SACCSIV – blog ortodox

AUDIO (si transcriptul): IPS BARTOLOMEU ANANIA despre Papa Ioan Paul al doilea

Posted in IPS BARTOLOMEU ANANIA, Papa Ioan Paul al II-lea by saccsiv on august 14, 2009

   Audio:

http://www.trilulilu.ro/Crucea/18514fef3a0d85

   Transcriptul:

   „Un om care si-a luat asupra-si si a purtat o astfel de cruce, avand chipul lui Hristos cel biruitor, dar pe dinlauntru purtand crucea renuntarilor, a fost si cel care aseara a adormit in Domnul, Papa Ioan Paul al doilea.

   L-am pomenti astazi in rugaciunile noastre, asa cum ati ascultat iubitii mei, si am spus arhiereul Ioan Paul al doilea. Catolicii se roaga pentru sufletul papei Ioan Paul al doilea, pe buna dreptate, pentru ca este seful bisericii lor. Noi ne-am rugat si ne rugam pentru arhiereul Ioan Paul al doilea pentru ca este fratele nostru intru Hristos, avand succesiune apostolica intocmai ca orice arhiereu din Biserica Ortodoxa Romana.

   Administrativ, distantele dintre noi sunt sau pot parea foarte mari, dar ca arhierei ai lui Hristos, suntem egali in acea slujire. De aceea, fara sa vreau sa-i fac biografia, ne-am rugat pentru ca a purtat toata viata o cruce grea, si in conditiile grele ale comunismului din Polonia, impotriva caruia a luptat fatis, si apoi conducandu-si biserica sa, cautand si aproprierea de celelalte confesiuni crestine, asa cum a facut-o si cu vizita pe care in 1999, in mai, a facut-o in tara noastra. Cel care va vorbeste s-a imbratisat atunci frateste pe aeroport si in palatul patriarhiei cu cel care ne-a parasit. Si ne-am infatisat nu ca mai mari sau mai mici ci ca egali in aceeasi slujire intru Iisus Hristos. De aceea am hotarat ca liturghia de astazi sa facem eftenie pentru pomenirea lui si l-am pomenit si la iesirea cu sfintele daruri. Pentru ca trebuie sa ne aducem aminte de el.

   Daca n-am ajuns inca cele doua biserici, catolica si ortodoxa, sa atingem comuniunea euharistica, catre care tindem si care va fi cand va vrea Dumnezeu, am ramas si suntem in comuniune de rugaciune. De aceea am facut-o linistiti, duhovniceste, launtric si fara televiziunea care mai mult desacralizeaza persoana si personalitatea unui om, decat o slujeste. Am facut-o in biserica, in fata lui Dumnezeu si in fata inimilor noastre. Am urmarit si eu emisiunile interminabile de aseara. Toti pana la urma ne rugam pentru el dar nu reiesea ce fel anume de rugaciune. Se stia ca omul este muribund, avizul medicilor, era hranit artificial, respira printr-o sonda, era absurd sa te rogi pentru sanatatea sau insanatosirea sfantului parinte. Am ascultat marturirea unei doamne, a unei femei din catedrala Sfantul Iosif din Bucuresti si care a marturisit ca este ortodoxa dar care mersese si ea sa se roage. „Pentru ce va rugati?”. „Pentru ca Dumnezeu sa-i dea sfarsit usor.” Aceasta a fost marturirea adevarata. Noi in Ortodoxie avem o rugaciune speciala pentru usoara iesire a sufletului, atunci cand muribundul nu poate sa-si dea sufletul, ar voi sa termine si nu poate. Si atunci cheama duhovnicul, ii citeste aceasta rugaciune care se gaseste in molitfelnic si de indata el se usureaza. Usoara despartire a sufletului de trup. Aceasta este adevarata rugaciune si sincera si eficienta pe care o poti face in asemenea imprejurari. Iar dupa ce sufletul s-a despartit de trup, ne rugam asa cum am facut-o si noi astazi, pentru vesnica lui odihna, pentru ca Dumnezeu sa-l aseze in loc luminat, acolo unde toti sfintii se odihnesc.” 

   Consider ca un ortodox incepator ascultand cuvintele de mai sus va considera cu totul normal sa intre si intr-o biserica catolica sa se roage. Astfel de mesaje incurajeaza femeile ortodoxe sa puna pe langa icoane si reprezentari catolice, „caci sunt frumoase”. Si uite asa, ascultand si discursuri precum cele de la  VIDEO: Elogiu ECUMENISMULUI in discursurile conferinței prilejuite de aniversarea a 10 ani de la vizita Papei Ioan Paul al II-lea în România, vazandu-si si ierarhul impartasindu-se la catolici (precum la Timisoara), exista posibilitatea ca incepatorii sa cada in bratele ecumenismului, despre care Iustin Popovici spunea ca este panerezia timpului nostru, iar Dumitru Staniloae ca este produsul masoneriei.

   Cititi va rog si articolul:

VIDEO – Dumitru Staniloae: „Ecumenismul este produsul masoneriei„, mari duhovnici romani despre ecumenism – video, analiza fenomenului

   Daca gresesc fratii mei, va rog sa-mi spuneti.

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Slavic said, on august 14, 2009 at 4:29 pm

    mde, foarte rau, acesta este cancerul care apare zi de zi la biserica noastra 😦

    Apreciază

  2. daniel said, on august 14, 2009 at 5:14 pm

    Din punctul meu de vedere nu este pacat sa ne rugam impreuna ci este pacat sa ne luam unii de altii (sa ne facem reprosuri sau sa ne dam importanta cu religia noastra).
    Dumnezeu ne iubeste pe toti la fel si vrea ca si noi sa ne iubim unii pe altii la fel, indiferent de ce religie apartinem.
    Daca ecumenismul ne face sa iubim mai mult pe Domnul Iisus si pe semenii nostri (scade egoismul) atunci este un ecumenism bun.
    Daca ecumenismul ne face sa ne iubim mai mult pe sine si nu pe Domnul Iisus si pe semenii nostri (creste egoismul) atunci acel ecumenism este negativ si nu trebuie luat in seama.
    Cel mai important este gandul, atentia la Domnul Iisus si sa ne transformam vietile in conformitate cu Cuvantul Divin.

    Apreciază

  3. valentin said, on august 14, 2009 at 5:40 pm

    Parintele Staniloae o data la o intalnire cu studentii i-a intrebat : In ce loc din lume nu se afla Hristos ? Studentii au ramas uimiti si n-au gasit raspuns. Parintele le-a raspuns asa : ” La Vatican nu se afla, pentru ca acolo unde e vicarul(inlocuitorul) nu se poate afla si titularul”.

    Apreciază

    • timisorean1 said, on august 16, 2009 at 3:25 pm

      bravo pt punctul pe i

      Apreciază

    • silvio said, on martie 12, 2010 at 10:48 am

      si vad ca nu ai inteles raspunsul parintelui, a vrut sa zica ca acolo la vatican nu e Hristos, deci…. inseamna ca e altul nu??? odata ce Dumnezeu e peste tot ?? e clar ca la vatican e unul care concureaza cu Dumnezeu si care asa ca lucifer poate vrea sai ia locul cine stie o data ce se crede fara de pacat …..

      Apreciază

  4. Adrian said, on august 14, 2009 at 5:41 pm

    M-am nascut ortdox si nu intentionez sa las ortodoxia dar nu vad nimic gresit in a ne ruga pentru sufletul unui crestin indiferent ce denominatie religioasa ar fi.
    Daca Dumnezeu cind vom ajunge in fata Lui o sa ne certe de ce am indraznit sa ne rugam pentru altcineva inafara ortodoxiei inseamna ca nu ar fi acel Dumnezeu care ne comanda sa ne iubim unii pe altii.
    Dar sunt sigur ca nu ne va certa stimate „Saccsiv”

    Apreciază

  5. saccsiv said, on august 14, 2009 at 5:49 pm

    Adrian

    Asta e problema, ca se roaga un ortodox pentru un neortodox? Asta ai inteles tu din articol?

    Apreciază

    • Adrian said, on august 14, 2009 at 7:30 pm

      In mare cam asta am inteles sau mai bine spus teama ca afirmatiile IPS Bartolomeu Anania ar putea sa apara ca o ingaduinta spre ecumenism si prin urmare nu ar fi trebuit sa tina acel discurs.
      Daca stam cu fermitate in credinta noastra nici un discurs din lume nu poate sa ne stramute sau sa ne abata de la credinta stramoseasca.

      Apreciază

  6. saccsiv said, on august 14, 2009 at 5:53 pm

    Pentru mai facilita parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  7. Slavic said, on august 14, 2009 at 7:19 pm

    Fratilor,
    Nimeni nu zice sa nu iubesti pe aproapele, dar trebuie sa intelegeti ca nu poti iubi si urma (sustine) calea gresita a aproapelui. Trebuie sa ascultati pe sfintii Parinti ca sa intelgeti mai bine situatia data, apropo Valentin a spuso foarte bine!

    Apreciază

  8. elena said, on august 14, 2009 at 7:20 pm

    Adrian si Daniel,imi pare rau,dar sunteti intr-o grava eroare…este un mare pacat sa te rogi,la orice slujba a Bisericii Ortodoxe,pentru un catolic,fie el papa de la roma sau simplu mirean…Greseala asta este frecventa si,din pacate,la noi este intretinuta si de preoti,care oficiaza chiar si Taina Sfintei Cununii intre ortodox si catolic,desi NU ESTE CANONIC,canonic ar fi ca inaintea cununiei,catolicul sa fie botezat.Bisericile noastre,cea ORTODOXA si cea asa-numita catolica,nu sunt biserici surori,este un fals afirmatia aceasta,cum putem fi surori,cand noi Il avem drept CAP al Bisericii pe Mantuitorul Hristos,pe care ei L-au inlocuit cu un simplu om,mai exact cu papa?In ceea ce-l priveste pe papa Ioan-Paul al 2-lea,liderul spiritual al noii ordini mondiale,cel care a dat legitimitate religiei satanice ce stapaneste pe tot globul,prin adunarea blasfemiatoare de la Assisi,din 1986,cel care,in vizita in India fiind,si-a pictat pe frunte”bulina”rosie,semn satanic,de inchinare la shiva…nu sunt doar acestea,fapte indeajuns de graitoare ca un astfel de om NU POATE FI POMENIT LA O SLUJBA ORTODOXA?Ce mai are in comun un astfel de personaj,cu Domnul Dumnezeu?Daca aveti vreun dubiu asupra mantuirii ereticilor si a paganilor(catolicii sunt eretici,macar si pentru erezia cu filioque),cititi scrisoarea Sf.Ignatie Briancianinov,de pe blogul fratilor de la Razboi intru Cuvant!La slujbele ortodoxe nu pot fi pomeniti ereticii,paganii,sectarii,sinucigasii,Ortodoxia a fost intemeiata pe dogme,avem Predania Sfintilor Parinti,nu suntem de capul nostru!Poate ca IPS Bartolomeu a constientizat greseala de atunci,sa nu uitam ca in cazul apostaziei lui Corneanu,el a fost foarte categoric!Cred ca singura decizie inteleapta este sa ne rugam pentru ierarhii nostri,sa le lumineze Dumnezeu mintile,pentru a nu-si pierde mantuirea si a nu risipi turma lui Hristos!

    Apreciază

  9. elena said, on august 14, 2009 at 7:28 pm

    Imi cer scuze,scrisoarea Sf.Ignatie Briancianinov nu este postata pe site-ul celor de la Razboi intru Cuvant,ci pe Popas Alternativ!

    Apreciază

  10. Astrid Alma said, on august 14, 2009 at 7:50 pm

    Bartolomeu Anania ECUMENIST ?!?! De cand?! Din ce an este aceasta inregistrare, va rog? Cred ca sunteti intr-o grava eroare. Uitati ce stiu eu ca sustine si da marturie mitropolitul, il citez:”Adevarul lui Hristos este ortodoxia”(inregistrare 2008)
    http://hristosesteortodox.wordpress.com/category/1-marturii-scrise/ips-bartolomeu-anania/
    Un alt film ortodox pe care eu il consider cea mai buna sinteza a lumii de astazi facut de un ierarh este a lui Bartolomeu Anania:
    http://filmeortodoxe.blogspot.com/2009/05/mitropoli-bartolomeu-anania-portretul.html
    In al treilea rand, el este singurul mare ierarh care s-a opus cipurilor.
    Si cel mai important, el este detinut politic. Cum poate un martir al inchisorilor ortodoxe sa sustina unirea cu catolicii?!?! Cum?

    Apreciază

    • Alexandru said, on august 15, 2009 at 11:19 am

      Este o veche strategie de manipulare sociala pe care o cunoaste oricine care a studiat experimentele sociale ale regretatului deja secol trecut… Nu poti lua controlul asupra unui grup daca nu controlezi leaderii lui. Astfel in momentul in care ai preluat conducerea lui si impui decizii contrare vointei membrilor grupului trebuie sa ai un leader informal (care este in opozitie cu sistemul dar inclus in el) in jurul caruia sa se adune toti e se opun dinauntrul sitemului. Astfel ca odata polarizata opozitia din sistem in jurul acestui leader informal calul troian care a fost de la inceput leaderul informal schimba retorica si devine prosistem. Astfel rezistenta contra sistemului si pierde sensul, coeziunea si devine factor neglijabil statistic. Singura Ortodoxia a fost de la inceput oroarea masonilor si ateilor.Pentru ca se supune unei reguli sociale (influenta minoritarilor) si unei influente si prezente Divine: Revelatia Dumnezeiasca continua din momentul nasterii Mantuitorului nostru Iisus Hristos (as spune chiar mai devreme gandindu-ma la vechii prooroci al lui Israel care L-au vestit pe Mesia) si pana in zilele noastre prin preoti, arhierei, arhimandriti, si unii dintre Patriarhi.
      Frate Saccsiv, iarta teoriile lumesti dar unora le merg mai bine astea la minte decat predania Sfintiilor Parinti.
      Doamne ajuta si Sfanta Fecioara Nascatoare de Dumnezeu sa ne miluiasca pe toti ce cu credinta si lacrimi fugim la ea in ceas de restriste!

      Apreciază

  11. Aquarius said, on august 14, 2009 at 9:35 pm

    Elena are dreptate! Nu exista comuniune intre ortodocsi si catolici. Asta o zic sfintii parinti. Asa au hotarat Sinoadele Ecumenice. Si lasand de-o parte canoanele, asa este si normal. Intai au plecat, aruncand anatema, lucru facut de altfel si de patriarhul Cerularie dar ca raspuns la anatema lor, iar acum cauta unire. Si stiti de ce? Pentru ca stiu ca lor le lipseste ceva, le lipseste harul. Au ramas cu exteriorul, impresionant de altfel, si atat. E o biserica goala catolicismul.
    Nu zic nimic de IPS Anania caci pe ierarhii si preotii lui Dumnezeu numai Dumnezeu are dreptul de a-i judeca.

    Apreciază

  12. razbointrucuvant said, on august 14, 2009 at 11:16 pm

    Da, sigur ca gresesti, intentionat sau nu, numai constiinta ta stie pentru ce dai acum apa la moara Slatioarei si a altora la fel de setosi de sangele proaspat al credinciosilor BOR.

    Se cunoaste de mai mult timp ceea ce a facut IPS Bartolomeu Anania, insa intre timp chiar s-a dumirit, s-a lamurit, si-a schimbat convingerile si s-a pronuntat raspicat si deschis anti-ecumenism si anti-catolici, ca a luat apoi pozitie ferma IMPOTRIVA rugaciunilor comune si ca a fost si este cel mai puternic al adversar al lui Corneanu si al lui Daniel! Avem predicile sale marturie pe site, dar nu pe alea vor sa le promoveze stilistii, bineinteles…
    http://www.razbointrucuvant.ro/2008/10/28/adevarul-lui-hristos-se-numeste-ortodoxia/
    http://www.razbointrucuvant.ro/2008/04/15/vladica-bartolomeu-delimiteaza-intre-ecumenismul-mincinos-si-cel-onest/#more-2746

    Si ce gandea parintele Calciu despre IPS Bartolomeu, pe care l-a si chemat sa-l spovedeasca pe patul de moarte: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/15/cuvantul-pr-calciu-despre-ips-bartolomeu-anania/

    Oare si parintele Calciu a fost lup in piele de oaie? Oare si parintele Arsenie Papacioc, care ii este duhovnic si care face astazi 95 de ani?

    „Pe Bartolomeu Anania îl spovedesc şi el este unul din cei care mai ţin adevărul şi nu o să cedeze. Mai spovedesc şi pe alţi ierarhi şi dacă nu fac ce le-am zis şi nu ţin adevărul până la capăt, o cam slăbesc cu ei“.
    http://www.razbointrucuvant.ro/2008/11/02/parintele-arsenie-in-atitudini-in-momentul-cand-aperi-adevarul-deja-esti-pe-tine-cu-haina-mortii/

    Daca aveam putina smerenie si intelepciune, stiam cand este nevoie sa acoperim cu mantia iubirii filiale si a dreptei socoteli greselile, fie si grave, ale Parintilor nostri, atata vreme cat n-au staruit in ele, ci au dat apoi marturia cea buna. Eroarea asta a fost comisa intr-o perioada in care toata lumea, inclusiv ierarhii cei mai buni ai BOR, erau foarte putin elucidati in ceea ce priveste catolicismul si venea intr-o continuitate cu conceptiile interbelice ale legionarilor, care si ei luptasera (vezi Mota si Marin) pentru catolici, care nu aveau deloc o atitudine anti-ecumenista, pentru cei mai multi, fara o intelegere teologica, catolicismul fiind o biserica la fel ca si a noastra. Este ceva notoriu ca nici ei, cum nici ierarhii nostri pana de curand (si multi nici acum, iar asta e o trasatura carateristica, din pacate) nu aveau/nu au ceea ce se cheama constiinta dogmatica. E trist, dar asta e situatia.

    In loc insa sa pretuim ca unii dintre acesti ierarhi chiar s-au trezit intre timp (la IPS Anania a contat foarte mult si influenta parintilor Calciu si Arsenie care l-au indreptat din inselarile sale!) si acum marturisesc drept, indraznind sa fie uneori singuri impotriva tuturor, noi cautam sa facem voia dusmanilor si sa-i ingropam cu mana noastra… Si repede ne grabim sa le aruncam anateme si sa-i divulgam drept „lupi in piele de oaie”. Nici nu ne dam seama cat rau face ravna asta fara socoteala. Asta daca nu cumva, la unii, chiar este vorba tocmai de o falsa inocenta si daca u cumva toate aceste ‘dezgropari” de morti prin care sunt atacati toti ierarhii BOR sunt menite sa serveasca unor interese bine precizate.

    Apreciază

  13. Narcis said, on august 15, 2009 at 5:29 am

    Se poate afla data inregistrarii audio? Ca pe orice site poate fi urcata in aceasta perioada o inregistrare de acum 4 ani.
    Pana nu se verifica veridicitatea acestei inregistrari nu cred ca se poate pronunta cineva in privinta asta, de aia nici tu nu trebuie sa fii improscat cu cuvinte ca ai gresit in postarea aceasta.
    In plus daca inregistrarea este chiar de acum 4 ani ce rost are sa o ascultam astazi cand s-au intamplat multe din 2005 si pana acum. Unii au cazut mai tare, altii au revenit la calea cea dreapta deci lucrurile s-au putut schimba de nenumarate ori, asa cum numai Dumnezeu stie.

    Ca o parere personala as spune ca in Canoanele Sfintilor Apostoli se precizeaza multe in legatura cu acest subiect, dar eu nu am intelepciunea necesara sa ma pronunt aici.

    Nu are rost sa se nasca o controversa aici pe aceasta tema.
    Doamne-ajuta!

    Apreciază

  14. Narcis said, on august 15, 2009 at 6:21 am

    Chiar daca este o inregistrare veche, mi se pare un argument pueril pentru o avertizare a necitirii acestui blog. Pomul dupa roade si omul dupa fapte se cunoaste.

    Apreciază

  15. elena said, on august 15, 2009 at 6:22 am

    Asta deja e cautarea nodului in papura sau a paiului din ochii semenilor. Dupa ce o sa acuzati pe toata lumea o sa ramaneti atat de singur… Si nu va mai fi nimeni care sa va ia apararea in fata adevaratului dusman.
    Ne-o facem cu mana noastra … in loc sa ne strangem ne risipim si vom fi mai usor de invins.

    Apreciază

    • Andreea said, on august 15, 2009 at 9:27 am

      Cand postati comentarii,fratilor,doua persoane cu acelasi nume,ar trebui sa folositi ceva distinctiv,de exemplu,Elena,avand in vedere ca semnezi la fel ca mine,dar ai intrat dupa mine,cu un comentariu,ar fi fost corect sa semnezi altfel,Elena,in loc de elena…sa nu ma intelegi gresit,te rog,dar poate aparea situatia unor opinii diferite,pe aceeasi tema…In rest,eu sunt de acord ca nu este ziditor ceea ce s-a intamplat,dar asta arata cat suntem de vulnerabili,noi, oamenii…si Saccsiv este si el om…

      Apreciază

  16. Slavic said, on august 15, 2009 at 7:28 am

    Apreciază

  17. Andreea said, on august 15, 2009 at 7:41 am

    Saccsiv,consider ca a fost un exces de zel,din partea ta…nu se poate sa aruncam cu pietre atat de usor,tinand cont de greseli ale trecutului,la Dumnezeu ceea ce conteaza este PREZENTUL,nu trecutul si nici viitorul…si in prezent,slava Domnului,IPS Bartolomeu este un IERARH ADEVARAT AL BISERICII ORTODOXE ROMANE!Uitam atat de usor ca IPS a fost singurul ierarh care a avut taria sa se opuna apostaziei lui Corneanu,fapt in urma caruia a si parasit Palatul Patriarhal inaintea sedintei foto oficiale,astfel incat nici nu mai apare pe site-ul oficial al Patriarhiei,la poza de grup a Sinodului?Intr-o alta postare,a lui Gil,observam un derapaj extraordinar,in viziunea lui Gil,pana si Pr.Arsenie Papacioc,Doamne iarta-ma,este un soi de eretic!Pai in ritmul acesta,fratilor,o sa ajungem precum evreii,care spuneau despre Mantuitorul Hristos ca facea minunile cu ajutorul demonilor?!!!!Nu cred ca aceasta este calea pe care trebuie sa o urmam,adica,nu este,cu siguranta!Se pare ca lupta cu cel rau este acum mult mai puternica si acesta,si-a scos toate armele posibile,la inaintare si pe cine nu a reusit altfel sa-l sminteasca,reuseste printr-un fel de exces de zel!Ca sa vezi un pai(desi nici microscopic nu este)la Parintele Arsenie,marele pustnic,care a pustnicit impreuna cu Parintele Cleopa,ani de zile,in Muntii Neamtului,ar trebui sa fii vreun pustnic de la Sf.Munte,dintre cei 7,despre care se spune ca sunt hraniti doar de la Cer!Cred ca smerenia este cea care ne lipseste,pentru a deveni mai intelepti si pentru a nu mai debita astfel de prostii,despre SFINTI pe care ni i-a lasat Bunul Dumnezeu pentru a ne calauzi,in greul urcus duhovnicesc…daca lovim si in PARINTELE Arsenie,inseamna ca ne-am pierdut orice busola,spiritual vorbind…Saccsiv,in ceea ce-l priveste pe IPS Bartolomeu Anania,iarta-ma,dar consider ca a fost un exces de zel din partea ta,care este daunator,fara ierarhi,Biserica nu poate exista,sa nu ne amagim.Elena avea dreptate,trebuie sa ne rugam pentru ei,pentru luminarea mintii.Si sa devenim mai intelepti,cum ne spunea si Mantuitorul Hristos,caci pericolele au devenit foarte mari si chiar si cei care par desavarsiti,sunt greu incercati,daramite noi,pacatosii!
    Minte luminata!

    Apreciază

  18. Slavic said, on august 15, 2009 at 7:54 am

    Fratilor,
    Saccsiv a vrut doar sa ne avertizeze referitor la ecumenismul care apare si se dezvolta zi de zi, oare nu vedeti ce omentarii apar din urma, oare nu intelegeti ca sunt mari tulburari in ziua de azi, si nu vreau sa judec pe IPS BARTOLOMEU ANANIA, dar trebuie sa recunoastem ca a fost o greaseala din partea dinsului, important e ca pina la sfirsit s-a indreptat si a revenit pe calea cea dreapta. Trebuie sa ne invatam din greselile altora si sa retinem ca nu poate fi biserica ortodoxa imreuna cu cea catolica!!! sau cu alta!!! pentru ca sa nu mai apara astfel de greseli si tulburari pentru crestiniii ortodocsi.
    Doamne Ajuta!!!

    Apreciază

  19. student crestin said, on august 15, 2009 at 9:10 am

    Radiografia unei crime. Savant roman, rapit si asasinat de NKVD

    autor :Cornel IVANCIUC

    Caz unic. Istorici si arhelogi au devenit dedectivi pentru a elucida moartea lui Nicolae Morosan Daca, la 65 de ani de la tragica disparitie a savantului geolog si arheolog Nicolae Morosan, arheologia romaneasca il revendica drept intemeietorul cercetarii stiintifice a paleoliticului dintre Carpati, Nistru si Mare Neagra, mai putin stiut este faptul ca enigma mortii sale a fost dezlegata tocmai de fostii sai colegi de breasla, obisnuiti cu cele mai lungi si anevoioase investigatii. Istoricii si arheologii au participat, in calitate de detectivi, la dezlegarea misterului unei crime oribile. Astazi se cunosc cu certitudine circumstantele mortii lui Morosan, suprimat de NKVD, precursorul KGB, pentru ca in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial a refuzat sa colaboreze cu autoritatile sovietice de pe teritoriul Basarabiei, in detrimentul Romaniei. Aceasta colaborare ar fi trebuit sa constea intr-o evaluare amanuntita a resurselor subsolului romanesc, pe de o parte, si intr-un apel in limba romana la Radio Moscova, adresat armatei romane de a depune armele, pe de alta.

    A fost denuntat de un ilegalist comunist

    Nicolae Morosan s-a nascut in 1902, in satul Cuconestii Vechi, judetul Edinet, din Basarabia. A absolvit liceul “B. P. Hasdeu” din Chisinau, apoi a studiat la Facultatea de Stiinte Naturale a Universitatii din Iasi, pe care a absolvit-o in 1927. Va imbratisa cariera de geolog si arheolog si va publica peste 40 de lucrari stiintifice, descoperind zeci de asezari paleolitice pe terasele fluviale ale Nistrului si Prutului. Membru al Colegiului Arheologic si al Institutului International de Arheologie, Morosan isi sustine doctoratul in Franta, in 1933, cu o teza despre Pleistocenul si Paleoliticul Romaniei de Nord-Est, care va fi publicata peste cinci ani, in Anuarul Geologic al Romaniei. Dupa rapirea Basarabiei de catre sovietici, refuza sa se retraga in tara si ramane cu parintii la Chisinau. La 1 iulie 1940, este numit directorul Muzeului de Etnografie si Istorie Naturala, dupa care preia catedra de geologie a Facultatii de Geografie a Institutului Pedagogic. La trei saptamani dupa ce armata romana trecuse Prutul, este arestat de NKVD, in urma denuntului unui profesor de istorie, pe nume Dubrovski, ilegalist comunist, alias Polik Ovim Mendel Gdolev. In denuntul lui Dubrovski, Morosan este acuzat de faptul ca este “roman fervent si antisovietic, ramas special cu o misiune de la statul roman”. Anchetat si transportat de la Chisinau la Tiraspol, va fi predat, in cele din urma, biroului NKVD din Odesa. Iata ce scrie in actul de incriminare al NKVD, recuperat si pastrat astazi in arhiva Muzeului National de Istorie a Moldovei: “Examinand materialele ce au parvenit de la NKVD cu privire la activitatea criminala a cetateanului Morosan Nicolai Nicolaevici, a reiesit ca, din anul 1939, Morosan N.N. a participat la activitatea partidului burghez «Frontul Renasterii Nationale a Romaniei». Dupa reintroducerea in Basarabia a puterii sovietice, a refuzat sa candideze ca deputat in Sovietul Suprem. (…) Apoi refuza sa ia cuvantul la radio, la prima aniversare a eliberarii Basarabiei de sub boierii romani. De la inceputul razboiului dintre Germania si URSS, Morosan a inceput un mod de viata suspect. Cu toate ca in Chisinau a fost evacuat guvernul R.S.S.M. (Republica Sovietica Socialista Moldoveneasca – n.n.), el a ramas. S-a decis: Morosan N.N., anul nasterii 1902, sa fie arestat si perchezitionat. Anchetator suprem al NKVD al RSSM, indescifrabil”.

    Secretul mortii sale, descoperit la Foreign Office

    La 25 iulie 1941, Biroul NKVD din Odesa il transfera in Siberia, la Novosibirsk, iar pe 25 noiembrie i se recunoaste nevinovatia. Este eliberat, dar cu conditia sa accepte catedra de profesor de geologie a Institutului Politehnic din Tomsk – Siberia. Pentru ca a refuzat sa fie ales deputat al Sovietului Nationalitatilor al Sovietului Suprem al URSS, va face obiectul mai multor anchete ale NKVD. Cercetarile arhivistice ale arheologului Nicolae Chetraru, care i-a dedicat o biografie, inclina spre ipoteza ca Morosan ar fi cedat in urma anchetelor dure la care a fost supus, si ca in cele din urma ar fi acceptat sa lucreze in favoarea sovieticilor. La 2 februarie 1994 este gasit mort in camera 240 a hotelului “National” din Moscova. Dupa revolutia din 1989, istoricul Valeriu Dobrinescu, de la Centrul de Istorie si Civilizatie Europeana – Iasi, a descoperit un document deosebit de important, in Arhivele Ministerului de Externe al Marii Britanii, datat la 2 februarie 1944, care rastoarna ipoteza colaborarii lui Nicolae Morosan cu autoritatile sovietice. Din continutul documentului reiese ca insarcinatul cu afaceri al Ambasadei Majestatii Sale Britanice la Moscova, John Le Rougetel, a fost vizitat de Morosan la ambasada, unde savantul i-a incredintat, confidential, urmatorul mesaj: “Eu nu mi-am tradat tara, nici cu buna-stiinta si nici voluntar”. Documentul este arhivat la Public Record Office, Foreign Office, 371 si face parte din dosarul nr. 43.984 fila 50: “Un anume domn Nicolae Morosan a telefonat dimineata si a cerut sa-l vada pe ambasador (…). Mi-a spus ca dupa ocuparea sovietica a Basarabiei a fost inchis si apoi eliberat pentru a preda la Omsk (Tomsk – n.n.). Sovieticii insistau sa vorbeasca la radio pentru Romania si el nu putea sa faca acest lucru, deoarece era sigur ca rusii intentionau sa anexeze intreaga tara (…). L-am sfatuit insistent sa accepte oferta de a vorbi, spunandu-i ca si cativa prieteni ai mei romani din Cairo deja faceau asta, si cu cat romanii ieseau mai repede din razboi, cu atat era mai bine (…). mai mult, a declarat el, un comisar din Republica Moldoveneasca, pe nume Pors, l-a informat ca rusii intentionau sa anexeze intreaga Romanie, Bulgaria si Iugoslavia. Chiar el fusese rugat sa pregateasca niste rapoarte geologice pentru rusi despre Romania si Bulgaria, dar el a refuzat”. Intors la hotel, Morosan a fost asasinat de NKVD in noaptea de 2/3 februarie 1944. Asasinii i-au inscenat sinuciderea, lasand o scrisoare de adio adresata de savant sotiei. Numai ca Morosan n-a fost casatorit niciodata si n-a avut niciun urmas…

    In memoria lui Nicolae Morosan

    In mediile oamenilor de stiinta basarabeni, cu afinitati proruse, persista ipoteza ca Nicolae Morosan s-ar fi sinucis. Leonid Cemortan, membru al Academiei de Stiinte a Moldovei, i-a facut lui Morosan un portret deloc magulitor, aproape pe placul regimului sovietic, in articolul “Drama intelectualilor basarabeni de stanga, publicat in anul 2000: “Tragic a fost destinul lui Nicolae Morosanu, savant de renume international (cercetari in domeniul geografiei naturale, geologiei si paleontologiei istorice). Pentru a-l atrage de partea lor, autoritatile sovietice i-au oferit postul de profesor la Institutul Pedagogic din Chisinau si l-au numit director al Muzeului de Etnografie si Istorie Naturala, promovandu-l si deputat in Sovietul Suprem al R.S.S.M. In timpul razboiului, el, ca deputat al corpului legislativ al republicii, a fost evacuat in adancul Rusiei. In februarie 1944 se sinucide la Moscova, scapand astfel de situatia de ostatic al regimului stalinist”. Ca un fapt divers, academicianul Leonid Cemortan, care face asemenea aprecieri despre Nicolae Morosan, nu este nici istoric si nici arheolog, ci teatrolog… La comemorarea a 50 de ani de la tragica sa disparitie, slujba de pomenire a lui Nicolae Morosan a fost savarsita in decorul auster al Bisericii Coltea din Bucuresti, pe 3 februarie 1994. Au participat elitele arheologiei romanesti, intre care cei mai mari specialisti in paleolitic de la Chisinau, Iasi si Bucuresti: dr. Alexandru Paunescu, de la Institutul de Arheologie “Vasile Parvan”; dr. Nicolae Chetraru, de la Muzeul National de Istorie a Moldovei; Ilie Borziac, colaborator stiintific principal la Institutul de Arheologie si Istorie Veche din Chisinau; dr. Vasile Chirica, de la Institutul de Arheologie Iasi; dr. Anatolie David si Tudor Obada, de la sectia de paleozoologie a Institutului de Zoologie din Chisinau; dr. Costin Radulescu, membru corespondent al Academiei Romane, directorul Institutului de Speologie “Emil Racovita” din Bucuresti. Daca Morosan a murit ca un erou al neamului romanesc, fara sa-si tradeze tara, cele doua obiective pentru care a fost asasinat vor fi realizate de cozile de topor dispuse sa colaboreze cu trupele de ocupatie sovietice. La Radio Moscova vor vorbi in favoarea sovieticilor Valter Roman si Ana Pauker, iar resursele minerale vor fi jefuite de sovromuri, inclusiv prin semnatura ministrului Bujor Almasanu. Sovromcuartit a exploatat rezervele de uraniu ale Romaniei, pe care le-a exportat in URSS, in contul despagubirilor de razboi. In intervalul 1952-1960, Romania a furnizat URSS, 17.000 tone de uraniu metalic, utilizat in cea mai mare parte la programul nuclear militar sovietic, pentru fabricarea bombelor si rachetelor atomice

    Apreciază

  20. Ion de la Chiuiesti said, on august 15, 2009 at 10:16 am

    Orice om are caderi. Probabil ca IPS Bartolomeu Anania traia o cadere atunci, sau poate din cauza ca mai marii bisericii noastre stiau de originile lui Wojtyla, de unde slabiciunea lui pentru Romania. Important este ca IPS e pe drumul ingust(cel putin speram). Doamne ajuta!

    Apreciază

  21. Maria said, on august 15, 2009 at 10:36 am

    @razboiintrucuvant
    Sa intelegem ca Parintele Calciu este infailibil. Asta dupa ce afirma (in deplina cunostinta de cauza, desigur) despre Patriarhul Teoctist: „Are un echilibru! Eu sunt putin ingrijorat cand Patriarhul va muri, sunt tulburat. Pentru ca el tine o balanta acolo.” (Patriarhul Teoctist care a practicat, e adevarat, cu mult echilibru si tact atat seghianismul cat si ecumenismul).

    Apreciază

  22. Maria said, on august 15, 2009 at 11:52 am

    „…inclusiv ierarhii cei mai buni ai BOR, erau foarte putin elucidati in ceea ce priveste catolicismul si venea intr-o continuitate cu conceptiile interbelice ale legionarilor, care si ei luptasera (vezi Mota si Marin) pentru catolici, care nu aveau deloc o atitudine anti-ecumenista…”.
    Practic descrieti etape ale apostaziei care exista in acest moment.

    Apreciază

  23. Elena Maria said, on august 15, 2009 at 12:40 pm

    Asa crestini asa ierarhi ! Dragii mei va meritati asa zisii PASTORI. Crestinii in ziua de azi sufera de cea mai cumplita boala – ORBIREA SUFLETEASCA SI DUHOVNICEASCA – pentru ca unii nu vad iar altii nu vor sa vada ca in biserica noastra au ramas foarte putini PASTORI adevarati si acest lucru se intimpla din cauza ca nu-l cunoasteti cu adevarat pe HRISTOS adevaratul nostru PASTOR !

    Apreciază

  24. Andreea said, on august 15, 2009 at 2:39 pm

    Draga Elena,sa inteleg ca tu nu ai nici-o treaba cu Ortodoxia nu?Avand in vedere ca afirmi ca ne meritam pastorii…daca nu esti ortodoxa,dar vorbesti de Hristos,nu poti fi decat catolica sau sectara.Daca esti catolica,imi pare rau,dar esti eretica,asta sunt catolicii,macar pentru erezia cu filioque.In ceea ce va priveste ierarhii,sa avem pardon,dar cred ca nu sunt catolicii in masura sa ne dea noua lectii… ierarhii lor s-au indepartat de Dumnezeu si de crestinism de mult timp,iar in ultima vreme,preocuparile lor „stiintifice”in ceea ce privesc darwinismul si ozn-urile,teorii demonice,au aratat cam care este dumnezeul la care se inchina.Daca esti sectara,este la fel de rau,pentru tine si nu are rost sa mai lungim vorba.Trist ar fi sa fii ortodoxa,deoarece din vorbele tale nu se desprinde o mare traitoare,atata timp cat tu te asezi deasupra noastra,crezandu-te,probabil,mai buna…Daca Apostolul Pavel spunea despre sine ca este cel mai mare pacatos,avem noi oare dreptul sa credem altceva despre noi insine?Si daca gandim si simtim ca suntem(fiecare pentru sine)cel mai pacatos om de pe pamant,ii mai putem trata pe ceilalti de sus,le putem da lectii si-i putem mustra ca nu-L cunosc cu adevarat pe Domnul nostru Iisus Hristos?Oricum ai lua-o,nu cred ca este prea bine…
    Au mai ramas,cu adevarat,putini pastori adevarati,dar nu este folositor sa-i criticam sau sa-i judecam,singura ziditoare este rugaciunea,deci singura atitudine care o poate lua crestinul,singura care nu distruge,este sa se roage pentru ierarhii sai…judecata este a lui Dumnezeu…Iar la Dumnezeu,am mai spus-o,conteaza prezentul.Uitam cat de mult au gresit chiar si apostolii,cum s-a lepadat Petru de El,de trei ori?
    Maria,despre morti,numai de bine…judeci si tu,dar stii cu siguranta ca Patriarhul nu si-a indreptat greselile?Il acuzi de serghianism…oare este o atitudine mai bine,pentru un crestin,decat a comunistilor,care-l acuzau de practicarea relatiilor homosexuale,la Seminarul Teologic?Astea erau acuzatiile comunistilor,la adresa preotilor si ierarhilor ortodocsi si prin acestea,ei nu doreau altceva decat lovirea in Biserica lui Hristos!Emitand astfel de pareri,nu faceti altceva decat sa-i faceti bucurie celui rau…si ce bucurie!Chiar as vrea sa stiu daca ati discutat cu duhovnicul,vreodata,ceea ce ganditi si chiar postati aici si vorba aia,verba volant,scripta manent(nu ca nu ar ramane si vorbele,la Dumnezeu,ramane totul,inclusiv vorbele)!Daca Patriarhul Teoctist ar fi fost atat de serghianist si de eretic precum spuneti,nu cred ca l-ar fi pastrat Bunul Dumnezeu,pana la varsta de 93 de ani aproape,asa cum era…modelul de „slujitor”eretic care nu-L mai are pe Dumnezeu,in inima si sufletul lui,este al unui papa catolic ce ajunsese atat de ramolit,fizic si psihic,incat parea o leguma…imaginea care-mi vine in minte,cand il pomenesc,este a unui fir de saliva,pe o Sfanta Icoana ortodoxa,la o vizita in Bulgaria,parca…ingrozitor…Eu zic ca in afara cazului Corneanu,pe care nici eu nu il tolerez,intrucat Corneanu nici macar nu s-a pocait si apostazia a fost clara(si pentru el,Biserica nici nu se mai poate ruga,este eretic,pana la pocainta adevarata),in afara acestui caz,noi nu putem emite judecati si singura atitudine folositoare,noua si ierarhilor nostri,este RUGACIUNEA!Doamne ajuta-ne!

    Apreciază

  25. elena said, on august 15, 2009 at 2:52 pm

    Tuturor celor care judeca,si mai ales judeca PREOTII SI IERARHII,cum vad ca s-a ajuns din postarile voastre,va dau un sfat:ascultati-l pe Parintele Arsenie Papacioc,care vorbeste desore asta in postarea lui saccsiv de astazi!Maria,ce este aia seghianism?Poate ai vrut sa vorbesti despre serghianism…asculta si tu,poate realizezi ce mare pacat ai comis,facand acuzatii la adresa unui Patriarh despre care crezi ca stii totul si de fapt,nu stii nimic!Nu va mai grabiti asa,fratilor,cu capul inainte,sa faceti jocul celui rau!Astea nu sunt fapte care sa arate dreapta credinta!Vorbeste si Parintele Arsenie despre RUGACIUNE,singura care zideste,judecata este osanda!Doamne ajuta si lumineaza mintile noastre!

    Apreciază

  26. elena said, on august 15, 2009 at 3:17 pm

    „In orice zi,oricand,sa ne daruiasca Dumnezeu macar puterea iertarii si a iubirii dintre noi.Cat de cat.Numai asa va inceta aceasta atmosfera de neliniste,de zavistie,de vrajba dintre noi.Numai cu DRAGOSTE.Si cu IERTARE.Nu avem altcum.Si numai asa putem imblanzi pe Dumnezeu.Maicuta Domnului se zbate sa ne scoata din pericolul disparitiei noastre,dar Domnul nu poate astepta la nesfarsit invierea noastra.Asa incat,sa invatam de la Hristos IUBIREA si IERTAREA.Sa invatam de la El cum sa trecem peste toate durerile cu bucuria asteptarii intalnirii in Imparatia Lui.”
    Cuvinte care zidesc,ale Maicii Benedicta,cunoscuta de cei mai multi drept Prof.Zoe Dumitrescu-Busulenga.

    Apreciază

  27. Crestin Ortodox said, on august 15, 2009 at 5:10 pm

    Fratilor,
    Fiind unul dintre cei de care spune Saccsiv (ortodox incepator), apreciez faptul ca s-a scris acest post. De ce? Pentru ca daca un incepator cautator (netrecut inca prin amagirea new-age – care e in legatura cu ecumenismul cred eu) ar fi ascultat acel file audio , ar fi putut trage concluzia ca e in regula orice.Si nu ca ar fi avut rea intentie, ci pentru ca, asa cum spun multi aici, indrumatorii cu har nu mai sunt multi. Eu nu-i judec, fiindca nu-mi permit, dar spun ca este dificil sa primesti astazi indrumare curata si dreapta. Cand vine, ii multumesc Domnului!
    Intr-un raspuns la o postare de-a lui Saccsiv, ii ceream indrumare. Consider ca eu si altii ca mine, au primit-o prin acest post, unde au venit si raspunsuri de la voi . Nu vreau sa va dau sfaturi ,dar indraznesc sa va reamintesc ca suntem si noi pe aici (incepatorii). Ganditi-va si la noi cand raspundeti.
    Eu personal, ma rog si ma voi ruga pentru semenul meu, la fel cum ma rog si pentru fratele meu ortodox, cu inima curata si-n spiritul credintei celei drepte. Deci, intr-o biserica ortodoxa sau in casa mea. Doamne ajuta!

    Apreciază

  28. Elena Maria said, on august 15, 2009 at 5:48 pm

    A fi ecumenist inseamna:”A crede si a spune ca important e sa „crezi”,sa ai „credinta”-fara a preciza CUM sa crezi,CE sa crezi,IN CINE sa crezi,CE credinta sa ai -sa fii „bun”,”linistit”,”pasnic”,”cuminte”,”cinstit”,”harnic”,”muncitor”etc.nestiind ca atit ereticii crestini,cit si paginii au in chip firesc aceste virtuti,fara a fi insa ortodocsi botezati in
    Biserica lui Hristos”.(Un parinte din GRECIA-iertare nu-mi amintesc numele)
    „PACATUL este o INCALCARE a legii lui Dumnezeu,dar EREZIA este o SCHIMBAREa legii lui Dumnezeu”.(Pr.Sava din Grecia)
    Daca cititi acestea si multe alte scrieri …poate intelegeti mai bine ca Mintuitorul Hristos nu a lasat loc de nici un fel de compromis,a fost clar si la fel de radical in respectarea poruncilor si invataturilor crestinesti !!! Daca nu era atit de radical si Sf Ioan Botezatorul ,care doar a MUSTRAT pacatul ,azi nu mai era de-a dreapta Mintuitorului….!!! E problema fiecaruia daca citeste si intelege numai CE-I CONVINE…
    A ne apara credinta,nu inseamna ca sintem eretice,pagine,sectare,etc…
    Dragi crestini ,cu ajutorul lui Dumnezeu ,a Maicii Domnului si a Tuturor Sfintilor
    noi il urmam pe Hristos si asteptam Invierea mortilor si Judecata de apoi si vom vedea …pe cine a urmat fiecare !

    Apreciază

  29. Maria said, on august 15, 2009 at 5:55 pm

    @UmbraSerii
    Am preluat citatul respectiv din comentariu celor de la „razboiintrucuvant” si am vrut sa subliniez ideea exprimata: „legionarii (…) nu aveau deloc o atitudine anti-ecumenista”. Desigur, ecumenismul este conceptul masoneriei si a patruns in BOR de multa vreme dar, si-a gasit foarte bine terenul in lipsa a ceea ce „razboiintrucuvant” denumeste „constiinta dogmatica” a ierarhilor, desi eu as numi acest lucru, mai degraba continut duhovnicesc. Compromisul era deja in BOR o practica, care intre timp s-a generalizat atat de mult, incat incercarea „razboiintrucuvant” de a-i justifica pe ierarhi nu face decat sa-i incrimineze si mai tare.

    Omilia 34 la Evrei-Sfantul Ioan Hrisostom:
    „Ce-ar fi daca (spuneti voi), daca el este nedrept, ar trebui sa ne supunem?
    Nedrept? In ce sens? Daca, intr-adevar, in ce priveste chestiunile de Credinta, departati-va si evitati-l; nu doar de ar fi om, ci chiar de ar fi inger coborat din Ceruri; dar daca e cu referire la viata lui personala, nu fiti prea curiosi.”
    Asa ca, mult invocata mantie care s-ar cuveni preotilor, nu se refera in nici uncaz la situatii de strambare a Credintei.

    Apreciază

  30. Maria said, on august 15, 2009 at 7:38 pm

    @UmbraSerii
    „(…)planul luptei pentru mantuire a celor sinceri in credinta lor…”.
    Mantuirea, (cel putin pe pamant), nu se poate realiza decat in Biserica.

    Apreciază

  31. Catalin said, on august 15, 2009 at 7:44 pm

    (Imi pare rau dar ultimele comentarii nu am avut rabdare sa le mai citesc). Este regretabil sa vad cata cearta si contrazicere este aici, sub un pretext de credinta. Nu suntem cu nimic mai buni daca intram in polemici nesfarsite. As vrea sa fac o singura precizare legata de ceea ce au scris unii: DA !!!..tb sa ne rugam pentru oricine 😉 Toti sunt suflete ca si noi, chiar si catolicii, chiar si yoghinii, chiar si protestantii, chiar si musulmanii. Poate suntem prea inchistati si am uitat ce inseamna rugaciune cu adevarat si iubire. Un simplu „Doamne ai grija de sufletele astea ratacite si adu-le pe calea cea buna (-stim cu totii care este calea cea buna-), sa nu piara” sau „iarta-ma ca nu m-am rugat destul pentru ele, poate si din cauza mea, pacatosul, se intampla ce se intampla in jurul nostru”. Sa ma iertati daca gresesc cumva, nu am studii teologice aprofundate si nu stau permanent in mediul dogmatic ortodox, dar cred ca asta e intelegerea unei lupte cu adevarat corecta si crestineasca. Mai intai rugaciunea sincera si umila in fata lui Dumnezeu si apoi restul. Vehementa si condamnarea persoanei si nu a pacatului as spune ca e gresita. Cu totii avem rataciri si Bunul Dumnezeu ne intoarce parinteste pe drumul cel bun. De aceea eu zic sa ne rugam si pentru IPS Bartolomeu Anania si pentru restul BOR, chiar si pentru Dan Puric (pentru ca si legat de interviul dat de el s-au iscat controverse) ca Dumnezeu sa le puna in inimi gand bun si sa ii povatuiasca. Doamne ajuta!

    PS: Sunt total impotriva ecumenismului!!!

    Apreciază

  32. Andreea said, on august 15, 2009 at 8:14 pm

    Catalin,nu ai inteles deloc bine,NU NE PUTEM RUGA PENTRU ERETICI SI PAGANI!Crezi ca esti mai milostiv decat Biserica insasi?Daca Biserica spune ca nu te poti ruga pentru cei pomeniti mai sus,ca si pentru sinucigasi,cum poate un crestin sa faca neascultare sau sa protesteze?Biserica este intemeiata pe reguli,adica pe DOGME,care au fost date de Sus si nu le putem noi schimba dupa bunul plac sau dupa vremuri!Citeste scrisoarea Sf.Ignatie Briancianinov de pe Popas Alternativ,care vorbeste despre mantuirea paganilor si a ereticilor!Fratilor,cititi,sunt atatea scrieri ale Sfintilor Parinti si ale marilor sfinti si duhovnici ortodocsi,incat nu mai avem nici-o scuza,daca derapam!Asta am spus-o pentru fraza ta cu tb sa ne rugam pentru oricine,catolici,chiar si yoghini etc.Avem destui ortodocsi,de-ai nostri,pentru care sa ne rugam…avem propriile pacate,pentru care sa ne rugam si n-o facem de ajuns si tu vrei acum sa te rogi pentru cei care se inchina la satan,cum fac yoghinii?Ai vazut vreodata cum sunt imortalizate shiva sau alte zeitati hinduse?Reveniti-va,fratilor,nu este de gluma!

    Pt.Maria…mantuirea nu exista in afara Bisericii Una,Sfanta,Soborniceasca si Apostoleasca,adica cea Ortodoxa,este adevarat,dar la fel de adevarat este ca Biserica nu exista fara ierarhi,asa ca nu-i putem pune la zid cu usurinta,cu atat mai mult cu cat au fost lasati de la Dumnezeu!La Sfanta Liturghie,ce faci,cand Patriarhul Teoctist este pomenit la Epicleza,iesi afara din biserica sau iti indrepti gandurile spre altceva?Sa stii ca asa au inceput si ereziile…incet,incet,dar sigur!Fara smerenie nu exista mantuire si un om smerit,se vede pe sine cel mai pacatos dintre oameni,neavand chemare spre a-i judeca pe ceilalti!Lasa-L pe Dreptul Judecator sa o faca!

    Apreciază

    • Maria said, on august 16, 2009 at 11:04 am

      Andreea, ce vrei sa spui prin faptul ca ierarhii au fost lasati de la Dumnezeu?
      Apostolul Iuda a fost ales de insusi Iisus, dar aceasta i-a fost prin osandire. Preotiii isi aleg cea mai grea cale de mantuire, si depinde de ei daca aceasta le va fi spre mantuire sau spre osandire.

      Apreciază

  33. Crestin Ortodox said, on august 15, 2009 at 8:34 pm

    @Elena
    Te citez: ” E problema fiecaruia”. O sa-ti spun cu INDRAZNEALA, ca e si problema ta. Problema ta este ca nu citesti posturile cu inima ci doar cu ceea ce ai de demonstrat! NU trebuie sa-mi demonstrezi ca stii sa te rastesti cand spui ca esti crestin ortodox, ca urmezi dreapta credinta. Inteleg si cu vorba buna. Si crede-ma ca-ti scriu din suflet. Si daca nu ma crezi, pacatul tau sa fie. Fanatismul, lipsa de dragoste si daruire nu o inteleg. Cateodata o condamn , dar pe urma imi amintesc ca si eu scap pe laturi. Indraznesc sa repet rugamintea catre cei care posteaza aici: ca sunt si incepatori! Atat. Si cine are urechi de auzit, sa auda. Dumnezeu sa fie ciu noi toti.

    Apreciază

  34. Crestin Ortodox said, on august 15, 2009 at 8:38 pm

    Ps. Pot sa inteleg ca este un blog si de dezbateri. Dar cu dragostea si daruirea cum ramane? Bun,daca sunt incepator merit doar palme? Intreb doar!

    Apreciază

  35. Catalin said, on august 15, 2009 at 8:38 pm

    Iarta-ma daca iti pun intrebarea asta, dar trebuie sa o fac (in scop pur constructiv si fara rea intentie): Daca te nasteai dintr-o mama protestanta si Bunul Dumnezeu iti descoperea tie ortodoxia, calea cea dreapta, ce ai fi facut spune-mi te rog:
    1. o anatemizai, o condamnai, o renegai?
    2. te rugai pentru intoarcerea ei pe calea cea dreapta, pentru izbavirea din ghearele necuratului. (Asta inseamna rugaciune in cazul asta ..nu sa aiba viata prospera, sanatate si alte lucruri..) Extrapoleaza lucrurile la aproapele tau, semenii tai..pe ei ii iubesti ca pe tine insuti, teoretic ca si pe a ta scumpa maica.

    Sunt multi eretici, evrei si alte soiuri de oameni care s-au botezat ortodocsi. Uneori nu vedem padurea de copaci, ne inchistam mintile in dogme si le pricepem ad literam si nu in duh si adevar cum zicea Rafail Noica.
    Sa luam Sfanta Evanghelie: sunt atatea lucruri sugerate acolo (am zis..nu sunt foarte documentat in teologie sa redau lucrurile perfect): cand fariseii cartesc despre minunile Mantuitorului in mintea lor din pricina unor aspecte dogmatice la vremea aia, dar intelese ad literam, sau pilda samarineanului (uite-o, am gasit-o cu google: http://scriptura.uv.ro/samarinean_milos.htm) in care cel ranit poate fi inteles ca cel cazut in ispita ereziei…si asa mai departe
    Te-as ruga sa citesti si cartea Mari initiati ai Indiei si parintele Paisie sa vezi cata rabdare si rugaciune din partea parintelui pentru unul din discipolii sai (care se afla pe asemenea cai) pana acesta a renuntat complet la astfel de practici.
    In ceea ce priveste scrisoarea Sf.Ignatie Briancianinov, daca nu ma insel se referea la cei care sustin faptul ca si alte religii sunt bune…sau cei care adera si la ortodoxie si la altele, deci e cu totul altceva.
    Ma doare ca exista spiritul asta de cearta intre noi, spiritul mandriei in fiecare din noi in care ne simtim bine daca ideile celorlalti converg catre ale noastre, departandu-ne din aceasta cauza de scopul cu care ne intalnim de fapt pe aceste bloguri.
    Si repet: rugaciunea pentru acei oameni este in sensul izbavirii lor din ratacire. Asa trebuie inteleasa.
    Daca mai gresesc, va rog sa imi impartasiti ideile voastre.
    Doamne ajuta! Si rugati-va si pentru mine pacatosul si netrebnicul!

    Apreciază

  36. Catalin said, on august 15, 2009 at 8:42 pm

    *Comentariul era pentru Andreea (intre timp a mai postat si altcineva)

    Apreciază

  37. Creştin Ortodox said, on august 15, 2009 at 11:09 pm

    As vrea sa mai intreb asta:
    „In My Deepest Despair )cand voi cea cele mai adanci dubii – disperari)
    Will You Still Care? ( iti va mai pasa?)
    Will You Be There? ( vei fi acolo?)
    In My Trials ( in incercarile mele?)
    And My Tribulations (in necazurile mele?)
    Through Our Doubts ( in dubiile noastre?)
    And Frustrations( si frustrarile noastre?)
    In My Violence (in violenta mea?)
    In My Turbulence ( in turbulentele mele?)
    Through My Fear ( in temerile mele?)
    And My Confessions ( in confesiunile mele?)
    In My Anguish And My Pain( in angoasele si durerile mele?)
    Through My Joy And My Sorrow ( in bucuriile mele si in suparari?)
    In The Promise Of Another Tomorrow ( in promisiunea unei alte zile de maine?).
    VEI FI ACOLO? ITi VA PASA? Frate al meu…

    Apreciază

  38. daniel said, on august 16, 2009 at 6:50 am

    am citit aceste comentarii si observ ca dintre ortodocsi putini sunt cei cu adevarat ortodocsi: cei care sunt umili si plini de iubire cu inima si care indeplinesc cu viata lor Cuvantul Divin.
    deoarece in fata Domnului Iisus nu conteaza cat de bine cunosti Dogmele sau Sfanta Scriptura sau cat de bine esti pregatit teoretic sau teologic.
    ori de cate ori ne pierdem in teorii si justificari care ne alimenteaza vanitatea noastra de ortodocsi de fapt in aceste cazuri Ii dam Domnului otet si venin.
    cand suntem umili si ne recunoastem nepriceperea noastra, cand ne incredintam Lui cu toata fiinta noastra, Ii dam Domnului iubirea nostra de care este atat de insetat.

    Apreciază

  39. Andreea said, on august 16, 2009 at 7:07 am

    Catalin,Biserica noastra,Una,Sfanta,Soborniceasca si Apostoleasca,s-a cladit pe dogme,insuflate Sfintilor Parinti la Sinoadele Ecumenice de Duhul Sfant,de aceea este un pacat sa spui ca suntem inchistati in niste dogme!Cand am spus ca nu te poti ruga pentru ei,m-am referit la slujbele din Sfintele Biserici…este un mare pacat sa-i treci la Sf.Liturghie sau la Sf.Maslu,de exemplu,unde tu poti sa-i treci,caci preotul nu are de unde sa stie ca ai pus in pomelnicul tau un ratacit,un sectar sau un eretic!Sau un sinucigas!Si il pomeneste,dar pacatul tau ramane,acela de a te crede mai milostiv decat Biserica Insasi!Si de unde ai scos chestia cu cearta,Doamne iarta-ma?Cearta nu zideste deloc,daca am intrat si am postat cateva vorbe,in nici-un caz nu am facut-o animata fiind de vreun duh de galceava,nu ma caracterizeaza.Si poti fi bun cu un semen de-al tau,care nu are nici-o treaba cu ortodoxia,la fel ca in pilda samarineanului milostiv:n-o sa-l lasi pe musulman sau pe hindus sau pe membrul misa,sa zaca intr-un sant,fiindca nu este fratele tau intru credinta,nu,il ridici,il ajuti,il pui la adapost,te interesezi de el,asta inseamna DRAGOSTE!Suntem,cu siguranta,foarte vulnerabili…uite,citeam ca Parintele Arsenie se roaga pentru turci,deci pentru musulmani(nepomenindu-i,normal,la Sf.Liturghie)dar PARINTELE ISI PERMITE,intrucat L-a dobandit pe Hristos,in inima sa!Sa nu uitam ca si Parintii de la Athos se roaga pentru toata zidirea si pentru toata lumea,dar si ei,de asemenea,au ajuns,duhovniceste vorbind,in locuri care par de nepatruns!Nu as vrea sa intelegi gresit cuvintele mele,Catalin,sa ne rugam doar ca Bunul Dumnezeu sa ne lumineze mintile!
    La chestiunea cu mama,mi-ai dat o tema foarte buna,pentru a medita,dar ma ierti,daca nu o sa ma gandesc la ea?Daca as incerca sa o fac,mi-as aduce aminte de DARUL imens pe care mi L-a facut Domnul,lasandu-ma ortodoxa,din parinti ortodocsi,traitori si ma gandesc ca nu fac mai nimic,adica nimic,chiar,pentru a inmulti TALANTUL!La repezeala,asa,fara sa cuget prea mult,iti spun ca as fi adus-o pe mama,cu siguranta,la Dreapta Credinta!pentru ca as fi avut,de partea mea,TOT SPRIJINUL!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  40. Catalin said, on august 16, 2009 at 8:40 am

    Doamne ajuta! Nu critic dogmele bisericesti in nici un caz. Nu sunt ostil ortodoxismului in nici un caz. Eu vorbeam de intelegerea gresita a dogmelor, asta inseamna inchistarea la care ma refeream, rigoarea goala,formalitatea, un automatism de comportament si nu o intelegere in duh si adevar. Exista un risc mare sa cadem in fanatism.
    Nu inteleg afirmatia ca ei s-au rugat pentru yoghini sau musulmani pentru ca l-au gasit pe Hristos si isi permit (deci, cu alte cuvinte doar unii se pot ruga -pentru aceia-, altii nu). E adevarat ca suntem toti tarana pacatoasa si nu suntem vrednici nici macar sa ridicam capul in sus, dar putem ruga oricand pe Dumnezeu sa puna in sufletul nostru un cuvant de rugaciune bun. Nu exista „nu te poti ruga pentru cineva, numai altii pot, noi inca nu”. Rugaciunea este esenta a ceea ce facem (corelata si cu postul, jertfa). Iar la pilda samarineanului, nu doar daca e in sant iti ajuti aproapele. Santul poate fi si unul de natura sufleteasca.
    Sa ne rugam Bunului Dumnezeu sa ne daruiasca cat mai multe discutii facile pe aceste bloguri, si mai putin spre pierzania noastra (in cearta si polemica seaca si inutila, si ma adresez aici tuturor).
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  41. Slavic said, on august 16, 2009 at 8:58 am

    Priviti va rog urmatorul video:

    Apreciază

  42. Elena Maria said, on august 16, 2009 at 12:53 pm

    +Separarea de pastorii ecumenisti se numeste „ingradirea de sine”(Canon15,Sinod1-11.861).
    +”Se cuvine sa ne ingradim pre sine si sa ne separam de episcopii care,in chip vadit ,staruie in greseala privitor la cele ce tin de credinta si de adevar ,asadar se vadesc a fi eretici sau nedrepti”Canon31 al Sf Apostoli interpretrat de Sf. Nicodim Aghioritul.Atunci cind episcopul predica eresul in public ,in acest caz ei pot fi numiti „falsi-episcopi”,iar toti cei ce se ingradesc pre sine de acesti falsi-episcopi nu numai ca nu sint supusi certarii,ci din contra,merita cinste”(Canon15,Sinod I-II)
    In aceasta privinta Sf.Ioan Gura de Aur spune ca daca episcopul este „nedrept in cele ale credintei”se cuvine „sa ne departam si sa ne ferim,nu numai om de-ar fi,ci si inger coborit din cer”(Omilia la Evrei)
    +Sf. Teodor Studitul constata pe buna dreptate :”Avem porunca de la insusi Apostolul(Pavel) ca atunci cind cineva invata ori ne sileste sa facem orice alt lucru dect am primit si decit este prescris de canoanele Sinoadelor ecumenice si locale,acesta urmeaza a fi osindit ,ca nefacind parte din clerul sfintit(Epistola1,24)
    +Cind Credinta se afla in pericol ,atunci tacerea se considera a fi o incalcare a legamintului lasat de Domnul”Porunca Domnului este a nu pastra tacere in vremurile cind Credinta se afla in primejdie”(Sf.Teodor Studitul)
    +Prin urmare daca se predica erezie ortodocsii nu au voie sa pastreze o tacere vinovata,ci trebuie sa rosteasca cuvintul Adevarului cu indrazneala,trebuie sa „se ingradeasca pe sine” de falsii invatatori si falsii episcopi si sa continuie cu staruinta lupta cea buna a dreptilor credinciosi si „impotrivirea (rezistenta) bineplacuta lui Dumnezeu.(Sf.Teodor Studitul,Epistola 1,39)
    + Sint cel putin 10-15 Canoane ale Sf. Parinti si Canoanele 45 si 65 a Sf. Apostoli care interzic a te ruga cu ereticul.”Cel care se roaga cu erticul sa fie caterisit” Daca si Sf.Parinti s-ar fi infratit cu ereticiisi nu i-ar fi combatut prin cele 7 Sfinte Soboare Ecumenice ,s-ar mai fi putut vorbi azi despre Ortodoxie? Oare cine sint cei care i-au ucis pe sfintii parinti si mucenici care si-au aparat credinta si nu s-au lepadat de Hristos? Oare ,azi,in aceasta zi de praznuire a Sfintilor Brincoveni, va intrebati intr-adevar cine i-a ucis,de ce au fost ucisi ???
    +Credinta noastra este dreapta marturisire a Sf.Parinti ai nostri.Cu ea ,noi nadajduim sa ne infatisam inaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor ,iar fara de ea ,nu stiu ce fel de cuviosenie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic.In materie de credinta nu exista concesie.Chestiunile credintei nu admit iconomie”(Sf.Marcu Eugenicul-Mitropolitul Efesului-1444)
    +” Mai mare bucurie decit aceasta,

    Apreciază

  43. Elena Maria said, on august 16, 2009 at 1:18 pm

    +”Mai mare bucurie decit aceasta nu am,cind aud ca fii mei umbla intru adevar”(Sf Ioan Evanghelistul)
    +Sf Apostoli si Sf.Parinti ne-au dat Canoanele spre paza nu spre schimbare.

    „Caci va veni o vreme cind nu vor mai suferi invatatura sanatoasa ci-dornici sa-si desfateze auzul-isi vor gramadi invatatori dupa poftele lor si isi vor intoarce auzul de la adevar si se vor abate catre basme.”(Timotei4:3-4)

    „Pentru ca cine va pazi toata legea dar va gresi intr-o singura porunca,s-a facut vinovat fata de toate poruncile”(Iacov2:10)

    „Ci macar de noi sau inger va binevesti voua afara de ce am vestit voua,anathema sa fie. „(Galateni 1:8)

    Apreciază

    • Maria said, on august 17, 2009 at 4:41 am

      Elena Maria, cat de bine rezuma Parintele Arsenie Boca in video de la Slavic:
      „Ecumenismul: erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei (…)
      Inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti, ale celor sapte Soboare Ecumenice.”
      Sa dea Dumnezeu sa se trezeasca cat mai multi crestini!

      Apreciază

  44. irinasitco said, on august 16, 2009 at 7:40 pm

    Saccsiv,

    Iti pierzi toata credibiltatea cu acest articol defaimator la adresa lui Bartolomeu Anania,care a ramas SINGURUL ierarh care se opune apostaziei,reamintesc este SINGURUL mare ierah care s-a opus cipurilor si nu a fost de acord cu gestul apostatic al lui Corneanu.In plus,are niste discursuri f frumoase despre ortodoxie cum este acela numit Portretul lui Iuda,dupa care s-a facut si acel film. De ce nu faci transcriptul discursului asta? Reda perfect esenta fenomenului din lume oponent al ortodoxiei. si cum e privit un ortodox astazi de catre ceilalti. E pacat pentru tot ce ai construit pana acum si pt munca ta depusa pe acest site.
    De ce nu ai scris un articol despre un om intr-adevar care a tradat increderea ortodoxiei care s-a DOVEDIT chiar a fi un impostor cum este Dan Puric ? De ce ai scris tocmai despre stalpul ortodoxiei care mai sustine biserica ortodoxa romana in care aceasta a ramas. Se spune ”daca un singur om nu-l va trada pe Hristos in acela ramane Biserica lui Hristos.”
    Sper ca ai scris articolul acesta din cauza ca nu ai fost bine informat, si nu ai facut-o cu rele intentii. Sper ca nu esti un om al elitei camuflat in ortodox si vrei sa cunosti cine dintre cititorii site-ului tau se opune sistemului.

    Apreciază

  45. Vio said, on august 17, 2009 at 3:51 am

    Spunea Domnul si Mantuitorul nostru Isus Hristos ca in 2 porunci se cuprinde Legea. 1. Sa il iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima, cu tot cugetul si toata simtirea ta. Si a 2 a porunca la fel de importanta ca prima: Sa iti iubesti aproapele ca pe tine insuti. Deci spuneti-mi si mie de ce ar fi pacat sa te rogi si pt oameni din alte religii? Multi de aici faceti ca fariseii din vechime care il criticau pe Domnul Isus ca petrecea prea mult timp in compania pacatosilor. Va aminititi raspunsul Lui?

    Apreciază

  46. Vio said, on august 17, 2009 at 3:56 am

    „Nu cei sanatosi au trebuinta de doctor ci cei bolnavi.” Pace Voua!

    Apreciază

  47. Iubesc Patriarhul said, on august 17, 2009 at 5:17 am

    Da de cand este arhiereu Ioan Paul al doilea? Ca sa fii arhiereu trebuie sa ai succesiune apostolica. Ce treaba are papa cu arhieria? De ce l-o fi numit IPS arhiereu pe papa? Raspunsul este de groaza.

    Apreciază

  48. saccsiv said, on august 17, 2009 at 9:32 am

    Irinasitco

    Analiza interviului dat de Dan Puric revistei Yoga Magazin

    https://saccsiv.wordpress.com/2009/08/05/analiza-interviului-dat-de-dan-puric-revistei-yoga-magazin/

    Apreciază

  49. Nihil sine Deo said, on august 17, 2009 at 10:28 am

    Cred ca materialul pe care Saccsiv l-a pus pe site este foarte important pentru a se sublinia locul ecumenismului in Biserica Ortodoxa Romana. Ecumenismul este pe cale de a deveni un al doilea Pidalion in BOR. Rugaciunile cu eretiicii de catolici, chiar modificarea unor cuvinte din sf. slujbe pentru a nu se aduce atingere unora sau altora (a se citi Prohodul Domnului) spun foarte multe. Din pacate conducerea actuala a BOR merge spre Mamona desi da impresia ca nu vrea sa slujeasca la doi domni. Am sa preiau si eu pe blogul meu acest material cu ingaduinta lui Saccsiv.

    Apreciază

  50. Stancu Silviu said, on august 18, 2009 at 9:01 am

    M-am pierdut total in atatea comentarii…

    Cine este ortodox ?
    Pentru cine sa ne rugam si pentru cine nu ?
    Cine suntem noi sa hotaram asta ?

    Rugati-va pentru aproapele vostru, asa ne-a sfatuit Domnul nostru Isus!

    DE CE ?

    Pentru ca Dumnezeu este iubire. Puteti intelege dragostea lui Dumnezeu pentru noi ? Adica cu totii stim cat de mult ne-a iubit Dumnezeu incat a dat pe Unicul Sau Fiu pentru ca noi sa nu murim…, insa putem intelege cu adevarat dragostea Lui ?
    Noul Testament vorbeste despre dragoste si vorbeste atat de frumos in Corinteni 13. Sunt crestini care traiesc o viata intreaga si nu inteleg pe deplin insemnatatea acelor cuvinte. Si mare atentie… nu este rostul nostru sa-i judecam pe altii, indiferent de ceea ce simtim sau de pozitia pe care noi credem ca o ocupam in ochii lui Dumnezeu.

    Se vorbeste mult despre ceea ce New Age ii invata pe oameni. Cea mai mare erezie imi pare aceea ca… suntem cu totii Dumnezei, fiecare isi are Dumnezeirea in el, Omul este propriul sau Dumnezeu.

    Oare noi nu facem acelasi lucru cand ne ridicam deasupra celorlalti, ne inchidem in religia noastra, in orbirea noastra si ii aratam cu degetul pe ceilalti ?

    Rugati-va unii pentru altii si iubiti-va, iubiti-va cu dragoste adevarata.

    Doamne ajuta !

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: