SACCSIV – blog ortodox

Inregistrarea emisiunii „Motivul nevazut al sfarsitului lumii”

Posted in Danion Vasile by saccsiv on noiembrie 8, 2009

75 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 8, 2009 at 8:41 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Avatarul lui dana stefan dana stefan said, on noiembrie 8, 2009 at 11:07 pm

    inregistrarea nu are sonor sau nu am reusit eu sa o ascult? imi pare rau ca am pierdut emisiunea si mi-as fi dorit sa o vizionez. va multumesc!

    Apreciază

  3. Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 9, 2009 at 5:40 am

    Danion v a zis ca sfarsitul lumii va fi peste 50..100 se ani si ca la crestini nu trebuie sa le fie frica,deci ce sa ne mai speriem de cipuri,de pandemie,de dictaturi ,de razboaie..sa radem fratilor la fel ca secta aia care alunga stressul cu ras in cascade,are impresia identica cu a evreilor ca sant din neamul lui Avraam !Gata sa nu mai vorbim despre conspiratii,inchidem blogurile si ne bucuram

    Apreciază

    • Avatarul lui Alexandru Alexandru said, on noiembrie 9, 2009 at 7:54 am

      Gil, mai uita-te odata.De data asta poate la tot. Ca de rastalmacit e usor cand fragmentezi mesajul.Domne ajuta!

      Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 9, 2009 at 9:08 am

      gil

      asta ai inteles tu?

      Apreciază

      • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 10, 2009 at 7:33 am

        Draga saccsiv,citesc de pe acest blog in fiecare zi,dimineata inainte de rugaciune…dar acum la ce este pe videoclip(4 min)asta spune!Nu spune de sfintii care au profetit ca dupa comunism puti timp va fi libertate si apoi al 3 lea razboi,razboi ce este semnul care arata ca dupa el va fi intronat antihristul ca imparat al guvernului mondial(deci inainte de razboi se va arata antihristul ca un conducator al unui stat!!,caci are 3 faze antihristul ca sa maimutareasca cele 3 faze ale existentei MANTUITORULUI !! Cand sfintii prorocesc nu este predestinatie ci este prestiinta !!Are drepatate alt comentator care spune ca este prea vorbaret Danion,adica vorbeste din putina experienta,Da este total bineintentionat !!Nimeni nu contesta asta !! Chiar minunea cu sfantul mir a aratat ca Dumnezeu vrea sa fim luptatori,este un om care spune adevarul fara frica,dar nefiind indumnezeit face si el mici erori omenesti,nu trebuie sa l consideram supersfant,acestea sant vremurile si el ne comunica ce crede ca este bine pentru noi !Mai spune ca nu trebuie sa le fie frica crestinilor,dar care mai sant crestini astazi?Frica omeneasca a avut si Hristos cu partea umana,nu este doar frica de durere,este si frica de judecatile LUI DUMNEZEU,este frica si de necazurile ce vor veni peste aproapele nostru acum si dupa moarte,este frica si de vicleniile supersubtile cu care ne va pacali dracul si de lipsa duhovnocilor …poate o zice el astea dar in videoclip nu se vad-asta este

        Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 10, 2009 at 9:29 pm

      Crezi ca rezolvi ceva daca intri in depresie nervoasa din cauza sfarsitului ? Atitudinea lui Danion e crestina .Trebuie sa fim calmi si sa avem grija ca macar de acum sa incepem schimbarea in noi .Faptul ca a zis „va fi peste 50..100 se ani ” nu este o certitudine , el vrea sa arate ca va fi ,poate – curand , insa nu se stie cat de curand ….. desi ar fi cateva profetii , insa sa nu intram in adanc prea mult .

      Apreciază

      • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 11, 2009 at 4:05 pm

        Maria nici nu este vorba de depresie,ci de realitate:de ce sa spunem altceva decat sfintii?caci prin gura lor vorbeste Dumnezeu !! Tocmai ca eu cred ca depresia vine din aprecierea gresita a evenimentelor:cu + sau cu -,adica si pesimismul si optimismul sant la fel de periculoase ! NU ESTE SFANT CARE SA FI SPUS ALTCEVA DECAT CA ACUM traim apocalipsa,apocalipsa !!nu sfarsitul lumii,apocalipsa ca perioada maximei inselaciuni,maximei inselari bisericesti,sociale..sant sfinti cu trup neputrezit care au spus foarte clar ca acum traim vremurile pierzarii !! Am pus si eu o intrebare caci asa este normal un dialog :unul numai unul,un singur preot binecredincios in ROMANIA sa mi spuna cineva !!NU este o jignire ci daca cineva are curajul sa spuna un nume o sa vedeti cate argumente crestine sant impotriva lui:adica daca este pe vechi o sa spuna cei de pe nou ca nu are har,daca va fi un nume de pe nou vor fi altii care vor arata ca nu are har,acestea nu sant glume,incercati sa spuneti un nume si o sa vedem,haideti…nu vad de ce nu se spune ce au spus sfintii?ne este rusine cu ei,dam ce au spus ei doar pe calculator?? Nu vreau sa enervez dar s a aratat Maica Domnului la un mare sfant si ia spus ca ACUM vine sfarsitul !!Iar eu daca zic ca cred sfintilor zic la fel ca ei !! Ce au vrut ei sa spuna chiar daca nu inteleg am sa spun fara sa adaug NIMIC

        Apreciază

  4. Avatarul lui Mihai Mihai said, on noiembrie 9, 2009 at 7:51 am

    gil – te-ai uitat doar la un fragment daca ai impresia ca asta a spus Danion.

    Apreciază

  5. Avatarul lui Mircea Puscasu Mircea Puscasu said, on noiembrie 9, 2009 at 8:41 am

    VACCINURI EXTREM DE PERICULOASE. CINE VA DA SEAMĂ?

    Legea romaneasca prevede consimtamantul informat al pacientului pentru orice tratament efectuat asupra lui. Autoritatile au afirmat ca acest vaccin este obligatoriu (apoi au cerut acordul fara informare). Ministrul Bazac afirma public „vaccinarea este obligatorie şi nu la latitudinea fiecărei persoane”.
    ( http://www.adevarul.ro/articole/cruciada-a-h1n1-incepe-in-scoli.html)

    Panica fabricata mediatic a devenit singura motivatie in baza careia bietul roman ar fi trebuit sa ia o decizie. Am incercat sa facem o informare cinstita asupra vaccinului prin toate mijloacele ce le am avut la dispozitie. Asta in calitate de crestini, medici, oameni de constiinta.

    Astfel Federaţia Organizaţiilor Ortodoxe Pro-Vita din România din care facem parte, a trimis Ministrului Sanatatii o Scrisoare Deschisa in 28 septembrie 2009, iar alte organizatii din multe orase din tara (Constanta, Galati, Cluj, Suceava, Radauti, Botosani s.a.) au distribuit pliante de informare asupra pericolului vaccinarii.
    Scrisoarea o puteti citi aici:

    Dă clic pentru a accesa Scrisoare%20deschisa%20adresata%20D-lui%20Ion%20Bazac,%20Ministrul%20Sanatatii%20-%20vaccinarea%20impotriva%20gripei%20porcine%20AH1N1%20in%20Romania.pdf

    Fundatia “Sfintii Martiri Brâncoveni”- Suceava a lansat in octombrie 2009, un pliant informativ cu privire la pericolele vaccinarii antigripale AH1N1. Fundatia si-a asumat continutul pliantului in momentul din care l-a trimis pe internet si in cutiile postale. Pliantul este doar un rezumat al unor studii stiintifice. El are scopul de a trage un semnal de alarma in ce priveste inutilitatea si pericolul campaniei de vaccinare anti ah1n1.

    Sunt numeroase studii stiintifice ce prezinta neverosimilitatea declararii pandemiei de catre OMS, morbiditatea scazuta a gripei AH1N1, mortalitatea infima comparata cu celelalte boli infectioase similare, inoportunitatea si ineficienta vaccinului, toxicitatea, reactiile adverse majore si interesele financiare enorme ce stau in spatele vaccinului. Cateva dintre ele sunt si traduse in romaneste si publicate pe internet. Dau si aici cateva linkuri:
    http://nuvaccinurilor.blogspot.com/2009/10/vaccinurile-sunt-mult-mai-letale-decat.html

    Scrisoare catre parinti despre „noua gripa (porcina)”
    Dr. Eugenio Serravalle – Specialist in Pediatrie Preventiva, Puericultura – Patologie Neonatala
    http://nuvaccinurilor.blogspot.com/2009/11/scrisoare-catre-parinti-despre-noua.html

    Cateva opinii ale unor specialisti germani in epidemiologie
    http://www.pentruviatacluj.ro/articole-si-scrisori/35-noutati-despre-gripa-porcina-si-vaccinarea-impotriva-gripei-porcine
    http://www.pentruviatacluj.ro/articole-si-scrisori/38-vaccinul-pentru-gripa-porcina-un-vaccin-de-conjunctura-pentru-industria-farmaceutica-un-vaccin-mai-periculos-decat-boala-insasi-

    Arhive cu informatii, articole traduse etc.:
    http://nostrabrucanus.wordpress.com/
    http://nuvaccinurilor.blogspot.com/
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/category/gripa-porcinavaccin/

    Alte site-uri in engleza sau alte limbi:
    http://www.theflucase.com/
    http://www.medicalvoices.org/en/vaccination/
    http://vran.org/
    http://thinktwice.com/
    http://www.whale.to/vaccines.html
    http://www.nvic.org/
    http://www.ias.org.nz/
    http://avn.org.au/library/
    http://www.comilva.org/

    Alte tari au respins vaccinul ori prin medici ca in Germania, ori prin politicieni ca in Polonia si Turcia.
    http://nostrabrucanus.wordpress.com/2009/11/07/pandemia-sclavilor-ministrul-sanatatii-polonez-mai-informat-decat-cel-din-romania-sau-doar-onest-si-responsabil/

    Ministerul Sanatatii poate fi dat in judecata pentru aceasta strategie paguboasa, reactionand pripit , disproportionat si suspect de partinic in favoarea producatorilor de vaccinuri. Cum poate justifica comanda de 5 milioane de vaccinuri din banii publici, efectuata in momentul in care in Romania erau doar in jur de 400 de suspecti de gripa AH1N1, toti cu simptomatologie usoara? Prin ce calcule au obtinut “specialistii” cifre enorme precum 20.000 de morti? Pentru ca mai apoi sa modifice cifrele dare le ramand la cote aberante (3.000-6.000 de morti) pentru a creea panica si a forta acceptarea vaccinului de frica .
    http://www.ziare.com/gripa-porcina/streinu-cercel-scenariul-cu-20-000-de-morti-e-minim-asta-e-mizilic-939156
    http://www.antena3.ro/stiri/romania/streinu-cercel-romania-ar-trebui-sa-si-poata-asuma-pana-la-6000-posibile-decese-cauzate-de-ah1n1_84185.html

    Recent Romania cumpara (tot din banii publici) 500.000 de doze de vaccine de la Glaxo, pentru copiii intre 6 luni si 6 ani. Ne asigura “specialistul” Cercel ca sunt sigure, eficiente etc. In realitate vaccinul anti AH1N1, Pandemrix de la Glaxo este extrem de periculos pentru ca contine printre altele squalena si timerosal. Scrie asta in descrierea oficiala a produsului de pe propriul site al Glaxo, la pagina 1 si la pagina 13, aici:

    Dă clic pentru a accesa UK_Pandemrix_SPC.pdf

    Squalena produce reactii autoimune la injectarea sa atat la oameni, cat si la animalele de laborator. Squalena este un precursor de colesterol si hormoni steorizi (mineralocorticoizi, glucocorticoizi, androgeni, estrogeni si progesteron). Scualena este produsa si de organism. Ca urmare a injectarii de scualena apar anticorpii la scualena; practic sistemul imunitar va reactiona impotriva unui component propriu extrem de important si implicit substantele ce sunt produse din acest component vor fi afectate. Impactul ar putea fi interesant: infertilitate, perturbarea tuturor proceselor reglate de mineralocorticoizi si glucocorticoizi, boli autoimune in serie si, probabil, multe altele. Adevarul este ca NU STIE NIMENI CAT DE MARE VA FI IMPACTUL. Este doar clar ca va fi un impact imens, la inceput cu paralizii, GBS(Guillain–Barré syndrome), decese, boli autoimune, iar problemele de fertilitate vor fi vizibile peste cativa ani buni.
    (cititi mai mult despre squalena aici
    http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/08/04/Squalene-The-Swine-Flu-Vaccines-Dirty-Little-Secret-Exposed.aspx)

    Timerosalul este o sare de mercur (cu aprox. 50% mercur) mai toxica decat mercurul singur. În vaccin exista intr-o cantitate enorma, cantitate declarată de însăşi producători, exprimată în unităţi de măsură improprii pentru a părea cantitate neglijabilă (5micrograme timerosal in 0.5 ml vaccin, zic ei, cam 1%) când se stie ca ar trebui să exprime mercurul în “parts per billion” (ppb), unitate în care concentraţia maximă admisă este de 1 ppb în apa potabilă (la 2ppb mercur apa este considerate contaminata) , iar într-o doză de vaccin este în cantitate de 10.000.000 ppb (echivalentul lui 1%).
    Cand un deseu are mai mult de 200 ppb mercur este considerat deseu toxic si necesita conditii speciale de evacuare, stocare si transport, iar daca un vaccin are intre 100.000 ppb timerosal (aprox. 50.000 ppb mercur) pana la 10.000.000 ppb, vi se pare normal sa-l injectam in copiii nostri? De ce?
    (vedeti mai mult despre mercur, vaccinuri, autism si agenda mondiala de vaccinari aici
    http://video.google.com/videoplay?docid=6890106663412840646&hl=en#)

    Dati mai departe acest mesaj.
    Informati pe cei apropiati.
    Feriti-va aceste vaccinuri extreme de periculoase.

    dr. Mircea Puscasu
    Fundatia”Sfintii Martiri Brâncoveni”-Suceava

    PS:
    Sa ne reamintim ca in 2006 acelasi Streinu Cercel anunta epidemie in cazul gripei aviare, prevedea 2.000.000 milioane de morti si ordona vaccinarea 25% din populatie si achizitionarea a 5.5 milioane de vaccinuri. Corporatiile farmaceutice au propus donarea catre Europa de est a unor loturi de vaccinuri, Cehia (parca) a avut ideea stralucita sa le testeze intai pe animale de laborator si au observat ca au murit majoritatea din ele. Acum se pune prin Cercel aceeasi placa panicarda. Cine va da seama?

    ( Un link despre ce spunea Streinu Cercel despre gripa aviara, in 2006.
    Cum ca vor muri 2 milioane de romani, etc.
    http://www.libertatea.ro/stire/aviara-ar-putea-ucide-doua-milioane-de-romani-156192.html )

    Apreciază

  6. Avatarul lui bibicu bibicu said, on noiembrie 9, 2009 at 10:10 am

    „Vom mai adăuga că una din principalele ţinte ale acestei răufăcătoare asociaţii este de a se întinde asupra întregului pământ şi de a stabili astfel Repu¬blica universală ovreiască, – prescrisă de Talmud.

    În ochii masoneriei, „marea misiune a Franţei este de a prezida la organizaţia Republicii univer¬sale” , – al cărei preşedinte va fi un fiu al lui Iuda .

    De altfel, „Francmasoneria se forţează să prepare Statele-Unite nu numai din Europa, ci din lumea întreagă” .
    Un mic fragment din cartea Dr Paulescu scrisa acum aproape 80 de ani Spitalul,Talmudul, Cahalul,Francmasoneria – de citit. Interzisa in Romania.

    Apreciază

  7. Avatarul lui cAsAndrA cAsAndrA said, on noiembrie 9, 2009 at 4:33 pm

    http://www.come-and-hear.com

    Apreciază

  8. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 9, 2009 at 7:13 pm

    Ma iertati, poate voi supara pe unii prin ceea ce am sa scriu insa trebuie sa o fac pentru a atrage atentia asupra unei probleme pe care se pare ca nimeni altcineva nu a observat-o pina acum. Mai exact nu imi este clar ce anume il determina pe Danion Vasile sa se creada suficient de instruit si induhovnicit pentru a da sfaturi si indrumari teologice tinerei generatii. Ma uimeste numarul de conferinte, prelegeri si carti deja publicate pe subiecte teologice din partea unui simplu mirean convertit. Inteleg ca s-a ‘nascut a doua oara’ dar noi toti care parcurgem acest blog ne-am nascut din nou fara insa a ne apuca sa tinem conferinte despre asta…. Inteleg, a absolvit recent Teologia, dar a tinut prelegeri mult inainte de absolvire si a tiparit nenumarate carti. Si pentru ca am adus vorba de carti, afacerea teologica pare destul de rentabila pentru domnul Danion: Pline rafturile librariilor de vederile sale.
    Oameni buni, chiar daca el este bine intentionat, nu este bine sa primiti sfaturi de la neofiti. Cel care de-abia se converteste si incepe sa dea sfaturi la altii dovedeste ca este stapinit de mandrie demonica. Pe vremuri scriau doar batrinii… si aceia cu durere, smerindu-se, facind-o doar pentru reconectarea generatiilor de astazi la izvorul si invataturile adevaratei credinte. Cu inconstienta si nepasare, Danion Vasile face un mare deserviciu ortodoxiei. Rugati-va la Dumnezeu sa-i daruiasca un dram de smerenie ca sa se retraga macar pentru zece de ani de pe ‘scena’ teologica pentru a se invata pe sine insusi tainele ascunse ale aceste adinc ingropate comori care este ortodoxia.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 9, 2009 at 7:18 pm

      Observator

      Dar ceva concret poti sa ne spui? Ce crezi tu ca nu e conform cu invatatura ortodoxa la cele scrise de fratele Danion? Sau la cele spuse in conferinte?

      Apreciază

    • Avatarul lui un.oarecare un.oarecare said, on noiembrie 9, 2009 at 8:40 pm

      In primul rand, pare-mi-se ca judecam. Si sa nu fie gresit. Danion e scriitor. Asa isi castiga painea. De altfel, cartile sale nu sunt deloc scumpe, daca este sa privim asa lucrurile. Cat priveste faptul ca tine conferinte si da sfaturi, intr-o carte vorbea despre cum duhovnicul ii spune cand sa taca si cand sa vorbeasca. Deci nu face singur, de capul lui. Plus ca, vorba lui Saccsiv, nu e nimic din ce vorbeste, sfatuieste, si sa nu fie conform cu ortodoxia. Asa ca, mai bine ne vedem lungul nasului…

      Apreciază

      • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 10, 2009 at 9:33 pm

        10 + ( scuze ca imi permit sa dau note , dar e raspunsul pe care as fi vrut sa-l dau si eu 🙂 )

        Apreciază

  9. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 9, 2009 at 8:38 pm

    In primul rind faptul ca amesteca opiniile sale personale cu ceea ce a auzit sau citit de la altii, de exemplu ‘sfirsitul lumii va fi peste cincizeci o suta de ani’. Multi sfinti si imbunatatiti contemporani ne-au asigurat in repetate rinduri ca sintem generatia de pe urma care va fi martora a tot ceea ce s-a profetit despre antihrist. Dar nu ceea ce spune gresit este important in acest caz, vreau sa ma intelegeti bine. Important este ca nu este bine sa ascultam ceea ce invata cel fara experienta, CHIAR DACA AR SPUNE SI ADEVARUL. De ce? Pentru ca inselarea are loc treptat, plecind de la adevar, urmand amestecarea cu interpretari personale si ajungind atunci cind nu ne mai dam seama, la pareri strict personale, straine de invatatura lui Hristos. Asa procedeaza Dumnezeu cu cei mandrii: le ia TREPTAT darul deosebirii si al dreaptei socoteala (daca le-au avut vreodata), ajungind niste rataciti si tarand dupa ei o multime de naivi. Spune Sf. Apostol Pavel: ‘Oare toti sint apostoli? Toti sint prooroci? Toti sint invatatori? Toti sint facatori de minuni? Toti au darul tamaduirilor? Toti vorbesc in alte limbi? Toti talmacesc?’
    Un credincios trebuie sa le lumineze intii pe sine insusi prin asceza, prin indepartarea de lume, prin despatimire, ca sa descopere Imparatia lui Dumnezeu care este in sufletul lui. Cind a facut Danion Vasile acest lucru? Si daca nu a facut-o, de ce invata pe altii?
    Este el un model crestin prin viata lui? Are un cistig de pe urma activitatii sale? Acestea sint intrebari pe care trebuie sa si le puna orice credincios inainte de a-si indrepta urechile inimii spre invatatorii sfirsitului de istorie….

    Apreciază

  10. Avatarul lui em em said, on noiembrie 9, 2009 at 8:42 pm

    nu stiu cum sa zic; carti as scrie si eu daca as avea ceva de spus si daca as sti si in ce fel sa spun. Numai ca vezi… nu am nici un talent in sensul asta. Eu pot doar sa citesc si sa ascult ce spun altii, prin urmare sa fiu sau nu de acord cu ei. Insa daca toti cei care au ceva sa ne spuna (scrie) s-ar retrage pt cativa ani si cartile lor nu s-ar mai tipari in acest timp de unde am mai invata noi? Zici tu de cartile celor batrani; sunt de acord cu tine; doar ca rareori tinerii au rabdare sa asculte ori sa-i citeasca pe cei batrani. Ba, multi tineri nici nu au rabdare sa citeasca 2 pagini dintr-o carte, de aceea mass media are atat succes, iar daca vrei sa le atragi atentia nu o faci cu un mosneag. Nu uita ca tinerii sunt atrasi de tineri. In cazul asta e bine ca invatatura sa fie initiata de cineva mai tanar, urmand ca dupa aceea cei ce vor sa invete sa-i caute si pe batranii inaintati in credinta.

    Apreciază

  11. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 9, 2009 at 8:45 pm

    P.S. Sa nu ma intelegeti gresit saccsiv. Nu va vizez pe dvs cind scriu despre Danion Vasile. Apreciez enorm faptul ca tineti un blog ortodox, si unul dintre cele mai bune si mai bine informate. Acest lucru este bun si laudabil. Greseala incepe acolo unde, in loc sa citam pe Sfinti si sa aducem la lumina cuvintele lor, incepem sa invatam lumea DE LA NOI INSINE, din parerile noastre, dintr-un sentiment de superioritate care apare frecvent la proaspetii convertiti, sentiment prin care am trecut si eu si, presupun, orice proaspat ‘trezit’.

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 10, 2009 at 9:39 pm

      Daca nu ma insel Danion a adus aminte de un profet . Zicand ca va avea loc peste 50 ,100 ani – a dorit doar sa sublinieze ca doar Tatal stie cand va fi sfarsitul …Iertare daca gresesc.. Tine conferinte pt. ca preotilor li se interzice acest lucru .

      Apreciază

  12. Avatarul lui em em said, on noiembrie 9, 2009 at 8:50 pm

    sa nu patim si noi ca unii sectanti care la anumite perioade de timp asteapta sfarsitul lumii, vand tot, mananca cat pot duce, nu mai muncesc, si asteapra cu gura cascata un sfarsit care refuza cu incapatanare sa vina iar ei raman de rasul lumii. Poate ca intr-adevar suntem ultima generatie. Dar daca nu suntem ce te faci?

    Apreciază

  13. Avatarul lui Nicu Nicu said, on noiembrie 9, 2009 at 9:08 pm

    Pentru OBSERVATOR

    SUNT INTRU TOTUL DE ACORD CU TINE FRATE,IAR DACA TINERII NU AU TIMP SA CITEASCA „INVECHITELE SI ASPRELE INVATATURI”ALE SFINTILOR NOSTRII INAINTASI, SA SE HRANEASCA CU SARACACIOASELE SI LIPSITELE DE DUH INVATATURI ALE TINERILOR PROPOVADUITORI.
    DUMNEZEU SA NE AJUTE SA FACEM LUMINATI LA MINTE VOIA SA,SA NE SMERIM,SA NE RAPORTAM IN TOT CE FACEM LA SFINTIA SA.

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 10, 2009 at 9:43 pm

      Poate ca prin scrierile lui Danion , tinerii ( si eu ) vom avea indrumare spre vechile scrieri . Asta e ! asa suntem noi tinerii – neinvatati si tindem sa citim mai mult „noutatile” , dar nu ne luati sansa de a invata Adevarul .

      Apreciază

  14. Avatarul lui Nicu Nicu said, on noiembrie 9, 2009 at 9:16 pm

    ERATA:”NOSTRI”

    Apreciază

  15. Avatarul lui Cosmin S. Cosmin S. said, on noiembrie 9, 2009 at 9:30 pm

    observatorule…..despatimitule si smeritule…ce multe sfaturi ne mai dai bătrâne….
    Nicule si observatorule, aratati voi ce nu a zis bine Danion Vasile !
    P.S. Danion Vasile este sub ascultare de duhovnicul lui, nu face nimic de capul său.
    Cand va scoate pocinogul atunci sa sariti, dar chiar si asa este loc de pocainta pentru toti.

    Apreciază

    • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 10, 2009 at 8:01 am

      cosmine ti a spus unde a gresit!! Te grabesti? Nu stii sa citesti ?Dar nu cred ca te intereseaza unde a gresit ci tu vrei scandal,de ce il jignesti ? El a vorbit foarte foarte frumos,dar tu ai vorbit smechereste pentru ca atata poti

      Apreciază

  16. Avatarul lui ela ela said, on noiembrie 9, 2009 at 10:40 pm

    eu sunt una din cei pe care Danion i-a ajutat mult. asa ca eu zic sa-i dea Dumnezeu putere sa scrie in continuare.

    Apreciază

  17. […] Inregistrarea emisiunii „Motivul nevazut al sfarsitului lumii” […]

    Apreciază

  18. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 9, 2009 at 11:41 pm

    Cosmin S si Ela sunt exemplele perfecte pentru ceea ce am vrut sa subliniez. Faptul ca am ‘indraznit’ sa ridic problema ‘gurului’ lor, m-a facut automat dusmanul lor. Hmmm parca am mai vazut asta undeva…. dar cu siguranta nu la ortodocsi…

    Apreciază

  19. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 10, 2009 at 1:10 am

    pentru em: deci concluzia ta este ca daca tinerii nu sint capabili sa ajunga la adevarata credinta, e bine macar sa ajunga la una falsa, important fiind sa le placa ceea ce fac, nu-i asa? Asa cum bine spune si Nicu, in materie de credinta nu merge cu jumatati de masura. Adevarul nu poate fi nici impartit nici adus la zi. Cine nu poate din prima, sa faca un efort si sa persevereze, dar in nici un caz sa se multumeasca cu ‘subproduse’.

    Apreciază

    • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 10, 2009 at 7:56 am

      observator nu te mai agita caci nu or sa te inteleaga,ei nu vor sa analizeze cum ne a poruncit Sf Ignatie Breancianinov spusele oricui cu ce spun sfintii !!Asa e gandrea majoritatii:daca a zis popa inseamna ca asa e!!Cate scuze ii gasesc oamenii idolilor:ca asculta de duhovnic,ca…Tu si altii nu au spus decat sa fim atenti,dar ei neputand sa inteleaga din mandrie,se arunca si jignesc ! Opreste te si nu mai raspunde,ai comunicat ? GATA !Restul e vorbarie,pierdere de timp=pacat !(Mandria vine din idolatrie,adica nu il pun pe Dumnezeu deasupra omului,nu pun fata in fata ce spune cineva cu ce au spus sfintii,din lene,din frica de a se schimba-si Sf Ignatie a marturisit ca ruperea de duhovnicul pe care l a crezut sfant a fost toarte dureroasa !!

      Apreciază

  20. Avatarul lui Iosif Iosif said, on noiembrie 10, 2009 at 6:13 am

    Eu zic ca ortodoxismul va ajunge o secta in Uniunea Europeana. Iata ce se petrece in Europa actuala, biserici transformate in depozite de alimente, discoteci, magazii, in cel mai fericit caz muzee. Ortodoxismul nu este o Cale care sa conduca individul la mantuire. Este o religie colectiva, religia maselor, foarte permisiva si liberala.

    Apreciază

    • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 11, 2009 at 2:45 pm

      Iosive eu cred ca intrarea in ue si nato sant cele mai mari greseli are oamenilor ce au trait pe aceste meleaguri romanesti,da sant urmarea a altor pasi dar este varful nebuniei !! Si se vede ca ortodoxia ca manifestare exterioara deja este o jucarie in mana coducatorilor politici,caci asa se pateste cum spunea si Roxana cand amesteci binele cu raul !!Ortodoxia pana acum separa binele de rau ca omul sa stie clar ce alege,dar acum omu are impresia ca e ortodox si de fapt este ecumenist

      Apreciază

  21. Avatarul lui Roxana Roxana said, on noiembrie 10, 2009 at 8:21 am

    Este bine a se marturisi credinta ortodoxa cu toata convingerea oricand si oriunde ni se va cere, dar sunt situatii in care acest demers poate fi compromis. In cazul de fata este vorba de realizatoarea emisiunii Anca Badic al carei back ground este mult prea ezoteric si de alaturarea de doamna inviatata in emisiune, care in final nu am inteles ce a vrut sa ne transmita. In orice caz nimic duhovnicesc.
    Rezultatul? Un fel ghiveci din care o persoana care nu este prea bine informata in legatura cu ceea ce se petrece in lumea de azi, nu a inteles mai nimic.

    Apreciază

    • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 11, 2009 at 2:31 pm

      Roxana da! Am sa ti dau si eu un exemplu in sprijinul tau:dupa revolutie o conferinta si la catedra 2 preoti ortodocsi si 2 yogini,zic si unii ceva si ceilalti ceva,dar la un moment ca sa nu mai fie probleme unul dintre yogini zice:voi alegeti cine are dreptate caci noi o sa facem o minune si apoi preotii sa faca o minune !!Rezultatul a fost perfect pentru drac deoarece preotii s au speriat si au plecat iar inscrierile la yoga au fost fara numar! Bravo tie Roxana mai ales daca esti fata caci avea dreptate cine zicea ca femeile inclina sa idolatrizeze preotul !!Am stat cativa ani in manastire si este trista aceasta concluzie,dar ar fi fost si mai trist pentru barbati daca ar fi fost femei preoti:sa vezi atunci aglomeratie la spovedanie !!!

      Apreciază

  22. Avatarul lui em em said, on noiembrie 10, 2009 at 11:30 am

    pt observator
    Indraznesc sa te citez „deci concluzia ta este ca daca tinerii nu sint capabili sa ajunga la adevarata credinta, e bine macar sa ajunga la una falsa” etc. Ai inteles fix pe alaturi.
    Am spus ca tinerii sunt atrasi de tineri. Mai spun ca ei deseori imita pe cei ce ii considera mai buni, mai curajosi, mai … cu o treapta mai sus decat ei. Dar… daca esti atent si incepi sa observi, iti dai seama ca cei alesi pt a fi urmati sunt de fapt un fel de punte intre batrani si tineri. O cale de trecere a invataturii. Tu iti doresti ca asemenea oameni sa ia o pauza de 10, 20 ori 100 de ani. Ok. Sa zicem ca sunt de acord cu tine.
    Si acum sa analizam din nou.
    Daca tai padurea in loc vor creste buruieni.
    Retragerea acestor oameni lasa locuri libere, care obligatoriu vor fi ocupate de altii. Pot fi mai buni (mda… dar tu doresti retragerea la meditatie a lor, prin urmare ii stergem de pe lista), ori pot fi mai rai si fara scrupule (ceea ce deseori se intampla). La ce ma refer cand spun ca pot fi mai rai? Ca o paranteza, stii ca raul e fascinant? Ai urmarit vreodata focul dezlantuit? E magic. Bun. Acum sa ne intoarcem la ale noastre si anume la cei ce ar putea ocupa locul celor retrasi din lume. Ar putea fi autori de carti „minunate” ca de exemplu „invataturile lui a…” (nu vreau sa dau numele complet si nici sa-l scriu cu litera mare). Nu, nu sunt SF-uri, ci lucruri care se intampla real, si unde esti invatat cum sa urmezi acele invatatrui pt a avea tot ce iti doresti; un fel de detaliere a filmului „secretul” (parca asa se numeste filmul); undeva in carte, la intrebarea cine esti? se spune printr-un medium: „noi, a…, suntem entitati venite sa va invatam pe voi” 😀 Minunat!!! Se pare ca sunt mai multe volume, toate cu „invataturi” nemaipomenite, pe care nu le-am citit deoarece nu m-am considerat destul de tare pt asta. Si ti se arata o cale atat de usoara comparativ cu ceea ce invata ordodoxia… Asta iti doresti pt cei tineri?
    Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteleasa. Ceea ce vreau sa subliniez este ca retragerea celor ca Danion nu estea cea mai buna metoda.
    Cunosti teama fratelui mai mare? Fratele mai mare e responsabilizat sa fie exemplu pt cei mai mici. Prin urmare el nu are voie sa greseasca, trebuind sa fie intotdeauna exemplu pt ceilalti. Cam asa si cand e vorba de tineri ce sunt exemplu pt cei mai tineri decat ei. Ei sunt de asemeni puntea de legatura intre parinti si fratii lor. Daca ai avut sansa sa fii frate mai mare stii cu siguranta despre ce vorbesc. (Sa nu intelegi acum ca am vrut sa spun ca Danion sau altii ca el nu gresec :D) Te rog incearca sa interpretezi bine ce vreau sa spun. Daca ai bunavointa stiu ca poti. Iar daca vrei sa intelegi iar pe alaturi, bineinteles ca poti si asta. Bafta!
    A, trebuie sa mentonez, nu am facut niciodata yoga prin urmare nici nu am avut vreun guru. Imi pare rau ca te-am dezamagit in asteptarile tale.

    Apreciază

  23. Avatarul lui ela ela said, on noiembrie 10, 2009 at 12:52 pm

    observator
    nici gand sa fii dusmanul meu

    Apreciază

  24. Avatarul lui NihilSineDeo NihilSineDeo said, on noiembrie 10, 2009 at 2:37 pm

    @Observator : „Greseala incepe acolo unde, in loc sa citam pe Sfinti si sa aducem la lumina cuvintele lor, incepem sa invatam lumea DE LA NOI INSINE, din parerile noastre”
    @gil : „observator nu te mai agita caci nu or sa te inteleaga,ei nu vor sa analizeze cum ne a poruncit Sf Ignatie Breancianinov spusele oricui cu ce spun sfintii !!”
    Aloooo, de Iisus Hristos ati auzit cumva ??? Nu cumva el este numit Cuvantul lui Dumnezeu ? M-a frapat faptul ca nu L-am regasit deloc in comentariile pe care le-ati facut ! Sau poate ca dvs. nu faceti parte din biserica lui Iisus Hristos, ci dintr-o biserică care practica exclusiv cultul sfintilor…De fapt acesta este crestinismul „modern” – un crestinism fara Hristos. Si cu tot felul de „surogate” asezate in locul Lui.
    Tot respectul pentru sfinti dar haideti sa ii asezam acolo unde le este locul, acolo unde chiar ei ar vrea sa fie, ca frati ai nostri si impreuna slujitori ai Dumnezeirii. Cum sa spui atunci ca sfantul cutare „a poruncit” ? In ceea priveste viata spirituala eu nu am auzit decat de Poruncile lui Dumnezeu…Pentru ca numai stapanul poate sa porunceasca, si in mod evident sfintii nu sunt stapanii nostri ! Ceea ce ne transmit ei sunt sfaturi, pentru a ne sprijini pe calea spre desavarsire, nu porunci ! Iar inclusiv cuvintele sfintilor trebuiesc verificate pentru concordanta cu singurul adevarat etalon spiritual al crestinatatii : Sfanta Scriptura. Pentru ca pana la urma, in opinia mea singurul care poate declara un om ca fiind sfant este Cel ce cunoaste toate lucrurile, vazute si nevazute, toate faptele dar si gandurile omului, Cel ce singur are dreptul de a judeca, si anume Iisus Hristos. Nu m-as mira ca la venirea Domnului cativa dintre cei declarati de Biserica sau de oameni drept sfinti sa lipseasca…
    Deci, de acord cu dvs. in legatura cu verificarea, insa cred ca ati gresit etalonul, sau cel putin, etalonul pe care il folositi este incomplet.

    Apreciază

  25. Avatarul lui Cosmin S. Cosmin S. said, on noiembrie 10, 2009 at 3:13 pm

    pentru Obositor
    fratie, nu te prefa ca nu intelegi. Danion Vasile nu e un guru nici pentru mine nici pentru altii.Eu nu il idolatrizez, dar il apreciez pentru discursul lui lucid crestin ortodox.

    este unul din cei mai activi teologi ortodocsi in lupta anticip. este foarte implicat in problemele societatii. este un marturisitor si in timp ce altii au capitulat sau au bagat capul in nisip, el este inca in picioare.are si el familie si cu toate astea isi pune pielea pe băţ iesind sa vorbeasca oamenilor, sa le spuna adevarul despre incecarile vremurilor noastre.

    da, este un teolog tânăr dar asta nu inseamna ca nu are dreptul sa vorbeasca atat timp cat o face in duh ortodox, in duhul adevarului.
    dupa cum spui tu, nici preotii tineri nu ar mai avea voie sa predice deoarece n-au ajuns inca la lumina duhovniceasca a parintilor din pustie.

    asadar nici tu nu ar trebui sa deschizi gura, caci esti inca tanar, proaspat convertit, deci neinduhovnicit si cu dinti de lapte.

    Iar ceea ce ai vazut tu in filmulet este doar un fragment.
    citez de la tine:”In primul rind faptul ca amesteca opiniile sale personale cu ceea ce a auzit sau citit de la altii, de exemplu ’sfirsitul lumii va fi peste cincizeci o suta de ani’.”

    50-100 de ani bla bla bla…e o chestie rupta din context si luata separat da impresia ca scote profetii din burta dar nu e asa.nu asta vroia sa spuna Danion.deci urmareste intregul interviu si o sa te lamuresti.

    Asa că,
    ori esti aici pentru a face zâzanie, ori nu pricepi deloc cum sta treaba….

    Apreciază

    • Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 11, 2009 at 9:40 am

      Cosmine si ceilalti:observator a analizat ca si mine ceea ce am vazut si despre asta ne am dat o parere !!Ce trebuie sa ne enervam !?Cred ca vazand doar ce am vazut noi,adica ce e in videoclip unii pot sa zica:actualele cipuri sant inaintemergatoare ale cipului antihristic !!Actualele buletine doar ne incearca dar cele rele o sa fie peste 50-100 de ani,asta este problema!Cine a vazut toata emisiunea poate sa spuna cu ce cuvinte a contrazis ce e in videoclip!!Chiar ar trebui si atunci putem sa intelegem si noi ce am vazut doar partial!! Ca face ascultare de p IUSTIN ?Pai p IUSTIN zicea ca acum nu peste o suta de ani e apocalipsa !! SI CA NUMAI TATAL STIE SFARSITUL ESTE O IDEE ECUMENISTA,IN TOATE TALCUIRILE FAPTUL CA DOAR TATAL STIE CEASUL O SPUNE APOSTOLILOR CARE CREDEAU CA IN ACELE ZILE VA FI SFARSITUL!! DAR APOI CONTINUA CU NISTE SEMNE SI CU OBSERVATIA CA VA TREBUI SA INTELEGEM DIN EVENIMENTE CAND VA FI ANTIHRISTUL SI CELELALTE SI CA NU TREBUIE SA NE FACEM CA NU INTELEGEM SEMNELE !! Ca este un luptator nu trebuie sa ne faca sa nu fim atenti,am vazut foarte multi care dupa ce se lasa de yoga si citesc 2 carti crestine incep sa dea sfaturi,dar in in aceste sfaturi care nu au si trairea crestina apar inevitabil si mici scapari,iar cand vezi ca fratele greseste si ii arati cu dragoste ca greseste nu este nimic rau,necrestin …

      Apreciază

  26. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 10, 2009 at 4:58 pm

    Vad ca s-au agitat spiritele din cauza postarilor mele si nu acesta am urmarit. Tot ce am vrut a fost sa atrag atentia asupra unui fenomen care mie (si am constatat cu aceasta ocazie ca si altora) mi se pare ingrijorator: instalarea mirenilor la amvon. Daca voi insa credeti ca ascultindu-i pe acestia va apropiati de adevaratul Hristos, sunteti liberi sa le imbratisati vederile, Dumnezeu ne-a oferit aceasta libertate. As fi avut insa constiinta incarcata sa nu vorbesc, pentru ca datoria crestinului este de a incerca sa indrepte acolo unde i se pare ca fratii lui gresesc.

    Apreciază

  27. Avatarul lui john john said, on noiembrie 10, 2009 at 7:43 pm

    Ma gindesc ca s-a ridicat aici un subiect foarte delicat, speicific romanesc si nu prea comentat. Ca de obicei, nu ca as avea nu stiu ce aprehenisune pentru Rufin, dar el a pus punctul pe I. Noi romanii nu prea stim sa tinem echilibrul apropo de lideri, fie ei de opinie, politici, etc. Pe de o parte sint cei care au o foame de lideri si care se reped sa „divinizeze” orice preot, sau vorbitor cu limba mai iscusita. Un caz in acest sens a fost Puric. Corul laudatorilor si mai ales al laudatoarelor s-a pus in functiune imediat si incepea cu prea-mult folositul pina la banalizare „X este un om induhovnicit” sau „Y este luminat de Dumnezeu”, etc,etc. Mitul Puric a cazut . Tabera adversa este formata din acea foarte mare parte a romanilor invidiosi. Parearea mea, strict personala, este ca marea problema a noastra este ca ne invidiem ca nebunii intre noi, sintem bolnavi de invidie, ne inverzim la succesele celuilalt roman. Cea mai divizata diaspora este cea romaneasca, cea mai lipsita de unitate, cea mai birfitoare,et,etc. Sintem lipsiti de simtul masurii in relatiile cu co-nationalii nostrii.

    Nu sint misogin dar cred ca mai ales romancele noastre au tendinta sa cada in patima idolatriei fata de preotul X sau Y. In timp ce foarte multi altii mustesc de invidie la adresa unora care reusesc sa adune un oarecare interes public.

    Pentru Observartor: Pe Dan Ion Vasile l-am citit cu placere, desi cu unele retineri citeodata. Mi se pare OK. Nu uitati ca oameni ca Mircea Vulcanescu au scris despre credinta ortodoxa INAINTE sa patimeasca. Si au fost cuvinte de o mare adincime. Asa ca hai sa sa nu ne repezim nici sa-i divinizam nici sa aruncam cu pietre. Si eu am tendinta sa ma infierbint si sa dau cu bita… si dup-aia regret.

    Apreciază

  28. Avatarul lui john john said, on noiembrie 10, 2009 at 7:50 pm

    Pt. Observator
    dupa spusele tale ar insemna ca numai putem sa vorbim decit in citate exclusiv din Sfintii Parinti…. si e absurd! Sfintii Parinti sint liniile directoare pe care trebuie sa le urmam, si care transcend timpul si spatiul dar, si asta este frumusetea ortodoxiei, ne lasa o oarecare flexibilitate in limitele ortodoxe sa ne mai folosim si capatinele pe care ni le-a dat Dumnezeu pe umeri.

    Apreciază

  29. Avatarul lui Observator Observator said, on noiembrie 10, 2009 at 9:14 pm

    John, daca dumneata ai impresia ca ridic aceasta problema din invidie nu pot decat sa ma rog pentru dumneata. Singurul sentiment care ma anima este ingrijorarea fata de aparenta incapacitate a publicului de a discerne intre ceea ce este si ceea ce nu este acceptabil in ortodoxie, daca avem in vedere reperele trasate de Sfintii Parinti si marturisitori. In ce priveste asocierea intre Mircea Vulcanescu, om de o modestie rara, si Danion Vasile, aceasta mi se pare atit de deplasata incit ma scuteste de comentarii suplimentare. Insa daca o sa cititi biografia lui Mircea Vulcanescu veti constata nu numai ca nu s-a erijat niciodata in invatator ortodox dar, ca urmare a adancii sale smerenii, nici in ceea ce era specialist (filosofie si economie) nu a cautat recunoastere publica .. Rareori si-a expus parerea in eseuri dar nu s-a asezat niciodata in amvon. Dar chiar daca ar fi si facut-o, viata lui si mai ales moartea lui, marturisesc pentru el. Ce sau cine marturiseste pentru Danion Vasile in afara de primejdioasa adulatie a publicului ?
    Roxana a mentionat un alt aspect pe care am uitat sa il aduc in discutie, si anume fascinatia pe care Danion Vasile si alti ‘invatatori de tip nou’ o starnesc in auditoriu fata de niste aspecte total neimportante si cu nuante esoterice cum ar fi numerologia sau simbolistica pagana. Acestea sint lucruri periculoase care nu trebuiesc dezbatute public si care smintesc cu usurinta.
    Atit am avut de spus pe aceasta tema. Si-asa prea mult. Sa ma ierte cei care se considera lezati, precum si cei care ar fi vrut lamuriri suplimentare, dar nu am sa mai adaug nimic la cele spuse.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 10, 2009 at 9:26 pm

      Spui:

      „fascinatia pe care Danion Vasile si alti ‘invatatori de tip nou’ o starnesc in auditoriu fata de niste aspecte total neimportante si cu nuante esoterice cum ar fi numerologia sau simbolistica pagana”

      Adica Danion Vasile le promoveaza? Dezvolta te rog.

      Apreciază

  30. Avatarul lui john john said, on noiembrie 10, 2009 at 9:43 pm

    Observator,

    vorbeam de invidie la modul general, ca boala de care sufera mult prea multi romani. Insa e logic ca te-ai fi putut simti inclus. In ceea te priveste nu pot sa ma pronunt pt. ca nu te cunosc pe tine sau intentiile talea. In esenta demersul tau nu este unul rau. E bine sa se traga un semnal de alarma pentru „noul idolatrism”. Dar nu cred ca e bine sa se ajunga in cealalta extrema – nu mai ai voie sa deschizi gura – decit cu un citat din sf. Parinti. Cit despre Mircea Vulcanescu, pentru care eu am o afectiune deosebita, e sfintul meu preferat, l-am dat ca exemplu nu pentru ca l-as compara ca statura duhovniceasca cu Danion, l-am dat ca exemplu in sensul ca Danion are timp sa dovedeasca in fapta ceea ce spune in cuvinte. Besides, Mircea Vulcanescu era intr-adevar de o modestie extraordinara, dar nu inteleg de ce Danion ar fi un contrast in acest sens? Pentru ca vorbeste in public?

    Apreciază

  31. Avatarul lui Veaceslav Veaceslav said, on noiembrie 10, 2009 at 10:08 pm

    @ Observator ai dreptate intr-o masura oarecare.
    Cunosc pe cineva (un crestin adevarat, de mult timp) care a aprticipat la o conferinta a Dl Danion si nu l-a impresionat, de ce? pentru ca nu are EVLAVIE.
    Nu vreau sa spun ca Dl Danion nu spune adevarul sau ca ne rataceste insa intradevar trebuie sa fim foarte atenti. EXPERIENTA duhovniceasca este necesara pentru predica.
    SI VA ROG FRUMOS SA NU CREDETI CA SUNT IMPOTRIVA DL DANION VASILE. IL CONSIDER UN CRESTIN ADEVARAT INSA CEEA CE-I LIPSESTE ESTE EXPERIENTA.
    Si sa nu uitam fratilor ca sunt FOARTE MULTE carti a marilor sfinti care merita citite.
    Deci fratilor daca cinstiti sfintii atunci nu-i desconsiderati.
    Ma iertati daca am spus ceva gresit!

    Apreciază

  32. Avatarul lui Roxana Roxana said, on noiembrie 11, 2009 at 5:40 am

    @Observator
    Vreau sa fac o mica precizare, pentru ca am impresia ca nu am fost bine inteleasa.
    Ai spus ca: „fascinatia pe care Danion Vasile si alti ‘invatatori de tip nou’ o starnesc in auditoriu fata de niste aspecte total neimportante si cu nuante esoterice cum ar fi numerologia sau simbolistica pagana”.
    Nu am vrut sa reiasa asta. Ceea nu inteleg este de ce Danion Vasile alege sa-si marturiseasca credinta ortodoxa intr-o emisiune realizata de o persoana care are preocupari ezoterice si care aduce invitati din acelasi domeniu. Nu am afirmat ca Danion Vasile ar avea el insusi astfel de preocupari. Conteaza insa foarte mult si contextul in care iti marturisesti credinta, pentru ca demersul sa nu fie compromis. In vremurile incerte pe care le traim nu este bine sa amestacam lucrurile, pentru ca si asa lumea este zapacita la cap de atatea informatii contradictorii.

    Apreciază

  33. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on noiembrie 11, 2009 at 8:15 am

    Esenta ortodoxiei este TRAIREA. Asta presupune ca credinta este comuniunea dintre om si Dumnezeu. Unde nu este traire, nu este Duhul Sfant si atunci nu este credinta ci este doar mimare.
    Atunci cand nu ne ating scrierile Sfintilor Parinti in care stim ca a lucrat Duhul Sfant, ci avem nevoie de altii care sa ni-i traduca pe Sfinti prin prisma lor, cred ca e semn ca avem o problema cu credinta noastra.

    Veaceslav, ai o inocenta tare dulce. Cred ca prietenul tau cand spunea de evlavie se referea la sare.

    Apreciază

    • Avatarul lui Veaceslav Veaceslav said, on noiembrie 11, 2009 at 10:17 am

      @ Maria Cristina,
      Ai dreptate in toate, ma alatur celor spuse de tine.
      Si nu vreau sa mai zic nimic, cine stie, poate intradevar dl Danion este un crestin foarte mare. Dumnezeu sa-l aiba in paza si sa-l ocroteasca.
      Iertare fratilor!

      Apreciază

  34. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on noiembrie 11, 2009 at 1:27 pm

    rufin liban,
    Nu cred ca atatea figuri (de stil) isi au locul in astfel de discutii.
    In orice caz trairea nu este ceea ce incerci sa descrii, facand abstractie de ironie, dar confuzia nu ma mira, dimpotriva.
    TRAIREA este ceea ce da autenticitate credintei, ceea ce da continut formei, ceea ce trebuie sa aibe orice crestin pentru a fi un crestin adevarat. Trairea inseamna a avea o relatie personala cu Dumnezeu, nu una inchipuita, ci una vie si lucratoare.
    Dumnezeu sa ne miluiasca si sa ne mantuiasca pe toti!

    Apreciază

  35. Avatarul lui gil gil said, on noiembrie 11, 2009 at 2:38 pm

    Veaceslav te rog fi barbat si nu nu fi ambigu,explica ce vrei caci noi nu citim gandurile tale! Subliniezi ca a spus „am auzit ca are 18 ani !” adica a citit in cancan sau in clik? A auzit 2 muti vorbind asta ? El nu era Andreea Esca sau Mircea Badea !! Stia ca are un cuvant greu sau tu vrei sa spui ca batea campii,sau ca ne intreba pe noi retoric ce parere avem sau ce vrei ?? Nu cred sa fi unul care vorbeste ca se afle in treaba !! Nu mai vorbi singur spune ne si noua ce vrei?!

    Apreciază

  36. Avatarul lui em em said, on noiembrie 11, 2009 at 6:01 pm

    tot uitati de niniveni.
    Chair daca atunci avea 18 ani, in cazul in care oamenii devin mai buni, sfarsitul se poate amana pt un timp nedefinit, iar Dumneaeu ii gaseste celui care avea atunci 18 ani un loc mai putin insemnat, ori poate il strange de pe fata pamantului. Si daca peste un timp lumea iar se va inrai si va uita de Dumnezeu, iar este ingaduita aparitia vreunui antihrist. Nici o data precisa nu e batuta in cuie. Tocmai de aceea se spune ca numai Dumnezeu cunoaste sfarsitul.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 11, 2009 at 6:10 pm

      Vremurile apocaliptice nu sunt o pedeapsa pentru omenire, deci nu se pot asemui istoriei cetatii Ninive. Asta deoarece la sfarsit va veni Domnul nostru Iisus Hristos.

      In loc sa asteptam acest moment cu nadejde si bucurie, ne agatam de speranta de a mai fi acest pamant cat mai mult timp. Nu l-au spurcat destul?

      Pe de alta parte. n-o sa ne tot nastem pe acest pamant o vesnicie. Asta ar insemna ca se tot umple iadul de oameni. Asta va doriti? Iar daca toti vor fi demni de rai, atunci sfarsitul va fi si mai aproape. Deoarece este scris:

      „ Lumea asta atât o ţine Dumnezeu până se va împlini numărul îngerilor căzuţi, din sufletele drepţilor. „

      Apreciază

  37. Avatarul lui john john said, on noiembrie 11, 2009 at 6:46 pm

    Daca vrei sa te-apuci sa demolezi un sfint sau un mare duhovnic i-ai la bani marunti vorbele despre Apocalipsa, si, stai sa vezi, cite inadvertente s-ar putea sa gasesti. De ce? Pentru ca pur si simplu Antihiristu’ inca n-a venit si nimeni nu stie exact cind si cum. Par. Cleopa nu era foarte sigur, a si spus-o, nici alti parinti nu au scris in piatra observatiile lor apropo de Antihrist. Asa ca hai mai bine sa-l lasam pe par. Cleopa sa se odihneasca in pace.

    @Maria Cristina, si cum propui sa iti dai seama de existenta sau inexistenta sau de „pe punctul de a deveni” a acestei „trairi” de care vorbesti tu, oarecum cetos??

    Apreciază

    • Avatarul lui Veaceslav Veaceslav said, on noiembrie 11, 2009 at 9:07 pm

      @john,
      Oare toate dovezile aduse de saccsiv pe acest site ti-a lasat cu parerea ca sfarsitul este inca departe?
      Si referitor la „trairea in Dumnezeu” citeste cartea despre Siluan Athonitul si vei afla cum a fost un sfant, cum a trait in sfintenie cu Dumnezeu cu Duhul Sfant, si ce cuvinte simple insa foarte profunde ca sens a lasat noua.

      Apreciază

  38. Avatarul lui cAsAndrA cAsAndrA said, on noiembrie 11, 2009 at 7:32 pm

    In timpul revolutiei bolsevice multi crestini credeau ca a venit sfarsitul lumii. La fel si in timpul celor doua razboaie mondiale. Unii preoti si stareti rusi de atunci spuneau ca a inceput vremea Antihristului. Daca a inceput atunci, inseamna ca cele 42 de luni in care el are putere trebuie interpretate metaforic, fiindca sunt aproape 100 de ani de atunci. Daca n-a inceput atunci, inseamna (poate) ca Domnul s-a milostivit de oameni si le-a mai dat un ragaz sa se pocaiasca, sau acei stareti au gresit fiind impresionati de grozaviile la care asistau.
    Iar daca nici una din aceste teorii nu e valabila, atunci care este explicatia ? Si cum putem sti ca totul nu este decat o uriasa pacaleala a celor pe care nu-i mai incape pamantul ?

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 11, 2009 at 7:39 pm

      Adica cele scrise despre vremurile apocaliptice sunt o pacaleala a unora dintre evrei? Poate chiar Sfanta Scriptura? Sau doar Noul Testament? Hai da-te pe fata. Crestinismul este o inventie a ELITELOR evreiesti? Spune clar ce parere ai, ca sa stim ce-i cu tine de esti asa activa pe blogurile ortodoxe

      Apreciază

      • Avatarul lui cAsAndrA cAsAndrA said, on noiembrie 12, 2009 at 4:12 pm

        @ colectivul saccsiv (sunteti mai multi, fiindca o singura persoana n-ar avea timp fizic sa se ocupe de un site atat de mare in permanenta, decat daca ar fi platita sa faca numai asta; probabil noul guru modern al ortodoxiei romane se ascunde si el pe aici, de unde si reclama permanenta la tot ce face)

        Deci daca indraznesc sa-mi exprim indoiala fata de unele interpretari scripturale de pe blogul saccsiv inseamna ca nu cred in Noul Testament ? Interesanta intorsatura ai dat cuvintelor mele. Deci clubul vostru este singurul pastrator al credintei ortodoxe ? Va credeti infailibili ca si papa de la Roma, daca va inchipuiti ca nu gresiti in interpretarile voastre. Chiar si Sfintii Parinti mai greseau cateodata, tocmai pt. ca nu erau infaililbili. E clar ca voi vreti sa fie acuma sfarsitul lumii, si cu asta cadeti exact in capcana intinsa de „elite” si recomandata cu multa sarguinta de toti trolii lor.
        „Elitele” stiu prea bine ca multi crestini asteapta implinirea profetiilor apocaliptice, deci ele indeamna la acceptarea soartei „ca un adevarat crestin”. Ce stiti voi despre mucenicie, pe care o tot recomandati altora ? Ati avut vreodata pe cineva apropiat care a fost prin inchisorile comuniste ? Aveti habar de ce vi se poate intampla voua si copiiilor vostri, altfel decat din literatura ?
        Scenariile aparent apocaliptice din jurul nostru e posibil sa nu fie decat o uriasa capcana, din care odata intrati nu ne mai scoate nimeni, dar asta e probabil erezie in ochii vostri. Toti putem sa ne duelam cu citate din Scriptura si din Sfintii Parinti, dar pana la urma ramane tot interpretarea personala, adica ce credem noi despre ele.

        „Pe fata” am fost intotdeauna, asta a si deranjat, cum deranjeaza intotdeauna parerile neconforme cu ordinea stabilita, oricare ar fi ea. Cuvintele mieroase sunt cu mult preferate adevarului. Expresia „asa activa pe blogurile ortodoxe” este incorecta. Multi altii sunt mult mai activi decat mine, desi unii au si propriile lor bloguri. Dar pe acest blog ortodox o sa-mi inchei „activitatea’, cum au facut multi inaintea mea care s-au saturat de senzationalismul ieftin a la Alex Jones al stirilor, de logica confuza a articolelor si de falsa cucernicie a unor comentarii. De acum incolo imi voi exprima parerile nerastalmacite pe propriul meu blog, unde sunt bineveniti toti cei fara ochelari de cal.
        Continua sa dansezi pe muzica „elitelor’, crezandu-te luptator anti-sistem si ajutand oitele inspre abator. Vei avea multa rasplata in ceruri.

        P.S. Nu te mai obosi cu alt raspuns, ca nu mai dau pe aici. Imi e perfect indiferent ce barfesc altii despre mine: cand plec de undeva imi scutur si praful de pe talpile pantofilor.

        Apreciază

      • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 12, 2009 at 4:31 pm

        casandro, ca sa fie limpede pentru toti cititorii ce-i cu tine, deocamdata spun doar atat:

        Tu promovezi o lupta desarta, prin care iti inchipui ca vei invinge ELITELE, dar de fapt cei ca tine nu faceti decat sa pregatiti terenul antihristului:

        https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/12/ultima-revolutie-noua-ordine-mondiala-reala-impotriva-falsei-%e2%80%9cnoi-ordini-mondiale%e2%80%9d/

        Degeaba il critici tu pe Alex Jones, daca promovezi Global Research. Pentru cei ce nu stiu ce-i cu acestia, ii rog sa citeasca:

        https://saccsiv.wordpress.com/2009/10/25/fiti-foarte-atenti-de-unde-va-informati-global-research-ca-meditatia-si-religia/

        Chiar sunt singur, dar am cativa colaboratori ce traduc. Nu sunt platit de vreo organizatie, dar nu poti tu intelege, caci nu intelegi ravna crestina.

        Cand spui „noul guru modern al ortodoxiei romane se ascunde si el pe aici, de unde si reclama permanenta la tot ce face” este evident ca faci referire la Parintele Iustin.

        Apreciază

    • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 12, 2009 at 1:01 pm

      Ia-o ca pe o pacaleala , iar cand te-o arde focul in iad , sa nu regreti ! Incearca mai intai sa traiesti credinta si apoi o sa o si intelegi .

      Apreciază

      • Avatarul lui cAsAndrA cAsAndrA said, on noiembrie 12, 2009 at 4:25 pm

        Deci dupa tine prostie + habotnicie = ortodoxie. Asa o fi pentru unii.

        Apreciază

      • Avatarul lui Maria Maria said, on noiembrie 16, 2009 at 3:59 pm

        Casandra
        E gresita parerea ta . 🙂 Daca ortodoxie ar insemna – prostie + habotnicism , ar insemna ca tu sa indeplinesti toate conditiile pt. a fi ortodoxa , dar cum tu , nu estiii … vezi tu … nu se poate aplica regula 🙂 .

        Apreciază

  39. Avatarul lui Witness Witness said, on noiembrie 12, 2009 at 10:13 pm

    nelipsitul guru nu poate fi altul decit cel care isi spune Filotheu monahul. Probabil monah doar in timpul liber pentru ca in restul timpului scrie pe bloguri.

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on noiembrie 13, 2009 at 3:06 am

      Witness

      Eu nu monahului Filotheu ii fac reclama. Asa ca nu despre el este vorba.

      Apreciază

  40. Avatarul lui NihilSineDeo NihilSineDeo said, on noiembrie 13, 2009 at 7:56 pm

    Draga Cassandra (daca mai esti pe aici), ceea ce incearca acest blog sa faca (din cate imi dau eu seama) este sa faca o legatura intre evenimentele social-politice care se petrec si cele scrise in Scriptura, incercand astfel sa avertizeze ca am intrat „pe ultima suta de metrii” a perioadei harului, pentru a determina o trezire, o inviorare a crestinilor, evident in special a celor ortodocsi.
    Este adevarat ce spui ca si in trecut au fost momente in care s-a crezut ca sfarsitul este aproape. Dar acum semnele sunt foarte multe, mai multe ca niciodata, si doar daca esti de rea-credinta nu vei recunoaste asta. Poti spune : bine, bine, dar mai este mult pana la o unica guvernare mondiala, pana la o unica religie mondiala, pana la impunerea semnului fiarei. Insa nu pot sa cred ca nu ai observat ca timpul parca curge din ce in ce mai repede (chiar asta e un semn al apropierii sfarsitului) si sunt convins ca totul se va derula mult mai rapid si pe viitor. Gandeste-te cat a progresat omenirea de la 2500 i.H (cam atunci cand faraonii ridicau piramidele) pana la 1600-1700 d.H. Ai sa vezi ca nu cine stie ce…Dar gandeste-te cat a progresat omenirea in ultimii 300 de ani, si cat a progrest in ultimii 100 de ani. Folosindu-ti imaginatia, cam unde vezi tu omenirea peste 100 de ani, pastrand acelasi ritm exponential de „progres” ? Ce crezi ca poate sa se mai intample cand omul a inceput sa manipuleze genetica a tot ce e viu, sa creeze clone, sa modifice meteorologic vremea dupa dorinta (nu stiu daca ai citit mai in amanunt despre tehnologia HAARP, te ingrozesti de cat de multe pot face cu ea, producerea de cutremure e doar un mizilic, eu am fost socat nu credeam ca s-a ajuns atat de departe, daca am sa gasesc link-ul am sa il pun),sa caute „particula lui Dumnezeu” ? Pana unde sa mai ajunga in inca 100 de ani ? Cat sa ne mai rabde Dumnezeu ?

    Nu este necesar decat un al treilea razboi mondial, scurt dar devastator, pentru ca cei ramasi, ingroziti, sa accepte ca este mai bine sa existe un singur stat mondial, pentru ca astfel razboaie nu vor mai fi (cu cine sa se mai razboiasca ?). Sau o criza economica mai grava decat aceasta, vezi ca pot sa o provoace oricand prin intermediul sistemului bancar.
    Si este suficient ca ingerii cazuti sa apara in mod oficial ca extraterestrii, sau ca fiinte superioare din alta dimensiune, lamurindu-ne ca tot ceea ce am crezut noi pana acum despre Dumnezeu este fals, ca Iisus a fost unul de-al lor trimis pe Pamant cu o misiune nobila, pentru ca toate religiile asa cum le cunoastem sa se prabuseasca si sa se topeasca intr-o singura religie „binecuvantata” de ei.
    Esti de acord cu mine ca toate acestea se pot intampla incepand chiar de maine ? Ti se pare ceva imposibil ?
    In concluzie cred ca de data asta nu „alarmistii” vor ramane de ocara, ci cei care nu stiu sa inteleaga semnele vremurilor.
    In ceea ce priveste ipoteza ta cu privire la existenta unui scenariu al elitelor, prin care sa creeze in mod fals aparenta venirii Apocalipsei, si efortul „informativ” pe bloguri ca lumea sa se resemneze crestineste si sa nu mai opuna niciun fel de rezistenta, pot sa spun sincer ca este cea mai proasta ipoteza pe care am citit-o in ultimul timp.
    1. pentru ca mijloacele de anesteziere sunt altele : presa scrisa si televiziunea in special (sex, scandaluri mondene, emisiuni, videoclipuri cu mesaje la nivelul subconstientului), jocuri video (vezi Second Life !), incurajarea consumului de droguri, chemtrails, astfel incat oamenii ajung sa traiasca din ce in ce mai mult in lumea virtuala, si mai putin in cea reala;
    2. pentru ca puterea elitelor (mijloace financiare, tehnologice, informationale) a ajuns atat de mare incat chiar daca cineva ar incerca sa se opuna, nu ar avea nicio sansa (vezi represiunea demonstratiilor anti globalizare – G20 Pittsburg, dar si emisiunile de pe Discovery cu antrenamentele fortelor speciale, unde vezi cat de departe poate merge spalarea creierelor si transformarea unor oameni in masini de ucis, vezi mercenarii Blackwater, care ar omora pe oricine pentru bani)
    3. ( poate ca asta trebuia sa fie 1.) crestinii sunt atat de putini, incat chiar nu merita efortul sa creezi un scenariu doar pentru ei (ma refer la adevaratii crestini, nu la cei care spun la recensamant ca sunt, dar nu au absolut nicio legatura cu Hristos). Pe crestinii facuti „la norma” oricum ii lasa reci „scenariul”.
    Sper ca am scris cu folos cele de mai sus, Dumnezeu sa te lumineze !

    P.S. Daca nu te mai vad pe aici, am sa il postez si pe blogul tau.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.