Saccsiv's Weblog

Anti crestinismul revistei TABU nu are limite …

Posted in TABU by saccsiv on decembrie 22, 2009

   Iata ce putem citi la http://www.tabu.ro/editii

   Să facem un pictorial care să arate renaşterea, credinţa noastră în mai bine”, aceasta a fost ideea de la care am plecat pentru ceea cea urmează. Iar ideea reinterpretării unor tablouri celebre religioase într-o manieră modernă a venit imediat. Au făcut-o şi alţii, o vor mai face mulţi de acum înainte, dar pentru noi tot ceea ce s-a întâmplat- de la idee până la retuşurile finale- e unic şi plin de eomţie. Personajele sunt prietenii noştri, oamenii în care credem şi despre care ştim că pot fi oricând modelele unei generaţii. Ei înşişi sunt reprezentanţii generaţiei care reînvaţă să creadă şi să se încreadă în mai bine. Şi tocmai de aceea sunt pagini după chipul şi asemănarea noastră.

   La http://blog.tabu.ro/ la articolul pictorialul “religia moderna”- Tabu, dec 2009 ian 2010 se gaseste urmatorul comentariu:

   „adresandu-ma dumneavoastra imi vine in minte un singur cuvant: RUSINE. am vazut reclama pt. noul numar al acestei reviste pe tvr1 si inca nu-mi vine sa cred ochilor!!! un negru in locul Lui Hristos Dumnezeu, o femeie oarecare in locul Fecioarei Maria, Dumnezeu ca femeie si tot asa!!! chiar nu aveti nimic sfant in voi? chiar atat de departe mergeti cu sfidarea, cu blasfemia? suntem in preajma Nasterii Mantuitorului si crestinii asteapta marea sarbatoare in post si rugaciune, in curatirea de pacate si in Impartasire cu Sfanta Euharistie. ce anume din aceste manifestari crestine de profunda traire duhovniceasca, va indeamna sa batjocoriti crestinismul in acest hal? acesta este modelul dumneavoastra de viata? sa improscati cu noroi 2000 de ani de crestinism, sa intinati una din cele mai sfinte sarbatori crestine? sa va fie rusine, desi ma indoiesc ca pricepeti ceva….in calitatea mea de crestin ortodox protestez vehement impotriva batjocoririi celor mai sfinte simboluri crestine in preajma marii sarbatori a Nasterii Domnului Iisus Hristos. va cer sa retrageti blasfemiile proferate la adresa lui Dumnezeu si a Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu din revista dumneavoastra. va cer deasemenea sa prezentati scuze in mod public si sa publicati un drept la replica din partea unui preot ortodox. necredinta dumneavoastra nu trebuie sa improaste cu noroi aceasta mare sarbatoare si nu va da dreptul sa batjocoriti pe crestini si credinta lor. sa fiti convinsi ca mai devreme sau mai tarziu veti raspunde in fata unei instante morale pentru actiunea dumneavoastra de batjocorire a divinitatii si de smintire a celor slabi in credinta, sau mai bine zis de indemn la hulirea lui Dumnezeu. si pentru a ne asigura ca nu veti mai apuca sa batjocoriti si alte sarbatori crestine, in cazul in care nu cereti scuze TELEVIZATE ASA CUM A FOST SI RECLAMA, vom face apel pe toate caile catre crestini sa boicoteze cumpararea revistei dumneavoastra. sperand ca macar in ceasul al 12-lea intelegeti gravitatea faptelor dumneavoastra, astept scuzele de rigoare si indreptarea raului facut.

Constantin”

   Iata si ce-i raspunde Cristina Bazavan:

   „domnule Constantin,

   nu vor fi niciun fel de scuze publice la nicio televiziune. e un act artistic. o reinterpretare moderna a ceea ce ar trebui sa ne faca mai buni pe fiecare dintre noi. daca n-ati inteles mesajul din fotografii, mica mea precizare sper sa va fi lamurit mai mult.

   va doresc un Craciun linistit si un an bun

   Cititi va rog si:

STARPITURI: EVREUL Larry David urineaza pe o pictura reprezentandu-l pe Iisus Hristos, intr-un serial HBO. Altii fac piese de teatru in care-L descriu pe Mantuitor homosexual …

VIDEO: “Eyes Wide Shut” (CU OCHII LARG INCHISI) – secventa ritualului

92 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 22, 2009 at 8:03 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    http://saccsiv.wordpress.com/about/

  2. stefan said, on decembrie 22, 2009 at 8:41 pm

    eu vad doar niste ‘X’ – uri :(

  3. saccsiv said, on decembrie 22, 2009 at 8:55 pm

    stefan

    eu vad foto. Intra eventual la link-urile indicate

  4. Ostrov said, on decembrie 22, 2009 at 8:59 pm

    se poate face o sesizare la “CNA”-ul presei scrise?
    BOR ar fi in stare sa ia atitudine?

    Auzi la ei: “act artistic”- parcai-l aud pe Vadim care i-i injura pe toti cu scuza ca este un pamflet.

    Un astfel de act artistic este o jignire la adresa poporului roman. Noi inca mai avem Craciun, nu X-mas cum au altii.

    • ovidiu said, on decembrie 22, 2009 at 9:07 pm

      Aia cu X-mas-ul e …marfa! :) )

  5. danutza said, on decembrie 22, 2009 at 9:39 pm

    scrieti, fratilor, cat mai multi, la revista tabu si exprimati-va parerea legata de aceasta blasfemie.eu am scris. scrieti si voi, va rog, pt ca tacea este cel mai grav. trebuie sa aparam credinta ortodoxa. Dumnezeu sa ne ajute!

  6. danutza said, on decembrie 22, 2009 at 9:40 pm

    va rog,scrieti, fratilor, cat mai multi, la revista tabu si exprimati-va parerea legata de aceasta blasfemie.eu am scris. scrieti si voi, va rog, pt ca tacea este cel mai grav. trebuie sa aparam credinta ortodoxa. Dumnezeu sa ne ajute!

  7. Mihaela said, on decembrie 22, 2009 at 9:53 pm

    Nu mai am nici o asteptare pozitiva de la nici o revista si nici un post TV, au depasit de multa vreme limitele bunului simt. Din pacate, inca sunt multi prostiti de reviste si TV, sa incercam pe cat putem sa-i indepartam de acestea, pana nu-i prostesc de tot, astfel incat sa nu mai aiba putere de a discerne… intre religie si arta.
    Daca arta inseamna denigrarea credintei mele, atunci ma pot declara ” inculta ” fara nici un fel de probleme.

  8. spellmaker said, on decembrie 22, 2009 at 10:05 pm

    Stau asa si ma gandesc ..ca la astea chiar nu le e frica de nimic.Si mai incolo peste ani cand li se intampla cine stie ce rau major urla ca nu inteleg cea avut Dumnezeu cu ei.

