SACCSIV – blog ortodox

Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cumplit MOLOH

Posted in BAAL, Moloh, NOROC by saccsiv on iulie 30, 2011

   Citez din articolul IDOLUL NOROC:

Am vazut pe unele pomelnice pe care le aduceti, ca pomeniti pe dracul Noroc, zicand : ” pentru norocul fetei, pentru norocul baiatului, pentru norocul familiei „. Ce mi-ai pus pe dracul pe pomelnic ? Voi stiti cine a fost noroc ? Cel mai mare demon, care a secerat milioane de suflete. Voi vedeti ca pana la venirea lui Iisus Hristos, China care se inchina la idoli, India si Japonia si Insula Java si atatea state care se inchina inca la diavoli, lui Brahma, lui Buda, lui Krishna, lui Zoroastru si la toti dracii ? Voi stiti ca pana la venirea Domnului, oamenii salbatici si nebuni pentru fiecare pacat aveau un zeu ?

Marte, zeul razboiului. Cand aduceau statuia lui, indata trebuia sa faca razboi sa omoare cat mai multi oameni, ca asa-i placea.

Venera, zeita discordiei. Cand ii aducea statuia, trebuia ca toti sa se sfadeasca si sa se bata, ca asa-i placea zeitei discordiei.

Nemfis, zeita frumusetii. De-acolo ne-au ramas cerceii si podoabele femeiesti. Cand o aducea, ii punea cercei de aur, ii punea in nas verigi de aur, ii punea margele de aur, si toti trebuiau sa fie pudrati, cu zorzoane si cu inele si cu cercei si sa joace in fata ei. Ca asa-i placea zeitei Nemfis.

Apoi Afrodita, zeita desfraului. Ii aducea statuia ei si o trageau intr-o padure deasa si acolo barbatii cu femeile faceau cele mai mari urgii inaintea ei, ca asa ii placea ei, desfraul si urgiile. Era Neptun, zeul apelor, Uranus, zeul pamantului.

Era si Moloh, zeul fericirii, la romani, la sumerieni si la cartaginezi. Cum era acest zeu Moloh sau noroc, cum ii zicem astazi ? Ii purta statuia intr-o caruta cu doua roti, facuta din arama sau din argint. In spatele zeului Noroc avea un cuptor de arama si in fata lui o tigaie de arama; si-i dadea foc lui Noroc pe la spate, pana se inrosea si tigaia si el. Popii lui purtau in maini niste securi mari, ascutite.

Ce jertfa primea Noroc ? Numai copii sugari de la mamele lor. Veneau in satul tau, de unde esti tu. Trageau caruta lui Noroc cu tigaia rosie, infierbantata si strigau, batand din palme : ” Cine vrea sa aiba noroc, sa aduca jertfa lui Noroc ! Cine vrea sa aiba noroc, sa aduca jertfa lui Noroc !…” Auzi nebunele de femei, ziceau una alteia : ” Cumatra iti dai copilul ? ” ” Il dau, ca sa am noroc ! ”

Lua muierea copilul de la tata, il dadea in mana slujitorului idolesc, il taia bucati si il punea in tigaia lui Noroc sa se friga. Pana la 40-50 de copii punea odata in tigaia aceea. Mirosea in urma lui numai a friptura de copii proaspeti.

Asa a secerat dracul Noroc milioane de copii. S-au dus mamele lor in fundul iadului ! Acolo stau in vecii vecilor ca au dat jertfa lui Noroc.

Voi nu vedeti ce zice Isaia ? ” Vai de cei ce fac masa dracilor si aduc jertfa lui Noroc „. Si voi, crestinilor, scrieti noroc pe pomelnic. Vai de mine ! Mare nebunie, mare ratacire ! N-ai pe Dumnezeu ? Pui pe dracul Noroc ?

Numai ce auzi pe betivi la crasma zicand : ,, Hai noroc, cumatre !” Uneori vezi crestini pe drum ca se saluta : ” Hai noroc, vecine !”. Daca l-ai intreba cine-i Noroc, nu stie, dar stie sa-l pomeneasca.

Mai chemi pe dracul Noroc, dupa atatea mii de ani ? Te inchini la satana ? Zi : ” Buna ziua, cumatre ! Buna ziua, vecine ! Buna seara, matusa !” Cand zici, buna ziua, arati ca Dumnezeu e bun.

Va rog sa nu-l mai puneti pe pomelnicele voastre si nici sa nu-l mai pomeniti pe idolul ” Noroc „!

Moloh sau Baal:

 

Cititi va rog si:

RUBRICA INCEPATORULUI: Stim sa facem semnul crucii? Dar metaniile? Ce stim despre pacate? Vise, noroc, soarta, superstitii, vorbirea cu mortii, ispita din dreapta? Dar despre ingeri? Ce pot si ce nu pot face dracii? Ce este Raiul, ce este iadul? Si multe altele

64 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on iulie 30, 2011 at 8:15 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • studentperole said, on iulie 30, 2011 at 6:59 pm

      citind majoritatea comentariilor de acest articol, mi-a venit o intrebare (tot cu cuvintele are legatura)

      cand ne enervam, ne certam, dpdv psihologic omul simte nevoia sa se descarce, cel mai adesea injurand. Intrebarea e ce cuvinte ar putea fi folosite fara sa aiba „daune” mari in inteles

      stiu ca de preferat e sa te calmezi dar in unele cazuri mintea nu mai are rabdare:D

      Apreciază

      • Samir Mihail Vancica said, on iulie 30, 2011 at 7:46 pm

        Nu e in firea omului sa injure. E in firea omului care a deprins aceasta patima. Injuratura se invata prieteneste de cele mai multe ori si e folosita in anturaje fara o conotatie agresiva, negativa voita. Un astfel de om nu se poate stapani. Trebuie inlaturat ORICE cuvant obscen din limbajul cotidian (nici macar in gluma) pentru a elimina in timp si intentia din gand de a te descarca astfel.

        Una peste alta cand ceva din tine nu poti sa controlezi acolo e o grava problema, acolo s-a instalat o patima grea, un pacat. Unde nu poti de unul singur, roaga-l pe Domnul sa te ajute. Roaga-te atunci cand simti ca te cuprinde o stare pe care nu o poti controla, mai ales cand e vorba de manie.

        „Mintea nu mai are rabdare” … mintea esti chiar TU, nu e ceva separat de tine ca un obiect. A nu avea rabdare este un simptom a unei patimi bine instalete in sufletul tau. Cand nu mai ai rabdare e clar ca trebuie sa schimbi ceva. Orice obicei care iti e la indemana sa renunti la el lasa-l. Asta iti va da putere sa vezi mai multe patimi in sufletul tau si forta sa renunti la ele.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • sahleanu daniela said, on august 26, 2013 at 12:05 am

        daca nu vrei sa mai injunri atunci cand esti cuptins de nervi si de furie stiga la dumnezeu sa te ajute sa poti iesi din starea in care te afli daca vrei sa vb problemeletale personale nu ezita sa te pui pe genunchi si sai spui lui UMNEZEU totul el te asculta si vei vedea csa te vei simti bine

        Apreciază

      • Amalia said, on mai 13, 2022 at 3:03 pm

        ,,Mânca-te-ar raiul” -repeta des părintele Cleopa.

        Apreciază

  2. sol said, on iulie 30, 2011 at 8:37 am

    eu recunosc ca n-am prea inteles esenta articolului. omul de rand, cand isi doreste „noroc” , se refera la sansa, la posibilitatea ca un lucru bun sa i se intample, sau nu. considerand ca , de ex, sa treci linistit pe un trotuar si sa-ti cada in cap o caramida care sa te omoare este o lipsa de sansa, de noroc, situatia inversa fiind aceea in care caramida cade la cativa centimetri de tine si scapi. practic, iti doresti ca Dumnezeu sa-ti fie alaturi si sa te pazeasca de rele, nu sa evoci nu stiu ce idol ascuns prin vechime. simpla scriere pe un pomelnic a cuvantului „noroc” cum poate fi nociva? cand acel cuvant e alcatuit din niste litere fara importanta, aleatorii, o notiune generica dintr-o limba oarecare. cum o poti alatura de niste practici demente din vechime in care se sacrificau copii in niste ritualuri oculte?

    Apreciază

    • saccsiv said, on iulie 30, 2011 at 9:00 am

      sol

      Sora mea, chiar ca n-ai inteles nimic si eu nu prea am timp acum sa-ti explic. Dar daca nu intervine vreun frate sau sora, ma voi stradui sa te lamuresc.

      Apreciază

      • sol said, on iulie 30, 2011 at 9:29 am

        multumesc si ma iarta ca tot intreb una-alta. nu vreau sa sacai pe nimeni, ci doar sa aflu. iar daca depasesc limita rabdarii tale, te rog sa-mi spui.

        Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on iulie 30, 2011 at 10:32 am

      @sol

      Sol in crestinism nu exista noroc. Dupa mintea majoritatii oamenilor noroc inseamna intamplare si haos si mai ales a te pune bine cu o forta sau un zeu care ,,te calauzeste,, spre bine. Ceea ce nu este adevarat. Toate sunt ingaduite dupa pronia lui Dumnezeu. Atunci cand crezi cu adevarat in Dumnezeu stii ca nu exista intamplare. Si toate ne sunt date pentru pacatele noastre. Sau poate Dumnezeu daca ne da niste lucruri pe care noi le consideram rele, doreste sa salveze prin jertfa noastra pe cei dragi noua sau alte suflete care asteapta mila divinitatii. Spui tu ca ce conteaza daca pui pe pomelnic un nume? Dar nu este asa. Ca sa-ti dai seama ca niste cuvinte aleatorii au importanta o sa-ti dau un exemplu. In ratacirea yoga maestrii spirituali recomanda ucenicilor niste meditatii si incantatii. Dar problema este ca aceste meditatii sunt in sanscrita veche. Adica pentru invatacelul naiv ele nu reprezinta nici o importanta. Este ca si cum pe tine te-ar pune cineva sa te rogi in chineza. Evident ca tu nu stii chineza si acele cuvinte le spui mecanic. Celui inselat de maestru nu i se descopera intelesul cuvintelor. Dar chiar si asa daca cel inselat repeta ca robotul niste cuvinte pe care el nu le intelege urmarile sunt catastrofale pentru viata spirituala a invatacelului. Odata rostite acele incantatii si meditatii cel inselat cheama niste demoni in mintea sa si nu numai. Acestia pun stapanire pe mintea aceluia. Si yoghinul daca nu iese din aceasta inselare poate ajunge la nebuni sau …………..in iad. Acei draci ii va conduce viata si el va fi manipulat ca o papusa de carpa. Asadar iata cum niste cuvinte aleatorii spuse au o importanta covarsitoare pentru viata omului.

      Al doilea aspect. Cuvantul noroc nu este un simplu cuvant aleatoriu. El reprezinta un nume. Si numele acelui demon este foarte puternic. Ca sa-ti dai seama ce zic sa vedem ce ne povestesc Biblia sau Sfintii Parinti. In Biblie se spune ca in vremurile din urma toti aceia care vor chema Numele lui Hristos se vor mantui. Chemarea Numelui Mantuitorului inseamna ca El va venii personal in chip nevazut. In crestinism nu exista deosebire intre persoana ca trup si suflet si numele persoanei. Acestea formeaza un tot indestructibil. Acest lucru este valabil si pentru sfinti. Sa chemam numele lor si Ei ne vor ajuta in vreme de necaz. Ajutorul va fi in chip nevazut si chiar daca nu-l vom vedea il vom simtii in inimile noastre. Daca vom pune pe liturghi sau pomelnice acest nume dovedim ca nu cunoastem si chemam intr-un fel sa ne ajute un demon. Iata deci cum un nume aleatoriu si fara insemnatate ne poate fi inspre indreptarea vietii sau pentru distrugerea ei. Sper sa fi fost destul de explicit.

      Apreciază

    • danutza said, on iulie 30, 2011 at 3:03 pm

      sol:citeste cartile par Cleopa. ai sa vezi si contextul. sau macar citeste tot articolul.
      Dumnezeu nu decide daca ne cade o piatra in cap sau daca apucam pe un drum bun sau rau. El este un observator, EL stie ce sa va intampla, dar nu intervine, caci avem liberul arbitru.
      de aceea, nu poti da vina pe noroc pt ca ai facut in viata alegeri bune sau rele. ai constiinta. ea ar trebuie sa te traga de maneca.
      noroc era un zeu pagan, ca atare nu trebuie sa-l pomenim in vorbirea curenta si nici sa inchinam un pahar de bautura in cinstea lui.
      sa nu mai zic de stranut. pe langa faptul ca regulile de buna crestere ne spun sa ne facem ca nu observam cand cineva stranuta, ar trebui sa nu mai spunem: noroc, ci sanatate.
      in detaliu, poti citi in carti, ca sunt destule, dar se pare ca e mai la indemana calculatorul…

      Apreciază

      • Samir Mihail Vancica said, on iulie 30, 2011 at 8:39 pm

        @danutza
        „El este un observator, EL stie ce sa va intampla, dar nu intervine, caci avem liberul arbitru.”

        Dumnezeu – observator. Si atat? Dumnezeu intervine in viata noastra neincetat ! Fie prin rabdare si ingaduinta, fie prin binecuvantare, fie prin iertare si mila – pe scurt prin dragostea Sa dumnezeiasca fara margini. Liberul nostru arbitru poate chema pentru noi s-au pentru altcineva o interventie personala a lui Dumnezeu. Tot liberul nostru arbitru ne poate indeparta pe noi, duhovniceste de Dumenzeu, dar numai din perspectiva eului nostru (adica noi ne indepartam de Dumnezeu, nu Dumnezeu se indeparteaza de noi). Cuvantul de observator nu-L descrie pe Dumnezeu atemporal , omnipotent si atotcunoscator. E un cuvant potrivit pentru „arhitectul” masonilor mai degraba… Raspunsul meu e imprecis si necuprinzator dar te rog sa mai meditezi la acest lucru un pic…

        Eu am inteles mesajul tau: Faptul ca noi nu suntem controlati de destin, ca nu suntem marionete si cel mai important ca avem inevitabila puterea de a alege intre bine si rau. Destinul este ranuntarea noastra la alegere (sau mai precis la a crede in importanta alegerilor noastre).

        Doamne ajuta!

        Apreciază

    • @Daniel-George said, on iulie 31, 2011 at 11:43 am

      Sol…
      Nici eu nu am timp dar iti pot explica o chestie simpluta ce tine de aceste „cuvinte fara importanta”.
      Cuvantul are o extrem de mare importanta in existenta omului.
      Insasi in Geneza iti spune ca la inceput a fost Dumnezeu si Cuvantul Lui prin care a facut totul. ( a zis Dumnezeu sa fie……etc, fireste nu cuvantul verbal)
      Primordial, de la inceputul creatiei lucrurile au avut un nume, format din cuvinte verbale.
      Cuvantul nu este doar verbal/fizic (el este o materializare fizica a gandului omului). Cuvantul modifica structura materiei in preajma lui, inclusiv pe tine.
      Stiind ca orice nume este strans legat de entitatea creata, un exemplu in care numele are o importanta maxima, este o simpla exorcizare… cand exorcizatorul cere in primul rand numele demonului pentru a duce la bun sfarsit treaba.
      Suntem ceea ce gandim. Omul in primul rand fura, ucide, minte, desfraneaza… cu cugetul ca apoi sa infaptuiesca pe plan fizic.
      Cu alte cuvinte, daca un cuvant are o insusire in creatia Lui Dumnezeu n-are cum sa fie „o alcatuire neimportanta, aleatorie dintr-o limba oarecare”. Cu atat mai mult, cuvant ce apartine unei vechi practici oculte.
      Ce este drept… toti cei ce folosesc cuvantul noroc, nu cunosc semnificatia lui iar asta ofera o circumstanta atenuanta.. insa este o greseala chiar si asa.
      Norocul prin definitie atrage dupa el sansa, coincidentam,aleatoriul,haosul… iar in creatia facuta de Dumnezeu, nu exista coincidente. Prin simpla credinta in existenta coincidentei ii extragi Creatorului atributele de atotcuprinzator si puternic. O simpla bucurie ce a tinut de „noroc”, o atribuim norocului.. dar uitam ca nu misca un fir de par fara vointa si cunoasterea Lui. Deci cand cade caramida la cativa cm de capul tau, fi sigura ca nu a fost noroc ci ajutor divin. Insa insasi caderea caramizii nu a fost un lucru necontrolat de El ci a avut un scop.

      Apreciază

    • Alexandru(Fulger) said, on august 1, 2011 at 1:14 pm

      Sol

      Daca iti cade o caramida in cap si te omoara ori daca scapi dintr-un accident nu inseamna ca ai avut lipsa de noroc ori ai avut noroc ca ai scapat din accindent , toate acestea au facut parte din alegerea Domnului , el iti alege soarta El te poate salva de la rau si te poate adanci mai mult ,Dumnezeu stie si de firul de par despicat.
      Asa ca mai bine zici Doamne Ajuta cum spun calugari in toate decat sa pronunti acel cuvant pagan.

      Apreciază

  3. razvan said, on iulie 30, 2011 at 9:41 am

    ptr sol: pur si simplu nu mai spui „noroc” spui „doamne ajuta” spre exemplu, nu este greu deloc

    Apreciază

  4. daniel said, on iulie 30, 2011 at 9:52 am

    Pai, in primul randa ca norocul, ca notiune, nu exista. Exista purtarea de grija a lui Dumnezeu. Este un termen de esenta ateie, folosit de cei care nu prea vor sa pomeneasaca numele lui Dumnezeu. Cu siguranta e pacat sa pui pe un pomelnic cuvantul noroc. In al doilea rand, daca Noroc este echivalentul sau traducerea cuvantului Moloh care desemna un zeu din vechime, atunci cu siguranta este pacat si doar sa pomenim acest nume. Dupa cum spun sfintii parinti nu e bine sa pomenim numele celui rau pentru ca asta inseamna ca il chemam in viata noastra. Si.. el nu se lasa mult asteptat. Sa ne inchipuim ca peste sute de ani cuvantul ,,naiba,, ar putea fi folosit intr-o urare. Naiba inseamna drac. Cum sa folosim intr-o urare numele dracilor?! Cu siguranta e pacat si mare nebunie!

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on iulie 30, 2011 at 10:36 am

      @daniel

      Avem si emisiunea de pe acasa ,,la naiba sa povestim,, Si am vazut in ce hal arata prezentatorul. Si pe deasupra mai este si homalau.

      Apreciază

    • bodicelu said, on iulie 31, 2011 at 4:23 pm

      Un lucru interesant, se pare ca istoria cuvantului „naiba” vine din secolul 19 din gubernia tarista Basarabia cand romanii erau deportati la Naiba (Найба), o localitate din nord estul extrem, in Yacutia, putin mai la sud est de delta fluviului Lena, la marea Laptev. In timp cuvantul a fost transformat in injuratura si asociat cu necuratul.

      Apreciază

  5. Cosmin said, on iulie 30, 2011 at 10:34 am

    @ Sol

    Daca mi se permite sa intervin cu o informatie, probabil lamuritoare. Am sa ma refer la esenta intrebarii tale fara sa dezvotl exagerat subiectul: „simpla scriere pe un pomelnic a cuvantului “noroc” cum poate fi nociva? cand acel cuvant e alcatuit din niste litere fara importanta, aleatorii, o notiune generica dintr-o limba oarecare.”

    Inserez un text din biblie cu referire la puterea cuvantului:

    “Cu cuvântul Domnului cerurile s-au întarit si cu duhul gurii Lui toata puterea lor” (Ps. 32, 6),

    “Trimis-a Cuvântul Sau si i-a vindecat pe ei” (Ps. 106, 20).

    – exemplele sunt covarsitor de multe in Cartea Sfanta, din lipsa de timp si spatiu ma opresc cu enumerarea.

    In articol e prezenta explicatia parintelui Ilie Cleopa vis a vis de ce anume reprezinta cuvantul noroc. Sol, un cuvant, fie ca e gandit, scris sau pronuntat, e purtator de mesaj, de intentie, de vointa, poseda incarcatura informationala si are legatura directa cu creatia. Ca tu sau altcineva nu acorda importanta unui cuvant scris sau pronuntat, este alta poveste, dar atunci cu atat mai mult nu ar trebuii sa il pronuntati sau sa il scrieti pe un pomelnic, sau oriunde altundeva. Aceeasi poveste cu blestemele. Vrajitoarele pronunta descantece care sunt tot insiruiri de cuvinte cu importanta pentru unii si fara importanta pentru altii, efectele sunt binecunoscute. Idem pentru culori, embleme, sigle, blazoane, motto-uri, monumente etc. folosite de catre elite.

    Sper sa fie de ajutor umila explicatie.

    Doamne ajuta.

    Apreciază

  6. crisuadi said, on iulie 30, 2011 at 10:44 am

    In juma’ de secol , n-am auzit asa ceva . De cand noroc inseamna dracu’ ? Iti citesc blogul de atata timp , o data , macar , n-am auzit despre asa ceva ! E ceva nou . Noroc inseamna sansa , e un cuvant ca oricare altul: nici ateu , nici credincios . Este absurd ceea ce spuneti , de cand , tuturor sinonimelor dracului , i se alatura si cuvantul noroc ? !
    Dar daca spui : sa ai sansa in viata ? Daca spui : am avut noroc sa-l gasesc pe Dumnezeu in aceasta biserica?
    Daca se poate , unde zice Isaia ” Vai de cei ce fac masa dracilor si aduc jertfa lui Noroc “. ? Dar scris , Noroc .

    Trebuie sa recunosc , din nou , ca raspunsul de mai sus catre sol , tradeaza o atitudine ce nu-ti face cinste .
    Cei ce-ti scriu sunt Oameni si oamenii sunt mai importanti ca blogurile . Umbra de dispret afectiv (sa ma exprim spiritual ) cu care-ti tratezi cititorii , nu tradeaza duh , ci …altceva .
    Toate cele bune !

    Apreciază

    • saccsiv said, on iulie 30, 2011 at 11:34 am

      crisuadi

      In loc sa inveti, tu balmajesti dupa putina ta minte si putinele tale cunostinte.

      Iar halul de concluzie pe care ai tras-o la final e o aiureala.

      Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on iulie 30, 2011 at 2:34 pm

      @crisuadi

      Voi sectarii incercati prin mintea voastra ingusta sa patrundeti niste taine. Credeti ca in Biblie sunt scrise toate lucrurile care exista in crestinism? Daca un pacat nu exista in Biblie crezi ca el nu este real? Tu ai vrea sa scrie in Biblie explicit ca de exemplu LSD (care este un drog) este nociv? Sau ca este pacat sa faci avort? Dupa mintea voastra sucita ati vrea ca totul sa scrie in Biblie. Uite ca nu scrie totul in Biblie. Si SOLA SCRIPTURA dupa parerea mea este una dintre primele trei gaselnite ale diavolului sa pacaleasca lumea. Vai de dogmatica voastra ingusta. De aceea nu vedeti nimic, pentru ca Dumnezeu nu se descopera mincinosilor. Mai bine un pacatos sincer decat un ,,sfant,, mincinos.

      Apreciază

    • daniel said, on iulie 30, 2011 at 2:50 pm

      Pai da, norocul sau sansa nu exista. Exista doar Dumnezeu care are grija de noi! Astea sunt cuvinte inventate de om pentru a se subtitui vointei Celui Atotputernic. Cu ata mai rau cu cat cuvintele vin de la denumirile unor idoli pagani.

      Apreciază

      • @Daniel-George said, on iulie 31, 2011 at 11:50 am

        @daniel
        Felicitari pentru comentariul de mai sus…

        Apreciază

      • Iones said, on august 1, 2011 at 1:52 am

        Nu confundati noroc cu sansa…
        Sansa este sinonim cu posibilitatea de a face ceva, dar nu este ceva predestinat ca asa ti-a fost dat sa ti se intample.

        De exemplu Hristos prin rastignirea Sa pe cruce si Invierea Sa din morti a dat sansa, posibilitatea daca vreti (e acelas lucru) fiecarui om sa fie mantuit, dar asta nu inseamna ca toata lumea va fi mantuita,

        Sansa, posibilitatea de mantuire a fost data lasata pentru toti, dar mantuirea se dobandeste doar in anumite conditii.

        Va rog sa fim mai atenti la sensurile cuvintelor, depinde si de contextul in care sunt folosite. Sa nu mai tratam totul cu atata usuratate.
        In anumite conditii sansele pot fi create pentru a putea face ceva cum la fel de usor pot fi limitate.

        Apreciază

      • saccsiv said, on august 1, 2011 at 11:22 am

        Iones

        Uneori posibilitatea este folosit cu sens de probabilitate. La fel sansa.

        Probabilitatea de a sari de la etajul 1 fara sa mori este mai mare decat cea de a sari de la etajul 2.

        Apreciază

    • danutza said, on iulie 30, 2011 at 3:09 pm

      te-ai gandit ca poate e vorba nu de rea- vointa, ci de motive intemeiate ca sa dea acest raspuns? in plus, daca tu n-ai auzit de faptul ca noroc nu are ce sa caute in crestinism, asta denota carente in cultura ta. cititi, fratilor, ca mare folos veti avea!
      nu mi s-a parut deloc dispret in raspunsul fratelui saccsiv. si… nu te-ai exprimat deloc spiritual.

      Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on iulie 30, 2011 at 5:21 pm

      Iata ce posteaza ,,fratele,, crisuadi pe blogul sau. Va da-ti sema ce poate sa fie in mintea unuia ca asta? Nu stiu dar in ultima vreme suntem din ce in ce mai asaltati de inSECTARI si rataciti. Mare ti-e gradina Doamne. Urmareste saracul blogul lui saccsiv si nu a inteles nimic.

      DESPRE ILUMINATI

      01
      IUL
      Dl. Mihai Giurgea , pe ” Capitalism pe paine ” , un blog excelent ! , are un articol foarte funny . La comentarii am descoperit unul ca o radiografie perfect de clara a lumii in care traim si nu pot sa ma abtin si sa nu-l citez :

      ” Super articol!

      Intotdeauna a existat o ordine mondiala, si au existat exploatatori si exploatati.

      Asa e de cand e lumea si pamantul. Vom avea o noua ordine mondiala, care va tine o vreme, si apoi v-a cadea si va veni alta noua ordine mondiala. Face parte din evolutie. Nu e nimic interesant!
      Conspiratii de genul acesta au fost de cand ii lumea si pamantul. Doar un om semidoct si incult poate sa puna botul la teoriile conspiratiei din ziua de astazi. Cine a citit ceva carti , cunoaste istorie, economie si istoria religiilor si are o cultura generala bogata nu va pune niciodata botul la aceste tampenii.

      Eu chiar astept un joc cu noua ordine mondiala de ceva vreme. Intotdeauna mi-au placut jocurile unde pot sa fiu dictator si sa-mi bat p**a de toti. Mai ales cand sunt multiplayer. Sper sa nu dezamageasca si jocul acesta, deoarece timpul meu liber e limitat si n-as vrea sa il pierd degeaba.

      Au fost imperiul roman, apoi imperiul otoman. Apoi, a fost imperiul habsburigc. Apoi a fost URSS, a fost SUA. Acuma vor urma altele. Se termina o ordine mondiala si se formeaza una noua. Si acu 80 de ani cand a aparut nazismul, circulau teorii de genul noii ordini mondiale. Cica Hitler trebuia sa o faca ))) Da n-a prea reusit. Au facut-o Stalin, Churchill si Roosvelt. Iar acea “Noua” ordine mondiala facuta de cei 3 e deja cam veche, si trebuie alta, fiindca s-au mai schimbat treburile. URSS nu mai exista, dar exista China si Rusia. SUA nu mai e ce-a fost candva, asa ca adaugam Uniunea europeana ca un fel de “petic” pentru SUA. Alaturi de Canada. Totusi, e interesant faptul ca in perioada 1991-2000, cat URSS nu a existat, SUA a reusit sa mentina un monopol puternic. A fost un singur pol de putere atunci: SUA si aliatii sai (Europa de Vest si “tigrii asiatici”). Ei, acuma e din nou concurenta

      Noua ordine mondiala va fi ceva de genul:

      America de Nord + UE vs Rusia + China

      E ca un meci. Totusi, o noua ordine mondiala la nivel global cu un singur pol de putere si de conducere nu cred ca va exista. Si daca va exista, nu va rezista mult timp. Intotdeauna oamenii au vrut mai mult. Intotdeauna a existat lacomia. Intotdeauna a existat si tradarea. Face parte din natura umana acest lucru.

      Asa ca, micii conspirationisti, sa mearga si sa traga apa la WC ca deja pute

      Numai bine,
      Voicu Rogojan”

      si inca :

      ” Acesti “conspirationisti” ordinari ar trebui, mai intai de toate, sa se uite in ograda lor si sa nu mai tot arunce cu pietre in dusmani imaginari, sa vada ca marea problema a economiei in ziua de astazi, sunt chiar ei. Cauzele care au adus economia pe butuci sunt:

      – in buzunarele lor: iphone-uri si alte produse inutile si scumpe care tin in picioare corporatii care produc …. nimic
      – in facturile lor de zeci / sute de euro pe luna la corporatii monopoliste si speculative. Ca deh, ti-ai luat iphone la oferta si acuma platesti ca bou 2 ani pentru niste minute si sms-uri pe care nici macar nu ai timp sa le folosesti
      – in parcarile lor: masini scumpe si nefiabile pentru care au luat credite grosolane. Si acum intretin sisteme bancare corupte prin dobanzile imense pe care le platesc. Ca deh, trebuie sa impresionezi curvele, taranii nespalati si la…..gii ce se aduna la show-uri de “tuning” cu ceva. Nu conteaza ca n-ai bani sa te caci in centru
      – in casele lor: lcd-uri, plasme si o mie de cacaturi luate, iarasi, pe credit. Ce bine traieste sistemul corporatisto-bancar mondial de pe gandirea romanului prost care vrea sa le faca in ciuda la vecini
      – in burtile lor: mancaruri scumpe si proaste de la fast-food-uri ordinare (kfc, mc donald’s,etc.). Aia produc niste mancaruri in conditii mizerabile (fapt dovedit de documetnare / reportaje TV, inclusiv la noi) si le vand la niste preturi mari. Ca deh, romanu trebe sa fie smecher si sa manance in oras. Doamne feri sa isi gateasca ceva
      – in gentile lor: laptop-uri scumpe (Apple MacBook, Sony Vaio), etc. Conteaza sa fie Apple. Nu conteaza ca produsul cumparat cu 5000 ron e la fel de prost ca laptop-ul meu de 1500 ron, iar o pereche de casti mini costa 70 de euro. Conteaza ca ii “Trendy, fancy”.
      – pe corpurile lor: Haine la fel de proaste ca alea din Angro Europa (sau Dragonul Rosu sau cum naiba ii ziceti, voi bucurestenii) dar cumparate din Mall la preturi astronomice. Brand-ul conteaza.

      Asta e problema conspirationistilor. Ei insisi intretin acest sistem monstruos mondial, prin prostia lor. Dar is atat de prosti si de dementi, incat nu isi dau seama.
      Au mii de datorii la banca, put a transpiratie si se plimba in masini scumpe printre gropi si balegar, incercand sa prinda cate-un “iluminati” sau cate-un “francmason”. Stau ei in haine de firma, isi butoneaza smartphone-urile de 500 euro in timp ce beau bere Bucegi la 2 litri si povestesc ei despre noua ordine mondiala ))))))) “

      si :

      ” Mentiune:

      Nu am nimic cu compania Apple. Ii respect.
      Am ceva, in schimb, cu mentalitatea clientilor lor dni Romania. Ai 200 de euro pe luna salar sau stai pe banii lu mata/tactu care fura de la stat si iti dai 30% din venit ( sau banii de buzunar ce ti-i dau ai tai) rata/abonament pentru un rahat scump si prost.

      Iar ma apuca rasul cand ma gandesc cum astia cu bani de la parinti or sa ajugna sa scormoneasca prin gunoaie cand ai lor o sa crape. Un om care la 20 de ani numa droguri, gagici, masini de lux, telefoane si haine de firma are in cap e un om pierdut. Cand crapa (sau vine DNA-u si-i leaga) parintii, astia ajung in 3 situatii:

      – fie ajung sa scormoneasca in gunoaie (cel mai fericit caz). Deoarece nici dracu n-o sa ii angajeze, ca pe un capitalist adevarat il doare in p…..a cine esti tu si ce scoli (spiru haret) ai terminat.
      – fie ajung dependenti de droguri si sa se indatoreze la camatari si apoi sa se sinucida / sa fie executati din cauza datoriilor . Lucru foarte bun: hrana pentru crematoriu (nu merita loc de veci aceste gunoaie)
      – fie ajung slugile altora cu cap. Te-ai nascut stapan, mori sluga (ai vandut pe nimic averea lu mata/tactu, acuma esti sluga la darloaga).”

      Voicu Rogojan

      http://capitalismpepaine.wordpress.com/2011/07/01/ce-bine-e-sa-fii-illuminati/

      Leave a comment
      Posted by crisuadi pe 1 iulie 2011 in Uncategorized

      Apreciază

    • chris said, on iulie 30, 2011 at 11:51 pm

      stop rfid 666 ti-a explicat ca noroc inseamna intamplare.mai mult decat atat ce mai vrei ?

      Apreciază

    • stelian said, on noiembrie 25, 2013 at 10:44 pm

      @crisuadi de parca in aceeasi jumatate de secol le-ai fi aflat pe toate si ti-a scapat numai asta…

      Apreciază

  7. VIO 333 said, on iulie 30, 2011 at 12:22 pm

    Crisuadi
    Daca nu esti ortodox este ( mai mult sau mai putin ) greu sa intelegi ce spune parintele Cleopa , nu ca ai avea vreun handicap , in afara de a intelege ortodoxia . Mai pe intelesul tau unii vorbim romana iar tu malgasa , fapt ptr. care nu ne putem intelege .

    Apreciază

  8. sol said, on iulie 30, 2011 at 12:55 pm

    bun. inca o data imi cer scuze tuturor si va spun ca nu doresc sa starnesc stihii, orgolii sau furtuni polemice, cu atat mai mult sa vad scrise acuzatii sau insulte, caci eu cred cu putere ca toti suntem de aceeasi parte a „baricadei” adica de partea binelui. si acum ma adresez lui Stop RFID 666 si am sa spun asa:
    omule, eu inteleg foarte bine ca nu exista noroc, ci doar vointa lui Dumnezeu in concordanta, printre altele, si cu faptele noastre. si iar inteleg ca exista puterea Cuvantului ( de fapt in citatele lui Cosmin e vorba de Cuvantul lui Dumnezeu care e Atotputernic, nu de al oamenilor ) dar cuvantul rostit nu are valoare decat in stransa legatura cu intelesul pe care il da rostitorul. daca „noroc” se va referi, in intentie, la cel rau , asa va fi perceput. daca, dimpotriva, intentia de rostire si de sens este aceea de urare de bine, asa cum se intampla de multe ori ( mie rudele imi trimit mesaje cu ” sa-ti dea Dumnezeu sanatate si mult noroc in viata ” de ziua mea… si acum, ce sa fac? sa le iau drept injuraturi? sa mai iau la cearta cu ei? ), ce legatura poate fi intre aceasta si nu stiu ce idol mancator de copii?. e buna sublinierea parintelui Cleopa in sensul surprins de tine, ca trebuie sa constientizeze toti crestinii ca nimic nu e intamplator, ca totu-i cu rost pe lume, si ca a cere ( de pilda ) lui Dumnezeu sa castigi la jocuri de noroc ( aici e clar intelesul malefic al „norocului”) e un pacat autodemascat in sine. dar cand doresti unui aproape sa-i mearga bine, sa-i fie alaturi Dumnezeu si exprimi aceasta prin „noroc”, nu pot sa cred ca-l chemi pe cel rau, ci doar ca intentionezi sa te rogi pentru el. poate ca exprimarea nu e dintre cele mai fericite, dar Dumnezeu iti sesizeaza intentia , in primul rand gandul bun conteaza….. si numai in raport cu acesta se manifesta cuvantul ca o forta. caci cuvinte pot articula si iresponsabilii… dar ce valoare pot avea acestea in fata lui Dumnezeu?
    @crisuadi
    eu n-am sesizat dispret afectiv in atitudinea lui saccsiv, stiu ca n-are timp, plus ca n-am niciun drept sa dau buzna in casa lui si sa-i solicit atentia. daca vrea, imi raspunde, daca nu, nu… cum considera el. sensibilitatea excesiva nu e buna in comunicare.

    Apreciază

    • daniel said, on iulie 30, 2011 at 2:41 pm

      Cuvantul rostit are valoare indiferent de sensul pe care vrea omul sa il dea cuvantului. Cuvintele au putere. De exemplu pr Arsenie Boca interzicea sa se spuna copiiilor ca sunt rai pentru faptul ca ei chiar ar putea deveni rai. Chiar el spunea: cuvintele au putere. De aceea vom fi judecati chiar si pentru orice cuvant desert pe care il vom spune in viata. Daca un parinte spune copilului sau ca e rau nu are in vedere ca acesta sa fie rau pe tot parcursul vietii, dar pentru ca exista putere in orice cuvant, spus chiar si fara noima, parintele Arsenie interzicea sa se spuna aceasta copiiilor.

      Apreciază

      • sol said, on iulie 30, 2011 at 4:57 pm

        in contextul pe care l-ai pomenit, parintele Arsenie are perfecta dreptate. nimic nu loveste si nu influenteaza mai mult entitatea in formare, care e copilul, decat cuvintele si atitudinea parintelui sau. si eu spun mereu celor ce sunt parinti din jurul meu sa nu loveasca cu cuvinte rele copiii, oricat de mult s-ar supara pe ei. nu trebuie sa le spuna ca-s prosti, neindemanatici, rai… caci, prin influenta si prin culpabilizare, acestia risca sa devina. nu de aceasta situatie e vorba. uite, iti dau un alt exemplu, daca imi e permis. un vecin invidios si rau vine la usa ta si te blesteama pe tine, apoi pe familie, pe copii. ce crezi? au vreo influenta asupra ta cuvintele lui? il lasa Dumnezeu sa te loveasca? eu sunt convinsa ca nu. ba, mai mult, ceea ce iti ureaza tie e foarte posibil sa i se intample lui. deci…. puterea cuvantului este in primul rand imprimata de cel care il rosteste. apoi, el se supune legilor lui Dumnezeu… si doar dupa acest prag poate lovi sau nu. cuvantul ca atare nu exista fara omul care il rosteste. si, dupa ce-a fost rostit, ramane intrinsec legat de intelesul imprimat, formand cu acesta un tot indivizibil. adica e esenta importanta, si nu haina pe care o imbraca la un moment dat.

        Apreciază

      • chris said, on iulie 30, 2011 at 11:54 pm

        pentru sol. blestemul pana sa se intoarca si asupra celui ce-l rosteste te poate lovi de nu te vezi.deci cuvantul are putere.

        Apreciază

      • Pr. Vasile said, on august 3, 2011 at 8:33 am

        „Binecuvantati pe cei ce va blestema”. (Matei 5, 44) Numai asa ne putem apara de blestem.
        Cuvintele au mare putere. Rau faci, rau gasesti. Bine faci, bine gasesti.
        Ca sa ne ferim de efectul blestemelor sau al cuvintelor rele care i se adreseaza trebuie sa iertam din inima tuturor toate. Este singurul mod in care nu putem apara.

        Pr. Vasile

        Apreciază

  9. Raluca said, on iulie 30, 2011 at 1:40 pm

    Domnul crisuadi Sora VIO are dreptate, daca nu sunteti ortodox si nu doar cu numele, e greu de inteles.
    Am sa exemplific minimal folosindu-ma de o prop. a dvs :
    „Am avut noroc sa-l gasesc pe Dumnezeu in acesta Biserica”.
    DUMNEZEU ti se descopera (in ortodoxie ) daca IL cauti sincer. (Acesta se intampla unui crdincios de a carui inima sincera s-a indurat DUMNEZEU descoperindu-i-se( in ortodoxie). NU NOROCUL s-a indurat sa-i descopere omululi pe Dumnezeu in „acesta Biserica”.
    Mai sintetic: „FARA MINE NU PUTETI FACE NIMIC”, nici macar sa MA descoperiti, EU MA descopar voua daca MA vreti sincer.
    Deci exemplul dat de dv. nu se inscrie intr-o afirmatie ADEVARATA.
    Acesta este ortodoxia : nu am descoperit eu sau norocul ORTODOXIA(ADEVARUL, pe DUMNEZEU), ci EL mi S-a aratat!!!
    Mai este o vorba in ortodoxie : Tu faci un pas catre EL, EL face 100 de pasi catre tine.
    Nu vad nicaieri in acesta ecuatie de baza hazardul!
    Si nu e poveste va rog sa ma credeti! Multi frati ar trebui sa intre in intimitatea rugaciunii lor ca sa va povestesca cum le-a intarit Dumnezeu credinta (nu hazardul) cand au cerut acesta intr-un moment de ezitare de, exeplu.
    IN ortodoxie orice ceri in rugaciune cu ardoare legat de calitati sufletesti(neprihanire in ganduri) primesti aproape instantaneu,macar la nivel de ganduri, fratii pot sa-ti confirme! Nu TU te faci mai bun,bland,iertator, neinvidios, crdincios ci Dumnezeu se indura sa te faca asa de dragul cererii tale constante in acest sens. Toate trebuie incununate cu Taine curate.
    Am extins putin subiectul ca sa puteti intelege ca hazardul (norocul ) nu se poate aratura cuvantului DUMNEZEU, ADEVAR, BISERICA, ORTODOX, RUGACIUNE.
    Iertare daca am suparat!
    Multumesc fratilor pt explicatiile detaliate!

    Apreciază

  10. Raluca said, on iulie 30, 2011 at 2:04 pm

    Sora sol nu te ingrijora ca ai pus intrebari cu acesta ocazie am aflat si eu anumite amanunte si le voi arata si altora.
    O sa-ti pun o intrebare logica ,poate pot putin sa ajut… Ce calitati ne cere Hristos sa le avem noi sau familiile noastre? Blandete , neprihanire , iertatori , nedesfranati, nehraparet etc . Da?
    Rugati-va pt. acestea , „si toate celelate necesare vi se vor adauga voua!”

    29. Şi voi să nu căutaţi ce veţi mânca sau ce veţi bea şi nu fiţi îngrijoraţi.
    30. Căci toate acestea păgânii lumii le caută; dar Tatăl vostru ştie că aveţi nevoie de acestea;
    31. Căutaţi mai întâi împărăţia Lui. Şi toate acestea se vor adăuga vouă.
    (LUCA cap.12)

    Sora sol apare aici cuvantul hazard sau rugati-va pt hazard .Sau unde in Scriptura apare o SINGURA DATA CUVANTUL HAZARD(NOROC)?
    Si atunci ce bolborosim noi pe pomelnic, ce cerem noi?
    Sper sa fi fost putin utila.
    Rudele cand ureaza nu stiu ce scriu. Tu le poti raspunde cu sa va lumineze Dumnezeu noul an cu Harul sau si sa va binecuvanteze cu sanatate si bucurie, de exemplu.
    Stiu ca par o moara stricata: Taine si Duhovnic BUN(nesimonist), altfel nu se poate nimic!
    Uneori pot sa par mai sfatoasa decat e cazul(dezavantajul netului ca nu se simte glasul privirea) ,va rog sa ma iertati cu totii, dar chiar ma trezesc vorbind cu multa buna credinta(drag de oameni cu mila Domnului), straduindu-ma sa nu judec a nu se intelege fariseismul care ti se impune de catre atei cand rostesti Adevaruri de credinta prin sintagma : „nu judeca”.

    Apreciază

    • sol said, on iulie 30, 2011 at 4:41 pm

      multumesc, Raluca. tu ai un suflet tare bun si frumos. am si eu lucruri pe care le tot spun pentru ca le consider importante. ca si tine, din dragoste pentru cei din jur.

      Apreciază

      • daniel said, on iulie 30, 2011 at 6:17 pm

        Eu nu vorbesc de blesteme, ci de puterea oricarui cuvant, fie ca e rostit cu intentie sau fara intentie, intelegandu-i sensul sau neintelegand. Si da, pot sa te afecteze blestemele sau farmecele unora atata timp cat nu ai protectia lui Dumnezeu. Daca nu ai o legatura puternica cu El, prin spovedanie, sfanta impartasanie si participarea la slujbe, poti fi afectat de blesteme si farmece chiar daca nu esti vinovat fata de acea persoana. Pentru pacatele in care traiesti, Dumnezeu te poate lasa prada si acestor fel de atacuri.
        Cuvintele spuse aiurea, fara noima, repetate obsesiv de un om asupra lui insusi in special, da nu numai, actioneaza ca un blestem asupra lui sau asupra familiei si chiar si asupra altora. Cuvintele se formuleaza prima data in gand si gandurile, dupa cum spun sfintii nostri, vin ori de la ingerii buni ori de la diavoli, rareori sunt creatia noastra. In consecinta cuvintele fara noima sau cu un inteles demonic, chiar daca omul nu le prea pricepe sunt insotite si de duhul de la care au pornit. De aceea sunt rele si cu efect negativ. Daca ai legatura puternica cu Dumnezeu nu folosesti astfel de cuvinte. Crestinul adevarat vorbeste cumpatat si numai cu inteles bine definit.

        Apreciază

  11. VIO 333 said, on iulie 30, 2011 at 5:36 pm

    Raluca , ai dreptate in ceea ce spui . As vrea sa fac o mica precizare , ” nu judeca ” este de fapt a nu condamna ( cu gandul , fapta sau vorba ), nicidecum a incerca sa ajuti spre indreptarea cuiva .

    Apreciază

  12. VIO 333 said, on iulie 30, 2011 at 5:49 pm

    STOP RFID 666 ,
    Atentie si in gandire , despre persoanele la care te referi , omeneste ai dreptate , dar tocmai ptr. unii ca acestia trebuie sa te rogi , caci multi din ei nu au vina personala ci pacatele parintilor care au strans averi pe pamant si care ( poate) sunt spalate prin suferintele lor , caci acestia sunt intr-adevar suferinzi .
    Dragostea trebuie sa fie dragoste , nu ura prin indreptatirea personala , deoarece am fost facuti ” dupa chipul si asemanarea cu SFANTA TREIME „, si spre asta trebuie sa tindem .

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on iulie 30, 2011 at 6:17 pm

      @VIO 333

      Ai dreptate frate, Trebuie sa ne rugam pentru toti. Noi nu judecam pe nimeni ci constatam niste lucruri cu speranta ca se mai trezeste cineva. Acesta este un blog de trezire. Cea mai inalta forma de iubire nu este sa te rogi pentru dusmanii tau ci sa-i ajuti. Eu sunt la stadiul de rugaciune pentru dusmani. Si este foarte greu. Dupa parerea mea treptele iubirii desavarsite sunt………a nu-i ura pe dusmani………..a te ruga pentru ei……….a-i ierta………..a le face bine.

      Apreciază

  13. VIO 333 said, on iulie 31, 2011 at 9:56 am

    Said ,
    Ma scuzi ca iti aduc citeva corecturi , dar „a te considera ca esti mai rau si mai de plins decat dusmanul tau” este de fapt smerenie , iar iubirea este treapta cea mai inalta , caci din iubire existam noi , asa ne-a creat CEL FARA DE INCEPUT ,mantuirea noastra depinde de noi ( prin ceea ce facem ) , dar ea ( mantuirea) este numai la DUMNEZEU , indiferent cit de buni, de nevoitori , de rugatori , de iubitori , de iertatori ,s.a. am fi . Scrii frumos si se vede ca citesti destul de mult . Inceputul smereniei si al unei vieti duhovnicesti , rămâne ,totusi frica de DUMNEZEU . Eu observ la mine ca imi este foarte usor sa vad greselile altora , dar pe ale mele de multe ori le consider chiar lucruri bune .Nu-mi place sa vorbesc mult si nici nu ma pricep ( si nu o spun dintr-o smerenie pe care nu o am ) , dar ceea ce va spun sunt , citite la sfinti parinti .DOAMNE ajuta-ne si ne miluieste dupa mare mila TA .
    P.S. STOP RFID 666 , poate ca ar fi bine sa-ti schimbi aceasta semnatura ( ca sa zic asa ) deoarece continindu-l pe 666 este ca si cind l-ai pomeni mereu pe diavol si el se bucura de acest lucru ( eventual elimina cifrele ).

    Apreciază

  14. Raluca said, on iulie 31, 2011 at 3:57 pm

    Cred ca sora VIO a vrut doar sa puncteze asa: Iubirea fata de oameni nu e posibila fara iubirea fata de Dumnezeu, iubirea fata de Dumnezeu, este un dar de la EL nu o ai TU , daca ai smerenie(sinceritata in cautari, rugaciuni, mai apoiTaine).
    Parintele Savatie Bastovoi spunea nepaipomenit de frumos cam asa:”Rugaciunea rostita acasa nu stiu de ce „DUH” iti este primita, daca nu te duce in casa TATALUI.” Atentie celor care cred ca se roaga TATALUI daca refuza Taina LITURGHIEI!
    Cam asa am citit si inteles eu de la Sfinti.
    Poate ma insel!Iertare!
    Si ce zice fratele daniel despre blesteme, e intocmai!
    Sora sol, sa nu ma lauzi, nu mi-e spre Crestere!
    Eu am simtit din prima clipa ca fratele sccsiv ti-a intampinat nedumerirea cu drag fratesc sau parintesc, in nici un caz dispret!
    Multumesc tuturor!

    Apreciază

  15. VIO 333 said, on iulie 31, 2011 at 4:19 pm

    Raluca , scuza-ma sunt fratele vio ( N.R,M.P. vio , o sa-ti spun poate cindva ce inseamna initialele ) , ai inteles foarte bine ce am zis si ai continuat intr-un mod constructiv .NU EXISTA MANTUIRE FARA BISERICA ( IN PRIMUL RAND SFANTA LITURGHIE ).
    Said , nu le amesteca , e pacat , iar din alt punct de vedere , nu vreau sa intru in polemica , cu tine ( atentie la mândrie , pe care toti o avem intr-o forma mai grava sau mai putin grava , dar sa ne luptam sa nu devina CRONICA ) . .Smerenia este sa pui metanie celui ce ti-a gresit ! Smerenia nu stie cu adevarat ce este decat cel ce o are , iar el nu stie ca este smerit ( acestea sunt citite , nu sunt de la mine) .Inchei aici dialogul pe aceasta tema cu tine , si daca ti-am gresit iarta-ma ! DOAMNE ajuta-ne ca suntem mari pacatosi ( mai ales eu ) .

    Apreciază

  16. VIO 333 said, on iulie 31, 2011 at 6:12 pm

    Frate ., nu stiu de ce numesti tu scormoneala , hai sa luam un exemplu fizic trupul are multe madulare , dar nu se confunda unele cu altele ,ci lucreaza impreuna , adica smerenia e smerenie si iubirea e iubire ( punct ).
    Referitor la cind pui metanie celui ce ti-a gresit ,daca esti smerit vine din firea ta , fara sa analizezi prea mult situatia .Despre DOMNUL HRISTOS , retine ca avea 2 firi , si ne-a spus :” invatati de la mine ca sunt bland si smerit cu inima ” , nu a spus faceti asa , sau sa stiti ca …,sau ar trebui sa… , ci a spus ” invatati de la mine „.
    Un parinte spune ” iubeste si fa tot ce vrei ” , ptr. ca daca iubesti ( vorbim de iubirea adevarata , desavarsita ) acest lucru nu-ti permite sa faci lucruri rele .Sincer sa fiu ( nu ma laud ) , in teorie si eu stau oarecum binisor, practica insa este mult mai grea ( pentru mine HIPER MEGA pacatosul , daca-mi este permis sa ma exprim asa ), nu ca mi-as cauta ceva scuze sau circumstante atenuante , dar ma framanta foarte mult intrebarea : ce raspuns voi da in fata DOMNULUI IISUS la judecata particulara cand voi fi gol cu totul si si toate se vor vadi ????
    Imi cer iertare , dar eu stau f.prost cu timpul si intru destul de rar pe internet . Domul sa te aiba in paza lui , frate .Amin .

    Apreciază

  17. Alexandru(Fulger) said, on august 1, 2011 at 1:06 pm

    Am auzit de mult de acea poveste si am evitat de atunci sa pronunt acel cuvant.

    Apreciază

  18. Raluca said, on august 2, 2011 at 5:56 am

    Scuze frate vio. Ne bucuram sa-l avem ca frate pe marian, e un ravnitor! Cred ca Dumnezeu cere mai mult de la noi dect de la el pt ca intr-un fel am fost privilegiati cumva din nastere ca etnie.
    Ideea e ca Toate sunt de la Dumnezeu inclusiv gandurile bune! Deci sa ne rugam sa le dobandim.
    Sunt persoane care au inima jertfelnica dincolo de Adevar si Rugaciune, o spune si parintele Paisie, insa acestea sunt cazuri extrem de rare si intr-un final ii iconomiseste Dumnezeu si pe ei cu Adevarul Sau.
    Dupa mirungerea minorei mele in ortodoxie acum putin timp, am primit si un canon f greu de rugaciune pt niste probleme tare grele de la acel Parinte .
    A doua zi cand sa ma pun la rugaciune, niste vesti copesitoare una dupa alta! Sa vedeti ispite si munci! Daca v-as spune ca am fost vreo 2-3 zile in pragul nebuniei, la propriu,poate nu m-ati crede! Nu reusam sa rostesc nici 3 cuvinte de Rugaciune canonica sau din rugaciunea inimii si sa inteleg ce spun, nu sa constientizez.
    Atunci m-am speriat f. tare ca inebunesc ,avem insomnii crunte si eram complet distrusa, nemaiputand rationa minimal in legatura cu nimic. Ceva ce nu mai traisem nici pe departe vreodata , greu de explicat desi am avut probleme mari mereu. Si in farama de minte care-mi mai ramasese, tipam aprope la Dumnezeu printre lacrimi, dandu-mi sema ca vestile m-au coplesit intr-atat si pt. ca am inima rea, nejertfitoare. Si in licarirea aceea de constiinta am cerut tipand de disperare: liniste ,somn , inima buna, caci eram chiar un monstru la inima, putere sa zic 3 randuri de rugaciune si sa nu pierd sensul cuvintelor!
    Cu acesta ocazie am aflat ca EL MISCA TOTUL! Chiar si iubirea in inima noastra si nu in ultimul rand sanatatea, pacea care sunt strans legate de iubire. Atunci a fost ceva malefic ,a fost cel rau urcat pe mine poate pt mirungerea fetei mele cu o zi inainte, altfel nu-mi explic .Eu nu pun pret pe cel rau, inerc sa-l ignor nu-mi place sa-l fac sa se simta important, insa totusi atunci a fost ceva nemaintalnit vreodata. De atunci m-am trezit la multe pe care nu le constientizam, desi le stiam teoretic si inerc din mila Lui sa fiu cu numele Lui neincetat pe buze.

    Apreciază

    • Floricel said, on februarie 3, 2014 at 3:58 pm

      Cananeanca
      Părintelui Arsenie Boca

      O femeie zdrobită de durerea ei: avea o fiica îndrăcită. O minte zdrobită de un singur gând: al durerii sale.

      Durerea nu e obiect sănătos de meditaţie. De durere trebuie să scapi, să o dobândeşti, să fii deasupra ei. Dar trebuie să vie cineva să te scoată din cercul tau chinuitor de îngust. Căci durerea ta te ia în vârtejul ei şi te închide dinspre toată lumea şi dinspre orice lume. E, parcă, o prelungire a iadului după tine.

      Cu cât orizontul tău e mai îngust, sau mai îngustat de durerea ta, cu atât neliniştea ta e mai mare, – şi poate să fie mai mare ca a toată lumea. Asta era starea sufletească a Cananeencii.

      Dar iată trece Iisus pe lângă tragedia aceasta: toate tragediile ţipă la Dumnezeu, ori rugându-l, ori hulindu-L. Iisus se face că nu aude. ,,Nu i-a răspuns ei nici un cuvânt.” Dar L-au rugat şi ucenicii Lui s-o audă: ,, Că strigă în urma noastră.”

      Iisus s-a făcut că nu-i ascultă. Dar în nevăzut atrăgea sufletul deznadăjduit la Sine, şi ,,ea venind, I s-a închinat Lui, zicând: Doamne, ajută-mi!”

      În afară, în cuvinte, Iisus de asemenea s-a făcut că nu o ascultă. I-a spus şi Iisus o îngustime, tot aşa de strâmtă, ca a ei: „Nu sunt trimis fără numai către oile cele pierdute ale casei lui Israil” şi că: „Nu se cade a lua pâinea fiilor şi a o da câinilor”.

      Cu alte cuvinte Iisus îi punea în faţă păcatul ei, peste care o îmbia să treacă. Şi iată femeia aceasta a ieşit din îngustimea sa şi nu s-a smintit că-i asemănată cu câinii. Atunci când ochiul ei a văzut mai mult, când s-a mutat din îngustimea durerii sale în bunătatea fără margini a lui Dumnezeu: s-a izbăvit în clipa aceea.

      Aşa a condus Dumnezeu minunea aceasta, că a tămăduit mama şi prin tămăduirea ei s-a însănătoşit şi fiica ei de acasă. Şi s-a mirat Iisus zicându-i: „O femeie, mare este credinţa ta, fie ţie precum voieşti!”- Şi adaugă Evanghelia: „ Şi s-a tămăduit fiica ei în ceasul acela”.

      Cu un cuvânt au ieşit toţi din cercurile lor înguste, la orizontul cel mai larg, care este liniştea dumnezeiască şi care tămăduieşte orice boală şi linişteşte orice vifor din suflet.

      Dumnezeu s-a biruit de rugăciunea omului- şi încă a unei femei neputincioase- şi i-a adus firea în liniştea Sa, mai presus de sminteală şi durere. Sa ne fie Iisus şi nouă, asemenea!

      Apreciază

  19. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  20. maria said, on octombrie 9, 2013 at 4:08 am

    Vreau sa primesc canon pt avort sa FIE ca si spovedanie ce trebuie sa fac pt ca am facut un avort

    Apreciază

  21. MARCEL said, on noiembrie 6, 2013 at 3:07 am

    OF,DPAMNE IARTA-NE CÂTE NU ȘTIM SI TREBUIE SA MAI AFLAM,IARTA-NE DOAMANE,BUNULE DUMNEZEU !!!

    Apreciază

  22. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  23. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  24. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  25. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  26. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu…. […]

    Apreciază

  27. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază

  28. […] Parintele Ilie Cleopa despre idolul NOROC. Nu mai ziceti „noroc”, caci va inchinati la dracul cu… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.