SACCSIV – blog ortodox

In EVANGHELIA LUI BARNABAS (BARABAS) ar scrie ca pe Golgota nu a murit Iisus Hristos, ci Iuda Iscarioteanul, iar Iisus vorbeste despre venirea profetului Mahommed … Mass-media anti crestina zbiara de bucurie ca s-a gasit manuscrisul

Posted in ISLAMISM, Turcia by saccsiv on februarie 26, 2012

Iata ce scrie in articolul Manuscrisul care poate zgudui din temelii lumea creştină:

La Ankara, in mod misterios, a fost scoasa la lumina una dintre cele mai vechi scrieri evanghelice apocrife descoperite pana acum, Evanghelia lui Barabas. Manuscrisul a iesit de-abia acum la iveala, desi fusese descoperit in urma cu 9 ani intr-o pestera. El are o vechime de 1.500 ani si este scris in armeana.

Oamenii de stiinta speculeaza spunand despre continutul manuscrisului ca poate zgudui din temelii lumea crestina. Manuscrisul a fost predat specialistilor pentru restaurare, iar dupa incheierea acestui proces va fi expus in cadrul Muzeului Etnografic National, scrie Actualno.
Se pare ca prelatii de la Vatican si-au manifestat un mare interes fata de aceasta descoperire, chiar daca ministrul turc al Culturii, Ertugrul Gunay, a dezmintit aceste informatii, spunand ca pana acum nu a primit o cerere oficiala din partea Papei.

Se presupune ca Evanghelia este una dintre asa-numitele scrieri apocrife, clasificare obtinuta dupa Consiliul Ecumenic de la Niceea, nord-vestul Turciei, desfasurat in secolul al patrulea. Atunci, clericii crestini de rang inalt au desemnat cele patru mari Evanghelii – ale apostolilor Luca, Matei, Ioan si Marcu – ca fiind singurele surse de incredere pentru cuvantul Domnului, celelalte 100 de scrieri fiind respinse si considerate erezii.

Manuscrisul are 52 de pagini, fiind scris pe piele. Potrivit unor experti, textul reprezinta invataturile lui Iisus, scrise inainte ca acesta sa fie numit „Fiul Domnului”. Valoarea de piata a manuscrisului este evaluata la aproximativ 20 milioane dolari. Conform unor informatii din presa turca, scrierea ar fi Evanghelia lui Barabas, rebelul gratiat de Pillat din Pont, in locul lui Iisus. In anul 325, pe pamanturile Turciei moderne, Sfintii Parinti interzic textul pe care il considera eretic, deoarece in el scria ca pe Golgota nu a murit Iisus Hristos, ci Iuda Iscarioteanul care l-ar fi inlocuit pe Fiul Domnului.

In articolul Evanghelia lui Barabas – manuscrisul care poate zgudui din temelii lumea crestina (Video) se mai specifica:

Conform unor informatii din presa turca, scrierea ar fi Evanghelia lui Barabas, rebelul gratiat de Pillat din Pont, in locul lui Iisus. In anul 325, pe pamanturile Turciei moderne, Sfintii Parinti interzic textul pe care il considera eretic, deoarece in el scria ca pe Golgota nu a murit Iisus Hristos, ci Iuda Iscarioteanul care l-ar fi inlocuit pe Fiul Domnului.
Valorosul manuscris a fost descoperit intr-o pestera din apropierea frontierei turco-irakiene. Evanghelia va fi declarata parte a patrimoniului cultural national al Turciei. Politia investigheaza daca cineva detine o copie, pentru ca manuscrisul a fost descoperit in urma cu 9 ani, fiind pastrat pana acum in Palatul de Justitie din Ankara.

Iar conform O Biblie veche de 1.500 de ani ar putea schimba istoria crestinismului. Contine o profetie inedita:

Vaticanul a cerut oficial sa analizeze o Biblie veche de peste 1.500 de ani, descoperita in Turcia, care ar contine detalii socante despre Iisus si religia crestina.

Biblia a fost gasita in urma cu 12 ani, cand a fost recuperata de la o grupare de hoti de antichitati.

Vaticanul a formulat acum o cerere oficiala, prin care vrea sa obtina dreptul de a cerceta aceasta Biblie. Cartea este scrisa in limba syriaca, un dialect aramaic, considerate limba in care a vorbit Iisus.

In prezent, Biblia este foarte bine pazita si se afla la Muzeul de Etnografie din Ankara. Literele cu care este scrisa sunt din aur, iar paginile din piele.

Potrivit cotidianul turc Star, Biblia contine controversata Evanghelie dupa Barabas, considerata de musulmani ca fiind evanghelia originala, respinsa ulterior de Biserica crestina.

Cartea contrazice opiniile crestine despre Iisus si contine multe idei islamice, cea mai importanta afirmatie fiind profetia lui Iisus, care vorbeste despre venirea profetului Mahommed.

Pana la urma, Realitatea vine cu articolul Descoperirea care ar putea DESTRĂMA creştinismul: Isus a PROFEŢIT venirea lui Mahomed in care ni se spune ca nu-i vorba de talharul Baraba:

Vaticanul a făcut o cerere oficială pentru a examina o Biblie veche de 1.500 de ani, în posesia căreia Turcia a intrat cu 12 ani în urmă. Volumul, cunoscut sub numele de „Evanghelia după Barnabas”, conţine informaţii care ar putea duce la victoria islamului asupra creştinătăţii.

Bibila se pare că ar conţine primele învăţături ale lui Isus Hristos şi este scrisă cu litere de aur pe piele din animal. Cartea este scrisă în aramaică, limba natală a lui Isus.

Turcia a confiscat Biblia de la o bandă de contrabandişti de antichităţi care operau în Marea Mediterană, scrie Huffington Post. Se pare că Biblia ar fi o copie a Evangheliei lui Barnabas, un text controversat considerat a fi nedemn de a sta alături de cele patru evanghelii ale Noului Testament: cea a lui Matei, Marcu, Luca şi Ioan.

În această scriere, Barnabas se prezintă a fi unul dintre cei 12 apostoli ai lui Isus şi susţine că acesta a prezis venirea profetului Mahomed, scrie huffingtonpost.com.

Datorită valorii ei culturale şi religioase, fotocopiile paginilor Bibliei ar putea valora aproximativ două milioane de dolari.

Evanghelia lui Barnabas poate fi citită AICI în limba engleză.

   Comentariu saccsiv:

   Barabas, Barnabas, ce conteaza pentru mass-media? Important e sa se loveasca in crestinism. Si cand ar fi cel mai bun moment, daca nu la inceperea Postului Mare?

Care ar fi ideile principale?

Ca:

in el scria ca pe Golgota nu a murit Iisus Hristos, ci Iuda Iscarioteanul care l-ar fi inlocuit pe Fiul Domnului.”

Si:

considerata de musulmani ca fiind evanghelia originala, respinsa ulterior de Biserica crestina.

Cartea contrazice opiniile crestine despre Iisus si contine multe idei islamice, cea mai importanta afirmatie fiind profetia lui Iisus, care vorbeste despre venirea profetului Mahommed.”

În această scriere, Barnabas se prezintă a fi unul dintre cei 12 apostoli ai lui Isus şi susţine că acesta a prezis venirea profetului Mahomed

Barnaba n-a fost dintre cei 12 Apostoli, ci din randurile celor 70 de ucenici.

Studiati va rog si:

http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare-rezultate.php?text=Barnaba

Cititi va rog si:

Mormantul Sfantului Apostol Barnaba – Salamina

Ce spune Sfantul Apostol Pavel in Epistola catre Galateni, capitolul 1?

8. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! 

9. Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! 

Ei bine, iata ca de cativa ani a aparut o asa zisa scriere a lui unui Barnaba (pe care mare parte din presa il confunda cu talharul Baraba), plina de rataciri cumplite. Poate un crestin sa creada cele scrise acolo? Evident ca nu, caci nu exista crestinism fara Jertfa de pe Golgota si fara Inviere. Deci aia nu e scriere crestina. Ca o fi circulat cu multe secole in urma, se prea poate, caci multe nazbatii circulau si pe atunci, ca doar dracul n-a aparut de cativa ani.

E posibil insa ca Sfantul Barnaba sa fi scris asa ceva? Desigur ca nu, caci altfel l-ar fi criticat aspru Sfintii Apostoli cu care a fost contemporan.

Desigur, mass-media se bucura si pune titluri bombastice: Manuscrisul care poate zgudui din temelii lumea crestina … Zguduita nu e decat mintea lor de habauci.

129 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 26, 2012 at 8:43 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    CUPRINS

    Apreciază

    • Avatarul lui mihailandrei mihailandrei said, on februarie 27, 2012 at 7:53 pm

      Carti stupide de genul “Evanghelia lui Barnabas” nu au ce sa caute in canonul biblic.
      Cartile de genul asta au statut de hartie igienica, nu le acordam importanta. Ii lasam pe aia mai putin instruiti sa se joace cu ele .

      În primele secole ale Bisericii circulau o sumedenie de scrieri false, create cu diverse scopuri. Gnosticii scriau „evanghelii” și epistole ezoterice cărora le dădeau nume de apostoli ca să capete autoritate.
      Numărul Evangheliilor în circulaţie în secolul al doilea era de aproape o sută.

      Necazurile au aparut in clipa in care diversi flacai, cu Marcion in frunte au inceput sa faca smecherii.
      Tot felul de personaje emiteau “epistole” false, chiar le atribuiau Apostolilor.

      Normal ca Biserica s-a implicat, a cernut graul de neghina. Episcopii care au alcatuit canonul Sfintei Scripturi au fost urmasii Apostolilor, ei erau permanent indrumati de Duhul Sfant.

      „Ca nu voi sunteti care vorbiti, ci Duhul Tatalui vostru este care graieste intru voi” (Matei 10, 20)

      Apreciază

      • Avatarul lui crestinul ortodox crestinul ortodox said, on mai 26, 2012 at 3:52 am

        Adevar Graiesti !
        amin!

        Apreciază

  2. Avatarul lui Alexandru(Fulger) Alexandru(Fulger) said, on februarie 26, 2012 at 8:54 pm

    Elitele ar face orice sa elimine biserica ortodoxa dar nu vor reusi. Cel mai mare pericol este acela al putin credinciosilor , acest manuscris i-ar putea duce spre erezie.

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 26, 2012 at 10:02 pm

      Nu cred ca vor reusi sa corupa credinciosii cu aceasta blasfemie .
      Este o zvacnire a satanei acum la inceputul Sf Post al Patimilor Domnului .
      Credinciosii adevarati ortodocsi ,nu vor lua in seama minciunile din presa aservita satanei si slugilor lui .Doamne ajuta !!! Post usor !!!

      Apreciază

      • Avatarul lui bazil bazil said, on februarie 27, 2012 at 12:03 pm

        Va dau dreptate ca nu vor reusi dar ..”incercarea moarte n-are”.
        Pe de alta parte nu am citit in evangheliile apocrife nici macar ‘o aluzie’ la asa ceva.
        Interesul e mare dar Credinta e si mai mare.

        Apreciază

  3. Avatarul lui Enkidu Enkidu said, on februarie 26, 2012 at 8:57 pm

    hello
    nu este scris in armeana…ci aramaica

    Apreciază

  4. Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 26, 2012 at 9:11 pm

    Asaltul asupra bisericii si asupra lui Hristos abia acum incepe. Se scrie ca va fi atat de mare si de perfid ca pana si din cei alesi vor cadea.. Va dati seama? Cei alesi sa cada? Ce tragedie imensa se ascunde sub aceste cateva cuvinte… Sa fii ales de Hristos pentru Imparatie si sa cazi. Nu-mi pot imagina ceva mai cumplit.

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 26, 2012 at 10:50 pm

      Dar cine vor fi cei alesi ?Nu vor fi pastorii nostri ?
      Nu vor face parte din clerul ecumenist ?
      In acest caz ,pericolul caderii credinciosilor este mult mai mare .

      Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 4:45 am

        Mi-e teama ca nu numai ecumenismul va fi pricina de cadere. Cred ca vor aparea tot felul de asa zise documente, dovezi arheologice, marturii si noi interpretari care vor abate lumea de la adevar. Nu cred vor incerca de la bun inceput sa distruga credinta, ca nu se poate, dar vor incerca sa o modifice, ceea ce va avea acelasi rezultat. Un bun exemplu sunt schimbarea posturilor. Nici n-am putut sa numar cate dezlegari la peste au fost in postul Craciunuli, daca ar fi fost sa le tin pe toate imi cresteau solzi. Salva Domnului ca am carti mai vechi unde sunt scrise adevaratele zile de dezlegari. In plus de vreo cativa ani este dezlegare la peste in toate miercurile si vinerile dintre Pasti si Rusalii! Cine a mai pomenit asa ceva? Si uite asa, un pic de colo, un pic de colo se strica randuielile si incep caderile..

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 8:58 am

        Cei alesi nu sunt doar pastori. Cred ca o sa fie mai multi dintre mireni alesi decat dintre pastori.
        Pastorii in sectorul 6 fac campanie electorala lui Cristian Poteras:
        http://www.ziare.com/politica/campanie/campania-electorala-a-inceput-in-bisericile-din-bucuresti-1152943

        Dar cand oamenii mananca alimente insemnate cu 666 inimaginabilul devine posibil.

        Apreciază

      • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 27, 2012 at 10:22 am

        Cineva ,
        Asa este ,despre atatea dezlegari la peste in postul Craciunului si deasemeni de la Pasti pana la Rusalii ,am discutat si eu cu preoti si chiar cu duhovnicul meu ,care mi-a spus sa tin cum cred de cuviinta ,dar nu-i pacatul oamenilor ci a celor care au facut aceasta dezlegare .
        Stiu ca Patriarhul justifica (pe cand era Mitropolit )ca aceasta dezlegare ,atrage pe mai multi la
        „post „si ca pestele a fost consumat frecvent si de Mantuitorul .
        Postul Craciunului fiind un post mai „bland „,avand in vedere bucuria ca s-a nascut Domnul ,aceste dezlegari
        au fost justificate in felul acesta .
        Doamne fereste ! Sa nu se atinga si de Postul Mare !

        Apreciază

      • Avatarul lui crestinul ortodox crestinul ortodox said, on mai 26, 2012 at 11:35 am

        vor aparea toate necuratiile, ereziile si spurcaciunile care au stat , au incercat impotriva Bisericii Ortodoxe timp de 2000 de ani ca si cum ar fi recente dar sa nu ne temem acestea au fost inlaturate odata pentru TOTDEAUNA de CATRE BISERICA LUI HRISTOS , BISERICA ADEVARATA pe care portile iadului nu o vor birui !
        CREDINTA ADEVARATA SA AVEM si SA CEREM NEINCETAT sprijin si ajutor de la DOMNUL IISUS HRISTOS si MAICA DOMNULUI caci aici este izbavirea si mantuirea noastra a crestinilor-ortodocsi in BISERICA LUI HRISTOS , CEA ORTODOXA .
        amin!

        Apreciază

    • Avatarul lui Costi Costi said, on februarie 27, 2012 at 6:08 am

      „Cei alesi , care cad” sunt cei ajunsi la o traire crestina destul de inalta, chiar poate plina de mult har, si care la un moment dat sunt amagiti de cel potrivnic si isi pierd sufletul. Dar trebuie sa realizam ca Hristos nu alege pe unii si pe altii ii lasa. El vrea ca toti oamenii sa se mantuiasca. Cei alesi sunt de fapt cei ce se aleg singuri pentru imparatie, cei ce lupta pentru mantuirea lor. Dumnezeu vine in intapinarea lor si ajuta eforturilor lor de mantuire si daca ei s-au ales, si Dumnezeu ii alege. E cam ca la casatorie, ceva liber consimtit.

      Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 5:47 pm

        Cred ca cei alesi care vor cadea sunt pe de-o parte, asa cum spune Maria, unii dintre cei alesi de Domnul ca sa-I slujeasca, adica dintre preoti si monahi, iar pe de alta parte aceia dintre mireni care L-au cunoscut pe Hristos dar nu au avut fapte precum cele cinci fecioare neintelepte din Evanghelie. Cred ca fara fapte, adica fara o credinta intarita si incercata, nimeni nu va putea rezista in fata ispitelor sfarsitului.

        Apreciază

    • Avatarul lui STOP RFID 666 STOP RFID 666 said, on februarie 27, 2012 at 11:29 am

      cineva

      Nu se spune ca cei alesi vor cadea ci ca……….inselatoriile vor fi atat de mari incat DACA s-ar putea sa cada chiar si cei alesi. Deci DACA face diferenta. Pe de alta parte unii din cei alesi vor cadea pentru o perioada scurta de timp. Ei se vor ridica se vor scutura si vor relua lupta cu o inversunare mai mare decat o aveau la inceput. Asa s-a intamplat cu Sfantul Petru.

      Aceste ,,evanghelii” sunt ca un bazait de musca acum in preajma postului. Au fost atatea mizerii in trecut si vor fi si mai multe in viitor.

      Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 5:34 pm

        @stop rfid

        Eu cred parintelui Arsenie care a spus: „Veti cadea din cauza fricii. Frica-i de la diavol; nu va fie frica pentru a va salva sufletele. Vor veni vremuri foarte grele, dar toate sunt ingaduite de Dumnezeu, Care este tovarasul de drum al fiecaruia, de la nastere pana la moarte. VOR CADEA SI CEI ALESI. Imi pare rau ca sunteti cei de pe urma.”
        Mai cred si altor sfinti parinti care au spus ca stelele despre care vorbeste Isaia ca „vor cadea ca frunzele de pe viţa, cum cad frunzele din smochin” sunt cei alesi care se vor sminti in zilele din urma.

        Apreciază

  5. Avatarul lui Ioan C. Ioan C. said, on februarie 26, 2012 at 9:12 pm

    Noi, creştinii ortodocşi, nu avem decât patru Evanghelii canonice (a lui Matei, a lui Marcu, a lui Luca, a lui Ioan). Iată ce ne învaţă Apostolul Pavel cu privire la celelalte evanghelii (gnostice):
    „Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema!” (Galateni 1: 8).
    Cele patru Evanghelii sunt cele canonice pentru că le aveau toate bisericile secolelor II-III d. Hr.
    Orice evanghelie care era numai locală nu e autentică, întrucât primii creştini copiau cuvântul Domnului, Evangheliile, ca toţi să se bucure de citirea lor; deci, evangheliile locale, nu au fost copiate mai târziu că nu erau autentice, ci apărute după secolul I (când au apărut Evangheliile canonice).

    Apreciază

  6. Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 26, 2012 at 10:00 pm

    Foarte interesanta aleasa perioada pentru a face publica aceasta stire. 😉

    Apreciază

  7. Avatarul lui mosu@yahoo.com mosu@yahoo.com said, on februarie 26, 2012 at 10:19 pm

    Nu contest existenta manuscrisului, dar totusi e interesant de ce „politia investigheaza daca cineva detine o copie, pentru ca manuscrisul a fost descoperit in urma cu 9 ani, fiind pastrat pana acum in Palatul de Justitie din Ankara”. Va spun eu de ce „politia investigheaza daca cineva detine o copie”. Pentru ca copiile dupa original trebuie distruse pentru ca falsul manuscris prezentat drept original sa poata „zgudui din temelii crestinismul”. Cine are urechi sa auda…

    Apreciază

  8. Avatarul lui Mihai Jeleriu Mihai Jeleriu said, on februarie 26, 2012 at 10:20 pm

    Dar dc nu diavolul cunoscand screriile apocrife sa fii indemnat la randul lui niste netrebnice sa scrie despre cele viitoare si prezente distorsionat. Asa , el castiga prin autenticiate si lumea va crede.

    Apreciază

  9. Avatarul lui Geo Geo said, on februarie 26, 2012 at 10:34 pm

    Se va uita si asta,asa cum s-a uitat povestea cu mormantul lui IISUS.Incearca cel rau sa sminteasca adevaratii crestini(ca cu cei smintiti deja,nu mai are rost sa se osteneasca).Noi insa nu plecam urechea la toate aberatiile lor.Ramanem in credinta lui IISUS pana la a-2-a Lui venire!!!!Nu stiu, sincera sa fiu,de ce se ostenesc sa darame un adevar pe care noi il avem in ADN,as putea spune.Cum poate cineva sa creada ca un crestin adevarat ar putea astepta pe mahomed dupa ce o viata L-a asteptat pe HRISTOS?

    Apreciază

    • Avatarul lui adi adi said, on decembrie 29, 2013 at 9:26 am

      Bravo…eu din suflet spun ca prefer moartea si sa ajung langa Isus la meu dacat sa cred in altceva.

      Apreciază

  10. Avatarul lui minionita minionita said, on februarie 26, 2012 at 11:32 pm

    Nu e prima idiotenie care apare si sigur nu va fi nici ultima. Au curs valuri de cerneala pe tema evangheliei lui iuda si nu s-a intamplat nimic. La fel si cu mormantul lui Iisus. O sa se gaseasca niste destepti care sa scrie cateva carti despre tema, ceva documentare pe Discovery iar la sfarsit totul o sa se sparga ca un balon de sapun. Cel putin ar trebui sa vedem partea buna a lucrurilor: avem o evanghelie care cica e a lui iuda si una care vorbeste de el, si care se bat cap. Daca era macar o umbra de adevar ar fi trebuit sa apara elemente comune asa cum apar in Evangheliile din Noul Testament. Asa ca orice afirma una din ele e demontat prin insasi existenta celeilalte.

    Apreciază

  11. Avatarul lui florin florin said, on februarie 27, 2012 at 12:12 am

    Acum cred ca ar fi de mare necesitate ca biserica luptatoare sa ia in sfarsit atitudine. Nu cred ca trebuie sa le luam doar ca pe niste glume proaste,pentru ca se ataca si de aceasta data,insasi temelia credintei crestine.Geo,eu cred cu tarie ca inca se mai poate salva ce inca nu s-a pierdut……Si daca un singur suflet e salvat,inaintea Lui Dumnezeu el valoreaza mai mult decat intregul univers… Merita?

    Apreciază

  12. Avatarul lui Prahovean Prahovean said, on februarie 27, 2012 at 12:24 am

    Chiar și cei mai sceptici oameni de știință spun că Evangheliile canonice au fost scrise în secolul II, deci 1800-1900 de ani în urmă, iar această carte ar fi de 1500 de ani. Din păcate, oamenii nu au cultură ca să facă astfel de diferențe sau se lasă furați emoțional de tonul ferm și bombastic al presei.

    Apreciază

  13. Avatarul lui Adrian.I Adrian.I said, on februarie 27, 2012 at 12:47 am

    Cei din Mass media sunt total idioti, pai in vechime existau sute de astfel de manuscrise si mai sunt cunoscute si altele de genul si in prezent, ele sunt apocrife nu au nici o valoare.Exista obiceiul in vechime ca diversi autori, in special cei care apartineau de unele secte sa isi insuseasca titulaturi false, de ex nume de apostoli, sfinti, sau personaje care l-au cunoscut pe Hristos, pentru a intarii prin scrierile respective invataturile sectei sau pe cele personale.

    Apreciază

  14. Avatarul lui Adrian.I Adrian.I said, on februarie 27, 2012 at 12:49 am

    Nici pana acum nu s-au prins ce e cu numele de apocrif :)))))

    Apreciază

    • Avatarul lui Mos Darie Mos Darie said, on februarie 28, 2012 at 7:08 am

      Zic ca au aparut deja vuvuzelele care, fara a sti nimic despre Miscarea Legionara (sau, poate, tocmai de aia?), isi dau cu parerea ca aceasta aparitie afecteaza stabilitatea economica…Care stabilitate o fi aia? cea pe care o traim de 4 ani?
      Reactia rapida si evident tendentioasa arata ca le e frica!

      Apreciază

  15. Avatarul lui nea Anderthal nea Anderthal said, on februarie 27, 2012 at 5:04 am

    ..incepe Postul Mare si trebuia ca nemernicii astia sa vina cu „ceva” nou sa amageasca cireada.Pe mine nu ma mai mira nimic acum,as fi mirat ca TOTUL sa se schimbe in bine fara nici o nenorocire/pedeapsa ptr. pacatele lumii.Ce vor face cei caldicei si cei rataciti cind vor aparea pe cer „ozn-uri” si din ele vor cobori ‘braderz from-speis”?.Mare nebunie vine asupra lumii!
    ps: ATENTIE MARE PE 22 MARTIE!.E POSIBIL CA PAPUSARII SA MAI FACA O MISCARE PE TABLA DE SAH! 22 MARTIE =322.Cred ca stiti unde apare acest numar!

    Apreciază

  16. Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 5:09 am

    Sa zicem ca acest manuscris ar fi autentic, adica scris odata cu Sfintele Evanghelii canonice. Si ce daca? Nu s-au mai scris minciuni pana acum sau s-a inventat cumva minciuna in secolul 20? Si de ce ar fi cuvintele unui oarecare (in cazul fericit in care acest individ nu este acelasi Barabas zelotul si ucigasul) mai demne de crezare decat cele ale Sfintilor Apostoli care au murit mucenici?

    Apreciază

  17. Avatarul lui basil basil said, on februarie 27, 2012 at 5:28 am

    -daca a fost scris dupa cum zic ei in urma cu 1500 de ani ,mantuitorul Iisus Hristos a trait istoric in urma cu aproape 2000 de ani ,manuscrisul cica a fost descoperit in urma cu 9 ani (in tot acest rastimp ce au facut l-au modificat si au cautat sa nu existe altele ca sa -si poata continua lucrarea ) ,deci dupa mine nu are nicio valoare ca dupa 500 de ani de la Hristos sa scrie unii minciuni si sa le prezinte drept adevar si cu aceeasi valoare ca Evangheliile reale …totul e o mascarada mediatico-draceasca ….ce spuneti ca nici bine nu a inceput Postul Mare si gata televiziunile au inceput sa prezinte targuri de mancare bio-eco adica slanini ,carnati caltabosi .sa fiti atenti postul asta de cate ori fac primarii din capitala si tara astfel de targuri !!!!

    Apreciază

  18. Avatarul lui dante dante said, on februarie 27, 2012 at 7:09 am

    La fel ca si de Craciun, cind l-au arestat pe parintele Efrem de la muntele Athos, asa si acuma se scoate un subiect de gilceava in postul Pastelui, tocmai pentru tulburarea noastra. Au fost o gramada de scrieri apocrife, care mai de care smintitoare, si cu siguranta vor mai fi, insa, noi trebuie sa stam linistiti si sa luam aminte la ce-a spus IIsus, ca vor veni o gramada de profeti mincinosi.
    Ce mi se pare foarte interesant, este faptul ca Vaticanul a cerut documentul spre a-l examina….
    Pai, ce sa examineze, inseamna ca ei au o urma de indoiala, in raport cu credinta lor, din moment ce vor sa studieze documentul( nu ca n-ar avea-o, doar ei cred si in extraterestri…).
    Aceste iude, au bombardat Serbia in ziua de Paste ortodox, asa ca n-avem ce sa asteptam ceva bun de la ei.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  19. Avatarul lui Marius Marius said, on februarie 27, 2012 at 7:48 am

    Putin offtopic, dar in acelasi context (intensificarea propovaduirii raului la intrarea in Post) am gasit aseara in usa un fluturas de la martorii lui iehova. Am dat o raita pe scara si bineinteles ca erau pline usile de aceste fluturase… Trebuie mare atentie! Eu NU le-am citit, ci le-am rupt si le-am aruncat.

    Apreciază

  20. Avatarul lui Vasilica Vasilica said, on februarie 27, 2012 at 7:57 am

    Noi ortodocsiî sa tinem stranr de Sfanta nnastra BIBLIE care este insuflata de Duhul Sfamt si ni s-a dat noua spre Stiinta ,spre cunoastere si spre invatatura.

    Si sa nu dam crezare ”LA TOT CE VOR EI”sa ne faca râ credem.

    Nni ortndocsi asteptam Cea dea doua venire a DOMNULUI NOSTRU ÎISUS HRISTOS si nicidecum A unuî Mohamed.

    Un post uror! Si
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 8:34 am

      Nici musulmanii nu asteapta venirea lui Mohamed. Tot venirea lui Iisus asteapta si ei. In credinta lor stiu ca se va intoarce si va domni 1000 de ani pe pamant. Ei il numesc Isa.

      Apreciază

      • Avatarul lui G-man G-man said, on februarie 27, 2012 at 1:44 pm

        asta e alta prostie ….bagi la greu .. esti la norma zilele astea ? adica alta blasfemie ..luata mai dedeparte

        astia asteapta ultimul Imam, care la tine e totuna cu Mantuitorul …. de pe ce palneta ai venit .. poti sa faci drum intors?

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 2:01 pm

        Esti cu sacul pe cap G-man. Lucrez si cu musulmani si sa stii ca ei spun ca Iisus se va intoarce pe pamant ca sa il invinga pe antihrist. E in credinta lor aceasta.

        Nu ultimul imam sau ce aberezi tu acolo.

        Apreciază

      • Avatarul lui STOP RFID 666 STOP RFID 666 said, on februarie 27, 2012 at 6:26 pm

        Toma

        Musulmanii sunt niste rataciti, nu au ei treaba cu Hristos. Nu cunosc musulmanii nimic, ei se bucura pe langa unul mahomed care a primit informatii pretioase de la diavol. Cum poate un asemenea om sa lumineze ceva? Sa stii ca toti asteapta pe cineva. Cand spun toti adica toate religiile asteapta un salvator. Crestinii il asteapta pe Hristos, musulmanii pe al n’ spelea imam, budistii pe al nu stiu catelea buda si tot asa. Si de aceea toti vor fi pacaliti, pentru ca antihrist ii va intruchipa pe toti. Si duhurile intunericului care zboara prin aer vor da de veste prin sugestionare ca a venit cel asteptat. Si toti se vor inchina lui, printului intunericului. Nu mai vorbii despre ceea ce nu stii, ca te faci de ras. Nu mai da sfaturi daca nu ai cunostintele necesare. Smintelile trebuie sa vina dar vai de acela prin care vine sminteala.

        Post cu folos si cu putine E-uri.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 7:34 pm

        @ STOP RFID 666 said, on februarie 27, 2012 at 6:26 pm

        Iti zic ca ei spun clar ca Isa se intoarce si il va invinge pe antihrist (dajal parca). Nu un imam sau altceva.
        Sa vorbesti cu un musulman si sa il intrebi sa vezi ce-ti spune. Asa e credinta lor.

        Apreciază

      • Avatarul lui STOP RFID 666 STOP RFID 666 said, on februarie 27, 2012 at 8:22 pm

        Toma

        Musulmanii spun ca Hristos este un prooroc. Bine asta spun de ochii lumii pentru ca in inima lor cred altceva. Cum poate spune un profet ,,Eu sunt Calea, Adevarul si Viata? Numai Dumnezeu poate spune lucrul asta. Deci ei se contrazic aici, pentru ca un profet nu poate mintii. Daca Hristos nu a fost Dumnezeu inseamna ca a fost cel mai mare mincinos al tuturor timpurilor, Doamne iarta-ma. De aici rezulta ca musulmanii sunt mincinosi. De invins poate sa-l invinga pe antihrist numai Dumnezeu, un prooroc poate numai sa se lupte cu el. Definitiv numai Dumnezeu poate sa-l invinga pe antihrist.

        Apreciază

  21. Avatarul lui ADRIAN CL.23 ADRIAN CL.23 said, on februarie 27, 2012 at 9:35 am

    Stiri menite sa ne sminteasca , sa ne faca sa ne abatem de la post, cu gandurile si vb desarta, sa cautam lucrurile care ne odihnesc duhovniceste.
    Am citit si eu stirea, si asa cum am deschis asa am si inchis.Un gunoi ordinar, menit sa atate mai mult dracii din oamenii, mai ales ateii sau cei necredinciosi….evreii, ereticii..etc…
    Fratilor, sa ne inarmama cu rugaciune si post…Dumnezeu stie de ce ingaduie si pt ce…noi sa vedem de ale noastre, mantuirea este individuala.Alegerea este a noastra, se ne rugam Bunului Dumnezeu, sa ne daruiasca DISCERNAMANT SI TARIE DUHOVNICEASCA.
    Post usor si binecuvantat la toti, sa ma iertati daca am suparat pe cineva.Doamne Ajuta-ne!