  9. LORENA said, on decembrie 22, 2009 at 11:47 pm

    E bine ca a vazut un adevarat crestin ortodox coperta revistei si i-a certat. Daca nu pt indreptarea lor, macar cu nadejdea indreptarii unora dintre cititorii lor. Spun unora pt ca sunt convinsa ca multi cititori ai site.ului unde a poatat el si-au batat joc de el, asa cum fac de obicei cititorii de bloguri ale revistelor moderne. Am intrat si eu de cateva ori pe site-urile acelea cand se cerea parerea problemei cipurilor,a sfarsitului lumii in 2012 sau daca sexul premarital e un pacat. Inutil sa spun ca am iesit de acolo facuta cu ou si cu otet desi eu am vrut sa-i invat ceea ce trebuie.Am primit replici de genul” Am mai vazut noi din astia ca tine” sau “Du-te la manastire” indiferent de subiectul religios abordat. Imi spuneau ca daca nu scrie asta in Biblie, toate sunt niste scorneli.Nu conteaza ce sfant a zis, inportant e sa scrie in Biblie.Pana la urma m-am saturat si am renuntat sa mai postez pe site-uri laice, ca mereu erau aceleasi comentarii. Trebuia sa vin cu nu stiu cate lamuriri, si tot nu era bine. Nu stiu daca din nestiinta sau rea vointa.Nu vor sa stie nimic despre invataturile bisericii.Au argumente de genul ca de ce sa faca ei asa sau sa creada ei asa cand preotii sunt atat de pacatosi si ca Biserica e o institutie inventata ca sa supuna oamenii careia nu i se percep impozite.Am constatat ca multa lume nu stie despre ecumenism, se duc in excursii ecumeniste de Craciun organizate in strainatate pt ca sunt ieftine sa se roage cu cei de alta credinta impreuna.
    Nu exista o cultura religioasa desi au trecut 20 de ani de la revolutie si se face religie in scoli. Constat ca populatia ar fi nepregatita daca ar veni antihrist cu religia noua.Apropo,am vazut pe coperta numarului asta cu blasfemia un titlu numit RELIGIA MODERNA, ma intreb ce contine…SI MAI ZIC DE COPERTA CA E DOAR ARTISTICA SI AU INTENTII NEVINOVATE, CAND UNUL DIN TITLURILE REVISTEI ESTE ” RELIGIA MODERNA”.Total anti-crestin si antihristic.

  10. fanitza said, on decembrie 23, 2009 at 8:02 am

    Constantin, imi pare rau de tine. Unde ai vazut tu crestinism in acesti 2000 de ani despre care vorbesti? Cine tine post si se gandeste macar o secunda la cel pe care pretind ca-l sarbatoresc, macar ca nu s-a nascut pe 25 decembrie. Eu na vad decat oameni care alearga sa-si umple burtile, sa-si satisfaca placerile in aceste zile. Du-te la un hipermarket din Romania si o sa vezi ca “crestinii” sunt desfigurati de foamea de a-si satisface placerile, nu de vreun fior de traire crestina. Acest esec al conceptului de a fi mai “bun” macar o zi isi are sigur originea intr-o sarbatoare care n-are nicio legatura cu cel “sarbatorit” Apropos, unde vreodata in Biblie ati vazut sa se fi tinut vreodata aceasta sarbatoare de catre continuarorii sai!?!

    • Iubesc Patriarhul said, on decembrie 23, 2009 at 8:33 am

      Despre sarbatorirea Craciunului nu o sa vezi in Biblie (se zice de fapt Sfanta Scriptura). Noi ortodocsii avem nenumarate carti care amintesc de sarbatorirea Craciunului. Sectarii care cred doar ce scrie in Biblie, dar nu fac, nu o sa gaseasca alte referinte despre Craciun.

    • Iubesc Patriarhul said, on decembrie 23, 2009 at 8:34 am

      PS: ba s-a nascut pe 25 decembrie.

      • Roxie said, on iulie 13, 2010 at 7:06 pm

        Cine te-a mintit ca Iisus s-a nascut pe 25 decembrie? …patriarhul?

    • poetulzburator said, on decembrie 24, 2009 at 11:28 am

      Nu ai vazut pe nimeni care sa se gandeasca 1 secunda sau 1 ora la ce sarbatoresc, ori sa tina post pentru ca cercul tau de prieteni nu face acest lucru, nu inculde astfel de oameno. Daca persoanele din cercul tau sau pe care tu le cunosti nu fac acest lucru nu inseamna ca nimeni nu o face. ;) du-te si la hypermarket, dar daca vrei analiza completa a realitati acestor sarbatori du-te si la biserica sa vezi ca sunt oameni si acolo. Depinde de ce vrem sa vedem din realitate, daca tot ne dam “open” hai sa o facem ca lumea si pana la capat si nu doar ce vrem noi. Numai bine.

  11. Nicolae said, on decembrie 23, 2009 at 8:09 am

    Ce mai poti comenta la- citez:” ceea ce ar trebui sa ne faca mai buni…”! Socul e atat de mare, incat te lasa fara cuvinte! Incredibil pana unde s-a ajuns!
    M-apuca asa o MANIE SFANTA!…Dar vine Craciunul, si trebuie sa am alta stare de spirit!

  12. ernest said, on decembrie 23, 2009 at 8:16 am

    Asa suntem noi crestinii, care mai suntem . Suntem o tara crestina dar ne purtam ca niste pagani.Nu sunt musulman, dar ii apreciez ,cand cineva din lumea larga ofenseaza in vre-un fel religia lor,imediat reactioneaza la unison, si astfel sunt respectati,nu cred sa fie vreo publicatie atat de curajoasa sa se puna rau cu ei.La noi “chipurile”interpretari artistice,pamflet,etc. Nu mai avem valori ,nimic sfant.Daca domnii de la revista sunt atat de
    “inspirati”de ce nu aleg o tema proprie. Au familii, se le parodieze.Lasati-l pe Dumnezeu ,sau faceti o promovare reala si sincera.

  13. Viorica said, on decembrie 23, 2009 at 8:20 am

    @fanitza :
    Daca nu vezi , poate nu privesti unde trebuie ? adevarat, suntem ”desfigurati” – dar pentru asta vine Iisus : sa ne cheme Acasa, sa refaca frumusetea chipului…pe toti ne incearca amaraciunea vazand degradarea, dar avem speranta si nu incetam sa dorim sa ne ridicam din mizeria pacatului….

  14. Un pacatos said, on decembrie 23, 2009 at 8:36 am

    Fratilor nu a-ti inteles ca este o provocare . Noi trebuie sa-i iubim ca si crestini si sa cumparam ce ne trebuie cu adevarat daca vrem reviste . Ei pot sa faca ce “act artistic” vor ca fiecare raspunde pentru ce face .

  15. Nicolae said, on decembrie 23, 2009 at 9:32 am

    fanitza,
    Intrebare fundamentala si la obiect: Carui cult apartii? Mizez pe sinceritatea ta!

  16. ROrtodox said, on decembrie 23, 2009 at 9:35 am

    am dat si eu click pe link si am dat la articole la ultima aparitie si :o .. http://www.tabu.ro/articol_6620/literatura_gay_pentru_copii.html

  17. Vremurile de pe urmă said, on decembrie 23, 2009 at 9:43 am

    eu nu ma am cuvinte……la urma urmei ce vreau astia sa faca ? sa o puna pe adela popescu in locul Fecioarei Maria ?

  18. Ion de la Chiuiesti said, on decembrie 23, 2009 at 10:52 am

    @Ostrov: Vadim crede in Dumnezeu, cu toate păcatele lui!

    @fanitza: Ai dreptate că s-a denaturat sensul acestui mare praznic!. Dar atat. Restul aberezi! Noi avem traditia patristică, invataturile sfintilor Parinti, care vin sa ridice vălul si semnele de intrebare pe care le aveau simplii oameni!

    @tutenes: ai dreptate! Trebuie sa ducem o campanie mai agresiva impotriva acestei reviste si nu numai!

  19. Nicolae said, on decembrie 23, 2009 at 11:14 am

    Tot ceea ce se intampla nu este altceva decat iconoclasm mascat. Vazand ca e greu sa ataci icoanele pe fata, din exterior, antihristii ”de serviciu” ai noii lumi apeleaza la metoda clasica, subtila, de distrugere din interior, prin denaturarea icoanei. Procesul a inceput demult, de la catolici, odata cu transformarea icoanei adevarate, bizantine, intr-un simplu tablou religios(ati vazut cum arata ”icoanele” catolice, de care, din pacate, sunt pline bisericile ortodoxe!). Se lucreaza nu direct, nu dintr-o data, ci usor, putin cate putin, ”nuantand” in permanenta, pana cand reprezentarea iconica nu va mai avea nimic din expresia si duhul initiale, adica se ”reinterpreteaza modern”! Iar aceasta tactica diabolica( nu mai stiu ce parinte spunea ca ”diavolul se ascunde-n nuante”!) este prezenta in toate aspectele vietii religioase a crestinului!
    In cazul de fata, se incearca, dupa cum s-a si declarat, sa se ofere o ”alternativa moderna”, o ”noua viziune”, o interpretare ”artistica”, atacand in felul acesta, subtil si pervers, ICOANA CRESTINA!
    Iar, atacand ICOANA, se ataca insasi ESENTA crestinismului, adica INTRUPAREA LUI HRISTOS-ICOANA A TATALUI, legatura crestinului cu DUMNEZEU-TATAL- ceea ce a si dus la aparitia icoanelor in cultul crestin!
    Si ne mai intrebam de ce plang ICOANELE ADEVARATE!…

    • Iubesc Patriarhul said, on decembrie 23, 2009 at 1:01 pm

      De fapt nu ei sunt cei care ataca icoana. Ci diavolul care-i influenteaza. Simt ca ei sunt bine intentionati, dar nu-si dau seama de raul facut. Nu uita lupta noastra este impotriva inceptatoriilor , stapaniilor…. si restul.

  20. Viorica said, on decembrie 23, 2009 at 11:26 am

    aveti mila, sunt si ei frati ai nostri! este rau sa fii ratacit, dar si mai rau este ca atunci cand esti ratacit putini sunt cei ce iti intind o mana; iertare,poate gresesc: ei sunt rataciti – cu asta suntem de acord , noi ce facem ? ca se poate (si probabil repede) sa fie si mai mare cadere si asta stim ! concret, care sunt posibilitatile noastre sa-i trezim ? este foarte delicat …..

  21. margareta said, on decembrie 23, 2009 at 12:02 pm

    trebuie sa facem diferenta intre cei rataciti cu adevarat si care au nevoie de ajutor si cei care sunt rataciti ca asa vor ei. eu consider ca oricarui crestin ortodox din romania, fie el si nepracticant, i-ar fi frica de Dumnezeu in momentul in care doar s-ar gandi sa-L parodieze. sa fim seriosi, unii fac chestiile astea cu buna stiinta. unii fac parte din neamul circumcisilor care au venit sa ne pangareasca credinta. asta este, am prins vremuri grele.

    Craciun fericit si sa ne ajute Dumnezeu sa trecem prin toate greutatile si sa rezistam ispitelor.

  22. stefan said, on decembrie 23, 2009 at 3:07 pm

    Uite ca sa mai zicem si lucruri de bine,

    (Traducerea in romana facuta de mine, cu parafrazarile de rigoare)

    -Analogia borcanului-

    “Un profesor de filosofie intra in clasa, merge si se aseaza la catedra.Apoi,fara a spune nimic, ia un borcan mare,gol, si il pune pe catedra.Dupa aceea ia niste mingi de golf si le toarna in borcan.Acesta intreaba apoi elevii:
    Este acum borcanul plin?
    Acestia raspund zicand ca da,este plin acum.
    Profesorul ia apoi niste pietricele si le toarna in borcan iar acestea se aseaza in spatiile libere dintre mingile de golf.
    Intreaba apoi:este borcanul plin acum?
    Elevii raspund,siguri pe ei, zicand ca este.
    Profesorul ia un pahar de nisip si il toarna in borcan, nisipul se strecoara in cele mai mici spatii si umple vizibil borcanul.
    -elevii rad-
    Profesorul intreaba:Dar acum, este plin?
    Ei spun razand ca este.
    Individul ia apoi un pahar cu apa si il toarna in borcan; apa se scurge printre mingi, pietricele si nisip si asa isi face loc fara probleme.

    Acesta spune apoi, vedeti deci acest borcan este o analogie a vietii fiecaruia. Viata data noua in grija de Dumnezeu.Mingile de golf sunt lucrurile de importanta majora, morala vietii si purtarea, cinstea, bunatatea, iubirea de semeni si dreptatea.Pietricelele sunt si ele lucruri foarte importante:parintii,copii,sotul/sotia,neamurile etc.
    Nisipul reprezinta lucrurile de o relevanta redusa cum ar fii masina personala sau contul bancar iar lichidul turnat la sfarsit reprezinta lucrurile complet nesemnificative peste care dam zii de zi.
    Acum, daca pentru un moment ne gandim la asta, observam ca si daca in borcan ar fii doar numai mingile de golf atunci borcanul ar fii tot plin.
    Pe de alta parte daca in borcan am turna si l-am umple complet cu nisip NU ar mai fii loc pentru nici o minge de golf…
    Deci in concluzie, sa luam aminte sa ne setam prioritatile si sa ne dam seama care sunt acele lucruri care au importanta pentru ca asa cum borcanul este limitat asa este si viata noastra. ”

    sper sa va placa :)

    • parereamea said, on decembrie 23, 2009 at 4:26 pm

      Eu stiam la urma cu “ia o bere si o toarna in borcan. Morala: e intotdeauna loc de o bere!”

  23. solo said, on decembrie 23, 2009 at 3:48 pm

    Sa va spun eu cine e fanitza , e un frustrat din ” Haifa ” care are si el un blog unde balacareste Romania , scrie de pe doua nick-uri acolo ca sa dea impresia ca sant doua persoane diferite , fanitza – romanul si balauru – evreul . Nu dau linkul ca sa nu l facem cu cateva vizite . Probabil ca nici el nu si a pus linkul pentru a nu se trezi cu casuta plina de comentarii . Dar mai mult ca sigur ca e el .

  24. Mihaela said, on decembrie 23, 2009 at 4:17 pm

    @ Ştefan,
    Mie mi-a plăcut. :)
    Mă laşi să “fur” povestioara pe blogul meu?
    Doamne ajută!

  25. cami said, on decembrie 23, 2009 at 7:10 pm

    Frate Rufin, umorul tau, deloc necrestinesc, (cum zic unii) face bine, destinde , descreteste. Esti mai mult decit binevenit printre noi. Ai punctat foarte corect ceea ar trebui sa stim cu totii: un crestin adevarat nu are ochi pentru astfel acte artistice de toata jena!

  26. bran said, on decembrie 23, 2009 at 8:37 pm

    Ce va agitati in halul asta.Cuvantul blasfemie e o prostie.Ar trebui sa fie scos din vocabular.Vad ca au “parodiat” niste picturi ale caror creatori nu au pretins sa faca din ele icoane.Ce va aprindeti asa.Si in plus daca va aduceti voi aminte,asta daca ati citit biblia , ca va pretindeti credinciosi si anti blasfemici.Dumnezeu i-a zis lui Moise ” sa nu iti faci chip cioplit” , icoanele ce sunt ?

  27. kosk said, on decembrie 23, 2009 at 10:38 pm

    @parerea mea, otravurile de la Tabu nu sint ignoranti si nici nu au facut mizeria aia din greseala ci premeditat, asa sa mai dea o lovitura ortodoxiei. coperta tabloidului “glossy” cu hartista adela p tinand in brate un copil , spune totul, pt cine are ochi sa vadă. Si spunea cineva intr’o postare, ca satanistii aia deghizati sint frati ai nostri??? ..frati cu lupii, cu mine niciodata.

    • parereamea said, on decembrie 24, 2009 at 1:04 am

      Sefuletii care au pus in aplicare distractia nu sunt cu siguranta ignoranti, si cineva le-a comandat sa faca asta. Dar pe fraierii care s-au imbracat in buline si dungi alb-negru nu-i cred asa de “culti” incat sa fie in stare sa puna la cale o blasfemie in toata regula. Sa fim seriosi, aia sunt clienti fideli ai barurilor si cluburilor, etc.
      Citeste numai mostra de “cultura”, link de undeva tot din blogul cu pricina…
      http://pinkdiva.tabu.ro/2009/02/09/chilotii-retro-cu-franjuri-ana-alexe-rochia-neagra-cu-aripi-fucsia-corina-vladescu-si-absolut-party/
      O cu totul alta lume, ce sa mai vorbim.
      O sa mai citesc de pe acolo “…de cate ori simt ca vine un val nou de depresie” (citat) ;)

  28. ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 12:25 am

    Rufin,
    e clar ca esti o persoana f.inteligenta.Se pare ca buba ta e ca esti prea nerabdator sa faci impresie.Si nu da prea bine sa accepti unele chestii care sint de bun simt.Mai faci o pirueta,o jonglerie,arunci putin praf in ochi si astepti corul de aplaudaci.Fain!Esti versat!Totusi ,tu esti “piesa noastra…”,nu?

    • parereamea said, on decembrie 24, 2009 at 12:51 am

      Ovidutule, tu si numitul vad ca i-ati pus gand rau lui rufin. Vreti sa-i stricati ajunul.
      Ce va deranjeaza, de fapt? Nu mai puteti de grija mea, de exemplu, care il apreciez? Nu stiu de cand te invarti tu pe aici, dar rufin s-a dovedit un prieten de nadejde pentru multi dintre cei de aici, iar parerea lui s-a dovedit mereu importanta.
      Cred ca doar vreti sa deturnati discutia de la ceea ce trebuie de fapt discutat. Va faceti ca nu intelegeti ironia lui fina.
      De cand sunteti voi experti in personalitatea lui rufin si categorisiti asa omu din cateva cuvinte?
      Eu cred ca e mult mai grav sa desconsideri pe cineva pe nedrept, decat sa-l lauzi fara merit.
      Oricum suntem toti subiectivi aici, asa ca abtineti-va sa mai jigniti pe cineva.
      Parca discutam despre Tabu aici, nu despre rufin.

      • ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 9:08 am

        parereamea,
        sint niste nuante acolo pe care,parerea mea,nu prea le sesizezi.
        Aia cu “Ovidutule” si cu “Nu stiu de cind te invirti tu pe aici”ma fac sa zimbesc.E in duhul mentorului tau.Fratilor,ati format cumva factiunea rufin?
        Ps:cit despre ironia lui fina…se vad niste scratch-uri,comprendes?Oricum stie el despre ce -i vorba,nu-ti bate tu capul.Pe loc repaus.

  29. un pacatos zapacit said, on decembrie 24, 2009 at 12:33 am

    @parerea mea @nume @kosk si altii
    e falsa aceasta informatie????-în România, numărul credincioşilor ortodocşi este, potrivit recensământului din 2002, de 18.817.975, deci 86,8% din populaţia ţării .
    http://209.85.135.132/search?q=cache:T-LmIWLmUCAJ:ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodoxă_Româ
    Patriarhul Daniel, pe numele de mirean Dan Ilie Ciobotea (n. 22 iulie 1951 ales ca patriarh al Bisericii Ortodoxe Române nu e ortodox ???
    Nicolae Corneanu, mitropolitul Banatului nu e ortodox???
    Ce inseamna ortodox ?Cine sunt ortodoxi ?Cati ortodoxi sunt in Romania?
    daca se poate va rog sa explicati mai succint

    • Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 8:13 am

      Stai sa vezi dupa cernere câti au sa ramână ! Adica dupa pecetluire. “Turma Mea e turmă mica”.

  30. RADU&LUC's mind said, on decembrie 24, 2009 at 7:00 am

    “Fiindca ei nu incetau sa-L intrebe, El S-a ridicat in sus si le-a zis: `Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra in ea`.” (Ioan 8,7)

  31. Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 7:44 am

    Ce ati vazut voi in tabu sunt floricele pe linga ce animatii batjocoritoare au facut jidanii-ruşi într-un set de desene animate pentru maturi. Ma refer la binecunoscuta Maseanea (sau Maşa, sau Maria) , îmbracata sus rosu si jos fusta scurta albastru. Ia ghiciti pe cine reprezinta? Aştia-s mai tabu decât tabu….mâncai-ar….

  32. kosk said, on decembrie 24, 2009 at 8:42 am

    @un pacatos zapacit&RADU&LUC’s mind
    - N-am venit zice Domnul sa aduc pace pe pamint si iubirea parintilor fata de copii si a fratilor fata de fratii care se hotarasc sa nu-Mi slujească Mie, ci lupta si sabie, adica sa despart pe iubitorii de Dumnezeu de iubitorii de lume pe iubitorii de cele materiale, pe iubitorii de slava, de cei smeriti la cuget Caci Domnul se bucură de unirea si de dezbinarea ce se naste din iubirea fata de El.
    Filocalia-treptele desavarsirii ortodoxe.

  33. Indezirabilul said, on decembrie 24, 2009 at 11:25 am

    Cei care spun ca doar ei se mantuiesc sunt secte, iar cei care spun ca nu toti ortodocsii se vor mantui si nu toti ceilalti se vor osandi sunt pe calea cea buna.
    Crestinismul nu este o institutie. Cel putin nu ar trebui sa fie. Nu ar trebui sa fie nici o organizatie care urmareste anumite scopuri. Credinta in Domnul Isus are ca scop mantuirea omului si proslavirea lui Dumnezeu in planul Lui maret.
    Daca cineva are ceva de castigat prin schimbarea Bibliei si, implicit, prin manipularea altor oameni, asta nu-l transforma in nimic altceva decat intr-un fariseu. Si Hristos a stat pe fata impotriva fariseilor care puneau poveri si faceau legi tot mai multe.
    Hristos le-a spus: “Nici voi nu veti intra in ea (Imparatia Cerurilor) si nici pe altii nu ii lasati. Cam asa este crestinismul la scara larga in Romania.

  34. Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 11:27 am

    Nume, Ovidiu ogoiti-va odata. Pâna ce mintea ta nu va fi curata ca a copilului…. mai departe cred ca stii ce urmeaza. Rufin este un mod de a fi, si fiecare in felul nostru suntem unici. De ce te pripesti cu aprecierile ? Unu-i mai moale, altu-i mai tare, al treilea mai plângăcios, urmatorul mai cu umor …. si tot asa. În esenta suntem crestini ortodoxi si asta contează, te apuci sa dai cu prastia nu în cine trebuie. De ce nu esti tu mai cumpatat, mai îngaduitor? Ai luat-o asa din fuga. Nu e bine. Mai apasa pe frina câteodata.

  35. Mihaela said, on decembrie 24, 2009 at 4:13 pm

    @mai nume mai,
    cunosti “fenomenul oglinda”? daca nu, fugi repede si te uita in ea!
    Am inteles ca ai o intreaga artilerie neconsumata, numai ca ai ales un moment cam ciudat!? Nu stau sa disec posturile tale, imi amintesc doar de singura bucatica care mi-a sarit in ochi – cum ca ti se pare demn de retinut ceea ce scrie bran (la afisata ora 8:37). Cu asta ti-ai anulat toate comentariile.
    Sper sa revii cu o urare, nu ,din nou, cu imaginea ta din oglida-ti proprie. Stai linistit si nu-ti mai fa griji pentru noi cu rufin. Ai putina incredere, suntem capabili sa administram situatia. Noi il placem. S-apoi de va fi sa fie cum ii zici tu, stai grijit , ca buni om fi , daprosti nu!
    Eu zic ca, totusi , nu e czul sa te invartosezi asa. E praznic pentru si in numele lui DUMNEZEU! Sarbatoreste si tu. Daca poti, cu bucurie nu cu lacrimi…
    Doamne ajuta!

  36. saccsiv said, on decembrie 24, 2009 at 4:31 pm

    Rufin liban

    Spui in primul comentariu:

    „Eu nu-nţeleg nimic…De ce a stîrnit atîta pasiune printre noi tînăra matracucă sulemenită în pripă şi micuţa progenitură nudă din braţele-i? [... ] Rareori am fost atît de derutat. Dacă s-ar găsi cineva care să mă lămurească, i-aş rămîne recunoscător. Sunt un creştin ortodox care nu-nţelege nimic din toate acestea…”

    Am postat acest articol deoarece consider ca imaginea acelei coperti, impreuna cu titlul „religia moderna” si cu explicatiile realizatoarei reprezinta atat un act ANTI CRESTIN cat si unul voit smintitor.

    Cateva postari mai jos adaugi:

    „Două lumi diferite. Ei cu tabuurile lor, noi cu ale noastre. Ei cu vagaboantele lor, noi cu sinaxarul. Le negăm orice trimiteri. Nu vedem nicio analogie. Ne prefacem că nu pricepem nimic. Să înălţăm azi sprînceana, să zîmbim cu o sfîntă sarcastică trufie, ca nişte aristrocraţi siguri pe averea lor, maimuţărelilor snoabe, inculte şi scremute ale sărăntocilor cu inima şi cu mintea de ieri şi de azi.”

    Nu sunt de acord. Cine sunt acei „ei”? Desigur cei ce stiu foarte bine ce fac, anume, cum spuneam si mai sus „un act ANTI CRESTIN cat si unul voit smintitor”. In afara de acesti „ei”, mai sunt insa si actorii, fotografii, graficienii si cine a mai colaborat la realizarea pictorialului. Si de asemenea mai sunt cititorii fideli ai revistei. Pe acestia din urma unde-i incadram? Eu ii incadrez in categoria acelor micuti smintiti de uneltele satanei.

    Altfel spus, eu nu ma limitez la a imparti lumile precum ai facut-o tu in comentariul de mai sus. Nu sunt deloc multumit ca „noi” suntem cei ce ne straduim sa fim in tabara ortodoxa, iar „ei” sunt cu „vagaboantele lor”. Plang dupa fiecare suflet prins in capcana SISTEMULUI dracesc si ma stradui ca prin rugaciuni si cum mai pot sa-l smulg de acolo. De fapt cam asta e si ideea acestui blog: sa fie nu doar un loc unde sa se intalneasca virtual ortodocsii, ci si un mod de a trezi pe cat mai multi. Dar nu ma limitez nici doar la a intoarce la credinta pe cei micuti, ci, multumita bunului Dumnezeu, ma stradui sa-i trezesc chiar si pe acei „ei” care smintesc voit.

    Referindu-te la celelalte imagini din pictorial, mai spui:

    „Fotografii cu piţipoance, cu satiri, efebi şi amoraşi. Nicio legătură cu icoana. Şi nici nu este.”

    Si daca ei isi bat joc de picturi catolice, inseamna ca nu-i un act ANTI CRESTIN si unul voit smintitor? Prin extensie, cand PAPUSARII revolutiei franceze au lansat lozinca „sa spanzuram ultimul rege cu matele ultimului preot”, desigur ca nu aveau in acel moment si loc in vizor pe ortodocsi. Asta ce inseamna? Dar cand revolutionarii au imbarcat fortat credinciosi catolici si au trimis corabiile in larg sub paza stricta si i-a tinut acolo pana au murit de foame, ce inseamna? Dar faptul ca cei ce decid in UE promoveaza acum pe fata doctrina revolutiei franceze si interzice simbolurile religioase? Extinzand si mai mult, toate actiunile SISTEMULUI ce le vedem desfasurandu-se acum in forta (inclusiv promovarea sodomiei, a distrugerii familiei, a natiunilor, etc.) ce reprezinta in fapt? Frate, toate sunt legate intre ele.

    Revenind la pictorial, faptul ca ratacitii isi bat joc de picturi catolice nu-i de natura sa ma lase indiferent, deoarece sunt ortodox …

    Inchei urandu-va tuturor SARBATORI FERICITE si rog sa fiu iertat daca v-am gresit cu ceva.

    Doamne ajuta!

    • ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 5:36 pm

      Saccsiv,
      intuiam raspunsul tau desi recunosc ca eram putin in asteptare…dar imi dau seama ca ai procedat mai bine asa,mai matur,ai lasat sa se defineasca pozitiile, dupa ce fiecare a spus ce a avut de spus.Ai avut mai multa rabdare decit mine sa spui ce aveam si eu pe limba.Asa si trebuie sa fie un moderator.Sobru,retinut dar si direct.
      Din toata “gilceava”asta nu am urmarit nici o clipa sa “shifonez” pe cineva.Respect pt rufin si altii.Nu ma consider in nici un caz mai bun decit ei dar nici nu pot sa stau ca la televizor si sa inghit galustile pe nemestecate.Cam atit!

  37. Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 5:26 pm

    Domnul sa te ajute în lucrarea ta saccsiv! Marturisim fiecare atât cât ne tin puterile, fiecare dupa marimea credintei noastre. În profunzime nu îl descoperim noi pe Hristos, dar El se lasă descoperit nouă. Nu atunci când dorim noi, dar atunci când o hotărăste Cel de Sus. Si daca o sa patrunda in inima credinta, aceasta se întâmpla numai printr-o TAINA si MILA a LUI Dumnezeu. Se descopera de Sus în jos (de la Dumnezeu la om), nu de jos în Sus (nu de la om pe Dumnezeu). Nimic nu este al nostru.
    Multumiri si tie Sarbatori Fericite!!!

  38. Mihaela said, on decembrie 24, 2009 at 5:26 pm

    @Saccsiv,
    Dpoamne ajuta!
    Eu nu inteleg cum ca Rufin ar spune ca nu intelege articolul ci, ca nu intelege de ce o asemenea disputa aici. Apoi, mai inteleg ca satirizeaza incercarea noastra de a ii corija intr-un mod “turbat” pe cei care fac ceea ce prezinti in articol. TOCMAI, articolul tau e scris din durerea de a trezi pe cei care-s adormiti si care mai si sforaie dar, cu astfel de dezbateri, ce exemplu suntem noi cititorii tai?! Tu faci o munca de trezire si noi comentam. Bine ar fi sa facem si noi mai mult decat a comenta…
    Nu am vazut vreun raspuns care sa se limiteze la a subscrie faptului ca ceea ce se intampla la noi in tarisoara – punctual la articolul din tabu, este de deplans si care sa descrie punctual ceea ce ar face el , ca un astfel de comportament sa nu prolifereze. Prin satira lui, rufin, din punctul meu de vedere, nu face altceva decat sa sublinieze ca, desi ne dam crestini, folosim arme asemanatoare celor care actioneaza precum in revista tabu. Si, de altfel, e valabil si la alte articole. Este parerea mea, probabil ca functioneaza si la mine fenomenul oglinda (adica vad in ceilalti ceea ce sunt eu) si, de asemnea, daca gresesc sau am suparat pe cineva, IMI CER IERTARE!
    Inchei asa:
    Orice cuvant poate fi contrazis de alt cuvant. Dar fapta cine poate sa o contrazica?
    Si fiindca este penurie de fapte, nu ar fi rau sa trecem la ele, intr-un spirit crestin ortodox, ca doar asa ne consideram.
    PS. Nu stiu cine este nume, dar stiu ca prin cuvintele lui a reusit sa creeze dispute tocmai in ajunul sarbatorii Nasterii Domnului.
    Sarbatori fericite si tie alaturi de cei dragi ai tai si nu numai! Doamne ajuta!

  39. adris said, on decembrie 24, 2009 at 7:15 pm

    Da, pacat sa trecem cu vederea! Sa infieram, dar mai scurt daca se poate. Avem lucruri mai importante de facut.
    De exemplu pentru mine nu e foarte ziditor sa citesc n! comentarii pe blogul lu’ aia, timp in care puteam citi cateva pagini din… sa zicem, “Cararea Imparatiei”.
    E foarte adevarat ca e dureros sa vezi cum sufletele pleaca pe banda rulanta in tabara adversa. Foarte nobila lupta sa-ncerci sa le-ntorci acasa.
    Insa mi-e teama ca multi dintre cei mai firavi vor acorda mai multa atentie revistei tabu de acum incolo. Si asta ar fi, dupa mine, mult mai dureros.
    Iertare, fratilor!

    Ce bucurie mare ne asteapta!! In mai putin de 3 ore se naste Pruncul Sfant!
    Domnul fie laudat!
    Bucurati-va!

  40. timisorean1 said, on decembrie 24, 2009 at 8:51 pm

    @nume

    nu ma bag in “discutie” dar dupa ce am citit tot pot spune doar un lucru: limbajul tau te-a descalificat. nici nu mai conteaza daca ai dreptate

    Craciun fericit

  41. Veaceslav said, on decembrie 24, 2009 at 10:09 pm

    1. Şi a zis către ucenicii Săi: Cu neputinţă este să nu vină smintelile, dar vai aceluia prin care ele vin!
    2. Mai de folos i-ar fi dacă i s-ar lega de gât o piatră de moară şi ar fi aruncat în mare, decât să smintească pe unul din aceştia mici.
    ——–
    Luca 17:1,2

  42. umanitate said, on decembrie 25, 2009 at 9:21 am

    Te-a lezat cu ceva pe tine ca cititor? Atunci nu mai citi si treci mai departe!
    Oricine este liber sa se exprime. Este un act artistic pur si simplu.
    Si eu sunt tot crestin si ortodox si nu ma mai simt atata de frustrat ca dvs.
    Sfatul meu: GET A LIFE!
    Va mai mirati de fundamentatistii islamici; nici dvs nu sunteti mai prejos.
    As putea sa va mai spun multe, dar sunteti prea habotnic banuiesc si nu am cu cine si oricum nu ati intelege…

  43. adris said, on decembrie 25, 2009 at 2:44 pm

    Ai postat la 9.21AM, umanitate! daca erai ortodox si crestin, asa cum pretinzi, erai la Sfanta Liturghie.

    • saccsiv said, on decembrie 25, 2009 at 3:43 pm

      adris

      De fapt 11:21. Se adauga doua ore la ceea ce e afisat. Oricum, in timpul liturghiei.

  44. coco said, on decembrie 25, 2009 at 9:44 pm

    Intr-adevar traim vremurile din urma cum spun Sfintii Parinti,noi crestinii de religie ortodoxa am ajuns de plans,vai de capul nostru! Probabil ca este un atac intentionat acum de MAREA SARBATOARE A NASTERII DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS.Aceasta ”coincidenta”este suspecta.Sarbatori fericite si Doamne Ajuta !

  45. Bogdan said, on decembrie 26, 2009 at 3:30 pm

    Fratilor,
    Astia de la astfel de fituici (color si cu file lucioase) din asta mai pot trai: din a crea scandal.
    De ce-i bagati in seama ? Doar asa castiga audienta.
    Revista tabu nu este un fenomen de masa. Ei se adreseaza unui anumit public, care oricum nu citeste acest blog.
    Cred ca mai bine este sa ne rugam pt ei.

  46. Eustake said, on decembrie 28, 2009 at 8:02 pm

    Imi e SCARBA de tot ce inseamna acest JEG de revista!

  47. cineva said, on ianuarie 3, 2010 at 9:56 am

    Te lasa fara cuvinte :-| Au uitat total cine sunt, de unde vin si incotro se indreapta. Dumnezeu sa-i lumineze!

  48. marius said, on februarie 3, 2010 at 6:56 pm

    ce sa fac sa-mi mantuiesc sufletul ?

  49. Fulger said, on februarie 9, 2010 at 9:51 am

    Mai mare este pacatul unui crestin (el se da crestin si de fapt el face mijto de crestinism ) decat pacatul unui ateu (el nu crede in nimic)

  50. mihaela11 said, on februarie 23, 2010 at 6:48 pm

    clar lumea se duce de rapa ce act artistic frate? asa se justifica ei?!auzi cica religie moderna….asta cred k fac toti artistii din ziua de azi nu vor decat sa socheze iar asta pare cel mai bun mod pentru a atrage atentia publicului! moda si arta zilelor noastre sunt impotriva crestinismului totul e permis in lumea lor

  51. [...] Anti crestinismul revistei TABU nu are limite … [...]

  52. DA...EU said, on februarie 28, 2010 at 11:04 pm

    e basfemie!

    cum pacatoasa de adela popescu care a jucat in scene fierbinti sa faca una ca asta sa ii fie rusine!!!

  53. DA...EU said, on februarie 28, 2010 at 11:04 pm

    e basfemie!

    cum pacatoasa de adela popescu care a jucat in scene fierbinti sa faca una ca asta sa ii fie rusine!!!!

  54. [...] Anti crestinismul revistei TABU nu are limite … [...]

  55. Horia said, on iulie 31, 2010 at 8:02 pm

    Blasfemie! Pacat strigator la cer! Cum poti asemana scene de asemenea importanta cu niste halucinatii ale unor nebuni ? Revista nici nu ar trebui sa existe in tara datoritelor sale batjocuri la adresa Bisericii si a religiei crestine!

  56. Doina said, on august 5, 2010 at 9:58 pm

    Adela, copilule, sunt d-na Nona ,profesoara ta. Nu-ti vinde sufletul pentru tot aurul din lume. Nu merita. Imi pare tare rau pentru tine. Erai un copil atat de sensibil. Pe ce maini dracesti ai incaput? Sper sa te ierte DUMNEZEU si cat mai ai timp, du-te si cereti iertare.

  57. [...] Anti crestinismul revistei TABU nu are limite … [...]

  58. bogdan said, on decembrie 23, 2009 at 10:05 am

    la asta te referi, nu? http://www.ticketpoint.ro/poze/eveniment/mare/Afis_Cleopatra_web_1258639373.jpg

  59. valentin said, on decembrie 23, 2009 at 7:12 pm

    @nume,
    rufin liban este piesa noastra “grea” de artilerie de stil, nu stiu ce-ai vazut gresit. mai vezi si alte posturi de-ale lui:
    cauta cu google: rufin liban site:http://saccsiv.wordpress.com

  60. Indezirabilul said, on decembrie 23, 2009 at 8:37 pm

    1 Imparati 18
    27 La amiază, Ilie şi-a bătut joc de ei, şi a zis: “Strigaţi tare, fiindcă este dumnezeu; se gândeşte la ceva, sau are treabă, sau este în călătorie, sau poate că doarme, şi se va trezi.”

  61. Indezirabilul said, on decembrie 23, 2009 at 8:44 pm

    Isaia 44/9Cei ce fac idoli, toţi sunt deşertăciune, şi cele mai frumoase lucrări ale lor nu slujesc la nimic. Ele însele mărturisesc lucrul acesta: n-au nici vedere, nici pricepere, tocmai ca să rămână de ruşine.
    10Cine este acela care să fi făcut un dumnezeu, sau să fi turnat un idol, şi să nu fi tras nici un folos din el?
    11Iată, toţi închinătorii lor vor rămâne de ruşine, căci înşişi meşterii lor nu sunt decât oameni; să se strângă cu toţii, să se înfăţişeze, şi tot vor tremura cu toţii şi vor fi acoperiţi de ruşine.
    12Fierarul face o secure, lucrează cu cărbuni, şi o făţuieşte şi-i dă un chip cu lovituri de ciocan, şi o lucrează cu puterea braţului; dar dacă-i este foame, este fără vlagă; dacă nu bea apă, este sleit de puteri.
    13Lemnarul întinde sfoara, face o trăsătură cu creionul, făţuieşte lemnul cu o rindea, şi-i înseamnă mărimea cu compasul; face un chip de om, un frumos chip omenesc, ca să locuiască într-o casă.
    14Îşi taie cedri, goruni şi stejari, pe care şi-i alege dintre copacii din pădure. Sădeşte brazi, şi ploaia îi face să crească.
    15Copacii aceştia slujesc omului pentru ars, el îi ia şi se încălzeşte cu ei. Îi pune pe foc, ca să coacă pâine, şi tot din ei face şi un dumnezeu căruia i se închină, îşi face din ei un idol, şi îngenunchiază înaintea lui!
    16O parte din lemnul acesta o arde în foc, cu o parte fierbe carne, pregăteşte o friptură, şi se satură; se şi încălzeşte, şi zice: ,Ha! ha!’ m-am încălzit, simt focul!”
    17Cu ce mai rămâne însă, face un dumnezeu, idolul lui. Îngenunchiază înaintea lui, i se închină, îl cheamă, şi strigă: “Mântuieşte-mă, căci tu eşti dumnezeul meu!”
    18Ei nu pricep şi nu înţeleg, căci li s-au lipit ochii, ca să nu vadă, şi inima, ca să nu înţeleagă.
    19Nici unul nu intră în sine însuşi, şi n-are nici minte, nici pricepere să-şi zică: “Am ars o parte din el în foc, am copt pâine pe cărbuni, am fript carne şi am mâncat-o: şi să fac din cealaltă parte o scârbă? Să mă închin înaintea unei bucăţi de lemn?”
    20El se hrăneşte cu cenuşă, inima lui amăgită îl duce în rătăcire, ca să nu-şi mântuiască sufletul, şi să nu zică: “N-am oare o minciună în mână?”
    http://intercer.net/blogs/biblia/

  62. parereamea said, on decembrie 23, 2009 at 9:22 pm

    De cand te asteptam…
    Din pacate intre timp s-au blocat comenturile pe pagina respectivului blog.
    Merita coconita aia o “colinda” de a ta.
    Cum oare reusesti mereu sa ai o atitudine originala in toate? Dormi in cap? Intr-o mie de ani nu m-as fi gandit sa abordez astfel problema. Dar sa nu te laud ca te deochi.

    Nu-l baga in seama pe numitul… e pus de şopârlica aici, cred, ori a dormit prost ast’noapte.

  63. parereamea said, on decembrie 23, 2009 at 9:30 pm

    Nu te infierbanta asa.
    Aia au plagiat doar niste picturi celebre ce sunt in fapt catolice, mai mult sau mai putin icoane considerate chiar si la ei. Cina cea de taina nu cred ca poate fi considerata ca icoana.
    Noi ortodocsii nu avem nici in clin, nici in maneca cu aceste picturi pana la urma, nu le consideram icoane.
    Icoana ortodoxa adevarata e cea bizantina, in care chipul e doar schitat din 4 sau 5 tonuri de culoare. Reguli foarte stricte se aplica in pictarea unei icoane bizantine.
    Am pus un comentariu mai amplu pe aceasta tema pe blogul respectiv dar nu s-a validat.

    In final, ramane intradevar indignarea noastra pentru actul lor “artistic” care e o blasfemie la adresa lui Dumnezeu, dar discutia nu cred ca se da la nivel de icoana.
    Ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult e aura pusa la copil de pe coperta. In rest, faca bors cu picturile lor catolice.

  64. parereamea said, on decembrie 23, 2009 at 10:02 pm

    Eu am concluzionat deja, de ce nu esti atent?
    “In final, ramane intradevar indignarea noastra pentru actul lor “artistic” care e o blasfemie la adresa lui Dumnezeu”

    Spui “icoana este o reprezentare canonica”.
    Corect, dar pentru noi ortodocsii. NU stiu la catolici sa aiba canoane in aceasta privinta.
    Noi am pornit discutia de la o prezumtie gresita, aceea ca artistii cu pictorialul ar fi ortodocsi. Or fi ei orice altceva, dar nu asta. Asa ca vorbim ca la pereti cu ei.
    Problema reala grava e cine le-a comandat sa faca asa ceva si de ce. Greseala angajatilor Tabu e ca s-au executat, cu exces de zel si se tin batosi in continuare, cand de fapt sunt niste ignoranti.

  65. ovidiu said, on decembrie 23, 2009 at 11:33 pm

    valentin,
    imi permiti sa zic ceva de “piesa grea de artilerie…”? Poate ca “nume”a simtit la domnia sa ratacita,ca musca-n lapte, putina caterinca si,nu in ultimul rind, un pic de condescendenta plictisita.
    Ps:Noroc ca ai atras atentia la muritoru`de rind de imunitatea cistigata in acele “posturi” anterioare de “piesa noastra”.

  66. Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 12:44 pm

    Dar de ce nu te studiezi pe tine mai întâi de toate?

  67. comentator said, on decembrie 24, 2009 at 1:42 pm

    Nu judeca modul de scriere al Svetlanei… Judec-o dupa curajul si atitudinea ei! eu o consider de laudat!

  68. timisorean1 said, on decembrie 24, 2009 at 8:54 pm

    @rufin liban

    nu pune la suflet acest limbaj suburban.

    Craciun fericit

  69. ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 2:07 pm

    rufine,
    nu stiu cit de frustrat am fost cind mi-am spus parerea in privinta ta.Stiu sigur ca a fost un gest-reflex intr-o chestiune de bun simt.Fii calm,cu stilul tau ai asigurat public numeros.Si Puric are.Acu ce mai conteaza niste mici detalii…
    Oricum,
    Craciun Fericit,La Multi Ani sanatate si multe impliniri in 2010 tie,la ai tai si la toti cei care citesc site-ul asta!
    Ps: un compliment pt tine,fara ironie:esti abil foarte.

  70. ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 5:12 pm

    parereamea,
    cum reusesti frate(sau mai degraba,surioara…) sa fii asa penibil?N-ai cumva si o oda compusa pt maestru`?Vai,vai!!
    Ps:Totusi,cum se explica,dormi oare in cap?Sau are “guru”puteri paranormale?

  71. ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 5:49 pm

    Fra,
    de atita`modestie imi tzisnesc lacrimile ,nu alta! :”E nevoie de o minte flexibilă, de o inimă binevoitoare şi de gust al nuanţelor. De maximă atenţie şi de experienţă autentică a lecturii. De linişte. Asta e…N-am nici o vină…”
    Ce ti-e si cu geniile astea neintelese…Offf!
    (De data asta iarta-mi sarcasmul.Nu m-am putut abtine).

  72. Svetlana said, on decembrie 24, 2009 at 6:04 pm

    “Ce ti-e si cu geniile astea neintelese…Offf!”

    Ba, dimpotriva, sunt foarte bine întelese. Craciun Fericit si ţie si la toţi!

    Si lui Rufin îi doresc sa aiba parte de cât mai multa înţelegere de la aproapele si mai putin aproapele lui.

  73. ovidiu said, on decembrie 24, 2009 at 6:12 pm

    Eh,mai e si d`astia ,ca alde moi,care e mai lentzi la intelegere.
    Svetlana,Craciun fericit,sanatate si fericire la familie si tie!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 582 other followers