SACCSIV – blog ortodox

Mass-media despre plecarea preotului NICHITA in Grecia

Posted in Parintele NICHITA, STILISTI by saccsiv on octombrie 10, 2010

   Citez din articolul Un preot din Olt a fugit în Grecia cu 30 de măicuţe:

   Un preot din judeţul Olt a fugit în Grecia însoţit de 30 de măicuţe. În toiul nopţii, părintele Nichita Paşcan de la Mănăstirea Brâncoveni şi-a făcut bagajale şi a plecat din ţară, cu tot cu călugăriţe. Reprezentanţii Bisericii spun că preotul, care slujea de 25 de ani la Mănăstirea Brâncoveni, îşi exprimase în repetatate rânduri simpatia pentru sectele formate din ortodocşi pe rit vechi care folosesc calendarul iulian.

   Vizionati va rog si:

http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/59749/Un-preot-din-Olt-a-fugit-in-Grecia-cu-30-de-maicute/

   Iata si ce putem citi in articolul Preotul şi 29 de măicuţe de la Brâncoveni au fugit în Grecia:

   Episcopia Slatinei a anuţat la sfârşitul săptămânii trecute că Preotul Nichita Paşcan de la Mânăstirea Brâncoveni (20 de km de Slatina) şi 29 de maici şi surori (din cele 65 existente) au părăsit mânăstirea fără înştiinţarea Maicii Stareţe şi a Episcopului locului.
   „În prezent, cei dispăruţi se află în Grecia, afiliaţi la o grupare religioasă stilistă ce nu are comuniune cu nici o Biserică Ortodoxă (nici cu Biserica Rusă, nici cu cea a Ierusalimului şi nici cu Sfântul Munte). Este vorba de gruparea schismatică a aşa zisului arhiepiscop Macarie, autointitulat „al Atenei şi al Eladei”, se arată într-un comunicat al Episcopiei Slatinei.
   Potrivit mai marilor bisericii care au demarat o anchetă, s-a stabilit că fugarii, în mai multe rânduri şi faţă de mai multe persoane şi-a exprimat în mod repetat simpatia pentru diferite grupări religioase stiliste, afirmând că doreşte să părăsească Biserica Ortodoxă, pentru a trece la acelea.
   „A îndemnat călugăriţele şi pe credincioşii care se spovedeau la dânsul la neascultare faţă de Biserica noastră Ortodoxă, sub pretextul că este eretică. În acest context a făcut nu o dată afirmaţia că ‘unitatea Bisericii  este în jurul duhovnicului’. A contestat hirotonia Ieromonahului Antonie Veselin (slujitor la aceeaşi mănăstire) întru preot, numindu-l în chip batjocoritor ‘domnul Adrian’ (pe numele său de mirean), deşi părintele Antonie a fost tuns în monahism şi hirotonit întru diacon încă din anul 1996. În acest sens, a interzis maicilor şi unor mireni să participe la slujbele săvârşite de Ierom”, se mai arată în comunicat.
   Maica Stareţă a Mănăstirii a declarat că nu înţelege gestul măicuţelor fugare „La miezul nopţii când noi aveam slujba, am aşteptat ca preotul şi maicile să vină, dar nu au venit. Atunci am observat că nu mai sunt la mănăstire, iar a doua zi am anunţat la Episcopie”, a declarat maica stareţă, Eufrosina Stanciu.
   Pentru fapta sa preotul ar putea fi excomunicat.

   Iata si ce putem citi in articolul Un preot a fugit în Grecia cu 30 de călugăriţe:

   Reprezentanţii Bisericii spun că măicuţele se mai pot întoarce la mănăstire, însă preotul ar putea fi excomunicat. În toiul nopţii, duhovnicul de la Mănăstirea Brâncoveni, din Olt, a fugit din ţară cu 30 de călugăriţe.

   Părintele Nichita Paşcan şi 30 de măicuţe de la Mănăstirea Brâncoveni şi-au făcut bagajale, în urmă cu două săptămâni, s-au urcat în autocar şi au plecat în Grecia, pentru a se alătura unei secte. „La miezul nopţii, noi aveam slujba, care trebuia să dureze până la trei dimineaţa, dar preotul şi maicile nu au venit. Atunci am observat că nu mai sunt la mănăstire, iar a doua zi am anunţat la Episcopie”, a povestit maica stareţă Eufrosina Stanciu.
   Reprezentanţii Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor spun că preotul, care slujea de 25 de ani la Mănăstirea Brâncoveni, îşi exprimase în repetatate rânduri simpatia pentru sectele stiliste, formate din ortodocşi pe rit vechi care folosesc calendarul iulian.
   Constantin Gavrilă, primarul comunei Brâncoveni, spune despre preotul Nichita Paşcan că avea un fel aparte de a lucra cu enoriaşii. „Ne întâlneam frecvent prin curtea mânăstirii. Ştiu că preotul obişnuia să-i spovedească pe enoriaşi mergând la plimbare pe aleile mănăstirii, nu aşa cum obişnuiesc ceilalţi preoţi, în biserică sau într-un loc de spovedanie”, a povestit edilul comunei.
   Totodată, acesta crede că mânăstirea va avea de suferit după plecarea maicilor, care erau unele dintre cele mai apreciate. „Din câte am auzit, au plecat maicile şi surorile cele mai pricepute la pictură sau la confecţionarea veşmintelor bisericeşti. Localnicii care au avut legături mai apropiate cu aceste călugăriţe le vor duce cu siguranţă dorul”, a mai spus Constantin Gavrilă.
   Considera Biserica Ortodoxă eretică
   „Preotul Nichita şi cele 30 de măicuţe au părăsit Biserica Ortodoxă pentru o sectă de la greci. Este vorba de gruparea schismatică a aşa-zisului arhiepiscop Macarie, autointitulat «al Atenei şi al Eladei». El a îndemnat călugăriţele şi pe credincioşii care se spovedeau la dânsul la neascultare faţă de Biserica noastră, sub pretextul că este eretică. De altfel, şi el avea un comportament de neascultare faţă autoritatea bisericească”, a spus purtătorul de cuvânt al Episcopiei, vicarul Sorin Siluan Cheţe.
   Reprezentanţii Episcopiei au primit confirmarea că duhovnicul mănăstirii şi cele 30 de măicuţe au părăsit Biserica Ortodoxă printr-un mesaj postat de chiar părintele Nichita Paşcan pe internet.
   „Cred că ei au plănuit din timp lucrul acesta. După plecarea lor din mănăstire, preotul a difuzat, sub semnătura sa şi a monahiilor şi surorilor care l-au urmat, o aşa-numită «Mărturisire de credinţă», prin care afirmă în mod expres ruperea de Biserica Ortodoxă, care îl alesese slujitor şi căreia îi jurase credinţă”, a precizat vicarul Sorin Siluan Cheţe.
   Pentru că şi-a părăsit doctrina, preotul Nichita Paşcan va fi propus pentru caterisire. „Biserica Ortodoxă nu acceptă aşa ceva. Permanenţa Consiliului Eparhial al Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor a hotărât deferirea preotului în judecata Consistoriului Monahal Eparhial, în vederea caterisirii. Cât despre măicuţe, sper că Dumnezeu le va lumina minţile şi se vor întoarce în casa lor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor.
   Cititi va rog si:

Parintele NICHITA motiveaza plecarea sa in Grecia: CONSILIUL MONDIAL AL BISERICILOR si CALENDARUL …

 

Reclame

71 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on octombrie 10, 2010 at 6:45 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Iones said, on octombrie 10, 2010 at 7:56 pm

    Nu calendarul vechi este problema si gruparea careia s-au afiliat Parintele Nichita si maicile….
    Antena 3 a vrut sa produca voit confuzie…

    Este adevarat ar fi fost bine ca si Bisericile Ortodoxe pe stil nou sa pastreze calendarul vechi….
    Insa metodul in care a actionat Parintele Nichita nu este nici potrivit, si nici indicat nu poate fi ca si exemplu…

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 10, 2010 at 8:30 pm

      POŢI ARGUMENTA CĂ PARINTELE NICHITA A PLECAT LA ERETICI ? CREZI CĂ ACOLO UNDE A PLECAT PARINTELE NICHITA ESTE EREZIE ? AI CERTITUDINEA ACEASTA ?

      Apreciază

  3. IOAN said, on octombrie 10, 2010 at 9:26 pm

    NU BISERICA ORTODOXA ESTE EREZIE CI REPREZENTANTII BOR CARE SUSTIN ECUMENISMUL ;i sunt parte integranta a ereziei ecumeniste. A fost clar Parintele NICHITA in privinta aceasta.

    Apreciază

  4. Ruben said, on octombrie 11, 2010 at 12:36 am

    Ne cam grabim cu parerile si acuzele , ba ne legam de stilisti ba de conducerea ecumenica din BOR . In momentul de fata avem prea putine date ca sa vedem ansamblului general al problemei . Cred ca ar trebui mai multa cumpatare inainte de a ne pronunta . Pornim de la premisa ca BOR va face negot cu statutul biserici ortodoxe Romane in miscarea ecumenica . Si daca nu este asa si BOR are alte planuri pe care noi nu le cunoastem , dar facem zgomot si lansam tot felul de analize si pareri care in final duc la o isterie , iar rezultatul se vede … un preot pe nume Nichita a dezertat cu vreo 30 de maicute . Si oare se va opri aici sau mai sunt si alti pretendenti la exemplul de mai sus , oricum precedentul a fost creat . Vedeti aceste sunt roadele unora din ce in ce mai multi care se grabesc sa traga concluzi si sa faca judecati anticipate .

    Tot ce spun este sa avem rabdare si cum spunea un sfant „vremurile se vor descoperi singure ” . Nu trebuie ca noi sa incercam sa le descoperim inainte de vreme ca astfel vom ajunge in mare ratacire ca preotul Nichita . Cand va fi timpul si se va intampla ce va sa se intample atunci vom lua atitudine , dar cel putin vom fi in cunostinta de cauza .

    Latratul la Luna nu sperie hotul venit in cumpana noptii .

    Apreciază

  5. pepikul said, on octombrie 11, 2010 at 2:12 am

    „Preotul îşi exprimase în repetatate rânduri simpatia pentru SECTELE(sic) formate din ortodocşi pe rit vechi care folosesc calendarul iulian” Nu inteleg, de ce ortodocsii pe stil vechi sunt numiti „SECTA”? Am fost crescut pe calendarul nou, sarbatoream si pe cel vechi, caci bunica e pe vechi, dar sincer sa va spun eu ii dau crezare bunicii, si ma gandesc sa adopt si eu CALENDARUL CEZARIAN VECHI DE 2000 DE ANI si sa ma lepad de acesta facut de CATOLICI(ERETICI) si anume Gregorian. Este limpede ca lumina zilei ca diavolul ne-a dezbinat, si sa nu uitam cand noul calendar a fost adoptat, numarul masonilor in pollitica zilei de atunci a fost, a fost… S-a mai aprins cuiva beculetul? L-a urma urmei, nu ar trebui sa se isce nici un fel de cearta din motivul acesta, pentru ca decizia este personala, si cum „noi” pe nou ii numin „stilisti” pe cei pe vechi, asa si ei ar avea dreptul sa ne numeasca „tradatori, slabi in credinta, dezinformati, ecumenisti”. Saccsiv, te rog sa-mi respecti dreptul de a avea opinie diferita in aceasta situatie. Doamne lumineaza-ne!

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 11, 2010 at 3:19 am

      pepikul

      El nu s-a dus la o biserica ce tine calendarul vechi, dar care sa fie in comuniune cu noi. El s-a dus la un grupuscul ce considera ca toti ceilalti sunt eretici, inclusiv celelalte „biserici”-grupuscule stiliste.

      Nu toti cei ce tin calendarul vechi sunt numiti stilisti, ci doar aschiile iesite din diferite biserici (numite de ei oficiale) si care dau anatemei pe toti si pe toate cu o lejeritate cutremuratoare.

      Apreciază

      • IOAN said, on octombrie 11, 2010 at 8:33 am

        SACCSIV…DE CE AI CENZURAT MESAJELE ?

        Apreciază

  6. mircea said, on octombrie 11, 2010 at 7:40 am

    Pt Pr Vasile,

    „In BOR toti ierarhii, preotii si diaconii sunt purtatori de har si slujesc ortodoxia.”
    Corect e in adevarata Biserica Ortodoxa Romana, si nu in cea declarata si vazuta la TV.
    Nu poti sa spui asa ceva cind dupa un sinod intrunit pe tema pasapoarte biometrice, declaratia in fata presei, a sinodului, este ca 666 este un nr ca oricare altul, si ca eu-purtatorul de cuvint al patriarhiei, imi fac primul pasaport biometric.
    Asta e adevarul, si nu ai ce sa-i faci.
    Cum a procedat monahul cel ce a plecat in Grecia, nu mi se pare de folos pt crestinii romani.
    Ca nici Iustin Pirvu nici Arsenie Papacioc nici multi altii nu au plecat si nu vor pleca. Daca iubesti neamul asta, iti porti aici crucea. Si te ajuta Dumnezeu sa o duci, nu te lasa.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  7. mircea said, on octombrie 11, 2010 at 8:10 am

    Acum pr importanta e alta, nu stilisti, nu pe veki, pe nou. Imi aduce aminte de skimbarea orei, cind toate babele (scuze) intreaba sau specifica „pe nou sau pe veki, maica”.
    Ce daca dau stilistii anateme. Totul e relativ pe lumea asta, dpdv al omului. Absolut e doar Dumnezeu. O sa judece El. Pe toti. Si nu mai trebuie plecat urekea la toata lumea. Ai o o linie, urmeaza-o. Multi vorbesc. Dar trebuie sa stii pe cine sa asculti. Pt mine e clar. Primii care trebuie ascultati e cei care vorbesc din experienta lor. E ca diferenta dintre teorie si practica. Cel ce vorbeste din practica, e foarte clar, nu mai ai ce comenta. Din practica vorbesc cei ce au stat decenii prin puscariile comuniste. Si ce s-a intimplat atunci, seamana cu ce se intimpla acum. Lucrarea in sine e aceiasi. Ei, sistemul, iti va cere din ce in ce mai mult, pina o sa-ti ceara si sufletul. Depinde de tine, unde te opresti cu cedarea. In ce stadiu. Deci, relaxare, caci ce urmeaza sa se intimple se va intimpla. Si cum vorbesc si spun cei ce vorbesc din „practica”, simplu si clar, nu au cum sa vorbeasca cei cu „teoria”. Pai daca spune Arsenie Papacioc si Iustin Pirvu ” Nu luam”, ce sa mai comentezi. Cine nu crede in acesti oameni, doar sa citeasca ce spun cei mai sus pomeniti, in general. E o carticica a lui Arsenie Papacioc la care ma „distreaza” ce pret are. 7 lei. „Mici indemnuri catre mantuire” – sau ceva de genul asta. Ar trebui sa coste o suta de mii lei (noi).

    Apreciază

  8. corina said, on octombrie 11, 2010 at 10:45 am

    „La miezul nopţii, noi aveam slujba, care trebuia să dureze până la trei dimineaţa, dar preotul şi maicile nu au venit. Atunci am observat că nu mai sunt la mănăstire, iar a doua zi am anunţat la Episcopie”, a povestit maica stareţă Eufrosina Stanciu” E O MINCIUNA:Cand maicile au plecat stia toata lumea, inclusiv maica stareta care a chemat de la episcopie un reprezentant. Acesta a venit imediat si a vorbit cu maicutele care plecau. DE CE MINT ?

    Apreciază

  9. Luiza said, on octombrie 11, 2010 at 3:32 pm

    Doame ajuta! Referitor la stilisti pe stil vechi sau nou…i-mi aduc aminte ca Parintele Ilie Cleopa a vrut sa afle de la Dumnezeu care este calea corecta…pe stil vechi sau nou…a tinut post 40 zile, dupa care Bunul Dumnezeu l-a instiintat ca trebe sa ne preocupe mantuirea sufletului, nu data calendarului…Sa respecti poruncile date de Dumnezeu, numai conteaza dupa care calendar…asta din ce-mi aduc aminte eu ca am citit…Cat despre Parintele Nichita, e clar si se de la sine inteles…ca a fost fortat… la aceasta decizie…Sint preoti platiti sa taca in ziua de azi…cu privire la cipuri, la documente biometrice, cu privire la vaccinuri, la alimentatie…Sa nu condamnam gestul Parintelui Nichita…ca sa nu fim judecati…Adevarul se va afla…curand sau niciodata…numai Dumnezeu stie gandurile omului…Ideea e ca stim cu totii ca se doreste aceasta uniune a Bisericii Ortodoxe cu ereticii…si Parintele Nichita n-a vrut sa accepte aceasta erezie…si plus inca multe altele…Asa banuiesc si gandesc eu…pacatoasa pacatosilor….Doamne ajuta!

    Apreciază

  10. Adriani.I said, on octombrie 11, 2010 at 4:47 pm

    @Ioan. Tu crezi ca Biserica se poate desparti? Nu le mai purta de grija ecumenistilor ca si tu susti niste perle….Nu calendarul ne desparte de Hristos ci schisma, sau crezi si tu ca pastrarea calendarului reprezinta criteriul unitatii si nu pastrarea comuniunii euharistice?

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 12:59 am

      AM DESPĂRȚIT EU BISERICA ? AM PURTAT EU DE GRIJĂ ECUMENIȘTILOR ? Eu DEMASCHEZ ECUMENISMUL ANTICHRISTIC și vicleniile care se manifestă prin această FIARĂ RELIGIOASĂ. CE PERLE SUsȚIN EU ? ARATĂ UNDE ? ȘTII CE E AIA SCHISMĂ ? BISERICA ESTE UNA SFÂNTĂ, SOBORNICEASCĂ ȘI APOSTOLEASCĂ. NU CALENDARUL NE MÂNTUIEȘTE.

      Apreciază

      • Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 4:58 pm

        @Ioan .Nu Prietene intrebarea asta e pentru tine stii ce inseamna schisma? Dar iti raspund eu schisma. Schisma este despartirea de Biserica, schisma inseamna ruperea comuniunii euharistice ,schisma inseamna crearea unui trup nou in Biserica,schisma inseamna iesirea totala de sub ascultarea episcopilor(se incadreaza perfect stilistilor nu crezi?). Ioan tu cand spui crezul zici intr-una sfanta soborniceasca si apostoleasca Bioserica sau intr-una + 40 De biserici stiliste? Asta ce sustii tu dragul meu se numeste erezie in plus mai cazi si in cateva anateme. Sa continuam si sa vedem ce spune Sfantul Vasile cel Mare despre schismatici.”Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărtire ei nu mai au harul Sf. Duh care nu li se mai dă din momentul despărtirii lor. La începuturi, înainte de despărtire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mâinilor transmiteau acest har sfintitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupti de Biserică au devenit astfel incapabili să transmită si altora harul Sf. Duh”(din epistola 1 canonica). Schisma este despartire de Biserica fara vreo GRESEALA de invatatura si rupere Tu sustii o alta forma a teoriei ramurilor un derivat din ecleziologie eretica stilista care vorbeste de unitate in erarhie „dreptcredincioasa” dar uita sa mentioneze de unitatea liturgica a ierarhilor. Uite ce spune sfantul Ciprian al Cartaginei „Când de fapt, Biserica este una, sobornicească si neîmpărtibilă si peste toate unită si întărită prin comuniunea euharistică a ierarhilor.”Nu calendarul ne mantuieste dupa cum ai zis ci Biserica care este una si nedespartita.

        Apreciază

      • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 6:33 pm

        Adrian…Tu spui că… CITEZ ( Asta ce sustii tu dragul meu se numeste erezie in plus mai cazi si in cateva anateme ). EŞTI DIVERSIONIST ŞI MARE MINCINOS. TU SPUI că…CITEZ (Tu sustii o alta forma a teoriei ramurilor un derivat din ecleziologie eretica stilista care vorbeste de unitate in erarhie “dreptcredincioasa” dar uita sa mentioneze de unitatea liturgica a ierarhilor)…ALO…ARATĂ TU UNDE AM SPUS EU CE AI SCRIS TU ÎN ACEST CITAT ? BĂI BĂIATULE… TU NU AI ÎNŢELES CĂ NU SUNT STILIST ? MAI CITESTE SI TE DOCUMENTEAZA.

        Apreciază

  11. Adrian.I said, on octombrie 11, 2010 at 4:49 pm

    @Ioan. Tu crezi ca Biserica se poate desparti? Nu le mai purta de grija ecumenistilor ca si tu susti niste perle…… Nu calendarul ne desparte de Hristos ci schisma, sau crezi si tu ca pastrarea calendarului reprezinta criteriul unitatii si nu pastrarea comuniunii euharistice?

    Apreciază

    • Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 8:33 pm

      @Ioan. citez „PĂRINTELE NICHITA NU A PLECAT DIN BISERICA ORTODOXĂ CI SA DEBARASAT DE PUZDERIA DE ECUMENIŞTI CARE EXISTĂ ÎN CADRUL EPISCOPIEI SLATINEI ŞI ROMANAŢILOR ŞI IMPLICIT ÎN BOR CARE FĂCEAU PRESIUNI PENTRU PROMOVAREA MULTICULTURALISMULUI RELIGIOS ECUMENIST MONDIAL” Asta ce e? . Deci stilistii reprezinta Biserica Ortodoxa????Iar apoi continui „HARUL DUHULUI SFÂNT VA LUCRA PRIN EPISCOPI, PREOŢI ŞI DIACONI….ŞI VA FI ACOLO UNDE ESTE MĂRTURISITĂ ORTODOXIA ÎN TOATĂ SPLENDOAREA ŞI FRUMUSEŢEA EI.” Deci doar marturisirea dreptei credinte fara unitate liturgica?Mai clar de atat nu se poate. Vrei si alte citate?Tu nu-ti dai seama ce reprezinta vorbele tale.Poti sa nu fi stilist ,erezia poate fi raspandita de oricine.

      Apreciază

      • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 9:49 pm

        Adrian.i …TU ÎNŢELEGI ERONAT…BISERICA ORTODOXA MĂRTURISITĂ ÎN TOATĂ SPLENDOAREA ŞI FRUMUSEŢEA EI NU REPREZINTA SI LITURGHIA ? DE UNDE AI DEDUS TU CA AM EXCLUS LITURGHIA ? TU CREZI CA RASPANDESC EREZII ? AICI GREŞEŞTI FUNDAMENTAL. Eu spun..“PĂRINTELE NICHITA NU A PLECAT DIN BISERICA ORTODOXĂ CI SA DEBARASAT DE PUZDERIA DE ECUMENIŞTI CARE EXISTĂ ÎN CADRUL EPISCOPIEI SLATINEI ŞI ROMANAŢILOR ŞI IMPLICIT ÎN BOR CARE FĂCEAU PRESIUNI PENTRU PROMOVAREA MULTICULTURALISMULUI RELIGIOS ECUMENIST MONDIAL” AŞA AI ÎNŢELES TU FRAZA ACEASTA DE AI AJUNS SA SPUI că…. CITEZ ( Asta ce e? . Deci stilistii reprezinta Biserica Ortodoxa???? ) iarăsi ai inteles ERONAT. SI UN COPIL DE 7 ANI INŢELEGE CE SPUN EU.

        Apreciază

  12. mircea said, on octombrie 11, 2010 at 5:15 pm

    Pt Pr Vasile

    Multumesc.

    Apreciază

  13. Aurora said, on octombrie 11, 2010 at 6:47 pm

    Parinte Vasile, va rog sa ma lamuriti si pe mine in unele privinte. Eu nu am simpatie pentru stilisti si dezaprob modul lor de lucru. Am insa doua prietene care au vrut sa treaca la ei si s-au razgantit pt. ca au primit niste ”semne „de la Dumnezeu – asa pretind ele – adica ceva nu era in ordine cu anafora si cu aghiazma. Le- a nemultumit si faptul ca acolo spovedania se face doar de Paste si de Craciun. Dupa indelungi framantari, n- au trecut la stilisti, dar pastreaza calendarul lor.Eu am incercat sa le spun cu frumosul ca nu e bine sa tina alt calendar, insa ele sunt atat de guralive ca m-au „acoperit” de fiecare data cu vorbaria lor si am renuntat. Si totusi, zilele acestea le-am spus-o franc ca ma separa de ele calendarul lor, ca practic nu suntem in aceeasi corabie, nu vorbim aceeasi limba. S-au suparat, eu le-am zis sa n-o ia ca pe o despartire, dar ele considera ca prietenia noastra s-a terminat. Eu raman la parerea ca ele fac o mare greseala desconsiderandu-i pe preotii si ierarhii din BOR pt. abaterile lor.
    Un alt aspect. Un preot i s-a confesat cuiva ca este mason. Cand am aflat, m-am gandit ca probabil sunt mai multi. Eu va intreb de s.v. daca acesti preoti-masoni mai au harul primit la hirotonie( avand in vedere faptul ca cei care intra in masonerie depun un juramant sa slujeasca Mareului Arhitect, adica lui Lucifer) si daca tainele savarsite de ei mai sunt valide. La fel si cu preotii divortati care traiesc in concubinaj si nu -i sanctioneaza nimeni. Sa nu creada cineva ca judec clerul, vreau doar sa stiu pentru mine. Adica sa stiu daca mai pot apela la ei pentru o sfestanie sau alte servicii. Va rog sa ma iertati daca am spus ceva deplasat. Sarut mana !

    Apreciază

  14. dante said, on octombrie 11, 2010 at 7:03 pm

    S-ar putea ca parintele Nichita sa aiba dreptate si asta pricepi,dupa ce te uiti in jurul tau: minciuna, tradare, fatarnicie, despotism….

    Apreciază

    • Adrian.I said, on octombrie 11, 2010 at 7:46 pm

      dante. Asa spun si sectantii; ” „popii”; injura, beau, desfraneaza s.a.deci rezulta ca nu voi pastrati credinta adevarata ci noi”. Ei ca si stilistii nu pot vedea planul Lui Dumnezeu din aceste vremuri care este foarte subtil, nici caracterul Bisericii, de extensiune comunitara a Lui Hristos care formeaza impreuna cu dreptii si PACATOSII trupul Lui tainic.

      Apreciază

  15. Aurora said, on octombrie 11, 2010 at 10:05 pm

    Va multumesc ,Parinte Vasile. Ma voi ruga pentru sfintia voastra.

    Apreciază

  16. IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 12:22 am

    Pr. Vasile…DUPĂ mesajul acesta se pare că îndemni la ADORMIRE. UNDE SCRIE că lovesc în CLER ? EU…LOVESC DIRECT ECUMENISMUL ȘI DEMASCHEZ IDEILE ȘI EREZIILE ECUMENISTE CARE DUC LA SUBMINAREA ORTODOXIEI și la CARE SE FAC PĂRTAȘI MULȚI REPREZENTANȚI AI BOR. SĂ NE ÎNTREBĂM…DE CE REPREZENTANȚII BOR AU FOLOSIT METODA numită TACITĂ PRIVIND cipurile satanei 666 ? TU CE POZIȚIE AI FAȚĂ DE MICROCIPURI ? SAU DEJA LE FOLOSEȘTI !!!??? A MĂ COMPARA CU IUDA: ești prea înapoiat în GÂNDIRE ÎN PRIVINȚA ACEASTA. UNDE AM PROPUS EU mișcare revoluționară ? Unde sunt eu răzvrătit ? Am vorbit eu de răzvrătire ? POZIȚIA MEA este APĂRAREA ȘI MĂRTURISIREA ORTODOXIEI DREPTSLĂVITOARE.

    Apreciază

  17. pepikul said, on octombrie 12, 2010 at 2:17 am

    Parinte Vasile, nu va cunosc, dar nu prea aveti „stofa”! Trebuie sa recunoasteti ca si IOAN(pe care de altfel nu-l cunosc), mai are si dreptate! Ma intreb ce calendar ar fi folosit Stefan, Mircea, Mihai, Eminescu, etc daca ar fi trait in ziua de azi? Cu siguranta nu pe cel nou, imi permit sa cred! Suntem vanduti, si altceva nu mai conteaza decat propia-ti SALVARE, fiindca SALVAREA ESTE INDIVIDUALA si nici decum in grup. Pace tuturor!

    Apreciază

    • Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 10:29 am

      @pepikul. Scuze ca ma bag, dar gresesti enorm. Nu stiu ce calendar ar fi folosit: Stefan, Mircea,Mihai,Eminescu dar stiu ce calendar au folosit; Sf Ilie Lacatusu,Sf Valeriu Gafencu,pr Arsenie Boca sau pr Ilie Cleopa, acesta a fost calendarul nou. Noi in Biserica formam un singur trup si daca un organ ar fi bolnav ar imbolnavii intregul trup. Biserica este una cu credinciosii de pe nou si credinciosii de pe vechi, caci nu calendarul ne uneste ci insasi Mantuitorul Iisus Hristos (care este capul Bisericii) prin sangele Sau care circula prin tot trupul, care este reprezentat de comuniunea euharistica.

      Apreciază

  18. IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 8:04 am

    pr. Vasile…CU ECUMENISMUL E PREA COMPLICAT PENTRU TINE…in niciun caz pentru mine. TU AI CEVA CU MEMORIA…TU DISTORSIONEZI ADEVĂRUL. PĂCAT DE limitele inţelegerii PROASTE LA CARE TE SUPUI ORBEŞTE. Ori te faci că nu înţelegi ce spun, ORI EŞTI VICLEAN IN DISTORSIONARI SI DIVERSIUNI MENTALE. TU ŢI-AI DAT ARAMA PE FAŢĂ in modul cum interpretezi cuvintele POSTATE DE MINE. EŞTI LIMITAT.

    Apreciază

  19. Aurora said, on octombrie 12, 2010 at 8:05 am

    @IOAN
    Cum vorbesti cu un preot, magarule ? Asa i te adresezi ? Cu „tu” ?

    Apreciază

  20. Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 10:17 am

    @Ioan. Cine te crezi, Sfantul Marcu Eugenicul, Sfantul Maxim Marturisitorul, pai prostiile care le-ai spus tu sunt la fel de mari ca ale ecumenistilor, macar nu m-ai judeca. Ai ajuns sa vorbesti de Biserica la modul asta, vezi-ti de pacatele tale.

