SACCSIV – blog ortodox

Herald Sun: „AVATAR, raspunsul visului celor ce participa la summitul din Copenhaga”

Posted in AVATAR, Copenhaga, Herald Sun by saccsiv on decembrie 27, 2009

   Citez din articolul: Avatar, the answer to a Copenhager’s dream:

   MAJORITATEA oamenilor vor lega evenimentul mortii panicii in legatura cu incalzirea globala nu de fiasco-ul din Copenhaga – plictisitor! – ci din Avatar.

   Nu o fi cea mai scumpa conferinta din acest domeniu, dar este cel mai scump film din lume, film ce va ramane in memorie ca momentul cand credinta ‘verde’ a inceput a se contracta de la prostia pura.

   Avatar este de fapt visul celor ce sustin incalzirea globala, filmat in 3D. Desfasurandu-se prin ochelarii specifici, aceasta creatie spectaculoasa a lui James Cameron, in valoare de 400 milioane dolari, arata in final unde a ajuns acest cult al incalzirii globale.

   Si se poate vedea, de asemeni, totul se va rasfrange asupra pamantului.

   Decembrie 2009. Retineti. Inceputul sfarsitului, chiar daca Avatar este posibil sa devina filmul cu cele mai mari incasari din istorie.

   Cameron, a carui capodopera anterioara a fost Titanic, a creat o noua planeta virtuala denumita Pandora, pe care, in perioada viitoare de 150 de ani, oamenii  si-au format un mic stabiliment.

   Acolo ei exploateaza un minereu atat de rar incat este denumit Unobtainium (groan), iar cel mai mare zacamant al acestuia se afla chiar sub marele copac sacru al speciei dominante de pe planeta, extraterestrii albastri umanoizi denumiti Na’vi.

   Daca Tim Flannery, Al Gore si alti delegati din Copenhaga s-ar pune de acord macar sa schiteze un nou tip de om, ar semana foarte mult cu aceste creaturi 3D.

   Creaturile Na’vi traiesc in copaci, in armonie cu natura. Ei venereaza Zeita Mama Pamant si, la fel cu gaianii de astazi, vorbesc in mod semnificativ de “o retea de energie ce interactioneaza cu toate fiintele”. Ei beau apa ce se strange pe frunze gigant si canta in jurul unui copac ce le vorbeste de stramosi.

  De asemeni, nu exista discriminare sexuala, caci femeile sunt egale cu barbatii, ele vaneaza si isi aleg singure sotul. Bineinteles, ca si in Hollywood, se gasesc si aici cei ce cred in reincarnare care considera ca “toata energia este imprumutata si intr-o zi aceasta trebuie data inapoi“.

   Si, bineinteles, creaturile Na’vi resping toata tehnologia care este mai avansata decat arcul si sageata, deoarece “bogatia lumii se afla in jurul nostru“.

   Trimis pentru a-i momi cu dolari si sentimente pe acesti new age-isti albastri si sa ii faca sa dispara din calea buldozerelor, fostul ofiter de marina, Jake Sully (interpretat de australianul Sam Worthington), se foloseste de corpul unui avatar Na’vi pentru a le castiga increderea.

   Dar intalnind asemenea creaturi perfecte, traind fara emisii de carbon, Sully realizeaza cat de ticaloasa este propria specie.

  Oamenii, declara el manios, deja si-au distrus propria planeta cu lacomia lor.

  “Nu exista nimic verde” in  “lumea lor muribunda” deoarece “ei si-au omorat mama”. Acum noi, oamenii lacomi, planuim sa distrugem si Pandora, cu bombele noastre, cu razboiul nostru impotriva “terorismului”  si cu planurile noastre de genocid, planuri de a distruge creaturile Na’vi si de a le fura pamantul.

   Atat de mare este dezgustul lui Cameron fata de oameni – si atat de convins este ca audienta sa ii impartaseste acest dezgust – incat a realizat un film istoric: a creat primul film despre un razboi dintre extraterestrii si oameni, razboi in care noi pur si simplu suntem batjocoriti in favoarea extraterestrilor.

   De fapt, atat de gretosi sunt oamenii incat eroul,Sully, nu doar ca alege sa lupte alaturi de creaturi, dar pur si simplu devine una dintre ele. El ii respinge nu numai pe oameni, ci si propria sa umanitate.

   Toata aceasta invatatura vine direct din ceea ce a mai ramas din inima lui Cameron dupa cinci mariaje si o reputatie profesionala bazata pe josnicii.

   Avatar, afirma el, abordeaza “impactul nostru asupra mediului inconjurator, caci oriunde mergem noi realizam activitati de minerit si construim mall-uri“ si acest film avertizeaza “ca ne vor astepta  mari pericole daca nu ne inteleptim si nu incercam sa ducem o viata aflata in echilibru perfect cu ciclul natural al vietii pe pamant“.

   Nu pierdeti din vedere, in cea mai mare parte acest lucru va reprezenta doar imagine de fundal pentru audienta reala a filmului, care nu va fi formata din cei ce se lupta pentru salvarea planetei.

   Nu, audienta, mancandu-si cu nerabdare popcorn-ul si asteptand marea productie, va fi formata din multimea obisnuita incarcata cu pungi de la megaplex-ul impodobit de Craciun – multimea cu ochi de insecta ce se infioara de ceea ce pretinde ca ar condamna Cameron, de la tehnologia hi-tech pana la cea militara.

   Totusi, nu ii puteti comdamna daca nu cred mesajul pe care il vinde Cameron, de vreme ce nici el nu-l crede.

   Aici Cameron condamna consumerismul, insa el cheltuie aproape o jumatate de miliard de dolari in realizarea unui film pentru sezonul Craciunului, cat si pentru produse specifice de la McDonald’s si jucarii Avatar de la Mattel.

   Astfel Cameron condamna faptul ca folosim tehnologia, insa foloseste cea mai avansata tehnologie din domeniul cinematografului pentru a-si crea noua sa lume verde.

   De fapt, Cameron isi indeamna audienta sa renunte la posesiunile materiale si sa se apropie de natura, doar ca el sa se poata retrage linistit in fiecare noapte in splendida sa vila de la Malibu.

   Nici macar creatiile lui nu traiesc conform doctrinei pe care le pune sa o predice.

   Cu toata vorbaria lor despre a fi conectat la natura, creaturile Na’vi inca omoara animale pentru hrana – cu toate acestea nu inainte de a spune cat de rau le pare, bineinteles, de vreme ce traim intr-o epoca in care a-ti parea rau se pare ca este o scuza perfecta pentru a-ti manifesta egoismul.

   In totalitatea sa, Avatar capteaza précis intregul crez al summit-ului din Copenhaga.

   Amintiti-va ceea ce ati vazut de la acesti salvatori ai planetei din Copenhaga in ultimele doua saptamani.

   Au fost avertizarile apocaliptice despre cum distrugem planeta. Au fost ovatiile realizate de delegati saptamana trecuta catre presedintele Venezuelei, Hugo Chavez, ce a denuntat furios capitalismul, consumerismul si armata SUA.

   A fost apelul presedintelui bolivian Evo Morales pentru o viata mai simpla: “Trebuie schimbate politicile economice, renuntarea la lux, la consumerism… a trai mai bine inseamna a exploata oamenii. “

   Au fost multimile de activisti ca de exemplu profesorul australian Clive Hamilton care, ca si Jake Sully din Avatar, ce accentueaza nevoia de a imbratisa “pamantul zeitei Gaia intr-o modalitate ecologica, cibernetica, impreuna cu cateva notiuni despre minte, suflet sau chi. “

   Si au fost demonstratiile primitivilor care au cantat si au dansat dansuri tribale adresand imnuri Zeitei Mama Pamant.

   Bineinteles, Cameron isi traieste viata exact in stilul pe care il condamna. Si la fel se intampla cu ceilalti.

   De exemplu, printul Charles, care a zburat cu avionul sau privat la Copenhaga pentru a prezenta un studiu despre cat de putin grijulii suntem fata de resursele naturale si cum am adus planeta la marginea dezastrului.

   Apoi pilotul sau l-a condus acasa.

   Dar da, aveti dreptate. Cum as putea afirma ca aceasta mare credinta verde a ajuns acum putin cam ridicola, cand filmul Avatar cu siguranta are incasari colosale? Nu va invata o intreaga generatie aceasta credinta de la creaturile albastre?

   Nu va fi flatata Cate Blanchett sa fie acum confundata cu o creatura Na’vi dezbracata, alergand dupa animale salbatice in padurea intunecata?

   Nu i-ar placea cu adevarat unui Al Gore sa aiba milioane de cinefili ce vor vedea in 3D unde poate duce negrija fata de planeta?

   Nu, acum putem vedea lumea lor verde si putem vedea, de asemeni, ca este timpul sa venim acasa.

   Cititi va rog si:

Film artistic: AVATAR (subtitrare in limba romana), o mega productie SF ce promoveaza pe fata reala NOUA ORDINE MONDIALA

Masurile impotriva schimbarii climei sunt gandite pentru a crea rapid GUVENUL MONDIAL al NOII ORDINI MONDIALE

ONU pregatita sa conduca Guvernul Mondial al Mediului?

RAPORT ONU: Nasterea de copii duce la schimbarea climei. INIDICATIE: Emanciparea femeilor si planificarea familiala

Specialistii „au stabilit”: ORICE COPIL IN PLUS ESTE UN PERICOL PENTRU OMENIRE

VIDEO (si transcriptul): DAVID ROTHSCHILD despre GUVERNUL MONDIAL si summit-ul Copenhaga

Colosii din industria petroliera sunt in spatele actiunilor impotriva incalzirii globale …

Documentare celebre: „THE GREAT GLOBAL WARMING SWINDLE” (Marea escrocherie a incalzirii globale) – subtitrare in limba romana

EDIFICATOR: Cand a inceput nebunia masurilor impotriva INCALZIRII GLOBALE? Conexiunea cu EUGENIA

VIDEO: CLIMATEGATE? Hackeri au oferit opiniei publice corespondentele private ale cercetatorilor implicati in studierea schimbarii climei. S-A DEMASCAT INSELATORIA?

 

Reclame

51 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 27, 2009 at 4:21 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. agerstress said, on decembrie 27, 2009 at 5:56 pm

    Si prostia tinde catre un soi de perfectiune. Deasemeni si nebunia. Acesti regizori sunt atat de handicapati incat nici nu mai pot vedea o solutie de natura umana la problemele unanitatii (fie ele reale sau fictive… de la un moment dat si fictiunea devine o problema intr-un fel sau altul…). Ma mir ca nu-l invoca pe Mos Craciun sa „inverzeasca” pamantul…

    Apreciază

  3. spellmaker said, on decembrie 27, 2009 at 6:12 pm

    Totul nu e decat propaganda.Un proverb mai nou zice:”Singurele adevaruri scrise intr-un ziar sunt reclamele”.Asa e si in acest film.Nimic adevarat.Doar ca unii vor sa ni se faca sila de noi,aratandu-ne rai si fara Dumnezeu.Ce este drept planeta ca orice element care apartine lui Dumnzeu si dat in folosinta oamenilor trebuie protejata si ingrijita.Problema e ca cei care tipa ca oamenii distrug planeta sunt de fapt cei care o ii fac rau.Nu oamenii simpli fac experiente nucleare sau elemente chimice dure care sunt deversate intentionat peste tot.Intresant in film este asemanarea populatiei de pe Pandora cu demonii.Le mai trebuiau coarne,cu coada fiind deja dotati.Filmul ar fi putut fi bun daca ar fi facut in asa fel incat sa fie in concordanta cu principiile umanitatii,ori producatorii vad deja in film oameni fara suflet, un pamant distrus si irecuperabil.Ori nu o sa fie chiar asa.Mai e de luat in calcul Sf. Scriptura care zice ca viitorul va fi altfel.

    Apreciază

  4. Costi said, on decembrie 27, 2009 at 7:17 pm

    Nu e nimic nou in acest film. Tot acel sistem de credinte ale „extraterestrilor” nu este altceva decat o preluare din religia celtilor 100% – absolut tot (venerarea copacilor, energiile care ne inconjoara), credinte care au fost preluate si de new-age.

    Apreciază

  5. parereamea said, on decembrie 27, 2009 at 7:30 pm

    Smecheria e ca, de fapt, humanoidul respectiv si-a vandut sufletul pentru picioarele avatarului, picioare pe care el nu le mai avea.
    Sa remarcam si analogia dintre denumirea planetei, Pandora, si legenda „Cutia Pandorei”.
    Tot in 2009 a aparut si filmul „Pandorum”. O nava spatiala cu ultimii supravietuitori ai Pamantului calatoreste prin cosmos. In timp, o parte a populatiei se transforma in monstri. Scarbos film.

    Apreciază

  6. un.oarecare said, on decembrie 27, 2009 at 9:33 pm

    Chiar maine cica merg sa vad filmul, cu un var care vrea neaparat sa-l vizioneze. Dar daca pana acum vroiam sa il vad si ca sa merg cu el, acum deja sunt mult mai curios. Ma gandeam ca vor fi mesaje in el, dar parca nici chiar asa.. multe si pe fata..
    Oricum, din fiecare film poti ramane si cu ceva bun, sper eu si din asta.

    Apreciază

  7. Aquarius said, on decembrie 28, 2009 at 3:07 am

    Un oarecare, nu ramai decat cu impresia facuta de efectele speciale:) In rest doar rahaturi de filosofii nicidecum extraterestre ci pur pamantene.

    Apreciază

  8. Agartha said, on decembrie 28, 2009 at 8:01 am

    Un film senzational. Magnific. Bravo Jim Cameron. Acest film ma duce cu gandul la cartea lui Redfield, pt cunoascatori.

    Apreciază

  9. v said, on decembrie 28, 2009 at 9:13 am

    […]
    Ca tot e Craciunul, fata blonda cu IQ negativ vorbeste despre vrajitori, numerologi, astrologi si trompetologi. ‘Cita smerenie, gingasie sufleteasca si finete’!
    Pentru ea Craciunul inseamna doar cozonaci, caltabosul lui Remes, calatoriile pe zapada in Maramuresc si colindatorii din nordul Moldovei dupa care ceva vizite pe la biserici sau manastiri unde se holbeaza tont la icoane si considera ca aplecarile la pamint ale calugarilor ‘dau bine’ la ochii camerelor video ale strainilor care vin in ‘land of choice’.
    Icoane, rugaciuni, post si acatiste, astea-s traditie frate in creierul ei!
    […]

    Complet pe http://cpoalelungi.blogspot.com/2009/12/sandra-astrologia-si-pasarica.html

    V.

    Apreciază

  10. Anonim said, on decembrie 28, 2009 at 10:54 am

    Interesanta interpretarea voastra, insa exista si alte interpretari posibile. Eu am inteles filmul putin diferit- e vorba de lupta dusa de MARILE CORPORATII OCCIDENTALE pentru a face rost de resurse, impotriva oamenilor din zonele care au resurse. Oamenii din film sunt o metafora foarte transparenta a armatelor occidentale, spuneti-i NATO daca vreti, armata pusa in slujba CORPORATIILOR OCCIDENTALE. Umanoizii aia albastri si cu coada, sunt precum oamenii din zonele care au resursel- aur/diamante/petrol, adica precum negrii din Africa de ex. Faptul ca au coada simbolizeaza mai degraba faptul ca e o lume mai apropiata de natura, asa cum e lumea triburilor din Africa, ei sunt aproape dezbracati si ei sunt considerati un fel de maimute de armatele de ocupatie. Filmul acesta nu condamna folosirea tehnologiei, ci condamna abuzarea tehnologiei pentru a satisface lacomia corporatistilor. Jack Sulivan nu renunta la corpul sau pt niste picioare noi, ci renunta la vechiul sau trup, neadaptat la mediul inconjurator, pt a trai in armonie cu natura si alaturi de femeia iubita. Era indragostit de o femeie „tribala” am zice noi folosind gandirea Occidentala etc

    Apreciază

    • parereamea said, on decembrie 28, 2009 at 1:29 pm

      Filmul poate fi si o interpretare inversa a miturilor conform carora extraterestri pe „care de foc” au venit si au colonizat Pamantul, au facut pe aici cam ce au vrut cu tehnologia lor, si bune si rele, iar unii „extra”, considerati zei de pamanteni, au fost fascinati de frumosii si vigurosii humanoizi si au ales sa ramana pe aici.

      Apreciază

  11. Xerxes said, on decembrie 28, 2009 at 11:57 am

    Acest film arata exact realitatea din ziua de azi ! armonia din unele tari si rautatea acelei tari care-si baga coada peste tot sa strice sa provoace razboaie…conflicte interne etc…Arata exact ca cineva trebuie sa strice tot ce-i armonios si frumos intr-o civilizatie normala ! Este exact realitatea din zilele noastra…marile puteri cum isi baga coada sa strice si sa distruga tot! economii, industrii..tot ce merge in orice tara aceasta capcana UE trebuie sa strice ! pt ca asa vor ei ! sa nu mai mearga nimic dar nimic ! priviti in Grecia ce se intampla ! in Spania…la anu’ la noi dupa marille mariri de preturi?! cat vom mai suporta aceste taxe imense si cresteri de pret in lant de la anu’?! vor paraliza tot nu va mai merge nici la noi nimic….vor pica in lant vanzarile ..apoi toate…veti vedea…va fi un an „foarte bun” …

    Apreciază

  12. daniel said, on decembrie 28, 2009 at 1:06 pm

    simt si eu 2010 ca primul an incarcat de atatea evenimente, rele, malefice si, din care, cei buni vor stii, prin Intelepciunea Duhului Sfant sa se alipeasca mai intens de Domnul nostru Iisus Hristos.

    Apreciază

  13. Radu said, on decembrie 28, 2009 at 1:45 pm

    Un singur lucru va scapa. Productia filmului a costat 400 mil dolari. 🙂
    Voi nu vedeti un lucru aici??? Spunand acest lucru toti vor dori sa vada cum arata un film de 400 mil de dolari, deci automat vor fi incasari bune.
    Niciun film nu poate costa atat mai ales intr-un an de criza. Daca imi dati 1 milion va fac un film identic si daca doriti va spun ca am dat 400 de mil sa il produc. Ca sa mint asa ceva nu va fi o problema.
    Pai intr-un film de 400 mil sa joace numai actori de mana a 2-a?? :))
    Daca ii avea pe Tom Cruise, Johnny Deep, Al Pacino si Robert DeNiro atunci poate poate… ca astia cer mult insa altfel… nu se prea explica.
    Nu mai luati toate lucruri de bune, si IN SPECIAL lucruri ce nu sunt verificabile!!!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 28, 2009 at 3:26 pm

      Radu

      Frate, indubitabil, nici cu 40 milioane nu vei face asa un film. Pe de alta parte, un film nu e scump doar datorita actorilor. Ca putea fi facut mult mai ieftin, sunt de acord.

      Apreciază

    • parereamea said, on decembrie 28, 2009 at 5:18 pm

      Cred ca nu exista frame in film sa nu fie lucrat pe computer. Si ce efecte inca, numai la jungla aia daca te uiti.
      IT-ul costa mai mult decat Tom Cruise, cred.

      Apreciază

      • Anonim said, on decembrie 29, 2009 at 2:17 am

        In SUA salariul anual al unui programator foarte bun, poate sa ajunga pe la 100 mii $ pe an. Ca sa dea ei 400 milioane $ pe programatori, ar fi trebuit sa angajeze vreo 4000 de oameni, ceea ce sincer ma indoiesc ca au facut. Companii americane, care fac programe serioase, pot avea chiar si sub 100 programatori. Nu cred ca le-ar fi trebuit mai mult de 10 programatori pt a face filmul acesta. Si cu un salariu de 100 mii $ pe an, ar fi platit maxim 1 milion $ pe salariile programatorilor. Restul de 399 milioane $ pe ce anume s-au dus? Consider pretul ca fiind extrem de exagerat, cu toate costumele lor si cu toata prgramele folosite, este ridicol de mare.

        Apreciază

  14. Roxana said, on decembrie 28, 2009 at 2:04 pm

    Saccsiv, asi vrea sa ma lamuresti si pe mine, daca se poate, in legatura cu urmatoarele afirmatii pe care le-ai facut in cele doua postari legate de filmul AVATAR.
    I prima postare reiese ca „alegandu-si sotul dupa bunu-i plac”, femeile sunt intr-o grava eroare si in aceasta postare la fel de negativ este faptul ca femeile „si isi aleg singure sotul”.
    Poate imi scapa mie ceva. Eu stiam ca fiecare om isi alege viitorul sot/sotie in deplina libertate si responsabilitate, ca acest sot/sotie nu se impune fortat. Explica-mi cum e pe planeta Pamant, ca eu abia am picat de pe planeta Pandora. No offence!:D

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 28, 2009 at 3:34 pm

      Roxana

      Societatea albastrilor este tribala, primitiva. Asa e prezentata in film. Asta iti scapa.

      Apreciază

      • Roxana said, on decembrie 28, 2009 at 3:40 pm

        M-ai bagat intr-o ceata deasa. Dar oricum, nu mai conteaza …

        Apreciază

      • parereamea said, on decembrie 28, 2009 at 5:24 pm

        In societatile tribale, barbatii sunt cei puternici, cei care aduc hrana, care vaneaza, care lupta, toata comunitatea depinde de ei, deci ei dicteaza, ei decid, ei isi aleg femeile.
        Asta era normal pe Pamant, in Pandora se arata exact invers. Cumva se egaleaza sexele, se promoveaza feminismul. Femeile sunt la fel de puternice ca barbatii, fac tot ce fac si barbatii (vaneaza, folosesc animalele salbatice, decid in cadrul tribului).
        Taman fata sefului de trib trebuia sa dea nas in nas cu avatarul nostru, ca sa vezi !

        Apreciază

      • Anonim said, on decembrie 29, 2009 at 2:25 am

        e o chestie pe care nu ati observat-o. Cercetatoarea din film, Grace, spune ca ei au creat aceste avataruri prin a combina ADN-ul uman cu ADN-ul umanoizilor de pe acea Planeta. Este exact ceea ce se intampla peste tot- bancherii si bogatasii, se duc peste alte tari si se casatoresc cu elitele din acele tari, pt a crea o rasa mixta, educata in spiritul Occidental, care mai tarziu ii va conduce pe locuitorii acelei tari in avantajul corporatiilor si bancilor Occidentale. Grace chiar spune in film ca au facut tot ce au putut- au facut scoli in limba engleza, i-au educat pe nativi in limba si cultura engleza, dar acestia tot nu vor sa le dea resursele pe gratis. Si de aceea au facut rasa mixta. E exact ce fac Occidentalii- peste tot se duc si deschid scoli americane la care sunt educati copiii elitelor din acele tari. Acum e faza cu americanii, dar in trecut amestecul s-a facut intre nobilimea venetiana/bancherii evrei cu nobilimea Vest Europeana. Asa a apartu numita NOBILIME NEAGRA, din care fac parte toate casele domnitoare din Vest.
        Asta ne arata si in film, ca s-a creat o rasa mixta, care trupeste arata ca localnicii, insa spiritual e Occidentala, crescuta in spiritul corporatiilor. Abia dupa ce localnicii il educa pe John Sullivan in cultura lor, abia atunci acesta se schimba si incepe sa inteleaga spiritul acelei societati si incepe sa se opuna gandirii Occidentale.

        Apreciază

      • Adina said, on decembrie 29, 2009 at 5:20 am

        Pt parereamea- vrei sa spui ca in societatile tribale barbatii au voie sa violeze orice femeie vor? La noi la romani e zicala- Dragoste cu sila nu se poate. Si daca te uiti la civilizatiile antice de pe teritoriul Romaniei- Schela Cladovei, Cucuteni, vei vedea ca societatile alea erau monogame, ca traiau in comunitati de oameni foarte egali financiar unii cu altii. Civilizatia Cucuteniana poate fi considerata un exemplu de democratie avant-la-lettre pt ca societatea lor era o societate egala. Am vazut documentare de prin Africa, si in multe triburi femeile si barbatii se aleg reciproc. Ideea ca familia sa aleaga sau ca barbatul sa aleaga este o idee tipic misogina si egoista, in totala neconcordanta cu principiile religiei crestine. Religia crestina spune ca oamenii sunt egali in fata Lui Dumnezeu si ca lucrul cel mai important este iubirea. Violul nu este iubire.

        Apreciază

  15. spellmaker said, on decembrie 28, 2009 at 4:19 pm

    Ce e drept exista argumente pro si contra legate de film.Este grav prin faptul ca in film se arata cum oamenii au devenit irecuperabili , nesimtitori si cate si mai cate,toate rele.Ori nu poate fi chiar asa.Ca daca omenirea ar ajunge in viitor suta la suta rea, fara Dumnezeu,in acel moment s-ar si alege praful de ea.Nu s-ar mai pune problema colonizarii altor planete.Chestia cu egalitatea intre sexe in film e trasa de par.Democratie nu exista si nu a existat niciodata.Democratie nu e nici in ceruri.Oricum este regretabil ca in film un om renunta la ceea ce este el de fapt,la o fiinta facuta dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.Indiferent cum ,asta nu e un fapt normal.Sper sa vedem in partea a doua cum personajul principal ii converteste la crestinism pe toti.(I-as fi eu nash ca banuiesc ca nu e inca ortodox).Oricum ar fi si-o bila pozitiva in sensul ca planetea Pandora (interesant nume ,nu? ) este o planeta plina de viata,diferita din punctul asta de vedere de taramurile fiintiale ale iadului.Aici cred ca a intervenit un pic de propaganda in sensul ca daca s-a vrut sa se arate „fumusetea” iadului nu prea a iesit.

    Apreciază

    • Anonim said, on decembrie 29, 2009 at 2:29 am

      Pandora era o fata din mitologia antica care primise o cutie cadou. In acea cutie se aflau toate relele de pe acest Pamant- bolile, suferinta, mizeria etc. Probabil Planeta din film a fost botezata cu numele Pandora pt a arata ca lacomia corporatiilor a dus la deschiderea tuturor relelor-distrugeri, conflicte, moarte etc.

      Apreciază

  16. kosk said, on decembrie 28, 2009 at 4:39 pm

    Cameron asta a realizat si mizeria aia de documentar anti-crestin impreuna cu S Jacopovici, in care s-au umplut de ridicol, da’ scopul scuza mijloacele.

    Apreciază

  17. spellmaker said, on decembrie 28, 2009 at 4:51 pm

    @Roxana,intr-o societate primitiva,tribala,nu poate exista egalitate intre membrii ei.In nici una nu a existat egalitate intre membrii ei de acelasi sex ,existand o ierarhie clara intre sefi de trib,capetenii,razboinici,etc.Asa ca iti dai seama ca nu poate exista egalitate intre cei de sex diferit.Chiar si atunci cand pe pamant a fost perioada matriarhatului ,conceptul de egalitate nu a existat.Democratia din film nu e decat o chestie de fatada.De fapt este o reclama mascata la GLOBALIZARE. Ceva in care sa fie totul amestecat,inclus si usor de controlat. Intr-o societate dezvoltata (nu stiu daca si a noastra),membri ei sunt protejati prin legi,au drepturi si indatoriri,dar sa zicem ca suntem egali intre noi e cam greu.Unii sunt bogati ,altii saraci ,unii sunt mai inteligenti altii nu atat de bine vazuti…Chiar si in ceruri .Unii sunt ingeri,altii sfinti.Exista arhangheli,heruvimi…Si acolo se vede ca exista o ierarhie complicata.Deci nu se pune problema de egalitate.Nu putem sa zicem noi suntem pe aceeasi treapta cu sfintii,nu?Este bine ca fiintele spirituale se poarta reverentios fata de cele inferioare lor.Infernul e diferit ca organizare.Acolo sunt o mana de carcalaci sofisticati care au fost o data ingeri dar au cazut,deci nu foarte multi, care conduc o masa numeroasa dar omogena,pe care o folosesc ca mijloc de realizare a scopurilor lor.O societate cam ca in film.Cativa smecheri de rang ilustru si o masa de manevra,dar toti egali intre ei.Cum spuneam o masa de manevra ,toti cu aceleasi drepturi si indatoriri.Cam asta e organizarea infernului.In ceruri ,orice fiinta poate progresa si in functie de meritele ei primeste cununile slavei de la Dumnezeu.In infern ,multumesti celor tari ca te lasa sa traiesti.Cam asta este globalizarea,un concept care pleaca de la egalitate si duce la sclavie.

    Apreciază

    • parereamea said, on decembrie 28, 2009 at 5:29 pm

      Limpede ca lacrima. Mersi.

      Apreciază

    • Roxana said, on decembrie 28, 2009 at 5:36 pm

      Ai dreptate. Exista o ierarhie in toate. Este foarte necesara. Pe pamant insa aceasta ierarhie este foarte chinuita si nu functioneaza firesc din mai multe motive, dintre care principalele ar putea fi: lipsa iubirii, mandria si neascultarea (nu stiu care ar fi ordinea).

      Si ne mai miram ca da Globalizarea peste noi, niste nevinovati … care cascam gura la filme precum acest Avatar. Probabil ca producatorii lui ne considera pe noi, potentialii spectatori din toata lumea, foarte lenti la cap, dispusi fiind sa punem botul la toate aceste aberatii. Si cred ca au din pacate dreptate …

      Apreciază

    • Adina said, on decembrie 29, 2009 at 5:07 am

      Nu sunt total de acord cu tine. Egalitatea este un drept fundamental al oamenilor, inclusiv religia spune acest lucru- ca toti oamenii suntem egali in fata Lui Dumnezeu. Femeile sunt egale cu barbatii in fata Lui Dumnezeu, si asa ar trebui sa fie si in fata legii si in fata societatii. Din pacate, barbatii fiind mai agresivi, au prealuat toate functiile de conducere si si-au impus viziunea lor absolut misogina asupra societatii si asupra femeilor. Eu ca femeie am dreptul sa imi aleg ce barbat vreau eu, altfel se cheama VIOL. Sa nu imi spui ca daca imi aleg singura barbatul, atunci se cheama ca sunt Satanista, ca nu te cred. La noi la romani, in general oamenii au facut casatorii din dragoste, tinerii decizand singuri cu cine vor sa se casatoreasca. Acest lucru s-a practicat nu doar in Romania, ci in special in tarile Est Europene si Balcanice, iar rezultatul este ca oamenii din aceste zone au cel mai mare procent de oamenii frumosi si inteligenti.

      Apreciază

      • em said, on decembrie 29, 2009 at 6:13 pm

        bine, tu ca femeie alegi orice barbat vrei daca si el vrea sa te aleaga pe tine, altfel se cheama ca alergi de una singura si iesi pe locul 2.
        Nu sunt de acord ca barbatii sunt egali cu femeile. Ei au mai multa forta, femeile mai multa minte. Ei sunt mai calmi, femeile intra mai usor in panica. Ei sunt mai necizelati, femeile mai finute. Etc. Dar daca te referi ca femeile si barbatii au 2 maini, 2 picioare si un cap pe umeri, atunci da, sunt egali.

        Apreciază

      • Adina said, on decembrie 30, 2009 at 1:34 pm

        em- egalitatea intre femei si barbati nu trebuie inteleasa ca o identitate fizica, trebuie inteleasa ca o egalitate a sufletelor. Suntem egali in fata Lui Dumnezeu, dar nu trupeste, ci sufleteste. Dumnezeu nu ne analizeaza dupa muschii sau inteligenta noastra, nici dupa banii si pozitia sociala, ci ne analizeaza dupa faptele noastre. Si in fata legilor pamantesti trebuie sa fie la fel- adica avem drepturi egale in fata legii.
        Desigur, nu eu ca femeie impun unui barbat sa ma ia de nevasta, ci am precizat deja ca este alegerea ambilor parteneri, nu doar a unuia dintre noi.

        Apreciază

    • ovidiu said, on decembrie 29, 2009 at 12:43 pm

      spellmaker(facator de vraji),ciudata alegere de nick…cool dar si putin snoaba in acelasi timp…
      esti in confuzie si-i bagi si pe altii in ceata.
      Nu traim intr-o societate primitiva.Cel putin nu cei luminati de invatatura data de Domnul nostru Iisus Hristos.Da,in mintea unui primitiv care gindeste in functie de „muschii lui”asa este,femeia e un obiect.Insa dupa masura lui Dumnezeu,sufletul barbatului nu e mai greu decit cel al femeii.Ideea a fost ca cei 2 sint parti ale unui intreg.Barbatul are rostul lui si femeia pe al ei.Este vorba de o completare ,nu de suparapunere.Amindoi tre sa traga la aceiasi „caruta”..
      „…unul iubeşte pe celălalt pentru ceea ce îi dăruieşte. Femeia îi dă bărbatului ei încrederea, devotamentul şi ascultarea sa. Iar bărbatul îi dă femeii siguranţa că o poate proteja. Femeia este doamna casei, dar şi o mare servitoare, iar bărbatul este stăpânul casei, dar şi hamalul ei…”(Cuviosul Paisie Aghioritul).
      Ps:Nu vorbii de comparatii de genul :asta e sef de trib si ala „simplu membru” in trib.Ce relevanta are pt mintuire functia/muschiul?

      Apreciază

  18. Roxana said, on decembrie 28, 2009 at 5:57 pm

    @ spellmaker si parereamea
    va multumesc pentru explicatii. Mi s-a mai limpezit capul. 🙂

    Apreciază

  19. […] Herald Sun: „AVATAR, raspunsul visului celor ce participa la summitul din Copenhaga” […]

    Apreciază

  20. spellmaker said, on decembrie 29, 2009 at 5:46 pm

    @Adina,relaxeaza-te.nimeni nu te va lua de sotie cu forta.Asta daca tu esti o tipa puternica ,daca ai parinti ok,daca nu ai datorii pe undeva,daca….In rest daca esti stapana pe tine poti sa iti iei ce sot vrei tu.Dar undeva scrie,fara a fi misogin ca femeia este datoare a asculta de barbatul ei,in timp ce acesta este obligat sa o apere.Sti de ce toate astea?Nu stiu daca stii dar in Grecia antica femeile nu aveau voie sa fie judecatori.De acord cu tine ca suntem toti egali numai ca daca vezi tu sunt totusi niste diferente pe undeva stabilite de cineca de sus.Daca esti interesata sa afli de ce toate astea si nu te plictisesc iti pot spune.

    Apreciază

    • Roxana said, on decembrie 29, 2009 at 6:02 pm

      @spellmaker,
      barbatul este invitat de Dumnezeu sa O IUBEASCA pe femeie si, daca insisti :), sa o si apere; vezi Taina Nuntii si de asemenea scrierile Sf. Ioan Gura de Aur, Pr. Arsenie Papacioc, care scriu niste pagini minunate despre femeie.
      Daca barbatul isi iubeste cu adevarat femeia, ea va asculta de el fara a considera acest lucru o corvoada. In iubirea adevarata nu exista nici misoginism, nici feminism.
      Iubesc barbatii pe femeile lor cu adevarat???

      Apreciază

      • Adina said, on decembrie 30, 2009 at 1:45 pm

        spellemaker, stiu ca in Grecia antica femeile nu prea aveau drepturi, dar mai stiu si ca in Grecia antica barbatii nobili, adica chiar cei ce aveau puterea legislativa, preferau relatiile homosexuale. Grecia antica era o societate imorala, si nu e cazul sa iti sustii misoginismul cu argumente inspirate din anumite societati antice depravate.
        discutia mea a plecat de la o afirmatie facuta aici pe pagina ca daca femeia isi alege singura barbatul, asta inseamna atitudine anticrestina.

        roxana- barbatii nu prea isi iubesc femeile, pt ca ei confuda iubirea cu vanatoarea. pt barbati iubirea reprezinta doar etapa de cucerire, dar dupa ce si-au cucerit partenera se plictisesc si vor altceva. barbatii din Romania, din pacate, in ultimii ani au decazut moral foarte tare si nu isi mai iubesc partenerele, nu le mai respecta, prefera concubinajul motivand ca nu au nevoie de o hartie etc. Cineva pe pagina asta zicea ca femeile sunt mai inteligente decat barbatii. Eu nu as spune ca inteligenta tine de sex, insa as spune ca femeile isi manifesta inteligenta intr-un mod constructiv, in timp ce barbatii tind sa isi manifeste inteligenta intr-un mod distructiv. Femeii ii pasa de ceea ce se intampla in jurul ei, de copii, de oameni, de natura, in timp ce barbatii sunt mult mai insensibili fata de aceste lucruri.

        Apreciază

  21. solo said, on decembrie 29, 2009 at 6:39 pm

    Hai sa ma proptesc si aici , ca sa l citez pe colegul Kosk , in primul rand il felicit pe userul care a comparat locuitorii Pandorei cu africanii , comentariul tau e excelent , esti singurul care a intrezarit aceasta paralela si cred eu ca e adevarata . Apoi o sustin pe Adina care a amintit de societatile matriarhale autohtone , acest lucru este foarte rar recunoscut dar descoperirile arheologice confirma asta , mii de idoli feminini , faptul ca razboaiele erau aproape inexistente , cultul focului , al vetrei legat de zeita mama , perioada matriarhala e considerata a fi „anii raiului pe pamant ” . Ca fapt divers Carolius Lundius in cartea Zalmoxe , primul legislator al getilor ( nu al lumii cum am spus in alt comentariu ) spunea ca Zalmoxe a primit codul de legi de la zeita Hestia , ori asta pledeaza pentru vechimea legilor , undeva intr o perioada in care zeita era foarte importanta , autorul spune anul 1800 I.H. .

    Apreciază

  22. solo said, on decembrie 29, 2009 at 6:55 pm

    Ca sa continui un pic , legendele grecesti vorbeau despre un tara avansata Hiperboreea , plasata la nordul Dunarii la gurile de varsare , desi multi neaga asta exista multe argumente ca aceasta tara e acolo unde acum e Dacia-Romania , totusi dupa parerea mea , formata dupa ce am vazut harta cu zona de manifestare , ar fi magnifica civilizatie Cucuteni-Tripoljie intinsa in zona Moldovei ( de dincoace si dincolo de Prut ) si parti din Ucraina . Referirile plaseaza exacta taramul Hiperboreea pe teritoriul daco-romanesc si pot fi gasite de oricine are curiozitatea . La fel si cele care leaga daco-vlaho-român de pelasgi . Ca sa glumim putin , cineva spunea ca femeile sant mai slabe ca barbatii , sa nu bage mana in foc pentru asta , femeile fac aproape toate sporturile pe care le fac barbatii , sant soldati , piloti de avioane etc . pe cand o gramada de barbati sant betivani .

    Apreciază

  23. spellmaker said, on decembrie 29, 2009 at 8:48 pm

    @Roxana…ar trebui

    Apreciază

  24. spellmaker said, on decembrie 29, 2009 at 8:51 pm

    @Ovidiu- – – de ce ma plictisesti?

    Apreciază

    • ovidiu said, on decembrie 29, 2009 at 11:05 pm

      Nu ma asteptam la un raspuns mai inteligent de la tine.Am gresit ca te-am bagat in seama.

      Apreciază

  25. spellmaker said, on decembrie 30, 2009 at 12:03 am

    @Ovidiu,mai lucreaza pe la orgoliu ca o sa iti prinda tare bine.

    Apreciază

  26. Roxana said, on decembrie 30, 2009 at 2:36 pm

    @Adina,
    ai pus punctul pe „I”.
    Cine vrea sa accepte realitatea Romaniei de azi, e bine, cine nu o accepta e iar bine, pentru ca oricum nu conteaza …

    Apreciază

  27. em said, on decembrie 30, 2009 at 6:31 pm

    pt ca tot a adus cineva vorba de iubire. Apartin generatiei de aur, adica a pionierilor cu cravata la gat si a utecistilor care se pregateau sa intre cu capul inainte in comunism. Imi dau seama ca acum oamenii, mai ales cei de genul masculin, habar nu au sa iubeasca. Ei pur si simplu confunda sexul cu iubirea. Iar daca unei fete i-ar place mai mult sa mearga la un film sau la o plimbare prin parc, ori la o cofetarie, si toata intalnirea sa se rezume la cel mult un sarut, fiti siguri ca in 90% din cazuri nu va mai exista o a 2-a intalnire. Iar din cele 10% cazuri ramase (si aici ma refer la cei mai insistenti si mai „indragostiti” reprezentanti ai genului masculin) 9% orbiteaza o vreme pe langa respectiva felie de tort, iar daca vad ca toate eforturile lor sunt zadarnice migreaza spre tinte mai ingaduitoare. Mai ramane un procent de 1% amarat si vai de capul lui, pe care nimeni nu l-ar dori in preajma pt ca – in cel mai bun caz – e un fel de papa-lapte plin de cosuri, nedescurcaret, un fel de „baiatul mamei” care s-a aciuat pe langa respectiva fetita pt ca avea nevoie de un paravan pt a nu lua suturi de la ceilalti, ori in speranta ca daca intr-o buna zi ea va avea o clipa de slabiciune ii va ateriza taman in brate.
    Sper sa nu am dreptate, insa mi se pare ca oamenii nici nu isi mai pot macar imagina cam cum e sa tii la celalalt pt el insusi, pt felul lui de a fi si nu pt ca iti ofera un anume tip de placeri fizice. Mi se pare ca azi totul e centrat pe sex iar pt marea majoritate nici nu conteaza ca in afara patului nu au ce discuta. E un fel de disperare pt „a trai clipa” si de a stoarce din „clipa” respectiva toata seva.

    Apreciază

  28. spellmaker said, on decembrie 31, 2009 at 8:20 am

    @Adina,nu sunt misogin chiar de loc,daca citesti comenturile mele mai atent o sa deduci usor asta.Intr-unul chiar specific asta.Chiar recunosc ca barbatul este egal cu femeia ,fata de alt comentator care spune pe fata altceva.Te-as ruga sa ai mai multa rabdare si sa nu iti folosesti ratiuna in exces.Lasa-ti mintea un pic libera,fa pauza la ratiune ca sufletul sa isi poata face propria analiza.Sufletul e in spatele ratiunii si omul il aude mai greu.Ca sa il auzi cauta sa iti tii ratiunea un pic in frau si dupa aia poti da drumul intelegerii.Va fi mult inbunatatita.Despre Grecia pot sa iti spun ca nu a fost din totdeauna depravata.Femeile aveau destule drepturi,pentru ca in Grecia de altfel s-a inventatat conceptul de democratie.Si daca am zis mai sus despre femei ca nu aveau voie sa fie judecatori,asta se intampla nu din cauza misoginismului barbatilor greci sau din cauza ca asa au zis zeii ,ci din cauza problemei voastre lunare, cand se pare femeiea este mai nervoasa.Asta era problema.Nu e nici o problema ca o femei sa isi ia barbatul care ii place.Este bine si corect sa fi asa.Dar oare cate femei gandesc ca tine? Sa ne lumineze bunul Dumnezeu pe toti.

    Apreciază

  29. […] Herald Sun: „AVATAR, raspunsul visului celor ce participa la summitul din Copenhaga” […]

    Apreciază

  30. […] Herald Sun: „AVATAR, raspunsul visului celor ce participa la summitul din Copenhaga” […]

    Apreciază

  31. […] Herald Sun: „AVATAR, raspunsul visului celor ce participa la summitul din Copenhaga” […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: