SACCSIV – blog ortodox

Ce se intampla daca nu poti achita CREDITUL? Incepe COSMARUL vietii tale …

Posted in CREDIT by saccsiv on februarie 4, 2010

   Citez din articolul Ce poţi pierde la ruleta creditului:

   Pierderea locuinţei folosite drept garanţie nu este cel mai grav lucru care li se poate întâmpla restanţierilor. Banca poate cere bani în plus sau poate trece şi la vânzarea altor bunuri.

   Căderea preţurilor pe piaţa imobiliară reuşeşte să pună sare pe rănile clienţilor cu restanţe la bănci. Dacă în anii 2006, 2007, 2008, când  preţurile creşteau, o eventuală executare silită te-ar fi lăsat doar fără bunul adus drept garanţie, în 2010, situaţia se schimbă. Pentru că nu mai au cum să vândă locuinţele luate de la datornici la preţurile din anii trecuţi, băncile au dreptul legal de a se îndrepta împotriva altor bunuri ale restanţierului pentru a acoperi integral datoria.

   Juriştii instituţiilor financiare con­tactaţi de Capital spun că pot apărea trei situaţii în cazul unei executări silite:

   Prima, destul de rară în actuala perioadă de criză, este aceea în care preţul de vânzare a bunului este mai mare decât datoria, caz în care diferenţa este returnată clientului.

   În cea de-a doua situaţie, mult mai frecventă acum, „suma obţinută prin vânzarea garanţiei în cadrul procedurii de executare silită să fie mai mică decât creanţa băncii“, arată juriştii Piraeus Bank.

   Pică preţurile. O casă nu mai e de-ajuns

   În această situaţie, spun bancherii, „vom avea un creditor garantat, dar care nu este îndestulat 100% (banca). Acesta are dreptul de a continua procedurile de executare silită ca creditor negarantat, putând să urmărească orice bun aflat în patrimoniul debitorului.

   În această situaţie, evident că debitorul nu va mai primi nicio sumă din vânzarea bunului adus în garanţie atâta timp cât creanţa nu este stinsă. Cu atât mai mult, acesta va fi urmărit în continuare pentru diferenţă“. Aşadar, banca va solicita datornicului o sumă de bani egală cu diferenţa dintre preţul de vânzare a bunului şi creanţa clientului către bancă sau va trece la executarea altor bunuri ale acestuia.

   Potrivit specialiştilor din bănci, creanţa definită la momentul trecerii la executarea silită este formată din principal neachitat (suma împrumutată), dobânda aferentă creditului neachitat, calculată până la data declanşării procedurii de executare, şi penalităţi de întârziere, conform clauzelor contractului de credit.

   Bancherii recunosc că obţin pentru bunurile scoase la licitaţie preţuri substanţial mai mici decât cele la care au fost evaluate iniţial garanţiile. „Un preţ mediu care poate rezulta în urma vânzării prin licitaţie publică se poate încadra în limita a 50%- 60% din preţul iniţial“, a explicat pentru ediţia online a Capital, Liviu Fenoghen, şeful Comisiei Executorilor Bancari din cadrul Asociaţiei Române a Băncilor. De exemplu, Raif­feisen Bank vinde un apartament de patru camere în Bucureşti (zona Giurgiului) anunţând un preţ de pornire de 59.000 de euro, în condiţiile în care preţul de evaluare este de circa 80.000 de euro.

   Băncile au făcut paşi spre transparentizarea licitaţiilor cu bunuri recuperate, însă evită în continuare să dea detalii asupra măsurilor pe care le iau pentru a-şi recupera paguba în situaţia în care obţin un preţ nesatisfăcător.

   Nu exclud frauda

   O a treia ipostază identificată de juriştii băncilor include posibilitatea ca, pe parcursul licitaţiei publice, să apară şi fraude: „mai există o situaţie, când imobilul adus în garanţie şi supus vânzării silite este adjudecat direct de către bancă, în contul creanţei, pentru motivul că există riscul ca regulile licitaţiei publice să fie folosite de către participanţi în scopul adjudecării sub preţul de pornire. Este o situaţie mai rar întâlnită când banca în sine cumpără proprietatea scoasă la vânzare“.

   30 de procente reprezintă scăderea medie a preţurilor la apartementele cu două camere din Bucureşti în perioada 2008-2009. Preţul terenurilor a scăzut şi cu 50%, potrivit grilei notariale

   Unii clienţi ai băncilor care nu au mai putut plăti ratele vor fi nevoiţi să cedeze locuinţa luată prin  credit la pachet cu cheile maşinii

   Colac de salvare prost folosit

   Obligaţie Orice contract de credit  cu garanţie imobiliară încheiat cu băncile din România include şi o clauză menită să protejeze nu numai banca, ci şi clientul, de situaţii asemănătoare celor prezentate în articolul de faţă. O astfel de clauză defineşte „garanţia neacoperitoare“ şi dă dreptul băncii respective să ia măsuri în cazul în care valoarea de piaţă a garanţiei ajunge să fie mai mică decât datoria clientului împrumutat către bancă.

   Măsura recomandată ar fi ca băncile să solicite clienţilor fie să aducă garanţii suplimentare, fie să ramburseze anticipat o parte din împrumut până îl aduc la o valoare similară cu garanţia. Multe bănci au preferat însă să penalizeze clienţii altfel, adică prin creşterea dobânzilor, reuşind doar să crească riscul de neplată. Unii clienţi penalizaţi astfel au ajuns tot în situaţia de a fi executaţi silit şi, conform legilor, să plătească sume în plus din cauza scăderilor de pe piaţa imobiliară.

   Cititi va rog si:

Interviul senatorului Iulian Urban cu un bancher reprezinta o manevra de tip ZEITGEIST …

   Aceasta este o consecinta a miscarii de mari maestrii a ELITELOR ce au declasat voit aceasta criza:

Criza financiara din SUA, etapa principala in edificarea NOII ORDINI MONDIALE

„The Money Masters” – un excelent documentar despre modul in care ROTHSCHILD si locotenentii lor stapanesc sistemul financiar-bancar mondial

   Si merge exceptional in Romania, datorita marionetelor aflate la guvernare:

PARLAMENTUL si GUVERNUL Romaniei, marionete ale PAPUSARILOR planetari

   Aratam in articolele:

Catre toate blogurie anti-sistem: ROMANIA GAME OVER in cazul in care se va semna acordul de imprumut cu FMI

Cum se leaga lucrurile: conditiile aderarii Romaniei la UE, refuzul guvernarii de a pregati un plan anti-criza, motivele reale ale acordului de imprumut cu FMI si iminentele masive miscari de strada

   Ca va fi vai si amar de tara asta daca se va incheia acest acord cu FMI. Si aceasta trebuia sa fie clar pentru oricine stia istoricul acestei institutii si care ii sunt stapanii:

Instrumente ale crearii GUVERNULUI MONDIAL (partea 2) FMI (Fondul Mondial International)

   Iar principalul avocat al acestei ticalosii a fost Basescu, cel vazut de multi ca salvatorul natiunii …

   Va dati seama, la cum se vor scumpi de mult produsele de baza, in paralel cu scaderea celor garantate la banci, ce putere de cumparare va avea romanul in 2010? In plus, din ce in ce mai multi oameni ramasi fara serviciu … Cum isi vor mai plati ratele la banci?

   Hal de viata … Alergi ca un habauc 10 ore (si peste) pe zi pentru a slugari SISTEMULUI, in majoritatea cazurilor il si aperi de cei ce incearca sa te trezeasca, in iluzia ca vei realiza ceva. Te lasi prostit si-ti faci credite in speranta ca te vei bucura de o casa, o masina, un frigider, o treaba. Si vine timpul cand se trage linia … si ramai in fundul gol. Dar nu deoadata, caci mecanismul e pervers. Ci in cateva luni de zile, timp in care te tot zbati si tot speri ca vei iesi la liman. Si te stresezi si devi un soi de robotizat ce alearga ca un zapacit pe strazi. Te certi cu nevasta (sotul), iti neglijezi copii, iti sare tandara cu prietenii, sari la bataie in trafic, devii subuman. Dar rezultatul va fi acelasi: FUNDUL GOL. Si atunci te apuca damblaua si te gandesti sa te spanzuri sau si mai rau, iti vine sa ii spanzuri si pe altii inainte.

   Iar ca tine vor fi multi in aceeasi situatie si atunci buboiul se va sparge si cineva iti va spune: „hai cu noi pe baricade”.

Ultima revolutie: NOUA ORDINE MONDIALA reala impotriva falsei “Noi Ordini Mondiale”

20 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on februarie 4, 2010 at 6:33 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. stefan said, on februarie 4, 2010 at 7:25 pm

    ” Hal de viata … Alergi ca un habauc 10 ore (si peste) pe zi pentru a slugari SISTEMULUI, in majoritatea cazurilor il si aperi de cei ce incearca sa te trezeasca, in iluzia ca vei realiza ceva. Te lasi prostit si-ti faci credite in speranta ca te vei bucura de o casa, o masina, un frigider, o treaba. Si vine timpul cand se trage linia … si ramai in fundul gol. Dar nu deoadata, caci mecanismul e pervers. Ci in cateva luni de zile, timp in care te tot zbati si tot speri ca vei iesi la liman. Si te stresezi si devi un soi de robotizat ce alearga ca un zapacit pe strazi. Te certi cu nevasta (sotul), iti neglijezi copii, iti sare tandara cu prietenii, sari la bataie in trafic, devii subuman. Dar rezultatul va fi acelasi: FUNDUL GOL. Si atunci te apuca damblaua si te gandesti sa te spanzuri sau si mai rau, iti vine sa ii spanzuri si pe altii inainte.

    Iar ca tine vor fi multi in aceeasi situatie si atunci buboiul se va sparge si cineva iti va spune: „hai cu noi pe baricade”. ”

    Concis rezumat – iar in concluzionare care-i remediul la problema in cauza adica asta cu datoriile in general?
    Pai exact a nu le face de la bun inceput.
    Dar de, usor de zis dar mai greu de executat sau de ne-executat…imprumutarea respectiva.
    Si apoi stau si cuget cum de se ajunge la starea sau situatia de a fii ‘nevoie’ sau de a fii ‘necesar’sa se faca un oarecare imprumut?
    Si oare, cel ce sta pe punctul de a-l face, se gandeste si cugeta la ramificatiile si impactul ce va urma sa-l aibe un asa imprumut?
    Iar daca nu se gandeste, de ce oare?

    Eu ma gasesc in aceeasi ‘barca’ cea a datornicilor la banca.
    Si treaba-i groasa, ramasul ‘cu fundu gol’ este la ordinea de zii si mai reala decat oricand.
    Tot ce ramane de vazut este -cand?- si -cat de rau?- .

    Apreciază

    • adris1919 said, on februarie 5, 2010 at 5:05 pm

      A FI se scrie cu un singur I, nu cu doi de i. Vad ca tot mai des se greseste infinitivul, probabil uitam chiar si limba materna. Vorba aia, ne strang astia cu usa pana uitam si laptele de l-am supt de la mama.

      Apreciază

      • adris1919 said, on februarie 5, 2010 at 5:07 pm

        Si zi, se scrie tot cu un singur I. Dar cand ai atatea probleme pe cap, cine sunt eu sa te invat cum e cu limba noastra cea dulce si frumoasa!?!

        Apreciază

  3. Agartha said, on februarie 4, 2010 at 9:54 pm

    ma bucur ca fac parte din cei care nu au nici un fel de credit la nici o banca, nici o datorie. Tot ce am facut am facut cu bani gheata. Si nici nu muncesc 10 ore pe zi sa imi castig existenta. Voi fi pe orice baridaca voi fi chemat:). De fapt nu muncesc nici o ora pe zi:)

    Cheers

    Apreciază

    • saccsiv said, on februarie 5, 2010 at 8:17 am

      Agartha

      Era chiar culmea ca Shambala sa nu fie in miezul revoltei pentru instaurarea unei lumi mai bune pe pamant, sub iluminata coordonare a „salvatorului” antihrist.

      Apreciază

  4. Cosmin S. said, on februarie 5, 2010 at 7:53 am

    Eltoro,
    Poti veni cu detalii despre mecanismul prin care bancile te-au adus la faliment sau conjunctura care a condus la acest deznodamant trist ?

    Apreciază

  5. wolfwie said, on februarie 5, 2010 at 7:56 am

    Ma bucur ca mai sunt oameni ca voi care inca gandesc. Eu am un imprumut la banca de 12 mil vechi, si astia pt a imi rezolva din problemele cu dintii. Am un prieten in armata, in zona Focsani, acum cel mult 5 – 6 luni am fost la el, bucurie mare, prin intermediul armatei si` facut card de credit de 2500 lei noi, sau altfel spus 250 mil vechi, l`am intrebat daca a gandit bine, era foarte entuziazmat ca va „plati toata viata fix 2 % din suma”, ce mai era sa ii zic……TOATA VIATA !!!!! cei de la banca oricum sunt anormali, dar el ca om !!!!…..daca maine il loveste masina, cum mai lucreaza, si atunci sa te ti. Vorba lu Stefan, ……fundul gol. Eu ma gandesc, mai sunt sanse dar e nevoie de mai mult curaj si intelegere intre oameni. Toti „cei de sus” se bazeaza pe indiferenta noastra si prin lipsa unei atitudini mai dure, apoi noi cei de astazi suntem obisnuiti cu traiul asta mai „confortabil”. Citeam acum vre`o 2 ani cum un italian, a adunat multi oamenii din partea dobrogei care avea pamint si ……… faceau export cu orez daca nu ma insel, deci nu facea afaceri cu Romania ci cu exteriorul…..dar ma inteb de ce naiba nu facem si noi romanii acest lucru, stam tot timpul la mana bancilor ? trebuie neaparat sa vina un strain sa ne arate cum sa facem bani ? Oricum cu regret o spun, pt cei care au credite la locuinte e destul greu daca nu chiar imposibil sa iasa din situatia asta.

    Apreciază

  6. betelgeuse said, on februarie 5, 2010 at 8:07 am

    faza cu creditele a fost/este o escrocherie, insa orice escrocherie nu poate reusi decat cu complicitatea victimei… victima pierde pe mana ei… lacomie, inconstienta, vanitate, etc, etc…

    mi se pare ca problema fundamentala este urmatoare:

    un grup mic, unit, secret, bine structurat si disciplinat, de oameni (ei) actionaza concertat impotriva unui grup mare de oameni dezbinati (noi).

    principiul este simplu: cei care se asociaza ii inving pe cei care nu se asociaza.

    un alt principiu important este sa actionezi in secret. secretizarea este implementata in multe moduri. sa luam ca exemplu negarea: in cazul in care iese ceva la iveala, negi. nu conteaza ca este evident ca nu ai dreptate, nu conteaza ca argumentele pe care le aduci sunt absurde, negi. negi intr-o totala ignorare a realitatii. asta este o mare abilitate satanica. 😀

    in grupul mic, disciplina este impusa prin mijloace coercitive. bineinteles, nu exista o coercitie oficiala, nici macar nu se dau ordine, doar se „sugereaza”… omul este liber sa nu se supuna sugestiilor, cu consecintele de rigoare… nu va fi pedepsit oficial (daca va amintiti, nici in comunism nu existau detinuti politici… ), insa ori va fi lasat inafara jocului, ori afacerile lui nu vor mai prospera, ori ceva nefericit i se intampla… arma lor de baza este minciuna generalizata, la toate nivelurile, in toate felurile, chiar si intre ei. chestia asta le tradeaza natura satanica mai mult decat orice altceva. sunt imbibati in minciuna pana in maduva oaselor. psalmistul ne vorbeste despre ei. evident, sunt inspirati de diavol.

    nu este un conflict pentru bani, pentru resurse materiale. asta este doar o aparenta. miza reala sunt sufletele oamenilor, iar ideea este sa ii determini pe oameni sa isi vanda sufletele pentru a supravietui.

    Apreciază

  7. Daniela said, on februarie 5, 2010 at 10:36 am

    util postul !
    n-am datorii la banca, dar pe viitor o sa ma gandesc de 3 ori inainte sa fac unul.
    Nu cred ca e util pt nimeni nici sa ne bucuram nici sa aratam cu degetul pe cei care au imprumuturi si nu mai reusesc sa-l plateasca. E o drama . Sunt persoane care fie nu au fost bine informate fie au fost disperate, iar suferinta lor nu cred ca produce fericire nimanui.
    Inca o data felicitari pt tema aleasa

    Apreciază

  8. Calatorul said, on februarie 5, 2010 at 1:20 pm

    Pe articolul din Capital exista cateva comentarii interesante, printre care unul legat de lipsa „persoanelor private” din legea falimentului. In Germania (sigur), in USA exista posibilitatea de a declara falimentul si ca persoana privata. La fel si in Japonia. In Romania, nu exista. Si asta nu e bine deloc. Citisem la un moment dat un roman scris de un Japonez despre un furt de identitate care se petrecea cumva pe fondul exploziei creditelor in Japonia. In principiu situatia mergea in felul urmator: un credit la banca, un alt credit la alta banca, un card de credit bagat din grseala in bancomat si scos bani de pe el, solutie magica. La un moment dat avalansa se declansa. Indivizii nu mai reuseau sa isi plateasca datoriile la banci, moment in care bancile nu mai dadeau credit. Urma aparitia recuperatorilor, hartuiala, cazutul in bratele unor firme care dadeau credite „cu buletinul” dar cu dobanzile de rigoare. Intr-un final se ajungea la situatia 25% dobanda pe zi petru bani datorati practic catre Yakuza. Finalul: practic sclavia pe viata in mana mafiei japoneze. La asta a raspuns statul japonez cu solutia insolventei individuale. Rupea lantul de mai sus. Singurul element de care era nevoie era ca indivizii sa inteleaga ca nu pot plati. Roman, neroman probabil partea cu creditatul excesiv e foarte reala.
    In principiu in Germania, creditarea functioneaza pe principiul: banca iti da bani cand nu ai nevoie de ei… Discutiile pot continua la infinit pe tema banca, credit, proprietate privata, stat cu chirie, samd.
    Am niste amici care si-au cumparat casa. Nu cunosc care a fost valoarea creditului. E genul de lucru care nu il intreb. Cand am fost la ei in vizita era iarna si erau 17 grade…
    Cineva se plangea mai sus ca tocmai a peirdut nu stiu ce si nu stiu ce pe baza unui credit… Am citit cu amaraciune asta. Sper sa invat din belele altora si sa ma intind doar cat ma tine plapuma si sa am intotdeauna o coarda de siguranta. Un prieten fracez zice cam asa: 5 hectare de cartofi, un magar si o pusca… care sa nu fie garantie la vreun credit.
    Tot mai sus cineva se lamenta: „…..dar ma inteb de ce naiba nu facem si noi romanii acest lucru, stam tot timpul la mana bancilor ? trebuie neaparat sa vina un strain sa ne arate cum sa facem bani ?”. Intrebarea mea pentru el: crede ca poate organiza o firma, sa o faca sa fie profitabila? Atunci de ce nu o face? Ce il opreste? Restul vorba unui amic: chibiteala si carcoteala pe tusa. Aruncatul vinei pe sistem e solutia cea mai simpla. Din ce am invatat eu e ca nu exista vina de 100% intr-o singura parte intr-o „relatie”: casatorie, concubinaj, relatia individ-stat. Oare toate afacerile care merg in Romania au fost create pe furt sau pe colaborarea cu sistemul, masonii, diavolul, samd. Nu cred… Dar e foarte usor sa arunci vina si sa spui: ala e vinovatul, e mason. E mult mai greu sa spui: m-am intins mai mult decat m-au tinut baierele… Acum o iau de la capat.

    Un amic de al meu si-a facut niste calcule si ii ieseau cam asa: daca isi facea propria firma de programare si lucra ca freelancer castiga ceva mai mult decat daca se angaja ca programator in Germania. A ales sa se angajeze ca programator in Germania. A spus: sincer, e prea mare bataie de cap sa ai firma ta. Practic iti inghite tot timpul. Macar asa am jumatate de zi si weekend-ul libere. Restul e chibiteala.

    Apreciază

  9. adris1919 said, on februarie 5, 2010 at 5:26 pm

    NU stiu daca-l crede cineva, dar de injurat il vor injura multi (sper, desi nu e crestineste).
    Mai calatorule, de ce nu calatoresti matale putin prin China? Ca pe-aici, pe la noi e destul de aglomerat. Ma rupi cu citate din amici care spun toti cate ceva fara sens. Numai dracu vorbeste mult si fara sens, ca sa-ti vajaie totul in cap si sa-ti alunge gandurile de la Bunul Dumnezeu.
    Hai sictir, mason imputit!

    Apreciază

  10. calatorul said, on februarie 5, 2010 at 9:10 pm

    @nume: Vorbesti cu mine? Nu vreau sa ma creada nimeni. Mi-am exprimat parerea.
    @Adris1919: Poate ca ar trebui sa citesti inca o data cele scrise de mine. Poate nu ai citit cu atentie cele scrise de mine. Scuze daca am fost neclar. Incerc sa mai scriu odata ca sa ma fac mai bine inteles.

    Apreciază

  11. john said, on februarie 5, 2010 at 9:32 pm

    @ calatorul
    e adevarat ca nu toate afacerile din Romania au fost create prin furturi si alte mizerii. Dar din ce in ce mai multe si mai importante, adica majoritatea au fost astfel create. Si chiar daca este adevarat ca „fiecare popor are conducatorii pe care si-i merita”, si noi ni-i cam meritam p-ai nostrii totusi, sistemul de la noi lasa foarte putine sanse unuia care vrea sa faca bani cinstit. stiu cazul cuiva care si-a deschis o casa de moda la noi si dupa 5-6 ani de zbateri, cheltuieli, dureri de cap, a trebuit sa inchida totul pentru ca ce cistiga dadea pe taxe, salariile angajatilor si materiale. SI vorbesc de cineva suficient de competitiv ca sa se aleaga cu citeva contracte la Teatrul National pentru costume in diverse piese si unul in strainatate. N-a fost suficient. A lasat tot si a venit in Grecia ca sa munceasca intr-un atelier de croitorie haute couture. Cistiga si mai bine si nu mai este atit de hartuita. Asa ca…in Romania mediul de afaceri este pentru multa lume de buna credinta iresperabil.

    @adi 1919 limbajul tau nu este justificat

    Apreciază

  12. calatorul said, on februarie 5, 2010 at 9:57 pm

    @john: Cred ca ai dreptate in legatura cu cele scrise despre mediul de afaceri din tara. Nu stiu foarte multe despre el dar din cele auzite asa este…

    Apreciază

  13. wolfwie said, on februarie 6, 2010 at 7:28 am

    eu consider ca este nevoie in primul rand de constintizarea situatiei, ceea ce este enorm de greu pt cei mai multi oameni, vad la tv cum ca se incepe iesirea din „criza” , si ma gandesc ca ne mai lasa cativa ani asa ca oameni sa creada ca „piata isi revine, se da iarasi drumul la credite….” ca oameni sa creada ca isirea din aceasta situatie este un alt credit pt a si`l acoperi pe primul, dar dupa doar cativa ani ni`se da lovitura de gratie…poate gresesc. Un alt prieten de al meu are o datire la banca de 36000 euro, eu i`am sugerat sa mearga ca tot are rude in Canada, sa lucreze 2 – 3 ani sa isi plateasca creditele si apoi sa vina inapoi in tara, ca in afara il vor manca de viu. Mai rau este ca oamenii vad aceste lucrurii doar la nivel de progres, de o viata mai prospera….etc, dar parca se afunda mai mult in datorii, probleme, necazurii…

    Apreciază

  14. […] Ce se intampla daca nu poti achita CREDITUL? Incepe COSMARUL vietii tale … […]

    Apreciază

  15. CUPRINS A – N « Saccsiv's Weblog said, on august 8, 2010 at 5:40 pm

    […] Ce se intampla daca nu poti achita CREDITUL? Incepe COSMARUL vietii tale … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: