SACCSIV – blog ortodox

NU VA LUATI DUPA PATRIARH SI UNII IERARHI. Cautati bisericile unde pe 1 ianuarie se vor citi MOLIFTELE SFANTULUI VASILE CEL MARE

Posted in MOLITFE, ORTODOXIE, PATRIARHUL DANIEL, Sfantul Vasile cel Mare by saccsiv on decembrie 29, 2011

   Curand va fi 1 ianuarie, asadar consider necesar reamintirea articolului Prof. Pr. MIHAI VALICA motiveaza indemnul sau la citirea MOLIFTELOR SFANTULUI VASILE CEL MARE in ziua de 1 ianuarie

Citez din articolul Prof. pr. Mihai Valica: Moliftele Sf. Vasile sub restrictii seculare:

Incepand din secolul IV si pana astazi, exista in molitfelnicele bisericesti rugaciuni de exorcizare si timp de atatea secole poporul lui Dumnezeu s-au servit de ele. Cine nu cunoaste maretia acestor molifte ale Sfintilor Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur, stalpii Ortodoxiei, nu cunosc si nu traiesc prea mult din ortodoxia noastra si nu cred in existenta reala a demonilor.

Rugaciunile de exorcizare sunt consemnate in mai multe manuscrise, astfel: cele mai vechi mss. cu textul original sunt: – pt. Molitfele Sf. Ioan Gura de Aur – Sinaiticus 982 (sec. 13), f. 120; – pt. Molitfele Sf. Vasilie cel Mare – Cryptensis G.b.2 (sec. 11 ), Grotaferrata, f. 105; Sinaiticus 973 (sec. 12), f. 106; – pt. Molitfele Sf. Grigorie Thaumaturgul – Cryptensis G.b.2.VI (sec. 13), f. 84. Cele mai vechi rugaciuni de alungare a dracilor sau pastrat in Codex Barberinus Graecus 336, din secolul 8, unul din cele mai importante manuscrise liturgice din lume, in care apare pentru prima data textul Liturghiei Sf. Ioan Gura de Aur[1].

Personal cred ca citirea Moliftelor Sf. Vasile, dupa Sf. Liturghie in ziua de 1 ianuarie este bine sa se faca, asa cum este traditia in Bucovina si in unele zone ale tarii, intrucat multe din obiceiurile ocazionate de sarbatorile de iarna sunt de sorginte pagana si demonica. Cert este faptul ca noi am imprumutat foarte multe obiceiuri pagane, care contribuie la secularizarea societatii. Secularizarea nu este rezultatul confruntarii dintre credinta si necredinta, ci a parazitarii credintei, care o transforma in pseudocredinta, pseudotraditie sau pseudospiritualitate. Fara sa nesocotim sau sa subevaluam patrimoniul de traditii si obiceiuri foarte bogat al tarii noastre, care are caracteristicile unei mosteniri culturale si spirituale ancestrale, trebuie pus accentul pe limita intre sacru crestin si ”sacru” pagan si pe dimensiunea spiritualitatii mantuitoare a credintei in Hristos.

Concretizarea spectaculoasa a unor mituri antice legate de simbolistica animalelor, sunt manifestari care reprezinta o modalitate originala de exprimare a arhaicelor asociatii rituale dintre animale si cultul cvasiuniversal al soarelui. Este vorba deci de idolatrie, un pacat foarte grav condamnat de Sf. Scriptura. De aceea Sf. Parinti au dat canoane in acest sens, pentru a feri pe crestini de capcanele celui viclean si pedepsesc canonic, pe cei care nu se feresc de obiceiurile pagane: canonul 24 Ancira; 83 Vasile cel Mare precizeaza: clericii care practica astfel de obiceiuri sa se cateriseasca; mirenii sa se afuriseasca. 70, 71 ap.; 24, 51, 61, 62, 65, 71, 94 VI. Clericul care practica obiceiuri superstitioase sa se cateriseasca; mireanul sa se afuriseasca. 65, 79 (VI).

In acest context ar fi de dorit ca Sf. Sinod sa dea o reglementare in acest sens si sa aplice canoanele fata de unii preoti si chiar ierarhi care incurajeaza, sau sunt indiferenti fata de manifestarea publica a obiceiurilor pagane, desfasurate cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Oare mai traim noi, crestinii acestui mileniu, „sarbatorile cu Dumnezeu” – Emanuel. Il mai simtim pe Hristos ca fiind efectiv cu noi, sau mai percepem noi dimensiunea autentica a sarbatorilor sfinte in mijlocul acestor dezmaturi ritualice pagane? Oare nu suntem din toate partile asurziti si orbiti de hiturile radio, de emisiunile TV si de alte surogate „craciuniste”, iar in goana noastra din timpul isteriei cumparaturilor de Craciunul devenit comercial, consumist si chiar orgiastic, nu cumva nu-L mai simtim pe Hristos ca Mantuitor? Nu cumva nu vedem din taina si dragostea lui Hristos decat bradul, obiceiurile pagane reinviate frenetic, porcul si pe Mosul care face discount? Nu reprezinta oare toate acestea o toleranta nepermisa fata de demonizarea colectiva a societatii si a tari? Nu este oare “era Harry Potter” o indracire subtila a lumii, sub masca magiei “nevinovate”?

Iata doar cateva motive sa se treaca in randuiala Tedeumului de anul nou si citirea Moliftelor Sf. Vasile, rostite de ziua lui, tocmai pentru a contracara actiunea dezmatului ritualic al obiceiurilor pagane si “magia regizata”, care se dezlantuie fara oprelisti, la toate nivelurile vietii laice, dar in special de la Craciun si pana la revelionul mult asteptat de unii[2].

Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii centrale si locale, care jefuiesc prin taxe si impozite aberante pe om, pe care il umilesc si-l subjuga in numele unei false simulari a binelui comun.

De toti acesti prigonitori ne lepadam, ne dezicem de ei, dar il rugam, in acelasi timp, pe Sf. Vasile cel Mare sa mijloceasca de ziua lui, la Bunul Dumnezeu, la inceputul anului civil, sa scoata toti dracii din cei mentionati mai sus. Deci iata rolul cultic dar si folosul social si comunitar al Moliftelor, citite la cumpana dintre ani. Daca toata Biserica Ortodoxa Romana ar citi Moliftele Sf. Vasile pe 1 ianuarie sau ale Sf. Ioan Gura de Aur, in cele trei sarbatori randuite cinstirii lui, am convingerea ca multi draci vor pleca din tara aceasta in pustiul si abisul lor.

M-as bucura, sa fie introdusa citirea Moliftelor Sf. Vasile si ale Sf. Ioan Gura de Aur si la inceputul anului bisericesc, la 1 septembrie si sa fie la fel de unitara slujba Tedeumului, privind randuiala rugaciunii in completare, deci suplimentata, asa cum am sugerat eu mai sus, si nu in restrictii sau desfiintarea unor practici de secole, care au tinut demonii departe… Deci sa fim la fel de harnici si pentru a adauga putere rugaciunii, in aceeasi masura, in care unii se straduiesc sa fie harnici in a o limita, restrictiona si a o dilua… Prin randuiala speciala propusa pentru Tedeumul de la inceputul anului civil, se recunoaste din partea Biserici si se adauga implicit, mai mare valoare anului secular, decat anului bisericesc propriu-zis.

In acest context trebuie pusa problema Moliftelor si nu in contextul incidentului de la Tanacu, sau a altor preoti, care manipuleaza slujbele, speculand credinta unora, ceea ce face, ca unii, voit sau nevoit sa desfiinteze sau sa limiteze liturgic Moliftele, facand jocul unor zvonaci de serviciu ai vremii si a altor formatori si ideologi seculari ai omului recent.

Pr. Prof. dr. Mihai Valica


[1] Revista de gandire si traire romaneasca – ATITUDINI nr. 4 /2009.

[2] Vezi pe larg, pr. Dr. Mihai Valica, Craciunul intre cinstire cultica, pervertire si povara, in: Epifania, nr. 14, decembrie 2010-ianuarie 2011, Iasi, 2010, pp. 119-125.

Comentariu saccsiv:

Parintele Valica a enumerat de fapt tocmai principalele motive pentru care:

PATRIARHUL SATANIC interzice citirea in biserici a Moliftelor Sfantului Vasile cel Mare la inceput de an …

Cititi va rog si:

MOS CRACIUN, globalizarea si religia NOII ORDINI MONDIALE

„Pomana porcului” …

118 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria said, on ianuarie 4, 2012 at 2:01 pm

    Asta o stia toata lumea inca de atunci si s-a vazut.A sarit din blugi in Mitra .Dar daca a stiut sa momeasca si sa acapareze atatia preoti si monahi ,pe care i-a trimis prin strainatate ,le-a facut atatea facilitati si i-a atras de partea lui ,”bravo lui „.Vor da socoteala pt toate ereziile si aceia care-l sustin .

    Apreciază

  2. Marilena said, on ianuarie 7, 2012 at 2:27 pm

    Secretul succesului in Romania – Am cautat cateva informatii despre Iulian Dascalu, cel mai important proprietar de malluri din Romania si am aflat despre legaturile sale cu unul din seful securitatii de la Timisoara din 1989, dar mai ales cu PF Daniel care i-a facilitat obtinerea unor credite.
    Iulian Dascalu a fost cununat in 2007 in Italia de PF. Fara sprijin nu ar fi reusit nimic si el e doar un papagal care apare in fata, in spatele lui stand alte grupari influente.

    Pe site-ul Rotary Iasi 2000, Iulian Dascalu figureaza ca membru
    http://www.rotaryiasi2000.ro/membri.htm

    Pe site-ul Rotary Cetate
    http://www.rotary-cetate.ro/index.php?option=com_easytable&view=easytable&id=2&Itemid=14&lang=en
    Gheorghe Atudoroaiei apare ca membru si isi da adresa de mail apartinand iuliusmall.com

    http://verticalnews.ro/iulian-dascalu-regele-mall-urilor-%E2%80%9Cuns%E2%80%9D-cu-ajutorul-prea-fericitului-daniel/

    Cel mai mare împrumut din România, cu sprijinul BOR
    În 1991, la 22 de ani, a înfiinţat Iulius Group, în Iaşi.Aşa a apărut primul Iulius, pe strada Anastasie Panu – în spaţiul de la Cooperativa ”Munca Invalizilor” – un magazin de pantofi de lux. A urmat un moment greu, afacerea i s-a blocat. Şi-a mutat activităţile comerciale în vestul ţării, mai ales la Timişoara, unde au început să se contureze legăturile de afaceri.
    Însă primul Iulius Mall a fost inaugurat abia în 2000. A făcut rost de bani în principal dintr-un împrumut bancar. Şi nu orice fel de credit- cel mai mare din România acelor vremuri.
    Cum a reuşit? Iulian Dascălu a susţinut întotdeauna activităţile ecumenice ieşene şi l-a avut drept mână dreaptă pe Dimitrios Fourlemadis, preşedintele Centrului Cultural Elen, un om cu amplă influenţă în sfera bisericească. Grecul, fost consilier al Mitropolitului Daniel, l-a sprijinit în obţinerea unui credit substanţial de la Banca Naţională a Greciei.

    citate din
    http://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1722572-toti-oamenii-dascalului.htm
    BZA a dezvaluit in premiera trecutul unuia dintre oamenii de incredere ai tanarului om de afaceri iesean. Gheorghe Atudoroaie, general SRI in rezerva este director zonal Transilvania-Banat al Iulius Group. Inainte de a juca pe terenul lui Dascalu, Atudoroaie a fost loctiitor al sefului Securitatii din Timisoara.
    Arestat alaturi de alti securisti in 1990, locotenent-colonelul Atudoroaie a fost achitat in 1991. Dupa iesirea din inchisoare, a fost reincadrat de catre Virgil Magureanu pe functia de sef al SRI Iasi, ca specialist in razboiul din Transnistria.
    Ca urmare a reusitei iliesciene de a indeparta clasa politica din Basarabia de ideea unirii cu Romania, Atudoroaie este promovat in 1992 in inalta functie de sef al Unitatii de Protectie a Cadrelor din SRI – la nivel national, cunoscuta sub denumirea conspirativa de Diviziunea E.

    Dupa succesele inregistrate la Iasi si Timisoara – localitati unde mana dreapta a lui Dascalu, Gheorghe Atudoroaie, a jucat roluri importante in serviciile secrete, a venit randul Clujului sa faca drum deschis pentru Iulius Group.

    http://www.gazetadecluj.ro/citeste/3254-iulian-dascalu-a-devenit-regele-datoriilor-

    Unul dintre cei mai importanţi oameni care îl susţin pe Iulian Dascălu este Patriarhul Daniel, fostul Mitropolit al Moldovei. Acesta i-a facilitat lui Dascălu să primească finanţările din partea băncilor greceşti pe linie „ortodoxă”. Conform unor surse, legăturile dintre Patriarh şi iulian Dascălu pot fi explicate prin prisma „camarilei” de fosti ofiţeri de informaţii cu care omul de afaceri ieşean s-a înconjurat.arila de Securitate

    Cu toate acestea, Dascălu a fost susţinut nu doar pe linie politică, ci şi pe linie “informativă”. El s-a înconjurat de foşti angajaţi ai Serviciului Român de Informaţii sau ai fostei Securităţi. Unul dintre aceştia este Gheorghe Atudoroaie, fost ofiţer de Securitate care s-a căsătorit cu Emilia, fiica generalului de Securitate Nicolae Pleşiţă. La începutul anilor ’90, Atudoroaie a fost arestat şi condamnat pentru represaliile din 1989, dar în 1991 a fost achitat şi reîncadrat în SRI de către Virgil Măgureanu. Din 2004, Atudoroaie a fost făcut general şi este reprezentantul lui Iulian Dascălu în cadrul Iulius Mall Timişoara, unde datoriile sunt de aproape jumătate de miliard de lei. În Iaşi, Iulian Dascălu îl are ca apropiat pe Nicolae Badea, rectorul Universităţii Tehnice Iaşi, un personaj care nu este străin de activităţile Securităţii de dinainte de 1989. Iulius Mall Iaşi este construit pe un teren care aparţine Universităţii. În Suceava, unde Iulian Dascălu a deschis un mall care în 2008 avea datorii totale de 253,621 de milioane de lei, Dascălu a făcut afaceri cu fostul şef SRI Suceava, Cornel Huţanu, personajul de la care a cumpărat terenul pe care a construit investiţia. În momentul de faţă, Huţanu este directorul Iulius Mall Suceava. De asemenea, Dascălu mai este apropiat cu al fostului şef SRI Iaşi, prin care Dascălu i-a transmis omul de afaceri Arpad Paszkany că ar face bine să renunţe la contestarea licitaţiei în urma căreia a câştigat cu “dedicaţie” terenul pe care, ulterior, a construit Iulius Mall Cluj. Pe statul de plată al lui Dascălu mai figurează şi colonelul Feraru, fost şef de cadre la Poliţia Iaşi, care acum are funcţia de director tehnic la Iulius Mall Iaşi. Şi fostul şef al Securităţii din Roman, Vasile Alexoaie se numără printre angajaţii firmelor lui Dascălu.

    Apreciază

  3. colombina said, on februarie 18, 2012 at 7:40 am

    moliftele citite , ascultate cu respect si atentie nu fac rau nimanui ; numai paranoia din noi poate face atita caz din asta ; sintem ca triburile cele vechi care faceau felurite orori , sa fie pe placul zeilor ; nu , Dumnezeu nu ne vrea asa .

    Apreciază

  4. […] Ingaduiti sa reiau si articolul NU VA LUATI DUPA PATRIARH SI UNII IERARHI. Cautati bisericile unde pe 1 ianuarie se vor citi MOLIFTE…: […]

    Apreciază


Lasă un răspuns către Marilena Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.