SACCSIV – blog ortodox

DACA E REAL, E GRAV: declaratiile PATRIARHULUI DANIEL in Adunarea Nationala Bisericeasca referitoare la botezul in bani a nepoatei lui BERCEA MONDIALU’ si atacurile anti crestine ale lui PAVEL CORUT

   Citez din articolul Scandal in Adunarea Bisericeasca pe temele Bercea Mondial si Pavel Corut:

   Sedinta tensionata in Adunarea Nationala Bisericeasca, care cuprinde atat clerici cat si mireni, ce s-a derulat marti si miercuri la Patriarhie, in Aula Magna „Teoctist”, sub patronajul Patriarhului Daniel. Laicii au fost mult mai vehementi decat clericii, episcopi si membri ai Safantului Sinod.
   Patriarhul Daniel a fost interpelat de unul din laici (vom pastra numele acestora in anonimat in materilaul nostru) pe tema lui Bercea Mondialul: „Ce facem cu aceia care arunca bani in cristelnita si o spurca, isi bat joc de taina botezului?” Patriarhul si-a iesit din fire si a inceput sa se rasteasca: „Ce va intereseaza pe voi, acum de cazul asta?!” Un alt laic a reclamat: „Prezenta lui Pavel Corut pe posturile de televiziune cu tampeniile lui pe care le propaga… de ce tace Biserica, de ce nu ia atitudine?” Patriarhul s-a ratoit din nou la ei: „De asta ne arde noua acum… ” „Da, dar ataca Biserica, pe Fiul lui Dumnezeu…” Daniel a dat din mana, enervat. Alta reclamatie, tot de la un laic: „Catedrala Mantuirii Neamului poate fi vazuta ca o prostie in situatia asta de criza… Cade foarte prost sa ridici o catedrala de 400 de milioane de euro cand lumea n-are ce manca…” Daniel s-a enervat si de aceasta data si a ridicat vocea la reclamant: „Ce stiti ce e bine si ce e prost?!…”Pai de ce mai facem Adunarea, atunci!…” Un alt punct nevralgic a fost cand laicii au acuzat episcopii precum Sofronie de la Oradea, sau Nicolae Corneanu: „Cum de mai sunt episcopi daca au tradat Biserica Ortodoxa?„, cu referire la faptul ca au oficiat slujbe impreuna cu greco-catolicii. De data asta, Patriarhul nici n-a mai vrut sa stea de vorba si a intrerupt Adunarea si a iesit furios din sala.

   Comentariu saccsiv:

   La
http://www.patriarhia.ro/ro/structura_bor/adunarea_nationala_bisericeasca.html

   Putem citi:

   Adunarea Nationala Bisericeasca este organismul central deliberativ al Bisericii Ortodoxe Române, pentru problemele administrative, sociale, culturale, economice si patrimoniale. Adunarea Nationala Bisericeasca este alcatuita din câte trei reprezentanti ai fiecarei eparhii, un cleric si doi mireni, delegati de Adunarile Eparhiale, pe termen de patru ani. Ei pot fi delegati pentru cel mult doua mandate.

   Ierarhii Sfântului Sinod participa la lucrarile Adunarii Nationale Bisericesti.

   Presedintele Adunarii Nationale Bisericesti este Patriarhul.

   Hotarârile Adunarii Nationale Bisericesti devin executorii dupa ratificarea lor de catre Sfântul Sinod. Adunarea Nationala Bisericeasca se întruneste o data pe an în sedinta de lucru, iar, în caz de necesitate, ori de câte ori este nevoie. Adunarea Nationala Bisericeasca se întruneste si în sedinte solemne.

   Atributiile Adunarii Nationale Bisericesti sunt:

a. Sustine drepturile si activitatile Bisericii Ortodoxe Române;

b. Avizeaza regulamente de aplicare ale Statutului pentru organizarea si functionarea BOR cu privire la domenii de activitate date în competenta sa de catre Sfântul Sinod;

c. La propunerea Patriarhului, alege pe membrii Consiliului National Bisericesc;

d. Adopta masuri generale pentru sprijinirea asezamintelor culturale, social-filantropice, economice si fundationale ale Bisericii;

e. Stabileste mijloacele de ajutorare ale organismelor si institutiilor centrale bisericesti;

f. Examineaza si aproba Raportul general anual al Consiliului National Bisericesc, privind activitatea din Biserica Ortodoxa Româna si hotaraste cu privire la masurile ce trebuie luate pentru buna desfasurare a vietii bisericesti;

g. Aproba contul de executie bugetara si bilantul financiar-contabil al Administratiei Patriarhale, al Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române si al institutiilor centrale bisericesti;

h. Aproba bugetul general al Administratiei Patriarhale, al Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române si al institutiilor centrale bisericesti;

i. Aproba masuri unitare privind administrarea bunurilor mobile si imobile, aflate în proprietatea sau folosinta unitatilor de cult din întreaga Biserica Ortodoxa Româna, precum si a celor fundationale;

j. Aproba proiecte sociale, culturale, educationale si comunicationale;

k. Stabileste mijloacele de ajutorare a românilor din afara granitelor României;

l. Exercita orice alte atributii care îi sunt date prin Statut, prin regulamentele bisericesti sau de catre Sfântul Sinod.

   Pentru studierea problemelor si formularea propunerilor ce urmeaza a fi supuse deliberarii, Adunarea alege, la începutul fiecarui mandat de patru ani, dintre membrii ei clerici si mireni, cinci Comisii de lucru permanente, care au câte un presedinte, vice-presedinte si raportor desemnati de plen, la propunerea Presedintelui.

   Comisiile Adunarii Nationale Bisericesti sunt:

a. Comisia administrativ-juridica si de validare,

b. Comisia sociala si pentru comunicatii media,

c. Comisia culturala si educationala,

d. Comisia economica, bugetara si de patrimoniu imobiliar (bunuri bisericesti),

e. Comisia pentru românii ortodocsi de peste hotare.

   La lucrarile Comisiei pentru românii ortodocsi de peste hotare pot fi invitati si reprezentanti clerici si mireni ai eparhiilor ortodoxe române de peste hotare, când ordinea de zi impune acest lucru.

   Despre cele doua chestiuni din titlu, cititi va rog si:

VIDEO: Nepoata lui BERCEA MONDIALU’, al carei nas este MIRCEA BASESCU, a fost BOTEZATA IN BANI … La propriu

VIDEO: Care este motivul pentru care PAVEL CORUT, varfurile masoneriei, yoghinii sau adeptii new age, NEAGA EXISTENTA DRACILOR si ca IISUS HRISTOS ESTE FIUL LUI DUMNEZEU?

   Nu stiu sursa informatiei de mai sus. Am pus o intrebare la sectiunea comentarii a respectivului articol, dar ori s-a dus la spam, ori nu au dorit sa raspunda. Poate ca dupa ce l-am publicat si eu, cineva ne va lamuri daca e reala sau nu informatia. Deocamdata am rezerve. Nu ca exagerat de fericitul Daniel n-ar fi in stare:

APEL catre toate blogurile ortodoxe: sa transam chestiunea Patriarhului Daniel

Articolul zilei (27.05.2009) si completari utile despre NEW AGE si MASONERIE: „Obiectivul Patriarhului, acelasi cu al masoneriei: “Unitatea spirituala a lumii””

BIRURILE Patriarhului Daniel

DOCUMENT: Un mesaj al PATRIARHULUI DANIEL adresat MARELUI MAESTRU AL MARII LOJI NATIONALE A ROMANIEI

Patriarhul Daniel ne explica cum e treaba cu MOS CRACIUN

VIDEO – EXTREM DE GRAV: Dupa rugaciunea comuna, EXAGERAT DE FERICITUL Daniel LE-A DAT CATOLICILOR MOASTE ale Sfintilor Epictet si Astion

VIDEO: Parintele ARSENIE PAPACIOC, homosexualitatea si Patriarhul

 

Reclame

173 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ovidiu said, on februarie 15, 2010 at 9:54 am

    finu`dixit:
    „Teologia ortodoxă e un lucru subtil care cere precauţie, tăcere, rugăciune şi multă, multă lectură. Şi era să uit: smerenie.”-Esti un nerusinat,eufemistic vorbind!

    Ps:Un om care iubeste dreptatea,sa sti ca si mie mi-a aparut ,de mai demult ,Patapievici in minte cind il citeam pe „finu`”.Stii ce-i tragic-comic la faza asta? Ca se cam „imbuca” unu pe altu.Din multe puncte de vedere.

    Apreciază

  2. Un om care iubește dreptatea said, on februarie 15, 2010 at 1:55 pm

    @ Ovidiu
    Să vezi ce lucru ciudat mi s-a întâmplat și acum ceva vreme. Intru pe pagina lui Claudiu Târziu, pe problema Aiudului, și dau acolo de un individ care-mi părea a fi o clonă a lui Andrei Pleșu.
    Intru pe acest blog și dau de unul tras la indigo după Patapievici. Măi să fie! Ciudat lucru, nu?!
    Ăștia doi, citați mai sus, au o „lucrare” de făcut împreună, de fapt ultimul este discipolul celui dintâi.
    Patapievici, știu că are tot soiul de fantezii, „fine”. Și asta o fi tot una „fină”, să te visezi rabin.
    Ce să-i faci, fiecare trăiește în lumea lui de fantezii.
    Mai grav ar fi ca acest rufin să fie preot ortodox și să se viseze rabin. Că ăștia din Deal au fel de fel de fantezii. Ciobotea se visează primul papă ortodox. Și-a obligat deja slugile să i se adreseze doar cu ”sanctitatea voastră”.
    Unii ca ipns Irineu și Streza („eroii” de la Lyon, de la CBE) se visează pastori protestanți.
    De ce n-ar exista și preoți ori ierarhi care să se viseze rabini, chiar unii „fini”?
    Să-l întrebăm pe acest rufin, dacă în postura de rabin are și fantezii sexuale.

    Apreciază

    • ovidiu said, on februarie 15, 2010 at 3:38 pm

      Mai are Claudiu Tirziu „programu`”ala de cenzura automata la ce nu se „incadreaza” in tipar?

      Apreciază

      • Un om care iubește dreptatea said, on februarie 15, 2010 at 10:53 pm

        Are. Și din cauza asta am intrat cu un handicap, atunci când am postat pe tema Aiudului, pentru că am fost nevoit să reduc turația. În plus formatul de pagină nu îmi permitea să mă desfășor.
        Am intrat în gura lupului, singur împotriva tuturor, inclusiv împotriva proprietarului blogului. A fost o confruntare interesantă, cu scântei, dar Dumnezeu m-a ajutat și am ieșit cu bine.

        Apreciază

  3. Un om care iubește dreptatea said, on februarie 15, 2010 at 2:04 pm

    @ Nume
    Ia uite ce-ți spune rufă de liban: creștinul ortodox ar trebui „să practice aşadar o perplexitate sagace. De aristocrat. Ar putea să fie şi asta o atitudine, deşi pare prea elegantă pentru “goticii” drept-măritori.”
    Ia să fim un pic atenți, să vedem ce lucrare fac acești indivizi aici.
    Acești „intelectuali”, acești lideri de opinie, vor să inoculeze, în ambalaje poleite și gâdilând orgoliul fiecăruia, un anumit șablon comportamental. Și citatul de mai sus este edificator.
    Nu vedeți ce vor să facă? Vor să sugereze oamenilor un model comportamental, dar nu unul oarecare, ci unul pierzător, pierzător pentru sufletul fiecăruia, pierzător pentru credință, pierzător pentru neam, pierzător pentru țară.
    Este șablonul comportamental al mancurtului, șablonul boului de jug care trage fără să se uite în jur (vezi și citatul din Patapievici, de mai sus), cel al calului cu ochelari care nu vede nici în stânga, nici în dreapta.
    Toate acestea cu un singur scop: cei care trebuie să jefuiască țara și să distrugă credința, trebuie să-și facă treaba nestingheriți.
    Acești „intelectuali” mercenari nu se dau de la nimic înapoi în a-și atinge scopul.
    Nu mai fiți drept măritori în stil „gotic”, zice persiflator mercenarul cultural, fiți aristocrați, fiți eleganți, adică închideți ochii, faceți-vă că nu vedeți, că așa face un nobil, un aristocrat.
    Sf. Părinți ce or fi fost ei, din soiul acesta de aristocrați or fi fost ei, sau niște adevărați mărturisitori?
    Iisus Hristos aristocrat a fost El? S-a născut într-o iesle și de multe ori dormea sub cerul liber.
    „Pierde-voi înțelepciunea înțelepților și deșteptăciunea celor deștepți o voi ascunde.” (Is.29,14)
    „Vai vouă, cărturari ..fățarnici!, că închideți împărăția cerurilor de dinaintea oamenilor.” (Mt.23,13)
    Mercenarul cultural vrea să tragă cu buretele peste conștiința creștinului ortodox.
    Eu nu sunt nici „gotic” drept măritor, nici mardeiaș ori cuțitar ortodox, cum „fin” mă categorisește rabinul rufin, eu doar ascult glasul conștiinței mele, și așa ar trebui să facă orice creștin ortodox.
    Pentru că zice Sf. Ierarh Luca al Crimeii, chirurgul fără de arginți: „ascultați de conștiință și veți avea Harul lui Dumnezeu asupra voastră.”
    Dar mercenarul cultural, omul fără de conștiință, Iuda al zilelor noastre, care a pus din nou botul la arginți, zice: omoară-ți conștiința, fă-te că nu vezi batjocura la care este supus numele Mântuitorului și al Maicii Domnului, fii „aristocrat”, că așa este acum în „Noua Europă”, nu fi țăran de Carpați, ca duhovnicii ăia din munți.
    Mercenarii culturali dâmbovițeni sunt una dintre cele mai jalnice subspecii ale regnului uman.

    Apreciază

    • ovidiu said, on februarie 15, 2010 at 3:33 pm

      Daca vrei citate din „clasicu`” nost,take a look acilea 😉 :
      (de la „finu`”, fara numar!!)
      ” Să înălţăm azi sprînceana, să zîmbim cu o sfîntă sarcastică trufie, ca nişte aristrocraţi siguri pe averea lor, maimuţărelilor snoabe, inculte şi scremute ale sărăntocilor cu inima şi cu mintea de ieri şi de azi. “Tabu”? Aaaa, parcă-mi spune ceva. Fabrică de hîrtie igienică?”
      Ce mai incolo-incoace…?!E mare,domne!Cum „combate”…!
      Ps:”sfinta sarcastica trufie”!!! Estraordinar,domne!!Cita consistenta frate!!Cit …colesterol?!! :))
      PPs:repet o intrebare(de fapt doua) ,mai veche, finu`(pusa in mod genial de un admirator de-al domniei voastre):”Cum se face ca esti original in toate”?”Dormi in cap”?

      Apreciază

      • Alin said, on februarie 15, 2010 at 10:02 pm

        Rufine, daca pe tine te deranjeaza ca esti atacat personal pornind de la un simplu pseudonim nefericit ales…ei bine, si eu sunt deranjat de faptul ca tu sfarsesti aruncand cu pietre in Ortodoxie starnit fiind de atacurile nefericite ale unui simplu ortodox.

        Daca reactia lui o pot intelege pana la un punct, ei bine, pe a ta nu prea pot. Mai ales ca te declari ortodox.
        E ca si cum ai spune despre mama fratelui tau ca e o nemernica pentru ca fratele tau ti-o tras un sut in fund la nervi. Asa ceva ma tem ca nu se face asa cum nici sangele apa nu se face.
        Poate chiar e momentul sa te retragi.

        Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 16, 2010 at 2:09 pm

        Aline,
        scuza-ma doar asta ai inteles tu din toata tarasenia ,destul de veche, legata de „finu`” nostru?Ca ne „legam ” de el din cauza numelui?Daca era asa atunci discutiile astea nu doar ca nu se lungeau atita ci chiar nu prea mai incepeau.Daca te-ai fi „nascut” ieri sau azi pe blogu` asta mai intelegeam da` asa-mai putin.

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 16, 2010 at 2:51 pm

        Ovidiu, mai multa atentie la urmatoarele aspecte:

        1. in comentariul meu de mai sus nu discut ce am inteles eu ci
        2. fac o paralela legata strict de unele comentarii si atacuri din cadrul acestui post (fie ca sunt cele ale voastre legate de pseudonimul lui Rufin, fie ca sunt cele legate de Ortodoxie si exprimate de Rufin)

        3. am mai spus-o si o mai repet: nu va mai repeziti, fratilor, la a trage concluzii in doi timpi si trei miscari si a judeca pripit. pentru binele vostru. daca faceti asa si in viata reala, ma tem ca veti intampina mari neajunsuri pe cale.

        4. aici suntem in ograda lui Saccsiv ci nu pe tarlaua noastra. suntem musafiri si ar trebui sa avem un pic de decenta si respect. Omul a facut un apel catre toti cei ce au ceva de impartit vis’a’vis de Rufin; il gasesti mai jos. E destul de clar asa ca eu zic sa aratam un dram de respect, macar in Postul Mare.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 16, 2010 at 4:38 pm

        Aline,
        1-din comentariul tau,de mai sus,chiar din primul rind,asta reiese foarte limpede,dar poate e vorba de putina neatentie la mijloc…Ce e neclar in:”pe tine te deranjeaza ca esti atacat(ce cuvint contondent si atit de gratuit distribuit insa numai intr-o directie…)personal pornind de la un pseudonim nefericit ales…”.Ciudat,avind in vedere ca totusi se pare ca ai observat si ceva pietre azvirlite de rufin in ortodoxie,nu?
        De fapt unde si cu ce-l atac eu pe el?Vrei sa o luam pe indelete?Be my guest!Iti stau la dispozitie.Desi ar fi energie consumata …pt ce?
        2-Inainte sa faci paralele,ar fi bine sa faci niste perpendiculare pe comentariile lu` rufin,si asta,cu ceva mai multa atentie.Si ,mai ales baga de seama la fond ,nu la forma pe care o „deseneaza”.Esti pe aproape dar nu chiar acolo…
        Nu vreau sa par ca-s condescendent fata de tine,cum s-a simtit ,oleaca, din partea ta.
        3-Ei,treaba cu concluziile pripite e mai subiectiva,as putea sa-ti reprosez acelasi lucru, fara nici o problema…Cit despre lectiile de viata…as putea sa-ti dau o replica(atit de ortodoxa,cum ne-a si obisnuit de fapt) din rufin liban:”Se pare ca ma cunosti mai bine decit eu insumi,n-ai vrea sa-mi fi duhovnic?”Insa,fiind total deplasata,o postez doar pt acel”studiu de caz”…
        4-Asa este,sintem pe tarlaua lui saccsiv(sau dupa rufin sacciv)Tu nu esti avocatul lui si el nu este deloc neputincios.Nu-l subestima!In privinta decentei si a respectului se pare ca esti mai subiectiv decit vrei sa pari…
        Ps:imi cer scuze dar, la parereamea,John(sper ca nu te cheama asa si in buletin si nici nu vreau sa creez un atac la persoana ta plecind de la acest pseudonim ;)),tutenes si restul lumii(iubitor de patriarhi),n-am sa pot raspunde si nici nu cred ca ar avea rost.

        Apreciază

  4. Un om care iubește dreptatea said, on februarie 15, 2010 at 2:08 pm

    Nu dați Aurul cel Ceresc pe mărgele culturale dâmbovițene!

    Apreciază

  5. fane said, on februarie 15, 2010 at 5:05 pm

    SACCSIV , TREZESTE-TE !

    Nu vezi la ce s-a ajuns ? Daca n-am fi in spatiul virtual ci in cel real , toti ar fi plini de sange . Ce-i asta ? Test ? Pentru cine si ce rost are ?

    Cineva spunea ieri sa o lasati balta ca incepe Marele Post al Pastilor . Poate n-ar fi rau sa incercati sa intrati in atmosfera postului . Hai , ca nu-i greu .

    Doamne , ajuta !

    Apreciază

  6. john said, on februarie 15, 2010 at 8:04 pm

    Pentru Ovidiu dar si pentru Rufin si toti ceilalti…dar si pentru mine insumi!

    Daca isi inchipuie cineva, citusi de putin ca noi astia, cum le zic eu, „crestini de blog” sintem ceva mai mult decit niste amariti de crestini ortodoxi care dibuie ca niste cirtite in noaptea lipsei lor de credinta, a egoismului cras si arogantei si a enormei iubiri de sine, eu cred ca ne inselam amarnic!! Daca n-ar fi fost asa, de exemplu, eu as fi rezistat tentatiei de a i-o plati lu’ x de pe blog care m-a incontrat, sau Rufin s-ar fi abtinut sa-ti mai raspunda tie Ovidiu, asa cum a facut-o si inca dur, sau tu, eu, rufin, azucena, parerea mea, si altii nu ne-am mai fi simtit „gidilati” daca cineva ar fi fost de acord cu noi. Parca mie nu-mi placea sa citesc pe blog „Bravo John”; John are dreptate,etc? Parca lRufin nu se bine-dispune cind e considerat un excelent si inteligent minuitor de cuvinte (se si vede din o serie de postari ale lui de altfel), Saccsiv insusi este si el sensibil la critici, laude, etc si reactioneaza ca un om oarecare… adica ca un om patimas! Asa cum sintem TOTI de pe site-ul asta. De patimi scapa total doar sfintii si pe ei nu prea ii intilnesti pe blogg-uri fie ele ortodoxe.

    Numai ca ceea ce am observat ca ne desparte pe unii dintre noi de altii, este ca majoritatea (sper) a celor de aici are minimul bun-simt sa nu pretinda emfatic ca este cutia de rezonanta a lui Dumnezeu, ca a atins nu stiu ce grad de induhovnicire, limpezime a mintii, etc. SImpla afirmatie, fara altceva, a acestei laude de sine, imi spune ca ceva nu este deloc, dar deloc in regula cu personajul respectiv. N-o sa auzi nici cel mai mare sfint, ca se va lauda cu „realizarile lui”. Din contra! Si asta este o regula fundamentala, de aur, imuabila prin care poti foarte usor sa deosebesti pe cei care au luat-o razna de adevaratii oameni ai lui Dumnezeu. Nu asta este cazul omului care „iubeste dreptatea”. Afirmatiile sale sint auto-descalificante din start. El are mare nevoie de un duhovnic!!

    Cit despre Rufin, habar n-am ce este el in realitate, este clar ca are si el problemele si patimille lui, se vede si dupa cum da replica celor care il incontreaza, dar, pe linga o multime de cauze pentru care eu nu cred ca este ceea ce spuneti voi ca este (mi-ar lua mult timp sa detaliez si timp n-am!) Rufin si-a cistigat o anume audienta printr-o trasatura esentiala: respingerea extremelor! Mai ales a celor „de-a dreapta”!

    Apreciază

    • Alin said, on februarie 15, 2010 at 9:50 pm

      bine surprinsa atmosfera si personagiile, Joane. problema ii ca pe net nici nu prea putem fi altfel. iara cine are un anumit grad de induhovnicire deja nu mai e aici decat eventual ca observator tacut.

      pe de alta parte, avantajul aici e ca iti permite sa ti dai seama relativ repede de unele hibe pe care altfel ti le-ai sesiza mai greu.
      dar asa, cand simti ca ai o tresarire – fie ea si scurta – atunci cand cineva te aproba ii clar…la fel cand te repezi in contre desi aici ai avea tot timpul sa te rasgandesti sau sa iti nuantezi raspunsul.

      sau, precum Rufin, sa nu inchei cu asa o propozitie: „Dar cum ţinuta intelectuală şi umană a multor comentatori s-a prăbuşit drastic, mă gîndesc serios la retragere.”. Pentru ca o retragere presupune retragere. Usor, lin, in tacere, fara sgomot, fara adieux trist de la balcon. Crestineste.
      Si in niciun caz cu reprosuri la adresa altora ci cu iertaciune, in ambele sensuri. Nu mai stiu unde citeam despre modul in care paraseau viata batranii de la sat nu mai departe de acum vreun secol…as fi vrut sa inchei cu citatul respectiv insa o sa inchei spunand ca iaca nu m-am putut abtine, Rufine. erai mai aproape, te-am luat in colimator. iertare, n-a fost din ranchiuna.

      Apreciază

      • john said, on februarie 15, 2010 at 10:02 pm

        Da, Aline ce-i drept e drept.

        Apreciază

  7. asyleea said, on februarie 15, 2010 at 8:57 pm

    mai fratres ‘un nebun arunca o piatra si zece intelepti nu o mai scot”
    articolul nu-i semnat, sursa este anonima, prezentarea sentimentala = valoare de adevar indoelnica
    trebuie mai multe marturii
    din articol tise pare ca pe daniel il durea burtica se enerva din orice
    oare nu a avut acces si presa nu se da in direct?
    si la o adica feceti tata o petitie anticatedrala, sa mai faca guvernu vreo autostrada cu banii aia

    Apreciază

  8. azucena said, on februarie 15, 2010 at 10:00 pm

    Vorbim discutii. Asa se pot face oricarui comentator de pe acest blog procese de intentie. Pe ce ne bazam? Ni se pare ca … a zis ca nu stiu ce? Ce inseamna asta? Cred ca s-a depasit de mult faza conform careia X are are dreptate si Y este mai dreptcredincios. Cred ca a venit momentul pentru TOATA lumea sa incercam sa incepem si cu sufletul nostru Postul Sfintelor Pasti. „Hai , ca nu-i greu”!-asa cum bine spunea cineva.

    Apreciază

  9. parereamea said, on februarie 15, 2010 at 10:33 pm

    Bravo „un om care iubește dreptatea”, „ovidiu” si „nume”!
    Din 147 comentarii cate vad eu acum, probabil peste jumate sunt provocate de voi.
    Si, bineinteles, total in afara subiectului!
    Sunteti Xperti, se pare, in deturnarea unor subiecte importante. Ati facut-o acum, cum ati facut-o si alta data.
    Eu zic, sa-i propuneti lui sacciv o rubrica speciala pentru contre.
    John, Rufin, Azucena si ceilalti care sunteti ceva mai vechi pe aici si ne cunoastem… va rog, altadata sa-i lasati sa vorbeasca singuri. Am intrat si eu dupa 2 zile sa vad ce s-a comentat aici, caci era un subiect important, si nu m-am mai putut descalci din naclaiturile provocate de aia 3 de mai sus.
    Hai, serios, am alta treaba mai buna de facut. Cred ca e cazul sa aratam ca respectam blogul lui saccsiv si ne respectam intre noi evitand pe cat posibil a ne lasa prinsi in acest gen de provocari.
    Indiferent cat de idoate pot fi acuzatiile unuia ca „un om care iubește dreptatea”, „ovidiu” si „nume” (lui asta i-o fost lene sa-si mai caute un nick ca lumea), eu zic ca nimeni de aici nu trebuie sa se justifice in fata nimanui cu nimic.

    Apreciază

    • Iubesc Patriarhul said, on februarie 16, 2010 at 6:16 am

      Pe Apologeticum sunt si mai multi ca astia. Eu m-am convins de mult ca astia sunt pusi special sa atzatze. Este exact cum zicea parintele Nicolae Tanase. Sectarii ne ataca, ecumenistii ne ataca, toti ne ataca iar noi ne certam intre noi. Exact asta cred ca fac indivizii astia, atzatza focul. Eu doar pentru ca mi-am luat numele asta sunt demult catalogat. Eu ii simt ca pe niste draci. Stau cu dreptatea in gura dar lovesc ca niste inchizitori.

      Apreciază

      • parereamea said, on februarie 16, 2010 at 8:55 am

        Iubesc Patriarhul,
        Sunt atat de „induhovniciti” ca , de exemplu, „agerstress” nici nu a stiut ca remarca ta de mai sus legat de cele 18 milioane de avorturi facute in Romania era luata din cuvantul parintelui Tanase din conferinta tinuta recent la Chisinau. A folosit comentariul tau de 2 linii ca un nou pretext sa atace furibund. As vrea sa-l vad spunand aceleasi lucruri parintelui Tanase.
        Tactica lor e sa umple spatiul cu comentarii de atac la persoana incat sa ti se faca sila sa mai citesti pe aici, iar comentariile valoroase care contin informatie utila sa se piarda in aceste laturi aruncate de ei.
        Ii recunosti dupa comentariile kilometrice pe care le plaseaza de indata ce ai facut prostia sa raspunzi la un comentariu de-al lor de atac la persoana (care e scurt, incisiv, absurd ca justificare, menit sa scoate din rabdari pe cate cineva). Au cateva tinte clare pe care vor sa le scoata din peisaj, exasperandu-i cu jigniri dincolo de orice logica si bun simt. Sunt experti in a provoca o disputa din orice, chiar si dintr-un „Doamne, ajuta!”.
        Ii mai recunosti prin faptul ca iti arunca imediat in fata cine stie ce comentariu pe care l-ai facut acum cateva luni probabil, la cine stie ce articol. Si ti-l arunca nu o data in fata, ci de mai mult ori, la intervale regulate de timp. Nu e cel putin suspect ca cineva stie ce comentarii ai facut si cand? Nu e suspect ca-i deranjeaza prietenia dintre noi? Nu e clar ca astia au temele facute, au comentariile copiate, pregatite la indemana, studiate, si gata sa sara la atac cu ele cand le pica bine? Cat de nauci de cap trebuie sa fim sa nu ne dam seama ca intentiile lor sunt clare?
        Sa incercam sa fim mai destepti ca ei si sa-i lasam sa se agite singuri.
        Eu sunt pe aici de peste 1 an de zile, si-i stiu cam pe toti care comenteaza.
        John si Rufin, cei atacati aici (de data asta ati picat voi la inghesuiala, sorry…), sunteti prietenii mei!
        PUNCT!

        Apreciază

      • agerstress said, on februarie 17, 2010 at 9:48 pm

        @ „parereata”,
        nu te supara,
        Dar eu nu am atacat omul „Iubesc Patriarhul” ca nu am nimic de-mpartit cu acest om. Ba chiar il respect. Si nici afirmatia ca „avem 18 milioane de avorturi” nu am atacat-o ci felul cum sunt privite consecintele acestor avorturi ca o justificare tocmai pentru ceea ce este de nejustificat. Daca nu ai inteles, mai citeste odata dar cu calm. Poate am fost eu putin cam aspru in primul comentariu dar am intalnit atat de des acest mod de perceptie incat nu m-am putut abtine sa reactionez de data aceasta, vazand ca nimeni nu o face. Daca alte cateva cazuri similare le-am trecut cu vederea pana acum spunandu-mi ca sunt doar niste scapari ale persoanelor respective, s-a nimerit sa ma „napustesc” „furibund” tocmai asupra lui „Iubesc Patriarhul”, sper sa nu fie cu suparare, dar nu e nimic personal ca in cazul altor dispute vazute aici. Daca la randul meu gresesc va rog sa va „napustiti” „furibunzi” asupra mea dar cu argumente. Laudele si confirmarea pe care o cauta unii nu aduc absolut nimic in plus la desavarsirea persoanei, spre deosebire de critici si mustrari. Atunci cand cineva te lauda trebuie sa-ti pui intrebarea: ce urmareste? Atunci cand cineva te mustra poate ca te vrea mai bun.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • parereamea said, on februarie 18, 2010 at 9:49 am

        agerstress,
        Apreciez ca ai raspuns, iar pentru ca spui ca „laudele si confirmarea” nu te intereseaza am sa completez afirmatia mea anterioara cu:
        Recunosti la finalul comentariului tau „nuanta retoric-contemplativa” a intrebarii „Credeti ca nu ne meritam preotii?”, dar asta dupa ce l-ai acuzat de o multime de absurditati (ca ar vrea sa desfinteze biserica, ca ar vrea sa il inlocuiasca pe Iisus cu un mason… etc). Ai pus semnul intrebarii la finalul acuzatiilor, desigur, dar eu tot atacuri furibunde le consider.
        Cert e ca intrebarea „Credeti ca nu ne meritam preotii?” nu mi-a provocat atat disconfort cum mi-a provocat comentariul tau deplasat de dur. Despre asta e vorba pana la urma.
        Ca sa nu o lungesc iar intr-o disputa inutila iti spun atat:
        Cati din preotii nostri de acum sunt nascuti din mame care nu au facut vreodata un avort?
        E o intrebare retorica, desigur.
        Eu stiu asa: pacatele parintilor vin pe capul copiilor.
        Preotii nu sunt imuni la pacate.
        Generalizand, cu totii suntem vinovati de fiecare avort care se face.

        Apreciază

      • agerstress said, on februarie 19, 2010 at 8:32 am

        @parereata,
        Prin acea ultima fraza de care vorbesti am incercat sa-l incredintez pe acel om ca nu el ca persoana este tinta „napustirii” mele „furibunde” ci doar gresala de interpretare pe care o face in legatura cu ceea ce meritam si ceea ce trebuie sa fie. Ca sa n-o mai lungesc, imi asum eu vina pentru ambiguitatea acelei fraze.

        Si pentru ca are o mare legatura cu subiectul articolului, altfel ma opream aici, trebuie sa spun si urmatoarele:
        Tu lasi de-nteles ca preotii ale caror mame au facut avort trebuie drept urmare si in mod invariabil sa fie preoti ai pacatului nu preoti ai Lui Dumnezeu, avand ca justificare pacatul mamelor lor (vorbim aici doar de acei presupusi preoti din parinti care au facut acel pacat, pentru ca, sincer, eu nu cunosc nici un preot aflat in aceasta situatie). Prin acest lucru, pe care nu il spui in mod direct dar lasi de-nteles intr-un mod cat se poate de clar, descalifici si taina botezul in numele Sfintei Treimi pe care l-a primit acel presupus preot dar si taina hirotonirii lui ca preot. Cat de orto-doxa e credinta celui care gandeste asa?
        Stii la fel de bine ca si mine ca au existat multi sfinti care erau mari pacatosi inainte de a se pocai, unii chiar vinovati de crima, dar asta nu i-a impiedicat sa se pocaiasca si sa slujeasca cu credinta Lui Dumnezeu.
        Cat de neinsemnata este afirmatia ca „ne meritam preotii” drept rasplata a avorturilor?
        Pai nu este in nici un caz neinsemnata si am explicat limpede precum cristalul de ce.
        Putem spune ca meritam orice altceva, presedintele, parlamentarii, calamitati, cataclisme, etc dar NU PUTEM PUNE AMPRENTA NEGATIVA TOCMAI PE CEEA CE TREBUIE SA FIE DE LA DUMNEZEU. Daca se afla totusi ceva negativ in acel loc unde n-ar trebui sa fie, in mod cert cineva incearca sa ne insele, nu este „meritul” nostru ci „truda” dismanului nostru spre distrugerea noastra. Pentru ce sa te arunci singur in focul iadului de la prima invitatie cat timp Dumnezeu inca incearca sa te salveze?
        Daca tot nu ai inteles, printeaza aceasta pagina pe hartie si du-o duhovnicului tau. Asculta si parerea lui.

        Scuze ca ti-am prelungit disconfortul, dar adevarul este rareori confortabil.
        Multora li se pareau mai confortabili vanzatorii din templu dact atitudinea Lui Iisus fata de aceia; multora li se parea mai confortabil smochinul fara rod decat ataitudinea Domnului fata de acesta si pot sa-ti dau multe alte exemple de acest fel. Nici crucea nu este deloc confortabila. Atunci cand ti se spune „ia-ti crucea si urmeaza-ma” la ce confort te astepti? Nu confort cauta crestinul.
        Doamne ajuta!

        ______
        am incercat sa postez raspunsul meu aseara dar din nu stiu ce motive, din momentul cand am dat „Trimite comentariul” nu am mai reusit sa accesez nimic de pe domeniul wordpress.com sa verific. Daca apare cumva de doua ori imi cer scuze.

        Apreciază

      • parereamea said, on februarie 20, 2010 at 12:22 am

        agerstress,
        Ca sa economisesc timp si sa nu ne mai incalcim in cuvinte:
        http://apologeticum.wordpress.com/2010/02/19/aberatiile-papistasilor-din-dogma-cociliului-i-vatican-si-cum-papistasii-au-confiscat-cuvantul-catolica/
        Ioan Vladuca, Conferinta Satu Mare, Dictatura Pseudo-Stiintei, Partea a II-a, minutul 14:45

        In alta ordine de idei:
        – „Tu lasi de-nteles ca preotii ale caror mame au facut avort trebuie drept urmare si in mod invariabil…” . Daca doar „las de inteles” atunci in mod implicit nu poate fi invariabil. Daca as afirma ceva ar putea fi numit „invariabil”.
        – „nu il spui in mod direct dar lasi de-nteles intr-un mod cat se poate de clar”. Cred ca glumesti cu totul !!! Cum poate fi ceva clar daca doar as lasa de inteles. Pana una alta eu nu am lasat nimic „de inteles”, ci doar am afirmat ca: „Preotii nu sunt imuni la pacate.” Ce nu e clar aici?
        – „Cat de orto-doxa e credinta celui care gandeste asa?” Nu imi e clar ce inseamna pentru tine „asa”, dar… crestin ortodox poate fi numit doar cel care e expert in toate tainele si dogma ortodoxiei? Sau si cel care se straduieste pe Cale?
        – Eu nu am de unde sa ma pricep si te intreb: Taina Hirotoniei presupune cumva transformarea preotului in vreun fel de supraom, de care nu se atinge pacatul si care nu e supus greselii? Daca gandim asa mai avem putin si ajungem la ceva similar cu „infailibilitatea papei”.
        – cuvantul „disconfort” folosit de mine era un mod elegant de a spune cat de mult mi-a displacut tonul comentariului tau, fara a folosi totusi cuvinte urate si agresive. In contextul folosit de mine nu are nici o legatura cu antonimul sau „confort”.

        Pacat ca uneori nu vezi dincolo de prima impresie si te pripesti cu afirmatii…

        Apreciază

      • agerstress said, on februarie 20, 2010 at 9:45 pm

        @parereata,
        Eu am spus ce aveam de spus. De rastalmacit poti rastalmaci oricum doresti, limba romana te serveste cu generozitate in acest sens.

        “Preotii nu sunt imuni la pacate.” Intr-adevar, dar in mod sigur avorturi nu fac si nici nu sunt „nascuti” din pacatul obstii.
        Daca pacat exista in trecutul unui crestin (pe orice treapta a crestinismului ar fi acel crestin) fie pacat de el facut, fie pacat stramosesc, acel crestin, chiar si fara a fi preot, cu atat mai mult daca e preot, trebuie sa lupte impotriva pacatului nu sa se lase subjugat de el, nu trebuie sa-si gaseasca in pacat ratiunea de a fi.

        Termenul „invariabil” l-ai asociat in mod gresit cu alt verb din context.

        Nici un om nu poate fi infailibil (si cand spun asta e valabil pentru toata omenirea, de la Adam si pana la ultimul care se va naste). Nici preotul nu poate fi. Dar in mod sigur are o responsabilitate mai mare (citeste pilda talantilor din Sf. Evanghelie).

        Da, intr-adevar, trebuie sa ne rugam fiecare pentru preotii nostri cum spune Pr. Ioan Vladuca. Asta presupune sa nu le legam de picior toate avorturile facute de fistecine. De aici am plecat de fapt.

        Se pare ca nu adevarul te preocupa ci mai degraba o rafuiala.
        Eu nu voi continua la nesfarsit aceasta disputa.
        Cine are nelamuriri sa „deruleze inapoi” sa citeasca din nou si sa traga singur concluzii.

        Apreciază

  10. Un om care iubește dreptatea said, on februarie 15, 2010 at 10:49 pm

    @ john
    Ai grăit ca un adevărat răspândac patriarhal.
    Cei care conduc astăzi instituția Bisericii s-au descalificat și s-au compromis în ultimul hal.
    Două corăbii merg în sensuri opuse. Una este cea a marilor Duhovnici, a slujitorilor Domnului care-și mai fac datoria și a poporului drept credincios, iar cealaltă este cea a trădătorilor de Dumnezeu, a ecumeniștilor (erezia ereziilor, cum o numește Sf. Părinte Arsenie Boca) și a profitorilor de tot soiul. Doar una merge în direcția mântuirii. Ghici care?
    Eu am spus că omul nu-și poate aroga nici un merit pe acest pământ.
    Eu nu mă laud, ci dau o mărturie despre marii Duhovnici. Îmi fac o datorie de conștiință să dau o mărturie despre ei, și pot da o mărturie autentică. Eu mărturisesc despre ei, Ciobotea a vrut să-i reducă la tăcere. Nici în pușcăriile comuniste nu a suferit Părintele Iustin Pârvu atâta tortură psihică, cum a suferit din partea lui Ciobotea, cât a fost Mitropolit al Moldovei. De l-au poreclit Nicolski, după numele călăului securist și comunist de tristă amintire.
    N-ați reușit să puneți ochelari de cal la toată lumea, nu reușiți să spălați creierele la toți credincioșii, orice veți face voi. Mereu se vor găsi oameni care să spună adevărul. Nu veți putea să înăbușiți adevărul, pentru că adevărul este lumină, iar voi sunteți doar întuneric.
    De la marii Duhovnici ai neamului românesc ne vine lumina, nu de la sanctitatea sa Ciobotea întâiul, slujitorul la stăpânii cei lumești, închinătorul la vițelul de aur al ecumenismului.
    Nu de la înalt prea nesfințiții Irineu și Streza care au pus la cale la Lyon, la CBE, unirea cu protestanții. La ăia preoții homosexuali s-au căsătorit deja. Spurcăciune, nu alta! Asta vor să aducă ei în Biserica noastră.
    Irineu a precizat că întrunirea de la Lyon are ca scop „reprezentarea tuturor Bisericilor Europene şi unirea lor în scopul de a marca viitorul Europei.” Va să zică unirea cu pocăiții ne așteaptă, că acesta este viitorul Europei.
    Ce har poate să mai aibă unul ca Ciobotea, care umblă cu jandarmii după el, nu lasă poporul să intre în biserică (precum se plângea o doamnă că s-a întâmplat la o mănăstire din București și precum am văzut și eu cu ochii mei în altă ocazie), nelăsând lumea să participe la Sf. Liturghie și să se împărtășească?
    Dumnezeu le vede pe toate și pe toate le plătește.
    În mine puteți să aruncați și cu bale și cu noroi, că voi nu puteți să împiedicați adevărul să iasă la lumină.
    Ați vrut să închideți gura marilor Duhovnici, inclusiv cu metale grele, cu mercur pus în cafea ( sunt mărturii pe diverse pagini creștine, vezi și http://victor-roncea.blogspot.com/2010/02/parintele-ioanichie-balan-luptatorul.html ), dar tot nu ați putut împiedica adevărul să iasă la lumină.
    Un popor nu poate trăi multă vreme cu capul în țărână. Se va trezi, și atunci va fi vai și amar de cei care își bat joc și de credință și de țară.

    Apreciază

  11. azucena said, on februarie 15, 2010 at 11:14 pm

    Mai omule care iubesti foarte mult dreptatea, eu inca te mai consider bine intentionat.
    Ai luat-o insa razna de tot cu tintele false pe care ti le-ai fixat pe acest blog, pentru a le invinovati de lucruri reale, dar care au legatura cu altii si nu cu cei pe care ii incriminezi tu. Ai gresit blogul.
    Tin sa-ti amintesc ca a inceput POSTUL SFINTELOR PASTI, asa ca ar fi bine sa ne vedem de rugaciunile noastre, de fapte bune si de nu a mai JUDECA APROAPELE, pacat foarte greu nu-i asa?

    Apreciază

  12. john said, on februarie 16, 2010 at 9:56 am

    @parerea mea- iti multumesc pentru gindul bun desi cred ca cel cu adevarat intrat in colimator afost rufin si nu eu. Eu am fost bagat in seama doar pentru ca am cerut un ton mai moderat si mai multa buna vointa.

    S-ar putea sa ai dreptate apropo de atacurile concertate ale unora… si mie mi se par anumite „iesiri’ cel putin ciudate si venite oarecum „din senin”, dar sint si multi altii care sint angrenati in mod sincer in astfel de batalii absurde, ei saracii crezind ca chiar asa este.

    In ceea ce ma priveste, am decis ca deja in Postul Mare si asa sint hartuit suficient cu munca mea pe calculator, care ma ameteste pur si simplu (tocmai am facut o nopate alba ca sa termin ceva si inca n-am terminat!) plus ca nu vreau sa ma mai implic fie si involuntar in discutii contradictorii unele cu adevarat aberante. NU-mi face bine la mintuire, daca ma intelegi. Asa ca am decis sa iau o pauza pe timpul acestui Post. Tare as vrea sa fac eu si o pauza completa de calculator (este terifiant, simt ca am o pinza pe creier de oboseala!)din pacate nu pot, asa ca macar mai tai din timpul dedicat acestui Moloh virtual!

    Inca o data multumesc tuturor celor de aici si celor carora le-a placut ce am scris dar si celor care m-au criticat pentru ca am avut de invatat in ambele cazuri (nu numai informational dar si ca un exercitiu de reflexie personala). De Pasti voi pleca pentru citeva zile la Ierusalim si cind ma voi intoarce voi incerca sa va impartasesc si voua ce am vazut si observat acolo.

    Doamne Ajuta!

    Apreciază

  13. Iubesc Patriarhul said, on februarie 16, 2010 at 10:37 am

    Bravo „Parereame”, ai exprimat fix ceea ce cred.

    Apreciază

  14. Svetlana said, on februarie 16, 2010 at 1:54 pm

    Mi-a placut mult reactia la tata cînd, s-a ajuns la o suparare a mea cu sora si mă împrosca cu noroi de cuvinte, la care tata m-a linistit: ” sa spuna ea ce n-a spune, CE PARCA AR FI DREPT?”.

    Tot asa sa zici si tu Rufin – CE PARCA-I DREPT? Evident – NU.
    Va doresc la toti linistea si pacea cea buna în post!

    Apreciază

  15. Un om care iubește dreptatea said, on februarie 16, 2010 at 8:04 pm

    Rufin liban, ești un găunos fără de margini.
    Propriile-ți atribute, precum și pe ale celor ce-i slugărești sau lingușești, le proiectezi asupra mea.
    Natura mea interioară este nonviolența. Singura mea rațiune, pentru care îmi consum timpul scriind pe aceste pagini, este că faptele care se petrec de la un timp încoace în Biserică sunt de-a dreptul strigătoare la cer, sunt de o nemernicie inimaginabilă, și „dacă noi nu vom striga, atunci pietrele vor striga în locul nostru”, precum bine ne îndeamnă Duhovnicul neamului românesc, Părintele Iustin Pârvu. Eu nu vreau să mă fac părtaș cu nemernicia, apostazia, cu ecumenismul, crimele și persecuțiile strigătoare la cer, ce au avut loc și mai au încă, asupra unor bătrâni Duhovnici, trecuți de 80 de ani, pătimitori mulți ani întru Hristos în temnițele și lagărele de exterminare comuniste. Spurcatul de regim comunist, stalinist și securist, deși se zice că a pierit de 20 de ani în România, și-a găsit refugiul în Biserica Ortodoxă Română, unde prosperă, face victime și sfidează un neam întreg. Toate acestea sub oblăduirea celui ce se numește el însuși sanctitatea sa, primul papă al României, distrugătorul ortodoxiei. Pentru asta l-au plătit securitatea și partidul comunist, asta face și acum.

    Frați români, țara aceasta nu va scăpa de blestemul securist și comunist și nu va prospera, până ce acest blestem securist și comunist nu va fi alungat și din Instituția Bisericii. Perpetuarea structurilor securiste și comuniste în Biserică este cea mai mare ofensă și cea mai mare batjocură la adresa lui Dumnezeu, care ne-a dăruit libertatea în anul 1989.
    Eu cu toate acestea nu vreau să mă fac părtaș și vorbesc cu orice preț, chiar și cu cel al vieții, de va fi nevoie. Natura mea interioară este liniștea și armonia. Și atunci când voi închide ochii, vreau să o fac liniștit, cu conștiința împăcată, că nu m-am făcut părtaș cu spurcăciunea și nemernicia.

    Nici cel mai barbar popor de pe fața pământului, de acum și din toate timpurile, nu și-a persecutat și ucis Bătrânii Înțelepți, ca la noi. Căci asta se întâmplă la noi, cu blagoslovirea unora vânduți satanei, ce nu au ce căuta în fruntea Instituției Bisericii. La vârful Instituției Bisericii, Duhul Sfânt nu mai lucrează de multă vreme, din vremea când securiștii și comuniștii au lichidat Sf. Sinod și l-au înlocuit cu slugi ale lor. La vârful Instituției Bisericii lucrează acum duhurile lui Stalin, Dej, Nikolski, Drăghici.

    Cu o nerușinare fără de margini, tu rabinul Rufin mă faci pe mine „cuțitar al ortodoxiei”.
    Păi la mine au fost cuțitele când bătrânii Duhovnici ai Moldovei și ai neamului românesc, au fost înjunghiați?
    La mine au fost mercurul și otrăvurile pe bază de metale grele, care s-au turnat în paharele unor bătrâni, pentru a le distruge creierul și mintea, pentru a fi făcuți nebuni? Nu. Ele au fost la cei care te plătesc pe tine.
    Toate au început atunci când bătrânii Duhovnici ai Moldovei au ridicat glasul împotriva ecumenismului, împotriva vânzării credinței, împotriva masoneriei care începuse să împânzească Biserica.
    Părintele Iosif Pașca este ucis în mod barbar în seara zilei de 14 sept. 1998, în mod ritualic, cu 26 de lovituri de cuțit, într-un parc din Timișoara. În ziua următoare avea programată o conferință cu titlul: „Despre masonerie”.
    Vezi http://www.razbointrucuvant.ro/2008/10/16/parintele-iosif-pasca-un-martir-al-zilelor-noastre/ .
    Părintele Ioanichie Bălan se duce la ips (pe atunci) Daniel Ciobotea, să ceară binecuvântare pentru a publica o carte ce vroia să demaște ecumenismul, acțiunea de distrugere a Ortodoxiei, infiltrarea masoneriei în Biserică. I se confiscă manuscrisul, este amenințat brutal și cu nerușinare, iar la scurt timp Părintele Ioanichie își pierde memoria în urma unei cafele oferite de un înalt personaj din Biserică. http://victor-roncea.blogspot.com/2010/02/parintele-ioanichie-balan-luptatorul.html
    Un bătrân preot de la Petru Vodă este înjunghiat în curtea mânăstirii, pentru că este confundat cu Părintele Iustin, călugării de acolo se plâng că au găsit otravă în mâncare.
    De la Mitropolie vine ordin ca Părintele Iustin să fie schimbat din funcția de stareț. Doar un îndrăcit și un posedat, un vândut și un om de nimic, putea să dea un asemenea ordin împotriva unui pătimitor întru Hristos, 17 ani în temnițele comuniste.
    La mine în mână sunt cuțitele și otrava?
    Ele nu sunt la mine, nici chiar figurativ.
    Frustrarea este la tine. Adunătura de cuvinte într-un vocabular nu este sinonimă cu profunzimea. Profunzimea vine din altă parte, nu din imitarea verbului poleit și lipsit de conținut al maeștrilor dâmbovițeni, pardon, al mercenarilor culturali dâmbovițeni. De fapt tu ești o adevărată hazna ideatică, ai prins niște clișee, pe care le repeți amestecându-le alandala. Mândria ta îți cere să fii admirat și ți-ai găsit satisfacție pe această pagină.
    Eu doar din glasul conștiinței mele fac ceea ce fac, sacrificându-mi într-un fel timpul.
    Nu am nimic personal cu nimeni, ci doar cu fapte și atitudini.

    Cu această ultimă precizare, am să mă retrag, respectând dorința proprietarului blogului, pe care îl respect și îi apreciez osteneala.
    Mulțumesc celor care au fost la un gând cu mine, Ovidiu și Nume.
    Vă doresc un post cu folos duhovnicesc.
    Vă rog să mă iertați frați creștini!

    Apreciază

    • Alin said, on februarie 16, 2010 at 9:01 pm

      Dincolo de meciul cu Rufin acesta este de departe COMENTARIUL ZILEI.

      Apreciază

    • ovidiu said, on februarie 16, 2010 at 9:50 pm

      Voi fi foarte scurt.In primul rind imi cer scuze lui saccsiv,pt ca-i incalc rugamintea,inca o data.
      Un om care iubeste dreptatea,
      in primul rind,vreau sa iti string mina(virtual,normal)cu tot respectul si adaug ca mihnirile tale le simt si eu si sint cit se poate de sincer cind spun asta.Aceste mihniri sint motivele pt care nu am putut sa tac,care m-au facut sa-mi consum din energia psihica intrind in dispute cu persoane de genul lui rufin,pt. ceilalti,mult sub nivelul lui,nu cred ca era cazul sa insist,sint oricum in bataia vintului-cu parere de rau si fara ironie sau autosuficienta timpa.Pacat ca turma merge hipnotizata dupa lup…
      Ps:ciinii,chiar daca nu au atita putere,macar nu-s prosti…

      Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 17, 2010 at 12:06 pm

        tutenes,
        nu am pretentii de la tine si nici timp de pierdut…

        Apreciază

    • Svetlana said, on februarie 17, 2010 at 5:34 am

      Un om care iubește dreptatea, Ma bucur ca ai gasit si tu o gaura în cer, felicitari.
      Sa mori pentru Iisus Hristos este o binecuvintare, în caz ca n-ai stiut. Cam asta ne asteapta pe toti drept credinciosii. Observ la tine ceva pe ochi o pelita a mîndriei, pe obraz grosolana coajă care se mîndreste ca nu se mîndreste. Ma pricep si eu la mîrlănii, miorlăieli, dar acest fapt nu aduce mîntuire crestineasca. Va poftim, mai intrati, poate ne mai deschideti niste perechi de ochi. Un monah ca înger stii ce face cu mantia daca fratele greseste, îl acopera si-l apara, nu-l taie din mijloc ca acesta sa cada în deznadejde, nu merge vorba de cazul dat, am spus-o asa printre altele. Cu ce usurinta dai verdictul din trei cuvinte, slava Domnului, judecata nu este a ta. Poate gresesc si dumneata acuş vei sustine ca esti vazator cu duhul? Mustrarea pe care o faci tu n-are nici o relelvanta.

      Apreciază

  16. kosk said, on februarie 17, 2010 at 8:47 am

    mare dreptate ai @nume. Insusi capul statului este un securist, comunist si ocultist. De Base care se afiseaza cu Merlin varianta damboviteana si vrajitoare tiganci spun. Si unii crestini ortodocsi in loc sa boicoteze alegerile l’au votat cu ambele maini pe individ, ba chiar si acum sar in apararea lui.

    Apreciază

  17. john said, on februarie 17, 2010 at 11:53 am

    Din pacate am intrat, din obisnuita pe site-ul asta si am dat cu nasul iarasi de comentariile celor care au provocat atacul la adresa lui Rufin. Desi n-as fi vrut, pentru ca toata afacerea este clar o provocare, „nume” a spus ceva care m-a facut sa-mi revizuiesc atitudinea:”dar stai linistit, sunt multi care s-au edificat, dar care nu simt nevoia sa posteze. si foarte bine fac ca nu se implica in mizeria asta”. Atunci m-am gindit ca retragerea mea ar putea sa fie inteleasa si in felul asta. Asa ca de data asta nu am sa las loc la „evazisme”.

    1. e foarte clar ca „omu'” cu dreptate are mare nevoie de duhovnic si are mare nevoie de o revizuire a atitudinii sale. Nici nu mai e nevoie sa explic de ce. Totusi izbucnirile lui, asa, naucitoare cum par s-ar putea sa fie sincere… adica are omu’ o problema. Singura chestie e ca problema lui numai duhovnicul i-o poate rezolva si nu noi astia de pe blog.

    2. Despre ovidiu nu vreau sa comentez pentru ca nu vreau sa judec ceva ce s-ar putea sa fie o neputinta umana…. de care suferim majoritatea noastra zdrobitoare inclusiv eu.

    3. In schimb „nume” care a intrat in siajul omului cu dreptatea, are o atitudine CALCULAT provocatoare, nu-l intereseaza sa lase garda jos ca sintem in post sau pe considerente de „nu-ti judeca” aproapele, limbajul lui este unul STUDIAT sa provoace reactii violente. El INTRETINE focul disputei.

    Ceea ce arata ca „parerea mea” avea dreptate cu observatiile ei.

    Asa ca Svetlana, Tutenes si altii de bun-simt si mai vechi pe site- NU RASPUNDETI LA PROVOCARI. ASTA VOR. Stiu ca Rufin s-a enervat si le-a dat citeva replici usturatoare. Una ar fi fost suficienta,dupa care noi trebuia sa-i lasam sa discute intre ei si cu tot gazul pus de „nume ” pe foc, fara foc nu s-ar mai fi intretinut cearta.

    Asa ca Rufine, cred ca iti dati seama ce prostie ar fi sa te enervezi din cauza a unei chestii de genul asta.

    Apreciază

    • Alin said, on februarie 17, 2010 at 12:15 pm

      Ioane, cred ca ar fi trebuit sa mai astepti o vreme pentru analiza asta. Sa lasi oamenii sa se mai dezvaluie un pic.
      Dar pentru ca ai facut-o, inclin sa fiu in mare de acord cu tine.

      In ceea ce il priveste pe Rufin insa…mare pisicher. Rufine, Rufine, poate daca nu ai fi incercat P.S.-ul pe care il reproduc mai jos m-as fi rezumat si eu la atitudinea lui John. Zic poate pentru ca oricum aveam rezervele mele.
      Asa insa…nu vreu sa fac judecati insa va avertizez sa fiti foarte atenti la Rufin. Cel putin in aceeasi masura in care e Rufin de atent cu voi.

      Cam atat am avut de spus.

      Rufin: „PS. Aline, ştii bine că nu în Ortodoxie dau cu pietre ci în feluritele moduri în ea e falsificată de către bisericanii ei, în numele ei. Şi-ţi mai spun ceva: eu sunt ardelean, simpatizant al culturii Mişcării Legionare la fel ca toţi din zona mea care cunosc pe viu sau nu o altfel de istorie. Îţi spun că cel mai mare deserviciu făcut memoriei acestei unice încordări româneşti organizate au fost derbedeii care au spart vitrinele magazinelor evreieşti furînd biciclete(ştiu caz real) şi nestăpîniţii zelotişti care l-au împuşcat pe Iorga(pe atunci monument naţional ) chiar dacă acesta într-adevăr fusese “necinstit sufleteşte” pe drept cuvînt. Eu rămîn statornic în iubirile mele dar mi-o iau sistematic taman nu pentru ce e legionarismul ci pentru ce nu e. Aşa şi cu Biserica. Alin, fii liniştit, din partea mea vei avea parte de o retragere cavalerească. Am înţeles că nu-i loc de mine pe-aici şi că nu numele e o alegere nefericită pentru mine ci compania.”

      Apreciază

      • john said, on februarie 17, 2010 at 1:46 pm

        Alin
        let’s cut the crap cum zic englezii-
        adica hai sa trecem la subiect pentru ca afacerea ma nedumereste. Tu cred ca esti singurul care poate sa dea niste explicatii inchegate cuprivire la motivele care te fac suspicios la adresa lui Rufin (pentru ca pina acum ceea ce s-a spus aici a fost un amestec ridicol de insailaleli si chestii intelese prost sau voit prost care nici nu merita a fi discutate!).
        Deci: ce-ti spune tie citatul de mai sus din Rufin care sa indreptateasca suspiciuni la adresa lui? Adica ce-ti spune tie mai mult decit mie? Mie imi spune ca:
        1. Este simpatizant legionar (chestie care nu e nimic extraordinar tinind cont ca miscarea legionara a dat cei mai multi din sfintii inchisorilor)
        2. el vorbeste despre rezultatele nefericite la care duc excesele de tip zelotist. La asta se referea apropo si de iconclasm care a aparut, partial si ca o reactie la exagerarile ridicole si deloc canonice ale iconarilor. Ceea ce, evident, nu scuza iconoclasmul dar ne arata la ce pot duce excesele „de-a dreapta.

        Deci Alin…?

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 17, 2010 at 2:13 pm

        @ nume: las’ ca nici cu tine nu mi-e rusine.

        @John: Ioane, am sa revin cu ceva detalii pe inserat.

        Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 17, 2010 at 8:26 pm

        rufin liban,
        carturarule,tu te descalifici prin propriile-ti cuvinte…
        O nota:bunica mea e analfabeta insa am vazut in ea mai multa „substanta” decit in scrematurile tale „parfumate”.
        Alta nota:fa-ti domne blog!Sau ai alte „sarcini”?In felul asta ai scapa din start de mine si de altii care sa te supere si ai putea sclipi in toata-ti splendoarea.

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 17, 2010 at 10:13 pm

        Ioane,
        e firesc ca P.S.-ul respectiv sa imi spuna mie mai multe intrucat, asa cum a sesizat Nume, contine anumite referiri la cateva elemente tintite catre mine (Ardealul, Miscarea Legionara, Ortodoxia, cavalerismul iesirii din scena).
        Poate fi vorba numai de un acut simt al detaliilor si o foarte buna atentie distributiva. Nimic rau in asta. Dar asta numai daca…daca ar fi fost numai atat, daca nu ar fi fost lansate intr-un anumit moment al disputelor si daca nu ar fi fost vorba de un post scriptum. P.S.-ul are semnificatia sa. Citeste intreg acel comentariu.

        Vorbeste Rufin de iubirile sale. Oare e mai usor sa iubesti Ardealul si cultura Miscarii Legionare decat pe semenii tai, cu care te afli in dialog? Sigur ca e.
        Numai in cazul asta lasa cuvintele mari inauntrul tau pentru ca daca le scoti pe hartie, fie ea si electronica, devii ipocrit.
        Nu am subliniat degeaba cuvantul cultura. Simpatizant al culturii Miscarii? Cum adica? Miscarea Legionara redusa la cultura nu inseamna nimic. Cultura exista si fara Miscare, Miscarea exista si fara cultura. Poate e vorba la Rufin doar de dorinta de a fi politic corect si nu de lipsa intelegerii semnificatiei Miscarii si a trairii profund crestine ce a dus la nasterea sa. Numai ca, pe de o parte, Rufin lasa impresia ca Miscarea misca ceva inauntrul lui. Iara, pe de alta parte a situatiei, stim bine cine e politic corect. In ambele cazuri ceva scartaie.
        La fel, cuvinte mari…”cel mai mare deserviciu făcut memoriei acestei unice încordări româneşti organizate …cine a varsat macar o lacrima pentru suferinta acelor oameni zdrobiti in inchisorile antonesciene si mai apoi in temnitele comuniste nu prea mai are dorinta de orator ce pare a iubi mai mult cuvintele decat duhul lor. Poate aspectul asta e mai greu de inteles pentru cineva care inca nu a avut macar un suspin pentru acei oameni…poate, zic. Si totusi…

        Acum, mai sunt cateva elemente, intre care:

        – fara indoiala, Rufin e un om inteligent si cultivat. Stie sa se invarta elegant printre cuvinte. Am mai spus-o. Totusi, nu isi pastreaza aceeasi eleganta pe care o are fata de cuvinte, ei bine, nu o pastreaza fata de semeni. Uneori, ii lipseste complet.

        – loveste in Ortodoxie. si asta am mai spus-o. poate parea un amanunt nesemnificativ insa nu e asa. Faptul ca remarci situatia actuala destul de jalnica in care se gaseste marea masa a credinciosilor, faptul ca descoperi (in sensul de a scoate la suprafata) cu indemanare tot felul de tare, de lipsuri si de gresale ale crestinului de azi sau de ieri (crestin pentru mine este sinonim cu ortodox; explicatia e evidenta), faptul ca asta te doare sau te indigneaza nu inseamna ca trebuie sa lovesti in Ortodoxie.
        Nu folosesti atacul la esenta pentru ca anumitor crestini le lipseste esenta. Nu lovesti in Biserica atunci cand sesizezi ca in biserica sunt semeni carora le cam lipseste Biserica. Nu ataci Adevarul doar pentru ca unora le lipseste adevarul. Nu lovesti in Hristos doara pentru ca observi ca sunt multi crestini ce nu mai traiesc intru Hristos.
        Asemenea gen de retorica te descalifica, mai ales cand te declari ortodox. Iar Rufin e suficient de inteligent ca sa isi dea seama de toate acestea. Si totusi o face. Totusi isi asuma riscul…Iar eu ma intreb, oare de ce? Sa zicem ca nu stiu.
        Insa ce stiu e ca aceste cuvinte, fraze si idei, aceste atacuri raman scrise. Unii le vor citi si le vor lua ca atare, altii poate nu se vor opri asupra lor. Insa „unii” aceia, smintiti vor fi. Si iarasi ma intreb: oare Rufin nu si da seama de asta? Eu as spune ca isi da.

        – imi e greu sa cred ca un om cu asemenea grad de inteligenta si cultura, cu cunostinte teologice bune, capabil sa abordeze teme variate…imi e greu sa cred ca nu are un anumit nivel duhovnicesc. Adica, ar trebui sa il aiba. Cuvintele sale sunt frumoase, citatele la fel, ortodox zice ca e. Si totusi, comportamentul sau nu e in ton cu toate acestea. Mai ales atunci cand e provocat sau provoaca. Ar trebui sa aiba un anumit nivel duhovnicesc dara daca l-ar avea ar mai reactiona oare asa? Intreb si eu.

        Am jucat si eu jocuri din aiastea vreme indelungata prin online si nu numai si as zice ca, din pacate, eram destul de bun. Din pacate pentru ca, asa dupa cum am aflat mai tarziu, suntem responsabili pentru fiecare cuvant. La vremea aceea nu stiam si cred ca nici nu imi prea pasa. Pentru unele am si platit deja.
        Revenind, sa spunem ca am, cum ar zice englezul, un „feeling” cand e vorba de astfel de piese de teatru. Dar las si asta la o parte.

        Si totusi…chiar si asa…ceva nu prea se leaga. Astfel incat, prefer sa fiu prudent. Cuvantul „suspicios” nu mi prea place, Ioane. Prudent si rezervat.

        Cat despre prieteniile duhovnicesti pe care Rufin le tot aduce in discutie…aici v-as ruga sa mi ingaduiti un zambet. Ne lipseste atat duhovnicia cat si cadrul pentru a inchega prietenii. Sa lasam acestea pentru unde ii locul lor: intre oameni. Ci nu intre biti si bytes.

        P.S. Rufine, sper ca observasi ca in citatele pe care le dadusi ceva mai jos nu se practica upercutul si directa in Ortodoxie.
        La final, sa mi fie iertata lungimea comentariului dara n-am vrut sa las loc la prea multe neclaritati.
        Iara tu, Rufine, sa ma ierti daca am gresit in aprecierile mele. Daca n-am gresit, sa ne ierte Dumnezeu pe amandoi.

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 18, 2010 at 6:49 pm

        @nume: stii ce observ eu – ca ti-o luat numa 45 de minute ca sa iti schimbi atitudinea. ce crestin e acela care se schimba la fiece bataie de vant, cand ii sus, cand ii jos, cand la stanga, cand la dreapta?
        nu-i nevoie sa mi raspunzi

        Apreciază

    • ovidiu said, on februarie 17, 2010 at 12:30 pm

      John,svetlana,rufin,tutenes,iubitor de patriarh etc,
      va poftesc din toata inima sa va exprimati parerile pe teme arzatoare legate de ortodoxie pe: http://www.razbointrucuvint.ro.
      Sinteti invitati sa va dati cu parerea.Fratii de acolo au un dar special de a lamuri lucrurile.Daca voi sinteti sinceri,cum pretindeti,atunci ce aveti de pierdut?
      Ps:ceva imi spune ca nu va este necunoscut deloc situ dar atunci care ar fi problema?E mirosul de tamiie prea puternic pt voi?

      Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 17, 2010 at 2:43 pm

        Se feresc cu buna stiinta.Stie „sclipiciosul” rufin de ce!

        Apreciază

      • bistosh said, on februarie 18, 2010 at 12:16 am

        @Alin

        eu zic ca trebuia sa urniti ceva.. trebuia sa incepeti o discutie despre ceva.. inrudit cu subiectul.. si ati inceput cu un bolovan.. ati vazut ce dimensiuni are bolovanul pe care trebuie sa-l urniti, apoi v-ati unit pentru ca doar asa.. doar impreuna puteti reusii sa faceti ceva, si sa vedeti ce ziceti… pentru ca aveti fiecare cate o fereastra virtuala in fata si practic o imensa responsabilitate care sta pe umerii vostrii. cititorii asteapta cu urechile la gura si cu sufletele la subrat. intelegi? „hai, ce-or mai zice astia..”, „haide ma, cand se produce declicul?” iar declicul nu mai vine, exact ca george a lui cosbuc. dar e ciudat pentru ca noi din start punem o conditie din asta ciudata.. pentru ca oamenii au aseptari.. asteapta sa se intample ceva.. si nu se intampla nimic.. pentru ca noi nu vrem sa se intample nimic. pentru ca asta este una dintre regulile de baza, pana la urma sa nu se intaple nimic. daca se intapla ceva, doamne fereste, in aceasta situatie, s-a dus totul! s-a dus de rapa discutia.. daca noi facem imprudenta sa spunem adevarul.. daca facem imprudenta sa dam o poanta.. intelegi? esti terminat! ti se pune eticheta.. daca ai dat o poanta ti s-a pus eticheta asta si apoi trebuie sa traiesti toata viata cu o eticheta care ti se pune doar din cauza unui gest imprudent pe care l-ai facut.. e ca si cum te-ai plimba pe un teren minat. deci asta facem noi aici. ne plimbam pe un teren minat si dac nu suntem atenti.. nu..nu stiu. e foarte complicat, sa nu dai o poanta sa nu spui o chestie interesanta deci daca se va auzii vreodata de discutia noastra ca fiind interesanta.. deci eu zic sa ne sinucidem.

        eu dupa ce am citit acuzatiile care i se aduc lui rufin liban am cautat mai in spate.. si am dat de un fragment dintr-un comment de-al lui, la postarea „ANTI-CRESTINISMUL senatorului IULIAN URBAN”:

        „Creştinismul e Hristos! Ortodoxia e Hristos! Poţi blama “neprofesionalismul” preotului cutare sau cutare, dar nu preoţia; poţi avea nemulţumiri faţă de nereuşitele creştinilor, dar nu te poţi atinge de creştinism! Şi cînd spun creştinism, spun Ortodoxie şi viceversa. Aş putea să-ţi confrunt maeştrii cu marii Părinţi ai Ortodoxiei, Vasilie, Grigorie Teologul, Ioan Hrisostom, Marele Atanasie, Ioan Damaschinul, Maxim Mărturisitorul, Grigorie Palama, dar distanţa fiind uriaşă, tare mi-e teamă că aş săvîrşi o impietate. Cum să-l pui pe Sf. Maxim Mărturisitorul în ring cu Voltaire?! Merită însă o aplecare serioasă asupra operei Sfinţilor Părinţi şi de la ei să ne extragem definiţiile. Altfel ne vom vedea împresuraţi de reflecţiile sclifosite ale unor chibiţi cu nume mari, în fond, “minţi deşarte, inimi nule”, ca să folosesc o reuşită expresie eminesciană.”

        iar la articolul asta spune:

        „Sunt un ortodox căruia nu-i place BOR-ul din articolul pe care-l comentaţi cu atîta sîrg. Iubesc Ortodoxia românească dar nu-mi e deloc simpatic BOR-ul momentului. Ideea de instituţie nu-mi repugnă – pentru că e inevitabilă şi necesară – dar îmi repugnă ceea ce a devenit instituţia azi. Din stimul – frînă.” […]

        nu vad nimic care sa sminteasca aici.

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 18, 2010 at 10:09 am

        Tot ce se poate, bistosh, tot ce se poate. Etichetele se pun foarte usor si aici si in alte parti; eu insa zic atat: am fost intrebat de John si i-am raspuns.
        Acelea’s motivatiile ce stau in spatele reticentei mele si nu judecata lui Rufin.

        despre @nume pot spune, de exemplu, ca are o usoara tendinta paranoica deja. asta daca nu cumva incearca sa intarate lucrurile iar si iar. dara cine is eu ca sa stiu?

        Apreciază

  18. petrescu said, on februarie 17, 2010 at 9:46 pm

    Rufin

    Cred ca ai vocatie de preot si consider ca ai cu adevarat ceva de spus…mesajele tale au rol catehetic (evident, nu toate) atita timp cit nu esti rastalmacit de diversi talibani, autointitulati aparatori ai dreptei credinte.

    Foarte adevarata senzatia ta ca BOR e grecoca-catolica, poate si nitel protestanta, iar biserica greco -catolica e de fapt catolica. Aici , in Ardeal , duhul apusean a cuprins demult biserica ortodoxa, ca sa nu mai vobim de mireni. Speranta mea este ,ca puna la urma supa asta nirvanisto-ecumenista sa dea in foc, iar adevarul ortodoxiei sa iasa la iveala in toata splendoarea lui.

    Apreciază

  19. john said, on februarie 18, 2010 at 9:49 am

    Am citit cu atentie raspunsul tau. Cu atentie pentru ca, judecind dupa postarile tale meriti aceasta atentie.
    Iata si raspunsul meu cit imi sta in putere de obiectiv:
    1. Problema folosirii de catre a Rufin a termenului de “cultura Legionara”, in loc de “miscare legionara”. Zici ca folosirea acestui cuvint “cultura” este o subtila minimalizare a esentei acestui fenomen unic romanesc. Dar, de ce termenul de cultura este impropriu fata de termenul “miscare legionara”?! Pentru ca Aline, miscarea legionara, a fost multe lucruri, adica a avut multe dimensiuni: una a fost dimensiunea spiritual- crestin ortodoxa, adevarat ca cea mai importanta dar nu singura; a avut o fateta militara dar si una politica si cu toate intentiile bune de la care s-a pornit, a avut si derapari notabile care nu prea tineau de crestinism- de exemplu rezolvarea problemelor cu pistolul (vezi impuscarea lui lui Manciu ca razbunare de catre Zelea Codreanu insusi si altele), etc. Stii care este lectia Miscarii Legionare, de care vorbeste foarte clar si Ianolide? Ca nu solutii politice si/militare vroia Dumnezeu de la ei. Ci vroia indreptarea lor duhovniceste, fara pistoale, fara cizme, fara discursuri politice, fara razbunari singeroase,etc. De ce tocmai dintre legionari s-au ales cei mai multi sfinti si cei mai mari, in ciuda acestor derapaje? Simplu. Au gresit dar au fost SINCERI in greseala lor, adica multi dintre ei aveau o credinta crestina pentru apararea careia erau gata sa moara asa cum s-a intimplat cu Moisi si Mota plecati in Spania. INchisoarea i-a cizelat, cum se spune ca aurul, adica Dumnezeu, le-a aratat lor asa cum ne arata si noua (cel putin mie) prin exemplul lor ca Solutia nu consta in ideologii, fie ele si bazate pe ortodoxie, in miscari politice si militare… ci in Dumnezeu si in apropierea de el si in valoarea suprema a jertfei in spiritul careia au si fost educati legionarii! Asa ca Miscarea Legionara cu TOATE componentele ei de care pomenean este un fenomen istoric, extraordinar si a.s.m.d. dar din care, adevaratul element roditor, demn de urmat si de copiat a fost: sincera si profunda credinta ortodoxa care a fost cumplit incercata, nu in razboaie sau batalii politice ci in inchisorile comuniste. Restul e istorie…

    IN acest context, pe mine termneul de “cultura” nu ma deranjeaza. Cultura are chiar mai multa relevanta decit “miscare” pentru ca face trimiteri la component spirituala… Pina la urma cum sa-i spuna? Miscare duhovniceasca? Grupare spiritual ortodoxa? Cu pistoale, razbunari si lupta pentru putere politica?! Termenul de “miscare legionara” face trimitere la toate acele dimensiuni de care vorbeam din care numai UNA are de-a face direct cu spiritualitatea crestin-ortodoxa.

    2. Tu spui ca “Rufin e un om inteligent si cultivat. Totusi, nu isi pastreaza aceeasi eleganta pe care o are fata de cuvinte, si fata de semeni. Uneori, ii lipseste complet.” Adica tu spui ca este o inadvertenta intre cuvintele lui frumoase si reactiile lui fata de critici. Pai, acelasi lucru mi se intimpla si mie. Vorbesc “bine” si “intelept”…da’ sa vezi cum imi sare tandara cind sint criticat…. De asta sufera si Svetlana si Ovidiu, si “nume” si omu’ cu dreptatea si Tutenes si Saccsiv si….. Singura diferenta este ca scriitura noastra este mai bolovanoasa si mai putin stralucitoare decit a lui, dar asta e o chestie de talent si nu de caracter. Toti avem probleme si toti avem neputinte chestiunea este cit de SINCERI sintem in credinta si cu ce scop intram pe acest blog!!.

    Mult mai multa intelegere si mila am fata de un ateu zapacit care intra pe blog si incepe cu injuraturile sau un protestant declarat care isi expune devierile fara inconjur si subtrefugii sau un yoghin care are si el nedumeririle si intrebarile lui, decit fata de cei care in mod viclean, deliberat, calculat, subtil si programatic intra aici si care sub diverse masti “strecoara sopirla”. Ei sint cei mai periculosi si ei, deci, merita mai mult decit oricine sa fie dezvaluiti si eventual indepartati.

    In concluzie: Sminteste Rufin VOLUNTAR prin comentariile lui? Asta este problema fundamentala aici, sinceritatea si scopul lui pe acest blog. Si sa trecem la argumentul cel mai important pe care tu il aduci:

    3. Tu zici: “Faptul ca remarci situatia actuala destul de jalnica in care se gaseste marea masa a credinciosilor, faptul ca descoperi (in sensul de a scoate la suprafata) cu indemanare tot felul de tare, de lipsuri si de gresale ale crestinului de azi sau de ieri (crestin pentru mine este sinonim cu ortodox; explicatia e evidenta), faptul ca asta te doare sau te indigneaza nu inseamna ca trebuie sa lovesti in Ortodoxie.
    Nu folosesti atacul la esenta pentru ca anumitor crestini le lipseste esenta. Nu lovesti in Biserica atunci cand sesizezi ca in biserica sunt semeni carora le cam lipseste Biserica. Nu ataci Adevarul doar pentru ca unora le lipseste adevarul. Nu lovesti in Hristos doara pentru ca observi ca sunt multi crestini ce nu mai traiesc intru Hristos.”
    “ You speak my mind” pentru ca exact asta gindesc si eu, dar tu ai exprimat foarte succinct, excelent as spune. Dar noi vorbim de un caz concret cel al lui Rufin. I se aplica el lui Rufin? Adica ataca el dogma ortodoxa? Tu spui asa de exemplu: “faptul ca remarca situatia jalnica a credinciosilor nu inseamna ca…etc”In traducere asta inseamna ca da, are dreptate cind remarca situatia jalnica a credinciosilo, si da, este o realitate ce spune el despre X lucru si Y lucru. Problema este ca, spui tu, aceste adevaruri el le foloseste pentru atacare credintei ortodoxe. Si aici mi se rupe fimul argumentarii tale. Pentru ca tu de fapt nu demonstrezi concret CUM el foloseste aceste constatari si observatie ca baza anti-ortodoxa. Care dintre afirmatiile lui ataca credinta ortodoxa?
    Si iata ca vine comentatorul Bistosh cu un citat din Rufin care demonstreaza ca de fapt …si Rufin crede acelasi lucru ca si mine sau ca tine: “Creştinismul e Hristos! Ortodoxia e Hristos! Poţi blama “neprofesionalismul” preotului cutare sau cutare, dar nu preoţia; poţi avea nemulţumiri faţă de nereuşitele creştinilor, dar nu te poţi atinge de creştinism! Şi cînd spun creştinism, spun Ortodoxie şi viceversa.” Si interventiile de genul asta nu sint singurele

    Este foarte greu sa demonstrezi sinceritatea cuiva pe care nu-l cunosti, totusi scriitura poate sa dea unele indicii… un personaj nesincer nu va avea doar un singur derapaj sau doua ci mai multe si de alta natura, ele vor suna diferit fata de iesirile unuia care a intrat pe blog din motive de, “n-am ce face”, “hai sa ma dau mare”, “ ma enerveaza cutare si trebuie sa-i dau replica”, “am parapon pe ortodoxii astia incuiati si am chef sa-i iau la injuraturi”.

    Eu iti inteleg retinerile la adresa lui Rufin. Genul lui de scriitura s-ar putea sa nu fie pe gustul tuturor. Nu e nimic rau in asta. “de gustibus non discutandum” fiecare avem modalitatea noastra de a ne raporta la Dumnezeu si atita timp cit o facem sincer si in limita ortodoxa…mie mi se pare OK. Si mai ales, toti sintem imperfecti, dar perfectibili.

    Oricum Alin, a fost o usurare sa port o discutie de pe pozitii oarecum diferite , rational echilibrat, argumentat, fara injuraturi si tifne. Ba am descoperit ca gindim la fel in chestiuni importante.

    Iti urez un post folositor… sper ca de data asta chiar sa ma tin de cuvint si sa nu mai “bloggez” pina dupa Pasti!

    Apreciază

    • Alin said, on februarie 18, 2010 at 7:25 pm

      Multam, Ioane.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

      • saccsiv said, on februarie 18, 2010 at 8:16 pm

        Alin

        Ne vei parasi datorita acestui comentariu:

        https://saccsiv.wordpress.com/2010/02/17/comentariul-zilei-18-02-2010-tudor-gheorghe-un-pic-mason/#comment-24555

        Apreciază

      • Alin said, on februarie 18, 2010 at 8:29 pm

        Saccsiv, e blogul tau asa ca o sa fac ascultare.

        Acesta fiind ultimul meu comentariu va doresc tuturor un post cu folos iar tie, Saccsiv, sa nu uiti ca un crestin nu e niciodata incruntat ci stie sa mai si zambeasca.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • ovidiu said, on februarie 19, 2010 at 1:33 pm

        Personajele de genul lui Alin,rufin si restul pe care nu mai are rost sa-i pomenesc nu dispar,se „metamorfozeaza”.Isi schimba doar „parul”.Mi-au servit mie,si nu numai, o lectie folositoare.Intradevar ,nimic nu-i la intimplare trebuie doar sa deschidem ochii…
        De cele mai multe ori nu este nevoie decit de bun simt,nu de sclipiri de geniu.Daca bunul simt si constiinta functioneaza,Dumnezeu ne va deslusi restul.Cred cu tarie acest lucru!
        Rufin et co. m-au facut sa-mi dau seama,nemijlocit,chiar daca in mediu virtual,de dimensiunea razboiului ,de incrincenarea si miselismul cu care este luptata orice „firimitura” de ortodoxie.

        Apreciază

  20. morosan said, on februarie 20, 2010 at 1:08 am

    nu jedecati sa nu fiti judecati …

    Voi sinteti CRESTINI ORTODOXI sau …???

    Postul fara rugaciune si fapte bune este dieta …sa inteleg ca va-ti facut CONTABILI a pacatelor Prea Fericitului Patriarh ?

    daca sinte-ti cu adevarat Crestini Ortodoxi atunci cititi intilnirea Sfintului Vasile cel Mare cu Sfintul Efrem Sirul …

    Prea Fericitul Patriarh a fost pus in fata faptului implinit ….ce vreti VOI sa faca cu preotul care a gresit … dar cu Pavel Corut ce sa faca , sa-l bata , ca apoi sa aveti saminta de discordie ???

    Crestinul are o condamnare pe Viata , la Iubire si IERTARE , asta daca sinteti ORTODOXI ….

    Apreciază

  21. saccsiv said, on martie 13, 2010 at 10:25 am

    Un om care iubește dreptatea

    Consider ca trebuie sa explici urmatorul comentariu:

    https://saccsiv.wordpress.com/2010/03/11/%e2%80%9ecoincidente%e2%80%9d-preotul-lucian-grigore-cel-ce-promoveaza-prin-producerea-scarbei-folosirea-mai-multor-lingurite-la-sfanta-impartasanie-doreste-si-un-caledar-unic/#comment-27270

    De asemenea, sa confirmi sau sa infirmi daca la:

    http://laurentiudumitru.ro/blog/2010/03/09/dilema-linguritei/

    ai scris ca impartasania in BOR este apa de ploaie, ca atare, nu conteaza cate lingurite se folosesc …

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: