SACCSIV – blog ortodox

Model de notificare refuz cartela magnetica scoli

Posted in Big Brother, SCOALA by saccsiv on decembrie 14, 2011

X-ulescu

Eleva în cl. a XI-a…la Colegiul Y

TATA…

MAMA….

Domic. In Z, str. …/   /

In calitate de părinţi ai minorei…

CĂTRE

Colegiul Y, prin director W..

Inspectoratul Şcolar Z, prin inspector….

VĂ SOMĂM SĂ LUAŢI ACT CĂ REFUZĂM  PRELUAREA CARTELEI MAGNETICE PENTRU ACCES ÎN INCINTA COLEGIULUI

Pentru următoarele MOTIVE:

1. Sunt eleva acestei instituţii, începând din anul …., când am fost admisă pe baza examenului/ concurs, ce a fost…cu nota de admitere…

2. Prin impunerea preluării cartelei magnetice de acces in şcoala, constatăm că ni se încalcă, in primul rand  libertatea de conştiinţă şi de exprimare a credinţei şi convingerilor personale, consfintita in Constitutia Romaniei art.29 si implicit dreptul la invatatura – art.32 din aceeasi lege.

Aceste drepturi sunt consfintite de asemenea prin Tratatele internationale si ale CE.

MOTIVE

Cartela magnetica pe care suntem obligati sa o preluam pentru minora Cristiana Eugenia, va contine imaginea fetitei noastre.Aceasta, ca si amprentele digitale sunt elemente biometrice de identificare.

Pentru preluarea acestui tip de date, Legea nr. 677/2001 prevede  anumite conditii, in art.4,5 si 7, care in acest caz nu sunt respectate, in sensul inexistentei consimtamantului expres al minorei dar si al nostru, ca parinti, intrucat prin Decizia nr. 11/2009 a  Autorit. Nat. de Suprav. a Preluc. Datelor cu Caracter Personal care constată în articolul unic elementele de identificare care prezinta riscuri majore pentru drepturile şi libertăţile persoanelor :(1) Categoriile de operatiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal care prezinta riscuri speciale pentru drepturile si libertatile persoanelor sunt urmatoarele:

   a) operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal legate de originea rasiala sau etnica, de convingerile politice, religioase, filozofice ori de natura similara, de apartenenta sindicala, de apartenenta la un partid politic sau o organizatie religioasa, a datelor cu caracter personal privind starea de sanatate sau viata sexuala, precum si a datelor genetice, biometrice si a datelor care permit localizarea geografica a persoanelor, inclusiv in scop de cercetare stiintifica;

Din aceasta cauza, ANSPDCP, a hotarat, pe data de 30.11.2011 interzicerea prelucrarii datelor biometrice in sistemul de invatamant considerand ca, prin implementarea acestui sistem de control, se incalca principiul bunei credinte, dreptul la viata intima, familiala si privata fiind in disproportie vadita cu scopul urmarit.

Daca nu se va proceda deindata la sistarea acestei operatiuni nelegale, vom fi obligati sa actionam in instanta de judecata Colegiul care a impus aceasta masura, cat si Inspectoratul Scolar Z intrucat transforma institutia de invatamant din locul de educare si formare a copiilor atat din punct de vedere profesional cat si al personalitatii sanatoase –  intr-o institutie similara sistemului penitenciar, situatie absolut degradanta si jignitoare atat pentru elevi si cadrele didactice cat si pentur noi, parintii.

Scoala are obligatia sa formeze constiinte, deprinderi motivante in acord cu principiile de corectitudine, respect, dragoste de munca si nu sa actioneze pe sistemul fricii si al controlului politienesc.Daca scoala isi recunoaste neputinta de a educa pe copii, atunci sa nu se mai cheme templu de invatamant ci, Arestul Y.

Prezenta reprezinta notificare si procedura prealabila, urmand  ca, in cazul in care minorei X-ulescu i se va impune acest sistem de identificare a persoanelor,  sa actionam in instantele de judecata specializate.

