SACCSIV – blog ortodox

Cum trebuie sa se comporte si sa se imbrace femeile in biserica?

Posted in BISERICA, FEMEIA, feminismul, rubrica incepatorului by saccsiv on februarie 21, 2010

   Chestiunea ar trebui sa fie extrem de simpla, insa o complica tare mult dracul folosindu-se de slabiciunile si pacatele omului.

   Capul acoperit, nesulemenita si imbracata pentru a nu ispiti. Iar dupa ce a intrat in biserica, daca a intarziat, sa-si gaseasca un loc si acolo sa incremeneasca, fara a sporovai cu prietenele. Sa nu se apuce sa aprinda lumanari si sa se fataie de colo colo sarutand icoanele. Sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a trece cat mai neobservata. Inclusiv cand canta.

   Si aici ar trebui sa inchei articolul, dar nu-i asa de simplu …

   Poate o femeie sa mearga la biserica nefardata, nerujata, nerimelata? Mai greu, dar cat de cat, poate.

   Cand e vorba insa de acoperamantul capului si mai ales de vesminte … Pai sa fie batic sau ce? Daca e batic, cum sa fie legat? La spate sau sub barbie? Dar pantaloni de ce nu? Dar fusta? Lunga, dar cat de lunga? Mulata sau larga? Subtire sau groasa? Cu jupa sau fara? Vara, rochia e buna? Daca nu e rochie, o bluza e buna? Nedecoltata, dar cat de nedecoltata? Cu maneci sau fara? Cat de fara maneci? Subtire sau groasa? Mulata sau larga? Dar incaltamintea? Pantof sau sanda? Cu toc sau fara? Cat de fara toc?

   Multe grii pe capul bietelor femei. Al celor tinere, desigur.

   In vechime era un obicei. Femeile nu stateau nici in dreapta, nici in stanga, ci in spate. Nu stiu cat de generalizat era, dar era un obicei bun. Caci femeia ispiteste. Si cand nu vrea, dar cu atat mai mult cand vrea. Asta e una din slabiciunile barbatului, sa zicem o problema a lui, pe care fetele o descopera si o speculeaza inca de foarte tinere. Dar si fetelor si tinerelor femei le place sa ispiteasca, sa starneasca, sa fie admirate. Ele “se fac frumoase” exact din acest motiv iar cele ce nu recunosc, sunt mincinoase. Daca dintr-un anumit motiv stiu ca stau in casa de dimineata pana seara, vor mai pierde zeci de minute in fata oglinzii sa se bibileasca? Desigur ca nu, caci nu le vede nimeni. Dar cand stiu ca ies, de ce o fac?

   Ele stiu exact ce le sta bine, ce sa scoata in evidenta si ce sa acopere. Daca au laba si degetele de la picioare frumoase, vor prefera sandaua. Daca au gambe frumoase vor prefera sa si le arate. Daca au fund frumos, vor prefera ceva mulat. Dar daca unul din acestea sunt urate, le vor acoperi. Tot la fel vor proceda si pentru trenul superior. Si fac aceasta de foarte tinere si la un moment dat devine atat de firesc incat cu foarte mare greutate mai renunta la acest comportament. Sau daca o fac, o fac partial.

   Ce inseamna a fi admirata de un barbat? Inseamna sa-l faci sa te doreasca, sa-l ademenesti, mai direct spus, sa-l exciti. Suna dur? Asa si trebuie, caci pana la urma despre asta e vorba, sa-l faci sa te pofteasca.

   Dupa ce s-au trezit, dupa ce au descoperit calea cea dreapta, unele femei o rup cu totul cu acest comportament. Si atunci, stiind bine tot ce anume poate starni un barbat, fac tot ce pot pentru a evita. Altele insa, care de abia intrezaresc calea, renunta cu greu la vechile metehne si mai lasa pe ici pe colo cate ceva. Si pentru a se scuza, striga: “dar cine ii pune pe barbati sa se uite?”. Le zic acestora: voi. Ca degeaba vii la biserica in fusta lunguta, dar avand picioare frumoase lasi gambele la vedere si incalti sandale cu toc. Ele vor sari in ochii oricarui barbat potent, de la cei foarte tineri, pana la cei in pragul batranetii. Si te vor dori in gandul lor. Pentru o fractiune de secunda sau cu mult mai mult. Si ii vei perturba. Si le va zbura gandul de la cele ce se cuvin spre tine. Chiar daca sunt mai tari si alunga aceasta sminteala, si isi muta privirea sau chiar se muta cu totul pentru a nu te mai avea in raza lor viziuala, tot inseamna ca le-ai facut un rau. Si am dar un exemplu relativ “nevinovat”. Ce sa mai zicem daca se vad prin materialul fustei chiloteii sau coapsele sau daca se muleaza tocmai bine pe niste fese? Ce rugaciune mai face bietul barbat? Si nu tu esti vinovata in acest caz?

   Intr-un cuvant, voi tinerelor femei incepatoare si usor razvratite, stiti bine ce face sa fiti atragatoare. Si nu doar haine, ci si modul cum priviti, modul cum va miscati, modul cum vorbiti. E in gena voastra. Toate acestea, care pot starni un barbat, eliminate-le. Ca si daca puneti un batic pe cap, stiti bine ca si acesta se poate pune de asa natura incat sa “stea bine”, sa scoata in evidenta o fetisoara dragalasa, sa aiba o culoare care sa se asorteze cu ochii, etc. Desigur si starnitul asta se face uneori in etape. Ca nu toti sunt obsedati sexual sa te pofteasca daca ai chip si ochi frumosi, insa poate reprezenta un inceput. Si nu e bine. Ca daca stiti ca aveti ochi “ce va avantajeaza”, stati cu privirea in pamant.   

   Si daca pana la urma, orice ati face, tot va repereaza radarele, caci nu-i asa, un corp frumos se ghiceste si intr-un sac, atunci stati si voi mai ferite, mai pe dupa un stalp. Totul e sa va faceti datoria de a nu ispiti. Mai departe, daca exista totusi barbati care cu tot dinadinsul va studiaza pentru a cantari ei ce si cum, deja nu mai este problema voastra.

   Despre cum trebuie sa se comporte si sa se imbrace barbatii in biserica, voi scrie intr-un viitor articol.

   Cititi va rog si:

Indragostite de duhovnici …

232 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 21, 2010 at 8:21 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • Avatarul lui mihaela mihaela said, on septembrie 15, 2010 at 12:20 pm

      da, ce bine scrie, dar faza e ca in ziua de azi tre sa ti ei material din siraj si sa ti faci tu haine calumea ca astia nu mai aduc decat porcarii: fuste prin care se vede tot, ca doar aste se urmareste. ca cele 3 mari patimi care vir culmina la sf lumii astea sunt: DESFRAUL, UCIDREA SI NECREDINTA.

      Apreciază

    • Avatarul lui Lucia Lucia said, on august 31, 2015 at 10:00 am

      Imi cer scuze dar am si eu o intrebare care ma framanta …….toate chestiile astea ar trebui sa fie valabile pt barbatii necasatoriti;nu inteleg ce treaba ar avea un barbat casatorit sa se uite la alte femei daca-si iubeste sotia……………………iar daca nu si-o iubeste el oricum se va uita dupa altele , mai imbracate sau mai putin „imbracate” ; n-as vrea sa intru in amanunte, dar lipsa de relatie cu partenera (ul) il face pe barbat ( sau pe femeie ) sa se intereseze de sexul opus………………………………din pacate acesta este adevarul.

      Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 31, 2015 at 1:04 pm

        Lucia, lucica, luciferica, serpoaica.

        Apreciază

  2. Avatarul lui Arcasul lui Stefan! Arcasul lui Stefan! said, on februarie 21, 2010 at 9:03 pm

    tare tare off topic:

    Despre Intoarcerea Iordanului in 2010:

    http://www.mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=5726

    si pentru toti romani o melodie de suflet pentru o saptamana cat mai buna!

    http://www.youtube.com/watch?v=A2sR68EOe-4

    Apreciază

    • Avatarul lui Emilia Emilia said, on februarie 23, 2010 at 10:11 pm

      Iata ca aceasta adevarata minune ne preocupa totusi mai putin decat lungimea fustei…

      Apreciază

  3. Avatarul lui ovidiu ovidiu said, on februarie 21, 2010 at 9:24 pm

    Cred ca,majoritatea avem nevoie,mai inainte de a urca cu „liftul” si a ne pierde in filozofii nefolositoare,sa ne ostenim putin urcind treptele pe „scara”.Adica sa incepem cu cu aceste lucruri elementare.E mai sanatos asa,cred.
    Folositor si foarte necesar articol!

    Apreciază

  4. Avatarul lui Witness Witness said, on februarie 21, 2010 at 9:28 pm

    subscriu. E oribil. Am vazut femei in biserica cu pantaloni mulati (leggings) prin care se intrezarea tanga-ua. Se aplecau cu cuviosenie la icoane facind metanii mari in timp ce toti barbatii le cercetau cu interes posteriorul. Mi-a crapat obrazul de rusine si ma uitam la icoane: ce-or zice bietii sfinti? Pe urma sint femeile in blugi…. Apoi sint femeile cu fusta lunga dar crapatura pina aproape de chiloti.
    Nu inteleg un lucru: ca femeie stiu ca ne place sa fim placute. Dar pentru numele lui Dumnezeu, de ce in Biserica???

    Apreciază

  5. Avatarul lui ioana ioana said, on februarie 21, 2010 at 9:33 pm

    Eu una fac parte din categoria fetelor „sleampete”, si ma imbrac „naspa” ca mi-e mai comod, sunt si mai depresiva de felul meu, dar tin sa le iau apararea fetelor care se fac frumoase.
    Cred ca nu vom ajunge niciodata sa Il vedem pe Dumnezeu daca stam sa le judecam pe unele si pe altele. Dumnezeu are planul lui cu fiecare… si cu fetele frumoase si cu baietii de cartier…
    Cunosc un baiat care s-a dus sa aprinda o lumanare la Patriarhie. Tocmai ieseau preotii cu mare alai. Primul gand al lui a fost sa ii judece pe preoti pentru fala aceea. Multimea care il imbulzea (in general mie nu mi se pare atat de condamnat imbulzeala, vorba ‘ceea, si pe Mantuitorul Il imbulzeau multimile… si nu le-a ocarat pentru asta)… Asadar multimea care il imulzea l-a impins taman’ in fata P.F. Patriarh Teoctist, care, zambind tanarului, l-a binecuvantat cu drag punand mana pe parul lui ‘gelat’ si „cu tepi”. Asadar nu l-a condamnat P.S. ca s’a „aranjat” si s-a „facut frumos”…
    Rezultatul: o pace si o bucurie de nedescris si inexplicabila i-a inundat inima, incat l-a facut sa isi zica ca a gasit ceea ce cauta de atata vreme..
    Asa l-a cunoscut pe Dumnezeu. Astazi baiatul merge primul la Biserica, e un fiu adevarat al ei, nu se mai geleaza (nu de alata dar, sa nu ii cada parul) si se „aranjeaza” in continuare.
    Cine stie cate exemple din acetea sunt si in cazul fetelor…
    Asa ca fiecare sa aiba grija in dreptul lui. Mai degraba sa scriem articole cum sa facem sa ne „indragostim” de aproapele, decat cum sa il punem la zid. Fiecare cu neputinta lui…
    Rugati-va si pentru mine sa inteleg, in toata vremea si in tot ceasul, cat ii iubeste Dumnezeu pe toti! Pe cel care a scris articolul, pe cel ce si-a facut „tepi” sa fie mai „jmecher”, pe cea cu fusta si pantof cu toc, cum se uita El la toti cu ochi.. imi vine in minte comparatia .. cu ochi de indragostit „indragostit”.
    Vreau si eu sa inteleg aceasta si cu inima ca sa fiu fericita.

    Apreciază

    • Avatarul lui Stefan Stefan said, on februarie 22, 2010 at 11:02 am

      Felicitari ioana pentru mesajul tau…probabil nu-i deloc usor sa fi femeie intr-o lume constant retrograda chiar si astazi cind mesajele feministe abunda. Pina la urma litera ucide si numai Dumnezeu poate judeca…

      Apreciază

    • Avatarul lui RMaria RMaria said, on februarie 22, 2010 at 12:57 pm

      Ioana..soro….subscriu din toata inima la ce ai scris. Probabil eu fiind in ultimii ani tot din categoria „usor sleampata” (dar nu foarte, ca si cu preasleampatele as zice e o problema:)…) nici nu am stat sa ma gandesc la cate „probleme” se pun aici:

      Inteleg ca de la Eva incoace….avem ispita de-a ispiti….si cred ca dinainte de iesi din casa stim cam cat am putea-o face, atat in biserica, cat si pe strada. dar lupta noastra e pe de-o parte …ceea ce inteleg eu din articolul asta -te rog iarta-ma, saccsiv – e ca Adamu’ nostru se duce la biserica si acolo…nu se poate ruga sau aduna in cele duhovnicesti din cauza tocurilor, decolteelor, gambelor, si fundurilor. si comentariile….cate am citit, la fel. pai…nu sunt prea de acord cu voi.

      poate o sa ziceti, „asta habar n-are ce simtim noi, barbatii”…dar…am comentat si pe „indragostite de duhovnici”…dupa cum am invatat si la scoala: „da, barbatii se excita si numai din privire”…dar credeti ca Dumnezeu nu stie ? poate chiar vi se intampla in biserica …dar urmatorul gand duceti-l spre El.

      p Mihail cand vin strainii la biserica unde slujeste si se tot mira „ce geamuri mici…mici”…le spune „da, stiti de ce ortodoxii au geamurile mici la biserici? pt ca noi in biserica nu avem nevoie sa ne uitam pe geam in afara… ci INLAUNTRUL nostru”.

      nu cred ca in Ortodoxie merge cu condamnarea aproapelui…si sa spui „Doamne, femeia pe care Tu mi-ai dat-o…”ci cu lupta cu sinele; Fiul Risipitor, cand „SI-A VENIT INTRU SINE”….(deci cand era in desfranari era in afara sinelui)… n-a sarit la tatal sau ca desfranatele cu care a petrecut au fost de vina ci s-a asumat propriile pacate si vrut sa puna inceput bun.

      faceti de fiecare data asta…va tullbura cineva ? cereti ajutorul lui Dumnezeu, stati mereu cu gandul la El si la sfintii pe care ii aveti la inima.. ca n-o sa curatam noi lumea de pitiponcarii….ci trebuie sa ne sfintim exact in lumea in care traim. daca in biserica ar fi numai fete, femei cuvios imbracate dar in afara bisericii numai pitipoance….ar insemna ca in biserica e ok, am putut sa fiu ca la biserica, si in afara ei ce fac, cand imi iese prima „bunaciune” in fata…ma duc dupa ea, o adulmec?
      poate n-ar fi rau atunci sa imaginati ce-ati mai face daca ar aparea si Maica Domnului de fata…( de fapt Ei sunt de fata, doar noi uitam de Domnul si sfintii Sai)

      stiu ca de data asta o sa-mi iau comentarii p-aici…mi le asum pt tonul meu..dar retineti ca va invit ca macar cand sunteti in biserica sa fiti cat mai intru sinele duhovnicesc. si asta numai in contextul ispitelor de la ceilalti…ci in general, pt folosul nostru duhovnicesc. si daca v-ati tulburat de vreun parfum, de vreo imagine, de vreun gand…duceti-va la motivul pt care sunteti in Biserica lui Hristos.

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 4:03 pm

      Ioana poti sa fii eleganta si cu fusta lunga , nu doar cu pantaloni mulati , in care se intrezareste posteriorul .:) Uite ! eu inteleg persoanele care poarta si haine indecente , gen blugi 🙂 Am purtat si eu odata 🙂 Ba pot spune ca abia m-am invatat sa port fusta ( nu am mai purtat din clasele primare cand eram obligata sa port uniforma acea in patratele 🙂 ) Am uitat cum e sa fii fata :)) . Vezi tu …. in Biblie scrie clar ca femeia cu pantalon e uraciune in fata lui Dumnezeu , e greu intradevar …. mai ales cand ne ingheta maduva in oase de la frigul de iarna 🙂 , dar SUPER ! sunt inventati colantii , tot felul de dresuri groase 🙂 . Si eu am incercat scuza cu frigul, dar mi-am dat seama ca ma mint singura 🙂 . Oare nu noi , fandositele putam iarna capusorul gol ca sa nu stea urat 😀 ? Si daca sta urat ce? abia tine cald 🙂
      Ma gandeam cum suporta calugaritele frigul 🙂 Stii saracele , acolo la munte …. frig .. barrr !!!! Si noi aici de colo pana colo .
      ( si cu masina ca deh lenea e mare ) oare nu putem si noi purta fusta ? 🙂
      Am realizat o chestie saptamana asta , oamenii nu se mai mira ca fetele sa poarte pantaloni , ci dimpotriva , se mira cand o fetiscana porta o fusta pe ea , se holbeaza de parca s-ar fi schimbat planeta :)) .
      Au dreptate si barbatii , daca ne-am imbraca mai boschetareste 🙂 , larg si urat , atunci nu s-ar mai obosi nici ei sa priveasca , dar asa … 🙂
      Numai bine !

      Apreciază

    • Avatarul lui marieta marieta said, on septembrie 20, 2013 at 11:19 pm

      Aici nu-i vorba de judecata. este vorba de respect de bun simt,fata de biserica,fata de cei din biserica,
      Da voi care nu mai sunteti in stare nici macar cu imbracamintea sa-l marturisiti pe Hristos,credeti ca a-ti ajuns deja la al 9-ulea cer…sa te faci ,,frumoasa”? -adica sa-L corectezi pe Dumnezeu? A facut Dumnezeu gauri in urechi? sau unghii rosii? sau ….In general,cei care nu mai respecta nimic, au si tupeu.

      Apreciază

      • Avatarul lui andreea andreea said, on decembrie 28, 2013 at 9:25 pm

        Este usor de comentat cand ai o credinta puternica si stii in ce crezi, eu doar anul acesta am cunoscut un parinte care mi-a schimbat total toata perceptia ce o aveam asupra vietii….si nu mi-e usor sa-mi pun batic, sa-mi iau fusta pana la glezne cand ceva din mine striga ca sunt falsa, ca nu sunt eu asa, ca nu ma reprezinta toate astea. Poti sa simti ca-ti pierzi identitatea, m-am simtit chiar si ipocrita cu baticul pe cap, ma face atat de constienta de el incat nu mai pot nici sa ma concentrez la slujba, simt ca nu sunt eu si ca joc un rol, cateodata simt ca nici rugaciunea nu ma apropie de Dumnezeu cu atat mai putin un batic amarat. Daca as stii ca prin baticul ala capat credinta, 7 mi-as pune unul peste altul dar….din pacate inca nu sunt obisnuita cu toate astea…..si iti ia ceva sa te obisnuiesti. Poate nu e intotdeauna vorba de faptul ca vrei sa ispitesti, iar privirile dojenitoare nu ajuta in nici un fel.

        Apreciază

  6. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 21, 2010 at 10:06 pm

    Pai ce sa faca si dracu`?Trebe sa lucreze si el la ceva.Dar spune un canon:„cel ce zice ca nu poate birui orice ispita cu Harul Duhului anatema!„(am citat aproximativ).Sfintii toti spun ca pacatul incepe cu buna voire a noastra.Cu ocazia imbracatului dezgolit vedem cat de proaste sunt respectivele.Adecatelea neshte curvistine.Stim exact la ce ne putem astepta de la ele.

    Apreciază

  7. Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 21, 2010 at 10:49 pm

    Subscriu… partial.
    Chestia cu ascunsul dupa stilp e absolut hilara… Pai daca sint mai multe fete tinere si dragute cam citi stilpi sa aiba biserica??
    Cit despre statul femeilor in spate, ce te faci ca bisericile din Romania sint pline majoritatea cu femei, cam 80% , si daca le bagi pe toate astea in spate s-ar putea sa ai trei sferturi din biserica goala si „gloata” sa fie inghesuita fara suflare… in spate si p-afara, ca-i frig, ca-i cald ca ploua ca ninge….

    Nu contest ca femeia e ispita….dar si barbatul o cauta cu luminarea si o spun pentru ca eu cred ca sint mult mai multe femei si fete care vinla biserica pentru biserica si nu pentru „agatat” chiar si din priviri. Asta tine foarte mult si de inchipuirea unor barbati,cam multi cu oaresce dereglari

    Cele care vin imbracate asa cum s-a spus aici merita sa fie certate. Dar dupa cite am observat eu ele nu sint multe in Romania, ca prin alte parti… e altceva.

    In sfirsit, una peste alta, daca noi femeile am deveni complet invizibile sau am umbla cu burka pe cap si imbracate in saci, oare atunci barbatii ar fi lipsiti de …ispita? Sau ar spune ca valul de pe fata trebuie sa acopere si ochii frumosi,ca de! ispitesc!! Si oare s-ar termina ispitele lor? Dar si mai important, unde este lupta barbatului?

    Problema este de standarde…. in fiecare secol imbracamintea s-aschimbat ca si standardul decentei…. s-ar putea ca in perioada victoriana o fusta din care se vedeau niste glezne sa fi fost mult mai excitanta decit o fusta pina la genunchi din zilele noastre. De ce? Pai pentru ca acum o fusta pina la jumatatea genunchiului este decenta pe linga fustele pina la buric. O bluza oarecum mulata pe corp, intr-o mare de bluze mulate pe care le intilnesti zilnic pe strada si in variante muuult mai indecente, s-ar putea sa fie mult mai putin excitanta pentru un barbat/baiat care iese in lume decit moda victoriana care scotea bustul femeii in evidenta prin rochie,etc,etc.

    Asta este si motivul pentru care in afara de batic, pantalon si indemnul la decenta nu mai aflam nimic de la Sf. Parinti apropo de cum trebuie exactsa se imbrace o femeie. De ce? Pentru ca exista niste variabile de timp, de spatiu, de moda, de mentalitate, de obisnuinta si de …. barbat. Pentru ca nici barbatii nu sint croiti la fel… unii sint complet insensibili la farmece de biserica,gen fuste lungi chiar daca mai mulate sau baticuri chiar daca stau bine,in schimb un buric gol si ofusta mulata prin care se vede rufaria sint inevitabil un excitant. Ce te faci insa cind dai peste niste libidinosi scirbosi, si astia sint foaaaarte multi, intre 40-60 de ani, pe care-i vezi, ii simti cum isi intorc capetele,chiar daca esti in spatele lor si incearca sa fure cu coada ochiului sau chiar pe fata, umbra unei denivelari din dreptul pieptului, care se concentreaza cu un fanatism demn de o cauza mai buna spre o bucatica de glezna care se intrevede dintr-o fusta lunga? Si repet d-astia am vazut multi prin bisericile din Romania…. si ma maninca palma, pumnul si piciorul numai cind ii vad.

    Intrebarea este: care este limita reala a decentei? Sint foarte multe variabile mult prea multe. IN general eu cred ca atita timp cit femeia se raporteaza la ceea ce este decent in zilele noastre, adica ceea ce se stie prin conventie nescrisa ca NU este provocator- o fusta care sa treaca de genunchi, o bluza banala suficient de larga si un batic in cap oarecare la care se adauga un limbaj al corpului decent,adica priviri care sa NU intilneasca alte priviri de barbati sau sa le caute si …ma rog, totceea ce arata ca ea a venit la biserica pentru biserica sinu pentru a fi vazuta siadmirata…este OK. De aici incolo este treaba barbatului sa-si tina caii in friu… si daca nu e in stare sa faca bine sa si-i antreneze si sa nu mai gaseasca tap ispasitor acolo unde nu este… atunci cind e cazul!

    Este adevarat ca mai multa atentie e nevoie prin minastiri pentur ca acolo,maiales calugarii tineri care nu vad cu lunile chip de femeie s-ar putea sa fie „ispititi” si de niste buze bine frumoase sau de niste obraji rosii sau de un nas bine modelat sau de citeva bucle scapate de sub basma…. asa ca de-aia inteleg eu de ce Sf. Fecioara a decis sa lase Muntele Athos nummai pentru barbati si de ce nu exista o interdictie asemanatoare pentru femei care se descurca mai bine inplanul asta.

    Apreciază

    • Avatarul lui T.C. T.C. said, on februarie 22, 2010 at 6:13 am

      Subscriu. Se vedem cât de vinovaţi sunt şi bărbaţii în următorul articol al lui Saccsiv, că femeile… am văzut!

      Apreciază

      • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 23, 2010 at 10:22 am

        Va propun ceva 🙂 . Atunci cand mergeti la biserica , si nu numai acolo , mergeti cu capatana in jos pt . a inlatura ispita . Astfel nu vezi nici cucoana cu floricele la palarie , nici pustoaica care e imbracata indecent . Scapam astfel si de a judeca pe altul , dar si de gandurile spurcate , trupesti , in special 🙂 . Si daca gandul la cele trupesti tot revine , atunci e vina noastra , pentru ca tre’ sa fim treji prin rugaciune continua si e vina noastra ca nu ne rugam continuu . DAR ASTA NU LE SCUTESTE PE DOAMNE , DOMNITE , COPCHILITE DE A VENI IMBRACATE DECENT LA BISERICA .
        Am cunoscut odata un parinte care expedia orice femeie imbracata in pantaloni , atunci l-am judecat , acum incep sa-l inteleg .

        Apreciază

  8. Avatarul lui azucena azucena said, on februarie 21, 2010 at 11:06 pm

    Privind problema din punct de vedere mai general, putem spune ca barbatul e facut prin natura sa, sa fie foarte sensibil la VIZUAL. El ia „foc” mai repede. Femeile, instinctual, stiu acest lucru. In viata de zi cu zi, care este foarte concurentiala mai ales in ultimele timpuri pentru femei, ele stiu ca primul lucru prin care pot deveni „vizibile” pentru barbati este aspectul fizic. In acesta intra forma fizica si imbracamintea, machiajul, care pot accentua frumusetea naturala cu care femeia e inzestrata de Dumnezeu. Acest impact vizual este de cele mai multe ori hotarator. Daca o femeie nu „trece examenul”, barbatul nu se mai „oboseste” sa afle alte detalii legate de celelalte calitati pe care le mai are femeia … 🙂

    Pe de o parte, in societate, femeia este conditionata de niste „cerinte” carora daca nu le face fata, este respinsa de barbat, iar pe de alta parte, in biserica i se cere cu totul altceva: sa fie foarte discreta si decenta, sa fie, daca se poate, cat mai „invizibila” pentru barbati.

    Acestei dihotomii nu toate femeile ii fac fata. Nu toate constientizeaza la fel de repede si de bine aceste lucruri, cand se apropie de credinta. Nu toate sunt suficient de lamurite care sunt normele de viata crestina. Multe raman cu aceste „reminiscente” a ceea ce „cere” societatea de la ele: sa fie atractive, sexy, provocatoare, pentru a fi bagate in seama si a avea succes. Intr-un fel, aceasta situatie, in loc de ne revolta, ar putea sa ne produca doar mila. Ganditi-va ca presiunile societatii secularizate in care traim, determina o atat de mare spalare a creierului, incat „vindecarea” poate fi uneori lenta, de lunga durata dureroasa si, uneori, cu efecte smintitoare pentru barbatii dreptcredinciosi care vad pasind pe usa bisericii astfel de „exemplare exotice”.

    Apreciază

    • Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 21, 2010 at 11:40 pm

      De fapt azucena tu vorbesti de o adevarata schizofrenie sociala si ai mare dreptate.
      Cit despre concurenta care exista la noi pentru barbati… ea este artificial intretinuta de femei si fete care sint educate sa creada ca trebuie sa se lupte pentru un barbat pentru ca barbatii sint putini si femeile sint multe si frumoase. La rindul lor baietii sint facuti sa creada, si de catre propriile mame,si de catre fete, si de catre alti barbati ca ei sint un fel de bun pretios, „vinat” de fete care vor „sa-i prinda in lat”. Si uite asa apare schizofrenia, pentru ca hai sa fim seriosi, i-am vazut pe studentii de la teologie,viitori preoti…se insoara cu fete dragute, sau care li se parlor dragute….. si atunci ce te faci cu multele fete decente, deloc urite, fete bune, sensibile si inteligente care-sidoresc un camin cu un sot pecare sa-l iubeasca si care sa le iubeasca (atentie!!!). Va dati seama ce drama e pe sufletele astea calcate in picioare de niste barbati ingimfati,egoisti si cu gusturi modelate dupa revista Tabu si de catre mame proaste care-sieduca baietii in acest fel si paveaza drumul pentru un anumit gen de prostituare a fetelor din ziua noastra??

      Asa ca mai usor cu invinuirile……

      Eu cred ca romanasilor nostrii ingimfati ca niste baloane, egoisti de numai pot, curvari, si cam uritei in ultimul timp, le-ar trebui niste femei cam ca grecoaicele, care „sufera” de aceleasi „calitati” numai ca sint de alt sex. Asta,asa, ca sa mai faca si ai nostrii comparatie… poate asa li s-o aprinde beculetul cel bun

      Apreciază

      • Avatarul lui T.C. T.C. said, on februarie 22, 2010 at 6:18 am

        Mădă, ţine-o tot aşa!

        Apreciază

      • Avatarul lui fane fane said, on februarie 22, 2010 at 6:45 am

        @madalina ,

        dupa ce ai subscris … partial vad ca te-ai dat deja la barfa . Reciteste-ti , te rog , coment-urile din postura strict ortodoxa si vei avea mari surprize cand vei incheia analiza . Atentie mare la rautati , nu uita ca Mantuitorul ne spune ca totul , toate pacatele isi au plecare din gand si nu este necesar sa le faptuiesti pentru a te face vinovat de ele , este suficient sa le gandesti . Daca le mai si scrii , inseamna ca deja le-ai trecut printr-un alt filtru dupa ce le-ai gandit , ori modul cum il caracterizezi pe barbat inseamna groaznic de mult : femeia este madular al barbatului , barbatul este madular al lui Hristos deci desconsiderandu-l , il desconsideri implicit pe Iisus Hristos .

        In alta ordine de idei , vad ca Saccsiv chiar a surprins toate aspectele ( de ce asa si nu asa , de ce sus si nu jos … ) . Aceasta este realitatea , cruda dar actuala : nu-i spune unei femei ca nu trebuie sa faca asta pentru ca urmeaza un tir concentrat de intrebari care sa le convinga ca asa trebuie si nu altcumva , intrebari puse pe tonuri malitioase ( „eh , iata masculul ce superioritate afiseasa ” ) pentru ca femeia , in general , cauta subterfugii . Cele ce au o capacitate mare de autoanaliza si autocorectare recunosc asta .
        In fond , totul poate fi cuprins in fraza lui Saccsiv :
        ” Totul e sa va faceti datoria de a nu ispiti . ”
        chiar daca este o expresie subiectiva si da prilej de interpretare , daca mintea se va gandi la asta , cu siguranta Duhul Sfant va va da sfaturi bune si va va arata care este limita decentei pe care trebuie sa o atingeti .
        Post cu folos in continuare !

        Doamne , ajuta !

        Apreciază

      • Avatarul lui ovidiu ovidiu said, on februarie 22, 2010 at 9:27 am

        Tine-o Mada,da vezi sa nu amortzesti doar intr-o singura „pozitie”…. 😉 -Mada,a fost o „mica atentie” pt expresia de hi5, nu pt comentariul tau.
        „…si atunci ce te faci cu multele fete decente, deloc urite, fete bune, sensibile si inteligente care-sidoresc un camin cu un sot pecare sa-l iubeasca si care sa le iubeasca „-iti garantez ca pt aceste multe fete sint la fel de multi baieti asijderea care le cauta.

        Apreciază

      • Avatarul lui T.C. T.C. said, on februarie 23, 2010 at 9:32 am

        @ Ovidiu
        Stai cam mult pe HI 5, frate!

        Apreciază

      • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 23, 2010 at 10:29 am

        Madalina ,
        inteleg ce spui , dar in acelasi timp mi se pare si stupid … Adica , sa te lupti pt . un barbat , oricare ar fi pozitia lui sociala ? e stupid . Crezi ca mantuirea ti-o gasesti doar casatoridu-te cu unul de la teologie , sau doar casatorindu-te . Vezi ! asta e prostia trebuie sa incercam sa luptam mai intai cu patimile noastre . Ce barbat ? Ce baiat ? Da-i incolo , nu ei iti aduc mantuirea .
        Lasa-le pe celelalte femei sa se lupte :)) mi se pare asa stupid :))) sa te lupti pt cineva care mai devreme sau mai tarziu te va baga in fundul iadului 🙂

        Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 12:56 am

      „In acesta intra forma fizica si imbracamintea, machiajul, care pot accentua frumusetea naturala cu care femeia e inzestrata de Dumnezeu„

      In cartea apocrifa Enoh scrie ca demonul Semyaza le-a invatat pe femei machaiajul.

      Azucena tu hulesti pe Hristos! Daca „accentuezi„ frumusetea inseamna ca Hristos greseste, tie neajungandu-ti cum te-a creat! Deci tu corectezi Divinitatea!

      Apreciază

  9. Avatarul lui ROrtodox ROrtodox said, on februarie 21, 2010 at 11:25 pm

    VAMA A DOUĂZECI ŞI DOUA, A SULIMENIRILOR

    Plecând mai departe am ajuns la vama acelora care se sulimenesc, fâcându-şi faţa albă şi rumenă, ca să se arate frumoase, şi să-i tragă pe tineri spre pofta curviilor, şi a acelora care se împodobesc cu feluri de podoabe şi cu flori, şi cu miresme se ung, şi dracii acelei vămi erau mârşavi şi foarte grozavi şi urâţi, arătându-se ca şi cum ar fi femei sulimenite, şi cu feluri de podoabe pe capetele lor, şi alţii cu mulţime de flori împodobiţi şi ieşea o mare putoare de la dânşii, şl alţii se arătau cu cutii, cu dresuri, cu păhăruţe pline de scârnăvii. Şi dacă m-au văzut, că sunt femeie au alergat asupra noastră urlând şi zbierând ca nişte fiare’ sălbatice,repezindu-se să mă răpească din mâinile sfinţilor îngeri, şi făcând chipuri curveşti şi măscăriciuni, şi cercându-mă foarte cu de-amănuntul, una câte una, de m-am sulimenit, şi m-am dus la biserică sulimenită şi în ce zi m-am sulimenit, şi de câte ori, sau de m-am spălat cu gând să mă fac mai albă, să plac celor ce mă vor vedea, sau de m-am uns cu niscaiva miresme şi unsori mirositoare, pentru pofta curviei, nelăsându-mă după cum m-a făcut Dumnezeu. Şi se mirau dracii cum am ajuns până la acea vamă, şi eu tremuram de frică şl fiind femeie săracă, n-am făcut, nici ştiu să mă fi dres vreodată şi la unele m-am aflat vinovată şi se repezeau dracii să mă răpească, din mâinile sfinţilor îngeri şi dând sfinţii îngeri din cele ce mi-a dăruit Sfântul Vasile, am scăpat şi de la această blestemată vamă, şi strigau dracii şi scrâşneau cu dinţii, şi se lăudau că vor umple iadul de femeile, care se sulimenesc şi se împodobesct nu scapă nici una din femeile acelea care se sulimenesc, şi se împodobesc, ca să se arate frumoase, că le răpesc dracii de la această vamă şi le aruncă jos în iad, fiindcă ele socotesc că n-ar fi păcat, şi este mai mare decât curvia, că dă sminteală celor ce le vor vedea, şi răpesc pe tineri, asemânându-se dracilor.

    Toata treaba cu ‘ vremurile s-au schimbat ‘ e un fel de Aggiornamento care nu o sa tina, fiindca, daca ne uitam la tiparele sfintilor au ramas aceleasi indiferent de timpul trecut de la anul 0 .. sau mai in urma.

    Apreciază

  10. Avatarul lui azucena azucena said, on februarie 21, 2010 at 11:54 pm

    Asi vrea sa mai adaug ceva, ca o completare a primei mele postari, chiar daca v-a declansa polemici.
    In toata aceasta situatie, barbatul are si el vina lui. Ar trebui sa si-o asume. E mai simplu sa arunce totul in carca femeii, precum a facut Adam in Rai, cand a dat vina pe Eva.

    Barbatii ar trebui sa clarifice TOTUSI cerintele pe care le au in ceea ce priveste aspectul fizic al femeii. Cum vor ei de fapt ca sa arate femeia? Care sunt limitele decentei? Pentru ca ei UNA cer femeii in societate si ALTA cer femeii in biserica. Acestea cerinte ar trebuia sa fie ACELEASI si in societate si in biserica, pentru a nu se mai ajunge la situatii precum cele semnalate in acest articol.

    Rezultatul: pacatul si pierderea mantuirii.

    Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:09 am

      Hristos a spus ca cel ce duce pe altul in ispita merita osanda mare.
      Daca tu te imbraci dezbracat eu fara sa vreau te vad.Dracu` a pregatit cea mai perfida ispita!Tu -dezbracata primesti osanda Celui ce a spus ca cel ce duce pe altul in ispita merita osanda mare si eu aidoma caci s-a spus ca cel ce priveste si pofeste pacatuieste!Deci eu vreau sa imi ascund privirile si tu ma agresezi si demonii te invata sa imi arati ceea ce Iisus Hristos ne-a poruncit sa ascundem! Pentru ca se stie din vietile Sfintilor ca o imagine feminina poate obseda mintea unui om ani intregi.
      De aceea Hristos a spus ca cel ce se uita si pofteste a pacatuit in inima sa!
      Si tot de aceea demonii va invata sa va imbracati dezbracat!-ca sa pacatuim in inimile noastre de multe milioane de ori ori!
      Si asta se intampla la oameni inaintati nitel pe scara duhovniciei!

      Apreciază

      • Avatarul lui john john said, on februarie 22, 2010 at 1:30 am

        ia zi nayyrame de cind a ajuns cartea lui Enoh din Biblie, apocrifa??? Si daca nu e vorba de ea, de cind exista o carte a lui Enoh apocrifa in afara Bibliei?

        Si ce intelegi tu prin imbracat dezbracat?? Mai pe concret? Ca eu nu prea am vazut in Biserica decit suficient de rar ca sa fie o exceptie mai degraba decit regula, decolteuri pina la buric, pantaloni si bluze supra mulate sau transparente… si fete pictate.

        Si iarasi aud, celebra chestie… NUMAI femeile sint de vina pentru „curvia” barbatului! Oooo daaaa!! D-aia Adam a dat vina pe Eva si cu toate astea s-a trezit alaturi de ea scos din rai.

        La judecata personala n-o sa ma scuze nimeni ca m-am lasat fermecat de un chip de femeie in biserica sau pe strada, cu nevasta linga mine. O sa mi se raspunda…pai ai rugaciunile, ai spovedania, il ai pe Hristos de ce n-ai luptat impotriva ispitei…. ispita care in destule cazuri nici nu e constienta ca a provocat nu stiu ce „crash”

        Apreciază

    • Avatarul lui fane fane said, on februarie 22, 2010 at 7:03 am

      @Azucena ,

      in raspunsul dat Madalinei scriam ceva de ” subterfugii ” . Am avut dreptate si in cazul tau inainte sa-ti citesc comentul . In al doilea rand , de ce incurci limitele decentei cerute de biserica cu limitele decentei societatii ( adica fara limite ) ? De ce trebuie sa avem alt comportament in societate fata de biserica ? Nu cumva acesta este motivul pierderii harului , faptul ca duminica , in biserica , ne rugam catre Treimea Sfanta , decent imbracati , smeriti , ingenunchiati , cu evlavie iar luni de dimineata ne dezbracam de evlavie si o punem in debara si trecem la rimel , coafura tapata , fusta crapata , decolteu si plecam la serviciu , sustinand ca de fapt barbatii nu va vor la serviciu imbracate la fel cum ati fost la biserica ? Cumva decenta voastra este limitata doar la biserica ? Nu , pentru cele ce vor sa traiasca dupa normele ortodoxiei , trebuie sa aveti aceleasi limite indiferent de situatie si de moment . ” Vai de cel prin care vine ispita ” s-a spus si cred ca nu doar pentru a ramane scrise aceste cuvinte .

      Doamne , ajuta !

      Apreciază

      • Avatarul lui azucena azucena said, on februarie 22, 2010 at 6:04 pm

        Mai sa fie fane, chiar asa? Ai spus: „Am avut dreptate si in cazul tau inainte sa-ti citesc comentul”. Adica esti putin clar vazator, sau cum?
        Ai spus: „De ce incurci limitele decentei cerute de biserica cu limitele decentei societatii (adica fara limite)”. NU le incurc eu! Pur si simplu traim intr-o societate care este laica si secularizata. Asta in mod oficial. Marea majoritate a oamenilor sunt indiferenti fata de Dumnezeu, nu merg la biserica, altii sunt atei, altii sunt de alte confesiuni crestine si necrestine, altii sunt pe fata impotriva bisericii ortodoxe (in cazul nostru).
        Ai mai spus: „De ce trebuie sa avem alt comportament in societate fata de biserica ?” Eu ma bazez pe faptul ca nu esti un naiv. Intr-o astfel de societate golita de Dumnezeu femeia este considerata din ce in ce mai mult de catre barbati un obiect sexual. Ce inseamna asta? Sclavagism pe fata! In conditiile astea nu mai exista limite ale decentei. Barbatii (necredinciosi) le incurajaza pe femei sa fie cat mai libertine, pentru ca este in interesul si in avantajul lor. Le cer sa fie cat mai frumoase, cat mai atractive si sexy. Si atunci femeia se pune pe treaba si se vopseste, se machiaza, se imbraca provocator, ca sa aiba „succes” la barbatul pe care ar vrea sa-l cucereasca, ca ei au de unde alege, are balta peste … DE CE accepta femeile asta? Pentru ca traiesc intr-o societate in care sunt conditionate sa faca asa. Daca nu se conformeaza, societatea le rejecteaza, scurt pe doi. Femeia, in Romania cel putin, a fost crescuta in ideea sa asculte de barbatul ei. Si ea inca face acest lucru, dar asculta de un barbat care nu mai face cele ale lui Duumnezeu. Si atunci barbatul cerandu-i femeii sa asculte de el o trage si pe ea la savarsirea impreuna a multor blestematii. Si femeia ascultatoare de barbatul ei marge cu acesta de gat direct in iad. Daca o femeie se impotriveste si mai spune ici si colo de Dumnezeu, e taxata drept nebuna, sau habotnica, sau in termeni mai buni inapoiata sau proasta, oricum este demna de dispretuit. Si atunci ca sa nu fie considerata asa, se da dupa barbatui ei, barbat ne dus deloc pe la biserica. Daca rezista totusi si incearca sa duca o viata crestineasca este izolata de societate, si are multe sanse sa ajunga fata batrana (apropo, baiat batran n-ai sa vezi), sa fie compatimita de cei din jur si singura la batranete. Si atunci prefera o „casatorie”, concubinaj sau cum s-o mai numi, timp in care ia la greu anticonceptionale, face avorturi fara numar, ca sa „placa” barbatului ei, ca nu cumva sa-l „piarda”. In general barbatii din ziua de azi nu vor sa-si mai asume responsabilitatea unei casatorii, a unor copii, etc. Vor sa fie liberi, sa aibe relatii sexuale fara obligatii cu cat mai multe „partenere”. Cine e de compatimit in aceste conditii? Barbatii? Ma faci sa rad! Ei nici nu se gandesc ca uneori le cer totul femeilor si in schimb le ofera numai suferinta. Saccisv, din motive numai de el stiute, ii plange numai pe „bietii” barbati, si trece cu vederea drama pe care o traieste femeia de azi.
        Ai mai spus: „Cumva decenta voastra este limitata doar la biserica ?”
        Bineanteles ca decenta femeilor nu ar trebui sa se limiteze la biserica. Din pacate nu toate femeile care se apropie de biserica se schimba peste noapte. Banuiesc ca si tie ti-a luat un anumit timp sa te apropii de Dumnezeu, sa acumulezi cunostinte, sa-ti dai seama ce inseamna o Sfanta Liturghie, sa inveti toate regulile legate de cultul ortodox. Sa nu cerem altora mai mult decat putem face noi. Sa avem intelegere fata de aceste fiinte care incearca sa se apropie de Dumnezeu, facand in acelasi timp si multe greseli. Noi suntem perfecti? Cand femeii i se pun in fata doua seturi de valori si de comportamente total diferite, care se bat cap in cap, cum ai vrea sa se dezmeticeasca si sa aiba un comportament ireprosabil, asa cum ai bate din palme. Barbatii ar trebui sa se gandeasca ca la Judecata lui Dumnezeu nu numai femeile vor fi intrebate ce au facut pentru ca sa nu sminteasca pe barbatii, ci si barbatii vor fi probabil intrebati, ce au facu pentru a nu le impinge pe femei in aceste situatii limita de degradare, situatii care mai apoi se intorc ca un bumerang tot impotriva barbatilor.

        Apreciază

  11. Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 21, 2010 at 11:57 pm

    Rorotdoxe, eu NU ma refeream la machiaj care NU are ce cauta in biserica.

    Cit despre sfintii din icoane…. pai, hai sa vedem care s-ar imbraca acum in toga romana sau hemationul iudeu ? Si care dintre voi barbatii ati purta chitonul sau tunica bizantina, care era ca un fel de anteriu care le acoperea picioarele barbatilorca o rochie ….pentru ca pe atunci barbati in pantaloni nu prea vedeai, in schimb si femeile SI BARBATII aveau picioarele acoperite!!! oare ce ar spune sfintii din icoane de blugii si pantalonii vostrii care lasa la vedere anumite parti anatomice…Pe vremea aceea NU era decent ca un barbat sa-sidescopere picioarele, cu exceptia razboinicilor si chiar si ei, in acele timpuri purtau o imbracaminte care aducea a fustanela (tunica scurta prinsa la mijloc) si pe care dac-ai purta-o inzilele noastre nu numai in biserica dar si in afara ei ai fi imediat categorisit de….. stii tu ce!

    Apreciază

    • Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 22, 2010 at 12:08 am

      Asa ca problema nu este de citi centimetri peste glezna are fusta sau ce culoare are baticul (ca mai e si chestie de gust),problema e:
      1.Atunci cind se imbraca fata/femeia pentru biserica isi pune baticul de culoare neagra pentru ca stiind ca e blonda ii sta bine sau isi pune baticul negru pentru se gindeste ca este culoare potrivita pentru biserica? Iar daca in cazul fericit al doile-a se gaseste un capiat,cum sint multi de altfel sa se holbeze la fata ei,atunci e strict problema lui si nu a baticului. Repet NUMAI atunci cind baticul este pus acolo cu scop de a acoperi capul si NU de a-l impodobi.

      2. Omul, barbatul este supus unor anumiti stimuli infunctie de educatie, societate, expunere la un anumit mediu. Ceea ce il incita pe barbatul de astazi, in general, s-ar putea si chiar este diferit de ceea ce il incita pe barbatul de acum 50-100 de ani, ma refer din p.d.v. al expunerii de centimetri de epiderma sau al expunerii unor, hai sa le spunem,aliniamente ale corpului uman.

      Asa ca azucena are dreptate, apropo de ce vrea barbatul. NUmai ca,azucena citi barbati cam tot atitea gusturi, si „niveluri” de „incitare”. A

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 23, 2010 at 10:37 am

      Bravoooooooo !!! Asta a fost tare :))) Si lor li se vede poponetul de la pantaloni . Hi Hi !!! Adica , iaca-ta ca si voi ispiti 😀

      Apreciază

  12. Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 22, 2010 at 12:16 am

    Vroiam sa spun: citibarbati tot atitea nivele de educatie,caracter, duhovnicie, bun-simt,etc. De-asta vorbeam eu de standardul decentei vremii si locului care desi este o conventie nescrisa ea se poate asimila destul de rapid.

    Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:12 am

      Madalina e interesant acum tratam nivelurile de incitare.Pai vad ca asta denota experienta in kamasutra!
      Cum adica?Si daca purtam pantaloni asta inseamna homosexualism?
      Pai soro dar fustele super mulate ce sunt?Dovezi de lesbianism?
      Pantalonii purtati de oamenii duhovnicesti sunt largi.

      Apreciază

  13. Avatarul lui razbointrucuvant razbointrucuvant said, on februarie 22, 2010 at 1:06 am

    E un pic falsa sau riscanta diferentierea intre „la biserica” si „in rest”, care indeamna si a un soi de separatie a planurilor. Ca si cum in lume, pe strada, la scoala, la serviciu, la „evenimente”, gata, ai dezlegare la ispitit. Dar pentru incepatori, sigur, se poate spune: „mai intai macar la biserica”, dar nu ramanand aici si pentru „restul timpului” creand o filosofie diferita, cea a normelor lumesti, inevitabile si a patimilor si modelor care sunt scuzabile. Ispita tot ispita este oriunde.

    http://www.razbointrucuvant.ro/2010/01/09/sfantul-teofan-zavoratul-despre-tirania-opiniei-publice-impotriva-a-tot-ceea-ce-este-crestinesc-si-despre-renuntarea-la-obiceiurile-lumesti/

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 9:26 am

      razbointrucuvant

      Foarte bine subliniat. Am zis insa s-o iau usurel, ca multe n-au dintisori pentru hrana tare. Si dupa cum bine observati, multe nu pricep nici macar cum e cu aranjatul pentru biserica. Deci de abia mesteca si hrana moale. Dar, multumita bunului Dumnezeu, dupa ce pricep foarte clar cum trebuie sa se comporte in biserica, incet incet isi vor schimba atitudinea si in societate.

      Apreciază

      • Avatarul lui Victoria Victoria said, on februarie 22, 2010 at 11:53 am

        saccsiv, mi-a placut articolul. Eu sunt pentru în mare parte ce scrii tu, iar treaba cu stîlpul cred ca a fost o gluma. Femeia cam tot femeie în zilele noastre ramîne, am observat aceasta si la manastire printre surori. Una zice ca pantofii ei sunt mai pantofi, alta se fuduleste cu blana pe care o are ca-i mai blana, a treia cu alta moda într-o croiala mai buna a hainei… Aici culorile nu variaza, tot la negru se reduc (macar asta). Alta nu se multumeste cu broderia manuala ci vrea o masina de brodat… Mi-am zis, daca la manastire le arde a moda, de lume nici nu mai vorbesc. Cum sa le lamuresti unora, ca inima noastra nu sta la locul cuvenit. Ne împrastiem ca jidanii. De unde atîta împrastiere chiar si la rugaciune în biserica?
        Despre barbati: De ce nu cresteti voi, barbatii, ca mentalitate si nu iesiti din adolescenta. Strabunici dar cu mintea de adolescent. Poate aveti si voi o vina mai mult interioara? Cine sa va ogoiasca, daca nu veti birui aceste ispite diavolesti din proprie initiativa? Eu cred ca aveti o problema de discernere între ce este dragoste si ce este pofta trupeasca. Stabilizati-va, pe loc repaos.

        Apreciază

    • Avatarul lui azucena azucena said, on februarie 22, 2010 at 7:57 pm

      Dragi barbati crestini de la razbointrucuvant si draga Saccsiv,

      daca cititi raspunsul pe care i l-am dat lui fane putin mai sus, veti vedea ca nu-i nici asa de falsa si nici asa de riscanta diferentierea dintre biserica si restul societatii. ACEASTA DIFERENTIERE PUR SI SIMPLU EXISTA, vrem sau nu s-o acceptam. Nu este vorba de nici o „dezlegare la ispitit” in societate. Pur si simplu ispita EXISTA la tot pasul in societatea de azi. De ce? Pentru ca asa cum am spus, societatea este aproape in totalitate secularizata. Exista o presiune enorma a societatii laice si apostaziate asupra bisericii, vrand aproape s-o „inghita” Modul in care se incearca sa fie pusa in ridicol biserica in fata romanilor slabanogiti in credinta dupa cei 50 de ani de tabula rasa comunista si 20 de „capitalism salbatic”, este evident. Metodele folosite sunt foarte variate. Printre cele mai eficiente metode folosite de SISTEM pentru a lovi in romanii ortodocsi, atatia cati mai sunt, sunt cele legate de „exploatarea simturilor”. Uitati-va in mass-media ce pressing se face pe tema sexuala. Care este mai „victima”, barbatul care este beneficiarul acestei „oferte”, sau femeia dusa in situatia de degradare maxima si folosita ca unealta de ademenire??? Familia a fost ultima „reduta” care a fost „cucerita”, de SISTEM, adica distrusa. Nu va pune de loc pe ganduri faptul ca dintre mambrii familiei, femeia, cea care era cel mai legata de traditie si de camin, a fost cel mai greu de „cucerit”? Acum deja totul e mult mai simplu, morala a luat-o pe tobogan la vale. Oamenii care se apropie de Dumnezeu si incearca sa aduca inapoi in societate valorile crestine, sunt taxati drept ciudati, habotnici sau chiar talibani. Atat cat mai palpaie o flacara mica a credintei in familiile de romani, ea este intretinuta in mare parte de femei: sotii, mame, surori sau fiice. Daca prin absurd sa zicem, femeile din toata Romania s-ar hotara sa lipseasca O SINGURA ZI DE DUMINICA DE LA SFANTA LITURGHIE, bisericile unele ar fi goale la propriu, iar multe altele aproape goale. Eu cred ca am putea face un minim efort si sa le pretuim mai mult pe femei. Exista foarte multe pretentii si asteptari legate de femei si foarte putine spre deloc legate de barbati. Ar fi nimerit ca si acestia sa faca o analiza sincera a greselilor lor fata de femei. Sa nu fim ipocriti domnilor. A ajunge un bun crestin e un proces care cere uneori mult timp. Dati-le o sansa si fetelor tinere si imbracate trendy sa invete sa ajunga bune crestine. Nu le mai stresati cu neputintele voastre. Nu le mai judecati atata, ca sa nu fiti si voi la randu-va judecati.
      Saccsiv, nu crezi aca ar fi util sa te ocupi si de barbatii care „n-au dintisori pentru hrana tare, … deci de abia mesteca si hrana moale”, poate au si ei nevoie de putina indrumare … Am vazut foarte multe carti legate de cum trebuie sa se comporte fameia in biserica. Si mi se pare foarte bine ca ele exista. Sunt utile. Nu am vazut insa NICI O CARTE care sa abordeze subiecte similare legate de barbati. De ce oare? Ei nu „suporta indrumarea”?

      Apreciază

      • Avatarul lui Roxie Roxie said, on august 29, 2010 at 3:33 pm

        @azucena spui: „Uitati-va in mass-media ce pressing se face pe tema sexuala. Care este mai „victima”, barbatul care este beneficiarul acestei „oferte”, sau femeia dusa in situatia de degradare maxima si folosita ca unealta de ademenire???” Nu prea se poate spune ca barbatul este „beneficiarul” unei astfel de oferte.

        Insa parintele Arsenie Boca spune in Cararea Imparatiei : „pe măsură ce s-a întărit desfrânarea în mădularele oamenilor, a scăzut şi puterea lor de apărare împotriva bolilor de tot felul, iar căzând în acestea, foarte greu se tămăduiesc, deşi mijloacele de vindecare sunt din ce în ce mai bune. Orice desfrânare este o putrezire înceată (ca gunoiul care arde) ce scurtează zilele oamenilor[…]abuzul păgubeşte pe bărbat de necesarul de substanţe glutamice a sistemului nervos (15 miliarde de neuroni) şi încep fenomenele de carenţă nervoasă, care pot ajunge pană la slăbirea totală a funcţiei mintale.” Prin desfranare mai ales barbatii isi pierd vitalitatea (samanta lor contine energia din care se poate naste o potentiala fiinta umana; in cazul in care nu desfraneaza energia lor sexuala este convertita in energie fizica si energie mentala). Si daca e sa ducem ideea mai departe pot fi afectatii copiii care vin si suferim si noi femeile in rand cu ei ca nu sunt sanatosi si puternici si barbatii sunt tot mai slabiti si in loc sa-si foloseasca energia pt a-si intretine familie, pt. a crea o risipesc.

        Poate barbatii habauci cuprinsi de patima desfranarii considera un castig aceasta accesibilitate a sexualitatii din ziua de azi. Daca e sa fim obiective putem sa ne dam seama ca noi femeile practic facem concurenta asta intre noi si ne ridicam artificial standardele: de la simple coafuri si sulemeneli am ajuns sa ne ciopartim cu silicoane si cu tot felul de operatii. Una se aranjeaza si il nauceste pe barbatul alteia si aceea la randul ei se apuca sa se aranjeze sa nu se lase mai prejos si la randul ei ademeneste alti barbati; si din situatia asta au toti de pierdut femei si barbati si viitori copii deopotriva.

        Ma gandesc ca cel putin daca barbatii nu stiu ca ii afecteaza desfraul, stiu eu si e responsabilitatea mea sa ma imbrac cat de cat decent si poate alta femeie daca ma vede pe mine asa nu mai simte nevoia sa se imbrace exagerat de decolatat samd …

        Apreciază

  14. Avatarul lui Alexandra Alexandra said, on februarie 22, 2010 at 1:14 am

    Subscriu la cele spuse de madalina si azucena.
    Ce as mai putea contura, madalina a vorbit bine despre intentie, este ca daca faci ceva cu intentie ca sa atragi atunci chiar esti in greseala.
    Criteriul meu este: daca m-as intalni cu Domnul sau cu Maica Domnului sau cu sfintii fata in fata mi-ar fi sau nu rusine de cum sunt imbracata? si acest criteriu il aplic peste tot, nu numai in biserica….crestini suntem peste tot….nu ne putem dedubla.
    E bine ca Roortodox a pomenit despre vama sulemenitului. Cand am citit prima data despre vami, am luat hotararea sa nu ma mai fardez cand vin la biserica, am citit a doua oara despre vami si am renuntat la farduri total…de mai bine de 2 ani nu le mai folosesc deloc, iar de vopsit parul nici atat, am facut-o de 2 ori cand eram studenta. Deci se poate…
    Veti fi surprinsi cate femei au observat asta si ce apostrofari am primit din partea lor…oricum in cercul de prieteni toti stiu ca sunt „bisericoasa” deci un pic „dusa” si ca nu mai are nici un rost sa insiste.
    In alta ordine de idei:
    Am primit chiar in biserica de la niste femei complimente pentru un batic pe care eu il consideram uratel, adica ne-atragator, ca nici cu lucuri urate nu poti sa te imbraci ca atragia atentia pe invers. Dupa cum vedeti cum ai da-o nu o nimeresti nicicum.
    Problema este spinoasa si delicata. La icoane trebuie sa ma inchin si sa duc pomelnicul in fata la altar si trebuie sa o fac eu. L-as pune pe sot, dar sotul meu e ateu, nu vine la biserica decat la evenimente, nunti botezuri, inmormantari.
    E foarte interesant si cu el, ca respecta biserica si nu intra imbracat oricum si de cate ori o face isi descopera capul. A venit de cateva ori sa ma ia, era imbracat in blugi si nu a intrat. Sunt multi barbati care vin in blugi iar vara vin in sorturi (din acelea pina la genunchi)
    Societatea de azi e foarte stricata este cumplit de greu sa fi azi crestin cu adevarat si dupa cum spunea si Madalina trebuie pastrata decenta, ca moda s-a schimbat. Eu personal nu as putea purta o rochie din evul mediu din care pur si simplu ieseau afara sanii.
    Ca o concluzie: imbraca-te sora/frate draga ca si cand ai da nas in nas cu Domnul si asta nu numai cand mergi la biserica ci mereu. Ca Domnul este peste tot.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Avatarul lui Diego Diego said, on februarie 22, 2010 at 6:49 pm

      alexandra u te referi la rochile din renastere nu din evul mediu, si femeile de atunci nicidecum nu intrau in biserica atunci asa

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 23, 2010 at 10:42 am

      Si daca eu fac un lucru pt . ca imi place mie cum imi sta , dar nu pt . a ispiti pe celalt , e tot pacat ? 😀

      Apreciază

      • Avatarul lui Roxie Roxie said, on august 29, 2010 at 3:37 pm

        @Maria asta e ca cu uciderea : am ucis pe cineva fara voie … oare l-am ucis?:D

        Apreciază

  15. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:24 am

    Alexandra eu nu cred ca in evul mediu femeile ortodoxe autentice aveau rochii cu sani la vedere! Poate nobilele care au luat legatura cu moda latina.Noi eram ortodocshi!
    Nici nu ma mira ca subscrii la cele spuse de suratele tale!Doar sunteti fomei!
    Adica daca umbli cu curu` gol dar fara intentie de ispita esti ok?HAHAHAHA!
    Stii de ce exista violuri?Ca femeile noastre se dezbraca pe strada dupa moda!
    Stii ceva?Daca mintii ai transmiti acelasi mesaj zi de zi , mintea devine ceea ce vede:PERVERSITATE!

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 8:33 am

      sa ma ierti dar tu imi pari un om cam bolnavior. pe mama ta o iubesti, o respecti?

      Apreciază

      • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 9:31 am

        te simti ofensata, de nu stii cum sa ma jignesti mario?

        Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 10:40 am

      „Doar sunteti fomei!
      Adica daca umbli cu curu` gol dar fara intentie de ispita esti ok?HAHAHAHA!”

      nu te jignesc, o faci singur.
      cand vorbesti despre femei, fa-o cu bun simt, ca doar si mama ta e femeie.
      la asta m-am referit.
      atat.
      in rest, ai mila de tine si nu vorbi urat despre nimeni si nici cu dispret.
      daca dispretuiesti femeia, te lovesti pe tine insuti.

      Apreciază

      • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 11:07 am

        EU NU DISPRETUIESC FEMEIA NICIODATA INSA NU AM UITAT CUVINTELE SCRISE IN BIBLIE:
        http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=72&cap=42
        19. Mai bună este răutatea bărbatului decât femeia cea făcătoare de bine, şi decât aceea care face ruşine spre batjocură.

        De ce sa am mila de mine:?Ca ti-e tie mila de mine?gen:„saracul ce prost e„ sau nivelul 2 de interpretare nu iti place advearul si te doare?Pai ce am scris eu am citat din Scriptura pe care si tu o respecti.Si ca sa vezi ce bun simt avea Ecclesiasticul despre femei, citeste versetul 19 cap 42

        Apreciază

  16. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:51 am

    MISTER JOHN/NEA IOANE , cartea lui Enoh este apocrifa.Un fragment din ea se regaseste in scriptura in Noul Testament.
    Cartea lui Enoh a fost compusă în secolul al treilea înainte de Hristos. Textul este parţial dependentă de cele cinci cărţi ale Pentateuhului atribuite lui Moise.[1][2][3] De exemplu, 1 Enoh 1:9 (citată Iuda 1.14-15) este un midraş asupra Deuteronom 33:2.

    Mai multe concilii de la începuturile bisericii creştine, de exemplu Conciliul de la Laodice, au considerat că este mai bine să elimine din textele sfinte anumite teme sensibile, cum ar fi ierarhiile divine sau demonice, care puteau degenera în interpretări nedorite. Textul din Noul Testament, epistola sobornicească a lui Iuda 1.14-15, apare la începutul capitolului 2 din Cartea lui Enoh, carte ce mai este menţionată de multe ori în Zohar, cartea principală a Kabbalei ebraice. În sec. 8 d.Hr. Cartea lui Enoh nu mai era cunoscută în Europa decât printr-un număr mic de pasaje păstrate în sânul bisericii şi prin două fragmente greceşti, destul de lungi, incluse în scrierile lui Georges le Syncelle şi Cedrenus.

    Apreciază

  17. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 2:04 am

    nea ioane simt ca ma dispretuiesti…eu am scris ceea ce a zis Iisus :cel ce priveste si pofteste /si, cel care duce pe altul in ispita..Satan asa a lovit si in victima si in ispititor!Stie satan versetul , il compileaza si ai bate pe amandoi!Dar se pare ca tu nu intelegi ca daca vezi zi de zi imagine(eikona?) perversa devii pevers.Mintea e un magnet.Eu nu ma refer la oameni despatimiti.Eu ma refer la oameni simpli .Si spui ca la Biserica la care mergi e ok..o fi, dar nu e asa peste tot.
    CRASH CU CRASH SE FACE FURNICO-LEU!

    frate ioane poate mata esti imun la femei imbracate cu tanga si tocuri(tendinta actuala),
    dara altii sunt mai amarati.Si daca vrei sa te bat cu vorbele unuia mai mare decat noi, citez din Macarie Egipteanul:

    „Uneori crestinul care a ajuns la iluminare devine om obisnuit-dupa cum vrea Duhul sa-i dea„

    Apreciază

  18. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 2:07 am

    de akolo am citat

    Apreciază

    • Avatarul lui john john said, on februarie 22, 2010 at 2:30 am

      scuza-ma pentru nestiinta mea in ce priveste cartea lui Enoh. Nu, nu stiam ca a afost rupt dintr-un text mai mare. Chiar si asa m-as feri totusi sa dau exemple din acele texte pe care Sf. Parinti au decis sa NU le includa in Biblie. Dar da foarte probabil ca machiajul este de inspiratie satanica, sigur de fapt.

      Si nayrame simti prost: Nu te dispretuiesc! Imi dau seama ca probabil ai tu experienta ta de viata care te face atit de inversunat pe tema feminina. Imi pare rau de asta, dar ar trebui sa faci un efort sa le privesti mai ingaduitor si mai ales…. sa nu crezi ca esti mai bun decit ele doar pentru ca …. norocosule, te-ai nascut barbat. Fii mai ponderat in acuzatii de genul asta.

      Apreciază

  19. Avatarul lui john john said, on februarie 22, 2010 at 2:11 am

    Ca tot m-a pocnit justificarea pe tema asta.

    Probabil foarte multi dintre vajnicii nostrii ortodoxi se intreaba cum de eu, barbat, am o atitudine pro-feminina. Am fost acuzat de multe chestii din cauza asta. Dar nu asta intereseaza aici. Logica posturii mele este una pragmatica si foarte clara,chiar putin egoista i-as spune: mintuirea mea si teama ca:
    1. tot vorbind de femeia ca ispita, femeia care isi pune nu stiu ce batic in loc sa-si puna altul, care se uita nu stiu cum in biserica in loc sa se ascunda dupa stilpi, femeia care face avorturi, femeia adultera, femeia feminista, femeia curva, femeia-barbat, femeia, femeia , femeia si iar femeia eu incep sa uit de
    2. barbatul curvar, barbatul egoist, barbatul bataus, mitocan, las, iresponsabil, adulter, care indeamna la avorturi, necredincios, lipsit de dragoste fata de femeie si copil. pentru ca vedeti voi:
    3. noi sintem barbati si noi vom da seama NU de avortul femeii, ci de responsabilitatea noastra in acest avort, vom fi intrebati de ce ne-am inselat nevasta si nu vom fi mingiiati pe cap sa ni se spuna” vai, saracul de tine, femeia ta nu te-a inteles si respectat asa ca, ea te-a impins la pacat. In nici un caz. Daca ne parasim nevestele dupa 20 de ani de casnicie din cauza unor fete care au virsta copiilor nostrii, sa fiti siguri ca la jduecata nu se va admite ca: de, am fost barbat, nevasta-mea s-a ingrasat si ca orice barbat m-am simtit atras si eu de ispita tinara. In nici un caz!

    eu ca barbat nu mi-as permite si nu-mi permit sa judec femeile din biserica cum vin imbracate, decit pe cele care sar calul si sar in evidenta (machiaj, fuste prea scurte si prea mulate, tocuri inalte, culori tipatoare, bustul jumate scos afara, bluze transparente) .. pentru ca atunci fac exact, dar exact ceea ce Iisus si toti sfintii ne invata sa nu facem dam vina pe celalalt si noi nu ne vedem birna. Repet, vorbirea asta excesiva si dinpartea femeilor (ceea ce doveste ca, cel putin unele, au mai multa smerenie decit noi barbatii) si din partea barbatilor DESPRE femei (ceea ce dovedeste cit de putina smerenie avem noi) induce ideea gresita si periculoasa ca barbatul are mai putine responsabilitati si pacate „scuzabile”. Grav! Foarte grav! Pentru ca ne subminam sansele de mintuire cu sloganul noi in rai si ele in iad.

    Asa ca femeile sa faca bine sa-si ajusteze comportamentul si tarele pe care le au dar noi barbatii pe craca noastra, ar trebui sa facem acelasi lucru!!

    Apreciază

    • Avatarul lui T.C. T.C. said, on februarie 22, 2010 at 6:48 am

      Mă bucur când mai dau de bărbaţi care înţeleg şi respectă femeia. Şi mai presus de toate, încearcă să o şi ajute! Ferice de soţia şi de fetiţa ta!

      Apreciază

  20. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 2:51 am

    JOHN,Ai dreptate! Eu nu am vorbit despre Femeia Crestina.Eu vorbeam despre femeia cu tanga.

    Nu sunt misogin.Dar vorbeam din experienta intr-adevar .Sfantul Chiril al Alexandriei spunea despre femeie ca „este typos-ul placerii„ adica model,principiu, idee cereasca.Ele exacerbeaza acest typos divin, transformandu-l in typos demoniac.
    Nu sunt monah, dar starea adevarata ce apropie omul de Hristos este monahismul.Asta e o notiune cam grea pentru oameni.Caci este ingeresc lucru a nu te casatori!

    Iar despre „craca noastra„ ce sa spun?Fiecare cu creanga lui!Eu nu pot spune decat ce m-a invatat Iisus.Este modul meu de metanoia.Recunosc ca sunt cam acid, chiar deseori gresesc ca un prost, dar sa stii ca saccsiv a pus o problema serioasa in discutie.

    Relatare:
    Aveam 17 ani.Eram la Liturghie.Eu la Liturghie stateam intr-un colt cu ochii inchisi.La predica deschid ochii si ce sa vezi?O fata cu mini.Dar un mini nerusinat.Am simtit ca toata stradania mea a fost in zadar!Caci am poftit!Chiar o zecime de secunda! Si asta in timpul Sfintei Jertfe!M-am enervat si am poftit-o sa se schimbe.S-a dus acasa, s-a intors dupa 10 minute, s-a asezat in fata mea din nou de data asta in pantaloni, ce-i drept, dar ..MULATI!

    ma rog, am fost slab, nu sunt perfectionat in lupta cu gandurile mele, saccsiv saracul o stie bine ca de multe ori l-am enervat.

    Apreciază

  21. Avatarul lui Valeria Valeria said, on februarie 22, 2010 at 4:48 am

    Am atins acest aspect si in comentariile pe tema”indragostite de duhovnic”.Cunoscand foarte bine psihologia femeii,femeie fiind,afirm cu toata hotararea ca noi suntem vinovate!Nu societatea ne obliga,ci noi am pus societatea in fata faptului implinit.Noi am impus standardele…concurenta a aparut nu pentru a fi bagate in seama de catre barbati,ci a aparut din orgoliul stupid al femeii de a concura cu celelalte.Exista doua categorii: femeia de la oras si femeia de la tara.
    Femeia de la oras:
    Daca de obicei,adolescenta este vulgara,provocatoare,din dorinta constienta sau nu de a flirta,de a epata, studentele sunt deja tinerele care vor sa se casatoreasca-paradoxal,foarte putine recunosc asta- participa la slujba,isi iau un duhovnic(sfarsind prin a se indragosti de el) si isi incep periplul duhovnicesc.Acestea prefera de regula manastirile din oras,pentru ca pe monahi ii pot sufoca liber si constant prin slujbele zilnice.Oscileaza intre nevoia de a fi admirate,de a se simti frumoase cu „imperativul” de a fi si decente.Atunci,impaca si capra si varza: pentru mine exemplul clasic de vestimentatie al tinerei studente este taiorul cambrat,fusta lunga,dar pe fund,insa putin larga la poale,iar basmaua este intodeauna legata pe dupa gat sau daca are par lung isi face un coc la spate si isi leaga basmaua pe dupa coc,punand astfel in evidenta frapant de frumosul oval al fetei.Materialele preferate sunt intotdeauna cele mai bune sau cele estetice: fustele din triplu voal,stiu foarte bine sa sublinieze formele,in timp ce cambrajul taioarelor,scot in evidenta taliute de viespe.Nu se mai machiaza,dar putin fond de ten,se poate.Atat cat sa fie si mai frumoase,dar nici sa poata cineva sa le acuze de indecenta.Culorile sunt potrivite cu grija,multe prefera insa negrul,stiut fiind ca este cea mai avantajoasa(par mai slabe).Imi explica si mie cineva,de ce aleg sa se imbrace asa? De ce nu aleg haine total neutre? O croiala neutra,fara ifose si fara viclenii.
    Femeia de la tara:
    La tara,viata sociala graviteaza in jurul parohiilor.Tocmai de aceea,duminica este punctul culminant al „socializarii”si de aceea femeile isi dau silinta sa fie cat mai bine imbracata.Din categoria aceasta exclud femeia amarata,muncita la camp,muncita si acasa,care e bucuroasa ca are o singura fusta „de buna” inca de acum douazeci de ani si care toata viata ei a fost un calvar: ma inclin profund smereniei lor si nu sunt vrednica de calcaile lor crapate si pline de tarana! Am in vedere,insa functionara de la PTTR, invatatoarea,patroanai de chiosc si,evident,preoteasa.Aici,lucrurile au scapat de sub control: tonul vestimentatiei este dat de preoteasa; de regula si din pacate o realitate in Romania,preotesele parohiilor de tara sfideaza orice limita a bunului simt: le atarna gatul in jos sub greutatea lanturilor,costumele pe care le poarta sunt exagerat de scumpe,fiecare deget are inelul sau.Stau in fata,tafnoase,mandre, tepene,nemultumite,sfidatoare,asteptand sa li se pupe mana de catre batranele care vin la biserica,de cele mai multe ori neobrazate;monitorizeaza din cand in cand cine se uita la ele,pentru a deveni si mai intepate.De obicei,exponenta a prostului gust,de cele mai multe ori se pomadeaza pentru a se asemana pana la identificare cu o capra de anul nou.Sta ca pe ghimpi la liturghie,pentru ca deja a fost vazuta,admirata,invidiata…asteapta cu nerabdare duminica urmatoare,cand va afisa alte haine,pentru a rupe gura si a le face sa moara de invidie celorlalte „varfuri ale satului”-si alea tipul catei gata sa te ia in balon…

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 11:09 am

      Valeria
      din ce scrii se intelege ca e vai de capul preoteselor. insa gresesti.
      cunosc multe preotese care stau in ‘banca” lor, femei asezate, cu bun-simt, inteligente, care isi sprijina sotul in parohie.
      ce spui tu, or fi niste exceptii.
      in cazul in care asa ceva se intampla, totusi, gandeste-te ca cel care le-a luat de sotie avea niste…standarde. in functie de acelea, si-a ales sotia.
      cand vezi preoteasa, de fapt, vezi mult mai mult de atat.
      si la urma urmei, ce treaba are lumea cu preoteasa? de ce nu si-ar vedea fiecare de treaba lui, de sufletul lui?
      ca daca ne-am preocupa fiecare de cele rele din sufletul nostru, n-am mai avea timp sa le vedem la altii.
      ma ameteste toata povestea asta de pe blog.
      prea multe vorbe.

      Apreciază

  22. Avatarul lui observator observator said, on februarie 22, 2010 at 5:26 am

    citesc si ma tavalesc de ras, sau, dupa caz am starea aceea in care iti vin lacrimi in ochi de sila:
    pai ce cautati in biserica sa numarati inelele preotesei, sau sa cautati atele bikinilor vreunei ametite? pentru asta va duceti acolo? nu e biserica locul unde se presupune ca va transformati complet si intrati in comuniune directa cu Dumnezeu?
    n-ar fi mai bine sa se desfasoare o slujba civilizata cu oameni sezand pe scaune cuminti si patrunsi de cuvantul ziditor?
    mie mi se pare umilitoare si aproape de salbaticie toata mascarada cu aruncatul pe jos sau statul in genunchi unul cu nasul in fundul celuilalt
    poti sa te rogi in genunchi in linistea casei tale nu ca la un tatru absurd in care fiecare se amuza de fiecare

    Apreciază

  23. Avatarul lui observator observator said, on februarie 22, 2010 at 5:37 am

    si pentru tine sacciv, pe care te citesc, de data asta misoginismul articolului e evident:
    femeile sunt vinovate! sa stea cu privirea in pamant! pai barbatii de ce nu stau?
    femeile sa stea in sapte! sa le asezati in spate si la munca, la crescut de copii sau la ingrijit de familie!

    e penibil sa tratezi femeia in asemenea maniera in secolul 21, nu veti face decat s-o indepartati si mai mult de biserica, cea care o considera o ispita sau o cantitate neglijabila buna doar de perpetuat specia!

    Apreciază

  24. Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on februarie 22, 2010 at 6:50 am

    Parerea mea de mascul este ca nu atat vederea unei femei te tulbura, ci ce urmeaza dupa. Gandul, care te va bantui multe zile. Si nu te va bantui toata ziua, ci doar la rugaciune. Si de asta se scapa foarte greu.

    Cunosc duhovnici care nu pun problema atat de „riguros” si „supracorect” in ceea ce priveste portul femeilor. Este foarte important ca femeia sa mearga la biserica, dupa conteaza sa-si schimbe portul. Credinta nu e ceva ce vine dintr-o data (sunt exceptii). Ea trebuie hranita, asimilata. Ce se intampla cu o tanara de abia initiata in ale bisericii, dar care nu poate renunta la machiat? Sa nu mai vina la biserica? Sa nu se mai spovedeasca, sa nu se mai impartaseasca? Dar fara acestea nu exista mantuire. Deci duhovnicii pot face pogoraminte de acest gen.
    Deci „nu dati afara” din biserica femei care se imbraca provocator. Si pe ele le iubeste Hristos. Mai ales pentru ele s-a rastignit Hristos. Iar fetele care azi nu va puteti imbraca cum trebuie, nu va deznadajduiti ca poate maine veti putea.

    Apreciază

    • Avatarul lui john john said, on februarie 22, 2010 at 8:00 am

      Foarte buna obsrvatie apropo de duhovnici. Majoritatea zdrobitoare a duhovnicilor nu despica firul in 14 si 114 in ce priveste imbracamintea femeii. Si bine fac, pentru ca altfel le-ar goni exact pe cele care au mai multa nevoie sa vina!

      Toti trecem prin diverse faze de timpenie pina sa zicem ca, cit de cit ,am asimiliat, chiar si vag, citeva lectii de crestinism ortodox. Daca am fi fost judecati de la inceput dupa criterii de genul asta ar fi fost bisericile goale.

      In orice caz, vad ca exista si femei care-si judeca foarte dur semenele pentru ceea ce eu consider niste … fleacuri. Asta imi seamana a birfa. Mai ales ca se da de inteles, implicit ca respectiva are niste standarde morale foarte ridicate in comparatie cu suratele ei….hmmmm! Pe de alta parte, observ din postari ca barbatii sint mult mai „uniti” in criticile lor la adresa femeilor.

      Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 10:13 am

        john

        Prietene, majoritatea barbatilor de aici nu „critica” femeile de ticalosi ce sunt, ci spre binele lor, al femeilor.

        Apreciază

  25. Avatarul lui daniel daniel said, on februarie 22, 2010 at 7:32 am

    @ Iubesc Patriarhul,

    Ca sa nu fiu tulburat la rugaciune, eu ma concentrez pe cuvintele rostite fiind atent ca Domnul este de fata si avand frica buna sa nu parasesc cuvintele rugaciunii.
    Astfel, vine pacea in rugaciune, bineinteles dupa ce nitel, rabdam ispita.
    In plus, vreau sa am liniste in mine sa ma pot ruga si trezvia ma anunta cand mintea mea calatoreste: imediat revin la cuvintele rugaciunii.
    Totul este voim sa ne rugam, sa oferim rugaciunea cat mai siner si din inima Domnului, sa ramanem in rugaciune, rabdand ispita. Va scriu din exercitiile mele personale.

    va multumesc,
    Daniel

    Apreciază

  26. Avatarul lui Stela Stela said, on februarie 22, 2010 at 8:26 am

    Iată un text al ierom. Savatie Baştovoi – „Despre machiaj si podoabe”, care explică unele aspecte legate de purtarea bijuteriilor şi despre machiaj: http://www.scribd.com/doc/13400977/Savatie-Bastovoi

    Apreciază

  27. Avatarul lui gabriel gabriel said, on februarie 22, 2010 at 8:48 am

    Mie imi spune gandul, ca inversunarea asta impotriva femeilor care nu se imbraca ‘corect’, orice o fi insemnand asta, este o ispita si o treapta in progresul spiritual.
    Intrebati asa, mai multi barbati care s-au apropiat de biserica de curand si o sa vedeti ca subiectul asta legat de cum se imbraca femeile este unul dureros pentru ei. Probabil ca vina este impartita, dar cred ca nu o sa ai nici o bucurie daca la Judecata o sa fii trimis pe-afara impreuna cu cele care te-au smintit.
    Cred ca un comportament de gradinita de genul „nu eu, EL” are o anumita insemnatate psihologica, fiind de natura sa dezamorseze un conflict interior, insa in practica asta inseamna si fuga de responsabilitate. Asa cum puncta cineva mai sus, este o reeditare a intamplarii nefericite din gradina raiului. Nici Adam si nici Eva nu au vrut sa isi asume responsabilitatea pentru ceea ce facusera, dand vina pe factori exteriori. Ca la meciurile de fotbal cu echipa Roamaniei. Daca pierde, atunci este de vina: arbitrul care a tinut cu ceilalti, gazonul, tribuna ostila, diferenta de fus orar, programul incarcat al stranieri-lor, lipsa unui jucator de baza, etc.
    Imi mai spune gandul ca la unii, de obicei la veterani, este si un gand de stapanire. Ei stiu cel mai bine ce si cum trebuie facut si daca nu te conformezi in unele cazuri te zboara si din biserica.
    Imi aduc aminte de o intamplare scrisa intr-o carte de-a lui Danion, in care dupa ce o baba a luat la rost o fetiscana de-asta, imbracata ‘incorect’, fata a iesit din biserica plangand, spunand ceva de genul : nici aici nu iti poti gasi linistea…?
    Rog pe fiecare sa faca un efort de memorie si sa se gandeasca la prima data cand a citit un indreptar de spovedanie. Asa-i ca unele lucruri ti s-au parut aberante, fara sens, imposibil de urmat? In cazul meu, inca mai am multe nelamuriri, dar vreau sa caut raspunsurile ramanand in Biserica, nu inafara ei.
    Eu zic ca trebuie sa acceptam realitatea ca niciodata nu o sa se imbrace toate femeile asa cum vrei TU. Daca vrei ca intai sa se schimbe ele si mai apoi tu, ai plecat pe o cale gresita. Eu zic ca daca vrei sa schimbi ceva, atunci incepe cu TINE.

    Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 10:55 am

      „Eu zic ca daca vrei sa schimbi ceva, atunci incepe cu TINE.„

      care TINE? un barbat?sau o muiere?

      Ca daca e barbat iti voi raspunde cu cuvintele Sfintei Scripturi:

      rautatea barbatului in Scriptura
      „19. MAI BUNA ESTE RAUTATEA BARBATULUI DECAT FEMEIA CEA FACATOARE DE BINE, şi decât aceea care face ruşine spre batjocură.„
      CARTEA ÎNŢELEPCIUNII LUI ISUS, FIUL LUI SIRAH (ECLESIASTICUL cap 42,19)

      asta ca sa mai taca feministii..Insusi Scriptura Sfanta spune asta:
      http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=72&cap=42

      Apreciază

  28. Avatarul lui Alina Alina said, on februarie 22, 2010 at 10:22 am

    Daca ne referim la femeile care respecta buna cuviinta, articolul sugereaza urmatoarele: daca o femeie este balcaza si lalaie poate sta unde doreste in biserica, daca e frumoasa, cum a lasat-o Dumnezeu, trebuie sa gaseasca un stalp in spatele caruia sa se ascunda. Subscriu la cele spuse de Madalina si John si adaug ca, atunci cand ne impiedicam de o piatra din nebagare de seama, ar trebui sa dam vina pe noi si nu pe piatra. Atat femeile cat si barbatii isi au slabiciunile lor, cu care trebuie sa lupte si nu sa dea vine unii pe altii pentru propriile caderi.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 10:33 am

      Alina

      Pentru tine si toti care nu sunt de acord cu cele scrise in acest articol.

      Intregul text se poate rezuma la „Totul e sa va faceti datoria de a nu ispiti. Mai departe, daca exista totusi barbati care cu tot dinadinsul va studiaza pentru a cantari ei ce si cum, deja nu mai este problema voastra.”

      Ce vreti voi pana la urma?

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 10:50 am

      Alina, citeste cu gand bun cele scrise de saccsiv. sunt necesare si ma bucur ca a scris despre asta.
      eu aveam si mai am inca o problema cand vad pe icoane straturi gretoase de ruj. am ajuns sa merg cu batiste de hartie in mana si sa sterga icoana inainte de a o saruta. raman urme de ruj pe batista, nici nu ai vrea sa stii de cate nuante. e de-a dreptul gretos.
      draga femeie care te machiezi cand mergi la biserica, ce vrei mata de fapt?
      daca nu poti, ca esti complexata si vrei neaparat sa te rujezi, ai bunul simt sa stergi urmele de ruj lasate pe icoana. te rog eu frumos, fa-o pentru cei care vin in urma ta sa sarute icoana si sa se inchine persoanei sfinte din icoana.
      nu de rujul tau are cineva nevoie, crede-ma pe cuvant.

      Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 10:55 am

      Dintr-o carte a parintelui Paisie Olaru:

      Odată a venit la Părintele Paisie o femeie tânără, machiată foarte strident, cu un copil de câteva luni în braţe, care era agitat şi plângea mereu. A intrat la părintele si i-a spus necazul său, ca nu reuşeşte să-şi potolească copilul, care este mereu foarte speriat şi agitat, si îi este frică să nu moara de atâta plâns. Părintele i-a răspuns: „Daca vrei sa se facă sănătos, sa te duci acasă si sa iţi dai jos toate vopselele de pe faţă. Sa fii aşa cum te-a lăsat Dumnezeu, si sa vezi ca se va vindeca pruncul tău”. Deşi neîncrezătoare, mama s-a dus acasă si a făcut ce i-a spus părintele si, spre marea ei mirare, copilul a încetat sa mai plângă si s-a făcut sănătos. După câteva zile, a alergat din nou la părintele sa ca-i mulţumească si sa-l întrebe din ce pricina a încetat copilul sa plângă. Atunci părintele i-a spus: ”De cate ori pruncul se uita la tine, el vedea pe duhul cel rău al sulemenelii care te stăpânea, si se speria. Iar acum, când ai părăsit acest obicei, te-a lăsat si duhul acela, iar copilul s-a liniştit.

      Suntem bolnavi cu totii, dar unii avem o boala, altii alta boala.
      Avem nevoie de Hristos ca sa ne vindecam fiecare in parte, de boala de care suferim.

      Apreciază

  29. Avatarul lui Svetlana Svetlana said, on februarie 22, 2010 at 10:36 am

    Daca-ti pare ca esti prea frumos(frumoasa), atunci nici nu te uita la tine sau la trupul tau. Toate cu masura si la locul lor. Doar nu esti o matahala sa iesi cumva cu batista asa pe o ureche sau cu haina pe dos. Dar nici sac pus pe tine ca mai mare atentie vei atrage.

    Apreciază

  30. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 10:55 am

    rautatea barbatului in Scriptura
    “19. MAI BUNA ESTE RAUTATEA BARBATULUI DECAT FEMEIA CEA FACATOARE DE BINE, şi decât aceea care face ruşine spre batjocură.“
    CARTEA ÎNŢELEPCIUNII LUI ISUS, FIUL LUI SIRAH (ECLESIASTICUL cap 42,19)

    asta ca sa mai taca feministii..Insusi Scriptura Sfanta spune asta:
    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=72&cap=42

    Apreciază

  31. Avatarul lui Alina Alina said, on februarie 22, 2010 at 10:57 am

    Saccsiv, sunt intru totul de acord cu raspunsul tau. Asta am si sugerat in cele ce am scris. De aceea am spus de la bun inceput ca e vorba de femeile care respecta buna cuviinta. De restul, te-ai ocupat suficient in articol.

    Apreciază

  32. Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 11:14 am

    Doi calugari calatoreau impreuna spre manastirea lor. Ajungand in dreptul paraului, observa ca podetul-subrezit demult- se surpase complet luat fiind de apele umflate de topirea zapezii. Aici o femeie tanara statea deznadajduita ca nu avea cum sa treaca pe malul celalat. Monahii decid sa treaca prin vad, paraul ajundandu-le doar pana la sold. Unul din ei ia femeia in brate si trec toti cu bine dincolo. Femeia multumeste respectuos si se duce la ale ei. Pe drum tovarasul il dojeneste pe monahul ce purtase femeia in brate ca nu s-a comportat cuviincios, auzi, sa atinga o femeie, si s-o mai si poarte in brate, ce juraminte de castitate a depus el, ejusdem farinae. Faratele ,,pacatos” il priveste senin si ii spune,,Frate, eu am lasat femeia jos din brate imediat ce am ajuns la mal. TU vad ca o tii inca in brate”…
    ***
    Dialog intre Patriarhul Pavle al Serbiei si diaconul care-l însoţea peste tot, pe când plecau să facă slujbă în biserica:
    – Cum vom merge? Cu automobilul? – întrebă diaconul.
    – Cu autobuzul! – răspunse Patriarhul cu hotărâre.
    – E aglomeraţie, e înăbuşitor in autobuz, şi nici nu-i aproape…
    – Mergem! – zise din nou scurt Sfinţia Sa.
    – Dar… – mergând în urma Sa, diaconul avansă un argument nou, major – Sfinţia Voastră, este vară, multă lume merge la Ada Ciganlija [cel mai vestit ştrand], autobuzele sunt pline de lume despuiată. Nu e potrivit…
    – Ştiţi, părinte – se întoarse Patriarhul Pavle – fiecare vede ceea ce doreşte!

    Apreciază

    • Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 11:15 am

      erata: fratele

      Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 12:16 pm

      Teodora

      Ce crezi ca ar spune oricare dintre cei din exemplele tale despre cum trebuie sa se comporte si sa se imbrace o femeie in biserica?

      De ce ai dat aceste exemple? Sa presupunem ca un fost mare inotator se calugareste. La un moment dat mergand el ajunge la un rau si acolo da de o frumoasa tanara goala. Face cale intoarsa, dar tanara aluneca pe o piatra si o ia curentul. Striga dupa ajutor. Se zbate fara rost nestiind sa inoate. E la un pas sa se inece. Calugarul sare in rau si o salveaza. Ei bine si ce-i cu asta?

      Tu pricepi care e noima articolului? Tu si cele ca tine smintiti. Adica vreti sa mergeti oricum in biserica? Si daca va imbracati ca sa-i faceti pe barbati sa va pofteasca, e vina lor ca va doresc? Si daca sunteti atat de neobrazate legat de barbati, cum vedeti restul problemei? Sa presupunem ca intrati in biserica intr-o zi normala, cand e goala, sa va inchinati sau ce vreti voi sa faceti. Imbracate ca de strada. E in regula? Cu buricul gol sau cu fusta scurta sau bluza transparenta si fara sutien. O fi bine sa sarutati in halul asta icoanele? Puteti sa va rugati? Dar sa mai fie si liturghie?

      De ce va imbracati voi sexy? Pricepeti ca trebuie sa renuntati la vestimentatia asta? Atat in biserica cat si pe strada? Ca nu pui vin nou in burdufuri vechi, e de inteles. Adica uneori trebuie timp si rabdare. Si usurel usurel se ajunge acolo unde trebuie. Dar nu-i bine cum puneti voi problema, sucind draceste pasaje din anumite scrieri. Ca in loc sa progresati, ii afundati si pe altii. Trebuie sa constientizati ca e un pacat al vostru cu care e necesar sa va luptati. Nu zice nimeni ca-i usor, dar in loc sa va straduiti, voi ce faceti? La un alt nivel, pana la urma asa fac si unii sodomiti, cautand scuze cica tocmai in invatatura crestina:

      https://saccsiv.wordpress.com/2009/12/18/un-site-spurcat-%e2%80%9einclusive-ortodoxy%e2%80%9d/

      Apreciază

  33. Avatarul lui madalina madalina said, on februarie 22, 2010 at 12:24 pm

    saccsiv de ce mi-ai sters comentariul?Motive.

    De ce permiti unui nayaraam si altora sa vina cu un limbaj dur- femeile sint curve femeile sint posedate,etc… iar atunci cind se aduc in discuctie pproblemele barbatilor si se vorbeste de lucrurile nelalocul lor pe care le fac si le spun devii foarte grijuliu cu „limbajul”. Aplici o dubla masura??

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 2:03 pm

      madalina

      verbul „a curvi” e una, ceea ce ai scris tu e deja prea mult. Modifica-l si il voi posta.

      Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 7:20 pm

      Madalina eu nu am spus ca doar femeile sunt curve.Curviari suntem toti.Problema unora este ca le place sa ispiteasca .Despre asta vorbeam.

      Apreciază

  34. Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on februarie 22, 2010 at 12:36 pm

    Ce parere aveti despre barbatii care vin la biserica duhnind a fum sau a bautura? Ce parere aveti de barbatii care intra in biserica dati cu gel sau cu parul dat cu fixativ (frizura gen arici)? Ce parere aveti de barbatii care intra in biserica cu cercel in ureche? Dar de cei care poarta par lung? Dar de cei care-si leaga parul in codita? Ce parere aveti de barbatii care intra in biserica duhnind a ceapa sau usturoi? Ce parere aveti de barbatii care dorm in biserica? Ce parere aveti de cei care vin cu blugii rupti? Ce parere aveti de cei care stau in genunchi ca in transeu cu posteriorul in sus si cateodata li se mai dezgoleste si spatele? Dar de cei care se supara ca femeile stau si in partea dreapta a bisericii? Eu n-am nici o parere, desi deranjeaza, e bine ca vin la biserica. Si barbatii au problemele lor…

    Apreciază

  35. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 12:51 pm

    eu zic ca si Scriptura ca mai buna este rautatea barbatului decat femeia cea facaoare de bine!

    Dar ma intreb oare de e te cheama „Iubesc Patriarhul „ chiar il iubesti?Sau e vorba de alt Patriarh?

    Apreciază

    • Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on februarie 22, 2010 at 1:40 pm

      Ma cheama asa ca sa te intrebi tu de ce ma keama asa.

      Apreciază

      • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:42 pm

        adica eu prostul…multumesc!

        Apreciază

      • Avatarul lui ovidiu ovidiu said, on februarie 22, 2010 at 2:29 pm

        Atunci nu-i de mirare ca te „keama” asa!E un raspuns „beton”!Esti in generala sau ai intrat la liceu deja?

        Apreciază

      • Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on februarie 22, 2010 at 2:41 pm

        Ce relevanta are de ce ma keama asa in contextul asta? Discutam despre portul femeilor in biserica sau despre cine pe cine iubeste?

        Apreciază

      • Avatarul lui ovidiu ovidiu said, on februarie 22, 2010 at 3:31 pm

        De obicei,de fapt,tot timpul, numele nu se pune la intimplare.Si nu vad de de ce te deranjeaza cind esti intrebat sau de ce nu raspunzi,simplu,la intrebare.Doar nu ti-a pus nimeni numele cu forta.Deci,care e semnificatia?Lumea e curioasa sa vada pe care patriarh il iubesti si pt ce motive.Punctul tau de vedere poate fi foarte interesant.

        Apreciază

  36. Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 1:19 pm

    Saccsiv,
    Nu ma cunosti defel si totusi iti permiti sa ma jignesti, punandu-ma laolalta cu ceea ce detesti. (Iti pot fi mama ca varsta).Comentariul meu sugera ceva ce chiar nu ai vrut/catadicsit sa intelegi. Te respect pentru ce faci in continuare, dar esti un impatimit ca multi alti barbati, si generalizezi cam fara rusine. Doar ca tu iti constientizezi starea si lupti sa fii un bun crestin. Nu o sa mai postez niciodata pentru ca ti s-a suit la cap. Un sfat: depune juramintele de calugarie si lupta mai departe. Atunci sa te vedem. Doamne ajuta.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on februarie 22, 2010 at 2:00 pm

      Surorile mele, din iubire fata de voi am scris acest articol, nu din ura. Pentru ca va vreau binele si nu raul. Daca pricepeti, bine, daca nu, ma rog la bunul Dumnezeu sa o faceti cat mai curand.

      Teodora

      Esti sigura ca imi poti fi mama, ca varsta?

      Apreciază

      • Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 7:23 pm

        Ultima postare: reciteste ce e scris mai sus. Pentru barbati cu experienta ta, toate femeile sunt la fel. Grija mea e sa imi feresc copila de genul vostru patimas-si-lup-moralizator, deschizandu-i ochii, fireste. Mi-e mila de cei ca voi si ma rog ca Domnul sa va des-patimeasca mintea, caci acolo e buba (o puteti lua ca exemplu tainic pe sf. Maria Magdalena, daca nu sunteti prea misogini). Ajunge, ma reintorc la blogul unei doamne, maica Siluana. A, ai putea sa te inspiri de acolo in mod subtil ca sa stii cum sa vorbesti cu o doamna. Punct. Succes in continuare.

        Apreciază

      • Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 7:25 pm

        Sf. Maria Egipteanca

        Apreciază

    • Avatarul lui Victoria Victoria said, on februarie 22, 2010 at 2:58 pm

      Teodora, ce-s cu juramintele astea de calugarie în stînga si în dreapta? Pîna la calugarie este cale lunga vre-o 10 ani de lucru la manastire (pentru unii chiar mai mult de atît), ca sa fii sigur pe tine sa esti de calugarie. Nu oricine are puteri la o asa cale îngereasca. Ce fac multi azi dintr-un an, doi sau trei sau o luna – poc si s-o calugarit – gresesti Teodoro. Esti departe de a da sfaturi de acest fel. Mai tine-ti parerile eronate acasa. Pe tine astfel de lucruri nu te privesc – raspunde-ti pentru neputintele personale, ce nu e al tau nu-i de nasul tau.

      Apreciază

      • Avatarul lui teodora teodora said, on februarie 22, 2010 at 7:00 pm

        Victorio, ai scos complet ideea din context.

        Apreciază

  37. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 1:37 pm

    Indizerabile:
    catea lui Iisus Sirah capitolul 42 vers 19

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=72&cap=42

    Apreciază

  38. Avatarul lui stefan stefan said, on februarie 22, 2010 at 1:44 pm

    este atat haios cat si trist cum exact esenta mesajului din articolul asta este complet ‘aruncata pe fereastra’ si in schimb , lumea ajunge sa se certe pe motive feministo-misogine … EXACT cum vrea societatea noastra iubita, tineti-o tot asa – traiasca dezbinarea!

    (sarcasm)

    Apreciază

  39. Avatarul lui john john said, on februarie 22, 2010 at 1:52 pm

    Saccsiv,
    am sa fiu scurt si la obiect.

    Cantitatea de articole cu privire la pacatele femeilor abunda efectiv pe toate site-urile ortodoxe romanesti. De asemenea cantitatea de jigniri gratuite de genul practicate de unii chiar si aici pe site: „femeile sint curve”, posedate, etc….este in aceeasi proportie de mare.
    Nu cumva noi, barbatii romani ,consumam o cantitate exagerat de mare de energie si timp in a ne critica femeile si in timp ce nu ezitam sa le facem curve si ispite sarim in sus cind cineva indrazneste sa ne arate si deficientele noastre si urlam ca este o tactica feminista. Feminismul din Romania este ceva diferit de cel de prin Occident… dar asta e alta problema.

    Concluzie: Mie personal, ca barbat nu-mi folosesc la mintuire 10 articole despre pacatele femeii si UN articol sau nici unul despre responsabilitatile si pacatele specifice barbatilor. Nu stiu in ce masura ma sminteste pe mine o femeie care are fusta sub genunchi, in loc s-o aiba pina la glezne dar in modul SIGUR ma sminteste sa cred ca eu sint doar o victima a farmecelor femeii si doar ea e vinovata.

    Cu asta am incheiat subiectul pentru ca si asa am spus prea multe despre el.

    Apreciază

  40. Avatarul lui stefan stefan said, on februarie 22, 2010 at 2:06 pm

    pt john

    huh ?!

    Apreciază

  41. Avatarul lui parereamea parereamea said, on februarie 22, 2010 at 2:49 pm

    Distractia e mare aici. Era de asteptat…dar discutiile sunt fara rost din moment ce randuiala bisericii ortodoxe spune clar ca femeia trebuie sa intre in biserica acoperita din varful capului pana la calcaie. Ca intra o data de doua ori necuvincios imbracata e una, dar daca nu e chiar proasta sau rau intentionata isi da seama uitandu-se in jur cum ar trebui sa intre si nu mai indrazneste alta data. Cine nu se supune randuielii bisericii sa stea acasa. Biserica nu e promenada unde vii la agatat.
    Nu stiu cum e in restul tarii, dar in nordul Moldovei majoritatea sunt cuviincios imbracate, iar femeile mulate, transparente sau dezgolite sunt mai rare, aterizate pe acolo din intamplare. Nu le da nimeni afara desigur, dar de exemplu, la intrare la poarta manastirii Sf. Ioan din Suceava este pus un panou mare cu o fotografie de grup in care este ilustrat cum trebuie sa fie imbracati oamenii care trec de poarta aceea. Mesajul e clar. Cine nu respecta isi asuma pacatul.
    La vestitele manastiri UNESCO cu fresca din judetul Suceava, unde vin valuri de turisti din toata lumea, de la poarta nu te lasa maicutele sa treci daca nu ai tinuta decenta. Iti da cate un halat sa pui pe tine si apoi poti intra in curtea manastirii si de acolo in biserica.
    Saccsiv are dreptate in toate cate a zis, inca a fost prea bland.
    Randuiala bisericii se executa, nu se discuta.

    Apreciază

  42. Avatarul lui stefan stefan said, on februarie 22, 2010 at 3:01 pm

    pt parereata

    Da asa sta treaba si in general lumea stie ca asa este, adica cei mai multi sunt constienti de asta.
    Si atunci ce atata balamuc ?!? nu cred ca saccsiv a intentionat sa fie agresiv ori sa scoata ochii femeilor in general, ba dinpotriva, a facut-o din dragoste frateasca si in modul constructiv – si totusi lumea ‘se ataca’ … dar de , cum ai spus si dumneata mai sus ‘
    „Era de asteptat…”

    „Lumea arde si baba se piaptana” – zicatoare plina de talc ,adanc filozofica si valabila pe nivele multiple.

    Apreciază

  43. Avatarul lui Maria Maria said, on februarie 22, 2010 at 3:30 pm

    Multumiri pentru acest articol . Nu ar fi rau daca ai face si unul special ,dedicat rugaciunilor . Cand se fac anumite acatiste ? cand inchinaciunile ? cand metaniile ( asa ca pentru copii nestiutori ca mine ) Multumiri anticipate !!!

    Apreciază

  44. Avatarul lui patrascu voda patrascu voda said, on februarie 22, 2010 at 3:39 pm

    Frati romani, pur si simplu ati luat-o razna. Oameni seriosi sunteti? Va surescitati (hm, a fost un cuvant _surogat) pe marginea unui subiect etern.Cine are bun simt si smerenie, stie cum sa se poarte in Biserica, si nu numai. Nu incepeti cu stigmatizarea femeii si nu mai molfaiti de pomana despre asta.Femeia este pur si simplu frumoasa, iar biologia ei este una de stimulare a perpetuarii speciei. Chiar si discutand atata despre asta, ne smintim unii pe altii.

    Apreciază

    • Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 4:50 pm

      patrascu voda

      „Femeia este pur si simplu frumoasa, iar biologia ei este una de stimulare a perpetuarii speciei. Chiar si discutand atata despre asta, ne smintim unii pe altii.„

      serios?doar perpetuare? adecatelea vezi matale are o scuza?

      Apreciază

  45. Avatarul lui Alina Alina said, on februarie 22, 2010 at 4:39 pm

    Saccsiv, zici ca articolul are un scop educativ, pentru cele care inca nu cunosc masura bunului simt. Sunt de acord, atata timp cat se mentioneaza anumite fapte spre a fi cunoscute spre indreptare, dar nu spre a acuza. Cand cauti vinovati si tapi ispasitori nu mai e educatie. Deci am dubii ca ti-ai atins scopul cu articolul asta, comentariile cititorilor sunt graitoare. Si nu te-ai limitat numai la a judeca femeile indecente si provocatoare ci ai aruncat o vina colectiva asupa femeilor: „Caci femeia ispiteste si cand nu vrea”. Deci o femeie frumoasa e vinovata prin insusi faptul ca e frumoasa si atunci „trebuie sa se ascunda dupa stalp”. Daca ar fi lipsit din articolul tau aceste doua remarci nu as fi avut ce comenta la el, decat poate tonul acuzator pe alocuri. Dar pentru asta nu as fi zis nimic , ramane la latitudinea fiecaruia sa priceapa ce e de priceput. Mi s-ar fi parut mai cinstit sa incepi cu barbatii, ca doar esti barbat.
    Cred ca nu ar fi rau sa-ti imaginezi ca esti femeie si cineva pune problema in modul asta. Cum ai reactiona?
    Ce vrem noi pana la urma? Cam ceea ce vreti si voi pentru voi insiva, dar fara a rani pe altii. Iar problema e mult mai complexa decat o pune articolul asta. E foarte usor sa vii cu citate din Biblie oferite ad literam. Si, vorba lui patrascu voda, cine are bun simt si smerenie, barbar sau femeie, stie cum sa se poarte atat in Biserica cat si in afara ei, iar daca are smerenie, modul lui de a fi e un exemplu pentru ceilalti.
    In rest, iti apreciez mult articolele si efortul pe care-l faci.

    Apreciază

    • Avatarul lui parereamea parereamea said, on februarie 23, 2010 at 12:27 am

      “Caci femeia ispiteste si cand nu vrea” este doar o AFIRMATIE perfect adevarata.
      Sustii ca nu e adevarata? Daca nu ai fi femeie ti-as intelege indoiala. Ca femeie, stii bine ca e adevarata.
      Nu inteleg cum poti vedea aceasta propozitie ca o acuzatie, ca o vina aruncata in capul femeilor. Este pur si simplu o constatare.
      Am de multe ori senzatia ca vorbim alta limba, sau mai multe limbi pe aici.
      O acuzatie ar fi fost formulata astfel: „Este vina femeii ca ispiteste si cand nu vrea” sau ceva de genul asta.
      Chiar nu mai vorbim romaneste si cautam sa scornim si sa scormonim sensuri inexistente?

      Apreciază

  46. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 4:55 pm

    sacsiv are dreptate, Alina!In Scriptura la Ecclesiasticul -Iisus Sirah capt 42 vers 19 se spune ca mai buna este rautatea barbatului decat faptele bune ale femeii!

    Apreciază

  47. Avatarul lui Alina Alina said, on februarie 22, 2010 at 5:11 pm

    Citatul pe care-l dai nu este in Scriptura. Cartea pe care o mentionezi este apocrifa. Verifica. Oricum imi dau seama cat de mult citesti Scriptura, altfel nu ai veni cu astfel de aberatii. Iar numele iti este sugestiv, iti plac arabii si religia lor? La ei abunda exemple de felul celora din Cartea lui Sirah pe care o citezi cu atata voluptate.

    Apreciază

  48. Avatarul lui naayram naayram said, on februarie 22, 2010 at 6:11 pm

    Alina

    Afla ca voluptate nu se poate afla in Scripuri-hulesti, necunoscand Biblia.In Biblia Ortodoxa cartea Iisus Sirah este canonica.
    Daca vrei sa ne jignim, nicio problema.
    Dar verifica tu mai intai.Ia cartea lui Iisus Sirah la capitolul42 vers 19 si citeste!In Biblie.Ca tot acolo gasim dovada obiceiului pomenilor pentru morti, astfel incat protestantii sa nu mai comenteze.Insa protestantii au scos 14 carti din Biblie printre care si Iisus Sirah!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.