SACCSIV – blog ortodox

Profetia Sfantului Cosma Etolianul se implineste acum? Va sosit hiliarmenul in apele grecesti?

Posted in Grecia, razboi, RUSIA, Turcia by saccsiv on septembrie 30, 2011

Iata comentariul fratelui un_mare_pacatos postat la articolul Cursul de schimb este lasat sa urce pentru a se mari valoarea accizelor?:

Fantastic!!!

Va mai amintiti de “hiliarmen-ul” profetit de Sfantul Cosma Etolianul? O sa va dau site-ul si textul profetiei:

http://presaortodoxa.wordpress.com/2009/01/30/urmatoarea-tinta-grecia/

“Când veţi vedea hiliarmen-ul în apele greceşti, atunci se va plini năzuinţa”

Ei bine,am citit stire foarte importanta.

In urmatoarele saptamani in Marea Mediterana este de asteptat sa vina un grup impresionant de nave de razboi la cererea Moscovei. Va veni cel mai important portavion din flota ruseasca,portavion numit “Amiralul Kuznetov” ce a mai fost in zona Marii Egee in urma cu 3 ani. Acesta va veni din Marea Nordului ,va merge prin stramtoarea Gibraltar si va ajunge in apropierea Ciprului,in zona in care se fac foraje. Acest hilarmen va fi insotita de o forta navala impresionanta, de 6 distrugatoare,de multe fregate si nave de sprijin!!! Unul dintre distrugatoare se afla si vestitul “Amiralul Chabanenko”! De asemenea,navele nu vor pazi doar zona de foraj ci si pentru a fi aproape de Siria!

Stirea completa : http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=24807&Itemid=52

Cititi va rog si:

Rusia se ofera sa dea bani Ciprului. Si a mai trimis si doua submarine nucleare. Tot in zona e foarte activ si Israelul … ALIANTA ANTI TURCIA: CIPRU, GRECIA, ISRAEL, RUSIA

Pact militar Israel – Grecia impotriva manevrelor navale si aeriene turcesti

Articolul zilei (23.09.2011): AMENINTARI RAZBOINICE intre Turcia si Cipru pentru petrolul si gazele naturale din Marea Mediterana

GRECIA a inceput saparea unui SANT DE APARARE lung de 120 km la granita cu TURCIA

47 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on septembrie 30, 2011 at 3:39 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • XYZ said, on octombrie 1, 2011 at 1:10 pm

      Asta e o deturnare de la topic, o diversiune. Alta e tema in discutie, iti palce sau nu.

      Apreciază

  2. […] Sfantului Cosma Etolianul se implineste acum? Va sosit hiliarmenul in apele grecesti? Saccsiv's Weblog Profetia Sfantului Cosma Etolianul se implineste acum? Va sosit hiliarmenul i… Share this:DiggLike this:LikeBe the first to like this […]

    Apreciază

  3. Dorin said, on septembrie 30, 2011 at 3:55 pm

    OARE SI-O FI REVENIT ORESTE ?

    Apreciază

  4. Dorin said, on septembrie 30, 2011 at 3:55 pm

    OARE SI-O FI REVENIT ORESTE 2?

    Apreciază

    • fanu said, on septembrie 30, 2011 at 4:03 pm

      cine i oreste? ăla de vorbeşte de budism??? prin analogie cu Hristos

      Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on septembrie 30, 2011 at 5:01 pm

        Da. Si mai e si mason.

        Apreciază

      • natalia said, on octombrie 1, 2011 at 10:13 am

        exact …oreste e destul de inteligent si mai ales viclean amesteca adevarul cu minciuna…si ii atrage in cursa pe cei caldicei sau care nu prea sunt cunoscatori in ceea ce priveste credinta ortodoxa.

        Apreciază

  5. IOAN said, on septembrie 30, 2011 at 5:46 pm

    2. „Când veţi vedea hiliarmen-ul în apele greceşti, atunci se va plini năzuinţa” – Sfântul Cosma Etolianul
    Năzuinţa pe care o ştim toţi este, şi pentru Sfântul Cosma Etolianul, eliberarea Constantinopolului.
    Ce este însă hiliarmen-ul (το χιλιάρμενο) ? Literal ar putea însemna corabia care a făcut o mie de călătorii (αρμενίζω = a naviga cu pânzele întinse) sau corabia cu o mie de catarge (τα άρμενα = catarge). În vremea Sfântului navele erau cu pânze. Trebuie să fim atenţi, Sfântul nu menţionează mai multe hiliarmen-uri, adică mai multe nave, ci una singură. Adică o navă mare care să aibă capacitatea pe care ar avea-o multe corăbii, însumând mii de catarge. Acesta este hiliarmen-ul.

    HILARMEN-UL PARE MAI DEGRABĂ ACEA NAVĂ URIAŞĂ DE EXPLOATARE GAZE ŞI PETROL CARE ARE MII DE CONDUCTE….

    Apreciază

  6. cezara said, on septembrie 30, 2011 at 6:20 pm

    se pare ca da…profetia este pe cale sa se implineasca.. un film postat de acum 3 ani.. http://www.youtube.com/watch?v=EYsfl1YSQJI

    Apreciază

  7. Pr.Alexandru said, on septembrie 30, 2011 at 6:44 pm

    Şi cine va trimite Hiliarmenul, acest Kiril care se gudură pe langă papa ?!

    Apreciază

  8. Alexandru(Fulger) said, on septembrie 30, 2011 at 7:21 pm

    S-ar putea sa iasa urat , Doamne Fereste.

    Apreciază

  9. STOP RFID 666 said, on septembrie 30, 2011 at 8:25 pm

    Apreciază

  10. Razvan said, on septembrie 30, 2011 at 10:37 pm

    Saccsiv, te rog, interesează-te cine este acest sfânt Cosma Etolianul (ştiţi proverbul românesc). Întreabă teologi ortodocşi în care ai încredere: nu doar non-ecumenişti, ci şi non-filetişti. Din ce ştiu, acest Cosma Etolianul a fost gloria şovinismului şi extremismului grec, implicit a genocidului românesc din Macedonia. După acest Cosma, limba greacă era de la Dumnezeu şi româna de la diavol. A susţinut ca românii care nu vorbesc greaca, să fie omorâţi. Dacă vreţi, el este tăticul etheriei. Faptul că acest criminal este în sinaxarele lor este o palmă grea dată adevărului şi nouă ca neam, tocmai de la nişte fraţi întru Hristos. Nu sunt anti-elin. Ştiu că au mulţi creştini drept-mărituri şi ierarhi exemplari, precum Serafim al Pireului, care nu cred că ar muşamaliza adevărul istoric dacă l-ar cunoaşte. Problema e că grecii nu sunt obişnuiţi să fie obiectivi, pt ei naţionalism=ortodoxie, ceea ce nu e mereu adevărat. Pur şi simplu, etnocentrismul li se inoculează de mici şi puţini judecă prin altă prismă. Sf Paisie Aghioritul de ex, îl considera pe Alexandru Macedon grec, când se ştie că era trac. Asta nu-l împiedică să fie sfânt, e o greşeală ce ţine de cunoştiinţele istorice, nu de mântuirea sufletului. La fel, Sf Nicolae Velimirovici scrie în Tărâmul Inaccesibil că Macedonia a fost mereu a sârbilor, iar pr. Paisie în Marii Iniţiaţi ai Indiei….spune la un moment dat că Macedonia a fost mereu a grecilor. Cred că amândoi sunt sfinţi şi nu s-au luat la ceartă în Rai. (Aşa poate nici unii ierarhi, chiar mărturisitori, nu ştiu adevărul despre Cosma Etolianul şi în continuare îl cinstesc ca sfânt). Dar spre deosebire de sfinţii pomeniţi mai sus, Cosma nu doar că are cunoştiinţe greşite de istorie, ci înfăptuieşte o greşeală istorică şi contribuie la interpretarea greşită a ei. Omul ăsta a ordonat/încurajat masacrul unei populaţii non-greceşti, pentru teribilul defect al acesteia:că nu era de origine greacă – şi nu s-a pocăit. Deci n’are cum să fie sfânt. Rezultă că nici profeţia n-are cum să fie adevărată. (Decât dacă a zis-o şi altcineva). Diavolul nu poate vedea viitorul, îl poate doar aproxima/înscena, cum unii dintre cititori bine ştiu. Nu vreau să smintesc pe nimeni, ăsta e adevărul. Până acum, în puţinele postări, n’a fost nevoie să spun asta pe blog, dar o zic preventiv: sper să nu-mi ştergi/respingi postul. Să ne ajute Dumnezeu.

    Apreciază

    • Pr. Vasile said, on octombrie 1, 2011 at 6:05 am

      Mai bine ai tacea.

      Pr. Vasile

      Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 1, 2011 at 6:19 am

      Razvan
      …ADU ARGUMENTE…CĂRŢI ISTORICE şi TEOLOGICE …SAU LINKuri privind cele ce ai spus…

      Apreciază

    • Stefan said, on octombrie 1, 2011 at 3:58 pm

      „Nu vreau să smintesc pe nimeni”
      oare ?

      „ăsta e adevărul”
      ba nu-i

      „pt ei (adica pentru greci) naţionalism=ortodoxie)
      Credinta stramoseasca trebuie sau ar trebui sa fie stalpul in jurul caruia toate celelalte sa graviteze, inclusiv sentimentul nationalist – si nu altfel.

      „etnocentrismul li se inoculează de mici ”
      de ce folosesti termenul „a inocula” ? oare pentru a ataca faptul ca parinti (unii) isi educa copii pe calea cea dreapta ? Gasesti ca-i nociv a cunoaste cine esti si de unde vii ?

      Oare care iti este motivatia ?

      Apreciază

    • Marius said, on noiembrie 10, 2011 at 8:21 am

      Si ma rog de unde ai luat asta?
      incredibil cum poti scrie asa ceva fara sa verifici..

      Apreciază

  11. Razvan said, on octombrie 1, 2011 at 8:22 am

    Argumente:
    1.http://www.istoria.md/articol/82/Rom%C3%A2nii_din_Albania_%E2%80%93_Arom%C3%A2nii__2_

    „Un alt ,,apostol al elenismului”, mare prigonitor al aromanilor, Kosmas Etolianul, a fost canonizat pentru acest merit la 10 aprilie 1961, ca ,,Sfint universal al Ortodoxiei”.
    Este lunga prigoana-genocid, aplicata de elenism aromanilor, dar acesta aste rolul istoricilor, sa o scoata la iveala.”

    2. http://www.proiectavdhela.ro/pdf/dem_abeleanu_neamul_aromanesc_din_macedonia.pdf – merita citit, are doar 35 pagini. Despre Cosma Etolianul gasiti la pagina 21. Nu citez aici c-ar fi prea mult.

    3. http://foaienationala.ro/spinoasa-problema-a-aromanilor.html
    „Nu trebuie să fiţi aşa uimiţi – grecii au şi sfinţi bandiţi (sic!) : “Sfântul” Cosma (“el – Cosma – cutează a arunca anatema pe toţi acei români care vor mai vorbi limba română () Cosma spunea că Dumnezeu foloseşte aromâna numai când vorbeşte cu diavolul” (cf. Weigand, 1895, V, 146). “<> faptă a lui Cosma a fost recompensată cu sanctificarea(!!!): “proclamară (n.n.: clerul grec, cu Patriarhia Grecească în frunte) pe Cosma sfânt – şi îi adunară moaştele” (cf. Dimitrie Bolintineanu – Călătorii). <> Satanei.”

    Daca nici pe Dimitrie Bolintineanu nu-l credeti, nu stiu ce sa mai zic.

    bonus: „Sfântul Kosmas i-a învăţat pe cei ce din romei se trag, elenii numiţi vlahi în Grecia şi i-a încurajat cu râvnă paternă pe locuitii satelor renunţe la limba lor nefolositoare şi deteriorată în care s-au strecurat numeroase cuvinte străine. De atunci, toate satele din Zagori, 40 la număr, precum şi satele din alte regiuni, au adoptat limba greacă, renunţând cu toţii la cea valahă” – comment dintr-un citat la http://ortodoxiesiviata.blogspot.com/2008/08/sfintul-mucenic-cosma-etolianul-1714.html

    @Pr. Vasile:

    Parinte, apreciez ca ati raspuns la ce am scris 🙂

    Apreciază

    • Doktoru said, on octombrie 1, 2011 at 7:34 pm

      Imi plac argumentele pe care le ai adus cel putin n ai vorbit in vant ai si demonstrat si s ar parea ca este adevarat ce sustii nu ca altii care vad ca s au legat imediat de sensul cuvintelor neavand ce argumenta au insirat cuvinte goale care nici macar din coada n au sunat,cu alte cuvinte fariseii vizitatori ai blogului au sarit in sus la faptul ca grecii au si sfinţi bandiţi (sic!…parese ca parintelu vorbind contra romanilor si cam luat o in teapa …se pare ca peste tot au fost sfinti si pesemne ca vor mai fi ,dar din ce in ce mai putin,dar totusi sfintii nu sfiintesc o natie intreaga cu tot efortul lor sustinut si cu toata bunavointa lui Dumnezeu ,deci cum a zis si parintele Iustn Parvu e vremea sa ne mantuim pe furis fiecare pe cont propriu si cu un mic-mare ajutor de la Dumnezeu si Sfantul Duh ca fara Ei noi nu putem face nimic…si mai cred ca generatiile actuale si in viata de parintei,cu cateva mici,foarte mici exceptii,ar trebui sa taca ei si sa se abtina de la comentarii pt ca duhul lumii nu mai este sarac in ei ci foarte bogat,parere personala cred ca foarte multi au rate la banci si se chinuie saracii sa le acopere cu mijloace proprii .Amin amin si pace voua !!!

      Apreciază

    • Adrian.I said, on octombrie 2, 2011 at 11:31 pm

      @Razvan
      Sunt multe surse trunchiate, e pueril sa fluturi prin fata ca ceva sigur linkurile alea, mai ales cand se stie cat de aprig este atacata Ortodoxia, baietii cu sortulet au venit cu ipoteze fanteziste si despre Sf Visarion Sarai sau despre sf Calinic de la Cernica, au incercat sa-i faca chiar si pe ei criminali.
      Pentru o concluzie trebuie studiate minutios toate sursele, toate variantele, nu poti sa pui in fata toate intoxicarile, care sunt aruncate intentionat pentru a ponegrii Biserica Ortodoxa.
      Ceea ce spui tu este chiar hilar „Daca nici pe Dimitrie Bolintineanu nu-l credeti, nu stiu ce sa mai zic”
      Vai, cum se poate sa nu-l cred pe masonul Dimitrie Bolintineanu
      http://www.mlnar.ro/masoni-celebri/dimitrie-bolintineanu
      Frate, ai grija de unde te informezi, pot fi manipulari, nu poti sa spui ca tu cerni graul de neghina, defapt nimeni nu poate spune asta, decat numai Dumnezeu…”sau” ingerii.
      „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi.”(Mat 7,1)
      „Eu nu Mă uit ca omul; căci omul se uită la faţă, iar Domnul se uită la inimă”(1Reg 16,7)

      Apreciază

  12. razvan said, on octombrie 1, 2011 at 6:51 pm

    @Stefan: N-am niciun plan ascuns. Doar ca nu-mi place sa vad cum noi romanii nu luam atitudine in fata nedreptatilor istorice (si nu ma refer la iesit in strada sau alte manevre fNOM, ci doar sa respectam/marturisim adevarul istoric despre neamul nostru si sa nu acceptam ce ne servesc altii, fie ei si ortodocsi: greci, bulgari sau rusi).

    Apreciază

  13. Patricia said, on octombrie 1, 2011 at 7:05 pm

    Razvan draga,ai dreptate ca si eu citisem,despre faptele Sf Cosma Etolianul ,si sint ne-lamurita cind ma gindesc la El ,mai ales ca se stie ca El insa-si era Vlah ,dar propovaduia panelenismul,impotriva Vlahilor care luptau pt independenta lor.Acum nu stim cu adevarat motivul pt care a fost sugrumat de Turci?la-u omorit pt Hristos?sau din motive politice?Daca a murit pt Hristos este Sf Mucenic.Daca a murit din alte motive,atunci e un om ucis,trecut in rindul Sf de catre Greci,deoarece lea facut treba buna,luptind impotriva Vlahilor celor de un singe cu El.

    Apreciază

  14. Kerkyra said, on octombrie 1, 2011 at 8:00 pm

    @razvan

    Nu judec misiunea si activitatea Sf Kosma Etolos, pentru ca nu cunosc toate amanuntele. Stiu insa ca a murit martir, un jidov mincinos l-a parat turcilor si acestia l-au omorat. A murit martir pentru Hristos. Oare nu sfintenie e aceasta, sa mori pentru Hristos?

    Dimitrie Bolintineanu aroman fiind, cunostea de buna seama bine istoria strabunilor lui. Dar ca membru al generatiei 48 e revendicat de masoneria romana ca membru al ei ilustru, alaturi de ceilalti colegi de generatie. Nu stiu deci daca e credibil cand vorbeste de Sf Kosma.

    Pe de alta parte am citit mai multe articole de pe site-ul AVDHELA si la unul din ele m-a uimit sa citesc ca o doamna cu origini aromane (care avea in trecut o functie importanta la Muzeul Taranului Roman) il lua in deradere si batjocura pe Sf Kosma. Apoi am citit la acelasi articol parca, ca o comemorare, faptul ca aceasta doamna a murit, la o varsta deloc inaintata. Trebuie sa iti spun ca atunci m-am mahnit si mai mult, oare bine a facut sa isi bata joc de un om care a murit martir pentru Hristos? poate i-a parut rau in cele din urma, nu stiu.

    Pe de alta parte, cu grecii nu e usor…eu nu ii judec, Dumnezeu ii judeca si pe ei si pe noi. Nu vreau sa vorbesc acum ca nu e cazul si nici momentul, dar as putea sa scriu zeci de pagini si din propria mea experienta si din cautarile mele. Mai bine ar fii sa fie intrebati parintii romani de la Muntele Athos care au trait zeci de ani printre greci, cu limba greaca, cu administratie greaca, fara nici un ajutor din Romania vreme de multe decenii, marginalizati de ceilalti poate, in numar foarte mare, dar totusi fara o manastire intre cele 20. Ei ar trebui intrebati si despre Sf Kosma, si mai ales parintii aromani de la muntele Athos caci mereu au fost destui. Eu cred ca si acesti parinti aromani din Athos il cinstesc ca Sfant pe Kosma Etolos

    PS: trebuie sa fie o mahnire totusi pentru Ortodoxie numai gandul ca in veacul 17-18, ortodocsii: greci, aromani si chiar o parte de albanezi, aflati cu totii sub jugul mahomedanilor, au gasit de cuvinta sa se certe pentru intaietate si pentru lucruri lumesti. Oare in Ortodoxie grecii sunt mai presus decat alte natii? sau noi romanii suntem cei mai grozavi de pe fata pamantului, inca de acum 2000-2500 de ani cum am auzit pe la unii? cu siguranta ca nu. In ortodoxie ar trebui sa fim toti frati si sa lasam la o parte intaietatea si vanitatea. cu alte cuvinte, romanul nu e nici mai prejos, nici mai grozav decat grecul, pentru simplu motiv ca singura lor realizare, e una identica si comuna: pazirea Ortodoxiei. sa dea Domnul sa o pazim cum se cuvine in vremurile astea tulburi!

    Apreciază

  15. danutza said, on octombrie 1, 2011 at 8:52 pm

    •“Cand veti vedea flota in ape grecesti, atunci se va dezlega problema Orasului [Constantinopului]”.
    •“In Oras [Constantinopol] va curge atata sange cat sa inoate in el un vitel de trei ani”.
    •“Turcii vor fugi, dar vor veni din nou si vor ajunge pana la Examilia. In cele din urma vor fi alungati in Kokkini Milia. Dintre turci, o treime vor fi omorati, o treime se vor boteza si doar o treime vor ajunge la Kokkini Milia“. (a se vedea si profetiile cuv. Paisie Aghioritul, care talcuieste si aceste cuvinte ale Sfantului Cosma: Profeţiile Părintelui Paisie şi Proiectul Anatoliei de sud-est, n.n.).
    •“Va veni o armata straina, va crede in Hristos, dar nu va sti limba”.
    •“Va veni odata o oaste straina care va crede in Hristos, dar voi nu o veti sti”.
    Sf Cosma Etolitul….

    Apreciază

  16. danutza said, on octombrie 1, 2011 at 8:56 pm

    Sf. Lavrentie de Cernigov:

    În ultimul timp, Părintele, stând pe lângă corişti, ne povestea foarte des despre timpurile de apoi şi despre sfârşitul lumii acesteia. În timpurile acelea nu vor mai fi draci în iad, ci toţi vor fi pe pământ şi în oameni. Va fi o mare calamitate atuncea pe pământ, nici măcar apă nu va mai fi, apoi va fi războiul mondial (al treilea n. ed.). Vor fi nişe bombe atât de puternice, încât şi fierul şi pietrele se vor topi. Focul şi fumul se vor ridica până la cer şi pământul va arde, vor rămâne foarte puţini oameni, şi atunci ei vor striga: „Terminaţi cu războiul şi să ne alegem un singur împărat pe tot globul!”

    Proorociile schimonahiei Nila:

    “Maica spunea că, la sfârşitul vremurilor, în locul Petersburgului, va fi mare. Moscova parţial se va prăbuşi, în subterana ei se află multe goluri. Iar când au întrebat-o despre casa şi orăşelul în care locuieşte, ea a răspuns:

    Din orăşel nu va rămâne nimic. Va rămâne căsuţa mea şi încă una. Va fi război, distrugeri, însă căsuţa mea nu va fi distrusă. Eu nu voi vedea acestea, iar voi o să le vedeţi. Iată, drumul spre Egorievsk va rămâne şi căsuţa mea, şi nu-i nimic lângă ea. În timpul războiului, orăşelul va fi distrus……
    Copilaşi, am văzut un vis. Va fi război. Doamne, adolescenţii, de la paisprezece ani, vor fi recrutaţi şi trimişi pe front. Acasă vor rămâne doar copiii şi bătrânii. Soldaţii vor umbla din casă în casă, îi vor mobiliza pe toţi şi-i vor goni la război. Vor domni jaful şi nelegiuirile celor înarmaţi şi pământul va fi împre­surat cu cadavre. Copilaşii mei, cât de milă îmi este de voi! – de multe-multe ori repeta maica”.

    Fericita Matrona (1881-1952):

    “Cât de milă îmi este de voi. Veţi trăi până în timpurile cele de pe urmă. Viaţa va fi tot mai rea şi mai rea. Apăsătoare. Va veni timpul când vi se va pune în faţă crucea şi pâinea, spunându-vă: „Alegeţi!” „Noi alegem crucea”. „Maică, dar cum se va putea trăi atunci?” Ea: „Noi ne vom ruga, vom lua puţin pământ, vom face cocoloaşe, ne vom ruga lui Dumnezeu, le vom mânca şi vom fi sătui”. Fără de război veţi muri cu toţii, vor fi multe jertfe, toţi morţii vor zăcea pe pământ. Şi iată ce vă mai spun: seara veţi fi cu toţii pe pământ, la suprafaţă, iar dimineaţa, trezindu-vă, toţi veţi dispărea sub pământ. Fără război merge războiul“.

    Apreciază

  17. danutza said, on octombrie 1, 2011 at 9:05 pm

    implinite aceste vorbe:
    Părinte, ce credeţi despre vremurile de astăzi? Încotro mergem şi la ce trebuie să ne aşteptăm?

    – În viitorul apropiat se va instaura împărăţia (dictatura) lui antihrist… şi toate semnele acesteia deja sunt de faţă: haos în guvernare, greve, insuficienţă alimentară în ciuda unor recolte bogate, otrăvirea naturii, tendinţa unor noi forţe de a urca la putere. Apoi, dacă Dumnezeu va îngădui, instaurarea unei noi puteri. Vor trece încă trei, cinci ani până aceasta îşi va arăta adevărata faţă, iar până atunci va dăinui euforia libertăţii şi statul va acorda ajutor Bisericii şi va contribui la renaşterea spirituală a Rusiei… în continuare, atât Biserica, cât şi poporul vor trece prin grele încercări, de care istoria n-a mai văzut niciodată.

    din : Staretii despre vremurile de pe urma

    Apreciază

  18. STOP RFID 666 said, on octombrie 2, 2011 at 11:11 am

    PENTRU PR. VASILE

    Misterele hipnozei, desluşite!

    Despre hipnoză s-au spus şi s-au scris multe lucruri, însă niciodată acest subiect nu a fost pe deplin înţeles sau epuizat. Învăluită în mister şi privită ca un fenomen supranatural, hipnoza continuă să fascineze şi să atragă, mai ales prin efectele spectaculoase pe care le provoacă asupra celui hipnotizat. Hipnoza a fost declarată o soluţie universală pentru orice boală a trupului sau a sufetului.

    Istoria hipnozei începe şi se termină odată cu istoria omului.
    Fenomenele de tip hipnotic au fost descrise încă din antichitate şi continuă să se întâlnească frecvent în practicile magice specifice culturilor primitive. În Grecia antică, precum şi în Egiptul antic, hipnoza era utilizată din cele mai vechi timpuri în scopuri magico-religioase şi curative. Preoţii recurgeau la hipnoză pentru a intra în legatură cu divinitatea. Egiptenii antici aveau „Temple ale Somnului”, iar grecii „Altarele Vindecării”, locuri în care pacienţilor li se dădeau sugestii curative în timpul unui somn indus.
    Şamanii, preoţii şi vrăjitorii induceau stări alterate de conştienţă pentru a ajuta vindecarea prin ritualuri spirituale, fiindcă se credea că boala este o pedeapsă a zeilor sau a lui Dumnezeu.

    În timpuri vechi şi moderne, fascinaţia omului pentru mister a fost hrănită de şarlatani şi escroci, iluzionişti de scenă şi falşi terapeuţi, care au schimbat sensul acestui fenomen natural şi benefic.

    Hipnoza este magie?

    Hipnoza a fost recunoscută pe plan mondial ca fiind o ştiinţă. Nu este nimic magic sau supranatural. Efectele ei spectaculoase sunt legate de modul în care funcţionează organismul uman.
    Este un instrument malefic de control şi manipulare, prin care cel hipnotizat poate face lucruri împotriva voinţei sale?

    Este cel mai răspândit şi nociv mit legat de hipnoză. Îşi are originea în hipnoza de scenă, în filmele de duzină şi emisiunile TV care, din dorinţa de senzaţional, au promovat această idee. Indiferent de pregătirea şi de experienţa hipnotizatorului, omul nu va face nimic din ceea ce contravine moralei sau valorilor personale. Va refuza şi va ieşi brusc din transă dacă sugestile administrate nu sunt în concordanţă cu credinţele şi aşteptările sale.

    Hipnoza este precum somnul?

    Chiar dacă hipnoza se poate continua cu un somn natural şi odihnitor, iar unele persoane o utilizează pentru a adormi mai uşor, aceasta nu este somn. Putem spune că hipnoza este precum o călătorie între starea de veghe şi somn. Ca şi cum corpul nostru ar dormi, dar mintea noastră ar fi conştientă în permanenţă.

    Ea este generată de forţa psihică a hipnoterapeutului?

    Toţi putem învăţa tehnicile hipnotice de bază. Pentru psihoterapia cu ajutorul hipnozei este însă, evident, necesar să avem cunoştinţe de psihologie şi psihoterapie. Hipnoza prin ea însăşi nu are nicio valoare dacă nu ştim ce să facem cu ea.

    E adevărat că nu oricine poate fi hipnotizat?

    Orice persoană poate fi hipnotizată şi chiar experimentează stări de transă naturală zilnic. Profunzimea transei diferă însă de la o persoană la alta. Hipnotizabilitatea unui om este în strânsă legătură cu motivaţia, voinţa, imaginaţia şi puterea de concentrare.

    Poţi rămâne blocat în hipnoză?

    Hipnoza este o stare naturală, astfel încât, dacă transa hipnotică se opreşte, pacientul iese automat din ea sau continuă cu un somn natural de 5-10 minute, până la o oră.

    Ce este hipnoza ?

    Psiholog Ionuţ Ghiugan

    Hipnoza este un important instrument terapeutic, care poate creşte eficienţa unei psihoterapii, atunci când este utilizată adecvat.
    Hipnoza funcţionează asemenea unei puternice lentile, care focalizează atenţia, gândirea şi imaginaţia unei persoane pentru a facilita schimbarea dorită de client.
    Prin orientarea pasivă către interiorul nostru, hipnoza ne ajută să identificăm acele resurse şi capacitaţi proprii de auto-vindecare necesare depăşirii obstacolelor cu care ne confruntăm.
    În viaţa fiecăruia există momente dificile şi e foarte important să descoperim că în fiecare dintre noi există suficiente resurse pentru a le depăşi. Hipnoza poate face acest lucru.

    Apreciază

  19. Raluca said, on octombrie 2, 2011 at 12:57 pm

    Frate stop hipnoza nu este metoda de asceza ortodoxa sau de terapie ortodoxa! Atunci se stie ce hram poarta. Acesta ai vrut sa spui nu?
    Nu inteleg daca faci apologia ei sau dimpotriva.

    „PS: trebuie sa fie o mahnire totusi pentru Ortodoxie numai gandul ca in veacul 17-18, ortodocsii: greci, aromani si chiar o parte de albanezi, aflati cu totii sub jugul mahomedanilor, au gasit de cuvinta sa se certe pentru intaietate si pentru lucruri lumesti. Oare in Ortodoxie grecii sunt mai presus decat alte natii? sau noi romanii suntem cei mai grozavi de pe fata pamantului, inca de acum 2000-2500 de ani cum am auzit pe la unii? cu siguranta ca nu. In ortodoxie ar trebui sa fim toti frati si sa lasam la o parte intaietatea si vanitatea. cu alte cuvinte, romanul nu e nici mai prejos, nici mai grozav decat grecul, pentru simplu motiv ca singura lor realizare, e una identica si comuna: pazirea Ortodoxiei. sa dea Domnul sa o pazim cum se cuvine in vremurile astea tulburi!”
    Frumos spus Kerkyra!

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on octombrie 2, 2011 at 2:59 pm

      Raluca

      L-am postat ca sa-l comentam. Dar nu am avut timp sa comentez ceva. Ai vazut ca e cu dedicatie.

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.