SACCSIV – blog ortodox

DIAVOLUL NU POATE PROFETI. Despre Prooroci si prooroci mincinosi. Despre baba Vanga si razboi …

Posted in ORTODOXIE, PROFETII, razboi, vrajitorie by saccsiv on noiembrie 24, 2010

   Iata o parte din comentariile cititorului Radu, postate la articolul VIDEO: VA INCEPE RAZBOIUL? Coreea de Nord a atacat cu obuze Coreea de Sud. Schimbul de focuri continua:

Stii Saccsiv ca spuneai tu ca baba Vanga nu prea stie ce vorbeste.
Ea a spus ca razboiul va incepe pe 11 noiembrie 2010. Undeva am citit 10 in alte parti 11.

Cand a fost 10-11 noiembrie stiu ca ai si scris ca nu e niciun razboi, admonestand profetia Vangai.
Ideea e ca Vanga a facut profetiile dupa calendarul ei. Bulgarii sunt pe calendarul ortodox de rit vechi. Calendarul Iulian.

http://www.crestinortodox.ro/liturgica/viata-liturgica/craciunul-rit-vechi-70704.html

Acesta este decalat cu 13 zile in urma fata de calendarul Gregorian dupa care suntem noi. Deci 23-13=10.
Interesant nu?

Eu raman la opinia ca dracul poate face profetii.

Daca asta e inceputul WW3, atunci inseamna ca dracul poate profeti SAU…
baba Vanga a primit mesajul de la Dumnezeu direct.
O alta cale nu exista. Predictia exacta nu poate veni decat din 2 parti.

Greseala ta e ca il subestimezi pe drac.
Coboara-te inapoi in umilinta si sinceritate ca sa fie bine. Oricine i-ar fi aratat Vangai viitorul nu e cazul tau sa te apuci sa razi de ea, sau sa judeci asta. E ca si cum dracul ar fi dupa un gard ca un caine rau si tu il tot intarati.

Dracul e tot atemporal. Vorbim de cel mai inalt dintre Ingeri.
Chiar decazut, tot atemporal e. Adica dintotdeauna pentru noi.

Cat despre final, dracul nu stie ca va pierde. El merge la castig.
Doar nu-ti inchipui ca o lume intreaga de elite si inchinatori dracului stiu ca merg la pierzanie si totusi merg inainte de dragul profetiei.

Dar sunt detalii astea. Eu nu stiu cum vede Dumnezeu desfasurarea aceasta a planului. Si nu cunosc nici cum vede dracul acest lucru.
Un lucru stiu sigur, prin putere draceasca viitorul poate fi vazut. Dintre toate ghicitoarele si vrajitoarele, aia cu astrologia si horoscopul, nu toti/toate sunt sarlatani.

Cea mai mare problema pe care o are omul cu dracul e ca il subestimeaza. Si mereu cade. Sunt parinti pustnici, mari de tot, care tot au cazut, daramite noi astia.
Subestimarea nu e buna. Dracul e oricum numai nu mic si nu prost.

   Si iata si cateva din raspunsurile ce le-a primit:

   Pr.Gabriel:

draga Radu,
problema este mult mai complexa atunci cand pui in discutie profetii si profetiile. Stim din Sf.Scriptura ca profetii erau vestitorii voii lui Dumnezeu. Acestia implineau prin cuvant ceea ce Dumnezeu vroia sa faca, de ex. cu Israel. Avem si profeti mincinosi, si unii care prin anumite conexiuni logice pot vorbi de un anumit deznodamant al vreunui eveniment.
Profetiile, cel putin cele bibilce, se bazeaza pe PRESTIINTA. Aceasta este o calitate pur dumnezeiasca, nici o creatura, duh sau om, nu poate accede la ea., altfel, ce-ar fi facut vrajmasul folosindu-se ea (gandeste-te doar putin–sa fi stiut macar ca se va naste Domnul din Fecioara Maria..)
Sf.Teofilact al Bulgariei in comentariul sau la Ev. dupa Luca spune clar ca implinirea profetiilor care stau in prestiinta lui Dumnezeu nu tin de lumea creata, duhuri sau oameni – adica”taina cea din veac ascunsa si de nimeni nestiuta” arata limitarea creatiei la STIINTA atotcuprinzatoare a lui Dumnezeu – si da aici cazul Maicii Domnului care spune ca logodna ei cu Iosif a fost tocmita tocmai ca vrajmasul, care astepta si el implinirea profetiei, sa-si abata gandul de la aceasta cale, pe care o credea fara folos. Apoi, daca vrajmasul face profetii, cum de nu stia el ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu in pustiul Carantaniei? Ce rost mai aveau acele amagiri “daca esti Tu Fiul lui Dumnezeu ..zi…fa..inchina-te mie..)
Sa pastram linia ortodoxa.

Totusi, sa nu uitam ca lumea duhurilor este una mult mai sensibila si mai complexa, nelimitata materiei grosiere a trupurilor omenesti. Duhurile necurate si-au pastrat totusi unele puteri dupa cadere, putand influenta mediul in diverse moduri (vezi cazul Iov -furtuna, focul, bolile).
Ca fiinte rationale, pornite spre rau, e firesc sa conceapa strategii la nivel de ceata. Ura lor fara margini pt. om ii conduc intr-o necontenita tulburare si stare de razboi.
Acum ,noi stim din traditia bisericii ,ca Dumnezeu a pus “duhuri slujitoare” peste neamuri, tari, ape, continente..
Faptul ca aceste evenimente tulburatoare se intampla in tari necrestine, atee, este oarecum de inteles. Lupta aici este mai mult in favoarea inamicului. Omul necrestin asiatic, gol in fata razboiului nevazut, cade ca frunza.
Sincer, nici nu ma mira asta..
Sansele de reusita a duhurilor necurate intr-un tinut necrestinesc sunt foarte mari.
Baba Vanga putea sa fi trait si acum 500 de ani si sa fi facut acea “prezicere” tot pe atunci, ca finalul era tot asta. Puterea si forta de determinare a raului in astfel de tari este la cote alarmante.
Atacuri concertate si bine organizate de ceata duhurilor necurate pot iesi la iveala in astfel de tari.
Eu unul cred ca si in Europa de azi ar fi avut sanse de “izbanda” o astfel de prezicere.
Doamne ajuta!

   Pr. Mihai-Andrei Aldea:
Într-adevăr, ve
șnic este Cuvântul lui Dumnezeu!
Cum stă scris?
Rătăci
ți neștiind Scripturile nici puterea lui Dumnezeu!
Căci scris este:
„A
șa zice Domnul despre prooroci: Ei proorocesc în numele Meu, dar nu Eu i-am trimis!” (Ieremia 14.15)
și
„Străbătând toată insula (Cipru) până la Pafos, au găsit pe un oarecare bărbat iudeu, vrăjitor, prooroc mincinos, al cărui nume era Bariisus (
și care le stătea împotrivă)” (Faptele Apostolilor 13.6-11)
și
„Mul
ți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine voi cei ce lucrați fărădelegea!” (Matei 7.21-22)

Căci sunt prooroci adevărați și prooroci înșelători, după cum știe tot cel ce cunoaște Scripturile.
Și deosebirea dintre ei aceasta este: dreapta credință sau mărturisirea dumnezeieștilor dogme – cel ce nu le ține și așa învață pe oameni acela este prooroc mincinos și dușmanul lui Dumnezeu (Deuteronom 13.1-5).
Aici intră
și Vanga. Ea însăși a recunoscut că „vorbește cu morții”, adică de fapt cu dracii și cu alte făpturi nevăzute, adică tot draci (Levitic 19.31; 20.6; Deuteronom 18.10-12). Proorocirile ei sunt împotriva lui Dumnezeu, căci vorbesc despre o pace veșnică pe pământ, precum iehoviștii, despre un „ALES” pe care omenirea îl așteaptă și care o va duce către acea pace, adică Antihristul, după Învățătura lui Hristos, și despre alte asemenea amăgiri.

Dar cine vrea să asculte de Scripturi se va mântui, iar cel care va voi să creadă amăgirii va crede (chiar și de ar vedea pe cineva înviat din morți).

   Ostrov:

”De ce se împlinesc profeţiile ghicitorilor?

Ştim că există gheena, ştim că există împărăţia cerurilor şi judecata. Să nu credem, dar, în lucruri nebuneşti. De ce, poate stărui cineva, se împlinesc proorocirile ghicitorilor? Se împlinesc pentru că tu crezi în ele. Te-au robit, sunt stăpânii vieţii tale şi o conduc după cum le place.

Spune-mi, va putea o căpetenie de tâlhari, având în mâinile şi în puterea sa un fiu de rege, care a dorit să stea la el, fie căutându-şi pacea, fie priindu-i tovărăşia lui, să-i spună regelui dacă fiul lui e mort sau dacă mai trăieşte? Fireşte că va putea. De ce fireşte? Nu pentru că poate vedea în viitor, ci pentru că el este stăpân pe soarta copilului, având putinţa de a-l omorâ sau de a-i lăsa viaţa, de vreme ce copilul se află în puterea sa.

De asemenea, poate spune dacă e bogat sau sărac, pentru că îi stă în putere. Din nefericire, cei mai mulţi oameni din lume s-au predat diavolului.

Atunci când omul se obişnuieşte să creadă în aşa-zisa putere a acestor amăgitori, nu face altceva decât să-i ajute să-şi sporească faima; căci dacă nimeni nu dă atenţie profeţiilor care nu se împlinesc, toţi vorbesc de profeţia, una singură, care s-a adeverit vreodată, undeva.

Dacă au vreo putere să prezică viitorul, adu-i la mine, credinciosul. Şi n-o spun lăudându-mă, căci nu e un lucru de mândrie să scapi de ei. Sunt plin de păcate şi din pricina acestor prezicători nu mă pot arăta cu smerită cugetare. Pe toţi îi voi face de râs, cu harul lui Dumnezeu.

Adu-l la mine pe vrăjitor şi, dacă are putere să le vadă pe cele viitoare, să-mi spună atunci ce-o să mi se întâmple şi ce are să fie mâine. Dar n-o să-mi spună. Fiindcă mă aflu în puterea împăratului, şi nu în puterea lui. Eu sunt supusul lui Hristos, şi nu supusul lui. Eu stau departe de peşterile şi de ascunzătorile lor, ferite de privirile oamenilor, fiindcă eu sunt ostaş al împăratului meu.”

http://www.ioanguradeaur.ro/422/vrajitoria/

   Comentariu saccsiv:

   Iata ce putem citi in Sfanta Scriptura:

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=17&cap=18#22

22. Dacă proorocul vorbeşte în numele Domnului, dar Cuvântul acela nu se va împlini şi nu se va adeveri, atunci nu grăieşte Domnul Cuvântul acela, ci-l grăieşte proorocul din îndrăzneala lui; nu te teme de el”.  

   Asadar, daca se implineste, atunci e de la Domnul. Dar atentie …

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=17&cap=13

1. „De se va ridica în mijlocul tău prooroc sau văzător de vise şi va face înaintea ta semn şi minune,  

2. Şi se va împlini semnul sau minunea aceea, de care ţi-a grăit el, şi-ţi va zice atunci: Să mergem după alţi dumnezei, pe care tu nu-i ştii şi să le slujim acelora,  

3. Să nu asculţi cuvintele proorocului aceluia sau ale acelui văzător de vise, că prin aceasta vă ispiteşte Domnul Dumnezeul vostru, ca să afle de iubiţi pe Domnul Dumnezeul vostru din toată inima voastră şi din tot sufletul vostru.  

4. Domnului Dumnezeului vostru să-I urmaţi şi de El să vă temeţi; să păziţi poruncile Lui şi glasul Lui să-l ascultaţi; Lui să-I slujiţi şi de El să vă lipiţi.  

   Ei bine fratilor, vorba mare si de bagat la cap. Mai ales acum ca vremurile apocaliptice bat la usi si se vor tot inmulti minunile profetilor mincinosi. Cum ne ferim? Mergand pe calea ortodoxiei. De aceea zice bine parintele Aldea:

   Aici intră si Vanga. Ea însăsi a recunoscut că „vorbeste cu mortii”, adică de fapt cu dracii si cu alte făpturi nevăzute, adică tot draci (Levitic 19.31; 20.6; Deuteronom 18.10-12). Proorocirile ei sunt împotriva lui Dumnezeu, căci vorbesc despre o pace vesnică pe pământ, precum iehovistii, despre un „ALES” pe care omenirea îl asteaptă si care o va duce către acea pace, adică Antihristul

   Dar iata ce mai aflam tot din Sfanta Scriptura:

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=15&cap=18#9

1. Iosafat a avut multă bogăţie şi mărire şi s-a înrudit cu Ahab.  

2. După câţiva ani s-a dus la Ahab în Samaria, iar acesta a junghiat, pentru el şi pentru poporul ce era cu el, un număr foarte mare de vite mărunte şi mari şi l-a câştigat să meargă împotriva Ramotului din Galaad.  

3. Căci Ahab, regele lui Israel, a zis lui Iosafat, regele lui Iuda: „Vrei să mergi cu mine la război împotriva Ramotului din Galaad?” Acela însă i-a răspuns: „Cum eşti tu, aşa sunt şi eu; şi cum este poporul tău, aşa este şi poporul meu: merg cu tine la război!”  

4. şi a zis Iosafat către regele lui Israel: „Întreabă astăzi, ce zice Domnul?”  

5. Atunci a adunat regele lui Israel ca la patru sute de prooroci şi le-a zis: „Să mergem noi oare la război împotriva Ramotului din Galaad ori să ne lăsăm?” Şi ei au zis: „Du-te, că Dumnezeu îl va da în mâinile regelui”.  

6. Zis-a Iosafat: „Nu se găseşte pe aici vreun prooroc al Domnului, ca să-l întrebăm şi pe el?”  

7. Iar regele lui Israel a răspuns lui Iosafat: „Mai este un om prin care am putea întreba pe Domnul, dar nu-l iubesc, pentru că nu prooroceşte de bine pentru mine, ci totdeauna îmi prooroceşte numai de rău; acesta este Miheia, fiul lui Imla”. Iosafat însă a zis: „Nu grăi aşa, rege!”  

8. După aceea a chemat regele lui Israel pe un famen şi i-a zis: „Du-te repede după Miheia, fiul lui Imla”.  

9. Atunci regele lui Israel şi Iosafat, regele lui Iuda, şedeau fiecare pe tronul său îmbrăcaţi în haine regeşti, în locul din faţa porţii Samariei, şi toţi proorocii prooroceau înaintea lor.  

10. Sedechia, fiul lui Chenaana îşi făcuse şi coarne de fier şi zicea: :Aşa zice Domnul: Cu acestea îi vei împunge pe Sirieni până îi vei nimici”.  

11. Şi toţi proorocii prooroceau acelaşi lucru, zicând: „Du-te împotriva Ramotului din Galaad, şi vei izbuti, că Domnul îl va da în mâinile regelui”.  

12. Trimisul care se dusese să cheme pe Miheia i-a grăit, zicând: „Iată proorocii proorocesc toţi într-un glas de bine regelui; să fie şi cuvântul tău asemenea cu al fiecăruia din ei; prooroceşte şi tu de bine”.  

13. Miheia însă a zis: „Viu este Domnul, ce-mi va spune Dumnezeul meu, aceea voi prooroci”.  

14. După aceea a venit el la rege, iar regele i-a zis: „Miheia, să mergem noi oare la război împotriva Ramotului din Galaad sau să ne lăsăm?” Iar acela a zis: „Duceţi-vă, că veţi izbuti, căci aceia vor cădea în mâinile voastre”.  

15. Şi i-a zis regele: „De câte ori să te jur eu oare în numele Domnului, ca să grăieşti numai adevărul?”  

16. Atunci Miheia a zis: „Am văzut pe toţi fiii lui Israel risipiţi prin munţi ca oile care n-au păstor, iar Domnul mi-a zis: Aceştia neavând domn, să se întoarcă fiecare la casa lui cu pace!”  

17. Zis-a regele lui Israel către Iosafat: „Nu ţi-am spus eu oare, că el nu-mi prooroceşte de bine, ci numai de rău?”  

18. Iar Miheia a zis: „Ascultaţi aşadar cuvântul Domnului: Am văzut pe Domnul şezând pe tronul Său şi toată oştirea cerească stătea de-a dreapta şi de-a stânga Lui.  

19. Atunci Domnul a zis: „Cine din voi ar putea să ducă în ispită pe Ahab, regele lui Israel, ca să se ducă şi să cadă în Ramotul din Galaad?” Şi a răspuns unul una şi altul alta.  

20. Atunci a ieşit un duh şi a stat înaintea feţei Domnului şi a zis: „Eu îl voi duce în ispită”. Şi a zis Domnul: „în ce chip?”  

21. Acela a zis: „Mă duc şi mă fac duh al minciunii în gurile tuturor proorocilor lui”. Iar Domnul a zis: „Tu îl vei duce în ispită şi ai să izbuteşti. Du-te şi fă aşa!  

22. Şi acum iată a slobozit Domnul pe duhul minciunii ca să intre în gurile acestor prooroci ai tăi. Dar Domnul n-a grăit de bine pentru tine”.  

23. Şi s-a apropiat Sedechia, fiul lui Chenaana şi a lovit pe Miheia peste obraz, zicând: „Pe ce drum anume s-a retras Duhul Domnului de la mine, ca să grăiască prin tine?”  

24. Iar Miheia a zis: „Iată ai să vezi aceasta în ziua când vei fugi din cămară în cămară, ca să te ascunzi”.  

25. Atunci a zis regele lui Israel: „Luaţi-l pe Miheia, duceţi-l la Amon, căpetenia oraşului, şi la Ioaş, fiul regelui,  

26. Şi le spuneţi: Aşa grăieşte regele: Puneţi pe acesta la închisoare şi să-l hrăniţi ca în vreme de lipsă, cu puţină pâine şi cu puţină apă, până când mă voi întoarce cu pace”.  

27. Dar Miheia a zis: „Dacă te vei întoarce sănătos, despre aceasta Domnul n-a grăit prin mine”. Apoi a zis: „Ascultaţi acestea toţi!”  

28. După aceea a plecat regele lui Israel şi Iosafat, regele lui Iuda, împotriva Ramotului din Galaad.  

29. Zis-a regele lui Israel către Iosafat: „Eu îmi schimb hainele şi intru în luptă; iar tu îmbracă-te în hainele tale cele de rege”. Şi şi-a schimbat hainele regele lui Israel şi a intrat în luptă.  

30. Regele Siriei însă poruncise căpeteniilor carelor de război, zicând: „Să nu vă luptaţi nici cu mic, nici cu mare, ci numai cu regele lui Israel!”  

31. Când căpeteniile carelor de război au văzut pe Iosafat, ei şi-au zis: „Acesta este regele lui Israel” şi l-au împresurat ca să se lupte cu el. Însă Iosafat a strigat, iar Dumnezeu i-a dat ajutor şi i-a îndepărtat Domnul de la el.  

32. Şi, când căpeteniile carelor de război au văzut că acesta nu este regele lui Israel, s-au dat înapoi de la el.  

33. Dar un om, din întâmplare, şi-a întins arcul său atunci şi a rănit pe regele lui Israel prin încheietura armăturii, iar regele a zis celui ce-i mâna carul: „Întoarce-te şi scoate-mă din luptă, căci sunt rănit”.  

34. În acea zi, lupta a fost crâncenă şi regele lui Israel a stat în car în faţa Sirienilor până seara, iar la asfinţitul soarelui a murit.  

   Si iata ca zice bine si Pr.Gabriel:

problema este mult mai complexa atunci cand pui in discutie profetii si profetiile

   Sunt multe lucruri greu sau imposibil de inteles, asa ca de aceea e cuminte sa ascultam ceea ce ne invata Sfintii Parinti si sa nu ne aruncam din fudulie la datul cu presupusul. Dar evident, pentru a-i asculta, trebuie in primul rand sa aflam ce-au spus … Dar pentru multi este plictisitor sa se roage si sa studieze. E mai simplu sa dea frau liber imaginatiei, care ghici de unde vine?

   Deci, in linii mari consider ca ne-am lamurit cum e cu oamenii ce profetesc. Daca omul nu e ortodox, il ignoram. Si cum stim daca e ortodox? Simplu: il studiem pe el si ceea ce a mai zis. Si daca bate campii in unele din zicerile sale, cum e cazul babei Vanga, e clara treaba. Poate sa se tot implineasca declansarea razboiului la data spusa de ea.

   Razboi va fi, caci o spun clar profetiile Sfintilor. Pe de alta parte ELITELE marionete ale diavolului vor razboi, pentru a declasa o mare zapaceala (alaturi de criza, foamete, revolte) ca mai apoi sa vina cu „solutia” NOUA ORDINE MONDIALA, terenul pregatit pentru antihrist. Vrajitorii vorbesc si ei de razboi, dar mesajul lor este precum cel al babei Vanga, fara nici o treaba cu vremurile apocaliptice si Parusia:

De ce si unii vrajitori avertizeaza despre AL TREILEA RAZBOI MONDIAL?

   De ce dracii ii indeamna pe vrajitori sa vorbeasca si ei despre acest subiect? Tocmai pentru pregatirea venirii antihristului. Si aici trebuie subliniata diferenta fundamentala dintre PROFETII si falsele profetii legate de acest subiect. Caci cei indrumati de diavoli avertizeaza despre o iminenta etapa de mare tulburare, urmata de o pace pe pamant. Si atat. Oamenii lui Dumnezeu insa, vorbesc clar despre o tulburare, despre o falsa pace instaurata de antihrist si continua cu ceea ce este mai important: venirea Domnului nostru Iisus Hristos si toate cele ce mai sunt descrise in Apocalipsa.

   Multi vor zice despre vrajitori: vezi, au zis de razboi, deci si celelalte spuse de ei sunt reale. De aceea se vor si stradui dracii sa iasa la datele spuse slugoii lor, ca sa fie efectul mai mare. Desigur, trebuie in primul rand sa fie de acord bunul Dumnezeu. Daca El va considera ca ispita e prea mare, va face de asa fel ca datele spuse de vrajitori sa fie false.

   Si acum sa vedem cum sta treaba cu dracii. Pot ei profeti sau nu? Lucifer a fost cel mai stralucit dintre heruvimi. Ceilalti au fost din alte cete inferioare (CETELE INGERESTI). Dupa ce au cazut din cinstea lor, n-au mai avut insusirile dintai. Adica cel mai mare dintre ei nu poate face ceea ce face cel mai mic dintre ingeri. Dar cel mai mare dintre ingeri, nu poate profeti.

   A profetii nu inseamna a intra cu mintea sau altcumva in vreo mare lada cu evenimente viitoare si sa vezi acolo ce si cum se va intampla. A profeti inseamna ca ti se transmite un mesaj, pe care tu il spui mai departe. E valabil atat pentru oameni cat si pentru ingeri. Pentru ca sunt creaturi. Sunt creati. Iar Creatorul spune, daca vrea, cand vrea, ce vrea si cui vrea. Cele ce se vor petrece. Dar nu dracilor.

   Asadar, nici o creatura nu are acces la, sa-i zicem, gandul bunului Dumnezeu. Nu e ca in filmele americane, cand un om intra in mintea altuia si ii citeste gandurile.

   De fapt, daca tot am ajuns aici, trebuie sa stim ca dracului nu i se permite nici macar sa citeasca gandurile unui om:

Dracii nu pot citi gandurile oamenilor, dar le pot transmite “ganduri” …

   Ce sa mai zicem de a i se permite sa aiba acces nelimitat la planurile bunului Dumnezeu …

   Cum bine zicea parintele Arsenie Papacioc: „dracul e un tolerat”.

58 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 24, 2010 at 7:08 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Avatarul lui Romanu Romanu said, on noiembrie 24, 2010 at 7:24 pm

    Mai scrie si tu de mafia din sistemul medical si farmacii si mai lasa scisul cu majuscule si aberatii despre diavoli. Diavolii sunt aia care guverneaza asupra celorlalti, fie cas politicieni sau popi/

    Apreciază

    • Avatarul lui valentin valentin said, on noiembrie 24, 2010 at 8:48 pm

      Romanu aici era vroba de un fratior: Radu, sa-l ajutam sa inteleaga ca e gresita ideea lui
      Daca vrei sa ne spui ceva de sistemul medical zi atunci.

      Apreciază

  3. Avatarul lui Mircea Puşcaşu Mircea Puşcaşu said, on noiembrie 24, 2010 at 7:58 pm

    Ma gandeam ca dracii nu pot profeti, dar pot anunta ce planuiesc sa faca.
    Si astfel dracii ce o vizitau pe baba cu pricina i-au dezvaluit ceva din planul lor dracesc de a produce razboi mare (WW3 sau poate doar pacaleala) si uneltesc cu spor sa implineasca razboiul la timpul anuntat ca lumea sa creada ca mare este puterea si credibilitatea babei cu pricina si sa mai spuna prin ea multe rataciri prin care sa-i piarda pe cei ce dau crezare babei.
    Asta zic : dracul poate sa anunte ce urmeaza sa faca sau ce a facut. Dracul nu stie gandurile omului in general, dar le poate sti pe acelea pe care tot el le-a insuflat.

    Si un exemplu de la sfintii cei mari:

    PATERIC
    Avva Antonie, cap 14.
    „Oarecari frati s-au dus la avva Antonie, ca sa-i vesteasca lui nalucirile care le vedeau si sa se invete de la dansul, de sunt adevarate, sau de la draci.
    Si aveau ei un magar si a murit pe cale.
    Deci, dupa ce au venit la batranul, apucand el mai inainte, le-a zis lor: cum a murit magarul pe cale ? Au zis lui: de unde stii, avvo ? Iar el le-a zis lor: dracii mi-au aratat.
    Si ei au zis lui: noi pentru aceasta am venit sa te intrebam, ca vedem naluciri si de multe ori se fac adevarate; nu cumva ne inselam ? Si i-a incredintat pe ei batranul din pilda magarului, ca de la draci sunt.”

    Apreciază

  4. Avatarul lui Ardeleanu Silviu Bogdan Ardeleanu Silviu Bogdan said, on noiembrie 24, 2010 at 8:47 pm

    Salutari…Citesc de ceva timp site-ul tau…vreo 2 ani cred….nu particip in general la comentarii,insa acum as dori sa iti trimit ceva interesant!
    Sunt in Londra de cateva luni si lumea de aici este cu totul data peste cap…credinta foarte putina…biserici foarte putine…desrabalare totala…o nebunie ce am vazut eu in Londra.In fine,am mers acu cateva zile in centrul Londrei si erau persoane care imparteau carti gratuit.Am mers din curiozitate si am luat si eu,ofereau cate 2 carti…la fel…in engleza…titlull:Witch and Wizard…nu am citit-o nici din curiozitate macar…dar am facut cateva poze ale copertii….urmatoarea pagina e un cupon in valoare de 5 lire,gratuit…apoi un scurt cuvant al autorului si iarasi o pagina…cu indemn la noua ordine mondiala…In fine…coperta a 2-a..foarte intereseanta cu indemnuri catre copii spre a citi cartea..cu semne masonice…Ai putea face un articol interesant cred..daca doresti pozele lasa-mi un mesaj si iti trimit un mail.Cu stima!

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 25, 2010 at 8:11 am

      Trimite te rog.

      Apreciază

      • Avatarul lui Ardeleanu Silviu Bogdan Ardeleanu Silviu Bogdan said, on noiembrie 25, 2010 at 8:24 pm

        Pe ce adresa de mail sa trimit pozele?sau pot aici si nu stiu?

        Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 25, 2010 at 8:34 pm

        Ardeleanu Silviu Bogdan

        saccsiv@yahoo.com

        Apreciază

    • Avatarul lui natalia natalia said, on noiembrie 25, 2010 at 1:25 pm

      @Ardeleanu Silviu Bogdan,bine spuneai ca in occident credinta se imputineaza,pai prin Germania asta e fapt real care-l stiu de la un roman ce traieste acolo sunt multe biserici care s-au desfiintat sau functioneaza numai la etaj, parterul fiind transformat in hotel,club.In New York s-au amenajat apartamente in biserici abandonate,deci s-a facut un fel de reconversie functionala a spatiului(Doamne iarta-ma ca scriu asta…oricum era vb de niste biserici eretice),de asemenea am primit un mai despre o biserica din Anglia transformata in locuinta a unei sg familii cu poze cu tot mailul.Parohia a cedat/vandut biserica pt ca nu erau suficienti enoriasi sa o mai sustina.M-a cutremurat acest lucru,la noi din fericire nu e asa chiar se mai construiesc in plina ,pai si se mai mira niste istorici celebrii de invazia islamismului.Lo noi e diametral opus la noi in plina criza se construiesc biserici…insa asta nu trebuie sa ne bucure prea mult vazand vremurile care vin.La noi multi sceptici zic ca se construiesc prea mult biserici in detrimentul scolilor,spitalelor,centrelor sociale…da privesc tot mai multi cu admiratie spre vest fara sa-i vada insa bubele reale…saracia duhovniceasca si vulnerabilitatea lui in fata ratacirilor de tot felul.Tu probabil stii mult mai bine cum stau lucrurile fiind acolo…multumim pt informatii si postare.Doamne ajuta!

      Apreciază

  5. Avatarul lui spellmacker spellmacker said, on noiembrie 24, 2010 at 8:50 pm

    Nu fiti chiar atat de siguri ca Vanga umbla cu diavoli.Mai cercetati.

    Apreciază

  6. Avatarul lui Ostrov Ostrov said, on noiembrie 24, 2010 at 9:14 pm

    Cuv. Paisie Aghioratul – Cu durere si dragoste pentru omul contemporan:

    „- Dar cum se intampla, Parinte, ca un vrajitor sa spuna despre trei fete ca una se va realiza, alta nu va reusi si cealalta va ramane nemaritata si sa se intample asa ?

    – Diavolul are experienta. Cum de pilda un arhitect cand vede o casa ce se primejduieste sa cada, este in stare sa spuna cat va mai tine, astfel si acesta vede pe cineva cum merge si cu experienta ce o are, spune cum va sfarsi.

    Diavolul nu este destept; este foarte prost. El este numai o incurcatura; nu-i dai de capat. Face si lucruri inteligente si prostii. Tertipurile lui sunt grosolane. Dumnezeu a iconomisit asa, ca sa-l pricepem. Trebuie sa fie foarte intunecat cineva de mandrie, ca sa nu-l priceapa. Cand avem smerenie, putem pricepe cursele diavolului deoarece prin smerenie omul se lumineaza si se inrudeste cu Dumnezeu. Smerenia este aceea care il secatuieste pe diavol.

    Diavolul este prost

    – Parinte, aghiuta stie ce avem in inima noastra ?

    – Asta ar mai lipsi, sa stie si inimile ! Numai Dumnezeu este cunoscator de inimi si numai oamenilor lui Dumnezeu le descopera uneori Dumnezeu – pentru binele nostru – ce avem in inimile noastre. Aghiuta stie vicleniile si rautatile ce le sadeste in madularele omului; nu stie gandurile noastre cele bune. Numai din experienta pricepe unele lucruri, dar si in acestea de cele mai multe ori greseste. Si daca Dumnezeu n-ar ingadui sa le priceapa nici pe acestea, mereu ar gresi in toate, deoarece diavolul este intunecat; vizibilitate zero !!! Nu stie de pilda, un gand bun de al nostru. Daca am vreun gand rau, pe acela il stie pentru ca el insusi il sadeste. Daca eu vreau sa merg sa fac o fapta buna undeva, sa mantuiesc un om, diavolul nu stie asta.”

    Apreciază

  7. Avatarul lui Karoll Karoll said, on noiembrie 24, 2010 at 9:19 pm

    Daca are dreptate in privitna razboiului, atunci cum puteti crede ca are dreptate in privitna anilor 5000 ??? va rezista atat omenirea ?
    Nici Moise si nici un prooroc nu a putut sa zica macar o data exact despre vreun fenomen…. astea cu datele exacte…mda…. e ca mersu la vrajitoare, da si mie in bob sa vedem cand scap de necazuri, cine imi face farmece, la ce ora….e si chestie draceasca,adica in loc sa te rogi , stai sa cauti la ce ora vine antihristul, si la ce data !
    Daia a batut Dumnezeu pe impratul care, atunci cand s-a imbolnavit, in loc sa mearga la preoti a cautat la vrajitoare, si i-au prezis data mortii !
    Ce ma intereseaza pe mine ce zice o nebuna ca baba cloanta?
    De va veni razboiul nu il voi putea eu impiedica, ci trebuie sa ma ingrijorez cat mai mult de mantuirea mea,ca Dumnezeu sa ma apere si sa ma pazeasca pe mine si pe ai mei de vremurile grele,de foamete si de varsarea de sange !
    Baba cloanta Vanda….
    sper sa nu supar pe cineva cu acest mesaj !

    Apreciază

  8. Avatarul lui natalia natalia said, on noiembrie 24, 2010 at 9:24 pm

    Pai si „celebra” Carmen Hara pe care o tot invita pe la emisiunile mondene se lauda ca vorbind cu mortii a aflat de 11 septembrie inainte sa se intample si ca si-a prevenit sotul sa nu mearga in acea zi la WTC sau ceva de genul asta.Oricum din cate banuiesc eu astia de vorbesc cu mortii fac un fel de spiritism vorbind de fapt cu dracii si pot fi chiar demonizati in mod vizibil sau nu ar trebui sa se opreasca din ceea ce fac cat mai este timp,am auzit de astfel de cazuri.Deci e foarte grav.Iar multi dintre noi pun botu la ce spun astfel de „clarvazatori” ceea ce e si mai grav.

    Apreciază

  9. Avatarul lui Lucian Lucian said, on noiembrie 24, 2010 at 9:30 pm

    Diavolul poate profeti. Nu la modul autentic, dar poate cu siguranta transmite „profetii” pe care el insusi le poate pune in practica. De exemplu, cutare se va imbolnavi de boala cutare. Sau chiar intre tara x si tara y va incepe un razpoi la data cutare.

    Sigur, exista posibilitatea ca Dumnezeu sa-i nu perimita, din diverse motive, sa-si puna planurile in practica. Dar poate sa-i si permita, din motive la fel de diverse.

    E ca si cum eu as „profeti” ca maine vecinul meu va intra in spital de o boala grava si tot eu m-as duce si i-as da cu o bata in cap.

    E o chestie destul de simpla.

    Apreciază

  10. Avatarul lui daniel daniel said, on noiembrie 24, 2010 at 9:38 pm

    Saccsiv, Dumnezeu sa te binecuvinteze: cu ajutorul Domnului nostru Iisus Hristos ai facut lumina in adanca noapte a minciunii.
    Dumnezeu vorbeste si dracului cu iubirea Sa nesfarsita.
    Dracul nu se smereste si atunci nu poate vorbi Adevarul deci nu poate profeti (doar simuleaza profetia si spune minciuni).
    Cine se smereste, acela poate vorbi Adevarul, acela chiar poate profeti.
    Dumnezeu cu mila.

    Daniel

    Apreciază

  11. Avatarul lui daniel daniel said, on noiembrie 24, 2010 at 9:53 pm

    @ spellmaker,

    Nu constati in inima ta ca profetiile babei sunt groaza si neliniste?
    Ar produce asa ceva profetiile de la Dumnezeu?
    Ce iubeste smerenia mai mult: mustrarea blanda a Domnului sau avertismentele nelinistitoare?

    Daniel

    Apreciază

    • Avatarul lui spellmacker spellmacker said, on noiembrie 25, 2010 at 7:11 am

      Daniel,dragule,am studiat nitel din scrierile si dialogurile vechi ale Vangai.Am indoieli ca astea care circula in ziua de azi ii apartin ei.Cat despre cei care au zis cate ceva din ceea ce va „urma”,din cate am studiat eu despre Vanga ,ea a fost chiar cuminte.Alti oameni care au trait pe acest pamant si care acum sunt sfinti au zugravit viitorul in fraze mult mai dure.Cred ca multe din cele scrise pe net si atribuite unuia sau altuia sunt simple vorbe care asa cum bine zici aduc neliniste.Din ce am citit eu inainte de 90 despre Vanga si cred ca este cam singura referire care ii apartine legata de „sfarsitul veacurilor” a fost urmatoarea :”mai este mult pana atunci,Siria nu a cazut inca”.In rest tot ceea ce am citit mi s-au parut aberatii mai mari sau mai mici.Profetiile care vin de la Dumnezeu au continut multe ,inclusiv avertizari.Ce sa ii faci…din pacate suntem destul de primitivi si se pare ca uneori pentru a ne trezi si impinge inainte,l-am provocat pe Dumnezeu in a lua hotarari dure in ceea ce ne priveste.Este adevarat ca o mustrare blanda este bine venita,dar ce sa ii faci daca ea este adresata orbilor si surzilor de noi…

      Apreciază

  12. Avatarul lui Ion de la Chiuiesti Ion de la Chiuiesti said, on noiembrie 24, 2010 at 10:31 pm

    „Pe cei ce nu au cunoscut pãcatul, viclenii diavoli îi îndeamnã sã facã numai o încercare si apoi sã înceteze. Pe cei care au pãcãtuit,îi rãzboieste cu amintirea pãcatului, pentru a cãdea iarãsi. Diavolul slavei desarte poate transmite unui frate gânduri pe care sã le descopere apoi altui frate, iar acesta sã spunã apoi fratelui cele ce sunt în inima lui, crezând cã este vãzãtor cu duhul (diavolesc)”

    Ier. Cleopa – Man. Rarau

    Apreciază

  13. Avatarul lui garan garan said, on noiembrie 25, 2010 at 12:59 am

    Am si eu o intrebare:
    Iisus cand a fost creat ? inainte ingerilor sau dupa? daca se poate o explica mai pe larg…
    Multumesc.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 25, 2010 at 8:34 am

      garan

      Cauta Crezul, posteaza-l aici si continuam discutia.

      Apreciază

    • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 8:57 am

      Garan, tu esti crestin!? Ce intrebare este asta?

      Apreciază

  14. Avatarul lui set set said, on noiembrie 25, 2010 at 3:24 am

    Diavolul nu poate profeti dar poate sa aduca o gramada de nenorociri.
    Si aici ma refer la una dintre ele :
    http://codexalimentarius.info/?page_id=116

    Apreciază

  15. Avatarul lui TiNa TiNa said, on noiembrie 25, 2010 at 5:58 am

    Eu cred ca diavolul nu poate prezice viitorul, cum nu ne poate citi nici gandurile. Asta nu il impiedica insa sa puna ganduri dracesti in mintile oamenilor sau sa puna in gura unei ghicitoare viitorul pe care tot el il provoaca. Adica ,,prezice” un razboi pe care el il pune in mintea cui trebuie, el starneste lucrurile intr-acolo.
    El este doar o creatura si daca am citi Biblia asa cum este am vedea ce autoritate ni s-a dat noua, crestinilor, asupra lui: ,,Supuneţi-vă deci lui Dumnezeu. Staţi împotriva diavolului şi el va fugi de la voi – Iacov 1, 7″. Doar ca nu stim ca o avem, nu stim cum sa o folosim, sau nu implinjim prima conditie, cu supunerea fata de Dumnezeu. La lupta, oameni buni, dracul nu doarme…

    Apreciază

    • Avatarul lui spellmacker spellmacker said, on noiembrie 25, 2010 at 7:17 am

      Asa este, diavolul nu poate profeti.Dar e bun la matematica.Asa ca polosindu-se de teoria probabilitatilor se mai prinde de cate ceva si apoi isi da seama si el de cursul lucrurilor,de evolutia lor ca doar este implicat in toate.Pe chestia asta ,viitorul apropiat poate fi destul de usor de interpretat de pocitanie.In schimb cand e vorba de cel indepartat sau foarte indepartata…pas.

      Apreciază

      • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 8:43 am

        Da, e bun la matematica. A participat si la Olimpiada Internationala de Matematica.

        Apreciază

    • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 8:44 am

      „Toate îşi au vremea lor şi fiecare lucru de sub ceruri îşi are ceasul lui” (Ecl. 3:1).

      Apreciază

      • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 4:32 pm

        @ Pr. Vasile:
        Sunt CRESTIN ORTODOX, nu ortodox (si atat).
        Dv. chiar sunteti preot crestin ortodox? Cum de nu folositi denumirea corecta de „crestin ortodox”?
        „Eclesiastul” este una dintre cartile Vechiului Testament, care face parte din Biblia Crestina.
        Nu sunt fatalist. Eu doar citesc cu atentie si credinta.

        Apreciază

  16. Avatarul lui ROrtodox ROrtodox said, on noiembrie 25, 2010 at 5:59 am

    Cat despre final, dracul nu stie ca va pierde. El merge la castig.

    Fals. El stie ca va pierde dar vrea sa traga cat mai multe suflete cu el.
    In viata Sfantului Vasile cel Mare este o povestioara despre un tanar care si-a vandut in scris sufletul diavolului pentru o femeie.

    Satana i-a zis: „De multe ori mă înșelați voi creștinii; cînd vă trebuie ajutorul meu, veniți la mine, iar după ce vă împliniți dorința voastră, iarăși vă lepădați de mine și vă apropiați de Hristos al vostru; iar El, ca un bun și iubitor de oameni, vă primește. Voiesc să-mi faci zapis, cum că te lepezi de bunăvoie de Hristos și de Botez și făgăduiești ca să fii al meu în veci, să rabzi cu mine veșnica muncă în ziua judecății; și așa eu îndată voi împlini dorința ta„. Iar tânărul a scris precum diavolul a voit.

    Nu incercati sa il intelegeti .. si simplul fapt ca cineva poate crede ca Dumnezeu a insuflat-o pe Vanga sa spuna ce a spus .. uau …

    Apreciază

    • Avatarul lui spellmacker spellmacker said, on noiembrie 25, 2010 at 7:35 am

      @Rortodox,esti sigur ca diavolul a inspirat-o pe Vanga ? Ce argumente ai putea sa imi aduci in acest sens ? Eu pot de exemplu sa iti aduc o sumedenie ca nu este chiar asa.Pe pamantul asta s-au perindat de la oameni simpli pana la monahi sau monahii care au avut darul inainte vederii.Si inca de la IIsus Hristos (inclusiv ),multi au fost acuzati ca lucreaza cu diavolul.Cunosc cel putin doi oameni care au trait in urma si care nefiind monahi dar traind in Dumnezeu au fost au fost miluiti de Acesta cu multe daruri ,iar mai marii religiosi ai acelor vremuri i-au recunoscut ca atare.Eu unul as zice sa mai mai studiem,sa nu ne apucam asa cu una cu doua sa zicem ca x sau y lucreaza cu diavolul ca poate ne inselam.Eu unul nu cred ca aceste ultime „scrieri” ii apartin Vangai.Sunt altii care se folosesc de ea pentru a produce vreun anume efect sau poate doar pentru bani.

      Apreciază

      • Avatarul lui ROrtodox ROrtodox said, on noiembrie 25, 2010 at 12:05 pm

        Glumesti? Duhu Sfant a insuflat fraza asta :

        „In cosmos se va descoperi viata si deodata va deveni limpede cum a aparut viata pe Pamant. In urmatorii 200 de ani, oamenii vor intra in contact cu fratii lor spirituali din alte lumi.” ??

        Si mizeriile astea :

        2288 – omul e apt sa calatoreasca in timp
        3797 – in acest an, populatia de pe Terra dispare dar deja sunt puse bazele unui nou inceput in alt sistem solar
        3803 – o alta planeta este populata iar din cauza climatului oamenii vor suferi mutatii
        3871 – un nou profet face apel la valorile morale si la religie
        4599 – viata vesnica este posibila
        4674 – dezvoltarea (din toate punctele de vedere) atinge nivelul maxim
        5079 – sfarsitul lumii.

        Calatorii in timp ?? Calatorii in alte sisteme solare ?? Nou profet ?!? Viata vesnica ??? Dezvoltare ( exact gen new age! ) ? Iar in 5079 se sting luminile gata ? Niciun anithrist, nimic?
        Si mai pot fi date exemple, ca de exemplu .. tot ceea ce a spus?

        Apreciază

  17. Avatarul lui Ioana Ioana said, on noiembrie 25, 2010 at 6:58 am

    Din viata Cuviosului Parintelui nostru Antonie cel Mare („Vietile Sfintilor”):
    „Deci, chiar dacă ar spune ei (diavolii) ceva mai mult, să nu creadă cineva nici să ia aminte. Căci de multe ori spun înaintea noastră despre fraţii care după multe zile vor să vie la noi; şi aceasta o fac ei, nu purtînd grijă de cei ce-i aud, ci ca să-i înduplece pe dînşii să creadă lor şi atunci de aici înainte avîndu-i supuşi, să-i piardă.
    De aceea, nu se cade a lua-aminte la dînşii, ci şi cînd nu ne spun ceva mai înainte, se cuvine a-i răsturna, căci nu avem trebuinţă de dînşii; şi ce minune este, dacă cei ce au trupuri mai subţiri decît oamenii şi pe cei ce au început a călători, ei i-au văzut, apoi aleargă mai înainte să vestească venirea acelora? Aceasta poate s-o facă cineva mergînd pe cal şi să alerge ca să spună mai înainte.
    Drept aceea, nici pentru aceasta nu se cuvine a ne minuna de dînşii; căci nimic din cele ce se fac ei nu cunosc, decît numai singur Dumnezeu este cel care pe toate le cunoaşte mai înainte de facerea lor. Aceştia vestesc acelea pe care le văd, ca nişte furi, mai înainte alergînd la toţi, ca să spună cele ce se lucrează şi se grăiesc de noi; apoi ei însemnează că ne-am adunat şi că vorbim împotriva lor. Aceasta fiecare iute alergător poate s-o facă, întrecînd pe cel zăbavnic; şi ceea ce zic, astfel este.
    Dacă cineva ar începe să călătorească din Tebaida sau din altă oarecare ţară, mai înainte de a şti să călătorească, nu ştiu de va călători; dar văzînd pe unul călătorind, aleargă mai înainte, şi mai înainte de a sosi acela, ei vestesc venirea lui şi astfel se întîmplă de vine după cîteva zile.
    Însă de multe ori cei ce călătoresc, întorcîndu-se înapoi, ei atunci au minţit. Astfel se întîmplă şi cînd vorbesc despre apa rîului Nil; căci cei ce au văzut că au fost ploi multe în părţile Etiopiei şi ştiu că dintr-acelea se face revărsarea rîului, mai înainte de a veni apa în Egipt, ei aleargă şi spun. Aceasta şi oamenii ar fi putut s-o spună, dacă atît de iute ar fi putut să alerge ca aceia.
    Precum străjerul lui David, suindu-se la loc înalt, mai mult decît cel ce rămăsese jos vedea mai înainte pe cel ce vine, şi el încă mai înainte alergînd, spunea mai înainte decît alţii cele ce încă nu se făcuseră; astfel şi aceştia (adică diavolii) zic, se ostenesc şi însemnează unele întîmplări numai ca să amăgească. Însă dacă purtarea de grijă a lui Dumnezeu într-acea vreme ar voi ceva pentru ape sau pentru cei ce călătoresc, căci este cu putinţă lui Dumnezeu, atunci diavolii mint şi se amăgesc cei ce au luat-aminte la dînşii.
    Într-acest chip s-au întărit vrăjirile elinilor şi astfel s-au rătăcit dînşii mai înainte de către diavol. Dar acum a încetat rătăcirea; căci a venit Domnul, Care cu toată viclenia lor, chiar şi pe diavoli i-a făcut deşerţi şi nelucrători; căci nimic nu cunosc de la ei înşişi, ci ca nişte furi, pe cele ce le văd la alţii, pe acelea le prihănesc şi mai ales sînt văzători ai faptelor, decît mai înainte cunoscători. De aceea, deşi uneori numesc adevărate unele ca acestea, să nu se minuneze cineva de dînşii. Pentru că şi doctorii, avînd iscusinţa bolilor, cînd ar vedea într-alţii aceeaşi boală, de multe ori din obişnuinţă mai înainte spun leacul. Încă şi cîrmacii şi lucrătorii de pămînt, iarăşi din obişnuinţă văzînd întocmirea aerului, mai înainte spun, că va fi o furtună ori aer liniştit şi pentru aceasta nu poate să zică cineva că din dumnezeiasca pronie spun ei mai înainte, ci din observare şi din obişnuinţă.
    De aceea şi diavolii, dacă cîndva aceleaşi socotindu-le, le spun, pentru aceasta să nu se minuneze cineva de dînşii, nici să ia aminte la ei. Căci ce foloseşte celor ce-i aud ca să ştie de la ei cele ce au să fie? Sau de ce să aibă sîrguinţă a cunoaşte unele ca acestea, deşi cu adevărat diavolul le cunoaşte, căci acest lucru nu este făcător al faptei bune, nici al obiceiului celui bun, nu este cu adevărat cunoştinţă.
    Nimeni din noi nu se va judeca pentru că nu le-a ştiut, nici se fericeşte că le-a învăţat şi le-a cunoscut; ci într-acestea fiecare va avea judecată, dacă a păzit credinţa şi dacă a împlinit poruncile lui Dumnezeu curat. De aceea, nu se cade mult a le socoti acestea, ci a ne nevoi şi a ne osteni, nu ca să cunoaştem mai înainte, ci, ca bine petrecînd, să placem lui Dumnezeu.
    Şi trebuie a ne ruga nu să cunoaştem mai înainte, nici să cerem plată pentru nevoinţă, ci ca ajutător să ne fie nouă Domnul, spre biruinţă împotriva diavolului. Iar dacă vreodată este nevoie de a cunoaşte mai înainte, să ne curăţim la minte; căci eu cred că sufletul care s-a curăţit de toate păcatele, după fire poate să se facă văzător şi chiar mai multe şi mai departe să vadă decît diavolii; căci are pe Domnul în sine, care descoperă lui. În felul acesta, Elisei vedea pe Gheezi şi puterile îngerilor stînd lîngă dînsul.”

    Apreciază

  18. Avatarul lui Marturiseste Marturiseste said, on noiembrie 25, 2010 at 7:52 am

    „1. Iubitilor, sa nu credeti pre tot duhul, ci sa ispititi duhurile de sunt dela Dumnezeu; ca multi prooroci mincinosi au iesit in lume.
    2. Intru aceasta sa cunoasteti Duhul lui Dumnezeu; tot duhul care marturiseste pe Iisus Hristos ca au venit in trup, dela Dumnezeu este;
    3. Si tot duhul care nu marturiseste pe Iisus Hristos ca au venit in trup, dela Dumnezeu nu este; si acela este al lui antihrist, de care ati auzit ca va veni; si acum in lume este.
    4, Voi dela Dumnezeu sunteti fiilor, si ati biruit pe aceia; caci mai mare este cela ce este intru voi, de cat cela ce este in lume.
    5. Aceia din lume sunt; pentru aceea din lume graiesc, si lumea pre dansii (ii) asculta.
    6. Noi din Dumnezeu suntem; cel ce cunoaste pre Dumnezeu, asculta pre noi; care nu este din Dumnezeu, nu ne asculta pre noi. Dintru aceasta cunoastem duhul adevarului si duhul inselaciunei.”

    1 IOAN 4: 1-6

    Asta trebuie noi sa stim, sa cercetam duhurile de la cine vin.

    @Radu…

    „Eu raman la opinia ca dracul poate face profetii.” – asta e incapatanare. Cred ca poti sa iti dai si tu seama de la cine vine…

    Iertati-ma.

    Apreciază

  19. Avatarul lui varul de la tara varul de la tara said, on noiembrie 25, 2010 at 7:56 am

    Cateva din „profetiile” babei:

    2164 – Animals turn half-human.
    2221 – In the search for extraterrestrial life, humanity comes into contact with what – something terrible.
    2288 – Travel back in time (Time Travel invented?). New contacts with aliens.
    4308 – Due to mutation people at last beginning to use their brains more than 34%. Completely lost the notion of evil and hatred.
    4509 – Getting to Know God. The man has finally been reached such a level of development that can communicate with God.
    4599 – People achieve immortality.
    5078 – The decision to leave the boundaries of the universe. While about 40 percent of the population is against it.
    5079 – End of the World.
    Potrivit spuselor sale, în 200 de ani, omul va face contact cu fraţii din alte lumi. Ea a spus că mulţi extratereştrii trăiesc pe Pământ de ani de zile. Ei au venit de pe planeta, care, în limba lor, se numeşte Vamfim, şi este a treia planetă de la Pământ.

    E clar, cred eu, cine i-a furnizat viziunile. Case dismissed.

    Apreciază

    • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 9:15 am

      Poti traduce pentru cei ce nu cunosc engleza?

      Apreciază

      • Avatarul lui varul de la tara varul de la tara said, on noiembrie 25, 2010 at 10:57 am

        2164 animalele devin pe jumatate oameni
        2221 in cautarea vietii extraterestre, omenirea intra in contact cu ceva teribil
        2288 calatoria in timp. noi contacte cu extraterestrii
        4308 datorita mutatiilor (genetice?) oamenii incep sa foloseasca mai mult de 34% din capacitatea creierului. se pierd complet notiunile de „rau” si „ura”
        4509 oamenii ajung sa-l cunoasca (!) pe Dumnezeu. omul atinge un asemenea nivel de evolutie incat poate comunica cu Dumnezeu
        4599 oamenii obtin nemurirea
        5078 decizia de a depasi limitele universului. 40% din oameni impotriva acestei decizii
        5079 sfarsitul lumii

        Tragicomic.

        Apreciază

      • Avatarul lui Un Crestin Ortodox Un Crestin Ortodox said, on noiembrie 25, 2010 at 12:52 pm

        Curat tragicomic nene Iancule!

        Apreciază

    • Avatarul lui mucenicul mucenicul said, on noiembrie 25, 2010 at 6:02 pm

      @ varul de la tara
      vanga era o femeie simpla si oarba pe deasupra. nu stia sa scrie si sa citeasca si nici n-ar fi putut. voi chiar nu va dati seama ca aceste profetii sunt prea docte pentru o biata batrana si fara scoala? ca cineva vrea sa le puna pe seama ei, ca cei care au scos cartea fac o multime de bani si ea nici macar nu se mai poate apara? aceste profetii sunt niste facaturi ca si cele ale lui Sundar Singh. Vamfim(Marte) este descrisa de Melfior-Ra in cartea sa. Melfior Ra este o adepta Zen si New Age. http://www.scribd.com/doc/2066605/Melfior-Ra-calatorii-pe-vamfim; aici gasesti descrierea cartii: http://melfior-ra.5u.com/c01%20-%20Calatorii%20pe%20Vamfim.htm; Dumnezeu sa ma ierte daca voi sunteti in stare sa o vedeti pe Vanga o adepta Zen sau New Age. „In anul 1967 a fost recunoscuta oficial. Inainte de a ajunge in atentia serviciilor secrete ruse, fenomenul Vanga a fost studiat in Bulgaria. Institutul pedagogic din Sofia a infiintat in acel an, un laborator special care a incercat sa acceseze si sa verifice prezicerile Vangai. Profesorul Gheorghi Lozanov, seful laboratorului, a inclus-o pe Vanga pe listele de angajati ai institutiei. Casa Vangai a devenit astfel plina de aparate de ascultat care inregistrau toate discutiile si predictiile sale.

      Oamenii de stiinta bulgari sustin ca acestea s-au implinit in proportie de 70-80 %. Omul de stiinta rus Iuri Negrebitki a afirmat ca encefalul Vangai era mobilizat pe cautarea informatiei exact ca un computer. In opinia lui, la baza prezicerilor sta capacitatea de a gasi rapid si eficient legaturi intre cauza si efect. “Lumea este facuta astfel incat nimic nu este intamplator.”
      Chiar nu mai puteti face diferenta intre minciuni si adevar. ganditi-va ca Vanga si-a trait toata viata in comunism unde nu existau astfel de surse de informare. ” cei care au trait in acele timpuri stiu ce fel de carti si informatii existau. Si ca niste crestini ortodocsi buni ce sunteti nu stiti ca pe morti n-ai voie sa-i vorbesti de rau pentru ca nu se mai pot apara. foarte repede punem stigmate si etichetam inainte de a cerceta si a gandi un pic. Nu credeti ca daca ar fi lucrat cu dracul ar fi putut cere in schimb lumina ochilor si apoi sa spuna tot ce acesta ii dicta? stim ce puteri are diavolul, din Apocalipsa, puteri pe care le va avea si antihristul. chiar trebuie sa devenim orbi pentru a intelege ca datorita acestei infirmitati ea fost nevoita sa-si dezvolte alte simturi, pe care noi datorita integritatii fizice si comoditatii in care traim azi, le-am pierdut si nici macar nu ne mai gandim la ele. rugati-va la Dumnezeu sa nu fiti nevoiti niciodata sa treceti prin asa ceva sau sa trebuiasca sa cresteti asa ceva pentru a intelege cum se descurca sau trebuie sa se descurce acesti oameni intr-o lume in care perfectiunea fizica a devenit un ideal ce distruge mintile tinerilor si ii atrage din ce in ce mai mult si pe cei varstnici. vanga a trait in saracie toata viata ceea ce nu prea vezi la cei care mijlocesc cu dracul. Sa-mi fie cu iertare dar toti cei inspirati de satana o duc bine si sunt putrezi de bogati. altfel ce rost ar avea aceasta colaborare.

      Apreciază

      • Avatarul lui spellmacker spellmacker said, on noiembrie 26, 2010 at 8:48 am

        @Mucenicul. Sunt intr-u totul de acord cu tine.

        Apreciază

  20. Avatarul lui Ovidiu_d_C Ovidiu_d_C said, on noiembrie 25, 2010 at 7:56 am

    O analogie interesanta a modului in care poate profeti diavolul poate fi vazuta in filmul Echelon Conspiracy.

    Apreciază

  21. Avatarul lui varul de la tara varul de la tara said, on noiembrie 25, 2010 at 7:58 am

    PS: Probabil nu toate aberatiile de mai sus ii apartin, dar e suficient sa fi scornit una-doua din ele ca sa ne facem o parere.

    Apreciază

  22. Avatarul lui Mihai Mihai said, on noiembrie 25, 2010 at 9:54 am

    Ar fi chiar culmea ca dracul sa fie profet. Ganditi-va un pic macar la asocierea de cuvinte, in prima instanta. E o aberatie.

    Apreciază

  23. Avatarul lui roby roby said, on noiembrie 25, 2010 at 10:54 am

    sa nu uitam ca exista un conflict major in Coreea. Sper sa nu fie Teoria Conspiratiei

    Apreciază

    • Avatarul lui varul de la tara varul de la tara said, on noiembrie 25, 2010 at 11:05 am

      Conflictul major din Coreea se pare ca s-a incheiat. Probabil comunistii au vrut sa-si arate putin coltii. Sa nu uitam ca N-Coreea e intr-o criza economica profunda si ca urmeaza o manevra politica de proportii – succesiunea la tronul rosu. Eu cred ca bubuiala a fost circul – fara paine- pentru cetatenii din Coreea de Nord

      Apreciază

  24. Avatarul lui Ion de la Chiuiesti Ion de la Chiuiesti said, on noiembrie 25, 2010 at 11:46 am

    Diavolul nu preofeteste, dar estimeaza!

    Apreciază

  25. Avatarul lui Ion de la Chiuiesti Ion de la Chiuiesti said, on noiembrie 25, 2010 at 11:48 am

    „profeteste”. Graba, bat-o vina!

    Apreciază

  26. Avatarul lui Sita Deasa Sita Deasa said, on noiembrie 25, 2010 at 11:52 am

    despre profetii si falsii profeti pot spune nu de la mine ci de la altii:

    cel rau stie doar prezentul si trecutul si nu stie absolut deloc viitorul,

    cel rau isi face treaba – din punctul acesta de vedere – prin vrajitori, ghicitori, sarlatani si falsi profeti

    cel rau nu cunoaste gandurile omului

    cel rau se foloseste de sarlatani si persoane rau intentionate si lanseaza false probleme pe post de profetii

    despre Romania sau spus mai multe profetii:

    „Profeţia“ lui Sundar Singh despre România http://bisericasecreta.wordpress.com/2007/01/11/%e2%80%9eprofetia%e2%80%9c-lui-sundar-singh-despre-romania/

    „Profeţiile“ lui Padre Pio http://bisericasecreta.wordpress.com/2007/01/11/%e2%80%9eprofetiile%e2%80%9c-lui-padre-pio/

    „Profeţiile“ Vangai din Bulgaria sau ale lui Nostradamus ….. si altele

    Multe dintre acestea sunt lansate pe „piatza” ca sa creeze false asteptari, sa imobilizeze vointa si actiunea oamenilor, sa creeze deceptii… apoi deznadejde… apoi necredinta… apoi lepadare de Hristos

    Profetiile adevarate sunt cele spuse de oamenii sfintiti ai lui Dumnezeu.

    Va dau doua exemple concrete:

    in ziarul libertatea o clarvazatoare – inainte de a fi ales patriarhul – a spus ca ia aparut in vis Parintele Teoctist si i’a spus ca el a murit de moarte buna – realitatea este cu totul alata – si ca noul patriarh care va i ales e un bun prieten de al lui – aceasta ca sa linisteasca temerea publicului ortodox cu privire la viitorul BOR.

    sau

    dupa alegerea noului patriarh – prealuminatul daniel – s-a lansat un zvon in randul credinciosilor antiecumenisti ca Parintele Proclu a spus ca noul patriarh nu va stapani mai mult de un an sau doi si va muri. in realitate, Parintele Proclu nu a spus niciodata asa ceva. aceasta „profetie” a fost lansata ca sa dezamorseze actiunile si vocile din ce mai critice la adresa patriarhului franmason si ecumenist

    multe din actiunile in desfasurare sunt pregatite cu mult inainte, sunt bine ticluite si camuflate apoi in massmedia si constiinta publica si nu numai ca fiind iminente / inevitabile / profetice etc. cu aceste actiuni se ocupa serviciile de informatii, organizatiile oculte, laboratoarele specializate in diversiune si manipulare.

    doar Hristos si Sfintii Lui ne sunt scapare si ajutor.

    trebuie sa vedem dincolo de lucruri si aparente… acesta este un dar pe care il putem avea doar de la Dumnezeu prin Duhul Sfant… si ca sa’l avem trebuie sa’l cerem in rugaciune si sa fim pregatiti sa’l primim.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  27. Avatarul lui danutza danutza said, on noiembrie 25, 2010 at 3:47 pm

    de citit :Oameni si demoni de par Rodion. vorbeste despre baba vanga si aberatiile ei!!!

    Apreciază

  28. Avatarul lui Radu Radu said, on noiembrie 25, 2010 at 5:53 pm

    Cand un parinte vorbeste e bine sa asculti.
    Acesta este punctul meu de plecare al discutiei.

    Ce am inteles eu din ce au raspuns parintii participanti la discutie:

    Dracul nu poate profeti. Dar poate face planuri. Fiind inzestrat cu o inteligenta superioara omului, e clar ca poate previziona planuri ce urmeaza sa se desfasoare peste ani si ani.
    Ca le arata unor muritori tot cu scopul de a face rau.
    Profetie nu e cuvantul bun pentru asa ceva. Voi spune ca dracul poate previziona.

    Cand 3 parinti iti raspund, apleci urechea si capul.
    IMI CER IERTARE daca am spus lucruri care ii pot sminti pe ceilalti si il rog pe Saccsiv sa le stearga imediat sau sa lase pentru a fi si altii instiintati despre ratacirea mea.

    Apreciază

  29. Avatarul lui mircea mircea said, on noiembrie 25, 2010 at 6:59 pm

    Asa e, diavolul estimeaza. Si ca sa estimeze, din ce in ce mai bine, are nevoie de cit mai multa informatie. Despre noi. Acum este posibil si ieftin sa culeaga toata aceasta informatie. Electricitate, electronica, cipuri, calculatoare, progres…

    Apreciază

  30. Avatarul lui agerstress agerstress said, on noiembrie 25, 2010 at 10:12 pm

    Studiind profetiile vechi le vom putea deosebi mai usor pe cele noi prin asemenarea sau deosebirea de forma. Profetiile adevarate sunt insuflate de Duhul Sfant iar Duhul Sfant a ramas acelasi. Exista in aceste profetii ceva de neimitat, nu va limitati la informatie.
    Restul (falsele profetii) sunt predictii, pronosticuri, actiuni premeditate si trambitate inainte de punerea in practica, incercari de sugestionare spre o anumita finalitate (astea sunt unele din cele mai grave deoarece pot afecta viitorul provocandu-l, evident, pana la limita in care intervine Dumnezeu), sau pur si simplu minciuni.

    Apreciază

  31. Avatarul lui ionut ignat ionut ignat said, on noiembrie 25, 2010 at 11:04 pm

    frate saccsiv, multa lume e foarte preocupata de preziceri, prezicatori, profetii si profeti… si la OTV e la fel. ba unii chiar iau apararea cu indarjire acestei babe vanga si o ridica pe un piedestal, undeva acolo sus… Dumnezeu s-o ierte! pentru ce atata munca si batai din taste?

    Apreciază

  32. Avatarul lui chemanonim chemanonim said, on iulie 13, 2013 at 5:08 pm

    Reblogged this on wp2wp.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.