SACCSIV – blog ortodox

Sebastian Bodu cere Parlamentului European INLOCUIREA termenului ROM cu TIGAN. Ce parere aveti?

Posted in PARLAMENTUL EUROPEAN, ROM, TIGANI by saccsiv on septembrie 29, 2010

   Citez din articolul Sebastian Bodu cere PE inlocuirea termenului rom cu tigan:

   Parlamentul European ar putea decide inlocuirea termenului de „rom” cu cel  de „tigan”, la  propunerea europarlamentarului Sebastian Bodu. Acesta a depus o motiune de rezolutie care, daca va trece de votul legislativului european, va ajunge pe masa Comisiei Europene. Inlocuirea termenului de rom este justificata de europarlamentarul roman prin confuzia pe care cuvantul respectiv o creeaza, acesta facand trimitere atat la poporul roman cat si la locuitorii orasului Roma, se arata intr-un comunicat de presa al PDL.
   In textul motiunii de rezolutie, Sebastian Bodu arata ca aceasta confuzie este regretabila atat pentru romani, pentru locuitorii Romei, dar si pentru reprezentantii unei minoritati numeroase a Europei, a caror identitate se pierde.
   „Avem in Europa chiar si un stat care doreste sa isi schimbe numele doar pentru a indeplini niste criterii, si aici ma refer la Macedonia. Consider ca este important ca toata aceasta confuzie intre roman, rom si roman sa inceteze pentru ca nimeni nu are niciun avantaj de pe urma ei. La urma urmei, sunt asociatii ale celor care acum se numesc romi care solicita revenirea la numele de tigan. Asadar, sper ca Uniunea Europeana va inlocui termenul de rom cu cel de tigan in toate actele oficiale. De la bun inceput impunerea termenului de rom a fost o greseala pe care acum trebuie sa o reparam”, a declarat Sebastian Bodu.
   Europarlamentarul PDL spune ca avea in plan inaintarea acestei propuneri de rezolutie inca dinainte de izbucnirea scandalului legat de repatrierile din Franta. „Este oarecum o coincidenta faptul ca vin cu aceasta propunere acum”, se mai arata in comunicat.
   Saptamana trecuta Dennis Abbott, purtator de cuvant al Comisiei Europene, a confundat limba romani cu limba romana, intr-o conferinta de presa la CE. Confuzia a fost corectata abia dupa interventia unui alt purtator de cuvant.
   Abbott, purtator de cuvant al comisarului pentru Educatie si Cultura, a facut o prezentare, joi, in conferinta de presa de la CE, a evenimentelor care vor fi organizate pentru a marca „Ziua europeana a limbilor”.
   El a fost intrebat in limba franceza, in contextul unei referiri la limbile vorbite de minoritati, despre limba romani.
   „Romani? Nu, nu este o limba minoritara. Este o limba oficiala a UE”, a raspuns Abbott.

24 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on septembrie 29, 2010 at 5:28 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Mos Ioan said, on septembrie 29, 2010 at 5:56 pm

    Foarte bine. Sa se înlocuiasca termenul rom cu tigan. Inca din negura vremurilor tiganul s-a numit tigan. Moda cu schimbarea numelor au adus-o „baietii cu urechi muzicale”, adica cei care nu-si mai zic jidovi, jidani, evrei ci israeliteni, deci întelegeti…
    Acest popor jidovesc are o ura cumplita împotriva Poporului Român si face totul pentru a-l injosi, umili, asasina fizic si moral. Sa ne gândim la Marele nostru Mihail Eminescu care a fost asasinat la ordinele Aliantzei Izraelite Universale. Al dracului popor, jidanii astia….. Intelegetzi, unde bat si unde vor sa ajunga….????? Vor sa convinga o lume întreaga ca tiganii sunt români si ca daca tiganii ( rom) fura înseamna ca toti românii sunt hoti…
    Adevaratii hoti sunt în fruntea guvernelor, deci…..

    Eu, personal, n-am nimic cu tiganii, trebuie sa-i admiram pentru ca femeile lor nasc toti copiii, în timp ce „crestinele” noastre îi omoara.
    Bineînteles, ca tiganii au si ei pacatele lor ca si noi toti, dar sunt semenii nostri si, în fatza lui Dumnezeu, avem datoria sa ne respectam unii pe altii…..

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 29, 2010 at 6:05 pm

      Mos Ioan

      Nu sunt de acord cu expresia „Al dracului popor, jidanii astia”.

      Apreciază

  3. nea Anderthal said, on septembrie 29, 2010 at 6:04 pm

    salut,
    Asa cum am scris propun ca de acum inainte sa-i scriem numele lui „don Pedro ot Apaka” ca „Petru Rroman” ca sa vada lumea ca este un venetic si un cancer pe trupul acestei tari !

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 29, 2010 at 6:12 pm

      nea Anderthal

      E dur spus cancer.

      Pentru toti

      Doresc sa nu folositi expresii rasiste sau care duc la ura rasiala. Este un blog fara moderare (adica postarile nu asteapta sa fie aprobate, ale aparand direct) dar in momentul in care voi citi astfel de comentarii, le voi sterge.

      Apreciază

      • nea Anderthal said, on septembrie 29, 2010 at 8:01 pm

        @Saccsiv
        De ce cuvintul „cancer” ar duce la ura rasiala?.n-am spus nimic de „lipsa preputzului” la acest nemernic…

        Apreciază

  4. Ion de la Chiuiesti said, on septembrie 29, 2010 at 6:09 pm

    Ce parere am? S-ar face dreptate!

    Apreciază

  5. Pettre said, on septembrie 29, 2010 at 6:09 pm

    Foarte bine. Este posibil sa le fie si lor de ajutor. Termenul de tigan are o istorie, o notorietate, Asa cu un nou termen, cel de rom se crea confuzie si se incerca fortat sa se creda ca ei ar avea si un comportament nou/bun. Comportamentul mai putin bun era asociat unui termen „incorect” (politic) cel de tigan. Asa ca daca vor sa indrepte cate ceva trebuie sa-si asume si termenul de tigan si tot ce este legat de el.

    Apreciază

  6. Mos Ioan said, on septembrie 29, 2010 at 7:25 pm

    @ Draga Marian,
    Asa este, frate. Sunt de acord cu dta. Ai facut o analiza perfecta a vremurilor pe care le traim.
    Sa ne rugam, mai mult, Bunului Dumnezeu si Sf.fecioare Maria, pentru mântuirea sufletelor si pentru vremuri cu pace.
    Dumnezeu sa-ti dea sanatate!

    Apreciază

  7. Iones said, on septembrie 29, 2010 at 7:57 pm

    Termenul de rom este un termen inventat el nu a existat in limba romaneasca vreodata…A fost special introdus in DEX (si de obicei este folosit in mass media la ordinul stiti voi cui) tocmai ca sa produca confuzie intre rom si roman, iar Romaniei sa ii fie asociata imaginea de „tara a tiganilor”.
    Dar in vocabularul fundamental termenul a ramas acelasi de tigan, asta este termenul folosit de majoritatea oamenilor, si asa mi se pare corect.
    Am inteles ca acest cuvantl „rrom” ar fi fost introsul dupa 1990, personal eu nu l-am auzit asa de des sa fie folosit pana acum cativa ani de cand parca toata presa a primit comanda sa nu mai foloseasca termenul tigan deoarece chipurile ar fi jignitor si dicriminatoriu…
    Este clar ca s-a voit intentionat sa fie produsa confuzie intre tigani („rromi”) si romani.
    Ca este inventat se poate vedea si din faptul ca majoritatea celorlalte limbi de pe glob folosesc cuvinte avînd aceeasi radacina cu cea de tigan: Ex. gitan (fr.), gipsy (en.), gitano (sp.), tiganski (bg.), tîgan (rus.), Zigeuner (ger.) etc

    Tiganii originali de mahala se simt jigniti atunci cand li se spune rromi…Unul dintre acesti tigani intreba odata „Ce e aia rromi, rromi sunt aia de la Bucuresti, noi suntem tigani…”
    Acestia sunt asa-zisii „tigani romanizati”. Asa ii numesc pe rromi cei ce spun ca ei sunt tigani.

    Ar fi fost foarte bine daca pe buletinele (fara cip) nu ar fi scris rom ci mai bine ar fi scris tigan.
    Stiu ca termenul de „tigan” nu este unul frumos dar le apartine si nu este frumos deoarece ei si l-au murdarit singuri de-a lungul istoriei, pentru ca dupa cum zicea Parintele Arsenie Boca: “Ceea ce esti vorbeste mai tare, decat ceea ce spui!” De ce oare cand zici, neamt, francez, spaniol, portughez nu suna la fel de urat ca atunci cand spui “tigan”.
    Daca s-ar converti cu adevarat la Ortodoxie poate ca acesti tigani ar avea alt comportament.
    Am vazut mai demult un articol cu harta a Romaniei unde se arata un plan al elitelor despre cum vor ei sa imparta lumea si cum sa arate in viitor Romania, partea din Sud-Vestul Romaniei pe acea harta era evidentiata ca fiind o viitoare regiune a tiganilor.

    Faza cu a cere parlamentului european mi se pare chiar ridicol…Adica tu sa le ceri altora sa te invete limba ta si sa-ti aprobe ce cuvinte sa folosesti…N-au cum sa stie ei mai bine limba romana decat adevaratii romani…

    Mi-e personal mi-ar place sa fie clarificata aceasta confuzie intre „rrom si roman”.
    Insa daca nu o sa fie o chestie cu doua taisuri. Apoi sa vina si Romii cu pretentii si sa ceara si ei autonomie cum fac acum hunii (ungurii)…

    Parintele Arsenie Boca a spus candva: „Din cauza avorturilor românilor ne vor stăpâni tiganii” Oare la ce s-a referit ? La manelzarea Romaniei, la vilele si dolarii lor fara numar, sau ne vor stapanii la propriu

    Cu toate astea prefer mai bine o delimitare decat ca poporul roman sa se corceasca de tot… Si asa am inceput sa ne corcim. De la o vreme incoace au avut loc numai casatorii intre romani si straini. Rar mai gasesti Roman pur cu arborele genealogic si stramosi pana in vechea Dacie.

    Apreciază

  8. Iones said, on septembrie 29, 2010 at 7:58 pm

    Termenul de rom este un termen inventat el nu a existat in limba romaneasca vreodata…A fost special introdus in DEX (si de obicei este folosit in mass media la ordinul stiti voi cui) tocmai ca sa produca confuzie intre rom si roman, iar Romaniei sa ii fie asociata imaginea de “tara a tiganilor”.
    Dar in vocabularul fundamental termenul a ramas acelasi de tigan, asta este termenul folosit de majoritatea oamenilor, si asa mi se pare corect.
    Am inteles ca acest cuvantl “rrom” ar fi fost introsul dupa 1990, personal eu nu l-am auzit asa de des sa fie folosit pana acum cativa ani de cand parca toata presa a primit comanda sa nu mai foloseasca termenul tigan deoarece chipurile ar fi jignitor si dicriminatoriu…
    Este clar ca s-a voit intentionat sa fie produsa confuzie intre tigani (“rromi”) si romani.
    Ca este inventat se poate vedea si din faptul ca majoritatea celorlalte limbi de pe glob folosesc cuvinte avînd aceeasi radacina cu cea de tigan: Ex. gitan (fr.), gipsy (en.), gitano (sp.), tiganski (bg.), tîgan (rus.), Zigeuner (ger.) etc

    Tiganii originali de mahala se simt jigniti atunci cand li se spune rromi…Unul dintre acesti tigani intreba odata “Ce e aia rromi, rromi sunt aia de la Bucuresti, noi suntem tigani…”
    Acestia sunt asa-zisii “tigani romanizati”. Asa ii numesc pe rromi cei ce spun ca ei sunt tigani.

    Ar fi fost foarte bine daca pe buletinele (fara cip) nu ar fi scris rom ci mai bine ar fi scris tigan.
    Stiu ca termenul de “tigan” nu este unul frumos dar le apartine si nu este frumos deoarece ei si l-au murdarit singuri de-a lungul istoriei, pentru ca dupa cum zicea Parintele Arsenie Boca: “Ceea ce esti vorbeste mai tare, decat ceea ce spui!” De ce oare cand zici, neamt, francez, spaniol, portughez nu suna la fel de urat ca atunci cand spui “tigan”.
    Daca s-ar converti cu adevarat la Ortodoxie poate ca acesti tigani ar avea alt comportament.
    Am vazut mai demult un articol cu harta a Romaniei unde se arata un plan al elitelor despre cum vor ei sa imparta lumea si cum sa arate in viitor Romania, partea din Sud-Vestul Romaniei pe acea harta era evidentiata ca fiind o viitoare regiune a tiganilor.

    Faza cu a cere parlamentului european mi se pare chiar ridicol…Adica tu sa le ceri altora sa te invete limba ta si sa-ti aprobe ce cuvinte sa folosesti…N-au cum sa stie ei mai bine limba romana decat adevaratii romani…

    Mi-e personal mi-ar place sa fie clarificata aceasta confuzie intre “rrom si roman”.
    Insa daca nu o sa fie o chestie cu doua taisuri. Apoi sa vina si Romii cu pretentii si sa ceara si ei autonomie cum fac acum hunii (ungurii)…

    Parintele Arsenie Boca a spus candva: “Din cauza avorturilor românilor ne vor stăpâni tiganii” Oare la ce s-a referit ? La manelzarea Romaniei, la vilele si dolarii lor fara numar, sau ne vor stapanii la propriu

    Cu toate astea prefer mai bine o delimitare decat ca poporul roman sa se corceasca de tot… Si asa am inceput sa ne corcim. De la o vreme incoace au avut loc numai casatorii intre romani si straini. Rar mai gasesti Roman pur cu arborele genealogic si stramosi pana in vechea Dacie.

    Apreciază

  9. daniel said, on septembrie 30, 2010 at 7:17 am

    Off topi:
    Astazi se intalneste CSAT-ul si vor discuat de „shengen” si de securitatea interna, sa vedem ce se va mai coace acolo

    Apreciază

  10. daniel said, on septembrie 30, 2010 at 7:17 am

    Off topic:
    Astazi se intalneste CSAT-ul si vor discuat de „shengen” si de securitatea interna, sa vedem ce se va mai coace acolo

    Apreciază

  11. cb said, on septembrie 30, 2010 at 9:56 am

    Este corecta revenirea la vechiul nume, cel de tigan, dar miscarea e facuta tarziu, abia dupa ce au avut loc atatea scandaluri. Asa ca din punctul meu de vedere, chiar daca vor reusi revenirea la vechiul nume, nu au nici un merit – o fac tarziu si oricum repara ceva ce tot ei politicienii (a se citi: activisti, ong-isti, comunisti, socialisti, traditionalisti, conservatori, liberali, social-democrati, si tot ce va mai trece prin minte) au stricat.

    Apreciază

    • gherasim said, on septembrie 30, 2010 at 7:22 pm

      ce inseamna tarziu??? eu stiam ca tarziu nu-i niciodata!! mai ales ca se vrea indreptarea unui rau. bine, ca se propune asta in parlamentul Europei, e chiar aiurea. Treaba asta trebuie clarificata intern, la noi, cei ce am uzat si promovat acest nume si afara. Numai ca acum, sa spunem, stiti fratilor europeni, am gresit numindu-i „rromi”, vor spune aia ca suntem idioti. Si n-ar fi departe de adevar!! Cu regret, un roman. Neaos.

      Apreciază

      • cb said, on octombrie 1, 2010 at 6:35 am

        Tarziu, pentru ca e ca si cu boala.. descoperi mai din timp o dregi mai usor; descoperi mai tarziu, e mai greu, efortul e mai mare si complicatiile sunt altele.
        ps. oricum cei de afara ne cred idioti si intr-un fel au dreptate caci ei au contacte cu liderii nostri 🙂

        Apreciază

  12. Iones said, on septembrie 30, 2010 at 1:24 pm

    Românii uitaţi din Serbia:

    Apreciază

  13. […] Comentariu zilei (30.09.2010): Pentru instaurarea lumii noi, VA FI NEVOIE SI DE TULBURARI INTERETNICE? Posted in NOUA ORDINE MONDIALA by saccsiv on septembrie 30, 2010    Iata comentariul cititorului Marian, postat la articolul Sebastian Bodu cere Parlamentului European INLOCUIREA termenului ROM cu TIGAN. Ce parere aveti?: […]

    Apreciază

  14. Mos Ioan said, on septembrie 30, 2010 at 9:10 pm

    Senzatie
    de Arthur Rimbaud

    „În seri, de vara, albastre
    Porni-voi pe carare,
    Calcând firave ierburi, de grâne ciugulit,
    Visând, cu glezna prinsa de proaspata racoare….
    În mers, sa-mi scalde vântul, vreau, capul dezgolit.

    Nu voi rosti o vorba……nimic nu voi gândi,
    Ci-mi va urca în suflet iubirea nesfârsita.
    Departe, mai departe, tigan voi rataci,
    Voios, cu Firea alaturi, precum cu o iubita.”

    Apreciază

  15. Cave vanem. said, on octombrie 1, 2010 at 5:22 am

    Bodu are perfecta DREPTATE ! Nu sunt rasist si consider tiganii tot oameni in felul lor. Dar prin cuvantul rom au ciordit o noua identitate si au terfelit-o si pe aceasta.
    Intre ei tiganii pot sa-si spuna cum vor ! Dar termenul oficial folosit trebuie sa fie cel de tigan. Nu e nici o suparare si nici o jignire. De fapt, inainte de “revolutie” nimeni nu folosea cuvantul rom si eu, chiar daca aveam 40 de ani, nici nu stiam ca tiganii se mai numesc si romi. Acelas lucru, nu mai departe decat in Moldova de peste Prut: nu este folosit si cunoscut cuvantul rom desi acolo vorbesc aceeas limba cu noi.
    Sant multe tari in care se crede ca Romania este tara romilor, adica a tiganilor, datorita acestei confuzii de origine iliesceana, probabil.
    Bravo, d-le Bodu !!!

    Apreciază

  16. Meclă said, on octombrie 2, 2010 at 2:36 pm

    Cum bă, un ţigan ce s-a săturat să fie chemat Rrom strigă – *Vreau ţigan iar* ?????

    Apreciază

  17. nu fiti neinformati said, on octombrie 16, 2010 at 8:07 am

    voi ziceti ca suneti crestini?pai rasismul si crestinismul nu se potrivesc…

    numele ROM este consemnat ca nume al natiunii mele de multe personalitati europene inca din anul 1600

    cititi si vorbiti dupa aia.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.