    Apreciază

  22. Avatarul lui catalin_b catalin_b said, on februarie 27, 2012 at 10:28 am

    Aici ar fi nevoie de intervenția autorizată a unui Sfințit Părinte cunoscător aprofundat al istoriei religiilor și, mai ales, al istoriei creștinismului, care să ne spună dacă nu cumva acest document face parte din seria de acțiuni prin care a fost întemeiată religia mahomedană de către evreii urâtori de Hristos în încercarea de distrugere a religiei creștine.
    Dacă lucrurile stau așa cum spune „prahovean” și manuscrisul are o vechime de numai 1500 de ani în comparație cu adevăratele Evanghelii concepute și propovăduite în vremea Sfinților Apostoli și atestate documentar cu 1900 sau 1800 de ani în urmă, este limpede că această blasfemie a apărut în epoca marilor erezii care au zdruncinat creștinismul și au dat creștinismului pe cei mai luminați ierarhi, Sfinții Sfințiți Spiridon al Trimitundei, Nicolae, Atanasie cel Mare, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul, Ioan Gură de Aur și ceilalți. Cum de a apărut, ca document, abia atunci și de ce nu există mărturii în istoria religiilor că a fost efectiv propovăduită, ca să se demonstreze că ea ar fi, de fapt, evanghelia cea adevărată, este aceeași piatră de încercare de care se sparge și această nouă blasfemie ca și spurcata evanghelie a lui Iuda.
    Nemaivorbind de contradicțiile caraghioase și de perfidia insidioasă pe care le iscă în raport cu Patimile și Învierea Domnului, pe de o parte și cu Adevărul și curăția învățăturii Domnului, pe de altă parte. Păi, dacă Iuda a fost cel răstignit, înseamnă că tot Iuda a fost și cel înviat, de vreme ce trupul lui nu a mai fost găsit în mormântul în care a fost pus și mai înseamnă că Domnul nostru Iisus Hristos a rămas în viață cu trupul. Dacă Domnul nostru Iisus Hristos nu a murit trupește, rezultă fie că, după așa-zisa „răstignire a lui Iuda”, S-a ascuns de la ochii oamenilor, fie că a continuat propovăduirea Împărăției Cerurilor așa cum o făcuse în primii trei ani și jumătate de până la „răstignirea lui Iuda”. Dacă S-ar fi ascuns de la ochii oamenilor, înseamnă că Și-ar fi călcat propria Sa învățătură acolo unde El Însuși a arătat că lumina nu trebuie ținută sub obroc, ci trebuie pusă în sfeșnic ca să lumineze oamenilor. Dacă ar fi propovăduit în continuare Împărăția Cerurilor, înseamnă că nu ar mai fi fost nevoie de nici o Evanghelie propovăduitoare în locul Domnului. Cu alte cuvinte, adevăratele Evanghelii ale veritabililor Sfinți Apostoli nu și-ar mai fi avut rostul, ele desfășurându-se, însă, după cum atestă istoria creștinismului și această desfășurare având loc în paralel cu presupusa „propovăduire clandestină a Domnului”(!?!). Așadar, Sfinții Apostoli ar fi fost cei care ne-au mințit că Domnul a fost răstignit și a murit cu trupul, în „realitate” Domnul a rămas în viață, propovăduind un alt presupus „adevăr evanghelic” decât cel al Sfinților Apostoli, adică Ortodoxia ar fi mincinoasă. Și cum această așa-zisă propovăduire a Domnului ulterioară „patimilor lui Iuda” nu este pomenită de istoria religiilor, ca să nu fie descalificată de istorie din lipsă de mărturii ale adepților, întreaga propovăduire a Domnului a fost trecută de partea religiei islamice, „evanghelia lui Barnabas” profețind despre apariția profetului Mahomed. Rugăm pe Sfințiții Părinți să ne spună dacă în Coran se pomenește ceva despre profeția făcută de Domnul nostru Iisus Hristos în legătură cu apariția profetului Mahomed, fiindcă, în mod evident, „evanghelia lui Barnabas” face legătura între învățătura Domnului nostru Iisus Hristos și islam. După, e drept, neavizata mea părere, Coranul însuși desființează această nouă minciună sfruntată cu numele de „evanghelia lui Barnabas”, nu numai pentru că nu se pomenește nimic în Coran despre Domnul nostru Iisus Hristos, ci și prin diferențele evidente dintre cele două învățături, creștină și islamică. Evident că avem de-a face cu o nouă fumigenă pestilențială de sine contrazisă și mincinoasă din orice unghi ar fi privită lansată împotriva Ortodoxiei.

    Apreciază

    • Avatarul lui Prahovean Prahovean said, on februarie 27, 2012 at 11:27 am

      Coranul spune despre „Iisus Fiul Mariei” că nu este Dumnezeu, ci un profet al Lui Dumnezeu. Sunt multe preluări și modificări ale Bibliei Ortodoxe, cum ar fi că Avraam nu a vrut să îl jertfească pe Isaac, ci pe fratele luI Ismail. De fapt, scrie marea inepție despre creștinii Ortodoxi, că ei venerează „Sfânta Treime formată din Tatăl, Fiul și Fecioara Maria”. E drept, în arabă substantivul „spirit”, „duh”, este de gen feminin, dar asta nu justifică. Apoi, musulmanii spun că evreii și creștinii au schimbat Biblia, de aceea nu concordă cu Coranul.
      Ce să mai spun, pilda spună de prooocul Natan regelui David, cu mielușeaua omului sărăc, reapare în Coran ca un fapt care s-ar fi întâmplat literalmente.
      Pasajul de la Cina cea de Taină, despre Mângâietor, despre Duhul Sfânt, pe care Domnul Hristos spune că Îl va trimite, în Islam se spune că este vorba de fapt de Mahomed, că profetul Iisus Nazariteanul ar fi spus că va mai fi trimis un Mesager. Mahomed știa puțină greacă, și ar fi confundat numele de Parakletos, pentru Duhul Sfânt, din textul grec, cu cel de „perikletos”, care îneamnă „mesager”. Evident că musulmanii spun că creștinii au schimbat „perikletos” cu „parakletos”. Mahomed a fost un om înșelat de viziune drăcești, corespunde foarte clar profilului din tradiția Ortodoxă.
      Se spune că s-ar întâlnit cu un călugăr nestorian, care ar fi recunoscut pe trupul lui semne care spuneau că va fi un profet al Domnului.
      Cu puțin timp înainte fuseseră două tipuri de erezii pernicioase, cele gnostice și arianismul. Gnosticii disprețuiau materia creată de Dumnezeu ca rea în sine, și la ei se spunea că Vechiul Testament este revelația Demiurgului rău, creatorul lumii care ar fi creat lumea ca să țină oamenii prizonieri în trupuri, iar abia în Iisus s-ar fi revelat adevăratul Dumnezeu. Iisus nu ar fi murit pe cruce, căci materia nu contează, iar răstignirea ar fi fost o iluzie sau o substituție. „Evanghelia lui Iuda” este un produs gnostic, în acest spirit. Arienii spuneau că Fiul nu este Dumnezeu, nici Duhul Sfânt că doar Tatăl este Dumnezeu. La asta mai adăugăm iudaismul care deja își luase formele sale de bază, cu Talmud etc. Mahomed ar intrat în contact nu numai cu Ortodoxia, ci și rămășițele gnosticilor, cu arienii și cu iudeii. Coranul și tradiția islamică are clare rădăcini în toate aceste rătăciri, nu complet, ci din fiecare câte ceva, ca să formeze noua și grețoasa erezie numită „religia păcii”.
      Islamul are rădăcini iudaice, este destul iudaic în spirit. Monoteismul rigid-fixist, care spune despre creștini că adoră trei zei, legalismul ritualist, absența liturgicului, mântuirea prin fapte etc. Este posibil ca Mahomed să fi fost botezat Ortodox la un moment dat, sau cel puțin monofizit sau miafizit, iar de acolo să fi alunecat prin iudaizare și viziuni drăcești.

      Apreciază

      • Avatarul lui Prahovean Prahovean said, on februarie 27, 2012 at 11:32 am

        Eu cred că Domnul a îngăduit apariția islamului și pentru a trezi creștinii din starea lor de încremenire și indivualism, pentru a re-trezi în ei râvna mărturisitoare, spre mucenicie, propăvăduire și deplinitătea vieții în Hristos, care s-a pierdut din masă, se pare, după intrarea Ortodoxiei în legalitate. Iar dacă creștinii ar fi făcut ce trebuie, cred că islamul ar fi fost stârpit în maxim 100 de ani, dacă oamenii s-ar fi luptat cu armele duhovnicești ale creștinilor primelor veacuri, însă aceasta s-a făcut pesemne prea puțin. Cred că prăbușirea Imperiului Bizantin a avut cam aceleași cauze, dar creștinii tot nu s-au trezit cât și câți trebuie nici atunci, se pare. Așa văd eu lucrurile.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 12:04 pm

        Constantinopolul l-a dat Dumnezeu turcilor pentru ca nu mai erau 5 oameni credinciosi in el.
        Domnul spune foarte clar, daca vrei sa te mantuiesti asculta cele 10 porunci.

        La noi, e mai rau pedepsit furtul decat desfranarea. Desi desfranarea e inaintea furtului, fiind porunca a 7-a si furtul a 8-a.
        La musulmani daca furi ti se taie mana, dar daca desfranezi esti omorat pentru ca daca nu esti pedepsit, pacatul tau se rasfrange asupra intregii comunitati. Si asta Dumnezeu nu a schimbat. Si in Apocalipsa Dumnezeu pedepseste toata lumea.
        La musulmani vrajitoarele sunt omorate rapid. La noi sunt chemate la televizor si inmormantate cu mare fast.

        La fel ca si Constantinopolul, Domul a ramas pe locul vechiului Templu. Dumnezeu a lasat sa fie asa. Deci Dumnezeu a ingaduit ca musulmanii sa aiba Vaticanul cel adevarat si Templul. Daca nu ar fi fost important nu ar fi ingaduit aceste evenimente.
        Musulmanii vor juca un rol vital in viitor. Asta e clar.

        Apreciază

      • Avatarul lui Mihai Mihai said, on februarie 27, 2012 at 12:21 pm

        faptul ca musulmanii au mai multe sotii tot desfranare se cheama.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 12:34 pm

        Desfranare inseamna act sexual intre parteneri ocazionali. Actul sexual cu sotia nu este desfranare.
        In Biblie sunt numeroase cazurile de barbati importanti cu mai multe sotii. Ba era chiar o regula, ca acela care moare, sotia lui care ramane vaduva sa poata fi luata de fratele barbatului.

        Exista vreun pasaj in evanghelii care interzic poliginia si sustin monogamia?

        Apreciază

      • Avatarul lui danutza danutza said, on februarie 27, 2012 at 12:50 pm

        @toma: ???????????????????????????????????????????????????????????/
        frate, tu ce spui aici? povesti nemuritoare?
        du-te si citeste si nu mai sminti oamenii.
        am avut remuscari ca am fost dura cu tine, dar se pare ca nu m-am inselat. de unde pana unde”Si in Apocalipsa Dumnezeu pedepseste toata lumea”
        asta ai inteles din Cartea Apocalipsei???
        asta n-o inteleg:”La fel ca si Constantinopolul, Domul a ramas pe locul vechiului Templu. Dumnezeu a lasat sa fie asa. Deci Dumnezeu a ingaduit ca musulmanii sa aiba Vaticanul cel adevarat si Templul.”care dom? care vaticanul cel adevarat?

        cat despre desfranare, m-ai rupt cu intelegerea acestei notiuni.
        tu stii de ce a vrut irodioaia sa-i taie capul sf Ioan Botezatorul?
        pt ca striga intr-una ca e pacat sa se casatoreasca cu cumnatul ei.
        asa ca, de unde ai scos asta:”In Biblie sunt numeroase cazurile de barbati importanti cu mai multe sotii. Ba era chiar o regula, ca acela care moare, sotia lui care ramane vaduva sa poata fi luata de fratele barbatului.”
        noi tinem legea cea noua, ca de aceea s-a jertfit pe cruce Hristos. noi suntem crestini, nu evrei sau musulmani.

        alta perla:”Exista vreun pasaj in evanghelii care interzic poliginia si sustin monogamia?”

        tu esti cu misiune aici???????????????????????????????????????????????????

        „Aceleasi lucruri nu s-ar fi putut intampla intr-o tara musulmana. Astfel de specimene ar fi fost omorate”
        asta ai inteles tu din crestinism???

        vad ca esti mare fan religia musulmana. despre credinta noastra NU STII NIMIC!

        Apreciază

      • Avatarul lui Mihai Mihai said, on februarie 27, 2012 at 1:24 pm

        @ Toma
        ba afla tu ca actulu sexual cu sotia, care nu are ca scop nasterea de prunci, tot DESFRANARE se cheama!

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 1:25 pm

        @ danutza said, on februarie 27, 2012 at 12:50 pm

        Constantinopolul era Vaticanul cel adevarat.
        Domul este pe locul vechiului Templu.

        Dumnezeu n-a ingaduit ca aceste locuri sa fie preluate de musulmani intamplator.

        Si daca vrei o confirmare, eu sunt invidios pe musulmani ca le ei nu se pot manifesta „artistic” blasfemiile care la noi sunt posibile.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 2:04 pm

        @ Mihai said, on februarie 27, 2012 at 1:24 pm

        De acord cu tine aici.
        Dar asta nu raspunde la intrebarea despre monogamie si poliginie. Ca si aia care au mai multe neveste fac copii cu toate.

        Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 6:10 pm

        Prahovean,

        Intru totul de acord cu tine ca islamismul a fost ingaduit de Dumnezeu. Eu as merge insa si mai departe: nu numai ca islamismul a avut drept scop sa trezeasca pe crestini la lupta, dar cred ca a avut si scopul de a impiedica expansiunea catolica. Daca nu existau musulmanii catolicii ar fi cucerit de mult Ierusalimul si credinta lor eretica s-ar fi raspandit fara opreliste. Mai mult decat atat, anumite ordine monastice catolice (ex. iezuitii) au fost infiintate si conduse de evrei. Ganditi-va ce ar fi insemnat ca prin ele evreii sa fii reusit sa puna mana pe Ierusalim acum cinci sute de ani! Deci iata ca islamismul a avut si rolul de a intarzia aparitia antihristului.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 7:10 pm

        @ cineva said, on februarie 27, 2012 at 6:10 pm

        Este clar ca islamul are un rol important in istorie. Dintre toti care au trecut la ortodoxie cei mai multi sunt musulmani. Eu am lucrat cu musulmani din diverse tari si au avut mereu o stima pentru mine stiindu-ma ortodox. Fata de ceilalti nu sunt atat de deschisi.
        Ei ne numesc „oamenii cartii” si le e interzis sa ne gandeasca rau. Aveam un coleg irakian intr-un cantonament. Era un om puternic si vesel, mereu te binedispunea, chiar si cand erai suparat. Si mi-a zis ca au undeva in Coran ca sa nu se atinga de „oamenii cartii” caci sunt placuti Lui Dumnezeu.

        Si sunt oameni corecti si care iti acorda incredere. La un moment dat am cerut o suma de bani unui sirian ca aveam nevoie la momentul respectiv si mi-a dat fara sa clipeasca. Am ramas un pic surprins ca ma asteptam sa imi spuna ca nu are sau sa ma intrebe cand ii dau inapoi, ca la noi. Dar nu a facut asta. Era convins ca o sa ii dau inapoi.

        Desi aveam subiecte de discutie pe teme religioase, fel si fel, NICIODATA nu m-au invitat la moschee sau la vreun imam. Nici sa intrebe daca vreau sa trec la islam. NICIODATA!
        Spre deosebire de sectari care trag de tine sa te duci la ei.

        Felul in care traiesc musulmanii e corect. In discutia despre credinta lor nu ma bag, dar felul in care traiesc este corect.

        Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 7:39 pm

        @Toma

        Chiar daca rolul musulmanilor in istorie este important tu trebuie sa fii atent ce crezi ca sa nu te abati de la dreapta credinta. Si diavolul joaca un rol important in istorie dar asta nu inseamna ca ceea ce invata el este adevarat. Sunt absolut convins ca sunt oameni buni printre ei si ma doare sa citesc cat sunt de prigoniti si hartuiti in timpurile noastre. Dar asta nu inseamna ca invataturile lor sunt corecte. Mi-e mila de ei ca oameni purtatori ai chipului dumnezeisc si frati ai mei, dar imi pazesc credinta mea. Trebuie sa ai mare grija pentru ca ai primit deja influente fara sa-ti dai seama. Altfel nu ai fi putut sustine ca in Sfanta Scriptura se vorbeste despre Mahomed . Ai grija ca asta este inselare.

        Apreciază

      • Avatarul lui catalin_b catalin_b said, on februarie 28, 2012 at 10:43 pm

        Sunt obligat de realitatea faptelor să revin asupra comentariului meu făcut în necunoștință de cauză. Nu citisem struțo-cămila cu numele de „evanghelia lui Barnabas” înainte de a o comenta, ci mă bazasem doar pe cele câteva elemente desprinse din ea în articol, imaginând restul după capul meu și, fără să vreau, la toată minciuna cea reprobabilă am adăugat și eu unele contraargumente neadevărate pe care încerc să le corectez acum. Speculațiile mele neadevărate se refereau la ce S-a întâmplat cu Domnul după „răstignirea” lui Iuda, „evanghelia” lui Barnabas fabulând că Domnul ar fi fost ridicat cu trupul în ceruri (n.n.: precum Sfinții Enoh și Ilie) și că ar urma să moară cu trupul abia la sfârșitul lumii din voința Lui Dumnezeu, iar Iuda și-ar fi primit răsplata după fapta lui de trădare și după însele preceptele evanghelice de proprie cădere în groapa săpată altuia. Nici acum nu am avut răbdare să citesc de la un capăt la altul enervanta blasfemie tragi-comică, dar, din cât am citit, cred că am întrezărit câteva inadvertențe care o desființează. După cum îndrugă acest fals grosolan, Domnul nostru Iisus Hristos i-ar fi învățat în timpul propovăduirii Sale cu amenințări grozave pe ucenicii săi, printre care distingem numele de Petru, Ioan și un anume James care ar fi participat la schimbarea la față de pe Tabor și ar corespunde lui Iacob, ca nu cumva să creadă ei înșiși și să-i învețe și pe viitorii lor discipoli cum că El ar fi Fiul Lui Dumnezeu și că ar fi urmat să învieze după „păruta” lui moarte, fiindcă toate acestea „nu ar fi fost deloc” adevărate și ar fi urmat ca ei înșiși, cât și toți cei ce ar fi ascultat și crezut aceste așa-zise „neadevăruri”, să se osândească veșnic în ziua Judecății. După cum arată istoria creștinismului, nici Petru, nici Ioan, nici Iacob și nici un alt Apostol nu au ascultat de „cuvântul” Domnului din „evanghelia” lui Barnabas, ci nu numai că L-au propovăduit pe Domnul nostru Iisus Hristos neamurilor ca Fiu al Lui Dumnezeu și ca pe Mesia Cel așteptat, dar au propovăduit și răstignirea și Învierea Lui din morți. Conform literei „evangheliei” lui Barnabas, ar trebui să deducem că Sfinții Apostoli Petru, Ioan, Iacob și ceilalți care au propovăduit neamurilor Evanghelia cea adevărată n-ar fi fost Apostolii adevărați ai Domnului nostru Iisus Hristos, ci niște impostori care au „denaturat” învățătura cea „adevărată” din „evanghelia” lui Barnabas și au propovăduit lumii „falsa” învățătură a mântuirii așa cum o cunoaștem cu toții astăzi. Ei, și aici e-aici! Conform „cuvântului” Domnului din „evanghelia” lui Barnabas, nu numai Sfinții noștri Apostoli, ci și toți credincioșii creștini care au crezut de două milenii în învățătura Sfinților Apostoli, îmbogățind-o cu propriile lor trăiri duhovnicești, ar urma să se osândească veșnic în ziua Judecății. Dar ce te faci cu Moaștele Sfinților care au trăit și murit în această învățătură și care au fost, deja, proslăviți de Dumnezeu încă înainte de ziua Judecății, ca mărturie a ceea ce așteaptă Dumnezeu de la oameni în viața aceasta trecătoare ca să-i mântuiască? Însă, dacă pentru noi, ortodocșii, un asemenea argument este arhisuficient ca să demonstreze falsul „evangheliei” lui Barnabas, nu mică mi-a fost mirarea să constat că s-ar putea ca el să nu fie luat în considerare de sectanți: într-o discuție recentă am aflat că penticostalii consideră că Sfintele Moaște sunt, de fapt, oase normale unse cu arome de ortodocși! Iartă-i, Doamne, că nu știu ce zic! Ca un argument suplimentar, acestor necredincioși ar trebui să le mai aducem aminte de îndemnul învățatului Gamaliil către arhiereii iudei ca să nu-i maltrateze și întemnițeze pe autenticii Sfinți Apostoli fiindcă, dacă învățătura lor va fi fost greșită, se va fi stins de la sine, pe cănd, dacă va fi fost de la Dumnezeu, nu o vor fi putut opri și se vor fi aflat arhiereii înșiși ca luptători împotriva Lui Dumnezeu. Or, istoria de două mii de ani a creștinismului a arătat, din acest punct de vedere, care dintre cele două tipuri de evanghelii a rezistat probei timpului și s-a răspândit cu putere în întreaga lume și care s-a stins, dacă a existat vreodată. Iar dacă nici acest argument nu s-ar dovedi convingător pentru necredincioși, atunci se poate face o analiză atentă și minuțioasă a textului pentru a sesiza autocontradicțiile caraghioslâcului de „evanghelie” a lui Barnabas. Aș releva doar în treacăt scena teatrală a momentului trădării: Iuda pleacă să-i aducă pe cei pregătiți să-L prindă pe Domnul, dar se întoarce singur „în casa” în care ar fi trebuit să se afle „Domnul”, „Care”, între timp, ar fi fost, chipurile, răpit de Îngeri până la al treilea cer, ceata ajungând și ea abia după un timp la locul respectiv și nu concomitent cu Iuda, presupusul lor ghid. Intervalul era necesar pentru transformarea lui Iuda „prin minune de pedeapsă dumnezeiască” în însuși „chipul trupesc” al Domnului, astfel încât să fie confundat de ceată cu Domnul și arestat în locul Domnului, presupunându-se, așadar, că ceata Îl cunoștea foarte bine pe Domnul și nu avea nevoie ca să-i fie indicată Persoana Domnului de către Iuda. Deducem că ceata avea nevoie să-i fie indicat doar locul în care se afla Domnul și, atunci, cum de ceata n-a sosit în același timp cu Iuda? Licență poetică (sau, mai bine zis, dramatică) desigur, susținută și de posibile argumente plauzibile: Iuda le-ar fi putut cere să-l aștepte afară până se va fi convins că Domnul se afla cu-adevărat acolo, etc. Urmează „drama” Lui Iuda de a nu fi reușit să-i convingă nici pe componenții cetei și nici pe arhierei că el era, de fapt, Iuda Iscarioteanul și nu Domnul. Și mai urmează scena judecării de către arhierei în care „Domnul” nu mai este învinuit de presupusa hulă de a Se fi făcut pe Sine Fiu al Lui Dumnezeu, or, altă vină știm că nu I S-a mai putut aduce decât că vindeca sâmbăta, după care se desfășoară toate celelalte evenimente, cu mențiunea că trupul lui Iuda a fost furat din mormânt de către ceilalți ucenici ai Domnului și Iuda nu a înviat, așa cum, iarăși, am presupus greșit în comentariul meu anterior! Mai țineți minte cine a răspândit vestea în Evangheliile autentice că, de fapt, trupul Domnului ar fi fost răpit din mormânt de către ucenici și că nu ar fi Înviat? Nu cumva autorul „evangheliei” lui Barnabas e din aceeași categorie? Întrebare retorică, desigur, mai ales că vina pentru care a fost răstignit „Domnul” a devenit călcarea sâmbetei! Și, totuși, „Domnul Însuși”, prin „propovăduirea Sa” din „evanghelia” lui Barnabas, se vădește ca potrivnic stirpei evreiești, convingându-i pe ucenici că făgăduința dată de Dumnezeu lui Avraam fusese făcută pentru întâiul născut al lui Avraam, adică pentru Ishmael și nu pentru Isaac, arhiereii evrei fiind considerați de „Domnul” responsabili de plagierea Bibliei în sensul cunoscut de noi astăzi! Cu alte cuvinte, se insinuează că pământul făgăduinței le-ar reveni, de drept, islamicilor și nu evreilor! Observăm perfidia cu care se încearcă ruperea creștinismului pretins continuatorul și împlinitorul legii Lui Dumnezeu de tradiția Vechiului Testament și plasarea creștinismului pe poziții antagonice cu credința evreilor pentru legitimarea luptei evreilor care nu vor să creadă în Domnul nostru Iisus Hristos împotriva creștinilor. Autorul „evangheliei” lui Barnabas vrea, cu făcătura lui, să dea creștinismului o lovitură îndoită, bagatelizându-L pe Domnul ca pe un simplu profet care propovăduiește venirea adevăratului Mesia din neamul lui Ishmael, islamul fiind pus deasupra creștinismului ca obiectiv pentru creștini și, în același timp, anulând pretenția de continuare a legii evreiești a Vechiului Testament de către creștini, următorul pas fiind renegarea „evangheliei” lui Barnabas și, implicit, a creștismului, de către evreii înșiși nu ca pe un plagiat al adevăratei credințe creștine propovăduite de bimilenara Ortodoxie, așa cum ar fi normal, ci ca pe un oponent al așa-zisei „adevărate” credințe a Vechiului Testament, creștinismul regăsindu-se sub focul încrucișat atât al iudaismului, cât și al islamismului. De aceea, poate că nu e tocmai bine să ne ambalăm prea tare în combaterea acestei erezii reprezentate de „evanghelia” lui Barnabas, ci s-o lăsăm să se stingă precum învăța Gamaliil, fiindcă nu facem decât să venim în ajutorul celor care, cu siguranță, o vor combate ei înșiși mai târziu împotriva creștinilor. Dar, parcă nici să lăsăm numele Domnului să fie batjocorit în felul acesta grotesc nu se cădea. Dumnezeu s-ajute spre cele cu folos pentru creștini și spre rușinarea dușmanilor credinței noastre dreptslăvitoare.

        Apreciază

      • Avatarul lui catalin_b catalin_b said, on februarie 28, 2012 at 11:59 pm

        Cer iertare că am susținut cum că ar trebui să nu ne sârguim prea tare să combatem această erezie din motivele expuse. Chiar nu știu cum m-am lăsat amăgit spre această concluzie falsă. Ba dimpotrivă, trebuie combătut cu toată fermitatea acest fals cu numele de „evanghelia lui Barnabas” inclusiv din punctul de vedere al încercării de rupere a credinței creștine Ortodoxe, împlinitoarea legii Lui Dumnezeu, de tradiția Vechiului Testament.

        Apreciază

  23. Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 27, 2012 at 11:14 am

    De aceea este util in acest Mare Post ,sa nu deschidem televizorul , sau sa mutam imediat canalul ,atunci cand se da o astfel de stire draceasca promovata de mass media indracita si aservita ocultei .
    Ei isi fac audienta ,castiga bani ,smintesc lumea ,fac pe plac masonilor si slugilor lui Antihrist si ataca Ortodoxia .Trebuie combatuta aceasta minciuna oriunde ne aflam ,sa lamurim pe cei nestiutori si trebuie ca Patriarhia sa se sezizeze si sa dea comunicat de presa in care sa-si prezinte pozitia si sa combata aceasta minciuna ,facand publica tot prin mass media, pozitia Bisericii .
    Oriunde in lume ,cand musulmanii sau alte culte sunt atacati ,acestia riposteaza cu vehementa ajungand pana la amenintari (exemplu unui jurnalist din Europa ,care a blasfemiat portretul lui Mahomed ,acesta fiind amenintat cu moartea ,daca nu dezminte public si sa-si ceara scuze pt insulta adusa profetului lor Mahomed ,ceea ce ,acesta a si facut .)
    De ce noi inghitim batjocura adusa Creatorului ,spre bucuria indracitilor care au lansat aceasta blasfemie ?
    Sa ne amintim de cartea lui Dan Brown ,Codul lui Da Vinci ,in care aceasta „mare scenarista „Alina Mungiu Pipidi ,a scris o piesa de teatru ,dupa acesta mare blasfemie adusa Mantuitorului si care s-a jucat in unele teatre din Romania ,tara ortodoxa ,in anul 2005.
    Si dracul a facut ca aceasta mizerie sa fie vanduta in cateva zile ,fiind editata in tiraje cu multe exemplare .
    De ce musulmanii insulta Ortodoxia ,cand lor nu le convine sa le fie insultat profetul Mahomed ?
    Pe cine insulta Biserica Ortodoxa ,scormonind „dovezi „care sunt contestabile ,ca acestea ?

    Apreciază

    • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 12:19 pm

      Dumnezeu vede. In tara noastra piesa Alinei Mungiu Pipi a fost jucata. In tara noastra pipi(te) s-au poza pe cruce blasfemiator, in numele minciunii numite libertatea de exprimare. Atat de multa libertate de exprimare incat cand un procuror a marturisit ortodox i-au inchis microfonul.
      Poporul nu poate sta nepasator. Asta vede Dumnezeu.

      Aceleasi lucruri nu s-ar fi putut intampla intr-o tara musulmana. Astfel de specimene ar fi fost omorate.
      Si e normal, mai bine pacatul mortii unor indraciti decat sa risti stricarea tuturor merelor.

      Apreciază

      • Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 27, 2012 at 7:27 pm

        Nu este adevarat Toma. Am inteles din postarile tale ca esti dezorientat. Dar sa stii ca nedumeririle tale se pot clarifica ursor daca ai sa citesti cu atentie Sfintele Evanghelii si dogmele ortodoxiei.
        Spui ca ‘Aceleasi lucruri nu s-ar fi putut intampla intr-o tara musulmana. Astfel de specimene ar fi fost omorate.’
        Cu adevarat astfel de lucruri nu s-ar fi putut intampla intr-o tara musulmana insa numai din cauza fricii de pedeapsa. Pentru ca la musulmani abaterile de la credinta si blasfemiile sunt pedepsite cu moartea. Dar crestinilor, adica celor aflat in legea dragostei, li se permite orice, pana si blasfemia. Nu din slabiciune ci pentru ca Dumnezeu vrea sa credem si sa-L urmam de bunavoie si nu de frica pedepsei. El n-a venit pe pamant ca sa tocmeasca slugi, avea deja pe poporul evreu pentru aceasta. A venit sa caute fii care sa-L asculte si sa-i implineasca poruncile din convingere si nu vite speriate de cutitul macelarului. Pedeapsa cu moartea era si la vechii evrei: blasfemiatorii, curvarii, precurvarii, hotii si toti pacatosii erau omorati cu pietre. Insa nu faceau aceasta dupa capul lor ci la porunca lui Dumnezeu si El era cel care judeca: „Luaţi seama la ce veţi face; să nu faceţi judecată omenească, ci judecata Domnului, că la rostirea judecăţii El este cu voi.” (Paral. 19:6) Dar a venit Hristos implinind Legea, slujind tuturor, propovaduind mila si iertarea si invatandu-ne pocainta. Stiai ca la musulmani nu exista pocainta? Insa la noi pocainta nu numai ca exista dar este o Sfanta Taina! Domnul da timp tuturor de intoarcere. Si cati nu sunt care altadata au ucis si blasfemiat iar astazi petrec impreuna cu ingerii? Ce-ar fi fost daca toti acestia ar fi fost omorati?
        Cum poti sa sustii, crestin fiind, ca este mai bine sa moara cineva ca sa nu se strice toate merele? Dar nu toti gresim? Si cine este drept ca sa fie vrednic sa judece pe fratele sau si sa-l dea mortii?
        Ca aceasta piesa blasfemiatoare a fost jucata este condamnabil si mai ales ierarhii bisericii ar fi trebuit sa ia atitudine. Iar mirenii trebuiau sa o boicoteze si sa faca presiuni asupra celor care au facut posibila blasfemia. Dar ca s-o omoare nimanui nu ii este ingaduit.

        Apreciază

  24. Avatarul lui abc Marin abc Marin said, on februarie 27, 2012 at 11:49 am

    Filocaliile au la bază cele 4 Sf. Evanghelii cunoscute de noi și nu porcării , așa că nu băgați în seamă veninul vărsat de cei ce urăsc creștinii.

    Apreciază

  25. Avatarul lui Valentin Valentin said, on februarie 27, 2012 at 11:54 am

    Eu cred ca stiu cine a scris aceasta …evanghelie… Tinuta de 9 ani la pastrare?? Si de ce tocmai acum??? Cine are timp sa creada asa ceva? E absurd. Asta poate intra lejer in categoria fitzuicilor scrise de Dan Brown…Cred ca mesterul Brown a scris-o acu’ vreo luna, a dat-o la un atelier de falsificat documente si acuma astia urla ca e cine stie ce mare scolfala…New age, contrafaceri, porcarii…Editura aia pentru psihopupu, TREI, promoveaza de mama focului o cartoaie cu titlui ” Evanghelia lui Iuda”. Tot asa, cica best seller, chesti, socoteli…Acuma, bag de seama ca-i la moda , pe langa Champions League, sa mai descoperi cate-o …evanghelie. Mai merge si-o festivitate de Oscaruri, mai merge si-un concert Madonna, mai o criza, mai o veste de razboi…Sa fim seriosi. Sa ne ocupam de ceea ce trebuie. Pot ei sa vina acum sa spuna ca au descoperit orice- cine-i mai crede. Nu uitati cum se termina Apocalipsa- cine va mai adauga un cuvant la cartea aceasta…si urmeaza ce urmeaza. Asadar, sa-i lasam pe amatorii de Dan Brown sa ocupe prima pagina a ziarelor, pentru cateva zile…Mai tineti minte ce valva a facut regizorul James Cameron, ca el adescoperit, in direct si la ora de varf, la National Geografi, mormantul…familiei lui Iisus? Conferinte de presa, era prin anul 2000, daca nu ma insel, televicziuni, reclame, carti…Si?? O mare fasaiala, lumea a uitat deja, o cacealma mediatica de nota 2, o pacaleala si o minciuna sfruntata..Cameron s-a facut de rusine, ” dovezile” sale au starnit rasul…Cu actuala tehnologie, oricine poate face niste „documemte” de …15oo de ani in acre sa crie ce-i trazneste prin cap…Cine da doi bani pe aberatiile lor New Age sau pe descoperirile lor” intamplatoare”?? Si istoria asta cu Barana e cusuta cu ata alba, ca a stat 9 ani nu stiu unde, ca o fi, c-o patzi…Daca nu ar fi grav, ar fi de tot rasul, pe cuvantul meu..Oameni in toata firea si se tin de prostii…

    Apreciază

  26. Avatarul lui victor victor said, on februarie 27, 2012 at 12:47 pm

    pt .cineva; -dezlegarile la peste sunt corecte.Vezi ” vamile vazduhului” sau ” Dai vointa iei putere” de par. nicodim mandita. Vezi de asemenea si ”tipicul cel mare”al sf. sava cel sfintit.

    Apreciază

    • Avatarul lui Iulian Iulian said, on februarie 27, 2012 at 2:44 pm

      @victor.
      @cineva vorbea despre dezlegarea la peste din postul Craciunului din zilele de miercuri si vineri care nu sunt corecte desi asa apar in calendarele recent scoase. Intr-adevar Tipicul Sfantului Sava arata cel mai bine cum sunt dezlegarile de peste an si cand se fac si cand nu.

      Apreciază

  27. Avatarul lui stef stef said, on februarie 27, 2012 at 1:59 pm

    STIRE DE ULTIMA ORA !- http://rt.com/news/putin-assassination-attempt-thwarted-271/

    Apreciază

    • Avatarul lui stef stef said, on februarie 27, 2012 at 2:00 pm

      Sunt curios sa vad ce baga presa de la noi – sau daca ce putin va sufla vreo vorba

      Apreciază

  28. Avatarul lui dante dante said, on februarie 27, 2012 at 2:26 pm

    Toma
    De ce vii cu tot felul de aberatii, acuma in postul mare, chiar vrei sa faci jocul smintitilor? De ce?
    Tu faci apologia musulmanilor, ca vor juca un rol important in fata lui Dumnezeu? Pai vor juca, la fel cum vor juca si ceilalti rataciti si smintiti ai acestui pamint, pe de alta parte spui ca Mungiu Pipidi, blasfemiaza, DA, blasfemiaza, dar cum poti sa arunci anateme asupra ortodoxiei din cauza unor deraiati ca Pipidi?
    De TAINA CUNUNIEI tu ai auzit, cum poti sa spui ca un musulman nu preacurveste, in momentul in care are 2-3
    neveste, taina cununiei este UNA si este recunoscuta doar de ORTODOXIE.
    Mingietorul este Duhul Sfint, cel care s-a pogorit peste apostoli, dupa ridicarea la ceruri a lui Iisus, daca esti ortodox, nu poti sa faci asemenea confuzie, nici macar catolicii nu sustin asa ceva…
    Vezi ca ai luat-o pe urmele lui Pr. Vasile cu ereziile, du-te la un duhovnic si spovedeste-te si lasa aceste sminteli departe, ca te duc la pierzare…..si toate astea acuma in Postul Pastelui.
    Satana nu doarme niciodata….

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 3:15 pm

      dante raspunsul tau e cel mai bun de pana acum. al tau si al lui STOP RFID 666 cu cincizecimea. Eu pus niste intrebari ca sa aflu niste raspunsuri pe care nu le stiu. Unii si-au pus poalele in cap dar raspunsul tau e bun, caci ai contrazis cu argumente intemeiate si nu ai atacat persoana celui care a intrebat.

      Eu nu le stiu pe toate si de aceea intreb. Si sunt foarte suspicios. Asa mi-e felul.

      Poate ca nu a fost perioada cea mai buna pentru aceste intrebari. Si pentru felul cum mi-ai raspuns, cu respect si blandete, am sa te ascult. Imi retrag intrebarile si nu mai continui discutia.

      Sa fie post si pace.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

      • Avatarul lui G-man G-man said, on februarie 27, 2012 at 3:57 pm

        @toma prietenul musulmanilor , ia du-te si pune-le lor intrebarea:
        daca mahomed avea sotie de 6 ani se chiama ca era pedofil ? asa ca sa vedem cum isi pun ei poalele in cap .
        si spune-le ca doar ai pus o intrebare sa- ti raspunda cine stie .. faci incercarea?

        Apreciază

      • Avatarul lui G-man G-man said, on februarie 27, 2012 at 5:13 pm

        „Eu nu le stiu pe toate si de aceea intreb. ”

        pai daca nu le stii cum iti permiti ma mojicule sa faci tu analogii pe Sfanta Scriptura sa te dai cu capu de pereti si sa spui ca, codul de pe produse e inchinare ? cu ce autoritate de credinta ne spui tu astea noua ? daca nici taina Stintei Treimi nu o stii ? botezat esti?
        nu se supara nimeni ca nu stii nici cine e Mangaietorul din Biblie , dar in pozitia in care ai fi fost numai intrebator /incepator, nu in pozitia in care te-ai situat tu de sfatuitor , de unu care ai lumina si ne luminezi pe noi..cu analizele tale.. ..
        Atentie la cine va lumineaza fratilor ..ca eretici mascati umbla printre noi.!
        ereticule.

        Apreciază

      • Avatarul lui Toma Toma said, on februarie 27, 2012 at 6:47 pm

        @ G-man

        Sa stii ca am intrebat un musulman legat de asta si mi-a spus ca atunci a fost aranjata casatoria, dar s-a consumat mult mai tarziu. La vremea respectiva aceste lucruri erau curente. Drept dovada varsta la care Fecioara Maria a ramas insarcinata. S-ar putea sa ai un soc sa afli asta. Si ce inseamna asta? Ca a fost Dumnezeu nedrept?

        E ciudat sa ma numesti eretic ca am vorbit cu un preot si cand am intrebat astfel de chestii mi-a raspuns foarte degajat. Ba chiar a si zambit. Un zambet de genul stai ca nu stii tu multe. Dar nicidecum nu m-a numit eretic si nici nu m-a jignit. Si mi-a mai spus ca nimeni nu cunoaste tot Adevarul, ci doar in parte. Insa va fi cunoscut. Dar cand te supara o intrebare si jignesti omul crezi ca faci bine?

        Ma faci mojic? Tu nu vezi ca ai postat numai mizerii, atacandu-ma pe mine si nu ai discutat ca dante, Maria, STOP RFID 666 sau saccsiv? Esti un pic cam prea plin de tine si te simti bine sa ma jignesti?
        Comportament de ortodox a? Spuneai ceva de mame asa ipotetic, dar in cazul tau biata maica-ta probabil ca s-a chinuit cu educatia dar o faci de ras cu acest comportament.
        Fatalaii jignesc, un ortodox adevarat iti vorbeste in fata, nu te jigneste gratuit.

        Apreciază

      • Avatarul lui Doktoru Doktoru said, on februarie 27, 2012 at 11:53 pm

        Prietene de ce pui atatea intrebari in loc sa citesti Sfintii Parinti cu explicatiile lor ,ar trebui sa fi o secunda mai autodidact…aici cel mult poti sa afli pareri subiective in functie de cel ce a citit ,eu de exemplu am o gramada de nelamuriri dar am inteles ca daca nu avem sfinti imprejur sau in viata apelam la cei care au trecut de mult din aceasta viata dar ne au lasat operele lor nemuritoare ,cum ar fi de exemplu Sf.Ioan Gura de Aur ,acolo vei gasi raspunsuri la toate intrebarile tale si chiar maI mult …citeste pana o sa ti crape ochii in patru ,mai ales pdf-uri si o sa vezi ca o sa intelegi mai multe decat cei care au citit cateva chestii si apoi sunt pe post de invatatori si de urechiatori…multi vorbesc fara sa aiba habar decat de foarte putine…si nu incerca sa ti dai cu parerea despre cea ce crezi tu ca ar insemna cea ce citesti prin Biblie…mare greseala ,daca ai cum sa verifici ce au zis Sfintii Parinti.

        Apreciază

  29. Avatarul lui danutza danutza said, on februarie 27, 2012 at 3:46 pm

    Apreciază

  30. Avatarul lui Dorin Dorin said, on februarie 27, 2012 at 5:02 pm

    http://altarulortodox.blogspot.com/

    Apreciază

  31. Avatarul lui CMD CMD said, on februarie 27, 2012 at 6:26 pm

    Elevul Strul il intreaba pe Itzic tatal ce-i aia democratia, ca n-a inteles bine cand i-a explicat la scoala .
    – Democratia este cand strangi toata averea unui popor la un loc si de ea se foloseste doar poporul ales !
    – Dar ceilalti nu spun nimic, cand observa asta ?
    – Ba da ! Dar aia inseamna ura de rasa ! 😉

    Apreciază

  32. Avatarul lui roxie roxie said, on februarie 27, 2012 at 6:39 pm

    Tre’ sa-i bagam in seama pe toti nebunii care mai scornesc cate o evanghelie?? Astia de la realitatea sunt niste penibili pt. simplul fapt ca publica asemenea enormitati. Multi sunt gata sa citeasca Evanghelia lui Iuda desi n-au citit nici macar Noul Testament …

    Apreciază

  33. Avatarul lui Alice in Wonderland Alice in Wonderland said, on februarie 27, 2012 at 7:17 pm

    chiar astazi am dorit sa propun spre discutie lui saccsiv despre acest subiect. Parca mi-a citit gandurile si l-am si gasit postat cu mai multe informatii. eu am aflat de pe site-ul Protv-ului. Am un sentiment ca acest lucru este planificat si aceasta carte a fost mai mult decat plantata opiniei publice. Nu stiu, parca dau in paranoia, dar cu ceva timp in urma, cineva mi-a trimis un e-mail in care spune, ca un plan vechi de distrugere a religiei va capata contur prin aparitia unei dovezi care va darama si VAticanul. uite ca incepe sa capete contur acele lucruri.

    Apreciază

  34. Avatarul lui gherasim gherasim said, on februarie 27, 2012 at 8:35 pm

    acest site se doreste unul crestin-ortodox si de aceea ar fi trebuit ca aceasta stire sa fi trecut complet neremarcata mai ales in aceasta perioada a postului mare. cat folos duhovnicesc pot avea crestinii de pe urma acestui..”zvon”? de tulburat poate nu ne-om tubura caci credinta trebuie sa ne fie de tare, dar totusi din buna cuviinta ar fi trebuit ignorata. ne-ar fi scutit de infierbantarea sangelui si de polemica acum cand mintea si sufletul la lucruri mari ne sunt chemate. iertare!

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 27, 2012 at 9:02 pm

      gherasim

      Adica in Post devenim umerase vegetariene? Adica in Post sa tacem cand atacurile anti crestine se intetesc?

      La o cautare pe google dupa „evanghelia barnabas” acest articol e in primele rezultate ale primei pagini. Si in rest ce gasim? Promovarea ticalosiei …

      Era bine sa gasim pe prima pagina a cautarii si un cuvant al unui Ierarh. Si o atitudine a Patriarhiei. Pauza insa, ca de obicei.

      Postand acest articol, dintre cei ce cauta pe google, unii ajung si aici si daca inca nu sunt treziti, cel putin li se aprinde un beculet, cel putin isi mai pun o intrebare. Nu putem lasa internetul chiar total la mana lor, sub pretextul ispitei de-a dreapta ca suntem in Post.

      Apoi, articolul este bun si pentru cititorii incepatori ai acestui blog. Caci asta ne straduim sa facem cu acest blog (fratii comentatori si cu mine): sa trezim pe cat mai multi.

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 27, 2012 at 9:19 pm

      gherasim ,
      Acest site este unul crestin-ortodox si de aceea s-a abordat acest subiect ,ca sa cunoastem si noi ce se pregateste impotriva credintei noastre .
      Comentariile postate din punctul meu de vedere ,sunt constructive si consider aceasta dezbatere ,o misiune ,menita sa apere credinta ortodoxa ,informand opinia publica ,despre toate minciunile si blasfemiile care apar in presa ,din surse anti-crestine si anti-ortodoxe .
      Ignoranta nu-i o solutie ,dimpotriva ,multi se pot sminti si pot cadea in erezie cu usurinta ,din ne-cunoastere ,
      chiar in aceasta perioada a sf post .
      Nu cred ca se supara Dumnezeu ,daca oamenii cerceteaza ,din grija pe care fiecare o are ,de a nu cadea din dreapta credinta .
      Si cred ca Dumnezeu se bucura ,ca ne preocupa lucrul acesta .
      Doamne ajuta !!!

      Apreciază

  35. Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 27, 2012 at 8:49 pm

    Alice in Wonderland,
    Aceste” dovezi „,ca si cele care vor veni, nu au suport de sprijin si vor cadea ,tot atat de repede ,precum au venit si vor veni .
    Nu va ingadui Dumnezeu mai mult ,pt ca a spus „Eu voi fi cu voi ,pana la sfarsitul veacului „,si va apara Ortodoxia si crestinii care lupta prin credinta si rugaciune impotriva smintelilor si a „prafului starnit ” de lucratorii minciunii ,pe drumul curat al Ortodoxiei .
    „Praful „il va imprastia vantul si noi ne vom vedea de rugaciune si post si vom astepta cu bucurie ziua Invierii Domnului .

    Apreciază

  36. Avatarul lui G-man G-man said, on februarie 27, 2012 at 8:50 pm

    ce mieros esti Toma..mai bine ma jicneai pe mine si nu citeam asa blasfemie aici unde nu ma asteptam , si apoi mi-e mila de tine te contrazici singur spui de muslimi ca fac bine ca ii omoara pe cei care blasfemiaza in viziunea lor ,,dar te topesti ca am tipat eu un pic la tine..dupa ditamai BLASFEMIA PE CARE NU VREI SA O RECUNOSTI NICI DUPA ORE DECAND AI FACUT-O.
    despre muslimi intreaba-l pe sfantul Evghenie ,poate aflii cat de buni sunt si cumsecade.
    nu sunt plin de mine, da ma doare capu cand citesc asa blasfemii ..nu ma intereseaza cum ma faci ca sunt mai rau de atat.

    @saccsiv nu il stiu pe toma decat de la comentariile in care ii place magia alba ,si cele cu analiza din textele Apocalipsei , poate tu il stii mai demult .daca nu ar trebuii sa raspunda clar la niste intrebari :
    1 sunt sfinti :Sfintii Ioan gura de Aur si Sfantu CHiril al Alexandriei ? in viziunea lui
    2 crede in Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu ca e Pururea Fecioara ? si inainte si in timpul nasterii si dupa nastere?
    ca a inceput despre Duhul Sfant si acum mi-e si frica sa mai citesc ce scrie ca vad ca a ajuns la Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu.

    Apreciază

    • Avatarul lui STOP RFID 666 STOP RFID 666 said, on februarie 27, 2012 at 9:57 pm

      IATA CE ZICE TOMA

      Toma said, on februarie 11, 2012 at 9:01 pm

      Pr. Vasile are dreptate, exista o diferenta intre magia alba si cea neagra. La cea alba stiu ca se incadreaza astrologia, folosirea energiilor, Tao, Yoga, etc. Adica “chestiile bune” care ajuta omul modern.
      La cea neagra stiu ca e vorba de pact. Iti vinzi sufletul tau sau il ajuti pe altul sa si-l vanda pentru un scop.
      La magia neagra s-ar putea include muzica rock satanista (si nu numai, gen Lady Gaga), necromantia sau invocarea demonilor.

      E posibil sa gresesc dar eu asa stiu ca se diferentiaza. Una te ajuta sa obtii de la demoni foloase fara a iti vinde sufletul iar cealalta implica sufletul.
      Evident si una si alta sunt de la demon dar nu sunt identice.

      Felul in care vorbiti de magie este superficial. Nu e un lucru care sa fie tratat cu superficialitate. Cu cat sunteti convinsi ca il cunoasteti pe drac cu atat se bucura mai mult.

      In Faust, Mefisto (dracul) l-a speriat pe doctorul Faust o flacara. Si apoi ii spune razand, muritorule te temi de o flacara dar iti permiti sa il tutuiesti pe diavol?

      Asa si in discutiile astea de mai sus. Lasati-l pe drac si nu mai tot vorbiti despre el ca ne pierdem timpul si ne mai si enervam. Plus ca nimeni nu cunoaste Adevarul. Niciunul nu e perfect, dar avem nevoie de unitate.
      Am scris mai sus un comentariu despre ce a scris dumitrita. Acela e un subiect bun si care merita atentie.

      NOSTRADAMUS (1503 – 1566) – evreul profet mincinos

      Răspunde

      spellmaker said, on februarie 11, 2012 at 9:22 pm
      @Toma.Yoga si ce scrii tu acolo nu au nici o treaba cu magia alba.

      Răspunde

      Toma said, on februarie 11, 2012 at 9:36 pm
      Cum nu? Energiile alea, ceacrele ce crezi ca sunt? Nu singur te vindeci prin redirectionarea unor energii?

      AUZI CEACRELE…….ENERGIILE………TE VINDECI SINGUR PRIN REDIRECTIONAREA ENERGIILOR

      Adica tu esti prost dar daca inveti poti sa te vindeci singur prin REDIRECTIONAREA ENERGIILOR – E NOAPTEA MINTII – WAW – TARE TOMA

      Frate daca nu esti cu misiune, comenteaza mai putin si sa stii ca si prin tacere poti sa ajungi la Dumnezeu.

      Apreciază

  37. Avatarul lui cineva cineva said, on februarie 28, 2012 at 1:29 am

    Ma iertati dar nu inteleg de ce atata agresivitate in raspunsurile date lui Toma, mai ales acum la inceput de post cand parintii ne indeamna sa ne straduim sa fim cumpatati in toate. Inteleg ca a spus niste prostii dar a recunoscut ca nu stie. Si cine nu stie trebuie invatat cu rabdare. Iar daca il inveti si nu asculta il priveste. Sf. Apostol Pavel asa ne indeamna: „Vorba voastra sa fie totdeauna placuta, dreasa cu sare, ca sa stiti cum trebuie sa raspundeti fiecaruia.” Si mai departe: „Să nu defaime pe nimeni, să fie paşnici, să fie îngăduitori, arătând întreaga blândeţe faţă de toţi oamenii. Căci şi noi eram altădată fără de minte, neascultători, amăgiţi, slujind poftelor şi multor feluri de desfătări, petrecând viaţa în răutate şi pizmuire, urâţi fiind şi urându-ne unul pe altul;”
    Deci daca si noi am fost alta data amagiti si Dumnezeu s-a milostivit si ne-a scos din amagire, de ce sa ne maniem acum pe fratele nostru care inca n-a fost scos la liman?

    Apreciază

  38. Avatarul lui daniel daniel said, on februarie 28, 2012 at 7:48 am

    Nu inteleg de ce trebuie sa ne agitam atata cand citim si auzim atatea blasfemii impotriva credintei noastre ortodoxe.
    Daca ingerii de Sus ar face ca noi, in situatiile astea de criza, credeti ca ar mai putea ei sa ramana Sus?

    De o stanca se sparg si troznesc cele mai furioase valuri, dar stanca ramane.
    Sa ramanem in pace ca sa progresam duvohniceste. Asa incercam sa placem Domnului.

    @Toma,

    Consideram ca nu ai citit nimic.
    Lasa toate si linisteste-te.
    Intreaba-ti si reflecteaza cu sinceritate in inima ta: un barbat, o femeie, monigamia, mai multe femei, poligamia.
    Preocupa-te de asta cateva zile cu sentimentul ca ai abandonat tot ce ai citit, ai vazut, ai vazut, ai crezut, ai stiut.
    Sentimentul sa iti fie prezenta lui Dumnezeu pentru tine.

    Fii smerit si nu te grabi.

    NB intelegem ca preocuparea de cateva zile se face in unele din micile pauze ale activitatilor noastre obisnuite.

    Apreciază

  39. Avatarul lui daniel daniel said, on februarie 28, 2012 at 7:49 am

    Poliginia este totuna cu poligamia

    Apreciază

  40. Avatarul lui Davout Davout said, on februarie 28, 2012 at 8:08 am

    nu stiam ca exista la noi in Tara asa ceva: http://www.ghimpele.ro/2012/02/casatoriile-de-dragobete-imorale-conflict-la-deva-intre-episcop-si-primarul-unpr/

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 28, 2012 at 10:15 am

      Mare tampenie ! Exista in codul civil aceasta reglementare a legalizarii desfraului pt o zi ?
      Daca da ,inseamna ca desfraul se legalizeaza in etape si vom avea si alte surprize .
      Sigur ,episcopul locului a reactionat cum se cuvine si asta e bine ,la fel de bine ,ar trebui sa intervina si Patriarhia ,prin mass media si sa educe tineretul .

      Apreciază

  41. Avatarul lui sherlock_holmes sherlock_holmes said, on februarie 28, 2012 at 10:22 am

    pentru Toma:

    „Cu toate acestea, Duhul „care a grăit prin prooroci“ nu a fost niciodată străin de iconomia dumnezeiască în lumea în care se manifesta voinţa comună a Sfintei Treimi. El era prezent atît în lucrarea creaţiei, cît şi în cea a răscumpărării. Sfîntul Duh este Cel care plineşte toate, după Sfîntul Vasile: „Venirea lui Hristos: Duhul o ia înainte. Întruparea: Duhul este acolo. Lucrări minunate, haruri şi vindecări: prin Sfîntul Duh. Dracii alungaţi: prin Duhul lui Dumnezeu. Diavolul înlănţuit: fiind Duhul de faţă.Lăsarea păcatelor: în harul Sfîntului Duh… Unirea cu Dumnezeu: prin Duhul. Învierea morţilor: prin puterea Duhului“.

    Şi totuşi, Cuvîntul Evangheliei este formal: „Încă nu era dat Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit“ (Ioan 7, 39).

    Aşadar,lucrarea Sfîntului Duh în lume înainte de Biserică şi în afară de Biserică nu este aceeaşi cu prezenţa Sa în Biserică după Cincizecime.

    Aşa cum Cuvîntul, descoperea înţelepciunea lui Dumnezeu în creaţie mai înainte ca El să fi fost trimis în lume şi să fi intrat în istoria ei ca o persoană dumnezeiască întrupată, tot aşa Duhul Sfînt în care voinţa dumnezeiască – creatoare şi păstrătoare a universului – se împlinea încă din clipa creaţiei a fost trimis la un moment dat în lume pentru a fi prezent acolo nu numai prin lucrarea Sa, comună întregii Treimi, ci şi ca persoană.”….

    continuarea in capitolul 8 Iconomia Duhului Sfint aici:

    la pagina 60

    Din rugaciunile incepatoare:

    ” Imparate ceresc, Mingiietorule, Duhul adevarului, Care pretutindenea esti si toate le implinesti, Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mintuieste, Bunule, sufletele noastre. ”

    Toma,

    Foarte bine ti-a scris cel care semneaza ” cineva” ,cauta-i mesajele.

    Apreciază

  42. Avatarul lui sic sic said, on februarie 28, 2012 at 10:23 am

    Ce se spune in cartea sfanta? Vor veni multi proroci mincinosi care vor incerca sa ne slabeasca credinta si care vor incerca sa puna stapanire pe oameni.Chiar si fara cipuri viata noastra este controlata,dar ca sa ni se spuna ca vom fi refuzati de biserica daca avem cipuri (nu am),dar daca ei vor schimba actele fara acceptul nostru,ce vina avem?Ceea ce se incearca este un genocid,asa cum se intampla in acest moment cu romanii care sunt infometati,lasati fara medicamente,fara loc de munca,fara drepturi pentru copii pentru ca esti restant la stat,ca esti pensionar,sau inzapezit.Slugile preaplecate de la conducerea tarii,distrug cu buna stiinta tot pentru ca,asa cum a zis si presedintele, FMI a indicat sa se reduca numarul pensionarilor de la sase milioane la 1,5 milioane si se pare ca de aceea satele inzapezite sunt lasate de izbeliste,pentru ca topirea zapezilor sa inece batranii care nu mai trebuie sa se bucure de batranete.De la ei ceva,de la bolnavi ceva,de la cei ce raman fara loc de munca sau sunt ingroziti de viata scumpa si datoriile care nu mai pot fi platite,ii fac pe oameni sa isi puna capat zilelor.Ce rezulta?Populatia se reduce cateva milioane,copiii nu isi pot permite sa ajunga la scoala ramanand analfabeti,iar cei care isi permit pleaca peste granite,iar „scumpii conducatori”devin stapani peste tot si fac din noi ce vor.Sa spunem NU noilor acte,dar mai ales sa spunem NU actualilor care nu fac altceva decat sa ne fure crescandu-si ei averile si care trebuie sa plateasca pentru fiecare suferinta a tuturor celor chinuiti in aceasta tara.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.