SACCSIV – blog ortodox

VIDEO: Parintele Iustin Parvu despre Dan Puric

Posted in Dan Puric, Iustin Parvu, proiectul Aiud by saccsiv on august 29, 2009

28 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fred said, on august 29, 2009 at 4:22 pm

    Stimate domn,

    Despre d-l Dan Puric nu trebuie sa ne facem nici o iluzie. Este un scamator care face iluzii. Pentru asta este sustinut, finantat, etc. Ceea ce nu inteleg eu este de ce duhovnicul iustin Parvu apare in cartea „Cine Suntem” cu indemnul „Urmaţi-l, citiţi-l şi-l veţi înţelege”, semnata de Dan Puric ? Daca a fost de acord Iustin Parvu sa apara in cartea sa, de ce a facut-o ? Sa nu uitam ca un duhovnic, are in mainile sale vietile a mii de suflete si raspunde direct de mantuirea fiecarui om. Pentru ce indeamna sa citim cartea unui inselator, a unui nevrednic ? Nu stia duhovnicul Iustin Parvu cine este Dan puric ? Un monah, un staret, stie sa citeasca cine este acest laic apostat Puric. Omul se citeste dupa trasaturile chipului sau, dupa vorba, dupa mers, dupa ochi…… Asta o spun eu, un laic. Cu atat mai mult, o poate face un monah duhovnic. Sau poate nu o poate face ! Dar daca nu o poate face, inseamna ca nu este infailibil. Iar daca nu este infailibil, inseamna ca nu poate conduce sufletele spre certitudine. Iar daca nu conduce sufletele spre certitudine, unde putem cauta certitudinea ? Repet : nu inteleg de ce un duhovnic ca Iustin Parvu , care stie a analiza caracterul omului, a putut fraterniza cu un discipol al neantului ca Puric ? Iar Monahul nu poate fi acuzat de nesinceritate, sau de alte suspiciuni. Orice preot, monah, episcop, etc care au plinatatea harului nu pot gresi in materie de doctrina, invatatura. Iar daca greseste, inseamna ca nu este infailibil. In materie de credinta, preotul nu trebuie sa greseasca, pentru ca daca o face, poate induce in eroare. Sa ne imaginam ca vine un tanar la spovada, cu multe pe suflet, iar duhovnicul Iustin Parvu il sfatuieste sa se inspire printre altele si din aceasta carte „Cine suntem”. Ce se va intempla cu acel tanar ? Inchei aici.

    Apreciază

    • sava said, on ianuarie 8, 2015 at 1:58 pm

      Acest preot a fost legionar, de aceea a si fost inchis. Iar legionarii intotdeauna au avut o viziune bigotista despre credinta.

      Apreciază

  2. Fred said, on august 29, 2009 at 4:58 pm

    Inca un lucru : acum vreo 2 saptamani am vizionat un material video cu Arsenie Papacioc, in care spunea ca daca ar fi fost conducator pe pamant, ar fi ras Catolicismul. Este o afirmatie grava. Daca un duhovnic vorbeste despre distrugerea Catolicismului, inseamna ca se refera la distrugerea intregului patrimoniu cultural autentic al umanitatii. Sa nu uitam ca toate operele de arta ale Europei, au fundament religios catolic. Iar cine neaga acest lucru, neaga cultura Europei si nu vede. Arta plastica, muzica, inventiile, stiinta, medicina, filosofia, etc, s-au dezvoltat in Occident. Sa nu uitam totodata, ca scopul sionistilor este acela de a se infiltra in comunitatea papala-Vatican si a-i submina dogmele, identitatea, si al reduce la cenusa. Partial, functioneaza. Vedem ecumenismul. Iar afirmatia lui Arsenie Papacioc prezinta puncte comune cu sionistiii : distrugerea catolicismului. Duhovnicul Papacioc nu poate fi acuzat de erezie sau de colaborari spirituale si doctrinale cu masoneria mondiala. Totusi, afirmatia sa coincide cu traiectoria mistificarii religiei catolice. Niciodata, in nici un conciliu sau enciclica nu s-a vorbit despre distrugerea ortodoxiei. Vorbele lui Arsenie Papacioc nu sunt demne de un preot. Un preot nu vorbeste despre eradicarea unei religii. De ce nu vorbeste parintele de anihilarea budismului, a luteranismului, a samanismului, a santeriei cubaneze si despre alte pericole mortale pentru suflet, si spune despre o religie pe care nu o intelege ? Scopul unui preot este de a prezenta Adevarul lui Cristos. Iar Adevarul Sau este in singurul Sau purtator, Catolicismul. Am fost ortodox, iar Lumina lumii nu am cunoscut-o prin ortodoxie, ci prin vicarul lui Cristos, Papa, adevaratul urmas al Sfantului Petru, singurul care are succesiune apostolica, si prin Catolicism. Am fost mort, dar am inviat cu Cristos. Laudetur Iesus Christus ! Per aspera ad astram–Printre spini, spre stele !!!!!!!!

    Apreciază

    • Ciprian said, on august 31, 2009 at 2:05 pm

      Doamne ajuta!
      Va rog sa ma iertati, dar am o intrebare: Ce intelegeti dvs prin religia catolica? Exista oare asa ceva, cit priveste dezvoltarea „umanitatii” – prefer de mii de ori viata vesnica si incult aici pe pamint decit filosof in iad…
      PS: Nu e om sa nu greseasca, doar Puterile Ceresti nu gresesc…

      Doamne ajuta!

      Apreciază

    • Badea Cirtan said, on septembrie 24, 2009 at 2:19 pm

      BRAVO FRED ,

      tu spui : … Am fost ortodox, iar Lumina lumii nu am cunoscut-o prin ortodoxie, ci prin vicarul lui Cristos, Papa, adevaratul urmas al Sfantului Petru, singurul care are succesiune apostolica, si prin Catolicism …
      … ce cauti intre ortodoxi ?

      acum vreo 2 saptamani am vizionat un material video cu Arsenie Papacioc, in care spunea ca daca ar fi fost conducator pe pamant, ar fi ras Catolicismul … dar de ce asa tirziu este demult pe site ,
      Parintele Arsenie avea perfecta dreptate …de ce ? ti-o spune chiar ISUS HRISTOS cu 2000 de ani inainte prin cuvintele Sfinte : ” O iota Daca Ve-ti Schimba Din Toate Aceste Invataturi Anatama ve-si fi ….. catolicii au schimbat si anatema sint …

      in sec VIII musulmanii prin MOHAMED au omorit toti crestinii , i-a fortat sa treaca la coran ….peste 200 respectiv 400 si 600 de ani ( greco-catolicismul ) , catolicispul prin papistasul tau care se numeste vicar a lui IISUS HRISTOS , omoara toti ortodoxii si ii forteaza sa treaca la catolicism , CEEA CE FACE PINA IN ZILELE NOASTRE…. de ce crezi ca , papa-lismul si papagalii de la Vatican nu spun nimic niciodata despre asta ?
      nu uita de traditia papi-stasa din Vatican pina in sec . XV-lea cind orice vizita la Papa era inceputa cu sarutarea opinci , model luat de la musulmani…
      de ce crezi ca Sfintii Ortodoxi ,au numit Romania Gradina Maicii Domnului
      dupa care vb le-a imprmutat si papa Paul al II-lea… oare pt. crimele papalitatii facute contra ORTODOXIEI SFINTE ?
      dupa anii 1990 Politica Papala de la Vatican a incercat sa desfiinteze secta greco-catolica , dar prin presiunile facute la Viena , toate bisericile greco-catolice au trecut la
      Ortodoxi Sfinta de unde sau si destramat ….nu le-a convenit la vatican si au lasato moale …
      citeste memoriile Calugarului Catolic Padre Pio si o sa gasesti vb. sale … ortodoxia este baza catolicismului … asta dupa ce vaticanul a falsificat vb parintelui padre Pio in 2 publicatii….
      spre deosebire de catolicism , ORTODOXIA sarbatoreste pe Papii SFINTI Martiri din primul MILENIU…
      iti recomand cartea ” Secretele Vaticanului ” scrisa de un grup de calugari din Vatican in care se explica toate metodele de falsificare a minunilor facute la Icoanele si bisericile catolice …dupa spusele vaticanului 80% dintre cele cunoscute sint false…nu sint vb mele sint ale catolicilor din vatican…

      cum se poate ca purtatorul de cuvint al vaticanului sa fie un lider al sectei OPUS DEI ?
      catolicismul deoarece se credea asa curat a scos MOLIDVELE SFINTULUI VASILE CEL MARE , vreo 50 de ani ( cu aproximatie ) cica ei nu aveau nevoie …le-au introdus prin insistenta episcopilor care traiesc intre oameni….
      in luna martie , a.c. intr-un nr. al ziarului Curierul de la Sera , un purtator de cuvint al Vaticanului a declarat cum Italia are inregistrata la Camera de Comert peste 8000 de secte …

      DOCUMENTEAZATE IN VIITOR CIND DORESTI sa-ti da-i cu „mucii in fasole „vb marelui Petre Tutea … iar daca placerea TA este sa pleci la CATOLICISM SUCCES … si mai ia citi de mult poti cu tine…
      sa ne scrii de acolo , o sa-ti raspund cu mult drag …

      PARINTELE ARSENIE PAPACIOC avea perfecta dreptate . CATOLICISMUL TREBUIE RADIAT , daca nu accepta sa se lase de jocurile mirsave facute in ultimii 1000 de ani…

      Apreciază

    • Doina said, on octombrie 20, 2011 at 12:52 pm

      Trezeste-te frate,prin vicarul lui „Cristos „(HRISTOS),papa,ai cunoscut intunericul lumii.Catolicism-credinta=0(zero)

      Apreciază

    • Pustnicu said, on noiembrie 17, 2011 at 11:04 pm

      Frate Fred, se pare ca tu esti singura autoritate duhovniceasca a zilelor noastre! Multe as avea sa-ti spun dar nu vreau sa cad in ispita de a ma situa pe aceea linie cu tine, criticandu-te si facand afirmatii despre tine in functie doar de comentariul tau, fara sa cunosc nimic din viata ta. Cam asa procedezi si tu cu cei pe care-i mentionezi.

      Apreciază

    • sava said, on ianuarie 8, 2015 at 2:00 pm

      Ce patrimoniu d-le ? Pana la 1054 catolicii nici nu au existat.

      Apreciat de 1 persoană

    • paul said, on ianuarie 20, 2016 at 7:39 pm

      ti-a placut circul tinere si de aceea ai ajuns la circ . pentru freud

      Apreciază

  3. saccsiv said, on august 29, 2009 at 5:04 pm

    Fred

    Exact tu mai lipseai pe blogul meu. In rest se gasesc din toate categoriile.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ina said, on august 30, 2009 at 5:12 pm

    Sacciv ai fost superb cu raspunsul asta:). Chiar nu am stiut ca pe langa ca esti un crestin curat, mai ai si atata umor.

    Doamne ajuta

    Apreciază

  5. MARIN said, on august 31, 2009 at 3:43 am

    Crestin curat? Umor? Mda, pentru ca ma aflu pe blogul tau o sa fiu respectuos si nu voi continua. Cat despre interviu, e minunat, e galceava dracului intre oamenii care erau mari frati crestini. Iustin Parvu, Dan Puric, Cl. Tarziu, V. Roncea si inca cativa baietasi internetofili = oameni care nu se pot remarca decat in viata ireala sau virtuala. Mai fa si tu 3-4 bloguri ca fratele Bastovoi si atunci sa vezi ca o sa scrie numele tau in (Fara) Rost

    Apreciază

  6. kosk said, on august 31, 2009 at 10:22 am

    @marin /…”Justin Parvu, Cl Tarziu, Dan Puric, Roncea si inca cativa baietasi internetofili…”..caldura mare domne, du-te bea un ceai rece, sa-ti revii.ps..si @& ina la fel.

    Apreciază

  7. daniel said, on august 31, 2009 at 12:21 pm

    Trebuie sa recunosc ca ma aflu printre persoanele (nu putine cred) care au citit cartile lui Dan Puric, Cine suntem si Omul frumos, carti care mi-au placut si mi-au lasat o impresie buna despre autor. Nu stiu ce l-a facut pe Pr. Iustin sa-l judece asa aspru dar cu siguranta ca a avut motivele lui. Sper insa ca domnul Dan Puric (ca fiu duhovnicesc al Parintelui, cel putin asa auzisem eu mai demult) sa aiba taria si credinta sa mearga la Pr. Iustin si sa ceara iertare si sa reintre in marea lui dragoste, care o are pentru fiecare dintre noi. Deasemeni cred ca e nevoie de rugaciune din partea tuturor credinciosilor ortodoxi in asemenea momente de cumpana (semanate de „uratorul de bine”) sa nu dam curs urii impotriva aproapelui nostru si sa-l judecam aspru dupa mintea noastra ci „sa ne iubim unii pe altii” asa cum ne-a lasat porunca Domnul nostru Iisus Hristos!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Badea Cirtan said, on septembrie 24, 2009 at 5:10 pm

      draga daniel ,

      Cu iertare incep aceast mesaj ,
      si eu am citit cartile dl Dan Puric si chiar imi place mult cum vorbeste este haios , vb frumos de Sfintii Parinti si de oamenii mari de cultura a romaniei dar nu uita ca credinta fara fapte bune este nesemnificativa … dupa spusele Sfintilor Parinti , ” frate crestine lasa vorbele , faptele voastre sa va vorbeasca ”
      Sincer eu m-am speriat cind am vazut marii sustinatori ai acestui proiect , Ion Tiriac , Isarescu , etc … dar uite cum acum si-au adevarat frumoasa fata …
      Ia cum doresti mustrarea dragului nostru parinte Iustin Pirvu , ” un prieten adevart este cel care te cearta cind gresesti ” dar si in ” fata greselilor nu este toleranta ” nu trebuie noi sa-i spunem Parintelui iustin ca crestinul este condamnat pe viata la IUBIRE si IERTARE , dar nici nu putem lasa pe unii sa-si bata joc de cei care sau jertfit pt NOI in groaza inchisorii de la AIUD .
      Daca tot ai citit cartile lui Dan Puric , ai citit oare si cartea dl Ioan Ioanolide ? oare ti-au venit lacrimile citind , ai aprins o luminare pt. acei toti ?
      Fara sa te judec dar gindestete bine daca acesti SFINTI merita oare aceasta rasplata pe care dan Puric a incercat sa o faca ?
      Cind parintele Arsenie Papacioc a fost intrebat ce este bine sa se faca acolo , manastire sau centru cultural , ce a raspuns ? Manastirea este si centru cultural dar invers NU …
      plecaciuni si cu iertare …
      sanatate si spor in toate lui ” saccsiv ” pt. acest blog unde putem toti sa ne exprimam opiniile…
      Va imbratisez intru Domnul !

      Apreciază

  8. Mihai said, on septembrie 1, 2009 at 8:42 am

    saccsiv nu credeam ca o sa intri si tu in hora asta pornita de Ronea si apologet. te credeam mai destupat la minte. ai fost in stare sa descoperi atatea jocuri la nivel inalt dar nu ai fost in stare sa iti dai seama ca ai fost atras in cursa asta de manipulare a oamenilor. nu ti-ai dat seama ca faci jocul unor oameni rau intentionati. ar trebuie sa te gandesti mai bine si sa analizezi bine cu atentie jocul in care ai intrat. ar fi bine sa cercetezi si tu personal ce s-a intamplat intre Parintele Iustin si Dan Puric si situatia Aiudului. Nu mai casca gura la apologet si la Roncea.

    Apreciază

    • Badea Cirtan said, on septembrie 24, 2009 at 5:16 pm

      Mihai ,
      te roog nu incerca sa deraiezi subiectul …
      ” ar fi bine sa cercetezi si tu personal ce s-a intamplat intre Parintele Iustin si Dan Puric si situatia Aiudului ” nu a fost nimic deosebit , mustrarea pe care ia facuto Parintele Iustin lui dan Puric se vede si este pe buna dreptate … nu stiu cum este pe la voi dar un fiu ca dan puric niciodata nu face nimic fara Binecuvintarea Printelui Duhovnic …
      iar daca ai ceva de spus spune de ce tie frica sau rusine ?
      cunosti invatatura sfinta ” daca voi veti tacea pietrele vor vorbi ”
      Doamne ajuta !

      Apreciază

  9. Andreea said, on septembrie 3, 2009 at 6:27 am

    Fred,desi eram decisa sa nu mai scriu pe blog,nu ma pot abtine acum sa o fac,fiindca in afara faptului ca lovesti in doi mari stalpi ai ortodoxiei romanesti,ai mare dreptate in ceea ce priveste catolicismul,asa este,reprezentarea lui a devenit una pur lumeasca,este cunoscut prin operele de arta,prin madonele durdulii,rubensiene,mai exact si…cam atat!Sa te fereasca Cel de Sus sa te intalnesti vreodata,aici sau in vesnicie,cu vreun chip asemanator celor din marile lor opere!La ei,totul este lumesc,desertaciunea tuturor desertaciunilor,imagineaza-ti doar ce s-ar intampla cu toate capodoperele facute de mana omului,la o eventuala conflagratie ce ar folosi arme nucleare!Astea sunt importante pentru catolici,viata aceasta cu toate desertaciunile ei…pentru ortodoxie,importanta este VESNICIA!Cat despre marii duhovnici,nu ai tu inima si mintea pentru a-i putea intelege…mai bine stai in bancuta ta!

    Apreciază

  10. Andreea said, on septembrie 3, 2009 at 6:40 am

    Cat despre sionisti,fii serios,sunt prietenii vostri,ai catolicilor,cei mai buni,nu mai minti cu nerusinare…iar in ceea ce priveste bunatatea voastra si grija frateasca fata de Biserica Ortodoxa,acestea se reflecta foarte bine in daramarea a zeci si sute de biserici si manastiri ortodoxe din Ardeal si Oltenia,sub apocaliptica imparateasa maria tereza(care,ca orice catolica respectabila,cu siguranta patrona artele si era o mare iubitoare de „frumos”),ca doar buccow nu era de capul lui…iar in vremurile recente, papa de la Roma s-a aliat pana si cu musulmanii,in fosta Iugoslavie,doar pentru distrugerea Sfintei Ortodoxii,care le sta antihristilor,ca un cui infipt in inima!Asa zisa lumina pe care ai gasit-o tu la catolici,vezi sa nu fie una luciferica,adevarata Lumina,cea Sfanta,este o Taina a Ortodoxiei si pentru a arata Dumnezeu unde este Adevarul,trimite Sfanta Lumina an de an,la Ierusalim,doar la Sfintele Pasti Ortodox!Este dureros pentru un catolic,dar asta este adevarul!

    Apreciază

  11. Maria Onea said, on septembrie 6, 2009 at 9:21 am

    Voi aveti pareri care trebuie respectate.Respectati si parerea parintelui Papacioc.Catolicismul s-a desprins pentru a face pe plac oamenilor,a iesi in intampinarea lor;ca a facut-o retezandu-si o aripa,asta e treaba lor!-si parerea noastra!Am cartile lui Puric,le-am citit cu placere,l-am urmarit cu placere la tv, acum schimb canalul si o sa daruiesc cartile.E o mare dezamagire!

    Apreciază

  12. Badea Cirtan said, on septembrie 24, 2009 at 5:35 pm

    pt Andreea ,
    complimentele mele pt. raspuns
    ai perfecta dreptate despre picturile catolice , in Capela Sixtina Mintuitorul IISUS zici ca este Arnorl si merge la vreo competitie …( iartama Doamne )
    sa te completez , catolicii au uitat scrierile parintelui Padre Pio (un calugar catolic cu adevarata viata curata in calugarie a zilelor noastre ) , unde spunea , ” bazele catolicismului este ORTODOXIA ” a fost nevoie de ani de zile pina sa adaugat cuvintele adevarate scrie de Padre Pio chiar cu mina Sa intro carte care a vazut lumina tiparului… se stie ca Viata lui padre Pio a fost falsificata de VATICAN
    nu inteleg niciodata de ce vaticanul trebuie sa consulte dosarul unui SFINT inainte de canonizare , iar ei nu accepta acest lucru reciproc , stie cineva sa-mi spuna ? va rog…
    Vaticanul se lauda cu Sfinti Imparati Constantin si Elena dar numai pina cind au schimbat capitala si au construit Noua Roma la Constantinopol , la fel fac si cu marele lor scriitor Eusebiu de Cezaria , nu etse mai mare ca EL ,pina cind a inceput sa scrie despre Sfintii Imparati Constantin si mama SA Elena ,cind a intrat in dizgratie …
    Pe Papi Martiri pt. Ortodoxism nu-i pomenesc sau sarbatoresc , dar in schimb au in calendar pe Sfintul Stefan si Fiul Sau care a murit intr-un accident de vinatoare …
    in Occident daca intrebi pe marii profesori despre 1 Biblioteca nu multa lume raspunde Constantinopol , ei stiu de furaciunea facuta de catolici…

    pt. Maria Onea
    nu trebuie sa te superi pe dl Dan Puric , sau sa-i distrugi cartile , mai bine dale pomana si roagate pt. sanatatea LUI si ca Bunul Dumnezeu sa-i lumineze mintea ,
    fii sigura ca adevarul o sa iasa cu adevarat la suprafata .
    trebuie sa recunoastem din cartile scrise ca are valoare si nu ne-a invatzat nimic rau prin acele lucrari , in rest timpul rezolva totul …

    sa auzim numai de bine .

    Apreciază

  13. marius said, on ianuarie 16, 2010 at 9:09 pm

    ziceti-mi si mie aveti de gand sa faceti ceva proteste in strada sau nu ? adica o sa si iesim sa strigam pentru credinta vreodata ?ca io as iesi da singur nu-mi vine scrieti voi aici data si unde daca e sa va hotarati sau sa ne conduca un monah sau cine vrea da ortodox de-adevaratelea nu ca la oras cu frica de papa etc.

    Apreciază

  14. costel said, on iunie 17, 2013 at 11:17 am

    Buna. Pt cei care nu stiu, Dan Puric a venit la Pr. Justin in 2002 cu mare smerenie……Cum sa n-ul primeasca [apropo de ce spunea FRED mai sus]. Si a venit ani de zile dupa asta, si a tinut predici [valabile] si in ziua de azi, daca le-ati vedea cadeti pe spate pun pariu. Stiu ce spun pt. ca am fost vietuitor acolo un timp….Dar incet incet a facut niste greseli si ….a intrat dracu’ cum zice Parintele…. A devenit bogat din vinzarea de carti in colaborare cu Pr. etc. Si i sa urcat la cap rau de tot. L-am urmarit ani de zile. Dar dupa 2008 s-a schimbat complet, nu mai era acel D. P. pe care i-l stiam. Nu stiu de ce, sa zica altii care stiu mai bine…Sau sa zica el insusi de ce? Dar sa n-ul judecam prea tare oameni buni, va rog frumos. Mi-am adus aminte acum ca l-a intrebat cineva pe PR J. despre Dan P. si P. J. a zis; OOOO pai este pocainta pentru cei mai mari criminali de pe pamint, dapai pentru Dan Puric!!! Astea sunt cuvintele lui Pr Justin deci tre’ sa-mi pling pacatele mele [daca as putea]… Oricum, asta mai vreau sa spun ca, pe Dan Puric, cind i-l vad laTV, tre’ sa schimb canalul. Este ridicol prin tot ce spune. Aceeasi poezie de cind lumea, nimic altceva. Patineaza pe aceeasi panta din 2008 am impresia. Doamne Iarta-ma. Amin.

    Apreciază

  15. […] VIDEO: Parintele Iustin Parvu despre Dan Puric […]

    Apreciază

  16. ione said, on martie 26, 2014 at 12:04 am

    va rog scrieti corect cuvantul ORTODOCSI. Nu ortodoxi.

    Apreciază

  17. […] VIDEO: Parintele Iustin Parvu despre Dan Puric […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.