SACCSIV – blog ortodox

Viena (20-27 septembrie): Comisia Mixta de Dialog Teologic între Biserica Catolică şi Bisericile Ortodoxe va continua discutia de anul trecut despre “Rolul şi exercitarea primatului Pontifului Roman în primul mileniu al Bisericii”, în perioada dinainte de schisma dintre Răsărit şi Apus

Posted in COMISIA MIXTA DE DIALOG TEOLOGIC INTRE CATOLICI SI ORTODOCSI by saccsiv on septembrie 15, 2010

   Citez din articolul La Viena (20-27 septembrie) apostatii au de gand sa faca o unire in baza “bisericii nedespartite din primul mileniu”:

   Reprezentantii oficiali ai Bisericii Ortodoxe la Dialogul Teologic cu catolicii urmaresc, conform propriilor declaratii, o unire cu catolicii care se va sprijini pe traditia comuna a Bisericii Nedespartite dinainte de epoca schismei din 1054. Aceasta perspectiva a reconfirmat-o Patriarhul Ecumenic Bartolomeu la sarbatoarea Sfintei Chiriachi, vorbind in biserica cu acelasi nume din Kontoskali, unde printre altele a spus: „Noi, ortodocsii, credem ca pe terenul Bisericii Nedespartite a primului mileniu putem intr-un mod sigur sa ne reintalnim si sa ne unim (a se intelege cu romano-catolicii)”.
Cu toate acestea, un dialog cu catolicii care se sprijina doar pe teologia Parintilor dinainte de schisma desconsidera teologia ortodoxa patristica dezvoltata la jumatatea mileniului al doilea.
Insistenta catolicilor in kakodoxie (rea-credinta, erezie) si deplina lor despartire de Biserica prin schisma de la 1054 i-a condus pe Sfintii Parinti la scrierea si rostirea unor cuvinte de combatere a kakodoxiei papistase. Un exemplu caracteristic sunt cuvintele „Despre purcederea Sfantului Duh” si celelalte cuvinte impotriva latinilor ale Sfantului Grigore Palama, prin care s-a formulat lamurit invatatura ortodoxa despre purcederea Sfantului Duh si teologia energiilor necreate ale lui Dumnezeu. Prin cuvintele Sfintilor Parinti impotriva catolicilor, care s-au scris dupa schisma, s-au descoperit in toata dimensiunea lor rataciri ca „Filioque”, harul creat, primatul papal si infailibilitatea si atatea alte kakodoxii.
Membri ortodocsi ai Comisiei Mixte de Dialog nu pot sa mearga la dialog cu catolicii, marginalizand traditia si ampla invatatura a Sfintilor Parinti despre catolici care a luat nastere dupa primul mileniu. Adica, atunci cand va ajunge spre dezbatere chestiunea „Filioque” – care in mod normal ar fi trebuit sa fie prima din temele dialogului – reprezentantii ortodocsi nu o vor dezbate in baza teologiei Sfantului Grigorie Palama sau a Sfantului Marcu Evghenicul, ci se vor sprijini doar pe teologia Parintilor „Bisericii nedespartite din primul mileniu”? Poate exista o unitate intru adevar cu catolicii fara acceptarea din partea lor a teologiei marilor Parinti ortodocsi ai epocii de dupa schisma?
Intoarcerea catolicilor la Biserica cea Una, Sfanta, Ortodoxa nu se realizeaza prin cautarea „drumului comun din primului mileniu”, ci prin pocainta papistasilor si prin primirea din partea lor a intregii Teologii Ortodoxe si a intregii vieti bimilenare a Bisericii.

(traducere: Fratia Ortodoxa Misionara „Sfintii Trei Noi Ierarhi”)
Sursa: Orthodoxos Typos, 10.09.2010, via Pelerin ortodox

Citit si:

In asteptarea noii intalniri de dialog cu papistasii, din toamna acestui an, grecii isi pun problema refuzului

Se va oficia din nou in marea biserica Sfanta Sofia din Istanbul, dar din pacate de catre ecumenisti impreuna cu ereticii

   Comentariu saccsiv:

   Intr-adevar, in articolul de anul trecut Comunicatul întâlnirii de dialog catolico-ortodox de la Paphos de pe site-ul http://documente.catholica.ro/, putem citi:

   „S-a decis ca a XII-a adunare plenară să fie găzduită de către Cardinalul Christoph Schonborn la Viena, în Austria, în perioada 20-27 septembrie 2010.”

   Iata ce putem citi in articolul Florentin Crihalmeanu, episcopul greco-catolic de Cluj-Gherla, despre reuniunea de dialog catolico-ortodox din Cipru:

   „Cu toţii speram că discuţiile despre primul mileniu creştin vor merge mult mai uşor, şi vom avea o bază de discuţie pentru cel de-al doilea mileniu, care are multe controverse şi va fi mult mai dificilă, dar nu a fost aşa. Se merge greu şi pe primul mileniu şi probabil nu vom termina documentul„, a declarat la un moment dat Episcopul greco-catolic, pentru ca în partea a treia a relatării să precizeze: „La încheierea lucrărilor Comisiei Mixte de Dialog Teologic între Biserica Catolică şi Bisericile Ortodoxe, desfăşurate în aceste zile în Paphos, Cipru, putem spune că a fost o întâlnire rodnică, care a avut caracterul accentuat a unei întâlniri de lucru teologice, la care cu toţii am regretat că nu am avut mai mult timp pentru aprofundare. S-a lucrat pe texte, cu motivaţii, cu interpretări, cu discuţii care au fost tot timpul la un nivel academic ridicat, la un nivel de politeţe remarcabil, astfel încât consider că a fost o întâlnire benefică, chiar dacă nu am reuşit să parcurgem decât câteva dintre punctele acestui document de lucru. Tocmai pentru că nu s-a încheiat lucrul, Comisia a decis să aibă o nouă întâlnire în anul următor, în perioada 20-27 septembrie 2010, găzduită de Cardinalul Arhiepiscop de Viena, Christoph Schonborn”.

   Reiau si ceea ce am scris in articolul COMISIA MIXTA DE DIALOG TEOLOGIC INTRE CATOLICI SI ORTODOCSI se intruneste anul acesta in Cipru la sfarsitul lui octombrie (anul trecut):

   Pe site-ul http://www.ecum.ro/infoecum/Ro/ se gaseste articolul Dialogul dintre Biserica Ortodoxă şi Biserica Catolică din care citez:

   „Biserica Ortodoxă şi Biserica Catolică au în comun doctrine şi tradiţii canonice care uşurează dialogul teologic în vederea unirii. Cadrul oficial în care teologii celor două Biserici se întâlnesc pentru dialog este Comisia Mixtă de Dialog Teologic Catolic-Ortodox. Aceasta s-a format în anul 1979 ca urmare a declaraţiei comune a papei Ioan Paul al II-lea şi a patriarhului Demetrios I. Comisia este formată din 30 de membri ortodocşi şi 30 de membri catolici. Întâlnirile de până acum ale comisiei:

  • 1980: Patmos şi Rhodos, Deschiderea festivă a Dialogului
  • 1982: München, „Taina Bisericii şi a Euharistiei în lumina Tainei Sfintei Treimi”
  • 1984: Creta, „Credinţa, tainele şi unitatea Bisericii”
  • 1986-1987: Bari, „Credinţa, tainele şi unitatea Bisericii“
  • 1988: Valaam, „Taina preoţiei în structura sacramentală a Bisericii, însemnătatea succesiunii apostolice pentru sfinţenia şi unitatea poporului lui Dumnezeu”
  • 1990: Freising, „Consecinţele eclesiologice şi canonice ale naturii sacramentale a Bisericii. Sinodalitate şi autoritate în Biserică.
  • 1993: Balamand, „Uniatismul şi căutarea de azi a comuniunii depline”
  • 2000: Baltimore, „Implicaţiile eclesiologice şi canonice ale uniatismului”
  • 2006: Belgrad

   Încă din anii 90 dialogul a întâmpinat unele dificultăţi, iar la întâlnirea din anul 2000 de la Baltimore membrii comisiei nu au putut cădea de comun acord asupra unui document final comun cu privire la Bisericile Unite cu Roma. După o pauză de şase ani comisia şi-a reluat în anul 2006 activitatea prin întâlnirea de la Belgrad.

   Întâlnirea din septembrie 2006 de la Belgrad a fost prezidată de doi Copreşedinţi, Eminenţa Sa, Cardinal Walter Kasper, Preşedintele Consiliului Pontifical pentru Promovarea Unităţii Creştinilor şi Mitropolitul Ortodox Ioan de Pergamon, reprezentând Patriarhia Ecumenică. Secretari ai Comisiei au fost ES Mitropolit Gennadios de Sassima şi Mons. Eleuterio F. Fortino.

   Delegat din partea Bisericii Ortodoxe Române a fost P.S. Petroniu Florea, Episcop Vicar de Oradea. Biserica Româna Unită cu Roma (Greco-Catolică) a fost reprezentată de P.S. Florentin Crihălmeanu, Episcop al Episcopiei de Cluj-Gerla. Tema întâlnirii a fost koinonia.

   2007: Ravenna

   Comisia mixtă internaţională de dialog s-a întrunit pentru cea de-a X-a sesiune de dialog, în Ravenna/Italia, între 8 şi 14 octombrie 2007. Au participat 30 de repezentanţi ai Bisericii Catolice – printre care şi Cardinalul Christoph Schönborn – şi reprezentanţi din aproape fiecare Biserică Ortodoxă. Adunarea a fost prezidată de Mitropolitul Ioannis Zizioulas şi Cardinalul Walter Kasper.

   În documentul final intitulat „Consecinţele ecleziologice şi canonice ale naturii
sacramentale a Bisericii: comuniune, conciliaritate şi autoritate în Biserică”
se afirmă următoarele: „Ambele părţi sunt de acord că în vremea Bisericii nedespărţite, această ordine canonică (Roma, Constantinopol, Alexandria, Antiohia şi Ierusalim) era recunoscută de toţi.” Cele două Biserici nu sunt de acord însă în ceea ce priveşte interpretarea dovezilor istorice din prezent cu privire la prerogativele episcopului Romei drept protos, o chestiune care era deja înţeleasă în moduri diferite în primul mileniu.

   PS Pentroniu Sălăjanul, Episcop Vicar al Episcopiei Oradiei, Delegat al Bisericii Ortodoxe Române la acest dialog completează într-un comunicat: “Delegaţii Bisericilor Ortodoxe şi cei ai Bisericii Romano Catolice nu au luat în discuţie şi nu au căzut de acord asupra faptului că episcopul Romei ar fi, în acest moment, primul între patriarhii lumii. Acest lucru ar fi imposibil, de vreme ce actualul episcop al Romei a şi eliminat, la începutul anului 2006, dintre titlurile sale pe cel de patriarh al Occidentului.”

   Documentul comun al întrunirii de la Ravenna a fost publicat în data de 15 noiembrie 2007 la Vatican, Istambul şi Atena. Varianta originală a acestui document este în limba engleză. Traducerea în limba română o puteţi găsi aici.

   Următoarele întruniri ale Comisiei vor dezbate în 2007-2009 tema primatului papal în primul mileniu creştin, iar în 2009-2011 tema primatului în cel de-al doilea mileniu.

   Interesant de studiat este si:

   FAITH, SACRAMENTS AND THE UNITY OF THE CHURCH

   Comisia se va intruni in 2009 in a doua parte a lunii octombrie, probabil în prezenţa Papei Benedict.

   Cititi va rog si articolele:                                                

IMPORTANT DOCUMENT IMPOTRIVA ECUMENISMULUI

VIDEO – Dumitru Staniloae: „Ecumenismul este produsul masoneriei„, mari duhovnici romani despre ecumenism – video, analiza fenomenului

Articolul zilei (27.05.2009) si completari utile despre NEW AGE si MASONERIE: „Obiectivul Patriarhului, acelasi cu al masoneriei: “Unitatea spirituala a lumii””

26 august – 2 septembrie, Geneva: intrunirea CONSILIULUI MONDIAL AL BISERICILOR. BOR este reprezentata de Mitropolitul Nifon Mihaita

Articolul zilei (08.07.2001): Papa vrea Guvern Mondial

CATOLICUL Massimo Introvigne despre ILLUMINATI si filmul “Îngeri şi demoni”

 

Reclame

5 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on septembrie 15, 2010 at 12:22 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. […] Viena (20-27 septembrie): Comisia Mixta de Dialog Teologic între Biserica Catolică şi Bisericile … […]

    Apreciază

  3. Rgogu said, on septembrie 16, 2010 at 10:07 am

    Papa este antihrist pentru ca se autointituleaza cap al Bisericii, hulind astfel pe Mantuitorul Iisus Hristos care este singurul Cap al Bisericii. Este antihrist papa, pentru ca la fel va proceda si blestematul la sfarsitul vremurilor, cand va marturisi un crez , dupa care el se recunoste drept Mesia.
    Vaticanul nu este „sfant scaun”, ci un scaun de conducere al ereticilor catolici. Cum poate sa sfinteasca cineva, care este anatema, scaunul pe care sade…?

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  4. Rgogu said, on septembrie 16, 2010 at 6:01 pm

    Iata un articol despre vizita papei in Marea Britanie : http://news.yahoo.com/s/ap/20100916/ap_on_re_eu/eu_pope_britain . In articol gasim la un moment dat urmatorele afirmatii ale papei legate de abuzurile sexuale ale pastorilor catolici asupra unor minori: <>

    Cum poate zice cineva despre o persoana cu o astfel de pozitie ,ca are ceva sfant in ea??? Pai papa sustine in clar si le acopera urmele pedofililor pastori catolici! Pai astia is mai putrezi decat putregaiul iadului(cand vine vorba de credinta si de sfintenie)! Daca vede cineva vreo urma de bun simt sau omenie , sa imi zica; nu mai vorbesc de sfintenie! Cine mai poate zice ca Biserica Ortodoxa e sora cu gruparea catolica? Pai nu avem nici cat negru sub unghie cu aceia!!! de ce? Pai ce legatura are Hristos cu sodomia si pedofilia???? Asa legatura avem si noi cu catolicii, cum are, deci , Hristos cu intunericul!

    Nu au nimic sfant si bun in credinta lor! Cum ar putea sa aiba cand sunt condusi de acest papa care este pro-pedofilie??? Noi, ortodocsii, suntem condusi de Hristos!!!!

    Slava Domnului ca ne-am nascut sau am cunoscut si ne-am botezat ortodocsi!!!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  5. […] Viena (20-27 septembrie): Comisia Mixta de Dialog Teologic între Biserica Catolică şi Bisericile … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: