SACCSIV – blog ortodox

Sub nici o forma, DRACII NU VOR AVEA PARTE DE MANTUIRE. O intamplare cu Sfantul Cuvios ANTONIE CEL MARE. Despre APOCATASTAZA

   Citez din articolul Cuviosul Antonie cel Mare:

   Marele intre parintii cei desavarsiti, Cuviosul Antonie era inainte vazator si, fiind trecut prin ispitele dracesti, socotea de nimic mestesugirile lor, ca si cand nu era suparat de ei. Si de multe ori vedea cu ochii cei trupesti chiar ingeri si diavoli, cum iau aminte la viata omeneasca, nevoindu-se fiecare din ei sa traga de partea sa pe oameni. Si atat de mare era la fapte bune, incat certa si batjocorea duhurile cele necurate si de multe ori le izgonea pe ele, aducandu-le aminte de surparea lor cea din cer si de chinul lor, in focul cel vesnic.

   Deci, s-a intamplat odata un lucru ca acesta: Doi diavoli s-au sfatuit sa vie la staretul Antonie, fericindu-l pe el, de vreme ce nimeni dintre ei nu mai cutezau sa se apropie de el cu gand rau, temandu-se ca nu cumva sa fie ranit de dansul, ca ajunsese staretul la nepatimire si la viata cea desavarsita si era daruit cu Preasfantul Duh. Deci, unul din diavoli a zis catre celalalt: „Zerefere (ca asa era numele acelui diavol), oare de s-ar pocai cineva de noi, l-ar primi pe el Dumnezeu la pocainta? Se poate una ca aceasta, sau nu?” Raspuns-a celalalt: „Si cine poate sa stie aceasta” Iar Zerefer a zis: „Imi vei da voie sa merg la batranul Antonie, care nu se teme de noi, si sa ma incredintez de aceasta de la dansul?” Raspuns-a lui celalalt: „Du-te, dar te fereste cu dinadinsul, ca batranul este inainte vazator si va cunoaste ispitirea ta si nu va voi sa intrebe de aceasta pe Dumnezeu, insa, du-te, poate, cumva vei avea raspuns.”

   Si mergand Zerefer la Antonie, s-a inchipuit ca om si a inceput a plange si a se tangui inaintea lui. Iar Dumnezeu – vrand sa se stie ca El nu-Si intoarce fata de la nici unul din cei ce vor sa se pocaiasca, ci primeste pe toti cei ce alearga la El, si dand pilda si omului cu pacate grele, ca El, nu s-ar intoarce chiar si de la diavolul, incepatorul rautatii, de ar voi aceasta cu adevarat sa se pocaiasca – a tainuit, o vreme, sfatul dracesc batranului, ca sa nu-l cunoasca. Drept aceea, Cuviosul il vedea pe cel ce venise la dansul curat, ca pe un om, iar nu ca pe un diavol, si i-a zis: „Ce plangi asa, tanguindu-te din inima, omule, sfaramandu-mi inima si sufletul cu lacrimile tale cele multe?” Iar diavolul cel viclean a raspuns: „Eu, o Sfinte Parinte, nu sunt om ci diavol, pentru multimea faradelegilor mele.” Iar batranul l-a intrebat: „Si ce voiesti sa-ti fac frate?” (Ca socotea Cuviosul, ca pentru multa smerenie se numeste el pe sine diavol, Dumnezeu nearatandu-i lui ceea ce se facea). Si a zis diavolul: „De nimic alta nu ma rog tie, Sfinte Parinte, fara numai sa te rogi lui Dumnezeu cu dinadinsul, ca sa-ti arate tie, adica, de ar primi pe diavol la pocainta, sau pocainta lui cu totul n-o ia in seama? Pentru ca daca va primi pe diavol, apoi ma va primi si pe mine, acela ce am facut lucruri asemenea cu el.” Iar batranul i-a raspuns: „Precum voiesti voi face, insa sa te duci astazi la casa ta, iar dimineata sa vii aici si-ti voi spune ce va porunci Domnul despre aceasta.”

   Deci, ducandu-se diavolul si sosind noaptea, si-a ridicat batranul cuvioasele sale maini spre cer si s-a rugat lui Dumnezeu, iubitorul de oameni, ca sa-i arate lui de ar primi pe diavolul, daca s-ar intoarce la pocainta. Si indata, ingerul Domnului, stand inaintea lui, i-a zis: „Asa graieste Domnul Dumnezeul nostru: pentru ce rogi a Mea stapanire pentru diavol? Pentru ca el este acela care a venit cu viclesug sa te ispiteasca.” Si a zis batranul catre inger: „De ce nu mi-a descoperit Domnul Dumnezeu, ci a ascuns aceasta de la mine, incat sa nu cunosc viclesugul dracesc?” Iar ingerul i-a zis: „Sa nu te tulburi de aceasta, caci este o minunata randuiala a lui Dumnezeu, spre folosul celor ce gresesc, ca, adica, sa nu se deznadajduiasca pacatosii, care fac multe faradelegi, ci sa vina la pocainta, stiind ca de la nici unul, care vine la El, nu se va intoarce Preabunul Dumnezeu, chiar cand ar veni insusi diavolul vrajmas, cu adevarat. Drept aceea, cand va veni la tine sa te ispiteasca si te va intreba, sa nu te smintesti de el, ci sa-i zici astfel: „Iata ca iubitorul de oameni Dumnezeu, niciodata nu se intoarce de la cel ce vine la El, chiar cand diavolul ar veni. Iata, El fagaduieste a te primi pe tine, numai de vei pazi cele poruncite de El. Iar, cand te va intreba: Care sunt cele poruncite de El?, sa-i zici, astfel graieste Domnul Dumnezeul: Te stiu pe tine cine esti si de unde ai venit ispitindu-ne, ca tu rautatea cea veche esti si nu poti sa fii bunatate noua, si incepator al raului de demult fiind, nu vei incepe acum a face binele. Ca, deprinzandu-te cu mandria, cum vei putea a te smeri la pocainta si a afla mila? Dar, ca sa nu ai acest raspuns in ziua judecatii, ca voiai sa te pocaiesti si nu te-a primit Dumnezeu, iata si tie iti pune pocainta bunul si milostivul Dumnezeu, numai daca vei voi, poruncindu-ti tie aceasta: Sa stai intr-un loc, vreme de trei ani, si, intorcandu-te spre rasarit, sa strigi cu glas mare, ziua si noaptea, si sa zici astfel: Dumnezeule, miluieste-ma pe mine, rautatea cea veche. Iar aceasta sa o zici de o suta de ori. Si iarasi alta rugaciune: Dumnezeule, mantuieste-ma pe mine, inselaciunea cea intunecata, la fel, de o suta de ori sa o zici. Si iarasi: Dumnezeule, miluieste-ma pe mine, uraciunea pustiirii, sa o zici de o suta de ori si asa sa strigi catre Domnul neincetat, ca nu ai trupeasca alcatuire, ca sa obosesti ori sa slabesti. Si, dupa ce vei savarsi aceasta cu gand smerit, atunci vei fi in randuiala ta cea dintai si te vei numara cu ingerii lui Dumnezeu. Si de va fagadui sa faca aceasta sa-l primesti pe el la pocainta. Dar stiu ca rautatea veche nu poate a fi bunatate noua. Si sa se scrie aceasta pentru neamurile viitoare, ca dintru, aceasta intamplare oamenii foarte lesne se vor incredinta sa nu mai deznadajduiasca de a lor mantuire.” Si ingerul, acestea zicand, catre Cuviosul Antonie, s-a suit la cer.

   Iar, a doua zi, a venit diavolul si a inceput sa se tanguiasca de departe, in chip de om, ca si cum plangea si, venind la batranul, i-a facut plecaciunea. Iar batranul, mai intai nu l-a vadit pe el, ci numai in mintea sa il ocara. Apoi Sfantul i-a zis: „M-am rugat Domnului Dumnezeului meu, precum ti-am fagaduit si te primeste la pocainta, de vei plini cele ce prin mine iti porunceste Stapanul si Atotputernicul.” Iar diavolul a zis: „Si care sunt cele ce a poruncit Dumnezeu sa le fac?” Iar batranul a raspuns: „Ti-a poruncit Dumnezeu acestea: Sa stai intr-un loc trei ani nemiscat, privind spre rasarit si strigand, ziua si noaptea, Dumnezeule, miluieste-ma pe mine, rautatea cea veche, zicand aceasta de o suta de ori. Si, iarasi, de o suta de ori, sa zici: Dumnezeule, miluieste-ma pe mine, uraciunea pustiirii, si, iarasi, de acelasi numar de ori: Dumnezeule, miluieste-ma, pe mine inselaciunea cea intunecata. Si cand le vei face acestea, atunci te vei numara a fi cu ingerii lui Dumnezeu, intru aceeasi slujba in care ai fost si mai inainte.”

   Iar Zerefer, lepadand indata acel inselator chip al pocaintei, a ras tare si a zis batranului: „O, calugare, de-as fi voit a ma numi eu insumi rautatea veche, uraciune a pustiirii si inselaciune intuneacata, apoi as fi facut aceasta de la inceput, ca sa ma fi mantuit. Acum, sa ma numesc eu insumi rautate veche? Nicidecum. Si cine ar zice aceasta? Pentru ca, pana acum, eu sunt minunat in ispravi si toti, de teama, se supun mie: cum, dar, as putea sa ma numesc eu singur uraciune a pustiiri, ori inselaciune intunecata? Nicidecum calugare, nu, ca inca stapanesc pe pacatosi si ei ma iubesc, eu sunt in inimile lor si ei umbla dupa voia mea, iar a fi rob netrebnic si prost in pocainta, asta nu voiesc, batrane, nu, nu asta sa nu fie, ca, adica, din cinstea cea mare, sa ajung intru atata necinste.” Si, zicand acestea, si strigand, diavolul s-a facut nevazut. Iar batranul, sculandu-se la rugaciune, a multumit lui Dumnezeu, zicand: „Adevarat ai zis, Doamne, ca rautatea veche nu poate fi bunatate noua si incepatorul rautatilor nu se face facator de bunatati noi.”

   Si aceasta, fratilor, nu in desert ne-am sarguit a le spune voua, ci ca sa cunoasteti bunatatea Stapanului si milostivirea Sa, ca daca El este gata, ca si pe diavolul sa-l primeasca la pocainta, apoi, cu cat mai mult pe om, pentru care Si-a varsat si sangele. Esti pacatos? Pocaieste-te, ca de nu, in primejdie esti a merge cu diavolul, in vesnica pierzare a gheenii, nu ca ai gresit, ca toti gresim si nu-i nimeni fara de pacat, decat numai unul Dumnezeu, ci pentru ca n-ai voit a te pocai si a te ruga Judecatorului inainte de sfarsitul tau. Iar daca, fugind de pacat, vei placea Domnului, o, de cate bunatati te vei indulci! Pentru ca, intorcandu-te la El inainte de sfarsit, vei afla pe Judecatorul milostiv si te vei invrednici fericirii si cu ingerii cei luminati te vei salasui, unde este frumusetea cea negraita a tuturor celor impacati cu Dumnezeu si veselia cea pururi fiitoare. Pe care si noua tuturor fie a le dobandi, prin Hristos Domnul nostru, Caruia se cuvine slava, impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, acum si pururi si in vecii vecilor! Amin.

   Iata si ce putem citi in articolul Apocatastaza:

   Apocatastaza este o speculatie origenista, potrivit careia, la sfarsitul chipului lumii acesteia, toti oamenii, inclusiv demonii, vor avea parte de mantuire.

   Termenul „apocatastaza” vine din limba greaca „apocatastasis” si inseamna restabilire in starea primara. Consecintele acestei doctrine sunt radicale: lipsa oricarui proces de sfintire, disparitia judecatii de apoi si mantuirea diavolului. Aceasta invatatura a fost condamnata de catre Sinodul V ecumenic, tinut la Constantinopol in anul 553.

   Biserica marturiseste innoirea lumii la a doua venire a lui Hristos, dar afirma in acelasi timp judecata ultima, adica despartirea celor buni de cei rai (Matei 25, 32-33, 46). Invatatura despre apocatastaza n-a fost primita de Biserica, dar acest lucru nu inseamna ca Biserica nu se roaga neincetat pentru mantuirea tuturor oamenilor. Este totusi o diferenta intre a afirma ca pe un adevar de credinta mantuirea de obste si altceva sa o doresti si sa o ceri de la Dumnezeu.

   In favoarea apocatastazei se invoca urmatoarele argumente:
– Dumnezeu nu poate pedepsi vesnic o fapta care nu este vesnica;
– Dreptii din rai nu pot fi pe deplin fericiti, stiind ca alti semeni sunt intr-un iad etern;
– Iadul nu poate fi etern avand in vedere ca El este bun si milostiv.

   In primul caz trebuie sa afirmam ca pacatul chiar daca are un inceput, denatureaza fiinta umana. Cel ce se insoteste cu pacatul stramba trasaturile chipului, facand din el o caricatura. Ori nu caricatura este asemanarea cu Dumnezeu.

   In al doilea caz, Sfintii Parinti spun ca omul prin Hristos, ajunge subiect al lucrarii divine. Nu inseamna ca omul se pierde in Dumnezeu, dar putem intelege ca el, fand trecerea de la chip la asemanare, primeste si atributul statorniciei in iubire. Asa ca simplul gand la cei ce sunt in iad, nu anuleaza starea de deplina fericire.

   Ultimul argument poate fi inlaturat fara rezerve, prin faptul ca Dumnezeu nu este doar iubire, este si dreptate. Dumnezeu nu-l sileste in nici un chip pe om sa creada in El. Insa, dupa cum iadul exista ca lipsa a binelui, la fel si osanda vesnica exista din cauza lipsei salasluirii lui Dumnezeu in om.

   Cel care crede in apocatastaza, nu se teme ca va da socoteala de faptele sale. Dimpotriva, crede ca indiferent cum va trai se va mantui, si astfel, va trai in nepasare, va muri in fiecare zi.

   Trebuie sa inlaturam credinta in apocatastaza si sa iubim neincetat. In fiecare zi sa socotim ca nu vom ramane in viata pana seara si cand ne culcam, sa socotim ca nu ne vom mai trezi. Asa vom iubi fara opreliste, semn ca oricand putem sta in bratele lui Dumnezeu.

   Cititi va rog si:

Comentariul zilei (09.03.2010): Dracii cunosc Apocalipsa, deci de ce continua, daca stiu care le va fi sfarsitul? Aceeasi intrebare pentru ELITELE care se inchina dracilor

   Asadar, in privinta dracilor, e cat se poate de limpede: nu vor reveni in randuiala lor cea dintai nici la gramada si nici altfel, deoarece in ultimul caz ii opreste mandria.

25 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on mai 8, 2010 at 3:05 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. pcd said, on mai 8, 2010 at 9:00 pm

    sa facem o precizare ca de la Origen s-a blamat doar ce a fost gresit(nu doar apocatastaza; la Sinodul III a fost condamnat pentru ca s-a castrat; oricat ai fi de ispitit nu ai voie sa te mutilezi). odata vorbind cu un teolog l-am intrebat daca Origen s-a mantuit, si mi-a spus ca el crede ca da. acesta a facut foarte multe pentru Biserica, pentru scoala teologica, dar a avut si greseli. intr-un final doar Dumnezeu stie daca s-a mantuit sau nu. in ce priveste intamplarea cu Sfantul Antonie cel Mare sa spunem ca el este incepatorul vietii de pustie, asa cum Sfantul Pahomie cel Mare este incepatorul vietii de obste. ati pus o intrebare foarte delicata: de ce nu se opresc dracii stiind ce va fi la sfarsit? pai doua sunt motivele. primul ar fi ca fiind total lipsiti de intelepciune, nu mai au o manifestare logica(vorbim de logica duhovniceasca dar si structurala a gandirii). de ce asta? pentru ca s-a retras total Duhul Sfant de la ei. ei doar vad ce face Dumnezeu si incearca sa faca pe dos. cele mai mari ‘porunci’ ale satanistilor sunt exact sa faca totul pe dos decat crestinii. mai mult de atat nu-i duce mintea aia lipsita de Har. in al doilea rand este vorba despre faptul ca demonii isi inchipuie ca vor putea amana la nesfarsit Parusia. adica, isi nalucesc ei, ca daca nu se va mantui nimeni atunci nu se mai completeaza numarul ingerilor cazuti si nu va mai veni Parusia. cata logica este in nalucirea asta a lor….. de fapt nu realizeaza ca prin actiunile lor grabesc sfarsitul. dar asta e alta idee. din cauza asta vedeti peste tot acele indemnuri la pacat si inlesnirile formidabile facute pentru asta. oamenii slabi sunt miscati de demoni prin pervertirea gandirii sa faca toate astea iar tot ce inseamna virtute, ocazie de mantuire este luptat cu furie. vedeti cum incearca sa distruga Biserica in tarile ortodoxe. nu va reusi NICIODATA. una peste alta, excelent articol.

    p.s. un parinte inainte vazator(nu dau nume ca baietii destepti urmaresc tot ce misca) a spus anul trecut prin vara ca basescu si-a vandut sufletul cumatrului si ca are doi din aia mari dupa el. acum judecati si dumneavoastra daca e asa sau nu dupa actiunile lui….stiti de ce a insistat atat cu boc? sa va spun eu. ala e din secta penticostalilor, sau a tremuratorilor. daca nu stiti ce fac posedatii aia uitati-va la cateva materiale de la ‘intrunirile’ lor. asta numai daca sunteti suficient de tari in credinta ca sa nu va smintiti. oricum, cam astia ne conduc, apropo de demoni.

    Apreciază

    • Anonim said, on mai 8, 2010 at 9:47 pm

      @pcd stim ca politicienii mint, auzisem asta cu boc si am vrut sa verific si am gasit o declaratie a dansului cum ca e ortodox. ai ceva concret ca ar fi tremurici? care e al doilea? stie parintele cand vine cutremurul numai asa ne mai scapa Dumnezeu de ei dar trebuie si noi sa ne intoarcem catre Dumnezeu…si poate se vor intoarce si ei mai stii si nu va mai fi cutremur… Mai exista parinti vazatori cu duhul? Ma bucur sa aud asta si imi pare rau ca nu cunosc dat fiind conditiile nu indraznesc sa te intreb macar zona tarii… 🙂

      Apreciază

      • Pustnicul Digital said, on mai 9, 2010 at 12:58 am

        Cati sectari isi recunosc adevarata apartenenta? Ii vad pe forumuri si pe bloguri … nu raspund la intrebarea referitoare la religie. Sau se dau ortodocsi sa se infiltreze.

        Intr-o tara 87% ortodoxa … iti imaginezi ca un sectar de la conducere are tupeu sa isi recunoasca slujirea satanei? Mihai Gadea e adventist … stiai? Era predicator inainte de televiziune si taicasu este inca prin Spania unde ii este familia.

        Nu spera la declaratii oficiale reale.

        Apreciază

      • pcd@anonim said, on mai 9, 2010 at 10:55 am

        incep cu sfarsitul. sunt si la noi parinti vazatori cu duhul; cativa cunosc chiar eu. acesta insa era din alta tara…. cat priveste pe boc STIU DIRECT DE LA SURSA ca e penticostal. nu te lasa pacalit. cum sa recunoasca ca e tremurator??? ar matura lumea cu el pe jos. nu pot sa dezvalui sursa dar e dincolo de orice banuiala. eu insa altceva am vrut sa subliniez. ca pe Basescu l-au indemnat demonii sa-l aleaga pe mascariciul asta pentru ca si penticostalii(ca toti ereticii) ii slujesc pe demoni. pentru multi au parut absurde actiunile individului, acum poate va luminati putin. sa stiti insa ca atunci cand cineva incape pe mana demonilor acestia il duc spre dezastru personal, spre distrugere. inainte sa se intample ceva si fara sa fiu mandru va spun din exeprienta duhovniceasca(desi putina) ca individul ori se pocaieste ca Manase, ori va sfarsi in dezastru. cum nu pare a se pocai, veti vedea ce va fii cu el.

        Apreciază

      • crip 81 said, on mai 10, 2010 at 6:19 pm

        si Vadim de la PRM e sectar si se da mare ortodox

        Apreciază

      • Anonim said, on mai 11, 2010 at 9:42 pm

        @crip 81
        de unde stii? ceva concret?

        Apreciază

  3. Pustnicul Digital said, on mai 8, 2010 at 9:10 pm

    DIAVOLUL CARE S-A TRANSFORMAT ÎN ÎNGER DE LUMINA
    http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou11.htm

    Apreciază

  4. Valentin said, on mai 8, 2010 at 9:13 pm

    Ascultati cu atentie ce zice Pr. Adrian Fageteanu

    http://www.trilulilu.ro/alexbaies96/2c3060dd27473a

    Apreciază

  5. […] Sub nici o forma, DRACII NU VOR AVEA PARTE DE MANTUIRE. O intamplare cu Sfantul Cuvios ANTONIE CEL M… […]

    Apreciază

  6. umilinta said, on mai 9, 2010 at 4:47 am

    @Pustnicul Digital . S-a discutat si-n alte parti despre dracul care tragea clopotele. Este o poveste inventata, neadevarata, dusa din gura in gura pana ajunge la cel care a pus-o prima data pe hartie. Nu exista mantuire cu forta, doar prin libera alegere, nici Maica Domnului nu poate forta vreun drac sa se mantuiasca dar o parlita de maica careia nu-i stim nici numele. Apoi faptul ca nu putea sa zica dracul cuvantul ” iarta-ma” iarasi este o minciuna. Este o intamplare in care monahii pustiei primeau bataie de la demoni noaptea sau le ardea lucrul de mana si dimineata le ziceau in batjocura „Iarta-ma ca ti-am facut osteneala” sau” iarta-ma ca te-am ostenit”. Cu dracul nu se sta de vorba chiar daca e legat ( de la cei care se ocupa cu exorcizari stiu asta) iar daca un eretic poate sa zica cu duh spurcat de rugaciune: Sfinte Dumnezeule.,Sfinte Tare…miluieste-ne pe noi, poate si dracul .
    Mai este o istorisire , adevarata dar inteleasa gresit de multi, despre calugarul care nu prea se nevoia dar a ajuns in rai pentru ca nu a judecat pe nimeni. Cei care inteleg gresit zic ca poti sa faci pacate dar nu trebuie sa judeci, uitand ca: ” Nu judeca ca sa nu fii judecat”este o porunca ca si celelalte si cine a calcat o porunca le-a calcat pe toate deci si pe” nu judeca ca sa nu fii judecat”. Calugarul respectiv nu prea se nevoia dar facea nevointa interioara de 30 de ori mai mult decat monahii zilelor noastre.

    Apreciază

    • Pustnicul Digital said, on mai 9, 2010 at 5:39 am

      @umilinta: Nu exista mantuire cu forta, doar prin libera alegere

      Dar pe mucenici nu cumva ii chinuiau ca se se lepede? Lepadare cu forta exista … poate si mantuire (adica lepadare de rau) cu forta exista 🙂 Desi poate asa este. Insasi pocainta este un dar al Domnului si cum diavolii au pierdut ‘legatura’ cu El ….

      Totusi, cuviosul Paisie Aghioratul se ruga pentru toti, inclusiv pentru diavol. Nu cred ca ar fi facut-o daca stia absolut sigur ca nu se poate mantui (si cuviosul stia multe) desi, ce-i drept, si-a luat cateva palme in cap de la diavol pentru asta.

      Eu nu cred ca ei sunt blocati de la mantuire ci doar incapabili sa isi ceara iertare dar daca si-ar cere cred ca Dumnezeu i-ar ierta. Cel mai bun test pentru ‘aratari’ (ingeri de lumina si altele) este sa spuna Domane Miluieste-ma!.

      PS: Parlita de maica … nu suna prea furmos pentru cineva cu numele umilinta. Adica ii umilesti pe altii, nu ca esti umil(a)?
      PPS: La cati calugari din intamplarile cu talc ale traitorilor ortodoxiei le stii numele? Am o carte intreaga ce se cheama: Cuvinte folositoare ale Sfintilor batrani cei fara de nume.

      Apreciază

      • Diego said, on mai 9, 2010 at 5:09 pm

        Pustnicul Digital

        Invatatura Bisericii Apostolice spune foarte clar dracii nu m-au au posibilitatea sa devina din nou cea ce au fost, situatia lor este diferita de a omului, una a fost caderea omului alta a lor, Mantuitorul sa rastignit pentru oamenii nu si pentru draci.

        Apreciază

      • Pustnicul Digital said, on mai 9, 2010 at 9:00 pm

        @Diego: probabil ai dreptate. Dar parca… vai de ei… ce au fost si ce-au ajuns.

        Apreciază

  7. a4m said, on mai 9, 2010 at 4:57 am

    frumos articol.
    eu mai stiam ca diavolii nu se vor mantui niciodata pentru ca ei nu au avut ispita, Lucifer a cazut de bunavoie in mandrie, nu l-a ispitit nimeni, la fel si ceilalti diavoli, au ales sa se impotriveasca voii lui Dumnezeu…iar oamenii se pot mantui daca se pocaiesc cu adevarat si isi indreapta viata, indiferent ce pacate ar fi facut pentru ca omului nu i-a venit de la sine sa pacatuiasca, ci a fost ispitit de diavol…

    Apreciază

  8. isaac said, on mai 9, 2010 at 12:50 pm

    Cartea profetului Isaia incepe tocmai prin denuntarea mandriei si a formelor sale. De fapt, toti profetii din Vechiul testament se ridica impotriva acestei atitudini de falsa credinta in sine de catre poporul ales.
    Aceasta e si ispita dreptei credinte ortodoxe, rautatea cea veche lucreaza cu aceleasi mijloace in lume, viclenia ascunsa sub aparenta binelui comun si a dreptatii vazute, proclamate, dar nu infaptuita.

    Apreciază

  9. daniel said, on mai 10, 2010 at 6:14 am

    @Pustnicul Digital,

    Ai dreptate.
    Dumnezeu, din care izvoresc amazoane de mila si indurari si niluri de iubire si iertare acorda iertarea chiar si celor mai rai diavoli numai si numai cu conditia ca ei sa se pocaiasca.
    In cazul lui Satan, rautatea lui ingandibila si indescriptibila de feroce il tine departe (o vesnicie!) de a se pocai.
    El chiar se pocaieste, dar in stilul lui malefic: ii place sa distruga si sa isi manifeste rautatea chiar mai intens dupa asa zisa lui pocainta.
    Tatal nostru drag ii da exact ce vrea el: iadul fara sfarsit.

    Cat despre oameni, oricate pacate are omul, ca firele de nisip, el trebuie sa inceapa ACUM sa se schimbe: sa implore iertarea lui Iisus.
    Domnul Iisus, stapanul inimilor noastre, acorda mult ACUM celor care se intorc sincer la EL tocmai pentru a salva ce se mai poate salva, fiindca inimile oamenilor sunt grave.
    Oamenii trebuie sa isi cultive, zi de zi, pas cu pas, putin cate putin in inimile lor oroarea fata de pacate si iubirea fata de Domnul nostru Iisus Hristos.
    Cand un suflet curat aude Numele Preasfant, indata inima lui se umple de cea mai mare pace, bucurie, echilibru, smerenie, recunostinta.
    Asa trebuie sa ajunga toti oamenii si sa se slabeasca, cu Puterea Domnului, planul mondial de osandire. Asa sa fie.

    fii senin si bucura-te in Domnul nostru minunat.

    va multumesc,

    Daniel

    De aceea,

    Apreciază

  10. Flo said, on martie 1, 2011 at 9:22 am

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  11. […] Sub nici o forma, DRACII NU VOR AVEA PARTE DE MANTUIRE. O intamplare cu Sfantul Cuvios ANTONIE CEL M… […]

    Apreciază

  12. […] Sub nici o forma, DRACII NU VOR AVEA PARTE DE MANTUIRE. O intamplare cu Sfantul Cuvios ANTONIE CEL M… […]

    Apreciază

  13. […] Avva Antonie., Patericul […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.