Data,                                                                                            Semnătura,

Cititi va rog si:

GREVA FISCALA – formulare. O solutie impotriva SEMNATURII ELECTRONICE si a CARTII DE MUNCA in FORMAT ELECTRONIC

Articolul zilei (24.05.2011): CUM SE POATE REFUZA VACCINAREA COPIILOR

 

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 14, 2011 at 11:30 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Dan said, on decembrie 14, 2011 at 1:24 pm

    unii nu mai stiu cum sa atace acest site
    un exemplu: http://mormolok6.wordpress.com/2011/02/06/saccsivs-weblog-blogul-unui-homosexual-satanist/

    Apreciază

  3. Georgiana said, on decembrie 14, 2011 at 1:47 pm

    Si cui va trebui sa inaintam aceasta hartie? directorul scolii nu este responsabil in mod direct de hotararea in ceea ce priveste cartelele..

    Apreciază

  4. Caramea said, on decembrie 14, 2011 at 2:03 pm

    Daca sunt majora in ultimul an de invatamant liceal este nevoie ca parintii sa faca aceasta cerere sau va trebui sa o fac eu in numele meu, fara numele parintilor si asa mai departe?

    Apreciază

  5. nea Anderthal said, on decembrie 14, 2011 at 2:17 pm

    ..hmmm

    http://english.pravda.ru/science/mysteries/02-12-2011/119821-noah_ark-0/

    Apreciază

  6. STOP RFID 666 said, on decembrie 14, 2011 at 2:18 pm

    Ma pus dracu’ sa caut aseara ce comenteaza nefericitul Marian exNorvegia, caci nu-i asa curiozitatea poate fi un lucru bun sau rau. Bai Mariane, bai nefericitule, bai prostule, sa-ti spun eu cum sta treaba. Stiu ca urmaresti blogul ca sa-ti scrii interminabilele sporovaieli prin ferma serpilor de la razboi intru cuvant. Bai prostule daca aici e ferma de animale la voi e ferma de serpi care nu suporta lumina si stau mai mult la intuneric si pe sub pietre. Nu ti-a placut lumina si te-ai retras in intunericul celor de la RIC SA RANJITI SATISFACUTI. Pai mai bine umblu cu geanta plina de fluturasi anticip decat sa stau ca un bou si sa atac informatic niste site-uri ortodoxe cu putinele si mizerabilele tale cunostinte informatice. Spui ca a te retrage in munti e o invatatura omeneasca. Prostule, asta e invatatura Dumnezeiasca caci Insusi Mantuitorul spune ca……………atunci cand veti vedea uriciunea pustiirii (antihristul) in locul cel sfant (templul de la ierusalim reconstruit) cei care sunteti in Iudeea sa fugiti in munti. De ce nu spune prostule sa stam si sa devenim mucenici? Pentru ca Mantuitorul are grija de turma sa si nu vrea pieirea sa.

    Si acum o dedicatie pentru tine de la Staretul Antonie

    Ca să mimeze omni­prezenţa, antihristul va intra în toate casele în acelaşi timp cu ajutorul televizorului. Fiecare om îl va primi în locuinţa sa şi-l va primi de bunăvoie! Şi-l va primi, îl va primi, pentru că a vrut să fie pregătit de aceasta şi s-a pregătit cum trebuie, pentru că n-a acceptat învăţătura Păstorului cel Bun de a fugi în pustie, nu îi e pe plac – se plictiseşte de uscăciune, şi mai ales încă în pustie!

    Deci unde e mucenicia aici? Dar tu de prost ce esti iti mai si curg bale din gura. Tu te vezi mucenic in mijlocul orasului. Pai o sa te intinda ,,fratii” tai tigani ca pe caine. Am crezut ca tu esti exceptia de la regula in ceea ce priveste etnia tiganeasca dar m-am inselat. Spuneai prostule, care te vezi marturisitor si mucenic. Un luptator anticomunist zicea ca in puscarie majoritatea au fost romani ortodocsi, putini SECTARI si surpriza nici un tigan. N-ai inteles nimic si acum te-ai retras ca un sarpe. In loc sa iesi la lumina si sa-ti ceri iertare stai prin cotloanele serpilor de la RIC.

    Apreciază

    • nea Anderthal said, on decembrie 14, 2011 at 2:35 pm

      ..si pe ce site l-ai gasit pe husenu’ brOnet sa-i scriu si eu citeva ?

      Apreciază

    • nea Anderthal said, on decembrie 14, 2011 at 2:36 pm

      ..e clar ca mumia aia de Zigy stie ca doar el este printre cei care MUTA PIESELE PE TABLA DE SAH !

      Apreciază

  7. Ioan C. said, on decembrie 14, 2011 at 2:49 pm

    Sa ne amintim de eroii revolutiei

    Si eu sunt golan
    http://iisusestedomnul.wordpress.com/2011/12/14/si-eu-sunt-golan/

    Apreciază

  8. STOP RFID 666 said, on decembrie 14, 2011 at 3:24 pm

    ORESTE SI GENERALUL STRAINU DOI RATACITI – MANIPULATORI SI LUPTATORI IMPOTRIVA FALSEI ORDINI MONDIALE

    SA NU UITAM CA ORESTE FACE PARTE DIN GRUPUL PARACELSUS UN ALT RATACIT

    Apreciază

  9. acelas said, on decembrie 14, 2011 at 3:42 pm

    ce scarrnavie este toata aceasta campanie pt Rosia Montana, ia te iuta s-a gasit „pretextul” care sa justifice furtul aurului de acolo, unul cat se poate de „uman” .. .

    http://www.scrisoarecatreromania.ro/alin-croitoru/

    made in romania – e.u.&nato

    .

    Apreciază

  10. Ioan Teodoru said, on decembrie 14, 2011 at 4:35 pm

    Ia uite aici: Cine știe, poate că suntem aproape?

    http://vatopaidi.wordpress.com/2011/12/12/spod61/

    Apreciază

  11. Antonia said, on decembrie 14, 2011 at 9:00 pm

    Bine ar fi ca parintii, elevii si profesorii sa faca front comun in fata unei astfel de decizii. Daca am fi foarte multi care refuzam cartelele magnetice, astfel de enormitati nu s-ar putea impune drept reguli si nimeni n-ar avea de suferit, caci scolile nu s-ar inchide, va asigur. Pur si simplu conducatorii nostri le-ar spune stapanilor lor ca romanii sunt mai inapoiati de felul lor si orbesc de atata stralucire a modernismelor!

    Dar romanasul nostru cum sa spuna el ca nu-i modern? Ia si cipuri, recomanda si altora, darama si biserici daca i se cere, doar sa fie el in rand cu lumea ,,buna”!

    Si uite-asa, sa nu ne mai miram cand ne va ajunge mania lui Dumnezeu.

    Profesorii ar trebui sa opuna mai multa rezistenta, nu sa-si vanda sufletul si sa contribuie la umilirea si la decrestinarea poporului roman. Misiunea lor e nobila, iar nobletea obliga, chiar si atunci cand nu primesc prea multi bani pentru ceea ce fac,

    De asemenea, fiecare categorie sociala trebuie sa reflecteze mai mult atunci cand i se cere sa se implice in actiuni anticrestine. Fenomenul Pitesti se reediteaza sub alta forma. Iata ca din randurile noastre pot iesi niste tortionari moderni, fie ei medici (care sa ne cipuiasca sau sa se ocupe de trafic de organe), militari (care sa apere Sistemul, nu Romania), profesori (care sa-i educe pe copii sa devina supusi Sistemului si sa le transmita ,,valori” anticrestine) etc.O parte dintre acestia ar putea fi foarte zelosi in ,,implementarea” tuturor nastrusniciilor produse de mintea slugilor lui Antihrist.

    Dumnezeu sa ne ajute sa ne inteleptim si sa facem voia Sa cat mai multi.

    Apreciază

  12. Eleva said, on decembrie 17, 2011 at 2:07 pm

    Iertati-ma, nu e un repros, dar ca eleva, trebuie sa o spun cu durere ca nu se simte deloc atat sprijinul blogosgerei ortodoxe, cat si al crestinilor ortodocsi in aceasta privinta…cu exceptia acestui weblog si Apologeticum (http://apologeticum.wordpress.com/2011/12/14/incalcarea-drepturilor-omului-in-scolile-romanesti-elevii-care-nu-accepta-cartela-magnetica-nu-pot-intra-in-scoala-model-de-notificare-a-refuzului-cartelei-magnetice/#more-14697) , eu nu am mai vazut niciun sprijin, ma refer la persoanele care au acces la internet si care au capacitatea de a gasi niste argumente puternice pentru respingerea acestei cartele…tacere (totala?) dupa primul post..

    Repet, e o constatare, nu un repros, indiferent daca tonul folosit denota poate exact opusul.. Argumentele juridice, legale sunt cele pe care ei le vor lua in considerare, cele legate de credinta ortodoxa nu trebuie sa lipseasca, dar totodata, ele nu constituie fundamentul care sa fie prezentat in fata…celor din sistem..

    Sistemul acesta are multe scapari si din punct de vedere tehnologic, legal??, logic…si presupun ca si din alte aspecte… Nu se gaseste nimeni din cei care au acces la internet sa caute astfel de argumente contra acestui sistem? E vorba de tineretul acestui neam. Asa ne sprijiniti? La urma urmei, acest sistem se va implementa si in invatamantul gimnazial destul de curand.. Reactia parintilor…a crestinilor…a profesorilor…unde este..? Tremurate, putine voci…Iar aici nu ma refer la un nr de persoane care se pot numara pe degetele ambelor maini… Iertati-ma, dar…daca asa se continua, nu e de mirare unde am ajuns si unde vom continua sa ajungem.. Elevii au nevoie de ajutorul vostru al tuturor! Nu ne lasati singuri in lupta… Lucrurile se precipita si sunt mai grave decat par..

    Apreciază

  13. Eleva said, on decembrie 17, 2011 at 2:56 pm

    Declaratia profesorului care a pus la punct acest sistem

    http://www.ziare.com/scoala/elevi/sistemul-antichiul-nu-poate-fi-pacalit-profesor-de-informatica-1110497

    Apreciază

  14. pavel said, on decembrie 19, 2011 at 1:18 pm

    http://silvianemanuel.net/2011/12/scrisoarea-unui-student-catre-elevii-din-romania/

    Scrisoarea unui student către elevii din România 3 Comments

    Share
    81

    În ultima vreme, mulţi români îşi îndreaptă atenţia spre noi, tinerii. Într-adevăr, suntem ultima speranţă a acestei ţări. Se cere de la noi putere şi curaj în a lupta împotriva răului social şi a pune temeliile unei Noi Românii.

    Dar cum să se lupte studentul, tânărul, cu răul din societate, când el este crescut pe băncile şcolii cu pumnul în gură, cu o atitudine de obedienţă totală faţă de clasa politică actuală care conduce instituţia prin care se propagă cel mai mult rău în societate la momentul actual – Statul. Acelaşi stat care ar trebui să ne respecte drepturile şi libertăţile. Mai ales opinia!

    Da, statul a dovedit în nenumărate rânduri cât de mult îi pasă de sistemul educaţional care formează viitorul ţării, şi nu doar prin Legea Educaţiei Naţionale despre care toată lumea a spus că este o prostie, nu doar prin acordarea a mai puţin de 6% din PIB pentru educaţie, nu doar prin ciuntirea salariilor profesorilor care a dus la demotivarea lor, nu doar prin monopolizarea manualelor şi a programei. Statului îi pasă foarte mult! Deoarece de 21 de ani, inspirată parcă din regimul anilor ’50, politica educaţională în România a fost una de extremă stânga, de uniformizare, pentru a crea roboţi, oameni fără personalitate, fără caracter, care pot fi uşor minţiţi, înregimentaţi social şi politic, transformaţi în masă de manevră şi forţă ieftină de muncă pentru piaţa europeană. Trăim câteodată cu senzaţia că Moscova de alaltăieri, este Bruxelles-ul de astăzi!

    Şi peste toate ideile şi reformele educaţionale care nu au nimic în comun cu natura umană şi dezvoltarea pedagogică a elevului în spirit românesc, a apărut una care pune capac la toate: implementarea sistemelor de urmărire totală a elevilor, cu scopul declarat de a reduce absenteismul şi de a creşte securitatea.

    După cum bine ştiţi, deja se montează sisteme de acces pe bază de cartelă magnetică cu cod de bare sau sisteme biometrice pe bază de amprentă, alături de camere video şi senzori electromagnetici.

    Cauza găsită de minister? Rezultatele de la examenul de bacalaureat de anul acesta, cu care s-a urmărit, prin evidenţierea celor mai slabe rezultate, descoperirea „adevăratei” cauze a eşecului învăţământului românesc, prin transformarea noastră în ţapi ispăşitori. Nu mai vorbim aici de neregulile în desfăşurarea examenului sau de faptul că unii profesori au corectat în bătaie de joc, dar când s-a ieşit la televiziunile naţionale sau internaţionale şi am fost făcuţi de râs, unde au fost olimpicii noştri naţionali sau internaţionali? Unde au fost elevii de vârf ai României? Aţi uitat de ei domnilor politicieni? Se pare că da…

    Absenteismul nu este urmarea degenerării naturale, provenită din sufletul nostru, al generaţiei noastre. Este reacţia noastră la incapacitatea unui sistem educaţional de a-şi captiva elevii şi studenţii şi de a-i face să simtă cu adevărat că se pregătesc pentru viaţă, pentru un viitor românesc.

    Incapacitatea de a ţine tinerii la ore şi de a-i face să participe activ este datorată pe de o parte proastei organizări a materiei, căreia îi cam lipseşte practica şi compatibilitatea cu profilul istorico-psihologic al românului, iar pe de altă parte, este datorată proastei pregătiri pedagogice a profesorilor şi a motivării financiare foarte slabe. Când statul român modern şi-a asumat după 1859 datoria educării tineretului, nu a păstrat statutul vocaţional al dascălului care era până atunci în biserici sau mănăstiri, ci a transformat profesorul în simplu funcţionar, de care poate dispune după bunul lui plac! Cu adânca noastră părere de rău, dacă profesorii noştri au devenit victime ale sistemului, asta nu înseamnă că trebuie să devenim şi noi asemenea.

    Şcoala, între puşcărie şi Big Brother

    România celor trei dictaturi (carlistă, antonesciană şi comunistă) a tranşat fizic o întreagă generaţie de intelectuali români (studenţi şi chiar elevi, profesori, medici, preoţi, avocaţi etc.), cunoscută sub numele de prestigioasa generaţie interbelică, care reprezintă axul central al culturii româneşti, lăsând în urmă mai bine de 250.000 de morţi, ca căror lipsă o mai putem suplini doar prin memoria vie a scrisului şi a faptelor lor. În România de astăzi, înafara instaurării unui regim de gulag intelectual prin corectitudine politică (acel politically corect), se încearcă instaurarea unui regim de detenţie şi urmărire fizică, de tip Big Brother.

    În primul rând, acest sistem se implementează parţial pe banii elevilor, obligaţi prin frică să-l accepte. Nimeni, dar absolut nimeni, nu te poate obliga să dai bani pentru ceva ceea ce nu doreşti! În spate se ascund mari afaceri ale unor firme care doresc să deţină monopolul instalării acestor sisteme. Şi dacă statul dă vreun ban, ministerul ar face bine să nu mai cheltuiască bugetul pe investiţii ineficiente.

    Aceste sisteme implică colectarea unor date biometrice (care ţin de viaţa noastră biologică, fizică, adică intimă). Autoritatea care reglementează modul de colectare al acestor date este ANSPDCP (Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal).

    În ceea ce priveşte preluarea acestui tip de date, se încalcă Legea nr. 677/2001, în special prin art. 4, 5 şi 7, care prevăd necesitatea consimţamantului în scris al elevilor majori, iar în cazul minorilor, atât consimţământul minorului cât şi al părinţilor, întrucât prin Decizia nr. 11/2009 a ANSPDCP se constantă următoarele elementele de identificare care prezintă riscuri majore pentru drepturile şi libertăţile persoanelor: datele cu caracter personal legate de originea rasială sau etnică, de convingerile politice, religioase, filozofice ori de natură similară, de apartenenţa sindicală, de apartenenţă la un partid politic sau o organizaţie religioasă, a datelor cu caracter personal privind starea de sănătate sau viaţă sexuală, precum şi a datelor genetice, biometrice şi a datelor care permit localizarea geografică a persoanelor, inclusiv în scop de cercetare ştiinţifică.

    În cazul acestor sisteme, datele biometrice sunt amprentele de la degetul mare, folosite în sistemele de identidicare pe bază de amprente, iar datele care permit localizarea geografică reprezintă simpla pontare prin cand magnetic sau RFID, conectat la un sistem online, cu acces la internet, prin care poziţionarea geografică şi temporală în incinta şcolii a elevului poate fi aflată de terţe persoane.

    Din această cauză, ANSPDCP a hotărât interzicerea prelucrării datelor biometrice şi cu caracter geografic în sistemul de învăţământ şi nu numai, considerând că, prin implementarea acestui sistem de control, se încalcă principiul bunei credinţe, dreptul la viaţă intimă, familială şi privată, fiind în disproporţie vădită cu scopul urmărit, adică reducerea absenteismului.

    Mai mult decât atât, colectarea şi deţinerea amprentelor de la degete se face, în mod normal, doar acelora care sunt acuzaţi PENAL, prin sentinţă judecătorească. Dacă vi se iau amprentele, sunteţi transformaţi în fapt şi în drept în prezumtivi infractori, ca şi cum aţi fi acuzaţi penal, asemenea infractorilor, a celor ce sunt în afara legii. De parcă absentarea la ore ar fi rudă cu omorul, furtul şi violul. Se pune şi întrebarea: Ce face şcoala cu acele ampreunte după ce terminăn liceul? Iar mai mult decât atât, nimeni nu se poate atinge de trupurile noastre, fără consimţământul nostru. Legea ne arată clar că această acţiune este ilegală. Vrea cineva să se simtă infractor?

    Unii ar spune: Bun, atunci să lăsăm doar cartele magnetice. Nici măcar atât! Pentru că existenţa sistemelor de pontaj cu cartele magnetice va deveni un precedent care poate asigura perfectarea unui astfel de sistem prin adăugarea de camere video şi alte minunăţii. Şi mai presus de toate aţi văzut: sunt ilegale!

    Constituţional, se încalcă în primul rând libertatea de conştiinţă şi de exprimare a credinţei şi convingerilor personale, consfinţită în Constituţia României prin art. 29, iar de asemenea şi dreptul la educaţie, prin art. 32. Aceste drepturi sunt consfinţite de asemenea prin tratate internaţionale şi ale Consiliului Europei.

    În plan psiho-social, prin implementarea sistemelor, profesorul şi dirigintele sunt trataţi ca fiind incompetenţi, handicapaţi, participarea la ore nemaifiind evluată direct de către ei. Poţi lipsi 40 de minute, dar în restul de 10 cât are ora, să fii mai prezent decât toată şcoala la un loc! Calculatorul nurecunoaşte aceasta, dar profesorul da! Modul de notare al prezenţei la ore trebuie să revină fiecărui profesor în parte. El este cel mai în măsură să o facă, pentru că are o perspectivă umană, raţională, cu judecată, nu una creată de AI-ul (intelegenţa artificială) unui sistem computerizat.

    Întrebaţi-vă profesorii dacă ar vrea ca ei să fie urmăriţi constant de directori şi să fie luaţi la întrebări pentru fiecare minut întârziat la oră sau pentru fiecare minut în care vă lasă liberi. Unde mai este intimitatea lor? În pauză poate sunt la toaletă sau trebuie să-şi termine mâncarea. Nu sunt şi ei oameni? Întrebaţi-i! Şi o să vedeţi cum se vor lumina la faţă, vor refuza sistemul şi vor trece de partea noastră!

    De asemenea, se creează un gol relaţional imens între părinţi şi cadre didactice, deoarece părinţii nu se mai implică direct în procesul educaţional prin vizite la şcoală, pentru a se consulta cu dirigintele şi profesorii. Părinţii care au crescut elevi exemplari, poate au un motiv să stea acasă şi să vadă pe internet situaţia şcolară. Dar ceilalţi părinţi, care ştiu că nu au copii-model, să mă ierte, dar dau dovadă de crasă iresponsabilitate prin acceptarea acestui sistem. Iar mai grav decât atât este că dispare orice noţiune de încredere între elevi, părinţi şi profesori, ca şi cum am fi cu toţii o ţară de mincinoşi notorii. Aşadar, statul vrea să înlocuiască încrederea dintre oameni, sentiment nobil, de dăruire profundă prin respect, care reprezintă prin exerciţiu baza responsabilizării omului în societate, cu o amărâtă de tehnologie care se strică la o supratensionare pe reţeaua electrică sau la o cană de cafea scăpată din greşeală…

    Să nu ne punem prea multă încredere în tehnologie. Cred oare iniţiatorii acestui sistem că nu se vor găsi tineri informaticieni talentaţi, hackeri care să-l spargă şi să şteargă toate absenţele? Iar după vor urma sisteme care ne vor îngrădi libertăţile şi mai mult… Nu mai bine renunţăm la toate ideile de genul? Timpul ne-a dovedit-o: Catalogul este sfânt! Şi dacă tot va face sistemul prezenţa… Cine va mai striga catalogul?

    Şi până la urmă, dacă chiar vor securitate, să pună paznici la poartă şi să adauge o utilitate în plus carnetului de elev, înafara acelora de consemna note şi medii sau a primi reducere la biletele de tren.

    Ce este de făcut?

    Vă întrebaţi: Dar noi ce să facem? Suntem doar elevi!

    Ştiu, vă este frică. Sunteţi ameninţaţi cu pedepse, chiar cu scăderea notei la purtare, cu exmatricularea. Vi se spune că dacă nu vă convine ceva, sunteţi liberi să vă transferaţi la altă şcoală. Dar îndrăzniţi! Opuneţi-vă în masă la ore profesorilor şi directorilor care vor să impună acest sistem ilegal de control asupra elevului! Mai ales acum, în prag de Sărbători, când lumea nu mai este atentă la ceea ce se întâmplă prin ţară. Strângeţi semnături, spuneţi-le clar tuturor că nu doriţi control poliţienesc. Să audă inspectorii şi oamenii de prin minister. Pentru că înainte de a fi elevi, sunteţi oameni! Oameni, nu animale! Fără voi, şcolile ar fi pustii. Cui i-ar mai preda profesorii? Parcă şcoala se numea templu de cultură, nu puşcărie cu funcţie educativă!

    Şcoala are obligaţia de a forma conştiinţe, deprinderi motivante în acord cu principiile de corectitudine, respect, dragoste, muncă şi să acţioneze pe sistemul fricii şi al controlului poliţienesc. Şcoala ar trebui să reprezinte o chemare, cum a reprezentat odată pentru generaţiile demult trecute, mai ales cele din perioada interbelică, care au avut parte de o altfel de şcoală, care le respecta personalitatea şi încerca să le ofere cât mai multă putere întru înţelegerea societăţii şi a tot ceea ce ne înconjoară.

    Noi, studenţii, dorim să transformăm Universitatea într-un spaţiu real de discuţii libere. Sunt şi aici destule probleme. Şi aici bântuie corectitudinea politică. Dar ne dorim, totuşi, ca un elev să aibă libertatea intelectuală de care are parte un student. Transformaţi Liceul în Universitate! Provocaţi-vă profesorii, puneţi-le întrebări, ataşaţi-vă în primul rând de profesorii care au ce să vă transmită. Întâlniţi-vă între voi şi discutaţi. Înfiinţaţi cluburi, grupuri de discuţie. Ţineţi legătura cu cei care acum sunt studenţi. Citiţi. Devoraţi biblioteci, pentru că omul fără cultură, care nu diferenţiază binele de rău, naturalul (ontologicul) de artificial, sufletul de materie, acela riscă să cadă din condiţia umană.

    Cei care ne critică generaţia, uită să privească în oglindă şi să vadă cine a crescut-o! Şi mai uită că au fost şi ei, cândva, elevi şi studenţi.

    Nu vom căuta să transformăm statul sau sistemul în ţap ispăşitor pentru eşecul generaţiei noastre. Trebuie să ne luăm educaţia şi viitorul în propriile noastre mâini, pentru că nu dorim un eşec, în ciuda tuturor împrejurărilor! Să ne educăm singuri, unii pe alţii, aşa cum putem noi mai bine şi să căutăm pe ici-colo câte un profesor sau frate mai mare care să ne susţină. Altfel, în ritmul acesta, nici nu vom mai avea copii care să ne acuze pentru că nu am mărturisit, punând piciorul în prag la timpul nostru.

    Noi vă aşteptăm la facultate! Ca să putem înfăptui împreună! Pentru că Universitatea are nevoie de oameni liberi, nu de prezumtivi infractori! România nu trebuie să devină gulag, nu trebuie să devină stat poliţienesc! România are nevoie de un viitor, de tineri, de oameni noi, de o elită românească capabilă să o conducă în ziua de mâine, care, iată, astăzi ne bate la uşă! Chit că dinozaurii politici nu doresc aceasta şi din comoditate mulţi ar dori să fim conduşi de străini…

    Numai prin efort comun exemplar coordonat România a fost, este şi va fi a noastră! Şi cu asta am spus tot!

    POST SCRIPTUM: Răspândiţi acesti mesaj pe facebook, pe messenger şi prin mail. Să îl citească cât mai mulţi elevi! Mai jos aveţi un model de listă pentru a strânge semnături de la colegi. Vă rog să îmi scrieţi pe adresa mea de mail sau utilizând formularul de contact. Dacă aţi reuşit să opriţi implementarea unui astfel de sistem într-o şcoală, anunţaţi-mă.

    http://dl.transfer.ro/transfer_ro-19dec-55700fe3584bf7b.zip

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.