SACCSIV – blog ortodox

Despre excursii si alte risipiri de bani

Posted in APOCALIPSA, milostenie, vremurile din urma by saccsiv on august 21, 2009

   Omul in fundul gol se naste si in fundul gol putrezeste. Suntem doar administratori de averi pe acest pamant. Pare tare cuvantul acesta?

   Cititi va rog articolele:           

FOAMETEA este la usa. Ce vom face?

VREMURIE GRELE AU VENIT. Ne vindem proprietatile? Cum trebuie sa actionam in general?

   Aratam acolo ca vin vremuri grele, iar la sectiunea comentarii se discuta, se fac planuri … In timpul acesta ce fac din ce in ce mai multi din crestinii ce par a intelege ca vremurile apocaliptice bat la usi? Incredibil, insa … traiesc clipa. Si „profita” de banutii pe care ii mai au „in plus” si isi satifac ultimele capricii: un lucru, o excursie, un nimic … Ca nu se stie cand o vor mai putea face, gandesc probabil nefericitii. Dar nu cheltuiesc precum tiganii, azi totul pe jangale, ca maine sa chitaie de foame. Isi pastreza ceva pentru mai incolo, dar pentru ei si ai lor. Strict. Caci la vremuri grele, subit termenul de „aproapele” incep a-l redefini, capatand sensuri necrestine. Brusc crestinii nu vor mai fi o familie sau madulare ale aceluiasi trup, ci cel mult un conglomerat de grupuscule de „ai nostri”. Iar indemnul „aduna comori in ceruri” si exemplul vaduvei ce a pus in cutia milei ultimii ei banuti, vor deveni … inaplicabile. Caci multi din „marinimosii” de pana acum, se bazau pe ce urma sa vina, pe un venit constant si ritmic, iar daca acesta s-ar parea ca in curand nu va mai veni, s-a incheiat si cu marinimia. De aici incolo, degeaba le ceri milostenie cand esti bolnav sau cand ti-e foame. Azi deja mai importante sunt ultimele lor capricii, maine evident ca mai important este ca ei si ai lor sa-si pastreze nivelul de trai cu care s-au obisnuit, poimaine deja acest nivel va scadea dramatic si daca le vei cere se vor comporta de parca i-ai injura. Desigur, „azi”, „maine”, „poimaine” nu sunt zile de cate 24 de ore, ci unitati de timp mai lungi, dar vai, totusi atat de scurte … Raspoimaine vor saraci si ei si vor bate la usi ce vor ramane inchise. Si ca lucrurile sa fie cumplite, in acel moment SISTEMUL le va zice: accepta SEMNUL fara de care nu vei putea vinde sau cumpara …

   Adevarat le spun: cat de curand isi vor aduce aminte de orice banut risipit. Care e folosul excursiilor si al cheltuielilor? Cu banii aruncati pe o excursie cu familia in strainatate poti hrani 100 de oameni timp de o zi. La limita sau indestulator, in functie de locul ales pentru relaxare. Daca unul din acesti 100 le-ar cere ajutorul, i-ar da a suta parte din costul distractiei? Probabil ca da. Dar 10? Dificil … si daca ar face-o probabil ca in sinea lor s-ar considera aproape sfinti. Dar ar putea oare sa renunte la excursie? Probabil ca cei in cauza vor considera ca deja bat campii …

29 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on august 21, 2009 at 8:26 pm

    Pentru mai facilita parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Crestin Ortodox said, on august 21, 2009 at 10:06 pm

    Putem sa hranim, sa imbracam daca vrem sa facem asta. Singuri/adunandu-ne mai multi.
    Am citit comentarile de pe blog, legat de luat case la tara, pus bani deoparte. Personal, subscriu parerilor celor care inteleg ca orice forma de proprietate, fie ea si de cativa metri, va trebui dijmuita (impozit) = > va trebui sa parasim inclusiv acea proprietate modesta. iar cine spune ca e vorba de terenuri uitate de lume, nu este realist. Cand va fi sa fie, va FI! Si orice tranzactie va fi in catastif, fie ea cat de mica. Semintele tin de pe un an pe altul (cele de la tarani). Niste cunostinte, macar despre geografia Romaniei , ne prind bine daca sunt in spirit curat. In rest, e ca si cum ai afla d ela un doctor renumit ca ai cancer si tu ai mai fugi la vreo zece, numa , numa sa spuna ca scapi. Apocalipsa e prezisa si va veni, ca vrem sau nu. Cu proprietati mici sau nu. Cu conserve sau nu. Cat putem facem noi, dar cum noi nu putem de unii singuri, ne ramane doar sa ne apropiem de Domnul nostru Iisus. Cand am spus sa ne cunoastem, am spus-o nu pentru ca sa strangem seminte si sa planificam ca ne vom retrage impreuna undeva. Am spus-o pentru ca sa ne unim sufleteste, sa ne intarim unul pe altul., caci El a spus ca acolo unde se vor aduna mai multi in numele Meu, voi fi acolo. Vor fi frati mai tari in credinta, altii mai slabi. Va fi vremea marturisirii si asta include si sprijin si intarire pentru fratele slab. Eu personal cred ca despre asta este vorba. Fiecare frate e randuit de Domnul cu talantul lui. Unu va stii sa recunoasca bolile, altul va sti sa umble prin padure, altul va stii sa vaneze, etc. „planul” nu este egal proprietati micute ci intalnirea sufletelor care-L iubesc pe Iisus. Suflete care se pot uni acum si care vor ramane impreuna pana la sfarsit. „Ghidul” nostru va fi Domnul nostru. Dumnezeu sa ne binecuvanteze.

    Apreciază

  3. abelut said, on august 21, 2009 at 10:08 pm

    Sincer sa fiu nu cred ca ar trebui sa dramatizam,eu zic ca va fii bine mult timp de acum incolo.Eu nu stiu in ce unitate de masura vorbesti domnule saccsiv dar cred ca faci referire la cateva luni!Eu cred ca viata e frumoasa si ca ai devenit prea indoctrinat.Nu cred ca e cazul sa ne stresam zii de zii.Atunci unde mai este frumusetea si placerea de-a traii pe acest pamant.daca jay-z si beyonce ne arata triunghiuri noi o sa acceptam o noua ordine mondiala?hmm sunt sceptic!sunt de parere ca istoria se repeta si ne scapa multe lucruri pe care ar trebui sa le avem in vedere.Toti incercam sa schimbam o intreaga societate dar nu incercam sa ne schimbam pe noi.Tot ce facem bine si corect facem de frica de frica legilor a celor din jur sau a lui Dumnezeu,insa ar trebui sa facem chestile astea cu adevarat pt ca asa e bine!Noi cititorii tai traim cu gandul la noua ordine mondiala altii cu gandul la cati banii sa adune etc,iar problema este ca uitam de noi!Suntem niste fiinte ridicole intr-o lume prea evoluata,care nu stiu sa aprecieze minunea asta de viata!Fiecare alege pt el si eu consider ca cel mai important lucru este educatia!Daca educatia ne-ar educa constiinta in primul rand si nu drumul nostru social sau material ar fi ideal!de ce am eu nevoie de intermediari?iti multumesc mult pt ceea ce faci dar fii mai pozitiv,sunt sigur ca esti nefericit,incearca sa iti impaci sufletul frate!Filmuletele cu nwo,911,ilumminati,jewish zionism au milioane de viewuri!daca youtubul ar fi detinut de elite si controlat dece aceste filmulete exista?era greu sa apara o lege care sa pretinda ca se divulga informatii false?daca scriu rockfeller la al 2lea rezultat imi apare o conspiratie,daca e asa puternic dece nu a indepartato?am prieten mason racolat din scoala superioara facuta in franta si este cel mai bun si mai sufletist om pe care il cunosc!nu e dracul asa de negru adevarul e la mijloc!si nu cred ca dumnezeu e ortodox,dumnezeu e in noi in constiinta noastra!

    Apreciază

  4. daniel said, on august 22, 2009 at 5:44 am

    draga ABELUT,

    la ora actuala, pe pamant sunt in deplina desfasurare doua planuri total opuse:
    Planul de Iubire, condus de Vesnicul Invingator, Domnul Iisus
    si
    planul de osandire, condus de vesnicul invins, Satana.
    din care plan vrei tu sa faci parte?
    gandeste-te la acesta intrebare in linistea inimii tale, departe de zgomotul lumii.
    ….. desigur ca si Rockfeller, si masonul au, ca orice om, in inima lucruri bune.
    dar tot ce facem noi nu trebuie sa ne intareasca noua vanitatea si iubirea de sine (egoismul) ci din contra, trebuie sa ne creasca umilinta si iubirea, adica trebuie sa corespundem cu faptele noastre, cu viata noastra Iubirii lui Iisus.

    vei vedea in linistea inimii tale, in adancul fiintei tale ca Iisus este Imparatul inimii omului.
    vei fi coplesit de o uriasa bucurie, dincolo de ratiunea, de logica si de simturile omenesti.
    lasa-ti inima ta sa fie in pace deplina cu Inima lui Iisus.
    ce sublim este !

    Apreciază

  5. daniel said, on august 22, 2009 at 5:53 am

    pentru domnul SACCSIV,

    va multumesc pentru eforturile dvs de a ne aduce la cunostinta una si alta.
    nu va lasati impresionat de uraganul care a inceput sa sufle cu furie pe fata pamantului.
    de furtuna care izbucneste in multe inimi.
    ci, ca un intelept, faceti liniste deplina in inima dvs.
    abandonati-va deplin lui Iisus.
    lasa-ti toul in grija Lui.
    adevarat va spun: de cand cititi aceste randuri, aplicand in fapt acestea, viata dvs se imbunatateste rapid in bine.
    orice om asta trebuie sa faca: cum sa placa mai bine lui Iisus.
    acum, in aceste vremuri in care se schimba istoria, EL acorda mult celor care vor aceasta (desigur numai pentru mantuire).
    sa ramanem senini, plini de pace, de bucurie, de umilinta, de entuziasm, recunoscatori ca apartinem unui asa de minunat Stapan si Prieten: Iisus.

    Apreciază

  6. Veaceslav said, on august 22, 2009 at 11:54 am

    Abelut eu ma infricosez de cat de pacatosi si rataciti suntem noi iar tu zici ca totul e „normal”? deschide te rog ochii frate, citeste din vietile sf. parinti, mai citeste si acest blog mai citeste si vezi ce zic profetiile, oare chiar atat de orbi suntem? oare nu vezi cat desfrau este in lume?

    Apreciază

  7. Ion de la Chiuiesti said, on august 22, 2009 at 1:28 pm

    Oamenii nu au constiinta faptelor bune, in special milostenia, care le poate aduce mai multe mangaieri si ajutor decat toate bogatiile. Pacat!

    Apreciază

  8. Stefan said, on august 22, 2009 at 1:39 pm

    De data asta exagerezi ingrozitor saccsiv. Ce faci tu in articolul asta e SA JUDECI ! Fiecare are dreptul sa-si cheltuiasca banii cum pofteste si cred ca ideea pe care tu o induci in articol e pur bigotism. Ai uitat ce scrie in scripturi ?! IUBESTE SI FA CE VREI ! In plus de ce nu vorbesti si de majoritatea dintre acei saraci ,muritori de foame care-si merita soarta si intreaba mereu : Da’ moi Îs posmagii ? Acei saraci, muritori de foame care la inundatii asteptau ciorchine in jurul barurilor cu berea in nas, ajutoarele de la fraierii care renuntau la excursii sa la mai stiu eu ce ca sa-i ajute pe bietii sinistrati. Ti-am dat numai un exemplu. Stii saccsiv care e cea mai mare virtute? Nu dragostea ! Nu milostenia ! ….DISCERNAMANTUL draga e cea mai mare virtute. Asa ca vezi ,numai dumnezeu stie cind un om este sarac sau bogat. Noi tre’ sa ne rugam sa ne dea oghi bun ca sa facem deosebirea…

    Apreciază

    • JC said, on august 22, 2009 at 3:01 pm

      Iubeste si fa ce vrei!*
      * Uuuoooouu … eu cred ca am ratat acel capitol.

      Eu stiam ceva cu Iubeste-ti aproapele, respecta Poruncile si fi smerit.
      Fa ce vrei cred ca vine din new age, zic io.

      PS: Cand faci milostenie si JUDECI pe cel nevoias caruia ii dai banii sau JUDECI modul in care ii va cheltui … mai bine te lasi de meserie … ca oricum iti cam anulezi fapta buna.

      Apreciază

      • Stefan said, on august 22, 2009 at 3:37 pm

        Nu-i bai daca ‘ai ratat acest capitol’.Dă o cautare pe google cu „IUBESTE SI FA CE VREI ” si-ai sa vezi ca e o fraza cit se poate de ortodoxa.

        Apreciază

  9. Dan said, on august 22, 2009 at 2:10 pm

    Am observat şi eu acest fenomen în societate, acela al goanei după plăceri ,standarde de viaţă, excursii în străinătate şi al atomizării în grupuleţe, „bisericuţe” de interese. De fiecare dată când am comentat aceste lucruri am fost marginalizat sau exclus din grupurile în care mă aflam.

    În prezent am fost dat afară de la locul de muncă de un grup de colegi pe care, pe mulţi dintre ei, i-am învăţat ce ştiu din punct de vedere profesional, tocmai datorită modului meu de a gândi şi de a -mi trăi viaţa. Pentru că am exprimat în mai mute rânduri idei care sunt prezente şi pe acest blog, pentru că sunt pentru cumpătare în ceea ce priveşte mâncarea şi cheltuielile inutile, pentru că sunt împotriva creditelor şi a traiului pe datorie, pentru că refuz linguşeala faţă de şefi şi ipocrizia, spunând mereu ce gândesc, am fost repede exclus din grupuleţul conformist.

    Printre aceşti colegi se află şi o femeie, nu tocmai tânără, care mai are încă o slujbă, mai bine plătită decât cea la care lucram împreună şi plus de asta soţul ei este patron de firmă. Această femeie, obisnuită să facă lunar excursii în strănătate, care şi-a mai făcut o casă la ţară, este tot timpul speriată că acest loc de muncă, la care eram colegi, se va desfiinţa şi ea va rămâne fără banii de exscursii. Aşa că a propus concedierea mea, pentru că în viziunea ei eram o ameninţare pentru stabilitatea firmei, deoarece nu mă integrasem în corul de linguşitori la adresa şefilor şi protestam de fiecare dată când eram supus unui abuz din partea acestora.

    Aşa că din acest punct de vedere, dau dreptate autorului acestui articol. Oamenii au ajuns să se mănânce între ei, pentru o maşină, o casă la ţară şi excursii în străinătate!

    Apreciază

  10. quintus said, on august 22, 2009 at 5:59 pm

    saccsiv,de chestia asta ce zici?
    http://www.stevequayle.com/News.alert/08_Hawk/090821.RU.subs-Hurr.Bill.html

    Apreciază

  11. Cosmin S said, on august 22, 2009 at 8:49 pm

    Stefane,
    In duh ortodox, „iubeste si fa ce vrei” se intelege asa: atunci cand iubesti (pe aproapele si chiar toata faptura dar in primul rand pe Dumnezeu) nu poti savarsi decat binele si toate faptele cele conforme cu poruncile din Sf. Scriptura.Adica fa ce vrei caci daca iubesti (iubire duhovniceasca) oricum nu poti sa savarsesti decat binele………iar cand ajungi sa iubesti cu adevarat, dobandesti si discernamant.” pot sa am credinta sa mut si muntii din loc, daca dragoste nu am nimic nu sunt”…….

    Apreciază

    • Stefan said, on august 23, 2009 at 5:01 am

      Va dati cu parerea ,vorbind de la voi, ca niste icepatori. Nu eu am spus ca discernamantul (sau deosebirea lucrurilor) este cea mai mare virtute. Scrie desprea asta in Filocalie (12 volume), sfintii parinti spun asta ,asa ca daca vreti sa combateti , combateti-i pe sfintii parinti ! Oricum comentariile lui cosmin si ale lui JC imi dau senzatia unui diletantism ieftin a unor persoane care comenteaza numai din ce-au auzit pe la biserica la popa, sau pe la emisiuni tv,sau pe siteuri.Poate ma insel dar asta-i senzatia pe care mi-o lasa..si o spun ca o constatare. Sa ne rugam mai mult, sa citim mai cu rivna si dumnezeu ne va lumina pe toti.Lucrurile pe care le povesteste saccsiv aici pe acest bloog sint trecute in scripturi de doua mii de ani …dar e mai trendy sa le afli de pe siteuri. Cercetati scripturile ! si…Rugativa neincetat ! De restul are grija Tatal nostru…

      Apreciază

  12. Cosmin S said, on august 23, 2009 at 10:36 am

    bine Avva Stefan,
    ……….plecaciuneee……….si iertati.!!!

    Apreciază

  13. JC said, on august 23, 2009 at 11:19 am

    Avva Stefan … si eu imi cer scuze cu smerenie si iti multumesc pentru ca m-ai iluminat in legatura cu numarul volumelor din Filocalie. (Desi oricine se intereseaza mai mult de o zi de Ortodoxie stie ca’s 12.)

    Ma simt indimidat dar privesc spre tine, o far al credintei din intunericul sufletului meu, in speranta ca, urmand licarirea stralucirii tale, sa ajung si eu la liman … dar doar dupa ce voi fi citit cele 12 volume din Filocalie.

    Pana atunci tac umil, ma inclin si ma retrag in coltul meu iar tu … FA CE VREI … dar sa iubesti.

    PS: Dar nu aplica acest concept cu nevasta. Poti sa o iubesti dar nu sa faci ce vrei ‘ca cazi’ (scuzati cacofonia) in desfrau 😉

    Apreciază

  14. Stefan said, on august 23, 2009 at 12:00 pm

    Ma ironizati…Ha? Avva, far al credintei. Pai, asa-mi trebuie daca nu-mi vad de treburi…totusi nu ma pot abtine sa nu va recomand cu caldura citirea filocaliei (ca veni vorba).. da’ cu rugaciune tata, cu rugaciune ca altfel nu-i poti pricepe slova.Va pun si eu metanie dac-am vorbit prea ascutit da’ asa mi-i felul si n-am facut-o cu rautate (asta apropo de vorba iubeste si fa ce vrei). Dumnezeu cu noi !

    Apreciază

  15. Aquarius said, on august 23, 2009 at 12:05 pm

    :)) Ma sunteti tari toti! Sa-mi fie cu iertare ca am ras la comment-urile voastre! Simpatice rau comentariile! Si voi la fel:)

    Apreciază

  16. Maria A. said, on august 23, 2009 at 2:15 pm

    Sunteti comici , unul mai comic decat celalalt 🙂 .
    Frateste vorbind acum ( si nu ironizand ) ar trebui sa distingem intre ” a fi nefericit ” si a fi realist ” .
    Daca esti constient de cele ce se intampla in jur nu esti un nefericit .
    De asemenea ,ne lefaim in carti citite , dar nu traim autentic cele din cartile citite , ba mai mult decat atat interpretam dupa bunul plac ( cum fac sectarii ).
    Sigura certitudine e ca sfarsitul va veni , insa , haideti sa-L lasam pe Dumnezeu sa stie cand 🙂 , nu disperati , dar nici nu ignorati .
    Cand doi se cearta e posibil ca amandoi sa aibe dreptate 🙂 .
    Sa incepem prin a deveni mai buni si asta chiar din tonul folosit in discutiile acestea , rugaciune , rugaciune , RUGACIUNE ! rabdare , rabdare , RABDARE !( si ceva planuri materiale ptr. viitor , ca doar deh… suntem oameni ! si nu asa de drept crestini incat sa ajungem la rugaciunea cea mai inalta , astfel incat sa nu avem nevoie de mancare , haine , si altele 🙂 )

    Apreciază

  17. daniel said, on august 23, 2009 at 3:35 pm

    cine nu este incredintat pe deplin Domnului Iisus isi face fel de fel de probleme: cum va fi, ce va fi, ce vom face etc.
    nu intelegeti ca mereu trebuie sa umblati cu inima usoara: sa fiti mereu senini si fericiti, chiar daca situatia din afara se inrautateste pe zi ce trece.
    vorbiti de rabdare, de rugaciune si de alte frumoase.
    dar cum acestea, daca atentia, simtamantul tainic al inimii nu este la EL, la Iisus?
    urmati pacea in inima.
    singura preocupare majora acum este cum sa placem Domnului Iisus.
    El se ocupa de restul.
    cine este trezit spiritual (convertit) intelege.
    cine doarme inca (adica incepe si judeca cele citite dupa judecata omeneasca) nu intelege acum, dar va intelege, caci timp mai este (foarte scurt).

    Apreciază

  18. lemurian said, on august 24, 2009 at 5:41 am

    Asta e un articol scris intr`o criza de anxietate presupun eu . Reiese de aici ori ca lui saccsiv nu`i plac calatoriile, ori ca nu are bani sa le faca si atunci e invidios pe cei care-si permit. Chiar nu inteleg rostul acestui articol. Si cei care merg sute de km sa vada Sfintele Moaste la sarbatori? Dar cei care merg la locurile sfinte? Sau la MUntele Athos? Regreta-vor ei fiecare banut cheltuit acolo? Sau ai impresia ca cei care merg acolo nu viziteaza si alte locuri? Se cheama turism, aduce profituri uriase si e o buna solutie de a iesi dintr`o criza financiara. Vezi Grecia. Incepe sa devina acest blog prea dramatic.

    Love

    Apreciază

  19. […] Despre excursii si alte risipiri de bani […]

    Apreciază

  20. Maria A. said, on august 24, 2009 at 2:47 pm

    Domn” daniel ,
    Linistea , pacea vin tocmai prin rugaciune continua , ea te face mai rabdator , si astfel ajungem si la ideea ta -aceea de a fi fericiti , senini .
    Fara Hristos suntem nimic,neamt .
    In aceste vremuri ( si intotdeauna) nu poti fi fericit decat prin rugaciune .
    Una din cartile dedicate lui Valeriu Gafencu ,” Sfantul inchisorilor ” , reda cum nu se poate mai fin , starea de fericire la care Valeriu ajunsese in spurcaciunile de inchisori din ” 45 ,si mai incolo .
    Deci, nu va temeti , important este sa ramanem sanatosi sufleteste .( eu sincer as vrea sa trec prin ce a trecut Valeriu Gafencu , poate asa as deveni i buna sufleteste 🙂 )
    Astfel, distrus trupeste ( bolnav de tuberculoza ( faza finala ) , inima si altele ) acest om a avut puterea sa afirme : ” Toti umblam dupa fericire . Toti o dorim ….cautati fericirea in sufletele voastre . Nu o cautati in afara .Sa nu asteptati fericirea sa vina din alta parte decat dinlautrul vostru , din sufletul vostru unde salasluieste Hristos . Daca veti astepta fericirea din afara voasta veti trai deceptii peste dceptii si niciodata nu o veti atinge ” , Cat sunt de fericit cand simt in mine vibrand duhul crestin , voi poate niciodata nu veti intelege ! ” ( poate totusi se milostiveste Dumnezeu de noi ).
    Asa ca ” Doamne Iiisuse Hristoase Fiul Lui Dumnezeu , miluieste-ne pe noi pacatosii ”
    Nu cred ca Dumnezeu sta pe net 🙂

    Apreciază

  21. Maria A. said, on august 24, 2009 at 2:58 pm

    Imaginati-va ca oamenii care au trait in inchisorile vestitite Pitesti , Aiud , Targul – ocna etc . erau lasati flamanzi trupeste , dar sufletele lor se hraneau continuu cu rugaciune , citirea cartilor sfinte.
    Daca Dumnezeu vrea sa murim de foame , atunci vom muri , ce putere are omul in fata secetei ?
    E adevarat ca ar trebui sa economisim ( in idee ca poate Domnul se va milostivi sa avem macar strictul necesar ) dar sincer , nu v-ati gandi ca am putea putrezi ca si ceidi ” 45 in inchisori ?
    Nu ma rog decat sa am un preot la care sa ma pot spovedi si impartasi , si sa ma ajute sa trec peste patimi .
    Foame trupeasca nu biruie si sufletul , iar sufletul trebuie sa se hraneasca prin cavantul lui Hristos .
    M-am bucurat si eu citin in diverse carti sfaturi ale parintilor nostri ,” puneti-va de un cartof , etc . , dar daca Domnul nu vrea sa -ti dea ploaie degeaba te straduiesti .
    Sa ne lumineze Dumnezeu ( in special pe mine , sunt intunecata rau de tot 🙂 ).

    Apreciază

  22. Maria A. said, on august 26, 2009 at 2:42 pm

    lemurian
    „Reiese de aici ori ca lui saccsiv nu`i plac calatoriile, ori ca nu are bani sa le faca si atunci e invidios pe cei care-si permit.”
    Asta e parerea unui om indignat de adevar ? sau a unuia care dorea sa faca glume ?
    Daca te incadrezi in a doua varianta nu ti-a iesit gluma , mai incearca .

    Apreciază

  23. maria said, on august 28, 2009 at 8:17 am

    si cu pelerinajele cum ramane..?..ca fara manastiri ce face omul trainic?..eu cred ca manastirile trebuie cautate si acum..si ca oricum nu are rost sa faci economii prea mari ca nu-ti vor fi de folos banii in vremurile grele ce stau la usa.

    Apreciază

  24. Maria A. said, on august 28, 2009 at 2:28 pm

    maria ,
    e decizia ta , daca consideri ca acolo gasesti duhovnici buni, mergi 🙂 , dar sa stii ca au existat oameni care au devenit sfinti nebatand saptamanal potecile manastirilor 🙂 . Nu ar trebui sa creem un zid intre noi si unii dintre cei mai buni duhovnici , trebuie sa recunoastem ca avem nevoie de ei , in special , acum.
    Nu cred ca a zis nimeni sa nu mergi la manastire daca intradevar simti nevoia 🙂 si eu sunt adepta pelerinajelor 🙂 . In totul trebuie sa existe o masura , vezi tu care e masura in ” controversa” pelerinajelor 🙂

    Apreciază

  25. […] Despre excursii si alte risipiri de bani  leave a comment « VIDEO: Parintele ARSENIE PAPACIOC despre ECUMENISM si CATOLICISM […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.