Saccsiv's Weblog

Mitropolitul Clujului ANDREI ANDREICUT recunoaste: VA FI UN ZIDAR AL ECUMENISMULUI …

Posted in ECUMENISM, IPS Andrei by saccsiv on martie 28, 2011

Citez din articolul Cuvântul Înaltpreasfinţitului Andrei Andreicuţ la întronizarea ca Arhiepiscop şi Mitropolit al Clujului:

Preafericite Părinte Patriarh,
Înaltpreasfinţiile şi Preasfinţiile Voastre,
Excelenţele Voastre, conducători ai celorlalte confesiune creştine,
Domnilor miniştri,
Domnilor Parlamentari,
Distinşi membri ai corpului academic clujean,
Onorate oficialităţi centrale şi locale,
Preacuvioşi şi Preacucernici Părinţi,
Preacuvioase maici şi iubiţi fraţi şi surori,
[...]
Apoi, cu recunoştinţă, mulţumesc Preafericitului Părinte Patriarh Daniel şi Sfântului Sinod, care m-au chemat la această slujire plină de responsabilitate; pe de o parte, această slujire îmi aduce mângâierea continuării misiunii în slujba lui Hristos, în calitate de mitropolit, pe de altă parte, îmi oferă o cruce în plus.

[...]
Convins de această realitate, în misiunea mea, mai întâi de toate în acţiunile ce le voi demara, mă voi consulta cu Preafericitul Părinte Patriarh şi voi fi în deplină ascultare faţă de hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. În comuniune cu episcopatul ortodox al Bisericii noastre, cu tot episcopatul Bisericii Ortodoxe Universale, mă voi strădui să-L slujesc pe Hristos cu dăruire şi cu credincioşie.
[...]

În ceea ce priveşte misiunea mea pastorală şi administrativă, în relaţiile cu preoţii şi credincioşii, mă voi călăuzi după câteva principii:
[...]
Clujul, metropolă a Transilvaniei, nu este locuit numai de români ortodocşi, ci şi de alte etnii şi confesiuni. Toţi însă vieţuim prin harul şi iubirea lui Dumnezeu. De aceea, în spirit ecumenic, fără a face rabat doctrinar, le deschidem braţele celorlalte confesiuni, începând cu greco-catolicii, continuând cu romano-catolicii şi protestanţii, urmând îndemnului Sfântului Apostol Pavel, care zice: „Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii” (Romani 4,2-3).
[...]
Comentariu saccsiv:

Asadar, noul Mitropolit cica urmeaza indemnul Sfantului Apostol Pavel: „Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii”. Adica, nu se va stradui sa-i aduca pe catolici si protestanti la ortodoxie, ci ii va accepta asa cum sunt. In numele pacii, desigur …

Mesajul este parte componenta a maleficei doctrine ecumeniste ce „invata” ca sunt mai multe cai de a ajunge la acelasi Dumnezeu.

Daca tot l-a citat in cuvantare pe marele teolog Dumitru Staniloae, de ce nu a ales si: „Ecumenismul este produsul masoneriei„?

VIDEO – Dumitru Staniloae: „Ecumenismul este produsul masoneriei„, mari duhovnici romani despre ecumenism – video, analiza fenomenului

Bine cel putin ca stim care va fi lucrarea si acestui ierarh. Oricum, prea mirati nu trebuie sa fim:

PAPA, BUSH si GORBACIOV (principale instrumente ale NOII ORDINI MONDIALE) pictati in Biserica infratirii din Petresti. IPS Andrei nu vede nici un lucru rau …

85 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 3:38 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    http://saccsiv.wordpress.com/about/

  2. gavriil said, on martie 28, 2011 at 3:51 am

    foarte bun predicator si un ortodox marturisitor si jertfelnic

    • colaps said, on martie 28, 2011 at 6:30 am

      Care va să zică, matale eşti de partea lupului, nu?

  3. Preoteasa Alexandra said, on martie 28, 2011 at 5:49 am

    Frati crestini, nu va impacientati asa. Daca o oaie traieste in mijlocul lupilor nu cred ca cea mai buna atitudine este sa strige in gura mare: Uite lupii, ei sunt lupii, ei au mancat pe fratii mei, celelalte oi. De multe ori oaia aflata in mijlocul lupilor trebuie sa se smereasca si sa spuna: Mai, traiesc intre lupi, trebuie sa fac cumva sa nu starnesc lupii astia sa manance toate oile, ca altfel, cine se va mai mantui? Amintiti-va cum se traia in comunism. credeti ca cea mai buna atitudine este sa strigi in gura mare “jos comunismul”, sau in imperiul condus de pagani era o idee buna sa strigi “Jos Diocletian?”.

    Sa nu mai judecam atata discursurile ierarhilor, ca nu stiu voi ce spuneati daca erati in locul IPS Andreicut. Cat curaj avem de pe margine, dar daca ne trimite cineva la lupta, e mai greu…Nu totdeauna are dreptate cel care spune prostului ca e prost, nedreptului ca e nedrept, ci cel care isi masoare cuvintele asa incat sa nu devina si altii prosti si nedrepti pe langa cei care sunt deja.

    • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 7:46 am

      Preoteasa Alexandra

      E serpeasca vorba ta. Crestinismul nu e politica curveasca. Marturisirea nu se face pe baza de calcule. Daca gandeau asa cei din biserica primara, eram si acum pagani …

    • Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 4:20 pm

      @Preoteasa Alexandra

      Esti cumva “preoteasa” lor? Adica “preoteasa” tradatorilor din Dealul Patriarhiei si a ÎnaltPreaTradatorului Andrei Andreicut?

      VADE RETRO SATANA!

      • SorinC said, on martie 28, 2011 at 6:53 pm

        Mos Ioan,
        Te-ai aprins tare… totusi suntem in post, un pic de cumpatare, echilibru si pudenta in exprimare nu strica.
        Ce sa-i faci…astia sunt ierarhii pe care ii meritam si toti suntem vinovati (unii mai mult unii mai putin) si am contribuit la situatia sociala, morala si financiara dezastruoasa a Romaniei.

        Un pic de moderatie nu strica… nu de alta dar iese la iveala multa ura printre randurile tale. Sper sa nu te fi suparat prea tare. Sa ma ierti.

      • Preoteasa Alexandra said, on martie 29, 2011 at 10:35 am

        Fratilor,

        am vrut sa spun prin comentariul meu ca aprinderea din blogosfera pe care o face atitudinea asta ANTI-ierarhi, este mai periculoasa decat asa zisa eventuala greseala a vreunui ierarh. De unde stim noi ce a avut in minte IPS Andreicut? Iar daca a avut in minte ceva gresit, de ce sa raspandim asemenea lucru ca toti sa isi otraveasca limbile si mintile dupa aceea?
        Cat despre cei mare ma numesc “satana”, imi pare tare rau pentru ei. Mai bine sa ma numeasca satana ei, decat Hristos. Si imi pare rau ca clevetirea la adresa clericilor pleaca tot din randul atasatilor de biserica. Ce pretentii sa mai avem de la necredinciosi, daca noi singuri, ca niste farisei ne aruncam sa judecam cu cuvinte din cele mai aspre si categorice.
        Intelegeam sa ma numiti amagita, fatarnica, ecumenista, dar SATANA?
        Domnul sa va miluiasca…

  4. nea Anderthal said, on martie 28, 2011 at 7:38 am

    …bine ca macar ne spune pe fata ce are de gand !

  5. SorinC said, on martie 28, 2011 at 8:08 am

    Dragi frati si surori,
    Stiu ca sunt pe langa subiect dar am mare nevoie sa stiu in ce consta postul de 40 de zile al Sf. Sava. Am inteles ca e mai asprudecat postul obisnuit. Ma poate ajuta cineva?

  6. un Ionut said, on martie 28, 2011 at 8:11 am

    Doamne ajuta!

    Sa inteleg ca:

    „Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii” (Romani 4,2-3)

    inseamna ca ortodocsii si greco-catolicii si romano-catolicii si protestantii au UNITATEA DUHULUI ? deoarece pentru a o pazi, trebuie sa o ai.

    Intrebarea ar fi: CARE DUH !?

    Doamne ajuta!

    • Cristina said, on martie 28, 2011 at 9:13 am

      un Ionut,

      exact! Apostolul se refera la cei care au unitatea Duhului in Biserica. Nu ne da porunca de a-i ingadui, “intru legatura pacii” pe cei din afara, care nu doresc sa vina in Biserica. Dar stim bine ca e si asta o strategie a vrajmasului, de a se folosi de citate scripturistice cu deturnarea sensurilor. Viclenie veche.

    • el said, on martie 28, 2011 at 2:16 pm

      @un Ionut

      Foarte buna observatia ta ,puncteaza excelent ceea ce IPS Andrei N-A INTELES DELOC,anume ca cuvintele pe care le citeaza ale Sf Apostol Pavel :”„Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii” (Romani 4,2-3)”

      _____

      Se refera DOAR LA ORTODOCSI,doar ei pot avea legatura Duhului prin dreapta lor credinta in care sunt botezati si vietuiesc in ciuda pacatelor dar IN AFARA ERZIEI __pacate pe care ca oameni le avem toti si pe care trebuie sa ni le ingaduim unii altora pentru porunca dragostei dar FARA RABAT de la DREAPTA CREDINTA !!!
      Regretabil sa IPS Andrei incepe prin a ne arata NECUNOASTREA sa in ale credintei aducand cuvintele Sf Pavel in contexete NEPOTRIVITE.

      Ramane sa-l observam asadar pe acest IPS Andrei ce va mai face in continuare,oricum a inceput cu stangul prin discursul acesta;dandu-si pe fata prostia sau…viclenia.

    • un Ionut said, on martie 30, 2011 at 6:30 am

      Doamne ajuta!

      Facem ca la matematica:

      Ipoteza (o parte):
      1. Judecarea unui episcop este pacat [GRAV].
      2. Stiu cuvintele dansului
      3. Nu stiu intentia/gandul/trairea/vointa dansului
      4. A judeca este diferit de a lua la cunostinta

      De demonstrat:
      1. ce anume avem de demonstrat: este dansul ortodox?
      2. pentru ce: sa stim daca sa ascultam [sau nu] de dansul [IN ANUMITE PRIVINTE - ecumenice s.a.].
      3. pentru cine: pentru mine, persoana, personal: Ionut.
      4. adica de ce ne intereseaza subiectul: sa nu cad eu insumi in erezia in care a cazut dansul (asta daca a cazut, daca nu cumva sunt inselat, cum am citit in Pateric ca se intampla).

      Demonstratie:
      1. ce inseamna a fi ortodox? de unde sa stiu, daca eu insumi nu sunt ortodox, spurcatul si intinatul de mine. Cand voi putea afla aceasta?, deoarece este la mijloc mantuirea mea! Cu lenea pe care o am, niciodata. Totusi nadajduiesc la mila lui Dumnezeu sa nu ma piarda.
      2. bineinteles ca nu vom asculta de dansul daca va vorbi ereticeste. Asa cum Sf. Ioan Gura de Aur incepe comentariile sale la Evanghelia dupa Matei: Duhul Sfant ar trebui sa ne invete aceasta, fara a fi trebuincioase carti. Deci -> sa pun genunchiul la rugaciune si trupul la metanii, pentru ca Duhul Sfant sa traiasca in mine, nevrednicul.
      3. si 4. sa am in vedere deocamdata mantuirea mea. Daca altcineva nu-mi cere sfatul pentru mantuirea lui, nu trebuie sa am grija [neaparat] de aceasta. Deci facem ca pustnicii: ei se separa de lume sa se sfinteasca ei, insisi, fara a putea spune ca sunt egoisti, ca au grija doar de mantuirea lor. In acest sens este necesar a fi luat raspunsul acesta.

      Concluzie: Este bine de stiut, dar nefolositor [poate chiar osanditor] a comenta, MAI ALES PUBLIC! deoarece temele duhovnicesti se discuta [adica dialog] doar intre 2 persoane, nu mai mult, pentru ca raspunsurile sa fie personale, unice, specifice persoanelor ce vorbesc.

      Doamne ajuta!

      • un Ionut said, on martie 30, 2011 at 6:35 am

        am afirmat ca “nu sunt ortodox” referindu-ma la *trairea* care imi lipseste si care o doresc mult.

      • saccsiv said, on martie 30, 2011 at 7:29 am

        un Ionut

        Frate, Mitropolitul ti-a spus tie la ureche cele ce ai citit in articol? Nu, ci le-a facut publice, spre smintirea cat mai multora. Cu discursuri ca ale lui si a celor asemenea lui, au ajuns multi sa zica ceva de genul: “si bisericile catolica si protestanta sunt mantuitoare”. O nebunie de fraza, pe care am auzit-o la din ce in ce mai multi preoti, monahi si mireni.

        De aceea tot public trebuie combatuta.

      • un Ionut said, on martie 30, 2011 at 7:57 am

        Doamne ajuta!

        Mulţumesc de răspuns şi de corecţie.
        Eu aşa înţeleg, precum este scris aici:
        ___________
        Patrick Barnes – Non-ortodocşii. „Creştinii” din afara Biserici: Statutul heterodocşilor este propriu-zis văzut în două moduri. Atunci când vorbim despre statutul lor eclesial – adică relaţia lor cu Biserica Ortodoxă – vom spune că heterodocşii nu pot fi priviţi ca membri ai Bisericii, deoarece n-au fost altoiţi în singurul şi adevăratul Trup al lui Hristos prin Sfântul Botez. Pe de altă parte, când vorbim despre statutul lor veşnic – adică implicaţiile acestei separări eclesiale – îi lăsăm la mila lui Dumnezeu şi nu-i judecăm. A afirma separarea lor nu înseamnă a implica osânda lor.
        _________

        Dar în nici un caz nu se poate înţelege de aici că vreo altă “biserică”, afară de Biserica Ortodoxă, este considerată mântuitoare.

        Cu adevărat minciunile spuse public trebuie combătute tot public. Eu nu pot face asta, nici nu am încă pornire spre asta. Dacă se va schimba ceva între timp, să-mi ajute Dumnezeu. Dar a cere de la alţii asta… nu-mi doresc, deoarece voi fi dezamăgit. Sunt aşteptări care mi le fac. Nu asta vrea Dumnezeu de la mine. Ştiu că Dumnezeu vrea să trăiesc prezentul, ACUM-ul, cu tot ce implică. Fără să mă aştept ca episcopii să facă precum aşteptările mele, după cum mi se năzare mie (chiar având dreptate), după cum citesc eu în cărţulici, sa limitez eu pe Dumnezeu. Oare n-am înţeles eu prea bine cum spune ieromonahul Savatie Baştovoi în interviul “Iubirea lui Dumnezeu care ne sminteşte”?

        Doamne ajuta!

  7. Marian said, on martie 28, 2011 at 9:24 am

    Frate saccsiv si frati ortodocsi,

    Cred ca trebuie putin schimbat tonul. Hai sa aratam mai multa dragoste si sa nu mai tunam si sa fulgeram atat de tulburati cum ca ierarhii ne tradeaza.

    Sa nu uitam ca I.P.S. Andrei Andreicut a spus si “fără a face rabat doctrinar” deci fara a renunta la dogmele noastre Ortodoxe drept-slavitoare. Apoi a continuat “le deschidem braţele celorlalte confesiuni începând cu greco-catolicii, continuând cu romano-catolicii şi protestanţii”(bineinteles ca noi ortodocsii le deschidem bratele parintesti ca sa se intoarca acasa la ortodoxie). Si da, are dreptate, trebuie sa ii ingaduim si sa ii iubim pe eretici fara insa a face rabat doctrinar de la ortodoxie, si asa prin dragoste sa ii ajutam sa se intoarca acasa. Eu nu vad greseala si nici nu vad de ce atata tulburare.

    Mulți sunt cei care cred că a te ridica îndată și cu putere împotriva a tot ceea ce nu este deplin ortodox este ceea ce trebuie să facem. Pentru a fi bun creștini, pentru a ne mântui, pentru a ne apăra de rău etc. Dar este o înșelare a celui rău!

    El ne momește cu nenumărate asemenea lucruri, făcându-ne să fim ca un luptător ce lovește nebunește în toate părțile, după tot felul de ținte false, fără a vedea șarpele care i-a căzut pe umeri și îl va mușca de gât.

    De fapt, când îl vezi pe fratele greșind, îndată se cuvine să ai două întrebări: oare greșește, sau greșesc eu? și cum l-aș putea ajuta, dacă greșește?

    Odată ce ți-ai pus aceste două întrebări îți vei da seama că ai nevoie de sfat. Și vei alerga spre duhovnic, astfel ajungând la cuvântul de la care am început.

    Deci, să nu ne facem noi „deschizători de ochi” și „luminători ai lumii”, fără binecuvântarea duhvonicului sau a „starețului”, căci vom greși foarte tare. Să avem răbdarea înțeleaptă și iubitoare a lui Dumnezeu și vom face într-adevăr lucrările Lui.

    Inchei cu acest documentar foarte bun:
    Ortodoxia este Singura Credinta Adevarata! Hristos are o Singura Biserica! Documentar American 1/3

    • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 9:44 am

      Marian

      De ce crezi tu ca are nevoie antihristul sa i se pregateasca terenul prin ecumenismul de tip “mai multe cai spre a ajunge la acelasi Dumnezeu”?

      Spre mirarea ta, multi dintre noi avem duhovnici neecumenisti. Daca tu l-ai intrebat pe al tau si ti-a zis ca-i de bine cu doctrina asta, atunci aveti o mare problema si riscati sa va inchinati antihristului, care nu va veni precum un drac, ci precum un mare iubitor de pace si iubire, ca mare facator de semne, ca cel va spune si catolicului si protestantului si evreului si budistului: “nu-i nevoie sa faceti rabat doctrinar”.

      Prietene, ce unitate a Duhului ai tu cu ereticii?

      • iustin said, on martie 28, 2011 at 10:12 am

        au reusit sa le imprime acest duh ecumenistii,e greu sa mai trezesti astfel de oameni

      • Marian said, on martie 28, 2011 at 11:16 am

        Saccsiv, nici duhovnicul meu nu este ecumenist, si nici eu nu sunt ecumenist.
        Ortodoxia este singura credinta adevarata si toate celelalte sunt rataciri.

        Nu uita insa ca ortodoxia spune sa urasti pacatul(in cazul acesta erezia), dar sa il iubesti pe pacatos. De aceea noi ii iubim pe ereticii catolici, ereticii ecumenisti, ereticii greco-catolici, ereticii protestanti etc, ii iubim pe paganii mahomedani, budisti, etc dar nu renuntam la Dreapta Credinta Ortodoxa pe care din dragoste pentru ei le-o aratam.

        Nu exista alte cai de mantuire in afara de Hristos. Iar ereticii trebuie ca liberi sa aleaga sa se intoarca acasa la Ortodoxie, iar noi ortodocsii trebuie sa ii iubim pana se intorc acasa.

        Dragostea nu se poate desparte de adevar! Deci prin dragostea pe care le-o purtam ereticilor noi nu ne vom desparti de Adevar, deci vom ramane ortodocsi fara sa schimbam nimic din Dreapta Credinta.

        Dar ei trebuie sa aleaga liber, si noi trebuie sa ii iubim. Chiar daca nu revin la ortodoxie, noi tot trebuie sa ii iubim. Sa ii iubim cu durere, dar sa ii iubim.

        Asa ca acest duh de acuzatii desi unele corecte juridic, devin incorecte prin duritatea lor si lipsa de dragoste pentru cel pe care il acuzi.

        Desi se pleaca de la ideea ca se apara Credinta, totul se transforma in acuze lipsite de dragoste, si deci se reduce la acuzatii formulate intr-o maniera nedemna pentru un crestin care isi iubeste aproapele(desi cazut) si ii doreste sincer mantuirea.
        Incerci oare sa il faci sa se indrepte sau doar lovesti in el cautand “ca un justitiar” sa il dobori?

        Saccsiv, iti repet asta pentru ca este esential:

        “Mulți sunt cei care cred că a te ridica îndată și cu putere împotriva a tot ceea ce nu este deplin ortodox este ceea ce trebuie să facem. Pentru a fi bun creștini, pentru a ne mântui, pentru a ne apăra de rău etc. Dar este o înșelare a celui rău!

        El ne momește cu nenumărate asemenea lucruri, făcându-ne să fim ca un luptător ce lovește nebunește în toate părțile, după tot felul de ținte false, fără a vedea șarpele care i-a căzut pe umeri și îl va mușca de gât.

        De fapt, când îl vezi pe fratele greșind, îndată se cuvine să ai două întrebări: oare greșește, sau greșesc eu? și cum l-aș putea ajuta, dacă greșește?”

        Foarte ziditor este si acest cuvant al parintelui Arsenie Papacioc.
        Dovada ca ORTODOXIA este singura credinta adevarata! ANTI-Ecumenism!

      • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 11:25 am

        Marian

        Deci asta e raspunsul tau la intrebarea mea “Ce unitate a Duhului ai tu cu ereticii?”

      • Marian said, on martie 28, 2011 at 11:34 am

        De exemplu, eu din cuvintele Sfantului Apostol Pavel: „Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii” aplicate in acest context eu inteleg asta:

        1)Sa ingaduim pe ALTII(deci ereticii) – in sensul ca nu trebuie sa ii omoram sau sa ii persecutam pentru ca sunt eretici. Dumnezeu il lasa liber pe om sa si greseasca si tot liber este sa revina la adevar

        2)silindu-vă să păziţi unitatea Duhului – Deci VOI Ortodocsii sa paziti Unitatea Duhului Sfant din Biserica Ortodoxa.

        3) întru legătura păcii – Duhul este acolo unde este pace. Repet, nu inseamna sa accepti erezia ca pe ceav adevarat, inseamna doar sa incerci in duh de pace si dragoste sa ii faci pe eretici sa revina acasa.Iar daca ei se incapataneaza in greseala sa ii lasa in plata lor sa faca ce vor, deoarece sunt liberi sa spuna NU lui Dumnezeu, dar sa ii iubesti cu durere si sa te rogi pentru ei sa se intoarca la Ortodoxie.

        Concluzia:
        Dupa parerea mea titlul acestui articol: Mitropolitul Clujului ANDREI ANDREICUT recunoaste: VA FI UN ZIDAR AL ECUMENISMULUI … este nejustificat.

        Parerea mea sincera.

        P.S.: Sunt ierarhi care au facut greseli ecumeniste, dar incearca sa scrii articole pline de dragoste in care sa incerci cu blandete sa ii faci sa isi vada greseala, su sa ii acuzi in genul inchizitiei corecte juridic dar lipsite de dragoste.

        Sa ne lumineze Dumnezeu!

        Ia aminte la felul in care Sfantul Ioan Iacob Hozevitul osandea ereziile. Avea mare putere in cuvant si osandea pe fata erezia, dar avea si multa dragoste pentru ei!
        Se aplica din nou ideea: uraste pacatul dar iubeste-l pe pacatos!

        Moaştele făcătoare de minuni ale Sfântului Ioan Iacob Hozevitul. Între Ierusalim şi Ierihon

      • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 11:52 am

        Marian

        Vrei tu sa-i fi avocat, dar te minti singur. Spune clar Mitropolitul:

        în spirit ecumenic

        deschidem braţele celorlalte confesiuni,

        începând cu greco-catolicii, continuând cu romano-catolicii şi protestanţii

        Avem preoti marturisitori si mari duhovnici. Am dat multe exemple pe acest blog. Suntem in comuniune cu biserici care au ierarhi real marturisitori, al caror glas e precum tunetul. Am dat si astfel de exemple. Deci nu trebuie sa ne straduim sa fabricam din ierarhi de paie exemple de ostasi viteji.

        Lupta e deja dura fratele meu si urmeza cat de curand cumplita batalie. Nu mai merge cu lugu lugu si cu limonada zeama lunga. Nu mai e timp si sub nici o forma nu astfel se pregateste poporul.

        “Da” trebuie sa fie “da”, iar “nu” trebuie sa fie “nu”. Nu ne mai putem permite luxul sa vorbim politiceste.

        Mitropolitul trebuia sa se exprime clar, cu subiect si predicat: sunt multe confesiuni, ma voi stradui sa aduc pe cat mai multi la ortodoxie. Caci ii iubesc si doresc sa fie mantuiti. Ortodoxia e singura cale.

      • Marian said, on martie 28, 2011 at 12:04 pm

        NU avem nicio unitate a duhului cu ereticii deoarece eretcii nu mai au har dupa ce s-ar despartit de Biserica Ortodoxa. Ereticii NU mai au taine, nu mai au nimic.

        Dra noi ortodocsii trebuie sa ii iubim si pe eretici si pe satanisti si pe toti si sa ne rugam pentru ei ca sa se mantuiasca.

        Sa impartim de exemplu asemenea materiale ereticilor si plini de dragoste sa ii facem sa inteleaga adevarul si sa revina acasa la Ortodoxie.

        How old is the orthodox faith?
        http://www.orthodoxphotos.com/history.shtml

        Saccsiv, sincer, dupa parerea mea Mitropolitul spune foarte bine “deschidem braţele celorlalte confesiuni” adica le deschidem bratele parintesti si ii asteptam cu dragoste sa revina acasa si face si precizarea “în spirit ecumenic, fără a face rabat doctrinar” tocmai ca sa fie foaret clar ca nu renuntam la ortodoxie.

        Si nu uita ca sinoadele s-au numit ECUMENICE deci termenul a fost confiscat de ereticii ecumenisti si s-a incercat sa i se dea alt sens, dar termenul este Ortodox si mitropolitul l-a folosit cu sensul lui original. Repet:”în spirit ecumenic, fără a face rabat doctrinar”

        Si da, este mitropolitul meu ortodox, orice om are dreptul al un avocat, la un aparator. Oricat de rau ar fi el merita prezumtia de nevinovatie. Cu atat de mai mult un episcop.

        Si nu noi trebuie sa le spunem episcopilor cum sa se exprime in probleme duhovnicesti. Altfel lucreaza harul prin episcopi si altfel prin mireni.

        Saccsiv, nu este bine sa judeci episcopi in felul asta. Esti mirean.
        Chiar si daca gresesc, altul trebuie sa fie tonul, si trebuie sa debordeze dragostea si dorinat de a-l vedea indreptat, nu acest ton.

        Parerea mea, nu te supara.

        Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!

    • Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 11:27 pm

      @ Marian

      Am impresia ca visez……………
      Bre, copchile, stii despre ce se vorbeste aici???!!!
      Ti-ai scos vioara si tot “cânti”………sa iubim preotii si ierarhii si mirenii si pe toti ereticii, sa-i iubim si iar sa-i iubim…….
      Bineînteles ca pe cei care merita îi iubim, dar, deocamdata, mai sunt si tradatori, începând cu cei din Deal si lista continua……..pe acesti serpi veninosi îi deconspiram si, în acelasi timp, ne rugam pentru ei ca sa li se lumineze mintea si sa spuna Adevarul care este Hristos.
      Te comporti ca urlatorul Patriarhiei tov.”Preot” Constantin Ilici Stoica, cel care spunea ca nr.666 este un numar obisnuit si ca el va fi primul care va lua pasaportul biometric care contine acest numar. El îndemna oamenii sa accepte actele de identitate biometrice, spunând ca nu este nici-un pericol, asa si tu si altii ca tine,îi dati cu iubirea aproapelui, “îngaduiti-va unii pe altii”, asa la gramada, fara nici un discernamânt.
      Chiar nu îti dai seama de pericolul ecumenismului?

      Lasa-ne, du-te si asculta discursurile Mitropolitului si ia-o si pe Floarea ca tot vroia sa mearga la “IPS” Andrei !

  8. Mircea said, on martie 28, 2011 at 9:57 am

    Toata tragedia Bisericii consta in faptul ca ,conducerea ei este in mana carturarilor nu in mainile sfintilor….Arhim.Sofronie
    Nu il cunosc personal pe Mitropolitul Andrei,nu il pot judeca ,oricum nu am drept sa judec pe nimeni ,darmite un arhiereu…Poate a fost un discurs strategic….Stiu ca se sfatuieste des cu Sfantul Parinte Rafael Noica…Sunt sigur ca va fi mustrat de catre acesta in problema ecumenismului promovat de masoneria mondiala ….Una este ecumenicitatea bisericii,iar alta pan-erezia ecumenista….
    Dar in ziua de azi episcopii nu mai sunt alesi pe criterii duhovnicesti ca in vechime…In fine sa nu ne grabim cu acuzatiile ,dar nici sa ne culcam pe o ureche…
    Sa ne facem oameni duhovnicesti si nu-i va lasa Dumnezeu sa rataceasca nici pe ierarhii nostrii.

  9. Prietenii lui Andy said, on martie 28, 2011 at 10:21 am

    Doneaza pentru Andy http://www.servicii-it.info/

  10. Ioan C. said, on martie 28, 2011 at 10:28 am

    ” Sileşte-te să te arăţi încercat, înaintea lui Dumnezeu lucrător cu faţa curată, DREPT ÎNVĂŢÂND CUVÂNTUL ADEVĂRULUI.” ( II Timotei 2, 15).

  11. Ioan C. said, on martie 28, 2011 at 11:25 am

    Stau si ma intreb ce inseamna ” le deschidem braţele celorlalte confesiuni”?
    Ce a vrut sa spuna Mitropolitul cu asta?
    Eventual, primim oameni in Biserica, in nici un caz confesiuni.

  12. daniel said, on martie 28, 2011 at 11:25 am

    Nu vreau sa judec un ierarh, dar mie nu prea imi inspira incredere IPS Andrei. A folosit un citat din sf ap Pavel care se refera la unitatea duhului in biserica adevarata. Ori ereticii nu mai sunt in adevarul Bisericii. Nu cred ca va ajunge la masura inaltului Bartolomeu. El este mitropolitul ortodocsilor, nu al greco-catolicilor, romano-catolicilor sau protestantilor. Dar totusi, sai dam un pic de credit. Pocainta poate ridica pe oricine

  13. Marian said, on martie 28, 2011 at 11:48 am

    Nu stiu de ce nu mi se adauga pe site commentul. Am incercat de 3 ori pana acum.

    Nu avem nicio unitate a Duhului cu ereticii pentu ca ereticii nu mai au Duh Sfant. L-au pierdut cand s-au desprins de Biserica Ortodoxa.

    Dar noi ortodocsii trebuie sa ii iubim sincer pe eretici si chiar pe satanisti si sa ne rugam pentru ei sa se intoarca la Credinta si sa se mantuiasca.

    Sa impartim plini de dragoste ereticilor materiale ca acesta si sa ii ajutam sa revina al Ortodoxie. Asta e ceea ce spuneam.

    How old is the orthodox faith?
    http://www.orthodoxphotos.com/history.shtml

  14. Marian said, on martie 28, 2011 at 11:55 am

    Nu stiu de ce nu mai pot sa adaug coemntarii. Am incercat de 4 ori si nu a mers….

  15. mircea said, on martie 28, 2011 at 12:45 pm

    Pt cei ce sustin actualii ierarhi, tin sa le amintesc ca in afara de trecutul la Domnul Bartolomeu Anania, Sinodul a votat in unanimitate ca pasapoartele biometrice sant OK, amprentarea e OK, 666 e un numar obisnuit (asta a zis purtatorul de cuvant). Acestea sant faptele.

    Pana la Apocalipsa stiam ca doar hula impotriva Duhului Sfant nu se iarta. Toate celelate pacate se iarta.
    In Apocalipsa mai apare un pacat care nu se iarta:
    “9. Şi al treilea înger a venit după ei, strigând cu glas puternic: Cine se închină fiarei şi chipului ei şi primeşte semnul ei pe fruntea lui, sau pe mâna lui,
    10. Va bea şi el din vinul aprinderii lui Dumnezeu, turnat neamestecat, în potirul mâniei Sale, şi se va chinui în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului.
    11. Şi fumul chinului lor se siue în vecii vecilor. Şi nu au odihnă nici ziua nici noaptea cei ce se închină fiarei şi chipului ei şi oricine primeşte semnul numelui ei.
    12. Aici este răbdarea sfinţilor, care păzesc poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Iisus.”
    Apocalipsa, cap 14.

    Bre, geaba ti se spun toate lucrurile bune din Biblie, daca despre insemnare nu se spune nimic. Iti dai seama dupa pedeapsa cam cat e de grav aspectul asta. Nu stiu daca in Biblie se mai descrie o pedeapsa de acest gen si cu atata violenta, pt alt pacat.

    Faceti va rog si o comparatie intre declaratia Sinodului de la Cluj (care s-a intrunit inaintea celui de la Bucuresti) si declaratia de la Bucuresti si vedeti, asa cu aproximatie, cam care din ele ne impinge spre pedepsele mentionate mai sus.

    Astept o declaratie a Sinodului de la Bucuresti care sa spuna ca au gresit prima data si care sa semene cu cele spuse de Sinodul convocat de Parintele Bartolomeu Anania la Cluj.
    Pt cei ce nu stiu, pasapoartele temporare de un an se elibereaza pt motivatia” lipsa de timp, graba…” si nu pt invocarea libertatii religioase, demnitate umana. Caci Patrarhia spune ca datorita ei avem acest favor din partea autoritatilor.

    • Marian said, on martie 28, 2011 at 1:01 pm

      Frate, nu mai fi asa impotriva sinodului bisericii noastre!
      Portile iadului nu voi birui Biserica Ortodoxa!

      Daca tot ai zis de cipuri, uite pozitia unui ierarh si anume SEBASTIAN Episcopul Slatinei si Romanatilor.

      Asa ca linisteste-te, incepe sa iti iubesti ierarhi si sa te rogi plin de dragoste pentru cei ce gresesc, ca sa fie bune povatuitori ai nostrii. Nu mai arunca cu noroi, roaga-te pentru episcopii nostrii! Iubeste-i! Sunt ai nostrii!

      Raspunsul P.S. Sebastian in legatura cu cipurile din pasapoarte extras din conferinta organizata de ASCOR Craiova in 7 Aprilie 2009.

      • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 1:12 pm

        Marian

        Ierarhii ecumenisti si pro cip nu sunt ai nostrii. Ei vor fi din ce in ce mai multi, pana cand vor ajunge chiar sa-l inscauneze pe antihrist. Dar nu vor fi ai nostri. Ai nostri vor fi cei foarte putini care vor ramane marturisitori.

        Putini, cine stie pe unde imprastiati pe tot pamantul, dar ei si crestinii marturisitori vor fi ceea ce se zice in Sfanta Scriptura, ca Biserica portile iadului nu o vor birui.

      • mircea said, on martie 28, 2011 at 2:13 pm

        Marian,

        Care e noroiul meu?. Am prezentat fapte si declaratii ale Sinodului. Unanimitate.
        Noroiul nu e al meu.

        Sa stii ca eu sant foarte linistit. Ca am priceput ce era de priceput.
        Ma supara un pic insa, atitudinea celor care spun ca “nu e nimic, stai linistit, iubeste aproapele, nu mai arunca cu noroi….”.

        Eu asta nu pot pricepe. Cum nu inteleg unii faptele, si consecintele lor. Nu filozofiile.

        O singura intrebare am pt tine:
        Daca iesea Patriarhul la TV si spunea ca Sinodul a hotarat ca nu se poate asa ceva – pasaport biometric, cu argumentul Bibliei in mana si indemna poporul sa nu ia acte biometrice, care crezi ca era soarta acestei actiuni a statului?

        PS. Copiii incepand cu virsta de 6 ani, daca vor pasaport biometric trebuie amprentati.
        (pt cel temporar cu valabilitate 1 an nu.)

        Restul a spus saccsiv si Marian exNorvegia.

    • Marian said, on martie 28, 2011 at 1:04 pm

      Imi cer scuze, am facut cateva greseli de ortografie pentru ca am tastat foarte repede. Sunt la serviciu acum. Am revenit cu textul corectat.

      “Asa ca linisteste-te, incepe sa iti iubesti ierarhii si sa te rogi plin de dragoste pentru cei ce gresesc, ca sa fie buni povatuitori ai nostrii.
      Nu mai arunca cu noroi, roaga-te pentru episcopii nostrii! Iubeste-i! Sunt ai nostrii!”

  16. Daniel said, on martie 28, 2011 at 4:35 pm

    Fratilor!!! de ce va impacientati atata??? ce vi se pare nefiresc in a vrea sa ii ajute pe ceilalti crestini? Mi se pare ca va comportati precum sectantii, si ma refer in special la dumneata, domnule SACCSIV (nu stiu cum te numesti), pentru ca ai luat din context doar ce ti-a placut ca sa starnesti agitatie. Daca tot ai cuvantarea, posteaza-o pe toata…
    In plus, scrie limpede “fără a face rabat doctrinar” ce vrei mai mult de atat??? nu ne rugam mereu pentru unire si unitate??? daca vom respinge dialogul cum vrei sa ajungem la comunicare si implicit la comuniune?
    Mi se pare ca fratiei tale iti cam place sa incingi spiritele. Ai grija ca vei da seama pentru cei pe care i-ai smintit.
    Doamne ajuta!

    • saccsiv said, on martie 28, 2011 at 4:47 pm

      Daniel

      Zici:

      “daca vom respinge dialogul cum vrei sa ajungem la comunicare si implicit la comuniune?”

      Prietene, ideea e sa nu cumva sa ajungem la comuniune.

    • Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 5:15 pm

      @Daniel
      Noi, ortodocsii nu ne rugam pentru unire si unitate cu ereticii. Când acesti eretici se vor boteza la Ortodoxie, atunci vom dialoga cu ei, iar pâna atunci sa ramâna în “bisericile” lor finantate de sinagoga lui satan………….

      Spui: ” Ai grija ca vei da seama pentru cei pe care i-ai smintit”. Cred ca aceste cuvinte trebuie sa le adresezi “IPS” Andrei, “Nefericitului” din Deal si tuturor tradatorilor lui Hristos.

  17. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 5:21 pm

    @Stefan

    ORTODOXIE sau Moarte! frate Stefan

  18. Fulger said, on martie 28, 2011 at 5:38 pm

    Bine , macar recunoaste ecumenistul .

  19. SorinC said, on martie 28, 2011 at 6:46 pm

    MAI JOS AVETI TEXTUL INTEGRAL DIN CUVANTARE…

    Preafericite Părinte Patriarh,
    Înaltpreasfinţiile şi Preasfinţiile Voastre,
    Excelenţele Voastre, conducători ai celorlalte confesiune creştine,
    Domnilor miniştri,
    Domnilor Parlamentari,
    Distinşi membri ai corpului academic clujean,
    Onorate oficialităţi centrale şi locale,
    Preacuvioşi şi Preacucernici Părinţi,
    Preacuvioase maici şi iubiţi fraţi şi surori,

    În aceste momente solemne, cu smerenie, dau slavă Preasfintei Treimi pentru lucrarea ei minunată dintotdeauna, săvârşită în Biserica Sa.
    Apoi, cu recunoştinţă, mulţumesc Preafericitului Părinte Patriarh Daniel şi Sfântului Sinod, care m-au chemat la această slujire plină de responsabilitate; pe de o parte, această slujire îmi aduce mângâierea continuării misiunii în slujba lui Hristos, în calitate de mitropolit, pe de altă parte, îmi oferă o cruce în plus.
    Mitropolitul este şi el episcop, doar că, din punct de vedere pastoral şi administrativ, are responsabilităţi mai mari. Referitor la slujirea episcopală Părintele Dumitru Stăniloae scrie că „episcopii sunt ramurile care, pornind din aceeaşi tulpină apostolică, extind harul şi conţinutul vieţii apostolice, în toate rămurelele care sunt preoţii şi în toate frunzele sau rodurile care sunt credincioşii. Mai bine zis, aceeaşi sevă care este Hristos se extinde prin episcopi şi preoţi în tot pomul Bisericii, aflându-se în mod nemijlocit în fiecare mădular al ei. Fără harul succesiunii apostolice a ierarhiei şi fără învăţătura apostolică transmisă odată cu el, n-ar fi creştini botezaţi, nu s-ar împărtăşi creştinii cu Hristos în Euharistie, nu L-ar cunoaşte pe Hristos în lucrarea Lui în ei aşa cum a fost şi cum a lucrat în tot trecutul”.
    Convins de această realitate, în misiunea mea, mai întâi de toate în acţiunile ce le voi demara, mă voi consulta cu Preafericitul Părinte Patriarh şi voi fi în deplină ascultare faţă de hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. În comuniune cu episcopatul ortodox al Bisericii noastre, cu tot episcopatul Bisericii Ortodoxe Universale, mă voi strădui să-L slujesc pe Hristos cu dăruire şi cu credincioşie.
    Ştiu că această slujire este înălţătoare şi sublimă dar, în acelaşi timp, grea, încărcată cu multe sarcini şi griji. Pentru că, pe ierarh trebuie să-l întristeze şi să-l doară tot ce-l poate întrista şi durea pe Mântuitorul. Plecând de la persoana noastră, de la cei apropiaţi, de la cei pe care-i păstorim, de la oraşul nostru, de la eparhia noastră, de la Mitropolia noastră, de la Ţara noastră, de la lumea în care trăim, observăm cât de multe sunt necazurile şi problemele cu care se confruntă oamenii şi cât de cumplit este păcatul în diferitele lui ipostaze. Toate acestea-l dor pe Mântuitorul şi trebuie să ne doară şi pe noi!
    În testamentul pe care ni l-a lăsat înaintaşul nostru, vrednicul de pomenire Mitropolit Bartolomeu, a cărui misiune pastorală ne vom strădui să o continuăm, acesta, luând în calcul situaţia complexă de astăzi, a scris: „La cârma Mitropoliei îmi doresc un urmaş vrednic şi demn, credincios Bisericii Ortodoxe, responsabil, integru, adversar al corupţiei de orice fel şi sub orice formă, care să continue şi să desăvârşească ceea ce am început eu”. Îi promitem că vom continua.
    În misiunea noastră, aşa cum specificam, vom fi în deplină conlucrare cu episcopii Sinodului Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului. Dar, în aceraşi timp, vom fi în conlucrare cu vlădicii din Sinodul Mitropoliei Ardealului. Şi, aşa cum ne-a sfătuit Părintele Patriarh Daniel, şi cum a hotărât Sfântul Sinod, pentru problemele de importanţă comună, ne vom întâlni în sinaxă de două ori pe an, pentru că formăm o singură Transilvanie. Iar pe episcopii mei vicari îi încredinţez de toată dragostea şi buna conlucrare.
    În ceea ce priveşte misiunea mea pastorală şi administrativă, în relaţiile cu preoţii şi credincioşii, mă voi călăuzi după câteva principii:
    a) Atât cât îmi va permite timpul îi voi primi pe toţi preoţii şi credincioşii cu bucuriile, cu necazurile şi cu problemele lor. Toţi laolaltă formăm poporul lui Dumnezeu, iar drumul înspre mântuire îl facem împreună.
    b) Apoi, cu smeritele mele puteri, mă voi ruga pentru ei, pentru toţi. La Liturghie şi în rugăciunile particulare ei vor fi în inima mea. Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă „să facem cereri, rugăciuni, mijlociri, pentru toţi oamenii… că acesta este lucru bun şi primit înaintea lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru, care voieşte ca toţi oamenii să se mântuiască şi la cunoştinţa adevărului să vină” (1 Timotei 2,1-4).
    c) Pe lângă disponibilitatea de a-i primi, asculta şi de a mă ruga pentru dânşii, îi încredinţez de dragostea mea. Nu întotdeauna le voi putea împlini cererile, pentru că viaţa pe pământ este condiţionată de o serie de factori pe care nu-i controlăm noi. Dar, iubirea mea întotdeauna îi va însoţi.
    d) Şi, în sfârşit, după puterile mele le voi purta sarcinile. Tot Sfântul Pavel ne îndeamnă: „purtaţi-vă sarcinile unii altora şi aşa veţi împlini legea lui Hristos” (Galateni 6,2). Am pomenit aici doar aceste patru principii, întrucât le-am considerat mai importante.
    În acelaşi timp, sufletul meu aşteaptă şi din partea frăţiilor lor aceeaşi deschidere. Am nevoie de duhovnicescul ataşament al clerului, al cinului monahal şi al credincioşilor. Am nevoie de rugăciunile, dragostea şi ascultarea lor. Acelaşi Sfânt Apostol Pavel zice: „Ascultaţi pe mai-marii noştri şi vă supuneţi lor, fiindcă ei priveghează pentru sufletele voastre, având să dea de ele seamă, ca să facă aceasta cu bucurie şi nu suspinând, căci aceasta nu v-ar fi de folos” (Evrei, 13,17).
    Mă voi opri acum la o altă foarte importantă dimensiune a misiunii mele: este vorba de relaţiile cu corpul academic, cu profesorimea universitară, cu toţi profesorii Clujului şi ai Mitropoliei, cu toată intelectualitatea. Dânşii au un rol covârşitor în ceea ce priveşte România de astăzi şi de mâine. Ei îi formează pe tinerii noştri. Lor le spune Înţeleptul Solomon: „Deprinde pe tânăr cu purtarea pe care trebuie s-o aibă, şi chiar când va îmbătrâni, nu se va abate de la ea” (Pilde 22,6). Cu gândul la această lucrare de maximă importanţă pe care o desfăşoară, îi asigur de preţuirea, dragostea, conlucrarea şi ataşamentul meu.
    Intelectualitatea noastră nu-i scutită nici de ispite. Obiectivi fiind, ne dăm seama că intelectualitatea trăieşte într-o lume secularizată şi secularizantă. De aceea, cum nimic nu-i nou sub soare, vă voi reda o întrebare retorică a lui Octavian Goga: „Şi acum, fără aţi cere un răspuns, stau şi mă întreb: Care este credinţa dumneatale, intelectual al naţiei mele? Când ai pornit de acolo, din căsuţa de la ţară, şi te-ai dus la şcoală, mai ziceai «Tatăl nostru» seara şi visai cu iele şi pricolici. Duceai în suflet moştenirea din bătrâni: o candelă care licărea în taină şi-ţi lumina drumul. Dar ţi s-a risipit moştenirea asta. S-a spulberat zi de zi şi s-a fărâmiţat în calea ta. Şi, fără să vreau, îmi vine în minte o problemă atât de mare şi atât de nebăgată în seamă a vremii noastre frământate de patimi mici: educaţia religioasă a cărturărimii noastre. Nu găsiţi că ar trebui făcut ceva pentru a ne salva tineretul, dându-i dascăli luminaţi, cari în şcolile secundare să-l înveţe credinţa în Dumnezeu, şi preoţi cu guri de aur cari să cuvânteze acolo, în centrele studenţimii noastre universitare? Fiindcă, aşa cum suntem astăzi, noi nu ştim ce vrem şi nu ştim unde mergem.”
    Mutatis mutandis, cele afirmate de Goga atunci se potrivesc şi astăzi.
    Plecând de la această idee, îmi mărturisesc intenţia, lucru realizat şi de înaintaşul meu, să mă ocup de tineri. Am făcut lucrul acesta şi la Alba Iulia. Rămân acolo două şcoli teologice, Facultatea şi Seminarul, care au o aşezare duhovnicească bună şi care-mi provoacă nostalgii. Tinerii au deschisă poarta sufletului meu şi le voi răspunde, după posibilităţi, solicitărilor.
    ASCOR-ul şi celelalte organizaţii de tineret vor fi tratate cu multă solicitudine. Iar proiectul catehetic „Hristos împărtăşit copiilor” demarat de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va fi implementat în toată Mitropolia.
    Punctual, la Catedrala Mitropolitană, duminică seara, se va derula proiectul catehetic „O seară cu Domnul Hristos şi cu Preasfânta Sa Maică”.
    Postul de Radio „Renaşterea” pe care Mitropolitul Bartolomeu, prin testament, ni-l lasă în grijă, va fi în atenţia noastră. El va colabora cu mijloacele media ale Sfintei Patriarhii, iar revistele „Renaşterea” şi „Tabor” vom încerca să le menţinem la înălţimea cuvenită.
    O altă lucrare importantă a Bisericii este cea socială. În perioada de început a creştinismului două preocupări erau pe primul plan: participarea la Liturghie şi filantropia. De fapt, criteriul Judecăţii Universale îl vor constitui faptele milei sufleteşti şi trupeşti. „Căci flămând am fost, şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost, şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost, şi M-aţi primit; gol am fost, şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost, şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost, şi aţi venit la Mine” (Matei 25,35-36), ne va spune Mântuitorul. Aşa că implicarea socială, într-o lume cu aşa de mulţi oameni necăjiţi, cu copii abandonaţi, cu bătrâni singuri, cu bolnavi de toate felurile, ne rămâne la suflet.
    Avem în acest sens experienţa conlucrării cu administraţiile judeţene şi locale din Arhiepiscopia Alba Iuliei, conlucrare care a dus la rezultate neaşteptate. Cu atât mai mult sperăm la rezultate în Cluj, unde instituţiile medicale sunt „de primă mână”, iar posibilităţile administraţiilor locale sunt mult mai mari.
    Clujul, metropolă a Transilvaniei, nu este locuit numai de români ortodocşi, ci şi de alte etnii şi confesiuni. Toţi însă suntem copiii aceluiaşi Dumnezeu. De aceea, în spirit ecumenic, fără a face rabat doctrinar, le deschidem braţele celorlalte confesiuni, începând cu greco-catolicii, continuând cu romano-catolicii şi protestanţii, şi ne aducem aminte de îndemnul Sfântului Apostol Pavel: „Îngăduiţi-vă unii pe alţii în iubire, silindu-vă să păziţi unitatea Duhului, întru legătura păcii” (Romani 4,2-3).

    Preafericirea Voastră,
    Onorată asistenţă,

    În asemenea momente gândul îmi merge departe, „la obârşie, la izvor” , la satul Oarţa de Sus din Maramureş, la Părinţii Andrei şi Elena, la minunata mea bunică, Iuliana, a cărei credinţă o râvnesc şi acum. Preotul copilăriei mele a fost un intelectual de modă veche, cu temeinică cultură, pe nume Ioan Mihali. Minunata dăscăliţa Margareta Chira mi-a pus creionul în mâni, iar liceul l-am urmat în Cehul Silvaniei.
    După Facultatea de Construcţii Căi Ferate am ajuns aici, în Cluj, la Întreprinderea de Construcţii Căi Ferate. În devenirea mea, din această perioadă, rămân în altarul sufletului la loc de mare cinste trei duhovnici: Părintele George Teodorescu de la Schitul Darvari din Bucureşti, Sfântul Duhovnic Paisie Olaru de la Sihla şi, mai apoi, Părintele Arsenie Papacioc de la Techirghiol.
    Făcând apoi Facultatea de Teologie la Sibiu, pe 25 august 1978, în această catedrală, rugătorul Arhiepiscop Teofil Herineanu mă hirotonea diacon, iar pe 27 august, la Apahida, preot. Au urmat şapte ani de misiune minunată la Turda. Am întâlnit acolo oameni deosebiţi pe care, când a venit timpul, i-am părăsit cu greu. Duhovnicescul Arhiepiscop Teofil, gândindu-se la misiunea pe care aş fi putut-o face, m-a transferat la Parohia „Iris” din Cluj, transfer care n-a fost recunoscut de către Departamentul Cultelor niciodată, Arhiepiscopul, fiind nevoit „să plece steagul”. Dar toate au fost cu îngăduinţa lui Dumnezeu, chiar şi încercările care au mai urmat.
    În 1985 Episcopul Emilian, energicul episcop al Alba Iuliei, m-a solicitat să mă transfer la alba Iulia, pentru a face misiune, şi am acceptat. Cinci ani am fost preot paroh la „Maieri I” în Alba Iulia; iar apoi, 21 de ani, chiriarhul Arhiepiscopiei Alba Iuliei. Soborul de vlădici care m-au hirotonit episcop pe 25 februarie 1990 l-au avut protos pe Mitropolitul cărturar Antonie Plămădeală. Iar director spiritual, până s-a mutat la Domnul, mi-a fost blândul episcop Ioan Mihălţan.
    Mila şi binecuvântarea lui Dumnezeu a fost mare, legăturile duhovniceşti au fost multe, precum şi realizările. Acum, când Preafericirea Voastră şi Sfântul Sinod m-aţi chemat la această înaltă slujire, de a-i urma în scaun vrednicului Mitropolit Bartolomeu, mă uit cu nostalgie în urmă. Mă gândesc la cele două şcoli teologice lăsate în urmă la Alba Iulia, la cele 45 de vetre monahale, la multele aşezăminte de asistenţă socială, la postul de radio, şi mai ales la dragii noştri preoţi şi credincioşi pe care i-am păstorit 21 de ani.
    Însă, dacă voia lui Dumnezeu a fost să ajung Mitropolit la Cluj, mă folosesc de cuvântul Sfântului Pavel care spune că „uitând cele ce sunt în urma mea, şi tinzând către cele dinainte, alerg la ţintă” (Filipeni 3,14), şi vă asigur, pe Preafericirea Voastră, Sfântul Sinod, Sinodul Mitropolitan, clerul şi credincioşii acestei Mitropolii, că voi face misiunea Domnului Hristos cu râvnă şi dăruire.
    Aşa să-mi ajute Dumnezeu! Amin!

    † A N D R E I ,

    Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului
    şi
    Mitropolitul Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului

    • el said, on martie 29, 2011 at 3:08 pm

      @Sorin C

      ” Duhovnicescul Arhiepiscop Teofil, gândindu-se la misiunea pe care aş fi putut-o face, m-a transferat la Parohia „Iris” din Cluj, transfer….”_______inca o DOVADA de LIPSA DE DISCERNAMANT la IPS Andrei al tau sa-l numeasca pe INSELATUL FILOPAPSITAS teofil paraianu “duhovnicesc”.Daca astea sunt criteriile lui de duhovnicie iar “talcuirile” la Sf Scriptura le face pe modelul aplicat cuvintelor de mai sus ale Sf Pavel este cam TRIST sa-l avem episcop la Cluj unde Eparhia este dificila.Saracul IPS Andrei ,mai bine roaga-te pt el sa-l lumineze Dumnezeu sa nu rataceasca si mai rau ca deocamdata doar din discursul asta da semne ingrijorataore de confuzie grava.Sa te rogi sa nu ajunga curand si el sa zica ce zicea INSELATUL”duhovnic al neamului” teofil paraianu despre papa si catolici !!
      Tocmai din atitudinea “indulgenta” si mult laudata “toleranta”cu care i-a deprins pe unii ECUMENISMUL fata de ABATERILE DE LA DREPATA INTELEGERE/CREDINTA ale unora din Biserica ca tine avanseaza duhul APOSTAZIEI si secularismul.
      Da-i inainte frate “intelegator” sa vedem unde ajungi.Ca am vazut MULTI din cei care au ajuns pe acelasi principiu de functionare ca al tau sa zica binelui rau si raului bine.

    • el said, on martie 29, 2011 at 3:47 pm

      “Mitropolitul cărturar Antonie Plămădeală”_____carturar si fariseu caci si plamadeala a fost NOTORIU SECURIST si in plus semnatar pe actele RATACIRII monofizite de asa zisa recunoastere ca “ortodocsi” a monofizitilor actuali(armeni,copti,etc…),semnaturi de care NU s-a dezis niciodata INAINTEA Bisericii(cel ce moare in EREZIE stim unde merge).

      Erata:NU stiu la care Teofil se refera,caci il numeste arhiepiscop,daca este asa imi cer scuze tuturor pentru confuzie caci credeam ca este vorba despre nefericitul batran teofil paraianu.

      • Kerkyra said, on martie 30, 2011 at 11:21 am

        E vorba de Arhiepiscopul Teofil Herineanu de la Cluj, de dinainte de revolutie. In aceeasi perioada, vicar la Cluj era actualul arhiepiscop Iustinian Chira. Pe atunci in Nordul Adrealului erau scaune episcopale doar la Cluj si Oradea Mare (inainte de revolutie).

      • el said, on martie 30, 2011 at 3:05 pm

        @Kerkyra

        multumesc frumos.Era mentionat si in discurs(am observat dupa ce am postat) doar ca am ”zapp-at” din graba (stau prost cu timpul in ultima vreme _si nu numai dupa cum se si vede din pacate…).Nu stiu nimic despre Arhiepiscopul Teofil Herineanu ,dar arhiepiscopul Justinian Chira e vrednic si imi place mult batranelul !
        Daca ai vreo legatura (alta decat nick-name-ul) cu Sf. Spiridon pomeneste-ma(daca vrei) si pe mine pacatosul sa ma miluiasca cu cele de folos.Multumesc.
        Doamne ajuta.

  20. octoviv said, on martie 28, 2011 at 7:23 pm

    Într-una din cărţile cu învăţăturile Pr. Arsenie Boca se menţionează o profeţie pe care acest părinte ar fi făcut-o cu referire la Ardeal: “Vom pierde Ardealul, Sibiul va fi ultima redută”
    “Vine timpul, şi e foarte aproape când toţi preoţii vor repara bisericile iar alţii vor construi altele noi dar nelucrând ei la sufletul omului vor rămâne bisericile goale, cucuvelele vor cânta într-însele. Roadele slăbirii în dreapta credinţă a teologilor în facultăţi şi seminarii vor fi preoţii care vor fi şi mai slabi ca învăţătorii lor; mai ales în Transilvania Ortodoxia aproape că va dispărea ultima redută va fi Sibiul dar va cădea şi acesta. Dumnezeu nu forţează mântuirea nimănui. Cine are minte să ia aminte.” Părintele Arsenie Boca – Talanţii Împărăţiei (pg. 208-209)

  21. dante said, on martie 28, 2011 at 7:24 pm

    Oameni buni, ca veni vorba de fapte….nu cumva acum vreo doi ani, cind era episcop pe la Alba, episcopul Andrei Andreicut a fost cel care s-a impotrivit proiectului de la Aiud, cel care era agreat de parintele Iustin, sustinindu-l in schimb pe cel agreat de actorul mason Dan Puric? Este vorba de proiectul de la Ripa Robilor.
    Cit priveste vorbele…dragoste fata de ceilalti oameni care impartasesc alte culte, da, trebuie sa avem, dar in comuniune cu ei, NICIODATA.
    Are dreptate fratele Stefan, Ortodoxie sau moarte!

    Doamne ajuta!!

    • Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 10:24 pm

      @dante

      Ai dreptate. Episcopul de atunci al Albei Andrei Andreicut i-a facut zile negre Sfintiei Sale Justin, împreuna cu actorul Puric ( amândoi zidari, adica masoni), au bagat bete în roate Proiectului de la Râpa Robilor, vrând sa-si impuna proiectul lor masonic.

      A tinut “IPS” Andrei un discurs ca pentru debili mintali, cu citate din Octavian Goga, ce? spera ca intelectualii români sa se trezeasca? Ma cam îndoiesc………
      În general, intelectualii români dorm bine, manânca bine si uite asa le trece viata, nu vad durerea din jurul lor si chiar daca o vad nu le pasa….
      Bineînteles ca sunt si exceptii, sunt acei intelectuali care îsi iubesc Biserica si Poporul din care fac parte si care prin faptele si scrierile lor dau dovada de dragoste pentru HRISTOS si Neam. Cinste lor!

      “IPS” Andrei da citate si din Sfânta Scriptura…………deci “sa ne îngaduim unii pe altii”
      spune acest ecumenist viclean, care practica spalarea creierului chiar din prima zi a Înscaunarii sale ca mitropolit al Clujului.
      Pe scurt, “IPS” Andrei este omul lui Daniel Ciobotea din Deal, amândoi fiind ecumenisti convinsi si masoni în sutana.

  22. octoviv said, on martie 28, 2011 at 7:39 pm

    “Sfaturi şi îndemnuri ale Părintelui Arsenie
    - Vine timpul, şi e foarte aproape, când toţi preoţii vor repara bisericile, iar alţii vor construi altele noi, dar nelucrând ei la sufletul omului, vor rămâne bisericile goale, cucuvelele vor cânta într-însele. Roadele slăbirii în dreapta credinţă a teologilor în facultăţi şi seminarii vor fi preoţii, care vor fi şi mai slabi ca învăţătorii lor; mai ales în Transilvania ortodoxia aproape că va dispare, ultima redută va fi Sibiul, dar va cădea şi acesta. Dumnezeu nu forţează mântuirea nimănui. Cine are minte să ia aminte.”

    “Mărturii din Ţara Făgăraşului despre Părintele Arsenie Boca”, editura Agaton, 2004, capitolele 11 şi 12

    http://apologeticum.wordpress.com/2010/09/29/parintele-arsenie-boca-despre-dialogurile-dintre-ortodocsi-si-papistasi-papa-nu-va-ajunge-niciodata-la-o-turma-si-un-pastor-in-staulul-romei/

  23. mircea said, on martie 29, 2011 at 8:35 am

    De multe ori m-am intrebat daca toata lucrarea asta cu comunismul, securitatea, suferintele oamenilor nu e tot lucrarea lui Dumnezeu spre folosul nostru. Bineinteles ca e, dupa mintea mea. Caci ce am fi fost noi acum fara Sfintii Inchisorilor (trecuti la Domnul sau vii inca), fara exemplul lor, fara intelepciunea lor, fara cuvantul lor? Ma tem ca legume, ca majoritatea occidentalilor. Sigur, cine cauta gaseste, dar noi, acum, avem marele avantaj ca gasim repede, langa noi si din belsug. Cine vrea.

  24. Preoteasa Alexandra said, on martie 29, 2011 at 10:32 am

    Fratilor,

    am vrut sa spun prin comentariul meu ca aprinderea din blogosfera pe care o face atitudinea asta ANTI-ierarhi, este mai periculoasa decat asa zisa eventuala greseala a vreunui ierarh. De unde stim noi ce a avut in minte IPS Andreicut? Iar daca a avut in minte ceva gresit, de ce sa raspandim asemenea lucru ca toti sa isi otraveasca limbile si mintile dupa aceea?
    Cat despre cei mare ma numesc “satana”, imi pare tare rau pentru ei. Mai bine sa ma numeasca satana ei, decat Hristos. Si imi pare rau ca clevetirea la adresa clericilor pleaca tot din randul atasatilor de biserica. Ce pretentii sa mai avem de la necredinciosi, daca noi singuri, ca niste farisei ne aruncam sa judecam cu cuvinte din cele mai aspre si categorice.
    Intelegeam sa ma numiti amagita, fatarnica, ecumenista, dar SATANA?
    Domnul sa va miluiasca…

  25. crestin din baisoara said, on august 20, 2011 at 7:42 pm

    Mitropilitul clujului a venit la baisoara duminica 20 august 2011 nu pentru o slujba ci pentru o mascarada trasa de o caruta cu care se duc mortii , ca sa sfintesca monumente , apa , canalizare , drumuri asfaltate , ar putea sa devina politician ca iar sta mai bine , sa o laude pe primarita care este neam de tigan din luna de sus ,fara rusine si foarte obraznica ..Greu de crezut dar adevarat cand un mitropolit se complace intr o asemenea situatie , POATE NUMAI ATATA POATE . Trebuia sa i laude pe oamenii din sat pentru efefortul care l au de pus sa ridice asa biserica , dar poate ia dat si mitropolitului ceva bani ca are din padurile taiate , din cariera de piatra si terenurile vandute ilegal a oamenilor de la munte . Mitropolitul nu le a multumit oamenilor de la munte pentru efortul depus a laudat o pe doamna ca a dat padurile la catolicilor si pe ortodoxi ia fasat saraci , rusine sa le fie .Ea a facut jumatate biserica , asa sai dea Dumnezeu liniste si somn linistit daca ea a facut acest efort . Rusine sa i fie mitropolitului ca nu a intrebat oamenii cum traiesc , avea o lozinca ,, multumesc doamnei primar , poate ii trebuie un teren sa si faca cabana …………., este omul politicului , a fost pus politic de boc ,boc, boc ……… , se vede cultura………….

  26. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 7:48 am

    annonim

    Dupa ce ca esti nauc, mai si semnalizezi. Ecumenismul nu inseamna doar RABAT DOCTRINAR, ci in primul rand acceptarea mai multor cai de a se ajunge la acelasi Dumnezeu.

  27. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 8:26 am

    Annonim

    Cum se leaga ele lucrurile. Acum vad ca tu esti humoreanul, cel ce la http://saccsiv.wordpress.com/2010/01/28/comentariul-zilei-28-01-2010-promovarea-noii-ordini-mondiale-prin-jocurile-video-si-desenele-animate/#comment-21911 scriai:

    stii de ce saccive? pentru ca din cauza unor oameni ca tine care dau drumul la toate tampeniile fara niciun discernamant injura lumea crestinii si ii face habotnici, talibani si mai stiu eu ce.
    pentru ca din cauza unor asemenea articole cei de pe voxpublica (marea “agora” dar cu trafic imens totusi pe internet) isi permit sa ia in colimator pe toti crestinii, nu numai pe tine ci si pe mine si sa ne jigneasca.

    Te mai semnezi si înţeleptul iar la http://saccsiv.wordpress.com/2009/10/08/comunicat-campania-de-vaccinare-impotriva-gripei-de-sezon-va-incepe-dupa-15-octombrie-a-c-comentariul-zilei/#comment-10093 promovai vaccinurile.

    Tot ca anonim, la http://saccsiv.wordpress.com/2010/10/26/anti-cip-inca-o-idee-%E2%80%93-slide-show/#comment-54569 intrebai:

    Dom’le pun si eu o intrebare:
    Pentru pliantele astea de vreti sa le faceti si distribuiti ati luat binecuvantare de la duhovnic?
    Sau
    Aceste pliante (ca si cartile care se distribuie ortodocsilor) au binecuvantarea unui preot/ierarh? Sau se umbla in voia inimii?

    Sunt doar cateva exemple. Esti un intrus baiete. Du-te la vox publica si nu mai posta pe aici.

  28. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 9:23 am

    floarea

    Pacat ca nu vezi otrava pusa in imbietoarea prajitura cu frisca …

  29. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 4:30 pm

    @floarea

    Daca taceai, filozof ramâneai…………

  30. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 9:34 am

    annonim

    Ce mincinos esti. Nu te opreste nimeni sa folosesti acelasi nick, oriunde pe lumea asta te-ai plimba.

    Nu am luat nimic de la cei de la razboi intru cuvant, te-am depistat dupa IP, care e acelasi pentru toate nick-urile pe care le folosesti. Cearta mea cu ei nu este de fatada.

    In rest, ramane valabil: esti nauc.

  31. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 10:55 am

    annonim

    Intrusule, esti tare rau ca mi-ai dat numele. Acum mars la spam.

  32. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 11:12 am

    annonim

    Minti draceste. Mi-a confirmat un frate ca inteleptul e acelasi cu humoreanul , adica cu tine P.D. ce ai blogul C.O. Eu insa nu-ti dau numele, cum nu l-am dat pe al niciunuia dintre administratorii ce au dorit sa fie anonimi, chiar daca m-am contrazis chiar foarte dur cu unii dintre ei. N-o fac deoarece ma stradui sa pastrez stecheta sus, nu s-o cobor in latrina.

    Tu insa, ca si ei, cum aflati cum ma cheama, cum repede-repede sa spuneti marele “secret” in ideea ca poate-poate imi faceti rau.

  33. Marian said, on martie 28, 2011 at 1:16 pm

    Marian exNorvgia,

    Trebuie sa ii iubesti pe toti!

    Martirii ii iubeau pe ereticii care ii schimgiuiau si le rupeau carnea de pe ei cu clestele inrosit!

    Sfantul arhidiacon Stefan ii iubea pe nebunii care il omorau cu pietre si ultimele lui cuvinte au fost “Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac!”

    Sfintii inchisorilor comuniste (exemplu Valeriu Gafencu) ii iubeau pe tortionari.

    Deci consluzia: trebuie sa ii iubesti pe eretici chiar daca te asupresc.

    Asta inseamna sa fii cu adevarat crestin ortodox!

    Adaug o cantare superba! Sa nu uitam niciodata ca Hristos a Inviat!

    Si la fel ca si Hristos care ii iubea pe oameni desi l-au rastignit, si noi ca si Crestini trebuie sa ii iubim pe cei ce ne asupresc!

    Invierea Domnului – Stihirile Pastilor

  34. Stefan said, on martie 28, 2011 at 2:37 pm

    @floarea@ etc= adica toti cei care in loc sa stati in post si rugaciuni cu umilinta va tot contraziceti singuri prin spusele voastre : Parintele Arsenie Boca,Parintele Cleopa,Parintele Justin Parvu,Parintele Arsenie Papacioc,Parintele Nicolaie din Drumul Taberei,Parintele Mihai Aldea (unii sunt contemporani cu noi)sunt doar cativa dintre cei care va pot spune ca nu au semnat cu securitatea statului vreun “angajament”de colaborare ,ci dimpotriva,au luptat si inca mai lupta impotriva agresarii Ortodoxiei de orice fel ! Mitropolitul Andreicut are semnatura si angajamentul luat cu ani de zile in urma,facut public de CNSAS,deci de faptele astea vorbeati sau asteptati mai multe “fapte” asemanatoare ? Stiam ca se marturiseste Hristos pe calea Ortodoxiei,de prin puscariile martirilor Aiudului,Gherlei,Pitestiului si pana la Sfintele Manastiri de la Athos si si nu pe alte “cai” tenebroase,alunecatoare,deci nu ne sta in fiinta sa judecam dar nici sa cadem in apostazie prin amagire ! Iertare voua daca nu am fost inteles deoarece sunt milioane de Ortodocsi romani care au inteles cine este acest personaj ales de “varful”BOR ! In continuare, oricand si oricum, marturisirea mea dintotdeauna va fi doar: ORTODOXIE sau Moarte ! Iar la fel ca si mine mai sunt !!!

  35. el said, on martie 28, 2011 at 2:38 pm

    @floarea

    ortodoxia ta este la fel de … inclinata ca si capul insei din fotografia nick-ului.Cam ca pe la voi pe la cluj unde ortodoxia se vinde la taraba ecumenista la gramada cu alte “ingrediente” ereticesti.Tu esti in misiune pe aici?(te-am remarcat la alt articol despre IPS Andrei unde te-ai certat cu trufie cu Iones desi nu-i ajungi nici la glezna intelegerii;acolo ti-a mai tinut isonul si alta femeie “intelegatoare” si “iubitoare” ioana )
    Daca nu cauta sa te instruiesti inainte sa-ti dai cu parerea aiurea pa aici,ca ortodoxia nu e lucru usor si nu incape in mintile trufase (ardelenesti sau nu).

    @saccsiv

    frate te rog sa fii mai ferm cu insii ca floarea “iubitori” de eretici si ortodoxie vaga ;ajung blogurile inselatoare ca sa-i mai tolerezi si tu .Ori se exprima fara gres ortodox si fara viclesug (constient sau nu) ori pune-i te rog la spam,… ori trimite-i la plimbare pe la ric acolo vor fi aplaudati cu ison.Multumesc.
    Doamne ajuta.

  36. saccsiv said, on martie 28, 2011 at 2:49 pm

    el

    Doamne ajuta!

    Am mai rarit din ei si voi mai rari.

  37. el said, on martie 28, 2011 at 2:51 pm

    @floarea

    esti si tu o gingasa floare a inselarii !
    Cauta mai inatai ADEVARUL femeie si lasa formele esteticienilor si modistelor ieftine.
    Si daca nu-ti place blogul asta ,plimba-te de aici pe la alte bloguri iubitoare de cuvinte ritorice si mieroase,cine te tine aici cu “necioplitii”? misiunea?

  38. el said, on martie 28, 2011 at 3:03 pm

    @floarea
    “Nu mi se pare corect sa vorbesti de rau un om cand el nu se poate apara, deoarece nu este de fata”______
    cam asa ziceau si ereticii pe vremuri ,nici credinta lor stricata nu era “frumos” sa o vorbesti de rau ; dar adusi in fata Bisericii si la Sinoadele Ecumenice ce-au facut?au tinut-o pe a lor erezia vicleana cu “arumentatiile” sofistico-dracesti aferente !
    IPS Andrei trebuie sa-si dovedeasca ortodoxia de acum inainte,ca pana acum de cand s-a inscaunat episcop de Cluj n-a aratat SIGUR decat NECUNOASTEREA sa in intelegerea duhovniceasca a cuvintelor Sf Ap Pavel.

  39. mircea said, on martie 28, 2011 at 4:23 pm

    @Floarea,

    La un moment dat spuneai ca sant unii de stiu Canoane, Vietile Sfintilor, lucruri inalte, dar nu stiu lucrurile bazice si de bun simt ale ortodoxiei.
    Uite ca acum, in ceea ce am scris eu aici, e vorba de cele mai bazice lucruri. Fapte.
    Gresesti cand zici ca ne exprimam necioplit nemultumirile fata de preoti. Corect e fata de unii preoti. In privinta necioplirii, iarasi e discutabil.
    Da’ uite, ca sa-ti schimbi putin impresia, eu ii iubesc din toata fiinta mea pe urmatorii Parinti: Arsenie Papacioc, Iustin Parvu, Adrian Fageteanu, Gheorghe Calciu, Arsenie Boca, Nicolae Steinhardt. Imi e si rusine sa vorbesc de ei, la cat sant de pacatos.

    Si ai vazut cred, ca m-am si corectat si nu mai scriu cu “k”. -)

  40. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 5:01 pm

    @floarea

    Du-te, taica, si culca-te! Amesteci lucrurile, ti s-a încalcit judecata.
    Somn usor!

  41. SorinC said, on martie 28, 2011 at 7:11 pm

    @el, mircea, Mos Ioan

    Fratilor eu nu tin partea nimanui in disputa voastra cu @floarea insa cred ca sunteti prea inversunati si jigniti. Si impotriva ei (adica a aproapelui) si impotriva arhiereilor.Si din exprimarea unui ortodox adevarat nu ar trebui sa emane atata rautate (gen du-te si te culca, etc).
    Arhiereii, buni, rai asa cum sunteu zic ca macar sa ne abtinem in a-i jigni. Sigur parerea fiecaruia despre ei ramane,ne-o formam si o putem aduce la cunostinat celorlati civilizat (cu toate ca eu cred ca poti sa cazi foarte usor in judecarea aproapelui)

    Hai sa me uitam si la noi insine inainte sa spunem vedem paiul din ochiul altuia. Ca multi dintre noi (inclusiv eu) avem fapte de iad si in loc sa avem grija sa ne indreptam, balacarim fetzele bisericesti.

    Sper sa nu fi suparat pe cineva cu ce am spus. Sa ma iertati daca a fost asa.

    PS: sunt ANTI cip, ecumenism, doctrina catolica, etc… pentru cine o sa arunce cu noroi si in mine… (sper totusi sa nu se intample acest lucru)

  42. el said, on martie 28, 2011 at 4:39 pm

    @Marian

    “Trebuie sa ii iubesti pe toti!”_______Dupa Sfintii Parinti sa dai sfaturi cand vei fi IMPLINIT SI TU INAINTE cele ce le ceri altora.De aceea sunt multi palavragii/predicatori(la amvon sau in cetate) si PUTINI sfinti si crestini adevarati.
    In afara de MARTURISIREA ORTODOXIEI care este porunca si obligatie pentru viata vesnica(a crestinului de rand ,cu atat mai mult a clericului,episcopului) sa dea sfaturi altora cei care ,ca si sfintii Parinti,le vor fi implinit ei mai inainte de a le propune celorlati; altfel sunt CUVINTE DESARTE ,fara folos si lipsite de puetere,goale de duh caci NETRAITE de ei insisi;si fara folos fratilor.
    Asa ca mai domol cu “dragostea” ,iti semnalez ca ea este capatul Scarii virtutilor iar nu subiect de luat in desert de unii care n-au inceput (poate) nici macar sa calce pe prima treapta,aceea a vietii lucratoare! (Pentru tine explicatie: dupa Sf Grigorie Palama ,sarbatorit de Biserica duminica dinaintea acesteia ,sunt 3 treptele vietii duhovnicesti:1.acsceza,impliniarea poruncilor,urcarea Scarii de care ne invata Sf Ioan Scararul sarbatorit duminica viitoare ___treapta pe care ar trebui sa se afle majoritatea cu smerenie si ravna,(asta daca n-ar sta pe margine sa caste gura si sa dea sfaturi altora din “putul” gandirii proprii fara discernamant)2.contemplatia,iluminarea,cunoastrea tainelor lumii create.3.indumnezeirea,unirea cu Dumnezeu.Pe acestea 2 din urma NU calca cei ce n-au urmat corect si cu trezvie pe primele 2).

  43. valentin said, on martie 28, 2011 at 5:58 pm

    @marian
    @floarea

    “Vai lumii, din pricina smintelilor! Ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala”

    “Invatatorule, cearta-Ti ucenicii! Si El, raspunzand, a zis: Zic voua: Daca vor tacea acestia, pietrele vor striga”

  44. SorinC said, on martie 28, 2011 at 7:15 pm

    Stefane, nu mai fi atat de categoric caci daca tu ai fi fost in locul unuia constrans/batut/santajat sa semnezi cu Securitatea poate nu ai fi rezistat.
    Hai sa nu cadem in judecare, are cine sa-l judece pe Mitropolitul Andreicut. Chiar daca nu este deloc scuzabila fapta lui sa stii ca este printre putinii care au dat note santajati (constransi) si nu de buna voie ca altii.

    In concluzie…cum bine spunea cineva mai sus … sa asteptam si vom vedea mai clar directia Mitropolitul Andreicut.
    Doamne ajuta!

  45. cititor said, on aprilie 10, 2011 at 3:47 pm

    fiecare are dreptul la o parere. Bine ca tineti dvs post si va rugati neincetat.

  46. mircea said, on martie 28, 2011 at 8:17 pm

    @SorinC,

    Eu iti propun sa ne iei separat si sa ne certi.
    Ca fiecare raspunde pt ce spune.
    Nu ti se pare mai corect asa?

    Am cateva intrebari pt tine:
    Sorin, tu daca ai avea copil de 7 ani , l-ai duce sa-l amprenteze?
    Ca nu e nici o pr, asa am auzit de la Sfantul Sinod. Care in loc sa apere Cuvantul lui Hristos a aparat cuvantul ministerului de Interne.
    Lucreaza ei in sensul lui Satana sau nu? Din moment ce purtatorul de cuvant al Patriarhiei a zis ca 666 e nr obisnuit si nu s-a sesizat nimeni. A zis Sfantul Sinod ceva legat de buletin biometric si card de sanatate?

    Iar apropo de intelectualii care nu se implica, pai nu e mai simplu sa dea ierarhii exemplu. Vine guvernul cu o propunere de lege satanica, hai si Sfantul Sinod cu o declaratie contra. Da nu prea am vazut.

    Sorine, astea sant fapte, nu mai e filosofie. A zis purtatorul de cuvant “Eu imi fac primul pasaport biometric”. Vezi ce zice si Parintele Iustin Parvu referitor la aceste pr, ca sa poti raspunde mai usor.

    Cum ar spune Parintele Cleopa : Fapte, fapte, fapte…
    Aici e cheia. Vorbele deja ne zapacesc.

  47. mircea said, on martie 28, 2011 at 8:34 pm

    Hai ca nu ma pot abtine.
    Despre santaj: vorbeste Parintele Nicolae Steinhardt.

    “Comentându-i pe Hegel şi Platon, filosoful englez Karl R. Popper observă că pentru amândoi “oamenii care se supun unei forţe superioare sau nu mor mai degrabă decât să se supună unui bandit înarmat sunt, din fire, robi înnăscuţi care n-au parte decât de ceea ce merită”.
    Aserţiunea i se pare lui Popper exagerată şi reacţionară. Să-mi fie îngăduit a crede că nu-i câtuşi de puţin aşa. Oare progresul se confundă cu laşitatea? Sunt războiul defensiv şi legitima apărare născociri ale minţii retrograde? Nu voi înceta să tot repet – luând asupră-mi riscul de a fi socotit maniac şi obsedat – că taina libertăţii nu-i alta decât curajul de a înfrunta moartea. Cel atacat are întotdeauna dreptul (şi datoria) să se apere, a ceda agresiunii ori şantajului nu înseamnă altceva decât a te învoi cu sclavia. Faimoasele “împrejurări” (subînţeles: atenuante, justificative) nu-s decât pretexte, scuze ori şiretlicuri ale mişeliei (în înţelesul vechi al cuvântului, ba şi în cel nou), frazeologie cu iz şi pretenţii sociologice, vorbe frumoase menite a încurca lucruri simple.
    Şantajul, dintre toate, e fărădelegea cea mai odioasă şi mai respingătoare (alături de turnătorie), a-i face jocul e tot una cu a-l aproba, a-l răspândi, a i te face părtaş. Hegel şi Platon au deplină dreptate, formularea lor este aspră însă diagnosticul lor e lucid. Poporului care nu rezistă când e atacat ori individului care pentru a scăpa cu viaţă (ori nerănit ori nebătut) dă ascultare pretenţiilor unui bandit li se potriveşte de minune calificativul care lui Popper i se pare exagerat. Nu şi lui Brice Parain, filologul francez pe care nu mă satur a-l cita: “Trebuie să ştii să plăteşti: dacă vrei să fii liber se impune să nu-ţi fie frică de moarte.”
    Dar înţelepciunea? Nu-şi însuşeşte ea adagiul “capul plecat sabia nu-l taie”? Nu cred că înţelepciunea – care este mai bună decât pietrele preţioase şi locuieşte împreună cu prevederea şi stăpâneşte ştiinţa şi buna chibzuială – va fi propovăduit vreodată asemenea inepţie, care e şi falsă. Istoria ne arată că de nenumărate ori capetele plecate au fost tăiate, năpristan ori cu oarecare întârziere. (Istoria contemporană ne oferă pilda lui Karl Severing şi a social democraţilor germani care la 20 iulie 1932 au găsit de cuviinţă să aplice dubioasa zicală – consecinţele se cunosc.) “Plecăciunea” (închinarea, cedarea, capitularea imediată) iscă – de data aceasta fără greş – alt rezultat: măreşte pretenţiile adversarului, îi dă acestuia un surplus de energie, de neruşinare, de tupeu. Totodată ea semnifică pasul dintâi pe calea unei înrobiri din ce în ce mai perfecte. O lege inexorabilă se aplică în toate cazurile de cedare: neluptătorului i se va cere mereu altceva, va fi exploatat cu predilecţie, departe de a-şi fi asigurat liniştea va ajunge, ca şi consumatorul de stupefiante, la o stare de totală dependenţă şi-şi va sfârşi mizerabila viaţă ca sclav al unui gangster obraznic şi nesăţios, la consolidarea puterii căruia va fi contribuit şi el, victima.
    Se poate ca expresia “suflet de rob” să pară oarecum melodramatică şi să li se înfăţişeze unora ca legată de “idealism”. Aprehensiunile acestea sunt făţarnice, temerile acestea ţintesc să discrediteze un adevăr absolut: a ceda şantajului ori a neguţători compromisuri cu el e totuna cu pregătirea bilanţului unde în debit va figura pierderea totală a libertăţii poporului sau omului care nu au vrut să reziste şi să grăiască răspicat: nu. Mai există o lege a şantajului care trece neluată în seamă: că de foarte multe ori şantajistul nu depăşeşte stadiul ameninţărilor şi că în faţa împotrivirii se fâstâceşte şi dă cu bâta-n baltă. Şantajistul are nevoie de asentimentul, de complicitatea şantajutului, şantajul e o piesă (neagră ar zice Anouilh, blakmail zic englezii) care nu se poate juca de unul singur. Opresorul şi oprimatul alcătuiesc un cuplu. De aceea defecţiunea ameninţatului răstoarnă situaţia cu desăvârşire şi îl pune pe agresor într-o situaţie disperată.
    Dar legea fundamentală a tărăşeniei (cine ar putea să o conteste?) sună tragic: într-adevăr, a rosti nu, a te împotrivi, implică asumarea unor riscuri grave şi o dispoziţie spirituală eroică: hotărârea de a-ţi hazarda viaţa mai bine decât a te lăsa ferecat în lanţuri mai mult sau mai puţin vizibile, a-ţi “pierde faţa”, a merge de bună voia ta în piaţa unde se vând sclavi şi suflete moarte. (Căci batjocoritorul, “îmblânzitul”, călcatul în picioare îşi păstrează trupul , sufletul desigur nu, sufletul se lasă păgubaş de atare soţ.)
    Bine este a lua aminte la încă un fapt: chiar dacă şantajul nu se va repeta (ceea ce e puţin probabil, dat fiind că tinde a se transforma în obicei), cedantul rămâne în primejdie – în condiţie de receptivitate de-a pururi sensibilizat – pentru că şi la el laşitatea se face regulă de purtare şi reflex condiţionat. O singură cedare e deajuns ca să-l inoculeze pe respectivul ins: din clipa aceea şi până la cea din urmă el rămâne sclav virtual.
    Nu s-ar zice, aşadar, că Hegel şi Platon au cuvântat cu exagerare şi dispreţ aristocratic. Sunt în lumea aceasta comunităţi sau oameni dispuşi a consimţi violenţei, a se încovoia, a nu zări scara pe care vor fi siliţi să coboare mereu mai adânc în hăul abjecţiei. Despre aceştia şi acestea presupunerea realităţii unui “suflet de rob” îşi află confirmarea. Orice arguţii sunt irelevante şi incongruente. Unica armă de nădejde împotriva şantajului (de orice fel) e refuzul, e repetarea vorbelor ducelui de Wellington către ziaristul care-l ameninţa că va tipări nişte scrisori de dragoste compromiţătoare pentru duce: publică-le şi du-te naibii.
    Dar când treaba nu se mai exprimă în parole de vodevil ci e de-adevărat pe viaţă şi pe moarte? Când pistolul e lipit de tâmplă ori de ceafă? Ei, atunci regula jocului nu se schimbă, doar miza, brusc devenită hamletiană, cumpănită între existenţă şi contrariul ei. Iar câştigător nu va ieşi decât cel căruia nu-i e teamă de moarte ori este în orice caz destul de tare ca să acţioneze ca şi cum nu l-ar cerca spaima, biruinţa putând fi obţinută de cele mai multe ori şi în felul acesta”.

  48. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 10:34 pm

    @Marian exNorvegia

    Mariane vrei sa-ti cânte Floarea “”Adio, dar ramân cu tine???!!!”

  49. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 10:39 pm

    @ mircea

    Asa este. Ai perfecta dreptate.

  50. SorinC said, on martie 29, 2011 at 6:49 am

    Mircea,

    Imi pare rau, nu vreau sa cert pe nimeni, nu sunt eu in masura sa fac asta, de fapt sunt convins ca sunt mai pacatos si mai nevrednic decat multi dintre voi.

    De la inceput trebuie sa subliniez un lucru. Referitor la problema biometriei, cipurilor, si a pozitiei bisericii noastre referitor la acestea, marturisesc ca PARERILE NOASTRE SUNT LA FEL. Adica si eu sunt IMPOTRIVA CIPURILOR si DEPLANG SLABA LUARE DE POZITIE A SINODULUI.

    Dar nu inteleg de ce amesteci lucrurile astea cu colaborationismul cu securitatea de care vorbeai initial. Hai sa-ti sintetitez pararea mea.
    Si eu cred cu tarie ca muuuulti ierarhi actuali au colaborat cu SECU. Sunt mahnit cand vad ca in locul celor virtuosi (vezi Anania) ajung unii contestabili. Ma doare sa vad lucrul asta.
    Insa, cel mai important incerc sa nu “pun stampila pe ei”…gata sunt “tradatori”. Chiar daca sunt. Si stii de ce? Pentru ca lucrarea lui Dumnezeu este mare si chiar si cel mai mare CRIMINAL poate ajunge un SFANT. Si poate unii dintre noi, aia “mai virtuosi” decat Mitropolitul Andreicut, vor cadea si nu se vor mantui.

    Asta e motivul pentru care incerc cat pot sa ma feresc in a pune etichete.

    Daca vrei, este similar cu cei care au rezistat 6 luni in iadul de la Pitesti si in a 7-a au cazut. Si ulterior si-au turnat colegii, si i-au batut. DAR CINE SUNTEM NOI SA-I EVALUAM EI EI? CA POATE NOI NU AM FI REZISTAT NICI 5 ZILE…. Asa si cu colaborationistii…

    Inca o data, sunt vehement impotriva Securitatii, comunismului si a tot ce a adus el in Romania. Nu aprob si nu agreez faptele celor care au colaborat.

    Doamne ajuta.

  51. Mos Ioan said, on martie 28, 2011 at 10:50 pm

    @floarea

    Se pare ca n-ai înteles nimic din ce se discuta aici……….
    Eu nu te judec, fereasca Dumnezeu! Am încercat sa te trezesc, dar în zadar………..

  52. el said, on martie 29, 2011 at 3:33 pm

    @floarea

    pe mine nu m-ai tulburat am facut doar sa semnalez o problema pe care dovedesti ca o ai=lipsa de discernamant si “toleranta”(iarta-ma dar sunt obosit si SUPRA SATURAT sa aud/vad asemenea aberatii “tolerante”,comune peste tot ca sa le mai trec cu vederea si pe blogul fratelui saccsiv) ,asta daca vrei sa iei aminte si tu,daca nu este treaba ta ,insa pentru pareri “tolerante” ca aceea a ta sunt masuri in acest blog pentru a fi scutiti cititorii de ele caci sunt NEFOLOSITOARE.Ca principiu general poti sa acorzi inceredere cata vrei si cui vrei dar ca sa nu te inseli(pe tine si pe altii) ar fi de dorit sa ai si ARUMENTE nu doar pe presupuneri.Daca nu ai argumente mai bine te abtii ,iti pastrezi pararea neformulata inaintea altora si te inseli astfel poate doar pe tine nu si pe altii.E vorba de un minim de decenta a discursului si de respect fata de partenerii de dialog;daca nu poti sa respecti aceste reguli elementare atunci sa nu te miri daca aceia te vor banui de reacredinta.
    Si ca sa fiu mai clar pentru cine nu este in stare sa remarce singur ,precizez ca pe IPS Andrei nu l-am judecat caci nu-l cunosc;ceea ce insa am facut punctual si CU ARGUMENTE este sa arat greselile serioase de care da dovada in acest discurs( mult laudat de unii carora le place sa se ameteasca cu apa de roze).

  53. mircea said, on martie 29, 2011 at 8:00 am

    SorinC,

    Incurci borcanele iar. Spui “Dar nu inteleg de ce amesteci lucrurile astea cu colaborationismul cu securitatea de care vorbeai initial”. Nu eu am vorbit de asa ceva.

    1. Eu vorbesc de fapte si efectele lor.
    2. Am combatut putin si zicerea ta “Chiar daca nu este deloc scuzabila fapta lui sa stii ca este printre putinii care au dat note santajati (constransi) si nu de buna voie ca altii. ”

    Eu nu pun stampila pe nimeni ca e “tradator”. Si ca daca a fost colaborator al lui secu, gata.
    Eu ma uit la fapte. Si ca sa intelegi mai bine, eroul meu e Gheorghe Calciu. A recunoscut ca a cazut la Pitesti, dar apoi s-a cait pt aceasta si s-a dedicat la modul absolut lui Hristos. Si de asta e eroul meu, tocmai pt ca a cazut si a stiu sa se ridice, cu ajutorul lui Dumnezeu, mult mai sus decat altii care nu au cazut.

    OK, poate ierarhii se vor mantui, nu eu stiu asta, nu e treaba mea, dar eu vad faptele lor, care fapte imping poporul in mainle lui Satana.

    Urasc la maxim minciuna si viclenia, iar discursul mitropolitului Andreicut mi se pare tare viclean si inselator la final. Asa mi se pare mie.

    Batalia finala e insemnarea si tot ce tine de ea si in aceasta lupta vor fi folosite toate tehnicile de manipulare posibile, toate vicleniile si minciunile de pe acest pamant. Miza e uriasa. Si pe masura importantei acestei mize ar trebui sa i se aloce in discursurile ierarhilor un spatiu f mare-urias. Dar, o tehnica de manipulare consta si in a vorbi de acest subiect, dar doar 1% sa zicem. Se va zice ca uite am vorbit. In discursul noului Mitropolit de Cluj nu am auzit nimic referitoe la acest subiect. Da’ de ecumenism da.

    Uite ce mai zice tot N Steinhardt despre prostie, intelepciune, crestinism…
    ” Crestinismul neajutorat si neputincios este o conceptie eretica deoarece nesocoteste indemnul Domnului (Matei 10, 16: “fiti dar intelepti ca serpii si nevinovati ca porumbeii”) si trece peste textele Sfantului Pavel (Efes. 5, 17: “Drept aceea, nu fiti fara de minte”, II Tim. 4, 5: “tu fii treaz in toate…”, Tit. 1, 8: “sa fie treaz la minte” si mai indeosebi I Cor. 14, 20: “Fratilor nu fiti copii la minte; ci la rautate fiti copii, iar la minte fiti oameni mari”). Nicaieri si niciodata nu ne-a cerut Hristos sa fim prosti. Ne cheama sa fim buni, blanzi si cinstiti, smeriti cu inima, dar nu tampiti. (Numai despre pacatele noastre spune la Pateric “sa le tampim”.) Cum de-ar fi putut proslavi prostia Cel care ne da sfatul de-a fi mereu treji ca sa nu ne lasam surprinsi de satana? Si-apoi, tot la I Cor. (14, 33) sta scris ca “Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduielii”. Iar randuiala se opune mai presus de orice neindemanarii zapacite, slabiciunii nehotarate, neintelegerii obtuze. Domnul iubeste nevinovatia, nu imbecilitatea. Iubesc naivitatea, zice Leon Daudet, dar nu la barbosi. Barbosii se cade sa fie intelepti. Sa stim, si ei si noi, ca mai mult rau iese adeseori de pe urma prostiei decat a rautatii. Nu, slujitorilor diavolului, adica smecherilor, prea le-ar veni la indemana sa fim prosti. Dumnezeu, printre altele, ne porunceste sa fim inteligenti. (Pentru cine este inzestrat cu darul intelegerii, prostia – macar de la un anume punct incolo – e pacat: pacat de slabiciune si de lene, de nefolosire a talentului. “Iar cand au auzit glasul Domnului Dumnezeu… s-au ascuns”.) “


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 585 other followers