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 3:11 pm

      Adrian.I TU MINŢI… CE PROSTII AM SPUS EU ca să fie la fel de mari ca ale ecumenistilor ? ADU ARGUMENTE. DACă ai ajuns să spui că CITEZ..( pai prostiile care le-ai spus tu sunt la fel de mari ca ale ecumenistilor ) asta denotă CLAR CĂ NU AI ÎNŢELES NIMIC DIN ORTODOXIE.

      Apreciază

      • Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 5:22 pm

        @Ioan. Vezi raspunsul meu de mai sus. As mai putea sa adaug si instigarea de dezbinare a Bisericii, uite ce zice sf Ioan gura de Aur”A dezbina cineva Biserica este un rau la fel de cumplit ca a cadea in erezie. Nici sangele muceniciei nu poate spala acest pacat!”
        Daca mai provocat sa facem un sumar al prostiilor tale:
        1Ai pus semn de egalitate intre Biserica si unele factiuni eretice si schismatice
        2 Ai pus ca si criteriu al unitatii doar marturisirea dreptei credinte, omitand unitatea liturgica
        3 Ai indemnat la iesire de sub ascultarea ierarhilor
        4 Ai confundat caderea in erezie (personala) cu caderea in apostazie (totala)
        5 Si.. mai si vorbesti urat cu un preot…deci dispretuirea harului preotie (Aici cazi sub afurisania a mai multor sinoade)

        Apreciază

      • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 7:25 pm

        ARATA UNDE AM INSTIGAT EU LA DEZBINAREA BISERICII ORTODOXE ? MARE MINCIUNA AI SPUS. AM PUS EU SEMN DE EGALITATE INTRE BISERICA ORTODOXĂ ŞI EREZII ? ADU CITATE. UNDE AM SPUS EU că CITEZ ( Ai pus ca si criteriu al unitatii doar marturisirea dreptei credinte, omitand unitatea liturgica ). TU AI CREAT DIVERSIUNEA SI MINCIUNA AICI. MAI POŢI FACE ASCULTARE DE IERAHII CARE SUNT ECUMENIŞTI-ERETICI -MASONI şi care impun pecetluirea satanică cip 666 ? NU. INDEMN PE ORICE CREŞTIN să asculte de acei IERARHI, PREOŢI , DIACONI…CARE sunt ANTICIP, ANTIECUMENIŞTI, CONTRA TUTUROR EREZIILOR DE TOATE MODELE ŞI DE TOATE FELURILE INCLUSIV POLITICE-MASONICE-de pe întreaga PLANETĂ. UNDE AM CONFUNDAT căderea in erezie (personala) cu căderea in apostazie (totala) ? ADU DOVEZI. ALTA ACUZAŢIE citez ( Si.. mai si vorbesti urat cu un preot…deci dispretuirea harului preotie (Aici cazi sub afurisania a mai multor sinoade). …ADU DOVEZI CĂ AM VORBIT URAT CU UN PREOT. DACA A FOST UN PREOT CU ATAT MAI MARE ESTE RUŞINEA PENTRU EL. A CREAT NUMAI DIVERSIUNI ŞI MINCIUNI. ARATĂ UNDE AM DISPREŢUIT EU HARUL PREOŢIEI ? MARE MINCIUNĂ AI SPUS că cad sub afurisenia mai multor SINOADE. ADU ARGUMENTE. ADRIAN.I…TU EŞTI MARE DIVERSIONIST ŞI MARE MINCINOS. ÎNŢELEGI NUMAI CE VREI TU DIN POSTĂRILE MELE.

        Apreciază

  21. Elea_mas said, on octombrie 12, 2010 at 7:20 pm

    „Ioan” ar putea fi, nu un frate, dar o… sora. Ecaterina?

    Apreciază

  22. Adrian.I said, on octombrie 12, 2010 at 9:09 pm

    @Ioan. Deci nu recunosti? Hai sa vedem atunci
    1Ai pus semn de egalitate intre Biserica si unele factiuni eretice si schismatice:
    „PĂRINTELE NICHITA NU A PLECAT DIN BISERICA ORTODOXĂ CI SA DEBARASAT DE PUZDERIA DE ECUMENIŞTI ……”
    2 Ai pus ca si criteriu al unitatii doar marturisirea dreptei credinte, omitand unitatea liturgica… Apoi continui si zici
    „HARUL DUHULUI SFÂNT VA LUCRA PRIN EPISCOPI, PREOŢI ŞI DIACONI….ŞI VA FI ACOLO UNDE ESTE MĂRTURISITĂ ORTODOXIA ÎN TOATĂ SPLENDOAREA ŞI FRUMUSEŢEA EI”
    3 Ai indemnat la iesire de sub ascultarea ierarhilor…. Aici chiar te-ai dat de gol si in comentariul anterior.
    „MAI POŢI FACE ASCULTARE DE IERAHII CARE SUNT ECUMENIŞTI-ERETICI -MASONI şi care impun pecetluirea satanică cip 666 ? Da dragule mai poti, cat timp nu au cazut in apostazie totala poti, uite ce spune canonul 429 Cartagina;.”În legãturã cu aceasta (ereticii) fiecare dintre noi trebuie sã spunã ceea ce gîndeste, dar nimeni nu trebuie sã judece pe altul si sã respingã unitatea (euharisticã) cu cei care gîndesc altfel.”
    4 Ai confundat caderea in erezie (personala) cu caderea in apostazie (totala)
    „HARUL DUHULUI SFÂNT VA LUCRA PRIN EPISCOPI, PREOŢI ŞI DIACONI….ŞI VA FI ACOLO UNDE ESTE MĂRTURISITĂ ORTODOXIA ÎN TOATĂ SPLENDOAREA ŞI FRUMUSEŢEA EI. MULTICULTURALISMUL ECUMENIST DEZBINATOR AL DRAGOSTEI CARE SE VREA ESTE MINCIUNA ÎNTRUCHIPATĂ ŞI CARE ESTE promovATORUL RELIGIEI UNIVERSALE LUCIFERICE CARE ESTE ŞI VA FI RELIGIA LUI ANTICHRIST. Cum poţi să spui că niciun repreZentant al BOR nu este eretic ?” Deci harul nu mai lucreaza la clericii care au erezii personale(si nu au cazut inca in apostazie totala)?
    5 Si.. mai si vorbesti urat cu un preot…deci dispretuirea harului preotie (Aici cazi sub afurisania a mai multor sinoade);
    Limbajul folosit in discutia cu pr Vasile demonstreaza acest lucru.
    Cred ca nici tu nu-ti dai seama de cuvintele tale

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 12, 2010 at 10:24 pm

      Adrian.I….ASTA DENOTĂ CLAR CĂ eşti OMUL SISTEMULUI ECUMENIST CAND AFIRMI la întrebarea mea.. MAI POŢI FACE ASCULTARE DE IERAHII CARE SUNT ECUMENIŞTI-ERETICI -MASONI şi care impun pecetluirea satanică cip 666 ? TU DAI SFATUL SATANEI că citez (Da dragule mai poti, cat timp nu au cazut in apostazie totala poti,). ŞI LA CELELALTE RASPUNSURI SPUI NUMAI ABERAŢII CU CARACTER ABSOLUT DIVERSIONIST ŞI MINCINOS.

      Apreciază

      • Adrian.I said, on octombrie 13, 2010 at 8:12 am

        Deci sinodul care recomanda lucrul asta era mincinos?Daca iti dau si citate din unii sfinti pe tema asta (sunt destule) o sa-i contrazici si pe ei. Nu m-ar mira.Nu ai argumentat nimic decat ai atacat in stilul tau .Daca ai ceva de spus argumenteaza.

        Apreciază

      • IOAN said, on octombrie 13, 2010 at 8:44 am

        la întrebarea mea.. MAI POŢI FACE ASCULTARE DE IERAHII CARE SUNT ECUMENIŞTI-ERETICI -MASONI şi care impun pecetluirea satanică cip 666 ? TU DAI SFATUL SATANEI că citez (Da dragule mai poti, cat timp nu au cazut in apostazie totala poti,). ŞI LA CELELALTE RASPUNSURI SPUI NUMAI ABERAŢII CU CARACTER ABSOLUT DIVERSIONIST ŞI MINCINOS.

        Apreciază

  23. Adrian.I said, on octombrie 13, 2010 at 8:19 am

    @Ioan. Pai si la aia care au plecat….. ce sunt, nu stilisti si tu il laudai, lasa-te ca nu tine.
    Ioan super teologule, termenul unitate liturgica nu are legatura cu liturghia , asta e buna 🙂 Nu ai argumentat nimic ca de obicei

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 13, 2010 at 8:53 am

      NU MAI MERIŢI NICIUN RĂSPUNS. E CLAR. EŞTI OMUL SISTEMULUI ECUMENIST….EŞTI UN MĂCELAR DIVERSIONIST ŞI CU CARACTER DE ÎNŞELĂTOR, CREEZI MANIPULĂRI ŞI DAI RĂSPUNSURI TRUNCHIATE ŞI DE TOATĂ RUŞINEA. LASĂ CREŞTINII ÎN PACE DIVERSIONISTULE.

      Apreciază

  24. Adrian.I said, on octombrie 13, 2010 at 9:26 am

    Cateva sfaturi de de la Sfantul Paisie aghioritul ;”Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patri­arh cred că este un lucru iraţional.”

    „Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce…….Dacă filo-unioniştii dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură.”

    „Mă rog la Dumnezeu, spunea el, ca să ia zile din viaţa mea şi să le dea patriarhului Atenagora, ca să se pocăiască”.
    (din cuvantarile Sfantului Paisie aghioritul)

    Apreciază

  25. carmen L L said, on octombrie 30, 2010 at 12:57 pm

    Sa nu ne sfasiem intre noi!
    Parintele Nichita are multi sustinatori, dintre aceia care l-au cunoscut, printre care ma numar si eu. Sa ne rugam ca Dumnezeu sa il ierte si sa ne ierte si pe noi si, de asemenea, sa incercam sa fim mai potoliti in relatiile dintre noi.
    Erezie sau nu, ecumenism sau nu, sa nu lasam pe cel rau sa ne dezbine.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: