SACCSIV – blog ortodox

VIDEO – Interviu ca parintele Iustin Parvu (02.03.2011): E bine sa ne cunoastem?

Posted in Uncategorized by saccsiv on martie 2, 2011

 

Reclame

122 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. dante said, on martie 2, 2011 at 4:24 pm

    Sarut mina Parinte! Din cite inteleg eu cu umila mea minte, parintele Iustin isi da binecuvintarea pentru actiunea noastra. Deci, fratilor, cind ne intilnim la PETRU VODA?

    Apreciază

    • cosmin m said, on martie 3, 2011 at 5:45 pm

      Imi amintesc dintr-o relatare a PARINTELUI JUSTIN cum dupa razboi, politia politica romano-sovietica a raspandit prin tara, prin intermediul multor agenti sub acoperire (atentie de aici incolo!) un mesaj de intalnire in masa pentru simpatizantii legionari. S-au speriat cand au vazut cate zeci de mii au venit. Bineinteles ca i-au luat ca din oala. Daca e nevoie vin cu citarea exacta.
      Bineinteles ca e bine sa tinem legatura unii cu altii. Dar parintele Justin nu ne-a spus sa ne adunam cu totii ca la miting. Mai degraba sa se creeze mici celule din 3-5 persoane maximum, potrivit afinitatilor, pentru confidentialitate si eficienta. Forta nu e in numar ci in duh.

      Apreciază

  2. @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 4:47 pm

    Parintele face analogie intre noi si comunitatea evreiasca. Este cel mai bun exemplu de propovaduire si dainuire a ortodoxiei.
    Toata lumea stie de comportamentul evreilor unii cu altii in lume.
    Parintele incurajeaza sa avem organizare asemenea evreiasca dar in numele Lui Hristos si sub umbrela ortodoxa.
    Dpmdv procentual are 100%. Sa luam exemplu, binecuvantarea lui o avem!

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 4:50 pm

      citez: ” ROMANUL ASTA ESTE HAOTIC….MERGE ASA….(..)”
      Asta explica absolut tot…

      Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 4:57 pm

        Opinia mea este sa ne intalnim dupa Postul Pastelui. Sa avem timp sa si promovam aceasta intalnire si sa rezolvam problemele specifice acestui protocol, care s-ar opune unei astfel de intalniri.
        Dumnezeu sa ne ajute si sa ne sustina!

        Apreciază

  3. Iustina said, on martie 2, 2011 at 4:49 pm

    Multumim, Saccsiv pentru vestea aceasta minunata! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate!

    E timpul sa ne cunoastem. Cand ne vom intalni la PETRU VODA? Nu va binecuvanta bunul parinte Iustin Parvu.

    Apreciază

  4. Iustina said, on martie 2, 2011 at 4:50 pm

    M-am grabit….de emotie….
    Am vrut sa scriu: ne va binecuvanta bunul parinte Iustin Parvu.

    Apreciază

  5. paul bacosca said, on martie 2, 2011 at 5:12 pm

    Ideea este ca orice am face in favoarea tarii este binevenit, numai sa facem si sa incepem a o face si sa punem capat acestui haos ancestral care bantuie natiunea. Dupa intalnirea de la Petru Voda, daca se va dori cu adevarat o forma de organizare, lucrurile vor trebui gandite si traite bine dar pana atunci mai este.
    Doamne-ajuta si Dumnezeu sa-l ocroteasca pe Parintele Iustin!

    Apreciază

  6. paul bacosca said, on martie 2, 2011 at 5:13 pm

    Ideea este ca orice am face in favoarea tarii este binevenit, numai sa facem si sa incepem a o face si sa punem capat acestui haos ancestral care bantuie natiunea. Dupa intalnirea de la Petru Voda, daca se va dori cu adevarat o forma de organizare, lucrurile vor trebui gandite si traite bine dar pana atunci mai este.
    Doamne-ajuta!

    Apreciază

  7. eugenia said, on martie 2, 2011 at 5:13 pm

    Incepand de astazi, pana in saptamana Patimilor, credinciosii ortodocsi spun Rugaciunea Sfantului Efrem Sirul (de trei ori, insotita de metanie).
    Sa ne intalnim macar in rugaciune.

    Apreciază

  8. dante said, on martie 2, 2011 at 5:16 pm

    Ca data de intilnire, eu ramin tot la, simbata 30 Aprilie, dar voi merge cu drag la oricare alta data se va stabili, asa am avea timp toti sa ne facem putina ordine in suflet si viata de zi cu zi.
    Multumiri saccsiv si Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 5:18 pm

      @Dante..scuza-ma, spune-mi un lucru.. cine a stabilit 30 aprilie? Redirectioneaza-ma si pe mine spre acea discuatie!
      Multumesc!

      Apreciază

  9. iustin said, on martie 2, 2011 at 5:26 pm

    abia astept sa anuntati o data,eu stau la doar 50 de km de Petru Voda!

    Apreciază

  10. dante said, on martie 2, 2011 at 5:30 pm

    @Daniel-george
    Daca ai urmarit vechile comentarii in legatura cu posibila intilnire de la Petru Voda, vei vedea ca eu am propus ca data de intilnire 30 aprilie, dar asta era doar propunerea mea, nicidecum o data fixata. Asa ca, noi toti trebuie sa cadem de comun acord in stabilirea unei date, care sa multumeasca pe toata lumea. Zic ca daca, fiecare am propune o data, saccsiv ar putea sa aleaga una dintre propuneri si sa ne-o comunice individual pe mail.
    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 5:36 pm

      Am inteles, nu am urmarit vechile comentarii. Nu stiu la ce articol. Am crezut ca s-a stabilit o data deja.. si eu dormeam in adidasi.
      Deci despre ce articol era vorba? pentru a-i citi comentariile.
      Multumesc din nou

      Apreciază

  11. […] VIDEO – Interviu ca parintele Iustin Parvu (02.03.2011): E bine sa ne cunoastem? […]

    Apreciază

  12. fanu said, on martie 2, 2011 at 5:33 pm

    FRAŢILOR nu mai divulgaţi date ale întâlnirii pe blog, cred că este necesară puţină discreţie, un mail spre saccsiv cred că este discret, ţin să aduc refeinţa unor întâlniri zonale spre a putea împreună pleca spre Petru Vodă;

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 5:40 pm

      @Fanu, ai dreptate fi-ar sa fie, am spus de mai multe ori sa ne facem un fel de chat cu circuit inchis.
      Cu conturi facute chiar de admin.
      In fine… din pacate discutia nu se poate purta in alta parte. Discretia ar fi fost prioritara dar…

      Apreciază

      • Colaps said, on martie 2, 2011 at 7:24 pm

        @Daniel-George:

        Tocmai am terminat lucrul la copia blogului (am scris într-un alt comentariu dar nu ştiu de ce nu a apărut, e încă în aşteptare). Sunt relativ liber, dacă chiar se pune problema aceasta de chat cu circuit închis, aş putea să dezvolt un chat securizat, cu conturi, cu protecţie, cu SSL, cu tot ce e necesar. Pot da apoi toate drepturile de administrare de la chat lui saccsiv.

        Asta desigur dacă are saccsiv încredere în mine.

        Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 7:43 pm

        Da, ori chat closed circuit, ori grup pe YM, pentru a nu te chinui tu Colaps.
        Se spunea de frica aici. Nu este vorba de frica, dar nu este bine sa se citeasca tipul de organizare, locul si anumite amanunte decat de cei care chiar sunt in CAUZA.
        Sunt multi care vor sa faca rau. Nu stiu de ce si nici nu ma intereseaza, probabil asa se simt ei bine. Amanuntele-i ajuta in schimb.
        Sa asteptam parerile celorlalti… nu ne grabim, daca pana acum am dormit toti cateva zile nu mai conteaza.
        Colaps, totusi ce dimensiune are fisierul intreg al blogului?

        Apreciază

      • Colaps said, on martie 2, 2011 at 9:16 pm

        Detaliile despre întregul blog:

        articole: 3172
        imagini: 1214
        categorii: 2362
        mărime: 1.82 GB (optimizat, lucrurile inutile nu sunt luate, cum ar fi emoticonurile, avatarele de la comentarii, paginile de feed etc.)

        Pot da mai multe detalii, precum şi legătura, dar dacă mă contactezi pe email: telliangun@gmail.com

        Dacă scriu link-ul, mi-e să nu-mi pună iarăşi wordpress-ul comentariul „în aşteptare” aşa cum a făcut cu unul anterior.

        Apreciază

    • natalia said, on martie 2, 2011 at 7:46 pm

      Fanu daca vii in Brasov pot sa-i cer lui saccsiv adresa ta ?

      Apreciază

      • Colaps said, on martie 2, 2011 at 9:11 pm

        Doamne ajută, şi eu locuiesc momentan în Braşov.

        Apreciază

    • clement said, on martie 3, 2011 at 10:09 am

      Si amintiti-va ca, in conformitate cu dispozitia CE 95/46, pana pe 30 aprilie, TOATE datele personale ale cetatenilor europeni vor fi transmise Israelului!
      Vom gasi mijloace de a lua contact, nu va temeti.
      Totul este ca lumea sa inteleaga ca ideea unei „adunari” este periculoasa.Vor fi, cu certitudine, mai multe urechi decat capete. Are cineva interes sa fie luati dizidentii, ca din oala?

      Apreciază

      • cosmin m said, on martie 3, 2011 at 5:50 pm

        Clement sunt de acord cu tine! Imi amintesc dintr-o relatare a PARINTELUI JUSTIN cum dupa razboi, politia politica romano-sovietica a raspandit prin tara, prin intermediul multor agenti sub acoperire (atentie de aici incolo!) un mesaj de intalnire in masa pentru simpatizantii legionari. S-au speriat cand au vazut cate zeci de mii au venit. Bineinteles ca i-au luat ca din oala. Daca e nevoie vin cu citarea exacta.
        Bineinteles ca e bine sa tinem legatura unii cu altii. Dar parintele Justin nu ne-a spus sa ne adunam cu totii ca la miting. Mai degraba sa se creeze mici celule din 3-5 persoane maximum, potrivit afinitatilor, pentru confidentialitate si eficienta. Forta nu e in numar ci in duh.

        Apreciază

  13. GABRIEL din Canada said, on martie 2, 2011 at 5:33 pm

    daca anuntam oficial intalnirea, s-ar putea sa fie si sri si procuratura pe acolo, din intamplare.acuzatia e simpla: subminarea autoritatii statului. Dar tot se merita, ca sa ne putem privi in oglinda fara a ne fi rusine ca am fost lasi.

    Apreciază

    • Colaps said, on martie 2, 2011 at 6:55 pm

      Păi şi ce dacă, ne e frică ??

      Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 7:17 pm

        Mie nu, dar nu vreau sa-mi puna bete-n roate vreun organ al.. statului!

        Apreciază

  14. GABRIEL din Canada said, on martie 2, 2011 at 5:45 pm

    ati vazut ca ziaristul roncea se dezice si el de basescu , dupa ultimele acte antinationale ale presedintelui?Guvernul si parlamentul au refuzat comemorarea victemelor ocupatiei sovietice in fiecare an, pe 1 aprilie(masacrul de la fantana alba).Eroi ai revolutiei din decembrie 89 impuscati din ordinul lui militaru au fost scosi de pe lista eroilor-martir, de presedintele basescu.am o singura intrebare: ii lasam sa continue ceea ce au facut comunistii?

    Apreciază

  15. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 5:47 pm

    Un mod de organizare poate fii astfel:Identificati preotii anticip si antiecumenism pe orase.
    Stingerea noastra in jurul lor si bisericilor unde slujesc.Acolo fiind mai multi ne putem organiza si comunica putem atrage si pe altii.Trebuie sa avem organizare pe cartiere, orase regiuni si un centru bineinteles.La Petru Voda sa mearga cei mai vrednici nu cred ca este bine sa mergem toti decat daca se impune s-au exista vreun pericol iminent pentru cei de acolo. Acolo trebuie sa fie liniste pentru a nu se mai nascoci cine stie ce alte manevre obscure s-au minciuni.Este doar o sugestie poate alti gindesc mai limpede sa propuna varianta lor si s-o alegem pe cea mai buna

    Apreciază

  16. Fulger said, on martie 2, 2011 at 5:50 pm

    Cumva trebuie sa ne cunoastem deoarece timpul trece.

    Apreciază

  17. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 5:56 pm

    Care esti din Bucuresti si stii un preot care este de acord cu parintele Justin

    Apreciază

    • cosmin m said, on martie 2, 2011 at 7:44 pm

      Orice mod de organizare ar trebui sa fie discret, altfel il infiltreaza chiar de la inceput si chiar il conduc!

      Apreciază

    • daniel said, on martie 3, 2011 at 6:51 am

      Pai in Bucuresti il aveti pe pr Mihai Andrei Aldea de la parohia Sf Daniil Sihastru, cartierul Berceni, str Covasna. El este de acord cu parintele Iustin. A tinut si predici acolo la Petru Voda…

      Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 3, 2011 at 6:56 am

        Pr. Mihai Andrei Aldea are parohia in cartierul Berceni, str Covasna?
        Ai informatii sigure?

        Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 3, 2011 at 6:59 am

        Am dat un telefon. Da.. este adevarat!

        Apreciază

      • clement said, on martie 3, 2011 at 10:34 am

        Dar domniile voastre chiar vreti sa ii aduceti suparari Parinteleui Aldea?
        Nu este limpede ca Patriarhia nu il sustine? Ati vazut cu cata greutate se ridica Biserica sa? Banii se duc catre preotii ascultatori, docili.
        Amintiti-va ca Taina Spovedaniei este mai sigura decat confesiunea pe internet.

        Apreciază

  18. […] VIDEO – Interviu ca parintele Iustin Parvu (02.03.2011): E bine sa ne cunoastem? Comments RSS feed LikeBe the first to like this post. […]

    Apreciază

  19. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 6:04 pm

    Care esti din Bucuresti si stii un preot care este de acord cu parintele Justin si unde e biserica ca sa vin si eu acolo.Adresa mea de mail gerik64@yahoo.com Sunteti pe blog cel putin 1000 din Bucuresti va rog sa ma ajutati cumva.

    Apreciază

  20. GABRIEL din Canada said, on martie 2, 2011 at 6:06 pm

    acum 2 ani am fost in tara, eu fiind nascut in comanesti si cu domiciliul in onesti , (unde traieste mama), judetul bacau amandoua localitatile. Langa COMANESTI se afla manastirea Diaconesti, unde este parintele Amfilohie Branza. Am fost la el, m-am spovedit,si mi-a dat cateva sfaturi f. importante.Mi-a spus sa vorbim incet, ca sunt multe urechi in jur. Dupa parerea mea, parintele poate sa fie omul care sa ne coordoneze, deoarece e tanar , cu mare credinta, si e discipol de al parintelui Iustin. Si in plus e calugar, deci nu are sotie si copii ca preotii din parohii.Nu are ce pierde. Sfatul meu e sa-l cunoasteti .nu stiu daca va accepta, dar merita sa incercati.

    Apreciază

    • Colaps said, on martie 2, 2011 at 6:53 pm

      Categoric, subscriu la cele spuse. Părintele Amfilohie e un mare luptător. Ştie să vorbească clar şi răspicat atunci când e nevoie. N-are aceeaşi frică şi vlăguire pe care o au, dacă nu majoritatea, atunci foarte mulţi preoţi şi călugări în ziua de astăzi.

      Şi plus, a fost ucenic al părintelui Iustin Pârvu, a avut foarte multe de învăţat de la el. Eu cred că părintele Amfilohie de la mănăstirea Diaconeşti este un om de încredere şi un foarte mare aliat! Să nu îl ignorăm fraţilor !

      Tare bine ar fi şi dacă am avea şansa să vorbim cu el. Pentru cei care doresc, eu mă duc acolo în a doua săptămână de Post (sâmbăta). Am vorbit cu dânsul la telefon şi mi-a spus că mai devreme nu poate primi pe nimeni că are foarte multă treabă şi în plus rânduiala specifică mănăstirilor de la început de Post.

      Tu ce crezi saccsiv ?

      Apreciază

      • natalia said, on martie 2, 2011 at 7:43 pm

        As fi vrut si eu sa ajung la Parintele Amfilohie…cere-i lui saccsiv adresa mea (sunt din Brasov si eu)

        Apreciază

      • Colaps said, on martie 3, 2011 at 9:08 am

        @natalia:

        Doamne ajută, nu-l mai ostenesc pe saccsiv, scrie-mi direct la adresa mea: telliangun@gmail.com

        Apreciază

  21. iustin said, on martie 2, 2011 at 6:11 pm

    pentru cei din iasi,stiu un preot impotriva din pascani,care este si duhovnicul meu

    Apreciază

    • Mihai said, on martie 3, 2011 at 7:35 am

      Si eu stau in Iasi. Mergi cumva la parintele de la schit (langa Pascani)?
      In Iasi unde mergi? Nu putem face un grup si aici? Suntem destul de multi din Iasi sigur.

      Apreciază

      • Otilia said, on octombrie 3, 2014 at 2:33 pm

        Nu cred ca o sa ma mai citeasca cineva dupa 3 ani, dar despre ce preot e vorba?

        Apreciază

  22. Iustina said, on martie 2, 2011 at 6:13 pm

    CINE ESTE DIN PIATRA NEAMT?

    ADRESA MEA DE MAIL ESTE: iustinalupascu@yahoo.com

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 7:25 pm

      Iustina, pot aduga in YM id-ul??

      Apreciază

      • Iustina said, on martie 2, 2011 at 8:31 pm

        Da. Intru acum pe mess.

        Apreciază

      • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 9:14 pm

        Iustina, am dat add contactului. Am impresia ca intri de pe e-mail on-line si nu-ti apare fereastra de alow/deny, fereastra de adaugare/accept a e-mailului meu.

        Apreciază

  23. cristi marin said, on martie 2, 2011 at 6:18 pm

    in Constanta e o problema mare, caci n-am auzit pe la nici o biserica la vreo predica sa-si manifeste macar fugitiv vreun preot, o parere anti cip, nu pot sa zi ca sunt lasi, dar totsi cred ca este si frica la mijloc, manifestata fffoarte prematur

    iar in cazul in care ne-am cunoste, ar fi incurajator si imbucurator, sa vedem ca mai sunt oameni care iisi pun problema pecetii, dar cred ca in acelasi timp ne-am raci la fel de repede unii de altii, daca nu ne coalizam in jurul unor lideri.

    Pana la urma , nu ramane decat solutia unor conferinte pe astfel de teme, la care sa fie prezent si domnul Saccsiv, conferinte la finalul carora sa doneze fiecare cat poate pentru ai sprijini astfel efortul

    In Constanta cred a trecut un an de la ultima conferinta crestina,
    poate nu sunt multi , in c-ta care sa fi auzit de Saccsiv, dar Daca ar mai fi prezent un Parinte cu siguranta ca ar veni in numar mare , plus ca e posibil ca si titlul unei astfel de conferinte sa i atraga

    Apreciază

    • danutza said, on martie 2, 2011 at 9:45 pm

      crede-ma ca esti in eroare.daca citeai blogul meu,ai fi fost la curent cu conferintele din cta. si sunt preoti care sunt anticip, doar ca nu au curaj multi sa marturiseasca in biserica.chiar azi a fost o conferinta f f interesanta,cu prof univ Ioan Vladuca, un curajos marturisitor al adevarului si al lui Hristos.

      Apreciază

  24. MIhaela said, on martie 2, 2011 at 6:21 pm

    Doamne ajuta!!!!!!!!!!!!!!!
    MULTUMIM, SACCSIV,FRATE!

    Apreciază

  25. GABRIEL din Canada said, on martie 2, 2011 at 6:33 pm

    e de la Dumnezeu sa ne cunoastem, sa facem in fiecare judet din tara cate o mica comunitate ortodoxa anticip si antiecumenism!Cum spunea parintele Iustin, unul-doi la inceput, apoi ne strangem randurile. o lista pe fiecare judet, sa vedem cum stam la inceput!

    Apreciază

  26. iulia said, on martie 2, 2011 at 6:51 pm

    De acord cu GABRIELDIN Canada,cred ca are dreptate.In Bucuresti ar mai fi parintele Mihai Andrei Aldea.

    Apreciază

  27. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 6:59 pm

    Nu trebuie sa ne fie frica ce poate sa ne faca avem dreptul sa ne organizam cum vrem asa cum au dreptul sa se organizeze si homosexuali. si alte minoritati. Nu incalcam nici o lege.SRI se baga peste tot ei si? Nu subminam nimic ne aparam numai credinta noastra ortodoxa.Si nu acceptam tot ce ni se impune fara referendum s-au consultari serioase.

    Apreciază

  28. GABRIEL din Canada said, on martie 2, 2011 at 7:15 pm

    va mai spun ceva si cu asta inchei.nu spun asta ca sa ma laud, ci doar ca sa exprim ca e nevoie de cineva care sa spuna lucrurilor pe nume. Am invatat 3 luni franceza la un liceu aici, cand am ajuns , la inceputul lui 2007.Profesoara era din Franta,o femeie la 50 de ani. in clasa erau de toate nationalitatile:romani, africani, columbieni, rusi, toti pentru a invata franceza mai bine, ca aici e singura limba oficiala, nu engleza. La un moment dat profesoara ne intreaba care a fost momentul cheie al emanciparii femeii, in ultimii 30-40 de ani. Nimeni nu a stiut ce sa raspunda, iar profesoara a zis f. sigura pe ea: anticonceptionalele. Apoi a intrebat: nu sunteti de acord? Eu, vazand ca nimeni nu zice nimic, am zis ca anticonceptionalele nu au cum sa fi ajutat femeia,pentru ca acestea omoara copiii si pe femeie. APOI PROFESOARA A MAI INTREBAT DACA E CINEVA DE ACORD CU MINE. Timid, unul cate unul, africanii din sala ,in primul rand, au zis ca si ei cred ca mine, spre usurarea mea, care ma si vedeam izolat. Deci, poate multi gandim la fel, dar avem nevoie de cineva sa spuna drept si raspicat adevarul, ca parintele Iustin, ca apoi sa mergem dupa el.Asta e parerea mea. Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Colaps said, on martie 2, 2011 at 7:27 pm

      Foarte adevărat ce spui.

      Matei 5:37 – „Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.”

      Să fim hotărâţi trebuie neapărat. Să nu dormim în papuci şi să zâmbim frumos în timp ce alţii promovează minciuna şi înşelăciunea.

      Apreciază

    • @Daniel-George said, on martie 2, 2011 at 7:29 pm

      Corect, insa intalnirea noastra nu este bine sa o aruncam in carca Parintelui Iustin. Daca afla presa iar explodeaza cu stiri de genul: ” Parintele Iustin isi cheama fortele tinere, legionarii ascunsi sa lupte contra sistemului..”
      Nici nu vreau sa ma gandesc ce mizerii si gunoaie or sa mai inventeze slugile sistemului.
      Sa avem grija!

      Apreciază

    • morosanu said, on martie 2, 2011 at 8:21 pm

      Salut GABRIEL eu locuiesc in montreal , locuiesti si tu cumva aici?

      Apreciază

    • Mos Ioan said, on martie 2, 2011 at 8:28 pm

      @ Gabriel din Canada

      Bravo Gabriel! Tu faci cinste Neamului Românesc pe meleaguri straine……….
      Continua tot asa!
      Dumnezeu si Maicuta Domnului sa te ocroteasca!

      Apreciază

  29. Calin said, on martie 2, 2011 at 7:23 pm

    nu uita ca homosexuali au gratiile conducerii pamantesti… pe cand noi ortodocsi suntem vizati de elita… totul trebuie facut in amre liniste si graba… eu sustin ideea de a ne organiza pe judete si a ne intalnii inainte toti in resedintele de judet…

    Apreciază

  30. dante said, on martie 2, 2011 at 8:11 pm

    Fratilor, rau am ajuns, daca ne e frica sa vorbim despre neamul nostru, in tara noastra. Ungurii se pot manifesta in fel si chip in asa zisul tinut secuiesc, fara ca cineva sa le faca ceva, yoghinii pot sa se stringa sa faca spirale pe la Herculane, homosexualii pot sa se destrabaleze prin Bucuresti cind vor, avea dreptate Eminescu in „Doina …Vai de biet Român saracul,
    Indarat tot da ca racul,
    Nici îi merge, nici se ‘ndeamna,
    Nici îi este toamna toamna,
    Nici e vara vara lui
    Si-i strain în tara lu

    Apreciază

  31. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 8:16 pm

    Pai eu zic sa trecem la actiune pentru Bucuresti dau id de mess yahoo gerik64
    astept. sa fiu contactat.

    Apreciază

  32. Graiul Ortodox said, on martie 2, 2011 at 8:36 pm

    Doar episcopii îndumnezeiţi întrunesc un Sinod Ecumenic
    http://graiulortodox.wordpress.com/2011/03/01/doar-episcopii-indumnezeiti-intrunesc-un-sinod-ecumenic/

    Apreciază

  33. gerik64 said, on martie 2, 2011 at 10:46 pm

    Daca acum cind nu e vreo prigoana suntem 5 din Bucuresti care avem contacte facute cind vor apare greutati ce vom face? Dintr-un oras de 2milioane numai 5? Preotii nu spun nimic nu stiu de ce este asa o mare teama ca asta simt ca e.Mie nu imi este frica de nimeni sunt in stare sa pierd totul nu suport sa ma oblige acest stat sa accept ceva care duce la iad.

    Apreciază

    • tataia said, on martie 3, 2011 at 12:31 am

      Apropos de acesta frica de a marturisi adevarul as dori si eu sa va povestesc o intimplare. Mai demult cind eram student aveam un prieten destul de bun desi ne desparteau sute de Km. Ne mai intilneam din cind in cind (in vacante deoarece eram originari din aceeasi localitate). Eu am facut ceva politehnica, el teologia. Eu intr-un centru universitar, el in altul. Mai mult de atit el este fiu de preot. Si dupa ce am terminat cu studentia amindoi am ramas tot la sute de Km distanta dar mai comunicam din cind in cind, desi din ce in ce mai rar. Si totusi….de curind am vazut ca ma evita TOTAL. Nu imi mai raspunde la telefoane, am fost chiar la el acasa in vizita de Craciun si m-a expediat tatal sau (preotul din sat), etc. Si multa vreme mi-am framintat mintea sa imi dau seama ce anume l-a determinat sa se supere in halul acesta pe mine, evident de la el neputind obtine nici o explicatie. Desi nu pot afirma cu siguranta ca aceasta este cauza, totusi, in cele din urma mi-am amintit ca in ultimele convorbiri ale mele la telefon cu el, ii spuneam ca ar trebui sa ne intilnim cit mai repede sa discutam niste probleme teologice de o importanta majora, probleme care includ apropierea vremurilor apocaliptice si pericolul biometric.

      Apreciază

    • mircea said, on martie 3, 2011 at 7:34 am

      @gerik64,

      Nu te astepta la o hora mare. La 90% nu e teama. E ignoranta+ateism+…
      Intr-un anume sens, e si un lucru bun in putinatatea asta; macar pe astia 5 te poti baza.
      FB ca esti curajos. Asa si trebuie. Nu trebuie sa ne impacientam ca la dorinta noastra de a trezi oamenii, raspunsul e asa de slab. Noi ne facem datoria. Si nu trebuie sa ne fie frica nici de aceste vremuri. Mie imi plac f mult zicerile de mai jos ale Parintilor Steinhardt si Calciu. Simplu si clar. Si mai mult nu prea mai ai ce sa zici. (sant pasaje din „Jurnalul Fericirii” si „Viata parintelui Gheorghe Calciu” in compilatia celor de la Razboi intru Cuvant – „Nu Domnule”. )

      Parintele Steinhardt –
      : “NU, DOMNULE!”. “A TE IMPOTRIVI, a-l tine pe NU in brate“- in sens moral si duhovnicesc – inseamna a te hotari la modul absolut si categoric sa refuzi cea mai mica negociere cu vrajmasul, chiar cand (sau cu atat mai abitir cand) acesta ia masca mieroasa a prietenului, a celui care “iti vrea binele”; a nu primi nimic de la diavol, nici cea mai mica influenta, a nu accepta din capul locului sa intri in dialog cu el. Este solutia fermitatii neclintite si consecvente, a incapatanarii celei bune, a bunului simt “taranesc”, a simplitatii omului credincios care nu se incurca in artificii sofisticate si nu se lasa prada fantasmelor, delirului, imaginatiei, ci care stie una si buna: NU POT SA TRADEZ!
      Nu este nimic complicat, nimic sofisticat, nu ne trebuie facultati si doctorate si nici cine stie ce cunostinte dogmatice si filosofice pentru a intelege si a aplica aceasta solutie (e drept, si cartile ajuta foarte mult, daca stii ce sa iei din ele – si acesta este si rostul Cuvantului marturisitor – nu sa ne umfle mintea de informatii cu care sa ne trufim si sa epatam; cartile sunt foarte de folos, nu diplomele si titlurile cu care se impauneaza si dupa care alearga unii…). Dar e nevoie totusi, in plus, de cu totul altceva, pentru ca aceasta solutie sa nu dea gres: credinta, smerenie si rugaciune, adica… de ajutorul harului dumnezeiesc, pentru ca a te bizui numai pe puterile tale firesti, oricat de mari si de reale (si cu atat mai mult cand ele nu sunt…) inseamna a-ti pregati o cadere si mai teribila. Sa nu uitam cuvantul cu caracter absolut al Domnului Hristos: “Fara Mine nu puteti face NIMIC“!

      Parintele Gheorghe Calciu si parintele Nicolae Steinhardt sunt printre cei mai buni si mai credibili “invatatori” a impletirii rugaciunii cu lupta proprie de impotrivire consceventa si nesovaielnica, caci ei au aplicat-o “pe viu” si prin ea si-au salvat sufletele si s-au sfintit!
      Asa cum afirma parintele Calciu: “Cata vreme e teroare, nu poti fi in liniste, orice ai face, chiar daca ai lucra in sensul teroarei“. Sa luam mare aminte cu totii la acest avertisment al unui om care stie ce inseamna tortura si re-educarea, pentru ca si noi, in lupta cu vrajmasul sau cu uneltele lui de un gen sau altul (oameni sau sisteme) suntem adesea tentati sa credem ca daca vom ceda formal santajului ne vom gasi apoi linistea si vom fi lasati in pace, sa ne traim viata dupa constiinta noastra. Nimic mai fals, nimic periculos decat aceasta amagire! Ce urmeaza dupa cedarea “de forma” este ca poti merge din cedare in cedare pana acolo incat sa devii, la randu-ti (lucru de neconceput initial), tortionar si delator, iar linistea nu o vei mai dobandi niciodata, decat printr-o suferinta ispasitoare si printr-o pocainta de o foarte mare intensitate. Sa cedezi diavolului este aparent cea mai la indemana si mai usoara solutie, cea pe care vrajmasul se straduieste cu tot dinadinsul sa o reprezinte ca fiind “singura scapare“. De fapt este moartea sufleteasca si numai inceputul, preludiul unui lant intreg de caderi. Pentru ca, odata rupa prima za din lant, tot restul se va rupe mult mai usor. Harul se pierde, vointa slabeste tot mai mult, gandurile devin tot mai confuze, indoiala te scindeaza launtric, te rupe in farame, constiinta te sfredeleste cu mustrarile ei, se instaleaza o stare de “ameteala” si de aici, incolo, se aluneca usor “pe toboganul consimtirii” – cum spune acelasi parinte Nicolae. In acelasi timp, diavolul sau omul/sistemul insitutional care lucreaza cu puterea aceluia, capata si mai multa indrazneala si forta si nu se lasa pana ce nu cucereste si ultima reduta… Cum argumenteaza acelasi Parinte, foarte elocvent:
      “<> (închinarea, cedarea, capitularea imediată) iscă – de data aceasta fără greş – alt rezultat: măreşte pretenţiile adversarului, îi dă acestuia un surplus de energie, de neruşinare, de tupeu. Totodată ea semnifică pasul dintâi pe calea unei înrobiri din ce în ce mai perfecte. O lege inexorabilă se aplică în toate cazurile de cedare: neluptătorului i se va cere mereu altceva, va fi exploatat cu predilecţie, departe de a-şi fi asigurat liniştea va ajunge, ca şi consumatorul de stupefiante, la o stare de totală dependenţă şi-şi va sfârşi mizerabila viaţă ca sclav al unui gangster obraznic şi nesăţios, la consolidarea puterii căruia va fi contribuit şi el, victima”.

      Apreciază

      • Georgiana said, on martie 3, 2011 at 12:19 pm

        Doamne ajuta!
        Foarte interesant articolul….
        Daca puteti, sa imi lasati o adresa de email,mi-ar placea sa mai schimbam cateva opinii…l-am cunoscut personal pe p. Iustin Parvu.
        Adresa mea este bratu_georgiana@yahoo.com…..poate la randul meu si eu am suparat pe cineva si….cred ca exista o lege a compensatie …?…dar stiti cum spunea p.Iustin…conteaza intentia,si are dreptate Dumnezeu cauta la inima omului cu ce intentie face un lucru nu? eu am gresit de nenumarate ori,dar fara intentie…sau rautate,asa…din pacatul indraznelii…e si asta o patima…
        astep sa mai vorbim daca aveti diponibilitatea necesara,
        Doamne ajuta!

        Multumesc frumos,
        Georgiana Bratu

        Apreciază

      • mircea said, on martie 4, 2011 at 5:43 pm

        @georgiana,
        daca eu sant persoana cu care vrei sa mai vorbesti, adresa mea e mircea234@gmail.com

        Apreciază

  34. vichi said, on martie 2, 2011 at 11:10 pm

    Eu locuiesc in Romania, la tecuci, dar acum sunt in Montreal pentru cateva zile. Daca doreste cineva sa ma intalneasca am un tel a unui prieten care si el va pleca de pe aceste meleaguri in curand (pt motive de sanatate) (5149980262). Astept un telefon.
    Din tecuci mai este cineva?

    Apreciază

  35. Făgăraş said, on martie 3, 2011 at 12:28 am

    Din Făgăraş cunoasteti duhovnici antichip/antiecumenism/anti-NOM ?!

    Apreciază

  36. GABRIEL din Canada said, on martie 3, 2011 at 2:11 am

    pentru morosanu, sunt din orasul québec si daca vrei poti sa imi scrii la branicigabriel1977@yahoo.com

    Apreciază

  37. paul bacosca said, on martie 3, 2011 at 6:56 am

    Ar fi bine sa stim si parerea lui sacciv, atat despre interviu, cat si despre data intalnirii.

    Apreciază

  38. Ayan said, on martie 3, 2011 at 7:38 am

    Doamne ajuta ! Binecuvantat momentul ! Multumim saccsiv ! Dilema mea este ca nu cunosc nici un preot care sa se fii remarcat prin lupta anicip aici in Ploiesti , adica nu sufla nimeni nimic , nu transpira nimic in nici o biserica din orasul asta ca si cum pericolul nu exista . Daca e vreun ploiestean care a auzit de un preot vrednic sa imi spuna si mie , dar nu aici , ca sa putem stabili o intalnire . Adresa mea de mail o puteti cere lui Colaps . De altfel , rog pe Colaps sa dea adresa mea de mail oricarui crestin ortodox care o cere si care e cunoscut de el pe acest blog. Subscriu ideii lui Gabriel- George de a comunica in privat .

    Apreciază

  39. Cristiana Serbanoiu said, on martie 3, 2011 at 7:58 am

    Cine este din Rm. Valcea? cristianaserbanoiu@yahoo.com

    Apreciază

  40. cristian said, on martie 3, 2011 at 8:13 am

    Cineva din Banat?

    Apreciază

  41. MIhaela said, on martie 3, 2011 at 8:36 am

    In legatura cu parintele Aldea…am discutat cu o persoana careia, murindu-i duhovnicul, s-a dus la el .Si a avut o mare dezamagire.In sensul ca parintele Aldea este FOARTE sever, cam „agreseaza” crediciosii datorita severitatii. Nu impartaseste decat copiii, uneori tipa, ameninta… Eu nu vreau sa fiti descurajati.
    Persoana respectiva, de toata increderea, foarte credincioasa, si -a ales un alt duhovnic.
    Mia exista cativa preoti in Bucuresti, demni de tot respectul.

    Apreciază

    • natalia said, on martie 3, 2011 at 2:08 pm

      Treaba cu Parintele Aldea este nuantata…in sensul ca poate aplica doctoria amara si astfel il pune pe crestin in sensul unei permanente nevointe evitand astfel ca omul sa ajunga in starea de caldicel.Propbabil opreste de la impartasanie datorita unor pacate din trecut..opritoare…gandeste-te, fara sa jignesc pe nimeni caci nu e deloc usor oare cate doamne onorabile nu au folosit in trecutul mai apropiat sau indepartat sterilete aniticonceptionale etc…caci dintre noi avem oare un fel de viata deplin si profund ortodox daca ne cercetam bine?.Dupa mine calitatea duhovnicului este sa aiba rabdare sa te asculte sa iti dea sfatul de care ai nevoie chiar daca tie nu iti pica neaparat bine.Prin predicile sale parintele Aldea spune multe lucruri incomode care poate nu ne cad bine insa se poate citi intentia lui marturisitoare in duhul ortodox.Poate felul lui de a fi nu se potriveste oricui.Si mi e mi-a fost recamnadat un dohovnic care m-a cam dezamagit in trecut pt ca era prea ingaduitor,zic deci pana la urma e si o chestiune personala de ceea ce vrei tu de la tine si cum priveste mantuirea si viata duhovniceasca.Preotul care mustra la spovedanie este cel care,dupa umila mea parere iti descopera de fapt adevarata dimensiune a pacatului…am gasit un astfel de parinte relativ tanar,din generatia parintelui Aldea si care tot la fel a fost si este foarte dur cu mine la spovedanie -insa nu tipa-,dar asta nu m-a dezamagit ci din contra m-a facut sa fiu mai ravnitoare in ceea ce priveste trairea crestina si fuga de pacat.
      In ceea ce priveste apropierea de parintele Aldea trebuie facuta cu tact,oarecum in mod diplomatic deoarece sunt sigura ca nu ii va respinge pe cei ce doresc o apropiere in sensul luptei anticp si a marturiei crestine.

      Apreciază

  42. Iustina said, on martie 3, 2011 at 8:39 am

    La pomul laudat sa nu te duci cu sacul….

    Apreciază

  43. Florentina said, on martie 3, 2011 at 9:05 am

    Doamne ajuta. Parintele Aldea este aspru, intr-adevar, dar gerik64 nu era trimis la dumnealui pentru spovedit, ci pentru pozitia ferma si forta cuvantului. Ii urmaresc predicile pe care le-au postat credinciosii pe net si nadajduiesc sa ajung la o cateheza cat de curand.

    Apreciază

  44. MIhaela said, on martie 3, 2011 at 9:57 am

    Parinte,
    Sunteti din Bucuresti?

    Apreciază

  45. MIhaela said, on martie 3, 2011 at 11:27 am

    Parinte Vasile,
    Cu acordul dumneavoastra, il rog pe Saccsiv sa-mi dea adresa dumneavoastra de mail.

    Apreciază

  46. gerik64 said, on martie 3, 2011 at 12:38 pm

    Parinte ai dreptate.Vorbim mult si facem putin!Eu am deschis 5 bloguri si caut sa sa aduc si eu cu ce-o da Dumnezeu oameni pe ele citi sunt tot e ceva decit nimic.Pentru cine doreste am cartii digitale format pdf FILOCALIILE 12 VOLUME si alte carti ceaslov si scrieri sfinti parinti .Pebntru carti ma gasiti la yahoo messenger cu ID gerik64 .NU va jenati din clipa asta puteti sa ma contactati si va trimit ce am si eu prin calculator.

    Apreciază

  47. Cristiana said, on martie 3, 2011 at 12:52 pm

    Exista preoti anticip si antiecumenism in Rm. Valcea? E drept nu am fost in toate bisericile si manastirile din zona, dar subiectul este ocolit cu abilitate, parca lucrurile sunt absolut normale, preotii nu pomenesc nici in treacat despre asa ceva. La o manastire re numita unde este un preot tanar cand am intrebat cum vede problema cipurilor si cum sa procedam pentru ca suntem ingrijorati, a raspuns ca ne facem probleme inutile. Exemplele pot continua si cu preotii mai in varsta, care ori nu stiu, ori nu vor sa vorbeaca despre subiect. Adresa mea este cristianaserbanoiu@yahoo.com

    Apreciază

    • fanu said, on martie 3, 2011 at 12:59 pm

      la unii li frică să vorbească, la Haţeg li frică la unii să organizeze seri duhovniceşti, aşa că …

      Apreciază

  48. mircea said, on martie 3, 2011 at 1:15 pm

    Asa cum pe timpul comunistilor nu se vorbea de faptul ca in puscarii erau oameni nevinovati – preoti, tarani, legionari, tineri, batrani, nu se vorbea de ateism ca e de la satana, de faptul ca se darama biserici, asa nu se va vorbi nici acum de biometrie, cipuri, control… Ce era al cezarului se dadea cezarului. Ce era al lui Dumnezeu nu se mai dadea lui Dumnezeu. Vorbesc de atitudinea oficiala.
    Nimic nou.

    Apreciază

  49. AparamOrtodoxia said, on martie 3, 2011 at 1:58 pm

    DOAR O PARERE: CEL MAI BUN MOMENT AL NOSTRU CA SI CRESTINI ORTODOCSI AR FI SA NE INTALNIM CU TOTI DE INVIERE. EU CRED CA AR FI UN MOMENT EXCELENT PENTRU TOATA LUMEA…DE SARBATORILE DE PASTI TOATA LUMEA VA FI LIBERA.

    Apreciază

  50. mircea said, on martie 3, 2011 at 1:58 pm

    Stati sa vedeti „distractie” cu cartea papei despre uciderea lui Iisus.
    Sa vedem ce va zice Patriarhia ca e lansarea saptamana viitoare, in postul Pastelui. Tare sant curios.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: