SACCSIV – blog ortodox

OM AL SISTEMULUI sau DAT CU SMIRGHEL PE CREIER? Staretul Iustin Miron de la Manastirea Oasa: PRO CIP si ECUMENISM. Promovat in „Lumea monahilor”, desigur …

Posted in CIPURI, ECUMENISM, Lumea credintei, Lumea Monahilor, Razvan BUCUROIU, TEOFIL PARAIAN by saccsiv on ianuarie 21, 2011

Citez din articolul Stareţul Iustin Miron de la Mănăstirea Oaşa: „Lupta actuala anti-cip e o tinta falsa”, aparut si in Lumea monahilor nr. 43, ianuarie 2011:

Părintele stareţ Iustin Miron este un bărbat înalt, cu ochi albaştri, pătrunzători. Un om dintr-o bucată. Îţi spune în faţă ce gândeşte, chiar dacă părerile sale sunt, uneori, diferite de ale majorităţii. În problema noilor paşapoarte electronice, spre exemplu, mulţi credincioşi, familiarizaţi cu viziunea unora dintre marii noştri duhovnici, s-ar putea scandaliza. Dar nu este scopul părintelui Iustin de la Oaşa acela de a provoca. Mai degrabă am intuit la el o deschidere amplă către sobornicitate, către comuniunea care ar trebui să fie fundamentul oricărei atitudini din biserică. Pentru că, înainte de toate, mântuirea noastră ar trebui să stea „întru mult sfat” (Pilde 11, 14). Dar ce sfat este posibil fără o nevoie adâncă de comunicare, ştiut fiind faptul că nimeni nu este infailibil în Biserică?

Salvarea noastră e prin înălţare, înălţarea existenţială faţă de tot ce‑i rău. Asta-i salvarea, nu atitudini exterioare de tot felul, după model sectar. Oamenii, când ajung sectari, de cum ajung, imediat se apucă să-i schimbe pe alţii. Dar ei nu se ocupă de ei, să-şi schimbe viaţa. Aia nu-i viaţă schimbată că tu bei suc în loc de vin şi nu mai ştiu ce faci, ai nişte rânduieli naturale, morale, şi gata, ţi-ai schimbat viaţa! Aia nu e viaţă schimbată în profunzime!

În ultimul timp, noi am început să lucrăm pe modelul ăsta, sectant; adică te apuci să iei tot felul de atitudini… dar cine eşti tu? Tu eşti un om care poate să ia o atitudine? Care a ajuns la măsura asta, de a lua o atitudine? Eu nu sunt împotriva atitudinilor exterioare, dar îs împotriva atitudinilor incompetente şi a oamenilor incompetenţi.

De misiune goală?

Misiune goală, exact! Faci un deserviciu monahismului, când tu iei atitudini, care nu-s după Hristos şi nu ne reprezintă, pentru că atunci se pune o etichetă: „Uite cum sunt călugării! Uite cum gândesc călugării: într-un cip, văd pe diavolul. Uite, ăştia-s călugării!” Dar cum îs ăştia călugări? Că nu mă reprezintă pe mine! Şi atunci, tu faci un deserviciu întregului monahism românesc, printr-o atitudine necorespunzătoare. Păi, ia atitudine când ne reprezinţi, pentru că cei din lume te iau ca reprezentant.

Te iau drept model.

Da, da. Şi tu faci un deserviciu. Am pomenit de cipuri. Sunt dezamăgit de disputa aceasta. Eu am făcut electronica, sunt inginer electronist. Păi, ce-i un cip? Un circuit integrat! Dar acuma şi telefonul şi orice calculator au circuite integrate, asta este, se merge pe circuite integrate. Dar mulţi, când aud acum de cip: „E diavolul!” Dar el e o bucată de materie, până la urmă! Acuma aşa se stochează informaţia. E rău că se face treaba asta? Păi, dacă s-ar merge tot pe modele vechi atunci într-un aeroport mare din Europa ai sta la coadă la infinit până să-ţi pună viza, dacă toţi ar citi de pe paşaport! Astea-s vremurile, nu trebuie să fim absurzi. Acuma, că tehnologia asta se poate folosi şi într-o dictatură mondială, da, se poate folosi! Dar e şi o chestie care e naturală şi e necesară, în contextul ăsta. E o chestiune ce ţine strict de tehnică.

Dar atunci cum te împotriveşti ca ea să ajungă o unealtă dictatorială?

Înainte de a vă răspunde aş vrea să vă spun că asta este o ţintă falsă. Adică, tu ai în faţă o bucăţică de materie şi te împotriveşti ei şi în spate eşti cucerit cu totul! Mii de ideologii ţi se servesc, tineretul e praf şi pulbere. E ca o momeală, cum se făcea în războaie: se simula un atac, tu te duceai acolo şi ceilalţi veneau prin spate şi te cucereau. Cam aşa e şi acuma: ţi se pune chestia asta în faţă şi toţi stau acolo, că cipuri, cipuri, cipuri… Bine, bine, dar să vedem: ce mentalitate de viaţă avem? Ia să vedem: cum stăm cu sexualitatea? Păi, noi am pierdut tot! Adică, eu nu mă mai feresc de diavoli, pot să vină diavoli în mine cu zecile, cu sutele, nu-i problemă asta, dar problema e o bucată de materie, ca să nu se pună pe mine. Păi, nici eu nu-s de acord să se pună aia pe mine! Dar cât se pune diavolul pe tine, de dimineaţă până seara, de asta nu-ţi pasă? Îmi vei replica faptul că cipuirea e un atentat la libertatea ta. Dar diavolul, prin patimile tale, nu atentează la libertatea ta? Şi atunci, de ce părăsim – că asta-i calea sfinţilor părinţi – de ce părăsim calea asta şi stăm pe o chestiune falsă? Pentru momentul de faţă, este o momeală, este o ţintă falsă. Însă ea se poate transforma, în viitor, într-un real pericol.

Cum a venit şi comunismul, la un moment dat, ca o structură atee pe o structură statală deja existentă.

Da, exact! Exact! Eu vă spun părerea mea personală. Dacă se pune problema cu cipul acesta pus pe buletin sau pe paşaport, pe mine nu mă deranjează. Nu mă deranjează cu nimic. Dar dacă se pune problema să mi-l pună pe mine, atunci, da! Atunci iau atitudine! Dar până acolo nu e nicio problemă. Nu mă deranjează că paşaportul meu are un circuit integrat sau ce are. Îl port, nu ştiu în ce dulap îl ţin şi-l folosesc când merg undeva, pe mine nu mă deranjează şi nu simt că e un atentat la libertate sau o lepădare de Hristos… Dar spuneau şi părinţii din Athos, şi părintele Dionisie de la Colciu, şi părintele Petroniu de la Sfântul Munte, de la Prodromu, şi părintele Teofil Părăian că şi dacă ar fi să pună cipul ăla pe tine tot nu-i lepădare! Lepădarea e în momentul în care te lepezi real, explicit, te lepezi. Chiar îmi plăcea de părintele Dionisie. El era un om simplu, n-avea noţiunea de cip, el ştia de ştampilă, şi el îi zicea ştampilă: „Dom’le, dacă pune ştampila pe tine, şi tu n-ai fost atent şi tu nu ştii când a pus-o, nu-i valabilă!” Şi zicea: „Numai atuncea e valabilă, când pune ştampila pe tine şi zici: «Da, prin ştampila asta mă lepăd de Hristos şi mă unesc cu satana!», asta e lepădare!”

Adică să fie un act religios asumat.

Bineînţeles! Păi, părintele Teofil nu spunea? „Dragă, pe mine poa’ să pună cipuri, din cap până-n picioare!” Ziceam: „Părinte, dar o să vadă tot ce faceţi! Zicea: „Lasă-i dragă, să vadă că-s om cumsecade!” N-avea nimic de ascuns părintele Teofil. Ăsta-i omul sfânt. Şi-i omul care ne reprezintă pe noi. Când am mers prima dată să mă întâlnesc cu dânsul mi-am dat seama imediat de valoarea lui. Eram ca în faţa unui munte de… nu-mi venea să cred că am întâlnit un om atât de mare. După aceea, nu-mi mai venea să merg la părintele Teofil, că mă gândeam că e păcat, un om atât de mare să se ocupe cu un om atât de mic şi să-şi piardă vremea cu el.

Era o scădere în ochii dumneavoastră.

Mă gândeam că mai bine să-mi caut eu un preot pe măsura mea, de ce să… El să se ocupe de lucruri înalte, de oameni înalţi, nu să-şi piardă vremea cu un începător ca mine. Totuşi, am mers, şi părintele, prin felul lui, m-a atras şi m-am regăsit în părintele de la început. De ce? Nu-mi explicam atunci de ce. Am găsit principii comune de viaţă şi nu ştiam cum de părintele gândeşte ca şi mine. Aveam amândoi principii moştenite de la sat; îmi plăcea modul de gândire tradiţional ţărănesc şi m-am luptat să salvez ţăranul din mine, să nu îl las moară niciodată, pentru că-l iubeam foarte mult, cel mai mult! Mai ales când îl vedeam pe părintele că pune problema cum se punea şi la noi în sat… extraordinar!

Dar în ce a constat şi în ce constă ţăranul din sfinţia voastră ?

Acuma, pot să zic câte ceva, nu ştiu dacă pot să epuizez totul.

Pentru mine e fascinant, pentru că sunteţi inginer electronist. Ţăran nu mai sunteţi. Şi atunci?

Acuma, să vă zic un banc pe care l-am aflat la Electronică. Ne-a întrebat un profesor: „Ştiţi care e asemănarea dintre inginer şi câine?” Şi n-a ştiut nimeni să spună. Zice: „Amândoi au privirea inteligentă, dar nu ştiu să vorbească.” Şi acuma, mă puneţi să vorbesc! Vă daţi seama că mie mi-e foarte greu! Eu am înţeles de-a lungul timpului că părintele Teofil a dus pe culmi înalte, ca om, valorile ţărăneşti, valorile de la sat. De fapt, ce-l caracteriza pe ţăranul român, îl caracteriza şi pe părintele Teofil.

Anume?

Bucuria. Oamenii de la sat îs oameni bucuroşi.

Da? Nu-s obidiţi, amărâţi, de atâta muncă şi griji?

Nu, nu, nu! Eu am mai văzut în filme, când eram mirean, filme româneşti, făcute de ai noştri, pe la sat, cu viaţa de la sat; toţi erau depresivi…

… reflexivi…

Parcă erau bolnavi psihic, toţi! Măi, frate, eu îs ţăran, dar ţăranii nu-s aşa! Îs oameni plini de viaţă, care merg în primul rând pe viaţă şi pe bucuria de a trăi. Păi, gândiţi-vă, spre exemplu, cum era la noi în sat. Mergeam să culegem strugurii. Păi, nu mergea fiecare, pe rând. Mergeau toţi o dată. Păi, de ce? Pentru bucuria comuniunii. Păi nu mai aveau nicio valoare strugurii ăia, dacă-i culegeau pe rând. Strugurii ăia erau un mijloc prin care ei trăiau comuniunea între ei. Şi înainte de a se apuca de culesul strugurilor, duceau ţiganii, în ziua aia, să cânte, şi trăgeau nişte jocuri, măi frate, şi se bucurau, şi pe urmă se apucau de…

Le-aţi mai prins, părinte?

Când eram copil.

Prin ce an?

Înainte de comunism şi la începutul comunismului. Sub comunism, au dispărut, dar n-au dispărut brusc, au dispărut treptat. Ce pot să vă zic, dacă vreţi, din trăirea mea. Uite, aveam o vacă. Păi, cu câtă bucurie aşteptam vaca aia, seara, să vină acasă! Şi când a trebuit s-o dăm, că era prea bătrână, păi toţi am plâns! Dar nu se punea problema cât lapte dă.

Şi nu era, acolo, un animal, un număr!

Aaa, nu! Era vaca noastră! O chema Joiana. Şi ţineam la ea, şi ea făcea parte din viaţa noastră. Practic, ce făceam noi? Noi ne trăiam viaţa prin ea. Citeam undeva, la părintele Serafim Rose, că oamenii din vremurile din urmă nu vor mai avea bucuria vieţii. Asta o aveau ţăranii. Îţi trăiai viaţa printr-un animal sau prin ce lucrai acolo. Mergeai la câmp, culegeai porumbul – tu nu te gândeai utilitarist, sau, cum se numeşte acuma, în termeni de eficienţă: „Am atâta porumb. Cum îl pot evalua? Cât câştig pe el?” Nu! Te bucurai că ai porumb mult, că ţi-a dat Dumnezeu porumb mult şi aveai o bucurie din asta. Rostul muncii la câmp era să-ţi creeze ţie o stare spirituală superioară. Ţăranii nu erau materialişti. Ei lucrau foarte mult, dar se şi lucrau foarte mult, lucrând. Foarte mult! Deci, şi viaţa lor era în plan spiritual! Ţăranii erau oameni bucuroşi, aveau atâtea tradiţii, în care ei se bucurau, efectiv se bucurau! Ţăranii erau oameni echilibraţi. Mai mult echilibru decât la sat, nu vezi! Uitaţi-vă la oraş: oraşul e o… cred că e mult zis comunitate… hai să zicem un tip de comunitate descentrată. Acolo e locul extremelor. Satul e echilibrat! Şi la sat se întâmplă să fie ţigani, să fie şi sectanţi, dar toţi trăiesc împreună, armonios. Vedeam asta în atitudinea părintelui Teofil, foarte conciliantă faţă de ceilalţi, din alte confesiuni; aşa sunt ţăranii noştri, n-au nimic cu celălalt, că-i din altă credinţă. Treaba lui, în legea lui. Noi suntem cu legea noastră, el e cu legea lui, şi trăiesc toţi împreună şi se ajută şi n-au nimic unii cu alţii.

Sunt cumva uniţi…

Da. Părintele Teofil ţine de tipul intelectualului ţăran, cumva, cum ar fi Petre Ţuţea sau Brâncuşi sau alţii ca ei.

Oameni simpli, în fond, chiar dacă erau complicaţi prin educaţie.

Da, da. Aţi pomenit de simplitate şi de complexitate. Îmi place un cuvânt de la Brâncuşi, care zice că orice simplitate este o complexitate rezolvată. Şi părintele Teofil, dacă-l analizaţi profund, o să vedeţi că, de fapt, el are virtuţile ţăranului, care le-a dus şi le-a călugărit şi le-a ridicat pe treptele cele mai înalte ale existenţei. Chiar îmi spunea părintele Pantelimon de la noi: „Tu conduci mănăstirea ca un ţăran!” „Cum, măi? Nu m-am gândit la treaba asta. Noi suntem aproape toţi cu facultate aici, intelectuali. Cum zici tu că merg ca un ţăran?” „Păi, uite: unui ţăran îi place să aibă gospodărie, să n-aibă nimeni vaci ca el, frumoase ca ale lui; să aibă pădure, să aibă ce-i trebuie, să-şi trimită copiii la şcoală, să fie credincioşi ş.a.m.d. Păi, aşa facem şi noi!” Şi atunci mi-am dat seama: da, într-adevăr, aşa facem! Iată că şi noi suntem după modelul ţăranului român, şi noi, ca şi călugări. Nu-i vorba de o îngustare, e un mod al nostru de a fi şi ne reprezintă, să ştiţi! Dacă căutăm românismul autentic, trebuie să mergem la sat, nu la oraş. Oraşul e internaţionalizat, e îndepărtat. E mai îndepărtat de etnicul nostru, de specificul nostru decât satul.

Dar, vrând-nevrând, cu oraşul o să rămânem…

Da… din păcate! Vedem şi acuma, lucrăm foarte mult cu tinerii, şi majoritatea tinerilor sunt de la oraş sau prin oraş se întorc la credinţă. Satele sunt slăbite. Eu am mai spus-o şi altădată, o spun şi acuma: cred că este momentul ca oraşul să răspundă satului, pentru toate câte a primit de la sat, în cursul istoriei, toate valorile. Cred că prin oraşe, 90% cel puţin îs de la sat. Deci, vedem că satul produce şi oraşul consumă. Şi acuma – satele erau ca nişte rădăcini pentru oraş – satele sunt slăbite, deci, rădăcinile oraşelor sunt slăbite. Oraşul, dacă nu-şi dă seama de treaba asta şi nu-şi întăreşte rădăcinile, atunci slăbeşte tot mai mult.

Totuşi ţăranul nu-i speriat de oraş. Uitaţi, se pune problema curentului electric, ei îi zic lumina, acolo: „Ne-au băgat lumină”. N-au fost împotriva tehnicii, dimpotrivă: dacă au putut să aibă lumină, curent, păi au avut! Dacă a putut să-şi ia un tractor, să-şi lucreze mai uşor pământul, păi l-a luat! Ţăranul român nu e exclusivist. Şi părintele Teofil îmi spunea, de multe ori, treaba asta: „Dragă, nu trebuie să fim niciodată exclusivişti!” În părintele Teofil cred că se recapitulează ţăranul român, şi în ţăranul român e cuprins românul, de fapt.

Comentariu saccsiv:

Articolul face parte dintr-o campanie draga lui Razvan Bucuroiu:

Razvan BUCUROIU (Lumea credintei) considera ca administratorii unor bloguri ortodoxe (impreuna cu cititorii lor) sunt anormali la cap

RAZBOI INTRU CUVANT si Razvan Bucuroiu ATACA PE CEI CE DEMONSTREAZA ca Mitropolitul Serafim de Pireu are dreptate …

Campania in care acest director al TVR 3 ataca furibund pe toti cei ce dezvaluie mecanismele prin care functioneaza SISTEMUL, deci si pe cei cu atitudine anti cip. Si dupa cum se poate constata urmarindu-i emisiunea Universul credintei, personajul nu este de acord nici cu cei ce au ceva de zis impotriva ecumensimului.

In ceea ce-l priveste pe staret, nefericitul nu este spalat pe creier, ci a ajuns deja in etapa in care il putem considera dat cu smirgel pe creier … Sau poate chiar om al SISTEMULUI. Dupa ce baga placa cu modelul sectar, draga tuturor iubitorilor de cipuri, ne „explica”:

„Păi, dacă s-ar merge tot pe modele vechi atunci într-un aeroport mare din Europa ai sta la coadă la infinit până să-ţi pună viza, dacă toţi ar citi de pe paşaport! Astea-s vremurile, nu trebuie să fim absurzi.”

Mai spune staretul:

E ca o momeală, cum se făcea în războaie: se simula un atac, tu te duceai acolo şi ceilalţi veneau prin spate şi te cucereau. Cam aşa e şi acuma: ţi se pune chestia asta în faţă şi toţi stau acolo, că cipuri, cipuri, cipuri… Bine, bine, dar să vedem: ce mentalitate de viaţă avem? Ia să vedem: cum stăm cu sexualitatea? Păi, noi am pierdut tot! Adică, eu nu mă mai feresc de diavoli, pot să vină diavoli în mine cu zecile, cu sutele, nu-i problemă asta, dar problema e o bucată de materie, ca să nu se pună pe mine.

Poate oare acest staret sa numeasca macar unul dintre parintii ce indeamna sa nu luam documentele cu cip, care de altceva sa nu ne vorbeasca? Cum indrazneste sa minta in halul asta? Iata o lista:

Parintele PAISIE AGHIORATUL despre 666, cartele electronice, buletine electronice

Părintele Arhimandrit Gheorghie KAPSANIS stareţul Mânăstirii Grigoriu din Sfântul Munte ATHOS despre INDOSARIEREA ELECTRONICA, NOILE BULETINE si UNIUNEA EUROPEANA

VIDEO – PS Sebastian, Episcopul Slatinei: „Nu acceptati cipurile nici macar in pasapoarte”

ALT „ISTERIC”. Monahul TEODOR STANESCU: „Cei care vor accepta BULETINELE CU CIP, vor renunţa la Dumnezeu şi-l vor accepta de bună voie pe satana.” Despre VREMURILE APOCALIPTICE

VIDEO (si transcriptul): Parintele ARSENIE PAPACIOC de vorba cu Parintelui Mihail Stanciu pe tema ACTELOR CU CIP. Parintele Arsenie: MIROASE A 666. Parintele Mihail insista ca Parintele IUSTIN PARVU se afla la limita EREZIEI … Strategia celor de la RAZBOI INTRU CUVANT: agitarea BAU BAU-ului schismei

VIDEO (si transriptul): Parintele ADRIAN FAGETEANU despre ACTELE CU CIP. Inregistrare din AUGUST 2010!!! Nu indeamna doar SA NU LE LUAM, spune lucruri chiar cu mult mai grave …

VIDEO: Inca din 2009 PARINTELE IOAN DE LA RARAU spunea foarte clar SA NU LUAM BULETINE sau orice act CU CIP …

VIDEO: Parintele NEONIL STEFAN (staretul manastirii FRASINEI) despre CIPURI …

VIDEO – Mari duhovnici despre actele cu cip: “NU LE LUATI!”. Daca de STALPII ORTODOXIEI nu ascultam, de cine atunci sa ascultam?

Adica toti acestia de altceva decat de cipuri nu ne-au mai zis? Ba ne-au zis. Atat despre sexualitate si diavoli, cat si despre chestiuni despre care staretul Iustin Miron nu vorbeste sau chiar mai rau, cu care e de acord. Cum ar fi ecumenismul:

Parintele ARSENIE PAPACIOC: „SINGUR ORTODOXIA”

Ce parere are staretul despre?

Parintele IUSTIN PARVU: „Solutii omenesti nu sunt, dragii mei! Solutia este moartea pentru Hristos” (despre vaccinare, evrei, preoti, politicieni si sistemul antihristic)

A INCEPUT CERNEREA – aparatorii masoneriei, ai ecumenismului, a cipurilor si ai sionismului fac pe fata front comun impotriva IPS SERAFIM DE PIREU. Raspunsul Mitropolitului. DE CE MITROPOLITUL ARE DREPTATE, dar nu in intregime?

Probabil nu buna, caci toate sunt legate intre ele. Ca daca iubesti cipul, iubesti si restul ale SISTEMULUI si invers. Dar nu-i de mirare, caci a avut profesor ratacit:

Ratacirile Parintelui TEOFIL PARAIAN

Mai zice staretul:

Dacă se pune problema cu cipul acesta pus pe buletin sau pe paşaport, pe mine nu mă deranjează. Nu mă deranjează cu nimic. Dar dacă se pune problema să mi-l pună pe mine, atunci, da! Atunci iau atitudine!

Dar n-o sa ia nici o aditudine, cum nu avea de gand nici profesorul sau Teofil Paraian:

„Dragă, pe mine poa’ să pună cipuri, din cap până-n picioare!” Ziceam: „Părinte, dar o să vadă tot ce faceţi! Zicea: „Lasă-i dragă, să vadă că-s om cumsecade!”

Dupa cum spuneam, cine iubeste cipul, iubeste si altele. Iata ce mai zice staretul:

Vedeam asta în atitudinea părintelui Teofil, foarte conciliantă faţă de ceilalţi, din alte confesiuni

Feriti-va fratilor de astfel de „invatatori”. Fugiti de ei, caci ei sunt cei ce pregatesc terenul antihrsitului:

VIDEO: IPS SERAFIM JOANTA – un excelent exemplu despre cum vor lucra SLUGILE ANTIHRISTULUI …

Cititi va rog si:

Un om al SISTEMULUI, IPS CALINIC, va prezinta istoricul PASAPORTULUI BIOMETRIC. Si concluzioneaza: “Democraţia presupune automat şi educaţie!”

Reclame

56 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on ianuarie 21, 2011 at 1:53 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Radu said, on ianuarie 21, 2011 at 2:13 pm

    Se face caz de nimic. O furtuna intr-un pahar cu apa. Ce gasesc foarte deranjant e ca se vorbeste enorm de mult legat de cipuri. Se despica firul intr-un miliard cand lucrurile sunt foarte simple.

    Ce spune scriptura?
    „16. Şi ea îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.
    17. Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei.
    18. Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.”

    Aceste 3 randuri sunt esentiale. Totul e descris clar, negru pe alb.
    Acestia care sunt de acord cu cipurile din pasapoarte, spun ca nu e semnul fiare. NU E!
    Chiar nu e si au dreptate. Insa nu mai spun ca acesta este un semn precursor. De ce nu spun asta? Pentru ca iarasi ar avea dreptate si s-ar speria lumea.

    Noi avem deja cipuri pe noi, in telefoane mobile, ceasuri si avem chiar cipuri in corp. Unii au peace-maker, animalele au cipuri de identificare, samd.

    Semnul fiarei este clar descris in Apocalipsa si nu vad de ce e nevoie de romane intregi de discutie pe aceasta tema. Cei care aleg sa ia semnele precursoare (pasapoarte cu cip, buletine cu cip, samd) nu isi vand sufletul INCA. Numai ca le va fi mai greu sa refuze adevaratul semn dupa cum spune si Parintele Iustin.
    Cine refuza semnele precursoare, vor refuza mai usor si adevaratul semn.

    Dar nu inseamna ca toti care refuza semnele precursoare, vor refuza si semnul fiarei, dupa cum nici toti care vor primi semnele precursoare nu vor primi si semnul fiarei.

    Apreciază

    • IOAN said, on ianuarie 21, 2011 at 3:40 pm

      DE CE UNII spun că CIPURILE sunt doar PREMERGĂTOARE….şi nu ar fi acestea SEMNUL FIAREI 666 ?

      Apreciază

    • umilinta said, on ianuarie 21, 2011 at 4:20 pm

      Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on mai 13, 2012 at 5:53 pm

        CE LEGATURA ARE PRIMA TV CU ACEST CLIP DE A FOST STERS??
        INCREDIBIL

        Apreciază

    • valentin said, on ianuarie 21, 2011 at 4:25 pm

      Fratilor!
      Cei care resping acum actele cu cip isi pun nadejdea in Domnul, si se vor pregati duhovniceste pentru vremurile din urma.
      Cei care vor primi un cip acum o vor face si la urmatorul si tot asa.
      Pana cand in final vei primi un singur cip care va insuma toate cipurile de mai inainte si care va ultimul pas inaintea pecetii lui antihrist.
      Nu este nicio diferenta dupa parerea mea intre acest ultim cip si toate cipurile pe care le-au primit deja, practic este ca si cum l-ati acceptat mai inainte sa vi-l propuna!
      Rezistenta celor din urma va fi mult diminuata pentru ca sunt controlati de cip.
      Toti ar trebui sa ne cautam parinti duhovnici sporiti si sa nu lasam tratam acest lucru cu usurinta cand in joc s-a spus ca este mantuirea noastra !
      Cititi si ce s-a scris pana acum despre acestea cipuri.

      Parintii care vorbesc in Duh Sfant nu pot avea pareri diferite !!

      Apreciază

    • gherasim said, on ianuarie 21, 2011 at 6:33 pm

      acceptarea unui compromis mic pregateste terenul pentru unul mai mare si asa mai departe…Bine este sa nu fie acceptat acesta de acum. Este un fel de antrenament pe care trebuie sa-l facem inaintea meciului; trebuie sa fim pregatii…Nu poti merge pe ideea ca daca-l accepti pe asta de acum ai tu grija sa nu-l accepti pe urmatorul. Si atunci ca si acum te vei lasa inselat; ei se pricep la mestesugit vorbe si elucubrat justificari. Problema care ar trebui acum clarificata ori inteleasa de ctre toti este ca acest cip este semnul premergator pecetei!! Daca intelegem asta atunci reactia noastra nu poate fi decat una..

      Apreciază

    • tataia said, on ianuarie 21, 2011 at 10:55 pm

      Nu cred ca se face caz din nimic. Am mai dezbatut si eu si Mihaela din Iasi (cea cu punctuletele) si altii problema in repetate rinduri pe acest blog. Deoarece multa lume se tot intreaba. „Dar telefonul nu are cip? Acela de ce nu e periculos? etc.etc.” Eu personal nu cred ca actul biometric este un PRECURSOR al pecetei. CIP in corp sau act biometric este pina la urma unul si acelasi lucru. Simplul fapt ca ai acceptat sa iti dai amprentele, sa ti se scaneze retina si sa ti se digitizeze imaginea faciala inseamna ca ti-ai vindut sufletul. Telefoanele mobile, cardurile bancare etc. acestea sint precursoare ale pecetei. Actele care contin date biometrice sint de fapt pecetea, aceasta este pacaleala. La ce bun sa mai refuzi implantul in corp cind imensa baza de date cu toate datele biometrice ale tuturor pamintenilor (cartea fiarei) a fost deja creata? Tot precursoare ale pecetei au fost si buletinele tip card, si CNP-ul si numarul matricol din liceu daca vrei dar actul biometric insa…imi rezerv dreptul de a sustine ca e unul si acelasi lucru cu implantul in corp din punct de vedere duhovnicesc. Cit despre faptul ca toti avem cipuri nu sint de acord. Sint frati de-ai nostri intru credinta crestina ortodoxa care au renuntat deja si la card bancar si la buletinul tip card (au ramas cu cel tip carnetel) si la telefonul mobil etc. A se citi pe blog. Cit despre ceas…punem pariu ca ceasul pe care il port la mina in momentul de fata nu are nici un CIP in el?

      Apreciază

  3. Iustina said, on ianuarie 21, 2011 at 2:28 pm

    Pai, ce sa mai zicem? E o discutie ca la un bar-cafe. Uite ce se mai spune, ce se mai intampla. Aaaaa, uite si problema asta cu cip-urile.

    Dupa parerea mea nu poti sa fii chiar atat de superficial cand vorbesti de acte cu cip. Om trai noi in lumea computerului dar treaba asta cu actele biometrice e FOARTE SERIOASA si tine de maturitatea noastra psihologica si duhovniceasca.

    Si tot dupa umila mea parere si nu vreau sa par disperata sau inclinata spre lucruri tragice, sunt sigura ca aceste acte cu cip, sau biometrice, sunt un semn premergator pecetii.

    Daca noi vom primi atat de usor aceste acte inseamna ca vom accepta pecetea fara mari impotriviri.

    Oare chiar trebuie sa ne ajustam VIATA (darul de la Dumnezeu) dupa tot ce inseamna tehnologie, calculator?

    Pana unde se doreste alienarea noastra?

    Apreciază

    • rodica said, on ianuarie 21, 2011 at 3:04 pm

      Asta e o intrebare retorica presupun…Pe ce suport material scrieti aceste mesaje? Pe vreun papirus? Mi se pare ca doar schimbati impresii si cel mult faceti terapie…restul este fara comentaruu daca ar fi sa gandim scripturistic.

      Apreciază

      • umilinta said, on ianuarie 21, 2011 at 3:12 pm

        Suportul asta material din fericire nu e conectat la certificatul tau de nastere sau cu maruntaiele tale ca sa scriem mesaje prin care te declaram proprietate a vrajmasului.

        Apreciază

  4. Iustina said, on ianuarie 21, 2011 at 2:31 pm

    Radu

    Asa este.

    Doamne, ajuta!

    Apreciază

  5. oarecare said, on ianuarie 21, 2011 at 3:06 pm

    Corpul stiu ca e vas al Duhului Sfant…. cum atunci sa accepti cip-uri?!? Cipurile chiar si in forma premergatoare sunt ingradiri ale libertatii si la un moment dat iti pot asocia identitatea ta de roman direct cu Bruxelesul dizolvand poporul iar lucrul acesta nu e departe, de aceea se marseaza pe el. Degeaba incercam sa ne aparam neamul daca tot vrem sa calatorim in tari straine. Ei au creeat o „problema” si tot ei vor sa o „rezolve” Adica ne-au amestecat atat de tare prin marile companii incat sa fie necesara calatoria tuturor peste tot cand de fapt muult mai bine ne-ar sta fiecaruia in vatra lui. Imi place sa cred ca parintele Iustin neavand acces la internet si TV prefera induhovnicirea in detrimentul luptei contra cip-urilor dar atunci cea mai buna atitudine e „nu ma pricep- nu ma bag”. Personal am o parere buna despre Parintele Iustin si cu ajutorul Lui Dumnezeu il voi intreba ce e cu CIP-urile cu proxima ocazie ca nu e bine deloc asa cum zice mai ales ca ne iubeste dupa cum il stiu si face o lucrare frumoasa pentru neam si tara.

    Apreciază

    • gherasim said, on ianuarie 21, 2011 at 6:43 pm

      in primul rand, corpul este vas sau templu al Duhului Sfant atat vreme cat facem cele ale Duhului Sfant adica ale lui Dumnezeu. Cand nu le facem sa nu ne imbatam cu apa rece ca ar mai fi salas al Sfantului Duh. Ce vreau sa spun este ca nu cipul strica vasul ci suma tuturor nelegiurilor facute, asa ca vasul poate fi deja salas al altor duhuri inainte de cipare. Totusi, sansa de a-l curati este mai mare inainte de compromisul cel mare. Cat despre faptul ca as fi mai putin Roman daca as ramane la mine in vatra, asta-i lipsit de ratiune. Ar fi trebuit foarte bine sa putem calatori prin lume ca si pana acum, fara cip, si as fi ramas la fel de Roman. Ar fi trebuit! Sa speram insa ca pana la ciparea buletinelor mai putem calatori cu buletoinul clasic. In UE cel putin…

      Apreciază

      • Anda said, on ianuarie 22, 2011 at 5:39 am

        Gherasim,

        Da, dar inainte de a da navala aceste semne in viata si pe corpul tau (ma refer la implant), mai ai inca sansa sa primenesti acest templu al Duhului Sfant, chiar daca el s-a facut salas duhurilor intunericului. Caderea se poate transforma in ridicare, asa cum apa tulbure se preschimba in apa cristalina. Sa nu uitam ca Domnul le face pe toate noi.
        Dupa implant insa, lucrurile raman pecetluite. Nu va mai fi cale de intors.

        Apreciază

    • el said, on ianuarie 21, 2011 at 7:18 pm

      @oarecare

      ” il voi intreba ce e cu CIP-urile cu proxima ocazie ”______eu cred ca parintele Justin s-a exprimat foarte explicit pe tema aceasta de multa vreme,e bine insa ca vreti sa- auziti si ”fata catre fata”,Dumnezeu sa ajute.

      ”… ca nu e bine deloc asa cum zice…” ____nu inteleg ce vreti sa spuneti exact? ca greseste P.Justin in parerile sale despre cip?Sau nu inteleg eu corect sau exprimarea este usor neclara

      Apreciază

    • oarecare said, on ianuarie 21, 2011 at 7:37 pm

      @gherasim
      Am pornit de la premisa ca macar se va tinde spre asta, spre dobandirea Duhului Sfant. Nu ma refer la calatoriile ca si turist. Ma refer ca am ajuns de nevoie sa ne amestecam neamurile: ori au plecat sa isi gaseasca loc de munca dincolo ri s-au angajat in Romania la corporatii si tot pe dincolo au ajuns (cred ca mai bine de 50% din amicii angajati in corporatii sunt pe dincolo…) Nu e vorba de a fi sau nu roman dar noi le-am dat puterea punandu-ne in slujba lor.

      @el
      Il voi intreba, da, pentru ca mi s-a parut un om care pare sa fie bine intentionat in ceea ce face si spune, adicatelea nu mi s-a parut pro-sistem
      A spune ca greseste inseamna sa il judec… ce nu e clar… parerea lui despre cip asa cum e scrisa in articol nu e buna. Basta
      Pe cand a terminat dansul facultatea cipurile aveau o functie simpla si nu reprezentau posibilitatea de a face legaturi intre identitatea umana si …un calculator… acum se poate asta… oare stie lucrul acesta? Nu ii iau apararea dar e mai bine sa verificam de 3 ori inainte de a pune un diagnostic. Parca asa spune si la Biblie cand un om nu vrea sa se indrepte si cand ii spui a doua oara, atunci te departezi de el…

      Acum este evident ce se urmareste, vedeti ce a scris:
      Acadennis said, on ianuarie 21, 2011 at 6:32 pm

      Russia To Adopt Universal ID Card in 2012

      For all those conspiracy theorists out there, 2012 just got a little more ominous. As required by legislation passed this last summer, Russia will adopt a universal ID card starting next year. The Universal Electronic Card (UEC) is intended to eventually replace all local, regional, and national forms of ID, providing a central database through which Russians can access everything from medical insurance to ATMs.

      Link:
      http://singularityhub.com/2011/01/18/russia-to-adopt-universal-id-card-in-2012/

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 21, 2011 at 8:03 pm

        @oarecare

        aha ok acum am inteles si mai ales am inteles ca NU este vorba despre P.Justin Parvu cum gresit intelesesem eu,imi cer scuze pentru interpelare.
        Doamne ajuta.

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 21, 2011 at 8:05 pm

        @oarecare

        aha ok acum am inteles si mai ales am inteles ca NU este vorba de P.Justin Parvu cum gresit intelesesem eu,imi cer scuze pt interpelare.
        Doamne ajuta.

        Apreciază

  6. abc said, on ianuarie 21, 2011 at 3:23 pm

    http://www.mesajdinviitor.ro/
    otrava se ia cîte puţin ca să nu se bage de seamă.

    Apreciază

  7. Radu said, on ianuarie 21, 2011 at 3:23 pm

    Un link interesant:
    http://carloslabs.com/node/20

    Debifati Autozoom si Lock map.
    Ce se intampla in cazul unei bombe atomice. Duceti pioneza Google pe o localitate din Romania. Eu am dus-o pe Bucuresti, ca asa au zis rusii, ca au un vector spre Bucuresti ca urmare a bazei de la Kogalniceanu.
    Bifati acum Autozoom si Lock map si mai jos alegeti bomba si dati Nuke ca sa vedeti efectul.
    La Thermal se vede unde arde tot, Pressure unde matura tot si Fall out unde distruge tot. Fall out inseamna prabusire. Deci banuiesc ca e raza unde nu mai ramane nimic in picioare. Foarte interesant, cu o bomba la valiza poti termina Bucurestiul. Nu il culci pe tot la pamant, dar termini clar orasul.

    Apreciază

  8. Rusu said, on ianuarie 21, 2011 at 3:35 pm

    Salut.
    Iarta ma ca scriu in afara subiectului acestui articol, dar as vrea sa ti propun ceva.
    Iata ieri am avut o discutie cu un unchi de al meu pe marginea unei teme care ma framanta demult si nu reusesc sa i aflu raspunsul.Discutam despre originea omului mai ales dupa potop si eu i am spus ca evreii si arabii se trag din Sem unul din cei 3 fii ai lui Noe, de aceea se si numesc popoare semite.Asta deoarece Avraam conform Sfintei Scripturi coboara din Sem pe limie paterna.Apoi am spus:”Probabil noi romanii ne tragem din Ham sau Iafet”.La care el a spus urmatoarea teorie interesanta desi nu este nicaieri mentionata in Biblie dar e posibil sa provina din traditie sau chiar istorie precum multe alte informatii pe care le stim desi nu s mentionate exact in Scriptura (Stim ca Salomeea era fata Irodiadei desi nu se spune in cele 4 evanghelii;Sodoma si Gomora stim pt ce pacat au fost pedepsite desi in cartea Facerii nu scrie exact asta, apoi vechimea lumii pe care nu o putem calcula exact dupa Biblie dar stim de la sfintii parinti ca suntem in anul 7520 de la facerea lumii etc):”Noi europenii tot din Sem ne tragem, ca si arabii si evreii.Cand Noe s a imbatat el a fost vazut gol de catre Ham care a ras si a spus si fratilor sai.Noe s a infuriat si l a blestemat si de atunci Ham a devenit negru.Asadar negrii se trag din Ham iar asiaticii se trag din Iafet.”Uluitoare teorie.
    Atunci eu am zis: „Eu m am gandit la altceva:Oamenii pana la Turnul Babel erau toti la fel si vorbeau o singura limba.Dumnezeu maniindu-se pt indrazneala lor i a imprastiat pe tot pamantul amestecandu-le limbile si probabil ca tot atunci au aparut si rasele”
    Saccsiv, acum te as ruga daca se poate sa postezi un mic articol despre asta cu parerea ta si sa vedem si comentariile altora.Mai ales ca intra si preoti pe acest blog care poate au mai multe cunostinte teologice.Tin minte ca si in cazul miscarii soarelui ai facut un articol ce a generat mult interes.
    Iti multumesc.

    Apreciază

    • umilinta said, on ianuarie 21, 2011 at 4:14 pm

      @Rusu, cauta cartea Sfantului Dimitrie al Rostovului numita Hronograf , era pdf pe arhiva ortodoxa.

      Apreciază

  9. felomel said, on ianuarie 21, 2011 at 3:54 pm

    scrie clar in apocalipsa ca vor fi inselati chiar si cei alesi
    eu cand aud astfel de oameni ”prieteni” cu pecetluirea ma ia cu frisoane pe sira spinarii… mare inselare
    stiu multi adepti ai cipului si ma mir cum de pot ignora textele Bibliei si a Sf Parinti

    sa ne rugam pt ei ca sa se trezeasca macar in ultimul CIP(timp)

    Apreciază

  10. memorial said, on ianuarie 21, 2011 at 4:20 pm

    Click to join memorialuldurerii

    Apreciază

  11. Aurora said, on ianuarie 21, 2011 at 4:59 pm

    Staretul se crede in slujba lui Hristos, nestiind ca de fapt, face jocul dusmanilor lui Hristos. Cred ca daca i-am vorbi pana maine, tot nu ar intelege. A avut „dreptate” in gluma referitoare la asemanarea dintre un inginer si un caine :” AMANDOI AU PRIVIREA INTELIGENTA, DAR NU SE POT EXPRIMA” – amandoi au o inteligenta ascutita, dar nu se pot opune raului , inginerul ,din cauza ca gandeste doar inginereste si nu duhovniceste, iar cainele, din cauza ca nu are grai si gandire si deci nu se poate opune raului care i se pregateste( cipul din ureche, castrarea, eutanasierea ).Deci tovarasul inginer-staret se pregateste sa-si ia cipul i in pasaport – ca sa nu stea ore intregi la coada in aeroport, dar probabil ca-l va accepta si pe cel implantabil, ca doar trebuie sa fie in rand cu toata lumea. Ii rog pe ingineri sa ma ierte, eu nu spun ca nu au cultura, ci bancurile idioate care s-au scos pe seama lor.

    Apreciază

  12. acadennis said, on ianuarie 21, 2011 at 6:32 pm

    Russia To Adopt Universal ID Card in 2012

    For all those conspiracy theorists out there, 2012 just got a little more ominous. As required by legislation passed this last summer, Russia will adopt a universal ID card starting next year. The Universal Electronic Card (UEC) is intended to eventually replace all local, regional, and national forms of ID, providing a central database through which Russians can access everything from medical insurance to ATMs.

    Link:
    http://singularityhub.com/2011/01/18/russia-to-adopt-universal-id-card-in-2012/

    Apreciază

    • Veaceslav said, on ianuarie 21, 2011 at 8:48 pm

      @acadennis,
      Inca ceva, oamenii care nu vor refuza inscris cardul il vor primi gratuit prin posta. Cardul va putea fi folosit si ca un card bancar. Se apropie.
      Doamne Ajuta!

      Apreciază

      • acadennis said, on ianuarie 22, 2011 at 12:33 pm

        Dupa cum inteleg asta se pregateste deja si in India si ale tari ale lumii – noul universal ID.

        Apreciază

  13. irina said, on ianuarie 21, 2011 at 7:08 pm

    daca l-ati auzi, l-ati vedea cat de mult ajuta si iubeste tineretul , batranii si cum gandeste, nu doar din trei cuvinte, n-ati mai barfii ca niste inconstienti de pedeapsa vesnica- a judecatii aproapelui, cu cip sau fara. Doamne ajuta si miluieste!

    Apreciază

    • oarecare said, on ianuarie 21, 2011 at 7:48 pm

      asta incercam sa spun si eu, prea repede ne transformam in aruncatori cu piatra si il stiu ca un Staret minunat cu multe proiecte sociale mai ales pentru tanara generatie…

      Apreciază

      • umilinta said, on ianuarie 21, 2011 at 8:27 pm

        Proiect: primirea Impartasaniei fara pocainta si post, cine nu se pocaieste (plange) ajunge in iad,
        dobandirea iubirii caci Dumnezeu este dragoste (Dumnezeu este lumina), dar e mai usor sa cazi in inselarea parerii ca ai iubire avand o „dragoste,, neluminata , caci lumina nu a vazut .

        Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 21, 2011 at 8:32 pm

        oarecare

        Si mai mari „proiecte sociale mai ales pentru tanara generatie…” au catolicii si protestantii … Sa-l intrebi si de ecumenism si de ratacirile parintelui Teofil Paraian.

        ELITELE ce vor sa ne cipuiasca, nu spun: INSTAURAM O DICTATURA SI VA FACEM SCLAVI. Nu spun nici ca pregatesc terenul antihristului. Ci vorbesc de edificarea unei lumi minunate, sigure, de pace si iubire si au mega proiecte sociale mai ales pentru tanara generatie…”

        Apreciază

      • oarecare said, on ianuarie 21, 2011 at 8:52 pm

        cat am discutat cu el discursul sau nu parea sa fie departe de ceea ce se scrie aici pe blog, de asta sunt contrariat in primul rand. Problema cu cipurile nu am abordat-o. Oricum nu e bine, poate trebuie sa se dumireasca… Pr. Staniloaie scrie undeva si despre Parintele Arsenie Boca ca nu era asa de carismatic precum exagereaza poporul si vorbeste despre inmormantarea Parintelui referindu-se la „cadavrul sau” nu la „trupul neinsufletit” (vezi Gandirea Parintelui Arsenie Boca in 800 de capete)…dar cine sunt eu sa judec.

        Acum necuratul vrea sa ne ia cu binele ca cu raul s-au facut numai sfinti… se pare ca asa vrea sa insele pe mai multi… sa stam cu luare aminte

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 21, 2011 at 8:54 pm

        @oarecare

        frate te stiu om cu bagare de seama din comm. pe care le faci si pe care le apreciez.
        Dar aici e CLAR de ce parte este parintele acesta Justin si ce ”invatatori” lauda adica pe INSELATUL Teofil Paraianu care se crede mai destept si decat Sf Ioan Evanghelistul cand afirma ca poate sa se pune pe el cipuri peste tot;nu stiu cum pot unii sa firme ceva IMPOTRIVA Sf Scripturi si sa fie considerati si ”sfinti” de catre altii ?Si sa nu-mi raspunzi ca si Parintele Porfirie a zis la fel ca diferenta intre ei 2 este ca de la cer la pamant iar P.Paisie NU era de acord cu acesta afirmatie.Sa indrazneasca sa faca /zica la fel acela care a ajuns la masurile p.Porfirie NU orice dobitoc de pecetluit cu cip.
        ”Talcuirea”dupa mintea trufasa si intunecata a unora este responsabila de asemenea monstruozitati si non-sensuri si se vor gasi unii sa zica si atunci ca si acum (RIC &co)ca nu cipul din corp este pecetea anticristului si sa acuze de lipsa de rugaciune si duhovnicie pe cei care nu-l vor primi.
        Pentru mine saracul acesta Justin este deja ”pe aratura” cand NU este in stare sa discerana inselarea de sfintenie (vezi ”evlavia” lui la smintitul ”bucuros” teofil).
        Dar este bine sa te duci sa auzi personal ce crede acest parinte asa te vei lamuri fara drept de apel;dar nu te supara daca unii dintre noi (admitand ca NU sunt miciuni cele scrise in articol) NU mai avem incredere in discrnamatul acestui parinte;ii dorim isa din tot sufletul sa se indrepteze si sa nu-si piarda plata pentru faptele cele bune ale sale.

        Apreciază

      • Iones said, on ianuarie 22, 2011 at 1:00 am

        @ oarecare

        Cartea 800 de capete pe care am citit-o si eu este o carte rau intentionata scrisa la adresa Parintelui Arsenie Boca.

        Intre parintele Arsenie Boca si parintele Dumitru Staniloaie a fost diferenta foarte mare chiar daca Parintele Arsenie Boca i-a fost student o perioada. Cu timpul s-au ivit niste neintelegeri intre cei doi. Pr Dumitru Staniloaie ar fi vrut ca la Prislop sa fie facuta obste de monahi iar Parintele Arsenie Boca vroia obste de maici dupa cum marturiseste fiica lui Dumitru Staniloaie de atunci… Parintele Arsenie Boca si-a pastrat iaceasta dorinta a lui si de atunci legatura dintr cei doi s-a cam racit.

        In ceea ce priveste deosebirile intre cei doi ca si nivel de traire ortodoxa nu se pot compara. Dumitru Staniloaie a fost mai mult un om cu multe cunostiinte teologice, mai mult de teorie, mai putina traire comparat cu Parintele Arsenie Boca. Parintele Arsenie Boca traia cu viata personala ceea ce invata. De fapt asta marturiseste si Parintele Arsenie Papacioc despre Parintele Dumitru Staniloaie ca era cam „sovaelnic”cu toate ca pa langa Pr Papacioc, staniloaie cunoaste foarte multe din ale teologiei lucru recunoscut si de alti detinuti care l-au intalnit in temnita.

        Parintelui Teofil Paraian nu prea ii comvenea de Parintele Arsenie Boca pentru ca Parintele era dintr-o bucata nu era de acord cu orice i se spunea. Chiar Parintele Teofil spunea ca nu a putut sa aiba o legatura asa stransa cu Parintele Arsenie Boca asa cum a avut cu Parintele Serafim Popescu. In schimb Parintele Arsenie Boca nu a fost de acord ca Parintele Teofil Paraian sa intre in monahism, bineinteles ca nu i-a zis-o direct dar i-a zis cam asa ca daca vrea sa se mantuiasca se poate mantui si in lume.
        Si-a dat insa seama ca de Parintele Arsenie Boca e foarte multa lume interesata ca tot veneau oameni si-l intrebau si era nevoit sa le vorbeasca cate ceva. Alegea niste citate care i s-au parut lui mai frumoase si le spunea credinciosilor, dar nu mai pe cele care i-au placut pe care el le-an numit „cele mai frumoase..” nu si alte citate.

        De fapt Parintele Arsenie Boca nu era de acord in general ca cei cu diferite probleme de sanatate, invalizi si asa mai departe sa intre in manastire doar pentru faptul ca aceste invaliditati le-ar putea fi obstacole in lume. Considera monahismul o chemare si misiune mult prea important, si ca daca vrei sa te faci monah trebuie sa fie sanatos atat fizic cat si psihic si sa te dedici total acestui lucru cu trairea si asa mai departe.

        Apreciază

      • oarecare said, on ianuarie 22, 2011 at 1:19 am

        @iones

        Cartea mi se pare buna, singurul lucru iesit din tipar e comentariul de la pag.195 al Pr. Teofil Paraian cand il ridica in slavi cand il coboara, adica nu poti spune ca lumea exagereaza si dupa aia sa spui ca a fost culmea vietuitorilor… nu caut acu citate dar ceva de genul. E foarte bine cand vrei sa cauti un topic sa poti gasi acolo cuvintele Parintelui Arsenie Boca, eu zic ca in ansamblu e o carte buna si folositoare (mai ales daca nu ai net sa cauti).

        Apreciază

      • Iones said, on ianuarie 22, 2011 at 5:22 pm

        @oarecare

        De fapt este o lucrare de licenta a autorului din Cluj Napoca, i-a mai facut cateva adaugiri si a fost publicata in aceasta carte. Este prea imcompleta selectiva si cu multe fragmente scoase din context luate in cea mai parte din Cararea Imparatiei.

        Pe acelasi model a fost scrisa si cartea: „O sinteză a gândirii Părintelui Cleopa în 1670 de capete” care se gaseste si aceasta pe net…

        Eu recomand cartea „Parintele Arsenie Boca – Omul imbracat in haina de in si si ingerul cu cadelnita de aur” aparuta la editura Editura Charisma .

        In prima parte sunt predici ale P.S. Daniil si in cea de doua parte sunt manuscrise si predici de la Prislop de la metocul Sinaia unde parintele si-a trait ultima parte a vietii sale unde se crede ca ar fi fost si torturat si omorat de securisti.

        Apreciază

  14. Aurora said, on ianuarie 21, 2011 at 8:06 pm

    Irina,
    imi pare rau de tine, te lasi prostita usor. Ai grija ! Nu tot ce zboara se mananca. Acum cativa ani am citit intr-un ziar un articol in care se spunea ca tutunul nu este chiar atat de daunator pe cat se spune, ci ca ar contine si niste agenti benefici !!!!! Daca tu zici ca staretul de la Oasa e bun, eu iti zic ca e lup rapitor. Nu te lasa amagita de vorbele lui frumos impachetate ! Si Iliescu plimba vorba in gura o ora, fara sa spuna nimic.
    Oameni buni, care inca nu simtiti mirosul de sulf care pluteste in aer, am o intrebare simpla pentru voi : de cate ori v-ati potolit foamea cand ati mancat pufuleti ? Pentru ca asta va servesc oamenii sistemului :PUFULETI, dar nu din aceia inofensivi care nu tin de foame, ci unii care sunt purtatori de germeni patogeni, adica periculosi pentru sanatatea voastra duhovniceasca. Cum poate un preot, staret, calugar, ierarh sa sfatuiasca pe cineva sa ia cipul, daca nu e omul intunericului ? Irino, nu pe staret il judecam noi, ci cuvintelele lui pline de indemn dracesc. Tu poti sa faci ce vrei, dar sa nu zici la Judecata ca noi nu te-am avertizat !

    Apreciază

  15. costea said, on ianuarie 21, 2011 at 8:18 pm

    Toti europenii sunt urmasii lui Iafet. Romanii sunt urmasii tracilor care se trageau din Tiras, fiul cel mic al lui Iafet. Cel putin eu asa stiu.

    Apreciază

    • Iones said, on ianuarie 22, 2011 at 12:30 am

      Asta o stii din cartile lui Ioan Sorin Usca care a scris asa zisele talcuiri din Sfintii Parinti ?

      Poate ca aceasta afirmatie sa fie adevarata, insa sunt multe interpretari personale in cartile sale care nu prea au legatura cu ceea ce au talcuit Sfintii Parinti.

      Apreciază

  16. Flavian said, on ianuarie 22, 2011 at 9:46 am

    Bravo, umilinta!
    Unde te mai poti impartasi zilnic, decat la Manastirea Oasa… asta a fost prima problema a lor, si noi i-am lasat, poate se vor impartasi candva si din Sfintii Parinti.
    Iata insa ca acum ne ataca ei pe noi. Ori credeti ca nu sunt bine informati?

    Apreciază

  17. Flavian said, on ianuarie 22, 2011 at 9:50 am

    Alo, Prea Cuvioase Parinte inginer, cum se transforma codul 110 de trei ori la scanarea cipului din sistemul binar in cel zecimal ? Ori nu va dernjeaza langa numele preacurviosiei dvs.

    Apreciază

  18. Aurora said, on ianuarie 22, 2011 at 12:43 pm

    Despre parintele Staniloaie as vrea sa spun si eu cateva cuvinte. L-am vazut o singura data in viata, in iarna lui 1978, cand am poposit cam vreun sfert de ora chiar in casa dumnealui. Eram foarte tanara si aveam un bagaj duhovnicesc precar, practic nici nu auzisem de dansul, dar o insoteam pe nasa mea care ii era nepoata de sora. Poate vorbesc intr-un mod cu totul subiectiv, dar fizionomia parintelui mi s-a parut cam neprieteneoasa – poate si din cauza putinei mele experiente de viata, aveam 20 de ani, deci nu ma prea pricepeam la oameni, dar mi s-a parut un om destul de lumesc, ancorat in problemele de zi cu zi, mai ales ca in acea perioada sotia d-lui era foarte bolnava si mi se pare ca dupa putin timp chiar a murit. Din cele relatate de nasa am inteles ca nu era foarte ingaduitor cu cei apropiati, dand uneori dovezi de meschinarie, gesturi marunte pe care n-are rost sa le povestesc aici, dar care mie mi-au intregit imaginea ca era un om cu slabiciuni ca noi toti, dar nu mi-am permis sa-l judec pt. ca stiam inca de pe atunci ca nu avem voie sa judecam pe cineva, cu atat mai mult un preot. Eu nu vorbesc aici de Staniloaie teologul, a carui opera, marturisesc ca nu o cunosc decat din auzite, ci de Staniloaie omul de zi cu zi, care mie nu mi-a placut in mod deosebit, dar marturisesc ca nu l-am cunoscut indeaproape, ci doar din acea scurta vizita si din relatarile nasei mele. Il respect pe par. Staniloaie, nu vreau sa-l denigrez prin cele relatate, ci am dezvaluit doar impresiile subiective ale unei fete de 20 de ani, insa am facut-o pentru a reliefa DIFERENTA ENORMA INTRE EL SI PAR. ARSENIE BOCA pe care eu il cred sfant si nu numai eu. Cunosc persoane care au avut parte de minuni de la Par. Arsenie si aceste persoane sunt credibile, plus toate marturiile care s-au strans despre Sfintia Sa. Daca am smintit pe cineva prin cele relatate, imi cer iertare.

    Apreciază

    • Iones said, on ianuarie 22, 2011 at 7:19 pm

      @Aurora

      Este cam singurul duhovnic pe care securistii nu au reusit sa-l tina prea mult inchis. Pentru ca peste tot pe unde il inchideau se formau in jrul lui din atei credinciosi. Securitatea il numea „popa minune”. Si cred ca daca l-ar fi dus la Pitesti nici acolo nu ar fi reusit sa-l tina inchis deoarece „facea temnita manastire”.

      Avea o forta spirituala extraordinar de mare si o credinta la fel de puternica si un curaj nemaiintalnit. Bineinteles ca temelia aceasta statea in intimitatea negraita pe care o avea personal cu Dumnezeu. Din ce am citit eu in scrierile sale pune foarte mult accent pe atotprezenta lui Dumnezeu amintind de multe ori vorbele Sfantului Apostol Pavel „Stim cui credem”

      Securistii incepusera sa se teama de el nici unul nu mai vroiau sa stea de paza unde era inchis Parintele Arsenie Boca. Stia ca are putere in cuvant si ca daca ar spune ceva s-ar putea sa se petreaca in tocmai.

      Unui securist care l-a lovit pana la umplut de sange Parintele i-a zis: „De acum mana asta a ta nu va mai lovi pe nimeni” si indata dupa ce a spus aceste vorbe mana securistlui a paralizat si vorbea lumea ca dupa un timp acel securist a devenit credincios venea la Biserica si plangea cu lacrimi la slujba. Si sunt mai multi securisti care intalnindu-l pe Parintele Arsenie Boca s-au intors la credinta.

      Din ce-am citit eu din scrierile sale si ce mi-a mai ramas intiparit in minte.
      Ca ceea mai deformata fiinta in capul oamenilor este Dumnezeu si ca nu trebuie sa-l vezi pe Dumnezeu asa cum ti-l prezinta dracul ci asa cum este El in realitate, si ca nu-l poti vedea daca nu umbli in Duhul. Ca de la cârma minţii atârnă încotro pornim și unde să ajungem. Ca mintea ca sa se curete si sa se roage trebuie scoasa de sub inchipuirile multiple si profunde.

      Pentru el minunile devenisera ceva firesc. Parintele vorbind despre credinta spune asa: „Credinţa este un risc: împotriva raţiunii, împotriva vieţii, împotriva limitelor omeneşti, câteodată şi împotriva normalului. De aceea, sfinţii se şi fereau de a face minuni, deşi doar în multe cazuri era doar dovada iubirii de oameni şi alinarea suferinţei omeneşti. Este un factor de purificare.”

      Cred ca Parintelui Arsenie Boca i se potrivesc cel mai mult cuvintele Mantuitorului Hristos care zice: „Cel ce crede în Mine va face si el lucrările pe care le fac Eu, si mai mari decât acestea va face (Ioan 14, 12).

      Tot Parintele spunea „Ma eu nu va spun de la mine ceea ce va spun, ci va spun ceea ce imi este dat sa va spun”

      Bineinteles ca pe seama parintelui s-au facut si unele exgerari si dezinformari ca peste tot unde lumea vede ceva senzational incearca sa se foloseasca in interese propriu facand unele afirmatii care nu au nimic in comun cu personalitatea Parintelui Arsenie Boca dupa cum marturisc cei mai apropiati dintre cei care l-au cunoscut personal.

      Apreciază

  19. Flavian said, on ianuarie 23, 2011 at 4:06 pm

    Saccsiv
    Am fost azi la un smerit Monah sa-i povestesc amaraciunea si indignarea mea fata de interviul cu staretul de la Oasa aparut in Lumea monahilor. La zecile de argumente pe care le gandisem eu, mi-a dat pe loc unul care le covarseste pe toate.
    La data de 19 februarie 2009“Sinodul Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului, luând act de reacţiile unor medii monahale si teologice fată de introducerea sistemului de supraveghere biometrică în România, consideră că acestea sunt îndreptăţite …”
    Tocmai pe acesti monahi ii insulta PC Ierom Iustin Miron, spunand la inceputul articolului exact pe dos decat ce stabilisera in sinod Mitropolitul si Arhiepiscopul sau: „Că nu mă reprezintă pe mine! Şi atunci, tu faci un deserviciu întregului monahism românesc, printr-o atitudine necorespunzătoare. „ urmand apoi multe alte peroratii.
    Ca atare, ce fel de om duhovnicesc poate sa fie acesta, care pe de o parte propovaduieste lupta cu patimile si ascultarea iar pe de alta parte face un gest de directa afronda adusa Mitropolitului sau aflat pe patul de boala. Nu stiu cand a fost luat interviul, dar Inaltul Bartolomeu e oricum de mult bolnav. Noi toti eram inspaimantati de stirile referitoare la sanatatea Inaltului, aici, in Moldova s-a propus chiar un program de rugaciune ca si pentru Parintele Justin, iar acestia de la Oasa, care ne propavaduiesc dragostea…infig cutitul pe la spate.
    Nu-i nimic, probabil asa isi cinstesc ei mitropolitul, care NU A FOST CUMSECADE nici cu comunismul, nici cu astia de azi.
    Tot Parintele cu care am vorbit a spus ca Hotararea acelui sinod mitropolitan a fost o minune savarsita la o zi dupa pomenirea Sfantului Valeriu Gafencu, praznuit la 18 februarie, poate ar trebui sa reactualizati dvs acel comunicat.

    Apreciază

  20. Catita said, on martie 23, 2011 at 9:16 am

    Il cunosc pe Pr.Iustin…este un om deosebit…nu este crestineste sa „aruncam cu noroi” unii in altii, doar toti suntem ortodocsi…ce sa mai zicem atunci de sectari…intelegerea este pe masura iubirii…Doamne ajuta-ne!

    Apreciază

  21. Aurelia said, on septembrie 10, 2013 at 1:45 pm

    Sunt o fosta ASCOR-ista. Imim pun intrebarea de ce pr Iustin Miron se zbate sa atraga spre manastirea sa tineri din eparhii straine cum sunt cei din Timisoara, Sibiu si Oradea. De ce pe cei din Alba, care il cunosc mai indeaproape, nu reuseste sa ii duca la Oasa macar o data pe an. Se cunoaste bine stilul de a face publicitate prin intermediul ASCOR si LTCOR. De aceea pr Iustin e invitat sa sustina conferinte doar acolo unde are ucenici. Acestor ucenici le da canon sa organizeze conferinte cu sfintia sa facandu-si astfel publicitate. Mi se pare ciudat ca pr Iustin cenzureaza intrebarile despre cipuri si ecumenism. Am trimis si eu cateva astfel de intrebari la conferinta din Timisoara si au fost cenzurate. Am aflat ulterior ca la toate conferintele evita sa vorbeasca public despre aceste subiecte. Inafara de a-si crea imagine, la ce folosesc aceste conferinte? Monahul, dupa cum spun Sfintii Parinti, trebuie sa fie smerit sa stea in singuratate nu sa iasa la conferinte cu subiecte pompoase. Inteleg si aceste conferinte, dar macar sa faca marturisire… altfel…
    Pe langa acestea de mai sus adaug ca de cateva ori am fost la Oasa si de fiecare data pr Iustin Mirin mi-a propus sa ma spovedesc la sfintia sa. De ce? I-am spus ca am duhovnic si tot a insistat. Vazand ca nu renunt la duhovnicul meu i-a trimis pe tinerii ASCOR-isti de la Oradea sa ma convinga. In cele din urma nu am cedat ramanand in continuare la duhovnicul meu. Si, cu regret o spun, nu sunt singura. Au fost si altii in situatie asemanatoare cu a mea. Unii au cedat, iar altii nu.

    Apreciază

  22. ABRUDAN said, on decembrie 9, 2013 at 12:34 am

    Cred ca acest parinte Iustin face conferinte si tabere pentru popularitate. Nu vreau sa-l judec dar observ ca se zbate foarte mult sa atraga cat mai multi oameni catre el. Se vede clar ca isi face un cult al personalitatii. In acest scop se foloseste de ASCOR, in special cei din Timisoara si Oradea. Coopteaza tineri din diferite judete si le da ascultare sa faca conferinte cu el. De ce tinerii din Alba nu calca pragul manastirii Oasa? Eram studenta la Alba si am observat ca studentii din Arhiepiscopia de Alba evitau sa mearga la Oasa desi erau invitati in mod special de pr Iustin.
    Vorbeste frumos dar nu imi place ca nu e sincer. Nu e spontan. E un om foarte diplomat si in oameni ascunsi nu am incredere. In privirea lui se observa ca ascunde ceva. E cam dat in vant dupa oameni cu relatii si ii place sa isi faca popularitate. Asta nu e duhul ortodoxiei.

    Apreciază

  23. […] OM AL SISTEMULUI sau DAT CU SMIRGHEL PE CREIER? Staretul Iustin Miron de la Manastirea Oasa: PRO CIP… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: