SACCSIV – blog ortodox

Cele cateva companii care hranesc lumea. Si ceva despre reclame …

Posted in hrana, MANCARE by saccsiv on mai 12, 2011

Citez din articolul Irrational Consumerism (or The Few Companies Who Feed the World):

Nu multi oameni isi dau seama ca cele mai multe dintre alimentele procesate disponibile pe piata, fie ca sunt din magazine sau lanturile de fast-food, toate provin de la unele si aceleasi companii. Chiar si mai putini oameni isi dau seama de faptul ca aceste companii sunt principalii actori in organizatiile de elita, care decid politicile de sanatate, sociale si economice din intreaga lume.

Ne vom uita la cele trei mari companii din lume care hranesc lumea, la brandurile lor multe si la tacticile pe care le folosesc  pentru a face oamenii sa tanjeasca dupa produsele lor.



Daca cineva ar studia cu atentie etichetele de pe produsele ambalate dintr-un magazin alimentar obisnuit, acesta ar putea probabil observa ca aceleasi nume de companii apar in mod repetat: Nestle, Kraft, General Mills si alte cateva. Multe branduri care ofera alimente „facute de casa” sau alimente cu „totul-naturale/organice” nu sunt nimic mai mult decat filiale a acestor cateva mega companii extinse la nivel mondial. Diferenta majora dintre brandul principal si filiale este ambalajul si publicitatea, care sunt directionate pentru a ajunge la pieti diferite. In scopul de a pastra imaginea artizanata cu atentie in jurul unui produs, conexiunile cu compania „mama” sunt adesea convenabil ascunse. Imaginati-va o raclama ca aceasta pentru apa imbuteliata: „Bea apa pura, curata si racoritoare Aquafina, imbuteliata cu grija din sursele naturale si distantate Himalaya…ADUSA PENTRU TINE DE PEPSICO, PRODUCATORUL TACO BELL SI CHEETOS MIGHTY ZINGERS !’’ Aceasta probabil ar strica imaginea de sanatos, natural pe care ei incearca s-o creeze produsului.

Acesta este motivul pentru care comercializarea si brandingul sunt cele mai vitale parti ale industriei alimentare. Fiecare produs trebuie sa „traiasca” in propria sa lume, separat de societatea lui „mama” si produse similare. Publicitatea este atat de puternica incat doua marci similare de cereale, facute din aceleasi ingrediente de baza, pot fi directionate catre piete complet diferite. De exemplu, sunt cerealele Special K si Rice Krispies atat de diferite? Dintr-un punct de vedere strict rational, aceste produse sunt aproape identice ca forma, gust si ingrediente. Dar, din punct de vedere irational (de marketing) aceste produse sunt in doua lumi diferite. Reclamele pentru Rice Krispies se desfasoara in jurul unor personaje viu colorate din desene animate si difuzate sambata dimineata in timpul programelor pentru copii in timp ce Special K tinde sa prezinte femei in forma facand yoga (sau fiind in drumul lor spre sau de la yoga). Cutiile Rice Krispies ofera jocuri sau jucarii cadou, in timp ce cutiile Special K ofera acces la un website „provocare la pierdere in greutate’’. Toate acestea sunt fum si oglinzi, pentru ca la urma urmei fie ca alegi pe unul fie ca pe celalalt sau orice alt tip de cereale din magazin, mananci acelasi lucru si banii tai sfarsesc in acelasi loc.

Industria alimentelor procesate poate fi considerata o adevarata oligopolie. Impreuna, cele trei companii importante de alimente procesate, Nestle, Kraft Foods si PepsiCo, realizeaza o proportie dominanta de vanzari de alimente procesate la nivel global. De fapt, aceste trei companii sunt deseori folosite ca exemplu „regula celor trei” in scolile pentru business, din moment ce acestea sunt un exemplu viu a unei piete dominata de trei actori gigantici. Pozitia lor ca furnizori de produse alimentare la nivel mondial a facut aceste conglomerate extrem de puternice, si sunt reprezentate in cele mai multe organizatii de elita, cum ar fi Consiliul de Relatii Externe. Acest lucru nu numai ca le permite sa propuna politicile lor preferate pe probleme de nutritie si sanatate pe tot globul, ci si pe probleme economice, politice si sociale. O astfel de proeminenta permite acestor companii de asemenea sa-si asigure continua pozitie dominanta pe piata, prin elaborare de politici, acces la informatii confidentiale si intimidare a concurentilor potentiali. Daca se considera in mod obiectiv oligopolul companiilor mari precum acestea, este o amenintare directa la teoriile pietei libere.

Astazi, in cazul in care o companie mica de alimente ar crea un produs nou revolutionar, aceasta ar gasi foarte dificil sa obtina distributia fara a preda drepturile sale uneia dintre aceste conglomerate. In plus, pe langa dominarea rafturilor, cei Trei Mari controleaza cele mai multe retele de distributie la nivel global, pana acolo unde companiile in devenire nu pot ajunge la consumatori fara sa trateze cu ei. Singura modalitate prin care propietarii de mici afaceri pot evita ani de lupta si de respingere pentru a obtine un spatiu in rafturile din supermarketuri, este sa ajunga la un acord de licentiere cu unul dintre giganti, in care propietarul cedeaza dreptul de propietate si drepturile la produs in schimbul unor cecuri redevente (care sunt de obicei un mic procent din vanzari). Fiecare acord de licentiere consolideaza pozitia acestor companii si elimina amenintarile din partea oricarui potential concurent care creaza produse de schimbare-a-jocului.

Aici sunt primele trei companii si o lista rezumat a multiplelor lor marci:

1-Nestle


Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare din lume. Aceasta are 6,000 de marci, cu o gama larga de produse intr-o serie de piete, inclusiv cafea, apa imbuteliata si alte bauturi, ciocolata, inghetata, alimente pentru sugari, nutritii pentru performanta si suplimente alimentare, condimente, alimente congelate si refrigerate, produse zaharoase si hrana pentru animalele de companie. In 2009, vanzarile consolidate au ajuns aproape la 120 de miliarde de dolari si investitii in cercetari si dezvoltare au fost de 2.24 miliarde de dolari. Presedintele companiei, domnul Brabeck-Letmathe este in consiliul de administratie a Credit Suisse Group, L’Oreal si ExxonMobil. El este de asemenea membru al ERT (Masa Rotunda Europeana a Industriasilor), precum si membru al fundatiei Forumul Economic Mondial (un actor important in impingerea spre un guvern mondial).

Produsele vandute de Nestle includ:

Cereale

Cinnamon Toast Crunch
Cheerios (in afara Statelor Unite, Canada si Australia)
Cini Minis
Cheerios Honey Nut (in afara Statelor Unite, Canada si Australia)
Oat Cheerios (cheerios de ovaz)
Cookie Crisp
Golden Grahams
Honey Stars
Koko Krunch
Cereale Milo
Nestlé Corn Flakes
Nesquik
Shreddies
Shredded Wheat
Clusters
Trix

Iaurt

Munch Bunch
Ski

Cafea

Bonka
Nescafé
Nespresso
Partner’s Blend
Ricoffy
Ristretto
Ricoré
Sical
Tofa
Taster’s Choice
Zoégas
Shrameet

Apa

Aberfoyle
Aqua D’Or
Aqua Pod
Acqua Panna
Al Manhal
Aquapod
Arrowhead
Buxton
Contrex
Deer Park
Hépar
Ice Mountain
Henniez
Korpi
Levissima
Nestlé Aquarel
Nestlé Vera
Ozarka
Perrier
Poland Spring
Powwow
Minere
Pure Life/Pureza Vital
Quézac
San Pellegrino
San Bernardo
Viladrau
Vittel
Zephyrhills

Alte bauturi

Nestea (asociat cu Coca-Cola, Parteneri de Bauturi la Nivel Mondial)
Enviga (asociat cu Coca-Cola, Parteneri de Bauturi la Nivel Mondial)
Milo
Carnation
Caro
Nesquik
Libby’s
Growers Direct Organic Fruit Juices
Good Host
Juicy Juice
Ski up and go

Produse de raft

Bear Brand
Carnation
Christie
Coffee-Mate
Dancow
Gloria
Klim
La Lechera
Milkmaid
Nespray
Nestlé
Nesvita
Nestlé Omega Plus
Nido
Ninho
Svelty
Emswiss
Milo

Inghetata

Camy
Dreyer’s
Edy’s
Frisco
Häagen-Dazs (America de Nord si Marea Britanie)
Hjem-IS (Danemarca & Norvegia)
Maxibon
Motta
Mivvi
Nestlé
Nestlé Drumstick
Oreo (Canada)
Peters (Australia)
Push-Up
Schöller
Skinny Cow

Hrana pentru sugari

Alete
Alfare
Beba
Cérélac
FM 85
Gerber (cea mai mare companie de alimente pentru copii din lume)
Good Start
Guigoz
Lactogen
Nan
NAN HA
NanSoy
Neslac
Nestlé
Nestogen
Nido
PreNan

Suplimente nutritive

Musashi
Neston
Nesvita
PowerBar
Pria
Supligen

Suplimente alimentare/nutritii

Boost
Carnation Instant Breakfast
Nutren
Peptamen
Glytrol
Crucial
Impact
Isosource
Fibersource
Diabetisource
Compleat
Optifast
Resource

Condimente

Buitoni
Maggi
Carpathia
CHEF
Thomy
Winiary

Alimente congelate

Stouffer’s
Lean Cuisine
Buitoni
Hot Pockets
Lean Pockets
Papa Guiseppi
Tombstone Pizza
Jack’s Pizza
DiGiorno Pizza
California Pizza Kitchen Frozen

Ciocolata, produse zaharoase, produse de patiserie

100 Grand Bar
Aero
After Eight
Allens
Animal Bar
Baby Ruth
Bertie Beetle (Australia)
Big Turk (Canada)
Black Magic
Boci (Ungaria)
Blue Riband
Bono(Brazilia)
Breakaway
Butterfinger
Butterfinger BB’s
Butterfinger Crisp
Bon Pari (Republica Ceha, Polonia si Ungaria)
Cailler
Caramac
Carlos V
Chips Ahoy! (Canada)
Coffee Crisp
Chunky
Drifter
Frigor
Galak/Milkybar
Goobers
Heaven
Hercules Bars (cu Disney)
Icebreakers
Kit Kat (in SUA este Hershey)
Lion
Matchmakers
Milky Bar
Mirage
Joff
Munchies
Nestlé Alpine White
Nestlé with Almonds
Nestlé Crunch
Nestlé Crunch Crisp
Nestlé Crunch with Caramel
Nestlé Crunch with Peanuts
Nestlé Crunch Pieces
Nestlé Crunch White
Nestlé Milk Chocolate
Nestlé Princessa
Nestlé Wonder Ball
Nips
Nuts (Europa)
Oh Henry (cu exceptia SUA)
Peppermint Crisp
Perugina Baci
Polo
Quality Street
Raisinets
Rolo (Hershey in SUA)
Rowntrees

Fruit Pastilles
Jelly Tots
Pick & Mix
Randoms
Fruit Gums
Tooty Frooties
Juicy Jellies
Snowcaps

Smarties
Texan Bar
Toffee Crisp
Toll House cookies
Turtles
Walnut Whip
Violet Crumble
Yorkie
XXX mints

Hrana pentru animale

Alpo
Beneful
Cat Chow
Dog Chow
Fancy Feast
Felix
Friskies
Go Cat
Butchers
Bakers
Winalot
Gourmet
Mighty Dog
Mon Petit
ONE
Pro Plan
Purina
Tidy Cats

Controversa

Nestle s-a confruntat cu o continua rezistenta in intreaga lume pentru promovarea inlocuitorilor laptelui matern (formula pentru sugari), in special in tarile din lumea a treia. Potrivit campaniilor, Nestle contribuie la suferinte inutile si chiar decese de copii, in mare masura printre cei saraci.

Grupuri de avocatura si caritate au acuzat Nestle de metode neetice prin promovarea formulei pentru sugari peste laptele matern, mamelor sarace din tarile nedezvoltate. De exemplu, IBFAN sustine ca Nestle distribuie gratuit mostre de formula prin spitale si maternitati; dupa iesirea din spital, formula nu mai este gratuita, dar pentru ca suplimentarea a intervenit cu lactatia, familia trebuie sa continue sa cumpere formula. IBFAN de asemenea acuza  Nestle ca foloseste „ajutorul umanitar” pentru a crea piete, nu-si eticheteaza produsele intr-o limba adecvata tarilor in care aceste produse sunt vandute, si ofera cadouri si sponsorizari pentru a influenta lucratorii din domeniul sanatatii sa le promoveze produsele. Nestle neaga aceste acuzatii.

– Source

2- Produse Kraft

O filiala a lui Philip Morris (producatorul de tigari Marlboro). Kraft Foods este cea mai mare fabrica de produse de cofetarie, alimente si bauturi, cu sediul in Statele Unite. Are multe marci pe pieti in mai mult de 155 de tari; 11 din marcile sale mondiale castiga fiecare mai mult de 1 miliard de dolari anual. Ca si Nestle, Kraft si-a consolidat statutul in oligarhia alimentara prin cumpararea marcilor gigantice, cum ar fi Nabisco (Oreos, Chips Ahoy, Fig Newtons, Ritz, etc.) si Cadbury (Ferrero Rocher, Dairy Milk, Caramilk, etc).

Daca stam sa adunam, cate ore am petrecut fascinati de ciocolata curgatoare de la TV?

Ofiterul Sef Executiv al Kraft, Irene Blecker Rosenfeld a fost evaluata pe locul doi ca „cea mai puternica femeie din lume”. Nu este surprinzator, de vreme ce aproape intreaga lume consuma alimente Kraft. Inainte de a se alatura companiei Kraft, Rosenfeld a fost Presedinte si Ofiter Sef Executiv la Frito-Lay, o divizie a PepsiCo (un altul dintre cei ’’Trei Mari’’). Marcile Kraft includ:

Toblerone (batoane de ciocolata)
A1 Steak Sauce
Ali Coffee
Arrowroot (biscuiti)
Back to Nature
Baker’s (ciocolata)
Balance Bar
Better Cheddars
Boca Burger
Bonox
Breakstone’s
BullsEye Barbecue Sauce
Café HAG
California Pizza Kitchen (produs alimentar)
Calumet Baking Powder
Cameo (biscuiti)
Capri Sun (suc)
Carte Noire
Cheesybite
Cheese Nips
Cheez Whiz
Chicken in a Biskit
Chips Ahoy! (biscuiti)
Christie (diviziune canadiana de la Nabisco)
Claussen (muraturi)
Clight
Club Social (biscuiti)
Cool Whip (frisca non-lactata)
CornNuts (gustari alimentare)
Côte d’Or (Belgia)
Country Time (concentrat sucuri)
Cracker Barrel
Crystal Light
Dairylea (Europa)
Delissio (Canada)
DiGiorno (pizza)
Easy Cheese
Fig Newtons
Fudgee-O (Canada)
General Foods International
Grape-Nuts (cereale mic dejun)
Grey Poupon (mustar)

Handi-Snacks
Honey Maid
In-A-Biskit (Australia)
Jack’s Pizza
Jacobs (Europa)
Jell-O (desert gelatina)
Jet-Puffed Marshmallows
Kenco (Marea Britanie)
Knox (gelatina)
Knudsen (produse lactate)
Kool-Aid (drink mix)
Kraft BBQ Sauce
Kraft Caramels
Kraft Macaroni and Cheese
Kraft Dinner (Canada)
Kraft Easymac
Kraft Mayo
Kraft Bagelfuls
Kraft Peanut Butter (Canada)
Kraft Singles (branzeturi procesate si pasteurizate)
Kraft Sandwich Spread
Lefèvre-Utile
Lunchables
Maxwell House (cafea)
Miracle Whip (sos pentru salate)

Nabisco
Nabob (cafea) (Canada)
Naked Drinks
Nilla
Nutter Butter
Onko (cafea)
Oreo (biscuiti)
Oscar Mayer
Grated Parmesan cheese (branza Parmesan)
Philadelphia cream cheese (crema de branza)
Pigrolac
Planters
Polly-O (branza)
Premium (biscuiti sarati, marca Nabisco)
Pretzels
P’tit Québec
Prince Polo
Pure Kraft Salad Dressings
Ritz
Royal baking powder
Seven Seas (sos pentru salata)
Sanka (cafea decafeinizata)
Shake ‘n Bake
Simmenthal (carne conservata)
Snackabouts
SnackWells
South Beach Living
Starbucks (produs alimentar)
Stove Top stuffing
Suchard
Taco Bell (produs alimentar)
Tang
Tassimo (masina de cafea automata folosing boabe marca T-Discs)

PepsiCo

PepsiCo Incorporated este o corporatie Fortune 500 (Fortune Global 500 este un clasament al celor mai mari companii din lume după cifra de afaceri, întocmit de prestigioasa revistă de afaceri Fortune) cu sediul in Purchase, Harrison, New York, cu interese in procesul de fabricatie, comercializare si distribuitie a bauturilor, alimente pe baza de cereale si alte produse. Daca nu ai ghicit, produsul sau principal este Pepsi Cola, dar aceasta bautura nu este singurul produs al companiei. De fapt, un adolescent cu apetit ar putea parasi cu usurinta un magazin cu trei sau patru produse PepsiCo fara sa-si dea seama (sau sa-i pese).

PepsiCo este un membru „Premium” al Consiliului pentru Relatii Externe (CFR) si al institutului Brookings, doua dintre cele mai importante organizatii ale elitei mondiale (asa cum se vede in articolul Naming Names: Your Real Government). Presedintele si CEO al PepsiCo, Indra Nooyi, este parte a Forumului Economic Mondial. In cadrul acestor organizatii, directori de la PepsiCo si de la alte mega-corporatii precum Sony (cea mai mare emblema in industria muzicala), Nike (cel mai mare vanzator mondial de incaltaminte), Rockefeller Group International, si Lockheed Martin (cea mai mare companie de aparare din lume), lucreaza alaturi de diferiti sefi de stat (inclusiv fosti presedinti SUA), factori de decizie politica (cum ar fi actualul secretar de stat al SUA, Hilary Rodham Clinton) si personaje (cum ar fi Tom Brokaw si George Clooney), pentru a dezvolta opinii politice, sociale si economice si recomandari care afecteaza tari intregi. Politicile favorizate de catre aceste organizatii directioneaza colectiv lumea spre un guvern unic mondial si o moneda unica mondiala, in ceea ce este adeseori mentionat ca si „Noua Ordine Mondiala”.

Marcile PepsiCo includ:

Bauturi:

AMP
Brisk
Mountain Dew
Ocean Spray
Mist
Aquafina
Lipton Ice Tea
MUG
Pepsi
Sobe
Gatorade
Tropicana
No Fear Energy Drink
Propel Enhanced Water
Starbucks (produse retail)

Alimente

Lay’s
Doritos
Tostitos
Cheetos
Fritos
Sun Chips
Baked!
Frito Lay Dips
Baken-Ets
Chester’s Puffcorn
Cracker Jack
El Isleno Plantain Chips
Frti-Lay Peanuts
Funyuns
Gamesa
Grandma’s
Matador
Maui Style Potato Chips
Miss Vickie’s
Munchies
Munchos
Natural
Nut Harvest
Quaker
Rold Gold
Ruffles
Sabritones
Santitas
Smartfood
Spitz
Stacy’s

Da, chiar si bunul si demnul de incredere tip Quaker face parte din PepsiCo.

Compania Spin-Off (Filiala)

PepsiCo de asemenea hraneste zilnic milioane de oameni prin divizia sa, compania Yum!, care detine lanturi de restaurante precum Pizza Hut, Taco Bell, KFC, Hot’n Now, East Side Mario’s, D’Angelo Sandwich Shops, Chevys Fresh Mex, California Pizza Kitchen si Stolichnaya

   O imagine ciudata de pe website-ul oficial al companiei Yum!

Multe din produsele enumerate mai sus au existat timp de decenii, unele de peste un secol. Care este secretul unui asa succes de durata? In primul rand, reteta trebuie sa fie tocmai buna. Dupa cum am mentionat mai sus, Nestle a cheltuit mai mult de 2 miliarde de dolari numai in 2009 pentru cercetari si dezvoltari, care sunt in principal folositi pentru a plati oameni in laboratoare de condimente pentru a crea cele mai atractive, satisfacatoare gustului, adictive si bineinteles si cost-eficiente produse posibile. Propietatile adictive de sare, grasimi, zahar si alte chimicale sunt bine cunoscute cercetatorilor de 2 miliarde de dolari pe an. Alimentele procesate contin un amestec calculat cu grija de chimicale si aditivi care trimit semnale „satisfacatoare” creierului, care creier apoi continua sa caute sub forma de pofte.

Cu toate acestea exista nenumarate companii care vand produse similare. Deci, pentru a-si pastra consumatorii si ai face sa revina la brandul lor specific, corporatiile investesc miliarde de dolari intr-un al doilea secret al succesului: „loialitate fata de marca’’, realizat prin comercializare si publicitate.

Publicitatea irationala

In timp ce scopul final a unei reclame este sa vinda un produs, firmele PR (Relatii Publice) va vor spune ca ei cauta sa mearga dincolo de vanzarea ieftina. Misiunea lor este de a crea un atasament emotional fata de un produs, un concept care este total irational, dar extrem de eficient. Ei nu vor doar sa iti placa produsul lor, ei doresc ca tu sa te identifici cu el, sa te definesti prin el. Ei sunt in cautarea de a crea clientii fideli, pe tot parcursul vietii lor,prin crearea unei imagini, un stil de viata si chiar o filosofie in jurul unui produs.

Sa luam aceasta reclama, Miracle Whip, ca un exemplu.

Difuzand oameni care petrec si alearga pe plaja, aceasta reclama incearca sa creeze o asociere intre produs si a fi tanar, a fi cel mai bun si rebel. Desi reclama este un pic de prost gust, sunt de acord ca nu exista nimic mai rebel decat sa-i umpli fata cuiva cu un sandwich plin cu substitut de maioneza. Rock on.

Reclame ca acestea sunt calculate cu meticulozitate pentru a ajunge la o anumita populatie demografica si pentru a genera emotii specifice printre acesti telespectatori. Pentru a atinge aceste obiective, ei se bazeaza pe cercetari ample asupra comportamentului uman.

   „Nici un grup de sociologi nu pot aproxima echipe de publicitate in colectarea si prelucrarea datelor cu caracter social exploatabile. Echipele de publicitate trebuie sa cheltuiasca anual miliarde in cercetari si testari de reactii, si produsele lor sunt magnifice acumulari de material despre experienta impartasita si sentimentele intregii comunitati.”

– Marshal McLuhan, The Extensions of Man

Pentru a vinde loialitate unui telespectator fata de marca printr-o reclama de televiziune, argumentele rationale/logice au efecte limitate. Cele mai eficiente reclame de succes sunt in masura sa treaca peste gandirea rationala (unde un argument poate fie acceptat sau respins) si sa se furiseze direct in subconstientul telespectatorului, prin intermediul instinctelor lor, temeri sau nesiguranta.

   „Este cunoscut despre fiinta umana, tendintele sale, dorintele, nevoile, mecanismele psihice, automatismele precum si din cunostinte de psihologie sociala si psihologie analitica ca propaganda purifica tehnicile sale’’.

Pentru a ilustra acest lucru, sa ne uitam la doua reclame alimentare tipice care vizeaza o piata importanta: mamele.

   Publicitate irationala: Vanzari care vizeaza mamele

Pentru negustori, mamele sunt un vis. Ele au un punct enorm de slab: copiii, mai ales proprii copii. Aceasta dragoste pentru copii nu este rationala: instinctul matern este cel mai primitiv si hormonal reflex al umanitatii. Pentru a patrunde in el trebuie sa patrunzi direct la panoul cu fire din interiorul unei mame. Prin utilizarea unor grupuri de cercetari, agentii de publicitate au invatat cele mai eficiente modalitati de a obtine reactii de la mame, si de a crea reclame directionate care le fac pe mame sa simta ingrijorare, teama, furie sau nesiguranta. Odata ce tinta ajunge in stadiul emotional destinat, produsul este prezentat ca fiind raspunsul la toate. Aici este o reclama la faina, adresat in mod specific mamelor:

Deci aceasta reclama vinde faina. O punga mare si intreaga de pudra alba. Daca reclama era rationala, ar fi descris calitatea superioara a fainii (care sa fie adevarata) sau poate costul sau avantajos. Dar nu face asta. Merge direct catre emotii.

Pentru a ajunge in mod efectiv la audienta, reclama nu vorbeste despre faina deloc, ci despre ati iubi copiii si „coace amintiri”. In spatele acestei dragalasenii, si sentiment de caldura, adevarul este ca reclama tinteste in teama viscerala a mamei de a fi considerata „un parinte rau”. Pentru a face acest lucru comercializantii au conceput un ingenios discurs si psihologic manipulativ tinut de o fata draguta animata care le face pe mamele  „care nu coc’’ sa simta o mega-vinovatie. Reclama spune in principiu acest lucru:

   „Prin refuzul de a coace briose pentru copiii dumneavoastra, ii jefuiti de amintirile fericite despre linsul lingurii pline de aluat. Si din moment ce amintirile sunt tot ce avem in viata, practic ii jefuiti de VIETILE LOR. Cum puteti sa le faceti asa ceva? Vreti ca copiii dstra sa devina indivizi lipsiti de viata si raniti? Asta va doriti ? Nu? Ei bine, nu mai fi o astfel de mama incompetenta, cumpara punga aia de faina si coace niste prajituri. Poate atunci copiii tai isi vor aminti de tine ca de o „Mama Buna’’. Poate. Daca nu e prea tarziu. S-ar putea sa fi dat totul peste cap deja cu felul tau scandalos de a nu coace. Rusine!”

Aici este o alta reclama tintita spre mame.

Te-ai ghemuit un pic privind la acest clip? Nimic despre el nu are sens. Lucru bun ca rationalitatea nu este necesara pentru a vinde lucruri. In primul rand, sa ne indreptam atentia spre ce este mai evident: in cazul in care acest lucru s-ar fi intamplat in viata reala, cei mai multi dintre studenti ar fi enervati. Conversatia mai realista ar fi fost aceasta:

   „Buna, mama. Am primit pachetul de la tine…De ce mi-ai trimis unt de arahide? Nu inteleg… Tu esti constienta ca eu pot cumpara unt de arahide aici, nu? Deci, de ce mi-ai trimis asta? Stii ce i-au trimis parintii lui Jenny? Trei sute de dolari. Eu ce primesc? Un „nenorocit” de borcan cu unt de arahide?!”

Acum serios, cum am mentionat mai sus, tipii de la marketing trec peste argumentele rationale in care cineva ar considera untul de arahide ca fiind simplu un borcan cu alune zdrobite. In lumea comercializantilor, untul de arahide trebuie sa fie mai mult decat unt de arahide. Prin reclama sa, JIF nu mai este un borcan produs in masa cu alune de calitate inferioara si zahar, ci un simbol al caldurii materne in lumea asta rece si cruda. Publicitatea inlocuieste ignoranta sau indiferenta fata de un produs cu un buchet de sentimente spongioase care nu au nimic de a face cu untul de arahide. Si in cazul in care nu ai inteles mesajul, reclama merge inainte si o si ortografiaza pentru tine: „Este mai mult decat acel gust grozav de arahide, alegand Jif este un mod minunat de a arata cuiva cat de mult iti pasa’’.

In concluzie

De ce i-ar pasa cuiva ce companie vinde ce produs? In primul rand este o chestiune de sanatate. Aproape toate din sutele de produse mentionate in acest aricol contin ingrediente toxice, de la cantitati excesive de grasimi saturate pana la aditivi cum ar fi MSG, sirop de porumb de inalta fructoza (HFCS), mercur, si/sau aspartam. Aceste substante, si multe altele asemanatoare, sunt otravitoare pentru organism, sistemul nervos si creier (dupa cum s-a discutat in articolul Tampirea societatii: Alimente, Bauturi si Medicamente). Alimentele procesate fac intreaga lume mai grasa, mai bolnava si mai tampita, chiar daca numai cateva companii le produc. Este vital sa le stiti si sa le recunoasteti…astfel incat sa le puteti evita. De asemenea, este important sa recunoasteti tacticile de baza ale marketingului (tacticile de introducere pe piata a unui produs) care sunt folosite pentru a impinge consumatorii sa cumpere produsele alimentare procesate.

Cu toate acestea, problema este cu mult mai mare decat sanatatea individuala. Sa fi constient de companiile care iti vind hrana este sa fi constient de actorii importanti ale elitei mondiale. Dupa cum este spus „controlati hrana si veti controla populatia’’ (Henry Kissinger). Daca consideri ca este important sa stii adevarul despre structura de putere a lumii, este fundamental sa stii despre aceste companii si de a intelege infiltrarea lor extinsa in toate domeniile societatii noastre globale. Ei s-ar putea „doar” sa vanda produse alimentare, dar puterea si pozitia lor ofera acestor conglomerate un rol activ in guvernarea lumii, inclusiv a economiei, politicii, legiferarii legilor si chiar armatei (cine crezi ca serveste mesele armatei) Cei Trei Mari si alte corporatii dominante la nivel mondial ca acestea fac parte din organizatii care stabilesc „think tank-ul” politic, precum Consiliul pentru Relatii Externe (CFR) si grupul Bilderberg, care sunt adevaratele motoare din spatele schimbarilor globale. Ar trebui PepsiCo sa aiba un cuvant de spus in invazia unei tari precum Iran? Ei bine, da. Si de fiecare data cand cumperi un Pepsi sau o punga de snacksuri Doritos, sau un suc Tropicana, ii ajuti sa devina mai bogati si mai puternici. Din fericire exista o modalitate usoara de a opri sprijinirea acestor companii: pur si simplu inlocuieste produsele alimentare procesate pe care le cumperi de la aceste companii cu alimente proaspete cumparate de la comerciantii locali. Iti vei imbunatati sanatatea si economia ta locala, dar cel mai important, vei deveni de asemenea si cel mai cumplit cosmar al elitelor: un consumator rational.

   Comentariu saccsiv:

De fapt nu acesti cativa producatori de alimente dicteaza ceva in cadrul CFR sau Bilderberg:

COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS, istoric si lista membrilor (A-D)

COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS, lista membrilor (E-K)

COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS, lista membrilor (L-Q)        

COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS, lista membrilor (R-Z)

Ce omite sa spuna cititorilor articolul din HOTNEWS despre BILDERBERG? De ce este prezentata o falsa definitie a NOII ORDINI MONDIALE?

Patronii lor nu sunt decat locotenenti si marionete de rang inalt ale ELITELOR. S-a centralizat productia alimentara in mana unui grupuscul pentru a fi mai usor controlata:

DOCUMENTARE CELEBRE: “Viitorul alimentatiei”, subtitrare in limba romana si o analiza a sa, un excelent film despre revolutia verde si controlul ELITELOR asupra hranei

Cat despre reclame, ele sunt folosite nu doar pentru a vinde, ci si pentru a indobitoci si a forma omul de tip nou.

Cititi va rog si:

VIDEO si FOTO: Stricarea societatii prin RECLAME (partea 1)

VIDEO: Reclamele la HULU sau ceva de genul “v-o spunem pe fata si va place, atat de tare v-am tampit”

VIDEO – Reclama MTV: Tablou plin de SIMBOLURI MASONICE pentru seara de … Craciun

VIDEO: SIMBOLURI in reclama PUMA

VIDEO: Promovarea HOMOSEXUALITATII intr-o reclama McDonald’s Franţa

VIDEO: Reclama RED BULL de Craciun …

O reclama care spune multe …

O alta reclama care spune multe …

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on mai 12, 2011 at 4:52 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. DJ Dicarbogaz said, on mai 12, 2011 at 5:56 am

    Cele 3 companii sunt doar 2? Nestle si Kraft Foods? care e a 3-a?

    Apreciază

  3. WORLDLINES - June 28, 2009 said, on mai 12, 2011 at 6:56 am

    […] View full article on Saccsiv’s Weblog […]

    Apreciază

  4. TheSpiritOfCaptain said, on mai 12, 2011 at 7:47 am

    pe asta nu cred ca o stiati

    Apreciază

    • Dan Tanasescu said, on mai 12, 2011 at 10:11 am

      Este o făcătură, un material montat. Am văzut emisiunea originală şi Vadim vorbea despre Traian Băsescu că ar fi avut relaţii cu un transsexual, care a fost asasinat, în Spania sau Belgia parcă. Se vede clar şi de către cineva care nu este specialist în montajul video, că este un trucaj.

      Apreciază

  5. Dan Tanasescu said, on mai 12, 2011 at 10:15 am

    Acesta este unul din obiectivele principale ale Elitelor: controlul hranei şi a producţiei acesteia şi implicit controlul populaţiei şi al reducerii numărului de locuitori ai planetei.

    Apreciază

  6. TheSpiritOfCaptain said, on mai 12, 2011 at 11:59 am

    @Dan Tanasescu mai degraba Vadim e un apranoic,care abereaza si delireaza non stop,ar fi bine sa te abtii inainte de a comenta ceva despre care nu stii,spune clar cu gura lui,in nenumarate randuri ca a fost gay,travestit,era si poza cul el din tinerete cu un barbat,arata a poponar,taicasu sectar,el comunist….o combinatie nemaipomenita,acum face propaganda in bisericile stiliste,iniante era contra evreilor,dupa i-a sustinut,ridicat monumente,si apara prin mass media,dupa iar striga sus si tare ca evreii sunt de vina….sa nu uitam, ca cei de la avangarda nationala,spuneau acyum cativa ani ca Vadim a votat pentru homosexuali in Parlamenul Uniunii Europene,asa ca avem inca o dovada,te rog mai bine nu mai sustine toti fostii securisti

    Apreciază

    • Dan Tanasescu said, on mai 12, 2011 at 3:05 pm

      Eu mă refer aici strict la video-ul respectiv. Nu mă interesează Vadim în general şi cu ce se ocupă el. Şi am spus că acest clip este un trucaj, aducând şi argumente. De ce să mă abţin, doar pentru că tu respingi logica şi scrii după cum îţi dictează sentimentele personale faţă de Vadim?!

      Apreciază

  7. TheSpiritOfCaptain said, on mai 12, 2011 at 12:22 pm

    Am auzit pe cineva care a ajuns director la MC Donald’s,a spus cuiva nu manance de la MC si nici la copii sa nu ii duca acolo,nu poate sa dea detalii,dar sa nu manance de acolo niciodata,stie el de ce……

    Apa romaneasca Perena,nu i se face reclama,este vanduta in tara foarte putin,doar la Hipermarketuri,si la PECO-uri,se exporta 80 % in ISrael si Germania,deci stiu jidanii de ce o cumpara,ca e faorte buna,ne iau astia si apa,ca noi nu dorim sa o vindem noi,sa dam romanilor apa pura,curata !
    E a 2 in lume la puritate,si dupa apa aia elvetiana care se face,e limepede,am baut si eu de atatea ori,e putin cam scumpa,cam 2,2 lei si 2,5 cea minerala,dar merita,mai ales la limonade e perfecta..

    E problema aici si de constiina,daca oamenii citesc blogurile antena 3 si stirile de cacat,si pun botul la propaganda lor,sunt obisnuiti cu hrana nesanatoasa,dulcegaraie,dependenti de cola,cum eram eu,de energizante,cafele,e cam greu…..
    Si eu am fsot dependent,nu puteam fara,cand am vazut ca in spatele lor stau trusturi evreiesti,si sunt nesanatoase,am constat ca imi fac rau,am renuntat la ele,treptat,si la cafea,si iau ginko biloba,mananc banane,beau ceaiuri naturale,la sticla,imi adun plante de vara,sacosi intregi,pe pun la uscat si pastrat,imi pun la tara legumele ce am nevoie,laptele si branza cumpar din comenrt,ma uit la produse roamnesti,ce vad UE si trusturi straine nu iau,ma uit sa vad sa nu aibe conservanti,Euri,naturale,sau cand vad tarani intre blocuri sau merg la tara iau de la ei,insa nu pot emreu sa iau de la ei,ca trebuie sa le zici dinainte sa iti opreasca branzaa si laptele…..ma rog,ma descurc cu asttea !Am incepu sa fiu preocupar de sanatate,sa ma uit cam ce platne as gasi,sa le fac ceaiuri,la ce mi-ar ajuta…. e malu Dunarii plin de menta,sunatoare,rostopasta,curtea bisericii la tara plian de macesi,lumanarica,musetel,traista ciobanului,urzica mai ales,caer e cea mai buna urzica…. frunza de dud sa mai iau acum vara pt slabit,si papadie am deja,tot epntru slabit….valeriana mai cumpar sau talpa gastei ca aia nu gasesc,mi-a zis mamaia ca o sa imi arate unde gasesc la tara ca stie ea unde e talpa gastei… musetel pun in curte,tei pe toate drumurile gasesc,e plin orasul mei de tei,si la tara am cativa,am pus si soc in curte,si oricum,gasesc si cand emrg la tara,un popas,plin,sa fac si socata si ceai….. daca te preocupa antura,in orasele mai mici,gasesti zic eu,la periferii,iei bicicleta,mergi la marginea orasului,camp,padure,si cauti cand ai nevoie…. mi-am luat si roscove de toamna,are multe prprietati,am auzit ca e painea Sf Ioan Botezatorul,o manca in pustie,e un extraordinar medicament,si e si dulce…..
    OCupati-va de sanatatea voastra,a familiei,a copiilor,puneti-va si voi la adapost,si altii vor lua exemplul nostru,terbuie sa le vorbim si celorlalti despre alimentatia nesanatoasa,sa nu le mai cumepre produsele nesanatoase si scarboase,sa isi faca griji pentru sanatatea lor si sa nu mai vaccineze

    Apreciază

    • pictorulamator said, on mai 13, 2011 at 11:59 pm

      La Mc’donalds …produsele sunt preparate din rezervele de alimente pe care le au tarile pt. rezerva de razboi.Sunt scoase din rezerva, inainte de expirare, de acea au un gust”special”. Din pacate, multa lume ignoranta care accepta usor reclame cu fete radiind de placere ca au mincat carne de acum 50 de ani!

      Apreciază

  8. STOP RFID 666 said, on mai 12, 2011 at 1:28 pm

    Problema alimentara si a E-urilor este o problema reala si daca nu vom lua masuri fiecare in parte vom suferii foarte mult. Cel mai corect este sa mancam cat mai simplu si fara semipreparate de tot rasul. Evitati mezelurile care au in compozitii substante foarte rele. Cat mai putine dulciuri de la magazin si sucuri colorate. Pateurile de ficat de asemenea sunt un dezastru. Au in compozitie si cate 10 E-uri.

    Apreciază

  9. TheSpiritOfCaptain said, on mai 12, 2011 at 2:56 pm

    http://www.doctor.info.ro/stirul,_o_planta_care_trebuie_descoperita.html

    iata ce ami putem manca….

    am inceput sa adun stevie,cat e sezonul,mai ale ca da si de 10 ori ep an,pana la toamna,toata vara,umplu si congelatorul,cei care stati la tara cred ca aveti de unde sa luati…la mine e pe camp cata vreti,ma abtae gandu si iau sa vand,dar nu am unde…mai bine dau de pomana la cunostinte si prieteni….. si acum am descoperit ca stirul este comestibil,iar taranii inainte de razboi il mancau…..si are mutle proprietati medicinale…cred ca si prin bucuresti gasiti stir,fara gluma,citi articolul

    Apreciază

  10. TheSpiritOfCaptain said, on mai 12, 2011 at 2:58 pm

    In Italia o femeie mersese la restaurant,si comandase femeia la care avea grija de casa nu stiu ce planta,cea mai scumpa,si cand o vede,zice : Doamna,nu mananc eu asa ceva,aia o dau eu la porci… si ii spuen spanioloaica : cum,asta e cea mai scumpa palnta,o confunzi….. iata ce inseamna sa nu pretuim natura,macar sa culegem darurile anturii daca nu le plantam

    Apreciază

  11. @Daniel-George said, on mai 12, 2011 at 2:59 pm

    Off- Topic.
    Dupa ce am trimis e-mail la ratb in legatura cu acele carduri ratb.. am primis raspuns:
    RATB

    Serviciul Relatii Publice

    Nr.inreg:30710/12.05.2011

    Buna ziua.

    Va multumim pentru interesul pe care il manifestati fata de activitatea Regiei Autonome de Transport Bucuresti. Regretam criticile pe care ni le aduceţi, dar speram ca, in acelasi timp, apreciati eforturile care s-au facut si se fac, de modernizare si creare a conditiilor pentru asigurarea unui transport public cat mai sigur, civilizat si atragator.

    Un proiect important in procesul de modernizare a RATB il constituie si Sistemul Automat de Taxare, ce are in prim-plan tehnologia contactless (smartcard).

    Strategia RATB de inlocuire a biletelor de hartie tine seama atat de realitatile locale cat si de experienta oraselor care realizeaza sau au realizat această opţiune (Londra, Oslo, Dublin, Praga). Initiativa a avut la baza prevederile Legii serviciilor de transport public local nr. 92 din 10 aprilie 2007, care stipuleaza la art. 1, alin.4, lit. n: ,,Integrarea tarifara prin utilizarea unui singur tip de legitimatie de calatorie pentru toate mijloacele de transport public local de persoane prin curse regulate”, acesta fiind unul dintre principiile de organizare a transportului public local de persoane.

    De asemenea, sunt respectate si principiile prevazute de aceeasi lege la art. 1, alin. 4, lit. e)

    („Administrarea eficienta a bunurilor apartinand sistemelor de transport proprietate a unitatilor administrativ-teritoriale”) si lit. f) („utilizarea eficienta a fondurilor publice in activitatea de administrare sau executare a serviciului de transport public local”).

    RATB este operator de date cu caracter personal inregistrat sub nr. 923, raspunzand, in conformitate cu prevederile legale, de confidentialitatea lor.

    Calatorii care nu doresc declararea identitatii pot opta pentru cardul nenominal.

    Persoanele care utilizeaza frecvent mijloacele de transport de transport public au la dispozitie cardul Activ de calatorie, care ofera urmatoarele avantaje:

    · Aplicaţii multiple

    – oferă posibilitatea utilizarii atat la RATB cat si la Metrorex, iar in viitor si pentru alti operatori de transport, cat si pentru alte aplicatii (ex : plata parcarii) – biletele RATB nu permit acest lucru.

    · Economie de timp

    – posibilitatea achizitionarii de la un singur punct de vanzare a unor titluri de calatorie atat pentru RATB, cat si pentru Metrorex;

    – acces mai rapid la metrou – timpul de citire pentru card este mai mic decat pentru cartela magnetica disponibila la metrou;

    – cardul permite reincarcarea acestuia in foarte multe puncte comerciale.

    · Comoditate

    – plata se poate efectua atat prin internet cat si prin intermediul ATM-urilor – aceste modalitati nu pot fi utilizate cu bilete; in viitor, plata se va putea face si prin intermediul telefonului mobil;

    – cardul permite reincarcarea titlurilor de calatorie si in afara orelor de program al punctelor de vanzare din reteaua RATB (prin internet si prin intermediul ATM-urilor bancare).

    · Economie financiara

    – posibilitatea recuperarii sumei de bani sau a titlului de calatorie incarcat pe card in cazul pierderii, furtului sau deteriorarii acestuia;

    – plata se poate face si cu cardul bancar, caz in care nu se vor plati comisioane pentru scoaterea cash de la ATM-uri. Pentru posesorii de Card Activ, exista posibilitatea achizitionarii titlurilor de calatorie prin intermediul ATM-urilor bancare (optiune disponibila pentru toti detinatorii de carduri MasterCard si Visa).

    · Multifunctionalitatea

    – posibilitatea incarcarii, pe acelasi suport, a unor titluri de calatorie diferite (abonament RATB, Abonament Metrorex, portofel electronic). In acest caz, sistemul efectueaza validarea cardului in mod optim pentru calatori.

    – posibilitatea achitarii taxei de calatorie pentru mai multe persoane (in cazul portofelului electronic). Operatiunea de validare multipla se realizeaza in cadrul unor calatorii de grup si consta in apasarea butonului 2, dupa care se apropie cardul de validator, astfel fiind dedusa contravaloarea calatoriei efectuate pentru membrii grupului. Operatiunea se realizeaza pentru fiecare persoana a grupului in parte si este confirmata prin aprinderea ledului verde insotit de un semnal sonor scurt si de mesajul „Calatorie placuta!”.

    · Confort

    – prin colectarea automata a informatiilor legate de gradul de incarcare a vehiculelor, fluxurilor de calatori pe zone, rute si intervale de timp, se asigura adaptabilitatea si flexibilitatea programului de circulatie si a retelei de transport in concordantă cu cererea, sporind astfel confortul calatorilor.

    – in plus, calatorii pot efectua plata de acasa, prin internet, fara a se mai deplasa la centrele RATB.

    Reincarcarea on-line se poate realiza prin intermediul unei pagini de internet dedicate si anume http://online.ratb.ro (in situatia in care se detine un card Activ personalizat).

    Daca sunteti deja posesorul unui card Activ, aveti posibilitatea sa incarcati pe acesta si portofel electronic cu suma de 1,30 lei, respectiv contravaloarea unei calatorii urbane.

    In cazul in care nu detineti un astfel de card va aducem la cunostinta ca exista doua posibilitati de procurare a unui astfel de suport ce poate fi incarcat si cu portofel electronic:

    1. Card Activ personalizat – cardul se ofera gratuit la prima emitere si se poate incarca cu portofel electronic. Valoarea minima a creditului este de 15 lei, iar cea maxima este de 50 lei.

    Procurarea cardului ACTIV personalizat se face prin intermediul centrelor RATB emitente de carduri în baza Cartii/Buletinului de identitate sau a Certificatului de nastere (pentru cei cu varsta sub 14 ani).

    2. Card Activ nepersonalizat – cardul se achizitioneaza contra cost; in acest caz suma admisa la incarcarea in portofel electronic este de minim 2,60 lei /maxim 50 lei.

    Odata cu fiecare validare (obligatorie in cazul portofelului electronic), creditul se diminueaza cu contravaloarea unei calatorii.

    In caz de pierdere, furt sau deteriorare a cardului Activ personalizat, sistemul asigura posibilitatea recuperarii soldului de pe cardul pierdut, corespunzator creditului ramas in portofelul electronic sau a perioadei ramase neutilizata din abonamentul detinut.

    Mai mult decat atat, regia ofera calatorilor – posesori de Card Activ, posibilitatea achizitionarii titlurilor de calatorie prin intermediul ATM-urilor bancare (optiune disponibila pentru toti detinatorii de carduri MasterCard si Visa).

    Sunt disponibile un numar de 60 de astfel de aparate pe raza Municipiului Bucuresti, iar lista lor poate fi consultata accesand site-ul nostru http://www.ratb.ro.

    Pentru calatorii ocazionali care considera ca nu le este necesar cardul ACTIV (turisti, persoane ce tranziteaza capitala), R.A.T.B. ofera un alt produs, respectiv cardul de calatorie MULTIPLU. Este nenominal, transmisibil si nu este reincarcabil. Se poate utiliza numai in reteaua RATB.

    Titlurile de transport care se pot incarca pe cardul MULTIPLU sunt:

    · abonament general 1 zi = 8 lei

    · minim 2 /maxim 10 calatorii (urbane, Expres).

    Din motivele enuntate mai sus reiese ca, pentru calatorii care poseda deja un card Activ, este mai avantajos sa-l incarce pe acesta cu orice titlu de calatorie decat sa utilizeze biletele de hartie.

    Pentru o buna informare a calatorilor, in mijloacele de transport RATB sunt lipite afise cu instructiuni de validare.

    In speranta ca informatiile transmise va sunt utile, va asiguram de consideratia noastra si ramanem receptivi la orice sugestii din partea publicului calator, care pot contribui la cresterea calitatii serviciilor de transport oferite.

    Pentru alte informatii, puteti lua legatura cu Serviciul Comercial, la numerele de telefon 021.311.13.98 sau 021.336.56.50/int. 117, 120, 121, de luni pana vineri intre orele 06:00-21:00 si

    sambata intre orele 06:00-20:00.

    Cu respect,

    Brindusa Raeceanu

    Sef Serviciu Relatii Publice

    Apreciază

  12. leo said, on mai 12, 2011 at 3:02 pm

    Stirea e mai vech,e dar e foarte interesant ca nu s-a mediatizat prea mult:
    http://www.ziare.com/international/stiri-internationale/islandezii-au-respins-prin-vot-plata-datoriilor-catre-marea-britanie-si-olanda-1087396

    Apreciază

  13. Fulger said, on mai 12, 2011 at 8:09 pm

    Saccsiv , daca tot ai tradus articole de pe Vigilent Citzen tradu si articolul asta :
    http://vigilantcitizen.com/musicbusiness/the-2009-vmas-the-occult-mega-ritual/

    Apreciază

  14. […] Cele cateva companii care hranesc lumea. Si ceva despre reclame … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.