SACCSIV – blog ortodox

Crestini chinezi trimisi in lagare de munca

Posted in CHINA, CRESTINISM, lagare de concentrare by saccsiv on decembrie 4, 2009

   Citez din articolul China Christians sent to labour camps: rights group:

   Beijing (AFP) 2 Decembrie 2009
   In China de Nord politia a condamnat cinci ierarhi ai bisericii crestine la doi ani de “educatie prin munca“ dupa ce acestia au protestat impotriva unui raid al politiei desfasurat asupra bisericii lor, a afirmat miercuri un grup pentru drepturile omului.

   Pedeapsa a avut loc dupa ce saptamana trecuta curtea unei provincii Shanxi a condamnat alti cinci ierarhi ai aceeasi biserici la sapte ani de inchisoare pentru incercarea de a se opune demolarii bisericii neinregistrate, a afirmat ChinaAid, un grup ce lupta pentru drepturile crestinilor, cu sediul in Statele Unite

  “A trimite in mod arbitrar cinci cetateni nevinovati in lagare de munca reprezinta o violare directa a conventiilor drepturilor internationale ale omului“, a afirmat intr-o declaratie Bob Fu, liderul ChinaAid.

   Declaratia sugereaza ca acest caz din orasul Linfen arata faptul ca autoritatile chineze intentioneaza sa suprime libertatile religioase.

   Pana la 1 000 de adepti ai bisericii neinregistrate Fushan din Linfen au avut o intalnire de rugaciune in semn de protest a doua zi dupa ce politia, in ziua de 13 septembrie, a atacat cladirile bisericii, a afirmat grupul pentru drepturile crestinilor.

In urma protestului, politia a inceput sa aresteze ierarhii bisericii, a afirmat acest grup.

“Educatia prin munca“ este o metoda de pedepsire realizata de politie, metoda ce nu are nevoie de proceduri juridice, cum ar fi de exemplu un proces. Aceasta metoda a fost foarte criticata ca fiind arbitrara si abuziva.

   Apelurile repetate facute joi de AFP catre politia din Linfen si catre oficialii guvernamentali prin care se cereau comentarii asupra aceastui fapt au ramas fara raspuns.

   Oficial, in China exista libertatea religiei dar in practica, Partidul Comunist restrictioneaza aceasta libertate fortand grupurile sa se inregistreze la guvern.

   Guvernul afirma ca bisericile oficiale din China detin 15 milioane de protestanti si 5 milioane de catolici. Dar se crede ca exista mai multe milioane de credinciosi nedeclarati sau in bisericile “de familie“, care refuza sa se supuna reglementarilor guvernamentale.

   Comentariu saccsiv:

   Aceasta pare o pedeapsa blanda … Sunt surse credibile, conform carora in timpul lui Mao au fost protestanti chinezi care au fost torturati pana la moarte in timpul programelor de reeducare. Unii dintre acestia cantau imnuri de slava Mantuitorului in timp ce se turna plumb topit pe ei …

   Putem considera ca acestia si-au luat cununa muceniciei in timp de prigoana? Intreb deoarece erau protestanti. Posibil ca da, deoarece DUMNEZEU ESTE DREPT JUDECATOR. Inchipuiti-va un chinez, care a aflat despre crestinism de la protestanti si care n-a auzit in viata sa de ORTODOXIE. Invatatura ce a primit-o are greseli, dar el stia de Jertfa de pe Golgota, iar pentru Mantuitor nu s-a lepadat, ci a primit bucuros sa fie torturat pana la moarte. Credeti oare ca Judecatorul ii va spune: prietene, nu esti ortodox, asa ca te trimit in iad? Consider ca nu. Asta, evident, nu inseamna ca invatatura protestanta e buna.

   Putem fi oare tari in credinta precum acei chinezi?   

   Cititi va rog si:

CHINA, sinistru laborator al NOII ORDINI MONDIALE

FOTOGRAFII TERIFIANTE cu poluarea din China

VIDEO (si transcriptul) – GEORGE SOROS: China va avea un rol important in crearea NOII ORDINI MONDIALE

 

Reclame

78 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 4, 2009 at 12:24 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Adrian said, on decembrie 4, 2009 at 12:34 pm

    De fapt Sfantul Ciprian al Cartaginei spune ca jertfe muceniceasca a ereticilor nu este primita de Dumnezeu. Omul daca traieste mai ales in smerenie si in fapte bune va fi luminat de Dumnezeu si i se va descoperii calea adevarata (smerenia e esentiala).Cititi ce spun pr athoniti care s-au convertit la Ortodoxie.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2009 at 12:38 pm

      prietene, daca omul nu stie ca e eretic, nu stie ca exista ORTODOXIE, el figureaza a fi protestat (in exemplul dat de mine). Crezi ca va fi trimis in iad?

      Apreciază

      • Alexandru said, on decembrie 4, 2009 at 1:54 pm

        Spune parintele athonit Paisie ca pentru mantuire este nevoie de: dreapta credinta, semerenie si fapte bune.
        De aici incolo noi suntem oameni. Fiecare intelege ce vrea. Iertati-ma pe mine pacatosul. Doamne ajuta!

        Apreciază

  3. Adrian said, on decembrie 4, 2009 at 1:05 pm

    Pai ei cunosc Evanghelia si chiar daca nu cunosc Ortodoxia ar trebui sa ajunga de uni singuri la smerenie si apoi la cunoasterea propriei credinte Iar de acolo Dumnezeu le va deschide drumul si le va descoperi adevarul.Sfantul Ioan Gura de Aur spune ca scrierile cartilor sfinte au fost date oamenilor pentru ca acestia au pierdut comuniunea cu duhul .Iar Sfantul Apostol Pavel spune ca legea este scris pe inima adica pe tabla de carne.Lipsa smereniei este potrivnica dreptei credinte iar prin smerenie omul isi deschide ochi si este calauzit de Dumnezeu.Iata ce spune Sfantul Ignatie Brancianinov:”Erezia se conjuga cu încrâncenarea inimii, cu o groaznica întunecare si stricare a mintii’.Daca vei citi pe uni parinti care s-au convertit la Ortodoxie vei vedea lucrarea Lui Dumnezeu cu acestia.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2009 at 1:15 pm

      Prietene, eu vorbesc de mere iar tu de pere. Ce legatura are citatul „Erezia se conjuga cu încrâncenarea inimii, cu o groaznica întunecare si stricare a mintii’, cu chestiunea expusa de mine? Adica acel chinez de ticalosit ce era a trecut de la o invatatura despre reincarnare la protestanti? Apoi de nemernic ce era s-a lasat torturat cantand imnuri de slava Mantuitorului? Ce vina ii aduci tu? Poti raspunde simplu care e parerea ta? A ajuns sau nu in iad?

      Ce bine ca nu oamenii judeca la JUDECATA!!!

      Apreciază

      • Radu said, on decembrie 4, 2009 at 8:12 pm

        In mod sigur acei chinezi merg in Rai. Puteau sa fie si satanisti, tot in Rai merg pentru ca au ales sa moara marturisindu-L pe Domnul Hristos. Cum e la fel de adevarat ca sunt ortodocsi care nu vor fi mantuiti. Nu toti din manastire se mantuiesc, cum nu toti din lume se prapadesc.
        Mucenicii merg direct in Rai. Nu e niciun dubiu. Dumnezeu hotaraste in care cer vor ajunge dar mucenicii sunt mantuiti.

        Apreciază

      • Sergiu said, on noiembrie 12, 2010 at 7:55 pm

        Frate saccsive, dacă îmi amintesc bine, în vieţile sfinţilor sunt multe exemple de mucenici care nu au apucat să se boteze dar au primit bucuroşi mucenicia.

        Apreciază

  4. Dan said, on decembrie 4, 2009 at 1:18 pm

    Eu imi aduc aminte de o pilda din vietile sfintilor prin care un om simplu care doar auzise de Dumnezeu dar traia izolat si care nu stia sa se roage sau cum se roage si atunci dupa mintea lui a sapat o gropa pe care o sarea in fiecare zi de mai multe ori si spunea: „una pentru mine, una pentru Dumnezeu”. Acel om s-a mantuit, asa in nestiinata lui. Imi cer scuze daca nu imi aduc aminte exact unde am citit asta, dar e din vietile sfintilor.
    Eu zic sa-l lasam pe Domnul nostru Isus Hristos sa judece cine si daca se mantuieste.

    Apreciază

  5. Adrian said, on decembrie 4, 2009 at 1:45 pm

    Pai tocmai este bine ca au facut un pas spre adevar cunoscand Evanghelia dar din momentul acela mai aveau inca unul care reiesea din scrierile ei anume smerenia si de acolo isi vor deschide mintea si vor incepe sa se apropie fiind ajutati de Dumnezeu spre Ortodoxie.Tocmai asta am vrut sa arat prin acel citat ca cheia care va deschide incrancenarea inimii si intunecarea mintii este smerenia.Este un lucru bun ca au cunoscut evanghelia dar fiind si episcopi probabil erau destul timp in protestantism si au avut la dispozitie multa vreme sa-l gaseasca complet pe Dumnezeu.De aceea nu stiu de ce s-ar deosebi de ceilalti eretici.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2009 at 2:02 pm

      prietene, acum inteleg de ce vorbim impreuna dar ne intelegem separat. In comentarii, eu ma refeream la chinezii simpli peste care s-a turnat plumb topit.

      Apreciază

  6. Veaceslav said, on decembrie 4, 2009 at 2:22 pm

    Dumnezeu stie!
    Fratilor sa nu uitam ca noi suntem primii datori care trebuie sa murim pentru Dumnezeul nostru si pentru credinta noastra dreapta ORTODOXIA! si vai si vai de acei dintre noi care nu o fac, caci stim de ADEVAR si daca nu-l urmam nici nu vreau sa imi imaginez ce ne asteapta!!! Sa nu uitam ce a spus Iisus:
    „Iar sluga aceea care a ştiut voia stăpânului şi nu s-a pregătit, nici n-a făcut după voia lui, va fi bătută mult. Şi cea care n-a ştiut, dar a făcut lucruri vrednice de bătaie, va fi bătută puţin. Şi oricui i s-a dat mult, mult i se va cere, şi cui i s-a încredinţat mult, mai mult i se va cere.”
    Noi ar trebui mai mult sa rabdam pentru Dumnezeu decat acei chinezi! caci ei nu au stiut cate stim noi.

    Apreciază

  7. vio said, on decembrie 4, 2009 at 3:19 pm

    Offf preainteleptilor! Spuneti-mi si mie cum e cu talharul de pe cruce? De ce a primit promisiunea de la Domnul nostru Iisus Hristos ca va fii cu el in cer?

    Apreciază

    • amme said, on decembrie 4, 2009 at 6:24 pm

      pentru compasiune. Asa vad eu. Talharul de pe cruce stia ca este condamnat pt hotiile pe care le-a facut, deci isi merita pedeapsa. Dar mai stia un lucru: ca Iisus nu a gresit cu nimic. Si atunci talharul a uitat durerea lui compatimindu-l pe Iisus.

      Apreciază

  8. valentin said, on decembrie 4, 2009 at 5:40 pm

    in acest articol sg lucru bun ,pe care-l vad eu, este taria lor in credinta!

    Apreciază

  9. Costi said, on decembrie 4, 2009 at 7:44 pm

    Cititi viziunea Sf. Nifon despre Judecata de Apoi: el zice ca se vor mantui si dintre cei care nu sunt ortodocsi, oameni curati dar care neavand botezul vor fi orbi.

    Apreciază

    • gil said, on decembrie 5, 2009 at 3:56 pm

      costi:mantuirea de chinuri nu iseamna viata de veci alaturi de dreptcredinciosi

      Apreciază

  10. constantin said, on decembrie 4, 2009 at 8:14 pm

    crestinismul a fost prigonit intotdeauna(si va fi mereu). el ridica o problema de morala si de viata TUTUROR conducatorilor din toate timpurile. orbiti de setea demonica de putere si privilegii se cred dumnezei pe acest pamant. nu le place Nazarineanul, Biruitorul mortii, Dumnezeul dumnezeilor pentru ca ar pierde intaietatea in fata oamenilor, pentru ca nu ar mai putea fi corupti, desfranati, furi, lacomi etc…. cat priveste acei protestanti, numai Dumnezeu stie daca s-au mantuit sau nu. personal nu cred ca s-au mantuit. Mantuitorul spune clar: „Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti manca trupul Fiului omului si nu veti sangele Lui, nu veti avea viata in voi”(Ioan 6,53). nimeni din cei ce nu au Taine, catolicii, ereticii si cu atat mai putin protestantii nu se pot mantui. si cum ar putea sa se mantuiasca cei ce nu recunosc Sfintele Taine, Crucea, sfintele Icoane? uiti fratia ta de Sfintele Sinoade? incepem si noi acum precum ecumenistii rataciti? este foarte clar ca cel ce nu a crezut drept in Hristos are o mare problema. si cam cum ar fi el la un loc cu cei ce au murit pentru dreapta credinta? cum ar fi la un loc cu preotii, arhiereii, marturisitorii, martirii Icoanelor, martirii Impartasaniei? pana a muri huleau Crucea, Icoanele, Preotia, Tainele, Euharistia(o neaga zicand ca e inchipuire, Doamne iarta-ma! ca am scris) si intr-un cuvant toata Ortodoxia, toata Traditia si fratia ta crezi ca s-au mantuit? pai ce i-a mantuit? jertfa? aaaa, pai jertfa in numele cui se face? in numele CREDINTEI, si atunci care credinta draga saccsiv? cea eretica. vezi deci, ca ei au murit pentru ce credeau ei, nu pentru Hristos. deci, nu frate, ereticii nu se mantuiesc nici daca le toarna cineva plumb topit pe ei. Dumnezeu sa ne fereasca de erezie, ca nu mai e scapare din ea!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 4, 2009 at 8:38 pm

      constantin

      Prietene, in zonele unde nu exista ortodocsi, protestantii nu se ocupa de hulirea semnului crucii, a icoanelor, etc. Cu alte cuvinte, atunci cand vorbesc unor pagani, intr-o zona in care locuitorii habar n-au de crestinism, nu se apuca sa le spuna „stiti, mai sunt unii care fac altfel decat noi si saruta icoane”. Intelegi?

      Apoi, in Sinaxar exista de exemplu un general turc (ce fusese pana aproape de clipa mortii musulman) care vazand minunea Sfintei Lumini de la Sfantul Mormant a crezut si a marturisit. I s-a taiat pe loc capul. Ei bine, stim ce hule aduce islamul crestinismului. Acel musulman insa a ajuns in Rai, chiar daca nici macar botezat n-a apucat sa fie. Sau mai corect spus, a fost botezat prin insasi sangele sau. Intelegi?

      Apreciază

      • constantin said, on decembrie 5, 2009 at 8:24 am

        eu inteleg ‘prietene’, dar se pare ca tu nu. acel musulman(despre care stiu) A MARTURISIT DREAPTA CREDINTA, S-A LEPADAT DE RATACIREA MUSULMANA SI A DEVENIT CRESTIN. MARTURISIREA A FOST SUFICIENTA SI S-A CONSIDERAT BOTEZAT INAINTEA DREPTATII DIVINE. A PUS INCEPUT BUN. ACEI PROTESTANTI NU SE LEAPADA DE EREZIE NICI IN FATA MORTII. ai citit ceva din ce ti-am scris? NIMENI DIN CEI CE SE ZIC CRESTINI DAR NU RECUNOSC TAINELE NU SE MANTUIESTE, NICI DACA AR FI JUPUIT DE VIU. acei protestanti nu cred in Hristos asa cum intelegi tu. aici este siretenia diavolului; propovaduiesc un Hristos fals, fara Taine, fara Har(da, nu recunosc nici Harul), fara Maica Domnului(nu-i recunosc fecioria), fara Sfinti, fara preotie, intr-un cuvant….fara Hristos. ” protestantii nu se ocupa de hulirea semnului crucii, a icoanelor, etc”; esti sigur de asta? in sec 15-16 catolicii nu puteau ajunge la bogatia Japoniei, dar stii de ce? pentru ca era cucerita de protestantii olandezi, si oricine se dadea jos de pe corabie trebuia sa calce in picioare o cruce si sa scuipe pe cateva icoane. Asa ca au fost cativa iezuiti care au declarat ca acea Cruce nu e sfintita si au calcat-o bine mersi in picioare….sigur ca acum au evoluat si nu o mai fac pe fata, dar mai documenteaza-te. Sfintii Maxim Marturisitorul, Teodor Studitul(si multi altii) spun clar ca nu este mantuire la eretici. Era un calugar pe malul marii si langa el era unul din erezia montanistilor. Si calugarul incerca sa-l convinga ca greseste. Acela raspundea(ca si tine) ca el crede in Hristos si ca de va muri in prigoana(asta era prin sec3-4) in numnele Lui Hristos se va mantui. Si cum erau pe malul marii au inceput sa se roage. S-a rugat montanistul si nu s-a intamplat nimic; cand s-a rugat calugarul s-a retras marea si s-a vazut un iezer mare de foc si in el erau Origen, Sever, Montanie si toti ereticii si s-a auzit un glas: nu te mai ruga pentru dusmanii Mei. Atat de tare s-a speriat montanistul ca s-a intors in Biserica. Mai documenteaza-te, mai intreaba preotii, mai citeste pe la Sfintii mari. Faci multe lucruri bune si apreciez sincer efortul tau dar asta nu iti da dreptul sa faci propaganda protestantilor in numele ideii tale indiferent de parerea ta proprie. Esti foarte citit si din cauza asta ce spui tu atinge foarte multi, altfel nu te corectam. Ceea ce spui tu sugereaza ca omul se poate mantui indiferent de credinta pe care o are si aici vii in contradictie cu Sfintii Parinti. Nu e fanatism, dar e vremerea cernerii asa ca fii mai atent la ce mesaje raspandesti. Daca te-am suparat iertare, dar mai citeste ce am scris si acum si inainte si o sa vezi mai bine. Multa ratacire si necunoastere a dogmelor mai este astazi! Parca Sfintii Parinti sunt un fel de literatura, asa, facultativa. Mai! Este porunca Duhului Sfant cine nu respecta Ortodoxia sa fie anatema. Punct.

        Apreciază

    • constantin said, on decembrie 5, 2009 at 10:20 am

      si sa nu uit una. „in zonele unde nu exista ortodocsi, protestantii nu se ocupa de hulirea Crucii etc.” ba da, o hulesc fiindca nu o cinstesc. atunci cand se intalnesc cu ortodocsii pusi in fata evidentei isi marturisesc credinta stramba(ca eresus inseamna credinta gresita, sau potrivnica). deci, cum va sta un hulitor de icoane in rai cu Sfantul Maxim Marturisitorul care a murit aparand Icoanele? atunci de ce mai trebuie credinta ortodoxa, daca ne mantuim oricum? asta a fost ultima contra cu tine. sa ai post usor si fii mai atent la ce scrii.

      Apreciază

    • Costi said, on decembrie 5, 2009 at 9:03 pm

      Asa este… La ei este o jertfa fara niciun rod… degeaba… Si ai punctat foarte bine toate aspectele.

      Apreciază

  11. vio said, on decembrie 4, 2009 at 9:31 pm

    Da, deci ca o concluzie acei oameni au fost mantuiti cu siguranta!

    Uite un alt articol:
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/823822/Razboi-religios-in-India/

    35 de creştini au fost ucişi cu pietre şi bâte de grupuri de hinduşi, în districtul indian Kandhamal, informează The Independent.

    Violenţele hinduşilor nu s-au oprit însă aici. Peste 50.000 de creştini au fost forţaţi să îşi părăsească locuinţele, 140 de biserici au fost arse, iar o călugăriţă a fost violată.

    „Este o ruşine naţională”, a comentat tragicul eveniment premierul Indiei, Manmohan Singh.

    Primele violenţe au apărut încă din luna august, când un important conducător al unei organizaţii hinduse de dreapta, Swami Laxmanananda Saraswati, a fost ucis. Saraswati era implicat într-o acţiune de mare anvergură, care urmărea prevenirea convertirilor la creştinism a hinduşilor de castă inferioară. Hinduşii au presupus că liderul lor a fost victima creştinilor, deşi poliţia nu a găsit dovezi în acest sens.

    Orissa, statul indian în care au avut loc violenţele, este populat în proporţie de 94% de hinduşi, iar creştini sunt doar 2% dintre cei 36 de milioane de locuitori. În 1999, un misionar australian şi fiii săi au fost arşi de vii de către un grup hindus.

    Apreciază

  12. vio said, on decembrie 4, 2009 at 9:41 pm

    http://www.persecution.net/arch2.htm

    Apreciază

  13. vio said, on decembrie 4, 2009 at 9:43 pm

    Potrivit unui raport din 18 septembrie al Compass Direct, un crestin in varsta de 69 de ani a fost impuscat mortal in data de 15 septembrie de catre membrii musulmani ai grupului de militieni al-Shabaab, deoarece avea in posesie mai multe Biblii. La aproximativ 10:30, microbuzul condus de Omar Khalafe a fost oprit la un punct de control din apropierea orasului Merca. Cand militienii au descoperit 25 de Biblii in limba somaleza, Biblii pe care Khalafe spera sa le duca unei asociatii secrete, acestia au cerut sa stie cui ii apartineau. Deoarece nici un pasager nu a raspuns, militienii au folosit niste fotografii gasite in geanta pentru a asocia fetele cu a vreunui pasager. Cand au observant o asemanare cu Khalafe, l-au intrebat daca Bibliile ii apartineau; el nu a dat nici un raspuns si a fost impuscat mortal. Trupul lui a fost dus la Merca si Bibliile au fost asezate pe el, in semn de avertizare.

    Mai tarziu in aceeasi zi, un militian a anuntat moartea lui Omar la un post de radio. Omar Khalafe, care era crestin de 45 de ani, propovaduia Vestea Buna si boteza convertiti de la islam. Acum el este plans de sotie si de cei sapte copii ai lui.

    Multumiti-I lui Dumnezeu pentru viata si marturia lui Omar Khalafe. Rugati-va ca familia lui sa cunoasca faptul ca Dumnezeu este aparatorul vaduvelor si Tatal orfanilor (Paslmul 68:5). Rugati-va pentru pacea Somaliei care este ravasita de razboi.

    Stire preluata de pe
    http://www.persecution.net

    Apreciază

  14. vio said, on decembrie 5, 2009 at 10:43 am

    Constantin te ratacesti pentru ca nu cunosti Scripturile. Unde scrie ca cine nu respecta ortodoxia sa fie anatema? Eu stiu doar ce spunea apostolul Pavel ca chiar de ar veni un inger de lumina sa va vesteasca alta evanghelie decat cea a lui Iisus Hristos sa fie anatema, si chiar insusi el (apostolul Pavel) de s-ar intoarce din morti ca sa vesteasca o alta evanghelie sa fie anatema.
    Apostolii Domnului nostru Iisus Hristos isi faceau cruce si isi pupau moastele si se sfinteau intre ei si nu in ultimul rand se inchinau la icoane si oameni (sfinti)???!?? Credeau mai mult in cele spuse de oameni decat in ceea ce invatasera ei de la Iisus Hristos?
    Nu te supara pe mine dar tu esti exemplul clar de fariseu contemporan!

    Asta nu inseamna ca sunt de acord cu toate tipurile de prontestantism, din cate cunosc eu si am citit, rataciti intradevar sunt martorii lui Iehova(pt ca ei cred ca Dumnezeu a creeat o fiinta perfecta pe care sa o sacrifice la Golgota), mormonii (pt ca ei cred, printre altele ca Iisus Hristos s-a ridicat la cer dar a „aterizat si in america si a facut lucrarea si acolo separat”, asta dupa o discutie cu niste misionari de-ai lor, de la ei stiu), anglicanii (nici nu mai trebuie sa spun ca au preoti femei, homosexuali etc), adventistii (pt ca iau literar termenul de Iazul de foc, adica iadul nu exista) si mai sunt si alte secte mici in care nu intru in amanunte. Dar ca o concluzie, nu te insela, vor fi mantuiti si din cei ce nu sunt ortodocsi, si vor fi multi ortodocsi ce se vor duce in iad.
    Spune-mi si mie daca ai citit Apocalipsa, spune acolo la un moment dat de o masa mare de oameni imbracati in alb, cu ramuri de finic in mana care il laudau pe Dumnezeu. Toti aia sunt ortodocsi? Si ca o completare, ei vin din necazul cel mare…care este aproape.

    Pace voua!

    Apreciază

  15. gil said, on decembrie 5, 2009 at 12:54 pm

    tutennese tu crezi ca Dumnezeu lucreaza doar prin oameni,tot bolovan ai ramas si mai zici ca esti pe vechi!!

    Apreciază

  16. Adrian said, on decembrie 5, 2009 at 12:56 pm

    @Vio. Esti eretic citeste mai bine Scriptura si ai sa vezi ca inca din Vechiul Testament oamenii ii cinsteau pe sfinti si ii recunosteau ca mijlocitori ai lui Dumnezeu ei aratandu-si puterea.”Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei cel îngropau să vadă una din aceste cete şi, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale.” (4regi13.21).Tu hulesti icoanele (probabil le compari cu lucrurile idolesti) tu sti ca primul temei pentru cinstirea icoanelor a fost dat chiar de Dumnezeu ca porunca.Acesta ia spus lui Solomon sa faca doi heruvimi de lemn in Sfanta Sfintelor si apoi a ia zis sa puna imagini cu heruvimi in tot templul (ca mijlocitori).”Pe toţi pereţii templului de jur împrejur, pe dinăuntru şi pe dinafară, a făcut chipuri săpate de heruvimi, de copaci, de finici şi de flori îmbobocite.(3regi,6.29) „Astia erau idoli ?(dar sunt uni nebuni care spun ca si icoanele cu Sf Treime sunt idoli protestantii, neoprotestantii).Apoi inchinarea- spuneai ca apostoli nu isi faceau cruce.Pai temeiul pentru cinstirea crucii il avem mai ales de la Apostolul Pavel uite ce zpune”Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu.”(1Cor,1.18) sau “Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, şi eu pentru lume! „(Gal,6.14) Cat priveste Ortodoxia nu exita mantuire in afara ei.Dumnezeu a lasat pe apostoli care au primit putere de sus la cincizecime iar acestia a hirotonit preoti si epsicopi prin puterea Lui Dumnezeu. Şi iată, Eu trimit peste voi făgăduinţa Tatălui Meu; voi însă şedeţi în cetate, până ce vă veţi îmbrăca cu putere de sus. “(Lc,24.49) putere pe care nu o au toti sau oameni sau sectanti.Nu exista mantuire in afara Bisericii. Fara lucrarea Duhului Sfant (si prin taine) nu poti sa faci credinta dupa capul tau. Scriptura a aparut abia in secolul 4 in interiorul Bisericii canonul fiind aprobat de ierarhi .Chiar daca omul schimba macar o singura porunca nu se poate mantui” Pentru că cine va păzi toată legea, dar va greşi într-o singură poruncă, s-a făcut vinovat faţă de toate poruncile. “ dar apoi toata invatatura.(Iacov,2.10) dar apoi daca schimbi intreaga invatatura?

    Apreciază

  17. vio said, on decembrie 5, 2009 at 1:26 pm

    Gresesti!
    Eu ii recunosc ca sfinti dar nu ma inchin lor, singurul care mijloceste pentru noi este Domnul Iisus Hristos.
    Sa nu iti faci chip cioplit…ati ocolit cu dibacie si ati inceput sa pictati, daca zicea ceva si de pictat cred ca va fofilati cumva si faceati goblenuri…ca de astea nu a zis nimic deci e bine!
    Este doar un singur Dumnezeu, doar lui sa te inchini! Nu mai interpretati dupa bunul plac. Trebuie sa te inchini numai lui Dumnezeu! Lui sa ii dai gloria de TATA!

    Scrie in Romani cap. 10, asta ca sa nu mai lungesc discutia:

    8. Ce zice ea deci? „Cuvantul este aproape de tine: in gura ta si in inima ta.” Si cuvantul acesta este cuvantul credintei, pe care-l propovaduim noi.
    9. Deci daca marturisesti cu gura ta pe Iisus ca Domn si daca crezi in inima ta ca Dumnezeu L-a inviat din morti vei fi mantuit.
    10. Caci prin credinta din inima se capata neprihanirea, si prin marturisirea cu gura se ajunge la mantuire.
    11. dupa cum zice Scriptura: „Oricine crede in el, nu va fi dat de rusine.”
    12. In adevar, nu este nicio deosebire intre Iudeu si Grec, caci toti au acelasi Domn, care este bogat in indurare pentru toti cei ce-l cheama.
    13. Fiindca, „Oricine va chema numele Domnului se va mantui.”

    Amin!

    Inchei povestindu-va o intamplare: Acum ceva timp mi-am scapat pe picioare uleiul incins dintr-o fripteoza, tocmai ce scosesem cartofii prajiti din ea, am scos-o din priza si in momentul cand am vrut sa o pun unde ii era locul ca sa eliberez masa s-a intamplat „minunea”. In momentul cand mi-a atins picioarele am strigat „Doamne ai mila!” Nu am simtit nicio durere si nu am avut macar o basica, cred ca u fost vreo 2 pete rosii care a doua zi au trecut.

    Slavit sa fie Dumnezeu care ne iubeste pe toti cu o iubire vesnica si care va judeca cu dreptate deoarece EL e singurul care cunoaste inimile!

    Pace voua!

    Apreciază

    • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 2:24 pm

      ZICI CA ii cinstesti pe sfintii parinti insa nu te inchini lor. Ce fel de cinstire este aceasta dar?
      FATARNICULE au dara nu stii tu ca insusi arhangelul Gavriil i s-a inchinat Maicii Domnului?
      Arhanghelul i se inchina Imparatesei Cerurilor iar noi sa nu ne inchinam sfintilor?

      Apreciază

      • vio said, on decembrie 5, 2009 at 2:35 pm

        Nu mai stiu acum sa dau trimiterea exacta dar cand a venit un inger la unul dintre apostoli si acesta a dat sa i se inchine iar ingerul i-a spus sa se fereasca a face una ca aceasta pentru ca si el este doar un slujitor al Dumnezeului Celui Mare.

        Unul singur mijloceste intre noi si Dumnezeu, si doar prin Jertfa Lui noi suntem mantuiti…si acela e Domnul Iisus Hristos.

        Lucrul acesta nu am sa il inteleg niciodata, cum o religie care zice ca este adevarata cale si ca in afara ei nu mai este mantuire totusi venereaza OMUL?! Viitoare religie se va axa pe cultull omului, parerea mea ca ortodoxia (si sa imi fie cu iertare, nu vreau sa jignesc, stiu ca sunt si oameni buni in biserica ortodoxa) este f aproape de ideologia acestei viitoare religii, cel putin din unele puncte de vedere.

        Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 2:45 pm

        @Vio
        Sa inteleg deci ca tu esti mai presus de arhanghelul Gavriil si nu vrei sa te inchini sfnintilor? DA???
        cat despre ceea ce spui tu despre inchinaciunea ingerului citeste mai clar lahttp://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?p=187457

        Apreciază

      • Costi said, on decembrie 5, 2009 at 9:19 pm

        Vio; religia crestina nu doar venereaza Omul. Este mai mult: Ortodoxia este religia adorarii Omului adus la masura lui Dumnezeu in persoana lui Hristos.

        Apreciază

  18. kosk said, on decembrie 5, 2009 at 1:55 pm

    Biserica e doar Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca.
    Biserica intemeiata de Hristos si calauzita de Sfantul Duh de 2000 ani a ramas statornica si neclintită in Adevarul mantuitor invatat de Hristos, predat de Sfintii Parinti si pazit de Sfintii Parinti.
    Spune Sf Cosma Etolianul:
    Toate credintele sunt mincinoase, false, toate ale diavolului. Acest lucru l-am inteles drept adevarat, dumnezeiesc, ceresc, desavarsit, corect si pentru mine si pentru voi, cum ca singura Credinta binecinstitorilor si ortodocsilor crestini este bună si sfantă si a crede si a ne boteza in numele Tatalui si al Fiului si al Duhului Sfant.
    @vio
    ce crezi, ca erezia protestanta numita Sola Scriptura e mantuitoare?

    Chinezii aceia ce credeti, ca erau asa de inapoiati, incat sa nu stie de existenta in lume a Bisericii Ortodoxe?..
    si ei au o parte de vină si cei ce i’au dus in ratacire au o vina mai mare.

    de unde stiti ca ortodocsii nu au facut misiune in China , ca de ex in India si poate au fost respinsi de eretici?
    Bine inteles ca Dumnezeu ii va judeca, noi avem toata Invatatura, ca sa nu fim inselati.
    Doamne ajuta

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 5, 2009 at 2:23 pm

      Nu zic asa ceva. Ce zic eu este ca nu vor fi mantuiti doar ortodocsii ci si ceilalti care cred in Jertfa de rascumparare a Domnului Iisus Hristos cat si in botezul in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh.
      Cu niciun chip nu vor vedea imparatia cerurilor cei ce nu s-au nascut din nou!

      Vreau sa fac un sondaj in perioada urmatoare in care voi face un chestionar cu intrebari de baza din biblie si voi chestiona oameni pe strada in legatura cu credinta lor si cat cunosc despre mantuire. Sunt curios de chestia asta pentru ca am inteles ca sunt dintre crestinii ortodocsi care nu cunosc nici macar adevarat insemnatate a craciunului.

      Apreciază

  19. Adrian said, on decembrie 5, 2009 at 2:27 pm

    @Vio.Ma tu esti indaratnic si scoti si din context. Sa vedem ce spune Dumnezeu despre chip cioplit.8. Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a celor ce sunt sus în cer, sau jos pe pământ, sau în apă şi sub pământ. [deutronom 5,8].Ce insemana asta?.Insemana ca se refera la zei caci numai ei erau reprezentati prin statui zei care reprezentau pasari in cer sau zei care reprezentau un animal terestru sau o indeltnicere[Baal ,Asher]in apa animal sau indeletnicire specifica ,Poseidon la greci sub pamant [se poate referi si la sheol adica iad]ex Hades la greci sau Osiris la egipteni.Tu ai citit ce am scris mai devreme?Pai Heruvimii nu erau ciopliti isi incalca oare Dumnzeu propia porunca?Poate el sa minta tu ce crezi?Ei erau mijlocitori ai Lui Dumnezeu.Unde vezi tu ca Dumnezeu a interzis asta .Icoana este la fel cum erau si acele sculpture? [iar heruvimii ciopliti erau indispensabili].Tu ai citit ce spune Mantuitorul Nu cine imi spune Doamne Doamne va intra in Imparatia Cerurilor.Tu sti macar ce inseamna cuvantul ia uitate la Ioan capitolul 1.Tu vorbesti mai mult ,involuntary despre pogorarea cuvintelor[gandurilor] din minte in inima.Pai ia sa vedem ce zice Sfantul Apostol Pavel despre cei care il nesocotesc pe Hristos ca fiind Dumnezeu”Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduieşte că Iisus este Hristosul? Acesta este antihristul, cel care tăgăduieşte pe Tatăl şi pe Fiul.”[1 ep Ioan,2.22] sau in Evanghelie
    15. Şi le-a zis: Dar voi cine ziceţi că sunt?
    16. Răspunzând Simon Petru a zis: Tu eşti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu. [Mt16,15.16] iar Mantuitorul zice ”
    Nu crezi tu că Eu sunt întru Tatăl şi Tatăl este întru Mine”[In 14.10] asteas doar cateva dar Scriptura este plina de versete care vorbesc despre asta.Tu confunzi cinstirea acordata sfintilor cu adorarea care este data lui Dumnezeu.Sfintii sunt doar mijlocitori si erau cinstiti si dupa moartea lor in multe randuri.Ex daca evreii il aveau mijlocitor pe Moise in timpul vietii cu atat mai mult il vor avea dupa moarte cand se afla si mai aproape de Dumnezeu langa scaunul Lui si asa este si cu ceilalti apostolii patriarhii si alti sfinti.Daca nu iti revi repede s-ar putea sa te arzi mai incolo foarte rau si nu o sa ai ce sa mai faci ca o sa fie prea tarziu.

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 5, 2009 at 2:42 pm

      Adrian, nu stiu care dintre noi se va arde mai rau, eu sper ca niciunul dintre noi.
      Eu stiu un singur lucru si am sa raman cu aceasta credinta pana la sfarsitul vietii, si anume ca nu trebuie sa ma inchin decat lui Dumnezeu.

      „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine” sunt vorbele Domnului nostru.
      Intradevar nu oricine zice Doamne, Doamne va intra in imparatia cerurilor. Ci cel ce face voia Tatalui care este in ceruri.

      Sper sa ne dea Dumnezeu intelepciune!

      Pace!

      Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 2:49 pm

        http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?p=187457

        Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 2:53 pm

        Stii care e problema voastra Vio si a tutror sectarilor ca voi: VA CONSIDERATI DEJA MANTUITI, SI DE PARCA NE-ATI VORBITI DIN RAI.
        Oare nu este asta mandrie sa nu te inchini unui om sfant?
        RUSINE SA VA FIE!

        Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 2:54 pm

        Însă în ce priveşte cinstirea şi venerarea pe care oamenii o aduc sfinţilor şi îngerilor lui Dumnezeu, acestea sunt primite de ei, după cum se poate vedea, în diferite locuri ale Scripturii. Un prim exemplu se poate vedea atunci când al treilea căpitan trimis de împăratul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, a îngenunchiat înaintea lui Ilie şi s-a rugat lui şi a grăit către el şi a zis: Omule al lui Dumnezeu, caută cu ochi milostivi la sufletul meu şi la sufletele robilor tăi, acestor cincizeci (IV Regi 1, 13). Şi iarăşi: …feciorii proorocilor cei din Ierihon… au venit înaintea lui Elisei şi s-au închinat lui până la pământ (IV Regi 2, 15 sau 2 Imp Biblia sectantilor). Şi iarăşi: Atunci împăratul Nabucodonosor a căzut pe faţa sa şi s-a închinat lui Daniel (Daniel 2, 46). Şi iarăşi, vedem că Balaam plecându-se cu faţa sa, s-a închinat… îngerului Domnului (Num. 22, 31).
        Iarăşi vedem că îngerul Domnului a primit închinare de la Iosua, care a căzut cu faţa la pământ şi i s-a închinat (Iosua 5, 14–15). Îngerii au primit închinare de la Lot (Fac. 19, 1). Îngerul Domnului a primit închinare de la Daniel proorocul (Daniel 8, 18; 10, 9–15). etc

        Apreciază

  20. Adrian said, on decembrie 5, 2009 at 2:46 pm

    Tu faci confuzie intre adorare si cinstire Sfantul Apostol Pavel era smerit si nu a acceptat acest lucru.Dar aceasta intamplare arata ca pana si ingerii se inchinau sfantului apostol Pavel datorita sfinteniei sale.Unde vezi tu ca Ortodoxia se inchina omului!!!!.Biserica Ortodoxa este Biserica lui Hristos credinta cea adevarata intemeiata de Mantuitorul ACUM 2000 de ani!!!! Adevaratele religii false sunt cele eretice ex ca si catolicismul (ei chiar il pun pe om in centrul Bisericii,adica papa) si sa nu mai vorbim de sectanti care sunt creati de masonerie acum cateva sute de ani .

    Apreciază

  21. Adrian said, on decembrie 5, 2009 at 2:56 pm

    @Vio. Eu nu vreau sa arda nimeni in iad numai te-am avertizat sa iti revi.Inca o data iti spun ca nu este adorare ci este cinstire.Pai Hristos este cel care a salvat neamul omenesc fara El lumea nu se putea salva si nici nu putea ajunge la Dumnezeu in Imparatia Cerurilor pentru ca reprezenta ambele firi adica: firea umana si cea Dumnezeiasca. Dar asta se refera la restaurarea firii umane cazute.Tu poti sa ai mijlocitor catre Dumnezeu si pe Apostoli si pe Sfinti insa ei nu puteau face aceasta legatura si sa ierte pacatul stramosesc,aceasta a facut-o Mantuitorul. Sfintii insa il pun pe om in legatura cu Dumnezeu.

    Apreciază

  22. kosk said, on decembrie 5, 2009 at 4:39 pm

    te’o smintit @vio?
    =)

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 5, 2009 at 6:16 pm

      kosk, daca nu ai mai interpreta fiecare verset al bibliei in parte si ai incerca sa intelegi mai in ansamblu ai vedea ca de fapt eu nu smintesc pe nimeni.
      Lasa cartile sfintilor ortodocsi(pe care in parte voi i-ati facut sfinti) si citeste mai bine biblia. Roaga-te pt intelepciune si pentru celelalte roade ale Duhului Sfant.

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 5, 2009 at 6:40 pm

        Vio

        Din cauza celor ca tine, sunt cativa ortodocsi ce considera ca cei precum chinezii din exemplul dat de mine vor ajunge in iad dupa judecata particulara si in iazul de foc dupa cea de obste.

        Acesti cativa ortodocsi considera ca absolut toti protestantii sunt aidoma tie si nu concep ca ar exista pe planeta asta catolici sau protestanti ce n-au auzit in viata lor de ORTODOXIE.

        Pe de alta parte, s-au intrebat cei ce considera ca sigur acei chinezi sunt pedepsiti pe veci, daca pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos ar fi in stare sa suporte tortura pana la moarte? Ar putea rezista sa fie torturati cumplit, apoi intrebati “te lepezi?”, iar daca nu, tortura sa continue si mai crancen si apoi intrebati din nou si tot asa pana la moarte?

        Daca nu, ce cred ei, in ochii JUDECATORULUI cum se vede judecata lor? Trebuie reamintit, ca asa cum judeci vei fi judecat.

        Apreciază

  23. vio said, on decembrie 5, 2009 at 6:10 pm

    „Veaceslav
    Stii care e problema voastra Vio si a tutror sectarilor ca voi: VA CONSIDERATI DEJA MANTUITI, SI DE PARCA NE-ATI VORBITI DIN RAI.
    Oare nu este asta mandrie sa nu te inchini unui om sfant?
    RUSINE SA VA FIE!”

    Da, avem siguranta mantuirii in Domnul Iisus Hristos.
    Cred ca daca ar veni in seara asta la tine unul dintre sfinti, deveniti ingeri ai lui Dumnezeu iti vor spune sa te inchini numai lui Dumnezeu. Esti ratacit! Cere-i intelepciune lui Dumnezeu si nu cauta intelepciunea de la oameni.
    Nu credeam sa ajung vreodata sa incerc sa conving pe un asa zis crestin ca trebuie sa i se inchine numai lui Dumnezeu.
    Nu are de ce sa imi fie rusine! Rusine sa iti fie tie ca te inchini altuia decat Aceluia care merita toata inchinarea!

    Apreciază

    • Veaceslav said, on decembrie 5, 2009 at 8:02 pm

      @vio,
      Sfanta Treime pentru mine este mai presus de orice, si Ei trei sunt caruia ma inchin in primul rand, pe urma am cinste pentru Maica Domnului si pe urma pentru sfinti si ingeri.
      Sau tu inca nu ai inteles asta?
      Nu mi-ai raspuns la intrebarea anterioara, te consideri mai presus de arhanghelul Gavriil care s-a inchinat Maicii Domnului? de nu vrei sa te inchini ei?

      Apreciază

      • vio said, on decembrie 5, 2009 at 8:06 pm

        Nu ma consider mai presus de nimeni, ma consider ca cel mai mic si mai pacatos dintre pacatosi. Dar sa ma ajute Dumnezeu sa ma inchin doar LUI!

        Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 6, 2009 at 10:36 am

        @vio,
        TE ROG FRUMOS SA CITESTI URMATOARELE, INSA PANA LA CAPAT:
        PARINTELE CLEOPA:
        CULTUL SFINŢILOR ŞI AL ÎNGERILOR

        (Sectarii nu admit cultul îngerilor şi al sfinţilor)

        Sectarul: Pentru care pricină voi, ortodocşii, vă închinaţi la îngeri şi la sfinţi şi îi puneţi pe ei mijlocitori către Dumnezeu pentru mântuirea voastră? Căci nu există decât un singur Mijlocitor între Dumnezeu şi oameni, Iisus Hristos. Apostolul ne învaţă clar în aceasta privinţă: Unul este Dumnezeu, Unul este şi Mijlocitorul între Dumnezeu şi oameni, Cel ce S-a făcut om, Iisus Hristos (I Tim. 2, 5). Deci, nici îngerii, nici sfinţii, nimeni în afară de Hristos nu poate mijloci de la Dumnezeu mântuirea noastră.
        Preotul: Ascultă, omule, noi nu ne închinăm la sfinţi şi la îngeri ca şi lui Dumnezeu.
        Închinarea pe care o aducem noi sfinţilor şi îngerilor este numai o cinstire (venerare). Iar lui Dumnezeu ne închinăm şi îi slujim cu desăvârşită închinare, care se mai numeşte şi „latrie” sau „adorare”. Noi venerăm pe sfinţii lui Dumnezeu pentru că ei sunt prieteni şi casnici ai lui Dumnezeu, după cum este scris: Voi prietenii Mei sunteţi, dacă faceţi cele ce vă poruncesc (Ioan 15, 14).
        Iar despre Avraam citim de asemenea: Şi a crezut Avraam lui Dumnezeu şi i-a socotit lui spre dreptate şi prietenul lui Dumnezeu s-a chemat (Iacov 2, 23). Şi marele Apostol Pavel scrie efesenilor: Deci, dar, nu mai sunteţi străini şi locuitori vremelnici, ci sunteţi împreună cetăţeni cu sfinţii şi casnici ai lui Dumnezeu (Ef. 2, 19). Aşadar, ca pe nişte prieteni ai lui Dumnezeu şi casnici ai Lui îi cinstim (venerăm) pe sfinţi. Încă mai ştim că sfinţii sunt preaslăviţi de Dumnezeu în Ceruri (Luca 20, 36). Sfinţii vor judeca lumea (I Cor. 6, 2; Matei 19, 28; Evrei 12, 22–23). Sfinţii, încă pe pământ fiind, aveau darul proorociei (III Regi 14, 1–17; proorocia lui Elisei asupra lui Ghiezi, IV Regi 5, 25–27). Sfinţii, încă în viaţa aceasta fiind, se rugau lui Dumnezeu pentru oameni. Astfel, Avraam s-a rugat pentru Abimelec (Fac. 20, 7); Moise s-a rugat lui Dumnezeu pentru popor ş.a.
        Sectarul: Dar cum pot sfinţii şi îngerii să fie mijlocitori la Dumnezeu pentru mântuirea oamenilor, de vreme ce noi trebuie să aşteptăm mântuirea numai de la Hristos, Mântuitorul şi Mijlocitorul mântuirii noastre, după cum este scris: Întru nimeni altul nu este mântuire, căci nu este sub cer nici un alt nume dat nouă oamenilor, întru care să ne mântuim (Fapte 4, 12)? Aşadar nu este nevoie să ne adresăm sfinţilor, când vrem să dobândim mântuirea.
        Preotul: Dimpotrivă, acest lucru este prea de nevoie, căci sfinţii lui Dumnezeu au posibilitatea, în Cer, de a mijloci la Dumnezeu pentru oameni şi de a contribui la mântuirea acestora. Aceasta se arată luminat din cuvântul Apocalipsei, care zice: Şi când (Mielul) a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăute şi năstrape de aur, pline cu tămâie, care sunt rugăciunile sfinţilor (Apoc. 5, 8). Aşadar rugăciunile sfinţilor sunt duse la Dumnezeu, iar sfinţii nu se roagă numai pentru ei, ci şi pentru oameni, după cum am arătat mai sus că s-a rugat Avraam pentru Abimelec, Moise pentru popor şi după cum se ruga marele Apostol Pavel pentru creştinii din Filipi, către care scrie: Mulţumesc Dumnezeului meu, ori de câte ori îmi amintesc de voi, căci totdeauna, în toate rugăciunile mele, mă rog pentru voi toţi, cu bucurie (Filip. 1, 3–4). Şi iarăşi: Mulţumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi toţi şi vă pomenim în rugăciunile noastre, aducându-ne aminte neîncetat înaintea lui Dumnezeu şi Tatăl nostru, de lucrul credinţei voastre… (I Tes. 1, 2–3). Şi iarăşi: Pentru aceasta ne şi rugăm pururea pentru voi, ca Dumnezeul nostru să vă facă vrednici de chemarea Sa… (II Tes. 1, 11). Şi iarăşi: Nu încetez a mulţumi pentru voi, pomenindu-vă în rugăciunile mele, ca Dumnezeu… să vă dea vouă duhul înţelepciunii… (Ef. 1, 16–17). Şi iarăşi: Aceasta şi cerem în rugăciunile noastre: desăvârşirea voastră (II Cor. 13, 9). Iar lui Timotei îi scrie: Mulţumesc lui Dumnezeu, pe Care Îl slujesc – ca şi strămoşii mei – într-un cuget curat, că te pomenesc neîncetat zi şi noapte în rugăciunile mele (II Tim. 1, 3).
        De asemenea, în Vechiul Testament este scris: Iov, robul Meu, se va ruga pentru voi, că de n-aş fi primit eu faţa lui şi de n-ar fi pentru el, v-aş fi pierdut pe voi, pentru că nu aţi grăit adevărat asupra robului meu, Iov (Iov 42, 8).
        Deci iată, din cele de până aici se vede clar că sfinţii au posibilitatea să mijlocească la Dumnezeu cele spre mântuirea noastră, precum şi faptul că ei şi în viaţă, cât şi după moarte, se roagă în cer pentru cei de pe pământ, mijlocind pentru ei cele spre folos, după cele scrise în Sfânta Scriptură: Acesta este iubitorul de fraţi, proorocul lui Dumnezeu, Ieremia, care mult se roagă pentru popor şi pentru sfânta cetate (II Mac. 15, 12–14). Daniel prin vedenie se ruga lui Dumnezeu (Daniel 10, 11–21).
        De asemenea, Dumnezeu trimite pe îngerii Săi spre ajutorul celor ce se roagă Lui (Fac. 24, 7); Dumnezeu trimite pe îngerul Său la Daniel şi Îl scapă din gura leilor (Daniel 6, 23). Şi marele Apostol Pavel arată că îngerii sunt slujitorii lui Dumnezeu, pe care El îi trimite spre ajutorul celor ce vor să moştenească mântuirea (Evrei 1, 14). Cine primeşte pe sfinţi, primeşte pe Hristos (Matei 10, 40–41).
        Aşadar, din mărturiile scripturistice de mai sus, ţi-am arătat că sfinţii şi îngerii pot să mijlocească la Dumnezeu pentru noi, oamenii, prin rugăciunile lor, ca nişte prieteni ai lui Dumnezeu (Ioan 15, 14), ca nişte iubiţi ai lui Dumnezeu (Daniel 10, 19) şi ca nişte casnici ai lui Dumnezeu (Ef. 2, 19).
        Sectarul: Voi, ortodocşii, prin închinarea şi slujirea la îngeri şi la sfinţi, umbriţi slava şi cinstea ce I se cuvine numai lui Dumnezeu. Apostolul Pavel mustră şi opreşte cu asprime pe coloseni, care făceau aşa, căci lăsând închinarea la Dumnezeu, se închinau şi slujeau îngerilor, scriindu-le: Nimeni să nu vă smulgă biruinţa, printr-o prefăcută smerenie şi printr-o făţarnică închinare la îngeri…, în loc să se ţină strâns de capul (Hristos) de la care tot trupul – prin încheieturi şi legături, îndestulându-se şi întocmindu-se –, sporeşte în creşterea lui Dumnezeu (Col. 2, 18–19).
        Preotul: Nici o umbrire sau micşorare nu se aduce slavei lui Dumnezeu prin venerarea şi cinstirea slugilor Lui. Mai întâi, că una este închinarea (adorarea) pe care o aducem noi lui Dumnezeu, cum mai sus am arătat, şi alta este cinstirea (venerarea) pe care o aducem noi îngerilor şi sfinţilor lui Dumnezeu, ca unor slugi şi prieteni iubiţi ai lui Dumnezeu. Însuşi Duhul Sfânt ne îndeamnă să lăudăm pe Dumnezeu prin sfinţii Lui, zicând: Lăudaţi pe Domnul întru sfinţii Lui (Ps. 150, 1).
        Noi, când cerem ajutorul şi mijlocirea sfinţilor şi ale îngerilor în rugăciunile noastre, tot pe Dumnezeu Îl slăvim, deoarece şi sfinţii la rândul lor duc cererile şi rugăciunile noastre, împreună cu rugăciunile lor, la Dumnezeu (Fapte 9, 32–42; 20, 9–12, 36; 28, 3–9; Apoc. 5, 8). Însuşi Dumnezeu a proslăvit pe sfinţii Săi (Rom. 2, 10) şi i-a îmbrăcat pe ei cu slava Sa: Şi Eu, slava pe care Mi-ai dat-o Mie, le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi suntem una (Ioan 17, 22) şi le-a zis lor: Cel ce vă ascultă pe voi, pe Mine Mă ascultă, şi cel ce se leapădă de voi, se leapădă de Mine (Luca 10, 16). Sau: Cine vă primeşte pe voi, pe Mine Mă primeşte, şi cine Mă primeşte pe Mine, primeşte pe Cel ce M-a trimis pe Mine. Cel ce primeşte prooroc în nume de prooroc, plată de prooroc va lua, şi cel ce primeşte pe un drept în nume de drept, plata dreptului va lua (Matei 10, 40–41).
        Aceste mărturii dovedesc până unde ajunge hula şi rătăcirea tuturor celor care, lepădându-se de cinstirea sfinţilor şi a îngerilor – care sunt slugi iubite ale lui Dumnezeu –, nu-şi dau seama că, de fapt, ei se leapădă de Însuşi Dumnezeu, Ziditorul tuturor. Vai de hula şi nebunia voastră.
        Sectarul: Sfinţii, chiar dacă pot, nu vor să mijlocească la Dumnezeu pentru mântuirea noastră. Căci iată, Avraam n-a vrut să mijlocească la Dumnezeu pentru bogatul nemilostiv, deşi acesta îl rugase stăruitor (Luca 16, 24–31).
        Preotul: N-a vrut, căci nu era cazul, deoarece păcatul bogatului nemilostiv era împotriva Duhului Sfânt, care nu are iertare nici în veacul de acum, nici în cel viitor, pentru că păcătuind mereu cu încredere prea mare în mila lui Dumnezeu şi nepocăindu-se, a murit în această stare (Matei 12, 31–32).
        Sectarul: Sfânta Scriptură ne arată că Sfinţii şi Îngerii resping închinarea faţă de ei, spre a nu fi ştirbită şi umbrită închinarea faţă de Dumnezeu căruia Singur I se cuvine cinste deosebită şi închinare. În Sfânta Scriptură ni se spune despre Apostolul Petru: Şi când a fost să intre Petru, Corneliu ieşindu-i înainte, a căzut la picioarele lui şi i s-a închinat. Dar Petru l-a ridicat şi i-a zis: Scoală-te, că şi eu sunt om (Fapte 10, 25–26). Iar despre Pavel şi Varnava: Iar preotul lui Zeus, al cărui templu era înaintea cetăţii, aducând la porţi tauri şi cununi, voia să le aducă jertfă împreună cu mulţimile. Şi auzind Apostolii Pavel şi Varnava, şi-au rupt veşmintele, au sărit în mulţime şi au strigat: O, bărbaţilor, de ce faceţi acestea? Doar şi noi suntem oameni, asemenea pătimitori ca voi… (Fapte 14, 13–15).
        Asemenea se întâmplă şi cu îngerii, cum este de pildă îngerul care i-a făcut Apostolului Ioan descoperirile din Apocalipsă: Şi am căzut înaintea picioarelor lui, ca să mă închin lui. Şi el mi-a zis: Vezi să nu faci aceasta! Sunt împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, care au mărturia lui Iisus. Lui Dumnezeu închină-te, căci mărturia lui Iisus este duhul proorociei (Apoc. 19, 10). Iar altă dată: Şi eu, Ioan, sunt cel ce am văzut şi am auzit acestea, iar când am auzit şi am văzut, am căzut să mă închin înaintea picioarelor îngerului care mi-a arătat acestea. Şi el mi-a zis: Vezi să nu faci aceasta! Căci eu sunt împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, proorocii, şi cu cei ce păstrează cuvintele cărţii acesteia. Lui Dumnezeu închină-te! (Apoc. 22, 8–9). Deci atât sfinţii, cât şi îngerii refuză orice închinăciune ce li se aduce, ştiind că ea se cuvine numai lui Dumnezeu.
        Preotul: În Faptele Apostolilor, (10, 25–26), Apostolul Petru respinge închinarea ce i-a adus-o Corneliu, sub cuvânt că el este om, deoarece Corneliu îl socotise că este mai mult ca om, adică zeu. Sutaşul roman era familiarizat cu noţiunea de zei, ca unul ce fusese păgân. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, el era foarte înclinat a-l socoti ca zeu, sau în cel mai rău caz ca pe un om superior celorlalţi oameni sau semizeu, căruia i se cuvenea nu venerare, ci adorare, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat să i se aducă.
        În citatul din Faptele Apostolilor (14, 13–15), Pavel şi Varnava resping închinarea ce li s-a adus, pentru acelaşi motiv ca şi mai sus, căci erau socotiţi ca zei şi li s-a adus adorare, nu venerare. Contextul ne spune clar că locuitorii pământului din Listra, uimiţi de minunea vindecării ologului din naştere de către Pavel, în văzul tuturor au strigat: Zeii, luând asemănare omenească, s-au pogorât la noi. Şi ziceau de Varnava că este Zeus, iar de Pavel că este Hermes, de vreme ce era «purtătorul cuvântului» (Fapte 14, 8–12). Astfel, este lesne de înţeles refuzul apostolilor de a fi adoraţi ca nişte zei, de vreme ce ei tocmai împotriva zeilor predicau întoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte 14, 15–17). Şi vorbind acestea, de abia au domolit mulţimile ca să nu le aducă jertfe (Fapte 14, 18), se spune în continuare.
        În al treilea citat (Apoc. 19, 10), îngerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge închinarea ce i-a adus-o Apostolul şi Evanghelistul Ioan. Respingerea este motivată: Sunt împreună-slujitor cu tine…, adică sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu, cum eşti şi tu, deci suntem în raporturi de egalitate şi nu se cuvine să primesc de la tine închinare, mai cu seamă că şi tu eşti aici, nu în trup, ci în «duh» (Apoc. 1, 10), adică în stare îngerească; şi în plus, şi tu ca mine eşti în «duhul proorociei», care constă în a mărturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat în cuvintele: «Lui Dumnezeu te închină». Dumnezeu era de faţă şi îngerul descoperitor I-ar fi adus o jignire dacă ar fi primit pentru sine, chiar în faţa lui Dumnezeu, închinare de la Ioan.
        Chiar şi între oameni este jignitor a respecta prea mult pe un înalt slujitor al unui conducător de ţară, când acel conducător este de faţa. Totdeauna, toată atenţia şi toată cinstea se îndreaptă către cel ce este mai marele tuturor, atunci când el este prezent. Dar aceasta nu înseamnă că cei din jurul lui nu ar fi şi oameni de cinste.
        În citatul din urmă (Apoc. 22, 8–9), de asemenea, îngerul exprimă chiar mai limpede decât în citatul dintâi, egalitatea sa cu Apostolul Ioan şi necuviinţa ce ar face-o primindu-i închinarea.
        Astfel, în toate citatele de mai sus, invocate de sectari, în motivarea învăţăturilor lor greşite, refuzul sfinţilor şi al îngerilor de a li se aduce închinare, îşi are explicaţie proprie şi particulară: Apostolii Petru, Pavel şi Varnava au refuzat a li se aduce adorarea ca unor zei, iar nu cinstirea sau venerarea pe care sfinţii o primesc. Iar îngerul descoperitor a respins închinarea lui Ioan, pentru egalitatea pe care o avea cu el, ca împreună-slujitor al lui Dumnezeu.
        Însă în ce priveşte cinstirea şi venerarea pe care oamenii o aduc sfinţilor şi îngerilor lui Dumnezeu, acestea sunt primite de ei, după cum se poate vedea, în diferite locuri ale dumnezeieştii Scripturi. Un prim exemplu se poate vedea atunci când al treilea căpitan trimis de împăratul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, a îngenunchiat înaintea lui Ilie şi s-a rugat lui şi a grăit către el şi a zis: Omule al lui Dumnezeu, caută cu ochi milostivi la sufletul meu şi la sufletele robilor tăi, acestor cincizeci (IV Regi 1, 13). Şi iarăşi: …feciorii proorocilor cei din Ierihon… au venit înaintea lui Elisei şi s-au închinat lui până la pământ (IV Regi 2, 15). Şi iarăşi: Atunci împăratul Nabucodonosor a căzut pe faţa sa şi s-a închinat lui Daniel (Daniel 2, 46). Şi iarăşi, vedem că Valaam plecându-se cu faţa sa, s-a închinat… îngerului Domnului (Num. 22, 31).
        Iarăşi vedem că îngerul Domnului a primit închinare de la Isus al lui Navi, care a căzut cu faţa la pământ şi i s-a închinat (Iosua 5, 14–15). Îngerii au primit închinare de la Lot (Fac. 19, 1). Îngerul Domnului a primit închinare de la Manoe şi femeia lui, care i s-a închinat lui până la pământ, iar îngerul Domnului s-a înălţat cu para focului de pe jertfelnic (Jud. 13, 18–21). Îngerul Domnului a primit închinare de la David şi de la bătrânii poporului (I Paral. 21, 16–18). Îngerul Domnului a primit închinare de la Daniel proorocul (Daniel 8, 18; 10, 9–15).
        Iată că în cele de până aici ţi-am răspuns la cele ce ai afirmat dumneata, că îngerii şi sfinţii lui Dumnezeu nu voiesc a primi închinare de la oameni. Citeşte cu atenţie locurile indicate din Sfânta Scriptură şi vei înţelege destul de clar că nu ai dreptate în cele ce susţii, şi că atât sfinţii lui Dumnezeu, cât şi îngerii Lui, primesc cinstire şi venerare de la oameni, fără ca această venerare a lor să aducă vreo mâhnire lui Dumnezeu. Căci cum s-ar supăra Dumnezeu, când vede pe prietenii Lui cei iubiţi şi pe casnicii Săi că se slăvesc în numele Lui, când El Însuşi i-a proslăvit pe ei (Rom. 2, 10) şi i-a înzestrat cu puteri minunate şi cu daruri deosebite?
        Sectarul: Care sunt aceste daruri şi puteri deosebite cu care Dumnezeu a înzestrat pe sfinţii Săi?
        Preotul: Mai întâi de toate sunt puterile date lor de a face minuni, după cum scrie: Minunat este Dumnezeu întru sfinţii Săi, Dumnezeul lui Israel (Ps. 67, 36) şi iarăşi: Sfinţilor care sunt pe pământul Său, minunate a făcut Domnul voile Sale întru dânşii (Ps. 15, 3).
        Oare nu prin mâna proorocului Său, Moise, a bătut Dumnezeu Egiptul (Ieş. 7, 10–12), a prefăcut apa în sânge (7, 20–21), a adus broaşte (8, 6), tăuni (8, 24), ciuma vitelor (9, 3), băşici usturătoare, grindină şi foc (9, 8, 18, 33), lăcuste (10, 4–6), întuneric (10, 21), moartea primilor născuţi (12, 29– 30), i-a trecut pe evrei prin Marea Roşie (14, 15–16), l-a pierdut pe faraon şi pe ostaşii lui (14, 27)? Apoi, învingerea lui Amalic (Ieş. 17), îndulcirea apei la Mera (Ieş. 15), scoaterea apei din piatră la Horeb (Ieş. 17, 6), înghiţirea lui Core şi Datan în pământ (Num. 16, 28, 33), vindecarea prin şarpele de aramă (Num. 21), izvorârea apei din piatră la Cadeş (Num. 20).
        Apoi, prin Iosua Navi: oprirea apelor Iordanului (Iosua, 3, 11–17), căderea zidurilor Ierihonului (Iosua 6, 6–20); prin Ghedeon: nimicirea madianiţilor (Jud. 7, 16–23); prin Samson: leul sfâşiat (Jud. 14), filistenii ucişi, porţile Gazei luate şi dărâmarea templului lui Dagon (Jud. 16, 28–31); prin Samuel: tunet şi ploaie peste seceriş (I Regi 12, 16–18); prin Ilie Proorocul: seceta cea mare (III Regi 17, 1), făina şi untuldelemn al văduvei (III Regi 17, 14); învierea fiului văduvei din Sarepta Sidonului (III Regi 17, 17–23), foc din cer peste jertfe (III Regi 18, 36–38); deschiderea cerului şi ploaie mare (III Regi 18, 41–42). Se mai arată: Ohozia, pedepsit cu moartea (IV Regi 1, 16); despărţirea apelor Iordanului cu cojocul (IV Regi 2, 8); prin Elisei: despărţirea apelor Iordanului (IV Regi 2, 14), curăţirea apelor Ierihonului (IV Regi 2, 19–23), copiii din Betel sfâşiaţi de urşi (IV Regi 2, 23–24), învierea fiului şunamitencei (IV Regi 4, 32–35), vindecarea lui Neeman (IV Regi 5, 10–14), Ghiezi lovit cu lepră (IV Regi 5, 27), omul înviat prin oasele lui Elisei (IV Regi 13, 21), iar prin Isaia, vindecarea lui Iezechia (IV Regi 20, 1–7).
        Cei doisprezece sfinţi apostoli: diferite vindecări (Matei 10, 1; Marcu 3, 14–15; 6, 7, 13; Luca 9, 1–2, 6). Cei şaptezeci de ucenici: diferite minuni (Luca 10, 9, 17). Apoi, alte nenumărate minuni ale apostolilor (Marcu 16, 20; Fapte 2, 43; 5, 12, 16); vindecarea ologului (Fapte 3, 2–8), moartea lui Anania şi a Safirei (Fapte 5, 1–10), vindecări de bolnavi (Fapte 5, 15–16), vindecarea slăbănogului Enea (Fapte 9, 34), învierea Tavitei (Fapte 9, 36–41), minuni mari (Fapte 8, 7, 13), redarea vederii lui Saul (Fapte 9, 17–18; 22, 11–13), orbirea lui Elimas (Fapte 13, 11), învierea lui Eutih (Fapte 20, 9–12), vindecarea tatălui lui Publius (Fapte 28, 8 ) şi alte nenumărate minuni şi puteri pe care nu este nici vreme, nici loc a le pomeni.
        Iată dar, omule, cu ce puteri şi cu ce daruri a împodobit Dumnezeu pe sfinţii Săi, atât în Vechiul, cât şi în Noul Testament. Pentru aceasta, voi încheia cuvântul despre minunile sfinţilor lui Dumnezeu cu ce zice Duhul Sfânt: Minunat este Dumnezeu întru sfinţii Săi, Dumnezeul lui Israel (Ps. 67, 36).
        Iar dacă venerăm şi pe îngerii lui Dumnezeu întocmai ca pe sfinţi, apoi trebuie arătat că multe şi preaslăvite minuni a făcut Dumnezeu în lume prin mijlocirea sfinţilor Săi îngeri, ca de pildă: îngerul Domnului a condus pe israeliţi din Egipt (Ieş. 14, 19; 23, 20; 32, 34; 33, 2; Num. 20, 16); nimicirea Sodomei şi a Gomorei, de asemenea, s-a făcut prin îngeri (Fac. 19, 13); molima în Ierusalim (II Regi 24, 15–17; I Paral. 21, 14–16); nimicirea oştirii asiriene (IV Regi 19, 35; II Paral. 32, 21; Isaia 37, 36); Irod lovit de moarte (Fapte 12, 23); vestirea zămislirii lui Iisus Hristos (Matei 1, 20–21; Luca 1, 31); vestirea naşterii lui Hristos (Luca 2, 10); Învierea Domnului (Matei 28, 5–7); Înălţarea, şi tot prin ei se va face vestirea celei de a doua veniri a Domnului (Fapte 1, 11); zămislirea Sfântului Ioan Botezătorul (Luca 1, 13–36); îngerii slujeau lui Iisus Hristos (Matei 4, 11; Marcu 1, 13); ei au vestit păstorilor Naşterea Domnului (Luca 2, 9); ei au vestit sfintelor mironosiţe Învierea Domnului (Matei 28, 1–7); ei vor despărţi pe cei drepţi de cei nedrepţi în ziua Judecăţii celei de apoi (Matei 13, 39–42; 24, 31) şi încă nenumărate minuni şi puteri ale lui Dumnezeu s-au făcut prin sfinţii Lui îngeri, şi se fac şi se vor face până la sfârşitul veacurilor.
        Aceste binefaceri ale lui Dumnezeu făcute de El prin sfinţii Săi îngeri ne obligă să-i cinstim, ca pe cei ce slujesc cu milă şi cu blândeţe la mântuirea noastră (II Petru 2, 11; Iuda 1, 9; Ps. 67, 17; 90, 11; 102, 21 ş.a.).
        Sectarul: Dar pentru care pricină Dumnezeu primeşte pe sfinţi şi pe îngeri să se roage şi să mijlocească pentru mântuirea oamenilor, de vreme ce numai Mântuitorul nostru Iisus Hristos este singurul mijlocitor între Dumnezeu şi oameni?
        Preotul: Dumnezeu primeşte rugăciunile şi mijlocirile care se fac către El, prin sfinţi şi prin îngeri, fiindcă El voieşte a-i slăvi pe ei, precum şi ei Îl slăvesc în cer şi pe pământ. Fiindcă sfinţii au suferit pentru slava lui Dumnezeu, au primit de la El nu numai slava, ci şi darul de a face minuni mari, chiar mai mari decât a făcut El când era pe pământ, împlinindu-se astfel cuvântul Mântuitorului care a zis : Cel ce crede în Mine, va face şi el lucrurile pe care le fac Eu, şi mai mari decât acestea va face… (Ioan 14, 12). Noi ne închinăm sfinţilor lui Dumnezeu, nu ca unora care ar fi prin fire dumnezei, ci ca unor slujitori ai lui Dumnezeu, care au dobândit de la El deplină încredere, încât orice vor cere primesc de la El, ca unii ce I-au păzit poruncile (I Ioan 3, 21—22).
        Noi venerăm (cinstim) pe sfinţii lui Dumnezeu fiindcă Însuşi Împăratul Dumnezeu Se simte cinstit văzând că sluga lui iubită este cinstită nu numai ca o slugă, ci şi ca prieten al lui Dumnezeu (Ps. 138, 17; Ioan 15, 14). Noi credem că Domnul nostru Iisus Hristos este unicul nostru Mijlocitor şi că El S-a dat pre Sine preţ de răscumpărare pentru toţi şi cu Sângele Său a făcut împăcarea omului cu Dumnezeu, că El este îngrijitorul, mângâietorul şi curăţitorul păcatelor noastre. Dar mărturisim, de asemenea, că sfinţii intervin pentru noi în rugăciuni şi cereri şi, din iubire pentru ei, Mântuitorul ne comunică şi prin ei ceea ce are în Sine pe seama noastră. Înaintea tuturor ne comunică prin Prea Sfânta Sa Maică, ascultându-i cuvântul cu care se roagă pentru noi.
        Tot astfel zicem şi despre sfinţii îngeri şi păzitorii noştri; despre apostoli, prooroci, martiri, ierarhi, drepţi şi despre toţi aceia care au preamărit pe Dumnezeu şi care Îi sunt slugi credincioase. Cu ei împreună numărăm pe arhierei, pe preoţi, ca pe unii ce stau la dumnezeieştile altare, precum şi pe bărbaţii drepţi, distinşi prin virtuţi. Domnului Îi place să ne rugăm unii pentru alţii, că mult poate rugăciunea dreptului (Iacov 5, 16). Că Dumnezeu ascultă mai mult pe cei sfinţi, decât pe cei ce rămân în păcate, aceasta o aflăm din Sfintele Scripturi (Ioan 9, 31).
        Mărturisim că sfinţii sunt ajutători şi mijlocitori pentru noi înaintea lui Dumnezeu nu numai aici, în timpul petrecerii cu noi, ci încă mult mai mult după moarte, când ei, după îndepărtarea «oglinzii» (de care pomeneşte sfântul apostol), contemplă curat Sfânta Treime şi nemărginita Ei lumină. Căci nu ne îndoim nici de sfinţii profeţi care, în trup muritor fiind, au văzut lucrurile cele cereşti, prin care se prevesteau cele viitoare.
        Sectarul: Dar se spune în Sfânta Scriptură că Dumnezeu îi ascultă pe sfinţi când aceştia se roagă pentru noi?
        Preotul: Am arătat că sfinţii sunt slăviţi de Dumnezeu cu cinste (Rom. 2, 10), că vor judeca lumea (I Cor. 6, 3), că sunt iubiţi de Dumnezeu (Daniel 10, 19). Iar cum că sfinţii sunt ascultaţi de Dumnezeu când se roagă pentru noi, caută în Dumnezeiasca Scriptură la citatele pe care ţi le însemnez aici: Fac. 27, 7; Iov 42, 8–10; I Regi 7, 9; Ier. 15, 15–21; Iacov 5, 13, 15; Apoc. 8, 3–5; Fac. 20, 7; II Tim. 1, 3; Daniel 10, 12. De asemenea caută despre mijlocirea îngerilor pentru noi la: Fac. 24, 7; Daniel 3, 19–25; Evrei 1, 14; Num. 20, 16; Fac. 19, 12; II Regi 24, 16–17; I Paral. 21, 14–16. Dar vei găsi şi încă alte multe mărturii în această privinţă în Sfânta Scriptură, care confirmă cele de mai sus. Nu rămâne la îndoială în această privinţă, ca să nu te osândeşti şi tu ca cei ce stau împotriva adevărului învederat şi dovedit.

        Apreciază

  24. vio said, on decembrie 5, 2009 at 6:58 pm

    Saccsiv, Dumnezeu va mai judeca si din alt punct de vedere:
    Acum cativa ani, de Boboteaza, eram singur acasa aud batai disperate in usa cu pumnii si picioarele. M-am speriat dar nush de ce am deschis usa si s-a pravalit (nu exagerez) in casa un preot (diaconul a ramas in usa), a intrat pana unde aveam un frigider si s-a sprijinit in el mort de beat si a inceput sa bolboroseasca ceva, nu prea am inteles ce. Moment in care m-am suparat si i-am spus sa iasa afara iar el a inceput sa blesteme si sa injure. Deci va judeca si din ce exemplu ati dat voi. Si nu incep sa enumar ca stiti si voi starea in care va aflati.
    Du-te in puscariile din romania si fa un sondaj. 95% dintre puscariasi sunt crestini ortodocsi, crezi ca se vor mantui deoarece cred in ortodoxie dar daca ii iei la bani marunti habar nu au si traiesc ca demonii?!
    Ii mai vezi incarciumi, beti morti si cand pleaca de acolo impleticindu-se fac o cruce (care numai cruce nu iese) si daca ii intrebi de ce fac asta habar nu au.
    In fine ar fi mult de spus. Spune biblia sa nu judeci, dar daca fratele tau greseste nu trebuie lasat sa continue asa ci mustrat in dragoste si invatat.

    Pace voua!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 5, 2009 at 7:03 pm

      Preot beat? Si asta insemna ca invatatura ortodoxa nu e buna? Sunt foarte multi pastori neoprotestanti ce au mari pacate.

      Apreciază

      • vio said, on decembrie 5, 2009 at 7:10 pm

        Pai ce fel de exemplu da el?!
        Cunosc o ruda foarte apropiata a preasfantului Casian al moldovei.Imi povestea de cate betii crunte, mai rau ca paganii trage prea(ne)sfantul, cat curveste preafericitul, dar nu i s-a rupt ata asa ca el se considera virgin si e preafericit si voi va duceti si ii pupati mainile si picioarele si maine poimaine il sfintiti si va inchinati la el.

        Si sunt exemple cu duiumul!

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 5, 2009 at 7:17 pm

        Si daca un pastor e la fel precum acel preot, ce zici? Poti discuta pe tema invataturii sau ai epuizat argumentele?

        Daca un profesor de scoala este imoral, materia care o preda este prin urmare gresita?

        Apreciază

  25. vio said, on decembrie 5, 2009 at 7:26 pm

    Sa inteleg ca degeaba faci galagie ca anglicanii si nu mai stiu care isi pun predicatori homosexuali declarati! Conteaza doar ca mesajul lor e bun.
    Mai gandeste-te si vezi ca de fapt nu cum zic eu e gresit domnule Saccsiv.

    Cum e sa pui lupi imbracati in haine de oaie conducatori ai bisericii?! Ne invata biblia despre cum sa facem diferenta intre invatatorii buni si cei falsi. „Dupa roadele lor ii veti cunoaste!” Adica dupa roadele Duhului Sfant.
    In biserica pe care o frecventez la un moment dat s-a descoperit ceva depre unul dintre conducatorii ei. A fost exclus. A mai fost altadata alta problema cu cineva iar acel om s-a exclus singur de rusine. Daca as auzi ceva despre predicatorul vreunei biserici protestante si nu se ia nicio masura impotriva lui cu siguranta nu as calca in locul ala.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 5, 2009 at 7:41 pm

      Prietene, faci ce vrei, dar stii ce faci?

      Voi deschide o tema legata de ratacirile protestantilor si se va putea dezbate pe larg acolo.

      Apreciază

  26. vio said, on decembrie 5, 2009 at 7:43 pm

    Ar trebui sa deschizi una si cu ratacirile voatre.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 5, 2009 at 7:47 pm

      Invatatura ortodoxa nu are rataciri. Unele fete bisericesti da si asta tocmai pentru ca nu o respecta. Si multe astfel de cazuri le-am dezbatut.

      Apreciază

  27. kosk said, on decembrie 5, 2009 at 9:35 pm

    Doamne fereste sa judec pe cineva, am dat un citat, din Sfintii Parinti ai Bisericii lui Hristos, pot da si din Sfanta Scriptura, referitor la ereziile nimicitoare.

    @vio ce parere ai de scrierile lui John Whitford??

    Protestantism
    … razboaiele religioase din Europa vestica, pana prin 1648.
    ..si cine oare isi mai aduce aminte, ca reforma protestanta , a fost unul din factorii cheie ai ateismului si nihilismului.

    Nu in ultimu rind, parcă protestantii se agita mai tare cu reconstructia templului din Ierusalim alaturi de hasidici… nu??

    Si Ioan Gura de Aur spune urmatoarele:
    Sa nu acceptati nici o dogma nouă sub pretextul iubirii.
    Aici trag linia.
    Post cu pace si liniste.

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 6, 2009 at 8:25 am

      kosk, nu prea imi place sa ma pierd in dogmatica si discutii lungi si uneori fara rost.
      Credinta mea e simpla: 1. Mantuirea vine prin Har, Harul vine prin credinta in Domnul Iisus Hristos si in jertfa Lui si prin credinta ca a inviat dupa 3 zile si ca s-a ridicat la ceruri si sade la dreapta Tatalui. 2. Sa faci voia Tatalui Nostru care este in ceruri. 3. Sa primesti botezul.

      Nu ma avant in a citi diverse carti ale diversilor oameni cat eu nu sunt foarte bine pus la punct cu ce zice biblia. Dupa ce cu ajutorul lui Dumnezeu voi intelege biblia, ma voi duce si catre diverse carti.

      Daca e sa judecam fiecare religie, undeva in decursul istoriei toate au facut greseli, chiar si ortodoxia, protestantismul…de catolici nu mai zic.

      Apreciază

  28. Adrian said, on decembrie 5, 2009 at 10:18 pm

    Sa nu uitam ca fratii din loje au contribuit la formarea reformei protestante si la creerea sectelor.

    Apreciază

  29. timisorean1 said, on decembrie 6, 2009 at 12:34 am

    daca acei chinezi erau oameni simpli care nu au auzit niciodata nici de ortodoxie, nici de protestantism, catolicism, etc, ci doar de Iisus Hristos si de golgota, cred ca s-au mantuit

    Apreciază

  30. vio said, on decembrie 6, 2009 at 8:59 am

    „”Costi said, on decembrie 5, 2009 at 9:19 pm
    Vio; religia crestina nu doar venereaza Omul. Este mai mult: Ortodoxia este religia adorarii Omului adus la masura lui Dumnezeu in persoana lui Hristos.””

    WOW! De unde ai luat citatul Costi?
    Dar si asa, cine crezi ca merita Lauda, Slava si Inchinarea? Acel om de care s-a indurat Dumnezeu si l-a ajutat sa ajunga sfant, sau Dumnezeu ca s-a indurat si ne-a salvat pe toti ca fara EL nu ne-am mantui niciunul, pentru ca suntem asa cum suntem.
    „Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu.”

    Apreciază

    • Costi said, on decembrie 6, 2009 at 8:52 pm

      Nu e citat, dar este esenta ortodoxiei. Hristos este acel ipostas al Omului adus la masura lui Dumnezeu. El ridica firea umana si deasupra ingerilor. Prin el suntem dumnezei impreuna cu Dumnezeu, nu in afara lui. Si ortodocsii sunt adoratorii lui Hristos.
      “Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu.” – da e valabil in viata de aici. Nu pricepi ca dupa moarte sunt indumnezeiti si in starea aceea de indumnezeire iau parte inclusiv la slava lui Dumnezeu pentru ca si ei l-au slavit aici pe Pamant?

      Apreciază

      • vio said, on decembrie 6, 2009 at 9:03 pm

        Ma faci sa exclam a doua oara azi!

        WOW!

        „Hristos este acel ipostas al Omului adus la masura lui Dumnezeu.” – Iisus Hristos este insusi Dumnezeu intruchipat. Este una cu Tatal si cu Duhul Sfant.

        „El ridica firea umana si deasupra ingerilor. Prin el suntem dumnezei impreuna cu Dumnezeu, nu in afara lui.” – Domnul Iisus Hristos a spus clar ca in cer vom fi ca ingerii lui Dumnezeu.

        Mai citeste si mai cere intelepciune! Te compatimesc!

        Apreciază

      • Costi said, on decembrie 6, 2009 at 10:23 pm

        Omule!! Formularea pe care am postat-o porneste de la o deductie logica:
        1. Hristos este Dumnezeu, persoana a Treimii, nascut om pentru mantuirea noastra – vezi Crezul
        2. In Hristos sunt doua firi Divina si umana unite dar neamestecate
        3. Prin aceasta unire firea umana este sfintita si ridicata mai presus de a ingerilor, deoarece firea dumnezeiasca ridica dupa sine pe cea umana – vezi pe Maica Domnului „mai cinstita decat Heruvimii si mai cinstita fara de asemanare decat Serafimii”. Pacatele facute in viata ne coboara vrednicia, desi prin pocainta ne sunt iertate. Maica Domnului, nascatoare de Dumnezeu, neavand pacate cunoaste aceasta cinste mai presus de ingeri.
        4. De aceea Hristos este si un ipostas al omului ajuns la masura Dumnezeirii, un concept, un ideal spre care porneste calatoria noastra duhovniceasca in vesnicie. Cunoasterea lui Hristos este un drum nesfarsit deoarece Dumnezeu nu poate fi cuprins.
        Te repezi foarte repede sa comentezi, cand eu am vrut sa-ti dau o tema duhovniceasca la care sa meditezi.

        Apreciază

      • Costi said, on decembrie 6, 2009 at 10:34 pm

        Sfintii Parinti ziceau: „Nu aruncati margaritare la porci” si exact asta am facut. Am infatisat unui neinvatat margaritare duhovnicesti si normal ca el neputand fi in stare sa le cuprinda mai indrazneste sa ma si compatimeasca. Doamne iarta-ma!

        Apreciază

  31. Veaceslav said, on decembrie 6, 2009 at 12:37 pm

    @Vio si @Indezirabilul,
    Ati citit cele spuse de parintele Cleopa?
    Numai un orb nu ar intelege ce zice parintele.
    https://saccsiv.wordpress.com/2009/12/04/crestini-chinezi-trimisi-in-lagare-de-munca/#comment-15640

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 6, 2009 at 4:00 pm

      Am citit Veaceslav dar nu sunt de acord cu cele scrise de catre acel preot, iti dau mai jos un exemplu zic eu concludent:

      „” îngerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge închinarea ce i-a adus-o Apostolul şi Evanghelistul Ioan. Respingerea este motivată: Sunt împreună-slujitor cu tine…, adică sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu, cum eşti şi tu, deci suntem în raporturi de egalitate şi nu se cuvine să primesc de la tine închinare, mai cu seamă că şi tu eşti aici, nu în trup, ci în «duh» (Apoc. 1, 10), adică în stare îngerească; şi în plus, şi tu ca mine eşti în «duhul proorociei», care constă în a mărturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat în cuvintele: «Lui Dumnezeu te închină». Dumnezeu era de faţă şi îngerul descoperitor I-ar fi adus o jignire dacă ar fi primit pentru sine, chiar în faţa lui Dumnezeu, închinare de la Ioan.””

      Deci cumva sa inteleg ca inchinarea o dati ingerilor si sfintilor in lipsa prezentei lui Dumnezeu. Oare nu stiti voi ratacitilor ca Dumnezeu este pretutindeni?!
      Consider ca Cinstea, Onoarea, Gloria, Slava si Inchinare o merita Creatorul si nu creatia.

      Eu ma rog Lui Dumnezeu pentru intelepciune, te sfatuiesc si pe tine si pe altii de prin zona sa faca la fel!

      Dumnezeu sa va binecuvinteze!

      Apreciază

      • Costi said, on decembrie 6, 2009 at 8:39 pm

        In starea de indumnezeire in care se afla sfintii, inchinarea adusa lor inseamna inchinare la Dumnezeu. Pentru ca ei l-au slavit pe Dumnezeu in timpul vietii lor, Dumnezeu ingaduie ca si ei sa fie slaviti dupa moarte: „Iata slava mea va dau voua”.

        Apreciază

  32. PVB said, on decembrie 6, 2009 at 4:19 pm

    Despre mintuirea ne-ortodocsilor va rog sa citit si:
    http://orrologion.blogspot.com/2009/06/towards-salvation-in-his-own-way.html

    Apreciază

  33. john said, on decembrie 6, 2009 at 5:31 pm

    Eu nu inteleg care e problema si cu ce ne foloseste noua discutia asta cam fara sens?

    Bravo acelor Chinezi, dar eu NU STIU ce s-a intimplat la moartea lor si care a fost judecata lui Dumnezeu! Ar fi si culmea sa am pretentii sa stiu si intr-un sens si intr-altul. Noi sintem ortodoxi asa ca hai sa ne vedem de bubele noastre si sa-i lasam pe altii in girja lui Dumnezeu.

    Apreciază

  34. Veaceslav said, on decembrie 6, 2009 at 9:01 pm

    @Vio,
    Apostolul şi Evanghelistul Ioan a fost nu în trup, ci în «duh» (Apoc. 1, 10), adică în stare îngerească; şi în plus, şi tu ca mine eşti în «duhul proorociei», care constă în a mărturisi pe Iisus.
    Oare chiar nu ai inteles nimic din cele explicate, acolo sunt o sumedenie de dovezi cu inchinaciuni la ingeri si sfinti si tu imi raspunzi cu prostii?
    Duhul Sfant era peste Ioan, nu intelegi asta?
    Oare ai fost si tu vreodata in DUH? ca Ioan ca sa nu te inchini?

    RATACIT ESTI TU SI NU UITA CA HULESTI IMPOTRIVA DUHULUI SFANT IMPOTRIVA ADEVRARULUI SI ASTA NU SE IARTA.

    Apreciază

    • vio said, on decembrie 6, 2009 at 9:11 pm

      Daca nu ma inchin la oameni (sfinti) si ingeri asta inseamna ca hulesc?

      No comment!

      Apreciază

      • Veaceslav said, on decembrie 6, 2009 at 10:16 pm

        Daca nu-i cinstesti pe sfintii (prietenii) Lui Dumnezeu atunci nici pe El nu-l cinstesti!!!

        Apreciază

  35. betelgeuse said, on decembrie 7, 2009 at 8:06 am

    „voi, ratacitilor… „??!! tupeu demonic…

    ortodoxia este de doua mii de ani. dogma ortodoxa a fost formulata de Sfinti. acesti protestanti cine sunt?

    @ceilalti

    nu mai bagati in seama ereticii. asta si vor. au un raspuns la orice. si, oricat de stupid si fals ar fii raspunsul lor, ei zic ca au dreptate. dati-va seama ca acestia, ereticii, sunt sub o influenta demonica foarte puternica… prin gura lor vorbesc dracii, care mai mult decat orice urasc crucea si pe Maica Domnului. va antreneaza intr-o disputa interminabila, in care vor incerca sa va zdruncine credinta prin orice mijloc. exact in aceasta maniera actioneaza si ateii si falsii atei (satanisti „sub acoperire”). buna lor credinta este doar de fatada. nu ii mai bagati in seama, dandu-le prilej sa isi deverse toata otrava ideologica. ignoratii, pur si simplu. Sfintii Parinti nu stateau la discutii cu ereticii. odata ce stabileau adevarul, dadeau anatemei pe cei care nu se lepadau de erezii, si cu asta, basta.

    @saccsiv

    de ce ii lasi pe unii ca vio sa posteze? nu te ingrijoreaza gandul ca s-ar putea sa sminteasca pe cineva cu concursul tau?

    despre mantuirea heterodocsiolor… am o intrebare: ce crezi, acestia (heterodocsii) sunt eretici sau nu? o alta intrebare: daca ereziile nu ar fi primejduit mantuirea, oare Sfintii Parintii ar mai fi luptat impotriva lor?
    sa ne mai amintim ca pentru cinstirea icoanelor, de exemplu, au murit multi sfinti, iar acum acesti protestanti si neoprotestanti se pronunta impotriva lor, practic facandu-se complici moral la martirizarea sustinatorilor icoanelor.

    pe de alta parte, vorba parintelui Rafail Noica, „stim unde este Biserica, insa nu stim unde nu este”. nu cred ca putem stii care este Judecata lui Dumnezeu in astfel de cazuri. si nici nu cred ca este treaba noastra.

    Apreciază

  36. rortodox said, on decembrie 7, 2009 at 12:51 pm

    Am gasit pe youtube un video cu sfinti chinezi orotodocsi si foarte multi mucenici, din cate inteleg tot ortodocsi, deci s`ar parea ca stiu si chinezii de ortodoxie, cat despre mucenicie nu ma pronunt. Si in Statele Unite la acel liceu cand a fost o eleva impuscata ( dupa care a cantat si eminem o melodie ), acea eleva a fost intrebata daca crede in Iisus Hristos si ea a spus ca da si el a impuscat`o si i`a zis sa se duca dupa el .. Ea este mucenita ???

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: