SACCSIV – blog ortodox

Mare mobilizare in randul italienilor ca urmare a sentintei Curtii Europene a Drepturilor Omului impotriva crucifixurilor

Posted in Curtea Europeana a Drepturilor Omului, Italia by saccsiv on noiembrie 18, 2009

   Citez din articolul Poporul italian iese în pieţe pentru a apăra crucifixul:

   În Italia, sentinţa Curţii Europene a Drepturilor Omului împotriva crucifixurilor din sălile de clasă a suscitat un protest popular. Potrivit unui sondaj promovat de Corriere della Sera, 84% dintre cei chestionaţi s-au declarat în favoarea prezenţei crucifixului în sălile publice. Protestul include zeci de pieţe ocupate de manifestaţii în favoarea crucifixului; sute de consilii comunale care emit ordonanţe pentru afişarea crucifixului în sălile publice, cu amenzi pentru cei care încearcă să îl îndepărteze; nenumărate petiţii împotriva sentinţei Curţii de la Strasbourg; mii de grupuri de rugăciune reunite în apărarea crucii; numeroşi elevi şi studenţi mobilizaţi să ducă crucifixuri în sălile în care acesta nu era expus până acum.

   Primarul Romei, Gianni Alemanno, a declarat: „Sunt şocat de această sentinţă nebunească… o consider o sentinţă care ofensează tradiţia culturală şi istorică a poporului nostru… să ne gândim la ce reprezintă creştinismul nu doar în Italia ci în întreaga Europă”. Primarul Guido Castelli din Ascoli Piceno a afirmat: „Nu. Nu intenţionez să îndepărtez crucifixul. Este un simbol care trece dincolo de religie. Este o mărturie a culturii, emblemă a libertăţii şi reprezintă o valoare universală. Urez aşadar ca crucifixul să rămână în birourile publice şi în şcoli, pentru a învăţa tinerele generaţii adevăratele valori care sunt la baza vieţii sociale a fiecărui om, şi dacă, aşa cum a procedat colegul meu din Verona, se dovedeşte necesară achiziţionarea de alte crucifixuri pentru sălile de clasă sau pentru edificiile publice, le vom achiziţiona”.

   Ca răspuns la sentinţa Curţii de la Strasbourg, la Acquasparta, din provincia Terni, primarul Roberto Romani, în acord cu Consiliul comunal, a dispus cumpărarea a trei crucifixuri care urmează să fie expuse în sala de şedinţe, în aceea a Consiliului şi în biroul primarului. Riccardo Roman, primar în Galzignano Terme (Padova), a emis o ordonanţă care obligă la expunerea crucifixului în toate edificiile publice, şi care prevede o amendă de 500 euro pentru cine se va opune expunerii simbolului sacru. O amendă de 500 euro este prevăzută şi pentru cei care îndepărtează crucifixul în Scarlino (Grosseto), unde primarul Maurizio Bizzarri a semnat o ordonanţă de urgenţă împotriva sentinţei Curţii de la Strasbourg.

   Mare mobilizare şi în rândul laicatului catolic. Salvatore Martinez, preşedinte naţional al Reînnoirii în Duhul Sfânt – o mişcare eclesială care în Italia numără peste 200.000 de membri, în peste 1.900 de grupuri şi comunităţi – a declarat că „istoria crucifixului este cea mai înţeleaptă şcoală de umanitate, deoarece continuă să înveţe noile generaţii arta de a trăi şi a muri pentru iubire, de a suferi şi de a progresa pentru a dărui iubire. Din acest motiv, nimeni nu va putea îndepărta niciodată de pe pereţii minţilor şi inimilor crucea lui Cristos, deoarece nici o civilizaţie nu a putut şi nu se va putea mândri cu o ofertă de iubire atât de mare şi cu o istorie de apropiere umană capabilă în atât de mare măsură să apere şi să promoveze valoarea vieţii”.

   Mişcarea Comunione e Liberazione a răspândit un afiş pe care a scris: „Acel Cristos de pe cruce nu este un obiect al pietăţii populare pentru care se poate nutri, în cel mai bun caz, o devoţiune pioasă. Nu este nici un simbol generic al tradiţiei noastre sociale şi culturale. Cristos este un om viu, care a adus în lume o înţelepciune, o experienţă nouă, care are legătură cu totul: cu studiul şi cu munca, cu sentimentele şi cu dorinţele, cu viaţa şi cu moartea. O experienţă de umanitate împlinită. Crucifixurile pot fi eliminate, dar nu poate fi eliminat din realitate un om viu. Doar dacă este omorât, aşa cum s-a şi întâmplat: dar atunci este mai viu ca înainte!”

   În Campagna, provincia Salerno, preotul paroh Marcello Stanzione, ca semn de protest împotriva sentinţei cristofobice de la Strasbourg, a anunţat că în duminica din 29 noiembrie, atât la Sfânta Liturghie festivă de la ora 11, cât şi la cea de la ora 18.30, parohia Santa Maria la Nova şi Asociaţia Catolică Milizia di San Michele Arcangelo vor dărui câte un crucifix tuturor comercianţilor din localitate care vor cere acest lucru şi se vor angaja solemn să îl expună în spaţiile lor comerciale. În plus, toţi copiii din parohie vor primi în dar de la paroh şi de la cateheţii lor o cruce pentru a o purta la gât. În Riccione, în Piaţa Matteotti, comitetul local a distribuit crucifixuri în semn de protest împotriva sentinţei Curţii Europene.

   Multe reacţii au venit şi din partea Episcopilor. Mons. Aldo Giordano, trimis special şi observator permanent al Sfântului Scaun la Consiliul Europei, a declarat pentru Radio Vatican: „Referirea la crucifix nu este un risc pentru drepturile indivizilor, ci o contribuţie semnificativă, chiar şi în sfera publică, pentru apărarea şi promovarea drepturilor indivizilor, a drepturilor persoanei”. Intervievat de ZENIT, Episcopul de Macerata-Tolentino-Recanati-Cingoli-Treia, Mons. Claudio Giuliodori, a reînnoit apelul la recunoaşterea rădăcinilor creştine ale Europei. Sentinţa Curţii de la Strasbourg, potrivit Mons. Giuliodori, relevă „cunoaşterea precară pe care unele instituţii europene o au despre ţesutul popular ce stă la baza continentului european” şi problemele care există în privinţa „recunoaşterii rădăcinilor creştine ale Europei. De aceea este de dorit să se redeschidă dezbaterea asupra acestui fundament indispensabil al culturii, al istoriei şi al memoriei Europei, pe care se va putea baza în mod real şi dezvoltarea popoarelor”.

   Cititi va rog si:

Biserica Ortodoxă din Grecia, împotriva iniţiativei autorităţilor italiene de a interzice prezenţa simbolurilor creştine în şcoli

    Sa ne amintim ca in toamna anului 2004, un imens scandal bulversa scena politica europeana. Rocco Buttiglione, candidatul nominalizat de presedintele Comisiei Europene, José Manuel Barroso, pentru portofoliul Justiţiei, Libertatii si Securitătii, era respins de una din comisiile Parlamentului European, pe motiv ca este mult prea conservator. In viziunea grupurilor euro-parlamentarilor socialisti si ecologisti, “vina” lui Buttiglione, un catolic practicant, a fost afirmatia facuta in cadrul audierilor cum că homosexualitatea este un pacat. Confruntat cu opozitia furibunda a majoritatii Parlamentului European, care a ameninţat cu un vot de blam la adresa intregii Comisii, Barroso a retras candidatura lui Buttiglione. In locul acestuia, Italia l-a nominalizat pe ministrul de externe Franco Frattini, si se parea că toate controversele vor fi date repede uitarii.

   Inainte insa de a pleca de la Bruxelles, Buttiglione a aruncat bomba, acuzandu-l pe inlocuitorul sau de apartenenta la o societate secreta. In momentul felicitarii pentru candidatura lui Frattini la postul de comisar european, politicanul crestin-democrat a afirmat:

   ” Sper ca audierile lui sa mearga bine si nimeni sa nu il întrebe daca este francmason. ”.

   Ulterior, in cadrul unei dezbateri desfaşurate la Milano, Buttiglione a spus despre principiul dupa care functioneaza institutiile europene

   “Uniunea Europeana se indreapta spre un totalitarism care doreste sa devina o religie de stat, o religie ateista, nihilista – o religie, care va deveni obligatorie pentru toti.„

   Cititi va rog mai multe la:

UNIUNEA EUROPEANA si BABILONUL CEL MARE , mama desfrânatelor şi a urâciunilor pământului

 

46 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 18, 2009 at 4:16 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    CUPRINS

    Apreciază

  2. Avatarul lui Ortodox.ME Ortodox.ME said, on noiembrie 18, 2009 at 5:00 pm

    In 2012 [filmul] italienii nu sunt prezentati intr-o lumina prea ‘buna’:
    http://blog.ortodox.me/articole/5

    Apreciază

  3. Avatarul lui dana stefan dana stefan said, on noiembrie 18, 2009 at 6:23 pm

    bravo italienilor si bisericii grecesti! noi ne ascundem capul in nisip si asteptam sa treaca furtuna! care… nu va trece!noi nu am facut nimic sa aparam credinta in romania, cand au vtru sa interzica icoanele in clase! noi, romanii, am tacut, asa cum face de obicei!

    Apreciază

  4. Avatarul lui john john said, on noiembrie 18, 2009 at 6:53 pm

    Nici chiar asa! Icoanele n-au fost scoase tocmai pentru ca a existat opozitie si la noi.

    Se pare ca astia se grabesc si mai nimeresc si pe delaturi.

    Apreciază

  5. Avatarul lui horia horia said, on noiembrie 19, 2009 at 7:34 am

    eu cred ca vremurile de pe urma ne vor gasi cu crucifixele italienilor la locul lor si pe noi cu icoanele in scoli si pe tarabe…fie in 2012, fie 2112.
    crucea fiecaruia si icoana din suflete nu vor fi acolo unde Hristos le invedereaza.

    Apreciază

  6. Avatarul lui Robert Sandor Robert Sandor said, on noiembrie 19, 2009 at 9:38 am

    Este un mare pacat ca autoritatile noastre nu au avut si nu au curajul de a se opune deciziilor „prea-inaltei curti a europei” in privinta: avorturilor, cipurilor biometrice, homosexualitatii, discriminarii etc.
    Din experienta spun ca se poate sa te opui deoarece aceste legi nu sunt obligatorii pentru statele membre ci doar niste recomandari. Iar in masura in care Romania (Dacia) este un stat suveran si independent, poate sa decida altfel decat ceea ce ne recomanda ei. Evident ca se plateste si un pret pentru acest lucru: excluderea tacita a noastra din randurile comunitarilor. Problema este si una de ordin strategic. De aceea, ar trebui ca cineva de pe la noi, sa se foloseasca de aceasta pozitie strategica a Romaniei (Daciei) si sa dea dovada de atitudine romaneasca.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Avatarul lui NihilSineDeo NihilSineDeo said, on noiembrie 19, 2009 at 6:53 pm

      Art. 148 al.2 din Constitutia Romaniei : Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
      Deciziile CEDO au de asemenea caracter obligatoriu, ele constituind izvor de drept, fiind aplicabile direct de catre instantele judecatoresti in cauzele supuse judecarii.
      Cam asta e realitatea…

      Apreciază

  7. Avatarul lui mircea mircea said, on noiembrie 19, 2009 at 10:14 am

    felicitari italienilor! am o intrebare pentru cei care urmaresc indeaproape scena politica de la noi din tara: e vreun candidat la presedentie care sa se opuna avorturilor,prostitutiei, actelor biometrice ? e vreun candidat caruia sa-i pese cu adevarat de credinta noastra ortodoxa.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 19, 2009 at 10:19 am

      NU

      Apreciază

    • Avatarul lui JC JC said, on noiembrie 19, 2009 at 1:39 pm

      Dar eu zic sa-i votezi pe toti [sa-ti anulezi buletinul] ca altfel se poate sa’l votezi pe satana (Base) … involuntar.

      Zic si io …

      Apreciază

  8. Avatarul lui cami cami said, on noiembrie 19, 2009 at 3:47 pm

    chiar asa ! noi cu cune votam?

    Apreciază

    • Avatarul lui dana stefan dana stefan said, on noiembrie 19, 2009 at 4:05 pm

      nu cred ca e nici unul potrivit. nu avem nici un candidat crestin adevarat si patriot. eu zic sa putem stampila pe toti ca sa se vada ca am fost la vot, dar ca am aulat votul. in turul 2, daca vom avea de ales intre ciuma rosie si cea masona, va fi cam greu….

      Apreciază

  9. Avatarul lui razvan razvan said, on noiembrie 19, 2009 at 4:27 pm

    Dana…ciuma rosie = ciuma masona…sunt unul si acelasi lucru…aia din urma i-au finantat si instalat initial pe cei dintai, adica pe rosii, in Rusia, care rosii numa bolsevici nu erau…de fapt, tot de pe acolo, da mai din asia asa, de prin triburile khazare…

    asa ca, nici un vot…Parintele Iustin presedinte, Parintele Arsenie prim-ministru, parintele Amfilohie la interne si aparare…bineinteles in sens duhovnicesc 🙂

    NICI UN VOT FRATILOR !!!
    sa ascultam de Hristos, Sfintii Apostoli si Parinti si de parintii nostri duhovnici!
    toata nadejdea la Hristos Dumnezeu si Maica Sa!

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  10. Avatarul lui mircea mircea said, on noiembrie 19, 2009 at 4:52 pm

    probabil daca s-ar trezi cu cateva milioane de voturi anulate o sa inceapa sa se intrebe de ce nu sunt votati. E trist ca nu putem schimba mare lucru. Sunt satul sa-i vad doar inainte de alegeri apropiati de biserica (in aparitii televizate de regula)..dar la fapte total nepasatori sau mai grav..cu fapte contrare moralei crestine.

    Apreciază

  11. Avatarul lui NihilSineDeo NihilSineDeo said, on noiembrie 19, 2009 at 7:07 pm

    Daca nu agreezi pe niciunul dintre candidati, cel mai bine este sa te prezinti la vot si sa faci in asa fel incat buletinul tau sa fie anulat. De exempu sa scrii cu carioca un scurt mesaj pentru toti candidatii (de ex. „Nici unul dintre voi nu meritati votul meu !” )si sa aplici mai multe stampile in afara chenarelor. Daca pui stampila in chenarele mai multor candidati s-ar putea presupune ca ii placi pe toti, si iti este greu sa te hotarasti la unul !
    Asta ar reprezenta un protest mult mai clar decat absenteismul.
    In rest, sper ca in inimile voastre sa il votati cu totii pe singurul care intr-adevar merita : Iisus Hristos !!!

    Apreciază

    • Avatarul lui NihilSineDeo NihilSineDeo said, on noiembrie 19, 2009 at 10:12 pm

      Avand in vedere ca mi s-a atras atentia ca votul este considerat valabil chiar daca pe buletin sunt mai multe stampile in afara chenarelor si doar una singura in chenar, si chiar daca sunt insemnari sau mazgalituri pe buletin (ceea ce nu stiam), sunt de acord ca mai sigur este sa pui stampila in toate chenarele, pentru a evita deturnarea votului tau.

      Apreciază

  12. Avatarul lui Alexandra Alexandra said, on noiembrie 20, 2009 at 1:48 am

    Subscriu la propunerea lui Razvan, sustin candidatii duhovnicesti propusi de el.
    Mai in gluma mai in serios, situatia e cam albastra dar sa nu deznadajduim.

    Cu credinta in suflete, cu lumina invierii in minte si nitel curaj vom trece peste toate astea.
    Da e bine sa mergem la vot si sa ne folosim de asta ca sa fie anulat altfel se folosesc ei.

    Apreciază

  13. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 20, 2009 at 10:36 am

    Parerea mea ca simbolurile religioase nu au ce sa caute in institutii de nici un fel.
    In aceeasi masura cum nu ar fi de acceptat tablouri cu persoane politice, ‘culori’ politice expuse, in clase de invatamint.
    Credinta si in aceeasi masura apartenenta politica, nu trebuie folosite ca dominatie, si nici ca reprezentanta ,nu trebuie folosite ca simbol; de afisare.
    Fiecare cu credinta lui, cu apartenenta lui ideologica , personale. Acolo unde le este locul, ori in suflet, ori in lacasuri religioase, ori politica acolo unde politica se face.
    Atita vreme cit sunt oameni credinciosi si oameni necredinciosi, e clar ca institutiile sint pentru activitati, iar bisericile pentru credinta. Cine vrea icoane, sa le puna numai in biserici, pentru ca acolo e locul lor. N-o sa vad niciodata tablouri ale politicienilor in biserici, cred eu. Deci , dupa parerea mea , in institutii, nici simboluri religioase, nici simboluri politic ideologice, nu au ce sa caute , caci duc numai la separatism si ura.
    Sunt locuri speciale pentru afisare si a credintei, si a ideologiei politice.

    Apreciază

  14. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 20, 2009 at 1:54 pm

    @pitapata..gresesti.Intr-o tara crestina,in care religia aceasta are vechime si majoritate este chiar un drept al acesteia.Cel care este lezat de simbolurile religioase are inima in intuneric.In Sua anumite scrieri religioase erau scrise pe peretii scolilor si al institutiilor de stat.Din cauza unei evreice care a spus ca respectivele citate constituie o agresiune pentru ea,s-au scos.Efectele s-au vazut in timp scurt,prin cresterea infractionalitatii.Daca in mintea ta simbolurile religioase duc la separare si ura,inseamna ca le-ai dat voie acestor defecte sa intre in inima ta.Se zice ca Dumnezeu este peste tot.Sa il lasam peste tot si sa il ajutam in manifestare.

    Apreciază

    • Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 20, 2009 at 3:23 pm

      ..eu gresesc Spellmaker, si TU esti corect? 🙄
      Asta e argument?
      Nu discutam *vorbe* cu toate ca asta in general lumea face atat in religie cat si in politica din pacate si din nefericire.
      Daca Dumnezeu e tot , in toti, atunci calitatea aceasta inseamna ca toti, dar TOTI, au un loc sub Soare, egal!
      Lucrurile trebuie facute acolo unde e normal sa se faca.
      Simbolurile religioase (pentru credinciosi) sa existe NUMAI in institutii religioase! Pentru ca acolo le e locul/destinatia. Pentru ca biserica,moschea, sinagoga sint niste institutii religioase.
      Dar pe linga religiosi mai sint oameni , care au tot dreptul sa nu vrea sa amestece simboluri religioase in institutii (institutiile ar trebui sa functioneze independent de o credinta specifica si de o ideologie politica specifica, nu? ) Ei n-au dreptate?
      De ce religia incearca sa oblige?
      Credinta este o optie. Nu o obligatie.
      Crusaders in patosul lor misionar, de a obliga crestinismul asupra altora, au ucis cu o cruzime de neimaginat si fara precedent. Asta nu a fost infractiune??
      Sint de acord sa aud argumente care sa sustina o dezbatere din care sa iasa ceva constructiv. Doar mitraliera de lozinci, fie ele religioase sau politice, nu sustin o dezbatere. Parerea mea..

      Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 20, 2009 at 3:40 pm

        cruciatii au facut si au dres … Vei spune cat de curand si de conqistadori si de inchizitie.

        Urasti pe Dumnezeu mai mult decat orice pe lume dar vii cu vorbe „tolerante”.

        Smintitule, crezi in suflet? Ce va face al tau dupa ce corpul iti va putrezi?

        Apreciază

  15. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 20, 2009 at 9:14 pm

    Mi te-ai adresat mie Saccsiv? Pentru ca sunt femeie in primul rand si absolut nu sunt smintita. Si tu ingrijoreaza-te de sufletul tau, ca de al meu, am eu grija, nu te preocupa! 🙄
    Dar tu categoric esti smintit, daca acesta e tonul , la care inviti discutiile!?
    Dar stiu si de ce! Pentru ca nu ai argumente! 😆
    Si din frustrare ca nu ai cum sa convingi, recurgi la jigniri.
    Ce mi-e politica, ce mi-e religia. :mrgreen:
    Nu am facut eu istoria! Si da, crusaders au omorit! Fara precedent in cruzimea cu care au vrut sa-si impuna religia!!

    Apreciază

  16. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 20, 2009 at 10:07 pm

    @saccsiv,a aparut Casandra sau o copie la fel de reusita

    Apreciază

  17. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 20, 2009 at 10:32 pm

    @pitapata,noi romanii daca nu stii suntem un popor crestin si ortodox.Este dreptul unei majoritati sa isi puna simbolurile religioase care ii reprezinta.Problema ta este ca vezi religia din punctul de vedere al unui ateu.Daca pui religia pe aceeasi treapta cu politica ,ma tem ca nu ai inteles mai nimic de la viata.Ce stii tu despre „normal”?Care „normal”,acela al ateilor?Uite unde am ajuns.De ce?Pentru ca lumea este condusa de cei cu pareri ca ale tale.Majoritatea se ascund insa dupa „perdele spirituale”.Pe tine te apreciez ca cel putin ai curajul sa spui ce crezi.Daca Dumnezeu ar fi prezent in toate,viata omului ar fi altfel,plina de armonie si perfectiune,dar atata timp cat vor fi oameni care nu vor sa vada manifestarile lui Dumnezeu in viata lor …ei bine vom avea ce meritam (caci daca lumina nu este intr-un loc,repede se face intuneric ).Interesant este ca ateii sunt de doua feluri:pasivi si activi.Daca pe cei pasivi nu ii intereseaza ,ateii activi manifesta ura fata de cele sfinte cu toate ca de cele mai multe ori recunosc ca nu pricep religia.Saccsiv nu a facut decat sa iti zgandare un pic orgoliul ca sa te mai „citeasca” un pic si acum te cunoaste bine.

    Apreciază

    • Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 20, 2009 at 11:36 pm

      Vorbe mari , sforaitoare. Si pentru ca gonflezi vorbe, asta inseamna ca ai inteles ceva de la viata, Spellmaker si eu nu?
      ‘Noi romanii’!? Care dintre ei? Cei religiosi? Si restul?? cum ramane cu restul??
      Ei nu fac parte din ,’noi romanii’?Ce atita impunere? Nimeni nu interzice religia in biserica si simboluri acolo unde le este locul. Dar de ce fanatismul asta de a obliga simboluri religioase si in institutii?
      De a discuta religie, pe aici prin bloguri e ca si cum ai vorbi cu o mitraliera de predici.
      Iar a discuta politica, in unele dintre bloguri, e ca si cum ai vorbi cu o mitraliera de insulte. Pentru ca sunt convinsa ca sti pana la aceasta varsta ca si religia si politica sunt consemnate de om !!
      Ar-gu-mente! ?? Vorbesc rar, si tot e greu de priceput!! Ar-gu-mente!??
      Saccsiv, nu m-a zgandarit, mi-a dat satisfactie. Si inca mare. :mrgreen:
      Nesimtirea si tupeul mi-au sintetizat crestinismul lui ,lipsa de argumente, intoleranta pentru opinie diferita etc

      In orice caz, ceea ce ma amuza cel mai tare, si incerc acest sentiment din plin, este ca tu zici ca am curajul sa spun ce cred.
      Dar tu nu sti ce cred eu. Tu nu ai intrebat ca sa sti ce cred eu. Atunci nu e ciudat ca tu sti deja? Probabil ca ceea ce iti imaginezi tu..*ca eu cred ca nu cred! *sau tu crezi ,’ce crezi ca eu cred’*. Pricepi? 😆 :mrgreen:
      Eu am incercat sa intreb oamenii lucruri precise, sa inteleg, caci asta e scopul unei discutii dintre doi oameni, sa comunice si sa inteleaga mesajul pe care il transmit unul altuia. Dar oamenii nu preau au raspunsuri. Ii dau repede cu predica si ce scrie in carte.
      Intrebarea pe care ti-o pun, dupa ce ai vazut manifestarea lui Dumnezeu, caci inteleg ca ai vazut-o dupa cum te exprimi, poti sa-mi dai si mie un exemplu de manifestarea lui in fata ta? Poti sa ma convingi si pe mine de aceasta manifestare, daca esti convins de ea?

      Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 21, 2009 at 4:08 am

        Femeie razvratita, n-ai raspuns ce crezi ca va fi cu sufletul tau dupa ce viermii iti vor manca trupul.

        Promovezi avortul? Dar sodomia? Dar desfranarea?

        Apreciază

  18. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 21, 2009 at 8:11 am

    @pitapata…argumente?sunt destule,problema este daca le poti vedea.Im pare rau pentru suferinta ta.Daca simbolurile religioase ar fi prezente peste tot asta nu inseamna fanatism ci sacralizare.Asa cum sfintii isi sacralizau activitatile lor zilnice si au ajuns unde au ajuns (nu stiu daca tu crezi in sfintenia unor oameni ),asa ar trebui sa facem si noi.Dar mai exista unii oameni care nu vor ,nu?Care sunt deranjati de o vorba sacra sau de o icoana.Ce ii face pe unii oameni sa nu refuze asa ceva?Sau cine?Esti extrem de rationala,nu ei ajuns sa lucrezi si cu sufletul.Iti fortezi prea mult ratiunea si la un moment dat va face poc.(nu stiu daca sti dar ratiunea este un lement supus deteriorarii )Am fost si eu ateu odata si te inteleg asa ca daca vrei te intreb „ce crezi tu ? „.Pot sa iti spun ca Dumnezeu este dincolo de fizic si ca sa il percepi si sa il intelegi cu adevarat iti trebuie munca specifica,care sa creeze in timp organele spirituale necesare,caci El nu poate fi perceput cu fizicul ci cu organele sufletului,care la inceput sunt in stadiul de germene in om.Restul este un dar,pe care daca nu il ai, mie nu poate decat sa imi para rau pentru tine. Ma intrebi unde am vazut manifestarea lui Dumnezeu:o vad peste tot acolo unde tu nu o vezi.

    Apreciază

  19. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 21, 2009 at 8:12 am

    @pitapata,crede-ma nu il cunosti pe saccsiv

    Apreciază

  20. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 21, 2009 at 8:31 am

    Spellmaker, mi se infatiseaza caracterul lui Saccsiv, foarte clar.
    *KGB-ist * religios. Am dreptate?? :mrgreen:
    Promoveaza ura, deci separarea de dragoste! Incita la ura!
    Partea cealalta a luminii, adica intunericul ,asta e Saccsiv! Un razvratit impotriva luminii , a dragostei!

    Apreciază

  21. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 21, 2009 at 7:53 pm

    @pitapata…in locul tau as face pace.Tinand cont ca intr-o masura esti impotriva lui Dumnezeu ,produci din start o agresiune la adresa cititorilor de pe acest blog.Nici mie nu imi plac cei care il ataca pe Dumnezeu.In ansamblu cei care „vin mai des” pe aici se poarta frumos cu noii veniti.La unii li se mai arunca mici capcane pentru a se vedea cum reactioneaza.Unii au facut greseli mult mai mari ca tine (oricum tu crezi ca opinia ta e cea mai buna,dar daca ar fi sa te iei dupa majoritate,care accepta religia,ai observa usor ca fiecare drept religios pierdut a nascut monstri ),cu toate astea si-au cerut iertare si in timp au inteles ceva.Asta daca au fost sinceri si au vrut sa inteleaga.Saccsiv nu incita la ura,l-ai studiat tu atat de bine,ai avut tu timp sa vezi asta?Arata-mi un singur articol sau vreun coment al lui Saccsiv unde se incita la ura.Saccsiv este ca oricare alt ortodox care incearca sa se apropie de Dumnezeu.In acelasi timp nu trebuie sa consideri cumva ca Saccsiv este perfect.Este doar un om obisnuit la fel ca mine sau ca tine,asa ca nu fi prea pretentioasa.El isi apara (ca si tine) ceea ce este al lui.Nu fi prea dura.Ai sa te incarci cu propriile ganduri necorespunzatoare si iti poti pierde propria armonie.Arata-te o fire tare si treci peste toate astea.Nu produce agresune in interiorul tau gandind negativ despre altii.Si asta poate fi un pacat.Iar daca tu consideri ca cineva te nedreptateste,aduna tu acea nedreptate si „mergi” cu ea.Ca asa a facut si Iisus Hristos.A primit toata nedreptatea lumii si a ridicat-o pe cruce ca altii sa devina drepti.Daca exista crestinism in tine vei intelege ,daca esti atee…(vor fi alt vorbe pe care le vei vedea sforaitoare).

    Apreciază

  22. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 21, 2009 at 9:15 pm


    Am sa explic , dar fara sa sper de a fi inteleasa dupa cele cate vad pe aici..
    S-a pus un articol. Mi-am exprimat libera opinie de drept, IN LEGATURA CU ARTICOLUL POSTAT. Si am dat argumente cuviincioase, rationale, conform unui punct de vedere personal. Interzice religia sa gandesti, sa-ti expui parerea, cumva? Taboo? :mrgreen:

    Si tu , si Saccsiv atacati persoana mea fara sa ma cunoasteti, fara sa intelegeti despre ce vorbesc, nu argumentati argumentelor mele, off topic sint insultata ca smintita, razvratita si porcarii crestine de acest fel, si imi spui mie sa fac pace??
    Nu am avut intentia sa fac razboi in primul rand.
    Mi-am spus o parere, am adus argumente iar voi ati ramas fara.
    Nu am discutat despre Dumnezeu , ci despre simboluri religioase.
    Stiu , ca va e greu sa faceti diferenta intre ele. Dar nu e vina mea, nestiinta voastra 🙄

    p.s ..si e normal Spellmaker, ca Dumnezeu e dincolo de fizic, asa cum tu insuti admiti , fiind singura optie,nu!? pentru ca altfel ar fi material/corp, ceea ce este imposibil. De ce crezi ca vorbesti cu un om care nu stie!? Ce te face sa decizi pentru mine?
    Faptul ca separ religia, de Dumnezeu? Faptul ca nu le amestec? 🙄 🙄
    Am investit energie rationala, dar nu am primit in schimb nici macar un singur argument la primul meu post, sustinut , de ceva valid, de ce trebuiesc simboluri religioase in institutii??
    Nu legende! Nu iluzii! Nu preferinte ale acestei institutii care se cheama religie,biserica. Ci , un argument valid.
    Dar n-o sa-l gasesti, pentru ca religia se bazeaza pe indoctrinare si se roaga la un om mort, ceea ce este infricosator. Sa iti aduci aminte de un om, sa-l pretuiesti pentru cine a fost si sa-i apreciezi filozofia de viata este una , dar sa faci dintr-un om altar de rugaciune, cind acel om a murit acum mai bine de 2000 de ani, mi se pare un ritual ciudat. Eu nu vreau sa ma rog la un om mort. Apreciez filozofia si viziunea pe care le-a avut, dar cu Dumnezeu am sa am o relatie prin sufletul meu si nu prin oricare intermediar care crede el ca ma salveaza. Daca e mai pacatos ca mine? Cum pot sti eu sufletul altui om? Si de ce as avea nevoie de un purtator de cuvint? De aia nu vreau simboluri religioase.
    Dar n-o sa intelegi lucrul acesta, pentru ca probabil ti s-ar darima toate piramidele daca ai avea curajul sa iti pui intrebari si sa iti dai raspunsuri pana la capat.
    Politici pot fi daunatoare nu mai putin decit religia !! Cand devin indoctrinare! si asta e parerea mea, crestineasca!! 🙂

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 21, 2009 at 9:36 pm

      CE RATACITA ESTI.

      De ce iti este frica sa raspunzi la intrebari?

      Crezi in existenta sufletului?

      Esti pro avort si pro sodomie?

      Crezi in reincarnare?

      Apreciază

  23. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 21, 2009 at 10:30 pm

    @pitapata–esti departe,foarte departe…Cat despre argumente chiar nu ai cum sa le vezi.Cat despre mine,mi-am pus multe intrebari si am gasit raspunsurile de care aveam nevoie,am descoperit inclusiv elemente in stiinta care il arata pe Dumnezeu.Spuneai ca nu ti s-a dat nici un argument legat de ce ar fi necesar sa fie prezente in locurile publice simboluri spirituale.Poate nu ai observat,dar,chiar cu riscul de a ma repeta am sa mai scriu odata:Majoritatea oamenilor sunt credinciosi,nu?Ei intelegand simbolurile religioase si respectandu-le in sufletul lor,vazandu-le in diverse locuri,vor lua aminte si vor fi mai atenti in a gresi.Asta este primul aspect,minor sa zicem.Al doilea,mai mare ca importanta ,consta in a sacraliza parti,locuri sau elemente din viata noastra,punand alaturi de ele „ceva” spiritual.Asta este o practica crestina veche dar eficienta in a progresa spiritual.Doua argumente.Iarta-ma ,dar ma tem ca iti este greu sa intelegi astea, atata timp cat tu consideri ca CEL CARE ESTE PURUREA VIU,nu are nici o valoare pentru tine.Nu pot sa zic decat ca probabil esti de religie mozaica (oricum daca nu crezi in invierea lui Hristos nu te poti numi crestin).Nu numai religia mozaica vorbeste de Mesia.In afara de Moise mai stiau cativa pe pamant ca o ca vina.Daca tu crezi ca Mesia nu a venit inca,ei bine iti dau eu vestea cea buna (si nu te supara pe mine):Mesia,Iisus Hristos a venit pe pamant acum 2000 de ani si ceva si a facut ceea ce trebuia sa faca.(Pacat ca Taina lui Iisus este atat de greu de inteles si de acceptat de oameni.Dar de aia e Taina).In rest iti doresc numai bine.

    Apreciază

  24. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 21, 2009 at 11:12 pm

    M-am nascut din doi parinti crestini ! Ce ma face lucrul asta?? Botezata in biserica. Ce ma face lucrul asta??
    Dar are vre-o importanta? Religia este facuta de om. E o materie, o filozofie, ideologie.
    Religia crestina a fost inventata cam 2 mii de ani in urma. Inainte de doua mii de ani, n-au existat oameni?? Ei nu erau oameni? Si daca vreau sa fiu budista, care este problema?
    Deci crestinismul este misionar si oprimeaza, obliga, indoctrineaza. Nu lasa libera alegere.
    Crede ca la Dumnezeu se ajunge numai prin Isus.
    Unde e dovada??

    Daca ma nasteam din doi parinti , musulmani? Sau hindu?? Sau evrei??
    Daca tata ar fi fost liberal, si mama socialista? Cine as fi fost eu?
    🙄

    Eu sint ratacita 😆 🙄 si Saccsiv, crede ca si-a gasit drumul? :mrgreen:
    Ma intreaba pe mine daca sunt de acord cu sodomia?
    Raspunsul este ca nu mi-as permite sa ma intereseze de fundul altuia. Sa faca fiecare ce vrea, nu sint eu judecatorul absolut sa stabilesc cum traiesc oamenii. Atita vreme cit nu obliga pe nimeni si e consensual. Nici nu m-ar preocupa, nici macar nu as intreba pe cineva cum face sex . Nu mi-as permite sa descos intimitatea altui om.
    Ma intreaba daca sunt pro avort?
    Nu mi-as permite sa stabilesc eu , o pozitie in ceea ce fac altii. As putea sa decid lucruri care ma privesc pe mine , pentru mine. Dar in nici un caz ceva pentru altii.
    Dar Saccsiv, ar fi in stare sa se duca si sa impuna la Roma , la Vatican, ca episcopii sa se insoare, si sa aiba o viata de familie normala, in loc de a fi insurati cu biserica si multi dintre ei practica sodomia. Ar putea Saccsiv sa faca asta? Ar avea curajul sa mearga in Vatican si sa predea acolo crestinismul ortodox?? Caci acolo sint tot crestini, dar majoritatea catolici!! Deci religia are ramuri si structuri inventate de om. Cu fel de fel de reguli inventate de om. In numele lui Dumnezeu!! Putina ipocrizie as zice eu..

    Ce inseamna intrebarea daca cred in reincarnare? Ce este acest tupeu de a intreba un lucru pe care nimeni nu l-a demonstrat. Exista vre-o dovada? Pot sa speculez, pro sau contra, dar are cineva vre-o dovada altfel decit fantazionerii?
    Pot sa zic, da! si??
    Pot sa zic, nu! si?
    Spellmaker, Isus a avut o filozofie/viziune/ideologie. A fost om, Si a murit!
    Filozofia lui a ramas. Nu este mandatoriu sa accept filozofia lui. Pot lucrul asta, dar pot in acelasi timp sa accept filozofia oricarui alt filozof.
    Iti inchipui ca o sa ma plec in fata pozelor lui Hegel, si-o sa sarut tablouri??
    Oricum, si eu va urez numai bine.. pace si toleranta si sa gasiti iubire in tot si toate!

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 22, 2009 at 6:44 am

      femeie

      scrii mult si prost.

      intrebarile au noima lor, ca sa vedem ce-i cu tine pe aici si care este gradul de indobitocire la care te-a adus SISTEMUL.

      Inca pierd timp pretios cu tine, deoarece poate – poate te vei trezi.

      Vorbesc dur cu tine deoarece ai devenit un produs al SISTEMULUI, un individ dintr-o turma.

      Sa vedem acum, care e parerea ta despre acest SISTEM. Pentru inceput, ce parere ai despre:

      Foto fabula

      Apreciază

  25. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 22, 2009 at 6:47 am

    @pitapata…Iisus e viu.Fie ca tu crezi sau nu.Asta nu inseamna ca eu ma mantuiesc si tu nu.Poate ca vom merge in infern amandoi.Dar atunci ,cand indiferent de variante ,cumva ne vom intalni,vom mai vorbi si vom vedea cum sta treaba.Pace tie

    Apreciază

  26. Avatarul lui pitapata pitapata said, on noiembrie 22, 2009 at 9:30 am

    Spellmaker, Isus este viu la fel cum Hegel este viu, la fel cum Thomas More este viu!!
    Si anume prin faptul ca oamenii sint adepti ai acelei filozofii /viziuni pe care au avut-o despre viata.
    Un Fapt despre viata, real, este ca lumea se imparte in adepti, ai lui Budha, ai lui Avraham, ai lui Isus, ai lui Mohamed.. etc etc
    Pentru ca sunt , sute si sute de religii in lume.
    Nu consider ca cineva greseste daca e crestin, sau musulman, sau budist sau evreu.
    Dar omul trebuie sa fie informat si nu indoctrinat.
    Trebuie sa stie ca Dumnezeu nu poate fi decit ceva spiritual iar oamenii/profetii nu sint Dumnezeu.
    E trist, in anii 2009 ca lumea sa nu paseasca pe o noua treapta mentala.
    Religia separa. Pentru ca fiecare tipa ca sa fie auzit ca are dreptate. Fiecare zice despre altii ca gresesc. Eu personal sunt de principiu ca Dumnezeu-spiritualitatea este una singura , iar religia ca traditie culturala si ritual al oamenilor (din diferite parti ale lumii) trebuie recunoscuta ca ceea ce este ; si anume : practica unei ideologii, unei filozofii.
    Nu trebuie obligata, ci absolut sa existe numai ca optiune libera a omului.
    Sunt convinsa ca in aceasta maniera, oamenii or sa vrea sa se apropie unii de altii, sa cunoasca unii de la altii , in scop bun.
    Pace tuturor.

    Apreciază

  27. Avatarul lui spellmaker spellmaker said, on noiembrie 22, 2009 at 4:59 pm

    @pitapata….religia nu separa.Oamenii o aplica prost.Sa ne fie la toti dupa voia lui Dumnezeu

    Apreciază

  28. […] Mare mobilizare in randul italienilor ca urmare a sentintei Curtii Europene a Drepturilor Omului imp… […]

    Apreciază

  29. Avatarul lui agerstress agerstress said, on decembrie 4, 2009 at 1:51 pm

    Fratilor, lasati-o in bratele lui Hegel si ale lui Thomas More pe aceasta persoana. Sigur n-o veti scoate la cap cu ea. in plus e prea „inteligenta” si rationala ca sa mai poata invoca scuza: „Doamne iarta-ma ca n-am stiut” atunci cand va face cunostinta cu viermii.

    Apreciază

  30. Avatarul lui zebra fara dungi zebra fara dungi said, on decembrie 9, 2009 at 10:04 am

    Cu oameni ca „pitapata” nu se sta la discutii. Trebuie doar sa ne rugam pentru ea. Atat. Doamne-ajuta!

    Apreciază

  31. […] Mare mobilizare in randul italienilor ca urmare a sentintei Curtii Europene a Drepturilor Omului imp… […]

    Apreciază

  32. Avatarul lui viorel viorel said, on decembrie 23, 2009 at 10:48 pm

    Doamne ajuta,
    Va rog sa ma iertati, amurmarit pe scurt dialogul cu acea fata si cred ca nu o putem ajuta pe www, eu cred ca pe ea,, drahma cea pierduta,, o cauta Domnul, dar ea nu doreste sa-I deschida usa inimii din cauza unei inrairi din trecut. Ei ii spun ca pe ea Domnul Iisus Hristos o iubeste mai mult decat pe noi, cei ce-L cunoaste, in sens marginit, uman,atat cat putem ca oameni.
    Daca tu ,,pitapata,, esti sincera cere cu staruinta sa primesti raspuns,iar Mantuitorul nu te va lasa fara raspuns. Cauta sa afli despre Monica Fermo cine a fost si cine este ACUM.

    Apreciază

  33. Avatarul lui pitapata pitapata said, on decembrie 24, 2009 at 1:22 pm

    Viorel, tine-ti orgasma religioasa pentru tine, nu te ingrijora tu de sufletul meu..
    roaga-te in voia ta, ca pari ca duci lipsa de duh..

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.