SACCSIV – blog ortodox

„COINCIDENTE”: Preotul LUCIAN GRIGORE, cel ce promoveaza, prin producerea SCARBEI, folosirea mai multor lingurite la Sfanta Impartasanie, DORESTE SI UN CALEDAR UNIC …

Posted in preotul LUCIAN GRIGORE by saccsiv on martie 11, 2010

   Stiti desigur deja despre:

Ratacirea preotului LUCIAN GRIGORE, din Pitesti, cel ce da SFANTA IMPARTASANIE CU MAI MULTE LINGURITE … Sau „Sa mai zica cineva ca nu e vremea cernerii cumplite…”

   Ei bine, iata ce putem citi la “Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli?” RASPUNSURILE TRADITIEI LA SMINTEALA PARINTELUI LUCIAN GRIGORE IN CHESTIUNEA LINGURITEI DE IMPARTASANIE:

CV pr. Lucian Grigore

am urmat cursurile de doctorat intre anii 1998-2003 in cadrul Facultatii de Teologie Ortodoxa a Universitatii “Lucian Blaga” din Sibiu, la specialitatea Drept canonic Ortodox si Legislatie Bisericeasca si am pregatit teza de doctorat cu titlul Implicatii ale sistemelor calendaristice in viata Bisericii sub indrumarea parintelui Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca si a Inalt Prea Sfintitului Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului. In cadrul perioadei de pregatire a tezei am beneficiat in anul universitar 2001-2002 de o bursa de studii la Colegiul Invierii din Mirfield – Universitatea din Leeds din Marea Britanie.

… Am reprezentat Eparhia la simpozioane cu caracter cultural si stiintific, am participat la conferinte si dialoguri oficiale care reclamau prezenta si consultanta de specialitate a reprezentantilor din cadrul Sectorului Cultural al eparhiei… In perioada 1999-2000 m-am ingrijit si de editarea revistei “Buletinul stiintific” a Facultatii de Teologie Ortodoxa din Pitesti.

Un domeniu de interes pentru mine il constituie cercetarea aprofundata in domeniul sistemelor calendaristice. Unul dintre proiectele finalizate, care se inscriu in aceasta preocupare, este un referat privind adoptarea in viata Bisericii Ortodoxe a unui calendar unic (perpetuu) si a unei date pascale comune, proiect prezentat atat in cadru programului de pregatire a tezei de doctorat, cat si in cadrul unei sesiuni de lucru, din 9 mai 2002, a Comisiei de Cibernetica a oamenilor de Stiinta din cadrul Academiei Romane. Proiectul a fost publicat in numar din 2003 al publicatiei “Buletinul stiintific” a Facultatii de Teologie Ortodoxa – Universitatea Pitesti.

In prezent ma preocupa studiul modelelor administratiei publice, mecanismele legislative, juridice, istoria si filosofia dreptului, astronomia.

   Comentariu saccsiv:

   Subliniez: „Unul dintre proiectele finalizate, care se inscriu in aceasta preocupare, este un referat privind adoptarea in viata Bisericii Ortodoxe a unui calendar unic (perpetuu) si a unei date pascale comune

   Asadar nu vorbim doar despre ratacire, ci de o actiune, de o piesa dintr-un puzzle mai mare …  

   Voi mai scoate insa in evidenta un aspect extrem de grav al intregii manevre, anume inducerea voita a scarbei fata de impartasania din acelasi potir. Pentru aceasta sa ne amintim pasaje din interviul pe care preotul l-a dat Evenimentului Zilei:

   „Ei bine, atunci am simţit că în Sfântul Potir nimic din ceea ce se adunase acolo (şi observaţi cum spun că „se adunase” şi nu anume că „rămăsese”), nu mai avea firea Sfintelor Taine. Gustul lunecos şi bălos îmi dădea semnul că în Sfântul Potir se adunase o peliculă groasă de ruj şi un soi de secreţii care făceau consumarea Potirului absolut de nesuportat.

   „… care să treacă prin secreţiile salivare şi mucozităţile tuturor  – ca apoi să o introducă iarăşi în Sfântul Potir peste Sfintele …”

   „Am împărtăşit odată un bătrân căruia îi atârnau mucozităţile dinaintea nasului. Era răcit, tuşea şi îi curgea abundent nasul. L-am invitat să se şteargă mai întâi şi apoi să se apropie. Omul era atât de bolnav şi necăjit încât nu-i stătea mintea nici la ce îi zicem eu şi nici la grija la care îl chemam. Sumar a făcut gestul de a se şterge. Bărbia de jos îi era foarte mult deplasată spre nas. Linguriţa a trecut cu mare greutate printre cele două obstacole ca să ajungă la gură. După ce am tras linguriţa am constatat că mucozităţile, care arătau ca o secreţie purulentă, ajunseseră în linguriţă în locul Sfintelor. Credeţi-mă, aşa ceva nu am cum să bag în Sfântul Potir!”

   „Am sute de exemple ca cel despre care vă spun. Ultimul este legat de un pacient împărtăşit la spital. Avea gura plină de un fel de spumă, buzele crăpate, uşor sângerânde, era conştient – dar trăgea să moară. L-am spovedit şi l-am împărtăşit !  După ce l-am împărtăşit a rămas de pe limba lui pe linguriţă un soi de griş lăptos.”

   Preotul motiveaza faptul ca a zugravit intreaga scena vomitiva de mai sus pentru a promova ideea folosirii mai multor lingurite. Din CV-ul sau si din modul cum croseteaza cuvintele ne dam seama ca nu este lipsit de inteligenta si ca stie foarte bine cum sta treaba cu cauza si efectul. Altfel spus, nu cred ca nu-si da seama de ceea ce a facut si care este consecinta. In caz ca face pe nedumeritul, ii explic ce reactii au avut pasajele de mai sus asupra unui frate ce e cu ficatul un pic in pioneze: de abia s-a abtinut sa nu vomeze si multe ore l-a bantuit imaginea potirului plin de tot soiul de scarnavii … Ajunsese sa il intepe ficatul de atata sila si cu greu a putut gusta intreaga zi cate ceva. Este un frate cu o sensibilitate mai mare, datorata starii sale de sanatate, care insa se straduie dupa puterile sale sa urce pe scara si care evident de fiecare data asteapta minunatul moment al impartasirii. In plus, mai stie cate ceva despre Ortodoxie, nefiind chiar proaspat trezit. Ei bine, daca pe acesta l-a ravarsit in asemenea hal textul de mai sus, ce sa zicem de un incepator? Sau de unul care inca este ratacit? Pana la dilema linguritei, imaginea de mai sus li se infige acestora ca un cui in cap si este foarte grav, deoarece este o lovitura teribila elementului central al crestinismului: impartasirea cu TRUPUL SI SANGELE MANTUITORULUI. Unora dintre acesti incepatori sau inca rataciti, le tot poti spune cum e cu Jertfa de pe Golgota, cu Judecata, cu faptele, etc., dar oare sigur le va iesi acel cui din cap? Adica ii smintim pe cei micuti, dupa care le cerem sa treaca un foarte greu examen. Il vor trece oare toti sau unii vor cauta locurile cu mai multe lingurite? Si daca intre timp vor fi indoctrinati cu „biserica sora catolica”, oare nu li se va parea mai in regula acolo?

   Nu stiu daca se intelege suficient de clar ceea ce am dorit sa scot in evidenta, insa, ca o concluzie, este extrem de grav sa folosesti asemenea imagini cand vorbesti de potir. Chiar de ar fi sa urmaresti, teoretic, cele mai bune si corecte efecte, ceea ce evident, nu este cazul …

   In incheiere, mai scot in evidenta un aspect, sa-i zicem secundar. Sa ne reamintim din spusele preotului:

   „se adunase o peliculă groasă de ruj …”

   Problema este insa simpla: DE CE RUJ? Toti care se spovedesc la el in biserica, trec mai inainte la spovedanie, ca nu vine nimeni din Galati, de care habar sa nu are si de capul sau nu se aseaza la rand la impartasanie. Asadar, la spovedanie, ce pazeste de nu-i spune mandrei femei ca in biserica nu se vine sulemenita? Iar daca este o indaratnica razvratita si indrazneste sa vina chiar la potir cu untura de caine si avortoni pe bot, de ce n-o alunga? Ca daca i-ar da cu o lingurita separata, CE A REZOLVAT? Asta apropo si de cele ce scriam la:

Cum trebuie sa se comporte si sa se imbrace femeile in biserica?

   Adica face caz de ruj si gaseste „solutia”: mai multe lingurite … Incredibil. Si probabil ca nu este singurul. Si atunci ne mai miram de numarul mare de habauce razvratire ce dau vina pe barbati spunandu-le „curvarilor, cine va pune sa va uitati?”, atunci cand ele intra in biserica ademenitor sulemenite si imbracate. Bine au zis fratii de la RAZBOI INTRU CUVANT: e vremea cernerii cumplite

 

57 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 11, 2010 at 10:59 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. stefan said, on martie 11, 2010 at 11:32 pm

    Cred ca ai scos in evidenta ce trebuia si cum trebuia 🙂

    Apreciază

  3. acadennis said, on martie 12, 2010 at 12:02 am

    Salut Sacciv,
    Interesanta reclama a aparut la TV in UK cu catva timp in urma(cateva saptamani/luni in urma),
    si chiar acum(in noaptea asta) am vazut-o din nou, si am decis sa sa-ti trimit linkul website-ul lor si reclama.
    Ei spun ca au 5 ani de cand au deschis afacerea, dar nu am auzit de ei sau vazut vreo reclama de a lor la TV, deasemenea mai spun ca:
    „We’re not a secret society, we’re the 63336”.
    Link:
    http://www.aqa.63336.com/news/pr_100226_conspiracy.htm

    Reclama:

    http://www.youtube.com/aqa63336

    Apreciază

    • ROrtodox said, on martie 12, 2010 at 10:32 am

      3 de 3 = 9 .. intors e 6.
      Plus ca felul de mantra in care pe fundal tot zic acelasi lucru toata reclama face sa ti se zburleasca pielea.
      Reclama ar trebui interzisa sau data dupa 12 noaptea.

      Apreciază

  4. luchiana said, on martie 12, 2010 at 6:37 am

    saccsiv,

    Banuiala mea s-a adeverit…tehnica manipularii intre crestini a inceput, bineinteles cu preotii „trainuiti” prin strainatate…
    Doamne ajuta-ne si fereste-ne de lupii imbracati in haine de oaie!

    Apreciază

  5. silviu said, on martie 12, 2010 at 6:48 am

    din nou excelent articolul . Daca va intereseaza v-as recomanda previziunile despre economie ale lui Dorin Ghidiu (e jucator pe pietele internationale) . A fost invitat la Money Show in luna februarie (nu mai retin data) care spune niste lucuri pe care nu au fost spuse de nimeni (destramare UE pana in 2015 , un nou razboi , posibilul faliment la Italiei , Spaniei si Portugalieli , devalorizare eruo pana la destramare)-toate previziunile din punct de vedere economic cu argumente zie eu sustenabile si aproape toata lumea vorbeste in ultima perioada de datoriea Greciei , dar si a altor state care a ajuns la cote alarmante , dar atentie in nici un stat datoria tip cds nu este inclusa in bilant , iar acest tip de datorie este situat undeva la 35000 de miliarde (puteti verifica fiecare) deci meditati un pic sa va da-ti seama unde suntem de fapt.

    Apreciază

  6. barbu said, on martie 12, 2010 at 7:26 am

    Se vede treaba ca avem de a face cu un incepator de erezie cazut deja sub anatemele Sfintilor Parinti impreuna cu colegii lui galonatzi si shorztizati. Probabil si naivul Laurentiu Dumitru a fost „lucrat” de „echipa”.

    Apreciază

    • parereamea said, on martie 12, 2010 at 7:54 pm

      Si eu ma mir de pozitia lui Laurentiu Dumitru si de unele chestii de pe siteul lui. Acum vad ca a aparut anuntul: revista Ortografiti in Librariile Humanitas! Cel putin curios…
      Dubiile mele au aparut cand am vazut cu ceva timp in urma un anunt ceva de genul: Teatru in vitrina…a nu stiu cui…
      Intradevar cam ‘umanist’ baiatu…
      Spun asta pentru ca eu am ajuns la el pe site auzind despre el intr-o conferinta a lui Danion si l-am considerat ca un reper o vreme.
      Ceva e in neregula cu el, sper ca nici el nu stie ce, dar o sa isi dea seama.

      Apreciază

  7. barbu said, on martie 12, 2010 at 8:08 am

    de pe alt blog

    Un om care iubește dreptatea :

    Date: March 12, 2010 @ 1:02 am

    Ia uite ce viteji sunt cei de la razbointrucuvant, pardon, război întru mormânt, atunci când este vorba de aruncat cu pietre într-un vrednic preot, care a avut curajul să protesteze împotriva faptelor strigătoare la cer ce se petrec astăzi în BOR.
    Să nu fiți voi niște războinici întru mormânt, unul bine văruit pe dinafară!!!
    Cine o fi mânuitorul de linguriță, ce îl dați ca exemplu de vrednicie, în postarea de la:
    http://www.razbointrucuvant.ro/2010/03/11/cum-sa-admitem-ca-preotii-sa-semene-asemenea-indoieli-raspunsurile-traditiei-la-sminteala-parintelui-lucian-in-chestiunea-linguritei-de-impartasanie/ ?
    Nu cumva este ips Andrei Andreicuț, cu numele de cod Ionică? Știu, l-a scos recent renumita justiție de pe la noi basma curată. Să vedem dacă o să iasă și la Judecată. Ce Sfinte Taine poate să săvârșească unul care a făcut pactul cu diavolul, iar acum tot acestuia îi slujește, precum problema Aiudului o demonstrează.
    Va să zică sunteți oamenii lui ipns Andrei Andreicuț. Sper că nu-l confund. Dacă fac vreo confuzie îmi cer scuze.
    Dar nu cred că fac vreuna, din moment ce ”razbointrucuvant” a ținut partea lui Andreicuț în problema Aiudului.
    razbointrucuvant.ro nu a dat decât comunicatul smuls într-un mod nesimțit, prin amenințări și insulte la adresa Părintelui Iustin Pârvu, de banda lui Puric și Chirilă:
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2009/08/24/comunicat-despre-proiectul-aiud-avertisment-olograf-al-parintelui-justin-pentru-comentariile-rau-intentionate/ .
    În timp ce alte pagini creștine se luptau din răsputeri să pledeze dreapta cauză a Părintelui Iustin în problema Aiudului, razbointrucuvant.ro tăcea cu desăvârșire. După care trântește în mod triumfalist comunicatul de mai sus, smuls, într-un mod mișelesc, Părintelui Iustin.
    Banda lui Puric, Andreicuț, Chirilă, dirijată de prea nefericitul Ciobotea, susține pentru Aiud un proiect masonic de așa-zise studii martirologice, în timp ce Sfintele Moaște de acolo au vorbit deja izvorând mir, cerând în felul acesta o mănăstire în stil autentic ortodox, al cărui proiect este deja făcut din inițiativa Părintelui Iustin.
    În lumina acestor fapte, voi cei de la ”razbointrucuvant”, pardon, război întru mormânt, nu mai aveți căderea să pomeniți, să invocați numele Părintelui Iustin Pârvu.
    De fapt voi cei care vă erijați în apărătorii ortodoxiei, umblați cu fundul în două luntrii, cea a marilor Duhovnici și cea a ierarhiei BOR.
    Veți fenta în felul acesta pe mulți dintre noi, dar pe Dumnezeu, vă spun eu că nu-L fentați.

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 12, 2010 at 8:15 am

      barbu

      Comentariul a aparut la:

      http://laurentiudumitru.ro/blog/2010/03/09/dilema-linguritei/#comments

      Apreciază

      • saccsiv said, on martie 12, 2010 at 3:44 pm

        Referitor la comentariul lui „Un om care iubește dreptatea”

        Este indubitabil un text de tip bomba cu fragmentare. Adica nu e un atac de tip lunetist, punct ochit, punct lovit, ci unul ce doreste cat mai multi morti si raniti. Mortii si ranitii in cazul de fata ar fi personalitati si invataturi de baza ale ORTODOXIEI. De-a valma. Promoveaza a fi bun ceea ce “invata” preotul din Pitesti, scoate in luminile rampei vechi dispute si atacandu-i pe cei de la RAZBOI INTRU CUVANT, de fapt ataca ceea ce spun Sfintii Parinti.

        Cu alte cuvinte, „argumenteaza” in doua cuvinte chestiunea linguritei, dupa care o trece in plan secund si pe sistemul meselor rotunde de imbecilizare a maselor prin mass-media, aplicand diversiunea, contribuie la sfaramarea micii tabere a rezistentei dreptei credinte.

        „Logica” e urmatoarea: daca razboinicii au avut o atitudine presupus gresita in chestiunea Puric, atunci, prin extensie, orice spun ei este fundamental gresit. Inclusiv atunci cand citeaza din Sfinti Parinti. Si astfel, se „demonstreaza” ca nici in „dilema linguritei” nu au dreptate. Incredibil …

        Eu sunt printre cei ce l-au criticat pe Dan Puric:

        https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/05/analiza-interviului-dat-de-dan-puric-revistei-yoga-magazin/

        Dar nu de aceea am sau nu am dreptate in legatura cu ratacirea preotului din Pitesti.

        Nu aprob nici neconditionat orice actiune a razboinicilor si am avut in trecut chiar divergente, insa in chestiunile de baza, ce tin de invatatura ortodoxa, facem front comun, PENTRU CA ASA TREBUIE. Dusmanii BISERICII sunt multi, puternici si stau extrem de bine financiar. Daca ne apucam sa ne certam intre noi, cei foarte putinii din tabara celor ce se straduie sa reziste, atunci nu e deloc bine. Si asta doresc de fapt astfel de comentarii: DEZBINAREA.

        Apreciază

  8. barbu said, on martie 12, 2010 at 9:02 am

    ok, dar n-am vrut sa fac reclama acelui blog, fiindca nu sunt de acord cu umanismele pe care le promoveaza L.D. (gen fiul lui care a plans la filme ca aici http://laurentiudumitru.ro/blog/2010/02/01/the-book-of-eli-2010/ etc. Asta nu e ortodoxie ci umanism si sentimentalism).

    Apreciază

  9. Vio said, on martie 12, 2010 at 9:09 am

    Offtopic:
    stie cineva unde pot vedea integral tot filmul acesta (Apocalipsa lui Ioan) – cu titrare in limba romana

    Apreciază

  10. barbu said, on martie 12, 2010 at 9:36 am

    Mai bine ati citi talcuiri la apocalipsa ale Sfintilor Parinti decat sa va uitati la filme sectante.

    Apreciază

    • Vio said, on martie 12, 2010 at 11:51 am

      mi-a placut foarte mult fragmentul pus de mine mai sus de aceea cautam sa vad intregul film.
      totusi acum dupa ce am vazut tot filmul pot spune ca ma asteptam la altceva. intradevar ultimele secvente bat a genu alora cu pliantele de te agaseaza mai toata ziua pe strada, aia de la turnul de veghe. traducerea se pare ca-i facuta de „fratii” lor din romania caci Iisus se scrie cu doi i.

      Apreciază

  11. razbointrucuvant said, on martie 12, 2010 at 9:56 am

    @ saccsiv:

    Ai idee cine e „omul care iubeste dreptatea”?

    Vad ca in afara de obsesia psihanalizabila Puric-IPS Andrei, altceva nu mai vede. Asa mult iubeste dreptatea, incat i se pare fapta de mare curaj si ortodoxie ce a facut acum pr. Lucian. In rest, Dumnezeu sa-l ierte pe clevestitor si batjocoritor, fie ca stie ce face, fie ca nu. Noi banuim ca stie. Adevarul e ca nu ne mai asteptam sa vedem reinviate manipularile astea scarboase si inca pe blogul tau.

    Apreciază

  12. Sorin said, on martie 12, 2010 at 11:00 am

    Tot interviul este clar o manipulare iar una din tehnici este generalizarea fortata a exceptiilor.
    Pr Lucian a luat niste fapte izolate si a construit un tablou cu adevarat scarbos. Intrebati-va numai:
    – ce procent din femeile care vin la impartasanie intr-o biserica la un moment dat sunt rujate, si dintre ele cate sunt date cu ruj abundent care ramane pe lingurita?
    – ce procent din persoanele care vin la impartasanie vin cu mucii atarnati pana in lingurita? Voi cat de des vedeti oameni cu secretiile nazale atarnad in viata de toate zilele? Dar in biserici?
    – ce procent din bolnavii din spitale au gura plina de spume sau alte secretii si le lasa in lingurita?
    Daca raspundeti la aceste intrebari o sa vedeti cat de fortata este generalizarea. Toate aceste situatii sunt exceptia si nu regula. Ele pot constitui o problema, statistic vorbind, doar pentru multimi de credinciosi care depasesc numeric o mie sau cateva mii de persoane, desi nu e neaparat sa fie vreo problema.

    Procovatul este suficient in aceste situatii, nu poate fi adevarat ca folosindu-l risti sa iei pe lingurita secretiile care sunt acolo de la credinciosii impartasiti anterior. Asta pentru ca de fapt nu e nevoie ca lingurita sa fie stearsa probabil mai mult de 2-3 ori maxim la o Liturghie, iar de cele mai multe ori nu este nevoie deloc.

    In plus: femeile rujate pot fi rugate sa isi sterga buzele inainte se a se apropia se Sfantul potir, persoanele racite pot fi rugate sa isi sterga nasul, iar pentru cei bolnavi procovatul este suficient daca nu se pot indeparta secretiile suficient de bine cu batista.

    De asta eu consider ca este o generalizare fortata, imaginea este deliberat construita prin alaturarea de situatii exceptionale.

    Iar problema scarbei indusa este reala. Desi ma impartasesc de ani de zile nu mi-a trecut niciodata prin cap asa ceva. Ieri, dupa ce am citit „interviul” am fost cuprins de o senzatie foarte persistenta de scarba. Azi am evitat cu grija sa imi mai arunc privirea peste citatele pe care le-ai inclus. Sa fereasca Dumnezeu pe cei care nu s-au impartasit nicodata inca sa citeasca acest articol pentru ca impresia produsa este foarte nociva. Cel putin noi stim ce putere are Sfanta Impartasanie, am trait de atatea ori starea minunata pe care Dumnezeu ne-o daruieste prin Sfintele Taine. Dar cei care nu au acesta incredintare, ce putere sufleteasca au oare ca sa biruiasca aceasta senzatie de scarba?

    Sa lasam aceste provocari si sa urmam indemnul Apostolului: „… tu ramai in cele ce ai invatat …”, asa facem de 2000 de ani, asa vor face si de acum inainte. Exceptiile se rezolva cu bun simt, asa cum s-au rezolvat si pana acum. Valabil si pentru alte „dileme” de felul asta.

    Tineti cont ca generalizarea exceptiilor este folosita intensiv in toate domeniile vietii pentru a ni se da noi legi, comportamente si reactii – Saccsiv ne poate aduce o multime de exemple.

    Apreciază

    • parereamea said, on martie 12, 2010 at 8:09 pm

      Ce bine ai explicat. Eu nu am avut puterea sa analizez astfel textul, exact cum ai spus si tu, am evitat sa mai reiau deoarece senzatia de oroare produsa era atat de puternica. Asta mi-a ramas in minte: cata dibacie in a produce asa senzatie!
      Cat de ingrozitor e ca acel om e preot si nu are minimum de decenta, delicatele de a nu vorbi despre ceea ce ar putea sminti, deranja, durea pe altul. Dimpotriva el o face la nivel de presa, ca o bataie de joc parca fata de toti ceilalti ortodocsi cuminciori si prosti care fac ceea ce fac demult… Doar el „saracul”, a inteles pericolul si a iesit cu „curaj” in fata sa dezbata problema. Jale!

      Apreciază

  13. mihnea said, on martie 12, 2010 at 11:29 am

    E penibil Laurentiu Dumitru cu reclamele lui pt teofil paraianu si toti ereticii

    Apreciază

  14. gil said, on martie 12, 2010 at 11:32 am

    sorinel ai un discurs academic dar exceptia devine regula daca nu este oprita!! ai auzit tu ca sa se sesizeze vreun episcop si sa l cateriseasca pe asta sau alti golani care au luat preotia pe bani?asa cu gandirea ta ciudata se ajunge ca orice preot sa faca ce vrea,adica nebunii:si o sa zici ce daca preotul x face slujba dezbracat?ca e ceva singular !! ce daca preotul y face slujba desi este fara maini !preotul z face slujba de acasa prin microfon o trimite la biserica…mai sorinele buba e prea mare si tu te faci ca nu o vezi?

    Apreciază

  15. gil said, on martie 12, 2010 at 11:44 am

    sorinel nu ne mai intoxica tu cu:se va rezolva cum sa mai rezolvat.. ca am vazut si noi cum sa rezolvat cu corneanu,cum sa rezolvat cu cipurile..lasa vrajeala ca se da o lege care sa nu mai dea voie la vrajeala..

    Apreciază

    • Sorin said, on martie 12, 2010 at 12:13 pm

      @gil

      Te rog sa recitesti ceea ce am postat. Nu cred ca e greu de inteles ca ideea de „exceptie” am folosit-o intotdeauna legata de faptul ca toate exemplele scarboase din interviul Pr Lucian Grigore sunt niste situatii exceptionale, ele nu constituie regula. Nu am spus niciunde ca atitudinea insasi a Pr Lucian este o exceptie si ca ar trebui neglijata.

      La fel si in fraza de final: situatiile exceptionale descrise de Pr Lucian se vor rezolva ca si pana acum – prin bun simt, iar nu schimband traditia Bisericii (un Sfant Potir si o singura lingurita).

      Apreciază

  16. Pr. Lucian Grigore said, on martie 12, 2010 at 12:48 pm

    ( Ioan 7, 19 )

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 12, 2010 at 1:38 pm

      Pr. Lucian Grigore

      Adica:

      „Oare nu Moise v-a dat Legea? Şi nimeni dintre voi nu ţine Legea. De ce căutaţi să Mă ucideţi?”

      Apreciază

  17. uncrestinortodox2 said, on martie 12, 2010 at 1:30 pm

    Foarte interesantă discuţie, dacă se poate spune aşa…:). Papistaşii îşi arată colţii…http://ortodoxiaprinochiimei.wordpress.com/2010/02/19/adevarul-despre-catolici-papistasi-spus-si-in-2010/

    Apreciază

  18. agerstress said, on martie 12, 2010 at 4:05 pm

    Nu stiu care sunt adevaratele intentii ale preotului Lucian Grigore dar am totusi o nelamurire: de ce se faca atata caz de lingurita aceea? Ce implicatie are lingurita, ca obiect in taina Sfintei Impartasanii? Daca se foloseste una singura sau mai multe care este de fapt problema? Iisus Hristos nu a pomenit absolut nimic (dar nici macar in trecere) despre vreo lingurita atunci cand a oferit prima impartasanie apostolilor sai. Dealtfel, nici nu se bea vinul cu lingurita pe vremea aceea (nici azi, daca stam bine sa ne gandim) si n-ar fi avut absolut nici un sens implicatia acesteia, lingurita de impartasanie fiind o inventie mai noua si nu stiu cat de inspirata. Daca devine si lingurita insasi un obiect de cult indispensabil, cred ca ne-am departat prea mult de la ceea ce ne-a lasat Dumnezeu. Si daca ar fi lingurita de unica folosinta tot nu vad cu ce altereaza aceasta Sfanta traditie sau ce dauna aduce Sfintei Impartasanii.

    Faptul ca a pomenit preotul Lucian Grigore de anumite aspecte dezagreabile care prin efect ar produce dezgust sau chiar scarba, sunt de acord ca aici a cam gresit. Nu trebuia sa povesteasca asemenea lucruri.

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 12, 2010 at 4:13 pm

      agerstress

      S-a scris foarte mult in aceste zile si s-a explicat si motivul. Vrei sa scriem un lung material special pentru tine? Citeste te rog inclusiv articolele celor de la RAZBOI INTRU CUVANT (plus comentariile)

      Apreciază

  19. agerstress said, on martie 12, 2010 at 8:08 pm

    Multumesc, am sa caut pe Razboi Intru Cuvant.

    Apreciază

  20. oracol said, on martie 12, 2010 at 8:17 pm

    In asta consta toata credinta Ortodoxa?
    Va smintiti daca nu va impartasiti toti din ac.lingurita?

    Apreciază

  21. razbointrucuvant said, on martie 12, 2010 at 8:51 pm

    @ oracol:

    Nu, nu in asta toata credinta ortodoxa. Dar cei care se impartasesc cu propria lingurita fac dovada ca nu cred in puterea sfintitoare si cu neputinta de intinat a Sfintelor Taine si seamana indoiala si in cugetele mai slabe ale celorlalti. Nu lingurita este problema, ci faptul ca cineva simte nevoia sa inoveze fara niciun temei ortodox. Singura motivatie posibila ascunde in ea o erezie si o hula la adresa Sfintelor Taine. Fie ea si frumos mascata intr-o supra-grija de puritatea ei. Atat, in esenta. Ah, si mai inseamna si razvratire si mandrie. Si un pas inainte catre catolicism… E putin?!

    Apreciază

    • agerstress said, on martie 13, 2010 at 7:51 pm

      Nu vreau sa supar… Departe de mine acest gand. Dar atunci cand se pune conditia ca: „Dar cei care se impartasesc cu propria lingurita fac dovada ca nu cred in puterea sfintitoare si cu neputinta de intinat a Sfintelor Taine”
      …mi se pare foarte asemenator cu un alt episod.
      Oare Iisus Hristos s-a indoit vreo clipa de grija pe care I-o purta Dumnezeu, sau de puterea Sa? Si cu toate acestea nu s-a aruncat de pe acoperisul templului pentru a-si demonstra credinta si nici nu a mancat piatra pe care i-a aratat-o vrasmasul.
      Iaca, voi dati pilde din sfintii parinti dar eu dau pilde din Iisus Hristos.
      Daca te expui in mod intentionat la orice forma de contaminare sau vatamare pretinzand ca Dumnezeu sa te fereasca de efectele acesteia nu este ispitire? Dar daca privesti aceste lucruri ca pe un risc asumat este cu totul altceva, eliminandu-se ispitirea in acest caz.
      Apoi, lingurita asta este o inventie (sau „inovatie”) aparuta la un moment dat „pentru a evita unele profanari” (oare cum erau cu putinta acele profanari daca e „cu neputinta de intinat Sfintele Taine”? – intreb si eu…), ori, daca aceasta „inovatie” a aparut atunci avand o justificare atat de subtire (ca sa nu spun identica cu justificarile preotului Lucian Grigorie) inseamna ca deja exista un precedent… vechi.
      Mie personal imi este indiferent cu cate lingurite se face impartasania. Nu trebuie sa atarnam toata credinta nostra de un obiect.
      Ne scandalizam atat de mult de o lingurita si trecem cu vederea un lucru mult mai grav si anume faptul ca preotul nu pregateste corespunzator credinciosul din timp, pentru impartasanie (cu exceptia urgentelor care nu pot fi prevazute intotdeauna). Dar tot la fel de adevarat este si faptul ca preotul are tot mai putin timp pentru enoriasii sai, fiind nevoit sa bata din poarta in poarta si din firma in firma sa stranga bani pentru Patriarhie si pentru a-si asigura subzistenta, ceea ce este umilitor pentru el si pagubos pentru Biserica.

      Citesc de multa vreme, cu mare interes „Razboi Intru Cuvant”. Nu am interactionat prea des in cadrul blogului respectiv deoarece la majoritatea articolelor nu am nimic de adaugat. In general nu sunt subiecte de dezbatere ci articole care trebuiesc citite pur si simplu. Faceti o treaba buna.
      Despre articolul cu lingurita… nu stiu ce sa spun… am citit si m-am cam ingrozit mai ales de continutul unor comentarii.
      Despre mancatul vomei bolnavului sau a leprosului… mie mi s-a intors stomacul pe dos in mod involuntar doar citind aceste lucruri (cred ca-mi vor trebui cateva saptamani sa-mi scot imaginea asta din creieri). Nu cunosc nici o profetie prin care Dumnezeu sa fi cerut omului sa faca asa ceva. Aceste bizarerii nu trebuiau pomenite ca argumente deoarece pot fi cu usurinta incadrate la rubrica „ce nu face omul pentru a impresiona sau pentru a-si dovedi desavarsirea” chiar si inaintea Lui Dumnezeu.
      Inca odata imi cer iertare daca am suparat cu ceva.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

  22. gil said, on martie 13, 2010 at 10:39 am

    mai oracol du te la maica ta omida si te lamureste ea! nu poate fi ortodox ce nu e ortodox!nu poate fi rau ceva ce e rau!negru e negru si albul e alb!tu de te ai sminti daca taica tu isi face operatie si se face fetita?pentru atita lucru sa te smintesti?tu ce vrei sa fie ca sa avem dreptul sa zicem ca nu e bine?Dumnezeu s a intrupat sa ne dea niste legi mai papa lapte!daca cineva vede ca te bate cineva dupa mintea ta poate sa treaca mai departe cadoar nu te omoara!

    Apreciază

  23. gil said, on martie 13, 2010 at 10:45 am

    sorine eu am inteles,dar tu nu ai inteles!e vorba de un principiu:prin tacere il tradam pe Dumnezeu!spune tu un preot care a incalcat legile ortodoxe si a fost pedepsit!aici nu e vorba numai de lingurite ci de faptul ca habar nu are de ortodoxie!!nici el ,nici episcopii,nici preotii pentru ca asa sant vremurile!!mintuirea consta in a te conforma vointei lui Dumnezeu care a fost spusa oamenilor sub forma de legi bisericesti si neconformandu te singur te excluzi din ortodoxie,e mai rau ca sant sigur ca cei ce mergeau pina acum la biserica acelui ce cumpara toate linguritele de unica folosinta vor merge si in continuare la el,cum merg si la preotii dovediti ca sant curvari,cum merg si la preotii ecumenisti..babilon in capul oamenilor

    Apreciază

  24. Pr. Lucian Grigore said, on martie 13, 2010 at 5:32 pm

    @Timotei – în blogul războiintrucuvânt :
    “Cineva care sustine calendarul ‘indreptat’ o face fie din necunoastere, fie din rea credinta. Ce sa mai zicem de schimbarea pascaliei?!”

    Acum înţeleg din ultima referinţă dată de pr. Timotei: tot acest dialog purtat cu repreznetanţii ascunşi (anonimi) ai Bisericii Stiliste este doar un prilej de ponegrire îndreptat mascat către ortodocşi. Să nu ne înşelăm ! Îi invit pe adevăraţii ortodocşi să iasă din aceste bloguri talibane, stiliste – precum acesta şi altele şi să se osebească.
    Din motivul arătat am decis să opresc pe blogul meu orice fel de dezbatere înainte de a fi supus subiectul atenţiei de specialitate.

    Acest dialog cu stiliştii, pitit în spatele tastelor, nu se va sfârşi niciodată. Iată ce ii scriam eu “preotului” anonim Timotei- pe adresa personală. Dansul, insă, se face că nu pricepe şi revine în aceste pagini invocând corectitudinea Pascaliei stiliste.

    I-am scris “preotului” stilist acestea:

    Există şi o reformă ortodoxă adusă calendarului, propusă de Biserica Iugoslavă. Eu sunt pasionat de a pune în lumină o soluţie (precum cea iugoslavă), dar care să respecte dinamica cerească în continuă schimbare (nu zic evoluţie ci ascensiune).
    Nu puteţi să-mi scoateţi din inimă pasiunea asta, pentru că lucrez la un comput calendaristic de pe vremea când eram copil. Cred că am pătruns toate nuanţele problemei. Chestiunea e pur ŞTIINŢIFICĂ şi atât.
    Am descoperit deci argumentele pe care să le folosim în dialogul cu celelalte biserici ortodoxe care au rămas cu problema aceasta în studiu, pentru a ajunge la o concluzie în privinţa serbării Sfintelor Paşti după rânduiala cea dreaptă. Recomandarea Sfinţilor Părinţi de la Niceea sună altfel de cum facem noi acum. Ne folosim de o soluţie hibridă, anume serbăm uneori Paştile după a doua Duminică după luna plină venală. Dar părinţii n-au zis aşa…

    Eu doresc reglementarea problemei între noi ortodocşii şi nu între noi şi catolicii, ori cu protestanţii. Dacă ei vor avea să accepte soluţia corectă şi să ni se alăture, e treaba lor. Dacă ei vor să fie în aceeaşi casă cu noi şi să ni se alăture – prin botez – şi probarea credinţei, este treaba lor, iar a noastră grijă începe de-abia de-acolo de unde primindu-i vom dori să-i aducem la cele de folos.
    Poziţia mea este uşor diferită de a unora din aceste bloguri, pentru că vizează interioritatea manifestă a credinţei, realităţile nesimbolizate şi nu exterioritatea declaraţiilor credinţei, sau a simbolisticii credinţei.
    Când ne vom vindeca mai mult de acest hăţiş de simbolistici într-ale credinţei şi vom înţelege că a fi creştin este tot una cu a fi precum Hristos în atitudine şi în lucrare, deja de-abia de aici încolo lucrurile se aşează pe făgaşul normalităţii sfinţeniei despre care îmi spuneţi.

    Mi-a folosit acest dialog ! Mulţumesc ! Progresăm poate fiecare. Mă rog Domnului să nu fie cele despre care ziceţi, că aş fi smintit. Orice temă dacă nu este definită corect, sminteşte. Mă rog ca Dumnezeu să vindece ceea ce eu am îmbolnăvit, dar să ştiţi că mulţi s-au îmbolnăvit datorită unor concluzii care le aparţin şi nu datorită arătărilor mele: a vorbi despre vomă şi scuipat (ca războinicii cuvântului) produce o imagine mai respingătoare decât a vorbi despre ruj, lichid lunecos, mucozităţi etc…). Dar nu asta este esenţial aici.
    Dacă un singur om pricepe ceva de aici, e mare minune, dacă nu… cum va rândui Domnul.
    Nu cred întru nimic că sunt bun a da vreo măsură lucrurilor, nici nu vreau să pun persoana mea în mijlocul vreunei dezbateri, ci vreau doar aceste dezbateri despre rosturile Bisericii să ne facă mai vii, mai activi, mai lucrători.
    Ştiu, probabil vedeţi că această activitate mă expune! Ar trebui oare să tac ?! Nu cred ! Vă întreb, ce altceva putem face în lucrarea noastră decât a lămuri nişte lucruri ?! Şi unde le putem lămuri altundeva decât în arena de luptă?! Nu am să mă ascund tocmai pentru că înţeleg că nu persoana mea contează, ci contează să ne definim precis credinţa.
    Am fost obligat să dau răspunsurile despre linguriţe pentru că prea de multă vreme lumea ne vede că împărtăşim cu acestea. Pe vremea părintelui Grigorescu, cel de dinaintea mea, lucrurile nu erau chiar atât de vizibile, adică atât de “bine organizate”. Dânsul folosea doar câteva astfel de linguriţe (până în zece, cincisprezece – pentru diferite categorii de primitori). Pe copii nu-i împărtăşea cu linguriţele cu care îi împărtăşise pe bătrâni, la tinerii căsătoriţi – de asemeni – le schimba pe cele folosite la copii, etc
    Noi am accentuat puţin lucrurile ! Era un gest în văzul lumii. Apăruseră întrebări, iar acele întrebări comportau un singur răspuns – cel dat de mine – în care îmi expuneam motivaţia despre abominabila murdărire a potirului.
    Combatanţii răspunsului meu au rămas doar cu ceea ce era abominabil, nu şi cu esenţa problemei.
    Mie îmi este clar un lucru: Nimeni, fără excepţie, nu are voie să introducă întinăciuni în potir. Acesta era subiectul interviului. De aici „războinicii” Potirului au DEDUS că eu zic asta pentru că am credinţa că Sfintele contaminează.
    FALS ! FALS! FALS! FALS!

    Nu o astfel de rea credinţă mă împiedică pe mine să aduc în potir feluri şi feluri străine de el, ci chiar mărturia pe care am dat-o, anume chiar dorinţa de a nu-l profana ! Cei care m-au osândit, au făcut-o pentru cele ce AU DEDUS că m-ar motiva şi nu pentru cele ce mă motivează cu adevărat (anume grija pentru Sfântul Potir).

    Observ că oricât m-aş strădui să repet asta, e absolut toată (nu toată , dar în mare măsură) lumea de aici mai “evlavioasă” scandalizată de ceea ce AU DEDUS fiecare, şi nu de ceea ce am spus, aşa că mă las răstignit în continuare, pentru că numai aşa Adevărul se va arăta până în sfârşit.
    Eu pe tema aceasta n-am să mai scriu ! Şi am să cumpănesc serios asupra temelor, astfel încât să fiu de ajutor şi nu de încurcătură.
    Vă rog să reţineţi esenţialul:
    nu este important cu ce fel de linguriţă te împărtăşeşti, ci cu ce fel de pregătire o faci; nu linguriţa este sensul real al împărtăşirii (pentru că ea însăşi e o inovaţie al cărui cult s-a generalizat abia în sec. al XIII-lea), ci Sfintele Însăşi au sensul cel real.

    Oamenii trebuie să înţeleagă asta, şi dacă eu n-o spun pentru că mi-e milă de mine să nu mă rupă în bucăţi „parabolanii credinţei”, voi fi judecat că am tăcut şi nu am descoperit lumii sensurile cele adevărate ale credinţei.

    Nu ar fi prima oară când pentru cuvinte răstălmăcite, sau pentru vanităţi diverse, sau pentru teama de a nu-ţi păta numele bun, adevărul zace ferecat în uitare.

    Aşa am simţit, şi aşa simte conştiinţa mea preoţească să se activeze la lumea de azi. Vă mulţumesc pentru durerea cu care îmi spuneţi totul.
    Dumnezeu să vă binecuvânteze desăvârşit cu o înţelegere dreaptă a lucrurilor.

    Nu vreau să vă pun în dificultate.

    Lucrurile sunt atât de simple. Mântuitorul nu ne cere să ne mărturisim credinţa simbolic, acceptând sau refuzând simboluri, ci ancorându-ne în realitatea vie a vieţii împreună cu El, purtându-ne ca El.

    Cât mă priveşte, nu cred că sunt în nici o primejdie, în nici o privinţă: Sfintele sunt la locul cuvenit lor, atât în Sfântul Potir, cât şi în inima mea !

    Şi mai mult decât a ne îngriji să ne păzim numele bun, de a ascunde cele ce simţim şi trăim de teama de a nu fi linşaţi, este efortul de a rămâne cu toţi cei râvnitori credinţei prieten întru Adevăr.

    Bucurie !

    preot Lucian

    Apreciază

  25. razbointrucuvant said, on martie 13, 2010 at 9:43 pm

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/889268/Impartasania-cu-aceeasi-lingurita-intre-taina-si-igiena/

    Articolul a aparut. Culegeti roadele acum, parinte Lucian!

    Va cerem expres retragerea din preotie, daca mai aveti o farama de constiinta pentru toata sminteala facuta Bisericii!

    Iar acum ati lansat diversiunea cu stilistii! Noi, stilisti, care am scris CELE MAI MULTE ARTICOLE IMPOTRIVA STILISTILOR SI SUNTEM URATI DE MOARTE DE ACESTIA?

    NU VA ESTE RUSINE DELOC SA MINTITI CU ATATA NERUSINARE SI SA AMESTECATI STILISMUL CU DORINTA DVS. DE A SERBA PASTELE CU FRATII DUMNEAVOSTRA PAPISTASI?! IN LOC SA VA BAGATI CAPUL IN PAMANT CU RUSINE, O TINETI MAI DEPARTE IN DIVERSIUNI ORIBILE?! NU MAI AVETI DELOC FRICA DE DUMNEZEU?!?!

    Apreciază

  26. razbointrucuvant said, on martie 13, 2010 at 11:36 pm

    @ agerstress:

    Sa ne fie cu iertare, dar daca era bunavointa si bunacredinta s-ar fi inteles foarte clar unde e ratacirea. Nu faci decat sa reiterezi ratacirile pr. Lucian, in care arati ca ai crede. Citeste in Evz de azi ca sa vezi limpede de ce e ratacire. Prin consecinte. Daca altfel nu poti (nu vrei) sa intelegi. Rationamentul e mai mult decat simplu: mai multe lingurite = admiterea (explicita sau implicita) faptului ca prin Impartasanie te poti contamina si imbolnavi, din cauza linguritei unice! Dar din faptul ca reafirmi si tu ca ti se pare ispitire a lui Dumnezeu ceea ce Biserica crede si practica de veacuri, inteleg ca ai absolut acelasi premise si tu. Iar asta inseamna NECREDINTA SI HULA fata de Sfintele Taine. Punct.

    E o minciuna sa spui ca ti-e indiferent daca sunt mai multe lingurite sau e una singura, fiindca, vezi Doamne, e ceva exterior si n-ar conta. Asta spune si pr. Lucian (probabil ii esti ucenic, macar in duh). De vreme ce crezi sau nu crezi ca prin impartasanie te poti imbolnavi, asta inseamna ca ALEGI in functie de ce crezi in legatura cu asta! Indiferenti nu pot fi decat cei care ORICUM nu se impartasesc si nu-i preocupa problema asta, nu-si bat capul. Cei care se tem de boala nu au cum sa nu se teama de impartasania de la lingurita comuna. E absolut logic!

    PS: Am remarcat si ce anume te-a scarbit pe tine pana la voma. Nimic din descrierile parintelui Lucian, acolo totul e minunat. Dincolo aveai de gasit ceva nod in papura… si acolo rastalmacind. Din asta am si inteles ca nu putem conta deloc pe buna ta credinta. Dar deloc. Ca sa nu mai zic de comentariile tale de pe alte bloguri…

    Sa fii sanatos, sincer (altadata) si (mai ales) sa te mantuiesti!
    Doamne, ajuta!

    Apreciază

    • agerstress said, on martie 14, 2010 at 3:54 pm

      Multumesc pentru aprecierile incarcate de pasiune.
      Despre „descrierile parintelui Lucian” am spus ce gandesc in primul comentariu si am considerat ca nu e necesar sa reiau.

      Apreciază

  27. luchiana said, on martie 15, 2010 at 6:45 am

    oracol,

    Folosirea unei lingurite de unica folosinta, care urmeaza a fi aruncata, presupune ca sa aruncam si ceea ce ramane nevizibil cu ochiul liber din sfintele taine. In aceasta consta marele pacat. Folosirea unei singure lingurite presupune consumarea sfintelor taine cu responsabilitate.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • agerstress said, on martie 15, 2010 at 10:48 am

      Iata ca a devenit o problema foarte serioasa. Aceasta lovitura adusa Ortodoxiei (trebuie sa recunoastem ca nu a fost initiata de Pr. Lucian care a cautat, poate, in mod gresit sa gaseasca o solutie, ci de catre dusmanii Ortodoxiei cu ceva timp inainte, cu ocazia „pandemiei”) este o lovitura din fata careia nu ne putem eschiva de data aceasta. A fost o lovitura calculata cu meticulozitate si trebuie sa ne asteptam si pe viitor la asa ceva (trebuie sa ne cercetam cu mare atentie toate vulnerabilitatile inainte de a fi exploatate de vrasmasi). Daca pana acum credinciosul venea la Sfanta Impartasanie pentru a primi aceasta Taina, de acum, dupa acest scandal, cu alte ganduri va veni, cu tristete trebuie sa o spun. Nu mai poate fi evitat acest lucru din pacate. Va fi pentru el o ispita si ispitire pentru Dumnezeu va fi. Biserica va trebui sa gaseasca o solutie pentru a salva ce se mai poate salva, asa cum a gasit cu multi ani in urma solutia linguritei, inainte de a se sminti toti credinciosii. Pana la urma ce este mai grav, schimbarea unui detaliu de procedura (el insusi introdus candva ca un compromis) sau risipirea, eventual chiar caderea intregii „turme”? Asta e problema si e cat se poate de serioasa.
      Unii s-au suparat pe mine deoarece am aratat aceste lucruri. Imi pare rau pentru supararea pe care le-am pricinuit-o si vreau sa-i asigur ca nu doresc demolarea Ortodoxiei ci consolidarea ei fata de loviturile vrasmasilor.
      Solutia linguritei de unica folosinta este inacceptabila si ai explicat foarte bine de ce. Poate daca se va face o lingurita comestibila din faina de grau curata si in felul acesta vor fi eliminate toate ispitirile si problema consumarii integrale a Sfintei Impartasanii”. Poate nu e cea mai buna solutie (din acest punct orice solutie tot un compromis ramane intr-un fel sau altul, sunt constient de asta) dar ar trebui dezbatuta printre altele.
      Intr-adevar, dusmanul nu doarme, dupa cum bine spunea cineva, dar nici noi nu trebuie sa dormim ci sa ne cercetam cel putin cu tot atata insistenta cu cat ne cercetaaza vrasmasul vulnerabilitatile.

      Apreciază

      • saccsiv said, on martie 15, 2010 at 11:42 am

        agerstress

        In traducere, niste unii creaza o problema, dupa care vin cu „solutia”, care daca nu va fi adoptata, va duce la o criza.

        Aceeasi schema o folosesc ELITELE si in domeniul politico – economic si aceasta deoarece sunt insuflati cu totii de draci.

        Apreciază

      • agerstress said, on martie 15, 2010 at 8:02 pm

        Stiu ca asa suna. Dar stiti ca aceasta criza a fost regizata si pusa pe tapet cu mai mult timp inainte de catre altii care nu prea au nici o legatura cu Ortodoxia. S-a mai discutat problema aceasta pe bloguri inainte sa auzim ceva de Pr. Lucian. Parintele Lucian a cazut drept „tap ispasitor” in toata povestea incercand sa gaseasca solutii dar a cam „zbarcit-o” la argumente.
        Daca vine dusmanul si-ti darama casa nu trebuie sa o faci la loc dar mai rezistenta decat inainte?
        Dusmanii Ortodoxiei s-au mobilizat mai mult ca niciodata si vor vana orice vulnerabilitate. Asta e prezentul, suntem loviti din toate partile si nu putem sa ripostam. Macar sa nu permitem dezbinarea. Tocmai datorita unirii credinciosilor in jurul Lui Dumnezeu nu au putut sa biruiasca vrasmasii Ortodoxia. Acum asta incearca ei sa faca: dezbinare pe orice cale.

        Apreciază

  28. agerstress said, on martie 15, 2010 at 11:02 am

    Eu nu neg daunele pe care le-a provocat Pr. Lucian si sunt convins ca si-a inteles partea de vina si in inima lui se caeste pentru asta. Trebuie sa ne rugam pentru sufletul sau nu sa-l judecam noi. Atunci cand un frate greseste (oricine ar fi dintre noi) sa-i aratam unde greseste si sa-i ajutam sa indrepte gresala. Asta e primul lucru pe care trebuie sa-l facem. De el depinde mai apoi.

    Apreciază

  29. […] „COINCIDENTE”: Preotul LUCIAN GRIGORE, cel ce promoveaza, prin producerea SCARBEI, folosirea mai… […]

    Apreciază

  30. […] „COINCIDENTE”: Preotul LUCIAN GRIGORE, cel ce promoveaza, prin producerea SCARBEI, folosirea mai… […]

    Apreciază

  31. P.M. said, on octombrie 27, 2018 at 12:44 pm

    Sunt curios–cu toate că am o bănuială–dacă dumnealui(preotul Lucian Grigore),azi,în ziua de Sâmbătă 27 Octombrie,la mai bine de 2 ani după Sinodul masonilor din Creta,este pomenitorul acestor trădători;dacă nu, înseamnă că dumnealui chiar a greșit când a publicat această rătăcire a sa;dacă da,asta nu face decât să întărească faptul că dumnealui nu a încercat decât să smintească pe cei mai slabi în credință și prin asta să i îndepărteze de Sfânta Taină a Împărtășaniei;cu alte cuvinte face parte din cei mulți,din așa zișii slujitori ai Bisericii,când de fapt ei sunt lupii îmbrăcați în oi…

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: