SACCSIV – blog ortodox

Ratacirile parintelui Ilarion ARGATU …

Posted in parintele ILARION ARGATU by saccsiv on februarie 2, 2011

Iata comentariul cititorului Iones postat la articolul DESCHIDEREA CARTII (a Sfintei Scripturi) = VRAJITORIE. Preotul Petru Budean din Bont o practica … Explicatia „minunilor” ce le face:

Sa luam numai un exemplu dintr-una din cartile cu sfaturile lui Ilarion Argatu:
“Va sfatuieste Arhimandritul Ilarion Argatul – Despre vraji si farmece si lupta impotriva lor”
pg. 105:


Întrebare: “Mi s-a furat ceva din casă şi nu ştiu cine este hoţul.
Răspuns: Dumnică duci la Altar un litru de vin (cel sărac duce mai puţin) şi o prescură (chiflă, pâine) cu trei lumânări aprinse, şi să scoată preotul în timpul Sfintei Liturghii Părticica pentru descoperirea celui care a furat.
Scrii: Liturghie Vii :
Robul lui Dumneteu (N) se roagă ca Dumnezeu să-i descopere pe cel care i-a furat şi să facă judecată dreaptă. Aceasta o dai Preotului. La sfârşitul Sfintei Liturghii ceri preotului Părticica

Acum să deschidem cartea: http://www.fileden.com/files/2009/12/24/2701396/7.rar “Ne vorbeşte Părintele Cleopa vol.7″ la pg. 49 şi citim:

− Este de folos crestinilor sa ia particele acasa?
− N-ai voie sa iei particica acasa. Nici un preot n-are voie sa dea particica acasa. Este o
mare gresala a preotilor care dau particele acasa! Nu-i voie, Doamne fereste! Sfantul Simion al Tesalonicului zice: „Preotul care va da particele din altar poporului sa nu mai fie preot”.
Particica ti-o scoate preotul in altar si ramane in Sfantul Potir. Ti-a scos pentru vii si
pentru morti. Ea ramane sa se sfinteasca cand se coboara Preasfantul Duh la epicleza. Dupa ce s-a sfintit, este pusa in dumnezeiescul Sange, si atunci ai impartasire direct cu Trupul si Sangele
Domnului1. Nu sa i-o dea omului acasa s-o puna prin castroane. Vai de mine ce nebunie! Cine tia spus ca ai voie sa dai particele acasa? Niciodata nu se dau particele. Sa vina la mine preotul care da particele!

La început aşa am crezut şi eu că este doar o simplă greşeală de tipar. Însă când am începu să mă interesez mai mult de cărţile lui Ilarion Argatu mi-am dat seama câte bazaconii şi erezii sunt scrise în aceste cărţi.

Eu personal cred că cel mai bine ar fi să nu vă aventuraţi în joaca de a da titluri de mari duhovnici unor astfel de oameni. Însă fiecare e liber să procedeze cum crede. Eu personal prefer să fiu rezervat cu privire la Pătintelui Ilarion Argatu şi am destule motive pentru asta. Deci nu recomand, mai folositor este să fii sceptic la ceea ce nu corespunde cu învăţătura Bisericii şi a Sfinţilor Părinţii decât să te laşi cuprins de entuziasm şi să rătăceşti pe căi străine.

De asemenea recomand şi cartea: “De ce caută omul contemporan
semne, minuni şi vindecări paranormale? – un răspuns ortodox” Ieromonah Adrian Făgeţeanu, Ieromonah Mihail Stanciu
… apărută la editura Sophia în 2004, se găseşte şi pe net
În această carte sunt discutate rătăcirile cu care ne confruntăm în zilele noastre şi se dau şi câteva exemple din cărţile fac lui Ilarion Argatu publicate de fiii şi nepoţii lui.

în cartea “Răspunsuri duhovniceşti ale Părintelui Ilarion Argatu la întrebările credincioşilor” (Ed. Mila creştină, 2006), se vorbeşte despre deschiderea Sfintei Cărţi, care „se face numai după trei zile de post negru. Stai în genunchi, te închini, săruţi Sfânta Evanghelie şi spui: «Doamne arată-mi mie păcătoasa…» (spui dorinţa pe care o ai), apoi te rogi de preot, după ce ai deschis cartea şi ai auzit ce ţi-a căzut să-ţi spună ce trebuie să faci, după citirea Evangheliei, la care ai deschis. Nu o tălmăceşti singur, ca nu ai darul acesta, oricât de înţelept ai fi sau ai crede că eşti.”

Plus faptul că mâinile lui Ilarion Argatu până la coate îi lipsesc, (după cum spune şi Pr. Gheorghe Aniţulesei care a fost de faţă şi a spălat cu agheazmă o parte din trup) lucru neobişnuit la sfintele moaşte mai ales pentru sfinţii care au trecut în viaţa cealaltă având trupul întreg, cum e cazul Sfântului Ioan Hozevitul. În momentul de faţă am înţeles că trupul a fost integral acoperit nu se ştie din ce motive. Cineva spunea că faţă de ziua în care a fost scos din mormânt, acum culoarea osemintelor este mult mai închisă în contact cu aerul şi că se puteau vedea deja musculiţe care se adunaseră lângă raclă cu toate că s-a încercat să se ascundă acest lucru dându-se cu mir până la urmă a trebuit ca racla să fie acoperită integral cu un geam.

Despre sfintele moaşte şi neputrezirea morţilor vedeţi aici Părintele Cleopa
Predică despre neputrezirea morţilor : http://cleopasihastria.wordpress.com/2007/09/04/predica-despre-neputrezirea-mortilor-predica-la-sambata-mortilor/

Din păcate nu numai asta este problema, se pare însă că şi unele din rudele lui Ilarion Argatu de la el au preluat aceste rătăciri şi le practică în continuare. Unul din numeroşii clerici din neamul Argatu este renumit şi căutat de lume pentru faptul că deschide cartea. Argatu Stefan este numele lui.

Îmi pare rău dacă am dezamăgit pe unii “ucenici” ai săi cu acest comentariu, însă eu cred că cel mai bine ar fi, dacă într-adevăr îl iubesc cu adevărat pe Părintele Ilarion Argatu, cel mai bine ar fi să se roage pentru sufletul său pentru ca Domnul Dumnezeu să-l miluiască. Personal cred că asta ar fi mult mai de folos pentru sufletul său, decât al aduce cinstire ca unui sfânt în condiţile care sunt aşa cum bine le pputeţi vedea.

Până la urmă fiecare e liber să facă ceea ce vrea, concluziile trageţi-le şi voi singuri, eu ce-am avut de spus referitor la acest caz am spus. Mai mult nici nu vrea să comentez şi nici nu cred că ar avea rost.

Iata si un interesant dialog postat la articolul N-AM VRUT SA LOVESC IN PARINTELE IUSTIN PARVU. Punct:

iuly_an:

Va rog sa ma iertati,ca poate fac rau postand acest comentariu,dar vreau sa va cer parerea in legatura cu profetia Parintelui Ilarion Argatul:—”GOLICIUNILE PE CARE LE VEDETI PESTE TOT:IN ZIARE,REVISTE, LA TELEVIZOR SUNT PUSE SPECIAL CA OMUL VAZANDU-LE SA-I STRICI MINTEA,IAR VIOLENTA PE CARE O ARATA EI IN FILM SAU LA STIRI,E PUSA SPECIAL CA SA-I STRICE OMULUI INIMA SI ODATA CASTIGATE ACESTEA POTI SA-L CONDUCI PE OM CUM VREI.TOATE RELELE SE ARATA SPECIAL,CA DIN LIPSA DE CREDINTA SA INTRE DIAVOLUL…. CAND VOR FI PECETLUITI, SE VA INTAMPLA IN FELUL URMATOR: cei care au lucrat cu mintea,cu intelectul,cu propaganda,cu gura,impotriva lui DUMNEZEU le va aparea pe frunte pecetea lui Anitihrist “666″ ;cei care au lucrat cu bratele si au alergat cu picioarele impotriva lui DUMNEZEU le va aparea si pe maini pecetea lui antihrist “666″.DECI, NIMENI NU LE PUNE NICI O STAMPILA,SAU SA LE FACA CU LASER CI VA APAREA PUR SI SIMPLU PE MAINI SI PE FRUNTE.UNII SE VOR INGROZI,CAND SEMNUL DE PE MAINI SI FRUNTE LE VA CONFIRMA CA SUNT INSEMNATI CA FII AI LUI antihrist SI VOR INCERCA SA SCAPE DE ACEST SEMN FACAND OPERATIE,EXTRAGAND BUCATA DE PIELE CU PECETEA,DAR VOR VEDEA CA PECETEA ESTE IMPRIMATA SI PE OS,IAR PRIN PIELEA NOUA CU CARE VOR ACOPERI PECETEA DE PE OS VA PATRUNDE DIN NOU PECETEA SI NU VOR PUTEA SA SCAPE DE EA.ACESTIA SE VOR INGROZI SI MAI TARE INCERCAND SA-SI PUNA CAPAT ZILELOR SI NU VOR PUTEA.DUMNEZEU va lua moartea de pe pamant in acele clipe grozave.Se VOR ARUNCA IN LAMA CUTITULUI SI VOR VEDEA CA LAMA CUTITLULUI SE INDOAIE,FUNIA SE VA RUPE,GLONTUL VA FI CA DE MAMALIGA,PIATRA SI FUNDUL PRAPASTIILOR CA DE CEARA MOALE,MUSCATURA FIARELOR SI A TARATOARELOR DIN ADANCURI VA FI USTURATOARE CA DE MOARTE SI NU VOR PUTEA SCAPA DE CHINUL CE VA FI.ACESTA va fi un “vai”.—Pr. ILARION ARGATU”—-.Imi cer iertare ca e scrisa cu majuscule,dar asa am copiat-o.Bunul DUMNEZEU sa ne intareasca si sa ne lumineze pe cat mai multi!

Iustin:
Intamplator – sau nu … – am cartea din care este extras citatul.
Este vorba de Raspunsuri duhovnicesti la intrebarile credinciosilor ale parintelui Ilarion Argatu, scrisa de pr. Argatu V. Ioan, Editura Mila Crestina, Falticeni, 2005, p. 9

Iata ce se scrie in aceeasi carte, la paginile 7-8:

,, – Parinte, este adevarat ca numarul ,,666″ se va pune pe buletine si in cip-uri care apoi se vor introduce fiecarui individ sub piele? Asa am citit undeva. Am mai citit ca numarul acesta va fi introdus in codul fiecarui produs care se va vinde. Atunci cum o sa ne pazim ca sa nu fim pecetluiti cu pecetea lui Antihrist?
– Cand va veni acel timp, timpul lui Antihrist, cei trei ani si jumatate pe care-i va petrece pe pamant, timp in care toti cei credinciosi lui Antihrist vor fi pecetluiti, NU va fi dupa cum credem noi acum si dupa cum scriu unii si altii prin carti. In primul rand, pecetea lui Antihrist nu va fi pusa de om ca o stampila sau dupa cum mai spun unii cu laser. Nu va fi pusa numai celor care accepta s-o poarte si celor ce nu accepta li se va ingadui sa n-o poarte in schimbul unei taxe. NU VA FI PUSA SUB FORMA DE CIP, sau altfel. NIMIC DIN TOATE ACESTEA NU VOR FI. Bineinteles ca se pregateste calea venirii lui Antihrist de supusii si slujitorii lui, asa cum a fost pregatita si calea venirii Mantuitorului de catre profeti si de catre Inaintemergatorul si Botezatorul Ioan.
(…)
Atat fiii lui Antihrist cat si fiii lui Dumnezeu vor fi insemnati cu o pecete pentru a se deosebi de la distanta. Fiii lui Antihrist vor fi insemnati cu semnul lui satana ,,666″ – numar omenesc (Apoc. 13,18), iar fiii lui Dumnezeu vor fi insemnati cu Semnul lui Dumnezeu ,,+” : ,,Nu vatamati pamantul, nici marea, nici copacii, pana ce vom pecetlui, pe fruntile lor, pe robii Dumnezeului nostru (Apoc. 7,3).”

Apoi urmeaza citatul de mai sus, dat de iuly_an.

Intr-adevar, foarte ciudat citat…. bizar de linistitor…
Pare ca e ecoul celor de RIC, care ne spune:
stati linistiti, cipul e o bagatela, PATIMILE, PATIMILE sunt problema … auziti? … PA-TI-MI-LE!!!

TREZVIE!

Fie ca Dumnezeu sa ne pazeasca pana la sfarsit de cursele UCIGASULUI DE OAMENI!

el:
@iuly_an

cam bizara “tâlucuirea ” P .Argatu(parinte rugator si care a fost de folos multora spre indreptare) si difera COMPLET de tot ce s-a scris in Biserica pe tema “pecetii”;inclusiv de cum a fost ea descrisa de Sf Ioan Teologul in Apocalipsa care zice:
“16.Si ea II SILESTE pe toti,pe cei mici si pe cei mari,si pe cei bogati si pe cei saraci,si pe cei slobozi si pe cei robi,ca SA-SI PUNA semn pe mana lor drepta sau pe frunte,
17.Incat nimeni sa nu poata cumpara sau vinde ,dact numai cel ce are semnul,adica numele fiarei,sau numarul numelui fiarei.
18.Aici e intelepciunea.Cine are pricepere sa socoteasca numarul fiarei;caci este NUMAR DE OM.Si numarul ei e ste 666.”(Apocalipsa,cap.13)
Asadar pecte SILITA si PUSA DIAFARA omului.
Toti sfintii parinti care au tâlcuit despre pecete Sf Andrei al Cezareei ,Sf Ipolit al Romei si cei mai noi ca Sf Lavrentie Cernigov,Sf Serafim de Virita,Sf Kucsa de Odesa si Parintele Paisie Aghioritul( el vorbeste CLAR despre INRODUCEREA PECETLUIRII care va fi prin actele ,buletinul propus) in scrierile lor(ar fi bine sa le cititi) voresc de o pecete ca va PUSA SILIT de sistemul Anticristului;adica venita dinafara omului nu din “excrescentele” “produsele” corpului omenesc.
Trebuie sa fiti foarte atent ca admiterea acestei “tâlcuiri” va poate periclita recunoasterea pecetuirii confundand-o cu aparitia de lucruri biologiece proprii trupului uman.
Tâcuirea P.Argatu ar fi excelent ca”argument” la propovaduirea PRO-CIP !
TREZVIE MARE asadar si sa ne tinem de scripturi si de sfintii parinti nu de “alegorii” personale ale unora nesustinute NICAIERI in alta parte.
Dumnezeu sa va lumineze.

Iustin:
@el:

… iar in legatura cu ultimul pasaj dat de iuly_an din cartea asa-ziselor interviuri cu parintele Argatu:

,,Se VOR ARUNCA IN LAMA CUTITULUI SI VOR VEDEA CA LAMA CUTITLULUI SE INDOAIE,FUNIA SE VA RUPE,GLONTUL VA FI CA DE MAMALIGA,PIATRA SI FUNDUL PRAPASTIILOR CA DE CEARA MOALE,MUSCATURA FIARELOR SI A TARATOARELOR DIN ADANCURI VA FI USTURATOARE CA DE MOARTE SI NU VOR PUTEA SCAPA DE CHINUL CE VA FI.ACESTA va fi un “vai”.—Pr. ILARION ARGATU”

stau si ma intreb: OARE NU E O INVITATIE LA SINUCIDERE?

De unde stim ca va fi asa?…
Cati oameni cu mintea slaba, care, in loc sa fi PREVENIT situatia infernala de a fi vanati de Antihrist si de a NU LUA CIPURILE, asculta aceste cuvinte, si dorm linistiti, bazandu-se pe ele?
Si ajunsi acolo, vor incerca aceste … scamatorii, numai sa ,,probeze” ce a zis parintele Argatu, si anume, ca MOARTEA NU II VA ATINGE? …
Si Satana l-a ispitit pe Mantuitorul sa se arunce de pe templu:

Sfânta Evanghelie după Luca 4:

,,6. Şi I-a zis diavolul: Ţie îţi voi da toată stăpânirea aceasta şi strălucirea lor, căci mi-a fost dată mie şi eu o dau cui voiesc;
7. Deci dacă Tu Te vei închina înaintea mea, toată va fi a Ta.
8. Şi răspunzând, Iisus i-a zis: Mergi înapoia Mea, satano, căci scris este: “Domnului Dumnezeului tău să te închini şi numai Lui Unuia să-I slujeşti”.
9. Şi L-a dus în Ierusalim şi L-a aşezat pe aripa templului şi I-a zis: Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te de aici jos;
10. Căci scris este: “Că îngerilor Săi va porunci pentru Tine, ca să Te păzească”;
11. Şi te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să loveşti de piatră piciorul Tău.
12. Şi răspunzând, Iisus i-a zis: S-a spus: “Să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul tău”. ”

TREZVIE!

128 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Flavian said, on februarie 5, 2011 at 11:27 am

    PARINTELE JUSTIN PÂRVU ȘI BOGAȚIA UNEI VIEȚI DĂRUITĂ LUI HRISTOS, Vol. 1, pp. 65-67:
    „Îmi amintesc că eram în 1947, în vacanța de Paști, și la părintele Ghervasie, un bătrân renumit pentru înainte – vederea lui, veniseră niște creștine de la Borca. Eu nu discutam prea multe cu părintele Ghervasie, el știind că eu nu sunt de acord cu deschiderea Psaltirii. Și cum stăteam eu pe ceardac, vin femeile acelea la mine, neîncrezătoare și plângându-se că le-a zis părintele Ghervasie că or să aibă mare pagubă: la una că o să-i ardă casa, la alta că o să aibă pagubă la vite și tot așa. Ei, nu după multă vreme vin femeile și-mi spun că într-adevăr li s-o întâmplat așa… Deși parintele Ghervasie era om simplu, însă îți spunea cu precizie ce ai să pățești…[…]
    Mai târziu am aflat de la alți părinți îmbunătățiți că parintele Ghervasie avea intr-adevăr darul înainte – vederii dar și-l ascundea folosindu-se de deschidera Psaltirii.”

    Apreciază

    • saccsiv said, on februarie 5, 2011 at 2:24 pm

      Flavian

      Eu nu sunt de acord, caci astfel se promoveaza deschiderea cartii. E foarte grav ceea ce incerci tu sa promovezi, caci astfel se va ajunge in situatia in care:

      1) cei ce nu stiu ca nu trebuie deschisa cartea, vor considera ca este o practica ortodoxa
      2) cei ce stiu ca nu trebuie deschisa cartea, vor zice: „poate cel de deschide cartea e vazator cu duhul si se ascunde”

      In privinta celorlalte doua chestiuni din articol, ce scuze mai gasesti?

      Apreciază

    • Iones said, on februarie 8, 2011 at 4:18 pm

      Sunt Sinoade ecumenice care au stabilit ca „deschiderea cartii sau a pravilei” trebuie condamnate. Punct.

      Tinand cont ca „deschiderea cartii sau a pravilei” este o ratacire cumplita nu putem sa o folosim ca pretext „pentru a ne ascundem harul”.

      Punand asa problema, oamenii vor alerga la ceilalti clerici care deschid cartea fara sa-si mai puna probleme de constiinta daca acel preot chiar este vazator cu duhul sau este vrajitor pentru ca practica deschiderea cartii sau a pravilei… Si oamenii vor spune ca preotul respectiv face acest lucru „pentru a-si ascunde harul inainte vederii”.

      Asta poate fi numita smerenie ? Ce smerenie poate fi asta, o snerenie doar pentru a ne indreptatii noua ratacirile.

      Sa nu ne amagim fratilor. Nu miroase a bine acest „tip de smerenie”.

      Deci ceea ce s-a stabilit prin Sfintele Sinoade ecumenice ramane stabilit.

      Nu putem folosi deschiderea cartii „ca pretext” ca ne „ascundem harul inainte vederii”.

      Vrajmasul are si el formele lui de „smerenie” pentru a trage pe preot sau calugar de minte.

      Normal ca poate folosi pretextul smereniei pentru a-si ascunde ratacirea in spatele acestei forme false de smerenie.

      Parintele Cleopa:

      – Acei care deschid pravila, calugari sau preoti de mir sau maici, cine deschide pravila a cazut din dreapta credinta. Aceia se cheama ghitii, adica vrajitori cu lucruri sfinte. Cine se duce la cei care deschid pravila, 10 ani nu se pot impartasi. Iar cel ce deschide pravila, daca-i preot sau calugar, este anatema si este despartit de Biserica, pentru ca face vraji cu lucruri sfinte.

      Auzi cum amesteca diavolul otrava cu mierea si lumina cu intunericul, ca sa te duca in iad ? Ce legatura are Crucea sau Maica Domnului cu vrajitorii ? Sa nu va duceti la cei ce deschid cartile, ca va duceti in fundul iadului ! Descantatorii, vrajitorii si fermecatorii, toti sunt anatema, despartiti de Trupul lui Hristos, care este Biserica !

      Deci Parintele Cleopa a vorbit destul de clar
      Sa fim cu luare aminte sa nu ne intre pe o ureche si sa ne iasa pe cealalta…

      Apreciază

  2. bbb said, on februarie 14, 2011 at 4:51 pm

    Am citit articolul si comentariile… si m-a cuprins tristetea… tonul intregii pagini este negativ si ostil… va urez drum bun in cautarile voastre.

    Apreciază

  3. Dan said, on februarie 16, 2011 at 10:53 am

    Pr Aragtu n-a practicat niciodata ghicitoria. Cine l-a cunoscut cu adevarat stie ca nu practica asa ceva, si nimeni din familia sa nu a facut si nu face asa ceva. De unde zvonul asta? De la care babe? E o minciuna.

    Apreciază

  4. Dan said, on februarie 16, 2011 at 11:01 am

    Pr Aragtu n-a practicat niciodata ghicitoria. Cine l-a cunoscut cu adevarat stie ca nu practica asa ceva, si nimeni din familia sa nu a facut si nu face asa ceva. De unde zvonul asta? De la care babe? E o minciuna mare, scornita de oameni ne-cunoscatori ai vietiii parintelui sau poate de oameni rau-intentionati. Molitfele Sf Vasile pe care le slujea des, cu post foarte aspru, cu ne-somn, cu smerenie, cu multa rugaciune neincetata, scoteau demoni din oameni si acesti demoni se razbunau cumplit pe Pr Argatu, a fost otravit de multe ori, iradiat de securisti, barfit pe nedrept, alungat, apoi Dumnezeu l-a aratat ca nevinovat. Dreptul la replica sa i se dea, sa se vada ca e vorbit pe nedrept.

    Apreciază

  5. anonim said, on decembrie 10, 2011 at 9:20 am

    pentru autorul articolului referitor la deschisul cartii de pr. Stefan Argatu…esti in mare ratacire…daca ai fi studiat cu atentie…ai fi remercat ce a spus Parintele Ilarion referitor la aceasta…ca se deschide NUMAI la Sf. Maslu…si orice preot poate face asta…dar NUMAIIIII atunci…

    Apreciază

  6. Lg.Mihail said, on iulie 2, 2012 at 2:58 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=nogzuxng0IY – despre deschiderea Cartii – de Ilarion Argatu: „Am gasit ca e pacat”.

    Referitor la primul comentariu: NICIODATA PARINTELE NU A SUGERAT sa fie duse acasa particelele!
    Si parintele Cleopa foloseste aceeasi expresie: „sa fie scoase IN altar”. Asta a vrut sa zica si Parintele Ilarion. In altar, dar sa se pomeneasca pricina.

    Apoi, Parintele Ilarion Argatu si Parintele Cleopa au fost foarte apropiati. Cat de apropiati? P. Ilarion Argatu i-a fost ucenic. http://www.parinteleilarionargatu.ro/subpagini/118/Paralela-dintre-PrIlie-Cleopa-si-PrIlarion-Argatu/

    Despre „talcuirea” bizara a parintelui: „In parte cunoastem si in parte proorocim” – Ap. Pavel
    Lui i s-au descoperit altele, iar aceasta i-a ramas necunoscuta. Intre Sfintii Parinti au existat dese combateri in idei, dar au ramas cu totii sfinti. Ei trebuie studiati in paralel, comparativ – iar asta nu e parerea mea, ci indemnul lor.

    Stiu ca parintele a scris multe…. Unele si mai stranii. Dar a fost un exorcist desavarsit si a avut si darul facerii de minuni – pastrat si dupa moarte. Trupul neputrezit sta marturie, dincolo de orice speculatii. Am ajuns la 3 zile dupa dezgroparea sa. Dar am avut o cunostiinta care a asistat – un pelerin in varsta de 50 de ani, care bate tara in lung si-n lat. A marturisit asa: „Cand a fost deschisa groapa era foarte mult mir. S-a ridicat ca un nor de mireasma care a patruns peste tot in toata curtea manastirii. Tricoul meu, la 3 saptamani dupa aceasta – dupa cateva spalari repetate – inca mirosea a mir.”

    Cred ca … am spus ce trebuia spus.
    Dincolo de asta, da, toti au avut „scapari” (defapt sunt ale noastre si ale mintii noastre rationaliste si lumesti): P. Arsenie Boca (cu pictura lui Francisc), Parintele Cleopa (cu calendarul, cu serbia, etc.), Patriarhul Teoctist (cu venirea Papei), Parintele Pustnic Proclu (cand in acelasi an a declarat ca suntem drepti si – mai apoi – ca suntem inselati, crezand ca cipul e pecetea), Gheron Iosif Pestereanul (acel mare ascet si sfant cu moaste intregi din Athos, sec. 20), ce la inceput a facut parte din gruparea Mateitilor, apoi Florinistilor ca la final sa vina la ascultare de Constantinopol, etc. De ce Parintele Ilarion Argatu ar face exceptie? Sunt, mai inainte de toate, cu totii nascuti din femeie – sunt oameni!

    Sfintenia au capatat-o prin fapte, nu prin vorbe. Si dupa fapte, mai inainte, au fost, sunt si vor fi canonizati sfintii. Eu asa socot

    Iertare!

    Apreciază

  7. Delliaa Delia said, on iulie 15, 2012 at 6:11 pm

    nu se mai nasc asemenea oameni, parintele a fost o exceptie.

    Apreciază

  8. Valentin said, on mai 11, 2013 at 5:29 am

    Pentru mine, preoti ca Ilaion Agatu sunt oameni alesi de Dumnezeu care au tinut Ortodoxia in picioare in vremuri de prigoana a Bisericii noastre stramosesti si care si-au „baut potirul ” pana la capat in smerenie, dragoste si ascultare. Nu vreau sa judec initiatorul acestui blog pentru subiectul discutat mai sus, insa simt nevoia sa-mi exprim parerea in cateva puncte cu privire la parintele Ilarion Argatu si la cele ce s-au spus despre sfintia sa :
    1. Parintele Ilarion si-a trait viata inca de copil in iubirea de Hristos si a avut chemarea la preotie de la inceput.
    2. Inca de copil a avut traire mistica si o legatura cu „nevazutul”, ceea ce m-a facut sa afirm ca a fost ales pentru taina preotiei si pentru o misiune dumnezeiasca spre mantuirea de suflete.
    3. De-a lungul vietii sale am putut vedea lupta diavolului pe care i-a ridicat-o parintelui si care nu o duce cu oricine in acest fel, dar si ajutorul divin in nenumarate ocazii de la ingeri, Maica Domnului si chiar Dumnezeu. Diavolul a vrut de multe ori sa-l omoare, fie direct, fie prin oameni slabi, pervertiti. Sa ne gandim totusi ca astfel de lupte sunt date oamenilor alesi ai lui Dumnezeu cu viata sfintita…Multi preoti cu viata imbunatatita au fost otraviti sau s-a incercat uciderea lor – inclusiv Parintele Iustin Parvu. Daca parintele ar fi fost eretic sau ar fi practicat erezii, sminteli etc – atunci harul lui D-zeu s-ar fi retras de la el si n-ar fi izbandit in luptele cu diavolul pana la sfarsitul vietii..si nici n-ar fi vindecat prin rugaciune sute sau poate mii de credinciosi.. Celor ce contesta pana la urma dreapta credinta a parintelui, caci nu poti face erezii si sa fii si dreptcredincios, le spun : de ce mai marii clerului sau ai securitatii din vremea respectiva nu au gasit dovezi impotriva lui, desi stim cat de mult l-au urmarit si l-au vanat ? Este stiut faptul ca si Arsenie Boca a fost acuzat de vrajitorie si de yoghism. Este limpede ca diavolul a lucrat in toate aceste cazuri prin oameni invidiosi, pervertiti in sufletele lor de fel si fel de meschinarii.
    Imi aduc aminte de Arsenie Papacioc care spunea despre un anchetator din inchisorile comuniste ca ar fi zis despre sfintia sa „Asta e periculos!” – nimic alteva decat vorbele satanei prin om despre un soldat al lui Hristos ! Normal ca acesti preoti cu viata sfintita sunt „periculosi” si trebuie atacati, pentru ca pe cineva ii arde puterea lor. Iar atacurile acestea sunt marsave – n-a venit oficial cineva din Biserica Ortodoxa sa faca lumina in acest caz al parintelui Ilarion (cartile sale se gasesc in librarii ale patriarhiei) – ci se discuta numai pe la colturile manastirilor, sau pe blog-uri.. Mai marii bisericii se spala pe maini si lasa multimea sa osandeasca…vi se pare cunoscut ? Viata muceniceasca a parintelui e si dincolo de mormant, e limpede ca minciuna si calomnia nu-i pot intina jertfa. El este unul dintre aceia care a luat crucea lui Hristos si a iubit-o toata viata inca din tinerete, drept pentru care D-zeu l-a si binecuvantat cu multe harisme. Cleopa Ilie despre care s-a facut referire mai sus, spunea ” Daca Romania ar fi avut 100 de preoti ca Ilarion Argatu, atunci tara asta ar fi ajuns departe ” (citat din memorie). pesemne ca parintele Cleopa il cunostea bine daca a spus asta..
    Nu cred ca se cuvine sa punem in discutie sfintenia unui om spunand ca e ratacit si ca nu e in dreapta credinta, cand noi tocmai datorita unuia ca el mai suntem astazi un popor cu credinta nestramutata ortodoxa. El marturisea Ortodoxia si era prigonit pentru asta inainte ca multi dintre noi sa ne fi nascut.. Nu vreau sa atac pe cineva de pe acest blog, dar e cel putin nelalocul lui sa spui ca pe parinte l-ar ajuta mai mult rugaciunile noastre ptr el decat sa ne rugam noi la racla sfintelor lui moaste. De unde e acum, nu mai are nevoie de rugaciune, ci el ne poate ajuta pe noi si nu invers, asemenea lui Arsenie Boca. Marturie stau nenumaratele minuni de la racla sfintiei sale si de la Prislop. De ce un lucru care nici macar nu stim 100% daca e adevarat, trebuie sa anuleze o evidenta infinit mai mare care ne arata sfintenia unui om ? tot eu raspund: pentru ca asa lucreaza diavolul: baga un firicel de minciuna, si daca se prinde – castiga tot. Pe sfant nu-l castiga, doar pe cei ce se arunca in astfel de catalogari si teologhisiri …Iar sfintenia unui om e recunoscuta in primul rand de poporul dreptcredincios si prin minuni inainte si dupa moarte..Biserica doar o confirma..
    As avea mult mai multe de spus, dar ma opresc aici si sper sa nu fi suparat pe nimeni, iar daca am facut-o – nu a fost voit si va rog sa ma iertati. Suntem frati intru Hristos, iar dusmanul nostru este singur diavolul.
    Dumnezeu sa ne miluiasca !

    Apreciază

  9. Cristian said, on mai 28, 2016 at 9:22 pm

    Salut Saccsiv,
    Crezi ca poti sa-mi recomanzi un duhovnic in zona Vrancei/Focsani la care sa merg cu sufletul deschis ? Sau nu se cuvine aceasta intrebare ? Pe cine intreb in stanga si-n dreapta mi-l recomanda doar pe Stefan Argatu ca ar fi cel mai bun, nu exista altul ca el si am zis ca-mi iau inima-n dinti si merg la el dar am avut o oarecare retinere si de vreo 2 saptamani tot citesc. Citesc si iar citesc .
    Mi-e foarte greu sa iau o decizie, poate intr-o zi o sa va povestesc si voua. Pe scurt, am 33 de ani si imi doresc din tot sufletul sa merg sa ma spovedesc pentru prima oara(inafara de Sf, Botez)…si uite cum era sa ajung unde nu trebuie.
    Chiar si in alta parte daca in zona aceasta nu se poate.
    Daca am scris ceva care nu trebuia sau am gresit in vreun fel, iertare !
    Doamne Ajuta!

    Apreciază

  10. psimona1 said, on decembrie 8, 2017 at 9:13 am

    In numele parintelui Ilarion Argatu au fost scrise carti inselatoare, dar sa stiti ca parintele nu a scris nimic, in afara de cateva poezii. Mare greseala au facut cei care au sris carti in numele parintelui, fara acordul acestuia, dand posibilitatea unor impostori sa scrie aberatii in numele sau. La adresa de mai jos veti gasi adevaratul despre particele spus tot de parintele Argatu:
    http://www.parinteleilarionargatu.ro/subpagini/84/Raspunsuri-duhovnicesti–Par–Pom/

    Apreciază


Lasă un răspuns către gerik64 Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.