SACCSIV – blog ortodox

FOTO: Exista o asemenea biserica in Suceava?

Posted in IPS Pimen, ORTODOXIE, SUCEAVA by saccsiv on ianuarie 11, 2011

Iata comentariul cititorului valer postat la articolul FOTO: In ce hal arata un proiect pentru „Russian Orthodox Church and Cultural Center” din Paris …

Ce va mirati asa privind acest proiect din Rusia , mergeti mai aproape in Suceava, biserica de langa Tribunal , in centrul orasului – o traznaie de arhitectura zis religioasa , pur New Age sau orice vreti dar nu biserica ortodoxa. Sfintita de episcopul Pimen si….mandria intelectualilor din oras ! ! iata adresa cu imaginea , dar s-o vedeti din fata e… si mai si ! !

http://www.panoramio.com/photo/21402403

Comentariu saccsiv:

Chiar exista asa ceva in Suceava? Cine are si alte fotografii il rog sa-mi trimita.

Cititi va rog si:

FOTO: Daca acesta e noul proiect pentru Manastirea de la Aiud, deja e prea mult …

 

64 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. MIhaela said, on ianuarie 11, 2011 at 4:00 pm

    ORIBIL!!!!!!!!!

    Apreciază

  2. incepator said, on ianuarie 11, 2011 at 4:10 pm

    Am gasit ceva articol referitor la biserica, insa poze deloc.

    http://www.adevarul.ro/societate/Suceava-sfintit-biserica-foste-inchisori_0_66595380.html

    Apreciază

  3. Aurora said, on ianuarie 11, 2011 at 5:14 pm

    Parca e un templu pagan, o pagoda, ceva hidos ! Cum a putut Pimen sa sfinteasca asa ceva ?

    Apreciază

  4. Camelia Radu said, on ianuarie 11, 2011 at 6:14 pm

    intotdeauna noul exercita stupoare, neintelegere sio RESPINGERE. pt a ne da cu parerea, ar trebui ceva cunostinte de arhitectura, dogmatica ortodoxa si nu in ultima instanta legislatie.
    orice lacas de cult are nevoie de aprobare pt a fi ridicat, de un arhiotect cu viziune spirituala carre sa concorde cu adevarurile exprimate de credinta respectiva.
    nu spun ca e cea mai frumoasa biserica, dar nu are sens respingerea.
    dupa cum se vede cupola este reprezentata de o succesiune de trepte, care sugereaza integrarea, indumnezeirea in etape. sensul absolut al gestului seamna cu reprezentarile lui Brancusi despre zbor. cu alte cuvinte, arhitectul a redat cum insasi materia tinde spre Dumnezeu dar aceasta incercare a ei este una ca si succesiunea omeneasca. in trepte, ca o scara spre absolut. culoarea cenusie sugereaza teluricul ce tinde sa zboare, asa cum lutul, pamantul incearca s ase sfinteasca.
    consider realizarea o reprezentare a sperantei, a increderii, un indepmn la spiritualitate, oricat de greu ne-ar fi, gestul de a tinde spre progres, spre lumina, spre Dumnezeu ramane nevoia omului eterna, peste secole.
    cand nu intelegem ceva, decat sa punem etichete este de preferat sa meditam putin si sa incercam mai degraba sa ne punem intrebari.

    Apreciază

    • set said, on ianuarie 12, 2011 at 2:38 am

      Camelia draga, mie unul nu imi aduce a speranta acest tip de biserica ci ma duce cu gandul in cu totul si cu totul alta parte.Iar culoarea cenusie nu poate simboliza niciodata ceva viu.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

  5. ioana said, on ianuarie 11, 2011 at 6:22 pm

    da, exista, este chiar in zona centrala a orasului.

    Apreciază

  6. Camelia Radu said, on ianuarie 11, 2011 at 6:23 pm

    cat priveste proiectul de manastire AIUD prezentat, cred ca este chiar mai frumos decat biserica ruseasca.

    o constuctie moderna, simpla, alba, curata, functionala,
    intre ioarba cruda si cerul atoate stapanitor. albul este simbolul ingerului si al luminii desavarsite. ce e rau acolo?
    se observa cum arhitectura este integrat armonios locului, albul si verdele fiind o asociatie de culori care induce liniste, putritate , foarte agreata de psihiocyul uman. aici parca Dumnezeu saruta iarba, este o realizare deosebita, neformalista, care te astepata sa te deschizi credintei si pacii sufletesti.

    nu pricep ce legatura are cu puric… ma rog..

    Apreciază

    • fanu said, on ianuarie 11, 2011 at 8:46 pm

      lu puric îî cam plac yoghinii; oare ce legătură o fi între ortodoxie şi yoga, aş vrea să „ne” ilumineze puţin nea puric, semnatar la şapreşpe ani…

      Apreciază

  7. Camelia Radu said, on ianuarie 11, 2011 at 6:29 pm

    va recomand sa cautati pe google imagini BISERICA ORTODOXA PREDEAL
    ea este realizata de mult timp, este moderna si a trecut d emult de faza de proiect. deci, lumea se innoieste, nu trebuie s ane speriem asa. si sa ne panicam degeaba. 🙂

    Apreciază

    • fanu said, on ianuarie 11, 2011 at 8:44 pm

      vă place stilul ozn în ortodoxie???

      Apreciază

    • natalia said, on ianuarie 11, 2011 at 9:14 pm

      Ai dreptate pana la un punct biserica din Predeal o stim multi dintre noi si mie una imi place ca arhitectura mai ales ca se integreaza foarte bine in peisaj si in specificul locui.Cat despre proiectul de la Aiud am mai comentat ansamblul est armonios,albul este bine ales intra-adevar insa biserica aduce mai degraba a ozn decat a biserica ceea ce nu e bine de loc.Cat despre aceasta biserica din Suceava nu prea vreau sa spun multe mi se pare foarte incarcata ca si concept..parca te oboseste cand o privesti ,ar fi fost de preferat un proiect mai simplu si mai riguros in liniile ortodoxiei.Mi se pare usor la limita chiciului desi trebuie sa recunoastem nu e de ici colea sa proiectezi o astfel de constructie iti trebuie munca de documentare si proiectare,este o echipa de specialisti etc.Arhitectura este o arta a experimantarii pana la urma si nu e asta neaparat ceva rau insa totusi in ceea ce priveste proiectarea de biserici ortodoxe este de dorit adoptarea unei pozitii mai clasice,traditionaliste chiar arhitectii romani cunoscuti in domeniul proiectarii si restaurarii de biserici au retineri mari in ceea ce priveste experimentarea in ceea ce priveste arhitectura religioasa.Este vorba pana la urma de semnificatia si configuratia spatiului sacru,respectarea stricta din trecut a canoanelor si o modului de a construi a avut un temei.Modul de organizare a spatiului sacru sa-i spune asa are o anumita simbolistica…Plus ca multi enoriasi s-ar simti cred ciudat sa mearga intr-un spatiu ultramodern parca nu corespunde ortodoxiei ,s-ar simti mai mult ca la opera sau la muzeu nicidecum ca la biserica.

      Apreciază

  8. Sorin-George said, on ianuarie 11, 2011 at 6:48 pm

    Mamă, mânca-ţi-aş !!! ce s.f. e! star trek, ce mai!:))
    Aurora, va intrebati cum a putut pimen sa sfinteasca asa ceva. foarte simplu: asa cum tot sinodul, in unanimitate de voturi, a hotarat sa-l invite in viitor pe papa in Romania.
    asa k nu ne mai mira nimic. plus ca cel care a facut chicioşenia aia de cladire (k biserik NU poate fi numita) i-o fi bagat o suma consistenta de bani. k doar nu sfinţea pimen asa ceva moca! bani multi k sa-i spele rusinea.
    Doamne , ce urâtă e !!

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 11, 2011 at 7:01 pm

      Sorin-George

      Se poate fara „mânca-ţi-aş„?

      Apreciază

      • Sorin-George said, on ianuarie 11, 2011 at 7:34 pm

        Doamne ajuta!
        Frate Saccsiv, imi cer scuze pentru cuvantul neadecvat. Am fost prea uimit de cladirea aceea.

        Apreciază

  9. dante said, on ianuarie 11, 2011 at 7:29 pm

    Parca „ORTODOX” inseamna credinta neschimbata, chiar avem asa mare nevoie „nou”. Iisus nu mai e de actualitate, daca nu e la moda, oare unde vor duce toate aceste atitudini novatoare, daca nu la ecumneism ? Sa lasam celelalte „biserici”sa se innoiasca ele, pina vor ajunje la nivele inalte de „spiritualitate”moderna.
    Mie unu mi-ar fi frica sa intru intr-o astfel de biserica, nu de alta, dar poate as da nas in nas cu vreun mare maestru de nu stiu ce grad si nu stiu ce loja.
    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  10. Dragusi said, on ianuarie 11, 2011 at 7:31 pm

    Probabil ca cei care au proectat, cei care au construit dar mai ales cei care au apreciat acest deosebit edificu cultural-religios au citit candva asa printre randuri ca bisericile au uneori si forma de nava, dar nici unul dintre ei nu a sesizat ca nu era vorba de o nava spatiala. Va rog sa ma scuzati dar sunt total dezotientat. Sunt convins ca Bunul Dumnezeu nu se uita la MULTIMEA GRESELILOR NOASTRE… iertati!

    Apreciază

  11. ? said, on ianuarie 11, 2011 at 8:21 pm

    tanti asta camelia radu, care vorbeste asa de „frumos”, are un blog…are o poza interesanta cu ea…sta in pitesti cica, dar si in oman…

    http://www.blogger.com/profile/09496496713540417074

    si ce e mai interesant, se pare ca se ocupa cu devoltarea persoanala….scuze, dar chiar asa scrie pe ea pe site…cred ca e o greseala, e o litera in plus…dar oricum, dezvoltarea personala si psihologia nu prea au nimic in comun cu Ortodoxia (nu cred ca se refera la dezvoltarea personala in duh ortodox, la indumnezeire…)

    deci se cam explica opiniile ei moderniste…

    Apreciază

  12. petre said, on ianuarie 11, 2011 at 8:32 pm

    Stilul e total strain traditiei ortodoxe, iar cladirea inspira mai degraba teama, nesiguranta decat pace si liniste sufleteasca. Am inteles ca pe acel loc era fosta inchisoare a Securitatii din Suceava, loc unde au fost detinuti si anchetati lotul de studenti crestin-ortodocsi pana sa fie trimisi la Pitesti pentru cumplita re-educare.

    Apreciază

    • parereamea said, on ianuarie 11, 2011 at 10:06 pm

      Am intrebat si eu pe unii, contrariata de stilul bisericii, si mi s-a spus ca desi aveau aprobarea pentru construirea unei biserici pe acel teren, nu li s-a aprobat (probabil de la urbanism… nu stiu cine) sa faca o biserica traditionala, ci una mai modernista ca sa se incadreze in peisaj cica, fiind central si langa un tribunal si un liceu.
      Cert e ca nu am intrat in ea niciodata, desi trec destul de des pe langa ea. Am avut mereu o retinere. Tocmai fiind pozitionata central si intr-o zona prin care se merge pe jos destul de mult inspre diferite trasee, ar fi fost la indemana sa intri in biserica din cand in cand. Nu stiu altii, mie nu mi-a venit sa intru.

      Apreciază

  13. d00de said, on ianuarie 11, 2011 at 8:37 pm

    nu vad de ce ar trebui modernizat stilul bisericilor.
    Daca vor arhitectii sa creeze cladiri sofisticate , sa le creeze, dar sa nu fie biserici…

    Apreciază

  14. Didi said, on ianuarie 12, 2011 at 2:11 am

    🙂 asta e o bomba cu ceas !
    E sub orice critica desenul tembelizant al acestei constructii ce se vrea a fi un spatiu eclesial. Daca s-ar darama o biserica traditionala construita dupa toate canoanele bizantine si pastrand specificul locului ar sari multi ca arsi. Dar daca s-ar muta pe sine cascadoria asta undeva la marginea orasului , nu cred ca i-ar simti nimeni lipsa.
    Sa-mi fie iertat : sunt cativa frati care scriu pe acest subiect aflati intr-o reala lipsa de informatie direct pe tema arhitecturi de sorginte bizantina.Va indemn sa cititi articolele postate de un arhitect cu experienta in proiectarea unei biserici.
    Este cel care a proiectat manastirea de la Aiud , agreata de parintele Iustin.
    http://nictulban.blogspot.com/
    cele bune !

    Apreciază

    • natalia said, on ianuarie 12, 2011 at 10:11 am

      Didi sbuscriu parerii dl arhitect,si in general arhitectii cu solide cunostinte si exeprienta in proiectarea arhitecturii religioase bizantine mai ales daca sunt traitori in ortodoxie se feresc sa faca proiecte prea futuriste desi arhitectura poate fi si o arta a experimentarii.Arhitectul creator sa smereste, isi insusete in primul rand trairea orotdoxa linfranandu-si imaginatia debordanta…spatiul creat umplandu-se de semnificatia si simblositca de tip crestin si nu pe cea insuflata de alte curente.Aasa ar trbuie sa fie si nu altfel.Dupa cum am mai spus indiferent de efortul si de munca depusa si de intentiile mai bune sau mai rele ale arhitectilor proiectanti de edificii religioase futuriste un astfel de proiect nu cred ca vine prea mult in sprijuinul ortodoxiei si al trairii duhovnicesti.Cred ca omul traitor se simte stingher intr-un astfel de spatiu,nu se mai simte ca la biserica de unde parca sfintii din cer coboara ci se simte mai mult ca la opera,la muzeu sau la mall programe de arhitectura si sociale facute parca in mod voit de-al indeparta pe om de mersul la biserica.

      Apreciază

  15. Didi said, on ianuarie 12, 2011 at 2:29 am

    Sa nu uit ! Biserica de la Predeal are altarul la apus. De ce oare?! Doamna Camelia , ne innoim intorcandu-ne cu … spatele la Dumnezeu ? Asta chiar ma sperie. Mergi matale la „fratii” catolici unde atat de mult si repede se innoiesc incat in curand vor converti si extraterestri.
    Ce are proiectul de la Aiud cu tovarasul puric?! Mergeti la Petru-Voda sa va lumineze parintele Iustin.
    Coborati va rog din pomul mandriei , ca mi-e teama sa nu va doriti mai multe de dragul innoirii !
    Si am mai spus … ierarhii doooorm pe ei de grija apararii Ortodoxiei , de la slujbele scurtate , icoanele kitchoase si pana la bisericile construite in stil bombastico-fantastic.

    Apreciază

  16. Stefan said, on ianuarie 12, 2011 at 5:03 am

    In proportie de 90% ,arhitectii sunt organizati in ordinul arhitectilor(de sorginte masonica)iar aversiunea fata de noi Crestin Ortodocsii este stiuta,iar de aici si pana la „rezultate” …se vad cu ochiul liber „expresiile”futuriste in aceasta bizara constructie si vorba fratelui Fanu,pe cand aterizaeaza ozn-urile acolo ptr. ca Ortodocsii merg in Sfintele Biserici iar arhitectura lor este de factura bizantina ,nicidecum masonica?!? Ma mir ca nu au pus pe acolo semnul crucii frante,simbolul mercedes ! Ce sa facem si noi,trebuie sa fim atenti pe unde mergem ca peste tot se cunosc „urmele trasate”de gradul 33 din varful BOR !

    Apreciază

    • natalia said, on ianuarie 12, 2011 at 10:17 am

      Frate Stefan desi intr-o anumita masura ai dreptate nu trebuie sa generalizam parerea despre arhitecti si O.A.R. care este o organizatie menita sa protejeze drepturile de breasla la fel ca si uniunea scriitorilor sau cel putin ar trebuie sa o faca.Sunt destul de multi arhitecti care nu au nici un fel de aversiune fata de crestinism din contra…poate sunt f putin traitori insa nu trebuie sa generalizam.Doamne ajuta!

      Apreciază

  17. madalina said, on ianuarie 12, 2011 at 6:47 am

    am si eu o nelamurire. in galati au inceput sa se restaureze anumite biserici, in special pe afara si dupa restaurare apare sub crucile de la turle o semiluna. este corect sa apara semiluna sub cruce. eu stiu ca crucea e simbloul nostru, al crestinilor ortodocsi fara nici un alt simbol pe langa.

    Apreciază

    • Lucian101 said, on ianuarie 12, 2011 at 8:30 am

      La ce biserici din Galati apare asa ceva?

      Apreciază

      • madalina said, on ianuarie 12, 2011 at 8:34 am

        la Sf Imparati Constantin si Elena, La Mavramol

        Apreciază

      • clement said, on ianuarie 12, 2011 at 6:50 pm

        Pai la Galati e tartor peste „modernism” istoricul fooorte liber in expresie Dan Nanu, sotul pedagoagei care producea versuri pentru copiii cu tractoare si furnale, Kati Nanu…Tot la Galati este desfigurata anual statuia lui Eminescu, cum s-a intamplat si astazi.. si tot acolo vin in pelerinaj sute de evrei care tanjesc dupa trecutul lor prosper si nazuiesc la inmultirea sinagogilor…
        Daca ne aplecam cu atentie asupra tuturor acestor „manifestari” intelegem ca exista o ratiune a ceea ce ni se pare nefiresc.

        Apreciază

  18. dante said, on ianuarie 12, 2011 at 6:48 am

    Atit de „modernista” este aceasta biserica, incit daca ma uit la ea din unghiul in care este fotografiata, partea, care cica simbolizeaza niste trepte si pina sus la cruce, mie personal ma duce cu gindul la o piramida cu ochiul in interior (ochiul pare a fi format din trei ochi). Voua nu vi se pare?
    Deci, cum as da-o tot la masonerie ma duce cu gindul.
    Doamne fereste si ajuta!!

    Apreciază

  19. mirela said, on ianuarie 12, 2011 at 8:46 am

    Iti da fiori. Asta a fost prima mea impresie cand am vazut poza. Si parca anume a fost facuta pe o vreme innorata, ca sa para si mai sinistra. Fara cuvinte, de altfel.

    Apreciază

  20. ? said, on ianuarie 12, 2011 at 9:13 am

    pentru Madalina…

    nu-ti fa probleme pentru semiluna…este absolut corect! chiar e bine sa se faca asa! crucea de felul asta este foarte des intalnita la bisericile din Rusia…

    „semiluna” aceea nu e de fapt semiluna…ci simbolizeaza o corabie, biserica, noi toti, aflandu-ne in corabie, in biserica, in drumul spre mantuire…

    asta e explicatia…in unele cazuri se intalneste o linie stramba, cu partea dreapta mai sus…asta simbolizeaza pe cei 2 talhari de pe cruce, cel din dreapta fiind sus, adica s-a mantuit, iar cel din stanga, jos, adica s-a osandit…

    deci nu are treaba cu semiluna musulmana, stai linistita!

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  21. ? said, on ianuarie 12, 2011 at 9:18 am

    deci semiluna aia simbolizeaza „corabia”, biserica, iar crucea ca atare catargul…toti suntem in „corabia” bisericii, spre mantuire…se intalnesc des expresia si in acatiste…

    sper ca m-am facut inteles…Doamne ajuta!

    Apreciază

  22. ? said, on ianuarie 12, 2011 at 10:32 am

    Parinte Vasile,

    Doamne ajuta!

    nu stiu ce sa zic, eu stiu ca in Rusia sunt cruci de felul asta de sute de ani, pe cand nu era nici un consiliu mondial al bisericilor…nici eu nu stiam ce e cu semiluna, si explicatia respectiva mi-a dat-o un preot rus…ea se afla in forma asta pe crucile bisericilor din Kremlin…

    si eu sunt total impotriva ecumenismului! NOikoumene! chiar ar fi bine de facut niste abtibilduri mari cu NOikoumene si simolul lor taiat si lipit pe usile tuturor bisericilor!

    dar la versiunea asta cu corabia ecumenista nu m-am gandit…se poate interpreta si asa, dar se poate interpreta si ca in icoasele din acatiste…corabia acestei vieti, care ne duce spre mantuire, impotriva tuturor valurilor care doresc sa o scufunde…

    asa, mai era o poza, cu sfinti si drepti ai bisericii in corabie, si pe mare, langa corabie, erau reprezentari papa, patriarhul athenagoras si arie, si alti eretici, incercand sa clatine corabia…

    parerea mea e ca se poate privi in ambele moduri, dar nu cred ca e cruce ecumenista…ar fi interesant sa ne spuneti daca intr-adevar reprezentarea e dinaintea inceputului miscarii ecumeniste…

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  23. ben46 said, on ianuarie 12, 2011 at 5:07 pm

    Mai am eu poze cu biserica din Suceava. Da-mi o adresa la care sa ti le trimit.

    Apreciază

  24. Fulger said, on ianuarie 12, 2011 at 5:17 pm

    Ma asteptam sa fie o biserica protestanta dar ortodoxa , o arhitectura oribila.

    Apreciază

  25. cineva said, on ianuarie 13, 2011 at 12:09 am

    Biserica este monument inchinat celor care au murit in temnitele de la subsolul tribunalului in perioada comunista. Rude ale acestora din strainatate au contribuit cu bani. Initial nu s-a primit aprobare pt o biserica ci pt un monument. Ulterior s-a primit aprobare si s-a modificat proiectul cand lucrarile erau incepute. Nu judecati ce nu cunoasteti.

    Apreciază

    • fanu said, on ianuarie 13, 2011 at 11:09 am

      nu ne supără ortodoxia ci CLĂDIREA CARE NU ESTE TOCMAI ÎN FIRESCUL ARHITECTURAL.

      ce i aşa greu de dumirit? arată de parcă este o clădire sectară

      Apreciază

    • Stefan said, on ianuarie 13, 2011 at 11:23 am

      @cineva,imi cer scuze pentru acei frati ai mei care judeca ce nu cunoaste,dar la noi Crestin Ortodocsii,sunt construite Sfintele Biserici nu in memoria cuiva ci doar pentru Sfanta Credinta Ortodoxa ! Alte cladiri construite in diverse stiluri : templuri,pentagonice,masonice,new age-iste,fac parte din structura unor organizatii ,proprietari particulari sau fundatii.Pentru Ortodoxie s-au construit de peste 2000 de ani Sfinte Biserici in stilul Bizantin sau Neobizantin ! Nu judecati ceea ce nu cunoasteti !

      Apreciază

  26. Aurora said, on ianuarie 13, 2011 at 9:00 am

    Dante are dreptate in ce priveste ochiul masonic. Si eu m-am dus cu gandul la masonerie de la prima privire cand am vazut-o.Este o priveliste care iti da fiori, pe cand o biserica in stil traditional, arhaic iti da o stare de linistire si de siguranta, chiar de ai fi si ateu. Am intalnit atei care spuneau ca ne invidiaza pe noi, cei ce credem pt. ca avem la cine sa ne raportam cand suntem la ananghie, pe cand ei sunt singuri si fara suport . Chiar unul spunea odata cu sinceritate: „as vrea sa cred si eu, dar nu reusesc, n-am fost obisnuit de mic cu asa ceva si mi-e greu acum, cand sunt batran,sa cred in cineva (se referea la Dumnezeu) pe care nu l-am vazut niciodata”. Revenind la stilul in arhitectura bisericeasca, consider ca nu trebuie schimbat nimic, pt. ca Hristos nu are nevoie de innoiri. Biserica este o permanenta, ea nu se demodeaza, nu se „adapteaza” vremurilor. Cei care au aprobat un astfel de proiect sunt dusmani ai Ortodoxiei.

    Apreciază

  27. Stefan said, on ianuarie 13, 2011 at 11:11 am

    Sora Natalia,din cunostinta de cauza,mi-am permis sa fac aceasta afirmatie privitor la ordinul arhitectilor,iar daca farsorii si papusarii din nwo,aici pot include si masonii din BOR incepand de jos si terminand la exageratdevesel,se regasesc in toate structurile sa nu crezi ca acest ordin nu este asa cum am spus-o ,pastrand proportia si realitatea, ca 90% dintre ei sunt de factura masonica.Daca in BOR toti pastorii tac si nu spun nimic in apararea noastra,daca politicienii masoni in aceiasi proportie ba mai mult fac la fel,crezi tu sora Natalia ca arhitectii daca nu subsriu prin loji au de munca? E adevarat nu toti sunt masoni dar nu toti au de munca….La aceasta tema a fratelui sacssiv,adaug si eu ca sunt simboluri ale masonilor diseminate peste tot si oriunde iar marele pacat este ca sunt unii restauratori sau constructori (includ si arhitectii aici) si accepta josnicia primind ” treizeci de arginti” pentru aceste servicii aduse lojelor.

    Apreciază

  28. Simona said, on ianuarie 13, 2011 at 3:37 pm

    Apropo, „saccsiv”, blogul tau nu prea are o arhitectura canonica!
    Ca de alt fel si pseudonimul tau, la fel, nu este deloc canonic, avand in vedere ca esti responsabil pt toti cei care te citesc! Sper ca esti constient de asta. cel putin pe mine m-ai smintit si te „privesc” cu rezerve.

    Apreciază

  29. Filip - Calauza Ortodoxa said, on ianuarie 13, 2011 at 4:00 pm

    Exista o asemenea Biserica in SV am vazut-o si eu. CONFIRM ! Da, nu imi place ca arhitectura… dar asta nu inseamna ca trebuie sa se darame pentru ca a iesit asa… Nu e intocmai placut sa vezi o astefel de arhitectura la o biserica ortodoxa. Sa nu facem mare caz din treaba aceasta.

    Totusi: PE SFANTA MASA IN ACEA BISERICA SE JERTFESTE HRISTOS ! Sa luam aminte la aceasta MAI MULT CA LA ORICE ! Pentru ca daca am sa ma tot uit la exterior s-a putea sa nu mai merg la biserica ! Atentie ! ACEASTA FII O ISPITA MAI MARE! SMINTEALA !

    Sa fim cu discernamant !
    Doamne ajuta si ma iertati frati crestini !

    Apreciază

  30. Stratilat said, on ianuarie 13, 2011 at 4:33 pm

    Da, biserica respectivă chiar este din Suceava şi este ortodoxă.
    Stilul arhitectural care nu merge pe modelul arhitectural octodox, fie că-i bizantin, românesc, moldovenesc, brâncovenesc sau rusesc, nu are ce căuta în Ortodoxie. Punct. Dumnezeu nu ne poate proteja cu dreapta sa dacă îi facem casă ca la eretici! Catolicii şi protestanţii au catedralele şi bisericile acelea ascuţite ca să-l înţepe pe Dumnezeu, să nu-L lase să îi oblăduiască. Ei ţipă la Dumnezeu: Noi nu avem nevoie de tine! Îl avem pe papa şi pe Luther! Pleacă! Aşa să facem şi noi? NU!

    Apreciază

  31. Simona said, on ianuarie 13, 2011 at 5:38 pm

    @Fanu
    Te faci ca nu intelegi ce am scris eu. Nici mie nu imi place si nu imi convine acea biserica!
    Simona este numele meu de botez, „Saccsiv” ma indoiesc sa fie un nume de botez. Suna a nume de idol, dar in nici un caz de crestin canonic!!

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 13, 2011 at 5:57 pm

      Simona

      Asadar, denumirea de saccsiv te-a smintit … Suna a nume de idol? Altceva n-ai gasit de scris la acest articol …

      Apreciază

    • fanu said, on ianuarie 13, 2011 at 7:13 pm

      până una alta eşti o anonimă, Simona oarecare cu nume de botez… din câte am citit în evadarea saccsiv este un pseudonim al autorului acestui blog; aşa cum şi la mine Fanu vine de la Ştefan şi celălalt blog stefanmihai, la fel sunt nume de botez DAR spre deosebire de tine pe mine mă poţi afla chiar şi cu datele de buletin or pe facebook cu întregul meu ca român… mai sunt şi alte bloguri cu astfel de iniţiale care duc lupta ortodoxiei, cândva le vei afla identitatea celor care sunt cu lupta cea bună…

      Apreciază

    • Filip - Calauza Ortodoxa said, on ianuarie 13, 2011 at 8:00 pm

      Vasile il cheama, ca sa stii 🙂

      Apreciază

  32. Simona said, on ianuarie 13, 2011 at 6:35 pm

    Nu numai numele, el este doar inceputul, ceea ce ma intristeaza in suflet, ca tu fiind un luptator impotriva sistemului, lupti si impotriva Bisericii, asa cum o fac si multi altii. Ceea ce am citit in Academia Catavencu, cu aghiazma, am vazut si la tine pe blog. Si multe altele.
    Despre articolul acesta am spus: nici mie nu imi place biserica si da, nu este canonica. Avem acelasi cuget, nu-i asa? In fine….oricum nu imi doresc nici o polemica cu nimeni.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 13, 2011 at 6:44 pm

      Simona

      Lupt impotriva Bisericii? Nu-ti doresti decat sa scuipi … Ce ai vazut in academia Catavencu? Da link-ul. Apoi da si link-ul spre ce ai zis ca ai vazut la mine.

      Pana atunci, orice alt comentariu al tau va fi sters.

      Apreciază

  33. Simona said, on ianuarie 13, 2011 at 7:17 pm


    denigrare grosolana la adresa Bisericii lui Hristos
    https://saccsiv.wordpress.com/2011/01/09/agheasma-in-bazinele-de-tratarea-a-apei-de-la-timisoara-si-piatra-neamt-daca-da-e-grav-caci-se-foloseste-inclusiv-la-wc-daca-nu-atunci-ce-anume-exact-au-facut-preotii-acolo/
    denigrarea ta, in acelasi duh, citez „Consider ca trebuie facuta cat mai multa valva”, citezi 2 articole de presa si 1 articol din presa straina.
    Am pus link-urile cerute de tine.
    Pe viitor, chiar daca, vei sterge comentariile mele, oricum nu imi pasa, pt ca nu voi mai scrie.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 13, 2011 at 7:37 pm

      Simona

      Tu esti chiar habauca. Nici sa nu mai scrii.

      Apreciază

  34. Simona said, on ianuarie 13, 2011 at 7:37 pm

    Pt Fanu (saccsiv, am citit postul lui abia acum, dupa ce am pus link-urile, daca imi permiti postul acesta, pt a nu exista dubii)
    Simona Cecilia Pesclevei (Danilevici)-ma poti gasi pe facebook.
    Varsta: 29 ani, stare civila: casatorita
    Confesiune: crestin-ortodoxa
    Marturisesc ca Biserica este mireasa lui Hristos, Dumnezeu adevarat si Om adevarat, al carei cap este. Jignind Biserica Lui, il jignesti pe Hristos.

    Apreciază

  35. Paul said, on ianuarie 13, 2011 at 9:57 pm

    Exista, in Suceava asa ceva, sincer..

    Apreciază

  36. Doina said, on martie 2, 2011 at 6:18 pm

    Este oribila, arata ca un gandac.

    Apreciază

  37. Valentin said, on martie 3, 2015 at 12:52 pm

    există! am văzut-o și eu când am fost acolo. Nu e ortodoxă cu adevărat.
    Doar poartă nume de biserică ortodoxă.
    Aceasta înșelare se răspândește peste tot în țară la noi și în alte țări ortodoxe.

    Oamenii sunt din ce în ce mai înșelați și din ce în ce mai puțini rămân credincioși ortodoxiei celei sfinte, sobornicești și apostolești de la Duhul Sfânt.

    Un sfânt din Rusia a făcut profeția că bisericile se vor ridica în mare strălucire însă acolo va fi toată adunarea satanei. Să ne rugăm să ne ferească Dumnezeu de acele locuri și de acele înșelări!

    Sunt din ce în ce mai multe, iar preoții din ce în ce mai puțini. Dacă nu spun adevărul de credință oamenilor nu mai sunt preoți! Sunt niște lupi răpitori!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.