SACCSIV – blog ortodox

E ceva crestin la „Iepurasul de Pasti”?

Posted in Sfintele Pasti by saccsiv on aprilie 10, 2011

Scria Prof. Pr. MIHAI VALICA:

Concretizarea spectaculoasa a unor mituri antice legate de simbolistica animalelor, sunt manifestari care reprezinta o modalitate originala de exprimare a arhaicelor asociatii rituale dintre animale si cultul cvasiuniversal al soarelui. Este vorba deci de idolatrie, un pacat foarte grav condamnat de Sf. Scriptura. De aceea Sf. Parinti au dat canoane in acest sens, pentru a feri pe crestini de capcanele celui viclean si pedepsesc canonic, pe cei care nu se feresc de obiceiurile pagane: canonul 24 Ancira; 83 Vasile cel Mare precizeaza: clericii care practica astfel de obiceiuri sa se cateriseasca; mirenii sa se afuriseasca. 70, 71 ap.; 24, 51, 61, 62, 65, 71, 94 VI. Clericul care practica obiceiuri superstitioase sa se cateriseasca; mireanul sa se afuriseasca. 65, 79 (VI).

Cititi va rog mai multe in articolul:

Prof. Pr. MIHAI VALICA motiveaza indemnul sau la citirea MOLIFTELOR SFANTULUI VASILE CEL MARE in ziua de 1 ianuarie

Parintele se referea acolo la tot soiul de obiceiuri pagane specifice lunii decembrie. Dar putem extinde …

La articolul Africani pentru prima oara in SUA – VIDEO puteti viziona un filmulet in care niste negri ce nu folosisera in viata lor un dus, intreaba dupa ce vad un „Mos Craciun”: „Care e legatura dintre el si nasterea lui Iisus Hristos?”.

Raspunsul este evident: nu exista nici o legatura. Cum nu exista nici o legatura intre „iepurasul de Pasti” si invierea Domnului nostru Iisus Hristos …

In acelasi articol, parintele Valica ne explica:

Secularizarea nu este rezultatul confruntarii dintre credinta si necredinta, ci a parazitarii credintei, care o transforma in pseudocredinta, pseudotraditie sau pseudospiritualitate.”

Este exact ceea face acum aparatul de indoctrinare al SISTEMULUI cu „Mos Craciun” si „Iepurasul de Pasti” …

39 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on aprilie 10, 2011 at 12:43 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. manix said, on aprilie 10, 2011 at 1:26 pm

    Iepurasul de Pasti inseamna in inteles duhovnicesc uitarea Mantuitorului si a Invierii Sale. Bradul de Craciun inseamna acelasi lucru mai ales cand are o stea in cinci colturi ( pentagrama) in varf. Acum 2 ani i-am spus parintelui sa dea jos pentagrama din varful bradului ca e satanica si m-a ascultat. Anul trecut bradul avea o pentagrama cat toate zilele dar din pacate preotul, foarte nervos nu a mai dat-o jos, spunandu-mi ca e steaua lui Hristos. Am plecat de la slujba chiar in acel moment si nu am mai revenit in Biserica decat in momentul cand a fost data jos steaua.Am mers la alta Biserica. Am procedat corect?

    Apreciază

    • Ioan Pelasgul said, on aprilie 10, 2011 at 2:28 pm

      Si la biserica la care merg eu a fost un brad cu stea in varf. Dar nu am avut curajul sa rog pe preoti sa o dea jos.
      Cred ca e bine ca i-ai zis de pentagrama. In rest nu ma pronunt ca nu stiu.

      Apreciază

    • Mos Ioan said, on aprilie 10, 2011 at 3:43 pm

      @manix
      Da, ai procedat corect. Si eu as fi parasit Slujba, asa cum ai facut tu, numai ca eu l-as fi luat de barba pe „preot” si l-as fi scos din Biserica……..

      Steaua care se pune în vârful bradului trebuie sa aiba 8(opt) colturi, si se numeste Steaua de la Betleem care, cf. Noului Testament, a aparut pe Cer în noaptea Nasterii Domnului.
      În popor i se mai spune si „Steaua Maicii Domnului” sau „Steaua Magilor”.

      Apreciază

  3. Fratele Ioan said, on aprilie 10, 2011 at 2:27 pm

    Iepurasul de pasti , este o subtila indepartare a copiilor [si nu numai ] de la adevarata insemnatate spirituala a acestei mari sarbatori din an , Pastele.

    Apreciază

  4. Cikitito said, on aprilie 10, 2011 at 2:37 pm

    este o propaganda pentru a aboli adevaratele sarbatori crestine mai nou se promoveaza ‘iepurasul de pasti’ nu prea se zice de invierea Domnului la fel se intampla si la nasterea Domnului este promovat un obicei pagan ‘craciunul’

    Apreciază

  5. manix said, on aprilie 10, 2011 at 2:56 pm

    In orasul unde stau au bagat drapelul UE in curtea Bisericii cu blestematele lor pentagrame. Nu mai au mult si il baga si in Biserica. E sinistru mai ales ca in profetia unui Sfant Parinte despre vremurile din urma a vazut o biserica in care un preot satanist slujea la o masa pe care erau pentagrame una peste alta. Se stie ca pentagrama este simbolul new age iar necuratul este desenat cu o stea in cinci colturi in frunte. Doamne pazeste.

    Apreciază

    • Mos Ioan said, on aprilie 10, 2011 at 4:01 pm

      @manix
      Drapelul Uniunii Comuniste Europene trebuie sa dispara din curtea Bisericii, împreuna cu toate pentagramele si alte simboluri satanice promovate de dusmanii Crucii.
      Sa înalte, în curtea Bisericii, Drapelul National si o CRUCE MARE, care sa se vada de la distanta………
      „Preotul” tau este pro european, deci este : pro avort, pro homosexualitate, pro eutanasie, pro acte de indentiate biometrice, etc., deci este un „preot” în slujba „lor” (dusmanii lui Hristos).
      Solutii exista : Consiliul parohial trebuie sa ia masuri pentru corectarea acestui preot tradator, mergând pâna la înlocuirea lui cu un Adevarat Slujitor al Ortodoxiei.
      Daca acest Consiliu Parohial nu ia masuri în consecinta, atunci tu vei închega un nucleu în jurul tau cu oameni crestini-ortodocsi care au Dragoste pentru DUMNEZEU si Neamul Românesc, si treceti la actiune…..
      Nu lasati pe satanistii în sutana sa spurce Biserica Domnului!

      Apreciază

      • manix said, on aprilie 10, 2011 at 4:17 pm

        @Mos Ioan
        Mos Ioane anul trecut i-am zis la spovedania de Pasti sa vorbeasca de cipuri si a zis ca daca vorbeste il baga in consiliu si il da afara. In orasul meu sunt 6 biserici dar la toti preotii le e frica sa vorbeasca. In iubire nu exista frica spune Apostolul. Fricosii nu vor vedea pe Dumnezeu. Doamne ajuta.

        Apreciază

  6. sol said, on aprilie 10, 2011 at 3:14 pm

    Eu zic că e continuarea unui marketing deşănţat care are ca scop transformarea oricărei manifestări într-una exclusiv mercantilă. cu target de pornire, evident, copiii. (si specularea sentimentelor părinteşti ale adulţilor).

    Apreciază

  7. Alina said, on aprilie 10, 2011 at 3:47 pm

    Cineva mi-a spus, nu stiu cat e de adevarat, ca la vechii evrei iepurele era un simbol al desfranarii. Daca ne gandim ca si la noi exista cuvantul „iepureala”, avand conotatia binecunoscuta, si daca ne mai gandim mai ales la sigla playboy, atunci iepurasul de Paste e de-a dreptul blasfemiator.

    Apreciază

    • oarecare said, on aprilie 10, 2011 at 4:29 pm

      Mi-e teama ca ai dreptate… stie cineva de cand, de unde si cum a aparut „iepurasul” de Paste? Dar cel playboy ce origine are….?

      Apreciază

      • Veaceslav said, on aprilie 10, 2011 at 7:53 pm

        Nu intimplator simbolul desfranarii inca din antichitate a fost Iepurele (fiti atenti si la playboy), fiind considerat un animal necurat. Iepurii – este unul dintre putinele animale, ale caror femela permite apropierea masculilor in timpul sarcinii, uneori chiar inainte de nastere. Dumnezeu pare se ca special a lipsit aceste animale de instinctul matern, astfel ca oamenii sa poata vedea ce se intimpla in lipsa acestui instinct. Multi oameni cunosc ca, daca iepuroaicii imediat dupa nastere nu i se da apa destula sau nu i se i-au iepurasii, ea poate sa ii manince.

        Apreciază

  8. flori said, on aprilie 10, 2011 at 4:34 pm

    http://florentinatonita.blogspot.com/2011/04/10-aprilie-99-de-ani-de-la-nasterea.html Mesaj inregistrat al Parintelui Arsenie Papacioc catre Parintele Cleopa (pe 15 august 1998, an pe care Parintele Cleopa nu il mai sfarseste pe pamant, ci in Ceruri)

    Apreciază

  9. dante said, on aprilie 10, 2011 at 6:41 pm

    Exact cum au zis si fratii mai sus, se incearca schimbarea semnificatiilor religioase cu unele pagine, chiar satanice. Daca Craciunul este in proportie de 90% compromis, asta ca urmare mai ales a lumii occidentale, Pastele inca mai reprezinta, la noi la ortodocsi, invierea din morti si speranta mintuirii noastre.
    Din pacate si la aceasta sarbatoare se vine cu tot felul de inovatii, gen oua colorate de toate felurile, sau iepurasi, care mai de care mai apetisanti. Dar cei mai vinovati de toate aceste sintem noi toti, cei care, datorita putinei noastre credinte, capitulam in fata simturilor omenesti, ne imbuibam, ne certam, rivnim, etc…si asta in plin post. Cum sa creasca tinara generatie in spirit crestin, daca noi cei maturi le dam un exemplu personal prost, sau denaturat?
    Biserica nici ea nu se implica prea tare, raminind la un spectru colorat in largi nuante de gri ecumenic.
    In tot acest haos crestin, singurul care poate sa puna lucrurile pe calea cea dreapta este Dumnezeu, dar pentru aceasta, noi ar trebui sa ne rugam….asa ca se intra intr-un cerc vicios, din care cu adevarat numai Hristos ne mai poate scoate.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  10. oarecare said, on aprilie 10, 2011 at 6:56 pm

    De unde vine Iepurasul de Paste?

    Sarbatoarea Sfanta a Invierii Domnului este asteptata cu nerabdare de fiecare dintre noi. Insa, copiii sunt cei mai fericiti, pentru ca de Paste la ei vine Iepurasul care le aduce multe cadouri, in general haine, dulciuri sau jucarii.

    Insa, multi dintre noi se intreaba de unde oare a aparut acest iepure in contextul sarbatoririi Pastelui? Ei bine, Iepurasul de Paste, aducator de oua rosii, provine de pe meleaguri germane si simbolizeaza fertilitatea.

    Prima aparitie a iepurasului ca simbol al Pastelui a avut loc in Germania, aparand mentionat in carti in jurul anului 1500.

    De altfel, germanii sunt primii care au inventat dulciurile in forma de iepurasi, la 1800, din aluat si zahar. In aceeasi perioada, in Franta si Germania au aparut si primele oua din ciocolata.

    Originea traditiei Iepurasului de Paste se regaseste in sarbatorile pre-crestine ale fertilitatii dedicate zeitei Eostre, zeita Lunii in tarile din nordul Europei.

    O veche legenda spune ca zeita Eostre a gasit intr-o iarna o pasare ranita pe camp, in zapada. Zeita a vrut sa o salveze de la moarte si a transformat-o intr-o iepuroaica ce si-a pastrat posibilitatea de a depune oua. In semn de multumire pentru binefacatoarea sa, iepuroaica obisnuia sa decoreze ouale facute si sa le daruiasca zeitei.

    Asa a aparut aceasta traditie a iepurasului care aduce daruri copiilor in pragul primaverii. Si nu este deloc intamplatoare alegerea lui ca reprezentare. Cunoscut ca unul dintre cele mai prolifice animale, iepurele simbolizeaza in multe culturi viata noua care renaste primavara si bucuria de a avea multi urmasi, el neavand totusi legatura cu istoria biblica a mortii si Invierii lui Iisus.

    Asocierea legendei pagane cu sarbatorile pascale a fost facuta de misionarii crestini ajunsi in mijlocul triburilor nordice, pentru a le converti la crestinism.

    Pentru ca renuntarea la vechile lor sarbatori pagane nu era de conceput nici macar pentru noii crestini, pentru a nu provoca noi conflicte sangeroase misionarii au acceptat ca populatiile crestinate sa isi pastreze obiceiurile, dar au incercat sa le adapteze -incetul cu incetul – traditiei crestine. Si, cu timpul, s-a reusit acest lucru: sarbatoarea pagana a zeitei Eostre avea loc la aceeasi data cu sarbatoarea crestina a Invierii Domnului.

    Iepurele a intrat in literatura religioasa in 1690, la multa vreme dupa ouale rosii si mielul de Pasti. Incepand din 1682, iepurasul este cel care aduce ouale vopsite in Germania. Lucrul acesta i se datoreaza unui doctor din Heidelberg care, in respectivul an, a raspandit multe carti si ilustrate infatisand iepurele de Paste.

    In America, aceasta traditie a aparut pe la 1700, odata cu sosirea in Pennsylvania a primilor colonisti germani, dar s-a raspandit cu adevarat abia dupa 1865, cand au inceput si aici sa se celebreze sarbatorile pascale.

    In acele vremuri, copiii americani obisnuiau sa isi confectioneze singuri un fel de cosulet, pe care il ascundeau in casa, in hambar sau in gradina. Uneori baietii isi foloseau sepcile, iar fetitele bonetele pentru a realiza acel cuib special care urma sa se umple de oua rosii.

    Cu timpul, impodobirea cosuletelor a completat traditia initiala si a adus un plus de farmec acestui obicei.

    Pe la 1800 au inceput sa apara si sa se comercializeze si primele dulciuri in forma de iepuras, din aluat si zahar. Bineinteles, tot in Germania. In aceeasi perioada, in Franta si Germania au aparut si primele oua in intregime din ciocolata.

    In zilele noastre, simbolul iepurasului a fost transformat intr-un lucru comercial, aproape intr-o industrie. In apropierea sarbatorilor Pascale, magazinele sunt pline pana la refuz de iepurasi de plus si de jucarie, de ciocolata si diferite dulciuri in forma de iepuras, care se vand ca pe banda rulanta.

    Sursa: Ziare.com
    Autor: Irina Olteanu

    Apreciază

  11. dinu said, on aprilie 10, 2011 at 7:18 pm

    am o rugaminte la fratiile voastre, am nevoie de psalmul 102 si psalmul 145 glas 5 prelucrat de Stefanache Popescu dupa N. Apostolescu audio ,poate le are cineva.multumesc.

    Apreciază

  12. Gabriel said, on aprilie 10, 2011 at 7:58 pm

    …mă iertați dragilor, dar cred că iepurașul de ciocolată și bradul fac parte din apanajul bucuriei praznicului alături cozonac, ouă roșii, vin și alte bunătăți. Ele sunt clar bucuria celor mici! Hai să tundem florile că ele sunt un simbol pentru mișcarea hippie. Să le radem de pe fața pământului!
    Normal că este anormal ca astfel de jucării pentru copii să știrbească din evenimentele de acum 2000 de ani pe care le prăznuim! Setea de bani, comercialul, mercantiliștii normal că profită din plin de aceste momente ale anului, probabil că și unii care luptă împotriva creștinismului pun și ei umărul, dar eu copil fiind am luat ce este bun și din poveștile lui Creangă și din legendele Olimpului și din tradițiile și obiceiurile românilor.
    Iepurașul de Paști așa se cheamă deci „de Paști”. Un Părinte de la Biserica mea din cartier, le dă copiilor câte o ciocolățică sau bomboană după ce se împărtășesc ca un dar mic pentru efortul pe care îl depun și din dragoste pentru ei, asta nu înseamnă că vrea să știrbească momentul Darului Sfânt!
    …nu cred sau mai bine zis sper, că românii nu vor face un monument al iepurelui în Curtea Bisericii sau … mai știi??? bradul se împodobește în Biserică!!!
    România se spune că este țara tuturor posibilităților!!!

    Doamne Ajută și Ferește!

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 10, 2011 at 8:22 pm

      Gabriel

      Bucuria praznicului? Ma mir ca nu vezi grozavia cu „Mos Craciunul” si „iepurasul”. A ajuns „bucuria” mai importanta decat praznicul … Aici ar fi o problema, ce zici? Ca n-auzi vorbindu-se de Nastere sau Inviere, ci de Mosi, reni, iepuri.

      In articol scrie clar cum e cu paganismele iar alti comentatori au explicat clar cum e cu iepuroii. Iar tu ne spui de bucuria praznicului. Frate, frate …

      Apreciază

  13. Gabriel said, on aprilie 10, 2011 at 8:55 pm

    Saccsiv

    Iartă-mă frate dar am spus bucuria praznicului, deci nu bucuria separat și praznicul separat ca să interpretezi așa!!!

    Cum poți să auzi de Înviere sau Naștere, alături de moși, reni, iepuri la cei care au adoptat aceste sărbători doar ca manifestare socială, gen petrecere-party, dar sunt de alte religii, credințe, nașionalități???

    Știți foarte bine că la noi creștinismul a venit peste un neam de păgâni. Noi n-am fost poporul ales! (cel puțin atunci, planul Domnului pentru noi a fost Apostolul Andrei). În neam, mi se pare normal că au mai rămas unele mici nuanțe și obiceiuri, care se pare că diferențiază popoarele între ele… acum ce facem? să azvârlim cu ouăle roșii peste gard și să le explic copiilor mei că este o tâmpenie să le cumpăr iepuri de ciocolată și cadouri de Crăciun, să creadă că creștinismul îi privează de bucurii, să-i fac să privească pe după gard la colegii lor de școală cu jind??? Scuză-mă dar cred că o să-i smintesc la minte!!!

    Poate că unora iepurii și moșii o să le trezească interesul, să afle mai multe despre Iisus Hristos și poate cu ajutorul Domnului vor afla Dreapta Credință! Eu unul fiind mic, vedeam bradul, știam că vine moșul dar habar nu aveam că s-a născut bărbatul din Icoana pe care tata o ținea ascunsă în cămară de frica securiștilor! Ce vrei să-l condamn pe tata că nu a fost mucenic în pușcăriile comuniste???

    Dar ușor, ușor azi un moș, mâine un iepuraș, am văzut și Icoana cu Iisus Hristos din cămară, care să vă spun sincer … mai târziu mi-am dat seama că era catolică, Iisus având picioarele bătute de un singur piron pe Cruce… cam atât ca să nu vă plictisesc cu autobiografia!

    Doamne Ajută!

    Apreciază

    • agerstress said, on aprilie 11, 2011 at 10:24 am

      „Iepurasii si mosii” nu le vor atrage niciodata interesul copiilor catre Hristos. Niciodata minciuna nu te atrage catre adevar si chiar de va fi sa aflii mai apoi adevarul, din cauza minciunii inradacinate in inima si-n constiinta vei refuza sa-l primesti.
      Daca intr-o zi copii tai vor privi cu jind catre copii cei insemnati cu semnul fiarei caci aceia vor fi pe moment privilegiati, ce vei face? Le vei pune si lor semnul pentru a nu mai privi cu jind?
      In principiu, poti sa le faci daruri in orice zi din an, mai ales ca urmare a unor merite dar sa eclipsezi prin acest gest o sarbatoare care vorbeste despre cu totul si cu totul alte daruri venite dintr-o cu totul si cu totul alta directie, este o gresala, nu te supara.
      Invata-i pe copii sarbatorile adevarate si adevarul in general si te asigur ca vor aprecia acest lucru si te vor iubi la fel de mult chiar daca nu ii imbeti cu minciuni „parfumate” cu reni zburatori si iepurasi facatori de oua…
      Este valabil pentru toti parintii acest lucru.

      Apreciază

      • Gabriel said, on aprilie 11, 2011 at 11:19 am

        Frate,
        nu cred că vorbim aici despre adevăr și despre minciună și dacă clădim adevăr pe minciună. Dumnezeu este cel care se descoperă și atrage nu noi și nici produsele noastre. Noi dacă vrem răspundem chemării sau nu, El ne-a lăsat liberul albitru de a alege și de a face alegeri!
        Daruri mai ales pentru merite??? Dar ce îmi dresez câinii??? Nu știam că darurile se fac mai ales pentru merite!!! Ai cumva copii??? Nu prea cred…
        Privirea cu jind este un păcat pe care mulți îl au chiar la vârste înaintate…

        Așa ca să divagăm de la subiect, aș putea să spun și eu că @agerstress este o minciună și că tu ai un alt nume real, deci te ascunzi după o minciună și asta înseamnă că tot ce spui este o minciună. Ce zici am dreptate?

        Dumnezeu i se descoperă fiecărui om altfel, pentru că fiecare om este unic. Și aici stă marea Mărime a Lui Dumnezeu că suntem toți diferiți, nu există doi oameni identici în lume și în toate veacurile ce au fost și o să fie, așa că, să faci afirmații sforăitoare ca „bine este, bine este” și „niciodată”, nu mă va schimba NICIODATĂ în principiile mele.
        Eu cred că Dumnezeu i se dezvăluie fiecărui om altfel!
        Chiar mai sus ți-am dat un exemplu al primului meu contact cu Hristos. Asta ar înseamna că eu nu am nici o șansă la mântuire? că dacă îl așteptam pe moș Crăciun și că dacă Hristos al meu a fost „catolic” la început, nu am nici o șansă la mântuire???

        Deci concluziile pe care le tragi tu cu minciuna înrădăcinată, este negarea cruntă a ortodoxiei și a posibilității mântuirii prin pocăință!!!
        Uite că prin minciună înrădăcinată a trecut și Saul și Maria Egipteanca și Maria Magdalena și s-au umplut de sfințenie!!! Iar alții au primit Împărăția Cerurilor doar printr-o mărturisire sau spovedanie sinceră, sau poate o lacrimă, sau poate o cană cu apă dată cuiva… Așa că și eu sper să mă primească chiar de sunt un mare păcătos!

        Mulți văd ortodoxismul ca o religie neagră, a călugărilor și cad într-o extremă în care praznicul pentru ei devine anost, trist, rece.
        Eu cred că și călugării se bucură la praznic!
        Nu cred că Hristos nu a zâmbit niciodată și că nu s-a bucurat când a văzut copii bucuroși. Eu nu o să le știrbesc copiilor mei bucuria praznicului, interzicându-le ouăle roșii, pasca și cozonacul bunicilor și străbunicilor mei și chiar iepurașii și renii de ciocolată … nu cred că acolo stă credința sau adevărata credință!!!
        Dar poate nici eu nu am dreptate și mâine după această discuție o să mai facem cu toții un pas înainte, sprijiniți … umăr la umăr!!!
        Credeți în coincidențe? Eu unul nu cred în coincidențe! Cred că doar Dumnezeu le creează ca să ți se descopere un sens, o idee, un fapt, o realitate. Acum în timp ce scriam rândul de mai sus exact când am finalizat cuvântul „sprijiniți” și mă gândeam să scriu „unul de altul”, sau „unul pe altul” și ne vedeam pe noi creștinii ca frații, ca o armată care mărșăluiește, la radio un om, nu conteză cine, a spus „umăr la umăr” și mi-am dat seama că trebuie să scriu „umăr la umăr” și să vă și spun cele ce v-am spus acum…

        Doamne Ajută!!!

        Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 11, 2011 at 10:13 pm

        @Gabriel,
        Daca ai avea tot atata ravna si pentru cele importante, drepte si adevarate, ai fi un adevarat sfant, dar niciodata nu e prea tarziu. Exemplele pe care le-ai evocat stau marturie.
        Eu nu te-am pus la zid ci doar mi-am exprimat opinia (bazata pe experienta cu oamenii si indelunga observatie).
        Copii se educa nu se „dreseaza” si bineanteles, exista metode pentru asta, una dintre ele fiind si cea sugerata discret de mine, nu ca o regula exclusiva ci ca o eventualitate.
        Cat despre „agerstress”… e poveste lunga, sa trecem peste ca nu contez eu ca persoana aici.
        Acum, daca te-am „incalzit” putin, 🙂 ia si o atitudine, cu tot atata energie cata am vazut in comentariul tau de mai sus, fata de iepuras si fata de toate tentativele astea de deturnare a credintei crestine. Hai ca poti!
        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • Gabriel said, on aprilie 12, 2011 at 8:37 am

        @agerstress stai că mi-a revenit zâmbetul pe față și iau și atitudine imediat! O să scriu câteva cuvinte pe blogul meu cuvintelevii, că e păcat de lucrarea domnului Saccsiv să nu-l sprijinim.
        Dar acum ca glumă, să încerc să vă mai înveselesc, referitor la iepure, care sincer îmi este tare drag ca animal (când a tăiat bunicul meu unul pe vremuri, după ce i-a scos blana și s-a scurs sângele din el, gol sărăcuțul și tranșat (acum mă gândesc cum arătau mucenicii dezbrăcați de piele, Doamne, Doamne ce suferințe o fi fost, cât au pătimit Unii și noi stăm la palavre), e deci, când l-a spintecat și i-a scos inima, nu mai avea sânge în el, dar inima bătea micuța, vroia să trăiască… și acum mi s-au aburit ochii).
        Deci să revin, ce vină are săracul mâncător de varză și morcovi? Stă și el și paște liniștit prin poienițe și haț vulpea sau pac vânătorul și devine căciulă, mănuși și friptură pe masa de Paști.
        Acum să-l punem la zid că e „necurat” sau „necuratul” și să-l exterminăm că l-au identificat unii cu playboy, sau cu ce cred ei greșit despre paște? Ce să facem să-i exterminăm și să păstrăm doar câteva exemplare la zoo după gratii și unele în formol la Antipa cu mesaj deasupra lor „ANIMALE RELE! SĂ FIE DE ÎNVĂȚĂTURĂ DE MINTE TUTUROR ANIMALELOR CARE S-AU PUS CU OMUL ȘI I-AU INSPIRAT LATURA MALEFICĂ, L-AU FĂCUT SĂ CADĂ ÎN PĂCAT!”
        Eu mai degrabă l-aș regăsii în Bugs Bunny și câteodată așa ar merita non-creștinii ăștia care vor să dea alte valențe Praznicului Sfintei Învieri să avem atitudine față de ei, să le râdem în nas, să le facem șotii, să fim senini și nevinovați, să îi facem să se uite în oglindă să vadă cât de penibili sunt, noi să fim curajoși și veseli și ei să-și dea seama cât de negrii și haini sunt în sufletele lor înghețate și haotice!!!

        Cât despre eu „adevărat sfânt”, mai degrabă „adevărat păcătos cu slabe șanse de a prinde un loc lângă gardul lui Hristos”…

        Doamne Ajută!

        Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 12, 2011 at 11:12 am

        @Gabriel,
        Nu despre asta este vorba, noi nu avem nimic cu bietul animal (iepurele, se-ntelege…) ci dimpotriva, numai ca acesta nu are, dar chiar nu are nici o legatura cu sarbatoarea noastra de Pasti, nici in „ruptul capului”. Noi suntem impotriva simbolului (iepurasul) asociat in mod abuziv si fara nici o relevanta, aproape blasfemiator, unei sarbatori de mare semnificatie pentru ortodocsi.
        Simbolul asta e mult mai relevant, cu argumente din belsug pe coperta playboy nicidecum asociat sarbatorii de Pasti.
        In traditia crestina adevarata mielul reprezinta, din vechime, simbolul sacrificiului si al smereniei si in Evanghelie exista o asociere simbolistica in legatura cu sacrificiul Lui Iisus, chiar Sf. Ioan Botezatorul spune la un moment dat: „Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii” Acest simbol este prezent si in Apocalipsa si in profeti.
        Dar marea multime a oamenilor prefera mai degraba sa imbratiseze niste fantezii ticluite „pe genunchi” de unii cu scopuri evidente decat sa primeasca si sa marturiseasca Adevarul. Intrebarea „de ce” suna oarecum retoric. Sigur ca stim de ce. Fictiunea e mai comoda, mai estetica, mai putin violenta si mai putin traumatizanta decat retrairea, simbolic, in biserica, a adevaratelor evenimente de acum 2000+ de ani. Este un fel de auto anestezie la nivelul constiintei deoarece constiinta prea incarcata a omului nu mai sufera crucea Lui Hristos desi omul isi spune crestin. Aceste cuvinte pot parea „demolatoare” dar intentia este doar de a sparge „zgura” si de a scoata la suprafata „jarul de sub cenusa”. Acolo unde este stiu ca este.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

  14. danutza said, on aprilie 10, 2011 at 9:17 pm

    am observat 2 lucruri ingrijoratoare:
    1. cativa dansatori din baletul lui edi stancu, la emisiunea de vineri, aveau ghete cu toc ( cam cum aveau si cu cele cu copite). nu stiu cum de m-am uitat in momentul ala la tv, caci faceam altceva, dar, parca m-a atras ca un magnet sa ma uit sa vad acea oribilitate
    2. nu am vazut stirea de la inceput, dar am vazut ca in lume se practica operatiile de modificare a urechilor , pt a le avea in stil avatar ( adica asa cum au diavolii). e mare moda.
    asadar, dupa cizme cu copite si coarnele lui lady gaga, acum si urechi.
    e o profetie care spune ca la sfarsit, oamenii vor arata ca diavolii, adica scurti de statura.

    Apreciază

  15. acelas said, on aprilie 11, 2011 at 2:06 am

    totusi acestia sunt din aceia care au si „trup” …

    Apreciază

  16. acelas said, on aprilie 11, 2011 at 2:29 am

    caz halucinant la o tentativa de avort … + cu ce usurinta vorbesc parintii de acest fenomen, in ciuda oricarei boli … , intre toate nesocotintele medicului … e de invatat totusi ceva, de la acest pagan musulman, in legatura cu refuzul de a fi partas la avort ..? evident! pt noi crestinii mai ales, e rusinos. Cazul este extrem de complex.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/gravida-abandonata-de-cadrele-medicale-in-timpul-avortului-926492.html

    .

    Apreciază

  17. acelas said, on aprilie 11, 2011 at 7:36 am

    Franta incearca sa „balboteze” atmosfera europeana, bagandu-i in seama pe musulmani? tot „terorismul” sa fie cauza?

    http://www.ziare.com/europa/franta/franta-devine-de-luni-prima-tara-occidentala-care-interzice-valul-islamic-1087481

    .

    Apreciază

  18. Cosmin S. said, on aprilie 11, 2011 at 8:35 am

    acelas said, on aprilie 11, 2011 at 2:29 am

    Am citit articolul. Iata inca o dovada despre cum se ajunge la o dementa nationala. Este clar ca apa limpede de izvor, neamul asta este reeducat complet.

    citez:”Femeia, însărcinată în şase luni, fusese programată pentru întrerupere de sarcină (a se citi ucidere bestiala), după ce aflase că fătul se va naşte cu sindromul Down.(…)

    „Când a aflat diagnosticul, i-a dat sângele pe nas şi pe gură”

    Liliana Ghimpeţeanu a fost în al nouălea cer când a rămas însărcinată după zece ani în care fusese declarată sterilă. Fericirea iniţială a început să pălească când …triplul-test… (analiză care se face după 14 săptămâni de sarcină) a arătat că fătul e suspect de sindromul Down. Pentru confirmarea diagnosticului avea însă nevoie de o altă analiză scumpă, amniocenteză.
    (…)
    După patru zile, ne-au întins rezultatele: sindromul Down. Am simţit că mă păleşte ceva în moalele capului, soţiei a început să-i curgă sânge şi pe nas, şi pe gură. Două zile n-am ştiut ce să ne spunem.

    Am luat amândoi hotărârea să facă avort”, povesteşte soţul.

    Soţul a realizat manevrele de avort
    Medicii i-au provocat avortul cu ajutorul unor injecţii. (…)

    PERSEVERENŢĂ. Iulian Ghimpeţeanu luptă împotriva medicilor care ascund gravidelor informaţii preţioase despre drepturile pe care le au şi spune că nu se lasă până nu vede publicate analizele ce se pot face gratuit
    Sursa: MARIAN ILIE(…)
    ……………………………………………………………………………………………………
    Exact ce s-a dezbatut la articolul: https://saccsiv.wordpress.com/2011/03/15/pe-mana-cui-ne-lasam-sotiile-insarcinate-spitale-sau-uzine-ale-mortii-nu-i-oare-mai-bine-sa-nasca-femeia-acasa/

    Teste fara numar, amniocenteze, injectii…totul pentru a duce la avort. Teste idioate, mincinoase, inutile, totul in numele eugeniei si al avortului.

    Bai frate, lumea e terorizata de boli imaginare, de fantasme. Una doua, sa omoare biatul copil doar pentru ca li se pare unora ca va avea malformatii.

    Care e diferenta intre 6 luni si 2 ani.?

    Analize si iar analize, analize inventate care nu descopera nimic, ci in baza unor suspiciuni se dau sentinte. Analize inventate de OMS-spirala mortii.

    Dar culmea e ca romanii au fost reeducati. Majoritatea chiar consimt la comiterea unor asemenea atrocitati impotirva lor si ai propriilor copii.
    Daca parintii aveau inima buna, nu se mai ajungea la nebunia asta.

    Te smintesti citind comentariile la acest articol din evz. Multi invoca acolo selectia naturala. Daca e bolnav…sa nu se nasca, sa se omoare…etc., cam asa se comenteaza. Mai mult se cramponeaza ca nu sunt conditii igienice pentru a avorta si medici dispusi sa faca rapid „curatenie”.
    Bai frate, ne-au reeducat astia…

    Imi cer scuze pentru offtopic.

    Apreciază

    • Gabriel said, on aprilie 12, 2011 at 8:54 am

      Săracii oameni, dacă sunt rătăciți și n-au duhovnic.
      Duhovnicul meu îmi povestea de un bebeluș la fel cu malformații ce trebuia chipurile ucis. Lumea s-a rugat! Dumnezeu a ascultat rugăciunile! Copilul și mama n-au nimic!!!

      Doi tineri, prieteni ai mei lafel, probleme, copilul are ceva la creier. Au vrut să provoace avortul. Nu s-a putut. Dumnezeu n-a vrut! Copilul s-a născut și este sănătos!!!

      Nu lupt împotriva dreptului de a alege, de a lua decizia, dar mă lupt ca oamenii să știe că la Dumnezeu există rezolvare la orice! Dumnezeu este peste noi și sigur este peste rău care este mai jos ca noi! Cum am citit la un Părinte de la Athos:
      „Ieși mine din mine și lasă-l pe Dumnezeu să intre în mine”

      Iubire, rugăciune, speranță!

      Maica Domnului te rugăm cu lacrimi chiar de sunt uscsate, ajută toți copii tăi!
      Sfinților vă mulțumim pentru rugăciunile voastre!
      Doamne Ajută!

      Apreciază

  19. Fulger said, on aprilie 11, 2011 at 11:03 am

    Majoritatea oamenilor cunosc mincinoasa semnificatie a sarbatorilor crestine.
    Folosesc orice mijloace pentru a ascunde adevarul si a ne anihila credinta.

    Apreciază

  20. Ayan said, on aprilie 11, 2011 at 4:31 pm

    La noi la biserica , desi se pregateste bradul de Craciun nu am vazut niciodata in varf pusa steaua. Nu e nici o stea ! De ani de zile urmaresc asta si merg la mai multe biserici din Ploiesti . Nu am vazut nici o stea pusa in varful bradului . Apoi bradul , poate sa fie un simbol al rugului in flacari ce-i aparea lui Moise in pustiu cand ai vorbea Dumnezeu .

    Apreciază

  21. Gabriel said, on aprilie 12, 2011 at 3:26 pm

    @agerstress nu te supăra pe mine am scris „glumă”. Aveți dreptate cu simbolistica v-am zis că vă susțin!!!
    Doamne Ajută.

    Apreciază

    • agerstress said, on aprilie 14, 2011 at 6:35 pm

      Sunt roman si stiu de gluma, am multa rabdare in relatia cu ceilalti oameni si nu e deloc usor sa ma superi 🙂 . Nu trebuie sa mi te adresezi la persoana a-II-a plural ca sunt o singura persoana si abia daca valorez cat jumatate 🙂 … asa ca nu-si are rost pluralul din punctul meu de vedere.

      Apreciază

  22. Gabriel said, on aprilie 15, 2011 at 9:04 am

    cuvintelevii.blogspot.com/2011/04/nu-construiti-altare-goale.html

    pun și eu umărul cu câteva cuvinte după ce am fost prin oraș și am văzut ce este prin el…

    Doamne Ajută!

    http://cuvintelevii.blogspot.com/2011/04/nu-construiti-altare-goale.html

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.