SACCSIV – blog ortodox

Interviu cu Părintele IUSTIN PARVU: Noi mergem tot cu MUCENICIA! Deznădejdea este numai a omului lipit de material. Vor cădea toţi cei care sunt legaţi de cele pământeşti

Posted in CIPURI, Iustin Parvu, monahia FOTINI by saccsiv on august 16, 2010

   Citez din articolul Interviu cu Părintele Justin: Noi mergem tot cu mucenicia! Aşa mergem până la moarte şi nu renunţăm!:

(în avanpremieră din revista ATITUDINI nr.12, interviu realizat de Monahia Fotini, 5 august, 2010)

   Părinte, există o nelămurire în rândul credincioşilor cu privire la problema cipurilor. Aţi folosit cuvintele: lepădare şi cădere din Har. Mulţi s-au scandalizat. Poate Sfinţia Voastră aţi avut o altă înţelegere a termenilor decât au înţeles ei. La ce v-aţi referit?

   Când m-am referit la cădere din Har, n-am căutat să desfiinţez fiinţa umană în divinitatea ei. Chipul lui Dumnezeu rămâne, numai că este pervertit. Omul, chiar şi în păcatele lui, nu este lipsit de Harul lui Dumnezeu. Pentru că unde lipseşte harul, lipseşte şi omul, şi divinitatea. Omul este o fiinţă care nu poate trăi izolată şi fără ocrotire divină, pentru că altfel nu s-ar mai numi fiu al lui Dumnezeu, sau fiu al Tatălui ceresc. El, prin existenţa aceasta, poate să ducă o viaţă pe pământ într-o formă superioară, îndumnezeit sau cât mai aproape de divinitate, în care trebuie să se mişte toată viaţa. Evident că Harul creşte sau descreşte în viaţa omului, în măsura în care el lucrează virtutea, sau păcatul. În măsura în care a dobândit virtutea se găseşte în Harul lui Dumnezeu, la înălţimea aceasta dorită de Creator. Dacă însă omul acceptă să se lase pervertit şi înjosit prin păcat, atunci Harul lui Dumnezeu nu mai lucrează în toată plinătatea lui, pentru că este împiedicat de voinţa rea a omului. Noi colaborăm cu Dumnezeu atâta vreme cât ne aflăm în concordanţă cu voinţa Lui. Dar în momentul în care noi nu ne mai aflăm în concordanţă cu voinţa lui Dumnezeu, atunci ne cuprinde energia negativă a răului, care ne îndepărtează de Har.

   În conştiinţa noastră, îngerul păzitor, care ne este dat la Botez, se apropie de noi şi ne ocroteşte de tot răul numai în măsura vredniciei noastre. El se poate apropia sau se poate depărta, în măsura în care noi dorim să trăim viaţa asemenea acestui înger. Acesta este de fapt şi scopul îngerului dat nouă la Botez – ca să ne poată apăra, să ne poată ridica, să ne poată apropia cât mai mult de Harul lui Dumnezeu. Câte daruri nu a lăsat Dumnezeu pentru a-l ridica pe om la înălţimile de la care el căzuse! Această ridicare şi sfinţenie a omului este lăsată în Biserica Domnului prin Sfintele Taine care conlucrează cu fiecare în parte.

   Când am spus că se pierde Harul lui Dumnezeu, nu m-am gândit la o părăsire a noastră, fiinţială. Ci este mai mult o răcire în raporturile noastre cu Dumnezeu. Răcirea aceasta, într-adevăr, dacă se perpetuează în viaţa omului, poate duce la o pierdere mai mare a Harului. Cu cât sunt mai învechiţi în răutăţi şi în compromisuri, nepocăite, cu atât şi posibilitatea ridicării este mai anevoioasă, şi uneori aproape imposibilă. Păi diavolul de ce nu mai poate să se pocăiască şi să redevină înger de lumină? Pentru că el este învechit în răutăţi, a uitat frumuseţea Dumnezeirii, a uitat gustul Harului. Aşa şi omul, dacă persistă în răutăţi, Dumnezeu îi poate lua darul de a se ridica, darul de a tânji după Divinitate. Adevăratul creştin conştientizează că tot darul de Sus este şi pentru aceasta este foarte atent cum merge pe drumul mântuirii, astfel încât să nu supere câtuşi de puţin Harul Domnului, prin care viază. Adevăratul creştin se teme în fiecare clipă să nu cadă câtuşi de puţin, prin gând, nu doar prin faptă. Am zis doar că acest cip nu este lepădarea finală prin pecetea Fiarei, 666. Acest cip este premergător peceţii antihristice.

   Din acest motiv mulţi v-au acuzat că sunteţi prea aspru, pentru că atâta timp cât nu este pecetea, înseamnă că nici lepădare nu e.

   Ce creştin adevărat poate să se însemneze cu pecetea înaintemergătorului lui antihrist? Creştinul adevărat ştie că la cea mai mică lepădare îl părăseşte harul lui Dumnezeu, şi cu cât este mai sporit, cu atât simte această părăsire pe pielea lui. Mă minunez când aud despre preoţi şi monahi sihaştri, spunând că nu reprezintă niciun pericol acest cip. Mai bine ar tăcea. Călugării, mai cu seamă, sunt aceia care renunţă la toate cele lumeşti şi acced spre cea mai înaltă treaptă a desăvârşirii. Călugărilor, ca asceţi trezvitori, nu li se permite să facă nici măcar compromisuri mici, dar astfel de devieri? Avem o responsabilitate mare, pentru că lumea ne vede pe noi, monahii, ca pe nişte modele, vase alese ale Duhului Sfânt. Dar tot aşa şi creştinii – au datoria de a lumina prin vieţuirea lor popoarele neortodoxe. Altceva este să accepte cipul cineva care nu a trăit într-un mediu ortodox, ci a fost crescut într-o mentalitate occidentală sau needucat defel, şi altfel i se socoteşte unuia care cunoaşte prorociile şi a fost crescut în Tradiţia Ortodoxă. Dacă noi, creştinii, nu vom lupta împotriva compromisurilor, ceilalţi nici atât. Şi atunci nu ne facem vinovaţi pentru generaţiile viitoare pentru că nu le-am lăsat un model de rezistenţă? Dacă noi primim acum cipul, ceilalţi de după noi vor primi liniştiţi pecetea.

   Au căzut oameni şi cad în păcate diferite. Noi, în general, putem să ne situăm pe poziţie de înger, sau putem să ne situăm pe poziţie de demon, în funcţie de păcatele noastre. Trebuie să fim conştienţi că, tot ceea ce lucrăm în viaţa noastră creştină, afectează şi pe îngeri în ceruri. Bucuria cerească este cu atât mai mare cu cât viaţa noastră spirituală de pe pământ este mai apropiată de ceruri. „Precum în Cer, aşa şi pe pământ” trebuie să fie. Viaţa noastră este mereu într-o strânsă legătură cu Viaţa şi voinţa lui Dumnezeu. Cerurile nu se pot asemăna cu noi, nici noi cu Cerurile, decât dacă purtăm acelaşi veşmânt.

   Poziţia căzută a omului a fost o dată ridicată prin jertfa Mântuitorului nostru Iisus Hristos, dar este nevoie ca şi noi să trăim această jertfă, cei care ne-am botezat în numele Lui. Ca să revenim din nou la starea noastră de virtute, trebuie să ne ridicăm la nişte eforturi peste puterile noastre astfel încât să ajungem din nou în locul din care-am căzut.

   Cu ajutorul lui Dumnezeu, nu?

   Cu ajutorul lui Dumnezeu, sigur că da. Vedeţi dumneavoastră acum? Se duc oamenii să urce muntele Ceahlău, chiar dacă este destul de prăpăstios, ca să serbeze de la înălţime Schimbarea la Faţă a Domnului nostru Iisus Hristos, ca şi pe Tabor. De ce merge vizitatorul la înălţime? De ce se duc creştinii noştri, la 6 August, pe munţi, la înălţime? Se duc ca să ridice şi trupul, şi sufletul lor la înălţime. Că una este să te găseşti pe vârful a 2000 de metri altitudine, şi alta e să priveşti la o înălţime de 500 de metri. Ai un orizont mult mai redus, mult mai obscur, în ceea ce priveşte viziunea ta asupra lumii înconjurătoare. Aşa este şi cu viaţa creştinului în parte, cu cât se urcă mai la înălţime în virtute şi în necompromis, cu atât are o vedere mai clară a patimilor şi a luptei cu ele. Nu este o luptă uşoară, este o luptă grea pentru omul care se dezbracă de vechimea acestui veşmânt şi se îmbracă în sfinţenia cămăşii celei noi a lui Hristos. Dar ca să ajungi la cămaşa lui Hristos, se întâmplă fenomenele cotidiene ale vieţii: prigoană, osândă, batjocură, nemulţumiri şi greutăţi. Aceasta este haina de nuntă, cămaşa lui Hristos, cămaşa jertfei, nu a compromisului cu bucuriile şi comodităţile acestei lumi.

   Vreţi să spuneţi că, pe cât eşti mai la înălţime, pe atât eşti mai responsabil şi te fereşti de orice cădere şi compromis?

   Deci cu cât te găseşti mai la înălţime, cu atât vezi şi gândurile şi bogăţia şi frumuseţea lui Dumnezeu, care se pogoară asupra ta, ca să poţi deveni iertător, blând, milostiv, să fii cu dragoste, să îmbrăţişezi pe toată lumea, şi pe cel care-ţi vrea binele, şi pe cel care-ţi vrea răul, pentru că în tine nu mai există altă viaţă, decât Hristos. Şi cu cât ne vom sui la înălţime, cu atât ne va fi şi mai uşor să ne lepădăm de toate podoabele false ale lumii. Adesea confundăm falsul cu realul. Dar de la înălţime se disting lupii din spatele măştilor.

   De ce consideraţi primirea cipului o lepădare aşa de gravă?

   Am să vă povestesc ceva din închisoare. Viaţa în celulă nu e uşor de descris, pentru că nu o poate înţelege decât cel ce a trăit-o. Lepădarea noastră de lumea aceasta era într-atât încât pe noi nu ne mai deranjau nici cântecele străzilor de dimineaţă, nici ostaşi mergând pe câmpul de luptă, nici gingăşiile copiilor care mergeau, de la cei mai mici până la cei mai mari, la scoală, cu bucuriile lor, cu zâmbetele lor, cu jocurile lor, nici frumuseţile şi bogăţiile lumii nu ne mai ispiteau, nici dorul după codri şi izvoare şi nici torturile lor. Era una şi aceeaşi pentru mine – ori era viaţa aceasta, ori moartea. Eram împăcat cu toate stările de lucruri, şi cu viaţa noastră chinuită, şi cu plecarea noastră de-aici, din lume. Pentru că concepţiile şi trăirile noastre erau mult mai apropiate de viaţa nematerialnică decât de cea materială, a unei bucurii de scurtă durată. Că omul întotdeauna, fie că este într-o stare, fie că este în alta, îşi dă seama de deşertăciunea şi-a unora, şi-a altora; are această capacitate cu care se naşte. Deci ridicarea şi îndreptarea este posibilă din orice păcat şi până la sfârşitul vieţii. Dar dacă nu te păzeşti în smerenie poţi rata şi şansa aceasta şi să nu îţi mai revii. Pentru că noi, chiar dacă aveam aceste bucurii spirituale, totuşi nu am fost scutiţi de încercări ce porneau de la mici compromisuri şi te aduceau într-o stare de totală neputinţă şi inconştienţă. Era o grea ispitire şi cernere.

   Venea un caraliu şi-ţi punea în faţă o hârtie sau două, îţi dădea un creion sau un toc, şi trebuia să scrii că te lepezi de tot ce-ai gândit tu până atunci, şi de Dumnezeu şi de neam. Şi mulţi credeau că dacă se leapădă doar cu gura, sau în scris, dar îşi menţin credinţa în suflet, pot merge mai departe aşa, cu nădejdea că îi va ierta Dumnezeu. Dar nu a fost aşa, dragii mei. Am văzut cu ochii mei această mare durere – foarte puţini erau cei care îşi reveneau. Majoritatea cădeau din cădere în cădere. Au fost ispitiţi ca şi Mântuitorul pe Muntele Carantaniei – li s-a pus în faţă libertatea, li s-a pus în faţă familia, bucuriile şi toate valorile înafara crucii şi a suferinţei. Unii au cedat pentru o ţigară sau pentru un blid de mâncare, ce ţi se puneau înainte la anchetă. Erau acolo la anchetă, pe o masă – ţigări, erau pepeni, erau fructe. Şi ispititorul începea: „Ce te mai chinui? De ce nu spui ce ai pe inima ta, în mintea ta?” Nu prea foloseau ei cuvântul „suflet”, ei spuneau de „raţiune”. „Uite câte le pierzi tu, câte ai tu în faţă şi tu te lipseşti de ele. Spune, măi, dă-i aici, pe care-i mai ştii afară, în libertate, ca noi să-ţi reducem chinurile. Uite, ai zece, paisprezece ani, douăzeci de ani de puşcărie. Noi avem putere să-ţi reducem, în măsura sincerităţii tale şi a devotamentului pe care tu ni-l dovedeşti nouă”. Măi, şi te încântau aşa de frumos „bozgoreii” ăştia ai noştri, de parcă îţi dădeau o limuzină, şi te făceau să crezi ce spun ei.

   Cred că lucrau şi cu putere satanică.

   Lucrau cu toate puterile. Era o mare capcană. Pentru că ce se întâmpla apoi? Te rupeai la un moment dat, de cădeai în ispita lor, te rupeai şi de ai tăi, fraţii tăi de suferinţă, dar te rupeai şi de ei, în acelaşi timp. Pentru că în momentul în care nu mai puteai să le dai informaţiile pe care le voiau ei, nu mai erai bun de nimic, te părăseau. Şi atunci te găseai părăsit şi de Dumnezeu, şi de lume. Şi foarte mulţi dintre ei cădeau în disperare, cădeau într-o deznădejde, cădeau într-o durere, într-o supărare, de-şi pierdeau în scurt timp orice încredere şi convingere; îi cuprindea o boală, o tristeţe, o mâhnire, şi aşa se stingeau, sărmanii.

   Dar sufleteşte îşi reveneau?

   Nu, de aceea zic. O lepădare mică atrage alta mai mare după ea. Nu-şi mai reveneau, puţini din ei care îşi mai reveneau. Şi pe aceştia îi ţineau izolaţi, ca să nu aibă contact cu cei care puteau să-i pună pe o linie de plutire spirituală. Îi izolau acolo, în câteva celule, şi acolo îşi găseau sfârşitul în câteva luni. Meseria lor era să-i ucidă pe aceştia, pentru că deja cunoşteau prea multe din viaţa politică, din această viaţă satanicească de temniţă. Şi dacă (pe unul ca acesta) nu-l putea folosi, îl şi omorau. Nu te omorau aşa, într-un timp mai scurt; te omorau într-un timp mai îndelungat, ca să te chinuieşti. Era sigur că ai să mori după un an sau doi, sau după jumătate de an, era sigur că trebuia să mori, dar să mori în chinurile cele grele şi lepădat de neam şi de credinţă – aceasta era râvna lor. Cu cât lepădarea era mai puternică, cu atât şi moartea venea mai curând, pentru că omul acesta nu mai putea suporta şi durerea dinăuntru, şi durerea dinafară. Cei care nu s-au lepădat simţeau durerea numai înafară, dar înăuntru simţeau bucurie covârşitoare.

   Îţi trebuia probabil o pocăinţă ca a lui Petru ca să-ţi revii.

   Da, dar e şi mai greu pentru unul care nu are o temelie solidă a credinţei. Au fost încercări foarte grele, dar de acum înainte vor folosi altele. Acum ei se muncesc ca să găsească o modalitate nouă de chinuire. Şi pentru că toate formele trupeşti, materiale s-au epuizat, încearcă altele la nivel nevăzut.

   Şi credeţi că n-au găsit?

   Au găsit, într-adevăr, forma aceasta a sfârşitului prin chinurile îngerului digital. Acolo sunt nişte chinuri care aproape depăşesc limitele Piteştiului.

   Păi se pot controla simţirile de la distanţă. Măcar înainte duşmanul îl aveai în faţă. Aici nu ştii de unde te atacă.

   Aici nu ştii niciodată cu ce mentalitate vin şi cu ce arme. Acestea ne sunt străine cu totul. Că iudeii merg mereu într-o ascensiune a metodelor, din ce în ce mai satanice şi mai diabolice şi mai tari asupra vieţii umane. Încercările care vor veni, şi deja au început, vor fi aşa de puternice, că greu îţi vei putea păzi mintea de înşelările lumii. Numai rugăciunea lăuntrică ne va păzi. Va trebui să iasă pustnicii din pustietăţi şi să-i înveţe pe creştini rugăciunea prin care să se păzească de năluciri şi înşelări, şi să îşi păzească mintea necontrolată. Încă mai sunt pustnici bineplăcuţi lui Dumnezeu, neştiuţi de nimeni, şi care se roagă pentru omenire. Călugări care stau nemişcaţi într-o chilie, nemişcaţi într-un bordei, sub pământ, în peşteri, şi de acolo nu ies, nu ies nici măcar să vadă răsăritul soarelui sau revărsarea apei de prin faţa chiliei lui; nu are curiozitatea să vadă şi se înfrânează până şi de la această bucurie a contemplării naturii. N-au văzut călugării cum curg apele pe lângă chiliile lor, la fel trebuie să fie şi viaţa noastră ortodoxă. Va trebui să ne învăţăm ochiul şi simţurile de a nu privi frumuseţea materială a acestei lumi, pentru că vor veni multe înşelări.

   Viaţa noastră ortodoxă este foarte duşmănită de Occidentul acesta, de aceea ne şi aplică ei atâtea metode diabolice. Dar noi mergem tot cu mucenicia; aşa mergem până la moarte şi nu renunţăm. Aşa a fost şi Piteştiul, şi Gherla, aşa a fost generaţia de tineri între 1948-1964, care au înfruntat cu bărbăţie Fiara bolşevică. Şi prin ei s-a format temelia, esenţa vieţii creştine, ca o oglindă vie pentru viaţa occidentală care este aşa de decăzută. Când noi muceniceam în partea aceasta a Răsăritului, Occidentul îşi vedea de ciocnirea paharelor, se bucura de suferinţa noastră, de toate chinurile şi morţii pe care-i aruncau ca pe nişte cârpe lepădate. Dar tocmai jertfa Răsăritului îi va salva şi pe ei. Poporul nostru este un popor atât de frumos, de aur, încât şi Dumnezeu îl iubeşte şi nu-l lasă pradă căderilor cele mai grele, pentru că românii urcă munţii, piscurile cele mai înalte, că să poată de acolo vedea frumuseţea şi bucuriile raiului de dincolo.

   Părinte, ce virtute sau faptă credeţi că ne poate păzi în vremurile acestea şi cele care vor veni, ca să nu ne lepădăm?

   Lepădarea de sine. Nu ne rămâne decât să ne luăm jugul lui Hristos, să ne luăm cămaşa Lui, toate chinurile Lui. Şi aşa ne va da bunul Dumnezeu şi darul rugăciunii. Sunt şi la noi oameni care cad, se prăbuşesc, dar sunt şi oameni care rămân în demnitatea lor, şi cu rugăciunile lor vrednice pe care le primeşte Dumnezeu, va fi salvat şi neamul acesta. Dar să nu ne găsim în nepăsare. Să nu ne ispitească toate aşa-zisele bucurii ale acestei vieţi pământeşti. Noi trebuie să ne educăm de pe acum copiii, să ne formăm pe noi înşine, să putem posti, să ne putem ruga, să menţinem o stare în care să nu ne părăsească Dumnezeu. Atunci când ne părăseşte Dumnezeu cădem în deznădejde. Păzirea de deznădejde – aceasta este o chestiune foarte importantă. Să fim conştienţi că omul este în orice moment pe treapta aceasta a ridicării. Nu-i a creştinului deznădejdea. Deznădejdea este numai a omului lipit de material.

   Credeţi că vom prinde vremurile apocaliptice?

   Acum este de abia începutul durerilor. Dar va veni un război aprig, şi după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist. Dar războiul deja a început. Noi suntem deja într-un război climatic şi biotronic. Nu vedeţi cum pot ei provoca şi cutremure, şi inundaţii, şi secetă, şi incendii? Dar bunul Dumnezeu îi va păzi pe aleşii Săi. Îmi amintesc, pe front erau şi soldaţi cinstiţi, jertfitori, şi alţii care prădau casele oamenilor. Care era rezultatul? Toţi cei care se lăcomeau la bogăţia şi averea acestor necăjiţi, întâlneau la vreo doi kilometri sau trei un bombardament de aviaţie şi toţi aceşti oameni erau doborâţi. Iar ceilalţi mergeau fără grijă şi nu aveau nicio pierdere. Atunci m-am gândit eu: Uite, acesta este adevăratul popor român, în bunătatea lui, în dragostea lui.

   Şi părintele Paisie Aghioritul spunea că temelia vieţii duhovniceşti este să te gândeşti întâi la aproapele, şi mai apoi la tine. Într-o societate aşa decăzută moral, în criză şi sărăcie, cum vom mai putea împlini această temelie?

   Măi, creştinii trebuie să înveţe să renunţe, să dăruiască; să poată împărţi puţinul pe care-l au cu fratele. Numai aceasta este metoda de rezistenţă a noastră în faţa vremurilor grele. Cu cât te apropii de aproapele tău, cu atât te apropii de Dumnezeu. Pentru că adevăratul om pe care trebuie să-l iubeşti nu este cel care merge în maşină şi în limuzină, ci cel care merge pe jos, bolnav, cu desagii goi. Aproapele nostru este cel în nevoie. Aici este aplicarea Evangheliei, nu expunerea în conferinţe. Aplicarea noastră practică aceasta este: să putem ameliora cât mai mult suferinţele, durerile, nu numai cele materiale, dar şi cele sufleteşti. Acum or să vină şi cipurile acestea şi alte metode de control al minţii. Acesta este examenul cel mai greu prin care va trece omenirea. Acum va fi căderea şi pierzarea multora. Vor cădea toţi cei care sunt legaţi de cele pământeşti. Nu poate să lase bogatul bogăţia lui, maşinile, întreprinderile, casele şi toată averea, să-i spună creştinului că nu trebuie să ia cipul acesta. Câţi dintre noi, creştinii, la ora aceasta suntem pe poziţie de suferinţă, de răbdare şi de a purta crucea? Foarte puţini. Dar, ca întotdeauna, nu cei mulţi duc poverile şi greutăţile crucii, ci cei puţini, cei aleşi.

   Dumnezeu să ne ajute în toate ispitele şi încercările care vin, cu tot curajul şi cu toată dragostea, pentru că toate acestea nu ne vor aduce decât bucuria cerurilor: „Veniţi la mine toţi cei osteniţi şi eu vă voi odihni pe voi”. Amin!

   Comentariu saccsiv:

   Sa reluam cateva idei:

   Am zis doar că acest cip nu este lepădarea finală prin pecetea Fiarei, 666. Acest cip este premergător peceţii antihristice.

   Ce creştin adevărat poate să se însemneze cu pecetea înaintemergătorului lui antihrist? Creştinul adevărat ştie că la cea mai mică lepădare îl părăseşte harul lui Dumnezeu, şi cu cât este mai sporit, cu atât simte această părăsire pe pielea lui. Mă minunez când aud despre preoţi şi monahi sihaştri, spunând că nu reprezintă niciun pericol acest cip. Mai bine ar tăcea. Călugării, mai cu seamă, sunt aceia care renunţă la toate cele lumeşti şi acced spre cea mai înaltă treaptă a desăvârşirii. Călugărilor, ca asceţi trezvitori, nu li se permite să facă nici măcar compromisuri mici, dar astfel de devieri? Avem o responsabilitate mare, pentru că lumea ne vede pe noi, monahii, ca pe nişte modele, vase alese ale Duhului Sfânt. Dar tot aşa şi creştinii – au datoria de a lumina prin vieţuirea lor popoarele neortodoxe. Altceva este să accepte cipul cineva care nu a trăit într-un mediu ortodox, ci a fost crescut într-o mentalitate occidentală sau needucat defel, şi altfel i se socoteşte unuia care cunoaşte prorociile şi a fost crescut în Tradiţia Ortodoxă. Dacă noi, creştinii, nu vom lupta împotriva compromisurilor, ceilalţi nici atât.

   Venea un caraliu şi-ţi punea în faţă o hârtie sau două, îţi dădea un creion sau un toc, şi trebuia să scrii că te lepezi de tot ce-ai gândit tu până atunci, şi de Dumnezeu şi de neam. Şi mulţi credeau că dacă se leapădă doar cu gura, sau în scris, dar îşi menţin credinţa în suflet, pot merge mai departe aşa, cu nădejdea că îi va ierta Dumnezeu. Dar nu a fost aşa, dragii mei. Am văzut cu ochii mei această mare durere – foarte puţini erau cei care îşi reveneau. Majoritatea cădeau din cădere în cădere. Au fost ispitiţi ca şi Mântuitorul pe Muntele Carantaniei – li s-a pus în faţă libertatea, li s-a pus în faţă familia, bucuriile şi toate valorile înafara crucii şi a suferinţei. Unii au cedat pentru o ţigară sau pentru un blid de mâncare, ce ţi se puneau înainte la anchetă. Erau acolo la anchetă, pe o masă – ţigări, erau pepeni, erau fructe. Şi ispititorul începea: „Ce te mai chinui? De ce nu spui ce ai pe inima ta, în mintea ta?” Nu prea foloseau ei cuvântul „suflet”, ei spuneau de „raţiune”. „Uite câte le pierzi tu, câte ai tu în faţă şi tu te lipseşti de ele. Spune, măi, dă-i aici, pe care-i mai ştii afară, în libertate, ca noi să-ţi reducem chinurile. Uite, ai zece, paisprezece ani, douăzeci de ani de puşcărie. Noi avem putere să-ţi reducem, în măsura sincerităţii tale şi a devotamentului pe care tu ni-l dovedeşti nouă”. Măi, şi te încântau aşa de frumos „bozgoreii” ăştia ai noştri, de parcă îţi dădeau o limuzină, şi te făceau să crezi ce spun ei.

   O lepădare mică atrage alta mai mare după ea. Nu-şi mai reveneau, puţini din ei care îşi mai reveneau.

   Era sigur că ai să mori după un an sau doi, sau după jumătate de an, era sigur că trebuia să mori, dar să mori în chinurile cele grele şi lepădat de neam şi de credinţă – aceasta era râvna lor.

   Cei care nu s-au lepădat simţeau durerea numai înafară, dar înăuntru simţeau bucurie covârşitoare.

   Va trebui să iasă pustnicii din pustietăţi şi să-i înveţe pe creştini rugăciunea prin care să se păzească de năluciri şi înşelări, şi să îşi păzească mintea necontrolată. Încă mai sunt pustnici bineplăcuţi lui Dumnezeu, neştiuţi de nimeni, şi care se roagă pentru omenire. Călugări care stau nemişcaţi într-o chilie, nemişcaţi într-un bordei, sub pământ, în peşteri, şi de acolo nu ies, nu ies nici măcar să vadă răsăritul soarelui sau revărsarea apei de prin faţa chiliei lui; nu are curiozitatea să vadă şi se înfrânează până şi de la această bucurie a contemplării naturii. N-au văzut călugării cum curg apele pe lângă chiliile lor, la fel trebuie să fie şi viaţa noastră ortodoxă. Va trebui să ne învăţăm ochiul şi simţurile de a nu privi frumuseţea materială a acestei lumi, pentru că vor veni multe înşelări.

   Nu-i a creştinului deznădejdea. Deznădejdea este numai a omului lipit de material.

   Măi, creştinii trebuie să înveţe să renunţe, să dăruiască; să poată împărţi puţinul pe care-l au cu fratele. Numai aceasta este metoda de rezistenţă a noastră în faţa vremurilor grele. Cu cât te apropii de aproapele tău, cu atât te apropii de Dumnezeu.

   Vor cădea toţi cei care sunt legaţi de cele pământeşti.

   Cititi va rog si:

Multi am fost la chemarea parintelui Iustin Parvu. Putini am mai ramas …

Parintele IUSTIN PARVU: „Solutii omenesti nu sunt, dragii mei! Solutia este moartea pentru Hristos” (despre vaccinare, evrei, preoti, politicieni si sistemul antihristic)

74 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on august 16, 2010 at 8:37 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • nea Anderthal said, on august 17, 2010 at 1:31 am

      salut,
      OFF TOPIC
      Ce se intimpla cu Danion Vasile? Dupa conferinta „caghebe” de la Chisinau(unde s-a afisat cu dusmanii Romaniei !!) a mai batut campii putin cu calendarul si apoi a disparut ca magaru’ in ceatza ! Nici blogg’ul sau nu pre arata nimic nou si nici n-am mai gasit nimic scris de el ? Sa fi cazut Danion Vasile asa cum au cazut si alti teologi ortodocsi in trecut ? curios e faptul ca la inceputul activitatii sale N-A SPUS NIMIC DE CALENDAR ,doar dupa ce RUSII AU SIMTIT CA PIERD BASARABIA AU MAI IESIT CU O NOUA MINCIUNA !
      PS:Eu il astept sa-si ceara scuze ptr. ce a spus si sa revina la normal .AVEM NEVOIE DE EL …

      Apreciază

  2. DM said, on august 16, 2010 at 9:07 am

    Saccsiv,
    Este foarte interesat urmatorul fragment din articolul de mai sus:

    „Dar va veni un război aprig, şi după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist.”

    Se pare ca Parintele vorbeste de o pace ca cea mentionata de Parintele Paisie.
    Tu ce crezi in legatura cu aceasta?
    Mie imi vine greau a crede ca va fi o asa de lunga pace dupa razboi, dar cine stie, mai ales daca zic parintii asa.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 16, 2010 at 9:21 am

      DM

      Voi cere detalii despre acest paragraf. Si mie imi vine greu a crede. Unii zic de un imparat bun pus chiar de ingeri. Dar in Sfanta Scriptura nu intalnim asa ceva. Si apoi, dupa un cumul de crize ce vor include si foametea si revoltele si razboiul, lumea va accepta mai usor „salvatorul” antihrist. Daca insa dupa razboi vin 30 de ani de pace … ce discurs si ce rezolvari de probleme va mai putea prezenta „salvatorul”?

      Apreciază

      • DM said, on august 16, 2010 at 10:04 am

        Saccsiv,

        Subscriu intru totul la ce ai spus. Nu inteleg cum se leaga profetiile despre pacea de 30 de ani cu starea actuala a lucrurilor. Mai mult ca nicioadata are „sens” ca dupa razboi sa vina antihristul, de vreme ce el va fi „solutia” salvatoare la toate problemele lumii.
        Astept cu interes o clarificare pe aceasta tema.

        Pe de alta parte, sa trecem noi cu bine de razboi si vom vedea dupa aceea ce va fi. Cred ca vom sti imediat dupa razboi in ce parte se inclina lucrurile: pace sau prigoana, in functie de aparitia spurcatului.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

  3. Cosmin S. said, on august 16, 2010 at 9:39 am

    „Credeţi că vom prinde vremurile apocaliptice?

    Acum este de abia începutul durerilor. Dar va veni un război aprig, şi după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist.”

    Pe de alta parte gasim la:
    https://saccsiv.wordpress.com/2010/05/31/video-si-transcriptul-parintele-iustin-parvu-%E2%80%9Eantihristul-este-pe-teren-si-lucreaza%E2%80%9D/

    „si ..nu-i ..un moment prielnic in lume pt ca potrivnicul acuma a sosit, antihristul este pe teren si lucreaza, da nu ramane decat sa il incoronam la Ierusalim si sa apara persoana fizica, atat ne-a mai ramas, si cred ca.. ce cerem noi cerem prea mult.. lucrurile sunt destul de inaintate.”

    Deci, „antihristul este pe teren si lucreaza sau……… după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist.”

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 16, 2010 at 10:03 am

      Cosmin S.

      Eu nu merg pe varianta celor 30 de ani.

      Apreciază

      • cosmin mihai said, on august 16, 2010 at 11:21 am

        Citez proorocia Sf. Andrei cel Nebun pentru Hristos din „Sfarsitul omului -cules din sfintele Scripturi de Zosima Pascal-Prodromit ed.Fotini 2010, scrisa la 1905 cu binecuvantarea Parintelui Nifon, ieroscchimonahul si intemeietorul Schitului Prodromu-Athos, pag.59-60:

        ” In zilele cele mai de pe urma se va ridica imparatia dintru cei saraci si va imparati in multa dreptate si vor inceta toate razboaiele si va imbogati pe cei saraci si va fi ca in vremea lui Noe, dar nu dupa viclesugurile celor de atunci, ci cu liniste si ii va imbogati pe toti oamenii. (…) Si pentru ca nu vor fi razboaie, vor preface sabiile lor in seceri si sulitele lor in fiare de plug. (…) Si va tine imparatia lor 32 de ani. (…) Va face pe oameni cucernici si bine cinstitori de dumnezeu si pe cei fara de lege si pe marii tirani ii va omori.(…) si vor goni pe toti evreii din orasul Domnului si nu se vor afla.”

        Apreciază

  4. IOAN said, on august 16, 2010 at 11:33 am

    DIN TOATE PROFETIILE MAI VECHI SI MAI NOI REZULTĂ CĂ RAZBOIUL MONDIAL CARE VA URMA ACUM NU PRECEDE IMEDIAT VENIRII LUI ANTICHRIST IN PERSOANĂ. ACEST RAZBOI MONDIAL VA FI ATIT DE DISTRUGATOR CĂ VOR SCĂPA DOAR DOUĂ SAU TREI STATE. VA FI O PERIOADĂ DE REVENIRE DIN SUPERSOCUL GLOBAL AL ACESTUI RAZBOI. IN ACEST RAZBOI SE VOR PIERDE MULȚI. PRIGOANA ASUPRA CRESTINILOR ESTE FĂCUTĂ ACUM DE CĂTRE SLUJITORII SI INAINTEMERGĂTORII LUI ANTICHRIST CARE LUPTĂ PRIN TOATE MIJLOACELE CA SĂ IMPLEMENTEZE SISTEMUL SI CA SĂ PREGĂTESCĂ CALEA PIERZĂRII ADICĂ LUI ANTICHRIST IN PERSOANĂ. PROBABIL CĂ DUMNEZEU VA DA BRÂNCI ACUM ACESTUI SISTEM pentru o vreme CARE VA FI DISTRUS ACUM DAR CARE VA REVENI ATUNCI CAND ANTICHRIST IN PERSOANĂ VA APĂREA SĂ CONDUCĂ LUMEA. PROBABIL CĂ IN ACEST RAZBOI VOR FI PRIGONIȚI SI UCISI CRESTINII LA GREU. AMINTITI-VĂ CE A INSEMNAT IN AL DOILEA RAZBOI MONDIAL DEPORTAREA SI UCIDEREA OAMENILOR IN TOATE MODURILE POSIBILE DE REGIMUL NAZIST-SIONIST DIN GERMANIA CÂT SI REGIMUL STALINIST-SIONIST-COMUNIST DIN RUSIA. AȘADAR SE POT ÎNTÂMPLA MULTE INTR-UN RAZBOI. ÎN RAZBOI TOTUL ESTE POSIBIL DAR (ȘI INAINTE DAR SI DUPĂ)…

    Apreciază

  5. cristi_g said, on august 16, 2010 at 11:36 am

    Am migrat prin mai multe bloguri ortodoxe,dar singurul care m-a lasat sa-mi dau cu pararea liber este Saccsiv si nu cred ca am spus lucruri care au schimbat viata omenirii,dar am fost ascultat.Fara a folosi vorbe mari aici ma simt ca acasa.
    Si pentru a vorbi tot despre aceeasi dragoste care nu se trufeste imi voi da cu parerea despre doua personaje:site-ul „Razboi intru cuvant” si fratele G-man.
    Ne place sau nu sa credem „Razboi intru cuvant” este cel mai echilibrat site si asta nu este meritul lor, ci al duhovnicilor care ii sfatuiesc.Parintele Iustin chiar daca ne e drag tuturor poate gresi si retragerea afisului de la Petru Voda dovedeste acest lucru.Problema cipurilor este piatra de hotar a credintei noastre si va naste multe controverse spre bucuria satanei si a slugilor sale.Duhovnicii intelepti nu vor putea recomanda renuntarea la actele cu cip unor persoane nepregatite,care in caz de foame vor cere cont duhovnicului de moartea copiilor.Alegerea este personala!Dupa masura duhovniceasca a fiecaruia!
    Cat despre felul cum „propavaduiesc” fratii de la „Razboi intru cuvant” adevarul,asta lasa mult de dorit.Dragostea nu pune la zid si nu osandeste.
    Fratele G-man sufera de aceeasi lipsa de dragoste pentru aproapele.Desi foarte corect si bine intentionat in comentariile lui,improasca cu etichetari ciudate.Toti sunt satanisti,stilisti si alte animale.Nu inteleg ce cauta fratele G-man pe internet duminica la orele 11.00.Speram in motive binecuvantate.
    Cearta e constructiva dar dusa in limitele bunului simt.
    E un punct de vedere,caci de aceea ne-a lasat Dumnezeu fiinte unice…inca…
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 16, 2010 at 11:49 am

      cristi_g

      E un decalaj de trei ore intre cea afisata si cea reala.

      Apreciază

      • IOAN said, on august 16, 2010 at 2:51 pm

        DUMNEZEU SĂ-ȚI DEA SĂNĂTATE ȘI PUTERE DE MUNCĂ…SUCCES

        Apreciază

    • ioana said, on august 16, 2010 at 1:08 pm

      cristi_g
      G-man spune ca a fost prezent la Vecernie si a doua zi la Sf.Liturghie.
      Regretabil este ca nu a pastrat duhul Sf. Liturghii – a fost influentat de „duhul” unui comentariu mai mult decat de cel din Biserica.

      Apreciază

      • Razboinicul Luminii said, on august 16, 2010 at 3:07 pm

        Femeie, inceteaza odata!
        Ti-ai dat arama pe fata, ajunge!

        Apreciază

      • Razboinicul Luminii said, on august 16, 2010 at 3:07 pm

        Esti penibila cu „fineturile”tale de….judecati

        Apreciază

      • ioana said, on august 16, 2010 at 6:11 pm

        Razboinicul Luminii,
        Daca ati crezut despre mine ca sunt OK si nu sunt, ce pot sa fac?
        Am si eu lipsurile mele…
        Pe G-man NU l-am judecat, ba chiar am vrut sa ii iau apararea.
        Mai cititi o data comentariul meu.
        Nu sunt de acord cu cuvintele pe care le foloseste (pt ca poti apara ortodoxia si in mod politicos) dar in nici un caz nu l-am judecat.
        Dimpotriva, am vrut sa il atentionez pe cristi-g ca greseste.
        Imi pare rau de neintelegerea creata. V-as cere iertare, dar imi este teama ca nu mi-o veti acorda si nu vreau sa va pun intr-o situatie delicata. Din partea mea, incidentul este incheiat.

        Apreciază

      • sorin said, on august 18, 2010 at 10:21 am

        cine e g-man? ce blog are?

        Apreciază

    • andreea said, on august 16, 2010 at 1:56 pm

      Mi-am propus sa nu mai comentez atat, ca sa nu par prea insistenta, dar mi-a placut comentariul lui cristi g. Si eu as dori sa vad mai multa omenie si mai putine lozinci sau sentinte severe din partea celorlalti. Si eu cred ca cei de la razboiintrucuvant au procedat gresit, dar asta din cauza firii noastre omenesti care se aprinde prea repede, si nu pentru ca ar avea un scop din a-i duce pe ceilalti pe o cale gresita. Asa ceva nu pot crede, ar fi diabolic, ar insemna ca intr-adevar nu poti avea incredere in nimeni. Oricum, sunt cateva lucruri care nici mie nu mi-au placut si nu am inteles de ce nu si-au manifestat supararea cu saccsiv intre patru ochi, la o discutie. Chiar daca ei spun ca altadata l-ar fi ” rugat ”. Ar fi trebuit sa incerce inca o data, si inca o data, si abia apoi sa comunice asta public. Pentru ca e… dureros sa faci asta unui… tovaras de lupta, partener de razboi, nu? Pe de alta parte si tu, saccsiv, tot public l-ai mustrat pe Danion Vasile care a gresit tot din prea multa ravna, nu din perversitate. Pentru ca si despre el mi-e greu sa cred ca s-a pierdut. Cu siguranta va reveni pe calea cea buna, pentru ca si el de fapt cauta sa faca binele, nu raul. Eu nu pot garanta aceste lucruri, dar asa cred. Daca nu-i asa… intr-adevar nimeni nu e ce pare, ceea ce e trist, groaznic de trist. Sunt intrigata de acei 30?! de ani care ar urma pana la venirea lui antihrist. Ar insemna ca multi nici nu vom mai apuca acele vremuri! Nu ma refer la mine pentru ca eu abia am douazeci si ceva si daca vrea Dumnezeu, traiesc pana atunci, dar ma refer la multi altii care deja se pregatesc sa traiasca in buncare sau mai stiu eu cum. Doamne ajuta!

      Apreciază

      • saccsiv said, on august 16, 2010 at 2:19 pm

        Legat de cei 30 de ani, un raspuns partial am primit de la unii frati din manastire, care cam stiu care e parerea parintelui Iustin Parvu, dar am fost rugat sa nu-l public. Am stabilit cu ei asadar sa-l intreb direct pe parinte despre treaba asta. Voi pleca de indata ce pot sta cat de cat in picioare, caci deocamdata inca sunt bolnav.

        Acum, fac un apel la cei ce ma pot imprumuta cu o camera de filmat. Stiu ca suna aiurea, dar eu nu am asa ceva si sunt prea sarac sa-mi cumpar. Iar la fratii foarte cunoscuti nu apelez, caci vor vrea sa vina si ei si sa-si puna intrebarile cu ce-i doare. Si astfel vom divaga, iar eu doresc sa ma axez strict pe tema vremurilor apocaliptice.

        Legat aceasta tema, astept si sugestii de intrebari de la voi.

        Apreciază

      • danutza said, on august 16, 2010 at 8:14 pm

        am o camera si cred ca ti-o pot da( trebuie totusi sa imi consult si sotul). ai mailul meu, frate saccsiv, daca vrei, vorbim. imi pare tare rau ca esti bolnav. e bine sa ai un ajutor cand pleci. sanatate multa! sa te intareasca Dumnezeu!

        Apreciază

    • G-man said, on septembrie 9, 2010 at 10:45 pm

      http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2010/09/09/demontarea-unei-manipulari-si-o-invitatie-la-reflectie-pe-marginea-lucrarii-sistemului-antihristic-sine-ira-et-studio-daca-e-posibil/#comment-13565

      asa ca – cristi las-o balta cu morala si vorbele mieroase … nu stiu de ce dar tot timpu astia care au miere in cuvinte ajung la fundu borcanului si iese otrava de acolo…

      cum e ?? imi reprosai ca ii fac satanisti pe unii care daca le citesti bolgurile iti dai seama ca asa sunt ..sau .dupa declaratiile lor ..iar mataluta il faci iuda pe saccsiv fara ca acesta sa fi dovedit ca e iuda decat in capu tau de moldovean ////…
      revin ..PROSTIA E PACAT .si o sa dam socoteala de acest pacat.

      Apreciază

  6. mihai-cristian said, on august 16, 2010 at 11:38 am

    frate Saccsiv,
    e posibil ca interviul din revista sa nu contina in totalitate cuvintele Parintelui Iustin si sa fie si un pic „prelucrat”?Poate de aici inadverdenta dintre spusele lui anterioare cum ca antihristul lucreaza si pacea de 30 de ani de dupa razboi…..Nu stiu ,imi dau si eu cu presupusul….Te rog sa ma ierti daca vorbesc prostii…e doar o parere.Doamne ajuta!

    Apreciază

  7. cosmin mihai said, on august 16, 2010 at 12:43 pm

    Revista Atitudini nu e cotidian de massa. Si nu foloseste metodele lor.
    Una este sistemul antihristic care lucreaza intens si alta e venirea in persoana a acestuia. Parintele Justin pesemne vorbeste despre sistemul care e pregatit aproape sa inscauneze persoana. Dar daca Domnul vrea sa le dea un branci, crezi ca Il poate impiedica cineva?
    Ce spune si parintele Paisie Aghioritul despre subiectul de fata?

    Apreciază

  8. Razboinicul Luminii said, on august 16, 2010 at 3:06 pm

    As vrea sa vad si eu la cei ce-l tot „toaca”pe G-man, macar 25% dragoste pentru Sfanta Ortodoxie – asa cum are acest om.

    Ioana,

    Reactia ta, lasa mult de dorit. Expresia…necontrolata…bine ca asa ma mai edific si eu in privinta unora – pe care-i credeam OK.

    Lui G-man ii prinde bine ca se smereste – „cine se smereste – se va inalta si cel ce se inalta, se va smeri”…

    cristi_g & andreea vorbiti despre lipsa dragostei de aproapele si despre omenie? Cu cei ce fac diversiuni?

    Poate ca ati avea tupeul sa-l atentionati si pe Sfantul Nicolae – ca nu a procedat corect – cand i-a ars o palma lui Arie….(sau poate inca nu aveti habar de aceasta).

    Cu tristete,
    R.L

    G-man,
    Eu te sustin si te rog sa nu cumva sa te schimbi ca sa fi pe plac oamenilor. Nu oamenilor ci Lui Dumnezeu sa placem. Marturisind Sfanta noastra Ortodoxie – curata – asa cum am primit-o de la Sfintii Parinti. ( Si nefacand compromisuri…)

    Apreciază

    • ioana said, on august 16, 2010 at 7:10 pm

      Razboinicul Luminii,
      e posibil sa se fi strecurat o greseala?
      Nu cred ca ceea ce i-am spus lui cristi_g va putea face sa va suparati asa tare.
      Daca e vb de Ioana care l-a sfatuit ieri pe G-man sa mearga la psiholog, nu sunt eu.
      Vad acum ca si G-man ne-a confundat.
      Saccsiv ar putea sa lamureasca problema, daca vrea.

      Apreciază

      • saccsiv said, on august 16, 2010 at 8:14 pm

        ioana

        Cauta tu te rog comentariile celeilalte ioane si pune link-ul lor apoi eu verific expeditorul. Iertare, mi-e greu sa caut acum eu.

        Apreciază

      • ioana said, on august 16, 2010 at 9:02 pm

        E vorba de comentariile de la articolul „Intrebare fundamentala pentru fratii de la Razboi …”, din 15 aug – Ioana orele 2:01pm si
        G-man orele 2:49
        Regret, nu va pot ajuta mai mult – pt mine calc e o mare belea.
        Daca G-man nu e suparat pe mine si a inteles ca nu il critic, nu va mai osteniti dvs.

        Apreciază

    • andreea said, on august 16, 2010 at 9:35 pm

      Razboinicul Luminii, in ce ma priveste, reactia ta e absolut disproportionata, martor mi-e Dumnezeu. Nu inteleg la cine te referi ca fac diversiuni, eu am vorbit la modul general, nu am aparat pe nimeni in special. Am vorbit in principiu, se simte multa incrancenare uneori din partea celor care se vede ca sunt foarte, foarte plini de ei, de fapt. Altfel, ar accepta ca atunci cand COMUNICAM impartasim fel de fel de opinii, fara a ne fi teama ca nu stiu care ne va pune la zid pentru ca nu am inteles un lucru pana la capat. De fapt, din pricina asta stau multi departe de Biserica, pentru ca toti sunt sfinti, invatati si gata sa te puna la punct. Iar comparatia ta cu Sfantul Nicolaie e total deplasata! Sfantul Nicolaie avea multa, multa dragoste. N-am crezut ca voi ajunge la asemenea dialog pe internet.

      Apreciază

    • floarea said, on august 16, 2010 at 9:46 pm

      subscriu la partea adresata lui G-man.
      iar pt ceilalti, daca tot vorbiti de dragoste , nu-l mai osanditi pe G-man. Daca voi puteti fi politicosi, foarte bine. Daca aveti dragoste, rugati-va si pentru noi, ceilalti.

      Doamne ajuta!

      Apreciază

      • floarea said, on august 16, 2010 at 9:54 pm

        era vorba de comentariul Razboinicului Luminii.

        Doamne, ajuta!

        Apreciază

      • andreea said, on august 17, 2010 at 10:53 am

        Pai eu tocmai pentru a nu osandi pledam, nu pentru altceva. Cu siguranta G-man e bine intentionat, dar eu nu despre asta vorbeam. Sunt comentatori care au interventii extrem de brutale. Sa stii ca tuturor ne e greu sa fim politicosi. Primul instinct e sa spui tot ce-ti vine la gura, asa e si cel mai usor si cel mai la indemana. Totusi, daca ne-am da cu totii drumul sa zicem tot ce ne vine, ce-ar iesi pe lumea asta? Daca s-ar manifesta toti oricum? Haos. Mi se pare normal sa te controlezi si sa nu te ascunzi in fata vesnicei scuze ” asa sunt eu”. Oricui i-ar conveni sa fie asa. E o chestiune de educatie, Floarea, nu te supara. In plus, de asta vorbim, ca sa punem problema in fel si chip si sa analizam. Altfel, n-are rost. Cu siguranta toti ne enervam si mai gresim uneori. Dar firesc ar fi sa recunoastem, iar nu sa ne indreptatim.

        Apreciază

  9. iustin said, on august 16, 2010 at 3:53 pm

    @saccsiv:

    Este posibil sa fie asa cum avertizeaza parintele Iustin, adica sa vina sfarsitul dupa perioada de pace.

    Iata, in ,,Epistola întâia către Tesaloniceni a Sfântului Apostol Pavel”, se spune:

    Capitolul 5
    1. Iar despre ani şi despre vremuri, fraţilor, nu aveţi nevoie să vă scriem,
    2. Căci voi înşivă ştiţi bine că ziua Domnului vine aşa, ca un fur noaptea.
    3. Atunci când vor zice: pace şi linişte, atunci, fără de veste, va veni peste ei pieirea, ca şi durerile peste cea însărcinată, şi scăpare nu vor avea.

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 16, 2010 at 4:08 pm

      iustin

      Pai pana acum doi ani, aproape toata planeta zicea ca e pace si liniste. Doar cativa psihopati strigau: vine criza si dupa ea razboiul … Si iata ca prima a venit si al doilea bate la usa. Iar alte dureri stau sa dea navala.

      Apreciază

  10. iustin said, on august 16, 2010 at 4:05 pm

    @ saccsiv:

    In ceea ce priveste perioada de 30 de ani de pace, nu stiu ce sa spun.
    Parerea mea personala este ca dupa ce se vor accepta la scara larga actele cu cip, se va trece la implantul fortat.
    Elementul surpriza, asa cum s-a vazut in experimentul Pitesti, da intotdeauna roade.
    In celule, se miza pe socul provocat de agresiunea neasteptata, venita din partea celor considerati camarazi.
    La fel va proceda si sistemul-prieten, sistemul asistential (pentru cei creduli) transformat in Fiara.

    Apreciază

  11. iustin said, on august 16, 2010 at 4:21 pm

    @saccsiv:

    Da, ai dreptate.

    Apreciază

  12. Aurora said, on august 16, 2010 at 4:25 pm

    De cand s-a iscat problema asta cu cipurile, am urmarit toate interviurile parintilor care ne sfatuiesc sa nu le acceptam, dar cuvintele Par. Iustin mi se par venite direct din gura Mantuitorului. Nu vreau sa-l laud pe Parintele caci stiu ca fuge de asa ceva, dar nu vom mai gasi indrumatori ca dansul. Stiu ca Dumnezeu nu ne va lasa fara luminatori, dar Parintele Iustin este o voce unica, seamana cu sfantul apostol Pavel. Este realist, scarbit de caderile fratilor, dar in acelasi timp bland si iertator. Nu stiu ce e cu cei 30 de ani, dar sa stam aproape de Par. Iustin cat mai e printre noi, sa nu ne departam mai mult de 10 metri ca sa nu cadem. Si atunci greu ne vom mai ridica. Vreti sa va spun ceva ? Eu n-am fost niciodata la Petru-Voda, dar nici n-am nevoie, il am pe parintele tot timpul in suflet. Sa fim vrednici de dragostea Parintelui si sa nu mai negociem, caci Mantuirea nu e tocmeala !

    Apreciază

  13. Aurora said, on august 16, 2010 at 4:31 pm

    Saccsive, sa traiesti, frate si sa ne dai in fiecare zi informatii proaspete, doar-doar ne vom trezi ! Imi pare rau ca n-am o camera de filmat – si eu sunt saraca – dar ma rog la Maica Domnului si la sfintii Brancoveni sa te tamaduiasca si sa te intareasca.

    Apreciază

  14. Diego said, on august 16, 2010 at 6:48 pm

    PERIOADA ÎNTÂI a lui Antihrist – cuprinsă între ziua naşterii sale şi momentul arătării lui – va trece neştiută. Sfântul Ioan Damaschin spune că „Antihrist este crescut în ascuns şi pe neaşteptate se răscoală”

    A DOUA PERIOADĂ a vieţii lui Antihrist se va deschide cu intrarea sa învederată în rolul de învăţător al lumii sau „prooroc”. Se prea poate să-şi înceapă lucrarea în împrejurările unei conflagraţii mondiale când umanitatea, după ce a suferit toate urâciunile războiului, nu va mai vedea nici o cale de ieşire din dezastruoasa sa fundătură, fiindcă toate mijloacele de rezolvare se vor afla în mâinile unei societăţi secrete care va coopera cu Antihrist. El va oferi un plan pentru rezolvarea reuşită a crizei mondiale, întemeiat pe înţelepciune politică şi socială – anume statornicirea unei structuri politice şi sociale uniforme în întreaga lume.

    durata: -trei ani jumatate;

    In zadar se silesc unii să tâlcuiască în chip alegoric această venire minunată a Sfinţilor Prooroci Enoh şi Ilie. Sfânta Scriptură şi Tradiţia Bisericii vorbesc cu precizie atât despre venirea lor reală pe pământ, cu şapte ani înainte de sfârşitul lumii, cât şi despre învierea şi luarea lor la Ceruri.

    CEA DE-A TREIA PERIOADĂ

    Cea de-a treia perioadă şi faptele de pe urmă ale lui Antihrist vor începe prin luarea în propriile sale mâini a întregii puteri mondiale. O stare de devastare covârşitoare a neamurilor pământului, din pricina unui mare război mondial, îl va ajuta în mare măsură la împlinirea acestui lucru. Cei mai mulţi vor vedea guvernarea mondială sub Antihrist drept singura cale cu putinţă pentru a ocoli noi războaie şi pentru a aduce omenirii o epocă paşnică şi înfloritoare.

    Cârmuirea mondială a lui Antihrist va dura trei ani şi jumătate. „Şi din vremea când va înceta jertfa cea de-a pururi şi va începe urâciunea pustiirii, vor fi o mie două sute nouăzeci de zile” (Daniil 12,11; cf. 12, 7). E acelaşi răstimp dat şi în Apocalipsa pentru ocârmuirea lui Antihrist: „şi s-a dat ei stăpânire să lucreze vreme de patruzeci şi două de luni” (13,5).

    Preluat din “Apostazia si Antihristul. Dupa invataturile Sfintilor Parinti”, Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni, Constanta, 2008

    Comentariu:
    Antihrist trei ani si jumatate se va stradui sa preia puterea mondiala, in acest timp Ilie si Enoh vor arata lumii inselarea antihristului, la sfarsitul acestei pedioade ei vor fii ucisi dupa care va urma perioada de domnie a antihristului care va dura trei ani jumatate, in acesta perioada se va dasfasura marea prigoana, rezulta 7 ani de la aparatia sa pe scena lumii pana la nimicirea sa. Ilie si Enoh se vor arata odata cu aparitia antihristului timp de trei ani jumatate dupa ucidera lor va deveni stapanul lumii.
    In timpul perioadei a doua e posibil ca sa se fii genarilizat actele cu cip ajunganduse la o cartela unica, dupa ce antihrist va lua puterea mondiala va incepe implantarea cipurilor in masa si obligatorie.
    Sa presupunem ca antihrist se va arata dupa 30 de la al treiliea razboi mondial, inseamna ca si atunci va fii alt mare razboii al patrulea mondial? Parerea mea este ca este de ajuns 3 ani jumatate ca sa se generalizezi actele cu cip sa se ajunga la o cartela unica nu ar fii nevoie de 30 de ani, si probabil ca acesta perioada adica a doua a antihristului sa fie in timpul razboiului.
    Era o profetie care spunea ca lumea saturanduse de razboi vor dori un imparat ca sa se sfarseasca.
    Si in plus ca vedem ca de pe acum se vrea introducerea unei act unic cum este cartela unica din Rusia, sper sa nu fiu prost informat.

    Apreciază

  15. Diego said, on august 16, 2010 at 6:59 pm

    Plus ca intr-o perioada de 30 de ani nu ramane nici un crestin cu act fara cip, vedem acum se incearca grabirea introducerea lor, oare sa mai tina 30 de ani, cand tehnologia lui antihrist astepta sa fie indrodusa?
    Nu cred in profetiile care spun ca va fii o renastere spirituala dupa razboi, si perioada de pace si prosperitate.

    Apreciază

  16. G-man said, on august 16, 2010 at 7:37 pm

    v-am tulburat mult fratilor , daca comentati despre mine intr-o pagina in care nu am postat . va rog sa ma iertati!
    va multumesc tuturor celor care s-au rugat pentru mine.
    ma rog sa fiti toti inaintea mea in rai si prieteni si dusmani , sa ii aduca Domnul Hristos pe toti la adevarata credinta.
    va sigur ca stiu ce imi lipsepste si imi insusesc toate criticile fratilor, cu cei de alte credinte nu ma imbratisez, credinta e darul meu de la Domnul si numai EL mi-o poate lua.
    si va asigur pe cuvant de crestin ca ceea ce am zis a fost din cauza durerii pe care am simtit-o in inima , petru ca nu era ceva ce se intampla prima data , aceste comentarii urate la adresa parintelui Iustin Parvu.
    dar cum pe majoritatea am deranjat nu o sa mai intru , durerea ce o am in inima nu a trecut dar l-am simtit pe parintele Iustin alaturi de mine.
    eu iert pe toti care mi-au gresit mie , sa ma iertati si voi…

    semnat .Gheorghe.
    traiasca parintele Iustin Parvu !
    slava lui Hristos Dumnezeu!

    ps: saccsiv .am eu .

    Apreciază

    • Rgogu said, on august 17, 2010 at 5:43 pm

      Doamne ajuta Gheorghe!

      Nu am citit in ultimul timp stirile blogului, dar nu voi avea nici curiozitatea sa dezleg impletitura aceasta care te-a mahnit aici. Mi-a placut tot timpul de tine!

      Sa te rogi te rog si pentru mine, ca si eu ma voi ruga pentru tine!

      Doamne ajuta!

      Radu

      Apreciază

    • sorin said, on august 27, 2010 at 1:42 pm

      gheorghe,

      ce blog ai?

      Apreciază

  17. ioana said, on august 16, 2010 at 7:53 pm

    G-man,
    daca si dvs credeti ca eu sunt persoana care v-a jignit ieri, gresiti.
    Eu semnez ioana, nu Ioana.

    Apreciază

  18. G-man said, on august 16, 2010 at 7:55 pm

    ioana eu te cred .

    Apreciază

    • ioana said, on august 16, 2010 at 9:05 pm

      Multumesc!
      Nu sunt sectara, in nici un caz.
      Daca puteti, faceti dvs ceea ce m-a rugat pe mine saccsiv.

      Apreciază

  19. mirceapuscasu said, on august 16, 2010 at 8:34 pm

    Tropar din Paraclisul Sfintilor Martiri Brancoveni


    Măcar la vedere şase fiind,
    prin unirea credinţei, Slăviţilor,
    una aţi fost
    Treimea-n Unime închipuind
    fărâmiţarea ce rupe firea omenească înlăturând
    rugaţi-L dar, pe Domnul,
    cumplita dezbinare să ne alunge,
    Brâncovenilor.

    Apreciază

  20. caramea said, on august 16, 2010 at 10:26 pm

    Nu stiu cum e la voi, dar eu oricui as zice de lucrurile astea si de noile buletine ma catalogheaza drept nebuna… Numai mama pare ca ma intelege partial…

    Apreciază

  21. Mirela said, on august 17, 2010 at 12:02 am

    Saccsiv, multa sanatate sa-ti dea Dumnezeu, sper ca nu e nimic grav.
    In legatura cu venirea Antihristului, daca tinem cont de ca s-ar fi nascut in 2009, plus 1 an pana la venirea razboiului si durata lui, plus cei 30 de ani, AH ar putea avea atunci 33 de ani…
    Insa stim ca aceasta venire nu o sa aibe loc pana cand Evanghelia nu se va propavadui la toate neamurile, vedeti ca in Coreea de Nord, unde e cea mai cumplita dictatura, nu s-a putut face asta. Va trebui mai intai sa pice comunismul acolo.

    Apreciază

  22. x-iurie said, on august 17, 2010 at 7:06 am

    In privinta la 30 de ani , ceam gasit >>

    Profetia unui cuvios din anul 1503

    Mare razboi european. Infrangerea Germaniei si ruinarea Rusiei si a Austriei. Infrangerea turcilor de catre greci. Intarirea lui Agar (adica a turcilor) de catre popoarele europene si infrangerea Grecilor de catre turci. Macel in popoarele Ortodoxe si mare tulburare la popoarele ortodoxe… Intrarea armatelor straine de la marea Adriatica. Vai de cei ce locuiesc pe pamant. Iadul este gata. Intr-o clipa moare Agar. Un nou razboi european. Unirea popoarelor ortodoxe cu Germania. Infrangerea francezilor de catre Germani. Rascoala Indiilor si departarea lor de Anglia. Anglia numai la saxoni. Biruinta Ortodocsilor. Infrangerea lui Agar si taiere de obste. Agar (iar) contra popoarelor ortodoxe. Neliniste in lume si deznadejde de obste pe pamant. Lupta celor sapte puteri la Constantinopol, trei zile si trei nopti macel si biruinta celei mai mari puteri. Continuarea razboiului de catre Ingerul Domnului Dumnezeului Hristos si predarea orasului (Constantinopol) grecilor. Intoarcerea latinilor la credinta nestirbita Ortodoxa. Intinderea credintei ortodoxe de la Apus pana la Rasarit. Frica si cutremurul barbarilor fata de Ortodoxie.

    Sfarsitul Papei si proclamarea unui patriarh pentru toata Europa. In 55 de ani, sfarsitul nevoilor. In cel de-al 70-lea an nu este necaz, nu este surghiunit, venind in bratele mamei voastre. Asa este si asa sa fie. Amin. Amin. Amin. „Eu sunt Alfa si Omega, Cel dintai si Cel din urma”. Sfarsitul, o turma si un pastor ce este din credinta adevarata a ortodocsilor.

    Asa sa fie. Amin. Amin. Amin.
    Robul lui Hristos, adevaratul Dumnezeu.

    http://www.razboiulnevazut.org/articol/21/Profetia-unui-cuvios-din-anul-1503

    Apreciază

  23. furios4you said, on august 17, 2010 at 8:00 am

    super tare blogul.felicitari

    Apreciază

  24. Iubesc Patriarhul said, on august 17, 2010 at 9:27 am

    Da de ce va preocupa asa tare subiectul asta cu ce va fi si ce nu va fi? Ca-s 7 ani, ca-s 30 de ani de pace, ce conteaza asa tare. Mai bine intrebati-i pe sectari ca ei sunt „specialisti” in Apocalipsa.

    Apreciază

    • boddyca said, on august 17, 2010 at 10:14 am

      Asa e. Si oricum nu se stie daca voia Domnului este sa mai traim si dupa razboi. Decat sa despicam profetiile in 14 mai bine ne-am ruga, macar putin. Doamne ajuta!

      Apreciază

      • floarea said, on august 17, 2010 at 11:23 am

        chiar asa. Nu se stie daca mai traim nici pana maine.
        la ce foloseste sa ne gandim atat ce va fi in viitor?
        Chiar si fara amenintarea vremurilor, noi tot ar trebui sa fim nelinistiti. Pentru mantuirea noastra . Cum spunea Parintele Proclu – citat ” Constiinta, spune drept: daca mor amu, ma mantuiesc oare?”

        Apreciază

  25. AKA DEEA said, on august 17, 2010 at 10:07 am

    Salut Saccsiv ! In comentariul pe care il faci pe marginea interviului acordat de parintele Jusitin ai evidentiat f. bine si succint ideile de baza. Daca imi permiti, am si eu o mica interventie: este imposibil sa nu remarci ,cum parintele revine iarasi si iarasi asupra acestui aspect- MICUL COMPROMIS . Acesta ,este de fapt inceputul caderii: laxitate etica, flexibilitate spirituala, clar-obscur axiologic. Este, dupa parerea mea, ceea ce Sfintii Parinti numesc „invoirea cu pacatul” (sau, cum spun filozofii-relativizarea adevarului). Spre deosebire de matale, intre compromis si deznadejde, mai descopar in interviul cu parintele Justin inca o treapta-NEPASAREA. O consider o adevarata „anestezie ” morala, o autoimunizare patologica fata de propriile remuscari, o absenta inexplicabila a caintei si a plangerii pacatelor, care cu timpul, duce la un vid al sinelui, o dez-ancorare a sufletului de la relatia cu Creatorul sau si ulterior la ultima treapta-DEZNADEJDEA.

    Apreciază

  26. x-iurie said, on august 17, 2010 at 11:11 am

    Intradevar nu cred ca pe noi ar trebui sa ne preocupe vremea cind o sa fie exact sfirsitul , socotelile acestea nu ne sunt de folos noua si oricum nimeni exact nu stie in afara de Dumnezeu vremea si ciasul , Domnul le rinduieste pe toate , da acum chestiile cu cipurile si alte catastrofe naturale sunt semne clare cai aproape , dar fara voia celui de sus nu pot masonii si restu din umbra sa infaptuiasca ceva ! Ei poate pun planuri sa faca totul mai rapid , dar daca Domnul nu le permite nu se intimpla , de asta tot nu trebuie de uitat , si de noi tot depinde multe , daca vom sta in credinta si nu vom accepta de pe acum toate prostiile electronice , cine stie poate ne mai da Dumnezeu timp de pocainta mai mult , si ar trebui sa ne bucuram daca vom avea mai mult timp pentru pocainta , dar sal folosim cu folos nu ca sa ne dezbinam , ca acela e drept sau celalalt nui drept , e prea devreme de spus ca nu va fi mai mult timp pe baza la doar ca cipurile sunt deja sub nas , nimeni nu stie se vor desfasura lucrurile mai departe in exactitate , toate se deschid la timpul sau , daca noi vom sta cine stie poate Domnul le intoarce peste cap sistemul fiarei , iar tradatorilor pentru restabilire sa le ia ceva timp , … cu iertare marele pacatos Iurie

    Apreciază

  27. Iubesc Patriarhul said, on august 17, 2010 at 11:32 am

    Mie duhovnicul meu mi-a zis asa: Florin, noi nu o sa apucam acele timpuri. (am 32 ani, multi inainte , merci). Duhovnicul meu nu e de marimea parintelui Iustin sau parintelui Arsenie, dar nu l-as schimba pentru nimic in lume, nici pentru o mie de Iustini.

    Apreciază

    • agape said, on august 17, 2010 at 12:27 pm

      @Iubesc Patriarhul
      ai zis :nu l-as schimba pentru nimic in lume, nici pentru o mie de Iustini.
      asta inseamna ca-l dispretuiesti foarte mult pe Părintele IUSTIN PARVU
      ce calitati de mii de ori mai mari are duhovnicul tau?

      Apreciază

    • agape said, on august 17, 2010 at 12:34 pm

      @Iubesc Patriarhul
      ai zis :nu l-as schimba pentru nimic in lume, nici pentru o mie de Iustini.
      asta inseamna ca-l dispretuiesti foarte mult pe Părintele IUSTIN PARVU
      ce calitati de mii de ori mai mari are duhovnicul tau????

      Apreciază

      • Iubesc Patriarhul said, on august 18, 2010 at 5:14 am

        Nu. Nu inseamna ca-l dispretuiesc pe parintele Iustin. Asta intelegi tu. Si intelegi iarasi aiurea ca eu l-as face pe parintele meu mai mare decat parintele Iustin. Una citesti, dar alta intelegi. Sper sa nu intelegi la fel si cartile.

        Apreciază

  28. Emanuel said, on august 17, 2010 at 1:20 pm

    Sf Paisie si par Dumitru Staniloaie au zis ca pacea de 30 de ani va fi dupa antihrist, care va muri prin aratarea Mantuitorului si nu prin Venirea a Doua. Antihrist va veni dupa prima parte a celui de-al doilea razboi mondial si prin moartea lui se va sfarsi a doua parte a acelui razboi, prin aratarea lui Iisus, cum se spune in unele proorocii. Dupa cei 30 de ani de pace vor mai fi vreo 400 de ani de decadere a Bisericii, cum spune si sf Nil pustnicul dar si avva Moise, anii rautatilor cum le spune sf Nil, de dupa antihrist. Apoi va fi razboiul Armaghedon si sfarsitul. Asa cred si eu.
    Cat despre faptul daca vom mai trai noi in vremea lui antihrist pot sa aduc aminte de proorocia sf Nectarie care spune ca pe vremea lui ala rau in fiecare zona ( probabil episcopie ) vor mai exista 3 drept-credinciosi : un episcop, un preot si un monah. Ma intreb cati mireni ortodocsi vor mai fi atunci. Probabil la fel de putini. Restul vor muri in razboi sau de foame sau din alt motiv, sau vor cadea in inselari si erezii si se vor pierde ( atentie cu cine formati grupuri de supravietuire ca multe astfel de grupuri vor cadea in inselari si vor fi pierduti ) si ortodocsi vor ramane extrem de putini. Cati dintre noi cei acum ma intreb, nu vor muri sau cati nu isi vor pierde sufletele ?
    Iar actele cu cip cred si eu ca nu e bine de luat dar in acelasi timp zic ca e gresit sa spunem ca toti care acuma vor lua astfel de acte vor lua si pecetea. Deocamdata sa lasam graul impreuna cu neghina ca numai pecetea le va desparti. Sa nu judecam cu nimic pe cei ce iau actele, rugandu-ne pentru ei pacific sa nu ia si pecetea, si sa laudam pe cei ce le refuza. Sa nu judecam nici pe cei ce judeca.

    Apreciază

  29. victor said, on august 17, 2010 at 4:31 pm

    semnul fiarei [sau pecetea] nu e codul de bare ,microcipul, sau biocipul ,ci nr. 666. daca acest nr. e pus in ele atunci acestea devin semnul fiarei.

    Apreciază

  30. Rgogu said, on august 17, 2010 at 5:57 pm

    O remarca: daca credeti ca Parintele este un Sfant in viata, atunci credeti si acest cuvant al lui ! Sau incepem sa croim viitorul dupa cum ne convine noua…: „prea mult treizeci de ani de lupta cu raul, trebuie sa vina sfarsitul mai repede, ca e greu sa induram atata fara acte”.
    Legat de comentariul conform caruia cel rau se va instala imparat in urma unui razboi, ma gandesc ca poate veni foarte bine si dupa invazia rasei galbene(cand vor veni de la rasarit Gog si Magog). Nu am observat pe nimeni sa ia in calcul acest eveniment care e trecut in Apocalipsa. La fel de bine se va putea si atunci proclama aparator al omenirii, daca va reusi sa tina piept armatei lor. Daca nu gresesc cimitirul oaselor celor ce vor muri in acea lupta, a celor din tabara asiatica, va fi undeva langa Israel…? Si uite ca am gasit o solutie care nu se contrazice cu celelalte.
    Este doar o varianta proprie pe care am lansat-o ca si varianta posibila. Mi se pare ca ceva asemanator am mai gasit undeva, dar nu sunt sigur.
    Cel mai bine e sa nu facem calculele evenimentelor ce vor veni, ci sa le procesam pe cele actuale dupa cum e bine. Deocamdata sa nu luam actele biometrice- „atunci ne vor ocoli bombele”. Si pentru ce va urma, la fel: sa implinim tot binele si vom fi feriti de moartea sufleteasca.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  31. Aurora said, on august 17, 2010 at 6:31 pm

    Hai sa nu mai calculam ca innebunim ! Trebuie rugaciune si smerenie ! Daca duhovnicii ne invata sa luam cipul, sa nu facem ascultare de ei ,ci de constiinta noastra. Si constiinta noastra stie foarte bine ca cipul este o sfidare a lui Hristos. Sa facem ascultare de duhovnici in oricare alta privinta, dar nu si in cea legata de cip pt. ca aici se pot insela. Va spun din experienta. Eu am un duhovnic minunat, un preot cu multa dragoste, rabdare, intelepciune si bun-simt. Este un om deosebit, n-am intalnit pe nimeni ca dansul. Dar cum nimeni nu este perfect, am observat ca are si dansul unele slabiciuni, ca tot omul. Ii plac excursiile in strainatate, traiul civilizat, cu tot confortul, pelerinajele pe la locurile sfinte si toate avantajele tehnicii moderne. Are mare evlavie la Hristos, dar il simt ca are evlavie si la cip, ca doar n-o sa rateze o calatorie importanta din cauza unui cip micut si neimportant din pasaport. Eu nu-l judec pt. preferintele lui, dar nici nu-i cer parerea in materie de biometrie pt. ca i-o cunosc dinainte. Il iubesc si am incredere in el ca duhovnic, dar daca va accepta si alte aberatii ale sistemului, eventual sa-l pomeneasca pe papa la liturghie sau mai stiu eu ce lucru necanonic ar putea aparea in cativa ani, fereasca Dumnezeu, atunci ma voi vedea nevoita sa-mi caut alt duhovnic. Nadajduiesc sa nu se intample asta, mi-ar fi foarte greu fara sfaturile si dragostea sincera a sfintiei sale .

    Apreciază

  32. Razboinicul Luminii said, on august 17, 2010 at 6:41 pm

    Nu mai faceti scenarii – pentru viitor! Nu stim ce plan are Dumnezeu cu fiecare dintre noi.

    Cum bine spune un parinte: Timpul lui Dumnezeu este ASTAZI – ACUM!

    Daca astazi eu stau si ma gandesc la – maine – am pierdut PREZENTUL.

    Il pretuiesc mult pe parintele Iustin Parvu – dar sa stiti ca, personal – voi face ce-mi spune duhovnicul pe care mi l-a dat Dumnezeu. Asa este corect!

    Il inteleg pe Iubesc Patriarhul cand spune ca nu si-ar da duhovnicul pe nimeni altcineva – indiferent cine – asta dovedeste loialitate, devotament fata de parintele care ne rabda de ani de zile cu toate bubele noastre si care, chiar cand meritam 2 perechi de palme pentru faptele noastre, el ne priveste cu ingaduinta si incearca sa ne trezeasca – cu vorbe blande.

    Avem si alti parinti cu viata sfanta – cum este si parintele Iustin – si care s-au pronuntat (si ei) vehement in privinta cip-urilor – dar de ei nu se pomeneste nimic.

    No comment!

    Apreciază

    • Rgogu said, on august 18, 2010 at 12:11 pm

      Sa ne lepadam chiar si de duhovnic in cazul in care acesta nu asculta de Dumnezeu. Nu putem noi aprecia dupa ochi ce este grav si ce este o simpla greseala. Ca ochiului nu-i pasa daca unii preoti se roaga cu ereticii, dar in duh este lepadare de Dumnezeu. La fel si noi, in ce priveste ereziile preotilor, sa nu le acceptam. Sa avem putinta de a ne lepada de orice este sub cer , numai de Dumnezeu nu, daca se pune problema mantuirii noastre. Ca se cuvine sa ascultam mai degraba de Dumnezeu decat de oameni. Adica se discuta si de caderea ierarhilor si noi nu credem ca si preotii de mir sau monahi pot cadea? Ba pot cadea. Dar inainte de a ne rupe de duhovnic, cred ca trebuie sa ii fie adus in vedere lucrul care ne-a smintit si care este adeverit a fi lucru eretic. Daca se indreapta sa raman langa el.
      Cum zicea un Parinte: de acum trebuie sa fim si noi invatati si sa avem trezvie. Avem datoria de a invata canoanele Bisericii si de a sti care sunt ereziile si primejdiile. Sa ne nevoim sa le cunoastem.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

  33. Erica said, on august 17, 2010 at 11:10 pm

    @Aurora
    sunt de acord cu tine cand spui „Sa facem ascultare de duhovnici in oricare alta privinta, dar nu si in cea legata de cip pt. ca aici se pot insela” pt. ca profetiile spun ca multi clerici se vor insela si se vor lasa amagiti. Ascultarea fata de Hristos este inainta ascultarii de duhovnic. Cine va accepta pecetea (chiar fiind ascultare de duhovnic) va fi pierdut (vorbesc de pecetea finala).

    @Victor, semnul fiarei poate fi foarte bine codul de bare (nu stim ce va fi cip sau cod de bare), iar codurile de bare contin semnul fiarei. Nu stiu cu microcipurile, daca contin acea cifra.

    Ref. microcipuri pe acte, eu am luat acum cativa ani un card cu microcip (primele care au aparut) desi auzisem cate ceva dar am ignorat in ideea ca e doar un card si rau am facut (pe card este scris numele si semnatura posesorului ca si pe buletin). Tin sa spun ca am avut mari probleme dupa aceea. Am facut si pacate ce-i drept, dar coincidenta a fost cam mare, in ziua in care am primit cardul si l-am semnat (am facut dupa cativa ani legatura), in acea noapte am fost atacata de un duh necurat in somn si cand m-am trezit ma simteam rau, cu greu am facut fata acelei situatii, rugaciuni, aghiasma, tamaieri, (insa povestea a tinut un timp mai lung, manifestari prin casa, imi veneau idei de necredinta, nu mai puteam pronunta in gand numele Domnului, a fost groaznic, de abia dupa ce m-am spovedit -desi mult mai tarziu am precizat acest pacat- si impartasit a fost mai bine, insa a fost cel mai mare cosmar pe care l-am avut vreodata, prin ce am trecut nu pot sa descriu. Nu intelegeam de ce mi se intampla asa ceva (am inteles de abia anul trecut cand cu apelul Par. Iustin). Sau poate sa fi patit aceasta din cauza banilor (vandusem un imobil si ma bucuram sa am mai multi bani)… In orice caz, nu as mai lua niciodata acte cu microcip. As fi curioasa sa aflu si experienta altora care au sau au avut carduri sau pasapoarte cu microcip.
    Dumnezeu sa ne fereasca!

    Apreciază

  34. G-man said, on august 17, 2010 at 11:26 pm

    fratilor / surorilor, va asigur ca cei ce ma-ti incurajat si sustinut in problema de „fond ” ,caci cu „forma” am gresit , sunteti in inima mea , nu o sa va multumesc fiecaruia in parte ca sa nu se irite iar unii. ar fi frumos daca ne-am sti numele de botez. dar faceti cum va indeamna inima.
    Sa va intareasca Domnul Iisus Hristos , la ceas tarziu de noapte.
    Gheorghe.

    Apreciază

  35. G-man said, on august 17, 2010 at 11:46 pm

    si sa nu creada cei rau intentionati sau chiar bine intentionati dar rai cu mine ,ca pentru ei doresc rau , ca multe lucruri urate au inceput sa apara chiar despre rugaciune pe bloguri ortodoxe, zic asa: Sa ii binecuvanteze Dumnezeu pe ei cu bucurii duhovnicesti !
    si sa stie tot crestinu ca a se ruga este numai pentru binele celuilalt . A te ruga de raul aproapelui , blestem este pentru cel ce se roaga.

    Apreciază

  36. iustin said, on august 18, 2010 at 3:07 pm

    @ saccsiv:

    Va rog sa va interesati la juristi si la cei din sistem daca pentru a solicita pasaport simplu temporar sunt obligat sa dau semnatura electronica.
    Azi tocmai mi s-a respins dreptul de a avea un pasaport temporar, pe motiv ca am refuzat semnatura electronica, si am solicitat scanarea semnaturii de pe pasaportul vechi, care a expirat.
    Au motivat ca… nu au scanere!
    Mi-au spus ca sunt primul cetatean din tara care respinge semnatura electronica.

    Va multumesc mult!

    Apreciază

  37. putereortodoxa said, on august 26, 2010 at 10:17 pm

    Ca răspuns la afirmaţia acesata: “Dar va veni un război aprig, şi după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist.”

    Sfântul Lavrentie de Cernigov are următoare profeţie: „[…] – Va fi un asemenea război mare încât atât de mulţi se vor pierde că vor rămâne foarte puţini care vor supravieţui, dar cei ce vor rămâne nu vor putea scăpa decât dacă se vor adăposti prin crăpăturile pământului, prin peşteri.
    Spunea că în acest război se vor distruge atâtea state încât până la urmă vor rămâne doar două sau trei. Atunci ei se vor hotărâ să aleagă un singur împărat peste tot pământul”, adică pe Antihrist.
    Sf. Chiril al Ierusalimului ne spune tot printr-o profeţie că „Antihrist va domni trei ani şi şase luni”.

    Aşadar afirmţia părintelui Iustin […].

    Apreciază

  38. putereortodoxa said, on septembrie 8, 2010 at 6:09 pm

    ..noi suntem ceea ce alegem. (scuze pentru linkul de mai sus, l-am trimis din greşeala)

    Apreciază

  39. […] Interviu cu Părintele IUSTIN PARVU: Noi mergem tot cu MUCENICIA! Deznădejdea este numai a omului l… […]

    Apreciază

  40. […] Interviu cu Părintele IUSTIN PARVU: Noi mergem tot cu MUCENICIA! Deznădejdea este numai a omului l… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.