prea sănătos! Udă un lemn uscat”.

    Ce-a făcut Dumnezeu după trei ani? Minunea minunilor! Lemnul cel uscat a prins rădăcină în nisip, a crescut, s-a făcut pom mare si a făcut mere frumoase. Si a luat staretul în poala hainei si a dus la trapeza mănăstirii.

    – Luati, fratilor, si mâncati din roadele ascultării fratelui Ioan!

    Ati auzit ce minuni face ascultarea? Dar nu ascultarea aceea: „Că mă duc, că nu m-as duce; că as face; nu, că altul trebuie să facă. Nu fac cum vrea staretul sau economul sau nu stiu care”.

    „Trebuie să mor pentru Hristos. A spus să fac asa, asa fac! Nu mă priveste pe mine! Eu sunt în ascultare. Dacă voi iesi bine, bine! Dacă voi iesi rău, eu sunt păcătos. Eu îmi fac datoria! Stie Dumnezeu pentru ce a iesit rău. Că nu răspunzi tu, răspunde cel ce-a dat ascultarea”. Aceea este ascultare, fără cârtire, fără răstire si fără a avea socoteală în mintea ta, că faci tu mai bine decât ti-a spus cel mai mare.

    Ati văzut alt ascultător care s-a făcut mucenic? Sfântul Acachie de la Muntele Sinai. O, Doamne, am să spun ceva despre viata lui din cartea Sfântului Ioan Scărarul, care a fost 75 de ani egumen la Muntele Sinai si avea mii de călugări. El avea în toată obstea aceea un bătrân foarte aspru. Nimeni nu stătea ucenic la el, decât o lună, două si pleca; că bătrânul îi bătea de-i rupea.

    La acest bătrân a venit un frate, Acachie, monah blând, răbdător si foarte întelept. Dar a stat la acest bătrân aspru, nu o săptămână, nu o lună si să fugă. Nu! A stat asa nouă ani. Si se minunau toti, că-l bătea bătrânul în fiecare zi. El nu mai spunea la nimeni. Îl întrebau fratii:

    – Ai luat vreo cunună astăzi?

    Si arăta capul spart, mâna vânătă, piciorul vânăt, spinarea lovită, dar nu zicea nimic. Îl bătea ca pe un hot. Iar după nouă ani de ascultare, fericitul Acachie, mucenicul lui Iisus Hristos, a murit. Si se întâlneste Sfântul Ioan Scărarul cu bătrânul:

    – Bătrânule, unde este Acachie?

    – A murit!

    – Dar l-ai îngropat?

    – L-am îngropat acolo în marginea cimitirului.

    – Părinte, eu nu cred că a murit.

    – Ba a murit, că eu l-am îngropat.

    – Părinte, hai si-mi arată unde l-ai îngropat.

    Si au mers la mormânt si a întrebat staretul:

    – Ai murit, Acachie?

    Si s-a auzit o voce din mormânt:

    – Nu, părinte, nu! Ascultătorul niciodată nu moare!

    Atunci a zis Sfântul Ioan bătrânului:

    – Ai auzit, părinte, că n-a murit? Ai zis că a murit Acachie.

    Si a zis bătrânul:

    – Vai mie! Vai mie! Ce-am făcut? Ucidere am făcut! Ucidere!

    – Vezi pe cine ai avut ucenic? Pe martirul lui Iisus Hristos, care ti-a răspuns din groapă, că ascultătorul niciodată nu moare!

    Si a zis bătrânul:

    – Dă-mi voie să-mi fac o colibă lângă crucea lui si să plâng până la moarte!

    Si a făcut bătrânul acela o colibă lângă mormântul Sfântului Acachie si plângea si se ruga: „Iartă-mă, frate Acachie, că moarte am făcut si ucidere am făcut, că te-am omorât cu atâtea bătăi!” Si a plâns bătrânul nouă ani acolo. Iar înainte de moarte i s-a arătat Sfântul Acachie în vis si i-a zis:

    – Părinte sfinte, nu mai plânge! Azi, mâine, trebuie să vii. Fericite si sfinte sunt mâinile acelea care m-au bătut pe mine! Acestea mi-au făcut lăcas cu martirii în ceruri! Pentru că eu prin tine m-am mântuit si prin sfintele tale mâini eu m-am dus la cer si mi s-a iertat mie orice păcat. Sfinte să fie mâinile tale, mântuit să fii si tu cu ceata cuviosilor călugări sfinti, că te iert, si Dumnezeu să te ierte! Si l-a sărutat.

    Si s-a mântuit bătrânul si s-a dus în ceata sfintilor. S-a mântuit Acachie prin bătrânul cel aspru, si bătrânul cel aspru, prin rugăciunile Sfântului Acachie. Dar Acachie a dat dovadă de atâta supunere.

    Apreciază

  5. mircea said, on martie 15, 2012 at 11:05 am

    “Cei ce nu urmaresc in viata aceasta nimic mai mult decat sa fie fericiti in lume si tihniti in trup, acestia n-au razboi cu diavolul: pe acestia ii are fara razboi. Caci cata vreme umbla dupa tihneala si fericire desarta, n-au sa se trezeasca din vraja vrajmasa, care-i tine bine inclestati in lumea aceasta sensibila, prin care-i duce pe nebagate de seama la pierzare sigura. De aceea a zis un Sfant Parinte ca cea mai primejdioasa temnita e aceea in care te simti bine: nu vei iesi din ea niciodata!“. Parintele Arsenie Boca.

    In „Fratii Karamazov”, Antihristul zugravit de Dostoievski prin figura Marelui Inchizitor: „Ai uitat ca omul prefera linistea si chiar moartea, libertatii…?”

    Occidentul se simte foarte bine in „temnita” lui.
    Dar grecii, in „temnita” organizata de sistem, nu se simt bine. Deci, cei care au de castigat, sant grecii. Incercarea asta prin care trec ei acum, le e de mare folos. Antrenament si pregatire pentru ce va urma.
    Pai se apucau grecii altfel sa faca „revolutia cartofului”? Sa se uneasca, sa gaseasca solutii la probleme serioase, sa elimine bancile din „joc”, sa incurajeze trocul…?
    Zicea parintele Paisie ca Dumnezeu si din rau poate face bine. Sant legi duhovnicesti care lucreaza.
    Grecii se transforma acum din animale domestice in animale salbatice. Animalul domestic asteapta mancarea si rezolvarea problemelor sale de catre stapan. Pretul – libertatea. Animalul salbatec se zbate, se agita sa rezolve el toate problemele, dar e liber.
    Romanii incep sa nu se simta nici ei bine in „temnita”.

    Sa ne rugam la Dumnezeu sa nu ne simtim bine in „temnita”!

    Apreciază

  6. Alex said, on martie 15, 2012 at 2:18 pm

    Si ce daca e evreu?

    Apreciază

  7. […] Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  8. […] Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  9. […] Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  10. […] Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  11. […] George Joseph Laurer este considerat tatal codului de bare, dar munca a inceput-o Norman Joseph Woodland, evreu si […]

    Apreciază

  12. […] Dar si ca: inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  13. 666 este deja în sistem - OrtodoxINFO said, on iunie 12, 2019 at 1:38 pm

    […] Dar si ca: inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM … […]

    Apreciază

  14. […] Inventatorul codului de bare 666 este evreul George Joseph Laurer de la IBM… […]

    Apreciază

  15. […] Evreul George Joseph Laurer este considerat tatal codului de bare, dar munca a inceput-o Norman Joseph Woodland, evreu si el. […]

    Apreciază

  16. Tallit
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tallit

    Tallit

    A tallit (Hebrew: טַלִּית‎ [taˈlit] talit[1] in Modern Hebrew; tālēt in Sephardic Hebrew and Ladino; tallis[2] in Ashkenazic Hebrew and Yiddish) (pl. tallitot [taliˈtot], talleisim,[3] tallism[4] in Ashkenazic Hebrew and Yiddish; ṭālēth/ṭelāyōth in Tiberian Hebrew) is a fringed garment, traditionally worn as a prayer shawl by religious Jews. The tallit has special twined and knotted fringes known as tzitzit attached to its four corners. The cloth part is known as the „beged” (lit. garment) and is usually made from wool or cotton, although silk is sometimes used for a tallit gadol.

    […]


    A white tallit according to some Sephardic traditions


    A tallit with black stripes according to the Orthodox Ashkenazic tradition


    A folded tallit

    […]

    Etymology

    Tallit is an Aramaic word from the root T-L-L טלל meaning cover.[17] Tallit literally means cloak or sheet but in Talmudic times already referred to the Jewish prayer shawl.

    Tallit katan

    The tallit katan (Yiddish/Ashkenazic Hebrew tallis koton; „small tallit”) is a fringed garment traditionally worn either under or over one’s clothing by Jewish males. It is a poncho-like garment with a hole for the head and special twined and knotted fringes known as tzitzit attached to its four corners. The requirements regarding the fabric and fringes of a tallit katan are the same as that of a tallit gadol. Generally a tallit katan is made of wool or cotton.

    Although Sephardi halakha generally maintains a distinct preference for a woolen garment as per the ruling of the Shulchan Aruch, among Ashkenazim customs are split, with the Rema ruling that all garment types are acceptable.[26]

    […]

    Tallit gadol

    The tallit gadol (Yiddish/Ashkenazic Hebrew tallis godoil; traditionally known as tallét gedolah among Sephardim), or „large” tallit, is worn over one’s clothing resting on the shoulders. This is the prayer shawl that is worn during the morning services in synagogue by all male participants, and in many communities by the leader of the afternoon and evening prayers as well. The tallit gadol is usually woven of wool — especially among Ashkenazim. Some Spanish, Portuguese and Italian Jews use silk tallitot. The Portuguese Jewish community in The Netherlands has the tradition of decorating the corners of the Tallit. Today some tallitot are made of polyester and cotton. Tallitot may be of any colour but are usually white with black, blue or white stripes along the edge. Sizes of tallitot vary, and are a matter of custom and preference. Some are large enough to cover the whole body while others hang around the shoulders, the former being more common among Orthodox Jews, the latter among Conservative, Reform and other denominations. The neckband of the tallit, sometimes woven of silver or gold thread, is called the atarah which literally means crown but is often referred to as the collar. The tallit gadol is often kept in a dedicated pouch or cloth bag (often of velvet) which can be quite simple or ornately decorated.

    The tallit gadol is typically either all white, white with black stripes, or white with blue stripes. The all-white and black-and-white varieties have traditionally been the most common, with the blue-and-white variety, in the past said to be in remembrance of the blue thread or tekhelet, becoming increasingly prevalent in recent years among non-Orthodox Jews on account of the association of blue and white with the State of Israel.[32][33] The all-white variety is customary among Sepharadic communities, whereas among Ashkenazic communities the tendency is toward white tallitot with black stripes.[34] One explanation for the significance of the black stripes is that their black color symbolizes the destruction of the Temple in Jerusalem and the exile of the Jews from the land of Israel.[35][36]

    […]

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Tallit

    Tallit

    Scris „talit”, „talet”, „taleth”, „tallis”, dar poate cel mai frecvent, „tallit” (ebraică טלית), de origine evreiască, reprezintă eșarfa de rugăciune. Derivat din „mască” sau „de gală”, în forma dreptunghiulara, de culoare albă și în culoare, acesta a fost purtat din timpurile cele mai vechi de către bărbați fiind foarte asemănător cu o pătură.


    Un evreu purtând tallit în timp ce se roagă

    Importanța pe care o are un Tallit

    Tallit sau talet cum este numit în ebraică, este similar cu eșarfa evreiască pentru rugăciune cu diferența că tallit are tzitzit (tassles), la fiecare colt.

    În multe comunități de evrei tallit reprezintă cadoul oferit de tată pentru fiul său la ocazii speciale, cum ar fi nunta. De asemenea, atunci când o persoană moare, tallit-ul ei transmite până la următoarea generație sau a decedatul este învelit în ea. Tallit, poate fi lucrat din bumbac, lână sau mătase.

    http://religionfacts.com/tallit

    Tallit

    The tallit (also spelled talit; Yiddish tallis; plural talitot) is a prayer shawl worn by Jews during weekday morning services, on the Sabbath, and on holidays. During Sabbath and holiday evening prayers, only the cantor (prayer leader) and Torah reader wear a tallit.

    The tallit is normally made of wool and has special twined and knotted fringes (tzitziot) attached to each of its four corners. The tallit is thus sometimes called the arba kanfot, „four corners.”

    History of the Tallit

    The basis for wearing the tallit is the biblical command in Numbers 15:37-41, in which God says to Moses:

    Speak to the children of Israel and bid them to affix fringes (tzitziot) to the corners of their garments… that you may look upon them and remember all the commandments of the Lord. The tallit was developed as an outergarment on which the fringes could be worn in obedience of this command. The original tallit probably resembled the „‘abayah,” or blanket, worn by the Bedouins for protection from sun and rain, and which has black stripes at the ends.

    The finer tallit was probably similar in quality to the Roman pallium, and was worn only by distinguished men, rabbis, and scholars. The tallit was sometimes worn partly doubled, and sometimes with the ends thrown over the shoulders.

    The Kabbalists considered the tallit as a special garment for the service of God, intended, in connection with the tefillin, to inspire awe and reverence for God at prayer (Zohar, Exodus Toledot, p. 141a).

    Form and Types of Talitot

    The purpose of the tallit is to bear the fringes (tzitziot) commanded by God in Numbers 15. The tzitziot are therefore far more important than the tallit itself. The tzitziot at the four corners of the tallit are tied into knots using a complex procedure with number-related symbolic meaning. There are two kinds of tallit — tallit gadol and tallit katan. The tallit gadol or tallet gedola, meaning a „large tallit”, is worn over ones clothing resting on the shoulders. This is the large prayer shawl that is worn during the morning services in synagogue.

    The tallit gadol (the item usually meant by saying just „tallit”) is traditionally woven of wool or silk, in white, with black, blue or white stripes at the ends. The silk talitot vary in size from about 36 × 54 inches to 72 × 96 inches. The woolen tallit is proportionately larger (sometimes reaching to the ankle) and is made of two lengths sewed together, the stitching being covered with a narrow silk ribbon.

    Except that it must be long enough to be considered a garment (defined by the Code of Jewish Law as that which is large enough to cover „a small child able to walk”) there are no religious specifications for the tallit itself and it can be made in a variety of sizes, materials (wool, silk or rayon) and decorated with a range of artistic patterns (see right for a unique example). The tallit is simply the garment that displays the divinely-ordained fringes and is not sacred in itself.

    Why the Tallit Barcode?
    https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/536810/jewish/Why-the-Tallit-Barcode.htm

    Why the Tallit Barcode?

    What’s the reason for the black stripes on the tallit and tzitzit?
    By Moshe Miller

    Firstly, it should be clear that the black stripes on the tallit and/or tzitzit are not mandatory. Many have other colors on their tallits, and many have completely white ones. Nevertheless, it is traditional in many communities to wear a tallit and tzitzit which sport black stripes.

    Some suggest that the stripes are to remind us of the blue techelet.1 Indeed, some communities have the custom of using (dark) blue stripes, not black. For those whose custom it is to use black stripes, perhaps this is so that one should not erroneously believe that real techelet was used. (Because if we would have techailet we would use it to dye the tzitzit strings with it, not the garment).

    Also, the Zohar2 explains that white represents chesed (Divine Benevolence) and the blue (black, dark) stripe represents gevurah (G‑d’s severity).

    Furthermore, the mitzvah of reciting the morning Shema begins when it is light enough for one to distinguish between white and techelet.3 Since we no longer have the techelet, the black stripe in the cloth of the tallit can be used to ascertain whether the time for reading the Shema has yet arrived.

    FOOTNOTES

    1. Pri Megadim, Orach Chaim siman 9, s.k. 6.

    2. Vol. 3 p. 227a.

    3. Mishnah, Berachot 9b.

    By Moshe Miller

    Rabbi Moshe Miller was born in South Africa and received his yeshivah education in Israel and America. He is a prolific author and translator, with some twenty books to his name on a wide variety of topics, including an authoritative, annotated translation of the Zohar. He has developed a coaching-type approach to dealing with life’s issues based on Chassidism and Kabbalah—a tool for dealing with normal issues that everyone faces as well as issues psychologists usually address, often ineffectively. He also gives free live classes over the Internet.

    The content on this page is provided by AskMoses.com, and is copyrighted by the author, publisher, and/or AskMoses.com. You are welcome to distribute it further, provided you do not revise any part of it and you include this statement, credit the author and/or publisher, and include a link to http://www.AskMoses.com.

    Why is the Tallis like a bar code ?
    https://davidlangner.blogspot.com/2016/04/why-is-tallis-like-bar-code.html

    Monday, April 4, 2016

    Why is the Tallis like a bar code ?


    Tallis or Prayer Shawl

    Did you ever wonder why a tallis looks like a bar code? I googled online and of course, lubavitch has an answer. See here…http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/536810/jewish/Why-the-Tallit-Barcode.htm.

    They quote the Zohar that says the white represents Divine mercy and black represents Divine judgment.

    They also mention that the black and white represents the time when we can distinguish the colors which is a sign when we have to say Shema Yisrael (Hear, O Israel).

    Is the Tallis (Talis, Tales, Tallit) a special code to God?

    I have found allusions on the above based on Gematria and skip code. The most opportune time to pray is at daybreak, or Alos Hashachar. See Genesis 32:25 in the battle between the angel and Jacob. The commentators say that the angel requested to be released so that he can pray. The Gematria of this term (Alos Haschachar) is 1019 which is also Talis (449) Tefilin (570) .

    I also noticed something interesting in the section where it talks about tsitsis or fringes. It says canfei bigdeihem, translated as corners of their garment. A canaf is also a wing, like a wing of a bird. Perhaps we represent a bird that has black and white feathers. The nation of Israel is compared to a dove. Moreover, the gematria of black/shachor (514) and white/lavan (82) equals exactly Jerusalem (596). Perhaps our Talis reminds us of the city of black and white, the city where the word of G-d comes from, the foundation of the world’s religion. Black and white represents the written word, black ink on white parchment.


    Tsitsis or fringes

    If you notice on the garments of Jewish people, you see tsitsis, or fringes, which is a Biblical commandment that we wear them. In my opinion, the opportune time to wear them is during prayer since you will find the words tefilas and tefila (prayers/prayer) encoded over the word tsitsis….
    I personally wear them day and night and I wear them outside as I had a dream about it where I saw three men with white top and bottoms, long white beards with their tsistis hanging out. It was a very strong lucid dream.

    It says, venasnu al tsitsis hacanaf pesil techeiles. See Numbers 15:39. From the word tsitsis through techeleis, the last letters of the 4 word phrase spells the word tefilas or prayers. If we take the phrase,
    hacanaf pesil techeiles and then connect to the next sentence (15:40) …Vehaya, the last letters rearranged spells tefilah or prayer. Hence, I found a direct link between tsitsis and prayer.

    If you want to read more of my code studies and interpretations of the Holy Bible,please go here…

    Does a Tallit / Tallis Have to Have Stripes?
    https://sewjewish.com/2016/02/08/does-a-tallit-tallis-have-to-have-stripes/

    A reader recently asked about stripes on a tallit, so I thought the topic would make a good blog post.

    A tallit, Jewish prayer shawl, does not have to have stripes. You’ll often see tallits with stripes in Ashkenazi communities. In Sephardic Jewish communities, however, the tradition is for the tallit to be plain white.

    One of my go-to sources for tallit design details is Adin Steinsaltz’s book A Guide to Jewish Prayer. Rabbi Steinsaltz is the author of the Steinsaltz Talmud –or more formally, The Talmud: The Steinsaltz Edition— and the foremost Jewish scholar of our times. The following quote from A Guide to Jewish Prayer touches on the topic of tallit stripes as part of a discussion about the color of a tallit. The quote begins with a reference to halakah, or Jewish law:

    Halakhically, there is no particular requirement of color for the Tallit, and one may use a Tallit of any shade he wishes (if he makes a point of observing the commandments in as ideal a manner as possible, he should make the fringes of the same color as the Tallit). In most communities, however, the Tallit is white: either entirely so, as in the Sephardic custom, or decorated with black or blue stripes, as in the Ashkenazic custom (page 346).

    And here he writes more about stripes:

    There is certainly no obligatory form to the decorative stripes on the Tallit; nevertheless, in various communities and congregations there developed fixed patterns. These patterns are essentially a remembrance (albeit not always conscious) of the way in which the Tallit was made in the Second Temple period, with a variety of decorative stripes (page 347).

    For more about the tallit and its details, I highly recommend Rabbi Steinsaltz’s A Guide to Jewish Prayer, as well as Rabbi Aryeh Kaplan’s book Tzitzith: A Thread of Light.

    The stripes in commercially manufactured tallits are generally woven into the tallit as part of the manufacturing process. If you’d like to add stripes to a handmade tallit, you can use striped fabric or add stripes by another technique, such as embroidery or applique. You’ll find more on adding stripes to handmade tallits in another blog post here.

    Note: The book links on this page are affiliate links. Purchasing a book through one of these links helps support the work of Sew Jewish with no extra cost for you. Thanks!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.