SACCSIV – blog ortodox

IPS Pimen a implinit pe 25 august 80 de ani. La multi ani, dar mai faceti parte din ordinul CAVALERILOR DE MALTA?

Posted in IPS Pimen, ORDINUL CAVALERILOR DE MALTA by saccsiv on august 25, 2009

   Reiau din articolul IPS Pimen împlineşte astăzi 80 de ani:

   „Înalt Preasfinţitul Părinte Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, împlineşte astăzi 80 de ani. Cu acest prilej, la Catedrala arhiepiscopală „Sf. Ioan cel Nou de la Suceava“ va avea loc astăzi, începând cu ora 9:00, Sfânta Liturghie, care va fi oficiată de către IPS Pimen, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi. După Sfânta Liturghie va avea loc un Te Deum şi o agapă frăţească.

   IPS Pimen s-a născut pe 25 august 1929 în satul Herăşti, comuna Greabăn, judeţul Buzău. În anul 1948 a fost închinoviat la Mănăstirea Neamţ, unde urmează cursurile Seminarului monahal. În 1951, pe 10 martie, a fost călugărit, iar pe 29 iunie a fost hirotonit diacon. În anul 1957 a absolvit Facultatea de Teologie din Bucureşti, an în care este numit stareţ al Mănăstirii Putna, după ce este hirotonit ieromonah. Pe 24 iunie 1982 a fost hirotonit episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, iar pe 24 ianuarie 1991 a fost ales Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Aici a iniţiat construirea Căminului de bătrâni „Sf. Ioan cel Nou“, a Casei de copii de la Dolhasca, a Căminului de bătrâni de la Bogdăneşti şi a Căminului de bătrâni de la Groşi. De asemenea, la iniţiativa IPS Pimen a fost înfiinţat Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Mitropolitul Dosoftei“ din Suceava.”

   Foarte frumos, insa consider ca este bine sa declare clar si raspicat daca face sau nu parte din celebrul ordin masonic. Si ce parere are despre temeiul nr. 785/1937 si studiul asupra francmasoneriei, ce s-a cerut de Sf. Sinod înca din anul 1934 si care se gaseste la:

APEL catre toate blogurile ortodoxe: sa transam chestiunea Patriarhului Daniel

   Si cum ecumenismul este produsul masoneriei, consider ca este bine de stiut si ce parere are despre:

IMPORTANT DOCUMENT IMPOTRIVA ECUMENISMULUI

52 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 25, 2009 at 9:33 pm

    Pentru mai facilita parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Avatarul lui ionutboy ionutboy said, on august 25, 2009 at 9:50 pm

    apreciez foarte mult munca pe care o depuneti pe acest blog..si astept cu nerabdare zilnic articolele dvs..dar nu cred ca e chiar benefic sa stam acum sa scormonim ce a facut si ce a dres fiecare ierarh sau preot …si daca ar fi adevarat..Hristos ne zice despre farisei ca „tot ce va vor spune..faceti si impliniti”..deci ..cand auzi ceva concret sau vezi o fapta necuvenit cu doctrina bisericii acuza atunci..sau cum bine faceti..puteti cere o atitudine si un raspuns oficial al persoanei in cauza…se cunosc cazuri in istoria bisericeasca universala..de sfinti sau ierarhi..care au avut o viata dubioasa..si care totusi sunt in calendar…sa dau cateva exemple pe sf chiril al alexandriei…sf constantin cel mare …etc…si daca judecam pe altii nu ne vom alege cu nimic…aceasta atitudine e buna de a cere un raspuns oficial…traiesc in mediul „celor din deal” si aud si eu multe…am si eu multe nemultumiri…dar e bine ca rufele sa se spele in familie…pt ca mai mult lumea se va sminti…si vom face rau Bisericii…parerea mea…aaha..si mai vroiam sa mai zic ceva…ati inceput un articol cu fraza „vremurile se precipita si prea mult timp nu prea mai este”…e cam alarmant…adica…amenintator…cred ca unii oameni ar intra in panica daca ar vedea asa ceva…important e sa vedem unde suntem si sa schimbam patimile noastre in virtuti..dar nu sa ne hazardam ca vine sfarsitul lumii..sa ne retragem…Hristos nu s-a retras niciodata…nici sfintii…sunt convins ca va veni vremea cand vom fugi in pesteri si in munti..cred si eu asta…dar…asta vom vedea atunci..Dumnezeu ne va purta sigur de grija…va fi crucea noastra..va respect si va urez mult succes in ceea ce scrieti..Doamne ajuta!

    Apreciază

  3. Avatarul lui JC JC said, on august 25, 2009 at 10:35 pm

    OK … daca te prind pe strada cei de la Raboi Intru Cuvant … intra cu tine la stirile de la ora 5 [la ProTV] 🙂

    Apreciază

  4. Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on august 26, 2009 at 5:28 am

    Totusi este blogul lui si are dreptul sa posteze ce vrea. Si daca omul crede ca trebuie sa spuna tot, sa spuna. Mai ales daca intr-adevar IPS Pimen este mason, eu zic ca este bine de stiut. Nu poti fi si mason si ortodox.
    Cui nu-i convine sa-si faca blog. 🙂

    Apreciază

  5. Avatarul lui Radu Constantinescu Radu Constantinescu said, on august 26, 2009 at 6:26 am

    Cred ca a considera ca ai dreptul sa postezi ce vrei tine de libertinaj si nu de libertate. Dumnezeu ne-a dat libertatea de a alege in a urma Lui sau nu. Restul este libertinaj si nu are nimic cu calea mantuirii dorita de Dumnezeu. Prin gura sf. Efrem Sirul Dumnezeu ne indica ca un aspect al mantuirii este a ne vedea greselile noastre, iar pe ale aproapelui nostru nu. Daca intradevar vezi pe cineva ca greseste este mult mai placut lui Dumnezeu sa te rogi in taina pentru acea persoana, lasand lui Dumnezeu decizia de al lumina pe acel om.
    Miantuitorul ne recomanda sa ne rugam neincetat, iar sf patinti ne arata cum sa ajungem la aceasta stare de rugaciune, care este o stare superioara de a fi.
    Oare de ce vrem noi cu tot dinadinsul sa facem treaba lui Dumnezeu? Oare asta nu seamana cu pacatul originar si cu inselarea protoparintilor nostri de catre diavol?
    Inca mai avem timp sa meditam la asta.
    „Doamne Isuse Hristoase miluieste-ma pe mine pacatosul”

    Apreciază

  6. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 26, 2009 at 6:46 am

    Radu Constantinescu

    Dupa cum sper ca cititorii au observat, nu sunt printre cei ce scot la iveala altfel de greseli la ierarhii nostri, decat pe cele voit smintitoare. In acest sens, am mereu in minte istorioara in care la chilia unui pustinic ajunge un ucigas fugarit de autoritatile ce doreau sa-l pedepseasca pentru crima sa. Sfantul, care era recunoscut in regiune ca un om care nu mintea, il ascunde, iar cand soldatii ajung si la el si-l intreaba daca l-a vazut pe fugar, el raspunzand ca nu, aceia il cred si pleaca. Si astfel ucigasul scapa si devine ucenicul pustnicului. Fusese un pagan nebotezat, dar prin iconomia lui Dumnezeu ajunge astfel un foarte ravnitor crestin. Dupa un timp, cand a randuit Domnul sa plateasca si pentru crima sa, se duce singur si se preda autoritatilor care ii taie capul si astfel este si botezat prin chiar sangele sau. Ca atare, cum tot Sfintii Parinti ne invata ca asa cum dezvaluim greselile altora, asa si ale noastre vor fi dezvaluite la Judecata, ma stradui sa urmez sfaturile de mai sus si decat sa barfesc si sa trambitez greselile altora, mai bine ma rog pentru ei. Desigur, exceptand cele voit smintitoare, pe care le arat, tocmai pentru ca sunt smintitoare. Iar in aceasta categorie intra trecerea la MASONERIE sau promovarea ECUMENISMULUI.

    Apreciază

  7. Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on august 26, 2009 at 7:08 am

    Pentru Radu Constantin, Exista nenumarate exemple in care greseli si caderi au fost date la iveala tocmai pentru folosul multora. Sti si tu ca exista si exemple de stanga si de dreapta. Ce e de facut atunci? Chiar nu e important sa stim daca un ierarh este mason? Daca stim ca este mason nu ii mai ascultam orbeste sfaturile, pildele pentru ca servesc altor interese.
    PS. Asta nu inseamna ca iau de buna stirea saccsiv, dar daca chiar sunt interesat ma mai informez.

    Apreciază

  8. Avatarul lui razbointrucuvant razbointrucuvant said, on august 26, 2009 at 8:06 am

    Deci n-am avut dreptate, nu?

    Bravo, domne, tine-o tot asa! Darama-i pe toti ierarhii, unul cate unul! De data si fara nici cel mai mic argument sau cea mai mica dovada! Arunca indoieli, seamana neincredere si zazanie. Cum intreba si altcineva la o alta postare: Cu ce scop? Fiecare sa judece. Care e „adevarul” aici? „Frate”, nu credeam ca poti faci lucruri la fel de ticaloase ca Roncea…

    Bun, hai sa ne imaginam facem si noi o postare: cu titlul: SACCSIV MAI ESTE AGENT DUBLU CIA SI FSB? Dupa care nu scriem in articol nimic decat aratam cat e de rau sa fii agent CIA si FSB… Mai josnic si mai oribil de atat nu se poate!

    Apreciază

  9. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 26, 2009 at 8:23 am

    Razboiintrucuvant

    Este de notorietate aceasta acuza care i se aduce. Dar mie si probabil ca multor credinciosi ne este suficient s-o nege dar in acelasi timp sa-si spuna parerea despre ultimele doua chestiuni extrem de importante de la sfarsitul articolului. Il vom crede pe cuvant.

    In comparatie, voi cand ma acuzati ca sunt “stilist” iar eu neg, nu ma credeti.

    Nu stiam ca si pe IPS Pimen il considerati un stalp al ortodoxiei si ca atare n-am voie sa-l critic. Sau il aparati pentru ca a dat binecuvantarea revistei “PRESA ORTODOXA”?

    Apreciază

  10. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 26, 2009 at 8:27 am

    PS

    Deci recunoasteti ca la:

    IPS BARTOLOMEU ANANIA 2008: ecumenismul „bun”, impartasirea a doi preoti greco-catolici, Virgil Ardelean

    https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/24/ips-bartolomeu-anania-2008-ecumenismul-%e2%80%9ebun%e2%80%9d-impartasirea-a-doi-preoti-greco-catolici-virgil-ardelean/

    am adus dovezi?

    Apreciază

  11. Avatarul lui razbointrucuvant razbointrucuvant said, on august 26, 2009 at 8:51 am

    Daaaa, e la fel de notorietate, cum ca esti tu agent si stilist! 🙂 Exact cum faceau Stalin si bolsevicii: „toata lumea stie ca…”,/b> si nu mai era nevoie sa probeze nimic: la moarte cu dusmanii poporului! Iti dai seama ca nu o sa se coboare nimeni sa nege toate prostiile debitate de anonimi diversionisti pe bloguri… Si evident ca de asa ceva nu poti sa te aperi… Este de bun-simt ca nu tu trebuie sa dovedesti ca nu esti ceva, ci cel care te acuza trebuie sa dovedeasca ca esti. Cum sa dovedesti ca nu esti mason? Exista certificat pentru asta? Faptele omului vorbesc pentru el la Judecata, nu ponegririle oamenilor…

    Nu ne intereseaza ca da sau nu da binecuvantare la Presa…, fiindca nu mai avem nicio legatura cu revista. Ne intereseaza doar ca e un alt ierarh de orientare traditionalista.

    Esti artist in manipulari, amice… Le intorci cum vrei tu. Dumnezeu sa te judece! E ultimul mesaj pe care-l scriem in aceasta mizerie ANTIORTODOXA care a devenit blogul tau… Mi-e scarba, sincer! Multa scarba! Nu am regret mai mare decat ca v-am promovat pe unii ca voi! Intelegmult mai bine de ce spunea Hristos fariseilor vicleni: PUI DE VIPERE!

    Apreciază

  12. Avatarul lui Cristi Cristi said, on august 26, 2009 at 9:43 am

    sariti prea rau pe el e bine stiut ca biserica e corupta omul incerca sa ne atraga atentia la ce ar trebui sa avem grija si comparatia cu stalin e oribila si drept sa spun mai josnica decat ce a facut el.Nu cred ca vrea moartea nimanui doar a incercat sa arate ceva dubios bun nu vad carei problema aici .Si el nu a cerut dovezi a zis doar ca vrea sa auda ce zice parintele respectiv si i-ar fi de ajuns ori n-ati citit ce-a zis ?E vreo problema daca stim cate ceva despre cei ce ar trebui sa ne fie ”pastori” ?Mie personal miar place sa stiu cine imi zice ce sa fac doar asa cas eu mai prost.
    Si pe mn ma intereseaza daca acel alt ierarh sar putea sa ne faca niste surprize cand nu ne uitam .(cum ati ghicit probabil eu nu prea ascult de biserica si unul din motive e ca nu prea pot sa am incredere in cn o conduce )
    Cat despre partea cu manipulatul nu vad unde a facut-o.Va rog aratati ca unii dintre noi sunt mai grei de cap.Oh si chestia cu mizerie antiortodoxa n nu e prea crestina si cumpatata sau mi se pare mie ?Da,am incercat sa atac prin mesajul asta din cauza ca ati acuzat un om care incerca sa faca un lucru bun.Ataca patriarhii ?Bun multi sunt cu siguranta corupti(aici pot sa pariez cu viata).Aia care is mai corecti nu vad dc s-ar ingrijora cu ocazia asta pot sa distruga din zvonurile dubioase.Oricum ar fi mesajul pe care lati dat nu a fost prea ortodox daca ma intrebati pe mn.Scz daca am atacat prea rau(scuza e adresata lui saccsiv) sterge mesajul daca exagerai.

    Apreciază

  13. Avatarul lui Nihil sine Deo Nihil sine Deo said, on august 26, 2009 at 9:55 am

    Pentru razboiintrucuvant,

    alooo, stilisti sunteti voi. Stilist inseamna intemeietor de stil, intemeietor de stil a fost patriarhul Miron Cristea cand a schimbat calendarul lasat de Sf. Parinti. Voi sunteti catolici si ecumenisti. Sa va spun si de ce. Am vazut la voi pe site o postare pe 15 august ceva de genul astazi este Adormirea Maicii Domnului. Fratilor pe cine pacaliti? Adormirea Maicii Domnului este pe 28 august. Vreti si argumente? Pai atunci este si in Rusia, Serbia, la Ierusalim si la Sf. Munte. Intrebarea lui Saccsiv este buna. Suntem o tara libera trebuie si noi sa aflam, de ce trebuie sa va suparati

    Apreciază

    • Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 27, 2009 at 2:54 am

      sarbatoreste tu Adormirea Maicii Domnului pe 28 August. Fa-ti si o biserica proprie, in care iti slujesti tie Sfanta Liturghie.
      Alooo, gara! Tu de unde ai rasarit? Ai dat vreodata pe la vreo biserica? In toate bisericile din Romania Adormirea Maicii Domnului se face pe 15 august.

      Apreciază

  14. Avatarul lui horia tecstilistu' horia tecstilistu' said, on august 26, 2009 at 10:17 am

    ori ii invederati pe toti, ori pe niciunul. ma refer la ierarhii BOR. si cred ca asta ar trebui facut cat mai repede, cat inca mai sunt in viata parinti ca arsenie papacioc, iustin parvu, rafail noica. ca dupa ce se duc astia la Domnu, atunci sa vedeti dezbinare, o sa apara 10 tabere de traditionalisti si 10 de ecumenisti. problema calendarului in sine nu-i o prostie sa fie ridicata, dar tot parintii induhovniciti trebuie s-o faca primii, stiu manastiri neschismatice care slujesc dupa vechiul calendar, sau dupa ambele. orice rupere de Biserica fara girul marilor duhovnici este perzatoare pentru credinta. dar nu cred ca avem nevoie de repere-ierarhi, mai ales daca n-ai de unde, asta nu inseamna ca trebuie sa-i necinstesti. dar totodata daca ridici semne de intrebare asupra lor nu inseamna ca-i necinstesti sau nu te rogi pentru ei. cui foloseste? tuturor celor care au mintea si sufletul deschise la Adevar. adica la Hristos. ascunderea, ferirea, ceata, pacla, umbra, griul sunt nuante ale intunericului. dreaptasocotinta si rugaciune fratilor pentru noi pacatosii.

    Apreciază

  15. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 26, 2009 at 10:37 am

    Se pare ca in ultimul timp „razbointrucuvant” au o deviza: „DECAT STILIST MAI BINE ECUMENIST”.
    Cum este evident ca ecumenismul il va instala pe Antihrist in locul cel sfant, ce poate fi ura lor fata de stilisti decat (inca) un argument pentru stilisti.
    DUMNEZEU SA NE LUMINEZE!

    Apreciază

    • Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 27, 2009 at 2:56 am

      Ce ecumenism visezi? Stii macar ce inseamna ecumenist? Nu vad ce rost are acest cuvant in afirmatia ta.

      Apreciază

  16. Avatarul lui horia tecstilistu' horia tecstilistu' said, on august 26, 2009 at 11:13 am

    maria cristina, nu poti sa-i acuzi de ecumenism. ei sunt sincer de partea taberei traditionaliste din BOR, parte de care suntem legati aproape toti cei care urmarim atent viata Bisericii. pentru a nu rupe Biserica si mai ales omogenitetea(chiar daca aparenta) acestei tabere traditionaliste ei inteleg sa o apere chiar cu pretul tainuirii unor aspecte problematice. si o fac pentru ca asta este deocamdata pozitia marilor duhovnici romani si a ierarhilor traditionalisti din sinod. probleama este ca lucrurile nu vor mai putea fi pastrate prea mult in stadiul asta pentru ca sunt prea multe miscari centrifugare in interorul BOR, atat in sinod cat si in eparhii si manastiri. mizeria este prea mare ca sa mai poata fi ascunsa. plus ca si dinspre spatiul laic presiunile sunt mari. eu cred ca l-au repezit prea brutal pe saccsiv, care oricum ridica probleme reale, nu inventate si isi pun prea mare nadejde in imaginea unor ierarhi, care chiar daca respectabili, au avut si au caderile lor. e trista situatia, dar asa sunt vremurile, defilam cu ce avem, cu nadejdea in marea ” defilare” de la urma si care, cu totii dorim, sa fie de-a dreapta pentru cat mai multi.

    Apreciază

    • Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 27, 2009 at 4:39 am

      Horia,
      Eu consider ca suntem o generatie de credinciosi in care dreapta marturisire este vatamata, si o dovada clara este ca credinta multora se bazeaza pe sfintii contemporani (a caror invatatura de multe ori vine in contradictie cu Sfanta Scriptura, Sfintii Parinti) – desi am fost avertizati ca in vremurile de pe urma se vor ridica multi proroci mincinosi. Dar adevarul este din ce in ce mai greu de suferit si oricum si Sfintii Parinti sunt interpretati de fiecare dupa propriile convingeri.
      Imi pare rau, dar parerea mea este ca razboiintrucuvant nu fac altceva decat sa lucreze intens, mai ales in ultimul timp, la pregatirea generatiei care il va astepta pe Antihrist ca pe marele salvator, ingrijindu-se de a pastra linistea somnului credinciosilor BOR.
      Parerea mea este ca o solutie reala presupune taierea raului de la radacina. Iar radacina raului din BOR este mai adanca decat vrem sa credem.

      Apreciază

      • Avatarul lui horia tecstilistu' horia tecstilistu' said, on august 27, 2009 at 8:55 am

        maria, cum zice un prieten al meu sirian: : „be langa…”

        care-i problema cu sfintii contemporani? sunt ei sfinti mai putin haruiti? sfintenia si rugaciunea lor e diluata? ne dau alta invatatura decat cea in duhul sfintei traditii si invataturi ale bisericii? eu cred ca rugaciunile unor sfinti contemporani precum Sf. Siluan, si urmasii lui duhovnicesti, precum si rugaciunile Sf. mucenici si marturisitori din temnitele comuniste au facut ca ortodoxia sa renasca si sa dainuie la noi, mai ales in Ardeal unde dupa 90 tendintele uniatiste erau puternice in randul unor enoriasi si preoti.

        iar ai pune pe cei de la razboiintrucuvant in randul prorocilor mincinosi si slugi ai antihristului as zice ca-i absurd, desi notinea asta nu-i acoperitoare pentru afirmatia gratuita si mincinoasa pe care o faci. sunt prea inversunati si poate prea vehementi dar au Adevarul de partea lor… pentru ca rar invata de la ei, cum facem multi pe aici pe bloguri.

        taierea raului de la radacina o va face din pacate sau din fericire doar Hristos, la a doua lui venire, noi mai putem tunde sau plivi pe ici pe colo, dar fara mari efecte…

        Apreciază

      • Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 27, 2009 at 11:25 am

        Tu ai ceva special cu cei de la razboi. Gasesti acuze ABSOLUT INEXISTENTE!! Intai ii faci ecumenisti, acum ii faci promovatori ai antihristului, la ce sa ma mai astept din partea ta? Tu ori nu ai intrat niciodata pe site-ul lor si nu ai citit niciodata vreun articol, ori… sincer nu stiu ce sa cred despre tine. Esti oarba de-a binelea.
        Razbointrucuvant arata ce se intampla in intreaga lume, cu articole luate din toata presa si din bloguri ortodoxe, demonstrand ca nu mai avem mult pana la venirea antihristului, si sa ne intarim in credinta cat inca mai avem timp. In acelasi timp, site-ul are si articole duhovnicesti, de suflet ( ceea ce pe blogul Saccsiv nu gasesti ).
        Unde ai vazut ma tu ca razbointrucuvant promoveaza pe antihrist ca pe marele salvator??
        Proorocii mincinosi sunt cei care prezinta horoscoapele… Pentru ca ei ” prevad ” viitorul fara sa fie adevarat. Ceea ce ai spus tu este o hula impotriva Sfintilor contemporani, impotriva Sfintilor Inchisorilor, impotriva Sfintilor pe care Dumnezeu ni-i i-a dat si le-a insuflat Duh Sfant pentru a ne arata noua semnele vremurilor si pentru ca noi sa reusim sa ne indreptam pana sa nu fie prea tarziu.
        Incearca sa tai raul de la radacina. Ia o masina de taiat iarba, o sapa si poate reusesti. Numai Dumnezeu poate taia raul de la radacina, daca ne-am pocai si daca am parasi pacatele noastre… cotidiene.

        Apreciază

  17. Avatarul lui parereamea parereamea said, on august 26, 2009 at 11:39 am

    Un astfel de articol este in mod evident retoric si poate fi luat doar ca semnal de alarma. Nu inteleg de ce le-a sarit asa mustarul celor de la razboiintrucuvant. Stau rau cu logica si empatia, cred.
    Iar cu binecuvantarea IPS Pimen s-au facut si alte lucruri deosebite printre care:
    – o revista ortodoxa pentru copii si o revista ortodoxa pentru adolescenti care se distrubuie GRATUIT la absolut toti elevii din clasele I-XII din judetul Suceava si care face eforturi deosebite sa completeze educatia religioasa ce nu se face nici la scoala si nici in familie. Ma intreb in care judet din tara se mai intampla asa ceva?
    – o gradinita cu program prelungit construita langa azilul de batrani din Suceava si care are conditii deosebite de educatie a copiilor. In viitor sunt planuri pentru scoala generala si liceu. Tinand cont ca sectele au de mult in zona scoli, licee, gradinite era si timplu ca aceasta gradinita ortodoxa sa apara. Dar tot cu banii credinciosilor care dau din putinul lor s-a facut. Oare de ce sectele pot mai mult si noi nu putem pentru a-i proteja pe copii nostri printr-o educatie potrivita? Dar macar aici se face ceva, in alte judete nu se face nici atat.
    Credinciosii din zona stiu aceste lucruri, precum stiu si de zvonurile ca ar fi mason IPS Pimen, dar viata merge inainte, nu? Incearca fiecare sa fie un bun crestin pe cat poate…. de aceea nu vad de ce sunt atat de ofensati si acuzatori cei de la razboiintrucuvant… Cred ca sunt tare departe de realitatea de zi cu zi a credinciosilor de rand, probabil se misca prin cercuri prea „inalte”.

    Apreciază

    • Avatarul lui Mioara Mioara said, on august 26, 2009 at 12:45 pm

      Eu sunt din zona IPS Pimen, dar pana acum nu am auzit de un asemenea zvon. Si daca e vorba de ofensa, da, si eu ma simt ofensata, alaturi de fratii de la Razboiintrucuvant…nu poti arunca asa o fumigena si apoi sa stai sa vezi cam cati se prind in plasa. Nu este nici macar un argument prezentat de saccsiv care sa sustina acest zvon. În ritmul acesta, atacandu-ne si Ierarhii care sunt traditionalisti, vom constata ca suntem mai buni si mai drepti decat ei si deci ne putem conduce singuri, rupandu-ne si formand o noua secta(caci fara Ierarhi nu exista Biserica).Sa nu fie! Iar credinciosii de rand din eparhia IPS Pimen(care nu sunt deloc putini) isi iubesc Intaistatatorul, iar dragostea si credinta lor nu este afectata de toate supozitiile unuia si a altuia.Doamne, ajuta!

      Apreciază

  18. Avatarul lui radu radu said, on august 26, 2009 at 12:13 pm

    Pentru saccsiv

    Am bucur ca ai amintit despre acea povestioara. Ea ne spune multe, important este ce intelegem fiecare din ea. Cit priveste masoneria si ecumenismul sunt de acord cu tine. Mult succes in continuare.

    Pentru Iubesc Patriarhul

    Ceea ce spui este adevarat dintr-un punct de vedere, dar eu cred ca pentru mantuirea am nevoie de o relatie puternica cu duhovnicul meu si nu de a-mi hrani mentalul cu tot felul de probleme ale ierarhiei. Mantuirea nu-mi vine de la ierarhia bisericeasca ci prin trairea in trezvie permanenta si taierea vointei presonale in fata vointei lui Dumnezeu. Asta o spunt toti sf. parinti filocalici, o spune pr. Staniloaie in Ascetica si mistica ortodoxa. Iarta-ma daca te-am suparat cu ceva, sincer nu am vrut. Este adevarat ca ce am postat mai sus a fost o reactie necontrolata la ideia „de a scrie ce vrei pe blogul tau” si am vrut (oarea a vrut si D-zeu?) sa arat marea diferenta dintre libertate si libertinaj.

    Iertati-mi fratilor neputintele si rugati-va pentru mine pacatosul

    Apreciază

  19. Avatarul lui radu radu said, on august 26, 2009 at 12:15 pm

    Sunt acelasi cu Radu Constantinescu, dar acum am scris de pe alt calculator

    Apreciază

  20. Avatarul lui Iubesc Patriarhul Iubesc Patriarhul said, on august 26, 2009 at 1:10 pm

    Cred ca ma confunzi, ca nu m-ai suparat cu nimic. Stiu ca duhovnicul este cel important. Dar unii il au duhovnic chiar pe IPS Pimen. Iar altii poate aud o predica de-a lui. Si poate, daca chiar e mason (pentru mine nu prea conteaza, duhovnicul meu nu este sigur nici mason, nici ecumenist, nici stilist, cand va fi il voi schimba :)) o sa dea invatatura stramba. De aia e bine de stiut cine-i in regula si cine nu. Nu vad nici o greseala. Astfel de informatii trebuie sa circule ca sa stim sa ne ferim.

    Apreciază

  21. Avatarul lui † marturisitor ortodox † marturisitor ortodox said, on august 26, 2009 at 4:20 pm

    Draga Saccsiv se pare ca ai inceput sa te avanti in ape prea tulburi(ispite mari) pentru nivelul tau de intelegere si discernamant.Sa presupunem ca IPS Pimen este mason,si daca este,datoria ta si a fiecarui crestin orotdox este sa ne rugam pentru el,nu doar sa acuzam.Sa iti dau un exemplu:daca esti grav ranit si te duci la medic si afli ca el este mason,ce faci,refuzi sa fi ajutat de el,stiind ca s-ar putea sa-ti pierzi viata daca nu te opereaza urgent? La fel cum nu te-ar deranja ca medicul mason iti poate salva viata la fel si cu IPS Pimen,atat timp cat harul Duhului Sfant lucreaza prin el(chiar daca el este mason sau nu), tu poti beneficia de serviciile lui fata de tine si Biserica.Daca IPS Pimen si medicul sunt masoni,dar Dumnezeu lucreaza prin ei sa te salveze pe tine,atunci oare nu este datoria ta sa te rogi pentru ei? Ce acuzatii grave ai de adus impotriva lui? S-a impartasit cu ereticii?Face slujbe comune cu ei?Spui ca e mason,ei bine si eu pot spune despre tine ca esti stilist avand in vedere ca promovezi bloguri ale stilistilor ca „Hristofor”si „Biserica Secreta”. Stii ce inseamna evreu? Evreu inseamna cel care citeste si intelege dupa litera,nu dupa disceranamant si bun simt. Numai bine!

    Apreciază

  22. Avatarul lui Laurentiu Gherman Laurentiu Gherman said, on august 26, 2009 at 5:56 pm

    Domnu’ Saccsiv,nu ma dau in vant dupa „marele alb”,nici dupa alti ierarhi si clerici cu si fara…”sort”….V-am apreciat in mod deosebit articolele despre anti-nwo si antisistem…Dar sa dati cu toiagu-n Bartolomeu si Pimen(pe ultimul il stiu mult mai bine,pe celalalt din carti si din istorisirile colegilor de celula-nu intocmai magulitoare)…printre putinii arhierei ramasi DREPTI la spinare,ADEVARATI FILANTROPI…nu „talere cu 2 fete” care pe fata declama filantropia si pe la spate te „articuleaza”SIMPLY SUPERB”…
    Daca sunteti stilist(simpatizant,eventual-nu va cunosc personal-)…cu ceva tp. in urma (3-4 ani,poate)l-am auzit la o emisiune religioasa(cred ca aia de p tvr 1 de dum.dimineata) cum abera despre binefacerile integrarii europene pe intaistatatorul dvs…Emisiunea era vb cred despre hramul unei biserici din Tg.Nt.(cea de langa Gara)…Ce avea coada vacii cu stampila primariei???Integrarea(nu eram inca in (h)uniune…) cu teologia…Ii simpatizam pe stilisti inainte pentru atitudine/rezistenta/incapatanare in fata presiunilor „dealului”in probl . calendarului/timpului…Limbajul saracut-lemnos teologic…atitudinea”de ghiocel” -in fata noilor stapani -a IPS cu pricina, m-au facut sa ma trezesc din reveria filoslatiorista si…iata-ma,asadar, in situatia penibila de filo(sic)ecumenist ,antislatiorist si bagator in seama pe blogu’dvs…

    Apreciază

  23. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 26, 2009 at 6:22 pm

    Deci daca critici pe unii ierarhi esti stilist … Altfel nu se poate?

    Pentru mine stalpi ai ortodoxiei sunt marii duhovnici nu ierarhi masoni sau ecumenisti.

    Apreciază

  24. Avatarul lui † marturisitor ortodox † marturisitor ortodox said, on august 26, 2009 at 7:27 pm

    Draga Saccsiv nu a spus nimeni (cel putin din cate stiu eu) ca daca critici pe ierarhi trebuie sa fi neaparat stilist. Crezi oare ca Orotdoxia este doar un joc de-a CIA vs KGB,care-i spion si cine pt. cine lucreaza? Si pentru mine stalpi ai orotdoxie sunt marii duhovnici si nu ierarhi masoni sau ecumenisti,dar asta nu inseamna ca acum toti ierarhi sunt masoni si ecumenisti doar pentru ca asa ni se pare noua.Ai adus tu dovezi clare ca IPS Pimen ar fi mason?Si sa presupunem ca este mason,cu ce ti-ar afecta tie credinta in Hristos,crezi oare ca daca ierarhii sunt masoni tu nu te mai poti mantuii?Tu trebuie doar sa te spovedesti si sa te impartasesti,sa tii post,etc.Cu te te-ar impedica pe tine un ierarh mason sa urmezi calea lui Hristos.Atata timp cat Tainele Orotdoxiei nu sunt modificate sau eliminate din BOR,inca avem antidotul petru mantuire.Nu ierarhii buni sau rai ne mantuiesc pe noi ci Dumnezeu prin ei,cu ajutorul harului pe care il primesc la hirotonie.Atata timp cat Sfanta Liturghie se face corect,atata timp cat nu ne amestecm si nu ne impartasim cu ereticii,atat timp cat toate Tainele Bisericii orotdoxe nu sunt modificate,harul Duhului Sfant inca mai poate lucra in orice biserica orotdoxa,indiferent de pacatele ierarhilor,caci Hristos lucreaza prin ei,pentru a ne mantuii pe noi.Ei daca sunt masoni si ecumenisti isi vor primii osanda,la fel si stilistii si toti cei care sunt impotriva Domnului Iisus Hristos si a Bisericii sale.

    PS: ca te-am banuit a fi stilist este si datorita faptului ca promovezi blogurile unor stilisti cunoscuti ca cei pe care i-am numit in mesajul anterior.

    Apreciază

  25. Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 27, 2009 at 3:16 am

    Asa se pot face afirmatii despre oricine ca ar fi mason. Nu exista niciun argument ca IPS Pimen este mason.
    Saccsiv, ai zis ca tu consideri stalpi ai ortodoxiei pe marii nostri duhovnici. Unul dintre acesti mari duhovnici eu il consider pe parintele Arsenie Papacioc, duhovnicul IPS-ului Bartolomeu. Crezi ca daca ar fi fost ecumenist, parintele Arsenie Papacioc i-ar mai fi fost duhovnic?

    ” Botezul repetat, îţi dai seama ce mare greşeală; şi au căzut în erezie. Nu pentru calendar, ci pentru că repetă botezul. ” – Parintele Arsenie Papcioc despre stilisti. Asa ca degeaba se agita unii oameni ca, vezi Doamne, data corecta a sarbatorii ( oricare sarbatoare ) e peste doua saptamani. Nu asta conteaza.

    Apreciază

  26. Avatarul lui horia tecstilistu' horia tecstilistu' said, on august 27, 2009 at 7:13 am

    da bre, da sfarsitu lumii o sa vina la stilisti cu 2 saptamani mai tarziu…:P

    Apreciază

  27. […] Recent am descoperit pe razboi intr-un cuvant un conflict cu blogul Saccsiv generat de urmatorul articol publicat pe saccsiv citez pe admin denigrarea IPS Bartolomeu Anania, ca prin aceasta sa loveasca in in intreaga […]

    Apreciază

  28. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 27, 2009 at 11:14 am

    Horia,
    Tot ce este peste predania Sfintilor Parinti este prorocie mincinoasa.
    Daca razoiintrucuvant ar avea Adevarul de partea lor ma indoiesc ar putea fi inversunati si vehementi. Cred ca zelul lor se datoreaza: naivitatii si fricii.

    Dar fiecare sa-si aleaga adevarul care il hraneste si liderii care il reprezinta!

    Apreciază

    • Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 27, 2009 at 12:02 pm

      Eu cred ca zelul lor se datoreaza faptului ca ei au avut incredere in Saccsiv si acum el si-a dat arama pe fata. I-a pacalit mult timp. Pe tine daca te-ar minti cineva si ai avea incredere in acea persoana, si apoi ea calca in strachini si se dovedeste a fi o mare mincinoasa, tu ai binecuvanta-o si i-ai multumi? ( poate chiar ai lauda-o? )

      Apreciază

  29. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 12:05 pm

    boddyca

    Deja ai tupeu

    Apreciază

  30. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 12:09 pm

    boddyca

    si ai tupeu pentru ca este printre foarte putinele bloguri fara moderare si in care se pot posta si pareri cotrare celor ale mele.

    Apreciază

  31. Avatarul lui horia tecstilistu' horia tecstilistu' said, on august 27, 2009 at 12:20 pm

    de ce mi se pare ca toata chestia asta are o miza mai mare si un substrat tainuit ?
    vehementa celor de la razboiintrucuvant si bucatile de adevar pe care ni le ofera saccsiv nu sunt in masura sa limpezeasca apele.
    saccsiv, spune adevarul pana la capat in privinta legaturii tale cu stilistii, fara ocolisuri, asa cum l-ai spus si in cazul IPS Bartolomeu si altele…
    razboi intru cuvant, explicati in duhul dragostei fratesti de ce saccsiv nu mai merita iertarea voastra?

    eu, unul, n-o sa rup legaturile(online) cu niciunii dintre voi.

    Apreciază

  32. Avatarul lui kosk kosk said, on august 27, 2009 at 12:25 pm

    amice admin se pare ca esti pus la insectar alaturi de apologeticum&roncea&altii de gruparea tarziu, ksl catalin, codrescu, puric, razb..ma opresc aici.ps. Mai bine nu deschideai cutia pandorei(parerea mea).

    Apreciază

  33. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 27, 2009 at 12:26 pm

    boddyca,
    Nu m-am referit la zelul lor impotriva saccsiv (care ar avea prea putina importanta, desi spune multe si acesta), ci la zelul impotriva Adevarului, la frica lor de a alege calea cea stramta.

    Apreciază

    • Avatarul lui bogdan3991 boddyca said, on august 28, 2009 at 8:10 am

      Maria,
      nu inteleg ce vrei sa zici. De ce spui ca cei de la razboi nu cauta Adevarul? Cand ei chiar asta fac?

      Apreciază

  34. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 12:29 pm

    horia

    Nu sunt stilist dar nici nu-i urasc.

    Cred ca ai dreptate. Voi posta multumita bunului Dumnezeu un articol pana la sfarsitul saptamanii in care sa explic cat pot de clar de ce atac falsii stalpi ai ortodoxiei. Deocamdata, in doua cuvinte:

    Pentru ca acestia sunt de paie si vin vremuri cumplite si nefiind de piatra se vor sfarama si o data cu ei si rezistenta ce se formeaza in jurul lor.

    Rog sa nu mai fiu intrebat in legatura cu subiectul acesta pana nu voi publica respectivul articol, caci sunt singur si am foarte mult de lucru.

    Apreciază

  35. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 12:35 pm

    Kosk

    Nu-mi pare rau decat ca razbonicii nu pricep lucrarea mea si ca sunt perceputi a fi in tabara acelora.

    Daca ai vazut locuri unde sunt atacat, da-mi te rog niste link-uri. Unele le-am mai vazut si eu dar desigur nu pe toate.

    Apreciază

  36. Avatarul lui kosk kosk said, on august 27, 2009 at 12:45 pm

    inca ceva si gata:))..vaz ca unii useri, in buna si istorica traditie romaneasca baga”cutitul” in spatele gazdei care i’a suportat mult timp, mai fratilor si surorilor mie daca nu imi convine ceva la un blogger nu mai intru si nu mai comentez. Ps.traim in Romania…totusi.

    Apreciază

  37. Avatarul lui kosk kosk said, on august 27, 2009 at 1:15 pm

    pps. moderator, nu pot din motive tehnice sa dau linkuri daca intelegi, da’ mai urmaresc ce se scrie pe aproape toate blogurile ortodoxe indiferent de”nuantele” lor +comentariile(poti face si tu asta cand ai timp, asa in fuga), tendinta e aia care am scris’o si nici nu vreau sa starnesc si mai tare cuiburile de viespi, n ai grija, cernerea se face natural :).

    Apreciază

  38. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 1:34 pm

    Kosk

    Iertare. N-am timp, de aceea te rugasem. Dar nu-i nimic.

    Apreciază

  39. Avatarul lui † marturisitor ortodox † marturisitor ortodox said, on august 27, 2009 at 4:42 pm

    uite aici un comentariu scris de mine: (vezi com:101)

    http://apologeticum.wordpress.com/2009/08/18/iudele-ataca-prin-spate-la-usa-parintelui-justin/

    @ Kosk,sa sti ca eu nu fac parte din nici o tabara pt. ca locuiesc in America de Nord,asa ca nu am nici un interes sa sustin pe nimeni.

    @Saccsiv

    Mie imi place blogul tau si il urmaresc de ceva timp. Personal nu am nimic cu tine si nici macar nu te cunosc(la fel cum nici tu nu ma cunosti pe mine).Dupa cum sti am intervenit de cateva ori(in legatura cu Alex Jones ca fiind omul elitelor sioniste) si acum in legatura cu IPS Pimen si Anina. In rest nu am avut nimic de obiectat.

    Nu am incredere in tine ca persoana si nici in altii ca Puric,Tarziu,Apologeticum,razboi intru cuvant,etc. Nu pot sa am incredere pt. ca stiu ca oamneii pot fi corupti de catre alti oameni iar daca nu de acestia,pot fi ispititi de necuratul si atunci pot trage dupa ei si pe cei care au incredere in ei.Eu citesc si filtrez de pe blogurile voastre ceea ce se potriveste cu invataturile Sf. Parinti,ce nu,pur si simplu sar peste(dar imi place sa atentionez),atata tot.

    La tine m-a deranjat faptul ca poztezi anumite afirmatii fara dovezi(gen IPS Piemen) iar in cazul lui Anina,refuzi sa asculti si parera celor de la razboiintrucuvant,cand ti-au dovedit clar ca omul s-a pocait clar pt. ceea ce a spus,pocainta lui fiind autentificata de catre duhovnicul sau Parintele Arsenie Papacioc.Nu intelegi(desi ti s-a explicat clar) ca atacand ierarhii BOR risiti sa raspandesti dezbinare in randul crestinilor ortodocsi,care ispititi fiind,pot trece usor la stilisti sau la alte secte.De aceea ma intreb si eu,ca orice crestin orotdox,cu binecuvantarea cui ai publicat tu „cazul” Anina si „cazul” Pimen?

    In legatura cu dezbinarea uite ce zicea Parintele Paisie Aghioritul:

    “In spatele duhului lumesc al “libertatii” de astazi, al lipsei de respect in Biserica lui Hristos fata de cei mai mari, parinti si dascali, care au frica de Dumnezeu, se ascunde sclavia duhovniceasca, stresul si anarhia, care conduce lumea la impas, la catastrofa sufleteasca si trupeasca”.

    Cine face ceva fara ascultare,intodeauna va gresi,este o lege duhovniceasca demonstrata.Chiar Sf. Serafim de Sarov zicea ca atunci cand nu se roaga si spune ceva dupa mintea lui,greseste. Imi pare rau ca nu te mai intelegei cu fratii de la razboiintrucuvant si sa stii ca asta este clar un semn ca necuratul s-a bagat intre voi,nu puteti ramne asa in starea asta.

    Oricum eu am sa te citesc in continuare si am sa incerc si eu cat pot sa ma rog pentru tine,Doamne ajuta!

    Apreciază

  40. Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on august 27, 2009 at 5:36 pm

    marturisitor ortodox

    Consider ca unii din cei ce ma critica sunt cuprinsi de intentii bune. La fel si eu. Insa nu intelegeti inca ceea ce fac si emiteti ipoteze. Dar veti intelege cat de curand ca ma stradui sa feresc BISERICA de un mare pericol.

    M-am obisnuit sa fiu mai mereu inteles tarziu. Si cand strigam aproape singur sa ne pregatim caci vremurile apocaliptice bat la usi si cand avertizam ca vine criza (care nu este decat o componenta a unei mega crize) si cand avertizam asupra unor pericole din jurul unor mari duhovnici (dar asta n-o pot explica in public) si acum, cand ma agit chiar singur, in legatura cu falsa NOUA ORDINE MONDIALA

    In legatura cu Alex Jones, pentru a nu crede cititorii ce n-au citit integral acest blog ca sunt vreun fan al sau, rog sa studieze:

    RON PAUL, o amagire periculoasa

    https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/25/ron-paul-o-amagire-periculoasa/

    Spun „sa studieze” caci vor da acolo si de trimiterea catre:

    Ultima revolutie: NOUA ORDINE MONDIALA reala impotriva falsei “Noi Ordini Mondiale”

    https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/12/ultima-revolutie-noua-ordine-mondiala-reala-impotriva-falsei-%e2%80%9cnoi-ordini-mondiale%e2%80%9d/

    Si daca am ajuns aici, profit de ocazie sa-mi manifest tristetea ca fratii razboinici, cu toate ca zis ca au inteles ce-i cu NOM si fNOM si au promis ca vor publica un articol referitor la aceasta chestiune, s-au razgandit din cauza neintelegerii iscate. Doar pentru a nu face trimitere la blogul meu …

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  41. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 28, 2009 at 12:55 pm

    boddyca,
    Dilema este, asa cum am mai spus,de cine se simte fiecare mai dator spre ascultare:
    -de Sfintii Parinti care reprezinta dreapta marturisire, acum si in veci,
    -de biserica oficiala care este confiscata de ecumenism.
    Faptul ca razboiintrucuvant sunt dispusi la concesii in fata ecumenismului doar de frica ca stilismul sa nu capete teren, arata care a fost de fapt dintotdeauna adevarata sa pozitie fata de ecumenism (=EREZIA EREZIILOR). Practic, preocuparea lor din ultima perioada este sa prezinte materiale, in care personalitatile spirituale contemporane ale bisericii oficiale condamna stilismul si altele care sustin ca antiecumenismul extrem nu poate fi curat.
    Cine poate sa ignore faptul ca aceste personalitati spirituale fac parte dintr-o biserica care prin introducerea calendarului a intrat sub anatema multor Canoane si multor Sinoade, este problema lor, asta este adevarul lor, dar eu cred ca starea duhovniceasca din biserica oficiala si decaderea spirituala a lumii in general, ar tebui sa fie o dovada vie ca, prin aceasta tradare a ortodoxiei, harul Duhului Sfant s-a diminuat si se diminueza constant cu trecerea timpului.

    Apreciază

  42. Avatarul lui † marturisitor ortodox † marturisitor ortodox said, on august 28, 2009 at 11:51 pm

    @ Maria

    Biserica Ortodoxa(cea vazuta) nu este inca confiscata de ecumenism iar cea launtrica(cea nevazuta) nu va fi niciodata.Biserica Ortodoxa nu este numai cladirea propiu zisa ci si noi crestinii ortodocsi suntem Biserica pentru ca si noi facem parte din Trupul lui Hristos. Uite o explicatie pe masura:

    „Şi chiar dacă foarte puţini rămân înlăuntrul Ortodoxiei şi a bunei credinţe, aceştia sunt Biserică şi în mâinile lor se găseşte autoritatea şi apărarea aşezămintelor Bisericii. Şi dacă aceştia ar trebui să sufere pentru buna credinţă, aceasta va fi veşnică laudă pentru ei şi li se va dărui mîntuirea sufletului.

    Sfântul Nichifor Mărturisitorul, Patriarhul Constantinopolului (†828)

    Harului Duhului Sfant nu se diminueaza din Biserica atata timp cat nu se modifica Tainele si atata timp cat nu ne impartasim in comun cu ereticii. Ca marea majoritatea a ierarhilor sunt ecumenisti asta nu poate afecta inca Biserica pentru ca harul nu se amesteca cu pacatele ierarhilor. Inca putem gasi un duhovnic necorupt la care ne putem spovedi si inca mai sunt preoti buni care sa ne impartaseasca. Cand va veni vremea sa se unim cu ereticii si vom vedea ca asa se intampla atunci deja va incepe prigoana impotriva celor ce se vor opune,iar dupa prigoana va veni antihristul,dupa cum ne spun Sf. Parinti.

    Apreciază

  43. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 29, 2009 at 8:18 am

    Personalitatile spirituale de care spuneam, daca ar condamna introducerea noului calendar si ecumenismul s-ar condamna pe ele insele (facand parte din sistem) in fata oamenilor, dar necondamnandu-le (de multe ori chiar dimpotriva), se osandesc in fata lui Dumnezeu pentru ca invata impotriva Sfintilor Parinti, a Sfintelor Sinoade si deci a Sfantului Duh, anulandu-si orice legitimitate.
    Ceea ce face „razboiintrucuvant” este sa se apropie de ecumenism (infratindu-se cu Antihristul), pentru a capata forta necesara pentru a rezista in fata celui mai mare pericol al ortodoxiei stilismul.
    Dar de fapt imi dau seama ca, pozitia voastra (boddyca, Horia) cat si a celor de la „razboiintrucuvant” este de adepti ai ecumenismului bun, pentru ca doar astfel se poate explica faptul ca vedeti in ierarhi precum Bartolomeu si Teofan speranta de intoarcere a BOR. Desi ecumenismul bun in sine este ateism curat, nu inteleg cum nu este evident pentru toata lumea ca acesta este un pretext (perfid) pentru nostalgici asa cum a fost intr-o prima faza ideea unirii crestinatatii.

    Apreciază

  44. Avatarul lui Maria Cristina Maria Cristina said, on august 29, 2009 at 4:57 pm

    marturisitor ortodox,
    Eu cred ca biserica oficiala a fost confiscata de catre ecumenism si momentul cheie pentru asta a fost indroducerea calendarului gregorian, probabil acesta a fost si momentul din care a inceput cernerea despre care vorbeai si tu.
    Poate daca vei cerceta putin aceasta situatie vei vedea altfel lucrurile.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.